Sinds de release heb ik de OnePlus 7 Pro (8gb 256gb nebula).
Hiervoor had ik een OnePlus 5T, daarvoor de OnePlus 3T.
Over het OS kan ik dus weinig zeggen, behalve dat ik het erg fijn vind.
Omdat ik de directe ervaring met andere android's al heel lang niet meer gezien heb heb ik geen idee wat OnePlus toevoegt of weglaat. Behalve dat dit gewoon lekker en super vlot werkt.
Samen met het
appje van Arjan Vlek, blijf ik super snel up to date.
Het toestel is fijn, snel, mooi en een eye catcher.
Camera is prima, merkte in de laatste update wel een flinke verbetering, maar voor echt mooie foto's heb ik toch een spiegel reflex.
Wel zie ik dat als ik af en toe even een plaatje klik dat ik goede scherpe foto's terug krijg;
>
zie hier een kleine selectie
Uitleg; Slapende hond en rolluiken = 3x zoom, andere zijn primaire lens, waarvan hond die wakker is wat geretoucheerd is.
Voor een fotoo'tje delen op whatsapp is het al gauw prima he?
Ik was bij aanschaf 'bang' voor 2 dingen. Een daarvan was de curved edges. Ik ben hier bij Samsung nooit fan van geweest, en zie hier opnieuw niet de meer waarde van helaas. Ik heb geen last van incidental touches oid maar de reflectie die deze randen verzorgen vind ik af en toe wel irritant. Je ziet er qua scherm gebruik niks van als je er recht op kijkt. Als je van iets van onderen kijkt en je swipet door je homescreens geeft dit wel een leuk effect.
Het andere was de fingerprintscanner. Bij de 5T zat deze achterop, en daar was ik erg tevreden over, vooral merkte ik zelf de laatste tijd dat ik het swipen op de vingerafdrukscanner op de 5T erg veel gebruikte. Het was een manier om je notificatiebalk naar beneden te trekken wat je in bijna elke app kon gebruiken. Door het op die manier te gebruiken hoefde ik niet vaak naar de bovenkant van het scherm te reiken.
Hoewel de scanner van de 7 Pro heel prettig werkt, en het na wat 'bij leren' wel erg soepel werkt, mis ik toch die swipe. Qua snelheid van unlocken wil ik niet klagen, die is prima.
De face-unlock is natuurlijk ook wat trager doordat de camera eerst naar buiten moet komen, maar de telefoon gaf mij de optie op smart-lock en die werkt tot nu toe prima. Bij het unlocken van de telefoon zie ik weer eens een lockscreen, dat zag ik niet vaak bij de 5T omdat hij toen al unlocked was door de face-unlock. Doordat je op je lockscreen direct de optie voor de vingerafdruk krijgt, swipe ik het lockscreen niet meer weg/open en gebruik ik faceunlock dus niet zo veel meer (zolang ik niet de optie krijg voor de pincode blijft de camera ingeklapt).
Dan is er nog één puntje van kritiek, en dat is dat ik tijdens het bellen vaak een zaklamp aan zet, of er iets anders mis gaat zoals vliegtuigstand aan zetten midden in een gesprek (handig..). Het lijkt erop dat die proximity sensor niet zo lekker werkt als op de 5T. Daar zag ik af en toe ook wel dat de telefoon aan sprong tijdens het bellen maar dat leverde meestal niet voor problemen op, bij de 7Pro sleept mijn oor blijkbaar de notificatiebalk naar beneden en gaat gebruik maken van mijn quicksettings, waar de zaklamp de eerste functie links bovenin is.. Beetje overdreven om met je zaklamp aan te gaan telefoneren.
Nu we het over bellen hebben.. ik belde voor het eerst met deze telefoon en wat een gesprekskwaliteit! ik snap niet dat dit niet veel meer gezegd wordt maar het geluid is ZO kraakhelder! Echt een wereld van verschil met de 5T of 3T!
De kleur Nebula Blue is schitterend, de kleuren dansen op de achterkant in de verschillende soorten licht, echt prachtig. Helaas ben ik iemand die van het sandstone hoesje houdt, en die zal binnenkort dus ook op de achterkant prijken. Voor nu dus nog de meegeleverde TPU case omdat hij erg slippery is.
Iedereen die mijn telefoon ziet liggen op de tafel kijkt er naar, of wil het scherm even zien.
Bijzondere conclusie: niemand zegt: waar is de selfie camera? tot je hem laat zien, end an zeggen ze Oja!
RIP JACK.
Ik mis hem niet, heb een Sony WH-nogwattes-V2 dus ik mis hem niet...
Tja..
Bijna een review dit, maar goed.