Aangezien de beta inmiddels op meerdere toestellen beschikbaar is, en de discussie voornamelijk gescheiden wordt in de Pixel topics heb ik maar even een Android Q Beta topic gemaakt.
Wat is de Android Q beta
De beta is in maart gestart en zal bestaan uit 6 beta versies. Inmiddels zitten we op versie 4. Zie hieronder de planning. De APIs en SDK zijn nu final, dus waarschijnlijk komen er geen grote features meer aan in de overige 2 beta versies.Let er op dat niet alle apps gegarandeerd werken, met name apps van banken.

Kan ik de beta op mijn apparaat installeren?
De beta is beschikbaar voor de volgende apparaten:- Alle Google Pixel telefoons
- Xiaomi Mi 9
- Xiaomi Mi MIX 3 5G
- Vivo NEX A
- Vivo NEX S
- Vivo X27
- TECNO SPARK 3 Pro
- Sony Xperia XZ3
- realme 3 Pro
- OPPPO Reno
- OnePlus 6T
- Nokia 8.1
- LG G8
- Huawei Mate 20 Pro
- Essential Phone
- ASUS ZenFone 5Z
Hoe schrijf je je in voor de Android Q beta?
Je kan je inschrijven via https://www.google.com/android/beta. Je krijgt automatisch een OTA-update op je telefoon beschikbaar waarmee je naar Q kunt updaten. Let op! Als je wilt downgraden naar Android Pie zul je een factory reset moeten doen.De updates die je als onderdeel van dit programma ontvangt, zijn pre-releaseversies. Ze kunnen fouten en defecten bevatten die het normale functioneren van je apparaat beïnvloeden.
Wat is er nieuw in de Android Q beta?
Een aantal van de veranderingen op dit moment:- Complete gesture navigation (+ de mogelijkheid om te wisselen tussen navigatie methodes)
- System-wide dark mode
- Betere privacy opties (scoped storage, locatie alleen in voorgrond)
- Ondersteuning voor vouwbare devices
- Desktop modus
- 'Bubbles' voor chats
- Verbeterd share menu
- Keuze uit verschillende accentkleuren en system-wide vormen van icoontjes
- Voortgangsbalk in media notificaties