Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:16

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
https://tweakers.net/ext/f/z8vjYUEn4yWk7sLuIMa0SKWl/full.png

Tijdens de Google I/O 2019 heeft Google de Pixel 3a telefoons aangekondigd. Ook deze telefoons waren weer veelvuldig gelekt en vrijwel alle specificaties waren van te voren wel bekend.

Bij de Pixel 3a serie heeft Google dezelfde camera gebruikt als in de Pixel 3 serie, maar er wordt bespaard op de meeste overige specificaties, wat in de prijs terug komt.

Zo is de behuizing van kunststof in plaats van glas, zit er een Snapdragon 670 in plaats van een Snapdragon 845 in, en ontbreken extra's als draadloos laden en waterdichtheid.

Wat wel opvallend is is de aanwezigheid van een 3,5mm-jack, waar deze de afgelopen 2 Pixel generaties ontbrak.

De prijs van de toestellen is €399 (Pixel 3a) en €479 (Pixel 3a XL).
Nieuws
Specificaties
Pixel 3a
Pixel 3aXL
Scherm
5,6" OLED (1080 x 2220px)
6,0" OLED (1080 x 2160px)
CPU

Qualcomm® Snapdragon™ 670 2.0GHz + 1.7GHz, 64Bit Octa-Core
Adreno 615 GPU
Titan M security module
RAM
4GB (LPDDR4x)
Opslag
64GB
Camera (achter)

12.2MP dual-pixel, f/1.8, 1.4μm
Autofocus + dual pixel phase detection
Optical + electronic image stabilization
4K (30fps) video's
Slow motion tot 240fps
Camera (voor)
8.0MP
Accu
3000 mAh
3700 mAh

18w/2A Type C oplader

Poorten
USB Type-C™ 2.0
Connectiviteit

WiFi (a/b/g/n/ac)
Bluetooth 5.0 + LE
NFC
GPS / GLONASS / Galileo
Netwerk

GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz
CDMA EVDO: BC0/1/10
LTE (FDD): 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/29/32/38/40/41/66

Beschikbare kleuren

Just black
Clearly White
Afmetingen
151,3 x 70,1 x 8,2 mm (147g)
160,1 x 76,1 x 8,2 mm (167g)
Overig

Vingerafdrukscanner
Stereo speakers
Active Edge™
Nano SIM + eSim
Android Sensor Hub
3,5mm-jack

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen.
Voor levertijden en prijzen zie: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Volgens mij zijn het erg mooie toestellen voor die prijs. Ik kan alleen niet zo snel vinden of de Pixel Visual Core nog aanwezig is, dat lijkt mij wel belangrijk als de CPU en GPU minder zijn.

In ieder geval een mooi toestel om aan te raden aan mensen die liever geen hoofdprijs betalen voor een telefoon, maar gewoon een degelijk model willen. Ben wel benieuwd hoe dat hier in Nederland gaat zijn, want met de kosten om alles te importeren is dit het misschien niet waard.

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:44
Kiwi schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:27:
Volgens mij zijn het erg mooie toestellen voor die prijs. Ik kan alleen niet zo snel vinden of de Pixel Visual Core nog aanwezig is, dat lijkt mij wel belangrijk als de CPU en GPU minder zijn.

In ieder geval een mooi toestel om aan te raden aan mensen die liever geen hoofdprijs betalen voor een telefoon, maar gewoon een degelijk model willen. Ben wel benieuwd hoe dat hier in Nederland gaat zijn, want met de kosten om alles te importeren is dit het misschien niet waard.
Visual core zit er niet in volgens de reviewers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:15
Ik zie dat je bij de aankoop van de telefoon via de Google Store in Duitsland een gratis Home Mini krijgt (link). Wachten op officiële verkoop of kopen via een Duitse postbusservice?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
Ik ben erg benieuwd naar de reviews, met name tussen Xiaomi mi 9 se en de OnePlus 7. Wellicht dit de beste koop voor nu wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 08:44
Jammer dat er geen dual-sim ondersteuning is voor fysieke SIM-kaarten, anders was het de perfecte telefoon:
* geen glazen achterkant :Y
* goede camera :9
* geen notch :)
* headphone jack :*)
* prijs _/-\o_
* prima hardware voor normaal gebruik :Y)
* goede accuduur oOo
* Android zonder extra skin en snelle updates <3

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Maar.... hoe kunnen wij deze als Nederlanders nu in handen krijgen? Wat zijn / worden de beste plekken om deze snel te bestellen? Ik sta op het punt een nieuwe telefoon aan te schaffen en de 3a is toch wel aardig wat ik wil.

EDIT: saturn.de heeft een combi 3a met een home mini voor 399.... dat wordt even naar Duitsland volgende week :)

EDIT2: Media markt DE ook. Die zit dichterbij.....

[Voor 27% gewijzigd door Tadango op 08-05-2019 09:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:08
Is iemand toevallig al een teardown tegengekomen? De mogelijkheid om relatief eenvoudig in de toekomst de batterij te vervangen vind ik (erg) belangrijk.
Ik werk relatief dicht bij de grens dus even naar de Mediamarkt of Saturn is geen groot probleem. 80km heen en terug naar de MM :P

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tadango
Mmore schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:06:
Is iemand toevallig al een teardown tegengekomen? De mogelijkheid om relatief eenvoudig in de toekomst de batterij te vervangen vind ik (erg) belangrijk.
Ik werk relatief dicht bij de grens dus even naar de Mediamarkt of Saturn is geen groot probleem. 80km heen en terug naar de MM :P
Grappig dat dat terug blijft komen. Heb je in het verleden dan dat gedaan? Mijn accu's blijven zeker 2 jaar prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 14:14
Ondertussen is hij ook bij Belsimpel online verschenen: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-3a/64gb-zwart

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tadango
Typisch, de 3a voor de prijs van de 3a XL verkopen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:08
@Tadango Yea, heb nu een OnePlus 3 (gekocht rond de release, dus juni 2016) en daarvoor had ik een Nexus 5, van allebei na ongeveer 2 jaar de batterij vervangen. :) Zie ook nog niet direct een reden om over te stappen behalve dat software updates op de OP3 straks voorbij zijn (zit nu op de Android 9 beta) en ik vind het toch wel fijn om snel de nieuwe updates binnen te kunnen halen.
Staat "5.6 inch touchscreen met Gorilla Glass" maar dat klopt niet toch? Zit volgens LTT ander glas op om kosten te besparen.

[Voor 31% gewijzigd door Mmore op 08-05-2019 12:47]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phyla
Oei, €479 en dan geen gratis Google Home Mini. Dan toch maar uit Duitsland halen, denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kiwi mooie openingspost. Zou je voor de volledigheid ook een levertijd & prijzen en accessoires topic aan willen maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bmaster001
Phyla schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Oei, €479 en dan geen gratis Google Home Mini. Dan toch maar uit Duitsland halen, denk ik.
In mijn geval is dat een stukje lastiger. Het is ver weg, en zou een factuur op naam van m'n werkgever moeten hebben :-/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 18:47
Ik wil er zelf ook een maar vind de "Belsimpel tax" te hoog. Een retourtje Duitsland is voor mij echter ook een stuk...

Samenkoop acties zijn niet toegestaan / gewenst.

[Voor 32% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 14:18]

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:27
Zooo belsimpel vraagt echt te veel. :)
even kijken met doorstuur post mailboxde.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
MrDucky schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:03:
Ik wil er zelf ook een maar vind de "Belsimpel tax" te hoog. Een retourtje Duitsland is voor mij echter ook een stuk... Samenkoop acties zijn niet toegestaan / gewenst.
Samenkoop acties zijn niet toegestaan / gewenst.

[Voor 39% gewijzigd door rens-br op 08-05-2019 14:18]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Discussie over levertijden en prijzen etc. kan verder in [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 09:50
Heb geprobeerd hierover een antwoord te vinden, maar blijk hier direct een duidelijk antwoord op te krijgen.

Wanneer ik de Pixel 3a in Amerika koop, werkt deze met alle netwerken in Nederland? Ik las wel iets over updates, dat je dit waarschijnlijk handmatig zult moeten doen. Kan iemand dit bevestigen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 21:26
Timvanh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:49:
Wanneer ik de Pixel 3a in Amerika koop, werkt deze met alle netwerken in Nederland?
Als ik deze Reddit post moet geloven, werken alle in NL gebruikte frequentiebanden op een Pixel 3a uit de USA.
Binnen NL zijn op dit moment de volgende LTE banden in gebruik: 1, 3, 7, 8, 20 en 38.
Of een toestel uit de USA dan ook overweg kan met CA (LTE-A/4G+) op in de EU gebruikte banden is dan weer niet duidelijk.

Edit: officiele informatie van Google op deze link.

[Voor 10% gewijzigd door SebasFM op 08-05-2019 17:36. Reden: Google product pagina]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Timvanh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:49:
Heb geprobeerd hierover een antwoord te vinden, maar blijk hier direct een duidelijk antwoord op te krijgen.

Wanneer ik de Pixel 3a in Amerika koop, werkt deze met alle netwerken in Nederland? Ik las wel iets over updates, dat je dit waarschijnlijk handmatig zult moeten doen. Kan iemand dit bevestigen?

Bedankt alvast!
In principe wel, er zitten wel wat kleine verschillen in, zie de Duitse Google Store en de Verenigde Staten

Er zijn 4 modellen beschikbaar (per telefoon): G020A, B, C, D (en E, F, G, H voor de XL).
In de VS worden A en C verkocht, in Duitsland B.
LTE banden:
G020A: 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/40/41/66
G020B: 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/40/41/66
G020C: B1/2/3/4/5/7/8/12/13/14/17/20/25/26/28/29/30/38/40/41/66/71

G020A (en G020E) komen dus overeen met de Duitse G020B (en G020F).

Wat betreft updates maakt Google daar helemaal geen verschil in (tenzij je de telefoon van een carrier zelf koopt, maar dat lijkt me sowieso niet handig).

EDIT: te laat :)

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-03 11:30
Heel interessante telefoon, vind het alleen heel erg jammer dat de fingerprint sensor achter op het toestel zit.
Is voor mij eigenlijk een no-go..
Ik zie er de voordelen niet van in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 01:34
Ben al tijden op zoek naar een midrange telefoon met uitstekende camera. Dit toestel is voor mij gemaakt, zo jammer dat hij hier niet te koop is. Ben toevallig over twee weken in Duitsland, misschien daar dan maar kopen.

[Voor 20% gewijzigd door Spacejockey op 08-05-2019 20:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
benep schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:45:
Heel interessante telefoon, vind het alleen heel erg jammer dat de fingerprint sensor achter op het toestel zit.
Is voor mij eigenlijk een no-go..
Ik zie er de voordelen niet van in.
lijkt me ook onhandig, ik ben nu zijkant gewend.

Kun je eigenlijk naast fingerprint ook werken met double-tap to wake (weet niet of stock Android dit heeft?) en dan een code invoeren? Dit zodat je hem niet op hoeft te tillen als de telefoon op een bureau ligt en je even snel iets wilt bekijken oid.

Ik zit serieus te overwegen om naar Duitsland te gaan om hem te checken en evt halen. S10e heeft mijn voorkeur qua grootte en looks, maar de software, batterij en low-light cam prestaties zijn te nadelig. Ik hoop echter wel dat de 3a niet de (bel) issues heeft zoals de gewone 3...

[Voor 19% gewijzigd door draakhoofd op 08-05-2019 21:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
draakhoofd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:18:
[...]
lijkt me ook onhandig, ik ben nu zijkant gewend.

Kun je eigenlijk naast fingerprint ook werken met double-tap to wake (weet niet of stock Android dit heeft?) en dan een code invoeren? Dit zodat je hem niet op hoeft te tillen als de telefoon op een bureau ligt en je even snel iets wilt bekijken oid.

Ik zit serieus te overwegen om naar Duitsland te gaan om hem te checken en evt halen. S10e heeft mijn voorkeur qua grootte en looks, maar de software, batterij en low-light cam prestaties zijn te nadelig. Ik hoop echter wel dat de 3a niet de (bel) issues heeft zoals de gewone 3...
Ik vind het juist een hele fijne plek, omdat mijn vinger altijd op die plek rust als ik mijn telefoon vast heb. Zodra ik het toestel uit m'n zak heb gehaald staat hij al aan en is hij unlocked. En de fingerprint gestures werken ook erg fijn (en zijn zelfs compleet naar wens aan te passen met behulp van apps).

Double tap to wake is aanwezig op de Pixels, en uiteraard kan (moet) je een alternatieve login methode instellen zoals een pincode of patroon.

Volgens mij wordt er een ander modem gebruikt in de 3a, dus grote kans dat de bel issues niet aanwezig zijn bij deze.

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

Laguna

Connaisseur

Vergeleken met m'n 3 jaar oude OnePlus 3 is alleen de camera een upgrade. Vervolgens vraagt Google er wel even veel geld voor als dat je 3 jaar geleden voor de OP3 betaalde. Dat maakt de OP3 een erg goede koop destijds en de 3a overpriced. Het zou me verbazen als deze toestellen goed gaan verkopen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Tadango
Laguna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:41:
Vergeleken met m'n 3 jaar oude OnePlus 3 is alleen de camera een upgrade. Vervolgens vraagt Google er wel even veel geld voor als dat je 3 jaar geleden voor de OP3 betaalde. Dat maakt de OP3 een erg goede koop destijds en de 3a overpriced. Het zou me verbazen als deze toestellen goed gaan verkopen.
Je weet dat OP toestellen erg laag begonnen en nu en flink stuk duurder zijn? Mi 9 is een veel grotere concurrent dan OP. Wie een goede degelijke telefoon wil qua software zit hier toch aardig goed. Ik kan niet veel meer wensen in een toestel..... Dual sim wellicht.

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03 13:00
Ik vind het wel jammer dat er geen 128GB model is omdat je geheugen niet kan uitbreiden.
Heeft iemand toevallig een idee hoeveel je van de 64GB intern geheugen kan gebruiken als gebruiker?

K.W.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrDucky
Laguna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:41:
Ja en nee,
  • Scherm is van hogere resolutie
  • Camera is beter
  • SoC is zuiniger
  • Software updates met minder issue's
De OP3 was destijds een goede deal en zelfs naar huidige maatstaven een prima telefoon. Echter kende de OP3 ook genoeg software issue's. Ik denk dat dit een goede zet is van google. Voor 399 de Pixel beleving is niet gek. De Pixel telefoons hebben vanaf dag 1 niet de beste specs gehad maar kwa gebruikerservaring en gemak laten ze menig andere telefoon toch ver achter zich. Dat is dan ook waar google het van moet hebben.

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 13:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oufff, uitgerekend op het moment dat de bankrekening op een historisch laagtepunt staat, maar ik wel met een ouwe backuptelefoon rondloop, komt er een telefoon uit die ik wel zie zitten... Da's nog niet zo'n makkelijke beslissing!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58
Heb hem opgehaald net in Duitsland.
Lekker compact in de hand, voelt erg stevig aan ondanks de plastic behuizing.
Zal straks wat foto’s maken.

https://tweakers.net/ext/f/KCLYEp3DgAYIO9ZB2reJOGRP/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/2kwxY9UHz58J2LkUK0beGUEv/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/d7vnAapUJjOzqZX3dMOOaROB/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/9owVYRtdMfV7tGNRTxRvgeGJ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/dqCmN0sUTEAbYYi6MId5VNON/thumb.jpg

[Voor 72% gewijzigd door mregeling op 09-05-2019 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
KoensSocialL schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:32:
Ik vind het wel jammer dat er geen 128GB model is omdat je geheugen niet kan uitbreiden.
Heeft iemand toevallig een idee hoeveel je van de 64GB intern geheugen kan gebruiken als gebruiker?
Op mijn 3XL neemt het systeem 13GB in beslag, ik ga er van uit dat dit vergelijkbaar zal zijn bij de 3a serie

AllesOverCrypto.nl

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MrDucky schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Ja en nee,
  • Scherm is van hogere resolutie
  • Camera is beter
  • SoC is zuiniger
  • Software updates met minder issue's
De OP3 was destijds een goede deal en zelfs naar huidige maatstaven een prima telefoon. Echter kende de OP3 ook genoeg software issue's. Ik denk dat dit een goede zet is van google. Voor 399 de Pixel beleving is niet gek. De Pixel telefoons hebben vanaf dag 1 niet de beste specs gehad maar kwa gebruikerservaring en gemak laten ze menig andere telefoon toch ver achter zich. Dat is dan ook waar google het van moet hebben.
• Niet noemenswaardig en oppervlakte is kleiner
• Dat is inderdaad het enige aspect wat vermoedelijk beter is
• In theorie wel
• Daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt juist meer software issues bij de Pixels doordat je constant voorop loopt en de eerste bent die met bugs te kampen heeft dan wel in de nieuwste Android versie dan wel icm non-Google apps en Google vaak ook nog eens erg traag is met het fixen van bugs

Heb je zelf een OP3 gehad? Want ik heb veel minder issues gehad op software gebied bij m'n OP3 dan bij m'n Nexus toestellen. Bovendien is de user support bij OnePlus beter dan bij Google. Als voorbeeld het volgende artikel: https://9to5google.com/20...ixel-3-problems-6-months/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• HetGezegde
  • Laatst online: 17-03 14:01

HetGezegde

Yes, you can!

Kiwi schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:27:

Zit er inderdaad niet in, maar zou ook niet nodig zijn daar er optimalisaties zijn gedaan op dit vlak. Ze hebben tijdens Google I/O verteld dat ze het voor elkaar hebben gekregen dezelfde camera kwaliteit zonder Pixel Visual Core te gebruiken door alles in de software te stoppen.
Zoals te zien is in de video van Tweakers zelf, duurt het daarmee wat langer om berekingen als het aan elkaar stichen van panorama foto's en background blur bij portrait foto's te doen.

[Voor 11% gewijzigd door HetGezegde op 09-05-2019 14:24]

• MrDucky
Laguna schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:45:
[...]

• Niet noemenswaardig en oppervlakte is kleiner
• Dat is inderdaad het enige aspect wat vermoedelijk beter is
• In theorie wel
• Daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt juist meer software issues bij de Pixels doordat je constant voorop loopt en de eerste bent die met bugs te kampen heeft dan wel in de nieuwste Android versie dan wel icm non-Google apps en Google vaak ook nog eens erg traag is met het fixen van bugs

Heb je zelf een OP3 gehad? Want ik heb veel minder issues gehad op software gebied bij m'n OP3 dan bij m'n Nexus toestellen. Bovendien is de user support bij OnePlus beter dan bij Google. Als voorbeeld het volgende artikel: https://9to5google.com/20...ixel-3-problems-6-months/
Ik heb zelf geen OP3 gehad maar collega's/vrienden wel. De Oreo update was een zeer dramatische update, ik zelf heb een Nokia 8, hoewel die update later kwam was die wel stabiel.... Ook hebben er nogsteeds collega's met hun OP problemen dat ze geen SMSjes ontvangen of geen meldingen van bepaalde applicaties als die lang in background zitten. Kortom elke phone heeft wel wat.

Nogmaals de Pixel lijn is niet foutloos en niet bedoeld om met high end specs te gooien. Ze verkopen een ervaring, en nogmaals een ervaring die je niet snel bij andere phones vind.

Dus laten we het eens zijn dat we het oneens zijn met elkaar :+
De Pixel 3 is zeker niet de meest foutloze telefoon software matig.

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 16:29

ikloon

Product Owner
Kiwi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:18:
[...]

Ik vind het juist een hele fijne plek, omdat mijn vinger altijd op die plek rust als ik mijn telefoon vast heb. Zodra ik het toestel uit m'n zak heb gehaald staat hij al aan en is hij unlocked. En de fingerprint gestures werken ook erg fijn (en zijn zelfs compleet naar wens aan te passen met behulp van apps).
Dat geldt voor mij ook. Mijn wijsvinger zit al ongeveer op die plek. Dat vond ik op de Nexus 5X al een prima plaats voor de fingerprint sensor. Ik heb naast een Android toestel ook een iPhone 8 en daar moet je toch meer geforceerd met je duim naar de knop aan de voorkant toe.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-03 10:20
Hou zou deze telefoon zich verhouden tot een originele pixel? Camera misschien iets beter maar de soc?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
hansvanochten schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 07:18:
Hou zou deze telefoon zich verhouden tot een originele pixel? Camera misschien iets beter maar de soc?
De originele Pixel zou ik nu niet meer kopen, die gaat eind dit jaar uit support.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:49
Ik vind dit een zeer interessant toestel. Ik zoek een degelijke telefoon, hoef niet het snelste van het snelste, maar wil wel een goede telefoon.

De 3a lijkt hier helemaal aan te voldoen, maar het prijsverschil in Nederland tov de reguliere 3 is beperkt; 479 bij Belsimpel (3A) vs. 599 voor de reguliere 3 (bol.com).
Wellicht dat ik voor die 120 euro extra toch voor de 3 zou gaan. Met de betere technische specs gaat misschien langer mee (?), ik kan draadloos opladen en je kan foto's gratis in de cloud zetten. Van wat ik gelezen heb is die laatste optie niet beschikbaar op de 3A.

Ik denk er nog even over na. Er zit een Saturn op een uur rijden, dat zou het prijsverschil wel groter maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-03 13:26
Marmar schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:48:
Ik vind dit een zeer interessant toestel. Ik zoek een degelijke telefoon, hoef niet het snelste van het snelste, maar wil wel een goede telefoon.

De 3a lijkt hier helemaal aan te voldoen, maar het prijsverschil in Nederland tov de reguliere 3 is beperkt; 479 bij Belsimpel (3A) vs. 599 voor de reguliere 3 (bol.com).
Wellicht dat ik voor die 120 euro extra toch voor de 3 zou gaan. Met de betere technische specs gaat misschien langer mee (?), ik kan draadloos opladen en je kan foto's gratis in de cloud zetten. Van wat ik gelezen heb is die laatste optie niet beschikbaar op de 3A.

Ik denk er nog even over na. Er zit een Saturn op een uur rijden, dat zou het prijsverschil wel groter maken.
Ik zou zeker voor de gewone Pixel 3 gaan, betere bouwkwaliteit, betere specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Marmar schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:48:

Tenzij de 3a specifieke punten heeft die voor jou belangrijk zijn (bijvoorbeeld 3,5mm jack, plastic i.p.v. glas) zou ik zeker voor de 3 gaan. Het is natuurlijk wel afwachten hoe snel de prijzen in Nederland gaan zakken, zeker als het een populair toestel wordt zie ik nog wel flink wat meer aanbieders komen.

AllesOverCrypto.nl

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer een positieve review:
https://www.tomsguide.com...pixel-3a,review-6452.html
THE GOOD
Flagship-caliber camera
Google software and support
Solid build
OLED display
Low price
Excellent battery life
Supports all carriers

THE BAD
No water resistance
Performance is good, not great
Display could be brighter
No wireless charging

VERDICT
Buy it. The Pixel 3a has far and away the best camera, software and display you could ever hope to get in a $400 phone.

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03 13:23
Dat zijn echt prima foto's. Gewoon point en shoot gedaan?
mregeling schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:46:
Heb hem opgehaald net in Duitsland.
Lekker compact in de hand, voelt erg stevig aan ondanks de plastic behuizing.
Zal straks wat foto’s maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mregeling
Ja zo geschoten zonder iets in te stellen
Quickdust schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:10:

[...]

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-03 14:16

Vmu

Rotatate

Ik ben wel benieuwd hoe de 3aXL er uit ziet naast bv een OnePlus of een samsung. Mijn oneplus3 is onlangs gebroken en ik twijfel nog tussen een 3a of een 3aXL...

Vmu

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vmu schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:09:
Ik ben wel benieuwd hoe de 3aXL er uit ziet naast bv een OnePlus of een samsung. Mijn oneplus3 is onlangs gebroken en ik twijfel nog tussen een 3a of een 3aXL...
Qua afmetingen zit de oneplus 3 er volgens mij precies tussen in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Parshift
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-03 22:39
Vmu schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:09:
https://www.phonearena.co.../phones/11069,10017,11060

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 12:37
Zou je misschien ook wat lowlight shots willen delen?
Quickdust schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:10:

[...]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mregeling
Zal vanavond wat foto's posten
karimski schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:10:
Zou je misschien ook wat lowlight shots willen delen?

[...]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:36
Zit een beetje te twijfelen of dit een mooi toestel voor mij is. Ik heb op dit moment een LG G6. Als ik puur naar de specs kijk is de pixel 3a niet veel beter. Mis op de G6 vooral de Google ervaring. Mensen een mening over de " upgrade" G6 -> Pixel 3a?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 18:16
Ben toch wel erg benieuwd naar dit toestel, momenteel een maand in het bezit van een Xiaomi mi a2 (de mi A1 was kapot gevallen).

Maar ik mag inmiddels al weer verlengen qua abonnement. Dus nu twijfel ik om de Pixel 3a aan te schaffen of te wachten op de opvolger van m'n huidige toestel (Mi A3). Ik volg dus dit forum om jullie ervaring/meningen te horen!

Dus eigenlijk de vraag: is dit toestel z'n geld waard? Of laat het teveel steken vallen?

Ik ben stock Android fan sinds de Nexus 5, w erg zitten twijfelen om de Xiaomi Mi9 of Pocofone aan te schaffen echter is de Mui het gene wat me tegenhoudt.

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mregeling
https://tweakers.net/ext/f/qhqm1inypQV8OuiNce8LwOVy/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/bSKdAiDVIthPYBVAIuK5SwuG/thumb.jpg

Nachtzicht foto.

Edit : links volledig donker. 23.30u gemaakt. Had vinger ook nog voor de lens zie ik.

[Voor 41% gewijzigd door mregeling op 12-05-2019 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bmaster001
Nice! En hoe donker was het op dat moment? Aan de lucht te zien schemerde het, maar dat is mss net het effect van die nachtzicht natuurlijk :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mooie foto's! Mochten er meer mensen zijn die foto's kunnen maken dan zou dat geweldig zijn!

Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar wat foodpics in restaurants etc. omdat ik nog weleens wat Google review foto's upload.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quickdust
Kimi-Alonso schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:06:
Mooie foto's! Mochten er meer mensen zijn die foto's kunnen maken dan zou dat geweldig zijn!

Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar wat foodpics in restaurants etc. omdat ik nog weleens wat Google review foto's upload.
Als ik Belsimpel moet geloven dan kan ik dinsdag wat foto's plaatsen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 12:37
Heb nu een Huawei Mate 20, maar de camera, het kleinere formaat, het scherm en het update beleid spreekt mij erg aan bij de 3a. Denk dat ik hem ook wel ga kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

mregeling schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:27:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nachtzicht foto.

Edit : links volledig donker. 23.30u gemaakt. Had vinger ook nog voor de lens zie ik.
Wel jammer van die aanzienlijke hoeveelheid lens flare.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:37
Laguna schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Wel jammer van die aanzienlijke hoeveelheid lens flare.
Het is een Night Sight foto... Check even wat test foto's van Pixel 3 met Night Sight aangezien camera's identiek zijn. De trucage die Google al uithaalt met Night Sight zijn al klasse apart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Razer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Het is een Night Sight foto... Check even wat test foto's van Pixel 3 met Night Sight aangezien camera's identiek zijn. De trucage die Google al uithaalt met Night Sight zijn al klasse apart.
Dus en dan is het maar acceptabel? Gewoon kwestie van software aanpassen, Google kan dat best verhelpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepperoni
  • Laatst online: 26-03 11:54
Weet iemand iets over accuduur van de 3a vs 3a xl? Je zou zeggen dat dat grotere scherm iets meer verbruikt, maar de accu is natuurlijk een stuk groter. Kan er online helemaal niks duidelijks over vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-03 14:40
Pepperoni schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:01:
Weet iemand iets over accuduur van de 3a vs 3a xl? Je zou zeggen dat dat grotere scherm iets meer verbruikt, maar de accu is natuurlijk een stuk groter. Kan er online helemaal niks duidelijks over vinden.
Ik denk dat de 3aXL een stuk betere accuduur gaat hebben door de scherm accu combinatie. Omdat het een oled is heeft het scherm geen backlight en de resolutie is net iets lager dan de 3a. En dat met een grotere accu.

Daarom wacht ik nog heel even de reviews af of het echt zo werkt in de praktijk maar tot nu toe is het de reden dat ik een 3aXL wil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-03 11:00
Tadango schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:39:
Maar.... hoe kunnen wij deze als Nederlanders nu in handen krijgen? Wat zijn / worden de beste plekken om deze snel te bestellen? Ik sta op het punt een nieuwe telefoon aan te schaffen en de 3a is toch wel aardig wat ik wil.

EDIT: saturn.de heeft een combi 3a met een home mini voor 399.... dat wordt even naar Duitsland volgende week :)

EDIT2: Media markt DE ook. Die zit dichterbij.....
Heb mijn Pixel 3a afgelopen zaterdag opgehaald bij Saturn in Kleef. Wel 399 euro geen Home Mini. Ik zie op hun website dat je de Home Mini bij een een abonnement met de Pixel 3a van € 29,- krijgt.
Met behulp van een meegeleverd verloopstekkertje de data van mijn oude Wileyfox Swift overgezet, appeltje eitje :)
Eerste ervaringen: Mooi, snel, probleemloos. accu is eindeloos, verbijsterende nachtfoto's, laat nog wel horen hoe het verder bevalt.

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:09
Maverick schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:17:
Zit een beetje te twijfelen of dit een mooi toestel voor mij is. Ik heb op dit moment een LG G6. Als ik puur naar de specs kijk is de pixel 3a niet veel beter. Mis op de G6 vooral de Google ervaring. Mensen een mening over de " upgrade" G6 -> Pixel 3a?
Ik heb zelf nu ook een LG G6 en ben daar ontevreden over. Deze blijft me te vaak hangen. Hiervoor had ik een Nexus 5 en die draaide vele malen soepeler. Daarom wil ik weer terug naar een pure Android.
Ook over de camera van de G6 ben ik niet echt te spreken. Te veel verscherping. Al is de groothoeklens wel iets wat ik ga missen.

Ik heb daarom zojuist een 3a + gratis Google Mini gereserveerd bij Mediamarkt in Duitsland. :9
Laguna schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:35:
[...]

Dus en dan is het maar acceptabel? Gewoon kwestie van software aanpassen, Google kan dat best verhelpen.
Lensflare wordt veroorzaakt door (viezigheid op) de lenzen. Dat is met software lastig weg te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Leuk om dit te lezen. Ik zit namelijk precies met dezelfde gedachte. Nu de G6 (H870DS) en best tevreden, alleen zou ik graag naar OLED en Stock Android willen ivm dramatische updatebeleid van LG. Ook de batterijduur valt laatste tijden tegen en die schijnt op de 3aXL best goed te zijn.

Mijn handen jeuken om deze aan te schaffen, alleen ik wacht nog even op de OnePlus aankondiging. Geduld 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:36
Timmb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Ik heb zelf nu ook een LG G6 en ben daar ontevreden over. Deze blijft me te vaak hangen. Hiervoor had ik een Nexus 5 en die draaide vele malen soepeler. Daarom wil ik weer terug naar een pure Android.
Ook over de camera van de G6 ben ik niet echt te spreken. Te veel verscherping. Al is de groothoeklens wel iets wat ik ga missen.

Ik heb daarom zojuist een 3a + gratis Google Mini gereserveerd bij Mediamarkt in Duitsland. :9
De groothoeklens ben ik ook bang om te missen. Die vind ik wel erg fijn op de G6.
Lastig, lastig...

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-02 20:18
Ah kijk, ik gelukkig ben ik niet de enige. Wat ik mis bij de 3a is toch wel de waterbestendigheid en de (*edit: groothoek* camera. Ben nu aan het twijfelen tussen een 3a en de Samsung A50. Duitsland is dichtbij, dus dat maakt het alleen maar verleidelijker.
Daarnaast zijn software en LG water en vuur. Dat mag ik zeggen als (oud-)eigenaar van een G3 met bootloop...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 13:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je mist de camera? Die is toch juist van een prima niveau?

Ik zoek op dit moment een redelijk compacte telefoon met een goede camera voor minimaal budget en kom dan dus op een 3a uit, of een oudere Pixel 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-02 20:18
Pathogen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:02:
Je mist de camera? Die is toch juist van een prima niveau?

Ik zoek op dit moment een redelijk compacte telefoon met een goede camera voor minimaal budget en kom dan dus op een 3a uit, of een oudere Pixel 2
Ja, dat klopt helemaal. Niks boven een camera van een Pixel. Ik bedoelde de groothoek van de LG. Die gebruik ik toch best vaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Timmb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Lensflare wordt veroorzaakt door (viezigheid op) de lenzen. Dat is met software lastig weg te werken.
Viezigheid is hier niet de oorzaak. Waarom het ene toestel er meer last van heeft dan het andere, zal vermoedelijk liggen aan de gebruikte lens of aan de manier waarop de lens in het toestel geplaatst is.

Google heeft daar al eens het volgende over gezegd:

Google has acknowledged that many Pixel owners are unhappy with the lens flare, and is working to have the camera software identify and synthetically remove egregious lens flare when you shoot in HDR+ (as the Pixel is set to by default).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepperoni
Weet iemand hoe het zit met garantie als je in de Duitse play store koopt? Ik las op het Pixel 3 forum dat ze gewoon vanuit de Nederlandse play store garantie geven, echter als ik doorklik op garantie en dan naar "centrum voor hardwaregarantie" https://support.google.com/store/troubleshooter/3070579 ga dan staat de Pixel daar niet tussen als kiesbaar device. Zelf de telefoon moeten terugsturen naar Duitsland bij garantie zou deze telefoon een stuk minder interessant maken.

Edit: Nog wat gevonden. Deze pagina https://support.google.com/pixelphone/answer/9218411 zegt erover:
Opmerking: De garantievoorwaarden kunnen verschillen afhankelijk van het land of de regio waar je de telefoon hebt gekocht. Je kunt overal waar we Pixel-telefoons verkopen online en telefonische support krijgen.
En verderop:
Tip: Als je de telefoon in een ander land of andere regio hebt gekocht, controleer je de garantiepapieren die in de verpakking van je telefoon zijn geleverd. Als we geen Pixel-telefoons verkopen in je land of regio, kun je daar mogelijk geen online of telefonische support krijgen
Niet echt bemoedigend...

[Voor 41% gewijzigd door Pepperoni op 14-05-2019 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:49
Pepperoni schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:07:
Weet iemand hoe het zit met garantie als je in de Duitse play store koopt? Ik las op het Pixel 3 forum dat ze gewoon vanuit de Nederlandse play store garantie geven, echter als ik doorklik op garantie en dan naar "centrum voor hardwaregarantie" https://support.google.com/store/troubleshooter/3070579 ga dan staat de Pixel daar niet tussen als kiesbaar device. Zelf de telefoon moeten terugsturen naar Duitsland bij garantie zou deze telefoon een stuk minder interessant maken.

Edit: Nog wat gevonden. Deze pagina https://support.google.com/pixelphone/answer/9218411 zegt erover:

[...]

En verderop:

[...]

Niet echt bemoedigend...
Ik kan niet zeggen hoe het met deze telefoon gaat zijn, maar ik had een Pixel 1 gekocht via ebay vanuit Duitsland die had een soort bootloop. Na contact met Google mocht ik deze opsturen naar een NL adres en had ik binnen 1 week een refurbished versie (zonder enige gebruikssporen) terug.

Zit wel te kijken of ik deze ga halen als upgrade van m'n Pixel 1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Laatst online: 15-11-2022
Vince_ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:17:
[...]

Leuk om dit te lezen. Ik zit namelijk precies met dezelfde gedachte. Nu de G6 (H870DS) en best tevreden, alleen zou ik graag naar OLED en Stock Android willen ivm dramatische updatebeleid van LG. Ook de batterijduur valt laatste tijden tegen en die schijnt op de 3aXL best goed te zijn.

Mijn handen jeuken om deze aan te schaffen, alleen ik wacht nog even op de OnePlus aankondiging. Geduld 8)7
Heb van het weekend een 3a XL gehaald bij de Saturn in Kleef, eerste ervaringen zijn top, ook qua batterij. Kom van een Galaxy S8 die prima de dag doorkwam, deze 3a XL nu einde dag nog op 70% bij medium use. Ben er blij mee, ook nog gezien de reviews van de OP7pro 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbreeuwsma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Kun je ook iets vertellen over het bellen met de Pixel 3a (xl).
Je leest zoveel problemen met bellen met de Pixel 3 dus ben wel benieuwd of dit ook speelt bij de a versie.

Voor de rest lijkt het me een top toestel!
ElectroDonker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:26:
[...]

Heb van het weekend een 3a XL gehaald bij de Saturn in Kleef, eerste ervaringen zijn top, ook qua batterij. Kom van een Galaxy S8 die prima de dag doorkwam, deze 3a XL nu einde dag nog op 70% bij medium use. Ben er blij mee, ook nog gezien de reviews van de OP7pro 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Dit is een heel aantrekkelijke telefoon voor mij. Het heeft precies wat ik zoek. Een compacte schone android met lange software ondersteuning en zonder notch of punch hole of andere irritante verstoring in het scherm.

Maar ik wil die gesture navigatie niet. Het schijnt dat je die bij de gewone Pixel 3 alleen uit kunt zetten door de Pixel launcher van buitenaf eraf te slopen via een computer programma genaamd android debug bridge (van tevoren moet je wel alvast een andere launcher uit de Play Store halen om op terug te vallen). Dan pas krijg je weer gewoon je knoppen weergegeven op het scherm. Er staat een stappenplan op xda en het lijkt niet heel moeilijk, maar wat is het risico? Krijg je geen problemen met toekomstige systeem updates door het ontbreken van de Pixel launcher? Ik heb geen ervaring of technische achtergrond... Ik kan best een stappenplan volgen, maar als ik dan tegen problemen aanloop dan ben ik verder van huis...

Iemand hier ervaring met android debug bridge?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quickdust
In de Android Q beta 3 zit een optie om uit drie soorten navigatie te werken. De nieuwe gestures, de nieuwe gestures met een terugknop en de klassieke versie met het bolletje, driehoekje en het vierkantje.

Of dit ook de definitieve versie van Android Q gaat zitten is natuurlijk altijd maar de vraag.
Lorelei_7 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:38:
Dit is een heel aantrekkelijke telefoon voor mij. Het heeft precies wat ik zoek. Een compacte schone android met lange software ondersteuning en zonder notch of punch hole of andere irritante verstoring in het scherm.

Maar ik wil die gesture navigatie niet. Het schijnt dat je die bij de gewone Pixel 3 alleen uit kunt zetten door de Pixel launcher van buitenaf eraf te slopen via een computer programma genaamd android debug bridge (van tevoren moet je wel alvast een andere launcher uit de Play Store halen om op terug te vallen). Dan pas krijg je weer gewoon je knoppen weergegeven op het scherm. Er staat een stappenplan op xda en het lijkt niet heel moeilijk, maar wat is het risico? Krijg je geen problemen met toekomstige systeem updates door het ontbreken van de Pixel launcher? Ik heb geen ervaring of technische achtergrond... Ik kan best een stappenplan volgen, maar als ik dan tegen problemen aanloop dan ben ik verder van huis...

Iemand hier ervaring met android debug bridge?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lorelei_7
Quickdust schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:47:
In de Android Q beta 3 zit een optie om uit drie soorten navigatie te werken. De nieuwe gestures, de nieuwe gestures met een terugknop en de klassieke versie met het bolletje, driehoekje en het vierkantje.

Of dit ook de definitieve versie van Android Q gaat zitten is natuurlijk altijd maar de vraag.

[...]
Dat zou nog handiger zijn, als je in Q gewoon kan kiezen. Ik vond het al zo gek dat het niet kon. Maar misschien komt de optie dus terug met Q. Dat is alvast goed om te weten. Helaas is er geen zekerheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Lorelei_7 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:55:
[...]

Dat zou nog handiger zijn, als je in Q gewoon kan kiezen. Ik vond het al zo gek dat het niet kon. Maar misschien komt de optie dus terug met Q. Dat is alvast goed om te weten. Helaas is er geen zekerheid.
https://www.xda-developer...ation-gestures-mandatory/

Google heeft bevestigd dat vanaf Android Q gestures standaard zullen zijn, met een optie voor 3-button navigation. Dit zit momenteel dus ook al in de 3e beta.

Overigens zijn de gestures in Android Pie goed vergelijkbaar met de 3-button navigation. Het enige verschil is dat de multitask knop een gesture is (omhoog swipen).

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lorelei_7
Kiwi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:10:
[...]

https://www.xda-developer...ation-gestures-mandatory/

Google heeft bevestigd dat vanaf Android Q gestures standaard zullen zijn, met een optie voor 3-button navigation. Dit zit momenteel dus ook al in de 3e beta.

Overigens zijn de gestures in Android Pie goed vergelijkbaar met de 3-button navigation. Het enige verschil is dat de multitask knop een gesture is (omhoog swipen).
"Thus, while OEMs will be forced to offer the traditional 3 button navigation and Google’s new gestures, they won’t be restricted from offering additional navigation gestures options."

Dus het is duidelijk de bedoeling van Google om de optie van de klassieke navigatie knoppen terug te brengen. Top. Geweldig antwoord. Dank je wel.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Quickdust
Zoals beloofd hier wat foto's. Gewoon point en shoot, niets ge-edit.

https://photos.app.goo.gl/awpkUdE8uaXhZkcx8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Quickdust schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:20:

Zeer fraai!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Quickdust schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:20:

Top! Bedankt! Ik denk dat ik volgende week ook ff de grens over ga.

• K3N8
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-02 22:30
Gisterenmiddag de telefoon binnengekregen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Met name de camera natuurlijk. Het valt me op dat de telefoon zo smal en licht is. Het ligt heel goed in de hand. De snelheid is prima voor mijn gebruik. Ik speel bijna geen spelletjes. Het scherm is werkelijk prachtig. Ik moet alleen de helderheid iets hoger zetten dan mijn vorige telefoons. Voorheen stond hij altijd op 70%, nu moet hij op 80%.

• ElectroDonker
  • Laatst online: 15-11-2022
mbreeuwsma schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:28:
Kun je ook iets vertellen over het bellen met de Pixel 3a (xl).
Je leest zoveel problemen met bellen met de Pixel 3 dus ben wel benieuwd of dit ook speelt bij de a versie.

Voor de rest lijkt het me een top toestel!

[...]
Nog maar paar belletjes gedaan, zowel gsm als skype, geen centje pijn tot nu toe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snarfl
Afgelopen zaterdag mijn Pixel 3a opgehaald bij Saturn in Kleef. Ik kom van een Wileyfox Swift dus de Pixel is wel revelatie.
Op het eind van de dag batterij dik 70%, de Wileyfox lag dan al aan de oplader, met name doordat ik voor de verbinding met mijn hoorapparaat bluetooth aan heb staan. Ook maakt de daarvoor gebruikte GN-app nu veel sneller verbinding.
De camera is super. Nachtzicht, slow motion, prachtig.
Tenslotte het vingerafdrukding aan de achterkant, heel handig.
Ik koop wel snel een rubber hoesje want het ding is me te glad.
Verder mis ik heel erg in het toetsenbord de mogelijkheid van extra tekens door ingedrukt houden. Nu moet ik steeds van toetsenbord wisselen. Weet iemand hoe je dat instelt in Gboard?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
snarfl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:10:
Afgelopen zaterdag mijn Pixel 3a opgehaald bij Saturn in Kleef. Ik kom van een Wileyfox Swift dus de Pixel is wel revelatie.
Op het eind van de dag batterij dik 70%, de Wileyfox lag dan al aan de oplader, met name doordat ik voor de verbinding met mijn hoorapparaat bluetooth aan heb staan. Ook maakt de daarvoor gebruikte GN-app nu veel sneller verbinding.
De camera is super. Nachtzicht, slow motion, prachtig.
Tenslotte het vingerafdrukding aan de achterkant, heel handig.
Ik koop wel snel een rubber hoesje want het ding is me te glad.
Verder mis ik heel erg in het toetsenbord de mogelijkheid van extra tekens door ingedrukt houden. Nu moet ik steeds van toetsenbord wisselen. Weet iemand hoe je dat instelt in Gboard?
Gboard Instellingen - Voorkeuren - Houd lang ingedrukt voor symbolen

Ps. Dit wordt m'n volgende toestel. Met NFC en betere camera een prima upgrade van m'n Xiaomi Mi A1. Screenprotector en hoesje inmiddels besteld, over een weekje het toestel zelf 😄

[Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 15-05-2019 14:17]

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 09:15
Pepperoni schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:07:

[...]

En verderop:

[...]

Niet echt bemoedigend...
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om er een uit de Duitse webshop te bestellen vanuit Nederland? Of mis ik dan iets?

• Pepperoni
thijsken schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om er een uit de Duitse webshop te bestellen vanuit Nederland? Of mis ik dan iets?
Er zijn doorzend services zoals mailboxde die je een Duits adres geven en doorsturen. Las dat een aantal mensen dat gebruikten voor Pixels.

• snarfl
Chris.nl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Gboard Instellingen - Voorkeuren - Houd lang ingedrukt voor symbolen

Ps. Dit wordt m'n volgende toestel. Met NFC en betere camera een prima upgrade van m'n Xiaomi Mi A1. Screenprotector en hoesje inmiddels besteld, over een weekje het toestel zelf 😄
Hoe kom ik bij Gboard Instellingen - Voorkeuren ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 19:12
snarfl schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Hoe kom ik bij Gboard Instellingen - Voorkeuren ?
Komma toets ingedrukt houden.

• snarfl
harydoo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:38:
[...]

Komma toets ingedrukt houden.
Wie bedenkt zoiets 8)7 , dank je wel hoor, daar was ik zelf niet opgekomen. _/-\o_

[Voor 18% gewijzigd door snarfl op 16-05-2019 10:56]

• snarfl
Pepperoni schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:14:
[...]

Er zijn doorzend services zoals mailboxde die je een Duits adres geven en doorsturen. Las dat een aantal mensen dat gebruikten voor Pixels.
Ik probeerde Media Markt een toestel bij mij thuis in Nijmegen te laten bezorgen. Omdat het niet lukt je postcode in te voeren bij het bezorgadres, kun je het formulier niet helemaal invullen.
Vervolgens bedacht ik DHL te laten bezorgen bij een winkel vlak bij de grens, zou ik daar op de fiets heen kunnen. DHL wil echter dat je een account aanmaakt met een .. Duits adres. Kort om, ze zeggen het niet maar maken het wel onmogelijk. Gelukkig zit er een Saturn in Kleef en daar kon ik gewoon met de bus naar toe. Hij valt niet op maar die grens ligt er dus nog steeds.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snarfl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Ik probeerde Media Markt een toestel bij mij thuis in Nijmegen te laten bezorgen. Omdat het niet lukt je postcode in te voeren bij het bezorgadres, kun je het formulier niet helemaal invullen.
Vervolgens bedacht ik DHL te laten bezorgen bij een winkel vlak bij de grens, zou ik daar op de fiets heen kunnen. DHL wil echter dat je een account aanmaakt met een .. Duits adres. Kort om, ze zeggen het niet maar maken het wel onmogelijk. Gelukkig zit er een Saturn in Kleef en daar kon ik gewoon met de bus naar toe. Hij valt niet op maar die grens ligt er dus nog steeds.
Ik dacht dat geoblocking niet meer mocht, maar dat blijkt maar gedeeltelijk waar te zijn:

https://www.thuiswinkel.o...-mag-niet-en-wat-moet-wel

tl;dr; discriminate mag niet, het levergebied beperken mag wel:
Webwinkeliers …
… mogen geen klanten weigeren op basis van hun nationaliteit, woonplaats of vestigingsplaats.
… worden niet verplicht om buiten hun leveringsgebied te bezorgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Iemand al ervaring met een QI reciever icm de Pixel 3a?
https://www.amazon.de/dp/B07H8XG9SN/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrDucky
Vince_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:38:
Iemand al ervaring met een QI reciever icm de Pixel 3a?
https://www.amazon.de/dp/B07H8XG9SN/
Dat gaat helaas niet werken de 3a heeft geen wireless charge coil.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 14:21
MrDucky schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Dat gaat helaas niet werken de 3a heeft geen wireless charge coil.
Zo'n receiver die @Vince_ linkt is toch juist zelf een wireless charge coil? Ik ben ook wel benieuwd of dit een beetje werkt, en bijvoorbeeld mooi onder een hoesje valt weg te werken.

QI is eigenlijk het enige wat ik mis in de 3a. (Zeker nu m'n fancy nieuwe auto daar een oplaadpuntje voor heeft)

--edit--
Hoewel ik me nu wel bedenk dat je dan eigenlijk niet meer zonder gefruts een normale lader aan kan sluiten, dus echt ideaal is het ook weer niet.

[Voor 13% gewijzigd door MaffeMaarten op 16-05-2019 15:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pentecost_iii
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-08-2021
Mag ik verwachten dat Amazon hem binnenkort ook zal verkopen? Ik vind het een beetje vreemd dat dat nog niet zo is. Of is daar mogelijk een reden voor?
Ik wil erg graag een 3A, maar ik wil niet extra betalen dankzij grijze import (belsimpel bv).

• MrDucky
MaffeMaarten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Zo'n receiver die @Vince_ linkt is toch juist zelf een wireless charge coil? Ik ben ook wel benieuwd of dit een beetje werkt, en bijvoorbeeld mooi onder een hoesje valt weg te werken.
Nu zie ik het inderdaad, je hebt gelijk, zie niet in waarom dit niet zou werken.
pentecost_iii schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:27:
Mag ik verwachten dat Amazon hem binnenkort ook zal verkopen? Ik vind het een beetje vreemd dat dat nog niet zo is. Of is daar mogelijk een reden voor?
Ik wil erg graag een 3A, maar ik wil niet extra betalen dankzij grijze import (belsimpel bv).
Bij de Pixel 3 duurde dat ook vrij lang, je kan via de googlestore bestellen en dan met een doorzendservice als mailbox.de door sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 16:32
MrDucky schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Nu zie ik het inderdaad, je hebt gelijk, zie niet in waarom dit niet zou werken.

[...]

Bij de Pixel 3 duurde dat ook vrij lang, je kan via de googlestore bestellen en dan met een doorzendservice als mailbox.de door sturen.
weet jij hoe dat zit met garantie? Ik twijfel tussen google store of via de media markt, of wellicht me vrouw lief aankijken en een dagje naar Duitsland :9

Ik ben namelijk bang een foute batch te krijgen, bijvoorbeeld te geel of blauw gloed op je scherm, of telefoon die niet opstart etc. gezien de geschiedenis van de pixels vind ik dat toch wel spannend...
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee