Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
De K20 Pro ondersteund geen WidevineL1 wanneer unlocked. Bij sommige K20 Pro exemplaren op de Indiase markt blijken ze alleen (ook locked) L3 te ondersteunen.Sn0wblind schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:02:
Zelf de K20 pro via Aliexpress gekocht en nu zo'n 4 weken in gebruik. Er is een global rom door de seller geinstalleerd. Alleen wat ik toen niet wist was dat dit de bootloader unlocked. Nu zie ik deze het liefste natuurlijk gelocked omdat Widevine L1 en apps met de Safetynet api niet door middel van de playstore geinstalleerd kunnen worden.
Alleen na een zoektoch kwam ik zaken tegen dat als een Chinees toestel met een global rom weer wilt locken dat je dee bricked. Klopt dat daadwerkelijk of is er toch een manier om je toestel te locken na het flashen van een andere firmware? Geen ide ehoe de global rom zelf er op geinstalleerd is en de seller reageerd niet op mijn vragen meer.
Is er een sure way van het omzijlen van een bootloader check anders? Draai nu een oudere netflix versie omdat de nieuwere nie teens meer draaien op toestellen zonder de safetynet api validation.
Dus de Global EU versie flashen helpt niet.
Dat zijn nu net de verschillen tussen de 9T Pro voor de EU markt en de K20Pro voor de oosterse-aziatische markt.
En op XDA staan diverse manieren beschreven hoe je toch weer met een K20 Pro naar een locked state kunt gaan maar maak je 1 foutje dan brick je hem.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 12-09-2019 19:24 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Nee, heb alles behalve NFC en BT aan staan, 4 gmail acounts sync, WA, FB etc. en nog gewoon locked behalve het feit dat ik Nova Prime launcher gebruik en onnodige MI apps verwijderd heb.Lightning89 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:33:
[...]
Heb je nog speciale instellingen aan? Ik haal nog steeds max 3-4uur SOT en een drain in standby van rond de 5-10%/uur snachts.
's Nachts verliest ie ongeveer 1 tot 1,2 % per uur.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Van wat ik op XDA las was dat de Chinese variant het origineel wel heeft maar verdwijnt bij het unlocken. Ik heb een CHinese variant, maar lees dan weer dat het relocken niet mogelijk is na het flashen van een nieuwe firmware. Maar XDA bevat zoveel verschillende tutorials etc. Geen idee wat er voor mijn situatie geschikt is.snah001 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:14:
[...]
De K20 Pro ondersteund geen WidevineL1 wanneer unlocked. Bij sommige K20 Pro exemplaren op de Indiase markt blijken ze alleen (ook locked) L3 te ondersteunen.
Dus de Global EU versie flashen helpt niet.
Dat zijn nu net de verschillen tussen de 9T Pro voor de EU markt en de K20Pro voor de oosterse-aziatische markt.
En op XDA staan diverse manieren beschreven hoe je toch weer met een K20 Pro naar een locked state kunt gaan maar maak je 1 foutje dan brick je hem.
Fluitje van een cent.
Hoe laadt jij je accu op? Ikzelf vanaf 35% tot 85.snah001 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:53:
Ik heb er ook geen last van (9T Pro) en heb gisterenavond best wel geprobeerd dit te reproduceren maar hier werkt alles gewoon goed.
Draai wel als launcher Nova Prime b.t.w..
Oh, en ik blijf mij verbazen over hoe relatief laag het batterijgebruik is.
SOT's van 7 uur met nog 50% over zijn geen uitzondering (geen games).
Heb dezelfde SOT, maar met tussendoor laden is het moeilijk in te schatten.
Ik gebruik vaak nog niet eens 50 % omdat ik meestal dagelijks niet het scherm 7 uur aan heb....
Voordat ie de volgende dag aan de lader gaat staat ie meestal op zo'n 65 %
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik kan idd de AR Core Play Services downloaden vanuit de Play StoreKiswum schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:03:
De hardware was al geschikt (getest door middel van Side loading), maar dan zou je de software nu dus ook via Google Play kunnen downloaden.
What a fine day for Science! | Specs
Chinese variant heeft geen L1 de Indiase variant heeft wel L1. Althans dat is bij de 9T (non pro) zo. Ook is het zo dat bij het unlocked van de bootloader (bij de 9T, EEU) widevine L1 behouden blijft (been there, done that).Sn0wblind schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:03:
[...]
Van wat ik op XDA las was dat de Chinese variant het origineel wel heeft maar verdwijnt bij het unlocken. Ik heb een CHinese variant, maar lees dan weer dat het relocken niet mogelijk is na het flashen van een nieuwe firmware. Maar XDA bevat zoveel verschillende tutorials etc. Geen idee wat er voor mijn situatie geschikt is.
Op XDA zijn er meerdere Indiase gebruikers van een daar gekochte locked K20 Pro die melden ook geen L1 te hebben.l3art schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:55:
[...]
Chinese variant heeft geen L1 de Indiase variant heeft wel L1. Althans dat is bij de 9T (non pro) zo. Ook is het zo dat bij het unlocked van de bootloader (bij de 9T, EEU) widevine L1 behouden blijft (been there, done that).
Is een beetje een doorelkaar daar met de K20 Pro versies.
- Als mijn telefoon op Stil staat, ik Spotify luister en een Whatsappje krijg, valt mijn geluid alsnog een beetje weg (hij dempt een beetje). Ik wil dat niet, Stil is Stil... Welke instelling staat er fout?
- Op mijn Oneplus was ik gewend dat als ik de oortjes/bluetooth in mijn telefoon deed/connecte, de telefoon vanzelf startte met de laatste audio-app (Spotify of Pocket casts). Ik merk nu dat dat echt de beste functie ooit was, maar op de Mi9 lukt het me nog niet... Wie is dit al wel gelukt?
Dank voor het meedenken!
Heb geen oplossing, maar ik had precies dit probleem ook op mijn Samsung S7 en nooit op kunnen lossen. Op mijn Mi 9T dit nog niet gehad, maar ik luister dan ook niet veel spotify.PetrCech_3 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:06:
Is er iemand die inmiddels een ''oplossing'' heeft voor de volgende problemen?
- Als mijn telefoon op Stil staat, ik Spotify luister en een Whatsappje krijg, valt mijn geluid alsnog een beetje weg (hij dempt een beetje). Ik wil dat niet, Stil is Stil... Welke instelling staat er fout?
hoi
Wordt erg verwarrend, ik zie meldingen van wel, dan weer meldingen van niet.l3art schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:55:
[...]
Chinese variant heeft geen L1 de Indiase variant heeft wel L1. Althans dat is bij de 9T (non pro) zo. Ook is het zo dat bij het unlocked van de bootloader (bij de 9T, EEU) widevine L1 behouden blijft (been there, done that).
Maar het missen van L1 is nog te overzien, maar het is heel frustrerend dat ik de Galaxy Wearable app en Netflix moet sidelodaen, waarbij de laatste een oudere variant dat misschien niet meer gaat werken na verloop van tijd.
Wat is precies de reden ervan dat dit geblockeerd wordt op mijn toestel?
Ik ben blij met deze keuze, dankzij dit forum heb ik overwogen dit toestel te kopen, dank daarvoor
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dat heeft te maken met de Chinese en Indiase markt en de K20 (pro) is daarom hardware matig verschillend t.o.v. de EU 9T (pro) en is nooit bedoeld geweest voor de EU markt.Sn0wblind schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:38:
[...]
Wordt erg verwarrend, ik zie meldingen van wel, dan weer meldingen van niet.
Maar het missen van L1 is nog te overzien, maar het is heel frustrerend dat ik de Galaxy Wearable app en Netflix moet sidelodaen, waarbij de laatste een oudere variant dat misschien niet meer gaat werken na verloop van tijd.
Wat is precies de reden ervan dat dit geblockeerd wordt op mijn toestel?
Zoals het ontbreken van band 20, berg ads die je op de Global EU niet hebt, geen NFC etc.
Dat is het risico dat je loopt als je een toestel dat niet voor de westerse markt bedoeld was toch daar vandaan haalt. Er zijn wel meer merken die daar onderscheid in maken.
Dat toestellen voor de EU markt hardware matig verschillen is niet typisch iets van Xiaomi hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 15-09-2019 10:19 ]
Dat is een kwestie van je WiFi goed afstellen : 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High om het maar effe simpel te zeggenpinojo123 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:39:
Ik mis een instelling om de wifi verbinding de voorkeur te laten geven aan 5 ghz, mijn mi 9t pro pakt altijd de 2.4 ghz band. Mijn access points hebben dezelfde ssid voor beide banden.
Ik ken niet één telefoon die daar een aparte instelling voor heeft...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn vorige telefoon had geen 5 ghz, vandaar dat ik er naar opzoek was en halverwege dit artikel dacht ik dat het wel mogelijk zou zijn.nero355 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:14:
[...]
Dat is een kwestie van je WiFi goed afstellen : 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High om het maar effe simpel te zeggen
Ik ken niet één telefoon die daar een aparte instelling voor heeft...
Ik zal het vermogen van de 5ghz iets omhoog gooien, dank.
Ga de komende dagen dit topic maar eens goed doorlezen
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 16-09-2019 12:02 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Congrats! Is het een Pro?LuPo schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:16:
Naar aanleiding van de review van Tweakers heb ik deze telefoon besteld in Glacier Blue. Ben benieuwd!
Ga de komende dagen dit topic maar eens goed doorlezen
Heb hem nu 3 weken en 1000% tevreden over ook in blauw met 128Gb.
Vooral de hoge bouwkwaliteit valt erg op.
Ja Pro inderdaad, ook 128GB.snah001 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:58:
[...]
Congrats! Is het een Pro?
Heb hem nu 3 weken en 1000% tevreden over ook in blauw met 128Gb.
Vooral de hoge bouwkwaliteit valt erg op.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Factory reset lijkt tot nu toe gewerkt te hebben.
De telefoon gaat nu wél in 'deep sleep'/'doze'. De battery drain is rond de 0,5/1%/hr vannacht. Nu hopen dat het zo blijft. Nu 7% verlies met 30min SoT en 4uur standby.
Wel vreemd, dat de telefoon dit gedrag vertoont. De telefoon kwam nieuw uit de doos.
Wel redelijk water resistent blijkbaar
Er komt gewoon een prima phone jouw kant op. Misschien zal je even moeten stoeien met 4G en zo, maar we zitten allemaal toch voornamelijk op wifi. Je gaat er geen spijt van krijgen.Elmarbon schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:59:
Heb dus 4 dagen geleden mij k20 pro (128gb, 6gb) voor maar 330€ besteld op AliExpress (de globaal ROM versie). Maar ben net op deze website gaan lezen over andere mensen die deze telefoon hebben gekocht, en de mi 9t pro maar vraag me nu af Wat de nadelen en voordelen zijn aan de k20 pro vergeleken met de mi 9t pro en hoe moeilijk het is om sommige problemen op te lossen door iets aan de software te veranderen. Ik heb namelijk niet heel veel verstand van ROM en dat soort dingen. Denk misschien om toch de bestelling te annuleren, hij is namelijk nog steeds niet verstuurt.
Eat the bugs, live in a pod
Komende vanaf de Oneplus, mis ik wel de notificatieled en de slider. Met name om even snel te kunnen zien (en wisselen) tussen geluid aan/uit en stil.
Hebben hier nog mensen tips om te wisselen? Nu moet ik het scherm aanzetten, volumetoets indrukken en klikken op 'stil'.
Is het wellicht mogelijk, icm tasker bijvoorbeeld, om een dubbelklik op de volume-omhoog toets te veranderen in een wisseling tussen stil aan/uit?
Dubbelklik aan/uit = zaklamp aan/uit
Dubbelklik volume laag = camera starten
Dubbelklik volume = nog geen actie
Op de aan/uit knop klikken, van boven naar beneden op het scherm swipen en op de mute knop klikken is een stuk sneller.
edit: volgens mij is dit trouwens net zo snel als wat je zelf al probeert enkel gebruik ik niet de volume toetsen.
Of het nog sneller makkelijker kan, betwijfel ik. Behalve als je inderdaad met tasker aan de gang gaat.
edit2: ik heb het met macdroid (vergelijkbaar met tasker) werkend gekregen met de shake functie.

klikbaar
[ Voor 62% gewijzigd door ReVision. op 17-09-2019 13:56 ]
hoi
Ik ben een multitasker, geen gamer.
Ik wilde wachten op de Pro, maar dit duurde mij te lang. Nu kan ik de Pro aanschaffen icm een abonnement voor minder geld dan de non-Pro, waardoor het toch begint te kriebelen... terecht of onterecht?

[ Voor 5% gewijzigd door JackL89 op 17-09-2019 16:16 ]
Terecht dat het kriebelt.JackL89 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:16:
Is het de moeite waard om een 9T te upgraden naar een 9T Pro? Wie heeft beide telefoons in gebruik gehad?
Ik ben een multitasker, geen gamer.
Ik wilde wachten op de Pro, maar dit duurde mij te lang. Nu kan ik de Pro aanschaffen icm een abonnement voor minder geld dan de non-Pro, waardoor het toch begint te kriebelen... terecht of onterecht?
Als je de 9T door kunt verkopen zou ik het zeker doen!
Heb je nog een goede redenatie? De verschillen qua hardware zijn mij bekend, maar ik ben met name benieuwd naar het verschil in gebruik.Mole schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:18:
[...]
Terecht dat het kriebelt.
Als je de 9T door kunt verkopen zou ik het zeker doen!
- Wat is het verschil in accuduur?
- Is het verschil qua processor merkbaar in dagelijks gebruik? Spotify/Whatsapp/Youtube/Insta/LinkedIn/Nieuws etc (multimedia)
- Zal de SD855 voor langere tijd updates krijgen dan de SD730?
In het dagelijkse gebruik zal je niet veel verschil gaan merken vermoed ik. De accu gaat mogelijk zelfs iets minder lang mee maar ook dit is te verwaarlozen. Qua updates geen idee, ik denk dat ze beiden net zo lang van updates zullen worden voorzien.JackL89 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:22:
[...]
Heb je nog een goede redenatie? De verschillen qua hardware zijn mij bekend, maar ik ben met name benieuwd naar het verschil in gebruik.
- Is het verschil qua processor merkbaar in dagelijks gebruik? Spotify/Whatsapp/Youtube/Insta/LinkedIn/Nieuws etc (multimedia)
Dank voor je reactie L3art! Wellicht is het dan alleen mijn 'drang' om een toestel te hebben met de meeste bang for buck. Als er wel een verschil zou zijn tussen updates/snelheid, dan was een upgrade te verantwoorden voor mezelf.l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:25:
[...]
In het dagelijkse gebruik zal je niet veel verschil gaan merken vermoed ik. De accu gaat mogelijk zelfs iets minder lang mee maar ook dit is te verwaarlozen. Qua updates geen idee, ik denk dat ze beiden net zo lang van updates zullen worden voorzien.
Screen on time is meer dan 7 uur meestal, daar ben ik content mee! Een dag kom ik prima mee door en als ik zuinig ben ook twee dagen.
Het grootste verschil zal hem echt in de hardware zitten, waarbij voor mij persoonlijk de grootste voordelen zouden zijn de betere GPS en de laser autofocus.JackL89 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:31:
[...]
Dank voor je reactie L3art! Wellicht is het dan alleen mijn 'drang' om een toestel te hebben met de meeste bang for buck. Als er wel een verschil zou zijn tussen updates/snelheid, dan was een upgrade te verantwoorden voor mezelf.
Screen on time is meer dan 7 uur meestal, daar ben ik content mee! Een dag kom ik prima mee door en als ik zuinig ben ook twee dagen.
Tot op heden betere ondersteuning van customroms, zoals lineage os.JackL89 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:22:
[...]
Heb je nog een goede redenatie? De verschillen qua hardware zijn mij bekend, maar ik ben met name benieuwd naar het verschil in gebruik.
De betere gps en laser autofocus is bonus.
Ik had het toevallig gisteren, dat Google Maps niet echt lekker werkte. Hij leek de weg even kwijt te zijn. Gelukkig bleek dat na een paar minuten te zijn verholpen.l3art schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:32:
[...]
Het grootste verschil zal hem echt in de hardware zitten, waarbij voor mij persoonlijk de grootste voordelen zouden zijn de betere GPS en de laser autofocus.
Voor de rest is het toestel bijzonder vlot. Ook met 10 apps op de achtergrond. Eigenlijk ben ik geheel tevreden.
En toch komt er wellicht een upgrade.
Same here! Daarnaast vind ik het opvallend hoeveel zwakker het Wifi signaal is t.o.v. mijn Oneplus5. Iemand enige verklaring hiervoor?JackL89 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:45:
[...]
Ik had het toevallig gisteren, dat Google Maps niet echt lekker werkte. Hij leek de weg even kwijt te zijn. Gelukkig bleek dat na een paar minuten te zijn verholpen.
Voor de rest is het toestel bijzonder vlot. Ook met 10 apps op de achtergrond. Eigenlijk ben ik geheel tevreden.
En toch komt er wellicht een upgrade.
Accu is zo sweet.. 8u40min SOT met 19% resterend. Wel perfecte 4G dekking hier. Waarvan 45min bubble witch 3 en wat Waze tussendoor.
Zitten toch aardig wat rubbertjes in om de phone redelijk stof-/waterweerbaar te maken.
Ook de diverse tips hier hebben daar geholpen Tof product voor dit geld!
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Security patch van augustus en iets van Mi Cloud zijn de verbeteringen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Niet dat ik films/series ga kijken op m'n telefoon want daar heb ik een 55" 4K Tv voor maar voor diegenen die dat wel doen kan het belangrijk zijn:
https://www.xda-developer...-hd-hdr10-video-playback/
Er zit wel een notificatie led bovenop de uitschuifbare front camera, maar die valt totaal niet op als de telefoon plat op tafel ligt, en zeker niet als je nog een hoesje hebt. Kwam er ook pas na een week achter, en het is best donker rood.bartbh schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:11:
Komende vanaf de Oneplus, mis ik wel de notificatieled en de slider. Met name om even snel te kunnen zien (en wisselen) tussen geluid aan/uit en stil.
Overigens mis ik het wat minder opdat op het Always-On display ook gewoon je toficaties staan, al lijkt maar de helft van de apps daar op te verschijnen bij mij.
[ Voor 13% gewijzigd door ivo001 op 18-09-2019 15:01 ]
Ik ben wel bezig met NotifyBuddy, maar die heb ik nog niet stabiel werkend kregen.
AMEN!snah001 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:56:
En het toestel (zowel de 9T als de Pro) zijn nu gecertificeerd door Netflix voor HDR10 video playback.
Niet dat ik films/series ga kijken op m'n telefoon want daar heb ik een 55" 4K Tv voor
Zelfs op de Mi Max 3 met de 6,9 inch display zou ik geen series of films kijken!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat werkt prima op zo'n schermpje.
Over speelfilms of goede thriller/drama series ben ik het wel eens.
hoi
hoi
Zo was dat idd. Ik kan alsnog in het onderste gedeelte komen.ReVision. schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:16:
Als je de drawer open doet en naar links swiped. Is het laaste icoontje de edit knop. Je kan dan de volgorde wijzigen en het icoontje naar onderen verplaatsen. Dan is die niet zichtbaar zonder te ontgrendelen
De knop 'bewerken' staat er gewoon bij.
[ Voor 5% gewijzigd door Gerard4 op 18-09-2019 19:46 ]
Ik ben op dit moment in China en zou de k20 pro een stuk goedkoper kunnen aanschaffen dan de 9t pro namelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Update94 op 19-09-2019 06:58 ]
Band 20 zit niet op een k20 (pro).Update94 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:57:
Ik lees in de comments van deze user review (comment van Tjingpliet en reacties) dat de 800 MHz band met een eu/global rom werkt, is er iemand die dit kan beamen of ontkrachten? Ik kan hier online verder niks over vinden namelijk. En mogelijk zit hij gewoon op een hogere 4G frequentie?
Ik ben op dit moment in China en zou de k20 pro een stuk goedkoper kunnen aanschaffen dan de 9t pro namelijk.
Zit hardware matig niet op die toestellen.
Op de 9T (pro) wel aanwezig en o.a. bij TMobile en in België wordt die band gebruikt.
Heb begrepen dat je dan telkens met de hand de gewenste brightness moet instellen waarvan het toestel dan leert welke helderheid hij bij die licht omstandigheden hoort.Rev! schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:50:
Weet iemand hoe je minimale brightness kan instellen? Vind display bij weinig licht te donker worden.
Is dit iets nieuws en moet ik me zorgen maken of is dit een algemene waarschuwing ?
[ Voor 17% gewijzigd door ninasky11 op 19-09-2019 08:21 ]
Dat lijkt me sterk, ik zet hem vanaf dat ik hem heb (ergens in Juli) al handmatig hoger.snah001 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:03:
[...]
Heb begrepen dat je dan telkens met de hand de gewenste brightness moet instellen waarvan het toestel dan leert welke helderheid hij bij die licht omstandigheden hoort.
ninasky11 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:19:
https://imgshare.io/image/s5Wp9
Is dit iets nieuws en moet ik me zorgen maken of is dit een algemene waarschuwing ?
Bij sommige toestellen is dat inderdaad zo, echter bij de 9T nog niks van gemerkt. Ik vind het scherm vaak te fel en zet hem handmatig lager. Maar dit kan ik blijven doen. Ik neem vooralsnog geen leercurve waar.snah001 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:03:
[...]
Heb begrepen dat je dan telkens met de hand de gewenste brightness moet instellen waarvan het toestel dan leert welke helderheid hij bij die licht omstandigheden hoort.
Dat "ik heb begrepen" komt van users op XDA.Rev! schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:21:
[...]
Dat lijkt me sterk, ik zet hem vanaf dat ik hem heb (ergens in Juli) al handmatig hoger.
Is niet mijn eigen vaststelling maar van gebruikers aldaar en of het klopt weet ik niet maar zou kunnen.
Ik gebruikte op al mijn gerootte toestellen de LUX app en daar kon je alles zelf instellen maar nu draai ik niet rooted maar stock locked en dan werkt die app niet.
Adlock en Nordvpn dus denk dat het een van die 2 het is. Thanks!Koko71 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:44:
Heb je een vpn draaien of iets als adguard?
[...]
Zelfde hier, ik pas het altijd gewoon naar wens aan, Op andere toestellen was het ook altijd net niet goed.vinom schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:29:
Ik heb de automatische helderheid eigenlijk al vrij snel uitgezet. Ik was niet tevreden welke helderheid getoond werd onder de omstandigheden. Nu zet ik hem binnen overdag op 20% en buiten op 70% en dan kan ik alles meer dan prima zien.
Dus ben het gewend om handmatig aan te passen.
hoi
Dank ik had zelf ook zo'n idee maar twijfelde, wat er in de comments onder de review staat klopt gewoon niet.snah001 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:00:
[...]
Band 20 zit niet op een k20 (pro).
Zit hardware matig niet op die toestellen.
Op de 9T (pro) wel een o.a. bij TMobile en in België wordt die band gebruikt.
Wat is die review goed he?Update94 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:57:
Ik lees in de comments van deze user review (comment van Tjingpliet en reacties) dat de 800 MHz band met een eu/global rom werkt, is er iemand die dit kan beamen of ontkrachten? Ik kan hier online verder niks over vinden namelijk. En mogelijk zit hij gewoon op een hogere 4G frequentie?
Enniewee, volgens die reacties kan het zomaar zijn dat het gewoon werkt, m,aar dat hangt dus van je provider af.
Die zal dan wel de 855 PLUS SoC hebben.wzzly schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:43:
ik zie ook net dat 24 september de Xiaomi Mi 9 Pro 5G uitkomt. Zou deze beter zijn dan de 9T pro?
Dus, tsja, ietsjes beter waarschijnlijk.
en wireless charging zie ik...HMC schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:44:
[...]
Die zal dan wel de 855 PLUS SoC hebben.
Heeft zelfde grootte accu als de 9T(Pro) maar wel een notch en 5G ondersteuning die hier in NL landelijk pas over een jaar of 2-3 redelijk dekkend wordt.HMC schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:44:
[...]
Die zal dan wel de 855 PLUS SoC hebben.
Daar andere met zelfde SOC (855+) merken ook al 5G telefoons hebben aangekondigd tegen naar verwachting fikse meerprijs zal die MI9 5G wel stuk duurder uitvallen dan de 9T(Pro).
Als je een 5G telefoon wil hebben dan kun je beter 2 jaar wachten en dan pas een besluit nemen naar welk merk en type jouw voorkeur naar uitgaat.
Voor nu heb je minstens 2 jaar niks aan 5G.

Net als de Mi Mix 4, die wordt dan ook gepresenteerd. Vandaag (14:00 u) wordt er ook een nieuwe variant van de Redmi k20 Pro gepresenteerd. Deze heeft 12 gb ram en 512 gb opslag. Volgens mij is dit een exclusieve editie.wzzly schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:43:
ik zie ook net dat 24 september de Xiaomi Mi 9 Pro 5G uitkomt. Zou deze beter zijn dan de 9T pro?
Ook een keer s'ochtends erachter gekomen dat de telefoon leeg bleek te zijn. En het toestel had echt minimaal 53% accu! Duuus.... Van de rest wel tevreden, maar die freezes zijn strontvervelend.
Dit is met mijn Xiaomi Mi 9T.
[ Voor 3% gewijzigd door lindseysew op 19-09-2019 18:01 ]
Heeft niks met unlocked of zo te maken.
Kun je via de MI Global app doen.
Stomme vraag, maar waar vind ik die?snah001 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:31:
Al eens de fastboot versie van jouw Rom versie opnieuw geflashed?
Heeft niks met unlocked of zo te maken.
Kun je via de MI Global app doen.
Op de Google Playstore staat die er niet bij en op mijn telefoon ook niet.
https://play.google.com/s...ails?id=com.mi.global.bbslindseysew schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:15:
[...]
Stomme vraag, maar waar vind ik die?
Op de Google Playstore staat die er niet bij en op mijn telefoon ook niet.
Je moet gewoon geduldig wachten op updates.
Ze komen wel.
Zo wacht ik op mijn Chinese K20 Pro ook nog steeds op die magisch snelle Android 10 update en/of MIUI 11.
Gewoon wachten.
Ik heb 'm bij Belsimpel gekocht dus is het de globale version (toch?)
Het gaat er hier om dat iemand zijn bestaande Rom op een locked toestel opnieuw wil flashen vanwege vage problemen.HMC schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:33:
Wil niet lullig doen, maar Mi Community is een klote app.
Je moet gewoon geduldig wachten op updates.
Ze komen wel.
Zo wacht ik op mijn Chinese K20 Pro ook nog steeds op die magisch snelle Android 10 update en/of MIUI 11.
Gewoon wachten.
Dan gaat dat prima met de app (moet je wel aangemeld zijn op MI Global).
Daarna kan hij/zij de app er weer afgooien.
Zeker als je niet bekend bent met fastboot flashing.
Het is maar een tijdelijke oplossing!!
Welke launcher gebruiken jullie? Heb ff nova geprobeerd maar daar mee kan ik niet zo eenvoudig de top drawer (heet dat ding zo) naar beneden halen. Moet dan echt helemaal van bovenaf swipen.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Als je op het hoofdscherm omhoog swiped krijg je google assistent en daar kan je dus zoeken. Dat is toch vrij snel? swipe > W > Whatsapp aantikken (o.a.)RoelsRules schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
Wat een gekloot met alle apps verdeeld over al die schermen en geen zoekfunctie. Het snelste gaat nog om Google te vragen een app te openen 😂
Miui 11 zou weer een appdrawer krijgen.
Anders kan je POCO Launcher 2.0- Customize, Fresh & Clean proberen van Xiaomi, die heeft wel een appdrawer. Staat in de Play Store.
[ Voor 17% gewijzigd door Xfade op 20-09-2019 23:27 ]
Je kan zoveel dingen bij Nova Launcher op allerlei manieren aanpassen dat ik zou zeggen : Spit effe goed alle opties door!RoelsRules schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
Welke launcher gebruiken jullie? Heb ff nova geprobeerd maar daar mee kan ik niet zo eenvoudig de top drawer (heet dat ding zo) naar beneden halen. Moet dan echt helemaal van bovenaf swipen.
Ik heb de betaalde versie van Nova Launcher een keer voor € 0,50 gekocht en dat bleek echt een schot in de roos te zijn!
Tot op dat moment had ik er alleen van gehoord en nog nooit gebruikt...
Bij Nova launcher kan je dit instellen bij gebaren. Veeg omlaag selecteren en dan meldingen uitklappen kiezenRoelsRules schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
Echt een top telefoon maar het gemis aan een app drawer is wel een grote... Wat een gekloot met alle apps verdeeld over al die schermen en geen zoekfunctie. Het snelste gaat nog om Google te vragen een app te openen 😂
De telefoon blijft tevens de hele tijd actief, en hij gaat niet meer in deep sleep.
[ Voor 10% gewijzigd door Lightning89 op 21-09-2019 10:21 ]
met Nova launcher "Prime" om precies te zijn, de normale versie kan dit niet iddRoelsRules schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
Echt een top telefoon maar het gemis aan een app drawer is wel een grote... Wat een gekloot met alle apps verdeeld over al die schermen en geen zoekfunctie. Het snelste gaat nog om Google te vragen een app te openen 😂
Over welk toestel hebben wij het hier???Lightning89 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:20:
Vorige week heb ik een factory reset gedaan om de battery drain te verminderen. Dit was vrij succesvol. Nu een week later is de battery drain weer terug. Ik heb geen nieuwe apps draaien of instellingen veranderd sinds de reset. Hoe kan dit? Moet ik nu elke week een factory reset doen? De drain is van 0,5%/hr 's nachts weer terug naar 3-5%/hr. Iemand een idee?
De telefoon blijft tevens de hele tijd actief, en hij gaat niet meer in deep sleep.
Probeer eens met wifi scanning en bluetooth scanning op UIT. Dit wekte mijn toestel ook vaak.Lightning89 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:20:
Vorige week heb ik een factory reset gedaan om de battery drain te verminderen. Dit was vrij succesvol. Nu een week later is de battery drain weer terug. Ik heb geen nieuwe apps draaien of instellingen veranderd sinds de reset. Hoe kan dit? Moet ik nu elke week een factory reset doen? De drain is van 0,5%/hr 's nachts weer terug naar 3-5%/hr. Iemand een idee?
Edit: standaard ingeschakeld hier zonder een backup herstel.
[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 22-09-2019 03:43 ]
Dit staat standaard uit (net uit de doos bij mij) en hij heeft geen instellingen veranderd. (Nah ja, in een week verander je wel es wat, maar deze vast niet)Spacewide schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:53:
[...]
Probeer eens met wifi scanning en bluetooth scanning op UIT. Dit wekte mijn toestel ook vaak op.
[ Voor 3% gewijzigd door Xfade op 23-09-2019 17:08 ]
Mi9T, ik heb de scanning nu uitgezet. Ben benieuwd.Spacewide schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:53:
[...]
Probeer eens met wifi scanning en bluetooth scanning op UIT. Dit wekte mijn toestel ook vaak.
Dit vind ik de beste laucher: https://forum.xda-develop...chet-laucher-rom-t3667436RoelsRules schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:33:
Het is een port uit lineageos.
Ik vind het hele GPS gebeuren in (Google) Android sowieso maar een eng verhaal :Spacewide schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:53:
Probeer eens met wifi scanning en bluetooth scanning op UIT. Dit wekte mijn toestel ook vaak.
Op het moment dat je deze inschakelt staat er standaard een vinkje ingeschakeld dat je toestel heel de tijd wordt gebruikt als een 24/7 scannende beacon zeg maar en als je dan ook nog zonder op te letten op "Agree" drukt dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat het je batterij leegzuipt...

Is dat niet het hele idee van GPS op phones?nero355 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:36:
[...]
Ik vind het hele GPS gebeuren in (Google) Android sowieso maar een eng verhaal :
Op het moment dat je deze inschakelt staat er standaard een vinkje ingeschakeld dat je toestel heel de tijd wordt gebruikt als een 24/7 scannende beacon zeg maar en als je dan ook nog zonder op te letten op "Agree" drukt dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat het je batterij leegzuipt...
Het is ook precies de reden dat ik al die food-bezorg diensten niet installeer, of die hail-a-ride apps.
Apps zijn mega groot, je moet GPS aanhebben, etc.
Wat dat betreft gebruik ik mijn overpowered K20 Pro als een dumb phone, plus browser voor krantje en Tweakers.
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms