[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Mijn Emoji keyboard staat heel vaak scrollen niet toe. Heel irritant :)
Je moet hem ook swipen eh, van links naar rechts en omgekeerd :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:52:
[...]

Als je lang ingedrukt houdt op iemand, krijg je extra opties. M'n vriendin staat er eerst in met iMessage als icon, als ik lang druk, splitst dit zich op naar iMessage en AirDrop.
hmm, bij mij werkt dit niet helaas.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:47:
[...]

hmm, bij mij werkt dit niet helaas.
Ben je wel in de buurt van de ander voor airdrop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

sigmundfreund schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:03:
[...]

Ben je wel in de buurt van de ander voor airdrop?
Och sorry ik had niet goed gelezen, ik dacht dat je dan ook voor whatsapp kon kiezen. :X

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Och sorry ik had niet goed gelezen, ik dacht dat je dan ook voor whatsapp kon kiezen. :X
Hah, nee, dit is als je partner d'r telefoon op dat moment meerdere manieren van delen toe staat (dan is dat gegroepeerd onder 1 icon, en kan je force touchen om dit uit te klappen, welke methode je wilt gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Hoop oprecht dat ze whatsapp geen toegang geven tot deze functie, of dat je het in elk geval zélf aan en uit kan zetten...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Xmoo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:00:
Mensen last van call drops, tijdens gesprek gaat signaal verloren? Ik heb er met T-Mobile veel last van, met Telfort helemaal niet. Zowel op kantoor in Oisterwijk als thuis in Eindhoven.
XS Max (A2104)
2e Toestel XS Max (reguliere versie) exact hetzelfde met T-Mobile.
Mensen met T-Mobile die over het algemeen problemen hebben met signaal drop tijdens gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Hoop oprecht dat ze whatsapp geen toegang geven tot deze functie, of dat je het in elk geval zélf aan en uit kan zetten...
Ik ben geen fan van Whatsapp en gebruik het niet veel, echter m'n broer heeft geen iOS en deel regelmatig met hem. Al zou ik daar in theorie een shortcut voor kunnen maken.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Ik ben geen fan van Whatsapp en gebruik het niet veel, echter m'n broer heeft geen iOS en deel regelmatig met hem. Al zou ik daar in theorie een shortcut voor kunnen maken.
Ik begrijp dat het handig is maar net zoals je favorieten lijst zitten daar alleen mensen in die écht belangrijk zijn en als whatsapp (facebook) straks ook toegang krijgt tot deze functies dan is het hek van de dam met Whatsapp, FB Messenger, etc...

Een opt-in lijkt me een perfecte oplossing, het liefst zelfs nog dat je kan aangeven welke mensen wél in aanmerking komen voor 'direct sharing'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Ik begrijp dat het handig is maar net zoals je favorieten lijst zitten daar alleen mensen in die écht belangrijk zijn en als whatsapp (facebook) straks ook toegang krijgt tot deze functies dan is het hek van de dam met Whatsapp, FB Messenger, etc...

Een opt-in lijkt me een perfecte oplossing, het liefst zelfs nog dat je kan aangeven welke mensen wél in aanmerking komen voor 'direct sharing'
Goed punt, ik ben sowieso van plan Wapp er van af te donderen. Maar heb het nog een maandje nodig. En dan hoop ik dat een aantal mensen signal overwegen en anders is het iMessage of SMS.

Vind ook dat apple weer mooie dingen qua beveiliging privacy heeft ingevoerd. Dat je locaties eenmalig kan toestaan is echt top!

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Goed punt, ik ben sowieso van plan Wapp er van af te donderen. Maar heb het nog een maandje nodig. En dan hoop ik dat een aantal mensen signal overwegen en anders is het iMessage of SMS.

Vind ook dat apple weer mooie dingen qua beveiliging privacy heeft ingevoerd. Dat je locaties eenmalig kan toestaan is echt top!
Dat dus... En mooi dat die bluetooth melding komt, nou had ik daar gister avond een hele logische verklaring voor maar die ben ik nu vergeten :9

Ok, 5 seconde later wist ik het: Ik denk dat deze melding komt vanuit shortcuts omdat je daar ook bluetooth kan gebruiken (al werkt het nog niet lekker)

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 12-06-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:26:
[...]

Dat dus... En mooi dat die bluetooth melding komt, nou had ik daar gister avond een hele logische verklaring voor maar die ben ik nu vergeten :9

Ok, 5 seconde later wist ik het: Ik denk dat deze melding komt vanuit shortcuts omdat je daar ook bluetooth kan gebruiken (al werkt het nog niet lekker)
Ik zat te denken dat die bluetooth melding is voor producten als de Chromecast (en Sonos?!). Bijvoorbeeld in Netflix kan je Chromecast makkelijk verbinden. Of werkt dat via wifi?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Ik zat te denken dat die bluetooth melding is voor producten als de Chromecast (en Sonos?!). Bijvoorbeeld in Netflix kan je Chromecast makkelijk verbinden. Of werkt dat via wifi?
Ik neem aan dat er voor dit soort items een API beschikbaar is zodat je app geen toestemming nodig heeft voor bluetooth terwijl je wel kan streamen?

(Lijkt me overigens wel, anders zou je dus flitsmeister apart toestemming moeten geven om gesproken meldingen door je muziek heen te krijgen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uffje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Is dat niet omdat die apps door een koptelefoon aangestuurd kunnen worden?
(Play, pauze, enz). Die link had ik gelegd in ieder geval :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als je nu een item uit je Reading list opent en je scrolled naar beneden dan kan je zo naar de volgende pagina op je lijst scrollen, nieuw of nooit eerder gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:36:
Als je nu een item uit je Reading list opent en je scrolled naar beneden dan kan je zo naar de volgende pagina op je lijst scrollen, nieuw of nooit eerder gezien?
Was er al ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Meer mensen die last hebben van een battery-drain op hun Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Is het mogelijk om een bericht in de berichten app direct te verwijderen uit een notificatie? Bijvoorbeeld welkom in Duitsland of je databundel smsjes.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:59:
Bij mijn iPhone (Xs Max) klapt WiFi er steeds uit. Meer mensen daar last van?
Ja, op de iPhone SE ook. Ik laat 'm nu maar op 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:18:
[...]
Ja, op de iPhone SE ook. Ik laat 'm nu maar op 4G.
Aah bugje dus.
Ik kwam erachter doordat ik vanmorgen mijn “Je hebt 10 GB verbruikt” sms’je kreeg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:51:
[...]

Aah bugje dus.
Ik kwam erachter doordat ik vanmorgen mijn “Je hebt 10 GB verbruikt” sms’je kreeg 8)7
Kreeg ik gisteren ook. Nu je het zegt wel apart want ik heb geen f1/motogp/worldsbk gekeken via 4g ;) Dus ik heb het ook ja :P

Edit: Vandaar ook dat mijn web whatsapp steeds uit viel. Oke even feedback rapporteren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 13-06-2019 09:18 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Er zijn ook verbeteringen wat betreft PWAs. Al zijn het vooral fixes van de grote stap sinds 12.2. Ik hoop dat ik ooit een web app kan gebruiken voor bijvoorbeeld voetbalscores. Ik gebruik die app nooit en is er alleen voor de notificaties.

https://www.simicart.com/blog/pwa-ios-13-beta/

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:47:
Zojuist m’n Dual Shock controller aangesloten. Real Racing werkt super! Jammer dat Asphalt 9 niet werkt in de bèta van iPadOS. Zometeen even Fortnite testen.

Eindelijk fatsoenlijke controller ondersteuning. Had enkele weken geleden bijna de Nimbus willen kopen, maar goed dat ik dat niet gedaan heb. Straks ook nog even de Xbox One X controller testen. :)

/edit: PS4 Remote Play werkt ook perfect i.c.m. Controller :)

[Afbeelding]
De Xbox Controller al getest ? Remote play kan met de app OneCast op iOS. Kost wel 12 euro, maar werkt bij mij wel prima.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

RnB

Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:59:
Bij mijn iPhone (Xs Max) klapt WiFi er steeds uit. Meer mensen daar last van?
Ik had er alleen last van toen ik WPA Enterprise gebruikte.
Sinds ik dit gewijzigd heb naar WPA Personal heb ik geen disconnects meer op mijn Xs Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
RnB schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Ik had er alleen last van toen ik WPA Enterprise gebruikte.
Sinds ik dit gewijzigd heb naar WPA Personal heb ik geen disconnects meer op mijn Xs Max.
Idem, heb wel nog last dat signaal wegvalt tijdens gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:54:
Ik had hier eerder enorm last van. Van ruim 2 dagen, naar amper een dag. Is intussen wel enigszins gestabiliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 15:06
Mar.tin schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:55:
[...]

Yep, zonder daar beta op te draaien.

Van ruim 2,5 dagen naar max 1-1,5 op een 4
Ik heb het ook al op mn S2.
Draai geen beta op telefoon of watch.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
iPadOS een beetje stable als daily driver? Ik heb een iPad Pro 12.9 waar ik dagelijks gebruik van maak en zou graag het nieuwe OS eens willen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:44
Rck010 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:29:
iPadOS een beetje stable als daily driver? Ik heb een iPad Pro 12.9 waar ik dagelijks gebruik van maak en zou graag het nieuwe OS eens willen proberen.
Wacht op de Public Beta als je het zo graag wil proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
MRE-Inc schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:28:
[...]

De Xbox Controller al getest ? Remote play kan met de app OneCast op iOS. Kost wel 12 euro, maar werkt bij mij wel prima.
Nog niet. Vanavond even proberen. Onecast ken ik. Maar vind €12,- dan weer fors voor iets wat ik niet vaak zal gebruiken. Wachten op Project xCloud. Dan werkt het gratis op de iPad. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mention
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-01-2024
Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:54:
Ja ik heb hier ook last van. Mijn Apple Watch Series 3 hield het ongeveer 2,5 - 3 dagen vol. Nu maar 1 - 2 max.
Ik run geen beta op mijn Apple Watch. Komt door alle diagnostics vermoed ik maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mention schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Ja ik heb hier ook last van. Mijn Apple Watch Series 3 hield het ongeveer 2,5 - 3 dagen vol. Nu maar 1 - 2 max.
Ik run geen beta op mijn Apple Watch. Komt door alle diagnostics vermoed ik maar dat weet ik niet zeker.
Hmmm, gister zat ik rond etenstijd op 10%, zit nu nog op 52%... Ik hoop dat net met DP1 beter is dan nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

RnB

Is het bekend welke storage formaten worden ondersteund in iPadOS?
Ik heb een externe schijf geformatteerd naar exFAT voor compatibiliteit met Windows en MacOS, maar deze wordt niet ondersteund in iPadOS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rFh2hvv1QEtHfB5lGfSEMEVA/thumb.jpg

Ik kan alleen informatie vinden over SD kaarten, die dienen in FAT32 formaat geformatteerd te zijn. Ik kan echter niets vinden over iPadOS compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hackus schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Heb je er wel eens een reactie op ontvangen ?
Krijg net reactie op 1 van de feedback’s die ik ingestuurd had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:40
Donstil schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Een rename van dit topic had een betere oplossing geweest. Nu krijgen we alleen maar overbodige versplintering en onduidelijkheid.
Volgens mij was er in de eerste dagen na de release van iOS 13 afgesproken alles in dit topic te houden vanwege de overzichtelijkheid maar in het Ipad OS topic wordt af en toe ook nog wat gepost.
Wellicht kan een moderator hier antwoord opgeven en eventueel het andere topic sluiten/samenvoegen of een duidelijke verwijzing geven.
Misschien is het zelfs mogelijk de naam van dit topic te wijzigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dat kan @Hoedje of @Daedalus je vast geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De discussie over afzonderlijke iOS / iPadOS topics past beter in het iOS feedback topic. Ik had een aantal eerdere berichten hierover al verplaatst en een antwoord gegeven :)

[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 13-06-2019 22:18 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Sinds release, op iPad (5th generation) aan het draaien. Minder problemen als iOS 13 op mijn XS Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmoo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Idem, heb wel nog last dat signaal wegvalt tijdens gesprekken.
WiFi bellen werkt sowieso niet optimaal, ook niet in Beta 13.

Je 'eigen' netwerk kun je beter later werken door Airplane mode aan te zetten en dan weer verbinden met WiFi.
Met onbeperkt 4G+ gebruik ik amper nog WiFi via iPhone. Netflix od cast ik via iPad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 22:58
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe shortcuts. Op reddit (r/shortcuts) zie ik namelijk echt zeer mooie nieuwe shortcuts voorbij komen welke gebaseerd zijn op locatie / NFC tags en dergelijke!

Wat is jullie ervaring met het nieuwe shortcuts?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

SgtElPotato schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:27:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe shortcuts. Op reddit (r/shortcuts) zie ik namelijk echt zeer mooie nieuwe shortcuts voorbij komen welke gebaseerd zijn op locatie / NFC tags en dergelijke!

Wat is jullie ervaring met het nieuwe shortcuts?
Jammer dat de nfc tag scannen alleen werkt met iPhone XS en XR (omdat andere iPhones niet passief kunnen scannen).

Sowieso kan ik mijn simpele wifi aan shortcut automation niet echt automatiseren. Nu moet ik nog steeds op de notificatie klikken om hem uit te voeren :|

[ Voor 13% gewijzigd door Woopdedooo op 14-06-2019 11:44 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Sowieso kan ik mijn simpele wifi aan shortcut automation niet echt automatiseren. Nu moet ik nog steeds op de notificatie klikken om hem uit te voeren :|
Ongeacht of je die instelling uit zet of niet? Zal wel een bugje zijn dan

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

SgtElPotato schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Ongeacht of je die instelling uit zet of niet? Zal wel een bugje zijn dan
Hoe bedoel je?

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
In de shortcut kun je aangeven ‘ask before running’ welke standaard aan staat dacht ik.

Zie screenshot in de volgende reddit post: https://www.reddit.com/r/...tag215_ndef_preformatted/

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

RnB schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:37:
Ik heb een externe schijf geformatteerd naar exFAT voor compatibiliteit met Windows en MacOS, maar deze wordt niet ondersteund in iPadOS:

[Afbeelding]

Ik kan alleen informatie vinden over SD kaarten, die dienen in FAT32 formaat geformatteerd te zijn. Ik kan echter niets vinden over iPadOS compatibiliteit.
Van https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/710/:
USB Storage:
* Unencrypted APFS
* Unencrypted HFS Plus
* FAT
* ExFAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Wanneer ik een video bekijk via "foto's" staat hier standaard het geluid gedempt.
Of mijn telefoon nou op stil staat of niet.

Nogal irritant als je het mij vraagt, heeft iemand hier toevallig al iets voor gevonden qua instelling?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Hackus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:20:
[...]

WiFi bellen werkt sowieso niet optimaal, ook niet in Beta 13.

Je 'eigen' netwerk kun je beter later werken door Airplane mode aan te zetten en dan weer verbinden met WiFi.
Met onbeperkt 4G+ gebruik ik amper nog WiFi via iPhone. Netflix od cast ik via iPad
Zelfs met WIFI bellen uit, nog steeds call drops op T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

SgtElPotato schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:41:
[...]

In de shortcut kun je aangeven ‘ask before running’ welke standaard aan staat dacht ik.

Zie screenshot in de volgende reddit post: https://www.reddit.com/r/...tag215_ndef_preformatted/
Die optie heb ik er niet bij, dat zal denk ik wel een bug zijn.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Wat mij vooral opvalt is de iPhone opslag een stuk is van ruim 18 GB wat ik niet kan thuis brengen, het valt onder Anders maar wordt ook niet kleiner.

Cashes e.d. gewist maar nog steeds rond de 18 GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RnB schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:37:

[Afbeelding]

Ik kan de ondersteuning online ook niet echt vinden maar mijn schijven op nfs+ worden netjes herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Die optie heb ik er niet bij, dat zal denk ik wel een bug zijn.
Deze optie is niet altijd beschikbaar heb ik al gemerkt.

Heb zelf verschillende automatiseringen gemaakt aan de hand van bluetooth zoals het automatisch afspelen van muziek zodra er verbinding is met de carkit of het afspelen van muziek op de HomePod's maar ook dit werkt niet.

Ik vermoed dat iemand aan nog een aantal knopjes moet draaien :+

Edit: Nog niets vernomen vanuit Apple hierover

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Het viel mij om dat tijdens afspelen de bediening niet meer naar voren kwam als op de video drukte. Blijkbaar hebben ze dat aangepast en moet je buiten de video op het scherm tappen wil je de knoppen zien. Goede vooruitgang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:40
Daedalus schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:18:
De discussie over afzonderlijke iOS / iPadOS topics past beter in het iOS feedback topic. Ik had een aantal eerdere berichten hierover al verplaatst en een antwoord gegeven :)
Klopt, alleen geef je daar aan dat je met 2 topics door wilt gaan echter gebeurd dat nu maar half.
Hier staan nog steeds veel posts over iPadOS die dus eigenlijk in het andere topic zouden moeten staan.

Ik vind het prima zo hoor maar echt duidelijk is het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

TR1969 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Klopt, alleen geef je daar aan dat je met 2 topics door wilt gaan echter gebeurd dat nu maar half.
Hier staan nog steeds veel posts over iPadOS die dus eigenlijk in het andere topic zouden moeten staan.

Ik vind het prima zo hoor maar echt duidelijk is het zo niet.
Twee apart topics lijkt mij het handigst, maar als de meerderheid liever alles in een topic wilt hebben, dan is dat ook prima. Dat is een discussie die in het feedback topic gevoerd kan worden :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nieuwe beta van whatsapp lost het notificatie probleem niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:35
Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:04:
Nieuwe beta van whatsapp lost het notificatie probleem niet op
Ik zal wel niet goed kijken maar ik kan in het afgelopen stel pagina's geen ander bericht hierover zien.
Nu heb ik ook een Whatapp notificatie probleem, ik krijg op zowel Apple Watch als iPhone (beide runnen de beta en probleem begon na installatie hiervan) alle Whatapp notificaties dubbel binnen, 1 keer met de melding dat er een bericht van een persoon is en 1 keer met het daadwerkelijke bericht.
Privacy functies staan uit in zowel Whatsapp zelf als voor de Apple Watch.
Iemand al enig idee hoe en waarom dit gebeurt? En natuurlijk hoe het te fixen valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

milo526 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Ik zal wel niet goed kijken maar ik kan in het afgelopen stel pagina's geen ander bericht hierover zien.
Nu heb ik ook een Whatapp notificatie probleem, ik krijg op zowel Apple Watch als iPhone (beide runnen de beta en probleem begon na installatie hiervan) alle Whatapp notificaties dubbel binnen, 1 keer met de melding dat er een bericht van een persoon is en 1 keer met het daadwerkelijke bericht.
Privacy functies staan uit in zowel Whatsapp zelf als voor de Apple Watch.
Iemand al enig idee hoe en waarom dit gebeurt? En natuurlijk hoe het te fixen valt?
Komt waarschijnlijk door iOS 13 zelf, maar de laatste whatsapp beta lost het sowieso niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:59
Iemand die ook dit heeft: Zodra je verder wilt zoeken / scrollen in het emoij toetsenbord. Gaat dat bij jullie soms ook lastig? Dat die niet verder wilt? Weet niet echt hoe ik het moet uitleggen ..

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milan1NL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:13:
Iemand die ook dit heeft: Zodra je verder wilt zoeken / scrollen in het emoij toetsenbord. Gaat dat bij jullie soms ook lastig? Dat die niet verder wilt? Weet niet echt hoe ik het moet uitleggen ..
Yup. Dat is een bug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Poll mbt iPadOS hier of gescheiden
reageren in het gelinkte topic, niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poll mbt iPadOS gescheiden of bij iOS
reageren in het gelinkte topic, niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Soms werkt het door op een icoon in de onderste balk te drukken maar soms ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
Gister naar België en Frankrijk gereden met iOS 13 kreeg met geen mogelijkheid netwerk. Moest de automatische netwerk selectie veranderen naar handmatig en dan een netwerk selecteren toen werkte het prima.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ik had het toch wel fijn gevonden om zelf te bepalen waar ik iconen plaats op het homescreen ipv linksboven => rechtsonder. Kan ik ook eens een wallpaper zien 😁 Geen idee waarom dit zo'n ding is voor Apple.

Je zou het bijvoorbeeld kunnen implementeren door een keuzescherm bij opnieuw instellen te geven met 'standaard' en 'vrije indeling'. Laat het standaard dan standaard zijn 😜

Nou ja, het zal er wel echt nooit van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
robbinonline schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:59:
Gister naar België en Frankrijk gereden met iOS 13 kreeg met geen mogelijkheid netwerk. Moest de automatische netwerk selectie veranderen naar handmatig en dan een netwerk selecteren toen werkte het prima.
Is dit een bekend probleem bij meerdere mensen? Ik ga over 3 weken naar Frankrijk en hoop dat dit dan geen issue is bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Benieuwd of we morgen een nieuwe Beta release mogen/kunnen verwachten. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GilbertvH schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:54:
[...]

Is dit een bekend probleem bij meerdere mensen? Ik ga over 3 weken naar Frankrijk en hoop dat dit dan geen issue is bij mij...
Moet je nog geen Beta versie op dat toestel gebruiken. (dit is ook nog maar de 1e Beta)
(vermelding van provider lijkt me ook wel handig @robbinonline )

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 17-06-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12
robbinonline schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik ga regelmatig de Belgische (en Duitse) grens over en heb helemaal geen problemen ervaren met het wisselen van netwerk (op een iPhone Xʀ met Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:57:
Benieuwd of we morgen een nieuwe Beta release mogen/kunnen verwachten. :)
Ja ik ook, of vandaag. Is alweer twee weken natuurlijk.
Ik neem voor de zekerheid mijn werk laptop mee in ieder geval. Voor het geval het weer IPSW only wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Hackus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Moet je nog geen Beta versie op dat toestel gebruiken. (dit is ook nog maar de 1e Beta)
Uiteraard ben ik bekend met de risico's van het gebruik van een eerste Beta. Ik mag toch best mijn zorgen uiten hierover aangezien dit nog geen bekend probleem was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GilbertvH schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Uiteraard ben ik bekend met de risico's van het gebruik van een eerste Beta. Ik mag toch best mijn zorgen uiten hierover aangezien dit nog geen bekend probleem was?
Uiteraard mag dat, anders is het wel erg stil in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GilbertvH schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Natuurlijk, maar ikzelf gebruik een 'reserve' toestel voor Beta. (dus niet waar je dagelijks afhankelijk van bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Want?

Even van automatisch naar handmatig zetten is een groot probleem? Ik doe dat sowieso altijd in het buitenland om zo de beste provider (lees snelste 4G) te hebben ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Ja ik ook, of vandaag. Is alweer twee weken natuurlijk.
Ik neem voor de zekerheid mijn werk laptop mee in ieder geval. Voor het geval het weer IPSW only wordt.
Mocht het een IPSW zijn, ga je 'm dan gewoon bijwerken/updaten of restore je 'm? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
[...]

Toen ik de iOS 7 beta draaide had ik deze problemen ook en manueel wisselen van netwerk lukte ook niet. Van zodra mijn toestel het netwerk kwijt was moest ik hem herstarten. :)

Apple raad (oa) daarom ook aan om beta's niet op je primaire toestel te zetten. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
Hackus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:20:
[...]

T-Mobile met een XS. Kreeg zonder dit te doen geen netwerk.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Mocht het een IPSW zijn, ga je 'm dan gewoon bijwerken/updaten of restore je 'm? :)
Nee gewoon dirty flash, dus inclusief alle data :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandaag beta iOS 12.4 en morgen DP2 iOS 13

net ff m'n glazen bol erbij gepakt, deze bevestigde mijn voorspelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:06:
vandaag beta iOS 12.4 en morgen DP2 iOS 13

net ff m'n glazen bol erbij gepakt, deze bevestigde mijn voorspelling
Alweer een iOS 12.4 beta? Die hadden we afgelopen week ook al 8)7 #Saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:09:
[...]

Alweer een iOS 12.4 beta? Die hadden we afgelopen week ook al 8)7 #Saai
oke, jij je zin....vandaag public release iOS 12.4 :+

morgen DP2 iOS 13. Benieuwd hoe ze deze 2e DP released gaat worden, OTA of via het Dev. Portal.

Wellicht mensen die al de 1e DP hebben OTA en voor degene die met de 2DP pas instappe via Dev. Portal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:
[...]

morgen DP2 iOS 13. Benieuwd hoe ze deze 2e DP released gaat worden, OTA of via het Dev. Portal.

Wellicht mensen die al de 1e DP hebben OTA en voor degene die met de 2DP pas instappe via Dev. Portal?
(eerst Beta5 nog van 12.4 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Ik zag net online dat de tweede beta van iOS 12 pas op woensdag kwam, dus alles is nog mogelijk.

Ben verder ook wel benieuwd wanneer het profiel komt, ergens de komende beta's zou je zeggen. Dat moet immers haast wel klaar zijn voor dat de public beta verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Ik zag net online dat de tweede beta van iOS 12 pas op woensdag kwam, dus alles is nog mogelijk.

Ben verder ook wel benieuwd wanneer het profiel komt, ergens de komende beta's zou je zeggen. Dat moet immers haast wel klaar zijn voor dat de public beta verschijnt.
Volgens mij is iOS 12 al een geruime tijd 'stable' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Hehe :P

"WOENSDAG VAN DIE WEEK" :P
Sorry, het is maandag :O |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat mij betreft liever een update voor WatchOS.

Kan trouwens meerdere bijlagen niet in één keer doorsturen via whatsapp en krijg dus geklaag van mensen die niets ontvangen in de categorie NSFW. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 13 Beta 2 dev komt vanavond

edit: Public Beta moet wachten tot dev Beta3

2e edit: iOS13 Beta2 build: 17A5508m

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 17-06-2019 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoppa

DP2 iOS 13 vanavond

https://9to5mac.com/2019/06/17/ios-13-beta-2/

thanks @Hackus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 17-06-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPadOS dev. Beta 2 wordt verwacht vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door _Bailey_ op 17-06-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Yeahhh!
Developer beta 1 required updating over a USB connection with iTunes or macOS Catalina; today’s release will include support for profiles and updating over-the-air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whoei :)
Allemaal installeren. Wel op je test toestel natuurlijk want niemand draait dat op zijn main device :+

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 17-06-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh, dus toch! ik had mijn vorige post al verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:00:
[...]

Wel op je test toestel natuurlijk want niemand draait dat op zijn main device :+
ja, dan ben je oliedom, om het op je daily driver te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Geert1976 ik hoor wel als ie online staat op de portal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:01:
[...]

ja, dan ben je oliedom, om het op je daily driver te zetten :+
Ja precies. Of super duper slim om dat niet te doen :P

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste