Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• honmashinsei
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-10 09:37
CLB schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:52:
[...]

Die wordt op 10 oktober officieel ;)
Ah, I see..

Weet niet of ik daar op ga wachten. Ik kan nu de OP7 Pro 8/256 voor EUR607 inc. verzenden bestellen. Veel goedkoper ga ik em niet krijgen denkik? :)

• Ogi18
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:09
honmashinsei schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:57:
[...]

Ah, I see..

Weet niet of ik daar op ga wachten. Ik kan nu de OP7 Pro 8/256 voor EUR607 inc. verzenden bestellen. Veel goedkoper ga ik em niet krijgen denkik? :)
Via welke site ?

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:59
honmashinsei schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:57:
[...]

Ah, I see..

Hiervoor hebben we V&A

l3art wijzigde deze reactie 27-09-2019 10:36 (8%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

The Real Gunnar schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:16:
[...]

Je kunt gewoon de internationale of Europese versie van OxygenOs er op zetten. Ik heb zelf de OP7 Chinese versie en draai zonder problemen de EU versie. Voor zover ik weet zijn er hardware matig geen verschillen.
Heb je niet net zoals bij Xiaomi verschillende banden die worden gesupport op 4G? Bijv band 20?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MR_VIPER
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:59

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik lees dat de uitrol van Android 10 voorlopig is gestopt door vele bugs en dat er nu gewacht word op een versie 10.1. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

*empty*

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11:32
Ik weet niet of de uitrol van A10 gestopt is. Zou me niet verwonderen, ik ben zelf van A10 stable terug naar 9 gegaan door de talrijke kleine bugjes. Ze zijn niet al te groot vooral de afwerking die niet ok was. Zoals de Dark mode die een beetje schizofreen was, gestures die half brak waren en andere kleine dingen, die me wel enorm hebben geïrriteerd. Dus of het zo is weet ik niet maar indien wel, goede zaak.
Waarschijnlijk werken ze nu hard aan een stabieler versie dat tegen 10 oktober klaar moet zijn zodat de 7T/T pro meteen een update krijgen bij launch.

LeStef wijzigde deze reactie 27-09-2019 12:10 (15%)

• The Real Gunnar
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-11 22:14
Jeroenneman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:04:
[...]

Heb je niet net zoals bij Xiaomi verschillende banden die worden gesupport op 4G? Bijv band 20?
Ik kan eigenlijk geen verschil ontdekken. Er zijn sites die aangeven dat band B25 niet op de Chinese zou zitten, anderen geven juist weer aan van wel. De belangrijkste banden in NL werken in ieder geval gewoon. Er is wat dat betreft erg veel onduidelijkheid wat/en of er verschillen zijn tussen de Chinese en de Global versie.

• R91
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
LeStef schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:07:
Ik weet niet of de uitrol van A10 gestopt is. Zou me niet verwonderen, ik ben zelf van A10 stable terug naar 9 gegaan door de talrijke kleine bugjes. Ze zijn niet al te groot vooral de afwerking die niet ok was. Zoals de Dark mode die een beetje schizofreen was, gestures die half brak waren en andere kleine dingen, die me wel enorm hebben geïrriteerd. Dus of het zo is weet ik niet maar indien wel, goede zaak.
Waarschijnlijk werken ze nu hard aan een stabieler versie dat tegen 10 oktober klaar moet zijn zodat de 7T/T pro meteen een update krijgen bij launch.
Hoe kan je terug naar A9?

• honmashinsei
Heb de OP7 Pro besteld!

Ik wacht dus nog even met updaten naar A10 :)

Heeft er iemand al VR geprobeerd, zoja, met welke headset?
Ik lees dat hij helaas geen Daydream ondersteunt, is wel mogelijk via rooten, maar dat ga ik niet doen.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:54
Ik heb dat FIFA Mobile erg stroperig speelt, als ik wat apps op de achtergrond heb. Enige oplossing tot nu toe is alle apps afsluiten en dan FIFA als enige app draaien. Best wel irritant. Dit probleem was er niet in Android 9.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

• LeStef
R91 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:07:
[...]

Hoe kan je terug naar A9?
Download deze zip : https://oxygenos.oneplus....8857_190505_1527_user.zip en verplaats die naar je root in je storage.
Ga dan naar systeemupdate en druk op het moertje rechts boven, selecteer lokale upgrade, selecteer je zip, aanvaard dat al je data kwijt gaat (yep dit whiped je data), eens gedaan ga je door het instel menu tot die klaar is, je zal merken dat er een systeem update klaar staat, NIET DOWNLOADEN, dit is een AA versie en geen BA versie.
Download nu de laatste oficiele BA OTA : https://oxygenos.oneplus....0716_7e28877dd39949e3.zip en doe het zelfde als voordien, plaats em in de root van je storage, ga naar systeem update, lokal upgrade en selecteer de zip, laat hem even doen en je zit op de BA 9Pie.

PS : dit is enkel voor de 7 niet de pro, ik weet ook niet of dit werkt op de pro. ;)

LeStef wijzigde deze reactie 27-09-2019 14:15 (4%)

• Neco75
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-11 04:53
Nadat ik gisteren A10 heb gedownload via Oxygen updater, is mijn scherm vandaag uitgevallen. Alles is zwart, krijg geen enkele respons. Ik voel wel haptische feedback, dus ik neem aan dat de moederbord in orde is. Het toestel heb ik via marktplaats overgenomen inclusief bon. Hoe zit het met de garantie? Factuur staat op naam van iemand anders en het toestel is gekocht op de site van Oneplus zelf. Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 21:58
Neco75 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:11:
Nadat ik gisteren A10 heb gedownload via Oxygen updater, is mijn scherm vandaag uitgevallen. Alles is zwart, krijg geen enkele respons. Ik voel wel haptische feedback, dus ik neem aan dat de moederbord in orde is. Het toestel heb ik via marktplaats overgenomen inclusief bon. Hoe zit het met de garantie? Factuur staat op naam van iemand anders en het toestel is gekocht op de site van Oneplus zelf. Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt.
Ik heb dat ook al eens gehad, vanuit het niets met volle accu. Pof niks meer. Ik heb toen redelijk lang de power en volume up (of down) vast gehouden daarna starte hij weer op.

• asc366
Idd. Hier ook wel gehad. Powercyclen door powerup én powerdown én de powerbutton alle drie tegelijk in te drukken voor.een seconde of 10 forceert een reboot

• Neco75
asc366 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:54:
Idd. Hier ook wel gehad. Powercyclen door powerup én powerdown én de powerbutton alle drie tegelijk in te drukken voor.een seconde of 10 forceert een reboot
Thnx!!! Dit heeft gewerkt, helemaal happy :)

• Neco75
asc366 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:54:
Ook bedankt voor je reply, moest ze alledrie tegelijk inhouden :)

• asc366
Yep. Heeft mij ook een angstig moment bezorgd een tijd terug :)

• Neco75
Nadat ik het heb gereset, is het nogmaals gebeurd. Is dit een software of een hardware issue?

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Ik zou de telefoon resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen. Gebeurt het dan nog dan zou ik me pas zorgen maken.

Specs

• LeStef
Nee nee maak je geen zorgen, het is een bug in de A10 versie van OP.
Gebeurt dit bij het starten van een game?
MR_VIPER schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:57:
Ik lees dat de uitrol van Android 10 voorlopig is gestopt door vele bugs en dat er nu gewacht word op een versie 10.1. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Fake news. Nee maar zonder geinen: waar heb je dat gelezen? Op de forums staat er in ieder geval helemaal niks over. Zal me overigens niet verbazen; het is letterlijk elke f*cking major Android release zo gegaan. "Kijk we zijn de eerste!!!1!1!1" en vervolgens die update weer pullen... Ja zo kan ik het ook.
[/rant]

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• LeStef
Ja ok maar langs de andere kant moet je ook kunnen toegeven dat de software niet 100% is.

• Neco75
LeStef schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:38:
Nee nee maak je geen zorgen, het is een bug in de A10 versie van OP.
Gebeurt dit bij het starten van een game?
Nope, speel geen games op de mobiel. Laatste keer viel het scherm uit tijdens Youtube.

• Disfigured
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-11 12:14
Ik heb een raar probleempje met de camera. Als ik een foto maak van mijn LG C8 OLED TV dan is alles wat wit hoort te zijn echt mega blauw. Zie voorbeeld. Heeft iemand anders dit ook?

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:51
Disfigured schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:38:
Ik heb een raar probleempje met de camera. Als ik een foto maak van mijn LG C8 OLED TV dan is alles wat wit hoort te zijn echt mega blauw. Zie voorbeeld. Heeft iemand anders dit ook?

[Afbeelding]
Heb ik ook last van: in het menu van de tv ontvanger Alles wat blauw is komt er paars uit op de foto :?

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• Disfigured
ItsWillem schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:43:
[...]

Heb ik ook last van: in het menu van de tv ontvanger Alles wat blauw is komt er paars uit op de foto :?
Net ook een foto gemaakt van hetzelfde stukje in de film maar dan op m'n VA LCD monitor, daar ziet het er perfect uit.

• dennislebbing
  • Laatst online: 06:49
Disfigured schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:52:
[...]

Net ook een foto gemaakt van hetzelfde stukje in de film maar dan op m'n VA LCD monitor, daar ziet het er perfect uit.
Camera moet hier keuze voor witbalans maken in een situatie van verschillende lichtbronnen, met verschillende temperatuur. Als je alleen de tv in beeld hebt, zonder muur er omheen, doet ie 't vast goed. Je muur zal dan andere kleur krijgen.
Je kunt ook, in de eerdere situatie, op je telefoonscherm aangeven dat je geïnteresseerd bent in het tv beeld en daarop tikken, dan wordt debelichting daarop aangepast.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Disfigured schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:38:

[Afbeelding]
HDR aan?

Specs

• Disfigured
Ja, maar met HDR uit precies hetzelfde.

• dennislebbing
Hdr gaat over de hoeveelheid licht. Niet over de kleur vh licht. Zoek het bij witbalans.
Meest duidelijk wordt het met een experiment.

Op een schaduwrijke/regenachtige dag een foto binnen van een kaars (of ouderwetse gloeilamp, open haard) met een raam op de achtergrond waardoor daglicht naar binnen komt. Wat we misschien wel doorhebben is de warme kleur vd kaarsvlam, oranje. Maar wat we vaak niet doorhebben is dat het licht buiten op zo'n dag eigenlijk een blauwe gloed heeft.

Stel je nu je camera software voor die een foto van deze scene moet maken. Iedere foto weer beoordeeld de software de kleur van het licht, bv is het zonnig of schaduwrijk? Daar wordt de witbalans op ingesteld en de jpg wordt geproduceerd. Maarre, bij een foto waarin verschillende kleuren licht aanwezig zijn moet de camera een keuze maken, in de eerder geposte foto: moet de kleur muur netjes worden of de 'rechthoekige lamp die al veel onoverzichtelijke kleuren produceert'.

Je kunt met de witbalans spelen in de pro mode van de camera app.

• MR_VIPER

MR_VIPER

AnonymousWP schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:06:
[...]

Fake news. Nee maar zonder geinen: waar heb je dat gelezen? Op de forums staat er in ieder geval helemaal niks over. Zal me overigens niet verbazen; het is letterlijk elke f*cking major Android release zo gegaan. "Kijk we zijn de eerste!!!1!1!1" en vervolgens die update weer pullen... Ja zo kan ik het ook.
[/rant]
Ik kwam het tegen op oneplus community in het topic over de android 10 uitrol. Had zelf ook nog steeds geen update en was benieuwd wat laatste stand van zaken was.

*empty*

MR_VIPER schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:27:
[...]

Ik kwam het tegen op oneplus community in het topic over de android 10 uitrol. Had zelf ook nog steeds geen update en was benieuwd wat laatste stand van zaken was.
Kan je mij dat linken?

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• LeStef
Neco75 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:23:
[...]

Nope, speel geen games op de mobiel. Laatste keer viel het scherm uit tijdens Youtube.
Heb je toevallig je animations scale in ontwikkelaars menu op 0 gezet? Probeer anders 0,5.

• Neco75
LeStef schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:43:
[...]

Heb je toevallig je animations scale in ontwikkelaars menu op 0 gezet? Probeer anders 0,5.
Dat zou toch geen effect moeten hebben? Ze staan trouwens alle drie op 0.5

• LeStef
Las op andere plaatsen dat het wel effect had maar enkel op games. Jij gamed niet maar het was het testen waard. Ik probeer enkel mee te denken.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik kwam het in het generieke topic tegen:
https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-7.1105492/
Gezien hoe snel dit topic gaat kan ik het niet terugvinden. Vond het raar, maar omdat ik zelf de update ook nog steeds niet heb enigzins verklaarbaar. Daarom ook de vraag voor bevestigen of debunken.

*empty*

MR_VIPER schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:19:
[...]

Ik kwam het in het generieke topic tegen:
https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-7.1105492/
Gezien hoe snel dit topic gaat kan ik het niet terugvinden. Vond het raar, maar omdat ik zelf de update ook nog steeds niet heb enigzins verklaarbaar. Daarom ook de vraag voor bevestigen of debunken.
Leuk die link, maar ik ga geen 250 pagina's doorspitten :p. Kan je mij een direct-link naar de post geven?

• MR_VIPER

MR_VIPER

AnonymousWP schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:21:
[...]

Leuk die link, maar ik ga geen 250 pagina's doorspitten :p. Kan je mij een direct-link naar de post geven?
Ik kon hem zelf al niet meer vinden :D

*empty*

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Moet zeggen dat ik ook wel heel veel kleine problemen heb. Ook inderdaad gehad dat het scherm uit ging en een harde reset moest doen.

Blijkbaar was launchen voor OnePlus belangrijker dan testen.

• asc366
Yep, same here. Batterij is ook nog niet helemaal zoals ik 't hoopte. Oh well, kleine kinderziektes van een grote release (zowel, android10, als Op7T als 1+TV .. wellicht wat veel hooi op de vork)

• honmashinsei
Ik denk dat ie gepulled is. Ik heb net mijn nieuwe OP7 Pro binnen (wow, dat scherm!) en hij update maximaal naar de laatste Oxygen OS 9 (9.5.11.GM21AA)

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:19
Sinds de Android 10 update heb ik problemen met Android Auto. Als ik mijn telefoon verbind in de auto kan ik even het touchscreen via de radio gebruiken, maar daarna werkt het niet meer. Via spraak kan ik nog wel commando's uitvoeren, maar niet alles is zo te doen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Telefoon is een OnePlus 7 Pro. Auto is een Volkswagen Polo (AW) uit 2018.

PSN - 500px - Flickr

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
FireFly3k schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:56:
Sinds de Android 10 update heb ik problemen met Android Auto.
Ik had dit weekend een nieuwe Audi als huurauto. Werkte allemaal voor geen meter inderdaad.

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:57
Hm, hier juist andersom. AA met A10 werkt prima in mijn Peugeot. Toch geef ik de voorkeur aan bediening via de telefoon in een houder. Ik vind het maar niks dat ik voor AA de telefoon nog met een kabel moet verbinden.

• TheGabeMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:38
Merk nu toch issues met Whatsapp, waar ik eerder tegen iemand in dit draadje zei geen issues te hebben. Kan vaak geen foto toevoegen. Krijg wel het overzicht van foto's (soms op de kop) maar kan dan niet selecteren. Na paar keer proberen en echt afsluiten van WhatsApp lukt het soms.

• asc366
TheGabeMan schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:07:
Merk nu toch issues met Whatsapp, waar ik eerder tegen iemand in dit draadje zei geen issues te hebben. Kan vaak geen foto toevoegen. Krijg wel het overzicht van foto's (soms op de kop) maar kan dan niet selecteren. Na paar keer proberen en echt afsluiten van WhatsApp lukt het soms.
Dat blijft inderdaad bijzonder. Als je een foto maakt met de gewone camera en dan in whatsapp wil selecteren is de orientatie van 't plaatje vaak.... "anders"

• midego
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:09

midego

Hyundai Kona EV

PWM schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:02:
[...]

Ik had dit weekend een nieuwe Audi als huurauto. Werkte allemaal voor geen meter inderdaad.
Hier 0 problemen, draai altijd op Open Beta.

Misschien ook handig om aan te geven wat er precies niet werkt.

midego wijzigde deze reactie 30-09-2019 12:14 (11%)

Hyundai Kona EV sinds 18-07-2019

• dennislebbing
honmashinsei schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:48:
Ik denk dat ie gepulled is. Ik heb net mijn nieuwe OP7 Pro binnen (wow, dat scherm!) en hij update maximaal naar de laatste Oxygen OS 9 (9.5.11.GM21AA)
Gebruik je oxygen updater?

• LeStef
honmashinsei schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:48:
AA is de Global versie, als je hem in Eu hebt gekocht heb je de BA nodig. Ik veronderstel dat je Oxygen updater gebruikt hebt met de verkeerde instellingen.

• FireFly3k
PWM schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:02:
[...]

Heb net in de auto ff wat dingen zitten testen. Als ik het toestel aansluit en 1x op de power knop van de telefoon druk blijft ie werken. Werkt het touchscreen toch niet meer, dan weer ff een keertje indrukken.
Niet ideaal, maar beter dan geen touchscreen.

PSN - 500px - Flickr

Known issues voor de 7 en 7 Pro:

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-09-2019 17:03 (6%)

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:35
TheGabeMan schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:07:
Deze ervaar ik exact ook.

• TheGabeMan
Iets dat volgens mij niet Android 10 gerelateerd is, want al een keertje eerder gebeurd. Wilde tijdens fietsevent accu besparen en de helderheid terugzetten naar heel laag. Zet ik hem per ongeluk op uiterst donker en kon daarna niet meer op t scherm kijken om de helderheid weer op te schroeven.

Gelukkig via "OK Google" kon ik assistant vragen om de helderheid aan te passen :-)

Zou toch wel een beveiliging op mogen van bijv minimaal 10% of zo.

• asc366
TheGabeMan schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:47:
Gelukkig via "OK Google" kon ik assistant vragen om de helderheid aan te passen :-)
Los van 't feit dat ik 't met je eens ben, kudos voor de vindingrijkheid van Assistant om dit te fixen :) 8)

• Disfigured
Weet iemand of een groenige tint, als ik het scherm recht van voren bekijk, iets is waarvoor ik de telefoon om zou kunnen ruilen onder garantie? Ik ben daar echt zwaar gevoelig voor, m'n Note 8 had hier geen last van. En onder een hoek is het scherm ook egaler dan recht van voren.. meer mensen last van?

• honmashinsei
LeStef schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:50:
[...]

AA is de Global versie, als je hem in Eu hebt gekocht heb je de BA nodig. Ik veronderstel dat je Oxygen updater gebruikt hebt met de verkeerde instellingen.
Zoals je hierboven kunt lezen heb ik em vanuit Japan besteld en heb ik inderdaad een Global (of Chinese) versie. De handleiding en tekst op de doos was i.i.g. in het Chinees.

• LeStef
honmashinsei schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:35:
[...]

Zoals je hierboven kunt lezen heb ik em vanuit Japan besteld en heb ik inderdaad een Global (of Chinese) versie. De handleiding en tekst op de doos was i.i.g. in het Chinees.
Ow over gelezen, excuses.
Maar in feite kan je er gewoon een BA op flashen hoor, hardwarematig zijn alle toestellen gelijk.

• honmashinsei
LeStef schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:21:
[...]

Ow over gelezen, excuses.
Maar in feite kan je er gewoon een BA op flashen hoor, hardwarematig zijn alle toestellen gelijk.
Geen probleem, was een paar posts terug.

Waarom zou ik dat willen? :)

honmashinsei wijzigde deze reactie 01-10-2019 01:50 (7%)

honmashinsei schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:50:
[...]

Geen probleem, was een paar posts terug.

Waarom zou ik dat willen? :)
Verbeterde privacy, moet aan EU-reglementen voldoen, etc.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
midego schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:13:
[...]

Hier 0 problemen, draai altijd op Open Beta.

Misschien ook handig om aan te geven wat er precies niet werkt.
Kan een forum volschrijven van klachten. Van foto's op zijn kop, Whatsapp die geen bijlagen meer doet, 4G die 2x per dag stopt tot reboot tot andere zaken. Maar erger is dat de 7 Pro mij nu voor de 4de keer in 1.5 dag een zwart scherm geeft wat alleen op te lossen is door de harde reboot.

Oneplus was een leuke metgezel, maar dit is wel de laatste voor ons bedrijf.

EDIT:

5x, kan hem weer resetten :(

PWM wijzigde deze reactie 01-10-2019 20:56 (3%)

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:27
PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:55:
[...]

Kan een forum volschrijven van klachten. Van foto's op zijn kop, Whatsapp die geen bijlagen meer doet, 4G die 2x per dag stopt tot reboot tot andere zaken. Maar erger is dat de 7 Pro mij nu voor de 4de keer in 1.5 dag een zwart scherm geeft wat alleen op te lossen is door de harde reboot.

EDIT:

Neem aan dat je een keer een factory reset hebt gedaan na de A10 update?

(Niet dat dat perse moet, maar na zoveel klachten lijkt me dat geen slecht idee.. :P :| )

*Draait hier overigens perfect (zonder een reset), merk ten opzichte van A9 eigenlijk weinig verschil, alleen dat de auto-rotate nu wel fatsoenlijk werkt. :) Ik gebruik geen Android Auto en speel er geen games op.

SmiGueL wijzigde deze reactie 02-10-2019 00:28 (13%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Neco75
[...]

EDIT:

Dat resetten heb ik agfelopen week ook al een stuk of 4x gehad. Best irritant idd. Had Call of Duty mobile geinstalleerd, elke x tijdens het opstarten van de game kreeg ik een zwarte scherm.

Neco75 wijzigde deze reactie 01-10-2019 21:58 (8%)

• honmashinsei
AnonymousWP schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Verbeterde privacy, moet aan EU-reglementen voldoen, etc.
Ik woon in Japan, heb ik dat nodig? Waar kan ik vinden wat de verschillen zijn tussen beide versies en zorgt dat niet voor problemen hier in Azie? Een EU versie in Azie?

(+ alle problemen over Android 10 die ik hier lees... is de AA versie nog niet geupdate naar Android 10?)

Ik weet niet zo goed wat het beste is om nu te doen, graag advies!

Ik heb een fresh-out-of the box Chinese OP7 Pro met de AA Android 9 ROM.

Voordat ik alle apps ga installeren:
Android 9 houden zo, alles gaan installeren, en wachten op een "betere" Android 10 update via OnePlus?
Of nu updaten naar Android 10 met Oxygen en dan alles gaan installeren?
Switchen naar BA (vanwege beter in EU en privacy), of houden als AA (omdat ik in Japan woon en zeer weinig in Europa, meer in Azie ben de komende jaren)?

Thanks, it's a little confusing 8)7

honmashinsei wijzigde deze reactie 02-10-2019 00:14 (51%)

• mrVB
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-11 11:44
Ik heb na de Android 10 update problemen met bluetooth in de auto. En dan met name bluetooth audio. In 50 procent van de gevallen connect alles prima, maar als ik vervolgens iets afspeel hoor ik geen geluid. De enige optie is een volledige reset van mijn auto entertainment system, om vervolgens te hopen dat het dan wel goed gaat. Ben benieuwd of anderen dit ook ervaren met de laatste update.

• Flex00
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:00
Ik had vandaag hetzelfde met mijn bluetooth headset. Op dit moment heeft een reboot van de telefoon het wel opgelost, ben benieuwd of en wanneer het terugkomt.
honmashinsei schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:34:
[...]

Ik woon in Japan, heb ik dat nodig? Waar kan ik vinden wat de verschillen zijn tussen beide versies en zorgt dat niet voor problemen hier in Azie? Een EU versie in Azie?

(+ alle problemen over Android 10 die ik hier lees... is de AA versie nog niet geupdate naar Android 10?)

Ik weet niet zo goed wat het beste is om nu te doen, graag advies!

Ik heb een fresh-out-of the box Chinese OP7 Pro met de AA Android 9 ROM.

Voordat ik alle apps ga installeren:
Android 9 houden zo, alles gaan installeren, en wachten op een "betere" Android 10 update via OnePlus?
Of nu updaten naar Android 10 met Oxygen en dan alles gaan installeren?
Switchen naar BA (vanwege beter in EU en privacy), of houden als AA (omdat ik in Japan woon en zeer weinig in Europa, meer in Azie ben de komende jaren)?

Thanks, it's a little confusing 8)7
Voor de bevestiging:

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Vandaag voor de zoveelste keer een zwart scherm. Dit bovenop de vele reboots omdat 4G stopt en problemen met apps.

De OnePlus is een dure paperweight geworden. Ik heb hem in een la gedaan en de S7 Edge afgestoft. Het was mooi zolang het duurde.

De Pixel 4 maar eens bekijken.

• c4coupe
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 08:49
Wordt die camera eigenlijk nog ge update? Gisteren wou ik nog eens foto's nemen, en wat een lelijke dingen komen daar met momenten toch uit. Contrast is soms zo ver zoek, kleuren komen in de verste verte nog niet in de buurt. Zelf met Google camera app trok het op niets.

Oneplus7

• TheGabeMan
PWM schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:50:
Vandaag voor de zoveelste keer een zwart scherm. Dit bovenop de vele reboots omdat 4G stopt en problemen met apps.

De OnePlus is een dure paperweight geworden. Ik heb hem in een la gedaan en de S7 Edge afgestoft. Het was mooi zolang het duurde.

Vreemd dat je zoveel issues hebt. Ik heb ook wel een aantal issues, maar lang niet zo veel. Zeker geen zwarte schermen of wegvallende 4G.

Heb wel zwart scherm gehad omdat ik per ongeluk de helderheid op 0% had gezet. Dat was niet zo slim :-)

Misschien ergens rotte combinatie van apps? Ik heb een in-place upgrade gedaan en 157 apps momenteel. Rootless Pixel launcher. Zit nu op 10.0.GM21BA.

• TheGabeMan
Vandaag leen-auto (Skoda) ivm deukje in mijn eigen auto. Zit Android Auto en Apple Car play in. Natuurlijk even getest en Android Auto begon spontaan te werken. Heb voorheen al aantal keren Android Auto APK gedownload toen ik nog op 9.5.x zat en deze alleen op telefoon gebruikt, maar dat was het toch niet.

Nu op scherm van de auto en bevalt goed, maar toch echt nog heel wat bugs. Wisselen tussen apps gaat soms niet. Veel touches op auto scherm worden wel geregistreerd want ik hoor een click over de boxen en je ziet dat items wel focus krijgen, maar de click lijkt door de applicatie niet ontvangen te worden. Heeft nog heel wat verbetering nodig dus.

• asc366
PWM schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:50:

Same

• FireFly3k
TheGabeMan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:26:
Vandaag leen-auto (Skoda) ivm deukje in mijn eigen auto. Zit Android Auto en Apple Car play in. Natuurlijk even getest en Android Auto begon spontaan te werken. Heb voorheen al aantal keren Android Auto APK gedownload toen ik nog op 9.5.x zat en deze alleen op telefoon gebruikt, maar dat was het toch niet.

Nu op scherm van de auto en bevalt goed, maar toch echt nog heel wat bugs. Wisselen tussen apps gaat soms niet. Veel touches op auto scherm worden wel geregistreerd want ik hoor een click over de boxen en je ziet dat items wel focus krijgen, maar de click lijkt door de applicatie niet ontvangen te worden. Heeft nog heel wat verbetering nodig dus.
Als Android Auto helemaal gestart is nadat je hem met USB verbonden hebt moet je even de power knop indrukken. Daarna worden de touches wel geregistreerd. Niet ideaal, maar is tijdelijk ff een work around.

PSN - 500px - Flickr

• TheGabeMan
FireFly3k schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Als Android Auto helemaal gestart is nadat je hem met USB verbonden hebt moet je even de power knop indrukken. Daarna worden de touches wel geregistreerd. Niet ideaal, maar is tijdelijk ff een work around.
Ah ok, maar screen unlock hoeft dan niet?

• FireFly3k
TheGabeMan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Ah ok, maar screen unlock hoeft dan niet?
Nee, ik heb mijn telefoon gewoon in z'n sleeve zitten en druk alleen op de power knop. :-)

PSN - 500px - Flickr

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:14
2800 mAh voor de 4, en 3700 voor de 4XL. Dat gaat denk ik echt te weinig zijn met een 1440P/90Hz scherm.
Ik zit namelijk ook te kijken naar de Pixel 4 XL. Maar als dit echt klopt, dan blijf ik bij OP...

• asc366
Ja, die accu is niet top. Stiekem wil ik denk ik ook wel een groothoeklens erop en eigenlijk ook wel 256GB dus da's 3x een no-go. Wellicht kan ik beter upgraden naar de 7T (zit nu op de gewone 7)

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

[...]

EDIT:

Is het geen gekke actie van het automatisch-helderheid-geheugen? Kennelijk is dat een nieuwe functie van Android 10, dat hij onthoudt wanneer je welke helderheid wilt hebben. Als dat is gaan flippen, en op random tijden je helderheid naar 0% zet, dan kan dat voor zwarte schermen zorgen lijkt me.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• PaYnE81
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 15:28

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Esumontere schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Is het geen gekke actie van het automatisch-helderheid-geheugen? Kennelijk is dat een nieuwe functie van Android 10, dat hij onthoudt wanneer je welke helderheid wilt hebben. Als dat is gaan flippen, en op random tijden je helderheid naar 0% zet, dan kan dat voor zwarte schermen zorgen lijkt me.
Hmmmm nog geen last van gehad, gebeurt het random of bij bepaalde handelingen?

Ik zal er op letten iig.

Heb je al een cache wipe of factory reset gedaan?

Misschien is er iets niet lekker verlopen met de update. Lees op OnePlus community dat meer mensen rare issue hadden die simpelweg verholpen waren met een cache wipe van de betreffende app of heel het device of een factory reset.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

PaYnE81 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:40:
[...]

Hmmmm nog geen last van gehad, gebeurt het random of bij bepaalde handelingen?

Ik zal er op letten iig.

Heb je al een cache wipe of factory reset gedaan?

Misschien is er iets niet lekker verlopen met de update. Lees op OnePlus community dat meer mensen rare issue hadden die simpelweg verholpen waren met een cache wipe van de betreffende app of heel het device of een factory reset.
Ik heb er zelf geen last van, behalve dat hij heel soms ' s avonds laat ineens wel héél donker wordt. Kon me alleen voorstellen dat je overdag dat dan als zwart scherm ervaart.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• dhondtjes
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15:18
Heeft er iemand van jullie ook dat het beeld en geluid op youtube niet synchroon is ?
Ik gebruik Vanced Youtube.

• LeStef
Strange, ik heb mijn pixel 2 xl terug op A10 en ik herken geen enkel probleem dat ik wel heb met mijn OP7 op A 10.
Dus volgens mij liggen al die problemen aan OP en niet aan Google. Zelfs de gestures werken perfect op de Pixel. Dus denk ik dat ik weer dagelijks mijn pixel ga gebruiken tot OP al die foutjes heeft weggewerkt....

• PaYnE81
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 15:28

PaYnE81

XBL VandalizerNL

LeStef schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:51:
Strange, ik heb mijn pixel 2 xl terug op A10 en ik herken geen enkel probleem dat ik wel heb met mijn OP7 op A 10.
Dus volgens mij liggen al die problemen aan OP en niet aan Google. Zelfs de gestures werken perfect op de Pixel. Dus denk ik dat ik weer dagelijks mijn pixel ga gebruiken tot OP al die foutjes heeft weggewerkt....
Hier op OnePlus 7 ook totaal geen problemen (draai pas sinds gisteren middag overigens dus knock on Wood)

Als je toch even terug gaat ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je een factory reset doet op je OnePlus

• asc366
dhondtjes schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:35:
Heeft er iemand van jullie ook dat het beeld en geluid op youtube niet synchroon is ?
Ik gebruik Vanced Youtube.
GEbruik je toevallig een bluetooth headset? daar herken ik 't wel bij namelijk

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-11 23:17
Hier overigens ook wegvallend 4G zelfs na reboot komt die niet altijd terug.

• wjvdh14
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:40
begrijp hier uit dat je beter nog kan wachten met updaten naar android 10 op OP7 (pro)?

• thomaz1200
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 05-10 13:02
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn OP 7 (non pro). Sinds een paar maanden geleden kan mijn telefoon opeens uitvallen, de enige manier hoe ik hem dan weer aan kan krijgen is door hem geforceerd te restarten ( power + volume up). Vreemde is dat het heel random gebeurd, tussen de eerste en tweede keer zat een paar maanden en daartussen weer een week. Resetten van de telefoon heeft niet geholpen....

Lijkt wel een beetje op het probleem zoals hierboven beschreven.

Draai op dit moment: Oxygen OS 9.5.8.GM57BA

Iemand nog een idee om dit te fixen?

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik zit nog op de 9.5.11.GM21BA en ervaar totaal geen problemen die hierboven geschets worden. Ik wacht maar totdat OnePlus met de een nieuwe update komt die deze problemen hierboven oplost.

Tot die tijd ga ik niet updaten. Accu gaat lang mee en draai continue livewallpaper (amoled wp) die ook op touches reageert. Bluetooth vaak hele dag aan ook.

Zonde om te horen want het is echt een prachttoestel.

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-11 23:02
Minaaj schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:20:
Ik zit nog op de 9.5.11.GM21BA en ervaar totaal geen problemen die hierboven geschets worden. Ik wacht maar totdat OnePlus met de een nieuwe update komt die deze problemen hierboven oplost.

Tot die tijd ga ik niet updaten. Accu gaat lang mee en draai continue livewallpaper (amoled wp) die ook op touches reageert. Bluetooth vaak hele dag aan ook.

Zonde om te horen want het is echt een prachttoestel.
Hier op A10 totaal geen problemen. Haal 7hr + SOT. Alles (wifi, bt, NFC etc) staat altijd aan.

Draai volledig stock vanaf begin en nog nooit wipe gedaan e.d.

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:08
Golf2vr6 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

Hier op A10 totaal geen problemen. Haal 7hr + SOT. Alles (wifi, bt, NFC etc) staat altijd aan.

Ik dus ook totaal geen problemen meer, sterker nog met Android 9 had ik nog problemen met een app, nu niet meer. Ik snap zulke reacties als hierboven dan ook niet "ik wacht tot deze problemen zijn opgelost voor ik ga updaten." Dan kun je wachten tot je een ons weegt want met software is het altijd zo geweest (en dat zal ook niet veranderen) dat het ene probleem opgelost wordt en het volgende probleem wordt weer geïntroduceerd. Ik update altijd direct.

• den1972
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 23:38
Mijn GPS is helemaal van slag ik rij overal behalve op de weg. Ik gebruik Google maps. Maar ook met andere navigatie apps ervaar ik afwijkingen van wel meer van 100 meter. Meer mensen met dit probleem?

Ik heb een gewone 7 met de laatste officiële is.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
wjvdh14 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:57:
begrijp hier uit dat je beter nog kan wachten met updaten naar android 10 op OP7 (pro)?
Op GPS na heb ik nog nooit issues gehad met enige OnePlus. Groot fan van het merk. Na de update heb ik nu gezworen nooit meer iets te kopen van OnePlus. Go figure ;)
den1972 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:48:
Mijn GPS is helemaal van slag ik rij overal behalve op de weg. Ik gebruik Google maps. Maar ook met andere navigatie apps ervaar ik afwijkingen van wel meer van 100 meter. Meer mensen met dit probleem?

Mijn OnePlus heeft Noord en Zuid nog nooit uit elkaar weten te houden. Ik gebruik hem vooral in buitenlandse steden bij het lopen, maar links is rechts en vice versa. Geen idee waar ze dat onderdeel inkopen.

PWM wijzigde deze reactie 06-10-2019 20:10 (24%)

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:04

Ervaar je dit ook met een app als GPS Test?

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:09

Ik had een keer met mijn op7 pro dat mijn gps het helemaal niet meer deed. Dus alleen mijn globale positie werd weergegeven door middel van netwerk. Een reboot had dit verholpen.

• dhondtjes
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15:18
asc366 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

GEbruik je toevallig een bluetooth headset? daar herken ik 't wel bij namelijk
Neen, heb dit zelfs met de gewone speakers van de gsm.

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-11 23:02
PWM schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Op GPS na heb ik nog nooit issues gehad met enige OnePlus. Groot fan van het merk. Na de update heb ik nu gezworen nooit meer iets te kopen van OnePlus. Go figure ;)

[...]

Mijn OnePlus heeft Noord en Zuid nog nooit uit elkaar weten te houden. Ik gebruik hem vooral in buitenlandse steden bij het lopen, maar links is rechts en vice versa. Geen idee waar ze dat onderdeel inkopen.
Kompas kalibratie?

¯\_(ツ)_/¯ OnePlus 7 Pro

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:51
Golf2vr6 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

Ik heb met A10 ook geen enkel probleem ervaren, wel dat af en toe mijn Chrome vastloopt tijdens het typen. Gestures werken prettig...

Maar hoe jullie zo'n hoge SoT Halen is me een wonder.
Ik heb brightness rond de 55-60% met WiFi/BT/data/location aan en laat vaak apps wel openstaan in de achtergrond. Oh en 1440p@90hz.
Ik haal dan maximaal 4u SoT (op een goeie dag). Is er een setting die ik gemist heb?

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-11 11:46

idem dito, google maps gaat goed bij mij maar flitsmeister geeft aan dat ik ineens ergens in de polder rij :D

• asc366
ItsWillem schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Maar hoe jullie zo'n hoge SoT Halen is me een wonder.
Idem. Snap er niks van. Als ik 5 haal is t veel

• TheGabeMan
Ik heb gemerkt dat de gesprekskwaliteit tegenwoordig flink wordt beinvloedt door het hoesje. Ik gebruik de meegeleverde doorzichtige hoes en collega's klagen dat ik moeilijk te verstaan ben, gedempte spraak. Omschakelen op speaker is dan de oplossing. Nu blijkt dat als ik het hoesje er vanaf haal, het echt stukken beter is.

Als ik naar het hoesje kijkt, lijken mij echt alle gaten die nodig zijn, goed ruimte te geven. Snap dus niet waar het aan kan liggen. Enig idee? Welke punten zou ik extra op moeten letten om te zien of deze per ongeluk afgedekt zijn?

En een andere vraag: Tips voor een goed hoesje? Ik gebruik een hoesje niet tegen krassen of zo, maar puur omdat de 7Pro veel te glad is in mijn handen, zeker als ik in het bos tijdens t fietsen even snel een foto wil maken. Was al aan t denken misschien van die structuurstickers of zo erop te plakken :-)
Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True