Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes842
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Bovenstaande problemen omtrent notificaties heb ik geen last van, bij mij komen alle meldingen direct binnen.

- Het toestel is gekocht bij belsimpel
- Ik heb direct afgelopen dinsdag de update geïnstalleerd die binnen kwam
- Ik heb mijn data overgezet met de oneplus switch app
- Ik heb batterij optimalisatie voor de betreffende apps uitgezet.
- Ik heb bij batterij optimalisatie -> Geavanceerde optimalisatie -> Slaap standby-Optimalisatie uitgezet (staat standaard aan)
- Aanpasbaar batterijbeheer staat gewoon aan

Na al deze instellingen een reboot gedaan van mijn telefoon.

Meldingen komen zowel direct binnen op ambient display als op mijn normale scherm. Ook krijg ik de blauwe gloed.

Ik hoop dat jullie dit verder helpt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:04:
animator duration scale in developer options op nul = geen blauw effect bij camera plus geen blauwe gloed bij notificaties...
Jij bent vandaag #baas #1 _/-\o_

(heb me de "haags woord" gezocht...)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Let wel: animator duration scale in developer options op nul = geen blauw effect bij camera plus geen blauwe gloed bij notificaties...

Vanwege deze reden, plus de werkelijk bizar buttery smoothe overgangen die mij élke keer gelukkig maken, deze optie voor het eerst sinds 5 telefoons op x1 gezet O-)
Lang leve 0.5 :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Ben overstag gegaan en ook maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

nieuws: OnePlus 7 Pro-gebruikers klagen over 'ghost touches' op display
Als ik ''show taps'' aanzet krijg ik hetzelfde probleem in CPU-Z.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Want 0.25 is te kort? 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Die mag ik niet kiezen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Richh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:00:
[...]
Die mag ik niet kiezen :P
Spijtig! ;) Meteen maar op 0.75 gezet, omdat het kan :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/1xxj9zhk2b4gtyt/Screenshot_20190524-180257
/offtopic

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 24-05-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Die app trok hier helaas batterij leeg als een malle, van 60 naar 30 procent overnacht (met test notificatie constant aan).
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch, daardoor blijft je scherm de hele nacht aan staan. Als jij slaapt hoef je die notificaties toch niet te zien? Alle apps die op een vergelijkbare manier de notificaties op je scherm toveren, omdat er nu geen led meer is, zullen zoveel battery drain veroorzaken als je de notificatie de hele nacht aan laat staan. Daarom heb ik pocket mode geactiveerd in de settings en leg ik de telefoon op het scherm tijdens het slapen. Notificaties zullen dan niet getoond worden maar zodra je de telefoon weer oppakt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renem schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:12:
[...]
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch, daardoor blijft je scherm de hele nacht aan staan. Als jij slaapt hoef je die notificaties toch niet te zien? Alle apps die op een vergelijkbare manier de notificaties op je scherm toveren, omdat er nu geen led meer is, zullen zoveel battery drain veroorzaken als je de notificatie de hele nacht aan laat staan. Daarom heb ik pocket mode geactiveerd in de settings en leg ik de telefoon op het scherm tijdens het slapen. Notificaties zullen dan niet getoond worden maar zodra je de telefoon weer oppakt wel.
Leek mij helemaal niet zo logisch omdat een amoled scherm (zogenaamd) niks verbruikt als je zwarte content weergeeft. Welnu, de app zelf zal een octa-core ook niet tot de grens taxeren dus waarom er 30 procent verdween is mij gewoon een raadsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Johannes842 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:40:
Bovenstaande problemen omtrent notificaties heb ik geen last van, bij mij komen alle meldingen direct binnen.

- Het toestel is gekocht bij belsimpel
- Ik heb direct afgelopen dinsdag de update geïnstalleerd die binnen kwam
- Ik heb mijn data overgezet met de oneplus switch app
- Ik heb batterij optimalisatie voor de betreffende apps uitgezet.
- Ik heb bij batterij optimalisatie -> Geavanceerde optimalisatie -> Slaap standby-Optimalisatie uitgezet (staat standaard aan)
- Aanpasbaar batterijbeheer staat gewoon aan

Na al deze instellingen een reboot gedaan van mijn telefoon.

Meldingen komen zowel direct binnen op ambient display als op mijn normale scherm. Ook krijg ik de blauwe gloed.

Ik hoop dat jullie dit verder helpt. 8)
En ook de "mail" test gedaan? Wat was daar de uitslag van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:31:
Ik heb net even bijgelezen aangezien ik de 7 PRO toch wel een tof toestel vind, maar ik verbaas mij toch over sommige bugs in dit toestel. Die komen bijna op mij over alsof OP net het eerste toestel uitbrengt. Gezeur met notificaties zit ik niet op te wachten en de beperkingen binnen de mailomgeving klinken ook niet erg aanlokkelijk. Dit zijn issues die je bij een 300 euro toestel misschien nog voor lief neemt, maar die m.i. niet mogen bij een € 700+ toestel. Ik blij dit draadje volgen, want een echt alternatief voor dit toestel is er wat mij betreft niet.
sluit ik me bij aan, mooi kort samengevat van je.

Plus de vele meldingen van ''ghost touches'' op de diverse fora/message boards kan ik voor mijzelf persoonlijk concluderen dat OnePlus de mega uber super hype die rondom de release van dit nieuwe model totaal niet heeft kunnen waarmaken.

Voor mij is de OnePlus 7 Pro zo op het eerste oog een mooi beta toestel dat nog behoorlijk wat updates nodig zal hebben alvorens fatsoenlijk te kunnen functioneren (notificaties moeten gewoon altijd en 100% werken, het is niet een techniek die net een jaar oud is ofzo ;) )

Krijg sterk de indruk dat deze 7 Pro net ff te vroeg gelanceerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
d22wth schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:47:
nieuws: OnePlus 7 Pro-gebruikers klagen over 'ghost touches' op display
Als ik ''show taps'' aanzet krijg ik hetzelfde probleem in CPU-Z.

Hopelijk wordt het snel opgelost.
Hmm toevallig had ik vanochtend hier last van. Had de NOS app open en elke keer opende er een willekeurig nieuwsbericht. Als ik dan vorige drukte opende hij vrijwel meteen weer een ander nieuwsbericht.
Verder nog niet eerder meegemaakt, dus dacht eigenlijk dat het een bug van NOS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
De batterij vindt ik nog niet tegen vallen, komende van de Mate 20 pro, S10+ en de P30 pro..

Scherm staat op 70% helderheid, 3 uur en 12 minuten scherm aan, en 17 uur standby en dan nog 50% batterij over.

Scherm staat op QHD en 90hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes842
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:26:
[...]

En ook de "mail" test gedaan? Wat was daar de uitslag van?
Werkt ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Heel bijzonder. Maargoed, daarmee is t probleem nog steeds niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:15:
[...]

Leek mij helemaal niet zo logisch omdat een amoled scherm (zogenaamd) niks verbruikt als je zwarte content weergeeft. Welnu, de app zelf zal een octa-core ook niet tot de grens taxeren dus waarom er 30 procent verdween is mij gewoon een raadsel :)
Daar heb je ook wel weer een punt. Maar goed naast dat mijn telefoon 's nachts op het scherm ligt hangt die veelal ook aan de lader. En overdag kom ik de dag nog steeds makkelijk door met die app en haal regelmatig 10+ uur SOT (op de 6T). Ik zal hem vannacht eens op de rug leggen en niet aan de lader eens kijken wat er bij mij gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Heel bijzonder. Maargoed, daarmee is t probleem nog steeds niet opgelost...
Hallo Ricardo,

wil je nog wel eens wat proberen voor die notifcaties? Specifiek zou je deze app eens willen proberen?
https://play.google.com/s...ax.pushfixer.noroot&hl=en

Je moet dan wel:
- Even rebooten om je adb hack te deactiveren :>
- Van deze extra app in de battery settings optimization uit zetten, zodat deze niet wordt onderuitgehaald.
- En ik heb zelf de mobile heartbeat interval naar 2 minuten gezet voor mijn test (als je dat veranderd moet je wel apply doen, in de app).
- En je moet dan niet denken dat de notificaties dan weer instantaan komen, in mijn eigen test duurde het ongeveer 3 minuten, maar hij kwam, terwijl het scherm uit stond.

Ik kon jou probleem nu reproduceren op mijn OnePlus 6 (maar niet iedere keer....), en met deze app erbij kwam de notificatie dus binnen. Maar omdat je steeds een kwartier moet wachten heb ik het niet heel vaak geprobeerd.
Op mijn Xiaomi Mi A2 Lite (Android One toestel is dat) reproduceert het niet direct, daar kwam de notificatie weliswaar wat verlaat maar na ongeveer 2 minuten vanzelf binnen.

Ik heb nu best veel gelezen over dit issue, en ernaar gekeken, en mijn meningen zijn de volgende:
- Het is niet een reden om geen OnePlus 7 Pro te bestellen volgens mij, want het is niet een probleem uniek voor deze telefoon. Als je gaat googlen op GMail en Doze kom je van alles tegen, voor heel veel Android versies en heel veel telefoons. Uiteindelijk gaat het erom hoe snel de telefoon naar Doze mode gaat en hoe aggressief hij daarin blijft, dus misschien (ik zeg misschien) is OnePlus iets overijveriger maar het is een GMail+Doze probleem.
- Het is echt een probleem. Volgens mij de mensen die zeggen dat ze het probleem niet hebben doen niet precies jou test, dus of niet voor GMail notificaties of niet een test waarbij het scherm een kwartier uit is geweest. En trouwens nog een extra stap je mag ook niet jongleren met het toestel tijdens de test. Je moet hem echt stil laten liggen. Als je je telefoon aan het einde van jou eigen test ipv unlocken 30 seconden zonder hem te activeren wat heen en weer zwaait komen de notificaties ook binnen, want dat haalt de telefoon ook even uit Doze mode (zelf kunnen testen, supergrappig eigenlijk)....
- Eigenlijk snap ik niet waarom bovenstaande app werkt (dus misschien is het ook wel placebo, ik zeg het is een test en ik heb het zelf niet op OnePlus 7 getest). Het issue is namelijk dat GMail als de telefoon in Doze mode komt geen cloud push notificaties verwerkt (by design, Google heeft verzonnen dat mail notificaties niet zo dringend zijn). Deze extra app vraagt dan zelf om wat cloud notificaties via dezelfde API (GCM), maar waarom GMail dan ook meteen dingen krijgt weet ik niet precies. Het zou trouwens eigenlijk wel moeten zijn dat uiteindelijk (dus zeg na maximaal 2.5 uur) de notificaties wel binnen komen, want zo af en toe gaat de Doze mode kort uit (dat is althans deel van het idee van Doze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasatoWolff
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 16:09
RandyAmsterdam schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:04:
Die selfie camera moeten ze echt wel fixen... Ding gaat continu omhoog in mijn broekzak als iemand mij video belt.... Super irritant.
Is bekend bij OnePlus en wordt aan gewerkt. https://forums.oneplus.co...or-oneplus-7-pro.1038479/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus software problemen en naar het schijnt problemen met ghost touches.
Oef Oneplus. Laten we hopen dat het laatste te fixen is met software :P :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:26:
En, wederom, liegen over de camera zoom factor. Oh well.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasatoWolff
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:26:
Ik neem het zekere voor het onzekere en stuur mijn toestel mooi op naar Polen voor een nieuwe. Ik blijf het vreemd vinden dat er ook veel gebruikers zijn zonder problemen. Lijkt me niet een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasatoWolff schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Ik neem het zekere voor het onzekere en stuur mijn toestel mooi op naar Polen voor een nieuwe. Ik blijf het vreemd vinden dat er ook veel gebruikers zijn zonder problemen. Lijkt me niet een software issue.
Wie zegt niet dat de nieuwe dit dan ook heeft? Zou gewoon terug sturen en even iets anders gebruiken en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasatoWolff
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:31:
[...]
Wie zegt niet dat de nieuwe dit dan ook heeft? Zou gewoon terug sturen en even iets anders gebruiken en afwachten.
Je weet het natuurlijk nooit zeker maar dit lijkt mij met de huidige informatie de beste uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

MazeWing

The plot thickens...

Het toestel nu een aantal uren in gebruik. Komende van een Note 8 vallen mij de volgende zaken op:
- telefoon is snel! Het verschil in snelheid is enorm
- helderheid is vergelijkbaar. Zelfs met screen protector is het goed in zonlicht te zien.
- speakers zijn luid en vol. Iets dat logisch is met stereo luidsprekers.
- vingerafdrukscanner is snel en nauwkeurig
- gewicht is vergelijkbaar
- afmetingen van de 7 pro zijn iets groter (millimeter werk...)
- nieuwe trilmotor is fijn en vergelijkbaar met een recentere iPhone
- fotokwaliteit is iets beter (nog niet uitvoerig getest)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:12:
Het toestel nu een aantal uren in gebruik. Komende van een Note 8 vallen mij de volgende zaken op:
- telefoon is snel! Het verschil in snelheid is enorm
- helderheid is vergelijkbaar. Zelfs met screen protector is het goed in zonlicht te zien.
- speakers zijn luid en vol. Iets dat logisch is met stereo luidsprekers.
- vingerafdrukscanner is snel en nauwkeurig
- gewicht is vergelijkbaar
- afmetingen van de 7 pro zijn iets groter (millimeter werk...)
- nieuwe trilmotor is fijn en vergelijkbaar met een recentere iPhone
- fotokwaliteit is iets beter (nog niet uitvoerig getest)
Laat weten of je ook touchscreen issue hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Tot nu toe niet! Ook notificaties komen netjes binnen (nog geen Gmail test gedaan)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Hier ook geen last met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Heb straks de 7 Pro bekeken in de winkel.

Is de shelf (overzicht als je naar links swipet) anders op de 7 Pro dan op de 6 of was wat ik zag meer een demo-instelling? Ik vond het er vrij Samsung-achtig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
SanderBos schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Hallo Ricardo,

wil je nog wel eens wat proberen voor die notifcaties? Specifiek zou je deze app eens willen proberen?
https://play.google.com/s...ax.pushfixer.noroot&hl=en

Je moet dan wel:
- Even rebooten om je adb hack te deactiveren :>
- Van deze extra app in de battery settings optimization uit zetten, zodat deze niet wordt onderuitgehaald.
- En ik heb zelf de mobile heartbeat interval naar 2 minuten gezet voor mijn test (als je dat veranderd moet je wel apply doen, in de app).
- En je moet dan niet denken dat de notificaties dan weer instantaan komen, in mijn eigen test duurde het ongeveer 3 minuten, maar hij kwam, terwijl het scherm uit stond.

Ik kon jou probleem nu reproduceren op mijn OnePlus 6 (maar niet iedere keer....), en met deze app erbij kwam de notificatie dus binnen. Maar omdat je steeds een kwartier moet wachten heb ik het niet heel vaak geprobeerd.
Op mijn Xiaomi Mi A2 Lite (Android One toestel is dat) reproduceert het niet direct, daar kwam de notificatie weliswaar wat verlaat maar na ongeveer 2 minuten vanzelf binnen.

Ik heb nu best veel gelezen over dit issue, en ernaar gekeken, en mijn meningen zijn de volgende:
- Het is niet een reden om geen OnePlus 7 Pro te bestellen volgens mij, want het is niet een probleem uniek voor deze telefoon. Als je gaat googlen op GMail en Doze kom je van alles tegen, voor heel veel Android versies en heel veel telefoons. Uiteindelijk gaat het erom hoe snel de telefoon naar Doze mode gaat en hoe aggressief hij daarin blijft, dus misschien (ik zeg misschien) is OnePlus iets overijveriger maar het is een GMail+Doze probleem.
- Het is echt een probleem. Volgens mij de mensen die zeggen dat ze het probleem niet hebben doen niet precies jou test, dus of niet voor GMail notificaties of niet een test waarbij het scherm een kwartier uit is geweest. En trouwens nog een extra stap je mag ook niet jongleren met het toestel tijdens de test. Je moet hem echt stil laten liggen. Als je je telefoon aan het einde van jou eigen test ipv unlocken 30 seconden zonder hem te activeren wat heen en weer zwaait komen de notificaties ook binnen, want dat haalt de telefoon ook even uit Doze mode (zelf kunnen testen, supergrappig eigenlijk)....
- Eigenlijk snap ik niet waarom bovenstaande app werkt (dus misschien is het ook wel placebo, ik zeg het is een test en ik heb het zelf niet op OnePlus 7 getest). Het issue is namelijk dat GMail als de telefoon in Doze mode komt geen cloud push notificaties verwerkt (by design, Google heeft verzonnen dat mail notificaties niet zo dringend zijn). Deze extra app vraagt dan zelf om wat cloud notificaties via dezelfde API (GCM), maar waarom GMail dan ook meteen dingen krijgt weet ik niet precies. Het zou trouwens eigenlijk wel moeten zijn dat uiteindelijk (dus zeg na maximaal 2.5 uur) de notificaties wel binnen komen, want zo af en toe gaat de Doze mode kort uit (dat is althans deel van het idee van Doze).
Sander, allereerst geweldig dat je zo met me (ons) mee denkt. Enorm bedankt!

Ik ben aan de slag gegaan met je advies, en heb t geïnstalleerd. Ik ben momenteel niet in de gelegenheid om het goed te testen. Morgen moet dat wel lukken, en dan laat ik je de uitslag weten.

Vraagje; wat zal het effect van deze "heartbeat" zijn op de batterij? Ik heb em op 1 minuut gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 00:28
Hier geen enkel issue met notificaties.

Heeft iedereen ook daadwerkelijk OnePlus switch gebruikt dan? Ik heb gewoon doe van Android gebruikt. Weet niet wat hier voor- en nadelen aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Hier ook geen enkele issues met notificaties. Switch niet gebruikt. Heb zelf de 8GB/256GB van Belsimpel. Super tevreden mee en nog geen rare dingen tegengekomen. Vandaag 2uur 20min SOT met nog 68% batterij over, veel belovend lijkt me >:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Sander, allereerst geweldig dat je zo met me (ons) mee denkt. Enorm bedankt!

Vraagje; wat zal het effect van deze "heartbeat" zijn op de batterij? Ik heb em op 1 minuut gezet.
Ja, geen probleem (hoewel dit wel het laatste is wat ik eraan doe denk ik). Ik wist helemaal niks van dat Doze af, dus leuk om daar wat van te leren (voor mensen die geinteresseerd, https://developer.android...device-state/doze-standby is een zeer technische maar best volledige introductie).
Ik was eigenlijk in eerste instantie bezig met te kijken of je nou dat adb commando niet ook vanaf de telefoon zelf kon uitvoeren met bestaande apps. En toen dat niet lukte was ik zelfs begonnen met een quick-and-dirty app te schrijven (mijn 2e android appje ooit), en dat ging eigenlijk best redelijk totdat ik er tegenaan knalde dat je zonder root als app op de telefoon bepaalde dingen gewoon echt niet mag.... (die adb vanaf aangesloten PC dus wel mogen).

Voor wat betreft die accu-invloed: Eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat doet.... Als je dit gebruikt gaat de telefoon nog steeds gewoon in Doze mode, dus de meeste apps en andere beperkingen gaan nog steeds in werking, er komt alleen een app bij die zo af en toe netwerk verkeer doet (dus daar zou ik eerder op letten), en apps die gebruiken van cloud push notificaties zouden wat meer actief kunnen blijven (maar eigenlijk gaat dat dan nog vooral over GMail, als het wat doet voor GMail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
SanderBos schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:14:
[...]

Ja, geen probleem (hoewel dit wel het laatste is wat ik eraan doe denk ik). Ik wist helemaal niks van dat Doze af, dus leuk om daar wat van te leren (voor mensen die geinteresseerd, https://developer.android...device-state/doze-standby is een zeer technische maar best volledige introductie).
Ik was eigenlijk in eerste instantie bezig met te kijken of je nou dat adb commando niet ook vanaf de telefoon zelf kon uitvoeren met bestaande apps. En toen dat niet lukte was ik zelfs begonnen met een quick-and-dirty app te schrijven (mijn 2e android appje ooit), en dat ging eigenlijk best redelijk totdat ik er tegenaan knalde dat je zonder root als app op de telefoon bepaalde dingen gewoon echt niet mag.... (die adb vanaf aangesloten PC dus wel mogen).

Voor wat betreft die accu-invloed: Eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat doet.... Als je dit gebruikt gaat de telefoon nog steeds gewoon in Doze mode, dus de meeste apps en andere beperkingen gaan nog steeds in werking, er komt alleen een app bij die zo af en toe netwerk verkeer doet (dus daar zou ik eerder op letten), en apps die gebruiken van cloud push notificaties zouden wat meer actief kunnen blijven (maar eigenlijk gaat dat dan nog vooral over GMail, als het wat doet voor GMail).
Vanochtend de test gedaan, maar weer geen email. Word er toch zo moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Ricardo_1994 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:02:
[...]

Jammer :-( :-( :-(

Zoals ik gisteren al zei ik heb verder geen ideeen meer, eigenlijk was ik er vooral mee bezig vanuit idee leuk om er proberen een appje voor te maken, maar dat liep nergens naar.

Ik raad jou aan om nog opnieuw een feedback issue aan te maken bij OnePlus. Ja dat had je al gedaan maar ik zou een nieuw issue aanmaken met meer details, expliciet je stappenplan noemen met GMail en 15 minuten wachten etc. (en ik zou dan toevoegen telefoon niet bewegen tijdens het wachten).
Mijn eigen gevoel bij de kwaliteit van het OnePlus technische team is <ahum> 'gemengd', maar ze kunnen soms positief verbazen (https://forums.oneplus.co...2932/page-2#post-19577577), je moet ze alleen wel iets geven om mee te werken.

Succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Ricardo_1994 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:02:
[...]

No offence maar imho kun je 3 dingen doen:
  • azijn posts blijven maken dat niets wat je probeert werkt
  • een bug report maken bij OnePlus en wachten op een fix
  • je toestel terug sturen en een ander toestel bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 15:13
Ahhh ik heb de navigation bar aan de onder kant ook uitgezet wat een verademing is dat ook hoeveel keer ik wel niet om de home knop drukte in plaats van spatie balk...

Gestures zijn even wennen... Maar het is wel een flinke verbetering... Ik kom zelf van een iPhone af dus het is nog echt even zoeken naar alles in oxygenOS en kijken wat ik allemaal wel niet in kan stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
MasatoWolff schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen last van ghost touches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen last van ghost touches.
Ik las over mensen met ghost touch problemen. Heb het dan ook maar eens getest door in developer options 'show taps' aan te zetten. Resultaat: ik heb er ook last van, voorlopig alleen in de app CPU-Z (ziet er naar uit dat deze app het hard provoceert).

Hopelijk kan dit verholpen worden met een software update. Heb geen zin om deze telefoon te missen ;).

Het doet mij eigenlijk denken aan mijn Oneplus One tijd. Toen had ik ook problemen met soft touches, maar veel erger. De enige oplossing om de telefoon te herstarten. Uiteindelijk werd dit opgelost met een software update. Dus hopelijk nu hetzelfde.

Voor de mensen die wat dieper op het onderwerp zijn ingegaan: de originele screen protector zit er nog op, origineel sandstone hoesje wordt gebruikt en ik heb het ook tijdens het opladen van de telefoon.

Suggesties om dit probleem te verhelpen altijd welkom. Al heb ik het voorlopig alleen in CPU-Z en bijvoorbeeld niet in de app 'Touch screen test'.

UPDATE: juist gelezen op oneplus forum dat het ligt aan de NFC sensor. Als ik NFC desactiveert, dan ervaar ik geen ghost touches meer in CPU-Z. Dit klinkt dus meer als een hardware issue :/ (magnetisch veld?). Jammergenoeg gebruik ik NFC, dus als dit wordt bevestigd, dan zal ik nieuw toestel moeten aanvragen :(.

[ Voor 12% gewijzigd door Ronayke03 op 25-05-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ronayke03 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik las over mensen met ghost touch problemen. Heb het dan ook maar eens getest door in developer options 'show taps' aan te zetten. Resultaat: ik heb er ook last van, voorlopig alleen in de app CPU-Z (ziet er naar uit dat deze app het hard provoceert).

Hopelijk kan dit verholpen worden met een software update. Heb geen zin om deze telefoon te missen ;).

Het doet mij eigenlijk denken aan mijn Oneplus One tijd. Toen had ik ook problemen met soft touches, maar veel erger. De enige oplossing om de telefoon te herstarten. Uiteindelijk werd dit opgelost met een software update. Dus hopelijk nu hetzelfde.

Voor de mensen die wat dieper op het onderwerp zijn ingegaan: de originele screen protector zit er nog op, origineel sandstone hoesje wordt gebruikt en ik heb het ook tijdens het opladen van de telefoon.

Suggesties om dit probleem te verhelpen altijd welkom. Al heb ik het voorlopig alleen in CPU-Z en bijvoorbeeld niet in de app 'Touch screen test'.

UPDATE: juist gelezen op oneplus forum dat het ligt aan de NFC sensor. Als ik NFC desactiveert, dan ervaar ik geen ghost touches meer in CPU-Z. Dit klinkt dus meer als een hardware issue :/ (magnetisch veld?). Jammergenoeg gebruik ik NFC, dus als dit wordt bevestigd, dan zal ik nieuw toestel moeten aanvragen :(.
Ik toch ook maar even getest in CPU-Z, maar ik zie niets. Ik heb dan weer helaas last van het niet krijgen van meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Ik toch ook maar even getest in CPU-Z, maar ik zie niets. Ik heb dan weer helaas last van het niet krijgen van meldingen
Met NFC aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Uit, wifi uit, 4g aan, bluetooth aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Ronayke03 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb er geen last van. Ook niet met NFC enabled.

Maar! Ik heb zo de indruk dat mijn proximity sensor niet helemaal correct werkt.
Ik moet echt op een houten tafel testen alvorens de sensor reageert. Als ik het toestel in mijn zakken stop of als ik een telefoon krijg blijft het scherm actief. Erg vreemd allemaal. Het zou dus goed kunnen dat NFC aan in combinatie met verschillende sensoren voor het ghost probleem zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ik ben even door Kopenhagen aan het lopen en heb wat foto's genomen. Ze zien er vrij goed uit. Iemand interesse om ze te zien? Zo ja, weet je een site waar ik ze kan uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:35:
Ik ben even door Kopenhagen aan het lopen en heb wat foto's genomen. Ze zien er vrij goed uit. Iemand interesse om ze te zien? Zo ja, weet je een site waar ik ze kan uploaden.
Je kan een mapje in Dropbox maken en die met ons delen via een link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Na lang twijfelen heb ik afgelopen donderdag de knoop doorgehakt en een OnePlus 7 Pro gekocht. Ik kom van een Galaxy S8. Het is een prachtig toestel waar ik veel plezier aan ga beleven maar moet bekennen dat er ook puntjes zijn die Samsung beter voor elkaar heeft.

+ Het scherm is echt prachtig!
+ Alles voelt mega snel en vloeiend aan
+ Vingerafdruk scanner is vele malen sneller als van de S8

- Gestures werken minder fijn. Misschien is het wennen maar ik ben echt steeds aan het klooien om bij het scherm te komen waarop je kunt zien welke app's er allemaal open staan. Bij de S8 werkte dat echt een stuk fijner.

- Ik mis de badges de nummers van het aantal ongelezen berichten. Dit is op te lossen met een andere launcher maar buiten dat zie ik eigenlijk geen rede om naar een andere launcher op zoek te gaan. Dus een beetje overkill om dit enkel voor de badges te doen.

- Bouwkwaliteit is bij Samsung toch wel van en hoger niveau. Boven het scherm waar de speaker zit ziet het er toch niet allemaal wat minder afgewerkt uit. Net of de rand open staat en met wat lijmrestjes.
De foto is niet van mij maar toont wel aan wat ik bedoel. https://i0.wp.com/thequil...5/IMG_20190513_150330.jpg

Ik heb overigens geen problemen met de notificaties. Alles komt netjes binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het zijn de kleine dingetjes die OP zo leuk maken. Bouw net de auto warp charger in m'n auto. Sluit de telefoon aan en krijg een melding dat de telefoon wordt opgeladen met de OP auto warp charger en of ik dus DND wil inschakelen.
* Huigie likes

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@alarma2nd geen idee welke badge je mist; ben paar weken geleden voor mijn mail overgestapt op Bluemail en die telt wel voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:17:
@alarma2nd geen idee welke badge je mist; ben paar weken geleden voor mijn mail overgestapt op Bluemail en die telt wel voor je.
Eigenlijk allemaal. :) Maar vooral Messanger, Whatsapp en mail (Edison) Ik zie wel gekleurde bolletjes staan bij de apps maar had liever badges gehad met nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
alarma2nd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:49:
Na lang twijfelen heb ik afgelopen donderdag de knoop doorgehakt en een OnePlus 7 Pro gekocht. Ik kom van een Galaxy S8. Het is een prachtig toestel waar ik veel plezier aan ga beleven maar moet bekennen dat er ook puntjes zijn die Samsung beter voor elkaar heeft.

+ Het scherm is echt prachtig!
+ Alles voelt mega snel en vloeiend aan
+ Vingerafdruk scanner is vele malen sneller als van de S8

- Gestures werken minder fijn. Misschien is het wennen maar ik ben echt steeds aan het klooien om bij het scherm te komen waarop je kunt zien welke app's er allemaal open staan. Bij de S8 werkte dat echt een stuk fijner.

- Ik mis de badges de nummers van het aantal ongelezen berichten. Dit is op te lossen met een andere launcher maar buiten dat zie ik eigenlijk geen rede om naar een andere launcher op zoek te gaan. Dus een beetje overkill om dit enkel voor de badges te doen.

- Bouwkwaliteit is bij Samsung toch wel van en hoger niveau. Boven het scherm waar de speaker zit ziet het er toch niet allemaal wat minder afgewerkt uit. Net of de rand open staat en met wat lijmrestjes.
De foto is niet van mij maar toont wel aan wat ik bedoel. https://i0.wp.com/thequil...5/IMG_20190513_150330.jpg

Misschien dat ik het helemaal verkeerd lees hoor, maar wat bedoel je met de bouwkwaliteit? Afgaand op je foto zie ik alleen maar dat daar wat stof zit en dat de screen protector aan de bovenkant een beetje los zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
https://www.dropbox.com/s..._taK2UU6HktUVvpJxYAa?dl=0

Hier een link naar wat foto's.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:09:
https://www.dropbox.com/s..._taK2UU6HktUVvpJxYAa?dl=0

Hier een link naar wat foto's.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden :)
Weet niet of DropBox nog compressie ofzo toepast, in eerste instantie lijken het idd hele mooi kiekjes tot je naar detail gaat kijken:

Focus lijkt soms ver te zoeken
Best wel wat ruis in foto's op detail
Mus lijkt wel een olieverf schilderij als je inzoomt 😭 bijvoorbeeld.

Met welke lenzen heb je deze geschoten, main?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
PaYnE81 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Weet niet of DropBox nog compressie ofzo toepast, in eerste instantie lijken het idd hele mooi kiekjes tot je naar detail gaat kijken:

Focus lijkt soms ver te zoeken
Best wel wat ruis in foto's op detail
Mus lijkt wel een olieverf schilderij als je inzoomt 😭 bijvoorbeeld.

Met welke lenzen heb je deze geschoten, main?
Ja de mus is op 10x, dat wilde ik even testen. Voor de rest zijn er een paar genomen met de wide lens en een aantal met de normale. Wel is het niet raw, maar zijn het jpg's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch aan het kijken naar deze Oneplus 7 pro.

Enige waar ik over twijfel is die ghost touch problemen.

Wie heeft er allemaal last van hier?

Anders wacht ik toch nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik vind de camerakwaliteit toch wel wat tegenvallen. 🤔 Ik heb hier een aantal door mij gemaakte foto's verzameld, en voor zo'n prijs verwacht je wel wat meer lijkt me... Op toestel zien ze er duidelijk beter uit dan op pc.

https://photos.app.goo.gl/cF3K49Gx63kKnjuu6

[ Voor 6% gewijzigd door Steeffoon op 25-05-2019 18:12 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 15:13
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:59:

Ik heb er ieder geval geen last van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:51
Hef om te ontwaken zodat ik het ambient display zie werkt ineens niet meer, ook niet na een reboot en dubbel tap to wake werkt ook niet meer :? :?

Edit:

Buiten werkt het wel, heeft met het licht te maken.
Meerdere mensen hebben er last van en het zou met de volgende update opgelost moeten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Bassbounce op 25-05-2019 19:02 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jeetje wat een issues allemaal; iemand dan interesse in mijn "perfecte" OP7 Pro? Afgezien van het korte LED-notificatie-dingetje, heb ik echt werkelijk nergens last van.

Even constructief; hoe meer mensen zaken dumpen op de correcte plek bij OP zelf, hoe "sneller" er een uitspraak / fix komt voor bepaalde zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Knamix schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Misschien dat ik het helemaal verkeerd lees hoor, maar wat bedoel je met de bouwkwaliteit? Afgaand op je foto zie ik alleen maar dat daar wat stof zit en dat de screen protector aan de bovenkant een beetje los zit :)
Bouwkwaliteit is misschien het verkeerde woord. Ik ben wel gewoon van mening dat de materialen hoogwaardig zijn. Maar het roostertje lijkt gewoon net wat minder mooi gemonteerd te zijn. Ook zaten er nog wat lijmresten om heen. Vind ik persoonlijk net wat minder bij een toestel van €700,-. Bij Apple of Samsung zou je dat denk ik niet zien.

Maar goed, het zijn maar kleine puntjes van kritiek. Over het geheel genomen ben ik erg tevreden met 7 pro. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

alarma2nd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Bij Apple of Samsung zou je dat denk ik niet zien.
Maar die betalen dan ook extra geld om kleinere kinderen met kleinere vingertjes alles in elkaar te laten frutselen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 25-05-2019 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:11
Mijn Oneplus 7 Pro is weer retour. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-09 20:38

De mijne is helemaal perfect. Geen enkel issue. Foto kwaliteit is grote stap vooruit tov de 5T die ik hiervoor gebruikte. Het resultaat blijft natuurlijk een wisselwerking tussen het toestel en de fotograaf :) . En de NFC staat aan ivm contactloos betalen. Bij mij veroorzaakt NFC dus geen ghosting.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake5
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2023

Ik had er tot twee uur geleden geen echte last van gehad. Zojuist was Instagram moeilijk aan het doen dat wilde ik opnemen na 26 seconden opnemen wilde ik het stop zetten, maar had ik een screen freeze. Toen is mijn telefoon uitgegaan en moest ik hem zelf weer aanzetten eerst nergens last van, maar na tien minuten zette ik Twitch aan bleef er maar clip maken geshowd worden, als ik die weer wegklikte werd er weer op gedrukt, dus naar Chrome toe om contact op te nemen met oneplus en om het hier te schrijven, maar ik kon gewoon niet eens meer op het meldingen icoontje drukken. Toen dat niet werkte dacht ik zal hem even uitzetten, nou dat moest ik dus vier of vijf keer proberen, want telkens als ik de knop had ingedrukt en het afsluiten, opnieuw opstarten en Screenshot icoon kwam werd dit weer weggeklikt. Typ dit nu vanaf mijn Samsung Galaxy S7 edge en ga zo ook contact opnemen met oneplus want dit is niet goed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MAX3400 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:53:
Jeetje wat een issues allemaal; iemand dan interesse in mijn "perfecte" OP7 Pro? Afgezien van het korte LED-notificatie-dingetje, heb ik echt werkelijk nergens last van.

Even constructief; hoe meer mensen zaken dumpen op de correcte plek bij OP zelf, hoe "sneller" er een uitspraak / fix komt voor bepaalde zaken.
Ik heb ook nergens last van! Ik ben eigenlijk over alles erg tevreden. De camera is vergelijkbaar met die van de Note 8, dus heb ik weinig reden tot klagen.

Ik krijg een beetje het idee dat mensen voor die €709+ het PERFECTE toestel verwachten. Een toestel waar praktisch niets mis mag zijn. Het perfecte toestel bestaat echter niet. Ook de duurste telefoons zoals de iPhone XS Max en de Galaxy s10+ ceramic hebben hun eigenaardigheden of bepaalde aspecten die minder zijn dan de concurrentie.
Kijk je echter naar hetgeen de 7 Pro allemaal WEL geeft voor het geld is het gewoon een absurd goede telefoon:
- enige 90Hz AMOLED scherm; dit is een gigantische vooruitgang
- qua helderheid vergelijkbaar met de schermen uit de S9-serie
- snelste SoC voor Android (de Snapdragon 855 is superieur tov de Exynos in de S10)
- stereo speakers die qua kwaliteit tussen de S9 en S10 zitten
- gewoon waterdicht zonder een officiële IP67/IP68 rating
- goede camera die qua kwaliteit vergelijkbaar is met de Note8/S9/Note9
- zeer goede trilmotor
- voor een relatief bescheiden meerprijs een boel extra geheugen en opslag
- snelste variant van Android dankzij de vele optimalisaties en handige toevoegingen

En waar loopt men over te zeuren:
- het scherm kan niet zo fel als die van de S10
- het scherm heeft te grote "curves"
- de camera is niet op het niveau van de S10
- de speakers halen niet het niveau van de S10/iPhone XS
- hij heeft geen IP68 rating
- er kan geen SD-kaartje in
- de taptic engine van de iPhone is beter
- notificaties werken niet altijd goed (iets dat ik ook gehad heb op de Note 8 en ooit is veroorzaakt door gebruik te maken van inbox en toen gebruik heb gemaakt van de mogelijkheid de notificaties in gmail uit te zetten...)

Natuurlijk heeft iedereen recht van klagen, echter vergeten sommigen hier de zaken in perspectief te zetten en hebben ze een haast onrealistisch verwachtingspatroon.

Ik vind het een zeer goede telefoon die qua prijs gewoon erg concurrerend is. Verder is het een telefoon die enkel en alleen beter gaat worden met de updates die ongetwijfeld gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
MazeWing schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Ik heb ook nergens last van! Ik ben eigenlijk over alles erg tevreden. De camera is vergelijkbaar met die van de Note 8, dus heb ik weinig reden tot klagen.

Ik krijg een beetje het idee dat mensen voor die €709+ het PERFECTE toestel verwachten. Een toestel waar praktisch niets mis mag zijn. Het perfecte toestel bestaat echter niet. Ook de duurste telefoons zoals de iPhone XS Max en de Galaxy s10+ ceramic hebben hun eigenaardigheden of bepaalde aspecten die minder zijn dan de concurrentie.
Kijk je echter naar hetgeen de 7 Pro allemaal WEL geeft voor het geld is het gewoon een absurd goede telefoon:
- enige 90Hz AMOLED scherm; dit is een gigantische vooruitgang
- qua helderheid vergelijkbaar met de schermen uit de S9-serie
- snelste SoC voor Android (de Snapdragon 855 is superieur tov de Exynos in de S10)
- stereo speakers die qua kwaliteit tussen de S9 en S10 zitten
- gewoon waterdicht zonder een officiële IP67/IP68 rating
- goede camera die qua kwaliteit vergelijkbaar is met de Note8/S9/Note9
- zeer goede trilmotor
- voor een relatief bescheiden meerprijs een boel extra geheugen en opslag
- snelste variant van Android dankzij de vele optimalisaties en handige toevoegingen

En waar loopt men over te zeuren:
- het scherm kan niet zo fel als die van de S10
- het scherm heeft te grote "curves"
- de camera is niet op het niveau van de S10
- de speakers halen niet het niveau van de S10/iPhone XS
- hij heeft geen IP68 rating
- er kan geen SD-kaartje in
- de taptic engine van de iPhone is beter
- notificaties werken niet altijd goed (iets dat ik ook gehad heb op de Note 8 en ooit is veroorzaakt door gebruik te maken van inbox en toen gebruik heb gemaakt van de mogelijkheid de notificaties in gmail uit te zetten...)

Natuurlijk heeft iedereen recht van klagen, echter vergeten sommigen hier de zaken in perspectief te zetten en hebben ze een haast onrealistisch verwachtingspatroon.

Ik vind het een zeer goede telefoon die qua prijs gewoon erg concurrerend is. Verder is het een telefoon die enkel en alleen beter gaat worden met de updates die ongetwijfeld gaan komen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:11
Ik heb gelukkig (nog) nergens last van.
Ja van het gewicht maar dat ligt aan moet er gewoon even aan wennen.
Net zoals de afgeronde schermranden.
Maar dit zijn gelukkig geen fouten.

Iets heel anders ik vind de tekst vrij groot (en de rest van de UI).
Nu heb ik bij weergave de lettergrootte op klein gezet maar dat is dan eigenlijk weer te klein.
Nu weet ik dat je bij ontwikkelingsopties de DP waarde kan veranderen maar heb niet het idee dat het wat doet. Of voer ik verkeerde waardes in?
Heb nu 400 (veranderd ie zelf naar 399).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik wachr denk ik maar op de 7T als ik dit allemaal zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sanction schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:32:
Ik wachr denk ik maar op de 7T als ik dit allemaal zo lees.
Want daar zit een andere firmware in? En magisch 0 bepaalde hardware-issues?

Even serieus; wat verwacht je exact dat een 7T "beter" doet dan een 7 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ComTech schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:06:
Iets heel anders ik vind de tekst vrij groot (en de rest van de UI).
Nu heb ik bij weergave de lettergrootte op klein gezet maar dat is dan eigenlijk weer te klein.
Nu weet ik dat je bij ontwikkelingsopties de DP waarde kan veranderen maar heb niet het idee dat het wat doet. Of voer ik verkeerde waardes in?
Heb nu 400 (veranderd ie zelf naar 399).
Hoe hoger de waarde, hoe "kleiner" het beeld hè ;) Vanaf 600 switcht 'ie ook naar "tablet" mode.

Heb hier op 430 staan, maar ben dan ook oud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hoewel mn OP 7 Pro vrijwel probleemloos is, valt het me op dat hij enorm veel geheugen in gebruik heeft.

Net wat zitten browsen in chrome, beetje Instagram, instellingen, niks bijzonders. Maar geeft nu aan gemiddeld 6,1GB in gebruik te hebben over de afgelopen 3 uur.
Waarvan 3,2GB voor Android besturingssysteem gevolgd door 450mb voor de OP launcher en 367mb voor android-systeem.

Als dat met dergelijk licht gebruik al zo hoog is, moet ik me dan zorgen maken voor de toekomst?
Had juist gehoopt hier makkelijk 2 jaar mee te kunnen doen zonder dat hij traag wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Caching, daarom is 'ie ook zo razendsnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
Iemand een idee waar de ontwikkelaars optie nu zit op de oneplus 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tholef schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:50:
Iemand een idee waar de ontwikkelaars optie nu zit op de oneplus 7?
Instellingen / Systeem / derde van onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:54:
[...]

Instellingen / Systeem / derde van onder.
Staat er nie bij, de laatste 4 zijn, beheer recente apps, meerdere gebruikers, ram boost en systeem updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tholef schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:00:
[...]
Staat er nie bij, de laatste 4 zijn, beheer recente apps, meerdere gebruikers, ram boost en systeem updates.
Dan eerst even aanzetten hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 12:32
Waarom verbruikt de OP7 zoveel ram dan?
Op de 3T met Android 9 gebruik ik 3.2GB totaal met 1.3 voor Android, 300mb google play services, 300 MB system ui en 300 mb OP launcher.

Zou de 6GB versie dan te weinig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Nu ik even verder kijk zal dit met Smart boost te maken hebben? Welke meer ram reserveert voor apps die je regelmatig opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
Brad Pitt schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:02:
[...]

Dan eerst even aanzetten hè 8)
Aanzetten???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja. Zeven maal scherm drukken en zo :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tholef
Brad Pitt schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:07:
[...]

Ja. Zeven maal scherm drukken en zo :X
Pfff, thnx man. Kom van OP3 dus lang nie meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH4C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 16:11
Op het OnePlus forum is zojuist gezegd dat het uitzetten van de NFC een tijdelijke oplossing is voor de ghost touches. Ik had er ook last van, nu NFC net uitgezet dus we zullen zien...

Weak spot for fancy screens

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe update! Wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan Oxygen Updater OxygenOS 9.5.4/9.5.5 for OnePlus 7 Pro Global/EU
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 9.5.4 and 9.5.5, they are essentially the same builds, but due to recent regulations in the EU and as per Google's instructions we have 2 builds now, one specifically for EU region.

Changelog:
System
  • Optimized Double Tap to Wake and Ambient Display
  • Fixed an issue that causes an audio delay with the Bluetooth headset when playing games
  • General bug fixes and improvements
Camera
  • Improved image quality in HDR scenarios
  • Improved image quality in low light
  • Fixed white balance issue in several scenarios
  • Fixed focus issue in several scenarios

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Net ging ik Netflix kijken op mijn telefoon, na een paar minuten kwamen de ghost touches...
Nadat NFC is uitgezet heb ik er geen last meer van gehad.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jamesl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:02:
Waarom verbruikt de OP7 zoveel ram dan?
Op de 3T met Android 9 gebruik ik 3.2GB totaal met 1.3 voor Android, 300mb google play services, 300 MB system ui en 300 mb OP launcher.

Zou de 6GB versie dan te weinig zijn?
Dus omdat beschikbaar geheugen gebruikt wordt voor waar het voor is bedoelt maak je je zorgen? Ik snap dat gezever over geheugen gebruik niet. Het zit er in en er wordt gebruik van gemaakt... Wat wil je dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Incrementele update is ook toegevoegd aan Oxygen Updater.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake5
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2023
d22wth schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:33:
Net ging ik Netflix kijken op mijn telefoon, na een paar minuten kwamen de ghost touches...
Nadat NFC is uitgezet heb ik er geen last meer van gehad.
Vandaag zijn de ghost touches ook begonnen. He Er even een screen record van gemaakt met waar de aanraking plaats vindt. Ikzelf raak het scherm alleen aan om of de notificatiebar weer omhoog te swipen of om nfc uit te zetten. Kijk en huiver zou ik zeggen:
https://www.dropbox.com/s...9-05-26-02-09-23.mp4?dl=0

En FYI ik verwacht geen perfecte telefoon, die camera nul problemen mee, zolang er foto's en video's mee kunnen worden gemaakt. De accu zolang ik maar niet om de vier uur aan de oplader hoef (normaal gebruik). En werkelijk waar ik vind het echt een verschrikkelijke mooie telefoon, maar ghost touching heb ik op mijn Samsungs nog nooit meegemaakt. Ik vind ook dat voor een telefoon met deze specs en prijsklasse, die echt concurreert met de Samsung Galaxy s10+ en zelfs beter is op meer dan 1 vlak ik toch wel mag verwachten dat ghost touching niet voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze niet aanschaffen. Ghost touches zijn onacceptabel.

De meldingen in het topic zegt genoeg. Foei OnePlus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
alarma2nd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:49:

Ik heb even gekeken en zie geen lijmresten, enkel de rand die iets uitdikt om de speaker in te houden. Ik denk dat dit een ontwerpkeuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Gé Brander schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:33:
[...]

Dus omdat beschikbaar geheugen gebruikt wordt voor waar het voor is bedoelt maak je je zorgen? Ik snap dat gezever over geheugen gebruik niet. Het zit er in en er wordt gebruik van gemaakt... Wat wil je dan?
Hoho ik zever niet. Mijn vraag is alleen of die ook zoveel geheugen gebruikt met de 6gb versie, in dat geval is het misschien beter om de 8gb te kopen.

Als een telefoon gebruik maakt van meer geheugen dan zou dat misschien ook wel kunnen betekenen dat meer RAM betekent dat die sneller is. (Alhoewel je dus vaak hoort er het geen hol uitmaakt met telefoons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jamesl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:50:
[...]

Hoho ik zever niet. Mijn vraag is alleen of die ook zoveel geheugen gebruikt met de 6gb versie, in dat geval is het misschien beter om de 8gb te kopen.
MAX3400 in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie" gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Yes! En ik geef ook al aan dat mijn OP 3T ook rond de 3GB gebruikt hoor, maar daarom vind ik het opvallend dat iemand met licht gebruikt (@Verwijderd ) zoveel ram gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Anonymoussaurus schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:23:
Nieuwe update! Wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan Oxygen Updater OxygenOS 9.5.4/9.5.5 for OnePlus 7 Pro Global/EU

[...]
Is toch niet nieuw? Kreeg deze update direct na t unboxen al? (9.5.4GM21BA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 21:38
Scirocco schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Is toch niet nieuw? Kreeg deze update direct na t unboxen al? (9.5.4GM21BA)
9.5.5 is voor EU.
9.5.4 is voor USA / India.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anonymoussaurus schreef op zondag 26 mei 2019 @ 02:45:
Incrementele update is ook toegevoegd aan Oxygen Updater.
Is daar root voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
blavlaa schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:30:
[...]

9.5.5 is voor EU.
9.5.4 is voor USA / India.
Ja is nieuwe update. Mooi zo snel en kort op de bal.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hoi mensen,

Kun je met de Oneplus 7 pro de berichttoon en de beltoon van elkaar scheiden? Ik wil graag de berichttoon zachter kunnen zetten als de beltoon. Ik hoor het graag van u/ jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:51
Als ik op een Tweet klik in twitter in donkere modus zie ik in de bovenste balk van de Tweet een perfect ronde dot, is dit de proximity sensor die onder het display zit of een defect? Overdag niet te zien maar echt als het donker is en op lage tot middel lage helderheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Bassbounce op 26-05-2019 10:13 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 21:38
Convoy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Is daar root voor nodig?
Nee.
Dowloaden met Oxygen Updater.
Dan Settings>System>System Update>Tand wieltje>Local Upgrade>dan zie je update .zip staan.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jamesl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:50:
[...]

Als een telefoon gebruik maakt van meer geheugen dan zou dat misschien ook wel kunnen betekenen dat meer RAM betekent dat die sneller is. (Alhoewel je dus vaak hoort er het geen hol uitmaakt met telefoons :)
Geheugengebruik is geen vaste waarde, als een computer of telefoon meer geheugen heeft gebruikt het ook meer. Dus als je de 6GB versie naast een 12GB versie legt met
gelijk gebruik zal je dus verschillend geheugen gebruik zien. Vandaar mijn opmerking dat je niets uit je geheugen gebruik kan afleiden tenzij je altijd op de max zit...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

blavlaa schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Nee.
Dowloaden met Oxygen Updater.
Dan Settings>System>System Update>Tand wieltje>Local Upgrade>dan zie je update .zip staan.
Thx! d:)b
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie