Helaas vandaag de Ps4 controller niet kunnen connecten. Hij ziet hem wel maar na alle mogelijke combinaties en volgordes heb ik het verbinden opgegeven. Wellicht gaat het wat soepeler in de nieuwe update..
Heeft iemand anders ook het probleem dat je soms geluid niet helemaal kan uitzetten? en in controlpanel staat ook dat het al uit is...
Sign In With Apple tegengekomen bij registratie van SwiftKey!
Voorheen stonden de meeste bezochte websites bovenin bij een nieuw tabblad, maar nu.. Staan ze onderin en erboven alle favorieten.
Nu vallen deze dus net onder het toetsenbord, maar zie nergens de optie om dit aan te passen in de safari instellingen, iemand een idee?
Nu vallen deze dus net onder het toetsenbord, maar zie nergens de optie om dit aan te passen in de safari instellingen, iemand een idee?
Dat is gebruikelijk, zeker bij grote update als van 12 naar 13. hier zakte batterijpercentage(lading) van 64% naar 48%, maar toen alles klaar was, was er normaal verbruik van die 48%Erw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:15:
Ios13 geïnstalleerd en last van een accu die snel leeg loopt, wat raden jullie aan?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
inmiddels nu ongeveer bijna 1 1/2 dag met darkmodes gewerkt... maar wat is die darkmodes ruk zijn. Misschien verwacht ik er te veel van, maar het is totaal niet meer de iOS ervaring die verwacht. Het is het gewoon net niet. De helft is darkmodes en de andere helft niet.
[ Voor 16% gewijzigd door grote_oever op 21-09-2019 09:39 ]
Zag dat mijn “ fotos” app 45% batterij verbruikte in 24uur , vreemd?Erw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:15:
Ios13 geïnstalleerd en last van een accu die snel leeg loopt, wat raden jullie aan?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Gelukkig kan je het ook weer uitzetten voor de iOS-ervaring die je gewend bent.grote_oever schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:39:
inmiddels nu ongeveer bijna 1 1/2 dag met darkmodes gewerkt... maar wat is die darkmodes ruk zijn. Misschien verwacht ik er te veel van, maar het is totaal niet meer de iOS ervaring die verwacht. Het is het gewoon net niet. De helft is darkmodes en de andere helft niet.
Dat de helft darkmode is en de andere helft niet, dat is niet Apple hun schuld. (Bijna) alle Apple apps zijn aangepast naar darkmode, het is nu aan de developers om het nodige te doen voor hun apps.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik zag in de foto’s app dat ie een heleboel aan het doen was.Erw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:48:
[...]
Zag dat mijn “ fotos” app 45% batterij verbruikte in 24uur , vreemd?
Zal wel te maken hebben met gezichten matchen en soortgelijke foto’s matchen etc.
Dat uitzetten snap ik en das ook probleem niet. Dat het Apple's schuld niet is staat er ook beetje los van, want ik heb nu een half gebakken darkmodes. Als de apps geen darkmodes krijgt is het gewoon geen niet lekker werken. Ik had het idee dat de darkmodes ook nog wel wat batterij kon besparen, maar veel zwart is ook niet helemaal zwart, maar meer grijs.bibi2205 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:50:
[...]
Gelukkig kan je het ook weer uitzetten voor de iOS-ervaring die je gewend bent.
Dat de helft darkmode is en de andere helft niet, dat is niet Apple hun schuld. (Bijna) alle Apple apps zijn aangepast naar darkmode, het is nu aan de developers om het nodige te doen voor hun apps.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe Android hiermee om gaat en of dit daar ook speelt, maar ik zou niet weten waarom je darkmodes aanzet. En misschien verwacht ik er ook te veel van...
[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 21-09-2019 09:56 ]
Ik heb met de 11Pro meer bugs met ios13 dan met de X op 13.1
Vaak dat die net niet goed schaalt zodat het op de juiste grote weergegeven wordt, zoals het toetsenbord. Misschien app afhankelijk?
Wel frappant.

Vaak dat die net niet goed schaalt zodat het op de juiste grote weergegeven wordt, zoals het toetsenbord. Misschien app afhankelijk?
Wel frappant.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb gisteren geüpdate naar iOS 13 en ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat de ingebouwde nieuws widget weg is.. Weet iemand of ik dat ding nog ergens tevoorschijn kan halen?
Naar onderen scrollen, wijzig -> opnieuw toevoegen.kaanmijo schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:10:
Ik heb gisteren geüpdate naar iOS 13 en ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat de ingebouwde nieuws widget weg is.. Weet iemand of ik dat ding nog ergens tevoorschijn kan halen?
@Famous Dat had ik al geprobeerd, maar ook daar is 'ie weg.
@vespino @ChrisM @Ronvgs @Andre_J Veel zeggen dat je er een paar dagen mee moet leven, maar hoe het feitelijk zit weten ze niet. Ik weet het ook niet.Erw schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:48:
[...]
Zag dat mijn “ fotos” app 45% batterij verbruikte in 24uur , vreemd?
Het verhaal gaat dat siri en spotlicht alles indexeert als je het gebruikt na een nieuw ios update, dus niet de incrementele updates, en hoe meer data je hebt, des te langer het duurt. cpu werkt veel en zal batterij verbruiken.
Het volgende kan je doen. leg hem aan de lader overnacht dan doet hij dit soort indexeringen, het zou ook met 2 a 3 uur moeten lukken, maar ik weet niet wanneer hij de indexering doet, dat kan bij 100% a 80% ook pas gebeuren, of als hij een langere tijd niets doet.
Oja en dan heb je nog je 'backups processen' die op de achtergrond/stand-by naar de cloud back-uppen, als je 60GB aan fotos hebt duurt dat ook wel even, en je whatsapp's niet vergeten.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik geef Apple tot een week na de release van 13.1.
Mel33 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:21:
[...]
@vespino @ChrisM @Ronvgs @Andre_J Veel zeggen dat je er een paar dagen mee moet leven, maar hoe het feitelijk zit weten ze niet. Ik weet het ook niet.
Het verhaal gaat dat siri en spotlicht alles indexeert als je het gebruikt na een nieuw ios update, dus niet de incrementele updates, en hoe meer data je hebt, des te langer het duurt. cpu werkt veel en zal batterij verbruiken.
Het volgende kan je doen. leg hem aan de lader overnacht dan doet hij dit soort indexeringen, het zou ook met 2 a 3 uur moeten lukken, maar ik weet niet wanneer hij de indexering doet, dat kan bij 100% a 80% ook pas gebeuren, of als hij een langere tijd niets doet.
Oja en dan heb je nog je 'backups processen' die op de achtergrond/stand-by naar de cloud back-uppen, als je 60GB aan fotos hebt duurt dat ook wel even, en je whatsapp's niet vergeten.
Dus jij hebt geen update gedaan en toch een plotselinge drain van de batterij?. En activiteit van de foto app?vespino schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:33:
Ik geef Apple tot een week na de release van 13.1.
[...]
Is de FBI aant indexeren
Nee maar dan is er bij jou iets anders aan de hand
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hier staat de ‘News’ widget er wel bij. Is wel een nieuwe widget maar laat nog steeds het Nederlandse nieuws zien.kaanmijo schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:15:
@Famous Dat had ik al geprobeerd, maar ook daar is 'ie weg.
Heb Apple Arcade op het moment alleen op mijn telefoon (IPOS nog niet uit) maar ziet er naar uit dat daar heel wat interessant games tussen staan.
Nog ff wachten met gratis maand activeren want kijkt toch iets makkelijk (en speelt) op een 11" scherm dan p[ de SE.
Nog ff wachten met gratis maand activeren want kijkt toch iets makkelijk (en speelt) op een 11" scherm dan p[ de SE.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik zit op 13 en klaag dus ná de update. Mijn foto’s app toont niks geks, 2% activiteit over de afgelopen 10 dagen. Mail is het max met 23%.
Mel33 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:36:
[...]
Dus jij hebt geen update gedaan en toch een plotselinge drain van de batterij?. En activiteit van de foto app?
Is de FBI aant indexeren![]()
Nee maar dan is er bij jou iets anders aan de hand
Kom er net achter dat Spotify Connect op m’n XS met iOS 13 niet meer werkt i.c.m. m’n HEOS speakers. Op de iPhone 7 van mijn vriendin met iOS 12.4.1 werkt het wel.
Waarschijnlijk dus combi HEOS en iOS 13.
Waarschijnlijk dus combi HEOS en iOS 13.
[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-09-2019 12:42 ]
Spotify Connect doet 't hier prima met Sonos (Play 5 & 2x Play 3) op iOS 13.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:07:
Kom er net achter dat Spotify Connect op m’n XS met iOS 13 niet meer werkt i.c.m. m’n HEOS speakers. Op de iPhone 7 van mijn vriendin met iOS 12.4.1 werkt het wel.
Is ie gepaired met je PS4 ?captainleduc schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:58:
Helaas vandaag de Ps4 controller niet kunnen connecten. Hij ziet hem wel maar na alle mogelijke combinaties en volgordes heb ik het verbinden opgegeven. Wellicht gaat het wat soepeler in de nieuwe update..
Kan er iemand uitleggen hoe ik in ios 13 documents & sync kan uitzetten voor mobiele data? We zijn 2 dagen ver in mijn nieuwe data maand en die zuipt al 500mb op van mijn data. Ik weet absoluut niet wat die data zelfs is... In icloud drive of documenten heb ik geen wijzigingen aangebracht. Ik word er zot van...
En wat ik in Google terugvind, lijkt niet te kloppen want ik vind die opties niet
En wat ik in Google terugvind, lijkt niet te kloppen want ik vind die opties niet
Ik denk onder instellingen mobiel netwerk de iCloud Drive uitzetten.
Ik heb daar ook bestanden en alle overbodige apps uitgezet.
Ik heb daar ook bestanden en alle overbodige apps uitgezet.
[ Voor 50% gewijzigd door Ronvgs op 21-09-2019 14:11 ]
Klopt het dat er dagelijks nieuwe games in Arcade komen nu?
Overigens nog niet veel echt leuke games tegengekomen. Misschien een topic starten waar Tweakers elkaar kunnen tippen?
Overigens nog niet veel echt leuke games tegengekomen. Misschien een topic starten waar Tweakers elkaar kunnen tippen?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
[Apple Arcade] Ervaringen & DiscussieSirLenncelot schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:41:
Klopt het dat er dagelijks nieuwe games in Arcade komen nu?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mijn iPhone 8 Plus naar iOS geupdated, maar het toetsenbord is erg wispelturig. Als ik bijvoorbeeld het Engelse toetsenbord gebruik maakt ie de meest rare woorden. Ik heb via iTunes de update uitgevoerd. Het lijkt alsof met alles wat ik type het toetsenbord mij tegenwerkt. Ben ik de enige?
instellingen grijs, herstart en aanvinken wat gewenst is.4acesNL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:32:
Mijn iPhone 8 Plus naar iOS geupdated, maar het toetsenbord is erg wispelturig. Als ik bijvoorbeeld het Engelse toetsenbord gebruik maakt ie de meest rare woorden. Ik heb via iTunes de update uitgevoerd. Het lijkt alsof met alles wat ik type het toetsenbord mij tegenwerkt. Ben ik de enige?
Kan niet wachten tot dinsdag. Eindelijk dark mode op iPad.
Reactie Apple:
“We want to make sure you can get the most out of your iPhone battery life.
After doing an update, like iOS 13, the battery can drain more quickly because of all the processes going on behind the scenes. These can include apps reindexing or reanalyzing data and Photos tagging for faces, places, or keywords.
This can last up to 48 hours. If you are still having the same battery issues in a few days, let us know and we’ll take a deeper look at what might be going on.“
“We want to make sure you can get the most out of your iPhone battery life.
After doing an update, like iOS 13, the battery can drain more quickly because of all the processes going on behind the scenes. These can include apps reindexing or reanalyzing data and Photos tagging for faces, places, or keywords.
This can last up to 48 hours. If you are still having the same battery issues in a few days, let us know and we’ll take a deeper look at what might be going on.“
Sinds IOS 13 op IPhone 8 plus zie ik mijn Sonos Beam en one niet meer in Spotify connect staan.
Ook werkte op dag 1 aan Siri vragen; speel radio 538 maar nu werkt dat niet meer. Hij zegt; sorry op basis daarvan kan ik geen radiostation aanmaken.
Iemand nog meer deze puntjes of evt een oplossing?
Ook werkte op dag 1 aan Siri vragen; speel radio 538 maar nu werkt dat niet meer. Hij zegt; sorry op basis daarvan kan ik geen radiostation aanmaken.
Iemand nog meer deze puntjes of evt een oplossing?
Als ik heel snel door mijn foto’s heen blader (naarboven toe) crasht iOS13.
Iemand nog meer last van?
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Bekend probleem. In ios 13.1 is het sinds beta 1 al opgelost. Dus die kan je downloaden of even wachten tot 13.1 officieel uitkomtAyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 03:33:
Als ik heel snel door mijn foto’s heen blader (naarboven toe) crasht iOS13.
Iemand die ook dit heeft op de laatste iOS 13.1 beta?

Al een aantal keer doorlopen, ingelogd met iCloud account. Dan vraagt hij de pincode van mijn toestel en daarna is het “goed”. Uurtje later (ongeveer) komt het dan terug.

Al een aantal keer doorlopen, ingelogd met iCloud account. Dan vraagt hij de pincode van mijn toestel en daarna is het “goed”. Uurtje later (ongeveer) komt het dan terug.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik merk met 13 dat er toch wat kleine bugs inzitten, maar de vervelendste is de Mail app, die werkt verre van soepel m.b.t. het bijwerken van de ontvangen mails.
Als je foto's bewerkt, is het voorbeeld in de Foto's app wel bijgewerkt, maar als je hem dan opent is de foto weer zoals die was
Carplay, normaal kreeg je een volledig scherm met Carplay erin als je de telefoon aansloot, nu is het 9/10 gewoon verbonden zonder bevestiging aan telefoon zijde.
Als je foto's bewerkt, is het voorbeeld in de Foto's app wel bijgewerkt, maar als je hem dan opent is de foto weer zoals die was
Carplay, normaal kreeg je een volledig scherm met Carplay erin als je de telefoon aansloot, nu is het 9/10 gewoon verbonden zonder bevestiging aan telefoon zijde.
Ik had dit ook (11 Pro ingesteld als nieuwe iPhone) maar kreeg wel steeds een nieuw “ding”. Na een keertje of 3/4 was het goed en is de melding niet meer terug geweest.Donstil schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:44:
Iemand die ook dit heeft op de laatste iOS 13.1 beta?
[Afbeelding]
Heb eigelijk 2 dingen:
1: NFC Shortcuts werken niet? Althans niet met het rijbewijs. Kan hem netjes scannen om hem aan te maken maar er gebeurt daarna helemaal niets
2: Wanneer komt iOS 13 voor HomePod?
Kan aan mij liggen maar met de WWDC beloven ze een heleboel maar met de release zitten heel veel functies er toch niet bij. Daarbij vindt ik de release nog niet eens zo stabiel als iOS 12. Moet toch met regelmaat nog m’n telefoon herstarten en voornamelijk de mail app is waardeloos, mailtjes verdwijnen wel maar blijven dan op de Mac weer als ongelezen enzo
1: NFC Shortcuts werken niet? Althans niet met het rijbewijs. Kan hem netjes scannen om hem aan te maken maar er gebeurt daarna helemaal niets
Kan aan mij liggen maar met de WWDC beloven ze een heleboel maar met de release zitten heel veel functies er toch niet bij. Daarbij vindt ik de release nog niet eens zo stabiel als iOS 12. Moet toch met regelmaat nog m’n telefoon herstarten en voornamelijk de mail app is waardeloos, mailtjes verdwijnen wel maar blijven dan op de Mac weer als ongelezen enzo
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Tot gisteren werkte iOS 13 op mijn iPhone 8 prima. Gisteravond ging de batterij hard achteruit en zoals iedere nacht maar op de Qi lader neergelegd. Vanmorgen was de iPhone helemaal uit en ging ook niet meer aan. Batterij was helemaal leeggelopen ondanks de lader. Nu opgeladen met een snoertje en de iPhone is gestopt met laden bij 98%. De laatste 2% komen er niet bij.
Maar eens kijken hoe het vandaag verloopt. Zag wel dat Safari en de foto app hoog in het verbruik zaten.
Maar eens kijken hoe het vandaag verloopt. Zag wel dat Safari en de foto app hoog in het verbruik zaten.
In iOS 13 is er nu de optie bij Instellingen > Batterij > Batterijconditie > Geoptimaliseerd opladen. Deze optie “leert” je oplaadgewoontes en laadt de laatste procenten op voordat je wakker zou worden. Geef dit een paar dagen tijd of zet de optie uit zodat hij in één keer van 0% naar 100% gaat.Pannekoek81 schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:42:
Tot gisteren werkte iOS 13 op mijn iPhone 8 prima. Gisteravond ging de batterij hard achteruit en zoals iedere nacht maar op de Qi lader neergelegd. Vanmorgen was de iPhone helemaal uit en ging ook niet meer aan. Batterij was helemaal leeggelopen ondanks de lader. Nu opgeladen met een snoertje en de iPhone is gestopt met laden bij 98%. De laatste 2% komen er niet bij.
Zijn er mensen bij wie QuickType (seizoen) niet werkt met het Nederlandse woordenboek? Ik heb wel de woordsuggesties, maar over mn scherm swipen lukt me niet.
Wel mooi dat ik nu het dock en de map icoontjes met de achtergrond kan laten samensmelten!

Hier thuis hebben we een leuk spelletje: vind alle bugs. Wat een hoop bugs in iOS 13.
Nu snap ik waarom het iOS 13 is. Zoveel geluk brengt 13 al nooit.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Welke dan?THE_BASE schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:49:
Hier thuis hebben we een leuk spelletje: vind alle bugs. Wat een hoop bugs in iOS 13.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
iOS13 voor HomePod verwacht ik volgende week bij de release van 13.1.. Hierin zitten ook de beloofde functies die momenteel nog ontbreken.Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:01:
Kan aan mij liggen maar met de WWDC beloven ze een heleboel maar met de release zitten heel veel functies er toch niet bij.
Volgens mij hebben ze nog nooit een .1 release binnen de week na de .0 uitgebracht maar ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben. Een .0.1 update kan soms snel volgen na de vorige versie, maar nu maken ze al meteen een "grote" stap in versienummers naar mijn gevoel.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Swipen is er nu alleen nog voor de Engelse dictionaries!
Carnagy schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:03:
Zijn er mensen bij wie QuickType (seizoen) niet werkt met het Nederlandse woordenboek? Ik heb wel de woordsuggesties, maar over mn scherm swipen lukt me niet.
Floccinoccinihilipilification
Is dit een kwestie van achtergrond, of kan je dit instellen met iedere achtergrond?AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:20:
Wel mooi dat ik nu het dock en de map icoontjes met de achtergrond kan laten samensmelten!![]()
[Afbeelding]
kwestie van achtergrondkleur.mr.JamesBond schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:43:
[...]
Is dit een kwestie van achtergrond, of kan je dit instellen met iedere achtergrond?
Hier wordt mail (sinds een paar weken) nog steeds niet gepusht en ik word er gek van. Zowel in Gmail app als Mail app. Ligt denk ik aan mijn Gmail account want mail van Outlook account wordt wel gewoon gepusht. Instellingen staan gewoon op push. Vreemd..
[ Voor 9% gewijzigd door Alexknl op 22-09-2019 12:51 ]
Maar dat verandert dan niet mee met dark mode naar light mode, toch?
Het werkt juist omdat ik Dark-mode permanent aan laat staan.mr.JamesBond schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:54:
[...]
Maar dat verandert dan niet mee met dark mode naar light mode, toch?
Als je teruggaat naar Light-mode zie je het weer normaal.
Ik heb “maak minder doorzichtig” uitgezet.
Daarna heb ik Dark-mode aangezet.
En de achtergrond aangepast naar de kleur van het folder icoontje.
Ik ben een fan van Dark-mode!
[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-09-2019 13:05 ]
Mooi om te zien dat locatiegegevens voor hulpdiensten nu ook in Nederland actief zijn onder iOS 13.
Ik liep vanmorgen tegen hetzelfde aan met mijn iPhone 8. Vannacht aan de lader gelegd met nog zo'n 10% batterij, vanmorgen bleek mijn telefoon uitgevallen met een lege batterij. Heb de optie geoptimaliseerd opladen nu maar uitgezet, kijken wat er vannacht gebeurt. Gelukkig had ik geen wekker nodig vanmorgenPannekoek81 schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:42:
[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgoist op 22-09-2019 13:31 . Reden: iPhone versie toegevoegd ]
Ik heb nu ook iOS 13. Wat me het meeste positief opvalt is dat mijn internet via WiFi veel sneller is. Websites laden 2x zo snel. Ook het auto switchen tussen mijn verschillende hotspots gaat nu seemless.
You only live once, so enjoy the ride.
Gmail ondersteunt geen push, enkel regelmatig verversen.Alexknl schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:50:
Hier wordt mail (sinds een paar weken) nog steeds niet gepusht en ik word er gek van. Zowel in Gmail app als Mail app. Ligt denk ik aan mijn Gmail account want mail van Outlook account wordt wel gewoon gepusht. Instellingen staan gewoon op push. Vreemd..
Na de update naar iOS 13 was de accu van mijn 6S ook all over the place. Binnen een uur naar 53%, blijven hangen op 23% voor lange tijd, etc.
Ik heb het stappenplan op https://www.appledystopia...calibrate-iphone-battery/ gevolgd en het lijkt sinds vanochtend echt stukken beter. In ieder geval weer een normaal verloop van het ontladen tijdens gebruik (echt nieuw zal je accu hier niet van worden natuurlijk). Misschien een tip voor anderen.
Ik heb het stappenplan op https://www.appledystopia...calibrate-iphone-battery/ gevolgd en het lijkt sinds vanochtend echt stukken beter. In ieder geval weer een normaal verloop van het ontladen tijdens gebruik (echt nieuw zal je accu hier niet van worden natuurlijk). Misschien een tip voor anderen.
Is dat zo, dat het niet met ios12 werkt? Want dan ga ik toch over op een andere iPhone.robcoenen schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:09:
Mooi om te zien dat locatiegegevens voor hulpdiensten nu ook in Nederland actief zijn onder iOS 13.
Hoe ik het begrijp bevat iOS 11.3 de AML functie maar werkt deze niet in Nederland. Volgens de Rijksoverheid werkt deze functie sinds de komst van iOS 13 wel.raginus3 schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:55:
[...]
Is dat zo, dat het niet met ios12 werkt? Want dan ga ik toch over op een andere iPhone.
Hiermee lijkt het er dus op dat iPhone 5S en eerder buiten de boot vallen.
Maar hoe kan het dan dat ik voorheen altijd meteen mails binnen kreeg, en nu gewoon helemaal niet meer? Moet nu echt steeds handmatig binnenhalen..SirLenncelot schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:40:
[...]
Gmail ondersteunt geen push, enkel regelmatig verversen.
Ben benieuwd.... 13 is welkom hierbibi2205 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:26:
[...]
iOS13 voor HomePod verwacht ik volgende week bij de release van 13.1.. Hierin zitten ook de beloofde functies die momenteel nog ontbreken.
Volgens mij hebben ze nog nooit een .1 release binnen de week na de .0 uitgebracht maar ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben. Een .0.1 update kan soms snel volgen na de vorige versie, maar nu maken ze al meteen een "grote" stap in versienummers naar mijn gevoel.
Ik had geruchten gehoord dat het te maken gehad heeft met dat Apple nu eerder dan ze hadden gewild de nieuwe modellen (de 11/11 Pro/11 Max) moesten produceren dan de software.bibi2205 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:26:
[...]
Dus de nieuwe modellen werden dus met 13.0 geleverd, maar ze hadden eig 2 weken later willen produceren zodat er 13.1 (wat dan 13.0 geweest zou zijn) direct op kon.
iOS 13 was al locked voor dat de event datum bekend werd gemaakt, 24-9 ofzo komt 13.1 en dat is de finale 13.0 versie zeg maar!Ryur schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:29:
[...]
Ik had geruchten gehoord dat het te maken gehad heeft met dat Apple nu eerder dan ze hadden gewild de nieuwe modellen (de 11/11 Pro/11 Max) moesten produceren dan de software.
Dus de nieuwe modellen werden dus met 13.0 geleverd, maar ze hadden eig 2 weken later willen produceren zodat er 13.1 (wat dan 13.0 geweest zou zijn) direct op kon.
Daarna zal het inderdaad 13.2 enzo zijn na een maand, als ze het toegevoegde cijfer nou gewoon gebruiken voor de maand na release, dan is het voor iedereen helder, 13.12 bestaat dan dus niet haha.
Power to the beat.
Instellingen -> wachtwoorden en accounts -> nieuwe gegevens (helemaal onderaan) -> jouw Gmail account -> Ophalen selecteren.Alexknl schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:27:
[...]
Maar hoe kan het dan dat ik voorheen altijd meteen mails binnen kreeg, en nu gewoon helemaal niet meer? Moet nu echt steeds handmatig binnenhalen..
En push aangevinkt in het nu nieuwe gegevens, maar volgens mij heb je dat al.
Beide zijn al zoals je zegt. Daarom vind ik het ook zo raar dat het niet werkt.SirLenncelot schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:37:
[...]
Instellingen -> wachtwoorden en accounts -> nieuwe gegevens (helemaal onderaan) -> jouw Gmail account -> Ophalen selecteren.
En push aangevinkt in het nu nieuwe gegevens, maar volgens mij heb je dat al.
iPhone 6 en 6 plus vallen dan ook af.robcoenen schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:25:
[...]
Hoe ik het begrijp bevat iOS 11.3 de AML functie maar werkt deze niet in Nederland. Volgens de Rijksoverheid werkt deze functie sinds de komst van iOS 13 wel.
Hiermee lijkt het er dus op dat iPhone 5S en eerder buiten de boot vallen.
In deze lijst, van 17 augustus, staat NL nog niet genoemd met vermelding van AML.
Inderdaad schrijft de overheid dat het in iOS 13 werkt.
Waar stel je dat in? Onder toegankelijkheid vind ik niks...AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:02:
Ik heb “maak minder doorzichtig” uitgezet.
youtube.com/@hisrep
Toegankelijkheid > Weergave en tekstgrooteDeNachtwacht schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:58:
[...]
Waar stel je dat in? Onder toegankelijkheid vind ik niks...
Excuses. Ook de iPhone 6 (Plus) heeft inderdaad geen iOS 13 ontvangen.
Sinds iOS 13 werkt Face ID op mijn vriendin haar iPhone X niet meer.
Ik heb al een update uitgevoerd naar beta 13.1, zonder resultaat. Daarna alle instellingen verwijderd, maar ook dat heeft geen resultaat gehad. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al een update uitgevoerd naar beta 13.1, zonder resultaat. Daarna alle instellingen verwijderd, maar ook dat heeft geen resultaat gehad. Hoe kan ik dit oplossen?
Merk net dat als je meerdere live photos achter elkaar maakt, dat ie ze dan in de preview (foto ingedrukt houden) gewoon continu blijft door afspelen als soort video; terwijl t wel aparte foto’s zijn. Erg relaxt, positief verrast
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Naja, bij mij komt Gmail ook steeds met een vertraging binnen, eigenlijk sinds ze gestopt zijn met Exchange ondersteuning, maar dat is misschien alweer vijf jaar geleden.Alexknl schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:49:
[...]
Beide zijn al zoals je zegt. Daarom vind ik het ook zo raar dat het niet werkt.
Misschien werkt een clean install. Gewoon even volledig resetten en dan opnieuw instellen. Backup terughalen via icloud.MartijnMartijn schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:26:
Sinds iOS 13 werkt Face ID op mijn vriendin haar iPhone X niet meer.
Je kunt hem op “ophalen” zetten en dan kun je instellen na hoeveel minuten de mailapp naar nieuwe mail moet zoeken. Misschien stond dat aan?SirLenncelot schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:45:
[...]
Naja, bij mij komt Gmail ook steeds met een vertraging binnen, eigenlijk sinds ze gestopt zijn met Exchange ondersteuning, maar dat is misschien alweer vijf jaar geleden.
Als ik bij 'Nieuwe gegevens' op mijn Gmail account druk staat hij op ophalen, op de 'Nieuwe gegevens' pagina zelf staat hij onder het kopje ophalen op 'automatisch'. Voorheen kreeg ik altijd direct (of iig binnen 10 seconden verschil met mijn pc) mails binnen, nu is dat dus verleden tijd op een of andere manier. Op mijn pc komen ze nog altijd snel binnen, op mijn iPhone helemaal niet, of een paar uur(!) later..Chntl321 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:25:
[...]
Je kunt hem op “ophalen” zetten en dan kun je instellen na hoeveel minuten de mailapp naar nieuwe mail moet zoeken. Misschien stond dat aan?

@Alexknl kan ook lekker rustig zijn
Bij mijn weten is dat al jaren zo bij gmail.. die kun je alleen automatisch binnen halen door hem na een bepaalde tijd automatisch de mail op te laten halen. Ik gebruik de outlook app voor mijn gmail omdat die wel notificaties geeft. Daarna open ik de betreffende mail in de mailapp, die hem binnen haalt zodra ik de app open. Omslachtig, maar het werkt wel..Alexknl schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:37:
[...]
Als ik bij 'Nieuwe gegevens' op mijn Gmail account druk staat hij op ophalen, op de 'Nieuwe gegevens' pagina zelf staat hij onder het kopje ophalen op 'automatisch'. Voorheen kreeg ik altijd direct (of iig binnen 10 seconden verschil met mijn pc) mails binnen, nu is dat dus verleden tijd op een of andere manier. Op mijn pc komen ze nog altijd snel binnen, op mijn iPhone helemaal niet, of een paar uur(!) later..
De Mail App van mijn vrouw bleef alleen nog maar op verbinden...
Mail app weggegooid en mail weer aangezet in Accounts en alles werkt weer zoals het hoort.
Carplay, Foto App en Mail App zijn hier de onstabiele factors in iOS 13, voor de rest werkt het naar behoren.
Mail app weggegooid en mail weer aangezet in Accounts en alles werkt weer zoals het hoort.
Carplay, Foto App en Mail App zijn hier de onstabiele factors in iOS 13, voor de rest werkt het naar behoren.
Wat mij opvalt is dat toetsenborden in verschillende apps (instagram bijvoorbeeld) nog wel eens niet tevoorschijn willen komen, herkenbaar?
AlterEgoist schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:29:
[...]
Ik liep vanmorgen tegen hetzelfde aan met mijn iPhone 8. Vannacht aan de lader gelegd met nog zo'n 10% batterij, vanmorgen bleek mijn telefoon uitgevallen met een lege batterij. Heb de optie geoptimaliseerd opladen nu maar uitgezet, kijken wat er vannacht gebeurt. Gelukkig had ik geen wekker nodig vanmorgen
Niks aangepast maar ondertussen is het snel leeglopen van de batterij spontaan weer opgelost. Eenmalig iets hopelijk. Vooral ook omdat de werkweek weer begint en de iPhone ook mijn wekker is.TheDuJa schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:57:
[...]
In iOS 13 is er nu de optie bij Instellingen > Batterij > Batterijconditie > Geoptimaliseerd opladen. Deze optie “leert” je oplaadgewoontes en laadt de laatste procenten op voordat je wakker zou worden. Geef dit een paar dagen tijd of zet de optie uit zodat hij in één keer van 0% naar 100% gaat.
Net in de auto ook aangesloten gehad ivm CarPlay en nu is de accu ook weer 100% opgeladen
Paar dagen op iOS 13 nu en wat me opvalt: de snelheid. Mijn 7 lijkt opeens loei snel te zijn. Websites in Safari laden in een fractie van een seconde, alle apps openen sneller en multitasken loopt soepeler. Ook de accu lijkt langer mee te gaan. Darkmode vind ik een echte toevoeging wat vooral in de avond fijn is
Waar ik minder kapot van ben is het vernieuwde toetsenbord met daarbij de suggesties die boven het toetsenbord komen te staan tijdens het typen
Waar ik minder kapot van ben is het vernieuwde toetsenbord met daarbij de suggesties die boven het toetsenbord komen te staan tijdens het typen
[ Voor 7% gewijzigd door Shiny Disco op 22-09-2019 22:33 ]
QuickType kan je uitzetten onder Instellingen -> Algemeen -> Toetsenbord -> Suggesties.Shiny Disco schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:32:
Paar dagen op iOS 13 nu en wat me opvalt: de snelheid. Mijn 7 lijkt opeens loei snel te zijn. Websites in Safari laden in een fractie van een seconde, alle apps openen sneller en multitasken loopt soepeler. Ook de accu lijkt langer mee te gaan. Darkmode vind ik een echte toevoeging wat vooral in de avond fijn is
Kwam er vandaag achter dat de batterij meter/percentage niet meer zichtbaar is in apps met landscape weergave. Iphone 7+
Gebruik regelmatig TomTom en omdat die soms flink aan de batterij kan trekken toch wel een gemis.
Gebruik regelmatig TomTom en omdat die soms flink aan de batterij kan trekken toch wel een gemis.
Hoe zet je de emoji button op je toetsenbord uit?

https://imgshare.io/image/seDIO
https://imgshare.io/image/seDIO
[ Voor 17% gewijzigd door jordi1345 op 22-09-2019 23:52 ]
Dat is inderdaad 1 van de weinige dingen die mij ook ergeren. Gelukkig hangt mijn iPhone 7 Plus altijd aan de lader als ik in de auto zit, maar dan nog.digitalb schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:18:
Kwam er vandaag achter dat de batterij meter/percentage niet meer zichtbaar is in apps met landscape weergave. Iphone 7+
Of je schakelt emojis helemaal uit voor de toetsenbord of je zit met dat knopje opgescheept. Een ander keus is er niet.jordi1345 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:49:
Hoe zet je de emoji button op je toetsenbord uit? [Afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door Tartarus op 22-09-2019 23:51 ]
Verwijderd
Hebben meer mensen last van een battery drain?!
Nu half uurtje wakker, normaal nog 100-99%
Nu 94% as we speak...
Nu 94% as we speak...
Het kan zijn dat je iPhone de eerste dagen na een update wat meer batterij gebruikt door het indexeren van het systeem! Niks om je over zorgen te maken en gaat vanzelf weer over.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:14:
Hebben meer mensen last van een battery drain?!
Nu 94% as we speak...
Niemand last van? Documents & Sync blijft maar voortdurend data opslurpen. Elke keer ik geen WiFi had, bleef het omhoog gaan. Ik heb ios 13 volledig opnieuw geïnstalleerd maar blijft zo. Heb nu zoveel mogelijk apps afgeschermd voor mobiele data en probeer zo te achterhalen wat dat veroorzaakt.pina schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:46:
Kan er iemand uitleggen hoe ik in ios 13 documents & sync kan uitzetten voor mobiele data? We zijn 2 dagen ver in mijn nieuwe data maand en die zuipt al 500mb op van mijn data. Ik weet absoluut niet wat die data zelfs is... In icloud drive of documenten heb ik geen wijzigingen aangebracht. Ik word er zot van...
Om een of andere reden kan ik nog niet updaten naar ios13 ( XS Max T-mobile)
Dan nog wil hij wel eens hard leeglopen als hij teveel moet schakelen tussen 4G en 3G, moet er nu aan denken 4G uit te zetten voor een reisTartarus schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:50:
[...]
Dat is inderdaad 1 van de weinige dingen die mij ook ergeren. Gelukkig hangt mijn iPhone 7 Plus altijd aan de lader als ik in de auto zit, maar dan nog.
Ik had hier last van toen ik in Canada zat met een beperkte databundel. Die was ineens op, terwijl ik nog een aantal GB had.pina schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:14:
[...]
Niemand last van? Documents & Sync blijft maar voortdurend data opslurpen. Elke keer ik geen WiFi had, bleef het omhoog gaan. Ik heb ios 13 volledig opnieuw geïnstalleerd maar blijft zo. Heb nu zoveel mogelijk apps afgeschermd voor mobiele data en probeer zo te achterhalen wat dat veroorzaakt.
Als je in Instellingen naar "Mobiel Netwerk" gaat en dan helemaal naar beneden scrollt zie je "iCloud Drive" staan. Als je die uitzet, wordt iCloud niet gesynct via je 4G.
Ik heb er geen last van, maar een snelle google search gaf aan dat dit weleens speelt bij mensen die een Mac hebben. Uitloggen van icloud van alle apparaten en daarna 1 voor 1 weer inloggen.pina schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:14:
[...]
Niemand last van? Documents & Sync blijft maar voortdurend data opslurpen. Elke keer ik geen WiFi had, bleef het omhoog gaan. Ik heb ios 13 volledig opnieuw geïnstalleerd maar blijft zo. Heb nu zoveel mogelijk apps afgeschermd voor mobiele data en probeer zo te achterhalen wat dat veroorzaakt.
Dit loste het bij hen op.
Wellicht ook bij jou?
Heb jij iOS opnieuw geïnstalleerd? Ik heb last van een boel framedrops nu de nieuwe update uitgekomen is.Shiny Disco schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:32:
Heeft iemand GPS problemen op zijn/haar iPhone (7)? Sinds ergens halverwege iOS 12 ervaar ik problemen met de GPS, vooral tijdens navigeren (apps als Kaarten, Google Maps. Waze en Flitsmeister kunnen geen navigatie meer doen). Ik hoopte dat dit met iOS 13 opgelost zou zijn, maar dit is niet het geval. Wellicht meerdere mensen hier met deze problemen waarbij het wel met iOS 13 is opgelost?
Is hier iemand die bij Toegankelijkheid Zoomen heeft ingeschakeld of daarmee bekend is? Ik heb dit al een tijdje, want het scheelt weer een leesbril ergens vandaag toveren om aan het eind van een (vermoeide) dag te controleren of ik echt naar perron 13 (ipv 15) moet op het station, maar ik gebruik het slechts af en toe.
Sinds iOS 13 krijg ik echter bij iedere app of ieder willekeurig scherm dat ik open de melding 'zoomen ingeschakeld' te zien, vaak pas een seconde of twee na het openen. Dit is bijzonder irritant, want de melding wordt overal overheen geplaatst waardoor je niet verder kunt lezen. Bovendien is hij volstrekt irrelevant. Leuk dat het is ingeschakeld, dat wist ik al, ik gebruik het wel wanneer ik het nodig heb.
Voorbeeld:

Heb de functie voor nu dus maar weer uitgeschakeld, want dit is onwerkbaar. Ik zit op iOS 13.0 op een iPhone 11 Pro Max (groter scherm dan de iP7+ dus misschien is het niet eens nodig).
Sinds iOS 13 krijg ik echter bij iedere app of ieder willekeurig scherm dat ik open de melding 'zoomen ingeschakeld' te zien, vaak pas een seconde of twee na het openen. Dit is bijzonder irritant, want de melding wordt overal overheen geplaatst waardoor je niet verder kunt lezen. Bovendien is hij volstrekt irrelevant. Leuk dat het is ingeschakeld, dat wist ik al, ik gebruik het wel wanneer ik het nodig heb.

Voorbeeld:

Heb de functie voor nu dus maar weer uitgeschakeld, want dit is onwerkbaar. Ik zit op iOS 13.0 op een iPhone 11 Pro Max (groter scherm dan de iP7+ dus misschien is het niet eens nodig).
Ben je toevallig in het buitenland? Ik heb nl met iOS 12 ook al eens gemerkt dat die widget, afhankelijk van waar je je bevindt, soms niet beschikbaar is.kaanmijo schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:10:
Ik kan niet wachten op 13.1. De Mail App is zo slecht gemaakt, dat is echt onwerkbaar. Nieuwe mail badges werken niet tot zelden, als ik de Mail open zie ik al verwijderde mail en als klap op de vuurpijl sorteert hij niet meer op tijd maar gewoon @ random
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat is echt niet het enige, kom van iPhone X met 13.1 beta 3 naar een iPhone 11 Pro met 13.Drardollan schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:08:
Ik kan niet wachten op 13.1. De Mail App is zo slecht gemaakt, dat is echt onwerkbaar. Nieuwe mail badges werken niet tot zelden, als ik de Mail open zie ik al verwijderde mail en als klap op de vuurpijl sorteert hij niet meer op tijd maar gewoon @ random
Het lijkt juist wel of ik nu op de beta zit.. wat een bugs zitten hierin zeg.
13.1 beta liep erg goed moet ik zeggen

Nope, ik zit gewoon in Nederland.. Afgelopen zaterdag kon ik de widget wel weer toevoegen, maar werd het nieuws niet opgehaald. Na een uurtje is de widget weer verdwenen en kon ik 'm wederom niet meer toevoegenjasjenl schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:56:
[...]
Ben je toevallig in het buitenland? Ik heb nl met iOS 12 ook al eens gemerkt dat die widget, afhankelijk van waar je je bevindt, soms niet beschikbaar is.
Het gebeurd Apple niet vaak, maar dit is echt een dramatische deadline geweest die gehaald MOEST worden.Famous schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:10:
[...]
Dat is echt niet het enige, kom van iPhone X met 13.1 beta 3 naar een iPhone 11 Pro met 13.
Het lijkt juist wel of ik nu op de beta zit.. wat een bugs zitten hierin zeg.
13.1 beta liep erg goed moet ik zeggen
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Nou 1 van mijn ergernissen/bugs uit de Beta's lijkt toch weer terug te zijn... Met dark mode aan druk ik 3x op de power knop om Smart Invert aan te zetten. De telefoon schakelt dan tussen 4 modussen, waarvan er eigenlijk maar 2 correct zijn (voorbeeld is in een app die dark mode niet ondersteunt:
lichte achtergrond met normale afbeeldingen
donkere achtergrond met negatieve afbeeldingen
lichte achtergrond met negatieve afbeeldingen
donkere achtergrond met normale afbeeldingen
Soms is het zelfs zo dat hij het wel correct doet, maar na 5 seconden toch ineens besluit het alsnog fout te gaan doen door bv plaatjes te inverten terwijl dat niet nodig was...
Verder heb ik ook gemerkt dat de locatie voor het activeren van Reachability is aangepast. Vroeger swipte ik omlaag vanaf de balk, maar dat werkt niet meer. Nu moet je vanaf een stukje hoger omlaag swipen, wat een stukje makkelijker is! Ik denk alleen dat dit met games wel moeilijkheden kan geven...
lichte achtergrond met normale afbeeldingen
donkere achtergrond met negatieve afbeeldingen
lichte achtergrond met negatieve afbeeldingen
donkere achtergrond met normale afbeeldingen
Soms is het zelfs zo dat hij het wel correct doet, maar na 5 seconden toch ineens besluit het alsnog fout te gaan doen door bv plaatjes te inverten terwijl dat niet nodig was...
Verder heb ik ook gemerkt dat de locatie voor het activeren van Reachability is aangepast. Vroeger swipte ik omlaag vanaf de balk, maar dat werkt niet meer. Nu moet je vanaf een stukje hoger omlaag swipen, wat een stukje makkelijker is! Ik denk alleen dat dit met games wel moeilijkheden kan geven...