Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan me niet vinden in de notificatie perikelen. Heb een test gedaan met Whatsapp. Een uur geleden Whatsapp op de PC gestart, en vervolgens m'n toestel niet meer aangezet.

Op de PC geen melding gehad dat m'n telefoon niet meer verbonden zou zijn. In de tussentijd heb ik gewoon notificaties ontvangen. Ook heb ik gewoon notificaties van Outlook gekregen van twee mail-accounts.

Wel heb ik voor beide apps battery optimization uitgeschakeld. Daarnaast heb ik beide apps in Recent Apps "gelocked".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
dreester schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:18:
Ik kan me niet vinden in de notificatie perikelen. Heb een test gedaan met Whatsapp. Een uur geleden Whatsapp op de PC gestart, en vervolgens m'n toestel niet meer aangezet.

Op de PC geen melding gehad dat m'n telefoon niet meer verbonden zou zijn. In de tussentijd heb ik gewoon notificaties ontvangen. Ook heb ik gewoon notificaties van Outlook gekregen van twee mail-accounts.

Wel heb ik voor beide apps battery optimization uitgeschakeld. Daarnaast heb ik beide apps in Recent Apps "gelocked".
Gmail kan dus niet uitschakelen van optimaliseren, omdat het een systeem app is. Daar zit dus ook het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:11
Ik vind toch wel dat Oneplus nog heel veel moet verbeteren. veel mensen die niet echt blij zijn.
ik lees nu ook negatieve verhalen zoals op Want pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Ricardo_1994 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:31:
[...]
Gmail kan dus niet uitschakelen van optimaliseren, omdat het een systeem app is. Daar zit dus ook het probleem.
Heb de app verwijderd (root) en vanuit de store geïnstalleerd. Daarna gelocked en buitengesloten van optimalisatie. Dit maakt geen verschil :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Brad Pitt schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:43:
[...]

Heb de app verwijderd (root) en vanuit de store geïnstalleerd. Daarna gelocked en buitengesloten van optimalisatie. Dit maakt geen verschil :)
Dus ook dan vertraagde notificaties?

Bij moet trouwens momenteel de hele ambient display het niet meer. Scherm gaat helemaal niet aan bij meldingen en ook aanraken reageert ie niet op. Als ik verder zoek lijkt dit probleem bij veel voor te komen.

OP, tijd voor een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Ricardo_1994 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:59:
[...]

Bij moet trouwens momenteel de hele ambient display het niet meer. Scherm gaat helemaal niet aan bij meldingen en ook aanraken reageert ie niet op. Als ik verder zoek lijkt dit probleem bij veel voor te komen.

Tijd voor een update of andere toestel 😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCA078
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11-2022
MrOsman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:47:
Ik vind toch wel dat Oneplus nog heel veel moet verbeteren. veel mensen die niet echt blij zijn.
ik lees nu ook negatieve verhalen zoals op Want pagina
Ik heb de OP 7 Pro sinds gisteren and i'm impressed! Er zat bij mij alleen een belletje onder de screenprotector, links onderin de telefoon.

✓waanzinnig snel in alles wat je doet op dit toestel
✓camera is top, front cam kan zeker beter
✓display ga ik niet eens woorden aan wijden.. 😎

Negatieve verhalen zijn ook inarrent aan een forum... de zwijgende meerderheid heeft geen tot weinig problemen.

Enige wat mij deed twijfelen om het toestel te kopen was de prijs. Ik vind ondanks alle techniek etc.. 700€ + voor een smartphone erg veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
Zijn er ook Tweakers die wachten op de gewone versie en niet de Pro versie? Gewoon omdat ze150 euro extra voor een 90Hz scherm met schittering in de randen, een pop up camera en een iets betere gewone camera net iets teveel van het goede vinden?

Ik heb nog een Oneplus 3 en neig naar een gewone 7 om de 3 door te schuiven in de familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54

Detmer

Professioneel prutser

voorstad schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:42:
Zijn er ook Tweakers die wachten op de gewone versie en niet de Pro versie? Gewoon omdat ze150 euro extra voor een 90Hz scherm met schittering in de randen, een pop up camera en een iets betere gewone camera net iets teveel van het goede vinden?

Ik heb nog een Oneplus 3 en neig naar een gewone 7 om de 3 door te schuiven in de familie.
Ik heb nog mijn OP2 en wacht op de gewone 7 :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie de batterijduur na enkele dagen het toestel gebruikt te kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddy0365
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 15:22
Had mij verheugd op de komst van de op pro maar door de vele problemen ga ik deze laten gaan, waarschijnlijk terug apple. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:47:
Hoe vinden jullie de batterijduur na enkele dagen het toestel gebruikt te kunnen hebben?
Ik kan het nog niet beoordelen; gister omgerekend 10 uur SOT, vandaag slechts 7 uur.

Heb wel constant vandaag scherm aan/uit gehad, veeel op 4G gedaan, gespeeld met de foto & video opties (kijken, maken), etc.

Vanavond eens herstarten, opladen en dan de komende dagen meer info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:47:
Ik heb niet gemeten dus kan niet kwantificeren, lastig met wisselend gebruik. Ik kom van de OnePlus 6 maar de 7 Pro houdt het veel (veeeeel) langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
Brad Pitt schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:43:
[...]

Je kunt dit ook nog zonder root proberen (disclaimer: ik ben geen OP 7 bezitter) (oh, en tweede disclaimer ik gebruik geen GMail notificaties :P )

Als je 'Activity Launcher' van Adam Sza...etc. installeert (of welke app dan ook die activities kan starten, zoals Nova launcher maar ik dacht laat ik het even launcher-onafhankelijk doen).

En dan:
  • Die app starten
  • Alle activiteiten ipv recente bovenin selecteren
  • Categorie Instellingen
  • Lees eerst de volgende stap, en zoek naar com.android.settings.Settings$HighPowerApplicaionsActivity (vergeet niet onderwijl een paar keer te vloeken dat de lijst zo lang is, maar het staat ongeveer in alfabetische volgorde van activiteit class name, en deze entry staat relatief bovenaan, ongeveer op plek 50) (bij ipv Nova moet je zoeken op settings$HighPowerApplicaionsActivity en staat het redelijk onderaan)
  • LONG press op de gevonden activity, want dan kun je een shortcut creeren, dus een extra pictogram in de launcher
  • Tap op de nieuwe shortcut, dan krijg je de de batterij optimialisatie lijst te zien, alleen als je nu alle apps categorie opent staat er ineens een veel langere lijst, met daarin wel GMail (onder de 'G' van GMail). Dus nu kun je optimaliseren uitzetten.
  • Force stop de GMail app, start de GMail app, en test dan
En dan kun je de Ricardo test doen, https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58929778

Let op: Op mijn OP6 overleeft deze instelling een reboot niet (althans meestal niet, 1 in 4 keer wel gek genoeg), dus misschien wordt het wel helemaal genegeerd, daar is die force stop stap voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 15:13
Nou... na wat heen en weer geweeg heb ik vandaag ook de pro 7 gehaald, ik kom van een IPhone 7, dus het was even schrikken van de grote...

Maar wat een verademming qua snelheid :o....

En die popup camera... geniaal... :-) geef mij maar alleen maar scherm selfie maak ik nooit :-D.

Ben er nu echt super blij mee :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Toch vreemd dat hier veel mensen last hebben van het niet direct binnenkomen van notificaties..

Ik heb hier helemaal geen last van.
Vreemd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

yay

Detmer schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:43:
[...]

Hier nog een OP2 gebruiker die op de regular 7 wacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
SanderBos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:47:
[...]

Je kunt dit ook nog zonder root proberen (disclaimer: ik ben geen OP 7 bezitter) (oh, en tweede disclaimer ik gebruik geen GMail notificaties :P )

Als je 'Activity Launcher' van Adam Sza...etc. installeert (of welke app dan ook die activities kan starten, zoals Nova launcher maar ik dacht laat ik het even launcher-onafhankelijk doen).

En dan:
  • Die app starten
  • Categorie Instellingen
  • Lees eerst de volgende stap, en zoek naar com.android.settings.Settings$HighPowerApplicaionsActivity (vergeet niet onderwijl een paar keer te vloeken dat de lijst zo lang is, maar het staat ongeveer in alfabetische volgorde van activiteit class name, en deze entry staat relatief bovenaan, ongeveer op plek 50) (bij ipv Nova moet je zoeken op settings$HighPowerApplicaionsActivity en staat het redelijk onderaan)
  • LONG press op de gevonden activity, want dan kun je een shortcut creeren, dus een extra pictogram in de launcher
  • Tap op de nieuwe shortcut, dan krijg je de de batterij optimialisatie lijst te zien, alleen als je nu alle apps categorie opent staat er ineens een veel langere lijst, met daarin wel GMail (onder de 'G' van GMail). Dus nu kun je optimaliseren uitzetten.
En dan kun je de Ricardo test doen, https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58929778

Let op: Op mijn OP6 overleeft deze instelling een reboot niet (althans meestal niet, 1 in 4 keer wel gek genoeg), dus misschien wordt het wel helemaal genegeerd, daar is die force stop stap voor.
Ik kom helaas niet verder dan stap 2. Ik zie namelijk com.android,settings............ helemaal niet staan. Check screenshot: https://imgur.com/a/JxNFOmI

Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ala ik een app download uit de playstore, komt hij automatisch op de homescreen te staan.. hoe kan ik deze uitzetten?

Op de S10+ en de P30 pro kon dat makkelijk, maar krijg het niet voor elkaar op de OP7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
038Robijno schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:21:
Ala ik een app download uit de playstore, komt hij automatisch op de homescreen te staan.. hoe kan ik deze uitzetten?

Op de S10+ en de P30 pro kon dat makkelijk, maar krijg het niet voor elkaar op de OP7.
Even blijven duwen op je startscherm wallpaper dan naar settings en dan het eerste uitvinden "pictogram toevoegen aan startscherm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:49
Ricardo_1994 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Ik kom helaas niet verder dan stap 2. Ik zie namelijk com.android,settings............ helemaal niet staan. Check screenshot: https://imgur.com/a/JxNFOmI

Of doe ik iets verkeerd?
Ja, je bent tever naar beneden gescrolled, dus in stap 3 (dus je bent al verder dan 2...) moet je 'Instellingen' openen, je bent daar nu ver langs gescrolled.
(of I guess 'Settings' als je je telefoon in het Engels hebt staan)

[ Voor 6% gewijzigd door SanderBos op 23-05-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
SanderBos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:47:
[...]

En dan:
  • Die app starten
  • Categorie Instellingen

Zojuist getest, en maakt helaas geen verschil. Dus daar zit het probleem dus niet.

Het enige wat lijkt te werken, is dit;
https://www.google.com/am...ion-fix-100-t3865551/amp/

Maargoed, dat werkt dus niet na een reboot, dus is ook geen definitieve oplossingen. Eigenlijk is het gewoon te hopen dat het opgelost is met de update van volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist ook overstag gegaan en de 7 Pro met 12GB/256GB gekocht (bij belsimpel). Komt als het goed is morgen binnen.

Had eigenlijk nog iets langer willen wachten met de aankoop, echter heeft het noodlot toegeslagen en is het scherm van mijn Note 8 naar de klote. Dit wordt een verzekeringskwestie, echter betekent dit wel een telefoon die 1-2 weken weg is...

Het hele moment maar naar voren geschoven (mag eind juli verlengen) en maar besloten dat ik voor sim-only ga. Het enige toestel dat ik nog zou overwegen dit jaar zou de nieuwe iPhone zijn. Als ik echter kijk naar de geruchten en verwachtingen dan zal het meer een XS Max II. Ook is het nog maar de vraag of er überhaupt een 90Hz scherm in gaat komen.

De grootste redenen voor mij om toch voor de OnePlus 7 Pro te gaan zijn:
- Groot scherm met een refreshrate van 90Hz (alhoewel ik mij niet heel erg stoor aan de meeste inkepingen, blijf ik een groot scherm uit 1 geheel mooier vinden. Daarnaast gebruik ik de selfie camera niet vaak, waardoor voor mij een inkeping nog minder waarde heeft.)
- Snelheid (Uiteraard door de Snapdragon 855, maar ook vanwege de snelle animaties)
- OxygenOS; hoe meer ik hier over lees en zie hoe enthousiaster ik word. In mijn ogen met afstand de beste implementatie van Android met zeer nuttige en goed doordachte toevoegingen
- Stereo speakers (een must voor elke serieuze telefoon anno 2018/2019)

Vergelijk ik de OnePlus 7 Pro met andere Android topmodellen dan is enkel de Galaxy S10+ een waardig alternatief. Helaas krijgen wij de inferieure Exynos versie en zit ik persoonlijk niet zo te wachten op dat gat in het scherm. Draadloos laden kan me gestolen worden en qua IP68 rating geloof ik OnePlus op hun woord (dat ze wel waterdicht zijn, maar geen rating hebben). Daarnaast dekt de fabrieksgarantie toch geen waterschade. Ook niet bij een IP68 toestel!).

Ik ben dus erg benieuwd morgen en hoop dat ik geen problemen krijg met notificaties. Ik kom dus af van een Note 8 en verwacht een aardige boost in snelheid. Qua camera ben ik over het algemeen tevreden met hetgeen de Note 8 weet te maken en ik verwacht dat het minimaal vergelijkbare kwaliteit is.

Zodra ik 'm heb en er goed mee heb gespeeld zal ik even een update geven. Ook doe ik wel even die mailtest zodat een bepaalde gebruik in dit topic met een gerust hart kan slapen... :+ 8)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:54:
Zojuist ook overstag gegaan en de 7 Pro met 12GB/256GB gekocht (bij belsimpel). Komt als het goed is morgen binnen.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, vooral van de afgeronde randen. Had jij niet ook eerder HTC gehad, of associeer ik MazeWing nu gewoon met HTC? (of misschien had je vaker comments over dat het niet goed ging met HTC en dat ze afgegleden zijn enzo. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd ;) Mijn HTC10 nu, is de laatste HTC. De U12+ was een teleurstelling en ik hoor maar niks over een U13..)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31

Detmer schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:43:
[...]

yay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:12:
[...]

Hier nog een OP2 gebruiker die op de regular 7 wacht. :)
Ik kom van de Oneplus X, ik wacht ook op de 7. :)
Als het goed is is hij te koop vanaf 4 juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Opeens werkt de functie 2 keer op het scherm tikken om het scherm uit slaapstand te halen niet meer. Heeft gister wel gewerkt maar opeens werkt de functie niet meer. Hoop dat ik niet meer van dit soort "foutjes" krijg. Dacht dat Oxygen vrij stabiel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen 3x optische zoom maar +/- 2,2
OnePlus 7 Pro - 3x optische zoom

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 24-05-2019 12:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
038Robijno schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:08:
Toch vreemd dat hier veel mensen last hebben van het niet direct binnenkomen van notificaties..

Ik heb hier helemaal geen last van.
Vreemd..
Heb er ook geen last van. Alle notificaties komen gewoon binnen ook als de tel een tijd niet gebruikt. Incl de nauwe gloed. Ik heb een schone installatie gedaan , dus niet vanuit een backup . Wellicht dat het hier mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben de OnePlus 7 Pro toegevoegd aan Oxygen Updater! Je kan ook voor de contributie (in de instellingen) een opt-in voor doen. Zo help je anderen sneller aan de update te komen (dan kunnen wij deze eerder toevoegen namelijk).
MrOsman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:16:
[...]

een ander vraag je hebt je tel van Oneplus zelf en niet via partners begrijp ik.
@Anonymoussaurus zijn er verschillen in telefoons of je nou bij Oneplus haalt of T-Mobile?

en trouwens ik heb geen backup van mijn oude smartphone heb alles opnieuw handmatig geïnstalleerd. daar zou het dus ook niet aan mogen liggen
Sorry, nog niet mee bekend.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
indofk schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:25:
[...]

Heb er ook geen last van. Alle notificaties komen gewoon binnen ook als de tel een tijd niet gebruikt. Incl de nauwe gloed. Ik heb een schone installatie gedaan , dus niet vanuit een backup . Wellicht dat het hier mee te maken heeft.
En hoe staan je instellingen? Aanpasbaar batterijbeheer staat uit? Slaap standby-optimalisatie aan of uit?

Het is niet zo dat er bij mij niks binnen komt. Alleen bepaalde apps hebben er laat van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:52
MazeWing schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:54:

Had eigenlijk nog iets langer willen wachten met de aankoop, echter heeft het noodlot toegeslagen en is het scherm van mijn Note 8 naar de klote. Dit wordt een verzekeringskwestie, echter betekent dit wel een telefoon die 1-2 weken weg is...

Het hele moment maar naar voren geschoven (mag eind juli verlengen) en maar besloten dat ik voor sim-only ga. Het enige toestel dat ik nog zou overwegen dit jaar zou de nieuwe iPhone zijn. Als ik echter kijk naar de geruchten en verwachtingen dan zal het meer een XS Max II. Ook is het nog maar de vraag of er überhaupt een 90Hz scherm in gaat komen.

De grootste redenen voor mij om toch voor de OnePlus 7 Pro te gaan zijn:
- Groot scherm met een refreshrate van 90Hz (alhoewel ik mij niet heel erg stoor aan de meeste inkepingen, blijf ik een groot scherm uit 1 geheel mooier vinden. Daarnaast gebruik ik de selfie camera niet vaak, waardoor voor mij een inkeping nog minder waarde heeft.)
- Snelheid (Uiteraard door de Snapdragon 855, maar ook vanwege de snelle animaties)
- OxygenOS; hoe meer ik hier over lees en zie hoe enthousiaster ik word. In mijn ogen met afstand de beste implementatie van Android met zeer nuttige en goed doordachte toevoegingen
- Stereo speakers (een must voor elke serieuze telefoon anno 2018/2019)

Vergelijk ik de OnePlus 7 Pro met andere Android topmodellen dan is enkel de Galaxy S10+ een waardig alternatief. Helaas krijgen wij de inferieure Exynos versie en zit ik persoonlijk niet zo te wachten op dat gat in het scherm. Draadloos laden kan me gestolen worden en qua IP68 rating geloof ik OnePlus op hun woord (dat ze wel waterdicht zijn, maar geen rating hebben). Daarnaast dekt de fabrieksgarantie toch geen waterschade. Ook niet bij een IP68 toestel!).

Ik ben dus erg benieuwd morgen en hoop dat ik geen problemen krijg met notificaties. Ik kom dus af van een Note 8 en verwacht een aardige boost in snelheid. Qua camera ben ik over het algemeen tevreden met hetgeen de Note 8 weet te maken en ik verwacht dat het minimaal vergelijkbare kwaliteit is.

Zodra ik 'm heb en er goed mee heb gespeeld zal ik even een update geven. Ook doe ik wel even die mailtest zodat een bepaalde gebruik in dit topic met een gerust hart kan slapen... :+ 8)
Ik heb nu ook een note 8 en wil ook overstappen naar de pro, echter wat mij tegenhoud is dat de pro maar een 400 nits scherm zou hebben, dat is een heel stuk lager dan de 900+ met overboost van de note 8. Vrees dat deze in direct zonlicht heel slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Heeft Oneplus met de 7 pro de instelling berichttoon en beltoon nu van elkaar gescheiden? Zodat je bijvoorbeeld de beltoon harder kan zetten en berichttoon zachter kunt zetten? Nu gaat alles en hard of zachtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Cyclonic schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Ik heb nu ook een note 8 en wil ook overstappen naar de pro, echter wat mij tegenhoud is dat de pro maar een 400 nits scherm zou hebben, dat is een heel stuk lager dan de 900+ met overboost van de note 8. Vrees dat deze in direct zonlicht heel slecht is.
Volgens GSMArena 616 voor de OP7Pro op auto brightness vs 850 van de Note 8 volgens hun metingen. Heb wat in de zon gelezen en was positief verrast over de brightness van de OP7Pro.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Ik heb ook nog een OP3, maar wat bij de OP7 zorgt ervoor dat je wilt upgraden?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
Ricardo_1994 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:59:
[...]

Hoop er niet op... Dit probleem gaat al mee sinds de 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ricardo_1994 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:34:
[...]

En hoe staan je instellingen? Aanpasbaar batterijbeheer staat uit? Slaap standby-optimalisatie aan of uit?

Het is niet zo dat er bij mij niks binnen komt. Alleen bepaalde apps hebben er laat van...
Slaap standby-optimalisatie staat standaard aan
Diepte staat standaard uit
Aanpasbaar batterijbeheer staat standaard aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ik heb m'n oneplus 7 pro nu sinds dinsdag en ben er erg tevreden mee. Erg snel, mooi scherm en krijg gewoon m'n notificaties binnen.

Mis wel m'n notificatieledje, dus heb gisteren dit geinstalleerd: https://play.google.com/s...e&hl=NL&rdid=com.used.aoe

Even de hoeken handmatig op 45 zetten en instellen dat hij moet weergeven bij notificaties, en aanvinken welke apps hij moet weergeven en welke kleuren, lijkt erg goed te werken en volgens mij valt accuduur wel mee, heb hem ingesteld dat hij het niet doet als hij in m'n broek zit, komende dagen even testen hoe het werkt, maar zit er erg mooi uit die notificatie die de hele rand van het scherm gebruikt :D

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@trion75 tis een app met nogal veel / overbodige vinkjes. Welke zijn er "sowieso" nodig want echt gebruikersvriendelijk vind ik de app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Vii
Overigens toevoeging...
Ik heb de OP7 PRO bij een T-Mobile winkel gehaald (gewoon omdat ik hem dan direct had...)...

Gaven wel aan dat er alleen hoesjes ed voor te halen zijn als je hem in combinatie haalt met een abbonement... vond ik opzich wel vreemd...

Maar goed dan maar even uitwijken naar OP zelf voor de bestelling van hoesje en extra kabel...

Daarnaast heeft iemand al zijn OP7 PRO aangesloten middels android auto op zijn auto?
Bij mij wordt het scherm dan helemaal lijp en kan ik hem niet gebruiken (scherm van de auto niet van mijn OP).

Moet nog kijken of het wellicht aan de kabel zelf ligt of dat mijn renault clio de OP gewoon niet zo heel leuk vind... 8)7

Het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGc3yOicXpgl4akY90npfABJ/thumb.jpg

Edit
net getest met een default meegeleverde kabel van een Samsung S3 tablet, helaas het zelfde resultaat, wordt even de garage bellen :-)

[ Voor 19% gewijzigd door .Vii op 24-05-2019 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:11
.Vii schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:06:
Overigens toevoeging...
Ik heb de OP7 PRO bij een T-Mobile winkel gehaald (gewoon omdat ik hem dan direct had...)...

Gaven wel aan dat er alleen hoesjes ed voor te halen zijn als je hem in combinatie haalt met een abbonement... vond ik opzich wel vreemd...

Maar goed dan maar even uitwijken naar OP zelf voor de bestelling van hoesje en extra kabel...

Daarnaast heeft iemand al zijn OP7 PRO aangesloten middels android auto op zijn auto?
Bij mij wordt het scherm dan helemaal lijp en kan ik hem niet gebruiken (scherm van de auto niet van mijn OP).
……...
Ik gebruik ook android auto met de OP7 Pro maar heb geen issues ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
.Vii schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:06:

Moet nog kijken of het wellicht aan de kabel zelf ligt of dat mijn renault clio de OP gewoon niet zo heel leuk vind... 8)7

Het ziet er nu zo uit:
[Afbeelding]

Edit
net getest met een default meegeleverde kabel van een Samsung S3 tablet, helaas het zelfde resultaat, wordt even de garage bellen :-)
Gaat hier ook prima, Android Auto. Geen verschil met m'n OnePlus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Vii
Dan ga ik de garage bellen en vragen of ze de software opnieuw willen installeren... :-)...
Denk dat ze dat toch als enige doen i.p.v. er naar kijken wat er aan de hand is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

MazeWing

The plot thickens...

Cyclonic schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Ik heb meerdere betrouwbare bronnen gelezen (displaymate en gsmarena) en het is qua helderheid een behoorlijk vergelijkbaar verschil. De handmatige maximale helderheid ligt bij de Oneplus zelfs een aardig stukje hoger. De Note 8 heeft enkel die 1200 nits in zeer specifieke gevallen (de highlights bij HDR). Zelfs een wit vak met een oppervlakte van 1% geeft een maximale helderheid in de 600+ nits. Wanneer dit naar 50 tot 100% gaat is de Oneplus helderder. Bij 100% is dit verschil enorm (in het voordeel van de Oneplus)

Om die reden maak ik me ook nauwelijks zorgen over de helderheid. Enkel de S10 is substantieel helderder bij auto brightness. De S9/Note 9 en S8 zijn allemaal vergelijkbaar qua helderheid...

@Deathchant Haha! Ik heb zelfs meerdere malen HTC gehad (Tytn II, Desire en One X), maar roep nu al jaren dat HTC een zinkend schip is. Ik heb dit inderdaad regelmatig aangehaald in de reacties bij artikelen over HTC. Fijn dat je inmiddels ook tot die conclusie bent gekomen :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
indofk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:12:
[...]

Slaap standby-optimalisatie staat standaard aan
Diepte staat standaard uit
Aanpasbaar batterijbeheer staat standaard aan
Telefoon vanochtend gereset, en de bovenstaande instellingen gebruikt. Maakt voor Gmail geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Telefoon vanochtend gereset, en de bovenstaande instellingen gebruikt. Maakt voor Gmail geen verschil...
Is dit Gmail "probleem" OP7P gerelateerd? Ik zit nog op een OP3T en opende net mijn Gmail en kreeg wat mails binnen van de laatste 3 dagen... Nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
RandyAmsterdam schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:15:
Opeens werkt de functie 2 keer op het scherm tikken om het scherm uit slaapstand te halen niet meer. Heeft gister wel gewerkt maar opeens werkt de functie niet meer. Hoop dat ik niet meer van dit soort "foutjes" krijg. Dacht dat Oxygen vrij stabiel was.
Lees dat dit een bekende bug is... Niemand anders het probleem dat double tap to wake niet werkt? Het werkt wel bij daglicht maar savonds niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
UFS 3.0 in de praktijk -O-

Desondanks hartstikke happy met m'n 7 Pro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Eindhoven657 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Is dit Gmail "probleem" OP7P gerelateerd? Ik zit nog op een OP3T en opende net mijn Gmail en kreeg wat mails binnen van de laatste 3 dagen... Nog nooit last van gehad.
Het gaat elk OP device aan. Het heeft er mee te maken dat als je de telefoon locked, het meteen in een soort slaapstand gaat. Deze kan je uitschakelen via een ADB command (zie paar posts hierboven). Dit heeft geen invloed verder op de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Vii
Even update over android auto i.c.m. mijn clio IV. Naar de garage geweest...
Het r-link 1 systeem wat in mijn clio zit geeft problemen sinds de nieuwste update (welke er voor zorgde dat het klokje het blijft doen...)

Het r-link2 systeem wat in een megane ed zit heeft geen problemen en werkt naar behoren...
Dit getest bij de dealer op meerdere auto's inclusief een auto met het oude r-link1 systeem zonder de verplichte update...

Ik ben niet de enige :-):

https://forums.oneplus.co...id-auto-pixelated.982944/

https://www.androidauthor...d-auto-pixelation-889161/

Edit
Na nog wat meer zoeken:
https://support.google.com/androidauto/thread/2768896?hl=en

Lijkt aan de Snapdragon te liggen die erin zit i.c.m. Renault...

[ Voor 45% gewijzigd door .Vii op 24-05-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-09 20:38
RandyAmsterdam schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Lees dat dit een bekende bug is... Niemand anders het probleem dat double tap to wake niet werkt? Het werkt wel bij daglicht maar savonds niet meer.
Ik heb single tap aanstaan om hem te ontwaken. Dan wordt dubbel tap uitgeschakeld. Opties zitten helaas niet bij elkaar in het menu.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Eindhoven657 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er meer last van had bij mijn OP3T.

Wat ik wel merk is dat de 7 pro nog aan het 'leren' is.
Notificaties van bepaalde apps komen ondertussen wel instant binnen.

Hier ook nog geen aanpassingen gemaakt aan het OS. Waar ik mij wel aan stoor is dat bij het omzetten van mijn gegevens bepaalde instellingen voor meldingen niet zijn overgenomen waardoor ik die nu opnieuw moet uit zetten voor bepaalde apps.

En ik mis een notificatie led dus ik denk dat ik de app die hier al verschillende malen genoemd werd er ook maar eens op zwier.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

als het donker is is de "broekzakmode" actief. Dan wil je ook niet dat t scherm aan gaat ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaan007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Is er een mogelijkheid om in alle profielen en voor alle apps tegelijk die heads up notificaties uit te schakelen?

In vorige android versies was dit een simpele toggle in de Quick settings panel, maar kan het nergens meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ja, OnePlus werkt hier overigens ook aan. Zie ook deze thread wat we in de gaten moeten houden (is een lijst van OnePlus zelf): Known Issues for OnePlus 7 Pro
  1. Ghost Touch Issue on 3rd party Applications
  2. battery drain and Heating issue
  3. selfie camera pops up while getting an incoming video call, the camera pops up even if the Device is the pocket
  4. MMS messaging not working with Inland Cellular(carrier) on my One Plus 7 Pro.
  5. An issue with Incoming calls for the users using Verizon Network: Unable to accept incoming calls from Verizon iPhones.
  6. Ghost Touch Issue on CPU-Z Applications
Fixed issues(in next version):
  1. Double tap to wake up the device is not working.
  2. AMBIENT DISPLAY IS NOT WORKING in the Low Light conditions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Ja, OnePlus werkt hier overigens ook aan. Zie ook deze thread wat we in de gaten moeten houden (is een lijst van OnePlus zelf): Known Issues for OnePlus 7 Pro

[...]
Hmm, niets over de notificaties. Ik wordt er helemaal gek van en het lijkt alleen maar erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Hmm, niets over de notificaties. Ik wordt er helemaal gek van en het lijkt alleen maar erger te worden.
Wat je zou kunnen doen is al die instellingen uitzetten en de app (bijvoorbeeld WhatsApp) 'op slot' kunnen zetten (3 bolletjes) in recents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Wat je zou kunnen doen is al die instellingen uitzetten en de app (bijvoorbeeld WhatsApp) 'op slot' kunnen zetten (3 bolletjes) in recents.
Alles stond al uit, de belangrijke apps zet ik even 'op slot'. Hopen dat het werkt. Het zou alleen niet nodig moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 21:38
Nummer 1 heb ik net mogen mee maken in Gmail. En dat is toch geen 3rd party.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

blavlaa schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:11:
Nummer 1 heb ik net mogen mee maken in Gmail. En dat is toch geen 3th party.
ook geen 3rd? :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik haak toch ook even in op de discussie met de mail en notificaties in het algemeen.
Moet zeggen dat ik geen problemen heb met Whatsapp berichten die lijken altijd wel aan te komen maar had probleem kwam wel voor met Gmail.

Na de batterij instellingen aangepast te hebben bij Battery Optimization -> Advanced Optimization -> beide vinkjes daar uit gezet loste het probleem met Gmail niet op.

Nu toch maar eens een andere mail client geïnstalleerd omdat ik de Gmail applicatie sowieso niet zo fijn vind en dat is nu Bluemail geworden en daar krijg ik email gewoon direct binnen ook na een uur niet aan de telefoon te hebben gezeten.

Moet wel zeggen dat Bluemail op een gegeven moment onderin met een balk kwam met de vraag of deze door mocht draaien terwijl de telefoon in slaap stond, misschien dat, dat het verschil maakt? Het werkt echter hier tot nu toe wel goed.

EDIT: Ik heb ook de telefoon van mijn vriendin binnen gekregen (zelfde model) alleen van Belsimpel (van mij komt bij T-mobile vandaan) en die zal ik eens in de gaten houden hoe dat gaat, eventueel laat ik die eerst nog even met Gmail aanmodderen en pas als ze problemen ervaart Bluemail installeren.

Gaat hier dus om de: Oneplus 7 Pro 256GB, 8GB ram.

[ Voor 16% gewijzigd door Mafia op 24-05-2019 11:28 ]

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net even bijgelezen aangezien ik de 7 PRO toch wel een tof toestel vind, maar ik verbaas mij toch over sommige bugs in dit toestel. Die komen bijna op mij over alsof OP net het eerste toestel uitbrengt. Gezeur met notificaties zit ik niet op te wachten en de beperkingen binnen de mailomgeving klinken ook niet erg aanlokkelijk. Dit zijn issues die je bij een 300 euro toestel misschien nog voor lief neemt, maar die m.i. niet mogen bij een € 700+ toestel. Ik blij dit draadje volgen, want een echt alternatief voor dit toestel is er wat mij betreft niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
RandyAmsterdam schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:15:
Dat is overigens typisch ook voor mijn 6T. Daar werkt die functie soms ook niet... Lijkt in de software te zitten, eerste periode na een update werkt het namelijk wel goed. Toch redelijk wat overeenkomsten dus in de software (notificaties en double tap to wake). Mijn inziens overigens zaken die beide aan energiebeheer gerelateerd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Ik ben echt heel tevreden met het toestel, op de tap to wake bug na... Maar ieder merk heeft bugs, had ik ook met al mijn vorige Samsung. Als het maar wordt opgelost. Camera en batterij was ik van te voren wel bang voor na sommige mindere reviews. Camera vind ik niet denderend maar goed genoeg. Ben ook geen echte foto maker dus dat is voor mij geen probleem. Waar ik wel heel tevreden over ben is de batterij! Anderhalve dag en toch wel intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Mafia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:21:
Ik haak toch ook even in op de discussie met de mail en notificaties in het algemeen.
Moet zeggen dat ik geen problemen heb met Whatsapp berichten die lijken altijd wel aan te komen maar had probleem kwam wel voor met Gmail.

Na de batterij instellingen aangepast te hebben bij Battery Optimization -> Advanced Optimization -> beide vinkjes daar uit gezet loste het probleem met Gmail niet op.

Nu toch maar eens een andere mail client geïnstalleerd omdat ik de Gmail applicatie sowieso niet zo fijn vind en dat is nu Bluemail geworden en daar krijg ik email gewoon direct binnen ook na een uur niet aan de telefoon te hebben gezeten.

Moet wel zeggen dat Bluemail op een gegeven moment onderin met een balk kwam met de vraag of deze door mocht draaien terwijl de telefoon in slaap stond, misschien dat, dat het verschil maakt? Het werkt echter hier tot nu toe wel goed.

EDIT: Ik heb ook de telefoon van mijn vriendin binnen gekregen (zelfde model) alleen van Belsimpel (van mij komt bij T-mobile vandaan) en die zal ik eens in de gaten houden hoe dat gaat, eventueel laat ik die eerst nog even met Gmail aanmodderen en pas als ze problemen ervaart Bluemail installeren.

Gaat hier dus om de: Oneplus 7 Pro 256GB, 8GB ram.
Ik heb dezelfde telefoon als jij en dezelfde settings. Waar bij mij Gmail top werkt en alle meldingen direct binnen krijg, krijg ik ze dus niet binnen bij FB Messenger en Whatsapp o.a.

Heb jij Oneplus Switch gebruikt, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafia
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb dezelfde telefoon als jij en dezelfde settings. Waar bij mij Gmail top werkt en alle meldingen direct binnen krijg, krijg ik ze dus niet binnen bij FB Messenger en Whatsapp o.a.

Heb jij Oneplus Switch gebruikt, of niet?
Heel apart.. ben daarom ook wel erg benieuwd hoe het bij de telefoon van m'n vriendin gaat.
Overigens gebruik ik verder niks anders dan Whatsapp en mail waar ik directe meldingen van krijg, geen facebook en snapchat etc.

Ik heb inderdaad ook Oneplus Switch gebruikt.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Mafia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Heel apart.. ben daarom ook wel erg benieuwd hoe het bij de telefoon van m'n vriendin gaat.
Overigens gebruik ik verder niks anders dan Whatsapp en mail waar ik directe meldingen van krijg, geen facebook en snapchat etc.

het is niet alleen Gmail het kan verschillen.
ik heb het op dit moment met Gmail en chrome bijvoorbeeld met tweakers dat ik dan niet direct zie gele balkje met nieuwe melding maar komt later in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
MrOsman schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:57:
[...]

het is niet alleen Gmail het kan verschillen.
ik heb het op dit moment met Gmail en chrome bijvoorbeeld met tweakers dat ik dan niet direct zie gele balkje met nieuwe melding maar komt later in beeld.
Vreemd, dat zal ik nog eens testen met Tweakers.
Dan ben ik nog steeds erg benieuwd hoe het andere toestel gaat, die gebruikt wel facebook chat etc dus daar zal ik dan weer heel ander gedrag moeten zien qua meldingen.

Overigens over het double tappen dat werkt bij mij wel weer (na het aanzetten..) kan me niet herinneren dat ik het ooit uit heb gezet.
Het werkt overigens alleen vanaf uit naar aan stand en niet als ik het scherm aan staat en ontgrendeld om hem dan uit te tappen.

Of is dit zo bedoeld? Bij m'n vorige toestel werkt het beide kanten op namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mafia op 24-05-2019 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk!

Volgens JerryRigEverything dus inderdaad water-resistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Als je er echt veel hinder van hebt dat sommige notificaties te laat binnenkomen, is dit de oplossing; https://forum.xda-develop...fication-fix-100-t3865551

1 nadeel, als je je toestel herstart, moet je de bovenstaande stap opnieuw uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:56:
Als je er echt veel hinder van hebt dat sommige notificaties te laat binnenkomen, is dit de oplossing; https://forum.xda-develop...fication-fix-100-t3865551

1 nadeel, als je je toestel herstart, moet je de bovenstaande stap opnieuw uitvoeren.
Ik heb het hier ook nog even aangedragen: https://forums.oneplus.co...6t.1037976/#post-20323906

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:32
Voor degenen die nog twijfelen tussen de OP7Pro en de 7 (zoals ik), lijstje met de belangrijkste verschillen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XXpVydpmtu6Qe2tnqf9w3Rsl/full.png

Zelf neig ik naar de normale 7 atm, komende van een OnePlus One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Mafia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Ik krijg een beetje het gevoel dat Oneplus Switch ermee te maken heeft. Anderen die de phone gebruiken van scratch, lijken het probleem niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Ik krijg een beetje het gevoel dat Oneplus Switch ermee te maken heeft. Anderen die de phone gebruiken van scratch, lijken het probleem niet te hebben.
Hmm, zou voor mij verschil maken. Kom van een 5 en wilde vanmiddag/vanavond Switch gebruiken om alles over te zetten. Als Switch het notificatieprobleem veroorzaakt, zet ik liever alles handmatig/via cloud backup terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
autofeather schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Hmm, zou voor mij verschil maken. Kom van een 5 en wilde vanmiddag/vanavond Switch gebruiken om alles over te zetten. Als Switch het notificatieprobleem veroorzaakt, zet ik liever alles handmatig/via cloud backup terug :P
Je kunt het overzetten en kijken of jij het probleem hebt. Zo ja, dan reset je weer en vervolgens kun je kijken of je dan wel meldingen krijgt. Dan weten we ook gelijk waar het aan ligt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
[...]

Nope. Scratch plus brakke GMail here :)

Autorun deviceidle scriptje dan maar en go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:32
Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met apps die een notificatieled simuleren? Werkt dat een beetje, ook qua batterijverbruik? En blijft die altijd branden in plaats van dat ie na 30 seconden uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

[...]

Ook mensen die switch niet hebben gebruikt hebben er last van. Ik zou persoonlijk de patch van volgende week even afwachten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Het wordt wel een deal breaker om hem aan te schaffen. Of is het zo, dat de meerderheid geen last heeft van dit probleem? Het is toch een essentieel iets, binnenkrijgen van notifications.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik heb het alleen met Gmail, kwestie van een andere mail client installeren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
Huigie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:35:
Ik heb het alleen met Gmail, kwestie van een andere mail client installeren.
Dat is bij mij inderdaad ook het geval, waar ik met de gmail app simpelweg alleen mail binnen krijg als ik de telefoon ontgrendel.
Met de in mijn geval Bluemail app gaat het goed, krijg nu ook weer netjes alles binnen op m'n smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 12:37
[...]

Ik heb er inderdaad ook geen last van, en heb switch niet gebruikt.
Kan m'n telefoon een uur lang op m'n bureau leggen en mezelf via gmail een mailtje sturen en gewoon een notificatie krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autofeather
tholef schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:32:
Het wordt wel een deal breaker om hem aan te schaffen. Of is het zo, dat de meerderheid geen last heeft van dit probleem? Het is toch een essentieel iets, binnenkrijgen van notifications.
Denk dat je hier wel een ernstig geval van 'reporting bias' hebt. Mensen voor wie het allemaal prima werkt zijn in dit thread nu minder te vinden wellicht en als ze er zijn, waarschijnlijk minder actief. Ik heb een 8/256 aangeschaft, komt vanmiddag aan. Ga denk ik wel Switch gebruiken, als ik last heb van notification-gate, ga ik hem resetten en opnieuw proberen zonder Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat maakt zoals aangegeven niets uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:53:
Dat maakt zoals aangegeven niets uit :)
Misschien niet voor sommigen, maar zoals ik het nu lees werken de vele oplossingen die gegeven worden ook maar semi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
autofeather schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:13:
[...]
Misschien niet voor sommigen, maar zoals ik het nu lees werken de vele oplossingen die gegeven worden ook maar semi
Deviceidle ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
Geen idee? Ik heb nog geen toestel :P Maar deviceidle lijkt te werken nu, vandaar dat ik 'vele' zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
autofeather schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Huigie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Ook mensen die switch niet hebben gebruikt hebben er last van. Ik zou persoonlijk de patch van volgende week even afwachten.
Ik heb geen Switch gebruikt maar heb het probleem ook met WhatsApp. Vind het niet zo'n issue though. Ik mail amper en als het verbroken is open ik WhatsApp gewoon weer. Zou natuurlijk beter zijn als het helemaal opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Misschien verkeerde constatering maar ik heb Switch wel gebruikt, daarna full cache wipe gedaan. Na opstarten deden alsnog enkele applicaties het niet (crash). Die herinstalleerd en sindadien doen al mijn notificaties het altijd 24/7.

Wel ander dingetje maar toeval? Notificatie in beeld, telefoon herstarten, notificatie weg (bovenin) maar nog wel balletje bij de applicatie zelf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Hmm ik heb geluk denk ik?

12GB versie.
Whatsapp, Gmail, Snapchat, andere notificaties komen gewoon binnen.
Toestel wordt niet warm, screenprotector zonder bubbels / stof.
Tot nu toe 3 uur SoT en 8 uur sinds mn laatste volle lading heb ik nog 60% over.

Verder enkel de update geïnstalleerd die toen binnen kwam, geen ADB trucjes of andere batterij besparingen.
Geen Switch app gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Cas8 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:30:
Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met apps die een notificatieled simuleren? Werkt dat een beetje, ook qua batterijverbruik? En blijft die altijd branden in plaats van dat ie na 30 seconden uit gaat?
LED Blinker Pro werkt perfect. En ik merk niet dat ik last heb van extra batterij verbruik. En ja, het "ledje" blijft knipperen net zoals de fysieke led op de oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renem schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:58:
[...]
LED Blinker Pro werkt perfect. En ik merk niet dat ik last heb van extra batterij verbruik. En ja, het "ledje" blijft knipperen net zoals de fysieke led op de oudere toestellen.
Die app trok hier helaas batterij leeg als een malle, van 60 naar 30 procent overnacht (met test notificatie constant aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 12:32
Cas8 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:21:
Voor degenen die nog twijfelen tussen de OP7Pro en de 7 (zoals ik), lijstje met de belangrijkste verschillen:
[Afbeelding]

Mooi lijstje! Ik twijfel zelf ook erg..! Vind de Pro eigenlijk te duur maar wel erg mooi, vinkt bijna alles wel af wat ik zou willen.
Grootste twijfel zit hem in het feit dat de normale 7 maar 1 camera heeft, aan de andere kant vraag ik mijzelf af of ik die 3 camera's ook daadwerkelijk ga gebruiken..
90Hz vs 60Hz is mooi en je merkt het wel zag ik in de winkel maar het is niet dat ik 60Hz nu storend vind.

Ik zou zelf voor de 6GB versie gaan aangezien ik de meerwaarde van de 8GB niet zie in mijn gebruik en na 3 jaar is mijn telefoon vaak niet meer verkoopbaar :p
Dan is het prijsverschil voor mij €150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Kypo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:29:
Hmm ik heb geluk denk ik?

12GB versie.
Whatsapp, Gmail, Snapchat, andere notificaties komen gewoon binnen.
Toestel wordt niet warm, screenprotector zonder bubbels / stof.
Tot nu toe 3 uur SoT en 8 uur sinds mn laatste volle lading heb ik nog 60% over.

Verder enkel de update geïnstalleerd die toen binnen kwam, geen ADB trucjes of andere batterij besparingen.
Geen Switch app gebruikt.
Ik heb ook totaal geen problemen met alles.. en gewoon een schone installatie gedaan, zonder poespas in of uit te schakelen.
Batterij is ook top.
Ook de 12gb versie trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Wat een ontzettend gaaf ding is dit toch :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sVK9sgs.gif

[ Voor 32% gewijzigd door Richh op 24-05-2019 15:39 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Cas8 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:21:
[Afbeelding]

Handig lijstje! Ik twijfel ook over een overgang van een iPhone 6 naar een normale OP7. Topic ook maar eens even in de gaten houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Richh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:36:
Wat een ontzettend gaaf ding is dit toch :9~ :9~

[Afbeelding]
Die blauwe gloed zie ik bij mij niet.. kun je dat ergens aan of uitzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
038Robijno schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Die blauwe gloed zie ik bij mij niet.. kun je dat ergens aan of uitzetten dan?
Da's gek; ik heb 'm ook in alle video's gezien. Volgens mij is het standaard :P Dit was vers uit de doos.
Ik zie 'm in de 'gewone' camera-app, als in apps als Snapchat.

Misschien kleurt het mee met je toestel? Ik heb de Nebula Blue versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 24-05-2019 15:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Richh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Da's gek; ik heb 'm ook in alle video's gezien. Volgens mij is het standaard :P Dit was vers uit de doos.
Ik zie 'm in de 'gewone' camera-app, als in apps als Snapchat.

Misschien kleurt het mee met je toestel? Ik heb de Nebula Blue versie.
Hij heeft het wel gedaan in het begin, nu niet.. ja heb ook de blauwe _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Die selfie camera moeten ze echt wel fixen... Ding gaat continu omhoog in mijn broekzak als iemand mij video belt.... Super irritant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
038Robijno schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:00:
[...]
Hij heeft het wel gedaan in het begin, nu niet.. ja heb ook de blauwe _O-
Let wel: animator duration scale in developer options op nul = geen blauw effect bij camera plus geen blauwe gloed bij notificaties...

Vanwege deze reden, plus de werkelijk bizar buttery smoothe overgangen die mij élke keer gelukkig maken, deze optie voor het eerst sinds 5 telefoons op x1 gezet O-)

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie