[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2019 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:12:
ff een n00b vraagje...

Ik lees her en der "wide en ultra wide iPhone 11 Pro".

Ultra wide is toch 0,5?
Wat is dan wide? Die optie zie ik niet in mijn camera app.
Ultra wide (0,5x) > wide (1x) > zoom (2x)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Ultra wide (0,5x) > wide (1x) > zoom (2x)
ah ok, een ''gewone'' foto wordt dus ook wel wide genoemd? okay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Zou bestaande profile gewoon werken? Of komt er een nieuw Beta profile.

Artikel van TechCrunch: https://techcrunch.com/20...one-11-and-iphone-11-pro/

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 01-10-2019 21:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42
Donstil schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Aah cool. Dat stukje van de Keynote heb ik even gemist denk ik.

Maar klinkt goed genoeg om de beta voor te installeren.
Als je het nog wilt terug kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik begrijp dat je met iOS 13 middels de "opdrachten" app een app zou kunnen starten als je connect met een bepaald bluetooth device? Kan iemand uitleggen hoe ik Flitsmeister op de achtergrond zou kunnen laten starten als m'n telefoon met de bluetooth van m'n auto connect?

Of is iets op de achtergrond draaien nog een dingetje? (Ik merk dat Google Photo backup, Dropbox photo backup, Synology DS Photo backup allemaal niks doen als ze niet op de voorgrond draaien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:39:
Ik krijg de update met een beta profiel niet binnen, is hij ipsw only?
Er is nog geen update.

Gruber:
It requires the A13 chip, so it’s iPhones 11-only. I spoke with Apple this morning about it, and Panzarino’s description of how Deep Fusion works matches my notes exactly. Just read his write-up.

Here’s an interesting tidbit: Deep Fusion only works with the telephoto and regular wide lenses — it does not work with the ultra-wide lens. Because of that, Deep Fusion is not compatible with “Photos Capture Outside the Frame”, because the outside-the-frame content is usually captured with the ultra-wide lens. So I think we now have two reasons why “Photos Capture Outside the Frame” is not turned on by default:

Apple believes that Deep Fusion will improve more photos for more users than Capture Outside the Frame will, so Capture Outside the Frame is off by default. Deep Fusion is not a mode or even an option like Night Mode is — it will simply apply automatically when the Camera app thinks it should. For the wide angle lens, that’s in mid-range indoor lighting conditions; for the telephoto, Deep Fusion will be applied in all but the brightest outdoor conditions. (So, if you want to compare the effect of Deep Fusion, one way to do it is to capture the same scene with and without “Photos Capture Outside the Frame” enabled — only when it’s disabled will Deep Fusion kick in.)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:23
amphora schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:48:
[...]

Je moet nu de Apple TV app gebruiken
Yip gelukt. Totaal over heen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
catchingfire schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:34:
Ik begrijp dat je met iOS 13 middels de "opdrachten" app een app zou kunnen starten als je connect met een bepaald bluetooth device? Kan iemand uitleggen hoe ik Flitsmeister op de achtergrond zou kunnen laten starten als m'n telefoon met de bluetooth van m'n auto connect?
Weet niet of je hier iets aan hebt:
So_Surreal in "[CarPlay] Ervaringen & Discussie"
(en de discussie die er na komt)

Is niet exact wat je zoekt (Carplay ipv bluetooth), maar wellicht een bruikbaar begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Laatst online: 12-10 14:29
catchingfire schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:34:

Of is iets op de achtergrond draaien nog een dingetje? (Ik merk dat Google Photo backup, Dropbox photo backup, Synology DS Photo backup allemaal niks doen als ze niet op de voorgrond draaien)
Flitsmeister, instellingen, automatisch starten en stoppen aanzetten. App niet sluiten. Als je weggaat met de auto gaat Flitsmeister automatisch aan ;)

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
mar007 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:42:
Flitsmeister, instellingen, automatisch starten en stoppen aanzetten. App niet sluiten. Als je weggaat met de auto gaat Flitsmeister automatisch aan ;)
Nee, dat bedoel ik niet, dit werkt ook niet fatsoenlijk. Als je even stil staat gaat FM uit, vervolgens weer te laat aan, of niet aan. erg onbetrouwbaar.

Met Android kun je gewoon native in FM instellen dat hij moet starten (op de achtergrond eventueel) als je connect met de BT van je auto, werkt perfect. Bij iOS werkt dat niet in FM zelf maar sinds iOS13 schijn je met "opdrachten" iets in elkaar te kunnen sleutelen wat hetzelfde doet.

zie: https://twitter.com/GNijboer/status/1173628806025928704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:34
catchingfire schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet, dit werkt ook niet fatsoenlijk. Als je even stil staat gaat FM uit, vervolgens weer te laat aan, of niet aan. erg onbetrouwbaar.

Met Android kun je gewoon native in FM instellen dat hij moet starten (op de achtergrond eventueel) als je connect met de BT van je auto, werkt perfect. Bij iOS werkt dat niet in FM zelf maar sinds iOS13 schijn je met "opdrachten" iets in elkaar te kunnen sleutelen wat hetzelfde doet.

Download de app Opdrachten (Shortcuts in het Engels). Onder de tab Automatisering kan je een opdracht maken dat als Bluetooth verbindt met je auto Flitsmeister opent. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/unFThrWiVEz7MtTlYEBaiQbg/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:51
Heeft iemand nog een iPhone SE met IOS 13? Ik heb sinds IOS 13 regelmatig vastlopers op mijn SE. De balk vanonder loopt dan vast, dan kan ik nergens meer op tikken (mail, contacten etc) en moet ik de SE opnieuw starten. Daarna werkt het weer wel.
Of gewoon in whatsapp bijvoorbeeld, loopt de hele applicatie vast. Net alsof hij heel hard aan het denken is. Dan moet ik de applicatie afsluiten en weer herstarten.

Erg irritant, en dit soort problemen had ik nooit op IOS 12 (of daarvoor). Ik draai gewoon de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
catchingfire schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Dit heb ik juist met iOS al lange tijd werkend met FM.
Dat hij automatisch opstart zodra hij met BT is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:48
Milo85 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:17:
Heeft iemand nog een iPhone SE met IOS 13? Ik heb sinds IOS 13 regelmatig vastlopers op mijn SE. De balk vanonder loopt dan vast, dan kan ik nergens meer op tikken (mail, contacten etc) en moet ik de SE opnieuw starten. Daarna werkt het weer wel.
Of gewoon in whatsapp bijvoorbeeld, loopt de hele applicatie vast. Net alsof hij heel hard aan het denken is. Dan moet ik de applicatie afsluiten en weer herstarten.

Erg irritant, en dit soort problemen had ik nooit op IOS 12 (of daarvoor). Ik draai gewoon de laatste updates.
Ik heb een se waar ik beta's op draai.
Mijn dochter van 7 beult dat ding ook af met spelletjes,muziek ect.
Nergens last van

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Fuwor schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Download de app Opdrachten (Shortcuts in het Engels). Onder de tab Automatisering kan je een opdracht maken dat als Bluetooth verbindt met je auto Flitsmeister opent. ;)

[Afbeelding]
Spotify staat er niet bij helaas. Of ik kijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het iemand gelukt om een opdracht te maken waarbij Flitsmeister op het telefoonscherm openstaat en Google Maps op het Carplay scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 14:10
Mrjraider schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Spotify staat er niet bij helaas. Of ik kijk niet goed.
Spotify moet z'n app nog aanpassen om dit te ondersteunen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Spotify moet z'n app nog aanpassen om dit te ondersteunen.
Oké jammer ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Heeft iemand nog een iPhone SE met IOS 13?
* vanaalten steekt z'n hand op.
Ik heb sinds IOS 13 regelmatig vastlopers op mijn SE. De balk vanonder loopt dan vast, dan kan ik nergens meer op tikken (mail, contacten etc) en moet ik de SE opnieuw starten. Daarna werkt het weer wel.

Heb ik absoluut geen last van. Genoeg kleine irritaties door keuzes van Apple, maar het werkt allemaal wel stabiel zonder vastlopers.
Wellicht een backup maken en iOS13 'vers' installeren (en dan backup terug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jr. heeft een SE met Beta-Profiel en nergens last van

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:51
@Gunth @Hackus @vanaalten

Vreemd, dan ga ik toch maar eens een volledig nieuwe installatie doen en kijken of het probleem daarmee is opgelost. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:30
Cheesy schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:48:
Is het iemand gelukt om een opdracht te maken waarbij Flitsmeister op het telefoonscherm openstaat en Google Maps op het Carplay scherm?
Heb wel de opdracht: Bij contact maken met met bluetooth Carkit>Open Flitsmeister.
Dat werkt op zich goed. Je kan er nog bij koppelen: open ook nog Maps.

Maar of je kan instellen naar welk scherm het gaat? Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Hier geen probleem. Telefoon wordt wel heel traag rond de 1, 2% accucapaciteit maar dat is niet echt een probleem.

Ik heb de laatste 2 dagen problemen gehad met Flitsmeister (ook beta) die m'n accu leegtrekt terwijl de app in z'n geheel niet aanstaat. Ik ben erachter gekomen dat dit te maken heeft met locatiebepaling. Deze stond op 'altijd'. Ik denk een bug in de FM beta (heb het al gemeld)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M12nySY/IMG-3580.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wNX6D6M/IMG-3579.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 02-10-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-10 15:53
Hoe zit het nu met de wifi problemen op een iPad air2? Is dat nu met padOS 13.1.2 opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pacificocean schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:13:
Hoe zit het nu met de wifi problemen op een iPad air2? Is dat nu met padOS 13.1.2 opgelost?
Welke problemen ?
De Air2 die hier in huis rondslingert heeft nergens last van. wacht je af om te updaten of ervaar je zelf een probleem ?

iOS13.2 beta vanavond is het gerucht https://www.theverge.com/...ne-11-pro-max-ios-13-beta

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Hackus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Welke problemen ?
De Air2 die hier in huis rondslingert heeft nergens last van. wacht je af om te updaten of ervaar je zelf een probleem ?

iOS13.2 beta vanavond is het gerucht https://www.theverge.com/...ne-11-pro-max-ios-13-beta
Dit probleem
DJF3 in "[iOS13] Ervaringen & Discussie"

Ik zit nog op 12.4.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1ste DB 13.2 released

Maar ik zie 'm nog niet in de Dev Portal staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:05:
1ste DB 13.2 released

Maar ik zie 'm nog niet in de Dev Portal staan
Hee keurig. Zit deep fake erin?

Edit: Yup zit Erin.

Full image ook.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bzpc9o0g0acd0.jpeg

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 02-10-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dev profile geïnstalleerd...nu 13.2 aan 't downloaden

3,72Gb (iPhone 11 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Donstil schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Full image ook.
[Afbeelding]
LOL deep fake 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Oke.. what to do, what to do. Ga ik het wagen met m'n 11 Pro?
M'n iPad Pro ga ik sowieso wel updaten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Full image ook.
[Afbeelding]
ook Deep Infusion zit er in.

Sponsored by Pickwick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon er op knallen.
(hier Air2 met 4G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
F*ck it. Installeer 'm op m'n iPhone. Maak eerst even backup, kan ik altijd nog terug naar 13.1.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Release notes: https://developer.apple.c...s_13_2_beta_release_notes
iCloud
Resolved Issues
Fixed an issue that sometimes prevented deletion of the Recovered Files folder in On My iPad/iPhone. (54785368)
Siri
Resolved Issues
The supportsOnDeviceRecognition property now returns the correct value. (47822242)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de eventuele meerwaarde van deep fusion op de foto's van de 11 en de 11 pro/max. En dan niet de marketingpraat die elke techsite overneemt van elkaar maar echt de praktijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Weet het je snel te vertellen. ;)
Voor diegene die de Beta gaan installeren.. vergeet niet om “Photos Capture Outside The Frame” uit te zetten. Anders werkt Deep Fusion niet.

/edit: so far so goed met 13.2 op m’n iPad Pro.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie nog geen bijzonder effect/verbetering op foto's nu met Deep Fusion.

Maar goed, dit is pas de 1ste DP van 13.2
Er zullen er ongetwijfeld nog zo'n 236 van released worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 09:51
Downloading :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:54:
Zie nog geen bijzonder effect/verbetering op foto's nu met Deep Fusion.

Maar goed, dit is pas de 1ste DP van 13.2
Er zullen er ongetwijfeld nog zo'n 236 van released worden :P
Heb je wel een foto van een trui gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Heb je wel een foto van een trui gemaakt?
Hahaha...ja, speciaal een nieuwe trui bij de Zeeman gekocht vanmiddag voor dit hele Deep Fusion

Stock apps openen wel beduidend sneller. Scrollen door menu's ook fijn vlotter

Aanbieder is van 38.0 naar 38.5 updated

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2019 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
:)
It’s back!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mpfgL3R.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:03:
[...]

Hahaha...ja, speciaal een nieuwe trui bij de Zeeman gekocht vanmiddag voor dit hele Deep Fusion

Stock apps openen wel beduidend sneller. Scrollen door menu's ook fijn vlotter

Aanbieder is van 38.0 naar 38.5 updated
M‘n iPad loopt ook erg snappy!
iPhone is nu aan het updaten.

Als het maar geen battery drain Beta wordt, want dan ben ik morgen nog terug op 13.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:49:
Voor diegene die de Beta gaan installeren.. vergeet niet om “Photos Capture Outside The Frame” uit te zetten. Anders werkt Deep Fusion niet.
Aah goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, iPad Pro 11” en iPhone 11 Pro draaien nu beide 13.2
Here we go again. :+

Morgen bij daglicht maar eens Deep Fusion “testen”.
Nu in het donker weinig zin denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2019 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Dure iPhone gekocht nu geen stroom meer in huis

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
winwiz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:15:
Dure iPhone gekocht nu geen stroom meer in huis
Geen geld meer voor inderdaad.

Nieuwe features:
- Automatic AirPlay to Apple TV
- Apple TV handoff is terug
- In-ear noise canceling AirPods glyph opgedoken de beta files.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ndNVPdw.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2019 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo...13.1.2 was al erg smooth, maar deze DP van 13.2 toch zichtbaar vlotter/sneller hoor.

Ook FaceID is hier beduidend sneller met ontgrendelen

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2019 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En nog even wat extra info over Deep Fusion. Het werkt dus niet bij iedere foto.
Unlike Night Mode, Deep Fusion will happen automatically and we won't even notice it. However, it will only activate in certain situations.

With the Wide (Normal) lens, Deep Fusion kicks in at just above the 10 lux floor that triggers Night Mode. Whether Night Mode or Deep Fusion activates depends on the lighting source for the current scene. On the Telephoto camera, Deep Fusion will be active in pretty much everything except the brightest situations, as that is when the Smart HDR goes into effect due to the abundance of highlights.

Essentially, Deep Fusion has the camera shoot a short frame at a negative EV value. This results in a darker image than you would normally like, but it just pulls sharpness from this frame. It also shoots three regular EV0 images and then a long EV+ frame, aligns everything together, and blends all of the images into one.

You end up with two 12MP images that are combined together in a single 24MP photo. The process to do this uses four separate neural networks, which account for all of the noise characteristics of the camera sensors, as well as the photo subject matter.

The machine learning process looks at every individual pixel before combining, and it only takes about one second to process everything. Deep Fusion will happen in the background, and you'll never really notice it until you see the images it produces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:33:
Zo...13.1.2 was al erg smooth, maar deze DP van 13.2 toch zichtbaar vlotter/sneller hoor.

Yes, klopt ervaar het zelfde met FaceID! Ook onder donkerdere omstandigheden werkt hij beter!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Merk ook zichtbare verbetering in performance. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Bashen op front news page is weer begonnen :z
Hij is inderdaad sneller *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

[Twitter: https://twitter.com/mzi2008/status/1179466254110924801?s=20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:33:

Op welk toestel? Nog sneller zou wel nice zijn. Het is met 13 sowieso al sneller dan 12, maar hoe sneller en hoe accurater hoe beter natuurlijk. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Op welk toestel? Nog sneller zou wel nice zijn. Het is met 13 sowieso al sneller dan 12, maar hoe sneller en hoe accurater hoe beter natuurlijk. :P
11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
WhatsappHack schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

11 pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh okee! Ben benieuwd of het ook merkbaar is op een X/Xr/XS. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 12:53
Smooth as a baby's bottom! 8) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Laatst online: 12-10 14:29
(y) Supersnel

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WhatsappHack schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:06:
Ahh okee! Ben benieuwd of het ook merkbaar is op een X/Xr/XS. :)
Xs hier, ook sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Announce Message with Siri werkt! Net getest met AirPods 2nd Gen verbonden met iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2ccJe0z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GHWr5DD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KHomZ6U.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pxK91za.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Public Beta 13.2 is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 21:55
Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Heb wel de opdracht: Bij contact maken met met bluetooth Carkit>Open Flitsmeister.
Dat werkt op zich goed. Je kan er nog bij koppelen: open ook nog Maps.

Maar of je kan instellen naar welk scherm het gaat? Volgens mij niet.
Kun je deze opdracht delen? Heb momenteel in FM aanstaat dat de app Automatisch start, maar dit gebeurt of te laat of helemaal niet. (App niet afgesloten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 09:28
Ik krijg met die automatische opdrachten alleen een melding in mijn berichtencentrum. Ik heb nu twee opdrachten aangemaakt eentje als ik van huis vertrek dan moet WiFi uit. En eenmaal als ik thuis aankom dan moet WiFi aan. Opdrachten geeft wel een melding in het berichtencentrum die ik dan kan uitvoeren. Maar kan dit niet automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Geniaal die deepfusion:

[ Voor 88% gewijzigd door RamO op 02-10-2019 23:09 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:53
Het groepen van sensors in HomeKit kan je nu ook weer aanpassen zodat je drie losse sensors ziet, zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
Pino112 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:35:
Het groepen van sensors in HomeKit kan je nu ook weer aanpassen zodat je drie losse sensors ziet, zoals het was.
Helaas heeft het uitzetten van groepering geen invloed op de Apple Watch. Mijn Eve Weather geeft op de iPhone wel netjes twee blokjes aan, 1 voor temp en andere voor luchtvochtigheid, maar op de Watch staat er alleen dat er twee sensors zijn. 🙄
Heb vooralsnog geen oplossing gevonden voor op mijn Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:35:
Oh really!? Heel blij om te zien dat dat gefixt is/Apple deels teruggekomen is op die beslissing. :)
Werd er he-le-maal gek van. Ik heb een paar apparaten met meerdere switches die opeens gegroepeerd werden, wat op zich geen ramp was, maar een ervan kon maar één switch tegelijk aan hebben staan; staat switch A en zet je B, C of D aan: dan schakelt A uit. Als je dan per ongeluk op het apparaat tikte ging HomeKit doodleuk een voor één door alle switches heen, elke volgende switch hief de vorige weer op. Verschrikkelijk irritant. :P Ook in die pop-up waar de switches zo groot waren dat je heel voorzichtig moest scrollen om niet een van de switches per ongeluk te triggeren. Bleh.

Zou er bijna meteen voor het beta programma inrollen, maar ik hou het nog wel ff bij Eve en kijk even aan of er geen (grote) problemen met 13.2 zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Laatst online: 12-10 08:59

Met mijn 8 plus ook diverse vastlopers in diverse apps, maar ook tijdens unlocken van de iPhone.
Zoveel bugs nog, echt ongehoord...
Ik heb 13.1.2 overigens maar mis de super stabiele ios 12.x

👎🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat login met Apple is best wel vloeiend eigenlijk :) Kwam opeens tevoorschijn op icloud.com. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Deep Fusion (links) vs. Smart HDR (rechts)

Disclaimer: foto van Reddit

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9uyath9f68q31.jpg
WhatsappHack schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 02:50:
Dat login met Apple is best wel vloeiend eigenlijk :) Kwam opeens tevoorschijn op icloud.com. :P
Waar zie je dit op iCloud.com? Ik zie niets over Apple Sign In.

[ Voor 63% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2019 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 18:45
Rivanov schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 06:44:
Deep Fusion (links) vs. Smart HDR (rechts)

Disclaimer: foto van Reddit

[Afbeelding]

[...]

Waar zie je dit op iCloud.com? Ik zie niets over Apple Sign In.
Wow, ziet er inderdaad een stuk beter uit zo :9~

Bedoel je dit met Apple Sign In? https://beta.icloud.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Plisson schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Wow, ziet er inderdaad een stuk beter uit zo :9~

Bedoel je dit met Apple Sign In? https://beta.icloud.com/
Ik moet nog steeds gewoon met m'n normale iCloud e-mailadres inloggen i.c.m. wachtwoord.
Krijg geen Apple Sign In optie.

@Geert1976 @Donstil : Ervaren jullie battery-drain met iOS 13.2 Beta? Ik heb het gevoel dat de percentages wat harder zakken op m'n 11 Pro t.o.v. iOS 13.1.2

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Furrr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:52:
[...]

Met mijn 8 plus ook diverse vastlopers in diverse apps, maar ook tijdens unlocken van de iPhone.
Zoveel bugs nog, echt ongehoord...
Ik heb 13.1.2 overigens maar mis de super stabiele ios 12.x

👎🏽
Vreemd, ik heb nergens last van met mijn iPhone 8 Plus met 13.1.2, draait als en zonnetje 👍

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:57:
[...]

Ik moet nog steeds gewoon met m'n normale iCloud e-mailadres inloggen i.c.m. wachtwoord.

@Geert1976 @Donstil : Ervaren jullie battery-drain met iOS 13.2 Beta? Ik heb het gevoel dat de percentages wat harder zakken op m'n 11 Pro t.o.v. iOS 13.1.2
Nee niet echt eigenlijk 97% nu (11 Max) maar heb hem niet heel actief gebruikt. Schat een uurtje SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Waarom lukt het apple na 13 versies van iOS nog steeds niet om in Contacten een veld aan te maken voor tussenvoegsels? Ik wil iemand die 'de Vries' heet graag bij de V in mijn lijst, niet bij de D. De enige optie die in de buurt komt is het toevoegen van het veld Tweede Naam

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

coelho schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:24:
Waarom lukt het apple na 13 versies van iOS nog steeds niet om in Contacten een veld aan te maken voor tussenvoegsels? Ik wil iemand die 'de Vries' heet graag bij de V in mijn lijst, niet bij de D. De enige optie die in de buurt komt is het toevoegen van het veld Tweede Naam
Zet je toch "de" achter zijn voornaam

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tylen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Zet je toch "de" achter zijn voornaam
Zo doe ik het ook al sinds m'n eerste iPhone maar het stoort me wel dat ik dan bijvoorbeeld "Mark van" zie staan. In apps die initialen gebruiken bij contactpersonen zonder foto staat soms ook MV.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
coelho schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:24:
Via icloud.com heb je die optie wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jHmjCK4/new-contatc.png

Desnoods invoeren op de iPhone/iPad en later 'corrigeren' via icloud.com.
Overigens lukt het mij op iOS 13 ook gewoon door het extra veld 'Middle Name' toe te voegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
[...]

Ik heb wel het idee dat die wat meer zakt... zat vanmorgen op 75 en nu 54..
Wel muziek met airpods en wat andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
raginus3 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Ik heb van mijn dochter (11 jaar) geleerd dat als je de spatie ingedrukt houdt je vervolgens door de tekst kunt scrollen. Dit in iPadOS.
Dank voor de tip ik ergerde me ook al kapot dat dit niet meer lukte. Weet iemand ook waarom Apple de prima werkende oude functionaliteit eruit gesloopt is en je nu dus twee handelingen moeten doen iets met 'leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker. Zo onpraktisch dit.
Hackus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Welke problemen ?

Er waren er meer die het melden in dit topic (zie mijn quote voor een aantal) en ook op iCulture, MacRumors forum, Apple.com forum (hier en hier bijv.), Twitter enz. en Apple heeft het nog steeds niet met een nieuwe iOS release gefixt. De oplossing die ik vond en hier en mogelijk ook door zal gaan is punt 2 hier.

Ik heb zodoende onze twee iPad Air 2's nog niet geupgrade naar iPadOS en hoop nog steeds op een fix vanuit Apple met een nieuwe iPadOS release waarin dit expliciet wordt genoemd dat het verholpen is.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 03-10-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nick25 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb wel het idee dat die wat meer zakt... zat vanmorgen op 75 en nu 54..
Wel muziek met airpods en wat andere dingen...
Bij mij gaat het inderdaad ook iets harder dan voor de beta. Kijk het nog even aan, maar ga anders wel terug naar 13.1.2 als het aanhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Vooralsnog merk ik (nog) geen extra battery drain tov 13.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rivanov Als ik naar icloud.com ga op de iPhone krijg ik direct een popupje (lijkt een beetje op in-app aankopen) die vraagt of je wilt inloggen. Dit is sinds iOS13 mogelijk via de siwa feature.

Niet alle browsers ondersteunen het trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:16:
[...]

Vooralsnog merk ik (nog) geen extra battery drain tov 13.1.2
Ben nu even bezig in Shortcuts app en na 2 minuten al 2% eraf..
Dus dat is niet 'normaal' wat ik voorheen met m'n 11 Pro had.
WhatsappHack schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:21:
@Rivanov Als ik naar icloud.com ga op de iPhone krijg ik direct een popupje (lijkt een beetje op in-app aankopen) die vraagt of je wilt inloggen. Dit is sinds iOS13 mogelijk via de siwa feature.

Niet alle browsers ondersteunen het trouwens.
Ik bekijk iCloud.com altijd op m'n werklaptop via Firefox. Zal eens via Chrome proberen.

/edit: Ah, dat is dus mobile only waarschijnlijk. Op m'n iPhone werkt het inderdaad ook. Maargoed, daar is het niet zo relevant om dan naar icloud.com te gaan. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Ik bekijk iCloud.com altijd op m'n werklaptop via Firefox. Zal eens via Chrome proberen.

/edit: Ah, dat is dus mobile only waarschijnlijk. Op m'n iPhone werkt het inderdaad ook. Maargoed, daar is het niet zo relevant om dan naar icloud.com te gaan. ;)
Op MacOS pas vanaf Catalina :)
Nee klopt haha, kom er normaal ook niet via mobiel. Moest wat foto's uit iCloud knikkeren; om de een of andere reden is ergens tijdens de beta iCloud Foto's hier ingeschakeld op de iPad. Het weer uitzetten verwijderde de foto's niet van iCloud. Dan maar via icloud.com want had de ruimte direct nodig. :P

Het werkt op zich wel smooth, dit zal best handig zijn voor de wat minder boeiende accounts.
Al is het in vergelijking met inloggen vanuit de keychain niet spectaculair veel sneller naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Laatst online: 12-10 08:59
HereIsTom schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Vreemd, ik heb nergens last van met mijn iPhone 8 Plus met 13.1.2, draait als en zonnetje 👍
Vreemd idd...
Een hoop apps waar ik nooit problemen mee had, crashen, laggen of lopen slecht. Mails waarop geklikt wordt en dan 2 emails eronder geopend worden. En heb nog wel lijstje. Allemaal sinds ios13, voor ios 13 nergens last van. Het is echt een rotzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Domino schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Via icloud.com heb je die optie wel:

[Afbeelding]

Desnoods invoeren op de iPhone/iPad en later 'corrigeren' via icloud.com.
Overigens lukt het mij op iOS 13 ook gewoon door het extra veld 'Middle Name' toe te voegen :?
@coelho contact bewerken, helemaal onder in staat ‘Add field’ en daar kan je een tussenvoegsel kiezen hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Uur gebeld zojuist met AirPods en 11% accu eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 11:44
Toppe schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

@coelho contact bewerken, helemaal onder in staat ‘Add field’ en daar kan je een tussenvoegsel kiezen hoor :)
Alleen staat “tussenvoegsel” er niet bij in die lijst. Ook niet in iOS 13 of iPadOS 13.

Je kunt alleen kiezen voor “voorvoegsel”, “achtervoegsel” of eventueel “tweede naam” en nog een aantal andere niet relevante toevoegingen. Maar dat zijn allemaal niet de velden die de vraagsteller bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 03-10-2019 15:01 . Reden: Post iets uitgebreid. ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51
Jeroen O schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Alleen staat “tussenvoegsel” er niet bij in die lijst. Ook niet in iOS 13 of iPadOS 13.

Je kunt alleen kiezen voor “voorvoegsel”, “achtervoegsel” of eventueel “tweede naam” en nog een aantal andere niet relevante toevoegingen. Maar dat zijn allemaal niet de velden die de vraagsteller bedoeld.
Tussenvoegsel moet zijn ’Tweede naam’

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1ste DP 13.2

Vanochtend om 700/730u van de oplader gehaald, best veel mee gedaan vandaag.

Nu batterij op 62% (11 Pro)

Dik tevreden dus wat betreft batterij.

Wat betreft gebruik:
- Safari
- zeer veel Mail
- wat Spotify via AirPods
- nieuws apps
- Reddit
- behoorlijk wat WhatsApp gesprekken
- en wat foto's geschoten uiteraard

Helaas wel een aantal crashes, en de App Regenmelding werkt sowieso niet met deze DP

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 03-10-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wacht morgen even af. Vertrok vanochtend om 5:45 van huis met 78% en heb ‘m zojuist met 26% resterend aan de lader gehangen.
Geen last van crashes verder, alles loopt qua apps smooth.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2019 19:18 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste