HEY_DUDE schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:55:
IOS 13 heeft nu mouse support. Weet iemand of je nu ook op de iPad via Remote Desktop kan verbinden met een windows computer en dan de muis kan gebruiken? Ik overweeg een iPad pro welke ik met USB-C aan mijn 4K monitor kan verbinden en dan kan inloggen via vpn en rdp op mijn werk pc. Ben benieuwd of zoiets zal werken.
Ja, dat werkt. Je kunt de PC dan met de muis bedienen. Ik heb het geprobeerd met de Microsoft RDP app en met VMware Horizon.
Maar het heeft wel wat nukken. Een muisklik op de iPad simuleert een tap op het scherm. Dus met normale muisklikken gaat het wel goed, maar met selecteren (klik en sleep) en bv scrollen reageert het niet altijd zoals verwacht. Desondanks werkt het een stuk handiger dan met alleen touchscreen.
O en het kan aan mijn muis liggen of aan Windows, maar ik vind het in Windows wel bijzonder onhandig geregeld. Als ik de bluetoothmuis koppel aan m'n telefoon (door het connect knopje in te drukken) dan gaat dat zonder problemen. Maar als ik 'm daarna weer met m'n laptop wil gebruiken, dan kan dat niet. Ik kan 'm disconnecten op de iPad, maar hij connect niet automatisch weer met Windows. Ik moet dan helemaal naar PC Settings, de muis weghalen, de muis opnieuw pairen en dan kan ik 'm pas weer gebruiken. Ik had gehoopt dat dat ietsje handiger kon...
[
Voor 24% gewijzigd door
PhilipsFan op 20-09-2019 18:19
]