Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 23:28
Wromsi schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:06:
[...]

Maak je meteen een afspraak bij de Apple Store voor een keyboard replacement? :+

Het is lastig om mezelf in bedwang te houden, maar gezien mijn ervaringen met eerdere bèta’s ga ik toch wachten tot PB1. Ik ben één van die slimmeriken die hem op zijn daily driver installeert 8)7
Gaat keigoed hier met een iPhone 8 beta 1 😂

Acties:
  • +1Henk 'm!
melliw90 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:31:
Iemand die toevallig weet/heeft getest of Flitsmeister nu wel werkt icm Apple Carplay met IOS13Beta2?
Die werkte ook in Beta 1, maar dan moest je 'm wel handmatig starten op je telefoon. Starten vanuit CarPlay werkte inderdaad niet. Weet het je morgenvroeg te vertellen als ik bij de klant ben gearriveerd. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:53:
Nice. Now Playing op Carplay laat coverart zien.

[Afbeelding]

Morgenvroeg direct proberen in de auto. :)
Vind dit persoonlijk best druk ogen. Heb liever geen albumart. Wellicht is dat uit te schakelen.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sidecar lijkt ook stuk soepeler/stabieler te lopen nu. :)
Dit vanaf m'n iMac 27" 5K Late 2015 en iPad Pro 11".via WiFi.

Rivanov wijzigde deze reactie 17-06-2019 22:57 (35%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online

Uffje

THT: Zie signature

Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:56:
Sidecar lijkt ook stuk soepeler/stabieler te lopen nu. :)
Dit vanaf m'n iMac 27" 5K Late 2015 en iPad Pro 11".via WiFi.
Dat lijkt me zo’n gave functie samen met affinity design/photo/publisher.
Tylen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:42:
Volume knop probleem is ook opgelost 👍🏻
Wat was met de volume-knop?

Uffje wijzigde deze reactie 17-06-2019 23:01 (46%)

... na de zomer

• melliw90
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-07 11:39
Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:53:
[...]

Die werkte ook in Beta 1, maar dan moest je 'm wel handmatig starten op je telefoon. Starten vanuit CarPlay werkte inderdaad niet. Weet het je morgenvroeg te vertellen als ik bij de klant ben gearriveerd. ;)
Thanks! Ik hoor het graag morgen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Uffje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Dat lijkt me zo’n gave functie samen met affinity design/photo/publisher.
Het werkt ook echt fantastisch. :)

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:52

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Berichten laten voorlezen door Siri via AirPods werkt hier nog steeds niet.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Welke AirPods heb je? Werkt enkel met AP2 volgens mij.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:52

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Rivanov schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:21:
Welke AirPods heb je? Werkt enkel met AP2 volgens mij.
Ik heb de laatste Powerbeats Pro die ook ondersteund zouden moeten worden.

https://9to5mac.com/2019/06/13/announce-messages-with-siri/

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!
Map in Dock is wel lelijk geworden. Dat moeten ze nog even fixen.

Edit: ooh en de spacing ook trouwens. Drie iconen staan nu ver uit elkaar en daardoor niet op de plek waar ze al jaren staan.

Donstil wijzigde deze reactie 17-06-2019 23:31 (33%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:05

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Als je de mute switch bediende en daarna gelijk volume up/down dan bleef de melding hangen en werkte de volume knoppen niet meer.
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:31:
Map in Dock is wel lelijk geworden. Dat moeten ze nog even fixen.

[Afbeelding]

Edit: ooh en de spacing ook trouwens. Drie iconen staan nu ver uit elkaar en daardoor niet op de plek waar ze al jaren staan.
Ik vind het dock juist mooi zo.

A wise man once said: 'Work is not a place."

robbinonline schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Ik heb de laatste Powerbeats Pro die ook ondersteund zouden moeten worden.

https://9to5mac.com/2019/06/13/announce-messages-with-siri/
Het zou inderdaad moeten werken.

iOS 13 Beta 2 ― Bug Fixes, Changes, and Improvements

Acties:
  • +1Henk 'm!
Battery Drain lijkt stuk verbeterd op m’n iPad. Ben nu al 30 minuten bezig op het apparaat en staat nog steeds op 100%. In Beta 1 was het al zéker gedaald.

/edit: Nice.

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 06:45 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Carplay Now Playing :)

Flitsmeister crashed nog steeds helaas bij het starten vanuit Carplay. @melliw90

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:18 (3%)

• Uffje
  • Nu online

Uffje

Tylen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:07:
[...]

Als je de mute switch bediende en daarna gelijk volume up/down dan bleef de melding hangen en werkte de volume knoppen niet meer.

[...]

Ik vind het dock juist mooi zo.
Hmm, ik heb het nu juist wanneer ik ‘m in silent zet.

... na de zomer

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:15
Hier blijft, net als DP1, de notificaties van mail verkeerd.
Zoals nu geeft hij 13 ongelezen mail aan terwijl ik er één heb.
Reboot of mail afsluiten werkt niet.

Verder werkt die goed, al had ik in DP1 weinig te melden eigenlijk.

Xbox live: Ghesous

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29
Op mijn 8+ had ik met de eerste en nu nog steeds met de tweede ook dat Siri wel reageert als hem oproep maar daarna kan ik alleen nog typen. Op de watch werkt het gelukkig wel.

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:45:

:w Tot DP3 dan maar weer.

• Famous
Trouwens, GameCenter geeft nu ook meldingen.

"Welkom terug *naam*"

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:58:
Trouwens, GameCenter geeft nu ook meldingen.

"Welkom terug *naam*"
Zie ik je dan ook weer bij CoC? >:)

Totaal geen problemen mee gelukkig.

het eerste half uurtje na installatie van DP2 deed Mail bij mij ook vreemd.

Daarna begon Mail weer (langzaam aan) te werken zoals gebruikelijk.

Wellicht is het functioneren van de Mail app ook afhankelijk van welke email accounts je hebt geinstalleerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Zie ik je dan ook weer bij CoC? >:)
Nee, helaas :+
Speel Clash Royale zo nu en dan.
Geert1976 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:27:
[...]

het eerste half uurtje na installatie van DP2 deed Mail bij mij ook vreemd.

Daarna begon Mail weer (langzaam aan) te werken zoals gebruikelijk.

Wellicht is het functioneren van de Mail app ook afhankelijk van welke email accounts je hebt geinstalleerd?
Excuses, hij stond op een bepaalde mailbox inplaats van "Alle inkomende" 8)7

Goedemorgen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:31:
[...]

[...]

Excuses, hij stond op een bepaalde mailbox inplaats van "Alle inkomende" 8)7

Goedemorgen!
Neem nog een lekker (stevig) bakkie! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Geert1976 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:34:
[...]

Neem nog een lekker (stevig) bakkie! ;)
Nog geen koffie op inderdaad, bijna op het werk :)

Heb nog wel de vervelende Widgets on Home Screen bug. Ook al stel ik in dat de Widgets altijd getoond moeten worden in landscape view, wanneer ik vervolgens naar het tweede scherm swipe en terug ga naar het homescreen dan zijn ze toch weer verdwenen. Merk ook dat wanneer de widgets op het scherm staan en ik naar het tweede homescreen swipe die iconen ook zichzelf weer moeten herpositioneren. Op dat moment zijn de widgets ook weer verdwenen van het homescreen.

Iemand met dit zelfde euvel? Heb al een Feedback ingediend hoor. ;) Was in Beta 1 ook al zo bij mij.

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:46
CarPlay draait hier aanzienlijk sneller en apps crashen niet meer. Belangrijkste: Flitsmeister werkt perfect!

Pi-Hole | Pi-hole

crypt0rr schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:48:
CarPlay draait hier aanzienlijk sneller en apps crashen niet meer. Belangrijkste: Flitsmeister werkt perfect!
Kun jij Flitsmeister starten vanuit CarPlay? Want bij mij springt hij dan terug, en als ik op de iPhone zelf kijk dan krijg ik ook crashreport te zien. Dit is op een iPhone 7.

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:50 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:49:
[...]

Kun jij Flitsmeister starten vanuit CarPlay? Want bij mij springt hij dan terug, en als ik op de iPhone zelf kijk dan krijg ik ook crashreport te zien. Dit is op een iPhone 7.
Hm, dat zou ik nog even moeten testen vanmiddag. Nu had ik hem vanaf m'n telefoon gestart.

Pi-Hole | Pi-hole

crypt0rr schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:55:
[...]

Hm, dat zou ik nog even moeten testen vanmiddag. Nu had ik hem vanaf m'n telefoon gestart.
Klopt, dat werkt bij mij ook. Het starten vanuit CarPlay is echter op dit moment nog bugged. :)
Voor de rest loopt CarPlay weer een stuk soepeler dan tijdens Beta 1. Daar deed met name Overcast (waar ik het het meest voor gebruik) nogal wonky. Ook dat gaf nu geen enkel probleem.

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:58 (23%)

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:24
Rebooten jullie iPhone (en iPad) ook minimaal 1x per dag op totaal random momenten?

Ik krijg vaak de melding dat ik mijn passcode moet invoeren om FaceID te activeren vanwege een reboot en net heb ik toevallig een reboot van mijn iPhone gezien.

iOS 13 beta 2 draait verder prima, is weer net wat soepeler dan DP1. Ik zit nu in Griekenland, dus ik test niet meer dan de basics, maar het gevoel is weer goed. Geen achteruitgang gelukkig t.o.v. DP1.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Portrait foto’s editten heeft ook aardig wat mooie nieuwe mogelijkheden erbij gekregen...en dat editten (in stock Camera app) gaat verdomde snel op een Xs.

High Key Light Mono is echt heel gaaf! :)

Merk overigens wel een beduidend zwaardere battery drain met deze DP2...maar wellicht heeft dat te maken met het feit dat ‘t een beta is :+

Geert1976 wijzigde deze reactie 18-06-2019 10:09 (37%)

• crypt0rr
RnB schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:50:
Rebooten jullie iPhone (en iPad) ook minimaal 1x per dag op totaal random momenten?

Ik krijg vaak de melding dat ik mijn passcode moet invoeren om FaceID te activeren vanwege een reboot en net heb ik toevallig een reboot van mijn iPhone gezien.

iOS 13 beta 2 draait verder prima, is weer net wat soepeler dan DP1. Ik zit nu in Griekenland, dus ik test niet meer dan de basics, maar het gevoel is weer goed. Geen achteruitgang gelukkig t.o.v. DP1.
Nee, dit is bij mij nog niet voorgekomen. Wel een keer springboard welke tripte en herstartte.

Pi-Hole | Pi-hole

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-07 22:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RnB schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:50:

Alleenmet iPad Pro gehad, maar sinds laatste IOS update maanden geleden, nergens meer last van.
Was inderdaad wel irritant. Zelfs bij het typen van een mailtje gebeurde het.. :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:03:
Portrait foto’s editten heeft ook aardig wat mooie nieuwe mogelijkheden erbij gekregen...en dat editten (in stock Camera app) gaat verdomde snel op een Xs.

High Key Light Mono is echt heel gaaf! :)

Merk overigens wel een beduidend zwaardere battery drain met deze DP2...maar wellicht heeft dat te maken met het feit dat ‘t een beta is :+
Ik merk juist géén battery drain die ik in Beta 1 wel had, op mijn iPad Pro tenminste.

• Famous
Rivanov schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Ik merk juist géén battery drain die ik in Beta 1 wel had, op mijn iPad Pro tenminste.
Telefoon hier op 64%.
Dat gaat wel wat harder dan DP1.

Zou alleen willen dat ik bluetooth altijd "uit" kan zetten maar wel zo dat die nog met Apple apparaten kan verbinden, zeg maar dat het icoontje in controlcenter wit is.

Iemand weet of dat mogelijk is met ios13?
Nu klapt die elke ochtend weer aan..

Famous wijzigde deze reactie 18-06-2019 11:22 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje
  • Nu online

Uffje

Bij mij heb ik het gevoel dat de batterij ook langer mee gaat. Al is het natuurlijk lastig zeggen na nog geen 24 uur.

... na de zomer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:28:
Bij mij heb ik het gevoel dat de batterij ook langer mee gaat. Al is het natuurlijk lastig zeggen na nog geen 24 uur.
Op iOS heb ik dit gevoel ook wel, alleen watchOS6 DP2 heeft wel een drain, misschien nog erger dan DP1...

En shortcuts worden nog steeds niet uitgevoerd! Ik denk dat ik opnieuw feedback ga inschieten maar dan met een andere shortcut als idee.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje
  • Nu online

Uffje

Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:44:
[...]

Op iOS heb ik dit gevoel ook wel, alleen watchOS6 DP2 heeft wel een drain, misschien nog erger dan DP1...

En shortcuts worden nog steeds niet uitgevoerd! Ik denk dat ik opnieuw feedback ga inschieten maar dan met een andere shortcut als idee.
Ik heb alleen iOS, dus kan niks zeggen over de Watch.

Klopt bij mij werken ook hele simpele automatiseringen niet. Ik had als ik de wekker uit zet dat dan muziek ging spelen, maar ik werd wakker zonder muziek :'(

... na de zomer

• Toppe
  • Nu online
Iemand al een update voorbij zien komen voor HomePod? DP2 gaf wat opties voor HomePod, maar geen update?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
3D touch lijkt mij compleet overbodig geworden op mijn XS met ios 13 beta 2 nu een quick-press deze functie heeft overgenomen. Dus die optie maar helemaal uitschakelen...of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
dafmay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:10:
3D touch lijkt mij compleet overbodig geworden op mijn XS met ios 13 beta 2 nu een quick-press deze functie heeft overgenomen. Dus die optie maar helemaal uitschakelen...of zie ik iets over het hoofd?
Ik vind 3D touch echt veel stabieler en fijner werken dan dat lang indrukken en maar hopen dat er iets gebeurt.

PSN: Sluuz

• Uffje
  • Nu online

Uffje

Sluuz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Ik vind 3D touch echt veel stabieler en fijner werken dan dat lang indrukken en maar hopen dat er iets gebeurt.
Sowieso kan je met lang drukken niet snel wisselen tussen apps ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!
Heb helaas nog wel het Widget probleem op de iPad Pro.
Wanneer ik de widgets instel dat ze permanent op het homescreen moeten blijven staan, verdwijnen ze echter wanneer ik heen-en-weer swipe tussen mijn homescreens. Zodra ik namelijk de widgets op het homescreen wil laten staan en ik swipe naar het tweede homescreen, dan moeten die iconen zich ook even kort schikken op zijn positie. Ga ik weer terug naar het homescreen dan zijn de widgets ook weer weg.

Dit had ik al in Beta 1 maar zit er bij mij nog steeds in in Beta 2. Heb al report aangemaakt in Feedback.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:50
Volgens mij zitten er nieuwe complicicaties in de Apple Watch app:
Regen
Uv
favourites
Deze zijn niet op de Apple Watch (os 5.2.1) te vinden

• Toppe
  • Nu online
dandeman58 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:49:
Volgens mij zitten er nieuwe complicicaties in de Apple Watch app:
Regen
Uv
favourites
Deze zijn niet op de Apple Watch (os 5.2.1) te vinden
Regen is too! AQI geeft in Almere nog steeds geen data...

• melliw90
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-07 11:39
Rivanov schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:08:
Carplay Now Playing :)

[Afbeelding]

Flitsmeister crashed nog steeds helaas bij het starten vanuit Carplay. @melliw90
Bedankt voor de update!

Acties:
  • +1Henk 'm!
waar ik eerder nog klaagde over zwaardere battery drain in deze 2e DP, moet ik zeggen dat het nu beter gaat, dwz heb niet meer het idee dat de drain zwaarder is geworden.

Wellicht heeft elke nieuwe DP ong een halve dag nodig om de boel weer even te indexeren e.d.
Ook merk dat de black smearing (in Dark Mode) hier sterk minder is geworden t.o.v. DP1, das erg fijn.

En FaceID is echt een wereld van verschil nu ten op zichte van iOS 12.3.1
Nu kun je met iOS 13.0 zometeen van een ware FaceID 2.0 spreken, imo.

Mail app loopt nog steeds niet lekker qua daadwerkelijk aantal ongelezen mails en daadwerkelijke meldingen.

Anyway, voor een 2e DP meer dan redelijk tevreden.
(hopelijk komt WhatsApp één dezer weken met een update die de notificiaties fixes op 't lockscreen)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Face ID werkt ook supersnel op m’n iPad Pro. Heb de Beta niet op mijn iPhone X staan, dus kan het daar niet testen. Dit is m’n daily driver dus die wil ik zo stabiel mogelijk houden. ;)
Misschien zet ik daar op een zeker moment een Public Beta op..

Maar vind sowieso de iPadOS features “interessanter” om nu al te hebben, dan de iOS 13 features. Die zie ik t.z.t. wel op m’n device. Jammer is alleen dat ik nu Reminders niet kan upgraden omdat ik iOS 12 en iPadOS draai en als ik Reminders upgrade op m’n iPad, werken ze niet meer op m’n iPhone. :+

Rivanov wijzigde deze reactie 19-06-2019 07:39 (38%)

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:24
Rivanov schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:37:

Maar vind sowieso de iPadOS features “interessanter” om nu al te hebben, dan de iOS 13 features. Die zie ik t.z.t. wel op m’n device. Jammer is alleen dat ik nu Reminders niet kan upgraden omdat ik iOS 12 en iPadOS draai en als ik Reminders upgrade op m’n iPad, werken ze niet meer op m’n iPhone. :+
Dat was voor mij dé reden dat ik toch beide devices heb geüpgraded. :+

Ik heb er geen spijt van, zoals eerder aangegeven draait iOS13 super. Die paar gekke reboots hebben er nog niet voor gezorgd dat ik belangrijke telefoontjes/berichtjes heb gemist. :)

• Uffje
  • Nu online

Uffje

Ik vind het ook wel fijn dat iOS 13 aangeeft wanneer je een zwak paswoord hebt en je vrij makkelijk je ww kan veranderen.

Edit: je wordt dan doorverwezen naar een apparte pagina zodat wat je aan het doen bent niet wordt onderbroken.

Uffje wijzigde deze reactie 19-06-2019 09:45 (32%)

... na de zomer

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Bug gevonden en feedback gegeven ;)

Draai de calculator maar eens naar landscape en dan terug naar portrait. Dan zijn de knoppen niet meer rond ;)

• Sluuz
  • Nu online
Op een iPhone 8 plus wel hoor...

• Famous
Tylen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:47:
Bug gevonden en feedback gegeven ;)

Draai de calculator maar eens naar landscape en dan terug naar portrait. Dan zijn de knoppen niet meer rond ;)
Hier ook, worden ovaal.
It's not a bug..

• dafmay
  • Nu online
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'?

Ik vermoed een beta dingetje... 8)

dafmay wijzigde deze reactie 19-06-2019 11:51 (87%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
dafmay schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:33:
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'?
Nee, onder ios 13 niet maar op de Mac wel (beta)

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'? Ps ik zie deze melding slechts wanneer ik met de +\- rechtsbovenin de middelste setting kies.
Dat is alleen in het begin, na het updaten. Hij analyseert je foto's zodat hij objecten en personen en zo kan herkennen.

• dafmay
  • Nu online
Sluuz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Dat is alleen in het begin, na het updaten. Hij analyseert je foto's zodat hij objecten en personen en zo kan herkennen.
Ah...ergens had ik zo'n vermoeden, echter omdat ik beta 2 al sinds eergisteren draai én slechts zo'n 400 foto's heb leek het mij sterk dat de telefoon hier nog mee bezig is. Maar thanks, ik wacht het nog even af.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'? Ps ik zie deze melding slechts wanneer ik met de +\- rechtsbovenin de middelste setting kies.
telkens als ik de Foto's app open, zie ik onderin:

het aantal foto's, aantal video's
Bijwerken (gevolgd door Zojuist bijgewerkt)

• Famous
De "sta niet vertrouwde opdrachten toe" / Allow untrusted shortcuts" optie heb ik nu in mijn menu staan!
Dit was bij DP1 nog niet het geval. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:33:
De "sta niet vertrouwde opdrachten toe" / Allow untrusted shortcuts" optie heb ik nu in mijn menu staan!
Zeker wel: Uffje in "[iOS13 Beta] Ervaringen & Discussie"

Met dank aan me zelf :)

• Famous
@Rivanov en ik hadden deze optie niet, zie ook sc in mijn post.
Famous in "[iOS13 Beta] Ervaringen & Discussie"

Nu heb ik hem wel erbij staan, vandaar dat ik het hier plaatste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:58:
[...]

@Rivanov en ik hadden deze optie niet, zie ook sc in mijn post.
Famous in "[iOS13 Beta] Ervaringen & Discussie"

Nu heb ik hem wel erbij staan, vandaar dat ik het hier plaatste.
Haha vaag, heb in elk geval niets gezegd :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-07 22:10
[...]

Ik draai de beta vanaf maandag en ik zie het nog steeds :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • +2Henk 'm!
Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:33:
Heb 'm nu ook inderdaad. :)

[...]

Dat heb ik hier nog nooit echt werkend gekregen, ding blijft maar analyseren altijd (ook op eerdere iOS versies). Ik was daarom met mijn library naar Google Foto's gegaan een paar jaar terug.

Door de grote update van iOS 13 ben ik nu echter weer terug (en weg bij Google). c.a. 25.000 foto's in Albums.
Allemaal netjes gedownload door iCloud maar wederom het analyseren bericht. Nu al 2 weken bijna fulltime aan de lader (dat is een van de vereiste voor het bijwerken van je library) 8)7

Al lijkt hij wel iets te doen, sinds deze week heeft hij namelijk 4 personen "ontdekt".

Toch jammer dat het tussen iCloud foto's en Google foto's kiezen uit twee kwaden is.

Aan de ene kant hebben we dan iCloud, dus lekker privacy heavy op je eigen devices maar daardoor ruk in herkenning en snelheid. Aan de andere kant hebben we het snelle en eigenlijk fantastische Google foto's met het fijne algoritme maar het gigantische nadeel dat het bij Google staat. Apple zou dit eens moeten fixen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online

Opgelost door telefoon bedraad op te laden en een tijdje niet te gebruiken / vergrendeld te laten (bij mij een half uurtje oid). Pas dan wordt photos geoptimaliseerd.

dafmay wijzigde deze reactie 19-06-2019 18:09 (4%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Acties:
  • +1Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:09:
[...]

Opgelost door telefoon bedraad op te laden en een tijdje niet te gebruiken / vergrendeld te laten (bij mij een half uurtje oid). Pas dan wordt photos geoptimaliseerd.
Kijk, mooie tip...thanks! (y)

• Toppe
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:39

mvdam

Tweaker-Gekkie

offtopic:
Als we dan toch aan het opscheppen zijn dat het werkt :+

@Geert1976 gaan? zijn :+

mvdam wijzigde deze reactie 19-06-2019 20:07 (3%)

Nissan Leaf 2013 24kWh Base > Nissan Leaf 2016 30kWh Tekna > Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Mijn Emoji keyboard staat heel vaak scrollen niet toe. Heel irritant :)
Probleem lijkt in DP2 opgelost te zijn
mvdam schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:58:
[...]

offtopic:
Als we dan toch aan het opscheppen zijn dat het werkt :+

[Afbeelding]

@Geert1976 gaan? zijn :+
Dat moet een aardige collectie natuurfilms zijn B)
Geert1976 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:05:
Gaan we nou serieus een wedstrijdje ver-pissen doen? 8)7 ;)
Ik zeik zoveel dat de straal minimaal is :Y

Toppe wijzigde deze reactie 19-06-2019 21:19 (55%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Famous
Wat moeten jullie met zoveel fotos??

Ik doe elke keer gewoon lekker vers, veel overzichtelijker, 15 maart nog.
Heerlijk :)

Edit: bij mij hoeft die ook niet te updaten :+

Famous wijzigde deze reactie 19-06-2019 21:28 (10%)

• Toppe
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:27:

[Afbeelding]
Herinneringen. Probeer wel mijn foto’s zoveel mogelijk opgeruimd te houden, het zou voor mij heel veel schelen als een functie bieden om de fysiek gemaakte foto’s te scheiden van de opgeslagen foto’s. Al die memes ed hoeven niet in mijn stream

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Elke avond val je met een traantje in slaap omdat je oude foto's (25k stuks) terug kijkt? :p

Je kan ze toch gewoon op de mac/externe hdd opslaan?
Ach ieder ook zijn ding natuurlijk, misschien helpt 't mee omdat ikzelf weinig foto's maak.

Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:27:

[Afbeelding]
Maar hoe doe je dat dan, heb je ook geen foto’s van oude vakanties, van hobby’s, enz enz dan?

• Famous
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Maar hoe doe je dat dan, heb je ook geen foto’s van oude vakanties, van hobby’s, enz enz dan?
Zie boven :+
Ik pleur het gewoon op een externe hdd. Ik hoef geen foto's, ala minuut, terug te zien van een tijd geleden.

Met 16gb redde ik mij ook altijd prima :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!
Famous schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:07:
[...]

Zie boven :+
Ik pleur het gewoon op een externe hdd. Ik hoef geen foto's, ala minuut, terug te zien van een tijd geleden.

Met 16gb redde ik mij ook altijd prima :Y
Ah ja. Nou ze moeten toch ergens staan denk ik dan :)

• Sluuz
  • Nu online
Precies, vind het wel leuk om af en toe oude foto’s bij de hand te hebben. Al is het maar om die ene vriend te herinneren aan een bepaald iemand, of dat iemand in de sloot was geflikkerd of iets dergelijks. Beetje leverage bij je hebben ;)

• dauwie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:12
Hoe is het met het netwerkprobleem (oproepen die niet doorkomen) in de tweede beta?

• crypt0rr
dauwie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:41:
Hoe is het met het netwerkprobleem (oproepen die niet doorkomen) in de tweede beta?
Geen last van, had ik echter ook niet in beta 1. Dus heel representatief ben ik ook niet voor dit euvel haha :P

Pi-Hole | Pi-hole

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:42
Ook geen last van gelukkig

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Famous
Sluuz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:57:
Precies, vind het wel leuk om af en toe oude foto’s bij de hand te hebben. Al is het maar om die ene vriend te herinneren aan een bepaald iemand, of dat iemand in de sloot was geflikkerd of iets dergelijks. Beetje leverage bij je hebben ;)
Beetje je vrienden chanteren, schaam je :+
Hier ook geen last van, DP1 en DP2 niet.
Heb wel wat gesprekken per dag, allemaal doorgekomen :)

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:17
Ik zag op Reddit een screenshot van iemand met NFC stikkers die in automations (HomeKit of Shortcuts?) een naam hebben en een automation kunnen triggeren. Ik zie hier echt heel veel mogelijkheden voor. Denk nfc tag op mijn draadloze lader op het nachtkastje: alle lampen uit.

Welke nfc-stikkers kun je hier voor gebruiken? En hoe identificeer je die in iOS13? Iemand daar al mee gespeeld?

• Vanitas1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 30-06 22:58
Zijn er ook mensen die problemen hebben met het ontvangen van inkomende oproepen in IOS 13 Beta 1-2? Ik merk dat heel veel oproepen (niet eens allemaal?) gelijk naar de voicemail gaan.. Ik heb hem maar weer eens opnieuw geinstalleerd en vervolgens een back-up teruggezet van 12.4 (Toen het probleem zich nog niet voordeed)..

Instellingen die bekeken/aangepast zijn:

- DND mode (schedule & 'Sta oproepen toe van')
- 'Sta oproepen toe van' bij DND op 'iedereen' gezet
- 'kondig inkomende telefoontjes aan'
- 3G voor telefoneren ipv 4G geselecteerd

Iemand ideeën? :)
(tijdelijke??) fix voor WhatsApp notificaties (preview-lockscreen):

Stel meldingsinstellingen opnieuw in

Dit dus in de instellingen via de WhatsApp app zelf.

Hierna zie je de inhoud van de notificatie op bijv een iPhone Xs weer op de manier zoals ook normaal in iOS 12

You can thank me later... :P

Geert1976 wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:29 (35%)

• bing69
Geert1976 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:53:

Dit via de WhatsApp app zelf.

Hierna zie je de inhoud van de notificatie op bijv een iPhone Xs weer op de manier zoals ook normaal in iOS 12

en op de Watch ook!!!! _/-\o_

Bing

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:47

Thanks man! Hier ook opgelost, ook op Apple Watch, meldingen kloppen weer.
Waarom heb ik daar niet aan gedacht. :+
iAmRenzo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:57:
Ik zag op Reddit een screenshot van iemand met NFC stikkers die in automations (HomeKit of Shortcuts?) een naam hebben en een automation kunnen triggeren. Ik zie hier echt heel veel mogelijkheden voor. Denk nfc tag op mijn draadloze lader op het nachtkastje: alle lampen uit.

Welke nfc-stikkers kun je hier voor gebruiken? En hoe identificeer je die in iOS13? Iemand daar al mee gespeeld?
Welke NFC stickers je kunt gebruiken, geen idee. Maar ze identificeren doe je gewoon door je telefoon erbij te houden. (iPhone XR of XS (Max), ivm passive background scanning, andere iPhones hebben een app nodig).

Het maken van een NFC automation kan ook enkel op die devices met de Shortcuts app, kies voor NFC automation, tap de NFC tag, hang er acties aan, kies ervoor om niet om bevestiging te vragen, en klaar.

O.a. deze stickers zouden moeten werken:

https://www.123nfc.nl/product/ntag213-30mm-nfc-tag-wit/

Of deze kaartjes (10 euro, 10 stuks):
https://www.bol.com/nl/p/...10-stuks/9200000076793632

Of deze; 20 stickers, 15 euro:
https://www.bol.com/nl/p/...mpatible/9200000079475057

Als je geen haast hebt, AliExpress, 10 stuks voor 92 cent (heb ik inmiddels besteld):
https://nl.aliexpress.com/item/32888917268.html

xoniq wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:21 (38%)

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dit mag je morgen pas lezen: Thanks. _/-\o_

• iAmRenzo
@xoniq thanks. Ik heb geen haast, ik wacht voor mijn iPhone op de PB. Wordt dus een Ali bestelling denk ik.
Ik werd even op het verkeerde been gebracht door de screenshot van die gozer. Daar had de NFC tag een naam, maar die wordt dan natuurlijk overgegeven als je de tag in de automation aantikt.

Is er verschil tussen NTAG213 Ntag215 Ntag216 ?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik veel stikkers nodig heb!

iAmRenzo wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:44 (6%)

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Ja, zo'n 24uur na de installatie nog steeds aan analyseren van 250 foto's en 15 video's.
Probleem daarbij is dat ik nieuwe foto's/video's/screenshot's niet kan terugvinden..
NSG schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Ja, zo'n 24uur na de installatie nog steeds aan analyseren van 250 foto's en 15 video's..
Probleem daarbij is dat ik nieuwe foto's/video's/screenshot's niet kan terugvinden..
zet even 4G uit en alleen WiFi aan, automatisch slot uit(nooit), 'foto's' openen en even met rust laten

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• xoniq
iAmRenzo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:42:
@xoniq thanks. Ik heb geen haast, ik wacht voor mijn iPhone op de PB. Wordt dus een Ali bestelling denk ik.
Ik werd even op het verkeerde been gebracht door de screenshot van die gozer. Daar had de NFC tag een naam, maar die wordt dan natuurlijk overgegeven als je de tag in de automation aantikt.

Is er verschil tussen NTAG213 Ntag215 Ntag216 ?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik veel stikkers nodig heb!
Het verschil tussen NTAG213, NTAG215 en NTAG216 is vooral de opslag grootte.
Hier is een nette vergelijking:
https://www.nfcsupport.nl/welke-nfc-chip-nodig/

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Toppe
  • Nu online
@iAmRenzo @xoniq lijkt me dat die NFC chips leeg zijn en je dus zou moeten voorzien van de juiste data of zie ik dat verkeerd? Voor een euri ga ik ze anders ook wel bestellen ;)

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Hackus schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:45:
[...]

zet even 4G uit en alleen WiFi aan, automatisch slot uit(nooit), 'foto's' openen en even met rust laten
Thanks, het analyseren is nu voltooid.
Foto's/video's/screenshots van de afgelopen 24uur zijn echter nog steeds onvindbaar. Maar goed, die kan ik wel missen.

• iAmRenzo
Toppe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:27:
@iAmRenzo @xoniq lijkt me dat die NFC chips leeg zijn en je dus zou moeten voorzien van de juiste data of zie ik dat verkeerd? Voor een euri ga ik ze anders ook wel bestellen ;)
Moet je die chips voorzien van iets? Of moet het een unieke trigger zijn voor iOS?
Ik heb er net een paar besteld. De duurste maar, just in case.

• Toppe
  • Nu online
iAmRenzo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Moet je die chips voorzien van iets? Of moet het een unieke trigger zijn voor iOS?
Standaard zijn ze leeg, lijkt me dat er wel iets op moet staan maar ben hierin geen expert oid... Ben ook wel benieuwd. Een reader is ook niet heel prijzig...

Overigens gebruik ik een druppel om in en uit te klokken op het werk, deze herkent iOS niet...

• xoniq
iAmRenzo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Gewoon voor de verandering eens een goedkoop Android toestel gebruiken om ze te beschrijven, dan het Android toestel weer begraven in de tuin, dan kan je de tags weer gebruiken.

En erop hopen dat CoreNFC van iOS op termijn toe gaat staan dat we NFC tags kunnen schrijven.

Als je developer bent, kan je ook een eigen app bouwen waarmee je iPhone wel tags kan schrijven zoals het hier lijkt:
https://developer.apple.c...nfc_tags_from_your_iphone

Ga ik me even in verdiepen. Zal de voorbeeld code even erbij pakken.
Deze voorbeeld code hoort bij een sessie tijdes afgelopen WWDC 2019:
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/715
Beschrijving bij dit stuk:

Core NFC Enhancements
Learn how easy it is to add support for NFC in your app and take advantage of the newest capabilities such as NDEF writing and support for widely adopted native tag protocols.

Kortom, NFC NDEF (die tags die ik al aanhaalde qua protocol) kunnen gewoon geschreven worden met iOS, en developers kunnen daar een app voor ontwikkelen.

Heb helaas niet een NFC tag om te testen, heb die voorbeeld apps al gecompileerd op mijn telefoon. (Moet met betaald developer account, gratis dev account heeft geen NFC functionaliteit)

xoniq wijzigde deze reactie 20-06-2019 13:56 (49%)

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True