[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
Ik had dit in Beta 1 ook al voor elkaar, tag scannen en gingen mijn lampen aan middels HomeKit.
Heb nu in de code gezien dat het maken van een NFC schrijf app ultra simpel is, heb alvast een app voor mezelf gemaakt. Alleen nog even NFC tags kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

xoniq schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Ik had dit in Beta 1 ook al voor elkaar, tag scannen en gingen mijn lampen aan middels HomeKit.
Heb nu in de code gezien dat het maken van een NFC schrijf app ultra simpel is, heb alvast een app voor mezelf gemaakt. Alleen nog even NFC tags kopen.
Dat is wel gek, ik krijg het hier niet voor elkaar... Maar goed, ik probeer dan ook muziek af te spelen via HomePod

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Cool. Ook maar gelijk zooi van die nfc tags besteld op ali.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb momenteel alleen een rijbewijs waar NFC in zit, deze ziet de app netjes maar ik kan er niets mee starten. Moet toch eens opzoek gaan naar dingen met NFC ingebouwd ;) :+
xoniq schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Gewoon voor de verandering eens een goedkoop Android toestel gebruiken om ze te beschrijven, dan het Android toestel weer begraven in de tuin, dan kan je de tags weer gebruiken.

En erop hopen dat CoreNFC van iOS op termijn toe gaat staan dat we NFC tags kunnen schrijven.

Als je developer bent, kan je ook een eigen app bouwen waarmee je iPhone wel tags kan schrijven zoals het hier lijkt:
https://developer.apple.c...nfc_tags_from_your_iphone

Ga ik me even in verdiepen. Zal de voorbeeld code even erbij pakken.
Deze voorbeeld code hoort bij een sessie tijdes afgelopen WWDC 2019:
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/715
Beschrijving bij dit stuk:

Core NFC Enhancements
Learn how easy it is to add support for NFC in your app and take advantage of the newest capabilities such as NDEF writing and support for widely adopted native tag protocols.

Kortom, NFC NDEF (die tags die ik al aanhaalde qua protocol) kunnen gewoon geschreven worden met iOS, en developers kunnen daar een app voor ontwikkelen.

Heb helaas niet een NFC tag om te testen, heb die voorbeeld apps al gecompileerd op mijn telefoon. (Moet met betaald developer account, gratis dev account heeft geen NFC functionaliteit)
Dat is interessant, voorheen blokkeerde iOS toch de mogelijkheid tot het schrijven van een NFC tag? Dat zou betekenen dat het een kwestie van tijd is voordat NFC verder open gaat op iOS :)

Ik ga ze ook maar bestellen, hoop dat er over een maandje wel iets van een Testflight beschikbare app is om dit uit te testen.

Betekend ook dat ik dus met een beetje geluk straks van huis kan met alleen de auto en voordeur sleutel, de rest heb ik niet meer nodig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 20-06-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

NSG

Je weet niks!

xoniq schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Gewoon voor de verandering eens een goedkoop Android toestel gebruiken om ze te beschrijven, dan het Android toestel weer begraven in de tuin, dan kan je de tags weer gebruiken.

En erop hopen dat CoreNFC van iOS op termijn toe gaat staan dat we NFC tags kunnen schrijven.

Als je developer bent, kan je ook een eigen app bouwen waarmee je iPhone wel tags kan schrijven zoals het hier lijkt:
https://developer.apple.c...nfc_tags_from_your_iphone

Ga ik me even in verdiepen. Zal de voorbeeld code even erbij pakken.
Deze voorbeeld code hoort bij een sessie tijdes afgelopen WWDC 2019:
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/715
Beschrijving bij dit stuk:

Core NFC Enhancements
Learn how easy it is to add support for NFC in your app and take advantage of the newest capabilities such as NDEF writing and support for widely adopted native tag protocols.

Kortom, NFC NDEF (die tags die ik al aanhaalde qua protocol) kunnen gewoon geschreven worden met iOS, en developers kunnen daar een app voor ontwikkelen.

Heb helaas niet een NFC tag om te testen, heb die voorbeeld apps al gecompileerd op mijn telefoon. (Moet met betaald developer account, gratis dev account heeft geen NFC functionaliteit)
Het kunnen beschrijven van een tag heeft toch geen enkele meerwaarde voor het uitvoeren van triggers? Zou zelf zeer ongewenst zijn als iOS commando's opgeslagen in een tag uitvoert. Ik zie het al gebeuren dat er overal en nergens van die tags onder tafels worden geplakt met foute/"grappige" bedoelingen.

Elke tag heeft een unieke id, dat is ook echt het enige dat je iPhone nodig heeft om de opdracht uit te voeren. Voordeel hiervan is dat één NFC sticker door meerdere apparaten gebruikt kan worden, waarbij de uit te voeren opdracht, compleet anders kan zijn.

Beschreven tags zijn leuk voor basic dingen als een .vcard of url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
NSG schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Het kunnen beschrijven van een tag heeft toch geen enkele meerwaarde voor het uitvoeren van triggers? Zou zelf zeer ongewenst zijn als iOS commando's opgeslagen in een tag uitvoert. Ik zie het al gebeuren dat er overal en nergens van die tags onder tafels worden geplakt met foute/"grappige" bedoelingen.

Elke tag heeft een unieke id, dat is ook echt het enige dat je iPhone nodig heeft om de opdracht uit te voeren. Voordeel hiervan is dat één NFC sticker door meerdere apparaten gebruikt kan worden, waarbij de uit te voeren opdracht, compleet anders kan zijn.

Beschreven tags zijn leuk voor basic dingen als een .vcard of url.
Het is niet nodig voor de automation geneuzel, maar het is wel interessant dat het op iOS beschikbaar is om zowel te schrijven als te lezen. Zo kan men dus tenminste eindelijk NFC gebruiken voor zaken als materieel beheer enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Tylen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:21:
Cool. Ook maar gelijk zooi van die nfc tags besteld op ali.
Welke heb je?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ben ik die enige die last heeft van app-updates die niet geïnstalleerd worden? Moet bijna elke keer m’n iPhone opnieuw opstarten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die goedkope. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Nice. Reactie per mail van Apple op m’n ingezonden feedback. :)
Hi Rick,

As a result of your feedback, there are software changes in build 17A5508m that have resolved this issue.

Has this issue been fixed for you?

Please note that the light/dark mode will never change while the device is actively in use. We wait until the screen dims and/or the device locks.

Feedback ID 6145192, Automatic switching Light & Dark mode doesnt work

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Zijn er mensen die last hebben van Wifi Hotspot Icm Android? Zowel met b1 als b2, verbindt wel en krijg netjes een IP-adres maar geen internet toegang terwijl mijn iPhone wel gewoon internet heeft. Auto multimedia systeem & Asus Transformer pad no go, beide Android. iPad, iMac, MBA en andere iPhone werkt gewoon.

Mijn toestel is een iPhone XS Max (Hong Kong). Tevens op een reguliere XS Max geprobeerd, zelfde issue. Dus ik ga ervan uit dat meerdere dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Rivanov schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:13:

[...]
Zo zie je maar dat feedback insturen echt zin heeft. Merk in mijn omgeving dat mensen dit vaak niet doen, onder het mom van "ze doen er toch niks mee" of "een ander doet het wel" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:28
Is er hier nog iemand met een Apple Watch waarvan het synchroniseren tussen iPhone en Apple Watch niet lukt. (beiden op betaversie
Uiteraard).

Apple Watch Reminders blijven op 0 staan.
Krijg wel notificaties van de Reminders op iPhone.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Wromsi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:58:
Zo zie je maar dat feedback insturen echt zin heeft. Merk in mijn omgeving dat mensen dit vaak niet doen, onder het mom van "ze doen er toch niks mee" of "een ander doet het wel" 8)7
Ik doe al sinds de eerste publieke beta mee, en ik stuur fanatiek feedback. Ik krijg ook best veel terugkoppeling. Of dat ze het gefixt hebben, of dat het zo hoort, of dat ze meer info nodig hebben.
De feedback die via de website gegeven wordt however... volgens mij is dat allemaal een soort van automatische afhandeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Werkt die Mail-app bij jullie ook slechter dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:19:
Synchronisatie is bij mij veel trager maar dat was in 12.4 ook al traag.
Daarom gebruik ik nu maar webmail. Want er valt haast niet mee te werken. Het is ook maar een beta.
Dus ik verwacht dat hier nog wel wat aan verbeterd wordt in volgende bèta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wil net een verjaardag van iemand toevoegen maar autist als ik ben wil ik dit gewoon in de kalender "Verjaardagen" met dat icoontje er naast, maar lijkt niet te kunnen?

Iemand nog een idee hoe ik dit wél kan regelen?

(Heb het nu opgelost door een nieuw contact aan te maken en daar alléén een verjaardag in te vullen maar dat voelt gek)

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 21-06-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Werkt prima op de iPad Pro 11”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29
gmail via exchange werkt ruk op iPhone en iPad.
Synct nauwelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 21-06-2019 18:22 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen Hotmail via (outlook)App. opent traag en geeft vaker geen melding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Office 365 sync't niet met de rest. Verwijderen van een mail lijkt te werken maar op m'n MacBook staan ze allemaal gewoon nog. Daar verwijderen werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 11:17
Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Gebruik jij ook Gmail of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Toppe schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:14:
Wil net een verjaardag van iemand toevoegen maar autist als ik ben wil ik dit gewoon in de kalender "Verjaardagen" met dat icoontje er naast, maar lijkt niet te kunnen?

Iemand nog een idee hoe ik dit wél kan regelen?

(Heb het nu opgelost door een nieuw contact aan te maken en daar alléén een verjaardag in te vullen maar dat voelt gek)
Dat kan niet anders. Dat is een speciale feed die enkel vanuit je contacten ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58

RnB

Jep, ik ervaar de volgende problemen met Mail:

- problemen met het openen van mails vanuit notificaties
- sync tussen iPhone en iPad
- aantal ongelezen mails
- connectie errors

Dit op een Xs Max en een iPad Pro 11” met iCloud mail. Gmail en outlook lijken goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
NotSoSteady schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:13:
[...]

Gebruik jij ook Gmail of niet?
Nee iCloud mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:29
Problemen met de server vanavond bij apple?

Probeer ipad na 13 te krijgen...

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:01
Nick25 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:39:
Problemen met de server vanavond bij apple?

Probeer ipad na 13 te krijgen...
Denk niet dat 14 er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xoniq schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:45:
[...]

Dat kan niet anders. Dat is een speciale feed die enkel vanuit je contacten ontstaat.
Was er al bang voor, mooi balen want er zijn ondertussen al een aantal contacten die alleen een geboorte datum hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Mocht iemand in de veronderstelling zijn dat Announce Messages gaat werken met de AirPods 1st gen. Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kx1vymtb8s531.jpg?width=1024&auto=webp&s=d945beb90df0ee485eff4343f62879a08644b0cf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Rivanov schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Werkt bij mij prima op een ipad air2. Soms is de inbox half zichtbaar. Verder geen problemen.

Vind het een welkome aanvulling dat je nu op een toegankelijke manier bestanden aan een e-mail kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Rivanov schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:13:

[...]
Leuk om te weten, ga ik ook feedback doorsturen.

quote]Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Hier ook, worden ovaal.
It's not a bug..
[/quote]
Op een Air2 zijn de mapjes vierkant, de apps met ronde hoeken. Totdat je een externe monitor aansluit. Zijn ze spontaan weer met ronde hoeken 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door raginus3 op 22-06-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Weer terug naar ios 12 toch niet ok voor daily driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Nick25 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:38:
Weer terug naar ios 12 toch niet ok voor daily driver :)
Wat dan?
Ik heb echt weinig bugs.

Soms een whatsapp gesprek maar als je terug gaat naar het overzicht en het gesprek weer opent staat het normaal.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Famous schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Wat dan?
Ik heb echt weinig bugs.

Soms een whatsapp gesprek maar als je terug gaat naar het overzicht en het gesprek weer opent staat het normaal.
Hmm gisteren kaarten app klapte halverwege de route 4 x uit 3 x fout gereden :P

Ook safari werkt niet lekker...
Spotify starten paar keer niet op maar ik kan jiet wachten op 13 GM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nick25 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Hmm gisteren kaarten app klapte halverwege de route 4 x uit 3 x fout gereden :P

Ook safari werkt niet lekker...
Spotify starten paar keer niet op maar ik kan jiet wachten op 13 GM :)
Moet je wachten tot vrijdag 13 sept 2019 ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Famous schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Wat dan?
Ik heb echt weinig bugs.

Ja hier eigenlijk ook geen grote bijzonderheden.
Af en toe staat mijn mail app (Spark) vast maar dat en whatsapp zoals jij ervaart gaat het prima.

Edit: ooh en de Laad app van mijn auto crashed. Dat is wel heel irritant. Nu moet ik overal het pasje mee naartoe nemen (en dat vergeet ik dus continu)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 23-06-2019 23:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Donstil waarom laat je dat laadpasje niet gewoon in de auto liggen?
Ik heb er een in m'n Secrid en een in de auto. Dat is ook handig als m'n man de auto ophaalt.

Ontopic: omdat iOS 13 niet gaat werken op m'n iPod Touch wil ik een nieuw (zakelijk) testtoestel. Ik twijfel tussen een iPhone 7 en 8. Is er reden om aan te nemen dat de iPhone 8 een jaar langer ondersteund blijft voor nieuwe iOS-versies?

Het is natuurlijk ook geen ramp als ik over twee jaar alweer aan een nieuw testtoestel toe ben O-)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:57:
@Donstil waarom laat je dat laadpasje niet gewoon in de auto liggen?
Ik heb er een in m'n Secrid en een in de auto. Dat is ook handig als m'n man de auto ophaalt.
Ja dat moet ik eigenlijk doen, alleen dat is voor andere elektrische auto's weer niet zo handig.
Nou ja problemen van de eerste wereld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:57:
Is er reden om aan te nemen dat de iPhone 8 een jaar langer ondersteund blijft voor nieuwe iOS-versies?

Het is natuurlijk ook geen ramp als ik over twee jaar alweer aan een nieuw testtoestel toe ben O-)
als het je puur te doen is om een testtoestel, kun je met een iPhone 7 nog prima 2 (en wellicht wel 3 ) vooruit.

Ligt er ook maar net aan wat je met het betreffende toestel wil gaan testen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Geert1976 testtoestel is voor app development. Niet alles werkt in de simulator of het is niet representatief.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:18:
@Geert1976 testtoestel is voor app development. Niet alles werkt in de simulator of het is niet representatief.
dan wellicht toch beter een iPhone 8 ;)

dit ook ivm de Neural Engine en zijn mogelijkheden (oa machine learning algorithms) en dit:

'' third party apps cannot use the Neural Engine, leading to similar neural network performance to older iPhones''.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 24-06-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Rivanov schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:56:
Mocht iemand in de veronderstelling zijn dat Announce Messages gaat werken met de AirPods 1st gen. Helaas.

[Afbeelding]
Dat is raar. Zal wel komen vanwege "Hey, Siri". Bullshit wel maar toch. Ik baalde al dat mijn Beats ook niet werkte.

MAar ja, tegelijktijd denk ik ook: waarom werken smart albums in Foto's nog niet op iOS devices ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Ja dat moet ik eigenlijk doen, alleen dat is voor andere elektrische auto's weer niet zo handig.
Nou ja problemen van de eerste wereld 8)7
Heb mijn tankpas ook gewoon in de auto liggen achter de zonneklep. Op die manier heb ik 'm altijd bij en kan ik 'm nooit vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Zelfs downloaden, in dit geval een website via mijndomein, kan op een ipad. Ideaal. Mijn MacBook Air kan met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Idd nice! Met de dekstop Safari en dit kan het een prima alternatief worden voor een kleine laptop.
Eens afwachten hoe Citrix dit gaat oppakken.
Beetje oude post quoten. Maar ik heb de originele citrix muis en die doet het juist al heeel lang op ios devices. Leuk om altijd de gezichten te zien als ik zit te muizen achter mijn iPad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Beetje oude post quoten. Maar ik heb de originele citrix muis en die doet het juist al heeel lang op ios devices. Leuk om altijd de gezichten te zien als ik zit te muizen achter mijn iPad ;)
Wel alleen binnen de Citrix app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Wel alleen binnen de Citrix app toch?
Yuup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hmm, schijnbaar vandaag Public Beta van macOS Catalina?
Kunnen we dan ook een nieuwe Beta verwachten van iOS 13 / iPadOS?
First Look: macOS Catalina Public Beta

There’s a lot going on in macOS Catalina, version 10.15 of the software that runs the Mac, which arrives today with its first Public Beta release. This begins the era of third-party developers bringing their iPad apps to the Mac for the first time—and Apple’s bringing a few iOS apps of its own to the Mac as well. iTunes is being broken into individual applications, including Music, Podcasts, and TV, with a small piece being spun into the Finder.
https://sixcolors.com/post/2019/06/macos-catalina-pb/

/edit: Ook TechCrunch meldt het.

https://techcrunch.com/20...s-10-15-catalina-preview/

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 24-06-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:18
Rivanov schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:07:
Hmm, schijnbaar vandaag Public Beta van macOS Catalina?
Kunnen we dan ook een nieuwe Beta verwachten van iOS 13 / iPadOS?

[...]

https://sixcolors.com/post/2019/06/macos-catalina-pb/

/edit: Ook TechCrunch meldt het.

https://techcrunch.com/20...s-10-15-catalina-preview/
Apple heeft tijdens de keynote al aangegeven dat de iOS 13 public pas in juli komt. Vandaag alleen een Public Beta van macOS Catalina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar zeiden ze over Catalina ook niet juli? En ik heb het niet persé over de PB van iOS / iPadOS. Maar misschien Beta 3. :)

/edit: Hmm, nu ook een iOS 13 hands-on online op diverse websites. Misschien toch wat meer vandaag dan enkel Catalina?

Ja dus.
Apple’s iOS 13 is here — or rather, the public beta for iOS 13 has arrived, giving the masses their first chance to take Apple’s latest operating system for a spin.
https://www.theverge.com/...-dark-mode-maps-reminders

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/4f870d23d638/Screenshot%202019-06-24%20at%2019.20.26.png

[ Voor 79% gewijzigd door Rivanov op 24-06-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
BOEM! Public Beta is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Quote van The Verge.
Right now, though, I’d hold off on installing the public beta — unless you have a spare iPad or don’t mind serious bugs. That’s our default advice for any beta software, of course, but in particular, it’s worth waiting for the next version at least on this one. I’ve been using the second developer beta for about a week, which Apple says is largely identical to today’s public beta, and it’s definitely too crashy for everyday use.
PB dus vrijwel identiek aan DB 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14
Nevermind ;)

[ Voor 94% gewijzigd door dafmay op 24-06-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Op mijn iPad Pro 11” loopt hij erg goed. Af en toe wat kleine bugs / crashende apps. Maar over het algemeen gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14
Thx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
Hoe is het batterij verbruik bij jullie tot nu toe op beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Ben vooral benieuwd of ze met de iPad Pro het dan mogelijk maken je extern scherm volledig te benutten. Citrix kennende kan dat wel ff duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiimbo1991 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:45:
Ik merk persoonlijk weinig verschil met iOS 12 op mijn Xs Max. Kan natuurlijk per gebruiker verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:47:
[...]

Ben vooral benieuwd of ze met de iPad Pro het dan mogelijk maken je extern scherm volledig te benutten. Citrix kennende kan dat wel ff duren..
Volgens mij kon dat altijd al. Ik zoek even het filmpje wat ik ooit nog eens gemaakt heb.

Edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 24-06-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:52:
[...]

Volgens mij kon dat altijd al. Ik zoek even het filmpje wat ik ooit nog eens gemaakt heb.
Ok, vorige week toevallig nog geprobeerd, maar op een 4k wide met USB-C kon ik niet de native resolutie gebruiken. Bezig met de Beta aan het installeren, maar verwacht dat het een aanpassing aan de Citrix kant moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Ok, vorige week toevallig nog geprobeerd, maar op een 4k wide met USB-C kon ik niet de native resolutie gebruiken. Bezig met de Beta aan het installeren, maar verwacht dat het een aanpassing aan de Citrix kant moet zijn.
Ah check. Ja de workspace app heeft er een update voor nodig. 👍🏻 Wanneer die komt durf ik niet te zeggen. Ik werk er al een tijdje niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25
Berichtje vIa Iculture

https://www.iculture.nl/nieuws/ipados-13-beta/

IPadOs 13 public beta is te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TR1969 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:32:
Berichtje vIa Iculture

https://www.iculture.nl/nieuws/ipados-13-beta/

IPadOs 13 public beta is te downloaden
Joh.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 11:35
Gelijk even testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tiimbo1991 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:45:
Ik vind het de beste tweede beta van iOS 13 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 22:49
Zojuist IpadOS public beta op mijn Ipad Pro 11 inch gezet en vol overgave meerdere excelsheets willen openen om erachter te komen dat de app helaas nog niet geschikt ervoor is :( Dat is wel ff balen zeg, want dat was mijn grootste bezwaar.
Morgen maar eens uitgebreid testen :)

Wellicht dat de 12.9 nu toch ECHT moet komen als meerdere excels open kunnen 8) :+ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Dbm12 op 24-06-2019 22:02 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Komt pas met de officiële release. App updates voor iPadOS en iOS 13 mogen niet tijdens de Beta periode uitgebracht worden. Enkel first party apps hebben splitview ondersteuning .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Ik heb momenteel geen iPad meer aangezien ik OF een IPad OF mijn MacBook wil gebruiken voor alles, waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe goed is die nieuwe browser functionaliteit in IpadOs? Kan je daar WordPress plus elementor op draaien en werkt alles dan ook? Kan mijn MacBook misschien eens de deur uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Donstil schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:55:
[...]

Ik vind het de beste tweede beta van iOS 13 tot nu toe.
Die is slecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 15-09 22:30
Heb zojuist de ios 13 public beta op de iphone x gezet, de belangrijkste apps werken gelukkig 😉.
Ik kan alleen mijn map filmrol onder de foto’s niet meer vinden, is dit gewijzigd in ios 13 ?

[ Voor 6% gewijzigd door edebee op 25-06-2019 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
Een functie die ik toch leuker vind dan dat ik had verwacht in iOS 13: Memoji stickers. Ik heb m’n eigen Memoji gemaakt, en als iemand een iMessage stuurt, waar ik normaal een duimpje of een hartje terug stuur, doe ik dat nu met m’n gepersonaliseerde sticker. Best een leuke gimmick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
-TheNose- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:05:
Ik heb momenteel geen iPad meer aangezien ik OF een IPad OF mijn MacBook wil gebruiken voor alles, waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe goed is die nieuwe browser functionaliteit in IpadOs? Kan je daar WordPress plus elementor op draaien en werkt alles dan ook? Kan mijn MacBook misschien eens de deur uit!
Ja, dit werkt op de iPad in iPadOS
edebee schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:39:
Heb zojuist de ios 13 public beta op de iphone x gezet, de belangrijkste apps werken gelukkig 😉.
Ik kan alleen mijn map filmrol onder de foto’s niet meer vinden, is dit gewijzigd in ios 13 ?
Staat iCloud Photos toevallig bij je aan sinds de update? Want dan wordt je Filmrol vervangen door Alle Foto's.

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 25-06-2019 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 15-09 22:30
Rivanov schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 06:50:
[...]

Ja, dit werkt op de iPad in iPadOS

[...]

Staat iCloud Photos toevallig bij je aan sinds de update? Want dan wordt je Filmrol vervangen door Alle Foto's.
ICloud Photos stond niet aan , wel mijn fotostream. De foto’s staan wel onder alle foto’s maar dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Kunnen er nu ook plug-ins geïnstalleerd worden in Safari iPadOS?

[ Voor 195% gewijzigd door raginus3 op 25-06-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet zeggen dat de public beta best wel prima draait op m'n iPhone X, al zie ik soms een kleine hapering in de animatie bij het ontgrendelen. Nieuwe notitie app is wel echt op hoor!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

edebee schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:23:
[...]

ICloud Photos stond niet aan , wel mijn fotostream. De foto’s staan wel onder alle foto’s maar dat is niet handig.
Feedback inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar de prive modus zicht verstopt? In safari?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M64H76Q/7-C4165-A3-03-A8-412-F-8441-A95-B286-FD342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:21:
Iemand een idee waar de prive modus zicht verstopt? In safari?

[Afbeelding]
Bij mij staat die gewoon links onderin.
Even Safari afsluiten en opnieuw opstarten, anders telefoon rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Bij mij staat die gewoon links onderin.
Even Safari afsluiten en opnieuw opstarten, anders telefoon rebooten.
Dit werkt heb ik al geprobeerd en werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
raginus3 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:42:
Kunnen er nu ook plug-ins geïnstalleerd worden in Safari iPadOS?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
hoeveel ruimte is er eigenlijk nodig voor installatie/download? weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
P. vd Loo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:41:
hoeveel ruimte is er eigenlijk nodig voor installatie/download? weet iemand dat?
IPSW is +- 4GB, ligt aan welk toestel (6S en nieuwer)
(5S en 6 gaan niet naar iOS13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

nog iemand waarbij Signal niet wel werkt?

[ Voor 19% gewijzigd door Woopdedooo op 25-06-2019 16:42 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Ik twijfel eraan om ios13 erop te zetten.
Voor iphone xs max en ipad pro 9.7

Hoever zijn is de beta stabiel? Iphone gebruik
Ik prive veel en ipad om mee les te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vizzie33 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:49:

Niet doen dan..

Ik had aanzienlijk meer last van bugjes opeens vandaag. Voorheen bijna niets.
Even een reboot en 't meeste lijkt weer opgelost te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Vizzie33 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:49:

Als je je devices ook voor professioneel gebruik gebruikt (want les geven), zou ik deze beta afraden.
Voor privégebruik is ie prima, als je je niet teveel ergert aan alle bugs en crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
Sinds vandaag een andere Iphone. Dus net eerst maar eens even de public beta op mn SE gezet.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:52
Is bij jullie WhatsApp ook zo buggy?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runescom schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:24:
Is bij jullie WhatsApp ook zo buggy?
Voor zover ik WhatsApp gebruik, bij mij niet buggy.

Hou er natuurlijk wel rekening met het feit dat deze Whatsapp build niet gemaakt is voor iOS 13 en dat de app dus buggy kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Voor zover ik WhatsApp gebruik, bij mij niet buggy.

Hou er natuurlijk wel rekening met het feit dat deze Whatsapp build niet gemaakt is voor iOS 13 en dat de app dus buggy kan zijn.
Yes, begrijp ik. Maar was benieuwd of alleen ik er last van heb.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 11:35
Whatsapp is hier wel buggy.
Veelvuldig nu gehad dat de laatste paar regels tekst die ik had gezonden of ontvangen waren weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:51
Gisteren ook even geinstalleerd op mn Ipad Air 2
Darkmode...Top! Precies zoals ik gewend ben van mn telefoon (Samsung)

Apps updaten via de Appstore is er niet meer bij?
Ik zie nergens het kopje ''Update''
Nu komt er op je homescreen een wolkje voor de app te staan als deze geupdate moet worden.
Als je dan op de app drukt gaat hij deze updaten.
Is dat de nieuwe manier?

Verder nog niet echt veel mee gespeeld maar lijkt op een paar keer een hapering na goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RvD86 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:50:
Gisteren ook even geinstalleerd op mn Ipad Air 2
Darkmode...Top! Precies zoals ik gewend ben van mn telefoon (Samsung)

Apps updaten via de Appstore is er niet meer bij?
Ik zie nergens het kopje ''Update''
Nu komt er op je homescreen een wolkje voor de app te staan als deze geupdate moet worden.
Als je dan op de app drukt gaat hij deze updaten.
Is dat de nieuwe manier?

Verder nog niet echt veel mee gespeeld maar lijkt op een paar keer een hapering na goed te draaien.
App updates zitten nu onder je profiel. Dus als je naar de App Store gaat, klik je op je "poppetje" van je account en daaronder vind je vervolgens de updates van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Rivanov schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:02:
[...]

App updates zitten nu onder je profiel. Dus als je naar de App Store gaat, klik je op je "poppetje" van je account en daaronder vind je vervolgens de updates van apps.
Dat had ik wel gezien inderdaad.
Maar de apps die nog geupdate moesten worden stonden daar niet tussen.
Enkel de apps die al geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Laatst online: 15-09 14:30
RvD86 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Dat had ik wel gezien inderdaad.
Maar de apps die nog geupdate moesten worden stonden daar niet tussen.
Enkel de apps die al geupdate zijn.
Even die profielpagina naar beneden 'trekken' om te refreshen en je zult de updates die klaar staan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Thallyos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Even die profielpagina naar beneden 'trekken' om te refreshen en je zult de updates die klaar staan zien.
Ah oke d:)b
Ga het vanavond even proberen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:50
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:29 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste