Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mars trigger schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:44:
[...]

Foto's vallen mij niet tegen, met een test van middag was de originele wat kleur en scherpte betreft beter dan de gcam.

Ik hoor graag welke je kiest, mijn voorstel zou de Reno 10x zoom zijn, als ik jouw was...
Dat zou ymij tweede keus zijn geweest 😉, mbt tot de zoom...5 echte.

Vindt dat je in een korte termijn veel top toestellen hebt gehad, wat is jouw argument geweest om zo snel te switchen, met die drie die je al gehad hebt en nu weer de 7 pro?
Vanaf mijn 23e, nu 10 jaar verder, wissel ik snel af van toestellen.. Dat is gewoon mijn ding.
Mijn vrouw en ik hebben goed betaalde banen en hebben een zoon van 4, die niks te kort komt oOo

Heb alle S en Note series gehad, ook alle iPhone modellen (op de XR na), ook de top toestellen van Huawei en 'vroeger' de HTC modellen.
Ja, ik verkoop ze soms met dik verlies weer door op marktplaats. Dat weet ik van te voren.

Oneplus is een fijn toestel, alles bevalt ook prima. Alleen de camera vind ik gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
038Robijno schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:10:
[...]

Vanaf mijn 23e, nu 10 jaar verder, wissel ik snel af van toestellen.. Dat is gewoon mijn ding.
Mijn vrouw en ik hebben goed betaalde banen en hebben een zoon van 4, die niks te kort komt oOo

Heb alle S en Note series gehad, ook alle iPhone modellen (op de XR na), ook de top toestellen van Huawei en 'vroeger' de HTC modellen.
Ja, ik verkoop ze soms met dik verlies weer door op marktplaats. Dat weet ik van te voren.

Oneplus is een fijn toestel, alles bevalt ook prima. Alleen de camera vind ik gewoon slecht.
En met de kennis van nu, voor welke toestel zou je gaan? Ik kan nu ook switchen en ben al weken aan het kijken (s10 plus, 7 pro, iPhone xs) maar ik weet het echt niet. Misschien heb jij nog argumenten waardoor ik mijn keuze kan maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:55

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ziet er uit als Lawnchair V2.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ananas_NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:39:
[...]

En met de kennis van nu, voor welke toestel zou je gaan? Ik kan nu ook switchen en ben al weken aan het kijken (s10 plus, 7 pro, iPhone xs) maar ik weet het echt niet. Misschien heb jij nog argumenten waardoor ik mijn keuze kan maken!
Ikzelf zou een Mate 20 pro (ondanks problemen met Google) liever nemen dan de P30 pro.. maar als beste all-rounder zou ik voor de S10+ gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Nogmaals: toestel is pas 2 weken uit en heeft ook nog 'maar' 2 updates gekregen. Overigens, test je wel in de goede scenarios? Bij mij zien de plaatjes er prima uit, zeker met Google Camera. Google Camera maakt het zoveel beter. Ik heb het al bij OnePlus aangekaart en tuurlijk komen er nog verbeteringen aan qua software. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat de camera 2 weken na release meteen niet aan je verwachtingen voldoet. Doet 'ie dat na een tijdje nog niet? Dan stap je over naar Google Camera. Of maakte je Huawei of Samsung meteen perfecte plaatjes bij release? Voorbeeld: Samsung heeft laatst nog een update gepusht die de telefoons wat sneller moeten maken omdat ze traag werden na update X. De vingerafdrukscanner op de S10-series zijn qua snelheid ook meh, zoals je op een video van Linus kan zien.

[...]

Is dat niet Lawnchair V2?
Hier toch ook wel teleurgesteld over de fotokwaliteit van de OP7 pro. Fotos maken duurt echt langer dan de op5 en fotos zien er niet significant beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
038Robijno schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Ikzelf zou een Mate 20 pro (ondanks problemen met Google) liever nemen dan de P30 pro.. maar als beste all-rounder zou ik voor de S10+ gaan.
Ja dat is tot nu toe dus ook eigenlijk mijn conclusie. Toch vandaag even naar Tmobile winkel geweest en even de 7 pro in mijn handen gehad en tja toch weer aan het twijfelen! Zag er erg mooi uit! Alleen ja die camera...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Ananas_NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Ja dat is tot nu toe dus ook eigenlijk mijn conclusie. Toch vandaag even naar Tmobile winkel geweest en even de 7 pro in mijn handen gehad en tja toch weer aan het twijfelen! Zag er erg mooi uit! Alleen ja die camera...
Ik geloof er niet in, dat de camera met software verbeteringen net zulke plaatjes gaat schieten als de S10.. verder is de Oneplus echt een super snel toestel met een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Pukson schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:49:
[...]
Heb jij toevallig Root en andere kernel? Las dat een kernel van XDA iets aanzet waardoor je dus de Aux camera optie krijgt.
Uiteraard geroot ja :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

038Robijno schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Ik geloof er niet in, dat de camera met software verbeteringen net zulke plaatjes gaat schieten als de S10.. verder is de Oneplus echt een super snel toestel met een mooi scherm.
Objectieve vraag (zonder voorkeur voor merk A of B of C): waarom is de sensor van de S10 "beter / slechter" dan de 7 Pro? Misschien op basis van andere reviews; is een S10 beter / slechter dan een Mi 9 of P20 Pro?

Ik heb het antwoord niet maar als "de reviews" vinden dat een P20 Pro het aanzienlijk slechter doet dan een S10, dan kunnen we veilig aannemen dat de OP7 Pro het ook nooit (meer) gaat winnen van een S10. Maar als de reviews vinden dat een Mi 9 echt heeeel close bij / over de S10 heengaat, dan zou een 7 Pro het ook kunnen.

Uiteindelijk is de sensor natuurlijk een groot gedeelte van de prestaties; daarna de implementatie / interpretatie van de firmware zorgt voor de verwerking van het opgenomen beeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Objectieve vraag (zonder voorkeur voor merk A of B of C): waarom is de sensor van de S10 "beter / slechter" dan de 7 Pro? Misschien op basis van andere reviews; is een S10 beter / slechter dan een Mi 9 of P20 Pro?

Ik heb het antwoord niet maar als "de reviews" vinden dat een P20 Pro het aanzienlijk slechter doet dan een S10, dan kunnen we veilig aannemen dat de OP7 Pro het ook nooit (meer) gaat winnen van een S10. Maar als de reviews vinden dat een Mi 9 echt heeeel close bij / over de S10 heengaat, dan zou een 7 Pro het ook kunnen.

Uiteindelijk is de sensor natuurlijk een groot gedeelte van de prestaties; daarna de implementatie / interpretatie van de firmware zorgt voor de verwerking van het opgenomen beeld.
De sensor is helemaal niet beter. De software is gewoon goed vs schijt en dat heeft wat tijd nodig. Sowieso is de camerasoftware van OnePlus ruk dus gebruik ik lekker Google Camera.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Dat verklaart het ;) voorlopig is de Aux optie alleen toegankelijk voor mensen met root. Mysterie opgelost haha.

@Mars trigger

[ Voor 3% gewijzigd door Pukson op 31-05-2019 23:29 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:17:
[...]

De sensor is helemaal niet beter.
Goed verhaal; lekker kort... ;)

Ik zit absoluuut niet in de sensoren. Vandaar mijn wat open stelling "if/then" om een beetje inzicht de krijgen in de angel waarom (sommigen) de camera-kwaliteit vervloeken.
De software is gewoon goed vs schijt en dat heeft wat tijd nodig.
Ook lekker kort. Maar dat was toch idd mijn punt? If/then... Sensor beter? Dan is het firmware en moeten we rustig op wachten toch?
Sowieso is de camerasoftware van OnePlus ruk dus gebruik ik lekker Google Camera.
Ongetwijfeld; smaken verschillen. Ik ben echt heel simpel hoor; 99% van alle foto's met mijn smartphone komen niet eens op schermen groter dan 10" ter display. En als ik dan zie wat bijvoorbeeld @Brad Pitt post aan plaatjes; de ene keer vind ik OP het beter doen, de andere keer GCam.

Komt tijd, komt raad... Nu eerst lekker weekend, beetje zon & bier (en voor de liefhebbers misschien wat ontblote bovenlijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
[...]

P20 pro maakt nog steeds betere foto's dan de S10 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Over de foto's heb ik niet heel veel te klagen, maar had vandaag wel echt een wtf moment...

Stuurde een foto door en kreeg hele vreemde reacties...inzoomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7qzDko8GsqhhxzeCVryyOPX/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xdHnA3Tb9BnNx5wxEwYOkmtV/medium.jpg

Foto's ervoor en erna waren gewoon prima ..
Maar deze haunted foto...

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 01-06-2019 02:05 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:44
cypher21 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 02:02:
Over de foto's heb ik niet heel veel te klagen, maar had vandaag wel echt een wtf moment...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Run...!
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ken je de Netflix serie Lucifer? 🤣

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson

[Afbeelding]

[Afbeelding]

She's exposed :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

[...]

Interessante is nu juist dat de sensor steeds minder uitmaakt. De pixel 3 maakt zulke mooie foto’s puur door slim de beschikbare informatie te combineren. Niemand krijgt het op dit moment voor elkaar om dat na te doen. Apple en Samsung halen (nog) niet hetzelfde niveau. De benodigde kennis en ervaring is gewoon van een heel andere orde. Huawei lijkt wel in de buurt te komen en maakt zelfs mooiere foto’s maar gebruikt wel een ander type sensor en lens waardoor het lastig vergelijken is.

Mijn voorspelling dan ook: dit gaat oneplus de komende jaren niet lukken tenzij ze ineens die technologie mogen kopen van Google ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
LtMarx schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Interessante is nu juist dat de sensor steeds minder uitmaakt. De pixel 3 maakt zulke mooie foto’s puur door slim de beschikbare informatie te combineren. Niemand krijgt het op dit moment voor elkaar om dat na te doen. Apple en Samsung halen (nog) niet hetzelfde niveau. De benodigde kennis en ervaring is gewoon van een heel andere orde. Huawei lijkt wel in de buurt te komen en maakt zelfs mooiere foto’s maar gebruikt wel een ander type sensor en lens waardoor het lastig vergelijken is.

Mijn voorspelling dan ook: dit gaat oneplus de komende jaren niet lukken tenzij ze ineens die technologie mogen kopen van Google ofzo.
Spijker.Kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Misschien moeten ze een nieuw team aannemen voor de fotografie. Het is net als in de keuken, je kan de beste ingrediënten inkopen maar het is uiteindelijk toch de kok die de smaak bepaald. Soms moet je een nieuwe kok inhuren...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
Huigie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:13:
Misschien moeten ze een nieuw team aannemen voor de fotografie. Het is net als in de keuken, je kan de beste ingrediënten inkopen maar het is uiteindelijk toch de kok die de smaak bepaald. Soms moet je een nieuwe kok inhuren...
Ze kunnen die van Google, pixel overnemen, via een transfersom 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Huigie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:13:
of je past de prijzen van je menukaart aan, als je als eigenaar weet dat je niet de (aller)beste kok(s) in dienst hebt.

#omdenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Geert1976 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:04:
[...]

of je past de prijzen van je menukaart aan, als je als eigenaar weet dat je niet de (aller)beste kok(s) in dienst hebt.

#omdenken
Vergeleken met de andere "flagships" is de prijs zeer redelijk vind ik. Bij Oneplus denk je eerder aan bedragen rond de 400, dus over de 700 is dan wel weer een flink zakcentje meer.. Ah ja, wat de gek er voor geeft he ;)

Wat betreft de camera zou je denken dat het niet heel lastig moet zijn om de GCam instellingen over te nemen en aan te passen zodat het goed werkt voor Oneplus. De APK en XML bestandjes zijn immers allemaal zo van het net te plukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jordy8 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Wat betreft de camera zou je denken dat het niet heel lastig moet zijn om de GCam instellingen over te nemen en aan te passen zodat het goed werkt voor Oneplus.
Ik kocht laatst een splinternieuwe BMW, banden waren niet echt bijzonder goed (vanuit de fabriek).
Maar gelukkig kon ik er gewoon andere banden onder leggen, was ''niet heel lastig''

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:02
Even voor de duidelijkheid, zonder een launcher zoals Nova is het NIET mogelijk om het Google overzicht scherm te krijg bij de veeg naar rechts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 17:34
ik kwam net deze op XDA tegen:

https://forum.xda-develop...bling-aux-camera-t3935086

In post #11 staan de apk en config file die ik gebruikt heb en nu zie ik de "Auxillary camera setting" wel, waar ik die voorheen met diverse andere gcam versies niet zag.
Echter als ik druk gebeurd nog steeds niks.
Maar dit komt waarschijnlijk, omdat ik nog geen root heb. Ik wacht de officiele TWRP af.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
Devindegroot schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:42:
Even voor de duidelijkheid, zonder een launcher zoals Nova is het NIET mogelijk om het Google overzicht scherm te krijg bij de veeg naar rechts?
Deze.
https://play.google.com/s...roid.googlequicksearchbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ik heb op dit moment nog de Pixel 2 XL, dus kan het niet testen, maar met die app kan ik dat scherm instellen in plaats van de Never Settle?

Wil dit graag weten voordat ik de beslissing maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Devindegroot schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Ik heb op dit moment nog de Pixel 2 XL, dus kan het niet testen, maar met die app kan ik dat scherm instellen in plaats van de Never Settle?

Wil dit graag weten voordat ik de beslissing maak!
volgens mij zijn dit de mogelijkheden:
https://www.theandroidsou...ipe-right-on-home-screen/

zelf maak ik altijd gebruik van Nova launcher.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
DarkSide schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:03:
[...]

volgens mij zijn dit de mogelijkheden:
https://www.theandroidsou...ipe-right-on-home-screen/

zelf maak ik altijd gebruik van Nova launcher.
Zeer duidelijk, dank u dank u!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:19
Vandaag de iPhone XS ingeruild voor dit bakbeest. Ik heb aardig wat kunnen vergelijken, maar de OnePlus wint het op alle terreinen. Speakers klinken beter en foto's hebben betere kleuren, verrassend genoeg. Qua scherpte vind ik zowel de nieuwste iPhone als deze OnePlus niet geweldig. Dat doen andere flagships beter. Verder veel apps tegelijkertijd geopend. Als apps na een forced close worden opgestart zijn beide smartphones even snel. Als apps al geopend zijn is de OnePlus veel sneller. Van 90 Hrz merk ik niet veel: de iPhone loopt ook smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 14:57
Ik heb mijn Nokia 7 Plus omgewisseld voor een Oneplus 7 Pro Nebula Blue 8GB/256GB :9~

Het wennen aan het afgeronde scherm ging snel en het is een heerlijk snel toestel met een mooi scherm. Nog geen foto's kunnen maken, dan komt nog. De vingerscanner is snel, merk bijna geen verschil met de Nokia die 'm acherop had zitten.

Net als op mijn oude Nokia heb nu ook op de Oneplus Nova als standaard lancher. :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:25
Merk wel dat er fps drops zijn in in de sectie review in Google Maps.

Lijkt wel onder de 30 fps te duiken gevoelsmatig. :'(

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bassbounce schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:41:
Merk wel dat er fps drops zijn in in de sectie review in Google Maps.

Lijkt wel onder de 30 fps te duiken gevoelsmatig. :'(
Post eens een linkje / voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
MAX3400 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Post eens een linkje / voorbeeld?
Gewoon een voorbeeld, is wel in de maps app en dan bij de sectie reviews.

HEMA
Markt 3A, 4001 AS Tiel, Nederland
+31 344 613 777
https://maps.app.goo.gl/cGhSDC4dSizgAWkF6

Huidige Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devindegroot
Bassbounce schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Gewoon een voorbeeld, is wel in de maps app en dan bij de sectie reviews.

HEMA
Markt 3A, 4001 AS Tiel, Nederland
+31 344 613 777
https://maps.app.goo.gl/cGhSDC4dSizgAWkF6
Dat zit hem in de Maps App. Heb hier twee telefoons, een Pixel XL2 en Huawei Mate 20 en beide toestellen laten deze zelfde stottering zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Devindegroot schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:07:
[...]

Dat zit hem in de Maps App. Heb hier twee telefoons, een Pixel XL2 en Huawei Mate 20 en beide toestellen laten deze zelfde stottering zien.
Super! Bedankt voor de bevestiging!

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gisteren in de zon opeens last van ghost touches. Er gebeurde van alles op mijn telefoon wat ik niet initieerde. Zelfs resetten was een uitdaging, voor ik nogmaals kon klikken om te bevestigen gebeurde er alweer van alles anders. Uiteindelijk is het gelukt en na de herstart was het over. Sinds de tip om NFC uit te zetten had ik er een week geen last van gehad.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Gé Brander schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:31:
Gisteren in de zon opeens last van ghost touches. Er gebeurde van alles op mijn telefoon wat ik niet initieerde. Zelfs resetten was een uitdaging, voor ik nogmaals kon klikken om te bevestigen gebeurde er alweer van alles anders. Uiteindelijk is het gelukt en na de herstart was het over. Sinds de tip om NFC uit te zetten had ik er een week geen last van gehad.
Ook een zelfde iets ervaren, maar bij mij was het tochscreen ineens een stuk minder responsive vooral de zijkanten van het scherm. Een reboot loste het probleem op en sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Warmte, lijm?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Was wel in de zon ja, maar als het iets met lijm. Te maken had, zou een reboot het niet oplossen lijkt mij en dat was nu wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me ook sterk, maar misschien net wat afkoelen tijdens de reboot ofzo, ik verzin ook maar wat hoor..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
CLB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:08:
Lijkt me ook sterk, maar misschien net wat afkoelen tijdens de reboot ofzo, ik verzin ook maar wat hoor..
Ja oké, haha ach het is weer opgelost hopelijk komt het niet terug 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Laatste dagen valt het mij op dat de tap to wake of lift to wake functie niet werkt wanneer ik het toestel uit m'n broekzak haal. Eigenlijk alleen maar gehad nadat ik de telefoon in de zon heb gebruikt, verder nog niet opgevallen.
Vreemde is dat dubbel tap om het scherm te locken wel werkt op dat moment.

Na een minuut of 5 tot 10 werkt het weer. Soms na het toestel uit en aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/muix3w8HmiXdNu6L7Y9vBdqw/thumb.jpg

Zelfs binnen op YouTube word ie te warm.... Video stoppen, kon ie weer.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 02-06-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
PWM schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:35:
[Afbeelding]

Zelfs binnen op YouTube word ie te warm.... Video stoppen, kon ie weer.
Vandaag is behoorlijke zon geweest. Nergens last van. Ik herken niet een ding van wat er niet goed zou zijn. Ben alleen de camera nog aan het testen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 14:57
Gé Brander schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:31:
Is dit met of zonder screenprotector?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik ging deze video bekijken op 1440/60/HDR op mijn 7 Pro: YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD) maar ik merkte dat het toch niet geheel smooth was, af en toe framedrops naar 30fps.
Is dat een probleem van YT of van de 7 Pro?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

BigEagle schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Is dit met of zonder screenprotector?
Met. Totdat ik mijn flip cover heb blijft dat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy8 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:37:
Laatste dagen valt het mij op dat de tap to wake of lift to wake functie niet werkt wanneer ik het toestel uit m'n broekzak haal. Eigenlijk alleen maar gehad nadat ik de telefoon in de zon heb gebruikt, verder nog niet opgevallen.
Vreemde is dat dubbel tap om het scherm te locken wel werkt op dat moment.

Na een minuut of 5 tot 10 werkt het weer. Soms na het toestel uit en aan te zetten.
Is een bekend probleem: Known Issues for OnePlus 7 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
d22wth schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:31:
Ik ging deze video bekijken op 1440/60/HDR op mijn 7 Pro: YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD) maar ik merkte dat het toch niet geheel smooth was, af en toe framedrops naar 30fps.
Vet filmpje!
Geen stotter hier via wifi. Wel via 4g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik op mijn OnePlus 6 iets zoek in Google, krijg ik meteen resultaat. Op de 7 Pro de eerste pagina adds. Klopt het dat die 2 apparaten daarin verschillen, of zie ik iets over het hoofd. De addblock optie van Chrome staat aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uNHsmY9zAGJt53aSdYwUH40I/thumb.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door PWM op 03-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

d22wth schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:31:
Hoe gaat de 7pro om met HDR content?

Nu een S10+ (mijn eerste hdr telefoon).
En als ik de Netflix app al open wordt het scherm al helderder (hdr 🤔).
Iets wat me raar lijkt omdat het menu geen hdr signaal uitstuurt.
Zelfde geldt ook voor de IMDb app en YouTube app.

Het lijkt er dus op alsof het scherm kunstmatig extra helderheid krijgt om hdr te simuleren ook zonder hdr content.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Mol
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-10-2022
Iemand ervaring met filmpjes op facebook die niet afspelen? Ik heb het echt alleen op de OP7Pro en niet op mijn oude OP3T. Als ik de app verwijder en weer download kan ik er weer 2/3 dagen tegen aan, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
DarkSide schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:01:
[...]

Hoe gaat de 7pro om met HDR content?

Nu een S10+ (mijn eerste hdr telefoon).
En als ik de Netflix app al open wordt het scherm al helderder (hdr 🤔).
Iets wat me raar lijkt omdat het menu geen hdr signaal uitstuurt.
Zelfde geldt ook voor de IMDb app en YouTube app.

Het lijkt er dus op alsof het scherm kunstmatig extra helderheid krijgt om hdr te simuleren ook zonder hdr content.
In de weergave settings heb je een kopje 'video enhancer'. Wellicht dat je deze eerder aan heb gezet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DeVliegendeNLer schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:51:
[...]

In de weergave settings heb je een kopje 'video enhancer'. Wellicht dat je deze eerder aan heb gezet? :)
Ah klopt.
Alleen als ik nu HDR kijk wordt hij niet feller.
Nog even mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Stefan.Mol schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:15:
Iemand ervaring met filmpjes op facebook die niet afspelen? Ik heb het echt alleen op de OP7Pro en niet op mijn oude OP3T. Als ik de app verwijder en weer download kan ik er weer 2/3 dagen tegen aan, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Hier hetzelfde probleem 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hebben jullie de NL alert ontvangen?
Ik hier niet... Vodafone 4g ontvangst

nvm...12:04 binnen gekregen :P

[ Voor 53% gewijzigd door cypher21 op 03-06-2019 12:04 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Mijn OnePlus 7 Pro is aangekomen bij het reparatiecentrum vanochtend. Binnen een half uur de prijsopgave gehad; gaat lekker snel. Betalen kan via Paypal.

Het vervangen van een OP7 Pro-display kost €207,80 (da's dus inclusief belastingen en arbeidsuren).

Dan weten jullie dat :)

Edit, reparatie timeline:
- Maandag gebroken
- Vrijdag door UPS laten ophalen (zit bij de prijs in)
- Vandaag (maandag) aangekomen in service center. Prijsopgave gehad, betaald én gerepareerd.
- Morgen komt UPS 'm thuisbezorgen (als ik thuis was geweest).

Al met al, 3 werkdagen? Pretty fast! En niet eens duur, in relatief tot andere merken.

[ Voor 45% gewijzigd door Richh op 04-06-2019 01:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
PWM schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:37:
Als ik op mijn OnePlus 6 iets zoek in Google, krijg ik meteen resultaat. Op de 7 Pro kade eerste pagina adds. Klopt het dat die 2 apparaten daarin verschillen, of zie ik iets over het hoofd. De addblock optie van Chrome staat aan.

[Afbeelding]
Hé dat viel mij ook al op! Normaal direct zoekresultaten en nu eerst een waslijst aan advertenties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Pukson schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Hé dat viel mij ook al op! Normaal direct zoekresultaten en nu eerst een waslijst aan advertenties..
Dat gaat overal gebeuren, toch maar opzoek na een andere zoekmachine.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik maak nu een aantal dagen gebruiken van AdGuard (de losstaande app die je via hun site kan downloaden). Het rare is echter dat het de ene keer wel werkt (uren lang) en de andere keer wordt het internet extreem traag. Zodra ik AdGuard dan uitschakel is alles weer in orde. Schakel ik 'm weer in dan is het weer traag...

Na een reboot van de telefoon werkt AdGuard altijd, echter is de vraag hoe lang. Het is de meest recente versie en op google kan ik eigenlijk geen specifieke problemen vinden van de 7 (pro) icm AdGuard. Wel soortgelijke problemen over een periode van maanden/jaren.

Nu de grote vraag: maakt hier iemand ook gebruik van AdGuard en soja, wat zijn de ervaringen?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
MazeWing schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:38:
Ik maak nu een aantal dagen gebruiken van AdGuard (de losstaande app die je via hun site kan downloaden). Het rare is echter dat het de ene keer wel werkt (uren lang) en de andere keer wordt het internet extreem traag. Zodra ik AdGuard dan uitschakel is alles weer in orde. Schakel ik 'm weer in dan is het weer traag...

Na een reboot van de telefoon werkt AdGuard altijd, echter is de vraag hoe lang. Het is de meest recente versie en op google kan ik eigenlijk geen specifieke problemen vinden van de 7 (pro) icm AdGuard. Wel soortgelijke problemen over een periode van maanden/jaren.

Nu de grote vraag: maakt hier iemand ook gebruik van AdGuard en soja, wat zijn de ervaringen?
Ik maak geen gebruik van AdGuard. Maar als het puur gaat om advertenties blokkeren kan je ook je prive dns instellen op dns.adguard.com. je vind dit onder instellingen > wifi & internet.

Dan worden ook alle advertenties geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Ricardo_1994 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Ik maak geen gebruik van AdGuard. Maar als het puur gaat om advertenties blokkeren kan je ook je prive dns instellen op dns.adguard.com. je vind dit onder instellingen > wifi & internet.

Dan worden ook alle advertenties geblokkeerd.
Maar dat geeft dezelfde vertragingen zoals hiervoor beschreven bij mij op m'n Oneplus6 en een collega met een Mate 20

Ads blocken doet ie geweldig maar soms is het reten traag ineens zonder verklaring :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Pukson schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Dit is op mijn Pixel telefoon ook zo, is dus vanuit Google een keus en niet per telefoon verschillend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 10:19
Een aanrader is de app Edge Gestures. Dan verschijnt er tenminste geen lelijke navigatiebalk onderaan. Het is natuurlijk mogelijk om al out of the box zonder navigatiebalk te werken, maar door de afgeronde schermranden (en in combinatie met een hoesje) werken gestures dan niet altijd even lekker. Met de app Edge Gestures maak je de 'gesture'-gebieden aan de zijkant net even iets breder, zodat het lekker swipet.

Een andere tip is om gestures in Chrome te activeren: https://9to5google.com/20...droid-gesture-navigation/

Het is weer een paar jaar sinds ik Android voor het laatst heb gebruikt, maar het blijft heerlijk om te tweaken met iconen / homescreens / launchers. Dat heb ik wel gemist zeg... Inmiddels is dit de tussenstand: https://stormachtig.nl/wp...nshot_20190603-150132.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Stefan.Mol schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:15:
Hier net zo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7 Pro (EU)!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
ComTech schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:58:
Ik heb regelmatig dat ik ineens geen notificatie geluiden meer hoor, net ook weer als ik naar de geluidsinstellingen ga en de notificatie geluidjes selecteer hoor ik ook bij geen één een geluid .
Na een herstart is het over.
De notificatie komt wel binnen maar geeft geen geluid.
Zijn er meer die daar last van hebben ?
Even mezelf quoten ik had hier dus net weer last van, erg irritant krijg je notificatie maar dan weer géén geluid pff.
Ben ik echt de enige met dit probleem?

Ik upgrade elk jaar naar de nieuwe oneplus en elke keer heb ik van die wazige software dingen.
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee :-(
(Sorry moest even m'n frustratie kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:40:

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Kun je daarmee de bootloader ook weer locken? Danwel, kun je de telefoon flashen naar stock na een fastboot oem lock / fastboot flashing lock / fastboot oem relock?

(ik wil m'n OP3 graag weer in fabrieksinstellingen doorgeven aan een volgende voor ik mijn OP7 in gebruik neem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net bij het betalen met NFC aan de pomp een partij ghost touches gehad (ABN Amro) 8)7 Betaalterminal werd er ook gek van en bijna was m'n "NFC-pas" weggegooid 7(8)7 Telefoon was waarschijnlijk warm geworden van m'n achterzak.

Heb de pinpas maar tevoorschijn gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door dreester op 03-06-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Zie ik het nou goed dat de reguliere OP7 gewoon te koop is?
https://www.belsimpel.nl/oneplus-7/

Ik dacht dat die ergens midden juni kwam...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas8
  • Laatst online: 16-09 13:32
Deathchant schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:58:
Zie ik het nou goed dat de reguliere OP7 gewoon te koop is?
https://www.belsimpel.nl/oneplus-7/

Ik dacht dat die ergens midden juni kwam...
Jep, morgen vanaf 11:00 kun je hem ook in de officiële shop kopen.
https://www.oneplus.com/nl/oneplus-7?from=op7_header

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Steeffoon

Smartphone-nerd

cypher21 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:01:
Hebben jullie de NL alert ontvangen?
Ik hier niet... Vodafone 4g ontvangst

nvm...12:04 binnen gekregen :P
Vreemd genoeg maakte hij bij mij geen geluid. Hij stond weliswaar in geluid uit-modus, maar dat zou naar mijn weten geen verschil moeten maken.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er komt een update aan voor de ghost touching!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gBvY5lR.png

Changelog:
update content. Optimizing the touch screen ghost problem is currently lacking the use of boot animation. [Set new side-slip gesture function, set > buttons and gestures > virtual button and full-screen gestures > return on both sides] Fix known issues
voorstad schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Kun je daarmee de bootloader ook weer locken? Danwel, kun je de telefoon flashen naar stock na een fastboot oem lock / fastboot flashing lock / fastboot oem relock?

(ik wil m'n OP3 graag weer in fabrieksinstellingen doorgeven aan een volgende voor ik mijn OP7 in gebruik neem)
Uhh, ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes842
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09-2022
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met notificaties van whatsapp. Ik krijg ze telkens niet meer binnen als melding. De whatsappjes komen wel binnen als icoontje linksbovenin maar ik krijg geen strook of melding/trilling. Na herstart doet hij het wel gewoon weer, maar gebeurt meerdere keren per dag en heb geen zin om meerdere keren per dag te herstarten.

Ik heb batterij optimalisatie's allemaal uitstaan.

Meer mensen die hier last van hebben of iemand die weet hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Cas8 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Jep, morgen vanaf 11:00 kun je hem ook in de officiële shop kopen.
https://www.oneplus.com/nl/oneplus-7?from=op7_header
Oh, ja ik had gewoon al van te voren echte reviews verwacht. Ik wacht even af.

offtopic:
Overigens, is er ergens een lijst te vinden wat de verschillen zijn tussen stock android en OxygenOS?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Deathchant schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:27:
[...]

Oh, ja ik had gewoon al van te voren echte reviews verwacht. Ik wacht even af.
[/quote]

Ja, mijn exemplaar zit in de post en wordt morgen afgeleverd..... 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johannes842 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:19:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met notificaties van whatsapp. Ik krijg ze telkens niet meer binnen als melding. De whatsappjes komen wel binnen als icoontje linksbovenin maar ik krijg geen strook of melding/trilling. Na herstart doet hij het wel gewoon weer, maar gebeurt meerdere keren per dag en heb geen zin om meerdere keren per dag te herstarten.

Ik heb batterij optimalisatie's allemaal uitstaan.

Meer mensen die hier last van hebben of iemand die weet hoe dit opgelost kan worden?
[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Ik heb 'm nu een kleine week in gebruik en vind het een heerlijk toestel. Alles is supersnel en ben eigenlijk ook best tevreden met de foto's die ik tot nog toe heb gemaakt (zijn er niet heel veel). NFC staat altijd aan een geen last van ghost touches (gelukkig).

Wel heb ik het pull down menu vaak 'Invalid Card' staan (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/264JR3jx/Screenshot-20190604-112146.jpg

Heeft iemand anders daar ook 'last' van. Komt het misschien door een tweede SIM kaart (die ik er niet in heb zitten)?

[ Voor 10% gewijzigd door VNBaaij op 04-06-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
VNBaaij schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:31:
Ik heb 'm nu een kleine week in gebruik en vind het een heerlijk toestel. Alles is supersnel en ben eigenlijk ook best tevreden met de foto's die ik tot nog toe heb gemaakt (zijn er niet heel veel). NFC staat altijd aan een geen last van ghost touches (gelukkig).

Wel heb ik het pull down menu vaak 'Invalid Card' staan (zie screenshot)
[Afbeelding]

Heeft iemand anders daar ook 'last' van. Komt het misschien door een tweede SIM kaart (die ik er niet in heb zitten)?
Mijn eerste gok is dat je enige sim in slot 2 zit waardoor de telefoon verwacht dat er ook een kaart in slot 1 aanwezig is. Deze is er niet dus 'invalid'. Het zou weg moeten zijn als je je simkaart in de andere simslot stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Gillonde schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:22:
[...]

Mijn eerste gok is dat je enige sim in slot 2 zit waardoor de telefoon verwacht dat er ook een kaart in slot 1 aanwezig is. Deze is er niet dus 'invalid'. Het zou weg moeten zijn als je je simkaart in de andere simslot stopt.
Op de screenshot is duidelijk te zien dat hij hem in Sim1 heeft zitten.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:40:

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Thanks!
Vraagje; weet jij waarom de unbrick tool voor EU nog terug gaat naar 9.5.4, en niet naar 9.5.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
Golf2vr6 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Op de screenshot is duidelijk te zien dat hij hem in Sim1 heeft zitten.
Stom :F , over het hoofd gezien. Ik dacht dat het zo was omdat bij mij de provider van de eerste sim op de plek van "invalid card" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Thanks!
Vraagje; weet jij waarom de unbrick tool voor EU nog terug gaat naar 9.5.4, en niet naar 9.5.5?
Omdat er pas een Unbrick Tool van de nieuwste versie van OxygenOS komt zodra deze op de site is verschenen als OxygenOS download. Opzich logisch; je gaat natuurlijk geen Unbrick Tool maken met een versie waarvan je nog niet zeker weet dat hij 100% stabiel is :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Omdat er pas een Unbrick Tool van de nieuwste versie van OxygenOS komt zodra deze op de site is verschenen als OxygenOS download. Opzich logisch; je gaat natuurlijk geen Unbrick Tool maken met een versie waarvan je nog niet zeker weet dat hij 100% stabiel is :p.
Maar op de website staat ook 9.5.5, dus ik neem aan dat dat de laatste stabiele versie is.
https://www.oneplus.com/n...reupgrade/details?code=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Maar op de website staat ook 9.5.5, dus ik neem aan dat dat de laatste stabiele versie is.
https://www.oneplus.com/n...reupgrade/details?code=11
Thanks, ik ga erachteraan. Met een beetje geluk hebben we hem vandaag nog op m'n cloud staan (vanwege wat dingen die ik niet kan zeggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Thanks, ik ga erachteraan. Met een beetje geluk hebben we hem vandaag nog op m'n cloud staan (vanwege wat dingen die ik niet kan zeggen).
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Mijn bovenste regel met de tijd, wifi en andere info veranderd soms van kleur, standaard wit en soms word hij grijs en na tijdje weer wit, hoe kan ik dat permanent op wit knallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:24:
(vanwege wat dingen die ik niet kan zeggen).
Ah, je kan het ons toch wel vertellen... oOo

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Gillonde schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Stom :F , over het hoofd gezien. Ik dacht dat het zo was omdat bij mij de provider van de eerste sim op de plek van "invalid card" staat.
Ik had de T-Mobile zelf ook vooraan verwacht (als zijnde SIM1). En heb jij er dan twee SIMS in zitten dus twee providers daar staan? Of heb je er maar één SIM in zitten en zie je er ook maar één staan?

Enig idee wat het dan kan zijn?

[ Voor 2% gewijzigd door VNBaaij op 04-06-2019 16:34 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
VNBaaij schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:24:
[...]

Ik had de T-Mobile zelf ook vooraan verwacht (als zijnde SIM1). En heb jij er dan twee SIMS in zitten dus twee providers daar staan? Of heb je er maar één SIM in zitten en zie je er ook maar één staan?

Enig idee wat het dan kan zijn?
Zou ook een slechte sim kunnen zijn. Is het al een oude? Is hij geknipt? SIM al een keer eruit gehaald en schoon gemaakt?

Ik probeer te zeggen dat het niet aan het toestel hoeft te liggen, maar dat het ook de SIM kan zijn.

In het verleden een keer problemen met een SIM van KPN gehad. Die stuurde mij gelijk zonder extra kosten een nieuwe op na contact via Twitter.

[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-06-2019 16:52 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:09

yay

Vanmiddag de OP7 in gebruik genomen, komende van een OP2.

Gisteren besteld bij Belsimpel. Ik had geen zin nog langer te wachten op de levering vanuit OnePlus zelf. En ik had ook geen zin om eerst reviews af te wachten. (Wel raar dat die er nog niet zijn trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
yay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:53:
Vanmiddag de OP7 in gebruik genomen, komende van een OP2.

Gisteren besteld bij Belsimpel. Ik had geen zin nog langer te wachten op de levering vanuit OnePlus zelf. En ik had ook geen zin om eerst reviews af te wachten. (Wel raar dat die er nog niet zijn trouwens)
En, wat is je eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wel heel erg irritant dat de filmpjes die op Facebook staan, niet afgespeeld kunnen worden..

Hopelijk fixen ze dit snel.

Is toch wel een prijzige smartphone met vele software problemen.
Denk de volgende keer wel goed na, als ik een Oneplus wil gaan aanschaffen.

[ Voor 37% gewijzigd door 038Robijno op 04-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
038Robijno schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:07:
Wel heel erg irritant dat de filmpjes die op Facebook staan, niet afgespeeld kunnen worden..

Hopelijk fixen ze dit snel.

Is toch wel een prijzige smartphone met vele software problemen.
Denk de volgende keer wel goed na, als ik een Oneplus wil gaan aanschaffen.
Geen last van het niet afspelen van filmpjes op Facebook. Gebruik je de normale app?

Ben zelf eigenlijk wel positief verrast over het toestel. Afgezien van de tap to wake die af en toe niet werkt als het toestel heel warm is (dus in de zon gebruikt), ervaar ik vrijwel geen software problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene met een reguliere 7 (bijvoorbeeld @yay)

De reguliere OnePlus 7 moeten we nog toevoegen aan Oxygen Updater.

Als je het niet erg vindt, kun je de volgende stappen uitvoeren? Brengt geen schade aan en er zal ook niets verwijderd worden:
- installeer de gratis app "Terminal-emulator" vanuit google play (https://play.google.com/s...ls?id=jackpal.androidterm)
- open het
- typ "getprop" zonder aanhalingstekens in het zwart met het witte tekstvenster
- deel de output hier of via PM
- je kan nu de app weer verwijderen als je dat wilt

Wil je die headers bewaren voor een startpost? Zo in een losse reactie werken ze eerder verwarrend dan verhelderend

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 04-06-2019 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:44:

Voor degene met een reguliere 7

(bijvoorbeeld @yay)

De reguliere OnePlus 7 moeten we nog toevoegen aan Oxygen Updater.

Als je het niet erg vindt, kun je de volgende stappen uitvoeren? Brengt geen schade aan en er zal ook niets verwijderd worden:
- installeer de gratis app "Terminal-emulator" vanuit google play (https://play.google.com/s...ls?id=jackpal.androidterm)
- open het
- typ "getprop" zonder aanhalingstekens in het zwart met het witte tekstvenster
- deel de output hier of via PM
- je kan nu de app weer verwijderen als je dat wilt
Zie PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:09

yay

Jackssonss schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:39:
[...]

En, wat is je eerste indruk?
Positief: super tevreden. Toestel heeft een mooi scherm, is lekker snel. Niet super veel groter of zwaarder dan de OP2. Dus happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Ik zit te twijfelen om de oneplus 7 pro aan te schaffen.
Momenteel ben ik over één ding aan 't twijfelen, wat me een beetje tegenhoud.
Op het internet lees ik veel klachten over "glare" op het scherm door de curved randen, wat zonlicht reflecteert en voor een verticale lichtstreep zorgt.

Merken jullie dit ook? En zo ja, is dit erg storend als je bijvoorbeeld wat aan het lezen bent?
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie