Ik heb na wat onderzoek de LK van Amazon geplukt. Bedekt het hele scherm, enkel de randen niet
Zojuist de 3A wit ontvangen. Start netjes op maar blijft vervolgens hangen in checking for updates (may take a few minutes). Al verschillende netwerken geprobeerd, maar tergeefs. Iemand dezelfde ervaring?
voor een ieder die dus een Google Pixel 3a (XL) wil bestellen; check het Google 3a (XL) Levertijden topic.Tadango schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:39:
Maar.... hoe kunnen wij deze als Nederlanders nu in handen krijgen? Wat zijn / worden de beste plekken om deze snel te bestellen? Ik sta op het punt een nieuwe telefoon aan te schaffen en de 3a is toch wel aardig wat ik wil.
EDIT: saturn.de heeft een combi 3a met een home mini voor 399.... dat wordt even naar Duitsland volgende week
EDIT2: Media markt DE ook. Die zit dichterbij.....
Het is kinderlijk eenvoudig om direct bij de Duitse Google Store een te bestellen en (gratis!!) bezorging bij je thuis hier in NL plaats te laten vinden.
In het topic wordt zeer specifiek uitgelegd wat je moet invullen qua adres-gegevens

Momenteel met een gratis stoffen hoesje t.w.v. €45
[Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 02-06-2019 16:33]
Hoe erg is de verkleuring van het scherm als je een beetje onder een hoek naar de telefoon kijkt!? Wordt de witte achtergrond bij het lezen van teksten dan echt merkbaar blauwachtig?
Bij mij zie ik dat het beeld iets koeler wordt, maar wit blijft wit.STFU schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:00:
Hoe erg is de verkleuring van het scherm als je een beetje onder een hoek naar de telefoon kijkt!? Wordt de witte achtergrond bij het lezen van teksten dan echt merkbaar blauwachtig?
Pas onder een hoek van bijna 180 graden wordt het scherm blauw. Of ik heb een heel goed exemplaar.
Verre van storend als je het mij vraagt.
[Voor 4% gewijzigd door KingHorse op 02-06-2019 20:06]
betaal mogelijkheid is alleen credit card in hun store?Geert1976 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:30:
[...]
voor een ieder die dus een Google Pixel 3a (XL) wil bestellen; check het Google 3a (XL) Levertijden topic.
Het is kinderlijk eenvoudig om direct bij de Duitse Google Store een te bestellen en (gratis!!) bezorging bij je thuis hier in NL plaats te laten vinden.
In het topic wordt zeer specifiek uitgelegd wat je moet invullen qua adres-gegevens
Momenteel met een gratis stoffen hoesje t.w.v. €45
YesTweakwondo schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:38:
[...]
betaal mogelijkheid is alleen credit card in hun store?
De meerwaarde lijkt me allereerst dat het een klik scheelt door Chrome niet te openen. Veder kun je er volgens mij niet veel goed of fout mee doen.Tinus1982 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:55:
En met de Google zoekbalk kan ik echt niet overweg, zie de meerwaarde niet echt tov Chrome of ik kan er niet mee overweg...
Je kunt eventueel in Instellingen > Google > Zoeken, Assistent en spraakopdrachten > Algemeen eventueel nog het vinkje bij 'Webpagina's openen in de app' uitzetten zodat alle resultaten openen in Chrome, als dat hetgeen is wat je onduidelijk of verwarrend vindt.
Ik heb mijn Pixel 3a omgeruild vanwege schermverkleuringen. Mijn nieuw exemplaar heeft niet meer het effect dat boven en onder ongelijke tint hadden (rood/groen/blauw). Nog steeds vind ik wel, dat bij niet al te grote kijkhoeken anders dan recht van voren, een wit beeld koeler/blauwer wordt. Maar ik ben wel (over)gevoelig voor dat soort dingen en ik heb hiervoor nog nooit OLED gehad dus ik moet ook wennen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik nu een normaal werkend scherm heb. Foto's e.d. zien er echt prachtig uit.STFU schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:00:
Ik ga in ieder geval niet meer terug naar MediaMarkt in Duitsland, want die mensen spreken echt geen woord Engels en mijn Duits is echt belabberd! Gelukkig wel goedgekomen met wat handen en voeten, maar leuk is anders.
[Voor 5% gewijzigd door draakhoofd op 03-06-2019 01:02]
Bedankt voor de info. Bij welke hoek begin je die verkleuring te zien!? Bij 15 graden ofzo of pas boven 45 graden oid?draakhoofd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 01:00:
[...]
Ik heb mijn Pixel 3a omgeruild vanwege schermverkleuringen. Mijn nieuw exemplaar heeft niet meer het effect dat boven en onder ongelijke tint hadden (rood/groen/blauw). Nog steeds vind ik wel, dat bij niet al te grote kijkhoeken anders dan recht van voren, een wit beeld koeler/blauwer wordt. Maar ik ben wel (over)gevoelig voor dat soort dingen en ik heb hiervoor nog nooit OLED gehad dus ik moet ook wennen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik nu een normaal werkend scherm heb. Foto's e.d. zien er echt prachtig uit.
Ik ga in ieder geval niet meer terug naar MediaMarkt in Duitsland, want die mensen spreken echt geen woord Engels en mijn Duits is echt belabberd! Gelukkig wel goedgekomen met wat handen en voeten, maar leuk is anders.
Ik heb afgelopen zaterdag toen ik er toch in de buurt was ivm vakantie bij de MediaMarkt in Herzogenrath een Pixel 3a gehaald. tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Voor zover ik heb kunnen beoordelen heb ik geen last van verkleuringen oid gelukkig. Hij voelt enorm snel aan tov mijn Nexus 5x. Ik merk bijvoorbeeld dat het starten van Android Auto een factor veel sneller gaat dan voorheen.
Een klein minpuntje (maar mijn eigen fout), ik heb de verkeerde cover mee gepakt uit het schap. Ik zit nu met een cover voor een Pixel 3a XL
Helaas kwam ik daar pas zaterdagavond achter en gister moest ik weer naar huis (250 KM verderop) en de MM in Herzogenrath is natuurlijk gesloten op zondag. Weet iemand of ik bij een willekeurige Duitse MM dichter bij huis deze kan omruilen, of moet ik daarvoor echt terug naar Herzogenrath?
Een klein minpuntje (maar mijn eigen fout), ik heb de verkeerde cover mee gepakt uit het schap. Ik zit nu met een cover voor een Pixel 3a XL

[Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 03-06-2019 11:28]
We've got that ring of confidence
Meegepakt? Bijgekocht of kreeg je die erbij?Yukkie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:27:
Ik heb afgelopen zaterdag toen ik er toch in de buurt was ivm vakantie bij de MediaMarkt in Herzogenrath een Pixel 3a gehaald. tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Voor zover ik heb kunnen beoordelen heb ik geen last van verkleuringen oid gelukkig. Hij voelt enorm snel aan tov mijn Nexus 5x. Ik merk bijvoorbeeld dat het starten van Android Auto een factor veel sneller gaat dan voorheen.
Een klein minpuntje (maar mijn eigen fout), ik heb de verkeerde cover mee gepakt uit het schap. Ik zit nu met een cover voor een Pixel 3a XLHelaas kwam ik daar pas zaterdagavond achter en gister moest ik weer naar huis (250 KM verderop) en de MM in Herzogenrath is natuurlijk gesloten op zondag. Weet iemand of ik bij een willekeurige Duitse MM dichter bij huis deze kan omruilen, of moet ik daarvoor echt terug naar Herzogenrath?
Wellicht kun je de cover verkopen en online nieuwe bestellen.
@Exocet meegepakt en bijgekocht. Ik zag pas toen ik thuis was dat je online bij Google er een cover bij kreeg. Plus dat de Google Mini actie net een dag afgelopen was bij de MediaMarkt. Dus drie dubbel pech
Hij staat ook al te koop hier op de V&A. maar als ik hem zou kunnen omruilen, dan heeft dat wel mijn (lichte) voorkeur. Helaas zag ik net dat de dichtstbijzijnde MM in Duitsland ook bijna 200KM ver weg is.

[Voor 32% gewijzigd door Yukkie op 03-06-2019 11:57]
Pixel 3a XL maakt geweldige fotos
wel jammer van grote boven en beneden randen.

[Voor 17% gewijzigd door MrOsman op 03-06-2019 12:11]
Mocht dit bij iemand anders ook voorkomen. Uiteindelijk een reboot gedaan en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Vanuit daar was de update binnen een paar minuten gedaan.Mennoophelia schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:24:
Zojuist de 3A wit ontvangen. Start netjes op maar blijft vervolgens hangen in checking for updates (may take a few minutes). Al verschillende netwerken geprobeerd, maar tergeefs. Iemand dezelfde ervaring?
Na 1 dag in bezit en ben er erg van onder de indruk. Vooral de camera.
Haha...ja, qua design schreeuwt 't echt 't jaar 2015 ofzoMrOsman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:59:
Pixel 3a XL maakt geweldige fotoswel jammer van grote boven en beneden randen.

Hoesje komt te laat, inmiddels is het scherm van mijn telefoon al kapot gevallen (net een week oud). Eerste telefoon in al die jaren waar me dat bij overkomtmlksnr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:17:
Ik kom van de Pixel 2 (Helaas gerold tijdens Koningsdag), en de eerste ervaringen zijn erg positief. Waanzinnig goede batterij, dunnere bezels, mooier scherm (minder blauw) én natuurlijk weer een 3,5mm ingang (al had ik deze liever aan de onderkant gehad).
Ik wil mijn aankoop verrijken met een minimaal hoesje. Bij de Pixel 2 had ik er een van MNML. Deze fabrikant heeft echter nog geen variant voor de 3a. Aanraders?

Dus i.p.v. tips voor hoejes. Heeft iemand tips voor het laten vervangen van het scherm? In tegenstelling tot laten vallen doet vermoeden ben ik niet onhandig. Is zelf vervangen van het scherm te doen? In dat geval, koopadvies voor het scherm?
Balen, scherm ligt ook iets "op" het toestel..mlksnr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Hoesje komt te laat, inmiddels is het scherm van mijn telefoon al kapot gevallen (net een week oud). Eerste telefoon in al die jaren waar me dat bij overkomt
Als ik de teardown van ifixit bekijk moet zelf vervangen te doen zijn:Dus i.p.v. tips voor hoejes. Heeft iemand tips voor het laten vervangen van het scherm? In tegenstelling tot laten vallen doet vermoeden ben ik niet onhandig. Is zelf vervangen van het scherm te doen? In dat geval, koopadvies voor het scherm?
https://www.ifixit.com/Te...+Pixel+3a+Teardown/123256
Misschien dat een officiële reparatie ook nog wel meevalt, aangezien je niet het
hele toestel uit elkaar hoeft te halen.
Zojuist de juni OTA geinstalleerd via adb, vooralsnog geen bijzonderheden te melden.
https://developers.google.com/android/ota
https://developers.google.com/android/ota
Klopt maar het design boeit me niet zo. Heb dit jaar al heel wat Android toestellen gehad dit jaar (Samsung S10e, P30 etc) maar dit toestel doet voorlopig prima wat ik ervan verwacht. Accu die lang mee gaat, maakt mooie plaatjes en een cleane Android ervaring. Toestel is ook heerlijk licht qua gewicht.Geert1976 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:50:
[...]
Haha...ja, qua design schreeuwt 't echt 't jaar 2015 ofzo
Enige minpuntje wat ik aan het begin had was die lelijke navigatie/gesture button onderin die niet uit te zetten is. Heb m nu via adb verwijderd en nu tenminste een volledig scherm zonder scherm vervuilende knoppen met gestures ala Samsung/Huawei 🙂.
Grappig, het is de beveiligingspatch van 5 juni. Maar er staat niet echt bij wat er verder is veranderd qua changelog anders dan bugfixing...
Security patches https://source.android.com/security/bulletin/2019-06-01.htmlSebasFM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:12:
Grappig, het is de beveiligingspatch van 5 juni. Maar er staat niet echt bij wat er verder is veranderd qua changelog anders dan bugfixing...
Pixel updates, niets voor de 3a(XL) https://source.android.co...bulletin/pixel/2019-06-01
morgen, woensdag, de 4e beta van Q. Dit is ook de beta waar je kan instappen met een 3a (XL).Quickdust schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:47:
Zou er nu ook niet een Android Q beta komen voor de Pixel 3a?
Als je de 4e beta van Q ergens deze week installeert, blijf je de toekomstige updates dan wel via de OTA ontvangen?
Ja, zodra de final release uit is krijg je die, en daarna loop je gewoon met de reguliere updates mee.Vince_ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:42:
Als je de 4e beta van Q ergens deze week installeert, blijf je de toekomstige updates dan wel via de OTA ontvangen?
Voor zover ik me kan herinneren is het altijd de 5de waarop de dag van de patches administratief staat. Uitkomen doen ze altijd op de eerste maandag van de maand.SebasFM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:12:
Dus. Tussen het nagelbijtend F5-en van mijn bestelstatus door ben ik nu aan het zoeken geslagen naar een hoesje. Jammer genoeg zie je bij 9 van de 10 hoesjes alleen wat renders.
Welk hoesje vinden jullie interessant?
Ik zoek een hoesje dat:
- de voorkant beschermt (flipcase, of een goed uitstekende lip, inbuilt screenprotectors zijn gewoon lelijk)
- de hoekjes beschermt (want, bumpety-bump, ik heb kleine kinderen en ben er zelf soms ook één)
Een beetje bulk mag het wel toevoegen wmb, daar wen ik wel aan. Maar een stroeve hoes lijkt me niet fijn om een broekzak in en uit te doen, waardoor ik juist alleen maar méér valpartijen verwacht.
De stroef siliconen hoes (Poetic Turtle Skin) om onze tablet heen is geweldig, maar voor de use case van een tablet
Een battery case mag ook wel, maar of het nodig is
Ik zoek een hoesje dat:
- de voorkant beschermt (flipcase, of een goed uitstekende lip, inbuilt screenprotectors zijn gewoon lelijk)
- de hoekjes beschermt (want, bumpety-bump, ik heb kleine kinderen en ben er zelf soms ook één)
Een beetje bulk mag het wel toevoegen wmb, daar wen ik wel aan. Maar een stroeve hoes lijkt me niet fijn om een broekzak in en uit te doen, waardoor ik juist alleen maar méér valpartijen verwacht.
De stroef siliconen hoes (Poetic Turtle Skin) om onze tablet heen is geweldig, maar voor de use case van een tablet

Mij nog niet opgevallen Barkrukhenkie, ik heb toevallig van de week wat foto's van schermen gemaakt en dat ging prima. (Smart Board nog niet geprobeerd).
Iemand enig idee of je de helderheid van het always on display iets lager kan zetten? Ik vind dat hij voor het mooie 's nachts net teveel licht geeft.
Iemand enig idee of je de helderheid van het always on display iets lager kan zetten? Ik vind dat hij voor het mooie 's nachts net teveel licht geeft.
het display van de 3a wordt door XDA beschreven als top-of-the-line accuracy
https://www.xda-developer...-pixel-3a-display-review/
Mij word het echt steeds duidelijker (na veel reviews en/of tests te hebben gelezen welke vrijwel allemaal zeer postitief zijn), dat Google met deze 3a (XL) echt een ware topper in de markt heeft gezet.
En dan die prijs...haha... Soort van middelvinger naar Apple en andere smartphone fabrikanten.
Je krijgt gewoon de allerbeste camera (plus image processing) in smartphoneland voor €399 met een heel rustig en duidelijk OS (in tegenstelling tot t zeer drukke OneUI en zwaar onoverzichtelijke EMUI)
Ook qua batterij is het ook dik in orde.
https://www.xda-developer...-pixel-3a-display-review/
Mij word het echt steeds duidelijker (na veel reviews en/of tests te hebben gelezen welke vrijwel allemaal zeer postitief zijn), dat Google met deze 3a (XL) echt een ware topper in de markt heeft gezet.
En dan die prijs...haha... Soort van middelvinger naar Apple en andere smartphone fabrikanten.
Je krijgt gewoon de allerbeste camera (plus image processing) in smartphoneland voor €399 met een heel rustig en duidelijk OS (in tegenstelling tot t zeer drukke OneUI en zwaar onoverzichtelijke EMUI)
Ook qua batterij is het ook dik in orde.
[Voor 69% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 10:19]
Yes, ook eindelijk mijn Pixel 3a binnen, ik kom van een Samsung S7 Edge af, mijn eerste indrukken, lekker schone en snelle software en de camera is ook dik in orde, die nachtshots zijn echt super! ik merk niet echt veel verschil in scherm met mijn S7 edge. Snelheid van de telefoon is ook prima.
[Voor 19% gewijzigd door drpeer_holland op 05-06-2019 10:53]
je .jpg is stukdrpeer_holland schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:42:
Yes, ook eindelijk mijn Pixel 3a binnen, ik kom van een Samsung S7 Edge af, mijn eerste indrukken, lekker schone en snelle software en de camera is ook dik in orde, die nachtshots zijn echt super! ik merk niet echt veel verschil in scherm met mijn S7 edge. Snelheid van de telefoon is ook prima.
[Afbeelding]

edit: nu zie ik de foto. Night Sight van de Pixel is echt bizar goed (door de image processing).
Geen enkele smartphone fabrikant kan hier aan tippen momenteel.
Kun je nog 3 of 4 camera’s op een smartphone gooien, het haalt t in de verte nog niet eens bij de foto kwaliteit van de Pixel 3a / 3 series.
[Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 10:57]
Heeft iemand ervaring met de Zendure X6 powerbank? Bij alle andere telefoons beginnen ze op te laden zodra ze aangesloten worden, maar bij mijn 3a XL moet ik eerst het knopje drukken, voordat deze begint. Kan er ook niks over vinden waarom dit anders zou zijn bij de Pixel dan de rest (Nexus, Samsung en Huawei).
Klein probleem zou je zeggen, maar de powerbank ligt in de middenconsole van mijn auto, en moet dan eerst de middenconsole openmaken voordat hij begint te laden. Nogal vervelend en onnodig.
Klein probleem zou je zeggen, maar de powerbank ligt in de middenconsole van mijn auto, en moet dan eerst de middenconsole openmaken voordat hij begint te laden. Nogal vervelend en onnodig.
uitgebreide review van Flossy Carter die net online is gezet (vind hem erg objectief in zijn reviews, wel zeer uitgebreid
)
YouTube: Google Pixel 3A XL "Real Review"
conclussie Flossy: a major go!
Ook uit deze review blijkt weer: voor €399 krijg je echt een onwijs goede smartphone met een rustig overzichtelijk OS en uiteraard een top camera (image processing)

YouTube: Google Pixel 3A XL "Real Review"
conclussie Flossy: a major go!
Ook uit deze review blijkt weer: voor €399 krijg je echt een onwijs goede smartphone met een rustig overzichtelijk OS en uiteraard een top camera (image processing)
Verkeerde prijs? Volgens mij is €339 niet mogelijk voor een 3a XL.Geert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:37:
Ook uit deze review blijkt weer: voor €339 krijg je echt een onwijs goede smartphone met een rustig overzichtelijk OS en uiteraard een top camera (image processing)
@Geert1976 Volgens pricewatch: Google Pixel 3a XL Zwart is het nu €459,-.
[Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 05-06-2019 17:23]
Sorry, bedoelde uiteraard €399DaCoTa schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:28:
[...]
Verkeerde prijs? Volgens mij is €339 niet mogelijk voor een 3a XL.

voor de mensen die graag de beta van Q (10.0) willen proberen op hun 3a en 3a XL, dit kon voor kort niet (pas vanaf de 4e beta).
Ook niet het registreren van je toestel voor deze beta was tot nu toe onmogelijk
Zojuist is de 3a en 3XL toegevoegd, dus je kan in ieder geval nu al je toestel registreren voor Q (10.0) Beta zodat wanneer de 4e beta released wordt, je dus een OTA gepushed krijgt op je toestel.
Ik vermoed dat binnen 2 uur (voor of om 2100u) de 4e beta van Q released wordt.
edit; de images zijn inmiddels released. Nu nog wachten totdat de OTA's worden gepushed.
Ook niet het registreren van je toestel voor deze beta was tot nu toe onmogelijk
Zojuist is de 3a en 3XL toegevoegd, dus je kan in ieder geval nu al je toestel registreren voor Q (10.0) Beta zodat wanneer de 4e beta released wordt, je dus een OTA gepushed krijgt op je toestel.
edit; de images zijn inmiddels released. Nu nog wachten totdat de OTA's worden gepushed.
[Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 19:19]
zal dit Screenprotector passen?https://nl.aliexpress.com...-4449-aa51-1f0fa6cb9d46-2
volgende besteld https://nl.aliexpress.com...-42a1-a33e-de7650c79eba-2
volgende besteld https://nl.aliexpress.com...-42a1-a33e-de7650c79eba-2
[Voor 33% gewijzigd door MrOsman op 05-06-2019 19:24]
zijn er veel bugs? is het ondertussen bedoeld voor dagelijks gebruik? anders wacht ik rustig afGeert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:59:
voor de mensen die graag de beta van Q (10.0) willen proberen op hun 3a en 3a XL, dit kon voor kort niet (pas vanaf de 4e beta).
heb vandaag en eergister aardig wat ervaringen van mensen die de 3e Beta op hun 3 (XL) hadden staan; er is meer dan prima mee te werken.MrOsman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:27:
[...]
zijn er veel bugs? is het ondertussen bedoeld voor dagelijks gebruik? anders wacht ik rustig af
Ik verwacht dat de 4e Beta van vanavond weer wat bugs hebben verholpen en bepaalde zaken gefinetuned.
Maar het blijft uiteraard een Beta, dus risico's

edit: zonet de OTA van de 4e Q beta gepushed gekregen voor mijn 3a
[Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 19:32]
Ook maar is aangemeld ben benieuwdGeert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:29:
[...]
heb vandaag en eergister aardig wat ervaringen van mensen die de 3e Beta op hun 3 (XL) hadden staan; er is meer dan prima mee te werken.
Ik verwacht dat de 4e Beta van vanavond weer wat bugs hebben verholpen en bepaalde zaken gefinetuned.
Maar het blijft uiteraard een Beta, dus risico's

ook de update nu binnen

[Voor 3% gewijzigd door MrOsman op 05-06-2019 19:42]
Iemand met eerste indruk van de nieuwe beta? Hem hem ook via de OTA, maar heb laatste twijfels haha.
zeer mooie (echte!) Dark Mode met pitch black colors.
En ook zeer prettig: fully gestural navigation (zeker voor mij als iPhone gebruiker)
1ste hele snelle bevindingen van deze 4e beta van Q op mijn 3a zijn zeer goed te noemen. Het OS voelt smooth en lekker snel aan zonder hiccups o.i.d
Maar goed, tis nog erg vroeg om er echt een oordeel over te hebben
En ook zeer prettig: fully gestural navigation (zeker voor mij als iPhone gebruiker)
1ste hele snelle bevindingen van deze 4e beta van Q op mijn 3a zijn zeer goed te noemen. Het OS voelt smooth en lekker snel aan zonder hiccups o.i.d

dat wat ze van Iphone hebben streepje onder dat is echt heerlijkGeert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:49:
zeer mooie (echte!) Dark Mode met pitch black colors.

wanneer gaan deze in de Benelux te koop zijn ?
check het Levertijden topickooningj schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:
Je kan ze gewoon bestellen bij Google Duitsland en gratis laten bezorgen hier in NL.
Ook nog is Google Mini erbijGeert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:18:
[...]
check het Levertijden topic
Je kan ze gewoon bestellen bij Google Duitsland en gratis laten bezorgen hier in NL.

Ik heb zojuist mijn eerste dag met de 3a erop zitten en in alle eerlijkheid ben ik wat teleurgesteld in de accu, ik zit nu nog op 53% accu met dit gebruik:
Last full charge: 13 hours ago.
Screen usage since full charge 2 hr.
En dan heb ik nog 1 uur via BT (offline) podcasts geluisterd en heb ik de hele dag een smartwatch gekoppeld gehad.
Extrapolerend zou ik dus iets van 4u SOT halen met de pixel 3a, dat valt me erg tegen. Ben ik nu gewoon verwend door mijn oude telefoon, waar ik zelfs na 2,5 jaar gebruik nog rustig 7u SOT mee haalde?
En dan heb ik nog 1 uur via BT (offline) podcasts geluisterd en heb ik de hele dag een smartwatch gekoppeld gehad.
Extrapolerend zou ik dus iets van 4u SOT halen met de pixel 3a, dat valt me erg tegen. Ben ik nu gewoon verwend door mijn oude telefoon, waar ik zelfs na 2,5 jaar gebruik nog rustig 7u SOT mee haalde?
Ik kom met bluetooth 24/7 aan de smartwatch wel aan zo'n 8hr SOT. Er zijn variabelen zoals app's op achtergrond, helderheid scherm en kwaliteit ontvangst die invloed op bla hebben. An sich ben ik dik tevreden.
SOT van de pixel is juist voor mij een verademing. Komt omdat me vorige telefoon 3 uur haalde.(Nokia 6, met die deed ik soms 2 dagen) En die daarvoor met moeite 2 uur.Stevie-P schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:46:
Ik heb zojuist mijn eerste dag met de 3a erop zitten en in alle eerlijkheid ben ik wat teleurgesteld in de accu, ik zit nu nog op 53% accu met dit gebruik:
Net beta geïnstalleerd, ben benieuwd.
Bij de release notes staat:Geert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:29:
[...]
Heeft iemand daar al ervaring mee?Banking and finance apps might now work as expected.
ING werkt hier top.DaCoTa schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Bij de release notes staat:
[...]
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Bevalt hier meer dan prima!thijsken schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:58:
Hoe bevalt de beta verder? Ik overweeg hem te installeren
De full gestures werken echt heerlijk.
Moet nog de eerste echte problemen tegenkomen (nu na zo'n 2 uurtjes na installatie)
Zwarte thema is niet echt zwart maar meer grijs en jammer dan Google zoekbalk beneden ook grijs kleur krijgt. of ben ik de enige?Geert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:02:
[...]
Bevalt hier meer dan prima!
De full gestures werken echt heerlijk.
Moet nog de eerste echte problemen tegenkomen (nu na zo'n 2 uurtjes na installatie)
Zwart thema is hier echt pitch black.MrOsman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:11:
[...]
Zwarte thema is niet echt zwart maar meer grijs en jammer dan Google zoekbalk beneden ook grijs kleur krijgt. of ben ik de enige?
Google zoekbalk daarentegen hier inderdaad ook grijstinten
bij mij is boven balkje zwart wat je naar benden kan trekken maar google zoek balk en lijst met apps is grijs :)aGeert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:14:
[...]
Zwart thema is hier echt pitch black.
Google zoekbalk daarentegen hier inderdaad ook grijstinten
Gewoon bij de fnac??kooningj schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:
Ps, iemand de shutdown bug al irl tegengekomen??
[Voor 12% gewijzigd door GETHEZ op 05-06-2019 23:18]
Heb de beta na een uurtje weer verwijderd. Beta doesn't play Nice with Nova launcher.
De navigatie is dan erg buggy.
Bij het terug gaan naar stable ROM ga je terug naar fabrieksinstellingen. Ik was al van plan om weer schoon te beginnen maar misschien wel nuttige info voor mensen die overwegen om de beta te testen.
Bij het terug gaan naar stable ROM ga je terug naar fabrieksinstellingen. Ik was al van plan om weer schoon te beginnen maar misschien wel nuttige info voor mensen die overwegen om de beta te testen.
[Voor 46% gewijzigd door karimski op 06-06-2019 07:49]
Ik heb de beta er sinds gisteren avond op staan en bevalt goed. Ik vind de navigatie gestures fijn, maar de swipe naar rechts om terug te gaan werkt zoals al eerder beschreven niet lekker met hamburger menu'tjes. Dat hadden ze handiger kunnen oplossen.
Sinds gister de 3a in gebruik, erg fijn toestel, ik kwam van marshmellow, dus ik kon wel een upgrade gebruiken.
Ook wel bijzonder trouwens: Android Auto kan je in NL officieel niet in de play store krijgen, dus die had ik gesideload, maar bij het overzetten van configuratie vanuit m'n oude telefoon staat ie nu wel als "echte installatie" op m'n nieuwe toestel.
Ook wel bijzonder trouwens: Android Auto kan je in NL officieel niet in de play store krijgen, dus die had ik gesideload, maar bij het overzetten van configuratie vanuit m'n oude telefoon staat ie nu wel als "echte installatie" op m'n nieuwe toestel.

@MaffeMaarten Dat had ik ook ja! Merk jij ook een enorme performance verbetering van Android Auto? Ik kom van een nexus 5x op Oreo en ik heb nog nooit zo'n sprong in performance van een bepaalde app mee gemaakt na het swappen van telefoons. Wat een verademing zeg!
Moet eerlijk bekennen dat ik 'm vanochtend heel even aan de Android Auto had gekoppeld, maar daarna het kabeltje al weer had losgetrokken omdat ik toch ook de gewone BT verbinding op wou zetten enzo.Yukkie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:22:
@MaffeMaarten Dat had ik ook ja! Merk jij ook een enorme performance verbetering van Android Auto? Ik kom van een nexus 5x op Oreo en ik heb nog nooit zo'n sprong in performance van een bepaalde app mee gemaakt na het swappen van telefoons. Wat een verademing zeg!
Ik kom trouwens van een OnePlus X, en daar deed AA het ook best wel goed, qua performance dan. Het enige dat wel eens wilde gebeuren is dat als ik én Waze, én podcast addict, én dan nog een whatsapp notificatie binnenkreeg ofzo, dat dan een enkele keer m'n podcast app werd afgesloten vanwege ram-gebrek.
Waarom ben je terug gegaan naar Pie?karimski schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:45:
Heb de beta na een uurtje weer verwijderd. Beta doesn't play Nice with Nova launcher.
en misschien handig als je kan aangeven hoe men terug gaat wat jij dus hebt gedaan
dik tevreden met de 4e beta van Q.
Mag er misschien wel een Snapdragon 670 SoC inzitten, met animaties op x0.5 is het OS uitermate smooth.
Ik game niet.
Met normaal gebruik merk je niet zoveel van de wat tragere SoC (itt tot de 845 SoC.)
Gisterenavond laat nog wat foto's in donkere omgevingen gemaakt. Ook tegelijk met mijn €800 duurdere iPhone Xs gemaakt.
Het verschil van de foto's iPhone Xs vs Pixel 3a was unreal.
Google is echt King in image processing.
Voor €399 is dit echt een flinke bang-for-your-buck Android smartphone!
Mag er misschien wel een Snapdragon 670 SoC inzitten, met animaties op x0.5 is het OS uitermate smooth.
Ik game niet.
Met normaal gebruik merk je niet zoveel van de wat tragere SoC (itt tot de 845 SoC.)
Gisterenavond laat nog wat foto's in donkere omgevingen gemaakt. Ook tegelijk met mijn €800 duurdere iPhone Xs gemaakt.
[Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2019 11:59]
Ehm...volgens mij meld ik dat beta 4 en nova launcher niet lekker samen werken?MrOsman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:41:
[...]
Waarom ben je terug gegaan naar Pie?
en misschien handig als je kan aangeven hoe men terug gaat wat jij dus hebt gedaan
Ik neem aan dat als je de beta wil gaan draaien je ook onderzoek doet hoe je dit voor elkaar krijgt en hoe je eventueel weer terug kan naar stabiel?
Voor de beta moet je je aanmelden:
https://www.google.com/android/beta
Hier kan je dus ook weer voor de beta afmelden.
ik wil de ook terug maar downgraden lukte bij mij niet helaas ik krijg elke keer melding van hervatten en wordt steeds onderbroken met systeemupdate installeren.karimski schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:09:
[...]
Ehm...volgens mij meld ik dat beta 4 en nova launcher niet lekker samen werken?
Ik neem aan dat als je de beta wil gaan draaien je ook onderzoek doet hoe je dit voor elkaar krijgt en hoe je eventueel weer terug kan naar stabiel?
Voor de beta moet je je aanmelden:
https://www.google.com/android/beta
Hier kan je dus ook weer voor de beta afmelden.
[Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 06-06-2019 14:33]
Ik ben ook wel geinterreseerd, welke heb je precies besteld? Ik vind er verschillende op amazon.thijsken schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:01:
Ik heb zonet de LK Screenprotector binnen gekregen. Past perfect en werkt goed met cases.
Het is de tweede uit jouw rijtje. Dus deze Ik heb hem overigens van de Italiaanse Amazon gekocht omdat vanaf de Duitse variant er in dit geval niet naar Denemarken verzonden werd.MaffeMaarten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:40:
[...]
Ik ben ook wel geinterreseerd, welke heb je precies besteld? Ik vind er verschillende op amazon.
Hm, ook niet naar NL zie ik nu. Bij amazon.it heb ik natuurlijk geen prime, dus dat vind ik dan ook weer zonde. Ik zoek nog even verder.thijsken schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:48:
[...]
Het is de tweede uit jouw rijtje. Dus deze Ik heb hem overigens van de Italiaanse Amazon gekocht omdat vanaf de Duitse variant er in dit geval niet naar Denemarken verzonden werd.
Zie bericht frontpage:
nieuws: Google stopt ota-update Android Q bèta 4 na bootloops Pixel-toestellen
Even geduld nog even waarschijnlijk.
Edit: Met name Pixel 2 gebruikers. (Overheen gelezen)
Edit: Met name Pixel 2 gebruikers. (Overheen gelezen)
[Voor 9% gewijzigd door R0dsk0ll op 06-06-2019 18:20]
Problemen spelen vooral op oude Pixel 2?R0dsk0ll schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:02:
Zie bericht frontpage:
Anoniem: 604938
Vanwaar dat je dan toch zo snel je 3a in de verkoop gezet hebt en voor de 3 wil gaan?Geert1976 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:57:
dik tevreden met de 4e beta van Q.
Ik game niet.
smartphone - ticAnoniem: 604938 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:35:
[...]
Vanwaar dat je dan toch zo snel je 3a in de verkoop gezet hebt en voor de 3 wil gaan?

En de Pixel 3 gisteren nog verkocht. Had ie beter even kunnen wachtenAnoniem: 604938 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:35:
[...]
Vanwaar dat je dan toch zo snel je 3a in de verkoop gezet hebt en voor de 3 wil gaan?
Aangezien de Android Q beta discussie nu door 2 topics loopt heb ik even een centraal topic gemaakt:
Het Android Q beta topic
Het Android Q beta topic
Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de accuduur. Ik heb vandaag met totaal normaal gebruik, een constant verbonden Smartwatch en een half uur navigeren gewoon 5 uur sot gehad. Met een kleine telefoon ben ik daar zeer zeer tevreden over.
Draai trouwens de Android Q beta 4.
Draai trouwens de Android Q beta 4.
Hier inmiddels ook een eerste dag met de 3a er op zitten. Kom van een Sony X Compact en moet daarom nog wel even wennen aan het formaat. Ik kan met één hand nu niet meer het hele scherm bedienen, wat ik juist het voordeel vond van compacte smartphones. Maar met de eisen die ik had (compact, android, goede camera, < 500 euro) zijn er geen keuzes en moest ik ergens op inleveren.
Tot nu toe tevreden, maar heb hem nog niet echt kunnen testen. Ben geen zware gebruiker en mede daarom daarom is naar mijn maatstaven een vlot toestel, ik ervaar geen haperingen. Ik heb hoge verwachtingen van de camera, die zal in de komende dagen meer gebruikt worden, zeker met het lange weekend voor de boeg.
Tot nu toe tevreden, maar heb hem nog niet echt kunnen testen. Ben geen zware gebruiker en mede daarom daarom is naar mijn maatstaven een vlot toestel, ik ervaar geen haperingen. Ik heb hoge verwachtingen van de camera, die zal in de komende dagen meer gebruikt worden, zeker met het lange weekend voor de boeg.
Hier ben ik ook al benieuwd naar. Het officiële hoesje is wel mooi, maar te duur zeker gezien de reviews.Pathogen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:44:
Dus. Tussen het nagelbijtend F5-en van mijn bestelstatus door ben ik nu aan het zoeken geslagen naar een hoesje. Jammer genoeg zie je bij 9 van de 10 hoesjes alleen wat renders.
Ik zoek een hoesje dat:
Lees hier ook over dbrand, maar dat is alleen een skin?
Urgh, waar ik niet zo over nagedacht heb is USB-C 
Wel de nadelen van een nieuwe connector, maar niet de voordelen van USB 3.x, da's wel een gemiste kans. En voor mij dus nu nodig mijn oplaad-ecosysteem te vernieuwen met verloopjes en/of nieuwe kabels.
Oh, en waarom lever je in godsnaam een oplader mee met USB-C ingang en een USB-C - USB-C kabel? Gewoon een USB-C - USB-A kabel was veel beter geweest imo.
Dat probleem even daargelaten, heerlijke telefoon hoor! Ik moet zeker nog aan de lengte wennen, maar dat gaat me op termijn wel lukken. De breedte is heerlijk.
Vingerscanner op de achterkant is ook nieuw, maar de snelheid daarvan is super tov wat ik op mijn Galaxy S7 had. Verder lekker cleane software, en het wennen aan de nieuwe navigatiemethode met die gekke pil onderin beeld gaat me al aardig af. Niet dat ik het nodig vond om dit aan te passen ten opzichte van gewoon knoppen gebruiken, maar laat ik het eerst eens een kans geven voordat ik het afschrijf.
Open apps horizontaal scrollen voelt logischer aan, al scrollt het wel minder soepel/natuurlijk op dit moment. Went vast ook nog wel.
Qua afwerking één puntje. Ik kan aan de onderkant van mijn scherm, in het midden, een klein blobje lijm zien zitten. Ik denk niet dat ik daar iets mee ga doen, het stoort me totaal niet in gebruik.

Wel de nadelen van een nieuwe connector, maar niet de voordelen van USB 3.x, da's wel een gemiste kans. En voor mij dus nu nodig mijn oplaad-ecosysteem te vernieuwen met verloopjes en/of nieuwe kabels.
Oh, en waarom lever je in godsnaam een oplader mee met USB-C ingang en een USB-C - USB-C kabel? Gewoon een USB-C - USB-A kabel was veel beter geweest imo.
Dat probleem even daargelaten, heerlijke telefoon hoor! Ik moet zeker nog aan de lengte wennen, maar dat gaat me op termijn wel lukken. De breedte is heerlijk.
Vingerscanner op de achterkant is ook nieuw, maar de snelheid daarvan is super tov wat ik op mijn Galaxy S7 had. Verder lekker cleane software, en het wennen aan de nieuwe navigatiemethode met die gekke pil onderin beeld gaat me al aardig af. Niet dat ik het nodig vond om dit aan te passen ten opzichte van gewoon knoppen gebruiken, maar laat ik het eerst eens een kans geven voordat ik het afschrijf.
Open apps horizontaal scrollen voelt logischer aan, al scrollt het wel minder soepel/natuurlijk op dit moment. Went vast ook nog wel.
Qua afwerking één puntje. Ik kan aan de onderkant van mijn scherm, in het midden, een klein blobje lijm zien zitten. Ik denk niet dat ik daar iets mee ga doen, het stoort me totaal niet in gebruik.
dBrand is inderdaad alleen een skin. Heb ik een tijdje op mijn vorige OnePlus gehad en beviel oké, maar beschermt meer voor krassen dan echte valschade, mede omdat het niet over de randen heen zit, maar enkel de achterkant. Voor de Pixel 3a is dat wellicht anders.Exocet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:52:
[...]
Hier ben ik ook al benieuwd naar. Het officiële hoesje is wel mooi, maar te duur zeker gezien de reviews.
Lees hier ook over dbrand, maar dat is alleen een skin?
Ik heb de officiële case er gratis bij gekregen bij aanschaf en ik vind hem oké maar niet geweldig. Hij is van prima kwaliteit maar is erg dik. Het hele vriendelijke kleinere character is hiermee om zeep geholpen en plots is hij in de case net zo lang als de 6,4inch grote OnePlus 6 en bijna twee keer zo dik. Zonder case vind ik de telefoon overigens heerlijk.
Iemand enig idee hoe ik Stock rom kan flashen? update wordt bij mij niet geïnstalleerd elke keer krijg ik melding Downloaden onderbroken komt blijkbaar vaker voor
Met adb https://developers.google.com/android/otaMrOsman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:03:
Iemand enig idee hoe ik Stock rom kan flashen? update wordt bij mij niet geïnstalleerd elke keer krijg ik melding Downloaden onderbroken komt blijkbaar vaker voor
Full OTA zip.MrOsman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Ik ga het vanavond even proberen moet ik dan de OTA full zip hebben of de Factory image?
Lees punt 4 5 en 6 even om handmatig in recovery te komen. Wanneer je punt 6 hebt gehad, ziet ie um wel.MrOsman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Lukt me niet.
ADB ziet mijn Telefoon niet.
Heb via Ontwikkelaarsoptie USB aangezet en OEM aangezet
Heb ik gedaan niet geluktChris.nl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:07:
[...]
Lees punt 4 5 en 6 even om handmatig in recovery te komen. Wanneer je punt 6 hebt gehad, ziet ie um wel.

Het kan zijn dat je nog niet de juiste usb drivers op de computer hebt.MrOsman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:08:
[...]
Heb ik gedaan niet geluktik ga het thuis wel proberen ben nu op het werk
Vmu
MrOsman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:08:
[...]
Heb ik gedaan niet geluktik ga het thuis wel proberen ben nu op het werk
Kijk de hele video even, ook vanaf 3 minuten. Suc7!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen