Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07-2022
Hmm ik krijg Android auto maar niet werkend. Dual apps uitgezet en autostart aan etc.
Welke versie moet ik hebben van de firmware? Hij is automatisch geüpdate naar 10.3.3.0 en geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn.

Via de miui site nog een 10.3.11.0 gedownload maar die wil de updater niet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 10:37
paul123456 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:49:
[...]

Ik heb bij mij wel dat elke keer als ik reboot, ik de wekker even uit en dan weer aan moet vinken. Doe ik dat niet dan gaat de wekker niet af.
Met de Xiaomi wekker app gaat de wekker in de ochtend gelukkig wél af. Nu moet ik nog uitvinden waarom de telefoon in de nacht een keer uitschakeld. Bij het opstarten wordt weergeven 'Telefoon vinden onverwacht afgesloten'. Misschien dat daar een fout in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb al uitvoerig lopen zoeken op google maar is er nu echt geen mogelijkheid om de swipe-up google search vanuit het startscherm uit te zetten ?

Ik gebruik de uitgebreide gestures waardoor je 3 toetsen onderin wegvallen, en dan open ik vaak per ongeluk de google search ipv terug te keren naar je startscherm... Erg irritant.

EDIT : gevonden, dank @Koko71 en @hopiconjo

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 30-09-2019 21:12 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Tommieboy_007 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:17:
[...]

Met de Xiaomi wekker app gaat de wekker in de ochtend gelukkig wél af. Nu moet ik nog uitvinden waarom de telefoon in de nacht een keer uitschakeld. Bij het opstarten wordt weergeven 'Telefoon vinden onverwacht afgesloten'. Misschien dat daar een fout in zit.
He, dat is een bekende melding. Alleen kreeg ik die na een reboot van mijn telefoon en was de enige optie voor mij een factory reset. Nooit kunnen achterhalen waar dit opeens vandaan kwam of hoe dit op te lossen. Ook na een factory reset was die melding er na een reboot weer en bleef de telefoon rebooten. Hierom toen overgestapt naar de xiaomi.eu rom.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:41
daffie82 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:10:
Heb al uitvoerig lopen zoeken op google maar is er nu echt geen mogelijkheid om de swipe-up google search vanuit het startscherm uit te zetten ?

Ik gebruik de uitgebreide gestures waardoor je 3 toetsen onderin wegvallen, en dan open ik vaak per ongeluk de google search ipv terug te keren naar je startscherm... Erg irritant.
Onder aanvullende instellingen-->sneltoetsen voor knoppen en bewegingen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:52:
Bedankt l3art en Kiswum! Dus hij zal minder goed werken dan op mijn huidige telefoon Huawei p9 lite. Maar niet drastisch verminderen, weten jullie misschien welke providers het beste zijn? Dan kan ik mijn volgende abonnement er misschien op baseren als het erg slecht is. Ik ga denk ik de k20 pro (China rom) op Ali kopen. Ik denk dat het wel slim is omdat het wat goedkoper is, [mbr] knip, dit is niet legaal[/] Zijn er misschien nog andere dingen om op te letten?
Je kunt bij Chinese webshops een verzekering kiezen waardoor zij jouw importkosten betalen (dit is niet illegaal, doordat de kosten gewoon worden vergoed). Bij Banggood kun je ook kiezen voor Priority Direct, waardoor zij de goederen via Engeland binnen laten komen (ook dit is legaal, doordat de webshop de eventuele kosten voor haar rekening neemt).

Het is niet zeker of het bereik bij de nieuwe telefoon slechter is dan bij je oudere smartphone, maar via T-Mobile zit je sowieso altijd goed met Chinese smartphones. Je moet alleen nog bekijken of die provider perfecte verbinding heeft in jouw omgeving(en).
Tommieboy_007 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:17:
[...]

Even kritisch naar je apps en add-ons kijken. Het kan zijn dat 1 app problemen geeft. Na een factory reset zou het ook opgelost kunnen zijn zoals l3art aangeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 30-09-2019 17:23 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Koko71 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:16:
[...]

Onder aanvullende instellingen-->sneltoetsen voor knoppen en bewegingen ?
Nope, helaas niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koko71
Hmm... gebruik hier ook de gestures. Heb dat nooit bij omhoogvegen. Gebruik wel nova launcher. Zal nog eens in mijn instellingen kijken.

Zie nu bij beginscherm en recent gebruikt de optie om die functie uit te schakelen..swipe omhoog om search te openen.

[ Voor 17% gewijzigd door Koko71 op 30-09-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Koko71 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:26:
[...]

Hmm... gebruik hier ook de gestures. Heb dat nooit bij omhoogvegen. Gebruik wel nova launcher. Zal nog eens in mijn instellingen kijken.

Zie nu bij beginscherm en recent gebruikt de optie om die functie uit te schakelen..swipe omhoog om search te openen.
Super, thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:11:
Die android bij energieverbruik die blijft maar wakker gaat 1 acculading goed na de reset en daarna begint hij weer te slurpen. Niemand hier nog een goede oplossing voor nu? ook echt alles geprobeerd.
Dat is vervelend. Heb je al een factory reset gedaan? Heb je al een update gehad naar MIUI Global 10.3.15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
@daffie82 eerder in dit topic is dit aan bod gekomen, zoek eens op. Ik heb die optie wel. Ik gebruik geen andere launcher.

Denk dat er toch verschillen zijn in software? Ik heb de pro variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
daffie82 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:10:

Is het niet instellingen, startscherm&recente apps?[
EDIT dubbel post sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hopiconjo schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:08:
[...]

Is het niet instellingen, startscherm&recente apps?
Yes, Koko71 had het ook al gevonden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 18:19
Hebben meer mensen last van een rood/groene zweem in het beeld van de 9T. Elke keer als ik een witte achtergrond heb zoals een webpagina lijkt er een rood/groen regenboog doorheen te schijnen.

Ik heb alles zoveel mogelijk in dark mode staan maar nog steeds irriteert het me enorm.

Daarnaast heb ik als ik tegen de bovenkant van mijn telefoon tik een rammelend geluidje, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
Lastig te zien op een foto, maar je kan de groene bogen zien.

https://ibb.co/QJ4XW05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Op de 9T pro inderdaad ook last van. Vooral goed zichtbaar bij lage schermhelderheid. Lijken dan twee vlekken boven en onder in het scherm. Nu ik DC dimming heb uitgezet (functie om flikkervrij te dimmen) is het groene zweem effect bij mij verminderd, maar op lage lichtintensiteit nog wel iets aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de global 10.3.3.0 update bij aanschaf gedaan en sinds dien ook hier steeds last van is misch optie om 10.3.15 te downloaden en er op te zetten?
Bugs3 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:51:
[...]

Dat is vervelend. Heb je al een factory reset gedaan? Heb je al een update gehad naar MIUI Global 10.3.15?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 10:37
Kiswum schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:19:
[...]

Je kunt bij Chinese webshops een verzekering kiezen waardoor zij jouw importkosten betalen (dit is niet illegaal, doordat de kosten gewoon worden vergoed). Bij Banggood kun je ook kiezen voor Priority Direct, waardoor zij de goederen via Engeland binnen laten komen (ook dit is legaal, doordat de webshop de eventuele kosten voor haar rekening neemt).

Het is niet zeker of het bereik bij de nieuwe telefoon slechter is dan bij je oudere smartphone, maar via T-Mobile zit je sowieso altijd goed met Chinese smartphones. Je moet alleen nog bekijken of die provider perfecte verbinding heeft in jouw omgeving(en).

[...]

Even kritisch naar je apps en add-ons kijken. Het kan zijn dat 1 app problemen geeft. Na een factory reset zou het ook opgelost kunnen zijn zoals l3art aangeeft.
De factory reset heeft het probleem opgelost. Nu hopen dat het niet terug komt. Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Even mijn ervaringen delen,

Ik ben nu bijna 3 weken eigenaar van de mi9T pro en kom van Apple af. Had hiervoor jaren een iPhone 7 in gebruik. En daarvoor een 5S.
Ik had verwacht dat de overstap moeilijk zou zijn kwa gewenning. Dit is niet het geval,het is me erg mee gevallen.
Kwa grootte was ik in een dag wel gewend,de iPhone 7 voelt nu bizar klein aan.
Het scherm is zo veel beter dan op mijn iPhone,geweldig.

Het enige wat gewenning is blijft het verschil in gewicht van de toestellen, ik merk nu ik soms langer game dat het vervelend word of pijn gaat doen aan me hand. Ik zoek nog een ascessoire hier voor om beter te kunnen gamen.
Dan wat anno 2019 nog steeds gebeurd, bellen.
Ik versta mensen nu beter aan de tel en zei mij ook dus ook dat is een plus.het geluid kan een stuk harder en klinkt beter.

Accuduur is een enorm verschil natuurlijk maar deze is dan ook 2x zo groot kwa capaciteit dan mijn iPhone 7.

Al met al ben ik enorm tevreden en ik was echt huiverig om naar Android te gaan als je zo gewend en gehecht bent aan het iOS ecosysteem.
Was helemaal onterecht en ik kan het iedereen die twijfelt en in de positie zoals mij zat aanraden om de stap te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 01-10-2019 18:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Sinds een kleine 3 weken nu de Xiaomi Mi 9T Pro in bezit, toch wel positief verrast. _/-\o_
Heb hiervoor altijd HTC gehad o.a. Desire, One X, M8 en als laatste de U11.
Na wikken en wegen is mijn oog toch op Xiaomi gevallen, ook gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Het enige wat ik momenteel nog zoek is een betere verfijnde Launcher, ben zelf Sense van HTC gewend (dat werkt gewoon geweldig).
Iemand die hierin nog wat kan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pascalheister schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:45:
Sinds een kleine 3 weken nu de Xiaomi Mi 9T Pro in bezit, toch wel positief verrast. _/-\o_
Heb hiervoor altijd HTC gehad o.a. Desire, One X, M8 en als laatste de U11.
Na wikken en wegen is mijn oog toch op Xiaomi gevallen, ook gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Het enige wat ik momenteel nog zoek is een betere verfijnde Launcher, ben zelf Sense van HTC gewend (dat werkt gewoon geweldig).
Iemand die hierin nog wat kan aanraden?
Kom ook van een HTC U11 af en heb de Pro nu 6 weken.
De U11 is een erg goed toestel maar de 9TPro is gewoon 2 jaar nieuwer, fors sneller en het scherm is een beauty.
Mis ook Sense maar gebruik nu Nova Launcher prime en dat komt wel aardig in de buurt en je kunt er giga veel mee instellen (prime).
Alleen kan maar niet wennen aan die Google Dialer maar daar moet je met de Pro maar mee leren leven.
Accu prestaties zijn geweldig want als ik mijn best doe dan verbruik ik 50% op 1 dag maar dan wel met een schermtijd van dik 7 uur + (zonder gaming want dat doe ik niet).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
Nadat ik gisteren de update naar 10.3.15 had uitgevoerd ging mijn wekker vanochtend niet meer af. Ik gebruik Google Clock als wekker. Na de toggles van de verschillende wekkers opnieuw uit en aan te hebben gezet lijkt het in een test weer te werken. Ik ben best tevreden met mijn Mi 9T, maar dat MIUI zou ik niet missen...

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
InsidiouZ schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:19:
Lastig te zien op een foto, maar je kan de groene bogen zien.

https://ibb.co/QJ4XW05
Ik heb niet echt bogen maar zie groen / gele vlekken op het scherm. Echter, voordat ik de laatste screenprotector erop heb gedaan had ik dit, naar mijn mening, niet.

Ik wil deze er dus vanaf halen en de oude terugzetten. Echter is dat een glazen protector wat weer niet fijn swiped vanaf de zijkanten. Ik laat hem dus nog even zitten denk ik.

Zat me te vervelen in de trein dus er gelijk afgehaald. En weg zijn de gele banen / vlekken.

[ Voor 8% gewijzigd door soskes op 02-10-2019 13:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Vorige week ook de 9T (global versie) ontvangen. Aangezien er nog geen stabiele (LineageOS) ROM is heb ik een aantal wijzigingen in MIUI doorgevoerd met als uitgangspunt zo min mogelijk data vergaring door Xiaomi/Miui. Er zijn namelijk best wel aardig wat apps die data verzamelen (en mogelijk doorsturen). Tot dusver werkt het best aardig. Naast onderstaand heb ik in mijn Pi-hole server verschillende domeinen geblacklist waarnaar de 9T verbinding probeert te maken.

Wat heb ik gedaan:
  • Settings - Additional Settings - Authorization & revocation. Alles uitgezet op de System app updater na
  • Settings - Additional Settings - Privacy - Ad Services. Uitgezet.
  • Instellingen van de System Apps aangepast zodat ik daar geen recommendations meer krijg. Moet per app aangepast worden (bijvoorbeeld in de security app: Settings - Receive recommendations.
  • System Apps zo veel mogelijk vervangen voor apps uit de Play Store (bv: Calendar, Calculator). Bij het openen van standaard apps viel het me op dat er veel permissies gevraagd werden.
  • Nova Launcher geinstalleerd
  • Via de adb shell onderstaande apps verwijderd (Onder Settings - Wallpaper / Themes zijn nu de enige die niet aangeklikt kunnen worden. Themes werken sowieso niet in NL en de wallpaper kan je ook anders instellen):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40

pm uninstall -k --user 0 com.alibaba.aliexpresshd
    pm uninstall -k --user 0 com.android.browser
    pm uninstall -k --user 0 com.android.calendar
    pm uninstall -k --user 0 com.android.deskclock
    pm uninstall -k --user 0 com.android.providers.downloads.ui
    pm uninstall -k --user 0 com.android.thememanager
    pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager
    pm uninstall -k --user 0 com.facebook.katana
    pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services
    pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.photos
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.tachyon
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.marvin.talkback
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.music
    pm uninstall -k --user 0 com.google.android.videos
    pm uninstall -k --user 0 com.google.ar.lens
    pm uninstall -k --user 0 com.mi.global.shop
    pm uninstall -k --user 0 com.micredit.in
    pm uninstall -k --user 0 com.mipay.wallet.id
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.analytics
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.android.fashiongallery
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.bugreport
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.calculator
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.daemon
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.gallery
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.hybrid
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.msa.global
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.notes
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.player
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.videoplayer
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.weather2
    pm uninstall -k --user 0 com.miui.yellowpage
    pm uninstall -k --user 0 com.til.timesnews
    pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.midrop
    pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.mipicks
    pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.mirecycle
    pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.payment
    pm uninstall -k --user 0 com.xiaomi.scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Oesie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:30:
Vorige week ook de 9T (global versie) ontvangen. Aangezien er nog geen stabiele (LineageOS) ROM is heb ik een aantal wijzigingen in MIUI doorgevoerd met als uitgangspunt zo min mogelijk data vergaring door Xiaomi/Miui. Er zijn namelijk best wel aardig wat apps die data verzamelen (en mogelijk doorsturen). Tot dusver werkt het best aardig. Naast onderstaand heb ik in mijn Pi-hole server verschillende domeinen geblacklist waarnaar de 9T verbinding probeert te maken.

Wat heb ik gedaan:
  • Settings - Additional Settings - Authorization & revocation. Alles uitgezet op de System app updater na
  • Instellingen van de System Apps aangepast zodat ik daar geen recommendations meer krijg. Moet per app aangepast worden (bijvoorbeeld in de security app: Settings - Receive recommendations.
  • System Apps zo veel mogelijk vervangen voor apps uit de Play Store (bv: Calendar, Calculator). Bij het openen van standaard apps viel het me op dat er veel permissies gevraagd werden.
  • Via de adb shell onderstaande apps verwijderd (Settings - Wallpaper / Themes):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40

Verder geen problemen gehad na het verwijderen van al die apps? Ben wel benieuwd als er problemen komen na een update bijvoorbeeld, die vorige week nog is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Stefan22 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Verder geen problemen gehad na het verwijderen van al die apps? Ben wel benieuwd als er problemen komen na een update bijvoorbeeld, die vorige week nog is uitgerold.
Nope, enkel kan ik de Themes niet meer aanlikken in settings. Normaliter kreeg ik een melding dat die ook niet voor mijn regio beschikbaar is. Ook de wallpaper instelling kan ik niet meer in maar dat is niet relevant aangezien dat in Nova Launcher wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week ook de 9T (global versie) ontvangen. Aangezien er nog geen stabiele (LineageOS) ROM is heb ik een aantal wijzigingen in MIUI doorgevoerd met als uitgangspunt zo min mogelijk data vergaring door Xiaomi/Miui. Er zijn na
melijk best wel aardig wat apps die data verzamelen (en mogelijk doorsturen). Tot dusver werkt het best aardig. Naast onderstaand heb ik in mijn Pi-hole server verschillende domeinen geblacklist waarnaar de 9T verbinding probeert te maken.
9T-Pro:
Heb zelf ook de nodige apps verwijderd en gebruik daarnaast Blokada.
Die blokkeert dagelijks zo'n 4500 request in/uitgaand en hoop zo de meeste "phone home" zaken geblokkeerd te hebben.
Daarnaast zal het vast wel wat onnodig accu gebruik voorkómen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

snah001 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:08:
9T-Pro:
Heb zelf ook de nodige apps verwijderd en gebruik daarnaast Blokada.
Die blokkeert dagelijks zo'n 4500 request in/uitgaand en hoop zo de meeste "phone home" zaken geblokkeerd te hebben.
Daarnaast zal het vast wel wat onnodig accu gebruik voorkómen.
Dat kan juist ook extra drain veroorzaken, omdat die apps maar blijft hameren op een bepaald adres! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beter geblokkeerd dan een vrije doorgang.
Voorlopig dan.
En 7+ uur SOT met 50% accu verbruik is gewoon prima.

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 03-10-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

''functie voor chrome updaten'' melding van de play store
dat zie ik op regelmatige basis in mijn notificatiescherm. En dat lijkt gewoon te blijven staan constant.

Is dit normaal?

als ik dan uiteindelijk klik op de notificatie zie ik meldingen van updates voor 3 andere apps in de play store... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 16:31
snah001 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:46:
Voorlopig dan.
7 uur SOT ? en dan 50% over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:46:
Voorlopig dan.
Welke blokada versie gebruik je op je 9T Pro ?
4.3, 3.7 of 3.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

4.3, 3.7 of 3.4 ?
Ik gebruik 4.1.6, via xda gedownload (op de 9T)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2023
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:54:
''functie voor chrome updaten'' melding van de play store
dat zie ik op regelmatige basis in mijn notificatiescherm. En dat lijkt gewoon te blijven staan constant.

Is dit normaal?

als ik dan uiteindelijk klik op de notificatie zie ik meldingen van updates voor 3 andere apps in de play store... ?
Heb ik ook last van inderdaad... Zal wel een bug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 14:17
Aggressor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:00:
[...]

Dat is ziek veel. Zit je dan de hele dag naar een static Zwart scherm te turen... Ik haal vaak 5 uur met 30 tot 40 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Stomme vraag misschien, maar wanneer wordt het SoT tellertje (instellingen>batterij>energieverbruik>scherm , right?) gereset? Bij 100% laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Fridge320 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:49:
Stomme vraag misschien, maar wanneer wordt het SoT tellertje (instellingen>batterij>energieverbruik>scherm , right?) gereset? Bij 100% laden?
Correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:00:
[...]
Yep
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:25:
[...]
4.3, 3.7 of 3.4 ?
Versie 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

l3art schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:33:
[...]

Ik gebruik 4.1.6, via xda gedownload (op de 9T)
Waarom precies die versie en niet bv. 4.3 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
soskes schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Ik heb niet echt bogen maar zie groen / gele vlekken op het scherm. Echter, voordat ik de laatste screenprotector erop heb gedaan had ik dit, naar mijn mening, niet.

Ik wil deze er dus vanaf halen en de oude terugzetten. Echter is dat een glazen protector wat weer niet fijn swiped vanaf de zijkanten. Ik laat hem dus nog even zitten denk ik.

Zat me te vervelen in de trein dus er gelijk afgehaald. En weg zijn de gele banen / vlekken.
Ik heb er geen screen protector opgezet, het zijn afwisselend rood met groene banen en zijn te zien bij een witte achtergrond. Ik zie ze altijd en kan ze ook niet wegdenken. Bij mijn oude telefoon met lcd scherm had ik nergens last van. Het irriteert me zodanig dat ik morgen langs ga bij de winkel en ga checken of het standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Waarom precies die versie en niet bv. 4.3 versie?
Dit was de stabiele versie die in de xda app stond onder apps. Zie nu dat er een update is naar 4.3.2

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 03-10-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kan je het eens laten zien dmv screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

l3art schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Dit was de stabiele versie die in de xda app stond onder apps. Zie nu dat er een update is naar 4.3.2
Welke filter(s) gebruik je?
Gebruik je de Blokada VPN (heb je account voor nodig)?
Welke DNS gebruik je? Default of een aangepaste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
en trouwens... zijn de Mi 9T en Mi 9T Pro hetzelfde kwa scherm?

of heeft de 9T pro een curved scherm en de mi 9T niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Welke filter(s) gebruik je?
Gebruik je de Blokada VPN (heb je account voor nodig)?
Welke DNS gebruik je? Default of een aangepaste?
DNS cloud flare, als filter de aanbevolen filter.
VPN gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wat een goede monitor app is voor batterij verbruik en misschien cpu verbruik per app, ik hoor graag van jullie.

Daarnaast als iemand belt via duo(google) dan gaat de camera omhoog zonder dat ik opgenomen heb, is dit uit te zetten?

En is het erg om nachts je telefoon aan de lader te leggen, voor 8 uur lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:26:
Ik vraag mij af wat een goede monitor app is voor batterij verbruik en misschien cpu verbruik per app, ik hoor graag van jullie.

Daarnaast als iemand belt via duo(google) dan gaat de camera omhoog zonder dat ik opgenomen heb, is dit uit te zetten?

En is het erg om nachts je telefoon aan de lader te leggen, voor 8 uur lang?
Klop klop functie uitzetten in DUO misschien? zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
@Verwijderd

Op m'n vorige smartphone had gebruikte ik Wakelock voor stats. Maar ook wel Mtweaks (root).

Je zal moeten wachten op een fix vanuit Duo. Je kan wel een bug rapporten. Open Duo opties, send feedback. Misschien staat de optie (raise to wakeup phone) aan in Android? Op WA is het al gefixt.

Aan de lader hangen is nooit super en dat weten we ondertussen, maar je Xiaomi kernel is een vernuft iets dat degradatie reduceert.
Als je root kan je bijvoorbeeld je opladen onderbreken op 85% en veel meer CPU info verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Ik ben ontzettend aan het twijfelen. Ik kom van een Mi5 waar de batterij en achter kant wel echt de beste tijd gehad hebben. Wilde eerst voor mi 9 (se), maar toen ik die twee en de (toen nog) mi 9t naast elkaar had liggen in de winkel heb ik de 9t gelijk weg gelegd.

Nu inmiddels de 9 (se) om andere dingen afgeschreven en met de 9t pro dus een dubio.

Is er iemand met een 9t pro morgen aanwezig op het tweakers verjaardagsfeestje die even kort zou willen meeten?

[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 04-10-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Titus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:52:
Ik ben ontzettend aan het twijfelen. Ik kom van een Mi5 waar de batterij en achter kant wel echt de beste tijd gehad hebben. Wilde eerst voor mi 9 (se), maar toen ik die twee en de (toen nog) mi 9t naast elkaar had liggen in de winkel heb ik de 9t gelijk weg gelegd.

Nu inmiddels de 9 (se) om andere dingen afgeschreven en met de 9t pro dus een dubio.

Is er iemand met een 9t pro morgen aanwezig op het tweakers verjaardagsfeestje die even kort zou willen meeten?
Ik ben er niet... Maar voor +-335 euro heb je toch een toptoestel in huis? De 128gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een goed gebalanceerde review van de 9T Pro op ZDNet van 3 dagen geleden:

https://www.zdnet.com/product/xiaomi-mi-9t-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Laatst online: 16:17
Titus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:52:

Ik zou idd ook eens naar Mi 9 8/128 kijken als je toch in prijs range wat zoekt. Vind dit nog steeds een goed alternatief voor 9T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de backspeaker. Wanneer ik een filmpje bekijk komt het geluid soms uit de frontspeaker. Ipv de backspeaker waar het uit hoort te komen. Na opnieuw opstarten van de telefoon werkt het wel weer even goed.
Hebben meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Het zal wel toeval zijn maar sinds dat ik mijn 9T in gebruik heb genomen sinds twee weken heb ik voor het eerst een melding op mijn Synology dat de autoblock functie in werking is getreden. Deze heeft nu twee IP's geblokkeerd op basis van inlogpogingen. Eén keer raden waar vandaan:
spoiler:
China

Nogmaals, waarschijnlijk puur toeval, maar vond het toch opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Trouwens meer mensen het probleem dat als je hem aan de lader legt dat hij in het begin om de zoveel tijd kort trilt? Ik kan maar niet ontdekken waarom hij dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
Rev! schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:25:
Trouwens meer mensen het probleem dat als je hem aan de lader legt dat hij in het begin om de zoveel tijd kort trilt? Ik kan maar niet ontdekken waarom hij dat doet.
Volgende keer dat ie dat doet: kijk eens of je toestel toevallig net is begonnen met app updates draaien. Elke app die een update doet geeft een korte trilling. Zelf ook al een paar keer gemerkt dat dat begon vlak nadat ie aan de lader was gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Rev! schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:25:
Apps die updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Kan je ergens instellen dat hij elk moment apps mag updaten? Ik heb wel aanstaan dat het zowel via Wifi en 4G mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Is het mogelijk om in Miui een andere icon pack of lettertype te installeren in de standaard launcher.

Kom van een LG G6 af waar dit wel gewoon kon.

Al met al zeer tevreden met de telefoon. Waar ik wel echt nog aan moet wennen is de full hd resolutie. De G6 had een 2k scherm met iets van 565 ppi, de meeste full hd telefoons van nu maar een ppi van rond de 400... Aardige downgrade dus. Maar dat zal de standaard nu blijkbaar zijn. In een galaxy Note of oneplus 7t zit nu zelfs eem full hd scherm en dat voor die prijs...

En de speaker die is echt een van de minpunten van de telefoon naar mijn mening. Hoge en midden tonen zijn aanwezig maar lage tonen hoef je niet te verwachten. Daarintegen als ik B&O oordopjes inplugged krijg je prima geluid, het is dus echt de speaker!!

Maar at the end een prima toestel!! 👌

Nu nog iemand die mijn icon pack/lettertype vraag kan beantwoorden! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Riziko schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:08:
Is het mogelijk om in Miui een andere icon pack of lettertype te installeren in de standaard launcher.

Al met al zeer tevreden met de telefoon. Waar ik wel echt nog aan moet wennen is de full hd resolutie. De G6 had een 2k scherm met iets van 565 ppi, de meeste full hd telefoons van nu maar een ppi van rond de 400... Aardige downgrade dus. Maar dat zal de standaard nu blijkbaar zijn. In een galaxy Note of oneplus 7t zit nu zelfs eem full hd scherm en dat voor die prijs...

En de speaker die is echt een van de minpunten van de telefoon naar mijn mening. Hoge en midden tonen zijn aanwezig maar lage tonen hoef je niet te verwachten. Daarintegen als ik B&O oordopjes inplugged krijg je prima geluid, het is dus echt de speaker!!

Edit
Oh wacht alleen een ander icon pack, dat kon dacht ik wel, alleen kun je niet de individuele iconen van apps veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 04-10-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova launcher in combinatie met pixel icon pack echt een aanrader lijkt al veel meer op een android telefoon met die apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Het gaat mij hoofdzakelijk om die kinderlijke kleurtjes. Ik installeerde op mijn vorige telefoons een witte of zwarte icon pack, afhankelijk van de achtergrond.

Ik heb wel al lopen knutselen met die pocolauncher, die beviel me wel. Wat is meerwaarde van de nova launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
In de winkel een paar telefoons gecheckt en daar hadden aardig wat telefoons enorme burn-in marks. De Xiaomi 9T die daar lag had diagonaal ook goede burn-in strepen.
Wss is het scherm hetzelfde als die in de Samsung A serie want als je die schuin hield bij een witte achtergrond zag je ook de groene en rode "vlekken". Bij de Samsung S serie of Huawei telefoons kon ik het niet zo snel opmerken. Beetje aan het twijfelen of ik mijn telefoon wil inruilen, want ik zie op dit moment ook niet echt een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maar je batterij gaat wel langer mee daardoor : Mooi toch ?! :)
Je verwacht erg veel van dat kleine lullige ding! :P

Als de speaker prima doet wat jij beschrijft dan vind ik dat eigenlijk al een hele flinke prestatie! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Ik heb nu bijna dagelijks dat mijn telefoon bevriest. Touchscreen geageerd niet meer en telefoon wordt na een tijdje warm en de batterij gaat als een jekko.
Wat opvalt is dat de achtergrond van je startscherm helemaal zwart wordt. Iconen blijven nog wel zichtbaar.

Dit gebeurt ook als ik de telefoon in mijn borstzak heb. De enige manier om het eruit te krijgen is om te rebooten dmv power knop met volume knop.

Herkennen jullie dit of heeft er iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:47

De 9t pro heeft een FHD+ display. Verder onderscheid een display zich niet alleen in de ppi. Op mijn S8 zie ik geen verschil tussen WQHD en FHD+. Merk jij veel verschil tussen de g6 en en de Mi 9T?

[ Voor 4% gewijzigd door ReceiverNL op 05-10-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blekkienl schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:34:
Ik heb nu bijna dagelijks dat mijn telefoon bevriest. Touchscreen geageerd niet meer en telefoon wordt na een tijdje warm en de batterij gaat als een jekko.
Wat opvalt is dat de achtergrond van je startscherm helemaal zwart wordt. Iconen blijven nog wel zichtbaar.

Dit gebeurt ook als ik de telefoon in mijn borstzak heb. De enige manier om het eruit te krijgen is om te rebooten dmv power knop met volume knop.

Herkennen jullie dit of heeft er iemand een tip?
Over welk 9T toestel hebben wij het hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
snah001 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Over welk 9T toestel hebben wij het hier??
mi 9T 128gb (vergeten dat er ook nog een pro versie was) 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:51

*Knip*

Miui heeft een thema app waarbij je van alles kan aanpassen.
Helaas voldoet hij niet aan de GPDR.
Wil je deze wel op je telefoon moet je de regio aanpassen.
Settings>Aanvullende instellingen>Regio
Ik zet hem dan op Zwitserland.
Hierna staat de thema app op je telefoon.
Na instellingen te hebben gewijzigd kun je je telefoon weer op regio Nederland zetten.
Alles zal gewoon zo blijven als je hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ashundi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:46:
Miui heeft een thema app waarbij je van alles kan aanpassen.
Helaas voldoet hij niet aan de GPDR.
Wat is er dan zo erg aan :?

Vals accountje aanmaken en gaan zou ik denken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:51
nero355 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Wat is er dan zo erg aan :?

Vals accountje aanmaken en gaan zou ik denken ?!
Ikzelf heb er geen probleem mee maar daarom staat hij dus niet op de telefoon tenzij je hem op een andere regio zet.
Aangezien de app niet aan de EU regulering voldoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Sinds paar dagen de mi 9t pro 128 gb in gebruik en ben zeer tevreden. Kom van een iphone, als je alle apps hebt gedownload zit er geen verschil meer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 15:31
Ik heb sinds 2 dagen de 9t pro. Ik kom van een oneplus 2 van 2015. Mooi verschil zeg, slanker, groter maar niet onhandig in gebruik en vooral veel vlotter in gebruik. Niks lagt meer.

Ik heb er al een paar apps afgegooid die ik niet moet hebben met de Xiaomi adb fastboot tools. Sommige durf ik er niet af te doen zoals Xiaomi analytics en Xiaomi framework service. Heb schrik dat het brickt dan.

Ik ben nu nog aan het wachten op bootloader unlock, 360 uur zegt de unlock tool 😢

Ook op mijn bestelde (van aliexpress) covers wacht ik. De bijgeleverde cover is verschrikkelijk, veel te glad en geen boven lip zodat het glas niet beschermd is.

Zo ziet mijn start scherm eruit, benut amoled helemaal :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cs9kyFKRhRawBVIIaTGcgg2v/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik gebruik de stil/niet storen functie, zodat ik snachts niet wakker wordt van m'n telefoon.
Nu is alles stil en heb ik aangegeven dat ik wel gebeld mag worden.
Ik heb echter twee simkaarten en voor 1 van de twee wil ik dat ik er snachts ook niet op gestoord kan worden. Is dat ergens in 1 keer uit te zetten?
Heb tot nu toe alleen een werkende manier als je dan al je contacten bij je favorieten zet die wel mogen storen. Is nu niet echt een top manier.
Wil dus gewoon m'n tweede simkaart ook uit kunnen zetten in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Meivogeltje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:34:
Wil dus gewoon m'n tweede simkaart ook uit kunnen zetten in de nacht.
Als dat is wat je wilt.
Instellingen -> simkaart -> zet 2e simkaart uit
Dit werkt niet als data is ingeschakeld voor die simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:47
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:12:
Ik heb sinds 2 dagen de 9t pro. Ik kom van een oneplus 2 van 2015. Mooi verschil zeg, slanker, groter maar niet onhandig in gebruik en vooral veel vlotter in gebruik. Niks lagt meer.

Ik heb er al een paar apps afgegooid die ik niet moet hebben met de Xiaomi adb fastboot tools. Sommige durf ik er niet af te doen zoals Xiaomi analytics en Xiaomi framework service. Heb schrik dat het brickt dan.

Ik ben nu nog aan het wachten op bootloader unlock, 360 uur zegt de unlock tool 😢

Ook op mijn bestelde (van aliexpress) covers wacht ik. De bijgeleverde cover is verschrikkelijk, veel te glad en geen boven lip zodat het glas niet beschermd is.

Zo ziet mijn start scherm eruit, benut amoled helemaal :9
[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit Henk! Welke icon pack gebruik je? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
N97 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 02:40:
[...]

Als dat is wat je wilt.
Instellingen -> simkaart -> zet 2e simkaart uit
Dit werkt niet als data is ingeschakeld voor die simkaart
En zo kan ik dat ook natuurlijk met alle andere dingen doen...handmatig. Gaat er juist om of dat ook geautomatiseerd kan net als alle andere apps waar je een schema voor kan maken, echter zie ik zo snel niet de optie om dit van 2 simkaarten apart in te kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
ReceiverNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

Ziet er gaaf uit Henk! Welke icon pack gebruik je? 8)
'Flight' icon pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Meivogeltje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

En zo kan ik dat ook natuurlijk met alle andere dingen doen...handmatig. Gaat er juist om of dat ook geautomatiseerd kan net als alle andere apps waar je een schema voor kan maken, echter zie ik zo snel niet de optie om dit van 2 simkaarten apart in te kunnen stellen.
Dan moet je met Automation werken, zoals app Tasker of Automate.
Zijn zat voorbeelden te vinden op het web maar of dit kan icm de toggle Stil/Niet storen, weet ik niet.
Doe je ons het scriptje laten zien die je voor de Mi 9t (Pro) hebt gemaakt? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Bij een reboot wordt de lockscreen wallpaper van mijn mi 9T pro terug gezet naar een default bewegende wallpaper. Anderen hier last van?

De homescreen wallpaper blijft wel zoals ik het ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
sipaan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:11:
Bij een reboot wordt de lockscreen wallpaper van mijn mi 9T pro terug gezet naar een default bewegende wallpaper. Anderen hier last van?

Ik heb het ook. Vanaf dat er notificatie verschijnt gaat hij weer naar de rode lockscreen. :r

MIUI System Launcher ALPHA-4.12.1292-09301035

Edit: ik ga weekly mui11 proberen op xiaomi.eu

[ Voor 10% gewijzigd door Spacewide op 06-10-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@Spacewide Xiaomi.eu wil ik ook eens proberen. Maar ik kijk tegenop om alles opnieuw te moeten instellen. Heb je daar wat handigheidjes voor? Of anderen die daar tips voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10
De Backup functie in miui doet het aardig goed. Herstellen van apps en data (niet bij alle apps werkt het) scheelt een hoop tijd en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hier geen last van. Mijn eigen lockscreen afbeelding blijft behouden. Ook na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo Sport Totaal Go app en NU.nl lopen vast bij afspelen van video. Niet zoals voorheen al het geval was bij fullscreens video. Maar nu loopt gwn de hele app vast. Iemand een oplossing voor?

En ik ben ook gigantisch blij met de augustus update die ik sinds een week geïnstalleerd heb... M'n telefoon gaat nu niet meer twee dagen mee maar eerder één dag en n paar uur.

Hoe krijgen fabrikanten het toch altijd voor elkaar om met een update de boel te verklooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk

Ik heb dit ook maar het gebeurt gewoon spontaan.
Waarschijnlijk een bug.
Ik merk nog een paar dingen:

Als ik achtergrond wil instellen op startscherm ( lang drukken) en dan live achtergrond neem, zie ik 'mi achtergrond' en 'thema's'' maar die werken gewoon niet.
Tweede is dat er zich blijkbaar spontaan apps installeren. Bol.com app en Mi Pay app had ik nooit gevraagd.

MI 9t pro 128gb. Global version v10.3.3.0 PFKEUXM

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 07-10-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem ben nu ook wachtende tot hij unlocked kan worden en bij mij is hij nu ook sneller leeg wil de global versie proberen
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:18:
Ziggo Sport Totaal Go app en NU.nl lopen vast bij afspelen van video. Niet zoals voorheen al het geval was bij fullscreens video. Maar nu loopt gwn de hele app vast. Iemand een oplossing voor?

En ik ben ook gigantisch blij met de augustus update die ik sinds een week geïnstalleerd heb... M'n telefoon gaat nu niet meer twee dagen mee maar eerder één dag en n paar uur.

Hoe krijgen fabrikanten het toch altijd voor elkaar om met een update de boel te verklooien?

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 07-10-2019 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24
Hoe doen jullie dat eigenlijk met die (live) wallpapers enz? downloaden jullie daarvoor een app? Mijn ocd wil namelijk zo weinig mogelijk apps op mijn telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zie weer aantal postings waarbij niet bij staat wat voor toestel het betreft (K20 of K20-Pro of 9T of 9T-Pro?) en op welke rom versie die draait.
Zo wordt het lastig om vragen te beantwoorden en is het appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:18:

Op mijn mi 9t met global rom herken ik je klachten niet echt eerlijk gezegd. Net even video via nu en Ziggo go geprobeerd, werkt gewoon. Accugedrag is voor mij niet merkbaar anders na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge320 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Op mijn mi 9t met global rom herken ik je klachten niet echt eerlijk gezegd. Net even video via nu en Ziggo go geprobeerd, werkt gewoon. Accugedrag is voor mij niet merkbaar anders na de update.
Ik was misschien te voorbarig. Heb telefoon uit en aangezet en doet het weer als vanouds. Gelukkig maar. Vannacht was het helemaal ernstig. Binnen 4 uur van 75 naar 19 (werd wakker van acculaaggeluidje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:56
Vandaag eindelijk mijn MI 9T van Banggood binnen. Nu ben ik nog niet enthousiast over het scherm: het is erg aan de rode kant, allesbehalve wit (kleurbalans en contrast aanpassen helpt helaas niet, ook instelling koel geeft geen verschil). Ook is de scherpte een stuk minder dan mijn Pocophone. Iemand een soortgelijke ervaring en is dit misschien softwarematig op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riziko
ReceiverNL schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

De 9t pro heeft een FHD+ display. Verder onderscheid een display zich niet alleen in de ppi. Op mijn S8 zie ik geen verschil tussen WQHD en FHD+. Merk jij veel verschil tussen de g6 en en de Mi 9T?
Absoluut!! Scrollende door de appdrawer en in menu's natuurlijk niet. Maar wanneer je content gaat bekijken in bijv Youtube, en je hebt de mogelijkheid om op 1440 te kijken dan zie je meteen echt een groot verschil. Maar goed ik ben al bijna aan het fullhd scherm van de 9T gewend en dan weet je niet beter.

Iemand een idee of de grootte van het toetsenbord aanpasbaar is, groter graag, zonder een ander toetsenbord te gebruiken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:53:
Ik en mijn vriendin hebben beiden de 9T pro gekocht 64GB alles werkt prima alleen viel 1 ding nu op, het scherm van mijn vriendin is veel warmer getint , wit is heel geel/gelig en die van mij gewoon koel en meer blauwig.

Instelling op beide telefoons is exact hetzelfde van helderheid tot leesmodus en kleurinstelling van het scherm.

Ik kan mijn scherm nog redelijk aanpassen naar warmer maar dat van haar is heel geel, en stel je hem in op nog warmer kwam kleur dan wordt het bijna groenig.

Hier klopt dus iets niet.
Ben je hier nog achteraan geweest? Ik heb sinds gisteren een MI 9T van Banggood. Mijn scherm is gelig/roodachtig en is ook niet wit te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Ben je hier nog achteraan geweest? Ik heb sinds gisteren een MI 9T van Banggood. Mijn scherm is gelig/roodachtig en is ook niet wit te krijgen.
Is iets met de instellingen, vorige telfoon was een axon 7 waarbij ik had ingesteld dat deze in lees modus gaat vanaf 12uur snachts (geler scherm) de axon van mijn vriendin stond ingesteld op 8uur savonds maar blijkbaar zijn deze instelling megegaan naar de nieuwe telefoon.

Alleen heeft de 9t ook een leesmodus die weer andere werkt.

We hebben alle twee leesmodus op de 9t pro uit staan alleen wordt alsnog haar scherm gelig vanaf 8uur en die van mij vanaf 12uur. 8)7

is niet te veranderen op dit moment en geen zin om een factory reset te doen. Hopelijk werkt het weer goed bij android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Is iets met de instellingen, vorige telfoon was een axon 7 waarbij ik had ingesteld dat deze in lees modus gaat vanaf 12uur snachts (geler scherm) de axon van mijn vriendin stond ingesteld op 8uur savonds maar blijkbaar zijn deze instelling megegaan naar de nieuwe telefoon.

Alleen heeft de 9t ook een leesmodus die weer andere werkt.

We hebben alle twee leesmodus op de 9t pro uit staan alleen wordt alsnog haar scherm gelig vanaf 8uur en die van mij vanaf 12uur. 8)7

is niet te veranderen op dit moment en geen zin om een factory reset te doen. Hopelijk werkt het weer goed bij android 10.
Hier is het helaas de hele dag. Ik ga nog eens een factory reset proberen. Hopelijk is het scherm dan wel goed qua kleur.

Verder bevalt het toestel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wat heb ik gedaan:
  • Via de adb shell onderstaande apps verwijderd (Onder Settings - Wallpaper / Themes zijn nu de enige die niet aangeklikt kunnen worden. Themes werken sowieso niet in NL en de wallpaper kan je ook anders instellen):
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40

Prachtige post.
In plaats van uninstall kan je ook de app disablen. Zie hier voor meer info :
https://c.mi.com/thread-2195840-1-0.html

Dit heb ik gedaan en werkt perfect.

Mijn lijst is iets minder uitgebreid trouwens
via Windows PowerShell :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.browser
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.calendar
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.payment
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.mirecycle
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.midrop
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.yellowpage
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.videoplayer
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.player
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.msa.global
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.hybrid
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.daemon
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.bugreport
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.analytics
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.mipay.wallet.id
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.music
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.videos
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.marvin.talkback
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.system
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.services
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.appmanager

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oesie
daffie82 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Prachtige post.
In plaats van uninstall kan je ook de app disablen. Zie hier voor meer info :
https://c.mi.com/thread-2195840-1-0.html

Dit heb ik gedaan en werkt perfect.

Mijn lijst is iets minder uitgebreid trouwens
via Windows PowerShell :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.browser
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.calendar
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.payment
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.mirecycle
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.midrop
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.yellowpage
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.videoplayer
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.player
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.msa.global
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.hybrid
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.daemon
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.bugreport
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.analytics
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.mipay.wallet.id
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.music
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.videos
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.marvin.talkback
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.system
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.services
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.appmanager
Graag gedaan. Overigens vandaag nog een blocklist speciaal voor Xiaomi tegen gekomen en deze in mijn pihole toegevoegd:
https://gist.githubuserco...6960/xiaomi_dns_block.lst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Heb sinds een week ook de Mi 9t Pro met EEA global ROM. Kom van een Mi Mix 2 (die overigens te koop is) en ervoer de Xiaomi.eu roms vaak als buggy. Was eigenlijk wel van plan om weer naar de EU rom te gaan omdat ik slechte ervaringen heb met de global. Ik heb echter compleet gemist dat Xiaomi tegenwoordig EEA roms heeft.

Gezien ik ook 168 uur moest wachten op unlock ben ik deze maar gaan gebruiken en moet zeggen dat deze best goed bevalt. Denk dat ik uiteindelijk gewoon op de EEA rom blijf zitten.
Enige bug die ik heb, heb ik hier ook al voorbij zien komen en dat is de achtergrond die na elke reboot weer naar de “rode” gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koko71
Krijg zojuist de september security binnen op de pro versie
Pagina: 1 ... 21 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms