Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Wessel22 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:32:
Ik zit te twijfelen om de oneplus 7 pro aan te schaffen.
Momenteel ben ik over één ding aan 't twijfelen, wat me een beetje tegenhoud.
Op het internet lees ik veel klachten over "glare" op het scherm door de curved randen, wat zonlicht reflecteert en voor een verticale lichtstreep zorgt.

Merken jullie dit ook? En zo ja, is dit erg storend als je bijvoorbeeld wat aan het lezen bent?
Daar was ik ook bang voor maar valt, voor mij althans, onwijs mee. Dit komt ook door het AMOLED scherm. Alleen bij fel (zon)licht valt het eigenlijk op.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Golf2vr6 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Zou ook een slechte sim kunnen zijn. Is het al een oude? Is hij geknipt? SIM al een keer eruit gehaald en schoon gemaakt?

Ik probeer te zeggen dat het niet aan het toestel hoeft te liggen, maar dat het ook de SIM kan zijn.

In het verleden een keer problemen met een SIM van KPN gehad. Die stuurde mij gelijk zonder extra kosten een nieuwe op na contact via Twitter.
Is een originele (niet geknipte) SIM. Heb 'm nog eens eruit gehaald, naar SIM 2 slot verplaatst en weer terug en nu staat er alleen T-Mobile. Misschien zat 'tie een beetje scheef of zo. Bedankt voor het meedenken iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Wessel22 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:32:
Ik zit te twijfelen om de oneplus 7 pro aan te schaffen.
Momenteel ben ik over één ding aan 't twijfelen, wat me een beetje tegenhoud.
Op het internet lees ik veel klachten over "glare" op het scherm door de curved randen, wat zonlicht reflecteert en voor een verticale lichtstreep zorgt.

Merken jullie dit ook? En zo ja, is dit erg storend als je bijvoorbeeld wat aan het lezen bent?
Dit is dus ook wat mij tegenhoudt...en terecht. Ik heb even van een collega mogen proberen en de rand is veel minder sterk gebogen dan bij een SGS9/10 waardoor er meer oppervlakte is om te reflecteren en dat zie je. Vooral op kantoor met TL-lichten boven je, zonlicht...ik vind het echt vervelend, veel erger dan een S10 iig. Verder is het een onwijs goede telefoon. Supersnel, het scherm is fantastisch verder, maar die curves verknallen wel echt de ervaring. Het lukt toch maar niet om dé telefoon te maken. Elke telefoon moet iets hebben wat echt storend is. Of het is een zwakke accuduur, of een slechte camera, of die bloody curved schermen...Tis altijd wat :O

Vooralsnog wacht ik ff nog meer reviews af van de Xperia 1 en ik ga bij de Saturn nog ff naar de Pixel 3a kijken en anders wacht ik maar weer tot het einde van het jaar. Mijn HTC10 is nu al 3 jaar en 1 maand oud...die houdt 't nog wel ff vol. Moet wel 2x/dag aan de lader, maar daar is nog ff mee te leven...

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 04-06-2019 22:47 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Deathchant schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:46:
[...]

Dit is dus ook wat mij tegenhoudt...en terecht. Ik heb even van een collega mogen proberen en de rand is veel minder sterk gebogen dan bij een SGS9/10 waardoor er meer oppervlakte is om te reflecteren en dat zie je. Vooral op kantoor met TL-lichten boven je, zonlicht...ik vind het echt vervelend, veel erger dan een S10 iig. Verder is het een onwijs goede telefoon. Supersnel, het scherm is fantastisch verder, maar die curves verknallen wel echt de ervaring. Het lukt toch maar niet om dé telefoon te maken. Elke telefoon moet iets hebben wat echt storend is. Of het is een zwakke accuduur, of een slechte camera, of die bloody curved schermen...Tis altijd wat :O

Vooralsnog wacht ik ff nog meer reviews af van de Xperia 1 en ik ga bij de Saturn nog ff naar de Pixel 3a kijken en anders wacht ik maar weer tot het einde van het jaar. Mijn HTC10 is nu al 3 jaar en 1 maand oud...die houdt 't nog wel ff vol. Moet wel 2x/dag aan de lader, maar daar is nog ff mee te leven...
Ja, inderdaad. Ben eigenlijk wel van plan om op zeer korte termijn te upgraden vanaf mijn galaxy s6, aangezien ik deze volgensmij ook al 4 jaar heb. Oneplus 7 pro met plat scherm en headphone jack zou echt de perfecte telefoon zijn, maar ze kunnen natuurlijk niet aan iedereen hun wensen voldoen. Aankomende k20 pro van redmi lijkt qua hardware vooralsnog een zeer goede deal, alleen hun android software spreekt me dan weer totaal niet aan. Software is voor mij toch wel één van de redenen om naar oneplus te gaan.

Op het oneplus forum lees je toch ook wel aardig wat opmerkingen over deze glare. Heb de 7 pro wel al een aantal keer gezien bij belsimpel winkel, alleen dit niet goed kunnen opmerken ivm beperkt licht.

Dé perfecte telefoon zal er vast wel nooit komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:57
Reguliere op7 is binnen en na 1 avondje ermee stoeien is mijn ervaring positief. Kwam vanaf de 3t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Na 6 jaar HTC telefoons (M7 t/m U12+) nu een OP7 pro.

Beetje wennen maar overwegend positief. Camera is wel een heel stuk minder dan de U12+.

Senseo Edge (knijpfunctie) zal ik wel gaan missen. Gebruikte dit vaak en merk dat ik soms zit te knijpen hahaha.

[ Voor 28% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-06-2019 08:52 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:22
Sinds de release heb ik de OnePlus 7 Pro (8gb 256gb nebula).
Hiervoor had ik een OnePlus 5T, daarvoor de OnePlus 3T.

Over het OS kan ik dus weinig zeggen, behalve dat ik het erg fijn vind.
Omdat ik de directe ervaring met andere android's al heel lang niet meer gezien heb heb ik geen idee wat OnePlus toevoegt of weglaat. Behalve dat dit gewoon lekker en super vlot werkt.
Samen met het appje van Arjan Vlek, blijf ik super snel up to date.

Het toestel is fijn, snel, mooi en een eye catcher.
Camera is prima, merkte in de laatste update wel een flinke verbetering, maar voor echt mooie foto's heb ik toch een spiegel reflex.
Wel zie ik dat als ik af en toe even een plaatje klik dat ik goede scherpe foto's terug krijg;
> zie hier een kleine selectie
Uitleg; Slapende hond en rolluiken = 3x zoom, andere zijn primaire lens, waarvan hond die wakker is wat geretoucheerd is.

Voor een fotoo'tje delen op whatsapp is het al gauw prima he?

Ik was bij aanschaf 'bang' voor 2 dingen. Een daarvan was de curved edges. Ik ben hier bij Samsung nooit fan van geweest, en zie hier opnieuw niet de meer waarde van helaas. Ik heb geen last van incidental touches oid maar de reflectie die deze randen verzorgen vind ik af en toe wel irritant. Je ziet er qua scherm gebruik niks van als je er recht op kijkt. Als je van iets van onderen kijkt en je swipet door je homescreens geeft dit wel een leuk effect.
Het andere was de fingerprintscanner. Bij de 5T zat deze achterop, en daar was ik erg tevreden over, vooral merkte ik zelf de laatste tijd dat ik het swipen op de vingerafdrukscanner op de 5T erg veel gebruikte. Het was een manier om je notificatiebalk naar beneden te trekken wat je in bijna elke app kon gebruiken. Door het op die manier te gebruiken hoefde ik niet vaak naar de bovenkant van het scherm te reiken.

Hoewel de scanner van de 7 Pro heel prettig werkt, en het na wat 'bij leren' wel erg soepel werkt, mis ik toch die swipe. Qua snelheid van unlocken wil ik niet klagen, die is prima.

De face-unlock is natuurlijk ook wat trager doordat de camera eerst naar buiten moet komen, maar de telefoon gaf mij de optie op smart-lock en die werkt tot nu toe prima. Bij het unlocken van de telefoon zie ik weer eens een lockscreen, dat zag ik niet vaak bij de 5T omdat hij toen al unlocked was door de face-unlock. Doordat je op je lockscreen direct de optie voor de vingerafdruk krijgt, swipe ik het lockscreen niet meer weg/open en gebruik ik faceunlock dus niet zo veel meer (zolang ik niet de optie krijg voor de pincode blijft de camera ingeklapt).

Dan is er nog één puntje van kritiek, en dat is dat ik tijdens het bellen vaak een zaklamp aan zet, of er iets anders mis gaat zoals vliegtuigstand aan zetten midden in een gesprek (handig..). Het lijkt erop dat die proximity sensor niet zo lekker werkt als op de 5T. Daar zag ik af en toe ook wel dat de telefoon aan sprong tijdens het bellen maar dat leverde meestal niet voor problemen op, bij de 7Pro sleept mijn oor blijkbaar de notificatiebalk naar beneden en gaat gebruik maken van mijn quicksettings, waar de zaklamp de eerste functie links bovenin is.. Beetje overdreven om met je zaklamp aan te gaan telefoneren.

Nu we het over bellen hebben.. ik belde voor het eerst met deze telefoon en wat een gesprekskwaliteit! ik snap niet dat dit niet veel meer gezegd wordt maar het geluid is ZO kraakhelder! Echt een wereld van verschil met de 5T of 3T!

De kleur Nebula Blue is schitterend, de kleuren dansen op de achterkant in de verschillende soorten licht, echt prachtig. Helaas ben ik iemand die van het sandstone hoesje houdt, en die zal binnenkort dus ook op de achterkant prijken. Voor nu dus nog de meegeleverde TPU case omdat hij erg slippery is. :'(

Iedereen die mijn telefoon ziet liggen op de tafel kijkt er naar, of wil het scherm even zien.
Bijzondere conclusie: niemand zegt: waar is de selfie camera? tot je hem laat zien, end an zeggen ze Oja!

RIP JACK.
Ik mis hem niet, heb een Sony WH-nogwattes-V2 dus ik mis hem niet...
Tja..

Bijna een review dit, maar goed. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
NepGangster schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:23:
Sinds de release heb ik de OnePlus 7 Pro (8gb 256gb nebula).
Hiervoor had ik een OnePlus 5T, daarvoor de OnePlus 3T.

Over het OS kan ik dus weinig zeggen, behalve dat ik het erg fijn vind.
Omdat ik de directe ervaring met andere android's al heel lang niet meer gezien heb heb ik geen idee wat OnePlus toevoegt of weglaat. Behalve dat dit gewoon lekker en super vlot werkt.
Samen met het appje van Arjan Vlek, blijf ik super snel up to date.

Het toestel is fijn, snel, mooi en een eye catcher.
Camera is prima, merkte in de laatste update wel een flinke verbetering, maar voor echt mooie foto's heb ik toch een spiegel reflex.
Wel zie ik dat als ik af en toe even een plaatje klik dat ik goede scherpe foto's terug krijg;
> zie hier een kleine selectie
Uitleg; Slapende hond en rolluiken = 3x zoom, andere zijn primaire lens, waarvan hond die wakker is wat geretoucheerd is.

Voor een fotoo'tje delen op whatsapp is het al gauw prima he?

Ik was bij aanschaf 'bang' voor 2 dingen. Een daarvan was de curved edges. Ik ben hier bij Samsung nooit fan van geweest, en zie hier opnieuw niet de meer waarde van helaas. Ik heb geen last van incidental touches oid maar de reflectie die deze randen verzorgen vind ik af en toe wel irritant. Je ziet er qua scherm gebruik niks van als je er recht op kijkt. Als je van iets van onderen kijkt en je swipet door je homescreens geeft dit wel een leuk effect.
Het andere was de fingerprintscanner. Bij de 5T zat deze achterop, en daar was ik erg tevreden over, vooral merkte ik zelf de laatste tijd dat ik het swipen op de vingerafdrukscanner op de 5T erg veel gebruikte. Het was een manier om je notificatiebalk naar beneden te trekken wat je in bijna elke app kon gebruiken. Door het op die manier te gebruiken hoefde ik niet vaak naar de bovenkant van het scherm te reiken.

Hoewel de scanner van de 7 Pro heel prettig werkt, en het na wat 'bij leren' wel erg soepel werkt, mis ik toch die swipe. Qua snelheid van unlocken wil ik niet klagen, die is prima.

De face-unlock is natuurlijk ook wat trager doordat de camera eerst naar buiten moet komen, maar de telefoon gaf mij de optie op smart-lock en die werkt tot nu toe prima. Bij het unlocken van de telefoon zie ik weer eens een lockscreen, dat zag ik niet vaak bij de 5T omdat hij toen al unlocked was door de face-unlock. Doordat je op je lockscreen direct de optie voor de vingerafdruk krijgt, swipe ik het lockscreen niet meer weg/open en gebruik ik faceunlock dus niet zo veel meer (zolang ik niet de optie krijg voor de pincode blijft de camera ingeklapt).

Dan is er nog één puntje van kritiek, en dat is dat ik tijdens het bellen vaak een zaklamp aan zet, of er iets anders mis gaat zoals vliegtuigstand aan zetten midden in een gesprek (handig..). Het lijkt erop dat die proximity sensor niet zo lekker werkt als op de 5T. Daar zag ik af en toe ook wel dat de telefoon aan sprong tijdens het bellen maar dat leverde meestal niet voor problemen op, bij de 7Pro sleept mijn oor blijkbaar de notificatiebalk naar beneden en gaat gebruik maken van mijn quicksettings, waar de zaklamp de eerste functie links bovenin is.. Beetje overdreven om met je zaklamp aan te gaan telefoneren.

Nu we het over bellen hebben.. ik belde voor het eerst met deze telefoon en wat een gesprekskwaliteit! ik snap niet dat dit niet veel meer gezegd wordt maar het geluid is ZO kraakhelder! Echt een wereld van verschil met de 5T of 3T!

De kleur Nebula Blue is schitterend, de kleuren dansen op de achterkant in de verschillende soorten licht, echt prachtig. Helaas ben ik iemand die van het sandstone hoesje houdt, en die zal binnenkort dus ook op de achterkant prijken. Voor nu dus nog de meegeleverde TPU case omdat hij erg slippery is. :'(

Iedereen die mijn telefoon ziet liggen op de tafel kijkt er naar, of wil het scherm even zien.
Bijzondere conclusie: niemand zegt: waar is de selfie camera? tot je hem laat zien, end an zeggen ze Oja!

RIP JACK.
Ik mis hem niet, heb een Sony WH-nogwattes-V2 dus ik mis hem niet...
Tja..

Bijna een review dit, maar goed. ;)
Misschien kun je 'm wat uitgebreider maken en een echte review plaatsen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb net de OnePlus 7 toegevoegd aan Oxygen Updater. Er moet alleen nog even wat update-data toegevoegd worden, maar dat wordt 'soonish' gedaan. Vergeet trouwens niet de opt-in te doen als je wilt. Dat helpt ons om sneller updates toe te voegen! O+

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 20:14
Wanneer ik Bluetooth aanzet, zie ik geen Bleutooth icoontje in de statusbalk. Echter heb ik het wel aangevinkt In de pictogrambeheerder. Vergeet nu regelmatig m'n Bluetooth uit te zetten wanneer ik niet meer verbonden ben, omdat het icoontje weg is.

Meer mensen die het icoontje niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
DannySchreurs schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:01:
Wanneer ik Bluetooth aanzet, zie ik geen Bleutooth icoontje in de statusbalk. Echter heb ik het wel aangevinkt In de pictogrambeheerder. Vergeet nu regelmatig m'n Bluetooth uit te zetten wanneer ik niet meer verbonden ben, omdat het icoontje weg is.

Meer mensen die het icoontje niet zien?
Heb ik ook, al ben ik het gewend (deed mijn 5T ook al). Mijn BT staat altijd aan, als je m connect naar een apparaat komt hij er bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
@Anonymoussaurus Al bekend wanneer 9.5.5 word toegevoegd aan de unbrick tool?

[ Voor 14% gewijzigd door Ricardo_1994 op 05-06-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:23:
@Anonymoussaurus Al bekend wanneer 9.5.5 word toegevoegd aan de unbrick tool?
Nope, blijkbaar is die Unbrick Tool nog niet beschikbaar, of er is iets anders aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Nope, blijkbaar is die Unbrick Tool nog niet beschikbaar, of er is iets anders aan de hand.
Bedankt voor je snelle antwoord. We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Ik heb iets irritants met de wifi instelling... Als ik wifi aanzet en ik loop op straat connect hij automatisch met open wifi netwerken zoals kpn. Dit met het gevolg dat ik geen internet heb omdat dit portals zijn waar je wel connect maar ook moet inloggen voor internet. Iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandyAmsterdam schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:36:
Ik heb iets irritants met de wifi instelling... Als ik wifi aanzet en ik loop op straat connect hij automatisch met open wifi netwerken zoals kpn. Dit met het gevolg dat ik geen internet heb omdat dit portals zijn waar je wel connect maar ook moet inloggen voor internet. Iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen?
Het desbetreffende Wi-Fi netwerk 'vergeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Het desbetreffende Wi-Fi netwerk 'vergeten'.
Ik zie idd dat ik bizar veel opgeslagen wifi netwerken heb, ik had hier helemaal geen weet van. Ik heb dit ook nooit gehad met mijn vorige telefoon, een Samsung S8+. Er zijn plekken waar mijn Samsung nooit een connectie maakte en mijn OP7 Pro opeens wel... Dat wordt het lijstje doorlopen en op vergeten drukken. Mooi werkje als ik niet kan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandyAmsterdam schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Ik zie idd dat ik bizar veel opgeslagen wifi netwerken heb, ik had hier helemaal geen weet van. Ik heb dit ook nooit gehad met mijn vorige telefoon, een Samsung S8+. Er zijn plekken waar mijn Samsung nooit een connectie maakte en mijn OP7 Pro opeens wel... Dat wordt het lijstje doorlopen en op vergeten drukken. Mooi werkje als ik niet kan slapen.
Heh, heb ik nog nooit gehad. Als je nog nooit met netwerk X verbinding hebt gemaakt en hij staat niet in de opgeslagen netwerken, dan kan hij ook niet automagisch verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:46
NepGangster schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Heb ik ook, al ben ik het gewend (deed mijn 5T ook al). Mijn BT staat altijd aan, als je m connect naar een apparaat komt hij er bij te staan.
Is als het goed is een Android 9 feature. Alleen BT icoon tonen als ie verbonden is.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Golf2vr6 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:51:

Beetje wennen maar overwegend positief. Camera is wel een heel stuk minder dan de U12+.

Senseo Edge (knijpfunctie) zal ik wel gaan missen. Gebruikte dit vaak en merk dat ik soms zit te knijpen hahaha.
Senseo :*) Mooie autocorrect :*)

Ik heb in verschillende HTC topics idd gezien dat je ook vaker een HTC hebt gehad. Ik als trouwe HTC fan durfde het toch niet aan met de U12+....De "knopjes", het nóg dimmere scherm dan mijn HTC10, maar ja, ik had gehoopt op een goeie U13, maar die is er (nog?) niet, dus ik heb HTC laten varen.

Kun je als trouwe HTC gebruiker aangeven hoe je ervaring met deze OP7Pro is? Ik ben namelijk naar de concurrentie aan het kijken, en daardoor aan het twijfelen of ik die afgebogen randen toch maar niet voor lief moet nemen en daarbij de "slechte" camera ook maar weer moet accepteren.
HTC was qua sense skin gewoon erg goed en vlot, en OnePlus moet het walhalla zijn qua software en dat weegt wel zwaar voor me.
De Xperia 1 of Pixel 3a zijn serieuze kandidaten vanwege hun cleane skin, al dan niet plastic achterkant (tenminste eens een keer geen glas, maar ja, alles heeft dat tegenwoordig) en de Pixel heeft de 3,5" plug. De Sony heeft goeie stereospeakers en ook een goed scherm, maar ik vind em eigenlijk te duur. De Pixel....tja, die heeft de software, camera, stereospeakers, het scherm én de 3,5" plug voor zich, maar hoe gaat een mid-range Snapdragon zich verhouden met zo'n OnePlus....
Ik merk dat ik OnePlus elke keer aantrekkelijk vind, maar nooit koop vanwege de camera. En dan nu de afgeronde schermen bij de OP7Pro....Misschien moet ik het gewoon een kans geven en de mindere dingen "accepteren". Wat gewoon vervelend is, is dat ik erin wil geloven dat 't allemaal beter wordt, maar de camera in de 5T/6/6T is gewoon niet goed en toen werd ook al gezegd: met de gcam app wordt alles beter, maar dat vond ik toch nog steeds wel wat tegenvallen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Laatst online: 20:52

yay

yay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:11:
[...]

Positief: super tevreden. Toestel heeft een mooi scherm, is lekker snel. Niet super veel groter of zwaarder dan de OP2. Dus happy. :)
Erg tevreden zelfs: vanmorgen om 06:00 is hij van de lader gegaan, nu, bijna 8 uur later is hij op 80%. terwijl ik er toch echt wel veel aangezeten heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
yay schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Erg tevreden zelfs: vanmorgen om 06:00 is hij van de lader gegaan, nu, bijna 8 uur later is hij op 80%. terwijl ik er toch echt wel veel aangezeten heb. :)
Hier ook.. 9 uur geleden van de lader en hij is op 72 procent.
Waze met 6% een boosdoener, natuurlijk screen on tijdens een rit van 40minuten sochtends.
Voor de rest wat whatsapp/telegram verkeer en korte tijd bluetooth naar auto of BT-headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
RandyAmsterdam schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Er zijn ook nog WiFi instellingen, wellicht dat je de openbare uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
yay schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Hier nu 9 uur geleden van de lader, maar op 28%...

Ok, ik ben vrij vandaag en heb dus heel veel met de telefoon zitten spelen. Zit nu op 5h46m screen on.

Oftewel, super tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

BramT

Rule #1

Golf2vr6 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Hier nu 9 uur geleden van de lader, maar op 28%...

Ok, ik ben vrij vandaag en heb dus heel veel met de telefoon zitten spelen. Zit nu op 5h46m screen on.

Oftewel, super tevreden tot nu toe!
Hebben jullie het nou over de 7 of 7Pro?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

BramT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Golf2vr6 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:51:
Lees even stukje omhoog anders, O-) 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:14
BramT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Hier zullen we wel vaker tegenaan gaan lopen. Het zijn op een heel aantal punten toch twee verschillende telefoons. Zelfde geldt voor het accesoire topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Na een eerste dag bezit met "iets minder dan gemiddeld" gebruik staat de accu van mijn OP7 nu op 86%. Dat is wel een heel goed begin. d:)b

Ondanks dat ik een minder grote stap heb gemaakt (ik kom van de 5T) merk ik in de prestaties en de verdere kwaliteit van het toestel toch wel weer een flinke sprong voorwaarts. De hoge screen ratio en de snelle fingerprint sensor springen het meest in het oog, maar het is op alle andere vlakken ook wel een heel waardevolle upgrade geweest.
voorstad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Hier zullen we wel vaker tegenaan gaan lopen. Het zijn op een heel aantal punten toch twee verschillende telefoons. Zelfde geldt voor het accesoire topic.
Misschien dat dit er eentje is voor de roze "let op" tekst onder het topic. Iets in de zin van "Vermeld in je posting duidelijk om welk toestel het gaat: de OnePlus 7 (OP7) of de OnePlus 7 Pro (OP7 Pro)".

[ Voor 34% gewijzigd door beantherio op 05-06-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Laguna

Connaisseur

hhoekstra schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:38:
Reguliere op7 is binnen en na 1 avondje ermee stoeien is mijn ervaring positief. Kwam vanaf de 3t
Wat is voor jou de meerwaarde van de 7 boven je 3T?

Nog een "educatief" filmpje:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
NepGangster schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:53:
[...]
Hier ook.. 9 uur geleden van de lader en hij is op 72 procent.
Waze met 6% een boosdoener, natuurlijk screen on tijdens een rit van 40minuten sochtends.
Voor de rest wat whatsapp/telegram verkeer en korte tijd bluetooth naar auto of BT-headphone.
6% tijdens een Waze rit van 40 minuten? Was dit met automatische helderheid of met handmatig gedimd?

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Dit soort filmpjes doen gewoon pijn aan de ogen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
wouter5 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:06:
[...]

Dit soort filmpjes doen gewoon pijn aan de ogen :F
Eens. Ik vind dit soort dingen echt complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
geelers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:37:
[...]

6% tijdens een Waze rit van 40 minuten? Was dit met automatische helderheid of met handmatig gedimd?
Automatische helderheid, scherm constant aan locked op 90hz en variabele resolutie, Spotify streaming via Bluetooth.

Vanmorgen bovenstaande herhaald, 4%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
Laguna schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Wat is voor jou de meerwaarde van de 7 boven je 3T?
Mijn batterij van de 3T werd minder dus vond het na 2.5 jaar wel tijd om een nieuw toestel uit te zoeken.

Verder is het gewoon een oneplus toestel met wat vernieuwde onderdelen.

- Vingerprint in het scherm
- Groter scherm
- Sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
NepGangster schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:38:
[...]

Automatische helderheid, scherm constant aan locked op 90hz en variabele resolutie, Spotify streaming via Bluetooth.

Vanmorgen bovenstaande herhaald, 4%
6% (of 4%) van het totale batterijverbruik is vrij normaal bij zo'n navigatie app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 18:34
Ik heb sinds dinsdag de reguliere Oneplus 7 in handen komende van een Oneplus 3. Na 2 jaar en 8 maanden mocht een nieuw toestel wel weer eens aangeschaft worden. Mooi om te zien hoe ik van mijn HTC One M7 naar de OP3 de HTC een kleine telefoon vond, en ik nu met de OP 7 de OP3 weer een groot blok met een relatief klein scherm vind. :9 . Buiten dat is de OP7 echt rete snel wat echt een genot is.

Ik heb alleen 1 bug?. Tijdens het binnenhalen van mijn Whatsapp backup en tijdens het downloaden van wat grotere bestanden via de browser stopt mijn internet ermee. Alsof de buffer vol zit ofzo. De download gaat heel traag door maar requests op andere apps kappen ermee lijkt het (of zijn zo traag dat het lijkt alsof er geen internet meer is?). Als ik de wifi op mijn telefoon even uit en aan zet doet alles het weer. Ook met Youtube vanmorgen kreeg ik een 'verbonden, geen internet' melding bij m'n wifi (deze krijg ik niet tijdens die downloads). Even de wifi uit en aan zetten en de video sluiten en openen verhelpt het probleem.

Ik verwacht wel dat hier een update voor komt maar was benieuwd of andere mensen deze bevinding delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Kreeg gisteren firmware 9.5.4 binnen. Heb je die al ? Vanaf fabriek was FW 9.5.3 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Laatst online: 28-08 18:34
hhoekstra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:44:
[...]

Kreeg gisteren firmware 9.5.4 binnen. Heb je die al ? Vanaf fabriek was FW 9.5.3 geinstalleerd
Had er nog geen melding van gekregen maar door net even manueel de systeemupdate te controleren heb ik m ook klaarstaan om te downloaden. Zal hem vanavond eens installeren en hopen dat het gefixed is onder de noemer 'General bug fixes and improvements'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Jeroen-B @hhoekstra OTA updates via OP zelf zijn aanzienlijk langzamer / random dan als je Oxygen Updater installeert :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
MAX3400 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:53:
@Jeroen-B @hhoekstra OTA updates via OP zelf zijn aanzienlijk langzamer / random dan als je Oxygen Updater installeert :)
Installed it. Kreeg reclame. Uninstalled it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hhoekstra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:13:
[...]

@Anonymoussaurus enige toelichting misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Staat er gewoon bij.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/4q30aee80l636ce/1559819840_1559819824-picsay.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NepGangster
[...]

Hier ging het net wat anders..
Installed it. Kreeg reclame. Kreeg update. Sponsorde de developer een klein bedrag. Geen reclame meer, wel updates. Dev. blij, Ik blij.

Bovendien was het kleine bedrag wat ik 'gesponsord' heb ingewonnen via Google Rewards, dus eigenlijk heb ik er alleen wat vragen voor hoeven beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Was me niet eens opgevallen. En 1 lullig bannertje onderin... Nou ja, het is inderdaad een keuze om niet sneller je firmwares te krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars trigger
Ik neem aan ads in de updater, wat prima is. Iedereen moet geld verdienen..

Als er maar geen ads in de update van het os zit 😉

[ Voor 31% gewijzigd door Mars trigger op 06-06-2019 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hhoekstra
MAX3400 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:
[...]

Was me niet eens opgevallen. En 1 lullig bannertje onderin... Nou ja, het is inderdaad een keuze om niet sneller je firmwares te krijgen. ;)
full screen banner.

Maar goed. Het maakt niet uit dat er reclame in zit, maar ik gebruik de officiële updater van oneplus wel. Duurt soms wat langer voordat de update er is maar goed genoeg.

Zie op dit moment geen meer waarde in de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb hem net gekocht; iedereen die eventueel moeite zou hebben met het gewicht en formaat: niet doen. Kom van een 3T en zelfs dat scheelt niet zo heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

hhoekstra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:34:
Duurt soms wat langer voordat de update er is maar goed genoeg.
Oooooh, we gaan je gek maken als wij met hippe nieuwe features spelen en jij nog weken op de update moet wachten... _O-

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb zelf de 9.5.5GM21BA firmware..

Acties:
  • +7 Henk 'm!
[...]

Lol. Dan heb je 4 mogelijkheden:
  1. De advertentievrije versie kopen voor een euro
  2. Een adblocker gebruiken
  3. Er mee leren leven. We hebben serieus al bijna geen ads erin zitten. Verder verzamelen we zo weinig mogelijk. Meeste is om fouten op te sporen (errors) en dat gebeurt allemaal volledig anoniem. Zie ook hier: https://oxygenupdater.com/legal
  4. Het niet gebruiken
Vind het overigens een beetje een rare opmerking. Waarom gebruik je dan überhaupt nog apps op je telefoon? Zo'n beetje elke app heeft advertenties. Developers en servers moeten ook ergens van betaald worden. Ik zeg niet dat je geen adblocker mag gebruiken; dat is je eigen keus natuurlijk.
hhoekstra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:34:
[...]

full screen banner.

Maar goed. Het maakt niet uit dat er reclame in zit, maar ik gebruik de officiële updater van oneplus wel. Duurt soms wat langer voordat de update er is maar goed genoeg.

Zie op dit moment geen meer waarde in de app ;)
Ah, ja blijkbaar alleen bij nieuws. Zelf nooit gehad want heb de advertentievrije versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-06-2019 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 15:07

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:33:
[...]

3. Er mee leren leven. We hebben serieus al bijna geen ads erin zitten. Verder verzamelen we zo weinig mogelijk. Meeste is om fouten op te sporen (errors) en dat gebeurt allemaal volledig anoniem. Zie ook hier: https://oxygenupdater.com/legal
  4. Het niet gebruiken
Vind het overigens een beetje een rare opmerking. Waarom gebruik je dan überhaupt nog apps op je telefoon? Zo'n beetje elke app heeft advertenties. Developers en servers moeten ook ergens van betaald worden. Ik zeg niet dat je geen adblocker mag gebruiken; dat is je eigen keus natuurlijk.

[...]

Wacht even, full screen banner? Dat heb ik echt nog nooit gehad met Oxygen Updater. Anderen hier wel? Dan zit je zelf rommel te downloaden die dat injecteert in de app.
Super app

RePaRaQu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:33:
[...]

4. Het niet gebruiken

[...]

Ah, ja blijkbaar alleen bij nieuws. Zelf nooit gehad want heb de advertentievrije versie.
1. App geïnstalleerd na hier er over gelezen te hebben.
2. Even bekeken.
3. Geen advertentie gezien dankzij Block This! verwacht ik.
4. €0.99 betaald om de developer te steunen.
5. Nog niks meegedaan verder want ik kreeg de laatste update al gelijk binnen toen ik mijn OP7P voor het eerst aan had gezet.

Ik kan dus eigenlijk nog vrij weinig over de app zelf melden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik krijg "Ok Google" met geen mogelijkheid aan de praat op mijn OnePlus 7 (geen pro), ik heb al een beetje gezocht hoe ik het aan moet zetten maar volgens mij staat alles goed ingesteld. Hebben meer mensen hier last van? Op mijn vorige OnePlus toestellen werkte dit altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Welke taal heb je voor de assistant? Voor zover ik weet werkt ie niet in het Nederlands...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Oneplus loopt wel achter met de beveiliging update (vind ik).. nog steeds op April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
renem schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:43:
Ik krijg "Ok Google" met geen mogelijkheid aan de praat op mijn OnePlus 7 (geen pro), ik heb al een beetje gezocht hoe ik het aan moet zetten maar volgens mij staat alles goed ingesteld. Hebben meer mensen hier last van? Op mijn vorige OnePlus toestellen werkte dit altijd prima.
Ik heb hetzelfde probleem op de Pro. Echt van alles geprobeerd maar wat ik ook doe voice match blijft grijs en aangeven dat het niet beschikbaar is in mijn taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
MazeWing schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:54:
Welke taal heb je voor de assistant? Voor zover ik weet werkt ie niet in het Nederlands...
Ik heb Engels en Nederlands ingesteld. Werkte op mijn 6T prima, ik kon gewoon zeggen Hey Google, zet de tv aan of zet de lampen aan. Maar de telefoon reageert nu totaal niet op Ok (of Hey) Google. De 6t ligt nog in de kast die hoor je wel reageren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Er wordt een dikke update uitgerold! Hou Oxygen Updater in de gaten want we zijn hem al aan het toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:25:
Er wordt een dikke update uitgerold! Hou Oxygen Updater in de gaten want we zijn hem al aan het toevoegen!
Changelog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars trigger
Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:25:
Wat zijn de verbeteringen, kan je al een topje uitlichten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik snap nu wel een beetje de - kleine - irritaties van het gebogen scherm; vooral bij de teletekst-app, het ziet er wat vreemd uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mars trigger schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:29:
[...]

Wat zijn de verbeteringen, kan je al een topje uitlichten 😉
Op het moment van schrijven is alleen de full ZIP beschikbaar. Zodra de incremental wordt uitgerold, zullen we die toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vsGDVGa.png

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-06-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 20:43
Via VPN naar duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TyKHSW16/Screenshot-20190606-214128.jpg

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vP4G7DeJili8BBkeF2PG766l/thumb.jpg

Bijna 2 gig?

Toe maar, ik trek deze wel binnen via wifi denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Golf2vr6
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nmk355R/Screenshot-20190606-214923.jpg

Nou dit is dus wel €0.99 waard geweest. Super snel staat hij erop. Top!

[ Voor 83% gewijzigd door Golf2vr6 op 06-06-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mega update.

Ben heel erg benieuwd naar de camera verbeteringen.

Tweakers, laat het weten hoe de update bevalt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars trigger
Wat is eigenlijk het beste, de kleine update of het volgende grote bestand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:06
Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:39:
[...]

[...]

Op het moment van schrijven is alleen de full ZIP beschikbaar. Zodra de incremental wordt uitgerold, zullen we die toevoegen.
[Afbeelding]
Betekent een full-zip een wipe of kun je met de full-zip gewoon updaten met behoud van data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Update info.

System
Optimized Double Tap to Wake
Fixed issues with Ambient Display
Improved touch sensitivity for screen
Improved the audio quality for voice calls from
third-party apps
General bug fixes and improvements

Camera
Improved overall contrast and color performance
Improved white balance consistency of triple
camera
Improved accuracy and stability of auto focusing
Fixed issue of greenish tone in some low light
scenes
Fixed issue of noise in some HDR scenes
Improved contrast and color saturation of ultra
wide
Improved clarity and noise reduction in low light
scene of ultra wide
Improved clarity and noise reduction of
telephoto
Improved clarity and color of Nightscape
Improved brightness and clarity in extreme low
light scene of Nightscape

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

Boedha

Niks

Oceanview schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Betekent een full-zip een wipe of kun je met de full-zip gewoon updaten met behoud van data?
Met behoud van data.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoor van meerdere kanten dat ghost touch is opgelost.

OxygenOS 9.5.7 for OnePlus 7 Pro
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 9.5.7, this build contains lots of improvements for the triple camera based on your feedback.

Changelog:
Camera
  • Improved overall contrast and color performance
  • Improved white balance consistency of triple camera
  • Improved accuracy and stability of auto focusing
  • Fixed issue of greenish tone in some low light scenes
  • Fixed issue of noise in some HDR scenes
  • Improved contrast and color saturation of ultra wide
  • Improved clarity and noise reduction in low light scene of ultra wide
  • Improved clarity and noise reduction of telephoto
  • Improved clarity and color of Nightscape
  • Improved brightness and clarity in extreme low light scene of Nightscape
System
  • Optimized Double Tap to Wake
  • Fixed issues with Ambient Display
  • Improved the audio quality for voice calls from third-party apps
  • Improved touch sensitivity for screen
Heb je de bestandsnaam nog? Nee zeker.
Kypo schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:50:
[Afbeelding]

Bijna 2 gig?

Toe maar, ik trek deze wel binnen via wifi denk ik.
Golf2vr6 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:50:
[Afbeelding]

Nou dit is dus wel €0.99 waard geweest. Super snel staat hij erop. Top!
Ja, is full ZIP zoals ik zei. Incrementele hebben we nog nodig maar die krijgen we alleen met jullie hulp als jullie opt-in doen voor de contributie. Vandaar m'n vraag hierboven @blavlaa.
Mars trigger schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:02:
Wat is eigenlijk het beste, de kleine update of het volgende grote bestand..?
Kleine voor geen unlocked bootloader. Full voor unlocked bootloader.
Oceanview schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Beiden kan als je geen unlocked bootloader hebt. Als je dat wel hebt kan je alleen full doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:16:
Ik hoor van meerdere kanten dat ghost touch is opgelost.

OxygenOS 9.5.7 for OnePlus 7 Pro

[...]

[...]

Heb je de bestandsnaam nog? Nee zeker.

[...]

[...]

Ja, is full ZIP zoals ik zei. Incrementele hebben we nog nodig maar die krijgen we alleen met jullie hulp als jullie opt-in doen voor de contributie. Vandaar m'n vraag hierboven @blavlaa.

[...]

Kleine voor geen unlocked bootloader. Full voor unlocked bootloader.

[...]

Beiden kan als je geen unlocked bootloader hebt. Als je dat wel hebt kan je alleen full doen.
Even lekker n00b, maar wat bedoel je met opt-in doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Even lekker n00b, maar wat bedoel je met opt-in doen?
De opt-in als contributor in Oxygen Updater. Krijg je als optie als je het er nog niet hebt op staan, en anders in settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Incrementele update staat er nu ook in (in Oxygen Updater)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
@Anonymoussaurus Het zal wel niet die naam zijn die je boven in de screenshot ziet neem ik aan.
In de .ota folder staat hij niet meer.
Nog een andere locatie waar hij staat?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ik heb 'm geïnstalleerd m.b.v. een Duitse VPN. Graag jullie meningen betreffende foto's! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blavlaa schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:38:
@Anonymoussaurus Het zal wel niet die naam zijn die je boven in de screenshot ziet neem ik aan.
In de .ota folder staat hij niet meer.
Nog een andere locatie waar hij staat?
Heb je al gereboot? Dan is hij inderdaad weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik blijf de melding volgende melding krijgen:"de gedownloade update is beschadigd! Probeer de update opnieuw te downloaden"
Inmiddels de 3e keer gedownload en hij blijft deze fout geven.

EDIT: 4e keer wel gelukt.

[ Voor 7% gewijzigd door Oceanview op 06-06-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat mensen die ervaren dat de Nightscape functie aardig verbeterd is.

Daar lijkt het ook op als je de foto’s ziet in deze thread na de update https://forums.oneplus.co...plus-7-pro.1048247/page-3

Veelbelovende update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ook ik wil een Oneplus 7 pro. Maar zit nog te twijfelen tussen 8GB en 12GB.
Kun je merken dat je een toestel heb van 12GB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blavlaa
Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Heb je al gereboot? Dan is hij inderdaad weg.
Na install idd gereboot.
Gebruik jullie app voor het eerst dus daar was ik onbekend mee maar contribute staat aan nu.
En ik weet het voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:12
Heb hem ook geinstalleerd, echter vind Magisk de nieuwe update niet leuk. Na het flashen van Magisk zit de rom in een bootloop, als ik vervolgens de rom update opnieuw flash doet alles het weer. Even afwachten dus. Lijkt met Magisk verkeerd te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
blavlaa schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Na install idd gereboot.
Gebruik jullie app voor het eerst dus daar was ik onbekend mee maar contribute staat aan nu.
En ik weet het voor de volgende keer.
+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
@Anonymoussaurus Hoe kan het dat mijn update maar 127mb is ipv 2gb bij anderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blavlaa
Omdat die 127MB een partial OTA is met alleen de wijzigingen en die 2 GB de full OTA.

Ow en als je die nog hebt zet dan hier die filenaam neer die willen ze graag weten :P

[ Voor 34% gewijzigd door blavlaa op 06-06-2019 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
blavlaa schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:09:
Omdat die 127MB een partial OTA is met alleen de wijzigingen en die 2 GB de full OTA.

Ow en als je die nog hebt zet dan hier die filenaam neer die willen ze graag weten :P
Is al geregeld als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
wilke77 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:48:
Ook ik wil een Oneplus 7 pro. Maar zit nog te twijfelen tussen 8GB en 12GB.
Kun je merken dat je een toestel heb van 12GB.
Ik denk dat weinig gebruikers hier zowel de 8GB als de 12GB versie hebben.

Maar het antwoord op je vraag is hoe dan ook: nee :P Je moet echt bijzondere dingen doen wil je die 8GB vol krijgen.
Ik heb het 8GB toestel en het gemiddelde geheugengebruik van vandaag was 4,4GB, en schommelt tussen de 4 en 5 GB. Ik zou zeggen dat 6GB in de praktijk net zo snel is dus.

Zou vooral kijken naar hoeveel opslag je nodig hebt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg benieuwd naar de camera reviews hier van de mensen met een Oneplus 7 pro na de update. Lees heel veel goeds op oneplus forum :)

Zou knap zijn van Oneplus om zo snel de camera veel beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Laatst online: 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UxIcMW7.jpg
FF rebooten :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:06:
@Anonymoussaurus Hoe kan het dat mijn update maar 127mb is ipv 2gb bij anderen?
Wat @blavlaa zegt; 127MB is de incrementele update en die 2GB is de volledige. De volledige krijg je alleen maar als we de incrementele nog niet toegevoegd hebben of als je unlocked bootloader hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:32:
Heel erg benieuwd naar de camera reviews hier van de mensen met een Oneplus 7 pro na de update. Lees heel veel goeds op oneplus forum :)

Zou knap zijn van Oneplus om zo snel de camera veel beter te maken.
Ik kan nog niet heel veel zeggen over foto's in daglicht, maar Nightscape is echt beter geworden. Als je een foto maakt duurt het net wat langer (gele randje om het knopje heen) maar daarna gaat het 'optimizing capture' deel een heel stuk sneller.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Ik ben echt een super leek, maar kan ik de update gewoon downloaden via Oxygen Updater? Ik heb de vorige versie gewoon via dit programma binnen gehaald. Maar ik lees hier dingen zoals bootloader (al dan niet unlocked), incrementele nog iets en VPN in Duitsland... Is de 127 MB update stabiel en veilig om te downloaden en te installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door RandyAmsterdam op 06-06-2019 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

RandyAmsterdam schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:50:
Ik ben echt een super leek, maar kan ik de update gewoon downloaden via Oxygen Updater? Ik heb de vorige versie gewoon via dit programma binnen gehaald. Maar ik lees hier dingen zoals bootloader (al dan niet unlocked), incrementele nog iets en VPN in Duitsland... Is de 127 MB update stabiel en veilig om te downloaden en te installeren?
Heb zojuist via Duitse vpn de 127MB update gedownload en typ dit vanaf mijn 7 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
d22wth schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:54:
[...]

Heb zojuist via Duitse vpn de 127MB update gedownload en typ dit vanaf mijn 7 Pro :)
Ok gebruik geen VPN maar zie de download gewoon in Oxygen updater staan. Moet ik een VPN gebruiken om de update te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

RandyAmsterdam schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:56:
[...]

Ok gebruik geen VPN maar zie de download gewoon in Oxygen updater staan. Moet ik een VPN gebruiken om de update te downloaden?
Nee als je hem ziet staan is dat niet nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
RandyAmsterdam schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:50:
Die 127MB update is de officielle update van 1+ die je ook via de interne updater krijgt. Via Oxygen krijg je hem meestal wat sneller.
Maar dus dezelfde update.
Wat betreft die VPN naar Duitsland is dat de update (via de interne updater) daar meestal eerder wordt vrijgegeven dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Ah ok, gedownload zonder vpn en alles werkt stabiel en goed. Nog even checken wat de verbeteringen in de update zijn. Vooral camera verbeteringen en tap tot wake. Ben benieuwd! Merk nu dat tap tot wake een trilling geeft, dit was voorheen niet, top!

[ Voor 17% gewijzigd door RandyAmsterdam op 07-06-2019 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Hier een vergelijking tussen GCam en OP cam. Zie beschrijving. Dus Night Sight vs Nightscape...

http://imgur.com/a/oT3R6Dg

Het is echt al donker buiten maar toch worden er nog wat details opgepikt.

Edit: ik had op het hek waarop het licht schijnt gefocussed.

[ Voor 21% gewijzigd door d22wth op 07-06-2019 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
d22wth schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:12:
Hier een vergelijking tussen GCam en OP cam. Zie beschrijving. Dus Night Sight vs Nightscape...

http://imgur.com/a/oT3R6Dg

Het is echt al donker buiten maar toch worden er nog wat details opgepikt.

Edit: ik had op het hek waarop het licht schijnt gefocussed.
Gcam toch wel stuk beter volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RandyAmsterdam schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:03:
Ah ok, gedownload zonder vpn en alles werkt stabiel en goed. Nog even checken wat de verbeteringen in de update zijn. Vooral camera verbeteringen en tap tot wake. Ben benieuwd! Merk nu dat tap tot wake een trilling geeft, dit was voorheen niet, top!
No worries. De updates die wij pushen komen rechtstreeks van de OnePlus-servers.

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie