AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Garantie zit ik dus ook mee. Anekdotisch hebben mensen in het verleden hele goede support gekregen vanuit Google in Nederland, maar als je gaat graven op de Nederlandse support site is daar dus niks officieels aan. Zie mijn bericht van eergisteren. Als google morgen besluit niet meer zo vriendelijk te zijn heb je dus of geen garantie of moet je heel moeilijk gaan doen om het via Duitsland te krijgen.Tweakwondo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:35:
[...]
weet jij hoe dat zit met garantie? Ik twijfel tussen google store of via de media markt, of wellicht me vrouw lief aankijken en een dagje naar Duitsland![]()
Ik ben namelijk bang een foute batch te krijgen, bijvoorbeeld te geel of blauw gloed op je scherm, of telefoon die niet opstart etc. gezien de geschiedenis van de pixels vind ik dat toch wel spannend...
Ik heb gisteren een bericht gestuurd naar Google support precies hierover een kreeg na 36 uur een compleet generiek mailtje terug waar je niks aan hebt. Zou graag een Pixel willen, maar dit is momenteel wel echt een groot nadeel. Vage garantie kan ik ook wel in China krijgen. Hopelijk komen er binnenkort meer Nederlandse aanbieders en gaat de prijs omlaag.
Amazon zou wel mooi zijn ja. De pixel 3 is wel redelijk goedkoop daar 549pentecost_iii schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:27:
Mag ik verwachten dat Amazon hem binnenkort ook zal verkopen? Ik vind het een beetje vreemd dat dat nog niet zo is. Of is daar mogelijk een reden voor?
Ik wil erg graag een 3A, maar ik wil niet extra betalen dankzij grijze import (belsimpel bv).
https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_Gex3Cb12AYJE8
waar heb je dat hoesje vandaan? Ik ben aan het rondkijken maar het aanbod is nogal karig.. Mijn vrouw wil graag zo'n wallet als het kan met een rits er in maar ik heb geen zin om zo'n goedkope bij ali express het moet wel een kwalitatief goed hoesje zijn..Chris.nl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:15:
[...]
Gboard Instellingen - Voorkeuren - Houd lang ingedrukt voor symbolen
Ps. Dit wordt m'n volgende toestel. Met NFC en betere camera een prima upgrade van m'n Xiaomi Mi A1. Screenprotector en hoesje inmiddels besteld, over een weekje het toestel zelf 😄
had die toevallig ook android 9? In android 9 hebben ze namelijk de slider van de helderheid aangepast waardoor het lijkt dat je nu hoger moet zetten voor het zelfde gebruik. In de vorige versies zou er te weinig verschil zijn in die slider. Geen idee hoe het precies werkt, ik wilde een bron vinden maar kan het even niet 1.2.3.. vinden zo op me telefoon. Natuurlijk zit er ook wel een verschil in schermen hoe helder ze kunnen enzo maar toch wilde ik dit even toevoegen.K3N8 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:46:
Gisterenmiddag de telefoon binnengekregen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Met name de camera natuurlijk. Het valt me op dat de telefoon zo smal en licht is. Het ligt heel goed in de hand. De snelheid is prima voor mijn gebruik. Ik speel bijna geen spelletjes. Het scherm is werkelijk prachtig. Ik moet alleen de helderheid iets hoger zetten dan mijn vorige telefoons. Voorheen stond hij altijd op 70%, nu moet hij op 80%.
ik merkte het direct toen ik van 8 naar 9 ging met het zelfde toestel. veroorzaakte nogal wat verwarring

Klopt: https://android-developer...brightness-right-for.htmlTweakwondo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:45:
[...]
had die toevallig ook android 9? In android 9 hebben ze namelijk de slider van de helderheid aangepast waardoor het lijkt dat je nu hoger moet zetten voor het zelfde gebruik. In de vorige versies zou er te weinig verschil zijn in die slider. Geen idee hoe het precies werkt, ik wilde een bron vinden maar kan het even niet 1.2.3.. vinden zo op me telefoon. Natuurlijk zit er ook wel een verschil in schermen hoe helder ze kunnen enzo maar toch wilde ik dit even toevoegen.
ik merkte het direct toen ik van 8 naar 9 ging met het zelfde toestel. veroorzaakte nogal wat verwarring
Gefeliciteerd met het einde van je zoektocht @TweakjurHumans perceive brightness on a logarithmic rather than linear scale1. That means changes in screen brightness are much more noticeable when the screen is dark versus bright. To match this difference in perception, we updated the brightness slider UI in the notification shade and System Settings app to work on a more human-like scale. This means you may need to move the slider farther to the right than you did on previous versions of Android for the same absolute screen brightness, and that when setting a dark screen brightness you have more precise control over exactly which brightness to set.

O, ik bedoelde een TPU case, geen hoesje. Gewoon zo'n zwart standaard ding besteld in NL webshop voor een tientje. Sorry, aan mij heb je weinig.pox-ie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:26:
[...]
waar heb je dat hoesje vandaan? Ik ben aan het rondkijken maar het aanbod is nogal karig.. Mijn vrouw wil graag zo'n wallet als het kan met een rits er in maar ik heb geen zin om zo'n goedkope bij ali express het moet wel een kwalitatief goed hoesje zijn..
Dat de Pixel geen groothoeklens heeft zorgt ervoor dat ik 'm nog niet gekocht heb. Als ik zie wat je met de P30 Pro kan, wauw. Maar, die is mij veel te duur. En volgens mij zijn de vorige generatie toestellen die een groothoeklens hebben ook nog allemaal een stuk duurder dan 399, of zie ik dat verkeerd?Maverick schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:36:
[...]
De groothoeklens ben ik ook bang om te missen. Die vind ik wel erg fijn op de G6.
Lastig, lastig...
PJ. schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Dat de Pixel geen groothoeklens heeft zorgt ervoor dat ik 'm nog niet gekocht heb. Als ik zie wat je met de P30 Pro kan, wauw. Maar, die is mij veel te duur. En volgens mij zijn de vorige generatie toestellen die een groothoeklens hebben ook nog allemaal een stuk duurder dan 399, of zie ik dat verkeerd?
- Samsung S10e ~ 530 euro
- Huawei Mate 20 Pro ~ 650 euro
- LG V40 ~ 500 euro
- Xiaomi Mi 9 SE ~ 340 euro
- Xiaomi Mi 9 ~ 440 euro
Dus er zijn mogelijkheden, toch blijft de beeldkwaliteit van de Pixel beter als ik de reviews mag geloven. Moeilijk moeilijk.
Ik heb de Mate 20 en vind de wide-angle erg handig. Toch ga ik hem verkopen en een 3a aanschaffen
Het gaat toch uiteindelijk meer om de kwaliteit van de foto's, dan van de brandpuntsafstand? Oprechte interesse hoor... Kan me voorstellen dat het in sommige situaties fijn is, maar ik vind "altijd" scherpe, heldere foto's (ook in het donker!) meer meerwaarde hebben.PJ. schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Dat de Pixel geen groothoeklens heeft zorgt ervoor dat ik 'm nog niet gekocht heb. Als ik zie wat je met de P30 Pro kan, wauw. Maar, die is mij veel te duur. En volgens mij zijn de vorige generatie toestellen die een groothoeklens hebben ook nog allemaal een stuk duurder dan 399, of zie ik dat verkeerd?
Een gemis een groothoeklens kan je, in sommige gevallen, ook oplossen met of een andere positie of bijvoorbeeld het maken van een panorama. Of denk ik er dan te gemakkelijk over?
PS. Heb zelf een Pixel 2 waar ik nog steeds erg blij mee ben! Maar ben blij met de keuzes welke Google nu (eindelijk) maakt

Goede kwaliteit foto's is zeker een meerwaarde, ook voor mij. echter panorama foto werkt totaal niet lekker als je wilde angle lens bent gewend. je hoeft je telefoon niet te bewegen en het is vlot met mooie foto's. in panorama heb ik eigenlijk altijd wel slecht ervaring. een deel overlapt of onscherp.FabianNL schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:47:
[...]
Het gaat toch uiteindelijk meer om de kwaliteit van de foto's, dan van de brandpuntsafstand? Oprechte interesse hoor... Kan me voorstellen dat het in sommige situaties fijn is, maar ik vind "altijd" scherpe, heldere foto's (ook in het donker!) meer meerwaarde hebben.
Een gemis een groothoeklens kan je, in sommige gevallen, ook oplossen met of een andere positie of bijvoorbeeld het maken van een panorama. Of denk ik er dan te gemakkelijk over?
PS. Heb zelf een Pixel 2 waar ik nog steeds erg blij mee ben! Maar ben blij met de keuzes welke Google nu (eindelijk) maakt
Toch hoop ik dat Google met de pixel 4 wel een wide angle camera neer zet want alle andere concurrenten hebben dat. Ze kunnen zoveel meer uit de cameras halen met meer lensen.
en dan nog vind ik de camera van de pixels telefoons wel goed maar niet bijzonder. het maakt mooie foto's maar dat is het dan ook. Video's zijn matig vergeleken met de concurrentie omdat hier geen software overheen gaat. (hdr).
Ter info, ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Nokia 6. Ik zoek een schone Android ervaring, wat meer snelheid en een betere camera dan mijn nokia 6 zijn wel gewenst.
Lijkt mij simpel, zijn camera en pure Android ervaring het belangrijkst ga dan voor de Pixel.dewil1990 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:10:
Ik ben erg geintresseerd in de Pixel 3a. Ik twijfel tussen de Pixel 3a en de Nokia 8.1. Is er hier wellicht iemand die dezelfde overweging maakt? En wat weegt hier in mee.
Ter info, ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Nokia 6. Ik zoek een schone Android ervaring, wat meer snelheid en een betere camera dan mijn nokia 6 zijn wel gewenst.
De enige minpunt tot nu toe vind ik de vrij kleine kijkhoek van het scherm.
Het scherm wordt vrij snel blauw wanneer je niet recht van voren kijkt.
Ik was ook geïnteresseerd in de Nokia 8.1, totdat ik hem vasthield in de winkel. Vond hem te groot. Google Pixel 3a is een prima maat vind ik (had nog kleiner gemogen) en daarbij tellen de software en vooral camera ook zwaar mee voor mij. Ik heb de Pixel 3a zaterdag gehaald in Krefeld, maar nog niet in gebruik genomen.dewil1990 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:10:
Ik ben erg geintresseerd in de Pixel 3a. Ik twijfel tussen de Pixel 3a en de Nokia 8.1. Is er hier wellicht iemand die dezelfde overweging maakt? En wat weegt hier in mee.
Keuze was gemaakt voor pixel 3a, momenteel heb ik een LG G6, daarvoor nexus 5x, 5, galaxy nexus.
Nu ben ik aan het bekijken hoe ik best kan bestellen, aangezien dit in België nogal moeilijk is. Hierdoor ben ik opnieuw aan het twijfelen: tussen de 2XL (425€) of de 3a (450€).
Vraag is dan wat de grote verschillen zouden zijn tussen de twee:
positief 3a:
- formaat
- updates voor 3j
- betere schermkwaliteit?
- meer software functionaliteiten(*)
positief voor 2xl
- meer pixels in scherm (zoals op mijn huidige G6)
- betere look and feel (flagship)
- sneller, meer toekomst proof wegens betere soc
Mis ik hierboven nog belangrijke items?
(*) Volgens mij zijn alle software features van de pixel 3 beschikbaar op de 3a maar niet op de 2XL. Is er ergens een oplijsting van niet beschikbare features op de 2XL? (ik vond al deze)

3A
Accuduur bij webbrowsen (helderheid @ 250cd/m²) 9u32m
Accuduur bij webbrowsen 4g (helderheid @ 250cd/m²) 8u16m
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m²) 14u51m
PCMark Android - Work 2.0 (accu) 8u59m
Laadtijd 2u
Procent vol na 30 minuten 43 %
AndEBench - native 25.778 iteraties per seconde
AndEBench - Java 2.307 iteraties per seconde
AndEBench - native (singlecore) 5.688 iteraties per seconde
AndEBench - Java (singlecore) 1.090 iteraties per seconde
PCMark Android - Work 2.0 (perf) 7.332 punten
PCMark Android - Storage (1.0) 11.050 punten
Androbench - sequential read 303,00 MB/s
Androbench - random read 65,00 MB/s
Androbench - sequential write 243,00 MB/s
Androbench - random write 97,00 MB/s
RL Benchmark 3,00 seconden
Geekbench 4.1 - Single 1.627 punten
Geekbench 4.1 - Multi 5.186 punten
GFXBench Car Chase - onscreen 10,0 fps
GFXBench Car Chase - offscreen 11,0 fps
GFXBench Manhattan - onscreen 27,0 fps
GFXBench Manhattan - offscreen 29,0 fps
GFXBench T-Rex HD - onscreen 52,0 fps
GFXBench T-Rex HD - offscreen 58,0 fps
3DMark - Sling Shot 2.442 punten
3DMark - Sling Shot Unlimited 2.526 punten
3DMark - Sling Shot Extreme 1.631 punten
3DMark - Sling Shot Extreme Unlimited 1.752 punten
3DMark - Ice Storm Unlimited 27.159 punten
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - onscreen 19,0 fps
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - offscreen 20,0 fps
Piekhelderheid wit (15% schermoppervlak) 479 cd/m²
Piekhelderheid wit (33% schermoppervlak) 460 cd/m²
Piekhelderheid wit (50% schermoppervlak) 444 cd/m²
Piekhelderheid wit (100% schermoppervlak) 405 cd/m²
Minimale helderheid 1,62 cd/m²
Kleurtemperatuur 6.650 kelvin
Gemiddelde grijswaardenfout 2,20 ΔE2000
Gemiddelde kleurfout 1,50 ΔE2000
3aXL
Accuduur bij webbrowsen (helderheid @ 250cd/m²) 11u17m
Accuduur bij webbrowsen 4g (helderheid @ 250cd/m²) 10u19m
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m²) 18u18m
PCMark Android - Work 2.0 (accu) 9u44m
Laadtijd 2u14m
Procent vol na 30 minuten 36 %
AndEBench - native 26.128 iteraties per seconde
AndEBench - Java 2.269 iteraties per seconde
AndEBench - native (singlecore) 5.715 iteraties per seconde
AndEBench - Java (singlecore) 1.014 iteraties per seconde
PCMark Android - Work 2.0 (perf) 7.269 punten
PCMark Android - Storage (1.0) 11.167 punten
Androbench - sequential read 305,00 MB/s
Androbench - random read 63,00 MB/s
Androbench - sequential write 245,00 MB/s
Androbench - random write 99,00 MB/s
RL Benchmark 3,00 seconden
Geekbench 4.1 - Single 1.611 punten
Geekbench 4.1 - Multi 5.187 punten
GFXBench Car Chase - onscreen 11,0 fps
GFXBench Car Chase - offscreen 11,0 fps
GFXBench Manhattan - onscreen 28,0 fps
GFXBench Manhattan - offscreen 29,0 fps
GFXBench T-Rex HD - onscreen 53,0 fps
GFXBench T-Rex HD - offscreen 58,0 fps
3DMark - Sling Shot 2.438 punten
3DMark - Sling Shot Unlimited 2.534 punten
3DMark - Sling Shot Extreme 1.632 punten
3DMark - Sling Shot Extreme Unlimited 1.745 punten
3DMark - Ice Storm Unlimited 27.095 punten
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - onscreen 19,0 fps
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - offscreen 20,0 fps
Piekhelderheid wit (15% schermoppervlak) 587 cd/m²
Piekhelderheid wit (33% schermoppervlak) 539 cd/m²
Piekhelderheid wit (50% schermoppervlak) 501 cd/m²
Piekhelderheid wit (100% schermoppervlak) 423 cd/m²
Minimale helderheid 2,31 cd/m²
Kleurtemperatuur 6.905 kelvin
Gemiddelde grijswaardenfout 4,50 ΔE2000
Gemiddelde kleurfout 2,30 ΔE2000
Ik heb mijn Pixel 3a nog niet in gebruik genomen, maar zit ook op KPN-netwerk (Simyo) dus zodra ik ervaring heb zal ik het laten weten.K3N8 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:06:
Ik ervaar problemen met telefoneren. Ik hoor mezelf in het gesprek. Eerst dacht ik dat het een keer was, maar het valt me de laatste tijd op dat het bij elk gesprek is. Ik geloof niet dat het aan KPN ligt. Nog iemand hier last van?
Ik heb de Pixel 2Xl (pandamatthiayer schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:08:
Binnen dit en 2 weken heb ik een nieuwe telefoon nodig (oude van de werkgever, nieuwe werkgever biedt dit niet meer aan).
Keuze was gemaakt voor pixel 3a, momenteel heb ik een LG G6, daarvoor nexus 5x, 5, galaxy nexus.
Nu ben ik aan het bekijken hoe ik best kan bestellen, aangezien dit in België nogal moeilijk is. Hierdoor ben ik opnieuw aan het twijfelen: tussen de 2XL (425€) of de 3a (450€).
Vraag is dan wat de grote verschillen zouden zijn tussen de twee:
positief 3a:
- formaat
- updates voor 3j
- betere schermkwaliteit?
- meer software functionaliteiten(*)
positief voor 2xl
- meer pixels in scherm (zoals op mijn huidige G6)
- betere look and feel (flagship)
- sneller, meer toekomst proof wegens betere soc
Mis ik hierboven nog belangrijke items?
(*) Volgens mij zijn alle software features van de pixel 3 beschikbaar op de 3a maar niet op de 2XL. Is er ergens een oplijsting van niet beschikbare features op de 2XL? (ik vond al deze)

- De Pixel 2XL is groot en vooral topzwaar. Lang met 1 hand bedienen is niet fijn.
- Scherm van de Pixel 2XL is echt een stuk minder mooi dan de pixel 2/3 en pixel 3A, scherm van de Pixel 3a is wat witter/koeler dan die van de pixel 2 (warme gloed) en vooral wat groter.
- "Premium"gevoel van de Pixel 2Xl is gelijk aan die van de Pixel 3a, zie het als zijn kleine broertje

- Snelheidsverschil tussen de 3, 3a en pixel 2 is minimaal. Sommige apps open een fractie van een seconde sneller, maar dit zie je alleen als je beide toestellen naast elkaar hebt.
- Batterijduur op de 3a is stuk beter dan die op de 2.
Zaken die missen op de 3A ten opzichte van de 2serie en de gewone 3:
- Standaard geen live wallpapers, maar wel te installeren.
Zelf heb ik gekozen voor de 3a omdat het scherm toch echt een stuk groter is dan dan pixel 2 zonder dat het toestel veel groter wordt. Tevens ziet hij er een stukje moderner uit

Nope, geen last van gehad. Op andere fora lees ik ook weinig over deze klacht.Pathogen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
Heeft iemand hier ook daadwerkelijk de uitval-issues die op de Frontpage genoemd worden?
[Voor 4% gewijzigd door Qoon3x op 21-05-2019 14:59]
Geen last van gehad.Pathogen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
Heeft iemand hier ook daadwerkelijk de uitval-issues die op de Frontpage genoemd worden?
Alleen jammer dat de laatst beschikbare patch van maart is. Ik had die van mei verwacht op een Pixel toestel.
Ik heb gelezen dat we 3 juni een patch krijgen met daarin april, mei en juni.Chris.nl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:13:
... Alleen jammer dat de laatst beschikbare patch van maart is. Ik had die van mei verwacht op een Pixel toestel.
Wat is nou het verschil tussen de 'Android One' op een Nokia en de Google Pixel 'Stock Android'? Ik heb het idee dat dit hetzelfde is, maar of dat klopt...
Nee, heb sinds een paar dagen de 3a XL in gebruik, nog geen crash/shutdown meegemaakt.Pathogen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:06:
Ik had een Xiaomi Mi A1 met Android One. Het is inderdaad bijna hetzelfde. Het verschil is dat er kleine onderdelen zijn die door de fabrikant worden verzorgd. Bij Xiaomi was dat o.a. de camera. Daarnaast levert Google niet rechtstreeks de updates, maar lopen deze via de fabrikant.[b]rookie no. 1 in "[Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie"Wat is nou het verschil tussen de 'Android One' op een Nokia en de Google Pixel 'Stock Android'? Ik heb het idee dat dit hetzelfde is, maar of dat klopt...
[Voor 108% gewijzigd door Spacejockey op 22-05-2019 23:52]
Het scherm en kijkhoeken vielen mij ook op. Het is mijn eerste OLED, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ook recht van voren (bij een wit of lichtgrijs scherm) zie ik wel dat het onderste deel meer groen/blauw is... Bij het draaien zie je het sowieso duidelijk. Benieuwd of anderen dit ook hebben, mogelijk zou ik hiervoor terug willen gaan.Timmb schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:44:
Afgelopen weekend een 3a opgehaald. Tot nu toe erg tevreden. Vooral de camera presteert ondanks alle goede reviews alsnog boven verwachting.
De enige minpunt tot nu toe vind ik de vrij kleine kijkhoek van het scherm.
Het scherm wordt vrij snel blauw wanneer je niet recht van voren kijkt.
Foto's: https://imgur.com/a/QNZ32R6. Nu ik het zo zie, ben ik er wel uit dat ik graag wil omruilen

Update 25 mei: mail naar MM Krefeld gestuurd met verzoek toestel te komen omruilen.
[Voor 28% gewijzigd door draakhoofd op 25-05-2019 15:16]
Misschien is dit typisch voor AMOLED panelen? Bij m'n allereerste smartphone (Galaxy S II) herinner ik me ook dergelijke discussies.draakhoofd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:55:
[...]
Het scherm en kijkhoeken vielen mij ook op. Het is mijn eerste OLED, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ook recht van voren (bij een wit of lichtgrijs scherm) zie ik wel dat het onderste deel meer groen/blauw is... Bij het draaien zie je het sowieso duidelijk. Benieuwd of anderen dit ook hebben, mogelijk zou ik hiervoor terug willen gaan.
Foto's: https://imgur.com/a/QNZ32R6. Nu ik het zo zie, ben ik er wel uit dat ik graag wil omruilen. Even kijken of ik naar MM Krefeld moet of het via Google rechtstreeks kan.
Dit is wel uitzonderlijk imo, mij zijn vooralsnog geen kleurverschillen opgevallen.phobosdeimos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:56:
[...]
Misschien is dit typisch voor AMOLED panelen? Bij m'n allereerste smartphone (Galaxy S II) herinner ik me ook dergelijke discussies.
Heb mijn Pixel 3a opgehaald bij de MediaMarkt in Duitsland en ben zeer tevreden. Mijn vorige telefoon is een Nexus 5x. De setup was een fluitje van een cent en de performance is een flinke stap voorwaarts.
p.s. heeft iemand al ervaring met hoesjes? Ik wil eigenlijk de Spigen Rugged Armor (official site $ 19.99, Amazon EUR 8,99). Amazon levert dit item niet naar Nederland. Navraag gedaan bij smartphonehoesjes.nl maar die konden niet zeggen of ze deze in het assortiment zouden krijgen.
[Voor 37% gewijzigd door Ruudgo op 23-05-2019 21:32]
Is deze foto bij natuurlijk licht genomen of met bijvoorbeeld halogeen? En weet je zeker dat het geen kleurreflectie is? Voor mij is het niet herkenbaar, pas bij een graad of 30 (?) naar boven zie ik een lichte groene zweem. Naar beneden zelfde hoek en daar is het blauw, maar ik heb ook blauwe kleding aan, kan niet zien of het het scherm is of kleurreflectie.draakhoofd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:55:
[...]
Het scherm en kijkhoeken vielen mij ook op. Het is mijn eerste OLED, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ook recht van voren (bij een wit of lichtgrijs scherm) zie ik wel dat het onderste deel meer groen/blauw is... Bij het draaien zie je het sowieso duidelijk. Benieuwd of anderen dit ook hebben, mogelijk zou ik hiervoor terug willen gaan.
Foto's: https://imgur.com/a/QNZ32R6. Nu ik het zo zie, ben ik er wel uit dat ik graag wil omruilen. Even kijken of ik naar MM Krefeld moet of het via Google rechtstreeks kan.
Ik kom ook van een Nexus 5x af overigens. Goede overstap, ben er tevreden.
En ik wacht nog op deze: https://www.gsmpunt.nl/ho...-texture-tpu-hoesje-zwart
[Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 23-05-2019 23:05]
Ik heb die ook besteld, als het goed is kan ik zaterdag laten weten hoe ie bevalt.Ruudgo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:27:
p.s. heeft iemand al ervaring met hoesjes? Ik wil eigenlijk de Spigen Rugged Armor (official site $ 19.99, Amazon EUR 8,99). Amazon levert dit item niet naar Nederland. Navraag gedaan bij smartphonehoesjes.nl maar die konden niet zeggen of ze deze in het assortiment zouden krijgen.
Is met natuurlicht licht. Later nog getest in de buitenlucht met dezelfde resultaten. Het effect an sich is volgens mij wel OLED-eigen, maar de mate waarin kan wel verschillen (van wat ik tot nu toe heb onderzocht uit ervaringen). Bij mij valt het (mij) erg op, al bij een minimale verandering van kijkhoek. Hetl lijkt erg op wat je hier leest over de Pixel 2 XL: https://www.theverge.com/...g-display-oled-blue-shiftDaCoTa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:04:
[...]
Is deze foto bij natuurlijk licht genomen of met bijvoorbeeld halogeen? En weet je zeker dat het geen kleurreflectie is? Voor mij is het niet herkenbaar, pas bij een graad of 30 (?) naar boven zie ik een lichte groene zweem. Naar beneden zelfde hoek en daar is het blauw, maar ik heb ook blauwe kleding aan, kan niet zien of het het scherm is of kleurreflectie.
[Voor 19% gewijzigd door draakhoofd op 24-05-2019 16:02]
Lullig, maar ik zou um omwisselen. De mijne is echt stukken beter dan wat jij in handen hebt.draakhoofd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:20:
[...]
Is met natuurlicht licht. Later nog getest in de buitenlucht met dezelfde resultaten. Het effect an sich is volgens mij wel OLED-eigen, maar de mate waarin kan wel verschillen (van wat ik tot nu toe heb onderzocht uit ervaringen). Bij mij valt het (mij) erg op, al bij een minimale verandering van kijkhoek. Hetl lijkt erg op wat je hier leest over de Pixel 2 XL: https://www.theverge.com/...g-display-oled-blue-shift
Ik heb ervaring met Spigen. (wel ander model) Goed hoesje maar toch werd mijn achterkant van de nexus 5x flink beschadigd, er kwam stof oid tussen waardoor er veel pitjes inzitten. ik denk zonder een hoesje was het minder erg geweestRuudgo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:27:
Blauwe tint lijkt me normaal voor OLED. Het is ook mijn eerste OLED maar als ik even google zie ik dat dit vrij normaal is.
Heb mijn Pixel 3a opgehaald bij de MediaMarkt in Duitsland en ben zeer tevreden. Mijn vorige telefoon is een Nexus 5x. De setup was een fluitje van een cent en de performance is een flinke stap voorwaarts.

hoesje dat ik had (achterkant is ook los geraakt van de frame) is de spigen ultra hybride. wit werd wel snel verkleurd.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
3x op fabrieksinstellingen gereset, steeds zelfde resultaat.
Nu begrijp ik de bezorgdheden ivm garantie wel heel goed. Media markt in Duitsland antwoordde wel snel maar verwacht dat ik de hele trip opnieuw ga doen, en Google zelf reageert voorlopig nog niet.
Dat is balen, volg de keer de phone testen voor de deur van de zaak waar je hem gekocht hebt, heb ik ook gedaan....scheelt een hoop frustraties en een extra ongeplande rit.pentecost_iii schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:02:
Wow, dit is echt geweldig. 250 km heen en 250 km terug om de 3a XL te kopen, en dan blijkt thuis dat je er geen hol mee kunt aanvangen: YouTube: Pixel 3a XL faulty
Nu begrijp ik de bezorgdheden ivm garantie wel heel goed. Media markt in Duitsland antwoordde wel snel maar verwacht dat ik de hele trip opnieuw ga doen, en Google zelf reageert voorlopig nog niet.
Dat heb ik gedaan, de problemen begonnen pas tijdens de data overdracht van oude naar nieuwe telefoon. En dat heb ik pas thuis gedaan... Maar sinds die data overdracht lukt niks meer, totale factory reset dus ook niet.karimski schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Dat is balen, volg de keer de phone testen voor de deur van de zaak waar je hem gekocht hebt, heb ik ook gedaan....scheelt een hoop frustraties en een extra ongeplande rit.
Als ik hem een aantal uur laat liggen, werkt hij soms plots wel gewoon. Tot ik eenmaal het scherm uit doe, en dan is 't weer hetzelfde verhaal.
Balen! Heb jij hem ook in Krefeld gehaald? Ik heb dat filiaal net gemaild om te vragen of ik mijn Pixel 3a kan komen omruilen ivm de schermverkleuringen. Via Google kon ik zo snel namelijk geen site vinden waar ik garantie kon vragen...pentecost_iii schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:02:
Wow, dit is echt geweldig. 250 km heen en 250 km terug om de 3a XL te kopen, en dan blijkt thuis dat je er geen hol mee kunt aanvangen: YouTube: Pixel 3a XL faulty
Overigens was ik niet zo slim om het toestel voor de zekerheid te controleren ter plaatse, ik ging ervan uit dat ik geen pech zou hebben

[Voor 10% gewijzigd door draakhoofd op 25-05-2019 15:19]

YouTube: Google Pixel 3a Review: A for Ace!
Hoe vergelijken jullie ervaringen met de mijne?
Ben ik nog iets vergeten te noemen in mijn review?
Fijn dat je een review hebt geplaats, ik had er van Tweakers ook een verwacht ondanks dat die niet in Nederland officieel verkrijgbaar is. Duidelijke review, ik hoop dat de problemen die je her en der leest snel opgelost zijn. Ik ben van plan maandag naar Saturn Kleve te rijden om de Pixel 3a op te halen.Looongcat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:55:
Ik zag dat er nog geen review van de Google Pixel 3a op Tweakers stond, dus heb ik zelf maar wat tijd geïnvesteerd om mijn ervaringen te delen. Bij interesse, mocht je het nog niet hebben gezien:
Ik geloof dat een review van Tweakers in de maak is. Anders zouden ze beide toestellen niet door het testlab trekken. Chris.nl in "[Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie"R0dsk0ll schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:35:
[...]
Fijn dat je een review hebt geplaats, ik had er van Tweakers ook een verwacht ondanks dat die niet in Nederland officieel verkrijgbaar is. Duidelijke review, ik hoop dat de problemen die je her en der leest snel opgelost zijn. Ik ben van plan maandag naar Saturn Kleve te rijden om de Pixel 3a op te halen.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar de trilmotor is ook van A kwaliteit imo.Looongcat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:55:
Ik zag dat er nog geen review van de Google Pixel 3a op Tweakers stond, dus heb ik zelf maar wat tijd geïnvesteerd om mijn ervaringen te delen. Bij interesse, mocht je het nog niet hebben gezien:
[Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 26-05-2019 01:11]
Interessant dat je het noemt. Ik dacht in eerste instantie ook te hebben gelezen dat de Pixel 3a niet zou bezuinigen op de trilmotor. Toen ik 'm eenmaal ontving dacht ik "tja, dit trilt inderdaad prima". Vervolgens las ik echter een artikel dat aangaf dat de Pixel 3a juist een minder goede motor hiervoor gebruikt dan de Pixel 3:Chris.nl schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:39:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar de trilmotor is ook van A kwaliteit imo.
(bron)The vibration motor in the Pixel 3a is a small round Linear Resonant Actuator instead of the more premium Precision Haptic Motor found in the Pixel 3 phones
Misschien is het meer de manier waarop Android tegenwoordig veel haptic feedback geeft, wat goed aanvoelt (bijv. door de verschillende camera modi vegen, erg satisfying).
Dat ging over de Pixel 3. Dat is mede de reden dat Google deze heeft uitgebracht.MrOsman schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:42:
ik twijfel ook over deze toestellaatst x las ik dat het niet echt suc6 was weinig kopers?
Je wilt zeggen dat het goed gaat met verkoop a series?KingHorse schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:20:
[...]
Dat ging over de Pixel 3. Dat is mede de reden dat Google deze heeft uitgebracht.
Het lijkt er wel op als je ziet op hoeveel plekken hij al uitverkocht is (ook in Duitsland).MrOsman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Je wilt zeggen dat het goed gaat met verkoop a series?
Ik heb er een draadloze speaker (JBL Go en Bose Mini iets) mee aangestuurd, dus neem aan dat dat A2DP is.kooningj schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:09:
klein vraagje weet iemand als de pixel 3a A2DP profiel heeft of niet ?
Zie ook https://www.gsminfo.nl/mo...e/pixel-3a/specificaties:
A2DP, APTX, MAP, PBAP
[Voor 17% gewijzigd door DaCoTa op 27-05-2019 10:20]
Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij de Saturn om de telefoon op te kunnen halen. Vanochtend afhaal bevestiging binnengekregen, dus daar zeker nog verkrijgbaar. (Zwarte versie).phobosdeimos schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:13:
Gezien de Pixel 3A wel een succes lijkt te worden hoop ik dat Google hem ook gewoon in de Benelux uitbrengt op termijn. Althans wanneer ze de leveringen een beetje onder controle krijgen, lijkt voorlopig erg moeilijk leverbaar, ook in Duitsland...
terwijl speakers alleen handsfree ondersteunen denk ik.
Ook zegt de 1 site wel en de andere site niet daarmee .
de meeste zeggen wel het is 5.0 maar daarom heeft het niet A2DP
[Voor 33% gewijzigd door kooningj op 27-05-2019 10:33]
Voordat ik mijn 3a XL gisteren ontving gebruikte ik een OP3, op Android Pie en ik moet zeggen dat de vibration motor in de 3a XL veel lekkerder aanvoelt! Op de OP3 was het een 'bzzt' waarbij de 3a XL meer als een 'tik' voelt, erg prettig!!Looongcat schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:37:
[...]
Interessant dat je het noemt. Ik dacht in eerste instantie ook te hebben gelezen dat de Pixel 3a niet zou bezuinigen op de trilmotor. Toen ik 'm eenmaal ontving dacht ik "tja, dit trilt inderdaad prima". Vervolgens las ik echter een artikel dat aangaf dat de Pixel 3a juist een minder goede motor hiervoor gebruikt dan de Pixel 3:
[...]
(bron)
Misschien is het meer de manier waarop Android tegenwoordig veel haptic feedback geeft, wat goed aanvoelt (bijv. door de verschillende camera modi vegen, erg satisfying).
[Voor 81% gewijzigd door draakhoofd op 28-05-2019 10:44]
De iPhone ook meteen even getest ( nog nooit iPhone gehad), ging allemaal wel prima en vlot. scherm an sich in order maar niets denderend.
pixel 3a had wel een leuk scherm zo voor mijn idee had hij wel last van blauw/geel gloed op kijkhoek. is dat normaal?
verder ook weinig kunnen testen vanwege de rot demo van Saturn die constant opengaat

camera gek genoeg wel kunnen testen. zag er dik in orde uit!
evengoed nog geen van beide toestellen aangeschaft. ik twijfel toch wel een beetje ivm garantie als ik hem koop in de Saturn..
Kortom: Het dragontail glas is net zo krasbestedig als gorilla glas en hij overleeft de buigtest.
[Voor 33% gewijzigd door Chris.nl op 28-05-2019 14:23]
Iemand een suggestie hoe dat kan komen? Of hoe ik dit het beste kan uitzoeken? Digital Wellbeing staat in ieder geval al uit.
Ik zou eerst eens bij batterij | batterijgebruik | volledig apparaatgebruik kijken (2x rechtsboven op de drie puntjes klikken). Verdachten: 'scherm altijd aan functie', 'scannen naar netwerken ook al staat je wifi uit'.Quickdust schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:21:
Ik zet 's nachts altijd m'n Wifi en 4g uit en ben eigenlijk verbaasd over hoeveel procent de accu dan toch leeg loopt. Om 22:30 mobiel opgeladen tot 100% en gelijk van de lader gehaald. 23:00 nog 99% en gaan slapen, 07:30 vanochtend 90% van de capaciteit over.
Iemand een suggestie hoe dat kan komen? Of hoe ik dit het beste kan uitzoeken? Digital Wellbeing staat in ieder geval al uit.
En zet je wifi/4g uit, of zet je het toestel in airplane mode? Kan me voorstellen dat apps in eerste geval vaker wakker worden.
Als ik nu de Mi A1 weer gebruik dan voelt die traag. De SD670 was voor mij een upgrade. Ben ook dik tevreden met NFC (pinbetalingen). Gezien de 3a iets smaller is ligt ie ook wat beter in de hand. Bla, ieder zijn overwegingen hé...MrOsman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:42:
wat zijn de ervaringen? is het wel waard om te kopen?
@Chris.nl volgens mij was jij ook mi a2 gebruiker? ik gebruik nu a2, hoe is het verschil daarmeeChris.nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:33:
[...]
Als ik nu de Mi A1 weer gebruik dan voelt die traag. De SD670 was voor mij een upgrade. Ben ook dik tevreden met NFC (pinbetalingen). Gezien de 3a iets smaller is ligt ie ook wat beter in de hand. Bla, ieder zijn overwegingen hé...
Och serieus, is dat nu zo ver weg gestopt 🙄? Ik had al wel batterijgebruik gevonden, maar wist niet dat je zelfs nog een stap verder kon gaan om volledig apparaatgebruik te zien.jvanderneut schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:49:
[...]
Ik zou eerst eens bij batterij | batterijgebruik | volledig apparaatgebruik kijken (2x rechtsboven op de drie puntjes klikken). Verdachten: 'scherm altijd aan functie', 'scannen naar netwerken ook al staat je wifi uit'.
En zet je wifi/4g uit, of zet je het toestel in airplane mode? Kan me voorstellen dat apps in eerste geval vaker wakker worden.
Scherm altijd aan had ik al uitgezet, en ik zet altijd bewust alleen wifi en 4g uit want wil nog wel telefonisch bereikbaar zijn.
Ik ga het volledig apparaatgebruik even een tijdje in de gaten houden 👍.
Ik was zeker geen A2 gebruiker.MrOsman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:58:
[...]
@Chris.nl volgens mij was jij ook mi a2 gebruiker? ik gebruik nu a2, hoe is het verschil daarmee
Heb je Digital Wellbeing uitgezet? Kennelijk scheelt dat veel qua batterijverbruik. Zelf niet kunnen testen.Quickdust schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:21:
Ik zet 's nachts altijd m'n Wifi en 4g uit en ben eigenlijk verbaasd over hoeveel procent de accu dan toch leeg loopt. Om 22:30 mobiel opgeladen tot 100% en gelijk van de lader gehaald. 23:00 nog 99% en gaan slapen, 07:30 vanochtend 90% van de capaciteit over.
Edit: kennelijk heeft dat voornamelijk invloed op performance, maar das ook belangrijk natuurlijk

[Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 28-05-2019 21:03]
Yes die had ik al uitgezet (had ik ook al genoemd in m'n oorspronkelijke comment 😉)draakhoofd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:02:
[...]
Heb je Digital Wellbeing uitgezet? Kennelijk scheelt dat veel qua batterijverbruik. Zelf niet kunnen testen.
Nu moet de app in de achtergrond altijd draaien om ritmeproblemen te detecteren. Ik heb op dit moment een OnePlus 6 en daarin kan ik een app via het multitask scherm in het RAM locken. De App draait dus altijd in de achtergrond en wordt nooit zomaar afgesloten. Hoe zit dat met de 3a. Kan ik een app in het geheugen houden via instellingen?
Via instellingen -> apps en meldingen -> geavanceerd -> speciale app-toegang -> batterijoptimalisatie kan je instellen dag de app niet geoptimaliseerd (afgesloten / gedozed) mag worden.thijsken schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:51:
Ik overweeg een Pixel 3a te kopen, maar heb een korte maar ietwat aparte vraag: Ik heb onderhuids een hartmonitor geïmplementeerd voor medische redenen, en die staat via bluetooth en een app verbonden met het ziekenhuis. (super cool stukje tech:D)
Nu moet de app in de achtergrond altijd draaien om ritmeproblemen te detecteren. Ik heb op dit moment een OnePlus 6 en daarin kan ik een app via het multitask scherm in het RAM locken. De App draait dus altijd in de achtergrond en wordt nooit zomaar afgesloten. Hoe zit dat met de 3a. Kan ik een app in het geheugen houden via instellingen?
Via multitasken een app locken (ik weet wat je bedoelt) is niet mogelijk. Ik neem aan dat bovenstaande optie voldoende is, de apps die ik uitsluit van batterijoptimalisatie blijven daadwerkelijk actief. Ook hoop ik aan te mogen nemen dat die app van jou de nodige rechten aanvraagt om actief te blijven.
Ik vind het een beetje tricky om je nu 100% te verzekeren dat je goed zit, maar ik denk het wel.
Top Chris dit is precies waar ik naar zocht. Indien er een batterij optimalisatie optie is, dan is dat afdoende. Ik moet dan hooguit dagelijks 's ochtends even checken of de app nog aan staat. Nu vergeet ik namelijk ook nog wel eens de app op te starten als mijn telefoon bijv. het einde van de dag niet haalt. Nogmaals bedankt voor de reactieChris.nl schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:29:
[...]
Via instellingen -> apps en meldingen -> geavanceerd -> speciale app-toegang -> batterijoptimalisatie kan je instellen dag de app niet geoptimaliseerd (afgesloten / gedozed) mag worden.
Via multitasken een app locken (ik weet wat je bedoelt) is niet mogelijk. Ik neem aan dat bovenstaande optie voldoende is, de apps die ik uitsluit van batterijoptimalisatie blijven daadwerkelijk actief. Ook hoop ik aan te mogen nemen dat die app van jou de nodige rechten aanvraagt om actief te blijven.
Ik vind het een beetje tricky om je nu 100% te verzekeren dat je goed zit, maar ik denk het wel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik wil mijn aankoop verrijken met een minimaal hoesje. Bij de Pixel 2 had ik er een van MNML. Deze fabrikant heeft echter nog geen variant voor de 3a. Aanraders?
Schitterend hoe een toestel wat zoveel goedkoper is toch de vloer aanveegt met zo'n beetje alle andere telefoons op cameragebied.
Battlenet: Gold#21419
Ikzelf heb de originele Pixel cover (voor de 3) weliswaar. Met pijn zo een bedrag overgemaakt maar voor mij het zeker waard. Overigens lijkt het erop dat, lezend in het leveringen topic dat het officiële hoesje gratis te krijgen is bij een bestelling in de Google store.mlksnr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:17:
Ik kom van de Pixel 2 (Helaas gerold tijdens Koningsdag), en de eerste ervaringen zijn erg positief. Waanzinnig goede batterij, dunnere bezels, mooier scherm (minder blauw) én natuurlijk weer een 3,5mm ingang (al had ik deze liever aan de onderkant gehad).
Ik wil mijn aankoop verrijken met een minimaal hoesje. Bij de Pixel 2 had ik er een van MNML. Deze fabrikant heeft echter nog geen variant voor de 3a. Aanraders?
Mocht je geen hoesje willen gebruiken (wat ik met de 3a voor kan stellen want minder breekbaar dan de 3) dan raad ik DBrand aan. Dus de skin die door Jerry in het filmpje hierboven ergens wordt getoond.
[Voor 8% gewijzigd door soskes op 30-05-2019 08:32]
Ik heb een hoesje van DBrand besteld, ik verwacht hem volgende week binnen te krijgen. Ik zal tzt laten weten hoe deze zit en wat de kwaliteit van het hoesje is.soskes schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:47:
[...]
Ikzelf heb de originele Pixel cover (voor de 3) weliswaar. Met pijn zo een bedrag overgemaakt maar voor mij het zeker waard. Overigens lijkt het erop dat, lezend in het leveringen topic dat het officiële hoesje gratis te krijgen is bij een bestelling in de Google store.
Mocht je geen hoesje willen gebruiken (wat ik met de 3a voor kan stellen want minder breekbaar dan de 3) dan raad ik DBrand aan. Dus de skin die door Jerry in het filmpje hierboven ergens wordt getoond.
Ik ben in 8 uur van 97% naar 95% accu gegaan op 4G, dus heb het iig niet kunnen reproduceren.Quickdust schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:21:
Ps. Ik gebruik geen Google assistent, Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat, dus an sich heb ik relatief weinig apps die om wakelocks miepen.
Bij de pixel launcher staat standaard de Google zoekbalk onder in scherm en dag + datum bovenin, zijn deze weg te halen? Gebruik normaal gesproken de standaard klok widget. En met de Google zoekbalk kan ik echt niet overweg, zie de meerwaarde niet echt tov Chrome of ik kan er niet mee overweg...
In de standaard launcher kan dat helaas niet. Je zult een andere launcher moeten installeren. Ik kan zelf Lawnchair launcher aanraden omdat die het meest in de buurt komt van de stock pixel launcher. Je verliest echter wat functionaliteit omdat bepaalde functies bij multitasken alleen werken bij de stock launcher.Tinus1982 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:55:
Gisteren de 3a gehaald bij Saturn in Aken incl gratis home mini (waar ik wel om moest vragen). Eerste indruk is een top toestel. Lekker vlot, niet al te groot en geen glazen behuizing gelukkig..
Bij de pixel launcher staat standaard de Google zoekbalk onder in scherm en dag + datum bovenin, zijn deze weg te halen? Gebruik normaal gesproken de standaard klok widget. En de Google zoekbalk kan ik echt niet overweg, zie de meerwaarde het echt tov Chrome of ik kan er niet mee overweg..
Quickdust schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:20:
[...]
In de standaard launcher kan dat helaas niet. Je zult een andere launcher moeten installeren. Ik kan zelf Lawnchair launcher aanraden omdat die het meest in de buurt komt van de stock pixel launcher. Je verliest echter wat functionaliteit omdat bepaalde functies bij multitasken alleen werken bij de stock launcher.
+1 voor Lawnchair, werkt erg prettig!Tinus1982 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:55:
Gisteren de 3a gehaald bij Saturn in Aken incl gratis home mini (waar ik wel om moest vragen). Eerste indruk is een top toestel. Lekker vlot, niet al te groot en geen glazen behuizing gelukkig..
Bij de pixel launcher staat standaard de Google zoekbalk onder in scherm en dag + datum bovenin, zijn deze weg te halen? Gebruik normaal gesproken de standaard klok widget. En de Google zoekbalk kan ik echt niet overweg, zie de meerwaarde het echt tov Chrome of ik kan er niet mee overweg..
Mocht je verder interesse hebben in het unlocken van je bootloader & rooten van je telefoon dan kan je ook overwegen gebruik te maken van QuickSwitch.
Sinds Android Pie wordt het multi-task scherm aangestuurd door de launcher die je gebruikt, met QuickSwitch kan je Lawnchair als zogenaamde 'recents provider' aanwijzen en krijg je de volledige Pixel-like experience, via Lawnchair. Je hebt dus niet alleen de kaarten waartussen je kan wisselen, maar ook dat je app-drawer + dock meteen beschikbaar zijn in je recents venster.
Vind het zelf erg prettig werken.

Het is een soort van off white kleur, echt niet opvallend.
Fijn ding. Kom van een Galaxy A3 af, dus echt wel een stukje groter.
Hoe heb je 'm in de VS besteld?Chielos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:43:
Hier de purpleish uit USA binnen gekregen.
Het is een soort van off white kleur, echt niet opvallend.
Fijn ding. Kom van een Galaxy A3 af, dus echt wel een stukje groter.
Geen standaard protector aanwezig.thijsken schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:05:
Ik krijg maandag mijn Pixel binnen, besteld via de Duitse store. Nu heb ik al een gratis Google hoesje erbij, maar wat voor screenprotector gebruiken jullie? En zit er standaard al een protector op?
Ik gebruik deze gezien die op voorraad was. Er zijn nog wat goedkopere vanuit China onderweg naar me, maar an sich zal ik de huidige zo lang mogelijk laten zitten.
Jammer, ik heb um zelf prefect langs alle randen zitten maar goed om te weten dat niet ieder die mazzel heeft. Ben benieuwd of je met een andere screenprotector een beter resultaat hebt of jou scherm misschien niet vlak genoeg is. Destijds heb ik dit ook met de OnePlus X meegemaakt.DaCoTa schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:20:
Ik heb ook de justincase tempered glass op mij 3a XL zitten, maar deze past toch niet zo mooi aan de randen dan andere glazen protectors die ik eerder op ander toestellen gehad heb. Deze trekt niet alle lucht eruit langs de rand, dus de laatste 0.5mm zit niet vacuüm. Hij zit wel precies gecentreerd, want dit randje zit rondom. Voorals nog geen probleem, maar ben benieuwd hoe lang het goed blijft zitten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen