ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ
- d22wth
- Registratie: Juni 2015
- Laatst online: 18-08 20:12
... ππΎπ πππΎπΏπ πππΎπ ππΎππΏπΎπΌπ
:strip_icc():strip_exif()/u/679038/crop67db5e698a133_cropped.jpg?f=community)
Bij volume omlaag heb ik dit niet.
Ja dat werkt gewoon via de Oneplus adapter, ook die van Xiaomi beide getest.d22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:27:
Iemand ervaring met de OnePlus USB C naar 3,5mm adapter? Met de adapter van Apple krijg ik geen geluid op mijn HyperX Cloud II headset. Ook is het volume op mijn apple oortjes met de adapter erg laag.
En zoals eerder gezegd: ik mis de instelling 'audio tuner' (voor een equalizer)...
Net reageerde de hoek rechtsboven in het scherm even niet meer..
Meerdere mensen beginnen dit de rapporteren, heb het zelf nu voor het eerst gehad in 2 dagen tijd.
Batterij duur met mijn is zo'n 15% meer dan op de S10+ niet onaardig.
[ Voor 5% gewijzigd door Bassbounce op 21-05-2019 22:32 ]
Gebeurd bij mij gelijk zonder enige delay.milantenhave schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:29:
Hebben jullie ook dat als je de volume omhoog button ingedrukt houd het even duurt voordat de popup voor volume in beeld komt?
Bij volume omlaag heb ik dit niet.
Deze staat uit bij mij. Heb ik direct gedaan nadat ik t toestel voor t eerst aan deed.Farscape2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:17:
[...]
Check even bij:
Settings > Battery > Battery Optimisation > more > Advanced Optimisation
of de 'Sleep standby optimisation' aanstaat. Als je die uitzet, komen ze wel binnen
- d22wth
Wat werkt er gewoon? Geluid op een HyperX Cloud II?Bassbounce schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:31:
[...]
Ja dat werkt gewoon via de Oneplus adapter, ook die van Xiaomi beide getest.
Net reageerde de hoek rechtsboven in het scherm even niet meer..
Meerdere mensen beginnen dit de rapporteren, heb het zelf nu voor het eerst gehad in 2 dagen tijd.
Hoe groot is het gebied waar het niet werkt? Ga ik ff opletten
Ik heb nu een nieuw probleem: ik heb een Edgerouter X in huis met 2x AP AC-Lite. Helaas heb ik (zonet nog toen ik deze reply wilde versturen) opeens geen goede internet verbinding. Op 4G geen problemen...
Het is net alsof er geen throughput is (up/down)...
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ
Vreemd, bij volume omhoog en omlaag heb ik dit. Als ik enkel klik komt de pop up direct in beeld
Nevermind, ik had blijkbaar sneltoets via volumeknop aan staan. Probleem opgelost.
[ Voor 14% gewijzigd door CaliberMonkey op 21-05-2019 22:37 ]
Hmmz, zou ik moeten testen heb dezelfde headset.d22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:34:
[...]
Wat werkt er gewoon? Geluid op een HyperX Cloud II?
Hoe groot is het gebied waar het niet werkt? Ga ik ff opletten
Ik heb nu een nieuw probleem: ik heb een Edgerouter X in huis met 2x AP AC-Lite. Helaas heb ik (zonet nog toen ik deze reply wilde versturen) opeens geen goede internet verbinding. Op 4G geen problemen...
Ik gebruik voornamelijk de usb adapter voor de aux in de vrachtwagen, en daar is het geluid ook zachter als op andere telefoons.
Het gebied was naast de tabs van Chrome die 3 puntjes reageerde niet op input, ook niet op de homescreen waar op die plek een pictogram staat.
Batterij valt niet tegen 9 uur geluisterd na Spotify over 4g en 3:30 uur sot nu nog zo'n 30% over 16 uur van de lader.
- d22wth
Iets te vroeg geplaatst: bleek dat mijn OP6 op statisch IP 192.168.1.41 stond en mijn OP7Pro kreeg van de DHCP OOK 192.168.1.41.d22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:34:
[...]
Snap niet helemaal waarom dat gebeurd is maar... Tja.
Oke, zou fijn zijn!Bassbounce schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:41:
[...]
Hmmz, zou ik moeten testen heb dezelfde headset.
Ik gebruik voornamelijk de usb adapter voor de aux in de vrachtwagen, en daar is het geluid ook zachter als op andere telefoons.
Het gebied was naast de tabs van Chrome die 3 puntjes reageerde niet op input, ook niet op de homescreen waar op die plek een pictogram staat.
Batterij valt niet tegen 9 uur geluisterd na Spotify over 4g en 3:30 uur sot nu nog zo'n 30% over 16 uur van de lader.
Ik blijf voor muziek dan maar mijn OP6 gebruiken. Zet ik een afspeellijst aan en stop ik hem in het zijvakje van m'n jas
Even getest voor je en het werkt op de HyperX met de orginele Oneplus usb c na 3.5 adapter.d22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:44:
[...]
Oke, zou fijn zijn!
Ik blijf voor muziek dan maar mijn OP6 gebruiken. Zet ik een afspeellijst aan en stop ik hem in het zijvakje van m'n jas
- d22wth
Pff dan is de apple adapter toch niet heel best... Ach had er 2eu voor betaald. Ga ik die meteen bestellen via Belsimpel(?)Bassbounce schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:50:
[...]
Even getest voor je en het werkt op de HyperX met de orginele Oneplus usb c na 3.5 adapter.
[The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP (Updated on 21-05-2019)
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Oh sorry ik klikte alleen maar eenmalig π ik heb het ook voor omhoog en omlaag als ik hem ingedrukt houdt. Heeft te maken dat hij wacht of je een event probeert te triggeren vermoed ik.milantenhave schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:34:
[...]
Vreemd, bij volume omhoog en omlaag heb ik dit. Als ik enkel klik komt de pop up direct in beeld
Nevermind, ik had blijkbaar sneltoets via volumeknop aan staan. Probleem opgelost.
Even een vraag die ik hier niet heb voorbij zien komen, maar wel op t forum van OP zelf: als jullie een Whatsapp video oproep ontvangen bijv. en de telefoon zit in de broekzak, schuift de front cam dan direct omhoog? Of gebeurd dit pas nadat je de video oproep "opneemt"?
Gebeurt al als je gebeld wordt helaasAFCA078 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:57:
Vanmorgen OP7 Pro 8/256 blauw besteld bij Belsimpel. Kan erg uit naar morgen, kom van een OP3 af dus is toch een flinke stap!
Even een vraag die ik hier niet heb voorbij zien komen, maar wel op t forum van OP zelf: als jullie een Whatsapp video oproep ontvangen bijv. en de telefoon zit in de broekzak, schuift de front cam dan direct omhoog? Of gebeurd dit pas nadat je de video oproep "opneemt"?

Thx voor je snelle reactie.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:58:
[...]
Gebeurt al als je gebeld wordt helaas. Niet op z'n kop je zak in doen dus!
Wauw dat vind ik dan erg onlogisch en hoop dat dit wordt aangepast bij een volgende update. Door op z'n minst de keuze te laten aan de user of de front cam omhoog komt bij het ontvangen van een video oproep of bij het accepteren Γ©n starten ervan....
Was daar uitverkocht, ik heb het via gsmpunt.d22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:51:
[...]
Pff dan is de apple adapter toch niet heel best... Ach had er 2eu voor betaald. Ga ik die meteen bestellen via Belsimpel(?)
Hebben de OP7 Pro gebruikers een tip hoe apart een Whatsapp uit te sturen vanuit zakelijk of privΓ© simkaart?
Voor browsen kun je brave eens proberen.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:07:
Iemand een idee voor een adblocker (vooral voor in de Chrome browser) Of ben je dan eigenlijk verplicht een VPN adblock te nemen? En welke werken het beste hiervoor zonder dat je hier altijd een notificatie op je scherm ziet. En heeft dit impact op de batterij?
https://play.google.com/s...ails?id=com.brave.browser
Instellingen -> Hulpprogramma's -> Parallelle Apps. Daar kun je een 'clone' maken van whatsapp. Dan heb je 2 whatsapp installaties op je telefoon.AFCA078 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:08:
Ik ben fervent gebruiker van de dualsim optie, omdat ik het irritant vind om met 2 toestellen (zakelijk & privΓ©) rond te lopen.
Hebben de OP7 Pro gebruikers een tip hoe apart een Whatsapp uit te sturen vanuit zakelijk of privΓ© simkaart?
Ik had deze gebruikt geloof ik. Alleen zover ik me kan herinneren was er geen support voor lastpass autofill...sjaan007 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:14:
[...]
Voor browsen kun je brave eens proberen.
https://play.google.com/s...ails?id=com.brave.browser
[ Voor 25% gewijzigd door kevinkrs op 21-05-2019 23:17 ]
Iets wat je kunt uitproberen is het instellen van Private DNS. Je kunt hier naar zoeken in de instellingen van je telefoon. Je kunt als private DNS provider hostname dns.adguard.com instellen. Hiermee blokkeer ads via DNS.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:07:
Iemand een idee voor een adblocker (vooral voor in de Chrome browser) Of ben je dan eigenlijk verplicht een VPN adblock te nemen? En welke werken het beste hiervoor zonder dat je hier altijd een notificatie op je scherm ziet. En heeft dit impact op de batterij?
Je kunt met Parallel Apps een tweede installatie van WhatsApp op je telefoon installeren, met dus een ander nummer.AFCA078 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:08:
Ik ben fervent gebruiker van de dualsim optie, omdat ik het irritant vind om met 2 toestellen (zakelijk & privΓ©) rond te lopen.
Gebruik al jaren AdAway. Je moet wel root hebben voor deze. Deze heeft geen impact op je accu, aangezien AdAway je host file vervangt en vult met de blocked domains.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:07:
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Dat ligt aan WhatsApp, want die roept de camera op, niet OxygenOS.AFCA078 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:01:
[...]
Thx voor je snelle reactie.
Wauw dat vind ik dan erg onlogisch en hoop dat dit wordt aangepast bij een volgende update. Door op z'n minst de keuze te laten aan de user of de front cam omhoog komt bij het ontvangen van een video oproep of bij het accepteren Γ©n starten ervan....
Blokada. Is inderdaad VPN-based, maar werkt perfect hier. Blokkeert ads en tracking op het web, in ads, andere DNS instellen, filterlijsten, exclusions, noem maar op. Neemt hooguit 2% batterij in gebruik, maar eigenlijk spaart het batterij want minder CPU cycles door ads etc.Die notificaties kan je weghalen in Android.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:07:
Omg, ik geloof dat dit nog werkt ook. Niet zoveel invloed op de netwerk prestaties?dreester schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:17:
[...]
Iets wat je kunt uitproberen is het instellen van Private DNS. Je kunt hier naar zoeken in de instellingen van je telefoon. Je kunt als private DNS provider hostname dns.adguard.com instellen. Hiermee blokkeer ads via DNS.
Ik ook, dat was voor mij ook altijd de way to go. Ik ben alleen overgestapt vanaf een Huawei waar alles dichtgetimmerd is en de bootloaded niet eens ontgrendeld kan worden. Had alleen geen zin om de Oneplus weer opnieuw te installeren, en ik weet niet wat voor impact dit heeft op software updates?blavlaa schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:18:
[...]
Gebruik al jaren AdAway. Je moet wel root hebben voor deze. Deze heeft geen impact op je accu, aangezien AdAway je host file vervangt en vult met de blocked domains.
Ah klopt maar je loopt het risico dat het OS de app op de achtergrond sluit als er geen notificatie meer open staat. Ik ga naar de app kijken want het klinkt wel erg interessant ;-)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:22:
[...]
Blokada. Is inderdaad VPN-based, maar werkt perfect hier. Blokkeert ads en tracking op het web, in ads, andere DNS instellen, filterlijsten, exclusions, noem maar op. Neemt hooguit 2% batterij in gebruik, maar eigenlijk spaart het batterij want minder CPU cycles door ads etc.Die notificaties kan je weghalen in Android.
[ Voor 23% gewijzigd door kevinkrs op 21-05-2019 23:25 ]
- Mooi toestel qua brouwkwaliteit en afwerking
- Toestel is groot en zwaar
- Toestel is glad door afronding en dubbel glas
- Fotoβs zijn nog steeds niet goed, net zoals mijn OP 5 met een gek aquarel effect door nabewerking
- Oxygen os is erg fijn, simpel maar met genoeg extraatjes
- 90hz merk ik niets van
- Hogere resolutie wel, met name bij icoontjes en app drawer
Normaal zie ik nooit zoveel van de resolutie tenzij ik echt met mijn ogen in het scherm zit. Bijvoorbeeld bij de Huawei Mate 20 Pro was 1080p just fine. Battery champ trouwens op 1080p.LtMarx schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:26:
Mijn eerste ervaringen:
- Mooi toestel qua brouwkwaliteit en afwerking
- Toestel is groot en zwaar
- Toestel is glad door afronding en dubbel glas
- Fotoβs zijn nog steeds niet goed, net zoals mijn OP 5 met een gek aquarel effect door nabewerking
- Oxygen os is erg fijn, simpel maar met genoeg extraatjes
- 90hz merk ik niets van
- Hogere resolutie wel, met name bij icoontjes en app drawer
Bij de Oneplus 7 Pro zie ik een gigantisch verschil tussen 1080p en 2k. Ik denk dat het scherm gewoon te groot is voor 1080p
90hz Refresh merkte ik ook niet meteen. maar zet het maar eens voor de grap op 60hz en ga maar eens op social media als facebook, Instagram, Twitter scrollen. Dan merk je spontaan dat de telefoon wel erg snel op je input reageert.
Qua prestaties heb ik er niet veel van gemerkt. Het enige wat niet lekker werkt zijn de eerste paar "zoekresultaten" in Google, omdat dat feitelijk ads zijn. Hetzelfde geldt voor sommige links naar webshops hier in de Pricewatch bij producten.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:22:
Omg, ik geloof dat dit nog werkt ook. Niet zoveel invloed op de netwerk prestaties?
Oh dan opent de browser de links niet met een foutmelding. Dit heb ik ook op mijn iphone X waarbij je een adblocker in safari kunt installeren. Maar goed dan zet je de adblock tijdelijk even uit in het ergste geval.dreester schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Qua prestaties heb ik er niet veel van gemerkt. Het enige wat niet lekker werkt zijn de eerste paar "zoekresultaten" in Google, omdat dat feitelijk ads zijn. Hetzelfde geldt voor sommige links naar webshops hier in de Pricewatch bij producten.
Private DNS een optie van OxygenOS of in stock android? Ik kan me niet heugen dat ik dit ooit op Huawei of een Samsung telefoon gezien heb?
Private DNS is er sinds Android Pie. Huawei en Samsung hebben het ookkevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:32:
[...]
Oh dan opent de browser de links niet met een foutmelding. Dit heb ik ook op mijn iphone X waarbij je een adblocker in safari kunt installeren. Maar goed dan zet je de adblock tijdelijk even uit in het ergste geval.
Private DNS een optie van OxygenOS of in stock android? Ik kan me niet heugen dat ik dit ooit op Huawei of een Samsung telefoon gezien heb?
Wellicht nooit opgevallen door die miljarden bloated opties in de instellingen menu dan....dreester schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Private DNS is er sinds Android Pie. Huawei en Samsung hebben het ook
Nope, gebeurt niet. Draait hier al een week op m'n 7 Pro. Ikzelf vind die melding wel fijn (lekker in de gaten houden wat er dan geblokkeerd wordt).kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:22:
Ah klopt maar je loopt het risico dat het OS de app op de achtergrond sluit als er geen notificatie meer open staat. Ik ga naar de app kijken want het klinkt wel erg interessant ;-)
[ Voor 67% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-05-2019 23:36 ]
Zeker wel op gereageerd. Ik ben de app ook aan het uitchecken. Zie quote.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:35:
[...]
Waarom niet gewoon Blokada zoals ik zei en waar je overigens niet op hebt gereageerd? Werkt als een tierelier en is zelfs open-source. Als de reden is dat je dan geen VPN meer kan gebruiken: er komt een ingebouwde VPN-functie aan las ik.
Ah klopt maar je loopt het risico dat het OS de app op de achtergrond sluit als er geen notificatie meer open staat. Ik ga naar de app kijken want het klinkt wel erg interessant ;-)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:22:
[...]
Blokada. Is inderdaad VPN-based, maar werkt perfect hier. Blokkeert ads en tracking op het web, in ads, andere DNS instellen, filterlijsten, exclusions, noem maar op. Neemt hooguit 2% batterij in gebruik, maar eigenlijk spaart het batterij want minder CPU cycles door ads etc.Die notificaties kan je weghalen in Android.
Ik heb em op geavanceerd en dan AMOLED wide gamut.
StandaardRicardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:03:
Wat vinden jullie persoonlijk de mooiste schermstand?
Zelf op Display P3 staan. Vind ik niet zo overdreven qua kleuren.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:03:
- d22wth
Zelfde hier, de slider staat op de helft.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:03:
Ik had hier in het begin met mijn OP 6T ook last van, ook diverse instellingen en een reset geprobeerd. Niets hielp. Uiteindelijk heeft het zich echter na een paar dagen vanzelf opgelost. Ik denk dat het wat tijd nodig heeft om te leren. Overigens heb ik wel enige apps uitgesloten van batterij optimalisatie.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:53:
[...]
Ik ook niet meer. En de notificaties deden het het ene uur wel en de andere keer na 10 minuten niet meer.
Ben weer terug bij de OnePlus 6. Zakelijk gezien zijn onbetrouwbare notificaties gewoon niet te doen.

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 22-05-2019 00:40 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ota? of early access?CLB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:35:
Vanavond OS 9.5.4.GM21BA-update binnengekregen en geΓ―nstalleerd;
[Afbeelding: OnePlus 7 Pro-update]
edit: deze heb ik blijkbaar zelf ook, stond er al op?
[ Voor 8% gewijzigd door DrMelle op 22-05-2019 01:20 ]
Naast Whatsapp ook de app Whatsapp Business installeren hoef je ook geen gebruik te maken van Parallel Apps.AFCA078 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:08:
Ik heb hem altijd op de kop in mijn broekzak zodat je de telefoon meteen goed vast hebt als je opneemt. Hoop dat hier een oplossing voor komt.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:58:
[...]
Gebeurt al als je gebeld wordt helaas. Niet op z'n kop je zak in doen dus!
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Standaard is deze functionaliteit niet aanwezig? Geen edge notificaties? Ik zie iig toch geen opties bij m'n instellingen ...[b]Brad Pitt in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"
Notificatie shizzle opgelost met deze app. Weliswaar zesduizend instellingen maar nu wel een paarse glow met Whatsapp, oranje glow met SMS, groene met mail, etc. Die ene blauwe notificatie ging echt nergens over. Meerdere notificaties worden ook prima weergegeven. Wel even de edge radius aanpassen want deze is nogal wat groter dan die van de Samsungs (waar deze app voor gemaakt is/was). Helaas zie je er niks van als toestel op zijn kop ligt.
Wat een heerlijk toestel voor de rest
Iemand verder nog tips voor Launchers? Ik heb op de OP5 en 6 altijd Nova gebruikt, maar ben dat wat beu geraakt. Ik heb nu de stock OP-launcher in gebruik maar ik zou het toch nog wat meer willen pimpen.
βRight,β Holden said. βNo coffee. This is a terrible, terrible planet.β
Wat verwacht je met een andere launcher wel te kunnen, wat je met Nova niet kan?JanAd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:29:
Wel grappig dat de Face-ID nog prima werkt met de pop-up camera, dat had ik niet verwacht![]()
Wat een heerlijk toestel voor de restZelfs de meegeleverde case valt best mee.
Iemand verder nog tips voor Launchers? Ik heb op de OP5 en 6 altijd Nova gebruikt, maar ben dat wat beu geraakt. Ik heb nu de stock OP-launcher in gebruik maar ik zou het toch nog wat meer willen pimpen.
Nova launcher is toch wel de meest uitgebreide.
Kom van een 5T af en dan is het verschil toch eigenlijk best groot.
Telefoon is echt een flink stuk langer en door het grote scherm voelt het als een nog groter verschil
Data overzetten is nog nooit zo makkelijk geweest als met de oneplus switch app.
Ding is echt bizar snel en het scherm is wel echt bizar mooi.
Krijg ook geen notificaties binnen dus ga de app Always on Edge die brad pitt aanraadde ook maar eens proberen.
Na een uurtje spelen voelde de 5T als een flinke stap terug.
Wat ik nu al enorm mis van de 5T is de vingerafdruk scanner achterop waarmee je de notificatiebalk naar beneden kon laten gaan...
Oh, en er zou ergens een dolby demo of iets op de telefoon staan? of is dit enkel op de review versies geinstalleerd?
[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 22-05-2019 08:56 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Niet echt iets specifiek, gewoon een andere look. Ik heb de boel eens even gereset en een frisse start genomen. Ik gebruikte al 2 jaar dezelfde instellingen bij Nova.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:31:
[...]
Wat verwacht je met een andere launcher wel te kunnen, wat je met Nova niet kan?
Nova launcher is toch wel de meest uitgebreide.
Herkenbaar, ik had dat zelfs met de OP6cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:53:
βRight,β Holden said. βNo coffee. This is a terrible, terrible planet.β
Ik kan op mijn 3T overal op het scherm naar beneden swipen om de notificatiebalk naar beneden te krijgen, je hoeft dus niet helemaal met je vinger omhoog om dat te doencypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:53:
Wat ik nu al enorm mis van de 5T is de vingerafdruk scanner achterop waarmee je de notificatiebalk naar beneden kon laten gaan...
ja dat kan de 7pro ook.Jamesl schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:58:
Heeft overigens niemand problemen met de grootte van het toestel? Of hebben jullie allemaal enorme handen![]()
[...]
Ik kan op mijn 3T overal op het scherm naar beneden swipen om de notificatiebalk naar beneden te krijgen, je hoeft dus niet helemaal met je vinger omhoog om dat te doen
Maar de 5T kon dat door over de vingerafdrukscanner (achterop de telefoon) te vegen. daar zat mijn vinger toch al om de telefoon te ontgrendelen dus was rete handig
Kan 'm wel voor je uploaden...cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:53:
Oh, en er zou ergens een dolby demo of iets op de telefoon staan?
of is dit enkel op de review versies geinstalleerd?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je wilt graag, ben wel benieuwd,
Het geluid is sowieso een enorme stap vooruit zeg!
Niet dat ik vaak films/series zonder koptelefoon zal kijken trouwens
- d22wth
Met instagram heb ik (tot nu toe) nog geen problemen met te late notifs zoals ik bij mijn OP6 heb/had. Ook WhatsApp notifs komen op tijd door.DeVliegendeNLer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:30:
Krijgen jullie notificaties ook zo laat binnen? Veel meldingen krijg ik na lange tijd binnen. Bij Messenger is het zelfs zo dat ik vaak niets binnen krijg, tot ik erop klik. Slaap stadby-optimalisatie heb ik uitgezet.
Enige app waar ik nu een probleem mee heb, net als bij de OP6, is met Snapchat. Vaak komen de notifs op tijd maar soms ook weer helemaal niet totdat ik de app open. Op zich geen probleem maar ietwat vervelend.
cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:53:
Oh, en er zou ergens een dolby demo of iets op de telefoon staan?
of is dit enkel op de review versies geinstalleerd?
CLB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:11:
Kan 'm wel voor je uploaden...
WeTransfercypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:15:
Als je wilt graag, ben wel benieuwd,
Bekend probleem. Ik heb er ook al eerder over gespost hier.DeVliegendeNLer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:30:
Krijgen jullie notificaties ook zo laat binnen? Veel meldingen krijg ik na lange tijd binnen. Bij Messenger is het zelfs zo dat ik vaak niets binnen krijg, tot ik erop klik. Slaap stadby-optimalisatie heb ik uitgezet.
OP Community komen langzaam ook berichten binnen met dit probleem.
6T had dit probleem ook, en is nooit wat aan gedaan.Hopelijk gaan ze het dit keer wel oplossen.
Die update is echt al bijna een week uitCLB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:35:
Vanavond OS 9.5.4.GM21BA-update binnengekregen en geΓ―nstalleerd;
[Afbeelding: OnePlus 7 Pro-update]
Ja die staat er op als het goed is: ga maar naar je Gallery app > Dolby Atmos.cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:53:
Hier gister ook de 7pro binnen gekregen.
Kom van een 5T af en dan is het verschil toch eigenlijk best groot.
Telefoon is echt een flink stuk langer en door het grote scherm voelt het als een nog groter verschil
Data overzetten is nog nooit zo makkelijk geweest als met de oneplus switch app.
Ding is echt bizar snel en het scherm is wel echt bizar mooi.
Krijg ook geen notificaties binnen dus ga de app Always on Edge die brad pitt aanraadde ook maar eens proberen.
Oh, en er zou ergens een dolby demo of iets op de telefoon staan? of is dit enkel op de review versies geinstalleerd?
ik lees ook veel bugs op Forum van OneplusRicardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Bekend probleem. Ik heb er ook al eerder over gespost hier.
6T had dit probleem ook, en is nooit wat aan gedaan.Hopelijk gaan ze het dit keer wel oplossen.
na al die jaren verwacht je toch wel een besturingssysteem die 98% goed is.
[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 22-05-2019 09:52 ]
En 'aanpasbaar batterijbeheer', zou dat werken?MrOsman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:51:
[...]
ik lees ook veel bugs op Forum van Oneplus
na al die jaren verwacht je toch wel een besturingssysteem die 98% goed is.
Uitzetten. Heeft weinig tot geen invloed op de batterij.DeVliegendeNLer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:55:
[...]
En 'aanpasbaar batterijbeheer', zou dat werken?
Pfff, peasantsJanAd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:56:
[...]
Niet echt iets specifiek, gewoon een andere look. Ik heb de boel eens even gereset en een frisse start genomen. Ik gebruikte al 2 jaar dezelfde instellingen bij Nova.![]()
[...]
Herkenbaar, ik had dat zelfs met de OP6
Ik kom van een OP2, dat is pas een verschil!
7 Pro is een heerlijke telefoon, dat scherm,de haptische feedback, de stereo speakers en de smoothness van het hele OS en de body is echt genieten. Die curved edges bevallen me eigenlijk wel, de telefoon voelt zo heel soepel aan en heb eigenlijk geen last van gekke reflecties. Moet wel toegeven dat ik de vervorming in het beeld even wennen vind en dat een vlak display toch wat fijner is, maar goed de ideale smartphone bestaat niet (hoewel de OP2 dat 3,5 jaar terug wel was voor mij).
Camera heb ik nog niet echt kunnen checken, hoewel mijn eerste impressie met weinig licht niet fantastisch is.
Gelukkig komt er een dedicated camera update aan, na de 9.5.4 update.
Vanmiddag maar eens wat meer testen met de camera.
Heb ik nu uitgezet. Hopelijk krijg ik nu wel de Messenger meldingen binnen.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:56:
[...]
Uitzetten. Heeft weinig tot geen invloed op de batterij.
Dat zal, hier nog geen screenshotje van gezien
staat er hier niet opAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:51:
[...]
Ja die staat er op als het goed is: ga maar naar je Gallery app > Dolby Atmos.
Die app ingesteld en een kans gegeven... maar vind het helemaal niks...Brad Pitt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:53:
Notificatie shizzle opgelost met deze app. Weliswaar zesduizend instellingen maar nu wel een paarse glow met Whatsapp, oranje glow met SMS, groene met mail, etc.
ongelukkig extra swipen
Die demo is idd wel erg gaaf, thanks
[ Voor 69% gewijzigd door cypher21 op 22-05-2019 10:35 ]
Deal breaker for me omdat ik de telefoon ook zakelijk gebruik
https://forums.oneplus.co...odel_rom=O2+Stable+190515Petertje750 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:15:
Waar kan je de updates zien van de notificaties en of the devs er mee bezig zijn?
Deal breaker for me omdat ik de telefoon ook zakelijk gebruik
Overigens, als je het hier mee eens bent: even 'watching (sterretje)' klikken.
Selfie Camera Pops Up Automatically
Had precies hetzelfde probleem je moet dan naar Settings>Apps>All Apps>Show System apps en Dan alle Oculus stuk voor stuk verwijderen. En weet niet meer welke maar zou dan nog even alle apps afgaan om te kijken welke je nog meer niet kan gebruikenSjenker schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:54:
Ik heb zonet even mijn data overgezet van mijn s7 naar mijn op7 pro. Alleen nu heeft die ook die bloatware apps van oculus meegenomen die op de s7 staan. Nu is het probleem ik kan ze niet meer vinden op mijn op7 als ik door mijn apps zoek. Weten jullie toevallig waar ik in de settings kan zoeken om die krengen als nog weg te gooien?
WiFiRicardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:04:
Iemand enig idee wat energiezuiniger is? Hele dag op wifi of hele dag op 4G?
Wi-Fi, helemaal als je weinig bereik hebt met 4G.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:04:
Iemand enig idee wat energiezuiniger is? Hele dag op wifi of hele dag op 4G? Of zal daar amper verschil in zitten?
Bedankt voor de file. Een vraag hierover, de demo is dit bedoeld om met een koptelefoon Dolby te ervaren of gewoon via de speakers?
Oke, maar dan moet ik 4G dus uitzetten? Maar dan kan ik dus niet meer gebeld worden...Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:09:
Volgende week komt er een grote update uit die de camera sterk moet verbeteren: https://www.xda-developer...a-improve-hdr-nightscape/
[...]
Wi-Fi, helemaal als je weinig bereik hebt met 4G.
Ik kom van een 3T en ben best tevreden van de upgrade.
Eerste impressies:
- Glad! Al één maal uit mijn handen gegleden, gelukkig zonder gevolgen. De Nylon case zit er nu rond, is stukken beter.
- Mooi scherm.
- Enorm snel in vergelijking met mijn 3T
- De curved edges storen mij momenteel niet echt maar mocht ik de keuze hebben dan had ik er één zonder genomen
- Batterij lijkt voor mijn gebruik een verbetering
- Toch nog redelijk wat bugs in de software (zie ook noitificaties)
- En de switch app werkt goed maar zet toch niet alles over. Bepaalde programma's zijn de gegevens niet van over gezet en bepaalde instellingen moet ik opnieuw doen (aparte beltoon toewijzen aan een specifieke groep bijvoorbeeld)
Dit is dus in principe voor de speakers aangezien deze Dolby Atmos zijn ingesteld, maar kan ook voor koptelefoon.theory schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:12:
[...]
Bedankt voor de file. Een vraag hierover, de demo is dit bedoeld om met een koptelefoon Dolby te ervaren of gewoon via de speakers?
Kan beiden. Werkt bij beiden goed.theory schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:12:
[...]
4G uitzetten betekent niet dat je niet meer gebeld kan worden hèRicardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:13:
[...]
Oke, maar dan moet ik 4G dus uitzetten? Maar dan kan ik dus niet meer gebeld worden...
Ik heb nu de p30pro maar mis OxygenOS en het kale android gevoel toch wel een beetje, maar dat wifi bellen is wel erg fijn
Wifi is energiezuiniger normaal gesproken.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:04:
Iemand enig idee wat energiezuiniger is? Hele dag op wifi of hele dag op 4G? Of zal daar amper verschil in zitten?
Ik heb 'aanpasbaar batterijbeheer' uitgezet en het lijkt erop dat ik nu wel alle meldingen binnen krijg.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Bekend probleem. Ik heb er ook al eerder over gespost hier.
UPDATE: niet dus....
1440P downgraden qua weergave naar 1080P is interpolatie, daarom minder scherp dan een echt 1080P scherm. 720P kan weer wel, dan geven 2 pixels naast elkaar hetzelfde weer.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Normaal zie ik nooit zoveel van de resolutie tenzij ik echt met mijn ogen in het scherm zit. Bijvoorbeeld bij de Huawei Mate 20 Pro was 1080p just fine. Battery champ trouwens op 1080p.
Bij de Oneplus 7 Pro zie ik een gigantisch verschil tussen 1080p en 2k. Ik denk dat het scherm gewoon te groot is voor 1080pVooral de tekst is erg "korrelig" op 1080p
90hz Refresh merkte ik ook niet meteen. maar zet het maar eens voor de grap op 60hz en ga maar eens op social media als facebook, Instagram, Twitter scrollen. Dan merk je spontaan dat de telefoon wel erg snel op je input reageert.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
heb geen VOWIFI zien staan, wel VOLTECamiel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:37:
Iemand enig idee of de OP7Pro nu wel wifi bellen via Vodafone ondersteund?
Ik heb nu de p30pro maar mis OxygenOS en het kale android gevoel toch wel een beetje, maar dat wifi bellen is wel erg fijn
Zal vanavond eens kijken, had de voorkeur op mobiel netwerk staan ipv wifi
[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 22-05-2019 11:53 ]
Wrong topic
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 22-05-2019 12:09 ]
Nickname does not reflect reality
Kwaliteit is prima te noemen, maar de foto's missen kleur en zijn heel vaak overbelicht.
Kan je aanpassen in post, maar het is fijner als het direct uit de camera wat beter is.
Edit: ik zie dat er volgende week een update uit zou moeten komen. Even geduld nog
Zou goed uitkomen want ik ga binnenkort naar Porto en een goede camera is wel een must voor mij
[ Voor 24% gewijzigd door Knamix op 22-05-2019 12:47 ]
Ik gebruik Total Launcher, volgens mij kan die nog meer dan Nova maar is wel vrij moeilijk om in te stellen. Moet je je wel eerst goed in verdiepen.JanAd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:29:
Wel grappig dat de Face-ID nog prima werkt met de pop-up camera, dat had ik niet verwacht![]()
Wat een heerlijk toestel voor de restZelfs de meegeleverde case valt best mee.
Telefoongesprekken gaat prima. Maar apps/mails en alle andere notificaties krijg ik pas als ik de telefoon ontgrendel... Niet eens als ik dubbeltik
- Slaap standby-optimalisatie staat uit
voor o.a. Whatsapp, Boxer, Gmail en dergelijke (niet social media) staat batterijoptimalisatie ook uit.
Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Ik heb bij batterij ook 'aanpasbaar batterijbeheer' uitgezet. Het helpt wel wat heb ik het idee.cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:07:
toch wel erg irritant dat ik mails maar vooral directe appjes mis.
Telefoongesprekken gaat prima. Maar apps/mails en alle andere notificaties krijg ik pas als ik de telefoon ontgrendel... Niet eens als ik dubbeltik
- Slaap standby-optimalisatie staat uit
voor o.a. Whatsapp, Boxer, Gmail en dergelijke (niet social media) staat batterijoptimalisatie ook uit.
Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Best kans dat BBK Electronics ook slachtoffer wordt. Ik blijf wel ff mooi aan de zijlijn kijken met m'n OP3 hoe dit ontvouwt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gaan we ook maar proberen dan...DeVliegendeNLer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:21:
[...]
Ik heb bij batterij ook 'aanpasbaar batterijbeheer' uitgezet. Het helpt wel wat heb ik het idee.
Lijkt dat als de telefoon af en toe beweegt of er wordt wat mee gedaan dat het wel een tijd goed gaat, maar had net een overleg van een uur, telefoon lag op het bureau en na het unlocken komen ineens meldingen van 10 apps, 5 mails enz binnen
Zoals ik hier schreef is dat inderdaad nog niet in te stellen. OnePlus overweegt dit wel heb ik gehoord, dus wie weet.Stefan.Mol schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:11:
OP liet tijdens hun bekendmaking zien dat de 'edges' oplichtten wanneer er een melding binnenkwam. Nu is dit mij niet gelukt te vinden in de instellingen. Iemand enig idee? Ook lees ik dat meerdere mensen last hebben van geen meldingen binnen krijgen als de telefoon locked is. Ik krijg wel meldingen binnen maar mijn scherm ligt niet op of iets, dus zie ik ze pas als ik mijn scherm zelf unlock of dubbletap.
Bestelling geplaatst

βοΈ 4500wp zuid | πMT Venus 5kW | π Tesla Model 3 SR+ 2020 | βοΈ Daikin 3MXM 4kW
Hij laat ook niet alleen de apps slapen, maar lijkt het netwerk gewoon stil te leggen. Dus zelfs als je app niet slaapt, krijgt hij geen data.cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Gaan we ook maar proberen dan...
Lijkt dat als de telefoon af en toe beweegt of er wordt wat mee gedaan dat het wel een tijd goed gaat, maar had net een overleg van een uur, telefoon lag op het bureau en na het unlocken komen ineens meldingen van 10 apps, 5 mails enz binnen
Snap niet dat er 100 reviewers zijn en niemand dit genoemd heeft.
Had hem gepakt om mee te nemen op reis. In Netflix 100 downloads aangezet. Kijk ik na 45 minuten, heeft hij 1 halve aflevering gedownloadt en is weer meteen gaan slapen.
Wat een domme software

klopt het dat er maar 1 sim in kan?
Nee, als je goed kijkt staat er op de ene kant 'SIM 1' en op de andere kant 'SIM 2'.MrOsman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:51:
Eindelijk ook Oneplus 7 Pro ontvangen 8/256 Grijs versie van T-Mobile
klopt het dat er maar 1 sim in kan?
@Anonymoussaurus bedanktAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:52:
[...]
Nee, als je goed kijkt staat er op de ene kant 'SIM 1' en op de andere kant 'SIM 2'.
Yup, iedereen lijkt er last van te hebben. 6T had dit ook, en daar werd het nooit opgelost. Hopelijk nu wel, anders gaat ie zo t doosje weer in voor de verkoop.cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]
Gaan we ook maar proberen dan...
ik heb er nog geen last van? wanneer zou je dat moeten ervaren?Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:04:
[...]
Yup, iedereen lijkt er last van te hebben. 6T had dit ook, en daar werd het nooit opgelost. Hopelijk nu wel, anders gaat ie zo t doosje weer in voor de verkoop.
Om het te testen:MrOsman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:07:
[...]
ik heb er nog geen last van? wanneer zou je dat moeten ervaren?
Laat je telefoon minimaal 10min-15min met rust. Dus scherm uit
Ga op je PC, laptop of elk andere device (behalve je tel dus) naar Gmail. en stuur jezelf een email. Open deze email niet. Kijk of het mailtje binnenkomt op je telefoon. Gebeurd dit niet binnen 1 minuut, unlock dan je telefoon, en het mailtje zal binnen komen.
Voor iedereen die last heeft van deze bug, AUB in de onderstaande link op het sterretje drukken. Dit geeft aan dat jij er ook last van heb. Hoe meer mensen op dat sterretje drukken, hoe sneller het team van OP het zal oppikken.
https://forums.oneplus.co...-phone-is-locked.1037275/
Hebben jullie data over gezet met die OnePlus switch app?
Ik heb het gevoel dat het daar mis gaat.
Kwam net thuis en keek naar mijn oude telefoon en daar zijn Whatsapp berichten binnen gekomen..
Normaal gesproken kun je maar 1 Whatsapp installatie actief hebben dus stond hier wel vreemd van te kijken...
Vanavond maar eens een harde reset doen en zonder de switch app maar eens proberen
Sterker nog...ik had in de auto gewoon Spotify draaien via de telefoon en bluetooth,dus telefoon sliep helemaal niet ( wel een uur geen scherm aan).toch kreeg ik geen notificaties van Whatsapp....Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:14:
[...]
Om het te testen:
Ga op je PC, laptop of elk andere device (behalve je tel dus) naar Gmail. en stuur jezelf een email. Open deze email niet. Kijk of het mailtje binnenkomt op je telefoon. Gebeurd dit niet binnen 1 minuut, unlock dan je telefoon, en het mailtje zal binnen komen.
Voor iedereen die last heeft van deze bug, AUB in de onderstaande link op het sterretje drukken. Dit geeft aan dat jij er ook last van heb. Hoe meer mensen op dat sterretje drukken, hoe sneller het team van OP het zal oppikken.
[ Voor 51% gewijzigd door cypher21 op 22-05-2019 18:01 ]
hmm klopt helemaal.Ricardo_1994 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:14:
[...]
Om het te testen:
nee dat is het niet op mijn oude tel is alles al verwijderd.cypher21 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:59:
Voor degene die last van die notificaties hebben...
Hebben jullie data over gezet met die OnePlus switch app?
Ik heb het gevoel dat het daar mis gaat.
Kwam net thuis en keek naar mijn oude telefoon en daar zijn Whatsapp berichten binnen gekomen..
Normaal gesproken kun je maar 1 Whatsapp installatie actief hebben dus stond hier wel vreemd van te kijken...
Vanavond maar eens een harde reset doen en zonder de switch app maar eens proberen
[...]
Sterker nog...ik had in de auto gewoon Spotify draaien via de telefoon en bluetooth,dus telefoon sliep helemaal niet ( wel een uur geen scherm aan).toch kreeg ik geen notificaties van Whatsapp....
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie