Zojuist ook overstag gegaan en de 7 Pro met 12GB/256GB gekocht (bij belsimpel). Komt als het goed is morgen binnen.
Had eigenlijk nog iets langer willen wachten met de aankoop, echter heeft het noodlot toegeslagen en is het scherm van mijn Note 8 naar de klote. Dit wordt een verzekeringskwestie, echter betekent dit wel een telefoon die 1-2 weken weg is...
Het hele moment maar naar voren geschoven (mag eind juli verlengen) en maar besloten dat ik voor sim-only ga. Het enige toestel dat ik nog zou overwegen dit jaar zou de nieuwe iPhone zijn. Als ik echter kijk naar de geruchten en verwachtingen dan zal het meer een XS Max II. Ook is het nog maar de vraag of er überhaupt een 90Hz scherm in gaat komen.
De grootste redenen voor mij om toch voor de OnePlus 7 Pro te gaan zijn:
- Groot scherm met een refreshrate van 90Hz (alhoewel ik mij niet heel erg stoor aan de meeste inkepingen, blijf ik een groot scherm uit 1 geheel mooier vinden. Daarnaast gebruik ik de selfie camera niet vaak, waardoor voor mij een inkeping nog minder waarde heeft.)
- Snelheid (Uiteraard door de Snapdragon 855, maar ook vanwege de snelle animaties)
- OxygenOS; hoe meer ik hier over lees en zie hoe enthousiaster ik word. In mijn ogen met afstand de beste implementatie van Android met zeer nuttige en goed doordachte toevoegingen
- Stereo speakers (een must voor elke serieuze telefoon anno 2018/2019)
Vergelijk ik de OnePlus 7 Pro met andere Android topmodellen dan is enkel de Galaxy S10+ een waardig alternatief. Helaas krijgen wij de inferieure Exynos versie en zit ik persoonlijk niet zo te wachten op dat gat in het scherm. Draadloos laden kan me gestolen worden en qua IP68 rating geloof ik OnePlus op hun woord (dat ze wel waterdicht zijn, maar geen rating hebben). Daarnaast dekt de fabrieksgarantie toch geen waterschade. Ook niet bij een IP68 toestel!).
Ik ben dus erg benieuwd morgen en hoop dat ik geen problemen krijg met notificaties. Ik kom dus af van een Note 8 en verwacht een aardige boost in snelheid. Qua camera ben ik over het algemeen tevreden met hetgeen de Note 8 weet te maken en ik verwacht dat het minimaal vergelijkbare kwaliteit is.
Zodra ik 'm heb en er goed mee heb gespeeld zal ik even een update geven. Ook doe ik wel even die mailtest zodat een bepaalde gebruik in dit topic met een gerust hart kan slapen...