Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• den1972
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-10-2019
The-X schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Ervaar je dit ook met een app als GPS Test?
Ja, maar na een reboot werkt het weer. Vreemd maar nu weet ik wat ik kan doen. Thanks

• den1972
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-10-2019
Oceanview schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

Ik had een keer met mijn op7 pro dat mijn gps het helemaal niet meer deed. Dus alleen mijn globale positie werd weergegeven door middel van netwerk. Een reboot had dit verholpen.
Bij mij ook. Kan nu weer als een kip zonder kop ergens heen rijden­čśë

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18:56
TheGabeMan schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:49:
Ik heb gemerkt dat de gesprekskwaliteit tegenwoordig flink wordt beinvloedt door het hoesje. Ik gebruik de meegeleverde doorzichtige hoes en collega's klagen dat ik moeilijk te verstaan ben, gedempte spraak. Omschakelen op speaker is dan de oplossing. Nu blijkt dat als ik het hoesje er vanaf haal, het echt stukken beter is.

Als ik naar het hoesje kijkt, lijken mij echt alle gaten die nodig zijn, goed ruimte te geven. Snap dus niet waar het aan kan liggen. Enig idee? Welke punten zou ik extra op moeten letten om te zien of deze per ongeluk afgedekt zijn?

En een andere vraag: Tips voor een goed hoesje? Ik gebruik een hoesje niet tegen krassen of zo, maar puur omdat de 7Pro veel te glad is in mijn handen, zeker als ik in het bos tijdens t fietsen even snel een foto wil maken. Was al aan t denken misschien van die structuurstickers of zo erop te plakken :-)
Ik gebruik de officiele sandstone case. Dit hoesje is aardig dun, bied redelijke bescherming bij kleine valpartijen en geeft uitstekende grip.

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-01 11:40
Weet iemand waar het afhankelijk van is of VoWiFi wel of niet werkt?

Ik heb Vodafone/Ziggo. Volte werkt tot nu toe bijna altijd
Thuis werkt VoWiFi niet maar ik heb een ouder ziggo modem in bridge modus.
Bij een vriend werkt VoWiFi wel maar die heeft net een nieuw (+/- 2 maanden oud) ziggo modem.
Bij mijn ouders werkt VoWiFi niet die hebben wel het nieuwere (+/- 2jaar oud) witte ziggo modem.
In de sportschool heeft een iemand op de oneplus 6t wel VoWifi en ik op de 7 Pro niet.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:59

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Ricardo_1994 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Ik gebruik de officiele sandstone case. Dit hoesje is aardig dun, bied redelijke bescherming bij kleine valpartijen en geeft uitstekende grip.
Behalve dat je met die sandstone cover last kunt krijgen van ghost touches (zoals ik...).

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• Ricardo_1994
Esumontere schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Behalve dat je met die sandstone cover last kunt krijgen van ghost touches (zoals ik...).
Nog nooit last van gehad. Moet wel zeggen dat ik geen NFC gebruik.

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-01 12:37
sweetdude schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:16:
Thuis heb ik een Ubee EVW321 modem in bridge modus met een Asus router er achter en VoWiFi werkt gewoon, zowel op T-Mobile als Vodafone. Op mijn werk verkiest mijn telefoon met T-Mobile sim zelfs voor VoWiFi (verbonden met Eduroam, WiFi van hoger/universitair onderwijs) boven het sterke 4G signaal.

Dus een oud modem in bridge modus lijkt mij hier niet het probleem.
Esumontere schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:31:
Hier ook last van ghost touches met mijn OP7 met sandstone cover. Zelfs als NFC uit staat. Het is met de Android 10 upgrade wel iets beter geworden.

SebasFM wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:05 (24%)
Reden: extra quote

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-01 09:44
SebasFM schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:03:

Hier ook last van ghost touches met mijn OP7 met sandstone cover. Zelfs als NFC uit staat. Het is met de Android 10 upgrade wel iets beter geworden.
Ja, dat idee heb ik ook dat 't iets minder is, maar zeker nie t weg. Fingers crossed dat de volgende update een en ander fixt. Zag al dat oneplus7pro-5g de update naar de oktoberpatch al krijgt, dus ik denk dat 'ie voor "ons" ook niet lang meer duurt. En anders toch eens kijken naar de 7T

• TheGabeMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 17:46
asc366 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Ja, dat idee heb ik ook dat 't iets minder is, maar zeker nie t weg. Fingers crossed dat de volgende update een en ander fixt. Zag al dat oneplus7pro-5g de update naar de oktoberpatch al krijgt, dus ik denk dat 'ie voor "ons" ook niet lang meer duurt. En anders toch eens kijken naar de 7T
Ik wacht ook met smacht op de eerste 10.x update, want de laatste dagen wordt t met reboots zo erg dat ik zelfs twijfel om terug te gaan naar 9.x.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

Ik heb gemerkt dat de gesprekskwaliteit tegenwoordig flink wordt beinvloedt door het hoesje. Ik gebruik de meegeleverde doorzichtige hoes en collega's klagen dat ik moeilijk te verstaan ben, gedempte spraak. Omschakelen op speaker is dan de oplossing. Nu blijkt dat als ik het hoesje er vanaf haal, het echt stukken beter is.

Als ik naar het hoesje kijkt, lijken mij echt alle gaten die nodig zijn, goed ruimte te geven. Snap dus niet waar het aan kan liggen. Enig idee? Welke punten zou ik extra op moeten letten om te zien of deze per ongeluk afgedekt zijn?

En een andere vraag: Tips voor een goed hoesje? Ik gebruik een hoesje niet tegen krassen of zo, maar puur omdat de 7Pro veel te glad is in mijn handen, zeker als ik in het bos tijdens t fietsen even snel een foto wil maken. Was al aan t denken misschien van die structuurstickers of zo erop te plakken :-)
Een D brand skin gebruiken.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:58
PWM schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Op GPS na heb ik nog nooit issues gehad met enige OnePlus. Groot fan van het merk. Na de update heb ik nu gezworen nooit meer iets te kopen van OnePlus. Go figure ;)

[...]

Mijn OnePlus heeft Noord en Zuid nog nooit uit elkaar weten te houden. Ik gebruik hem vooral in buitenlandse steden bij het lopen, maar links is rechts en vice versa. Geen idee waar ze dat onderdeel inkopen.
https://www.wikihow.com/C...on-Google-Maps-on-Android

Deze kan je ff proberen, had ik ook last van in begin, sloeg hij kompas over bij opstarten.

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 08:59
Via XDA:

Heads Up Team,

The team has gathered lot of feedback and is working on preparing a hotfix version to fix the reported bugs so please be patient.

Current Rollout Status: Paused

ETA: Before the end of this month / post launch

Thank you for your patience and consideration,

Funk Wizard

Bron: https://forum.xda-develop...ota-t3931090/post80470977

┬»\_(Ńâä)_/┬» OnePlus 7 Pro

• Pedrooo
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:09

Pedrooo

Ik doe mijn best

https://dbrand.com/shop/grip/oneplus-7-pro-cases

Ik vind deze heel fijn & je kan ook stickers plakken... ;)

D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:30

Nickname does not reflect reality

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 23:08
Hebben jullie de Android 10 update gewoon gekregen of zelf gedownload?

• Ricardo_1994
Iemand enig idee of er een Gcam versie is die werkt op Android 10 met alle 3 de camera's werkend (achterkant)?

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik ben even de draad kwijt; wat is nu de meest recente versie die OTA is verspreid?

• stenjeuring
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-01 18:06
KaiseRRuby schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:35:
Hebben jullie de Android 10 update gewoon gekregen of zelf gedownload?
Sanction schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:13:
Ik ben even de draad kwijt; wat is nu de meest recente versie die OTA is verspreid?
OnePlus is (heel beperkt) begonnen met de OTA roll-out van de op Android 10 gebaseerde OxygenOS 10, maar deze scheen te veel bugs (waar ikzelf overigens nauwelijks iets van merk) te hebben. Dit heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf besloten heeft de OTA roll-out te pauzeren, maar een aantal gebruikers heeft deze dus wel OTA gekregen. OxygenOS 10 is ook beschikbaar in de app Oxygen Updater, waar ook veel gebruikers hem vandaan hebben.

De meest recente OTA versie is (voor de meeste mensen) dus de vorige versie, namelijk OxygenOS 9.5.11. OnePlus zal OxygenOS 10 waarschijnlijk deze maand nog voor alle gebruikers uitrollen.

stenjeuring wijzigde deze reactie 09-10-2019 23:21 (15%)

• KaiseRRuby
stenjeuring schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:18:
[...]

[...]

OnePlus is (heel beperkt) begonnen met de OTA roll-out van de op Android 10 gebaseerde OxygenOS 10, maar deze scheen te veel bugs (waar ikzelf overigens nauwelijks iets van merk) te hebben. Dit heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf besloten heeft de OTA roll-out te pauzeren, maar een aantal gebruikers heeft deze dus wel OTA gekregen. OxygenOS 10 is ook beschikbaar in de app Oxygen Updater, waar ook veel gebruikers hem vandaan hebben.

De meest recente OTA versie is (voor de meeste mensen) dus de vorige versie, namelijk OxygenOS 9.5.11. OnePlus zal OxygenOS 10 waarschijnlijk deze maand nog voor alle gebruikers uitrollen.
Merci, ik heb zojuist de update geïnstalleerd en zit nu ook op OOS 10.

• TheGabeMan
KaiseRRuby schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Merci, ik heb zojuist de update geïnstalleerd en zit nu ook op OOS 10.
"
Of dat slim was na alle issues die we hier rapporteren........ :-)

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-01 14:48

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Ik ben benieuwd wat er zaterdag op de 7T Pro draait...

Specs

Huigie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:53:
Ik ben benieuwd wat er zaterdag op de 7T Pro draait...
10.0.3 :).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Ricardo_1994
Jij weet meer? Weet je ook wanneer de 7 Pro deze update krijgt? En welke fixes er in zitten?
Ricardo_1994 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Jij weet meer? Weet je ook wanneer de 7 Pro deze update krijgt? En welke fixes er in zitten?
Misschien :p.

Ze zijn in ieder geval met een hot-fix bezig, alhoewel ik die naamgeving raar vind.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• KaiseRRuby
TheGabeMan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

"
Tot nu toe nergens last van!

• Golf2vr6
TheGabeMan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

"
Daar heeft dus niet iedereen last van, draait hier zonder bugs.

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 08-01 13:44
Iemand die mij kan vertellen of de Macro mode ook naar de normale OnePlus 7 Pro telefoon komt?

Kans bestaat namelijk dat ik inplaats van de T toch gewoon de normale Pro aanschaf!

• stenjeuring
Devindegroot schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:11:
Iemand die mij kan vertellen of de Macro mode ook naar de normale OnePlus 7 Pro telefoon komt?

Kans bestaat namelijk dat ik inplaats van de T toch gewoon de normale Pro aanschaf!
Ik heb hem zelf al voorbij zien komen op de gewone Pro, maar op de een of andere manier is de optie nu niet meer aanwezig. Of de optie weer terug komt? Geen idee, maar zou het raar vinden als 'ie weg blijft aangezien hij er wel is geweest :/
Ik zal je op de hoogte houden of hij bij de volgende update wel of niet aanwezig is ;)

stenjeuring wijzigde deze reactie 11-10-2019 09:52 (7%)

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-01 16:23

ricjuh

PSN: ricjuhNL

sweetdude schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:16:

Ik heb Vodafone/Ziggo. Volte werkt tot nu toe bijna altijd
Thuis werkt VoWiFi niet maar ik heb een ouder ziggo modem in bridge modus.
Bij een vriend werkt VoWiFi wel maar die heeft net een nieuw (+/- 2 maanden oud) ziggo modem.
Bij mijn ouders werkt VoWiFi niet die hebben wel het nieuwere (+/- 2jaar oud) witte ziggo modem.
In de sportschool heeft een iemand op de oneplus 6t wel VoWifi en ik op de 7 Pro niet.
Vodafone heeft richtlijnen voor Vowifi.
Standaard zal je altijd VoLTE gebruiken tenzij je handmatig voorkeur voor WiFi inschakelt bij je instellingen.

Afhankelijk van je 4G signaal sterkte zal het toestel switchen naar Vowifi. Dus dit is ook verschillend per toestel / antenne sterkte. ;)

Battle.net: ricjuh#2827

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-01 11:40
ricjuh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Vodafone heeft richtlijnen voor Vowifi.
Standaard zal je altijd VoLTE gebruiken tenzij je handmatig voorkeur voor WiFi inschakelt bij je instellingen.

Afhankelijk van je 4G signaal sterkte zal het toestel switchen naar Vowifi. Dus dit is ook verschillend per toestel / antenne sterkte. ;)
Dat verklaart heel veel, bedankt voor deze info.
Heb je ook enig idee waar die betreffende instellingen staan?

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-01 16:23

ricjuh

PSN: ricjuhNL

sweetdude schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Dat verklaart heel veel, bedankt voor deze info.
Heb je ook enig idee waar die betreffende instellingen staan?
In Android 10 zit het hier:

Instellingen > Wi-Fi & internet > Sim en netwerk > SIM 1 (Vodafone) > Oproepvoorkeur

Battle.net: ricjuh#2827

• Brad Pitt
Zo. Zag geen enkele meerwaarde in Q, heerlijk weer terug naar Pie, waar alles ook gewoon werkt.

Wellicht dat dingen als gestures beter werken in 10, geen idee, zag geen enkele reden om te blijven gebruiken, integendeel (incompatible magisk mods waren de grootste boosdoener).

Ymmv, zoals met alles :)

• Devindegroot
stenjeuring schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Ik heb hem zelf al voorbij zien komen op de gewone Pro, maar op de een of andere manier is de optie nu niet meer aanwezig. Of de optie weer terug komt? Geen idee, maar zou het raar vinden als 'ie weg blijft aangezien hij er wel is geweest :/
Ik zal je op de hoogte houden of hij bij de volgende update wel of niet aanwezig is ;)
DANK :)

• Huigie

Huigie

B├Ęta 3 is uit.

Changelog
System
Added hide option in the Settings for Game Space (Game Space - Hide Game Space)
Optimized GPS performance
Improved system stability and fixed known issues
Repaired the crash issue with Settings caused by WhatsApp notification settings
Fixed the issue with shadows when using the bottom side swipe gesture to return to the screen
Fixed the issue with power usage while connected to Bluetooth Headphones
Fixed the unusual display issue of screen switches between Portrait and Landscape Mode
Fixed the crash issue with recent apps while using navigation gestures
Recovered the Bluetooth connection icon in the status bar
Fixed the blank screen issue with apps
Fixed the crash issue with the Alert Slider
Optimized the performance of Messages
Zen Mode
Added Activity mode to enable users to share their experience with other OnePlus users around the world
OnePlus Switch
Optimized performance and experience to adapt to Android 10
Work-Life Balance (India only)
Added Work-Life Balance Mode to enable users to sort notifications when at work or leisure, accordingly

Specs

• Convoy
  • Laatst online: 00:03

Convoy

g44p

OxygenOS 10.0.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7

https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-7.1117547/

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:14
vreemd

Op het forum staat ook vermeld: Camera Improved photo quality

maar deze log staat niet in de app changelog

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 18:46
Met 10.0.1 lijken de Android Auto touchscreen problemen opgelost te zijn :-)

PSN - 500px - Flickr

Staan sinds gisteren al in Oxygen Updater. Happy downloading!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-01 15:26
Er staat bij de update dat er een smart display functie moet zijn... Ik zie deze functie niet tussen de instellingen staan.

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:23
AnonymousWP schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:24:
Staan sinds gisteren al in Oxygen Updater. Happy downloading!
Zeker nog niet de EU versie?
iestyn99 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Zeker nog niet de EU versie?
Jawel. Stuur anders even een screenshot van 'mijn apparaat' en je instellingen.

• stenjeuring
RandyAmsterdam schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:19:
Er staat bij de update dat er een smart display functie moet zijn... Ik zie deze functie niet tussen de instellingen staan.
Settings -> Display -> Ambient Display -> Contextual Info. Het heet inderdaad (verwarrend genoeg) geen "Smart Display" zoals in de changelog staat.

stenjeuring wijzigde deze reactie 12-10-2019 14:16 (21%)

• stenjeuring
Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd, maar tot mijn verbazing is de Super Macro Mode (nog) niet terug. Het schijnt dat er in de hardware van de 7T en 7T Pro iets veranderd is (ten opzichte van de 7/7 Pro) wat de Super Macro's mogelijk maakt, maar het is dan wel raar dat OnePlus de optie wel uitbrengt voor de 7 Pro en hem dan in de volgende camera update weer verwijdert...

stenjeuring wijzigde deze reactie 12-10-2019 14:36 (20%)

• KaiseRRuby
Kan ik de Gmail app zonder root verwijderen? Krijg nu mail soms dubbel binnen namelijk, dat is vervelend.

En: gebruiken mensen die Gcam hier? Is ook root voor nodig zeker? Of is de gewone camera wel goed genoeg momenteel?
Conclusie: we missen alleen nog de full update en incrementele update voor de OnePlus 7 (Europese versie). Blijkbaar draaien nog maar weinig mensen die, dus moeten we de file nog gesubmit krijgen.

• Huigie

Huigie

Specs

10.0.3 is voor de 7T-series. 10.0.1 is de meest recente voor de 7-series.

• Devindegroot
stenjeuring schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd, maar tot mijn verbazing is de Super Macro Mode (nog) niet terug. Het schijnt dat er in de hardware van de 7T en 7T Pro iets veranderd is (ten opzichte van de 7/7 Pro) wat de Super Macro's mogelijk maakt, maar het is dan wel raar dat OnePlus de optie wel uitbrengt voor de 7 Pro en hem dan in de volgende camera update weer verwijdert...
Dat is inderdaad vreemd. Even wikken en wegen dus of ik voor de 7pro ga, de 7t of de 7t pro....

• KaiseRRuby
Ik bespeur geen problemen met Android 10 moet ik zeggen. Heb ook die laatste update geinstalleerd en alles werkt heel goed.

Voor zover ik kan zien is Gcam wel een stuk beter dan de gewone camera. Zou daar eigenlijk voor moeten rooten zodat ik ook alle camera's kan gebruiken, dat komt waarschijnlijk nog wel.

• asc366
Hier nu ook 10.0.1 erop, eens zien of de ghost touches weg zijn. Iemand anders rapporteert helaas op 't oneplus forum al dat 'r nog steeds problemen zijn...

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 07:57
Ik heb een update gedaan vanaf Android 9 naar 10.0.1.
Op 9 had ik navigeren met gebaren aanstaan en idem dito op 10.
Alleen is mij nu het volgende opgevallen, als ik mijn toetsenbord uitklap heb ik een grijze balk onderaan het scherm. Alsof deze gereserveerd is voor navigatie terwijl voorheen deze wel doorliep tot beneden.

Iemand anders bekend met dit fenomeen of weet of er een oplossing is zodat ik net zoals bij 9 mijn toetsenbord doorloopt tot de bodem.

• TheGabeMan
Oceanview schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:58:
Ik heb een update gedaan vanaf Android 9 naar 10.0.1.
Op 9 had ik navigeren met gebaren aanstaan en idem dito op 10.
Alleen is mij nu het volgende opgevallen, als ik mijn toetsenbord uitklap heb ik een grijze balk onderaan het scherm. Alsof deze gereserveerd is voor navigatie terwijl voorheen deze wel doorliep tot beneden.

Iemand anders bekend met dit fenomeen of weet of er een oplossing is zodat ik net zoals bij 9 mijn toetsenbord doorloopt tot de bodem.
Fenomeen bekend en volgens mij riep men "As designed"

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

AnonymousWP schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:22:
[...]

10.0.3 is voor de 7T-series. 10.0.1 is de meest recente voor de 7-series.
Heb de update gedraaid net als andere keren maar ben alle foto's en bestanden kwijt, wtf.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Ook ik heb er gister aan moeten geloven en ben dan eindelijk van 9.5.11 naar 10.0.1 gegaan. Eerste indrukken zijn goed maar moet nog wel even wennen aan het irritante feit dat m'n toetsenbord wat hoger zit.
Sandyman538 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Heb de update gedraaid net als andere keren maar ben alle foto's en bestanden kwijt, wtf.
Dat is vreemd en vervelend. Kom je toevallig van de Open B├Ęta af of ben je rooted of heb je een unlocked bootloader?

• BigEagle
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:41
Met de laaste update (10.0.1) heb ik geen bluetooth problemen meer. oOo

Die was best irritant na de update van 9 naar 10. Had erg slecht bereik, maar dat is nu opgelost gelukkig :).

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

AnonymousWP schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:23:
Ook ik heb er gister aan moeten geloven en ben dan eindelijk van 9.5.11 naar 10.0.1 gegaan. Eerste indrukken zijn goed maar moet nog wel even wennen aan het irritante feit dat m'n toetsenbord wat hoger zit.

[...]

Dat is vreemd en vervelend. Kom je toevallig van de Open B├Ęta af of ben je rooted of heb je een unlocked bootloader?
Alles standaard, geen b├Ęta, geen unlocked bootloader.

• Sm0k3r
  • Laatst online: 28-11-2019

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb net mijn oneplus 7 pro binnen en drukte iets te snel weg tijdens het opstarten van een spel, het is fullscreen en hierdoor zijn de icoontjes afgerond boven en onderin, hoe krijg ik het voor elkaar dat het spel 100% in beeld is, oftewel de statusbalken en de icoontjes onderin blijven dan in beeld.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-01 16:21
Na de update naar android 10 krijg ik geen beeld meer op een aangesloten monitor via USBC
Iemand dit toevallig ook geprobeerd?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 07:57
Met Android 10 is nachtmodus wel enorm verbeterd tegenover 9. _O_

• asc366
cypher21 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:47:
Na de update naar android 10 krijg ik geen beeld meer op een aangesloten monitor via USBC
Iemand dit toevallig ook geprobeerd?
Werkt voor mij wel, keyboard en mouse soms ook

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-01 16:21
asc366 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Werkt voor mij wel, keyboard en mouse soms ook
soms..... 8)7

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• The-X
  • Laatst online: 19:06
Net de laatste update geïnstalleerd, wil ik Magisk er weer op zetten kan ik in TWRP niet bij mijn data partitie, zowel internal als USB storage geeft ie 0MB aan... Ik kan ook niet mijn data partitie mounten. De telefoon start nog wel gewoon op. Weet iemand nog iets wat ik kan doen zonder dat ik hem helemaal leeg moet halen?

Of kan ik deze vraag beter hier [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's stellen?

The-X wijzigde deze reactie 17-10-2019 19:25 (10%)

• Brad Pitt
The-X schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:18:
Net de laatste update geïnstalleerd, wil ik Magisk er weer op zetten kan ik in TWRP niet bij mijn data partitie, zowel internal als USB storage geeft ie 0MB aan... Ik kan ook niet mijn data partitie mounten. De telefoon start nog wel gewoon op. Weet iemand nog iets wat ik kan doen zonder dat i k hem helemaal leeg moet halen?

Of kan ik deze vraag beter hier [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's stellen?
Je kan naar twrp fastbooten en vanuit de dan opgestarte tijdelijke recovery (die je interne SD herkent) twrp weer flashen naar de telefoon.

Fastboot boot twrp.img vanaf pc dus (foon in fastboot mode).

• The-X
En dan zou hij die data partitie weer moeten herkennen? (Ik kan dus wel in TWRP komen alleen kan ik daar dus niet veel)

• Brad Pitt
The-X schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:26:
En dan zou hij die data partitie weer moeten herkennen? (Ik kan dus wel in TWRP komen alleen kan ik daar dus niet veel)
Deze herkent je interne SD wel ja, zoals er stond :p

• The-X
Oke, "Fastboot boot twrp.img" gedaan (natuurlijk na het wijzigen van de image naam van twrp-3.3.1-4-guacamole.img naar twrp.img), welk comando moet ik dan ingeven op de PC? (telefoon geeft nog steeds het Fastboot mode ding aan.

Gewoon "fastboot reboot"?

The-X wijzigde deze reactie 17-10-2019 19:33 (108%)

• Brad Pitt
The-X schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:28:
Oke, "Fastboot boot twrp.img" gedaan
Vanuit een minimal adb command prompt?

Dan reboot de telefoon automatisch naar twrp.

• The-X
Nee vanuit een powershell command prompt.

• Brad Pitt
The-X schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:45:
Nee vanuit een powershell command prompt.
Ok. Geen idee dan. Telefoon zou naar twrp moeten booten.

• The-X
Ook met een ander tooltje (Tool All In One) wil hij na het versturen van de .img file niet rebooten naar (de tijdelijke) TWRP, hij blijft staan op "Waiting the TWRP boots..." en op de telefoon is het Oneplus logo met daaronder "Fastboot Mode" zichtbaar.

Ik neig er nu naar om hem dan maar helemaal opnieuw te installeren met de unbrick tool die hier ergens gepost is (helemaal leeg dus) (zo geen zin in...)

EDIT:

Oke, na nog wat meer geklooi via het "Tool All In One" een nieuwere versie (3.3.1-70) (op de TWRP website zelf is de laatste versie twrp-3.3.1-4-guacamole.img) van TWRP kunnen installeren. Met deze startte hij wel door naar de tijdelijke TWRP en kon hij de "vaste"versie van TWRP + Magisk installeren.

The-X wijzigde deze reactie 17-10-2019 21:10 (52%)

• Brad Pitt
The-X schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:36:
op de TWRP website zelf is de laatste versie twrp-3.3.1-4-guacamole.img
Deze loopt altijd zwaar achter. Gewoon de versie van de xda thread gebruiken, deze doet prima.

Sowieso is die hele thread enorm interessant/hulpvol.

• The-X
Ik ben in ieder geval weer blij dat het allemaal weer werkt zoals het zou moeten!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Met contactloos betalen (rabobank) moet je soms je pincode op de telefoon ingeven. Tot 2 updates geleden kwam automatisch dat scherm naar voren als dat moest. Nu gebeurt er niks (behalve dat de pin terminal aangeeft dat er een code vereist is). Ik moet dan zelf de rabo app openen om een code in te kunnen voeren. Meer mensen deze ervaring?

• Golf2vr6
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
Met contactloos betalen (rabobank) moet je soms je pincode op de telefoon ingeven. Tot 2 updates geleden kwam automatisch dat scherm naar voren als dat moest. Nu gebeurt er niks (behalve dat de pin terminal aangeeft dat er een code vereist is). Ik moet dan zelf de rabo app openen om een code in te kunnen voeren. Meer mensen deze ervaring?
Bij ING precies hetzelfde.

Flitsmeister geeft ook geen meldingen meer met automatisch opstarten (gebeurt in achtergrond). Alleen als je apps zoals ING bankieren en Flitsmeister op de voorgrond hebt draaien werken deze naar behoren. Op A9 werkte het perfect, maar sinds A10 dus niet meer.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 09:05
Golf2vr6 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:33:
[...]

Bij ING precies hetzelfde.

Flitsmeister geeft ook geen meldingen meer met automatisch opstarten (gebeurt in achtergrond). Alleen als je apps zoals ING bankieren en Flitsmeister op de voorgrond hebt draaien werken deze naar behoren. Op A9 werkte het perfect, maar sinds A10 dus niet meer.
Bij mij draait Flitsmeister zonder problemen. Ik heb ook automatisch opstarten in de achtergrond bij een Bluetooth connectie aanstaan. Alle meldingen komen gewoon binnen maar heb wel batterij optimalisatie uit gezet.

• Golf2vr6
renem schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Bij mij draait Flitsmeister zonder problemen. Ik heb ook automatisch opstarten in de achtergrond bij een Bluetooth connectie aanstaan. Alle meldingen komen gewoon binnen maar heb wel batterij optimalisatie uit gezet.
Dus ook als je de telefoon gewoon in je broekzak laat? Bij mij staat batterij optimalisatie ook uit, maar ik moet FM echt op de voorgrond laten draaien om meldingen te krijgen.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 09:05
Golf2vr6 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Dus ook als je de telefoon gewoon in je broekzak laat? Bij mij staat batterij optimalisatie ook uit, maar ik moet FM echt op de voorgrond laten draaien om meldingen te krijgen.
Nee, dat niet. Als ik in mijn auto stap dan zet ik de telefoon in de houder met het scherm aan. Flitsmeister draait dan op de achtergrond

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik heb geupdate naar 10.0.1 maar mis de standaard clock APK widget van OnePlus.. Iemand anders ook? vond het wel een fijn uitziende widget.

Hier maar geupdate, https://www.apkmirror.com...id-apk-download/download/

Minaaj wijzigde deze reactie 18-10-2019 21:21 (42%)

• Devindegroot
stenjeuring schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Even terugkomend hierop, ik lees net ergens dat de T serie een hardware upgrade heeft in de camera waarmee de main cam zijn sensor motorisch kan schuiven en daarmee de macro mode mogelijk maakt...

Volgens mij dus onmogelijk met de normale pro en 7...

• Brad Pitt
De camera hardware is geheel identiek en het is dan ook een, voorlopige?, software limitatie op de 7 Pro.

Of je installeert gewoon de camera app m├ęt macro :)

• stenjeuring
Devindegroot schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Even terugkomend hierop, ik lees net ergens dat de T serie een hardware upgrade heeft in de camera waarmee de main cam zijn sensor motorisch kan schuiven en daarmee de macro mode mogelijk maakt...

Volgens mij dus onmogelijk met de normale pro en 7...
Klopt inderdaad, dat is ook wat ik van meerdere sites heb begrepen. Ik vind het echter wel raar dat de functie bij mijn 7 Pro wel een aardige tijd aanwezig geweest is. Het werkte (naar mijn idee) ook prima, totdat hij dus opeens weer verdween. Als de 7T-serie wel degelijk een hardwarematige verandering heeft m.b.t. deze macro-functie, ben ik bang dat we hem niet terug gaan zien bij de 7-serie... ;w

• Brad Pitt
En de bronnen van deze sites zijn...? ­čĄö

Brad Pitt schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:08:
De camera hardware is geheel identiek en het is dan ook een, voorlopige?, software limitatie op de 7 Pro.

Of je installeert gewoon de camera app m├ęt macro :)
stenjeuring schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Klopt inderdaad, dat is ook wat ik van meerdere sites heb begrepen. Ik vind het echter wel raar dat de functie bij mijn 7 Pro wel een aardige tijd aanwezig geweest is. Het werkte (naar mijn idee) ook prima, totdat hij dus opeens weer verdween. Als de 7T-serie wel degelijk een hardwarematige verandering heeft m.b.t. deze macro-functie, ben ik bang dat we hem niet terug gaan zien bij de 7-serie... ;w
Laatst met iemand gesproken van OnePlus en hij bevestigde dat de 7-series geen Macro Mode krijgt. Dit komt omdat de 7T-series een camera heeft met een andere afgestelde brandpuntafstand. Hij vertelde mij wel dat je dit kan simuleren door de ultra wide-angle lens te gebruiken.

• Devindegroot
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:27:
En de bronnen van deze sites zijn...? ­čĄö
Bron: https://www.androidpolice.com/2019/09/26/the-oneplus-7t-is-official-90hz-display-snapdragon-855-plus-and-a-new-super-macro-mode-for-599/

"The wide-angle and primary cameras are basically the same, except for one twist: a new super macro mode makes use of a special motor that's only in the new 7T for super-close photos, as near as an inch away. "

• MartijnFinland
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21-01 17:46
Hoi!
Sinds kort een probleem met mijn contacten. Als ik bijv via Whatsapp een onbekend nummer wil opslaan, krijg ik de melding; 'je hebt een vereist recht uitgeschakeld'.
Hetzelfde geld als ik naar mijn contacten in mijn telefoon ga en er een aan klik om het nummer te bekijken krijg ik dezelfde melding.. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:54
Net de update naar Android 10 binnen gehaald.
1 ding valt me direct op bij geluiden stonden alle geluiden van beltoon meldingen sms op geen ingesteld.
Als ik die nu weer probeer in te stellen kan ik alleen geluiden selecteren uit interne opslag.
Heb gelukkig wel wat geluidsbestanden daar op staan maar de standaard geluiden van Android kom ik niet tegen.
Wel vaag....

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• asc366
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
Yep, same here met ing

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik hoor veel lovende berichten over de vernieuwde nacht en dark modus in Android 10, maar ik vind het maar niks.
De combinatie licht en donker zoals in Android 9 op deze Oneplus 7 was voor mij precies goed.
Hoe kan ik zoiets op Android 10 krijgen? Het is nu of donker of licht. Bij aanpassing de toon op kleurrijk zetten komt al aardig in de buurt, maar de app launcher en widget zijmenu ook graag donker willen. Dus meer een kleurrijk donker.

Zeror wijzigde deze reactie 20-10-2019 13:33 (22%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op ­čĹŹ: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• PaYnE81
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 19:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zeror schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:27:
Ik hoor veel lovende berichten over de vernieuwde nacht en dark modus in Android 10, maar ik vind het maar niks.
De combinatie licht en donker zoals in Android 9 op deze Oneplus 7 was voor mij precies goed.
Hoe kan ik zoiets op Android 10 krijgen? Het is nu of donker of licht. Bij aanpassing de toon op kleurrijk zetten komt al aardig in de buurt, maar de app launcher en widget zijmenu ook graag donker willen. Dus meer een kleurrijk donker.
Snap wat je bedoelt ik heb precies hetzelfde :) implementatie van Pie was perfect, snap niet waarom ze de keuze niet aan de gebruiker laten het is nu of licht of stik donker alles. Snap de voordelen voor een Oled paneel maar ik was prima tevreden met de SOT en gebruiksduur die ik haalde.

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-01 11:50
Sinds de update naar Android 10 heb ik weer problemen met auto-brightness. Scherm staat vaak te donker. Als ik auto-brightness opnieuw inschakel is het probleem weg, maar komt vaak ook weer binnen 1 minuut terug. Heeft iemand tips?

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Kom nog een paar problemen tegen.

Bij Spotify. Wanneer de telefoon op lockscreen staat, geeft die het nummer/album afbeelding blurry weer. Niet heel storend maar wel jammer.

Bij 9292ov app. Veel witte vlakken zijn magenta roze (alpha transparantie kleur). App is niet geschikt voor Android 10 nog dus.

Zeror wijzigde deze reactie 20-10-2019 17:59 (30%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op ­čĹŹ: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Cas8
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-01 13:39
Vanmiddag de update naar Android 10 geïnstalleerd (OP7Pro). Wat me opvalt is dat sommige apps frames droppen zo nu en dan. Zijn er meer die dit opvallen?

Het is vooral Snapchat eigenlijk. (Ja, Snapchat is een belabberd slecht geoptimaliseerde app :X maar in android 9 deed hij gewoon smooth)

• Disfigured
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-01 14:34
Ik heb die update al een paar dagen klaar staan, maar ik denk dat ik nog even wacht met de installatie.. Ik heb nu namelijk nul issues en dat wil ik graag zo houden.

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-01 12:12
Ook de de update naar 10 gedaan. Zo te zien is VoLTE ook gelijk geactiveerd voor T-Mobile. Ook VoWIFI is bij instellingen te zien, alleen lijkt deze nog niet te werken.

• Soullie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-01 11:04

Soullie

Planeshift

Tot nu toe zonder problemen geupdate.
Ik miste trouwens ook mijn ringtones, na reboot werkte die opeens weer.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:32
Er zijn hier vast wel mensen die eerst een OP3(T) hadden en nu een 7 (Pro). Hoe bevalt dat nu maanden later? Was de 3 bijvoorbeeld fijner in gebruik? Of helemaal tevreden met het overstappen naar de 7?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-01 12:12
Ik mis de 3 niet hoor. Was een heerlijk toestel, maar vind de 7 een waardige stap vooruit.

• tholef
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 24-01 11:56
De 3 was een super toestel maar de 7 Pro is een super ervaring.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb mijn Oneplus 7 Pro maar weer eens een fabrieksreset gegeven. Nu krijg ik die Google Assistent niet meer weg bij het swipen. Ik heb die rommel wel uitgezet. Echter, bij een swipe links of rechts krijg ik nu:
De Google assistent is klaar om je te helpen: Inschakelen
Ik wil gewoon dat hij Back gaat als ik swipe. Krijg hem in de instellingen niet meer normaal?

EDIT

Dit dus de hele tijd:

https://tweakers.net/ext/f/DKXEKMaXXZ5C1pDWHPKi7R6Q/thumb.jpg

PWM wijzigde deze reactie 22-10-2019 15:12 (19%)

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heb net de OTA binnebgekregen (ben in Shanghai), maar wat moet de contacten app veel toestemmingen hebben zeg.
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True