Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nee, Samsung doet snelladen door het aantal volt te verhogen. OnePlus niet en gooit het aantal ampère juist omhoog. Ikzelf heb maar 15% accu versleten in 3 jaar tijd (met m'n 3). Heb elke dag snelladen gebruikt.Sjenker schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:06:
[...]
Heeft dat niet een negatieve impact op de batterij op lange duur? Ik heb altijd begrepen dat het bij samsung uit staat ivm de hitte die het extra genereert met het snelladen en dat die hitte op de lange duur de batterij verslechtert.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Neemt OnePlus Switch ook alle appdata mee over? Bijvoorbeeld m'n Google Authenticator zodat ik m'n 2-factor auth nergens hoef te resetten.Boinkie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 04:24:
[...]
OnePlus Switch! (https://www.google.com/ur...Vaw3S44xExQolsgMxCDPc0_iH)
Ik heb mijn OnePlus devices ook altijd snachts opgeladen met een 1000mAh lader (lader die bij mijn Chromecast zat), ik gebruik enkel Dash/Warp overdag en onderweg mocht het nodig zijn.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:19:
De Oneplus gaat bij mij aan een normale lader in de avond. Zelfs tijdens een korte nacht is er voldoende tijd. De Warp lader zit in mijn tas. Ik ben veel op pad/reis en dan komt die wel goed uit. 2 Warp laders zie ik dan ook niet als nuttig.
Denk dat dat ook beter is voor de accu.
[ Voor 3% gewijzigd door Step-han op 21-05-2019 09:22 ]
Idem, incl. Anker powerbank.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:19:
De Oneplus gaat bij mij aan een normale lader in de avond. Zelfs tijdens een korte nacht is er voldoende tijd. De Warp lader zit in mijn tas. Ik ben veel op pad/reis en dan komt die wel goed uit. 2 Warp laders zie ik dan ook niet als nuttig.
[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 21-05-2019 09:28 ]
Klopt. Samsung gebruikt Quick Charge 2.0 en daarmee wordt de spanning tijdens het laden dynamisch bijgesteld in de lader, tot wel 19V als ik mij niet vergis. Echter moet het toestel die spanning weer omzetten naar een spanning waar de accu iets mee kan (~3,6V) en daar komt een hoop warmte bij kijken.Sjenker schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:06:
Heeft dat niet een negatieve impact op de batterij op lange duur? Ik heb altijd begrepen dat het bij samsung uit staat ivm de hitte die het extra genereert met het snelladen en dat die hitte op de lange duur de batterij verslechtert.
OnePlus verhoogd alleen de laadstroom en hoeft de spanning dus niet terug te brengen en dat scheelt enorm in warmte, daardoor blijft het toestel wel cool en kunnen de OnePlus toestellen 'snel'geladen worden tijdens intensief gebruik.
En hoe bevalt de kromming in het scherm? Heb je dat al eerder gehad bij een vorige telefoon? Klik je niet soms ergens verkeerd?PWM schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:45:
Nou, ik heb hem. Na 3 minuten kon ik al niet meer wennen aan mijn Oneplus 6 scherm. Wat een verschil.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Ik heb een S7 Edge gehad. Die leek minder gebogen. Het heeft geen zin, maar ik heb ook er ook absoluut geen last van.TOYS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:38:
[...]
En hoe bevalt de kromming in het scherm? Heb je dat al eerder gehad bij een vorige telefoon? Klik je niet soms ergens verkeerd?
Waar ik wel last van heb (wellicht moet ik nog handiger worden): De rand onder het scherm is ook dunner dan de Oneplus 6. Als ik omhoog wil swipen, wil ik nog wel eens missen.
Op mijn OP3T (android 9.0) zit die achter ontwikkelaars opties en dan geheugengebruik.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:33:
Marques Brownlee laat in zijn video een Memory Use scherm zien wat standaard in het OS zou zitten. Hierbij zie je je gemiddelde gebruik.
Ik kom hem echter nergens tegen en de search vind hem ook niet. Iemand een idee waar die zit?
[Afbeelding]
Overigens gebruik ik maar 3.3gb van de 6gb op de 3T dus hij lijkt me wel een aardige poweruser
Thanks. De kromming is mijn grootste twijfel maar ik denk dat ik het 90hz scherm wel erg ga waarderen.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:39:
[...]
Ik heb een S7 Edge gehad. Die leek minder gebogen. Het heeft geen zin, maar ik heb ook er ook absoluut geen last van.
Waar ik wel last van heb (wellicht moet ik nog handiger worden): De rand onder het scherm is ook dunner dan de Oneplus 6. Als ik omhoog wil swipen, wil ik nog wel eens missen.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Developer OptionsPWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:33:
Marques Brownlee laat in zijn video een Memory Use scherm zien wat standaard in het OS zou zitten. Hierbij zie je je gemiddelde gebruik.
Ik kom hem echter nergens tegen en de search vind hem ook niet. Iemand een idee waar die zit?
[Afbeelding]
Zie ook: MAX3400 in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 21-05-2019 09:51 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Aangezien de Google Authenticator data enkel local staat zou dat wel heel handig zijn maar zover ik weet, doet Oneplus Switch deze local app data niet meenemen.Catscratch schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:27:
[...]
Neemt OnePlus Switch ook alle appdata mee over? Bijvoorbeeld m'n Google Authenticator zodat ik m'n 2-factor auth nergens hoef te resetten.
Dus niet je oude telefoon resetten voordat je alle Authenticator codes hebt overgezet! Als je ook niet voor de verschillende diensten backup codes beschikbaar hebt kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen.
Lastpass Authenticator doet wel alle data syncen met je Lastpass account dus daar is het een kwestie van inloggen en tadaa!
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Catscratch schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:27:
Bijvoorbeeld m'n Google Authenticator zodat ik m'n 2-factor auth nergens hoef te resetten.
Zelf gebruik ik Authy voor de 2FA codes, hangt vast aan een account en daardoor reset het zich niet bij een reinstall. Verder heeft het ook een Windows App.Farscape2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:57:
Lastpass Authenticator doet wel alle data syncen met je Lastpass account dus daar is het een kwestie van inloggen en tadaa!
Heb ook gekeken naar de LastPass Authenticator, echter heb ik mijn wachtwoorden daar ook al staan en omwillen van veiligheid vind ik het wel fijn als het gescheiden is.
Ben blij dat ik daar vanaf ben. Ik heb inmiddels 20 2FA accounts in Authy staan, moet er niet aan denken om die elke keer uit en weer in te schakelen bij het installeren van een nieuw apparaat.Huigie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:46:
Een hoop maar die Google auth info iig niet! Ik zet ze bij voorbaat uit en zet ze op de nieuwe telefoon weer aan.
Verwijderd
Kan ik me voorstellen, in eigenlijk alles is die beter behalve de screen on time. Maar door de Warp charge techniek is die binnen half uur weer 50% meer opgeladen.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:05:
Ik heb mijn collega vanochtend laten spelen met de Oneplus. Zijn iPhone XS Max staat as we speak op marktplaatsMaakt toch wel indruk, dit toestel.
Ook dat de edge randen blauw oplichten lijkt vaak niet te werken.
Ja, komen inderdaad niet binnen als je scherm uit staat.Ricardo_1994 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:30:
Meer mensen problemen met notificaties die pas binnenkomen zodra je de telefoon unlocked?
Yep, maar is volgens mij echt een Android Pie dingetje. Excluden van battery optimization werkt ook niet..Ricardo_1994 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:30:
Meer mensen problemen met notificaties die pas binnenkomen zodra je de telefoon unlocked?
Erg jammer. Had toch gehoopt dat dit inmiddels wel was opgelost.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:35:
[...]
Yep, maar is volgens mij echt een Android Pie dingetje. Excluden van battery optimization werkt ook niet..
Op de 6T was de oplossing om de volgende command in ADB te typen:
''adb shell dumpsys deviceidle disable''
Dan kwamen alle notificaties binnen. Zal dit ook helpen bij de 7 Pro?
Ik gok van welRicardo_1994 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44:
[...]
Erg jammer. Had toch gehoopt dat dit inmiddels wel was opgelost.
Op de 6T was de oplossing om de volgende command in ADB te typen:
''adb shell dumpsys deviceidle disable''
Dan kwamen alle notificaties binnen. Zal dit ook helpen bij de 7 Pro?
Ok, dat wordt dus verplicht 391201x per dag de telefoon aanraken om te zien of er iets nieuws is.
Way to go.
Nickname does not reflect reality
Hm, bij dat soort problemen is het eigenlijk altijd aangewezen om "Adaptive battery" uit te zetten en Whatsapp toe te voegen aan de uitzonderingen voor batterij-optimisatie. Heb je dat al geprobeerd?PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:51:
Wat nog VEEL erger is. De Web Whatsapp geeft aan dat je verbinding verbroken is, totdat je je scherm aanzet. Dat is wel echt onwerkbaar. Ik zit veel achter mijn laptop en communiceer ook met collega's op die manier.
Android developer & dürüm-liefhebber
Er komt volgende week een nieuwe grote update voor onder andere de camera!
https://forums.oneplus.co...373/page-30#post-20305229Read every reply in this thread. Thank you all for the attention and discussions on the camera. That’s always the motivation for our team to continually work hard to meet your exceptions.
The camera team have been working all the time on analyzing and fixing issues. Every system update contains code from camera of improving the camera quality. I believe some of you receive an update when you got your OnePlus 7 Pro. That’s a significant update for camera and I think you don’t want to miss it. Moreover, we are working on the next update which is going to be rolled out in a week or so. This update contains all the code included in the DxOMark testing and more tweaks based on some feedbacks from you and reviewers. From our test, photos look substantially better.
Certainly more tweaks are on-going and we need more time for testing. They will be released in the following system updates.
Camera quality is quite subjective and uncontrollable since everyone can capture an awful photo in a random scenario. Even though the photo is not quite bad technically, there is always someone giving negative opinion only for the reason that he likes more appealing photo style. Every time when there is a photo sent to us due to negative feedback, our engineers are requested to find the same light condition and object of same color and texture to simulate the photo in order to reproduce the same problem. You can imagine the time and workload needed for fixing every single problem, not to mention the dozens of photos we got from all over the world everyday. We hope you guys could understand and allow us more time keep working on the camera.
It’s an impossible task to meet everyone’s requirement and taste. But we do take every feedback seriously. We welcome anyone to send photos or videos that you are not satisfied with to us. It would be better if there is a better one attached for comparison. That would save lots of time for us
Never Settle.
Adaptive Battery uitzetten is voor het hele systeem. Alleen uitzetten door te excluden werkt niet.Mavamaarten schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:52:
[...]
Hm, bij dat soort problemen is het eigenlijk altijd aangewezen om "Adaptive battery" uit te zetten en Whatsapp toe te voegen aan de uitzonderingen voor batterij-optimisatie. Heb je dat al geprobeerd?
Ik ga nog even wat proberen, maar anders gaat de telefoon de doos weer in. Dit is gewoon niet werkbaar. Zonde.
Kan de collega z'n iphone ook weer van marktplaats afhalenPWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:15:
Zelfs zonder Adaptive Battery, sluit Whatsapp zich gewoon af na een paar minuten en verbreekt ook de verbinding met mijn computer.
Ik ga nog even wat proberen, maar anders gaat de telefoon de doos weer in. Dit is gewoon niet werkbaar. Zonde.
Die zit inmiddels ook met argusogen te kijkenSjenker schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Kan de collega z'n iphone ook weer van marktplaats afhalen
Heb hem nu als laatste redmiddel van "Sleep Standy Optimization" gehaald. Die zou moeten werken als je 's nachts gaat slapen, maar wellicht is die in de war.
Maar goed dat ik mijn oude telefoon nog niet heb gereset.
Zal ik ook nog even kijken. Ik heb unlimited data, dus Wifi niet nodig.Ezechiel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:20:
[...]
Is dat met wifi of 4g? Ik ervaar hetzelfde op sommige wifi netwerken, vaak ook bedrijfsnetwerken.
[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 21-05-2019 11:23 ]
Is dat met wifi of 4g? Ik ervaar hetzelfde op sommige wifi netwerken, vaak ook bedrijfsnetwerken.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:15:
Zelfs zonder Adaptive Battery, sluit Whatsapp zich gewoon af na een paar minuten en verbreekt ook de verbinding met mijn computer.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Je kan toch even wachten op een update of doe je dat met Samsungs, LGs enzo ook? Dat is nou eenmaal een 'feature' van Android. Ga je overal krijgen. Alhoewel het op OnePlus telefoons wel wat erger is ja.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:15:
Ik heb een Oneplus 6 liggen, die gebruikte ik tot gisteren, op Pie. Die werkt gelukkig primaAnonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:20:
[...]
Ga je overal krijgen. Alhoewel het op OnePlus telefoons wel wat erger is ja.
Wat is het probleem dan? Dan weet je toch ook vrijwel zeker dat het hoogstwaarschijnlijk opgelost gaat worden? Vergeet niet dat vandaag pas het overgrote deel de telefoon krijgt, dus natuurlijk is de software niet helemaal optimized. Dat heb je met andere merken ook niet. De fingerprint reader van de S10 was ook zo traag als stront in het beginPWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:22:
[...]
Ik heb een Oneplus 6 liggen, die gebruikte ik tot gisteren, op Pie. Die werkt gelukkig prima
Kijk anders even een paar post terug, en voer dat ADB command uit. Dat zou moeten werken/PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:22:
[...]
Ik heb een Oneplus 6 liggen, die gebruikte ik tot gisteren, op Pie. Die werkt gelukkig prima
Let wel op, command werkt niet meer na een herstart.
Het was inderdaad deze:

Blijkbaar denkt ie dat als je 10 minuten je mobiel niet hebt vastgehad, je aan het slapen bent
EDIT:
En de notificaties komen ook meteen weer binnen
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 21-05-2019 11:54 ]
Waar vind je dat als ik vragen mag?PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:45:
Ik heb het opgelost
Het was inderdaad deze:
[Afbeelding]
Blijkbaar denkt ie dat als je 10 minuten je mobiel niet hebt vastgehad, je aan het slapen bent
EDIT:
En de notificaties komen ook meteen weer binnen
Reviewers kwamen er ook achter dat het scherm van de 7 Pro altijd op 60-90hz draaide en niet dynamisch veranderd zoals de Razer Phone, zou de software updates van OnePlus veel verschil kunnen maken met de batterij leven?
Zit dus te twijfelen tussen de 7 Pro en de ZenFone 6 (maar die komt nog niet naar Nederland)
[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 21-05-2019 12:36 ]
[ Voor 11% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 21-05-2019 12:42 ]
Hint: voor betere accuduur maak je je menu's zwart.PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:10:
Bij "Battery Optimization" zit rechtsbovenin nog het "Advanced Optimization" menu.
Bij normaal gebruik haal ik ongeveer 6-7 SOT. Ik speel geen games, en draai op 90Hz met reso Full HD+Drvagax schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:35:
Hoe is nu de ervaring met de batterij van de OnePlus 7 Pro? Ik heb dus genoeg reviews gezien en nu is de batterij niet zo zeer slecht maar hoope vanaf mijn S8 een aardige bump te krijgen betreft batterij, als ik de review vergelijk van de S8 en de OnePlus 7 Pro zie ik dat ik er 1 uur extra batterij uit zou kunnen krijgen.
Reviewers kwamen er ook achter dat het scherm van de 7 Pro altijd op 60-90hz draaide en niet dynamisch veranderd zoals de Razer Phone, zou de software updates van OnePlus veel verschil kunnen maken met de batterij leven?
Zit dus te twijfelen tussen de 7 Pro en de ZenFone 6 (maar die komt nog niet naar Nederland)
Ik haal tussen de 6 en 8 uur gemiddeld aan Screen-on-Time, en dat is op auto-resolutie en 90Hz. Er komt binnenkort ook een update om de verversingssnelheid op automatisch te zetten.Drvagax schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:35:
Hoe is nu de ervaring met de batterij van de OnePlus 7 Pro? Ik heb dus genoeg reviews gezien en nu is de batterij niet zo zeer slecht maar hoope vanaf mijn S8 een aardige bump te krijgen betreft batterij, als ik de review vergelijk van de S8 en de OnePlus 7 Pro zie ik dat ik er 1 uur extra batterij uit zou kunnen krijgen.
In batterijbesparing wordt dan ook de Hz en resolutie verlaagd naar respectievelijk 60hz en FHD?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Ik haal tussen de 6 en 8 uur gemiddeld aan Screen-on-Time, en dat is op auto-resolutie en 90Hz. Er komt binnenkort ook een update om de verversingssnelheid op automatisch te zetten.
Nee, maar wat je wel kan doen is het volgende:Blekkienl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:18:
[...]
In batterijbesparing wordt dan ook de Hz en resolutie verlaagd naar respectievelijk 60hz en FHD?
Instellingen > Hulpprogramma's > OnePlus Laboratorium > DC Dimming inschakelen. Zorgt voor een lagere verversingssnelheid op lage helderheid. Is energiezuiniger.
Ik heb (nog) geen op 7pro ivm uitzending, maar was nieuwsgierig of ze dit hadden geïmplementeerd. In bijvoorbeeld de laatste 20% zou dit nog net een beetje extra geven.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:20:
[...]
Nee, maar wat je wel kan doen is het volgende:
Instellingen > Hulpprogramma's > OnePlus Laboratorium > DC Dimming inschakelen. Zorgt voor een lagere verversingssnelheid op lage helderheid. Is energiezuiniger.
Vreet het veel extra energie die 90hz en QHD?
(Off topic je review op op Community is echt awesome)
Nee (nog) niet voor zover ik weet.Blekkienl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Ik heb (nog) geen op 7pro ivm uitzending, maar was nieuwsgierig of ze dit hadden geïmplementeerd. In bijvoorbeeld de laatste 20% zou dit nog net een beetje extra geven.
Vreet het veel extra energie die 90hz en QHD?
(Off topic je review op op Community is echt awesome)
Nee dat valt wel mee. Of naja, volgens de huidige calculaties een uurtje ongeveer. Ik ben nu bezig met het onder de loep nemen van het scherm, later in de review zal ik ingaan op de accuduur.
En thanks!
wat ik juist op internet lees aan reviews is dat het juist erg veel uitmaakt 60 of 90... waar staat jouw review dan?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Nee (nog) niet voor zover ik weet.
Nee dat valt wel mee. Of naja, volgens de huidige calculaties een uurtje ongeveer. Ik ben nu bezig met het onder de loep nemen van het scherm, later in de review zal ik ingaan op de accuduur.
En thanks!
Is nog work in progress, maar hier (komt ook op Tweakers als hij af is): [The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP (Updated on 20-05-2019)P. vd Loo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
[...]
wat ik juist op internet lees aan reviews is dat het juist erg veel uitmaakt 60 of 90... waar staat jouw review dan?
super, ziet er goed uit allemaal. Goede unboxing vid. Wat ik gisteren zag bij Tmobile in de winkel toen ik er eentje wilde halen maar niet meekreeg (later las ik hier dat andere winkels dat wel deden), is dat je geen vids kunt shooten met hdr+. Ik zag dat tenminste niet staan bij de opties in de camera app en nu zie ik dat bij jouw review ook niet staam. De S10 kan dat wel. Ik twijfel daarom tussen beiden. De P30 pro is sinds gisteren al afgevallen (thanks USA).Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:10:
Er is blijkbaar al een variabele refreshrate: https://forums.oneplus.co...081/page-21#post-20282468
[...]
Is nog work in progress, maar hier (komt ook op Tweakers als hij af is): [The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP (Updated on 20-05-2019)
Dankjewel!P. vd Loo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:32:
[...]
super, ziet er goed uit allemaal. Goede unboxing vid. Wat ik gisteren zag bij Tmobile in de winkel toen ik er eentje wilde halen maar niet meekreeg (later las ik hier dat andere winkels dat wel deden), is dat je geen vids kunt shooten met hdr+. Ik zag dat tenminste niet staan bij de opties in de camera app en nu zie ik dat bij jouw review ook niet staam. De S10 kan dat wel. Ik twijfel daarom tussen beiden. De P30 pro is sinds gisteren al afgevallen (thanks USA).
Nee, het staat nog niet bij m'n review omdat ik nog niet bij het cameragedeelte ben gekomen zoals ik al zei
dat bedoel ik niet, ik wist dat je er aan bezig bent. ik zag al wel wat jpegs staan met daarin de specificaties. Doe lekker op je gemakAnonymoussaurus schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:34:
[...]
Dankjewel!
Nee, het staat nog niet bij m'n review omdat ik nog niet bij het cameragedeelte ben gekomen zoals ik al zei.
[ Voor 4% gewijzigd door P. vd Loo op 21-05-2019 15:09 ]
Heb nu een s10+.
En het is in Mijn (beperkte) tests niet direct wow.
Ook herkend mijn tv het niet als HDR.
Enige verschil zie je in de tumbnail in google foto's
De hdr films zijn dan fletser. Maar tijdens afspelen zie ik geen groot verschil.
Stabilisatie etc vind ik belangrijker
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
nou ja dat vroeg ik me dus ook af. In de winkel testen levert me te weinig inzicht op helaas. Ik weet ook dat slechts een handjevol tv's het kunnen afspelen (laatste samsungs uiteraard). Ihkv de comptabiliteit misschien een formaat om links te laten liggen. Ik vond vids full screen er wel erg gaaf uitzien op zowel de s10+ als de Oneplus7. Mooi groot helder scherm. Dan maakt een video echt indruk.DarkSide schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:03:
Ben trouwens benieuwd naar de toegevoegde waarde van filmen met HDR?
Heb nu een s10+.
En het is in Mijn (beperkte) tests niet direct wow.
Ook herkend mijn tv het niet als HDR.
Enige verschil zie je in de tumbnail in google foto's
De hdr films zijn dan fletser. Maar tijdens afspelen zie ik geen groot verschil.
Stabilisatie etc vind ik belangrijker
Maak je een lieve tutorial? Anders kom ik je het weekend ook lastigvallen (ook van OP5 geupgrade).LtMarx schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:08:
Heb hem net een uurtje binnen. Jemig wat is dit ding groot en zwaar ten opzichte van mijn OP5. En ik moet nog erg wennen aan die gestures waarbij vooral de task switcher lastig consistent te krijgen is.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Niets dan lof buiten het feit dat OnePlus Switch voor geen meter werkte en dat de vingerafdrukscanner toch een pak minder goed werkt dan mijn OnePlus 6.
Vandaag mn oneplus 7 pro binnen gehad. Scherm is fantastisch mooi, toch heb ik al wel 1 groot nadeel, ik voel mn meldingen bijna niet omdat de trilling te zacht en te kort is. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. Hebben jullie dit ook en wie kan me hiermee helpen?
Ik heb hem vanaf zaterdag en ik kan je zeggen gebruik die vingerafdrukscanner een paar dagen en hij werkt helemaal fantastisch. In het begin dacht ik ook van waar ben ik aan begonnen dit werkt voor geen meter, maar blijkbaar blijft de scanner bijleren en werkt het na een dag al stukken beter.Catscratch schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:12:
Heb m'n OnePlus 7 Pro vanmorgen binnengekregen ... spijtig genoeg met een barst in de screenprotector. Ik dacht eerst dat het het scherm was. Aangezien ik nu een flip cover gebruik, heb ik de protector eraf gehaald. Vraag me nu af of ik me een nieuwe moet aanschaffen ...
Niets dan lof buiten het feit dat OnePlus Switch voor geen meter werkte en dat de vingerafdrukscanner toch een pak minder goed werkt dan mijn OnePlus 6.
En oneplus switch werkte vanaf mijn Samsung Galaxy S7 edge juist echt geweldig, op een paar Apps n'a die ik moest verwijderen en opnieuw installeren.
Wel jammer dat je een barst in je screenprotector had, ik zou even contact opnemen met plek waar je hem gekocht hebt, want oneplus zegt eigenlijk dat je die er niet af moet halen, dus misschien krijg je wel gewoon een nieuwe omdat hij in de doos al gebroken was.
Instellingen > geluid & vibratie > intensiteit vibratie.Johannes842 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:19:
Hey beste tweakers,
Vandaag mn oneplus 7 pro binnen gehad. Scherm is fantastisch mooi, toch heb ik al wel 1 groot nadeel, ik voel mn meldingen bijna niet omdat de trilling te zacht en te kort is. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. Hebben jullie dit ook en wie kan me hiermee helpen?
Daar zou je de vibratie voor binnenkomende notificaties op sterk kunnen zetten. Deze staat standaard op gemiddeld.
Heel domme vraag, maar heb je de vibratie voor notificaties al op sterk gezet. En als dat nog niet genoeg is moet je even kijken of je vibratie op dynamisch hebt staan en dan een notificatie geluid kiest wat lang duurt en veel trillingen heeft. Vibraties gaan als hij op dynamisch staat namelijk mee met het geluid van de notificatie melding.Johannes842 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:19:
Hey beste tweakers,
In de protector die pre-installed op het scherm zit? Dat is een laagje plastic, dus een barst is wat gek..Catscratch schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:12:
Spijtig genoeg met een barst in de screenprotector.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ga ik nog doen thanks!Snake5 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Wel jammer dat je een barst in je screenprotector had, ik zou even contact opnemen met plek waar je hem gekocht hebt, want oneplus zegt eigenlijk dat je die er niet af moet halen, dus misschien krijg je wel gewoon een nieuwe omdat hij in de doos al gebroken was.
De rechterbovenhoek zat los ... en sterk gekreukt wat een barst gaf. Misschien machinaal iets misgelopen, geen idee.CLB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
[...]
In de protector die pre-installed op het scherm zit? Dat is een laagje plastic, dus een barst is wat gek..
Hmm, even contact opnemen dan ja! Gek, jammer!Catscratch schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:58:
De rechterbovenhoek zat los ... en sterk gekreukt wat een barst gaf.
Misschien machinaal iets misgelopen, geen idee.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Welke gebruik jij voor je meldingen dan? Ja ik heb ze allebei op sterk staanSnake5 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:51:
[...]
Heel domme vraag, maar heb je de vibratie voor notificaties al op sterk gezet. En als dat nog niet genoeg is moet je even kijken of je vibratie op dynamisch hebt staan en dan een notificatie geluid kiest wat lang duurt en veel trillingen heeft. Vibraties gaan als hij op dynamisch staat namelijk mee met het geluid van de notificatie melding.
Gebruik zelf hallucination, maar denk dat elegant het beste zou werken voor jou.Johannes842 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:16:
[...]
Welke gebruik jij voor je meldingen dan? Ja ik heb ze allebei op sterk staan
Voor wie het moest interessere: met cheapo verloopstukje van bol.com gelukt om hdmi kabel aan te sluiten, met keyboard en muis, en gelijktijdig opladen (geen warp charge)
beeld wordt gemirrored op beeldscherm. geen geluid.
Netflix speelt content niet af op beeldscherm (copyright issue?)
belooft leuke dingen als android Q straks met desktop-mode komt
ook met google cardboard heel leuk, scherpe en vloeiende VR-ervaring, waardoor streetview bijvoorbeeld gevaarlijk immersive wordt
Merk geen verschil met dynamisch of andere...Snake5 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:35:
[...]
Gebruik zelf hallucination, maar denk dat elegant het beste zou werken voor jou.
Mijn prefitted screenprotector zit ook niet helemaal juist helaas, geen stof onder het scherm zoals in dit topic al is gemeld maar de zijkant zit niet helemaal fijn.

Verder erg zin om er later op de avond mee bezig te gaan. Kom vanaf een OP6
Ik heb die blauwe rand nog nooit gezien...PWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:33:
[...]
Ja, komen inderdaad niet binnen als je scherm uit staat.
Verwijderd
Conclusie, WOW. Als iOS user erg indrukwekkend. OS is smooth, scherm erg indrukwekkend en de snelheid is bizar.
Beste Android toestel van dit moment, zeker weten
Welke bril gebruik je?DrMelle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:02:
ook met google cardboard heel leuk, scherpe en vloeiende VR-ervaring, waardoor streetview bijvoorbeeld gevaarlijk immersive wordt
Ik ook niet meer. En de notificaties deden het het ene uur wel en de andere keer na 10 minuten niet meer.
Ben weer terug bij de OnePlus 6. Zakelijk gezien zijn onbetrouwbare notificaties gewoon niet te doen.
Notificatie shizzle opgelost met deze app. Weliswaar zesduizend instellingen maar nu wel een paarse glow met Whatsapp, oranje glow met SMS, groene met mail, etc. Die ene blauwe notificatie ging echt nergens over. Meerdere notificaties worden ook prima weergegeven. Wel even de edge radius aanpassen want deze is nogal wat groter dan die van de Samsungs (waar deze app voor gemaakt is/was). Helaas zie je er niks van als toestel op zijn kop ligt.
Camera valt mij persoonlijk best tegen maar nog niet kunnen testen in goed weer/met veel licht
En btw camera, de wide angle is nog véél wider als je in de settings de correctie uit zet. Met als gevolg uiteraard behoorlijk vervormde uiterste randen, maar goed, je captured dan ook veel en veel meer
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2019 18:55 ]
Mijn OP7 Pro zijn pre-applied beschermlaagje is perfect aangebracht!
Wel een dingetje: via Apple USB-C > 3,5mm geeft dat mijn oortjes audio erg zacht is.
Ook kan ik nergens de ''Audio Tuner'' vinden zoals die op de OnePlus 6 (als ik bij instellingen zoek vindt hij hem wel maar staat dan niet tussen ''Sound & vibration''. Gek
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Die van mij zaten al bubels onder en werd alleen maar erger gelijk ,maar af gehaaldd22wth schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:17:
Damn wat een toestel
Mijn OP7 Pro zijn pre-applied beschermlaagje is perfect aangebracht!
Wel een dingetje: via Apple USB-C > 3,5mm geeft dat mijn oortjes audio erg zacht is.
Ook kan ik nergens de ''Audio Tuner'' vinden zoals die op de OnePlus 6 (als ik bij instellingen zoek vindt hij hem wel maar staat dan niet tussen ''Sound & vibration''. Gek

Ik gun het je niet hoor. Maar ben blij dat ik niet gek ben. De chat van OnePlus gaf aan dit nog NOOOIT te hebben gehoord.reinierkramer schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Die van mij zaten al bubels onder en werd alleen maar erger gelijk ,maar af gehaald
Niet dat het mee heel veel boeit, maar die zaten er zeker onder, kreeg ze eerst nog wel redelijk weg, maar toen ik het hoesje er om heen deed. Kwam er weer bubbels aan de zijkant 😅 Toen heb ik hem er maar af gehaaldPWM schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Ik gun het je niet hoor. Maar ben blij dat ik niet gek ben. De chat van OnePlus gaf aan dit nog NOOOIT te hebben gehoord.
Of is het alleen voor de bekende merken die ze zelf verkopen?
Maakt prima foto's, mensen het is nou eenmaal geen dslr camera.
Grootste noodzaak in mijn optiek is om de notificaties in een always on variant te gieten.
Ik staar niet continu na me scherm, af en toe een reminder van WhatsApp ofzo was wel fijn geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Bassbounce op 22-05-2019 06:30 ]

Verder net even lopen spelen, wat een heerlijk display
[ Voor 44% gewijzigd door Baiko op 21-05-2019 19:47 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Dit klopt?Baiko schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:40:
Ik zit mij helemaal suf te zoeken, kan het overigens ook niet meer terug vinden op mijn OP6. Hoe zet ik de terug knop onderaan het scherm aan de rechter kantVolgens Google zou er een optie moeten zijn onder Settings > Navigation bar & gestures en dan "Turn on swap buttons"

Thanks! ik moest nog een niveau verder. Ik zat al iedere keer te drukken met de gedachte dat ik de icons zelf kon verplaatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Baiko op 21-05-2019 19:48 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Hoe heb jij je navigatie bar beneden zwart gekregen ipv wit?
Omdat Huawei met de mate 20 pro een nieuwe standaard heeft neergezet. Mensen willen nu eenmaal de beste kwaliteit foto's op een smartphone zien. Ik hoop dat de Google camera binnenkort geport wordt zodat ik 10/10 nachtfotos kan maken 😛Bassbounce schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:32:
Snap niet dat Oneplus aangeeft zich juist nu met de camera bezig te houden.. En dat iedereen daar juist over valt, werkt prima hier voor een telefoon camera.
[ Voor 46% gewijzigd door kevinkrs op 21-05-2019 20:02 ]
Met deze app. Dat witte is the mother of all evil werkelijk.kevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:00:
[...]
Hoe heb jij je navigatie bar beneden zwart gekregen ipv wit?
Bij sommige apps, zoals GMail, deze wel gewoon wit gelaten omdat het scherm dan zo mooi groot is
Oh ik ken deze app. Ik hoopte eigenlijk dat dit native in oxygenOS zat.Brad Pitt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:02:
[...]
Met deze app. Dat witte is the mother of all evil werkelijk.
Bij sommige apps, zoals GMail, deze wel gewoon wit gelaten omdat het scherm dan zo mooi groot is
Heeft iemand tevens een idee welke app het beste werkt voor "edge sense" zoals je bij de Samsung telefoons ziet? Daar is de curved display eigenlijk prima voor 😛
Nee, knijpen in deze telefoon is vrij zinlooskevinkrs schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:06:
[...]
Heeft iemand tevens een idee welke app het beste werkt voor "edge sense" zoals je bij de Samsung telefoons ziet? Daar is de curved display eigenlijk prima voor 😛
Knijpen was toch een feature van HTC? Ik bedoel dat je een drag menu aan de kant van je edge hebt . En als je deze eruit sleept kun je bijvoorbeeld "quick" apps openen zodat je niet hoeft te zoeken elke keer.Brad Pitt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:08:
[...]
Nee, knijpen in deze telefoon is vrij zinloos
Had gehoopt dat mn wallpaper en app indeling op homescreen etc ook gelijk terug stonden. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Eens en niet eens. Nee het is geen DSLR maar het is bijvoorbeeld beduidend slechter dan een Samsung S10+. Maandag naar Artis geweest, was geen top weer dus geen goed licht. Kon denk ik 65% van m'n foto's weggooien omdat die onscherp/bewogen waren. De vrouw had de S9+ mee, die had nergens last van. OP doet nog steeds belachelijke dingen om van de ruis af te komen terwijl er niks met ruis mis is. Liever ruis dan een paint effect door overcorrectie.Bassbounce schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:32:
Maakt is prima foto's, mensen het is nou eenmaal geen dslr camera.
Geroot, dus warrantee void, en weer helemaal opnieuw beginnen met alles installeren en instellen. Oh well.
P.S. Let wel, hierna is Netflix alleen nog low-res, 1080p kwaliteit is no go.
[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2019 22:24 ]
Je kunt bij het instellen van een 2fa de sleutel zelf bewaren in bijvoorbeeld een password manager.Farscape2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:57:
[...]
Aangezien de Google Authenticator data enkel local staat zou dat wel heel handig zijn maar zover ik weet, doet Oneplus Switch deze local app data niet meenemen.
Dus niet je oude telefoon resetten voordat je alle Authenticator codes hebt overgezet! Als je ook niet voor de verschillende diensten backup codes beschikbaar hebt kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen.
Deze kun je dan elke keer aan de Google authenticator app weer toevoegen.
Zo hoef ik nooit elke keer bij het switchen alle sites die 2fa hebben af te gaan om dat allemaal weer in te stellen.
En je kunt op meerdere apparaten die Google authenticator gebruiken.
Heb vandaag mijn 7pro ook binnen ben nu alles overzetten met oneplus switch handig om 40gig aan foto’s over te zetten.
Eerste indruk van het toestel is het mooie scherm hij is wel veel helderder als de op6.
De gebogen randen vallen mij erg mee gelukkig dat was mijn grootste vrees

Ja dat camera probleem ben ik zeker met je eens, als ze dat eens oplossen en een goede aod dan is het perfect!Huigie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:24:
[...]
Eens en niet eens. Nee het is geen DSLR maar het is bijvoorbeeld beduidend slechter dan een Samsung S10+. Maandag naar Artis geweest, was geen top weer dus geen goed licht. Kon denk ik 65% van m'n foto's weggooien omdat die onscherp/bewogen waren. De vrouw had de S9+ mee, die had nergens last van. OP doet nog steeds belachelijke dingen om van de ruis af te komen terwijl er niks met ruis mis is. Liever ruis dan een paint effect door overcorrectie.
je OP7 Pro minimaal 15 minuten met rust laten (scherm uit), en zichzelf daarna een mailtje sturen via Gmail op de PC/Laptop. Komt ie dan gewoon binnen op je tleefoon via de Gmail app?
Bij mij dus niet. Pas zodra ik de telefoon unlock, komt het mailtje binnen. Echt enorm vervelend als je wacht op belangrijk email...
Adaptive battery staat uit.
Check even bij:Ricardo_1994 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:09:
Zou iemand het volgende eens kunnen testen:
je OP7 Pro minimaal 15 minuten met rust laten (scherm uit), en zichzelf daarna een mailtje sturen via Gmail op de PC/Laptop. Komt ie dan gewoon binnen op je tleefoon via de Gmail app?
Bij mij dus niet. Pas zodra ik de telefoon unlock, komt het mailtje binnen. Echt enorm vervelend als je wacht op belangrijk email...
Adaptive battery staat uit.
Settings > Battery > Battery Optimisation > more > Advanced Optimisation
of de 'Sleep standby optimisation' aanstaat. Als je die uitzet, komen ze wel binnen
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie