Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:07
PWM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:35:
Ik heb mijn Oneplus 7 Pro maar weer eens een fabrieksreset gegeven. Nu krijg ik die Google Assistent niet meer weg bij het swipen. Ik heb die rommel wel uitgezet. Echter, bij een swipe links of rechts krijg ik nu:

[...]

Ik wil gewoon dat hij Back gaat als ik swipe. Krijg hem in de instellingen niet meer normaal?

EDIT

Dit dus de hele tijd:

[Afbeelding]
Gewoon bij Apps de Google app disablen werkte bij mij volgens mij perfect. Nooit last van gehad iig. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 08:59
Sanction schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:01:
Heb net de OTA binnebgekregen (ben in Shanghai), maar wat moet de contacten app veel toestemmingen hebben zeg.
Contacten heeft hier geen vreemde machtigingen nodig.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:41
Denk navigatiebalk gestures veranderen.
Je hebt de Google manier en de manier van OnePlus zelf.

Maar dan vanuit onderen swipen zou je Google assistent moeten krijgen.
PWM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:35:
Ik heb mijn Oneplus 7 Pro maar weer eens een fabrieksreset gegeven. Nu krijg ik die Google Assistent niet meer weg bij het swipen. Ik heb die rommel wel uitgezet. Echter, bij een swipe links of rechts krijg ik nu:

[...]

Ik wil gewoon dat hij Back gaat als ik swipe. Krijg hem in de instellingen niet meer normaal?

EDIT

Dit dus de hele tijd:

[Afbeelding]
Golf2vr6 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Contacten heeft hier geen vreemde machtigingen nodig.
Bij mij wel, anders werkt het niet. Heel vervelend. Kan geen enkel recht verwijderen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Golf2vr6
AnonymousWP schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:20:
[...]

Bij mij wel, anders werkt het niet. Heel vervelend. Kan geen enkel recht verwijderen.
Wat vind jij vreemd dan? Die rechten die contacten hier heeft zijn ook logisch zoals toegang tot telefoon (om te bellen), toegang tot opslag ( om contacten op telefoon op te slaan) enz.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09-12-2019
Sinds de upgrade naar Android 10 gaat mijn batterij steeds sneller leeg. Wanneer ik kijk naar het verbruik per app zie ik dat de Google play services de boosdoener is. Hebben meerdere mensen hier last van en mogelijk een fix ? Zie onderstaande afbeelding

• TheGabeMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 17:46
jokko schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:22:
Sinds de upgrade naar Android 10 gaat mijn batterij steeds sneller leeg. Wanneer ik kijk naar het verbruik per app zie ik dat de Google play services de boosdoener is. Hebben meerdere mensen hier last van en mogelijk een fix ? Zie onderstaande afbeelding [Afbeelding]
Hoe kom je aan Samsung Health op een OnePlus?

Maar wat je kunt doen is reboot in recovery mode en de CACHE wipen. Dit helpt nogal eens en geeft geen dataverlies.

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09-12-2019
De app kan je gewoon downloaden in de play store 😛 ik gebruik hem vooral veel omdat ik ook een Galaxy watch active 2 heb.

Bedankt voor je antwoord ik ga het eens proberen en morgen de dag aankijken.
TheGabeMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Maar wat je kunt doen is reboot in recovery mode en de CACHE wipen. Dit helpt nogal eens en geeft geen dataverlies.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:59

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Laguna schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:31:
Er zijn hier vast wel mensen die eerst een OP3(T) hadden en nu een 7 (Pro). Hoe bevalt dat nu maanden later? Was de 3 bijvoorbeeld fijner in gebruik? Of helemaal tevreden met het overstappen naar de 7?
Ik had een 3T en ben vanwege een loslatend scherm overgestapt naar de 7. Ik vond het vrij jammer dat het nodig was want ik had verder geen enkele klacht over de 3T. De 7 is echter een heerlijke telefoon en het grotere scherm bevalt mij ook heel goed.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Golf2vr6 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Wat vind jij vreemd dan? Die rechten die contacten hier heeft zijn ook logisch zoals toegang tot telefoon (om te bellen), toegang tot opslag ( om contacten op telefoon op te slaan) enz.
Dat snap ik wel. Gaat mij om agenda en locatie. Als ik die features wil gebruiken op dat moment schakel ik die permissie wel in. Was eerst namelijk wel zo.
jokko schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:22:
Sinds de upgrade naar Android 10 gaat mijn batterij steeds sneller leeg. Wanneer ik kijk naar het verbruik per app zie ik dat de Google play services de boosdoener is. Hebben meerdere mensen hier last van en mogelijk een fix ? Zie onderstaande afbeelding [Afbeelding]
TheGabeMan schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Nope, system cache clearen helpt hierbij niet.

Je moet even het volgende doen: instellingen > apps > Google Play Services > opslag > opslag wissen (zijn geen persoonlijke gegevens).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Disfigured
  • Laatst online: 20-01 14:34
Ik kan ineens filmen met de wide angle lens. Cool!
Disfigured schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:57:
Ik kan ineens filmen met de wide angle lens. Cool!
Nu je het zegt... Stond hele tijd op 4K60fps. Verklaart waarom de optie niet verscheen; kan blijkbaar alleen met 4K/1080 30fps.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-01 14:58
Mooiste zou natuurlijk zijn dat ze het gewoon beschikbaar maken als je op 4k staat en dan terugschakelt naar 1080 als je de wide angle wil gebruiken. Anders vergeet je het weer om te zetten bij gebruik normale lens.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Nou, ik ben weer up en running na een factory reset. Had wat probleempjes bij instellen (dank hierboven). En ik moet ook zeggen dat het steeds erger word op je Android van scratch in te stellen. Allemaal dingen die standaard geinstalleerd of aan staan. Veel Google meuk die men door je strot wil duwen.

Maar eind goed al goed, hij draait. Het belangrijkste: De batterij lijkt het veeeeel beter te doen (08.00 er uit, nu op 96% na wat belletjes en whatsappjes). Dat is echt prima.
Open Bèta 4 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 4 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,

Here is the latest open beta build for the OnePlus 7 Pro. The OnePlus 7 update will be released next week as our team is still addressing an issue.

Changelog
System
  • Fixed the screen flashing issue with setup while adding the fingerprint
  • Fixed the issue of the accidental muting of a vehicle navigation system with a Bluetooth connection
  • Fixed the disabling of mobile data after an upgrade
  • Optimized visual effects of the permission's pop-up window
  • Optimized the black and white screen issues with some apps
  • Improved system stability and fixed other known issues
Phone
  • Added the "Raise to lower the ringtone" feature in Sounds & Vibration for incoming calls
  • Enabled efficient addition of unknown numbers to contacts
  • Optimized the description for the features
  • Expanded the dial pad area to avoid mis-touches
  • Optimized the message sorting feature by verification code
Calculator
  • Optimized UI and interactive experience
OnePlus Switch
  • Supported transfer of iPhone data through iCloud
Weather
  • Added The Weather Channel as a data source for accurate weather data

• MR_VIPER
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04:07

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wanneer gaan ze de Horizon light aanpassen? Meer en betere mogelijkheden zou een aanvulling zijn. Ik heb in meetings telefoon op stil staan en betere notificatie middels oplichtende zijkant kan dan best wel prettig zijn. De keren dat ik korte tests uitvoerde met samsungs die edge lighting hadden was dat best prettig.

*empty*

• TheGabeMan
MR_VIPER schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:06:
Wanneer gaan ze de Horizon light aanpassen? Meer en betere mogelijkheden zou een aanvulling zijn. Ik heb in meetings telefoon op stil staan en betere notificatie middels oplichtende zijkant kan dan best wel prettig zijn. De keren dat ik korte tests uitvoerde met samsungs die edge lighting hadden was dat best prettig.
Ik zou het mooi vinden als de Horizon regelmatig aan zou blijven springen, zoals je ook met LEDs hebt, totdat je de notificatie weg klikt of de telefoon ontgrendeld.

Mis heel vaak de notificatie op moment van binnenkomen. Eeuwig zonde. Stuur mezelf zo nu en dan even berichtje om Horizon te kunnen zien :F :F :F

• BW1985
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-01 16:48
Sinds ik gisteren mijn OP 7 pro heb geupdate werkt mijn warpcharge niet meer en hij drained veel sneller leeg. 4 uur sot in plaats van 7uur op mijn android 9

• ZiegoM
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-01 13:56

ZiegoM

Yammie R1

Na de minimale verschillen te hebben gezien met de 7T/ 7T Pro ben ik afgelopen weekend ook voor de 7 Pro gegaan (want inmiddels goedkoper) als vervanger van mijn OP6. Tot nu toe erg tevreden hoewel met name het afgeronde scherm en het gewicht wel wat tegenvallen in de praktijk.

\_Specs_/

• stenjeuring
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-01 18:06
ZiegoM schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:55:
Na de minimale verschillen te hebben gezien met de 7T/ 7T Pro ben ik afgelopen weekend ook voor de 7 Pro gegaan (want inmiddels goedkoper) als vervanger van mijn OP6. Tot nu toe erg tevreden hoewel met name het afgeronde scherm en het gewicht wel wat tegenvallen in de praktijk.
In mijn opzicht een goede keus. Hoewel de 7T/7T Pro wellicht beter zijn, zou ik het persoonlijk ook het extra geld niet waard vinden aangezien de 7 Pro ook al een geweldig toestel is. En geen zorgen, het gewicht wen je binnen no-time aan. Wanneer je het toestel zonder case gebruikt blijven de afgeronde randen echter wel een dingetje..

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-01 09:44
Laguna schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:31:
Er zijn hier vast wel mensen die eerst een OP3(T) hadden en nu een 7 (Pro). Hoe bevalt dat nu maanden later? Was de 3 bijvoorbeeld fijner in gebruik? Of helemaal tevreden met het overstappen naar de 7?
Ik mis de notificatie LED soms en de fingerprint was toch echt sneller tov under display, maar t kost je wel een sloot ruimte

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:00
Bij mij hangt chrome sinds vandaag continu...

• kariem112
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om het scherm uit te zetten tijdens een telefoongesprek? Ik druk erg vaak met mijn oor op allerlei knoppen >:) ook de knoppen in de notificatiebalk .....

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:32
asc366 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

Ik mis de notificatie LED soms en de fingerprint was toch echt sneller tov under display, maar t kost je wel een sloot ruimte
Ja ik vrees dat ik de notificatie LED ook ga missen (er is ook geen goed alternatief), de 3,5mm poort valt nog omheen te werken en de FPS is inderdaad ook ondergeschikt. Daar staan natuurlijk wel andere voordelen tegenover maar toch..
kariem112 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:52:
Is er een mogelijkheid om het scherm uit te zetten tijdens een telefoongesprek? Ik druk erg vaak met mijn oor op allerlei knoppen >:) ook de knoppen in de notificatiebalk .....
Ook iets wat bij de OP3 feilloos werkt de proximity sensor. Sinds de 6T zit die sensor achter het scherm. Situaties zoals jij beschrijft zit ik niet op te wachten, mag hopen dat hier een oplossing voor is/komt.

Laguna wijzigde deze reactie 23-10-2019 22:55 (34%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:58
Dat hoort automatisch te gaan als je hem naar je oor tilt.

• kariem112
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Minaaj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

Dat hoort automatisch te gaan als je hem naar je oor tilt.
Ja, dat hoort zo te zijn inderdaad..... Maar dat werk niet altijd even goed. Kan ook komen door de manier van vasthouden, maar het resultaat is hetzelfde :X is er een optie waarbij je tijdens het bellen, het scherm alleen kan aanzetten met een druk op bijvoorbeeld de powerknop?

• job115
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-01 12:29
Leuk die update van de weather app. Wilde met geen mogelijkheid meer een locatie vinden (ook niet na wissen van cache en dergelijke). Dus heb de app er maar weer afgegooid en de oude via de play store geïnstalleerd

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• stenjeuring
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-01 18:06
Na de update van Android 10 (en dan vooral de laatste "incrementele" naar 10.0.1) lijkt het RAM management flink verslechterd te zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een YouTube video opstart en daarna even switch naar Instagram of Spotify o.i.d., is YouTube 80% van de tijd alweer uit het geheugen verwijderd, en wordt de app gereboot wanneer ik terugga.

Bij YouTube en Spotify merkt ik het het meeste, maar het voelt alsof echt elke app vele malen eerder opnieuw moet opstarten na het switchen tussen apps. Hebben anderen hier ook last van, en zijn er misschien manieren om dit op te lossen?

stenjeuring wijzigde deze reactie 24-10-2019 10:43 (7%)

Ik heb dat probleem ook. Word er echt geestelijk gestoord van. Helemaal als ik tijdens het bellen wat wilt doen, gaat 'ie wel eens op zwart. Dan maar niet; ik lock dan m'n telefoon gewoon door middel van de power-button.
stenjeuring schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:32:
Na de update van Android 10 (en dan vooral de laatste "incrementele" naar 10.0.1) lijkt het RAM management flink verslechterd te zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een YouTube video opstart en daarna even switch naar Instagram of Spotify o.i.d., is YouTube 80% van de tijd alweer uit het geheugen verwijderd, en wordt de app gereboot wanneer ik terugga.

Bij YouTube en Spotify merkt ik het het meeste, maar het voelt alsof echt elke app vele malen eerder opnieuw moet opstarten na het switchen tussen apps. Hebben anderen hier ook last van, en zijn er misschien manieren om dit op te lossen?
Ja, app uitsluiten van batterijoptimalisatie. In OxygenOS 10 zit er wel een nieuwe intelligente modus, dus zou op de langere termijn moeten verbeteren, though.

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 00:52
stenjeuring schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:32:

Klopt, heb ik ook last van. Random sluit ie ineens spotify af terwijl ik gewoon aan het luisteren ben met op dat moment het scherm open.

• dennislebbing
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-01 19:15
AnonymousWP schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Ja, app uitsluiten van batterijoptimalisatie. In OxygenOS 10 zit er wel een nieuwe intelligente modus, dus zou op de langere termijn moeten verbeteren, though.
Ik had hier last van bij Google podcast, na 5-10 minuten stopte deze met afspelen. Batterij optimalisatie opties leken geen verschil uit te maken.
Wat wel lijkt te helpen (vingers gekruist) is de app vastzetten in je "recente apps". Blader door je recente apps, als de gewraakte app voorbijkomt rechtsboven op menu klikken en 'vergrendelen' kiezen.

• MMaster23
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-01 12:42
ComTech schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:51:
Net de update naar Android 10 binnen gehaald.
1 ding valt me direct op bij geluiden stonden alle geluiden van beltoon meldingen sms op geen ingesteld.
Als ik die nu weer probeer in te stellen kan ik alleen geluiden selecteren uit interne opslag.
Heb gelukkig wel wat geluidsbestanden daar op staan maar de standaard geluiden van Android kom ik niet tegen.
Wel vaag....
Ik heb exact hetzelfde.. Alle geluiden zijn totaal weg totdat ik reboot. Dan is het weer een tijdje goed maar tijd lang daarna weer verdwenen.

• Laguna
AnonymousWP schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Ik heb dat probleem ook. Word er echt geestelijk gestoord van. Helemaal als ik tijdens het bellen wat wilt doen, gaat 'ie wel eens op zwart. Dan maar niet; ik lock dan m'n telefoon gewoon door middel van de power-button.
Hoe kan dit nog niet een algemeen bekend probleem zijn? Dit is toch echt een serieus issue. Onbegrijpelijk dat OnePlus hier niets mee lijkt te doen, 6T, 7, 7 Pro, 7T, 7T Pro, dat zijn nu inmiddels al 5 toestellen met een niet goed functionerende proximity sensor. Waar je ook je hand houdt over het display, zodra het scherm uitstaat en je drukt op de power knop, gaat het scherm aan en er kunnen dingen gebeuren in je broekzak of zoals al eerder aangegeven tijdens dat je aan het bellen bent. Bovendien is de pocket mode ook verdwenen in OxygenOS 10.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

xeoMe schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:53:
[...]

Is dat niet de balk voor gestures?
Uit te zetten via: settings > buttons & gestures > navigation bar & gestures > Hide the bottom bar
Heb hetzelfde probleem en deze optie helpt niet.

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:09
LtMarx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Heb hetzelfde probleem en deze optie helpt niet.
Ik heb dit in het 7t topic gepost maar het werkt ook voor de 7:
baszzz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:55:
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:

Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100

Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100

Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

baszzz schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

[...]
Thanks! Is dit een bug van gboard of van oxygen os?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 09:05
baszzz schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

[...]
Thanks, het werkt!

• ComTech
  • Laatst online: 19:54
Ik heb na de update steeds problemen met de Rabo wallet app.
Ik moest opnieuw registreren dat heb ik gedaan duurde allemaal lang en vaak foutmelding maar het is gelukt.
Maar als ik na een tijdje de app weer open moet ik weer registreren ?
Sta je daar bij het betaalautomaat en werkt het niet (gelukkig altijd de pinpas mee).

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:09
LtMarx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Thanks! Is dit een bug van gboard of van oxygen os?
Ik meen dat dit bewust zo is gemaakt door oneplus.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-01 14:58
Als ik via Whatsapp fotos wil versturen werkt het niet. Ik kan geen fotos selecteren. Dan moet ik via de Google foto's app een foto selecteren en delen drukken. Meer mensen hier last van?

• Golf2vr6
Boinkie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:11:
Als ik via Whatsapp fotos wil versturen werkt het niet. Ik kan geen fotos selecteren. Dan moet ik via de Google foto's app een foto selecteren en delen drukken. Meer mensen hier last van?
Sinds kort hier ook last van. Na het opnieuw opstarten van de telefoon lijkt het weer te werken.

Golf2vr6 wijzigde deze reactie 26-10-2019 14:34 (9%)

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• ComTech
  • Laatst online: 19:54
Boinkie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:11:
Ja dat had ik net dus ook een keer best irritant.
Echt elke grote update van Android zitten er zulke rare bugs in hoe krijgen ze dat bij oneplus toch elke keer voor elkaar.

Wat me trouwens ook opgevallen is is dat warp laden best langzaam gaat.
Heb net meer als een half uur nodig gehad om van 44% naar 67% te gaan.
En dan geeft de telefoon aan nog 53 minuten tot volledig opgeladen.

Edit : oh en dan heb je een herstart gedaan ivm die Whatsapp foto verstuur bug zijn alle geluiden (ringtoo notificatie toon enz) weer weg.
Maar weer herstarten dus.... |:(
(Sorry moest even m'n frustratie kwijt)...

ComTech wijzigde deze reactie 27-10-2019 20:04 (13%)

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• H-S
  • Laatst online: 17:41
Apart om te lezen dat jullie zoveel last van bugs hebben..

Ik heb zelf nergens last van, ben zelf ook nog geen bugs tegengekomen

• Supremes
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-01 17:59
Heb een OP7 Pro, en zit nu net een weekje op A10. Herken een aantal van de bugs die hier beschreven worden, zoals het beperkt functioneren van de proximity sensor. Onderbreking van audio in standby had ik ook last van, maar een reboot heeft dat vooralsnog opgelost. Verder zijn een aantal bugs vooral het gevolg van Android-apps die nog niet geoptimaliseerd zijn voor A10.

Ander ding dat me opvalt (en dat ik hier nog niet met zoveel woorden voorbij heb zien komen) is de gevoelsmatig wat teruggelopen batterijduur. Voorheen kon ik eenvoudig een dag doorkomen, dat lukt nu soms met intensief gebruik niet. De hier vermelde SoT van 5 uur red ik echt niet. Tot nu toe dus nog niet zo tevreden over deze update...

• SmiGueL
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
Met contactloos betalen (rabobank) moet je soms je pincode op de telefoon ingeven. Tot 2 updates geleden kwam automatisch dat scherm naar voren als dat moest. Nu gebeurt er niks (behalve dat de pin terminal aangeeft dat er een code vereist is). Ik moet dan zelf de rabo app openen om een code in te kunnen voeren. Meer mensen deze ervaring?
Ik heb exact hetzelfde.
In het begin vond ik het niet heel erg dat er geen pop-up melding van de app kwam na het betalen, omdat die opzich toch weinig toevoegd, maar als deze ook niet komt op het moment dat je je 'pin'code in moet voeren is dat wel irritant. Helemaal als er een rij achter je staat en jij staat daar met je phone te knooien om appjes aan de gang te krijgen.

Het probleem speelt bij mij sinds de dag dat ik de app werkend heb op Android 10. (Nu iets meer dan 1 maand)
Ik zal maar weer eens melding maken bij de support. Voor mijn gevoel werd er vorige keer nog geluisterd/verwerkt/geprioriteerd ook dus ik zou het meer mensen aanraden om te doen. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

SmiGueL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Ik heb exact hetzelfde.
In het begin vond ik het niet heel erg dat er geen pop-up melding van de app kwam na het betalen, omdat die opzich toch weinig toevoegd, maar als deze ook niet komt op het moment dat je je 'pin'code in moet voeren is dat wel irritant. Helemaal als er een rij achter je staat en jij staat daar met je phone te knooien om appjes aan de gang te krijgen.

Het is bij mij sinds de dag dat ik de app werkend heb op Android 10. (Nu iets meer dan 1 maand)
Ik zal maar weer eens melding maken bij de support. Voor mijn gevoel werd er vorige keer nog geluisterd/verwerkt/geprioriteerd ook dus ik zou het meer mensen aanraden om te doen. ;)
Maar zoals ik het nu begrijp is het een 'feature' van Android 10. Dat apps niet de voorgrond over kunnen nemen. Als je een uitzonderingsregel zelf zou kunnen instellen zou dat wel prettig zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• SmiGueL
Sandyman538 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:08:

Maar zoals ik het nu begrijp is het een 'feature' van Android 10. Dat apps niet de voorgrond over kunnen nemen. Als je een uitzonderingsregel zelf zou kunnen instellen zou dat wel prettig zijn.
Ja inderdaad, daar lijkt t wel op..
Batterijoptimalisatie voor de app disablen biedt helaas geen oplossing (meer relevante instellingen kan ik niet bedenken..)

Ik heb m'n betaallimiet maar flink omhoog geknald om het pincode invoeren maar zoveel mogelijk te vermijden. :P Maar helaas blijft de limiet van €25+ transacties bestaan dus het blijft een roulette..

• TheGabeMan
SmiGueL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Ik heb exact hetzelfde.

Het probleem speelt bij mij sinds de dag dat ik de app werkend heb op Android 10. (Nu iets meer dan 1 maand)
Ik heb dit bij BUNQ en die app heeft een widget die ik op mijn home page heb geplaatst. Als ik daar op klik, vraagt ie om fingerscan en dan kan ik betalen

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-01 11:01
Supremes schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:17:
Heb een OP7 Pro, en zit nu net een weekje op A10. Herken een aantal van de bugs die hier beschreven worden, zoals het beperkt functioneren van de proximity sensor. Onderbreking van audio in standby had ik ook last van, maar een reboot heeft dat vooralsnog opgelost. Verder zijn een aantal bugs vooral het gevolg van Android-apps die nog niet geoptimaliseerd zijn voor A10.

Ander ding dat me opvalt (en dat ik hier nog niet met zoveel woorden voorbij heb zien komen) is de gevoelsmatig wat teruggelopen batterijduur. Voorheen kon ik eenvoudig een dag doorkomen, dat lukt nu soms met intensief gebruik niet. De hier vermelde SoT van 5 uur red ik echt niet. Tot nu toe dus nog niet zo tevreden over deze update...
SoT van 4 uur is wat ik gemiddeld haal, nooit hoger geweest dan 4 1/2 uur. Had eigenlijk wel meer verwacht.
De iPhone 11 Pro max met 3.969mAh haalt easy 7 3/4 uur... ;)

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• TheGabeMan
ItsWillem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

SoT van 4 uur is wat ik gemiddeld haal, nooit hoger geweest dan 4 1/2 uur. Had eigenlijk wel meer verwacht.
De iPhone 11 Pro max met 3.969mAh haalt easy 7 3/4 uur... ;)
Zit op 10.0.1 en haal makkelijk 6u SOT, soms meer en 28u. Niet veranderd sinds Android 10.

• ItsWillem
TheGabeMan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Zit op 10.0.1 en haal makkelijk 6u SOT, soms meer en 28u. Niet veranderd sinds Android 10.
Hoe dan? Wat doe je op je telefoon om dat te halen?

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:58

Dit haalde ik laatst, toegegeven niet erg veel scherm gebruik, gebruik verder geen wifi en bluetooth wel vaak aan (speel via bubbleupnp eigen library vanaf thuis)
6uur schermtijd op een dag voor mij zou erg veel zijn (gebruik web whatsapp) en ben eigenlijk wel te spreken over de accu duur.

Minaaj wijzigde deze reactie 28-10-2019 22:31 (24%)

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

ItsWillem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Hoe dan? Wat doe je op je telefoon om dat te halen?
Wat doe jij op je telefoon om het niet te halen?

• ItsWillem
Sandyman538 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:00:
[...]

Wat doe jij op je telefoon om het niet te halen?
Zo ziet m'n verbruik er vandaag uit:

Met SOT van 2u 41min

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-01 12:37
Je hebt toch serieus ergens een drain zitten (van een of andere app). Je verliest vooral in de nacht best veel procenten als ik zo naar je grafiek kijk. Ik verlies meestal maar 5 a 8% tijdens 7 uurtjes slapen.

Geen idee wat er bij jou op de achtergrond allemaal staat te synchroniseren, maar wellicht dat je eens de batterij besparing kan aanzetten als je gaat slapen en kijken hoe het dan verloopt?

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

ItsWillem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:09:
[...]

Zo ziet m'n verbruik er vandaag uit:
[Afbeelding]
Met SOT van 2u 41min
[Afbeelding]
Maar als je dit doortrekt naar 0 procent kom je op een sot van 4 uur 20. En als je dan instagram uitzet op ruim 5 uur. Niet gek toch?

• ItsWillem
Sandyman538 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:20:
[...]

Maar als je dit doortrekt naar 0 procent kom je op een sot van 4 uur 20. En als je dan instagram uitzet op ruim 5 uur. Niet gek toch?
Tja zonder insta wordt lastig, dan is 5u nog steeds weinig.

Heb trouwens wel altijd issues met Instagram meldingen: hij krijgt ze pas binnen tijdens het openen van de app :/

ItsWillem wijzigde deze reactie 28-10-2019 23:33 (42%)

• TheGabeMan
ItsWillem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:25:
[...]

Tja zonder insta wordt lastig, dan is 5u nog steeds weinig.

Heb trouwens wel altijd issues met Instagram meldingen: hij krijgt ze pas binnen tijdens het openen van de app :/
Snapchat is op de een of andere manier een echte battery drainer. Ook al staat ie soms niet in t lijstje. Ik gebruik Snapchat nauwelijks, maar na gebruik ga ik altijd naar de app properties om de app echt helemaal te stoppen. Ik weet dat bijv mijn kinderen snapchat continue gebruiken om met vrienden te communiceren, zoals ik WhatsApp en Telegram gebruik. In dat geval helpt t niet echt en is t ook niet heel werkbaar om de app steeds zo te stoppen.

• MichaelJagroep
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 23-01 12:18
ComTech schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Wat me trouwens ook opgevallen is is dat warp laden best langzaam gaat.
Heb net meer als een half uur nodig gehad om van 44% naar 67% te gaan.
En dan geeft de telefoon aan nog 53 minuten tot volledig opgeladen.
Ik heb er ook last van.. Telefoon geeft wel de melding snelladen aan maar het duurt veel langer voor dezelfde percentage erbij is gekomen dan voorheen (weet niet precies wanneer het ontstaan is).

Voorheen laadde ik het tijdens woonwerkrit van 20minuutjes er ruim 50-60% bij.. Nu mag ik blij zijn als er 30-40% in 20 minuten bij is gekomen.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 24-01 22:49
Een vraag. Ik overweeg een oneplus 7 pro aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de batterijduur en de camera kwaliteit. Graag hoor ik meerdere reacties. Alvast bedankt.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

zuukie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:11:
Een vraag. Ik overweeg een oneplus 7 pro aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de batterijduur en de camera kwaliteit. Graag hoor ik meerdere reacties. Alvast bedankt.
batterijduur: top
camerakwaliteit: middelmatig en traag

• Disfigured
Ben best wel onder de indruk van de nieuwe Portrait mode. Eerst werkte die alleen met de telephoto lens maar nu dus ook met de normale. Je krijgt dus veel meer objecten in je portait foto's (zoals auto's of meerdere mensen). Er is iets teveel bokeh bij de foto's van de auto, maar voor een smartphone is het echt impressive vind ik.

• dennislebbing
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-01 19:15
Niet teveel bokeh hoor, mooi. Of bedoel je dat je iets meer scherptediepte zou willen zien?

• midego
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-01 13:26

midego

Hyundai Kona EV

Met welke telefoon heb je deze foto's gemaakt?

Hyundai Kona EV sinds 18-07-2019

• Disfigured
dennislebbing schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:38:
Niet teveel bokeh hoor, mooi. Of bedoel je dat je iets meer scherptediepte zou willen zien?
Ja, dat eigenlijk. Zou de rest van de auto iets scherper willen zien.
midego schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:02:
Met welke telefoon heb je deze foto's gemaakt?
Oneplus 7 Pro met de laatste update.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 24-01 22:49
Bedankt voor de reacties. Nog een vraag. Bestaat de mogelijkheid ook om de pop UP camera uit te zetten 🤔Hoor het graag. Alvast bedankt

• TheGabeMan
zuukie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:08:
Bedankt voor de reacties. Nog een vraag. Bestaat de mogelijkheid ook om de pop UP camera uit te zetten 🤔Hoor het graag. Alvast bedankt
Mij niet bekend, maar als je geen selfie maakt of face-id inlog gebruikt, dan komt ie niet naar buiten.

Waarom wil je dat trouwens?

• SmiGueL
zuukie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:21:
Een vraag. Bestaat de optie om de pop up camera geheel uit te sluiten bij de Pro?
zuukie schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:51:
kun je de pop up camera ook uitzetten. Hoor het graag
zuukie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:08:
Bestaat de mogelijkheid ook om de pop UP camera uit te zetten 🤔Hoor het graag. Alvast bedankt
Kerel... :P

No offence, maar waarom elke maand dezelfde vragen stellen terwijl het antwoord op 'zit er een screenprotector bij' in zowat elke review staat..

• Sm0k3r
  • Laatst online: 28-11-2019

Sm0k3r

cough...cough...

Ok, begin te balen, mijn telefoon kan geen wifi verbinding in stand houden, video call of iets dergelijks wat een stabiele verbinding nodig heeft werkt niet, kan browsen, kan internet behouden maar hij blijft maar droppen. Iemand die dit ook heeft ervaren of moet ik hem ruilen?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Supremes
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-01 17:59
Sm0k3r schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:56:
Ok, begin te balen, mijn telefoon kan geen wifi verbinding in stand houden, video call of iets dergelijks wat een stabiele verbinding nodig heeft werkt niet, kan browsen, kan internet behouden maar hij blijft maar droppen. Iemand die dit ook heeft ervaren of moet ik hem ruilen?
Hier heb ik zelf helemaal geen last van. Is het ook als je via 3G of 4G verbindt? Dan zou het kunnen duiden op een softwarefoutje, maar anders zou ik toch even terugsturen.

Mijn batterij lijkt inmiddels iets beter te presteren, nadat ik een boel apps heb verwijderd die ik toch erg sporadisch gebruikte. Denk dat het lag aan de compatibiliteit met A10, want het speelde echt sinds die update; daarvoor haalde ik vaak wel gewoon 6/7u SoT.

Overigens zijn er ook de nodige dingen verbeterd. Zo lijkt casten via diverse apps (Disney+, Neflix, Spotify) iets beter te werken. Vooral Disney+ had ik veel moeite mee, die app liep de helft van de tijd vast. |:( Dat is nu als sneeuw voor de zon verdwenen. De app is nog steeds traag maar het casten werkt perfect.

• Sm0k3r
  • Laatst online: 28-11-2019

Sm0k3r

cough...cough...

Supremes schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Hier heb ik zelf helemaal geen last van. Is het ook als je via 3G of 4G verbindt? Dan zou het kunnen duiden op een softwarefoutje, maar anders zou ik toch even terugsturen.
Via 4g gaat het zoals het hoort, geen wegvallende verbinding, heb de accesspoints ook gecontroleerd op nieuwe firmware maar alle overige apparaten vertonen dit niet.

Ik kijk het nog een paar dagen aan en indien ik geen oplossing kan vinden wordt het dan maar ruilen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Golf2vr6

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je hebt gelijk, maar zou je de volgende keer een topicreport willen aanmaken? Dan zien we deze offtopic reacties nog eerder.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:36
Hallo OnePlus 7 gebruikers. Ik ben OnePlus 6 gebruiker die sinds vandaag over is op Android 10.

Mag ik eens vragen wat er op jullie telefoons voor datum staat onder Instellingen|Beveiliging & schermbeveliging|Google Play-systeem update?

Bij mij staat daar nog 1 september 2019.

• SmiGueL
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:55:
Mag ik eens vragen wat er op jullie telefoons voor datum staat onder Instellingen|Beveiliging & schermbeveliging|Google Play-systeem update?

Bij mij staat daar nog 1 september 2019.
Hier ook.*

Toen ik er op klikte vroeg ie of ik wou rebooten.

Na een reboot staat er 1 oktober 2019. :P

Ik moet schijnbaar vaker rebooten. O-) 8)7

OnePlus 7 Pro
Oxygen OS 10.0.1.GM21BA

SmiGueL wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:00 (57%)

• MR_VIPER
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04:07

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

SmiGueL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:08:
[...]

Hier ook.*

Toen ik er op klikte vroeg ie of ik wou rebooten.

Na een reboot staat er 1 oktober 2019. :P

Ik moet schijnbaar vaker rebooten. O-) 8)7

OnePlus 7 Pro
Oxygen OS 10.0.1.GM21BA
Ik moest ook klikken voor een herstart (was 1 september 2019). Nu staat er 1 Augustus 2019 :X en geeft hij aan dat er geen update is / hij up to date is.

*empty*

• geelers
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:29
Als ik dit zo lees klik ik maar nergens op 😅 Heb toevallig afgelopen weekend gekeken voor een update, tevergeefs. Status op de 7P is hier ook 09-2019.

• asc366
Hopelijk fixt dit de ghost touches!

New OOS Open Beta for the OnePlus 7 and 7 Pro

Details
• Version: OB5
• Type: #ota
• Build: #beta
• Device: #OP7 #OP7P

Changelog

System
• Optimized adaptive brightness
• Optimized touch experience while playing
games
• Fixed the the navigation bar color under the
dark mode
• Added privacy alerts for the applications with
the permissions access to camera, location etc
• Improved the system stability and fixed the
known issues

Weather
• Improved stability and fixed the known issues

Emergency Rescuer
• Optimized the functionality to improve product
experience

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-01 11:22
Iemand hier ook problemen met de picture gallery? Ik heb een OP7 Pro met up to date software. Geen Beta!

Soms is het onmogelijk om foto's toe te voegen in whatsapp, mail, messenger. De app blijft maar cirkels draaien zelfs na handmatig sluiten lukt het nog niet. Enige oplossing is reboot van de telefoon. Ik heb deze issue sinds de update.

Mijn app Payconic wil ook niet meer werken. Tijdens scannen van QR code blijft die maar lopen. Betaling mislukt telkens.

Dat is ook sinds de update...

Sphinkx wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:59 (18%)

• asc366
asc366 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:07:
Hopelijk fixt dit de ghost touches!

New OOS Open Beta for the OnePlus 7 and 7 Pro

System
• Optimized adaptive brightness
• Optimized touch experience while playing games
Helaas. It doesn't. |:( :-( -O-

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-01 14:48

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Wat voor hoes heb je?

Specs

• asc366
De sandstone

• Huigie

Huigie

Probeer voor de gein eens de hoes die er standaard bij zat.

Specs

• Esumontere

Esumontere

Huigie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:36:
Maar die is lelijk en ligt niet lekker in de hand :(

• Huigie

Huigie

Esumontere schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:16:
[...]

Maar die is lelijk en ligt niet lekker in de hand :(
Ik weet het maar als je het daar niet mee hebt dan misschien een andere hoes aanschaffen?

Check: YouTube: OP7 touch issue 2

Huigie wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:33 (16%)

Specs

• asc366
Huigie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:36:
Ik weet dat het daarmee opgelost is en dat het komt doordat ik de onderkant (base metal) van m'n foon aanraak. :)

Ik vind die sandstone gewoon fijn en aangezien het vaak na een reboot een dag of wat goed gaat en ik t echt niet gereproduceerd krijg, doet me vermoeden dat t software is die t kan fixen ipv een hardware matig defect.

• asc366
Huigie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:27:
[...]

Ik weet het maar als je het daar niet mee hebt dan misschien een andere hoes aanschaffen?

Check: YouTube: OP7 touch issue 2
Yep, dat filmpje staat ook in de thread over ghost touches (https://forums.oneplus.co...s-7-touch-issues.1070754/) gelinkt en neem daar zelf ook wel actief in deel.

't zou mooi zijn als er een sandstonehoesje was waarbij de onderkant ook bedekt was. Misschien toch maar eens een skin ipv hoesje. Maar de sandstone maakt 'm gewoon wat minder slippery.

't Mooist zou natuurlijk zijn als ze dit "gewoon" fixen..

• Huigie

Huigie

Ben bang dat het een hardware dingetje is waarvan ze de symptomen kunnen verminderen maar niet fixen. Beetje "Apple antenna-gate". Bumper ipv case gebruiken is denk ik de enige "fix".

Specs

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-01 16:21
Sphinkx schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:57:
Iemand hier ook problemen met de picture gallery? Ik heb een OP7 Pro met up to date software. Geen Beta!

Soms is het onmogelijk om foto's toe te voegen in whatsapp, mail, messenger. De app blijft maar cirkels draaien zelfs na handmatig sluiten lukt het nog niet. Enige oplossing is reboot van de telefoon. Ik heb deze issue sinds de update.

Mijn app Payconic wil ook niet meer werken. Tijdens scannen van QR code blijft die maar lopen. Betaling mislukt telkens.

hier ook...
Foto's gedraaid in de galerij.
Reboot is idd de enige optie

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• SmiGueL
Nog meer mensen last van WhatsApp battery drain issues sinds ~2 november?

Het viel mij op dat WhatsApp sinds een week echt gigántisch veel batterijverbruik had.
(Ik kijk altijd even naar mijn SOT vlak voordat ik hem in de lader steek)

Waar WhstaApp de afgelopen maanden een gemiddeld, maar redelijk vergelijkbaar, accuverbruik (per lading) heeft van 10% is dit sinds 2 november 25% a 30%.
Nu heb ik toevallig sinds een week mijn wallpaper veranderd van de standaard lichte naar een donkere variant (met het idee om nog langer met een acculading te doen) maar sinds deze aanpassing is mijn SOT van 7+ uur naar ~5 uur gedaald. :z

Nu zie ik net dat het internet er al vol mee staat, maar mocht iemand een fix hebben houdt ik me aanbevolen.
https://www.trustedreview...y-issues-whatsapp-3953132
https://www.androidcentra...-being-decimated-whatsapp

Edit:
Lees dat Apps --> WhatsApp --> Battery Optimization --> Optimize kan werken, maar ik heb het voorgevoel dat de helft van de berichten (en/of WhatsApp Web) dan niet meer instant binnenkomt... We'll see. :P

Edit2:
Thanks, de mobiele website van WhatsApp zelf linkte me naar de Play Store (versie van oktober) dus ik wist niet dat er al een update was.

SmiGueL wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:21 (21%)

• Laguna
@SmiGueL in versie 325 is dat gefixt, hier te downloaden: https://www.whatsapp.com/android/

Edit: laat maar.. leek gefixt maar is toch niet het geval :/

Laguna wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:48 (27%)

Is bij mij gefixt door WhatsApp force stop te doen.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Misschien kijk ik er wel verschrikkelijk overheen, maar hoe/waar zet ik die gaming mode uit? Zoeken in setings geeft geen resultaten en onder de utilities ook niets.

• TheGabeMan
Sphinkx schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:57:

Ergens op ander forum gelezen dat iemand dit issue alleen had bij 4G verbinding, maar niet op een wifi netwerk. Kun jij die relatie ook ontdekken?

• geelers
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:29
SmiGueL schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:03:
Nog meer mensen last van WhatsApp battery drain issues sinds ~2 november?

Het viel mij op dat WhatsApp sinds een week echt gigántisch veel batterijverbruik had.
(Ik kijk altijd even naar mijn SOT vlak voordat ik hem in de lader steek)

Waar WhstaApp de afgelopen maanden een gemiddeld, maar redelijk vergelijkbaar, accuverbruik (per lading) heeft van 10% is dit sinds 2 november 25% a 30%.
Nu heb ik toevallig sinds een week mijn wallpaper veranderd van de standaard lichte naar een donkere variant (met het idee om nog langer met een acculading te doen) maar sinds deze aanpassing is mijn SOT van 7+ uur naar ~5 uur gedaald. :z

Nu zie ik net dat het internet er al vol mee staat, maar mocht iemand een fix hebben houdt ik me aanbevolen.
https://www.trustedreview...y-issues-whatsapp-3953132
https://www.androidcentra...-being-decimated-whatsapp

Edit:
Lees dat Apps --> WhatsApp --> Battery Optimization --> Optimize kan werken, maar ik heb het voorgevoel dat de helft van de berichten (en/of WhatsApp Web) dan niet meer instant binnenkomt... We'll see. :P

Edit2:
Thanks, de mobiele website van WhatsApp zelf linkte me naar de Play Store (versie van oktober) dus ik wist niet dat er al een update was.
Ik had nergens last van en prees mezelf gelukkig. Draai al een maand(?) A10.0.1 en apps update ik vaak wel binnen 1-2 dagen als die beschikbaar zijn. Maar nu gaat er als donderslag bij heldere hemel toch iets mis.

Gisteren heb ik de telefoon weggelegd tussen 23.00-23.15 uur. Daarvoor had ik de telefoon opgeladen tot 96% en heb ik zonder bijladen Netflix, Chrome, Whatsapp, Instagram gebruikt. Oh, en de wekker ingesteld. Die ging om 5.45 uur. Ik kan me niet herinneren dat ik ging slapen met minder dan 10% accu. Volgens mij was het wel in orde. Echter werd ik zojuist wakker met 2% resterend. Als ik deze grafiek analyseer denk ik:
- Circa 9 uur geleden van de stroom gehaald
- 6,5 uur geleden gaan slapen
- Dus 2,5 uur op Netflix, Chrome en Whatsapp gezeten
- Voor het gemak dus 2/3 van de tijd geslapen

Het batterij verbruik denderde vannacht echter vrolijk lineair door :/ :/

• Esumontere

Esumontere

Ravefiend schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:43:
Als je last hebt van de battery drain, dan best toch al even de nieuwste versie van Whatsapp installeren, nl. de 2.19.325 die nog niet via de Google Play beschikbaar is. Deze tip las ik hier:
https://www.gizmodo.co.uk...drains-oneplus-batteries/

https://www.whatsapp.com/android/

Vooralsnog lijkt dat het probleem met mijn OP3 opgelost te hebben sinds gisteren. Als dat niet het geval is dan hoor ik het graag hier. :)
Uit het OP 3/3T topic! Ik heb hem zojuist geinstalleerd, benieuwd of dit het probleem oplost.

Degene bij wie de download van de Whatsapp website niet werkt, kan hem ook van mijn Google Drive downloaden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Esumontere wijzigde deze reactie 13-11-2019 08:59 (22%)

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:32

Ravefiend

Carpe diem!

Esumontere schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
[...]
Degene bij wie de download van de Whatsapp website niet werkt, kan hem ook van mijn Google Drive downloaden:
Juist ja, met Chrome downloaden werkte het ook niet bij mij door enkel maar op de download button te drukken. Long press en dan de optie 'Download link' lukt bij mij wel om de apk binnen te halen. ;)

Edit: *zucht* .. en daar is alweer de notification 'High power usage reminder - WhatsApp is draining your battery'. Dat is met WhatsApp Messenger version 2.19.325 op een OnePlus 3, Android Pie 9, Oxygen OS 9.0.5. Het lijkt het dus op dat ook deze laatste versie van WhatsApp zelf het probleem ook niet opgelost. |:(

Ravefiend wijzigde deze reactie 13-11-2019 10:10 (27%)

• SmiGueL
Esumontere schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
Uit het OP 3/3T topic! Ik heb hem zojuist geinstalleerd, benieuwd of dit het probleem oplost.
Doe geen moeite, deze versie draint mijn accu net zo hard als de vorige versie. :/

(Ook Laguna heeft zijn bericht al aangepast)

SmiGueL wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:08 (4%)

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-01 11:22
TheGabeMan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:18:
[...]

Ergens op ander forum gelezen dat iemand dit issue alleen had bij 4G verbinding, maar niet op een wifi netwerk. Kun jij die relatie ook ontdekken?
Ik had de issue wanneer ik bezig was op 4G. Bij Wifi heb ik het probleem nog niet gehad. Maar sinds de reboot heb ik het probleem niet meer terug gehad. Maar dat kan nog komen natuurlijk...

• Golf2vr6
De oplossing voor mensen die geen meldingen krijgen met Flitsmeister als deze op de achtergrond draait (bijvoorbeeld bij autostart).

Golf2vr6 wijzigde deze reactie 14-11-2019 08:33 (20%)

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True