Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 13:14
Pathogen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:53:
Urgh, waar ik niet zo over nagedacht heb is USB-C :/
Wel de nadelen van een nieuwe connector, maar niet de voordelen van USB 3.x, da's wel een gemiste kans. En voor mij dus nu nodig mijn oplaad-ecosysteem te vernieuwen met verloopjes en/of nieuwe kabels.

Oh, en waarom lever je in godsnaam een oplader mee met USB-C ingang en een USB-C - USB-C kabel? Gewoon een USB-C - USB-A kabel was veel beter geweest imo.
[...]
Als ik het goed begrepen heb is dat laatste door de "Power Delivery 3.0" standaard, deze vereist usb-C - usb-C. En ze willen wel een adapter meegeven die optimaal kan snelladen.

Nadeel is dat ze geen QuickCharge gebruiken, in zoverre, daar had ik hal opladers voor.

Voordeel is dat PD3.0 wel de toekomst lijkt te worden, nieuwere laptops, MacBooks, koptelefoons, monitoren, en de Nintendo Switch gebruiken het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 15:14
zo ver kwam ik ook alleen met ADB kon ik niet verder ik deed adb devices blijkbaar is het fastboot devices? misschien ligt het ook aan de drivers even thuis nog eens proberen vreemd met alle andere merken lukte het altijd met Pixel 3a XL loop ik vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nee wel adb devices. Maar goed, wellicht doet je thuispc wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:41:
Nee wel adb devices. Maar goed, wellicht doet je thuispc wonderen.
Ik laat het vanavond wel weten :) nergens ook een goeie video. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 12:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

MaffeMaarten schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Als ik het goed begrepen heb is dat laatste door de "Power Delivery 3.0" standaard, deze vereist usb-C - usb-C. En ze willen wel een adapter meegeven die optimaal kan snelladen.

Nadeel is dat ze geen QuickCharge gebruiken, in zoverre, daar had ik hal opladers voor.

Voordeel is dat PD3.0 wel de toekomst lijkt te worden, nieuwere laptops, MacBooks, koptelefoons, monitoren, en de Nintendo Switch gebruiken het ook.
Mja, jammer dat ik nog genoeg Micro-USB devices heb met bijbehorende laders die gedeeld gebruikt worden :P
Laadblok thuis: 3x USB-A uitgang
In de auto: USB-A
Op het werk: USB-A

Ik heb nu het blokje en snoer van de Pixel maar even in mijn tas gestopt, dan kan ik in ieder geval mezelf van stroom voorzien als het nodig is :)

Overigens hoeft snelladen niet zo van mij. Hogere voltages gebruiken betekent uiteindelijk meer slijtage aan de accu. Dan plan ik liever iets beter mijn laadmomenten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik gebruik de snellader ook niet. Blitzwolf usb-c kabels bevallen me prima.

Niet elk usb-c kabeltje die je voor een habbekrats bij de action kan kopen past goed, als ie niet zo smooth gaat als de orginele (je keihard moet drukken om te connecten) dan zou ik hem niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
Heeft het scherm van de Pixel 3a eigenlijk last van PWM-flickering? Dat wordt gesteld in een (user) review en is iets waar ik wel gevoelig voor ben.

Eigenaren die hier iets over kunnen zeggen? Al valt het veel mensen niet eens op, maar ik zal vast niet de enige zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
rookie no. 1 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:06:
Heeft het scherm van de Pixel 3a eigenlijk last van PWM-flickering? Dat wordt gesteld in een (user) review en is iets waar ik wel gevoelig voor ben.

Eigenaren die hier iets over kunnen zeggen? Al valt het veel mensen niet eens op, maar ik zal vast niet de enige zijn :+
geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Heb ik dat of is dat wat anders?
Barkrukhenkie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:20:
Ik maakte een foto van een SMART Board, en waar mijn Nexus 5x altijd een keurig relatief wit plaatje wist te leveren verbaasde de Pixel 3a met alle kleuren van de regenboog golvend over het scherm. Iemand hetzelfde opgevallen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dxAgHK4.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YVdvry9.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dgrheUJ.jpg

Foto's van computerschermen gaan trouwens wel prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Barkrukhenkie op 07-06-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten

Hier ook geen last van. Ik ben er ook niet supergevoelig voor, maar als ik 'm op lage helderheid zet en ik schut ermee zie ik ook gewoon strepen, en niet meerdere beelden die je zou verwachten bij slechte pwm.
Pathogen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Ik heb nu het blokje en snoer van de Pixel maar even in mijn tas gestopt, dan kan ik in ieder geval mezelf van stroom voorzien als het nodig is :)

Overigens hoeft snelladen niet zo van mij. Hogere voltages gebruiken betekent uiteindelijk meer slijtage aan de accu. Dan plan ik liever iets beter mijn laadmomenten :Y
Ik heb wat nieuwe spulletjes gekocht zodat ik in de auto kan snelladen, dat vind ik wel eens handig.

En ik heb een 4-pack met adaptertjes van Anker onderweg via amazon. Is waarschijnlijk niet geweldig, maar die kan ik dan zo hier en daar eens laten slingeren zodat ik overal waar ik vaak kom wel een c-aansluiting kan vinden.

De accu is trouwens ook zodanig veel beter dan m'n vorige toestel dat het een stuk minder belangrijk is geworden om overal te kunnen laden.

[ Voor 45% gewijzigd door MaffeMaarten op 07-06-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Adapterblokjes en USB-C - USB-A kabels zijn onderweg :Y Ik heb expres gekozen voor adaptertjes met een kettinkje/ringetje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik ben heel blij dat ik nu weer USB-C heb. Laatst heb ik mijn OP3 kapot laten vallen en moest weer terug naar mijn OP1. Sinds die tijd was het hier een tijdje kabeltjeshel, micro-usb, iPad lightning Motorola usb, macbook usb-c. Overal stekkers.
Toevallig nu ook de iPad vervangen voor eentje met usbc en nu is alles hetzelfde en hebben we een paar sterke laders in huis ook nog. Je moest eens zien hoe snel de iPad oplaadt op de lader van mijn laptop en ik vermoed dat deze nieuwe Pixel ook lekker snel vol zit daarmee.

Vmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Barkrukhenkie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:20:
Ik maakte een foto van een SMART Board, en waar mijn Nexus 5x altijd een keurig relatief wit plaatje wist te leveren verbaasde de Pixel 3a met alle kleuren van de regenboog golvend over het scherm. Iemand hetzelfde opgevallen?

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Foto's van computerschermen gaan trouwens wel prima.
Wel mooi, ligt aan de manier waarop het scherm werkt icm de manier waarop de camera werkt. ik kon dit vinden op dpreview, daar had iemand hetzelfde effect.
Het komt erop neer (als ik het goed begrijp), dat de camera niet elke beeldlijn van de foto op hetzelfde moment neemt, en het scherm eigenlijk heel snel achterelkaar wisselt van kleur, en steeds maar één kleur tegelijk laat zien. (dit zie je alleen bij bepaalde soorten projectors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
MaffeMaarten schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Wel mooi, ligt aan de manier waarop het scherm werkt icm de manier waarop de camera werkt. ik kon dit vinden op dpreview, daar had iemand hetzelfde effect.
Het komt erop neer (als ik het goed begrijp), dat de camera niet elke beeldlijn van de foto op hetzelfde moment neemt, en het scherm eigenlijk heel snel achterelkaar wisselt van kleur, en steeds maar één kleur tegelijk laat zien. (dit zie je alleen bij bepaalde soorten projectors)
Bedankt voor de uitleg, ik was bang dat ik een probleemgevalletje had :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
Eindelijk gelukt :)

[ Voor 70% gewijzigd door MrOsman op 07-06-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
STFU schreef op maandag 3 juni 2019 @ 02:24:
[...]
Bedankt voor de info. Bij welke hoek begin je die verkleuring te zien!? Bij 15 graden ofzo of pas boven 45 graden oid?
Zoals ik eerder postte, heb ik mijn eerste 3a omgeruild, omdat het scherm erg last van rood/blauwe tint, al bij het kaarsrecht ernaar kijken, nog veel erger bij draaien. Tweede exemplaar heeft bij rechtop kijken een (prima) uniforme tint, maar onder vrij kleine hoeken zie ik nog wel vrij snel de 'blue color shift'. Met name bij snelle kortere verticale bewegingen (de bovenkant naar je toe kantelen) valt het op, bijvoorbeeld de hoek die je maakt als je met je rechterduim de bovenkant wilt swipen... Toch iets wat je vaak doet.
Benieuwd of jullie dit normaal vinden? Heb 2 filmpjes gemaakt: https://streamable.com/rb1by en https://streamable.com/f29d9 (bij deze zie je het aan de onderkant met name)

Oh ja, ik heb net deze flexibele case erop, ik vind hem vooralsnog erg nice.

[ Voor 37% gewijzigd door draakhoofd op 07-06-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
draakhoofd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Zoals ik eerder postte, heb ik mijn eerste 3a omgeruild, omdat het scherm erg last van rood/blauwe tint, al bij het kaarsrecht ernaar kijken, nog veel erger bij draaien. Tweede exemplaar heeft bij rechtop kijken een (prima) uniforme tint, bij draaien zie ik nog wel vrij snel de 'blue color shift'. Met name bij snelle kortere verticale bewegingen (de bovenkant naar je toe kantelen). Benieuwd of jullie dit normaal vinden? Heb 2 filmpjes gemaakt: https://streamable.com/rb1by en https://streamable.com/f29d9

Oh ja, ik heb net deze flexibele case erop, ik vind hem vooralsnog erg nice.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleurverschuivingen in je filmpjes erg minimaal vindt.

Maar misschien zie je het met het menselijk oog beter, want nu weet ik niet of ik naar kleurverandering door de beeldbewerking van de camera zit te kijken (doordat de camera opnieuw moet focussen) of dat de telefoon zelf van kleur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-07 19:38
Nu een mooie deal bij Saturn in duitsland https://www.saturn.de/de/...gle-pixel-3a-2546763.html

inclusief google home mini... Net op tijd de op3t van mijn vrouw heeft de laatste tijd nogal kuren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indianajones
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 19:48
Aangezien het toestel nog niet (veel) via Nederlandse winkels is te krijgen, zijn er weinig hoesjes te vinden.

Voor degenen die een no-nonsense / basic hoesje zoeken (bumper case):
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51vQbl+LArL._AC_UL436_.jpg

Voor tien euro (inc. shipping) na 1 dag (!) in huis via Amazon.de (link)

Scheelt je weer zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Iemand als een schermfolie gespot?

Vmu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

't Scherm is goed te vervangen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-05 12:51
indianajones schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:30:
Aangezien het toestel nog niet (veel) via Nederlandse winkels is te krijgen, zijn er weinig hoesjes te vinden.

Voor degenen die een no-nonsense / basic hoesje zoeken (bumper case):

Voor tien euro (inc. shipping) na 1 dag (!) in huis via Amazon.de (link)

Scheelt je weer zoeken ;)
[Afbeelding]
Heb exact deze case gekocht op Amazon vorige week. Tot mijn teleurstelling klopt er niets van de levertijd, want hij komt gewoon uit China en doet er meer dan 10 dagen over. (Nog steeds aan het wachten)

[ Voor 27% gewijzigd door jch88 op 09-06-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
STFU schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleurverschuivingen in je filmpjes erg minimaal vindt.

Maar misschien zie je het met het menselijk oog beter, want nu weet ik niet of ik naar kleurverandering door de beeldbewerking van de camera zit te kijken (doordat de camera opnieuw moet focussen) of dat de telefoon zelf van kleur verandert.
Thanks voor je input. De filmpjes maken het zeker niet erger dan het is. De beweging die je telefoon in de hand maakt als je hem met 1 hand bedient (door het swiperen e.d.) zijn al genoeg om de kleur verschuivingen zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld de grijzige achtergrond van dit forum, wisselt dan meteen van puur grijs naar groen-blauwig grijs en weer terug.

Ik kan er niet aan wennen. Ik ga ook dit toestel terugbrengen naar MM Krefeld, voor geld retour. Ik hoop dat ze niet moeilijk doen, ik val net binnen de 30 dagen maar ik meen ook gelezen te hebben dat ze MM Duitsland 14 dagen hanteert. Voor mij geen Pixel 3a, waar ik echt van baal want die camera heeft al een paar hele gave foto's gemaakt van mijn zoontje, die shots zouden met mijn Xperia nooit gelukt zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 09-06-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STFU
draakhoofd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:07:
[...]

Thanks voor je input. De filmpjes maken het zeker niet erger dan het is. De beweging die je telefoon in de hand maakt als je hem met 1 hand bedient (door het swiperen e.d.) zijn al genoeg om de kleur verschuivingen zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld de grijzige achtergrond van dit forum, wisselt dan meteen van puur grijs naar groen-blauwig grijs en weer terug.

Ik kan er niet aan wennen. Ik ga ook dit toestel terugbrengen naar MM Krefeld, voor geld retour. Ik hoop dat ze niet moeilijk doen, ik val net binnen de 30 dagen maar ik meen ook gelezen te hebben dat ze MM Duitsland 14 dagen hanteert. Voor mij geen Pixel 3a, waar ik echt van baal want die camera heeft al een paar hele gave foto's gemaakt van mijn zoontje, die shots zouden met mijn Xperia nooit gelukt zijn.
Ik snap je wel. Ik kan me ook kapot ergeren aan imperfecties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:40
STFU schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:14:
[...]

Ik snap je wel. Ik kan me ook kapot ergeren aan imperfecties.
Gevaarlijke valstrik, heb er zelf ook last van bij sommige zaken.
Maar... wat is perfect? Denk je dat er een telefoon, of überhaupt eender welk object in de wereld, perfect is?
Natuurlijk als er echt grote mankementen zijn moet je omruilen. Maar perfectie verwachten is hopeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
phobosdeimos schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Gevaarlijke valstrik, heb er zelf ook last van bij sommige zaken.
Maar... wat is perfect? Denk je dat er een telefoon, of überhaupt eender welk object in de wereld, perfect is?
Natuurlijk als er echt grote mankementen zijn moet je omruilen. Maar perfectie verwachten is hopeloos.
Ironisch genoeg is dit precies de reden dat ik een Pixel 3a gekocht heb. Van een telefoon van 1000 euro verwacht ik alles op en top. Met deze Pixel 3a van 399 heb ik veel meer het idee "ach het zal wel", ik heb er een prima prijs voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknologic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 23:48
Sinds een paar dagen de Pixel 3a in gebruik. Heel tevreden met de telefoon, ook al is Android weer even wennen na een paar jaar (imo het toch wat mooiere) iOS.

Eén vervelende ervaring tot nu toe: Mijn JBL (Charge 3) speaker wilt maar niet connecten en muziek afspelen. Eerder i.c.m. andere telefoons, of de Pixel i.c.m. andere bluetooth devices geen problemen gehad.
Ervaringen online opgezocht en helaas komt dit al voor sinds de Pixel 2, maar niemand heeft de oplossing.

edit: gramatica

[ Voor 7% gewijzigd door ricknologic op 12-06-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

Rick-Jan

always connected

Ik ben erg tevreden met mijn 3A XL purple-ish, maar heb last van het volgende issue:

https://www.reddit.com/r/..._on_pixel_3a_unlocked_on/

Iemand anders dit ook gemerkt?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-04 15:16
Ik heb sinds ik een Pixel 3a heb een probleem bij het versturen van foto's via WhatsApp. Wanneer ik een foto verstuur dan zie ik dat dat verzendvinkje op het klokje blijft staan en de hele app eigenlijk 'freezed'. Ik moet WhatsApp dan 'force closen' en als ik deze dan weer open dan zie ik wel dat de afbeelding verstuurd is. Hebben meer mensen hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nu ruim een week in bezit en wat een heerlijk toestel! Ik ben prima gewend geraakt aan de pill-knop ipv de klassieke layout.
Syncen met mijn Garmin horloge via Bluetooth gaat beduidend sneller dan via een Galaxy S7 of een Nexus 5. Het is echt duidelijk dat ik weer een current-gen apparaat in handen heb.

Ik ben nog niet helemaal blij met de grootte van het toestel, met name met één hand bedienen valt me tegen. De hoeveelheid scherm is verder wel fijn en het feit dat er ook nog wat ruimte zónder scherm is, om de telefoon vast te houden, vind ik ook wel prettig.

Heb er nog snel een hoesje voor kunnen scoren vóórdat ik een dagje festival deed. Een "Mobigear Brushed Carbon Fiber Shockproof Hoesje Zwart Google Pixel 3a" en voor het geld doet dat prima z'n werk. zit niet te los, er is wat clearance van het scherm als je de telefoon ondersteboven legt, het rubber is gewoon stevig en de fingerprint scanner is nog goed te bereiken.
De cutout voor het Google-logo.. mja dat had niet gehoeven. Vind het een beetje lame, er kan natuurlijk vuil tussen en zonder die cutout was het nog makkelijker geweest om op de tast de telefoon correct te orienteren.
Van het brushed rubber weet ik nog niet of ik het nou leuk vind of raar aanvoelen, maar het ziet er prima uit en de grip is ook goed.

Dan de batterijduur... Standby is dit een geweldige telefoon! En laat ik nu juist iemand zijn die zijn telefoon niet veel gebruikt op een dag :) Ik kan letterlijk meer dan 48 uur doen met een volle accu en dat is gewoon heerlijk. Ook een dag waarop ik veel plaatjes schiet gaat prima.

Verder gewoon erg weinig op aan te merken.
Quickdust schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:47:
Ik heb sinds ik een Pixel 3a heb een probleem bij het versturen van foto's via WhatsApp. Wanneer ik een foto verstuur dan zie ik dat dat verzendvinkje op het klokje blijft staan en de hele app eigenlijk 'freezed'. Ik moet WhatsApp dan 'force closen' en als ik deze dan weer open dan zie ik wel dat de afbeelding verstuurd is. Hebben meer mensen hier hetzelfde probleem?
Nope, hier werkt dat normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Sinds gisteren ook Pixel-eigenaar! Was mijn Nokia 8 zat en hoewel ik nog steeds Nokia-fan ben, heeft Nokia op het moment geen toestellen waar ik echt blij van word. Paar dagen een Nokia 9 gehad maar dat was het toch ook net niet.

Tot nu toe erg blij met mijn Pixel :) Was benieuwd of ik nog verschil zou merken (in negatieve zin) tussen de SD670 en de SD835 in de Nokia 8, maar dat is vooralsnog niet zo. De SD835 is natuurlijk ook alweer een paar jaar oud. Ik hoorde ook nog iemand klagen dat de Pixel eMMC storage heeft i.p.v. UFS, maar daar merk ik persoonlijk ook niets van. Mooi scherm, fijne vingerafdrukscanner die zelfs sneller reageert dan die op mijn N8, eindelijk weer een fatsoenlijk always on-display, en natuurlijk een topcamera. Eindelijk weer iets waarvan ik het gevoel heb dat het minstens zo goed is als de camera op mijn oude Lumia 950.

Echt het enige minpuntje vind ik dat Google niet gewoon de moeite heeft genomen om een SD-kaart-slot in te bouwen. Mijn Nokia had dat wel en ik ben niet gewend om me druk te hoeven maken om ruimte :+ Maar goed, hij is nog lang niet vol en eens per jaar je foto's opschonen is ook weer geen enorme ramp. Gewoon een luxeprobleem :)

[ Voor 23% gewijzigd door NNF op 15-06-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@NNF met die meegeleverde adapter prik je er makkelijk een usb stick in om wat gemaakte foto's te verplaatsen. Beperkte opslag lig ik idd ook niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Inmiddels zo'n anderhalve week met het toestel er op zitten. Ik merk dat me af en toe wel stoor aan de haperingen in de software. Over het algemeen gaat het soepel, maar als ik wat sneller wil switchen tussen apps en/of apps afsluit en opstart, merk ik dat dat nogal eens gepaard gaat met haperingen. Natuurlijk te verklaren door Snapdragon 670 en 4 GB werkgeheugen, maar ik had gehoopt dat ik deze effecten pas na een aantal maanden zou ervaren.

Dit komt overigens maar beperkt voor, al moet ik zeggen dat ik geen zware apps en games gebruik. En dit weegt ook zeker niet op tegen de voordelen. Het werken met een schone versie van Android en vooral de geweldige camera(software) zijn enorme pluspunten.
M'n vrouw is inmiddels ook toe aan een nieuwe telefoon, ik ben van plan een tweede 3a te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 15:16
Rick-Jan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:41:
Ik ben erg tevreden met mijn 3A XL purple-ish, maar heb last van het volgende issue:

https://www.reddit.com/r/..._on_pixel_3a_unlocked_on/

Iemand anders dit ook gemerkt?
Waar heb je die vandaan?

Die kleur lijkt me wel wat, is net weer wat anders.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

Rick-Jan

always connected

Knowuse schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:42:
[...]

Waar heb je die vandaan?

Die kleur lijkt me wel wat, is net weer wat anders.
Via eBay Uk. In Duitsland was de kleur sowieso niet te krijgen blijkbaar. Ik vind het paarse echt mooi, het is niet te paars maar ook geen wit. :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 17:00
Heeft iemand dit al gezien of getest , en kan het dus eventueel bekrachtigen of juist ontkrachten : https://www.pcworld.com/a...oogle-photos-storage.html

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:19:
Heeft iemand dit al gezien of getest , en kan het dus eventueel bekrachtigen of juist ontkrachten : https://www.pcworld.com/a...oogle-photos-storage.html
Ja dat is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Erg jammer !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt, al is het een goedpratertje: met de meegeleverde dongle en een usb stick kan je relatief makkelijk foto's van het toestel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Chris.nl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Klopt, al is het een goedpratertje: met de meegeleverde dongle en een usb stick kan je relatief makkelijk foto's van het toestel halen.
Of dan toch maar een betaald account nemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
Pimmetje651 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Of dan toch maar een betaald account nemen ...
Ik heb een tijd terug 100 GB extra gekregen van oom Goochel. Gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmetje651
STFU schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Ik heb een tijd terug 100 GB extra gekregen van oom Goochel. Gratis.
Hoe ? want dan zijn we "gered"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STFU
Pimmetje651 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:07:
[...]

Hoe ? want dan zijn we "gered"
I dunno. Werd me gewoon aangeboden een keer. Misschien omdat ze medelijden met me hebben omdat ik nog steeds een Nexus 4 en een Nexus 7 gebruik :D

Alleen ik heb nu 115 GB opslagruimte. Daar heeft de autist diep in mij toch problemen mee. Geen mooi rond getal :(

:D

[ Voor 4% gewijzigd door STFU op 18-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ik lees wel het volgende bij dat artikel over de backups:
  • Photos are compressed to save space. If a photo is larger than 16MP, it will be resized to 16MP.
  • Videos higher than 1080p will be resized to high-definition 1080p. A video with 1080p or less will look close to the original. Some information, like closed captions, might be lost.
De foto's die de Pixel 3A maakt zijn op zijn hoogst 12.2MP, dus in feite heb je dan toch alsnog unlimited storage? Gecomprimeerd worden ze toch al door de camera (JPEG). Ik denk dat Google daar niet nog een rondje JPEG-compressie overheen gooit, en dan is het alleen een probleem als je 4K-video's maakt en/of foto's in RAW opslaat, maar volgens mij valt dat laatste ook niet onder de "Original" backup.

Ik heb zelf Office 365 met 1TB OneDrive storage, dus ik zet m'n foto's lekker daar neer en die hele Google Photos backup kan me gestolen worden :) Maar de Google Cloud storage kost 2 tientjes per jaar voor 100GB, dus dat zijn ook de kosten niet echt (IMO). Hoewel je natuurlijk ook wel moet oppassen met zulke dingen, want werkelijk alles komt tegenwoordig in abonnementvorm :P

[ Voor 18% gewijzigd door NNF op 18-06-2019 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

NNF schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:26:
De foto's die de Pixel 3A maakt zijn op zijn hoogst 12.2MP, dus in feite heb je dan toch alsnog unlimited storage? Gecomprimeerd worden ze toch al door de camera (JPEG). Ik denk dat Google daar niet nog een rondje JPEG-compressie overheen gooit
Dat gebeurt wel, zie: https://www.phonearena.co...d-should-you-care_id93938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
draakhoofd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:38:
Zoals ik eerder postte, heb ik mijn eerste 3a omgeruild, omdat het scherm erg last van rood/blauwe tint, al bij het kaarsrecht ernaar kijken, nog veel erger bij draaien. Tweede exemplaar heeft bij rechtop kijken een (prima) uniforme tint, maar onder al hele kleine hoeken zie ik nog wel snel de 'blue color shift'. Met name bij snelle kortere verticale bewegingen (de bovenkant naar je toe kantelen) valt het op, bijvoorbeeld de hoek die je maakt als je met je rechterduim de bovenkant wilt swipen... Toch iets wat je vaak doet.
Benieuwd of jullie dit normaal vinden? Heb 2 filmpjes gemaakt: https://streamable.com/rb1by en https://streamable.com/f29d9 (bij deze zie je het aan de onderkant met name)
Checkvraag voor andere Pixel 3a-bezitters ivm het wel/niet retourneren van mijn exemplaar. Ervaren jullie ook al kleurverschuivingen van het scherm bij hele kleine verandering in kijkhoek? Als voorbeeld: als ik mijn 3a recht voor me heb, en ik kantel de onderkant 1-2 cm naar achteren toe, wordt wit al blauwig. Ik weet dat het effect OLED-eigen is, maar de mate waarin het optreedt is zeker niet gelijk. Ik heb zelf een OP6 en P30 Pro als vergelijking kunnen gebruiken, die vertonen het effect dus ook maar bij véél grotere kijkhoeken. In mijn post hierboven heb ik filmpjes gemaakt die het effect probeert weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
Ja heb ik ook, geen probleem voor deze prijs wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
NNF schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:22:
Sinds gisteren ook Pixel-eigenaar! Was mijn Nokia 8 zat en hoewel ik nog steeds Nokia-fan ben, heeft Nokia op het moment geen toestellen waar ik echt blij van word. Paar dagen een Nokia 9 gehad maar dat was het toch ook net niet.

Tot nu toe erg blij met mijn Pixel :) Was benieuwd of ik nog verschil zou merken (in negatieve zin) tussen de SD670 en de SD835 in de Nokia 8, maar dat is vooralsnog niet zo. De SD835 is natuurlijk ook alweer een paar jaar oud. Ik hoorde ook nog iemand klagen dat de Pixel eMMC storage heeft i.p.v. UFS, maar daar merk ik persoonlijk ook niets van. Mooi scherm, fijne vingerafdrukscanner die zelfs sneller reageert dan die op mijn N8, eindelijk weer een fatsoenlijk always on-display, en natuurlijk een topcamera. Eindelijk weer iets waarvan ik het gevoel heb dat het minstens zo goed is als de camera op mijn oude Lumia 950.

Echt het enige minpuntje vind ik dat Google niet gewoon de moeite heeft genomen om een SD-kaart-slot in te bouwen. Mijn Nokia had dat wel en ik ben niet gewend om me druk te hoeven maken om ruimte :+ Maar goed, hij is nog lang niet vol en eens per jaar je foto's opschonen is ook weer geen enorme ramp. Gewoon een luxeprobleem :)
Fijn dat je pixel bevalt :)

Wat irriteerde je aan de nokia 8 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Gearbest deelt volgende foto. :)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AcfP3Rl

[ Voor 226% gewijzigd door MrOsman op 20-06-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 09:10
- edit: erased.

[ Voor 93% gewijzigd door Revaes op 21-06-2019 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ah! Jammer :P
PageFault schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Fijn dat je pixel bevalt :)

Wat irriteerde je aan de nokia 8 als ik vragen mag?
De grootste irritatie bij mijn specifieke exemplaar was dat na een paar reparaties het scherm los begon te laten :P Maar mijn grootste "probleem" met de Nokia is de matige camera(software). Dat, en het LCD-scherm. Ik vind OLED gewoon veel mooier. Verder best een prima ding met een snelle SOC en prima accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 30-06 10:42
NNF schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Ah! Jammer :P

[...]

De grootste irritatie bij mijn specifieke exemplaar was dat na een paar reparaties het scherm los begon te laten :P Maar mijn grootste "probleem" met de Nokia is de matige camera(software). Dat, en het LCD-scherm. Ik vind OLED gewoon veel mooier. Verder best een prima ding met een snelle SOC en prima accuduur.
Okay, ik hoop dat me ellende met het scherm bespaard blijft. De camera app is inderdaad niet best, ik moet een keer op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 04-07 16:33
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AcfP3Rl.png ;)

Maar is een beetje offtopic hier lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 04-07 15:30
Gisteren begonnen wat te spelen met de Pixel 3a, en sinds vandaag echt in gebruik. Ik heb hem als vervanger voor een Nokia 6. Tot nu toe dik tevreden, de telefoon voelt een stuk sneller aan. Ook het scherm is een enorme voorruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Hoi mensen,

Verschillende gebruikers rapporteren dat de Pixel 3a dual sim functionaliteit heeft in beta 4 van Android Q.
https://www.androidpolice...m-support-to-the-pixel-3/
(Onderaan de pagina bij de reacties)

Het is voor mij het handigst als ik een dual sim koop, zodat ik een nederlands en een engels nummer kan gebruiken. In Engeland wordt eSIM al ondersteund.

Wat zal de kans zijn - schatten jullie - dat dit in de definitieve versie van Android Q zit? Want dit is verder gewoon dè telefoon voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
dewil1990 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:55:
Ik heb hem als vervanger voor een Nokia 6. Tot nu toe dik tevreden, de telefoon voelt een stuk sneller aan. Ook het scherm is een enorme voorruitgang.
Dat is leuk om te horen. Ik heb nu een Nokia 5 (2017). Die doet het nog prima. Maar het is toch een budget phone. Ik ben daar een beetje uitgegroeid.

[ Voor 12% gewijzigd door Lorelei_7 op 23-06-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lorelei_7 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:57:
Hoi mensen,

Verschillende gebruikers rapporteren dat de Pixel 3a dual sim functionaliteit heeft in beta 4 van Android Q.
https://www.androidpolice...m-support-to-the-pixel-3/
(Onderaan de pagina bij de reacties)

Het is voor mij het handigst als ik een dual sim koop, zodat ik een nederlands en een engels nummer kan gebruiken. In Engeland wordt eSIM al ondersteund.

Wat zal de kans zijn - schatten jullie - dat dit in de definitieve versie van Android Q zit? Want dit is verder gewoon dè telefoon voor mij...
Volgens mij is e-sim een hardware specificatie. Gezien dit een nieuwe trend is kan ik me niet indenken dat de 4 het niet krijgt als de 3a het al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
@Chris.nl

Ja, ik heb ook geruchten gehoord dat de Pixel 4 dual sim zal zijn. Maar zegt dat iets over de Pixel 3a? Die is namelijk officieel niet dual sim. En er zijn geen garanties dat die functionaliteit naar dit toestel komt. Maar wat is de kans daarop nu de beta 4 het wel (nog steeds) heeft? Ik heb nooit een Pixel gehad. Ik heb nooit te maken gehad met beta versies van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lorelei_7 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:40:
@Chris.nl

Ja, ik heb ook geruchten gehoord dat de Pixel 4 dual sim zal zijn. Maar zegt dat iets over de Pixel 3a? Die is namelijk officieel niet dual sim. En er zijn geen garanties dat die functionaliteit naar dit toestel komt. Maar wat is de kans daarop nu de beta 4 het wel (nog steeds) heeft? Ik heb nooit een Pixel gehad. Ik heb nooit te maken gehad met beta versies van Android.
O, ik dacht gelezen te hebben dat de 3a e-sim ondersteuning heeft.
Also worth noting: The Pixel 3a and Pixel 3a XL have an eSIM (Embedded SIM). As with their predecessors, the phones can be provisioned to a network without the need to swap a physical SIM. Network profiles are downloaded automatically via Google’s eSIM Manager app on the Play Store.
Bron

Alleen m'n opmerkingen dat e-sim hardwarematig is, begin ik aan te twijfelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorelei_7
@Chris.nl

Ja een eSIM is hardwarematig en de Pixel 3a heeft een eSIM. Maar het is toch geen echte dual sim. Er kan maar 1 simkaart tegelijk actief zijn. De Pixel telefoons tot nu toe uitgebracht zijn Dual Sim Single Standby (DSSS). Die kunnen maar telefoontjes en sms'jes ontvangen van 1 netwerk. Dus je moet kiezen welke simkaart je wilt gebruiken. De andere is nutteloos totdat je het omwisselt. Een Dual Sim Dual Standby (DSDS) kan telefoontjes en sms'jes ontvangen van twee netwerken, alleen niet tegelijk. En je moet 1 simkaart kiezen voor data. De meeste echte Dual Sim telefoons zijn DSDS, waaronder ook de nieuwe iPhones met eSim. Op het moment dat je gebeld wordt op het ene nummer, ben je heel eventjes onbereikbaar op het andere nummer. Een Dual Sim Dual Active (DSDA) kan alles op beide netwerken en door elkaar. * Dat soort is nog zeldzaam. En de telefoon heeft er een tweede antenne voor nodig. Dus je kunt niet van DSDS naar DSDA met een update. Google heeft wel DSDS functionaliteit voor de Pixel 3 gebracht in een vroege beta van Android Q. Maar heeft dat er weer uitgehaald in Beta 3. De Pixel 3a heeft het nog wel. En we zijn al in Beta 4. Hoeveel beta's zullen er komen voor de definitieve versie? 6?

*Edit. Bij nader inzien denk ik dat je bij DSDA nog steeds 1 simkaart moet aanwijzen voor je internet. Maar dat is niet erg voor je messenger apps, want voor bijvoorbeeld WhatsApp maakt het niet uit waar je internet vandaan komt. Als je maar internet hebt, dan komen je berichten wel binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Lorelei_7 op 23-06-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 15:10
Heeft iemand ervaring / tips voor een usb c lader? Of werkt een samsung quick charge lader ook met een usb-a naar usb-c kabel? Het is vrij duur spul dat usb-c dus ik hoor het graag ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorelei_7
@PhoeniX-

Volgens mij is Anker een goed merk dat USB-c laders verkoopt.
https://www.coolblue.nl/p...0nsQVMEAQYAiABEgJE4_D_BwE

Maar ik hoor ook dat de laders en kabels van Ikea heel uitgebreid getest worden. Ik denk dat je daar ook gewoon een simpele lader en een kabel zou kunnen kopen. Of alleen een USB-A naar USB-C kabel voor je autolader.

Als je nog een lader van Samsung hebt met een USB-A naar USB-C kabel, dan zou ik dat gewoon proberen. Tegenwoordig zijn die laders toch zo slim dat ze hun laadsnelheid aanpassen aan het apparaat dat ze opladen. Alleen als die kabel wat ouder is, dan zou ik een nieuwe kopen. Want je wilt niet dat kleine beschadigingen aan de kabel je nieuwe telefoon beschadigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lorelei_7 op 24-06-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannelini
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 10:38
Heel fijn toestel, erg blij mee. Alleen scherm is wel krasgevoelig zeg. Heb nu al wat krasjes na voorzichtig gebruik. Tijd voor een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
dannelini schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:21:
Heel fijn toestel, erg blij mee. Alleen scherm is wel krasgevoelig zeg. Heb nu al wat krasjes na voorzichtig gebruik. Tijd voor een screenprotector.
Yep hetzelfde hier, schrok er wel een beetje van. Weet iemand een goeie screenprotector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
coendeurloo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Yep hetzelfde hier, schrok er wel een beetje van. Weet iemand een goeie screenprotector?
Chris.nl in "[Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Heb m vandaag binnen gekregen. Je hebt wel een lelijk randje erbij...maar goed, past verder prima en no more scratches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
coendeurloo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:38:
[...]

Heb m vandaag binnen gekregen. Je hebt wel een lelijk randje erbij...maar goed, past verder prima en no more scratches :)
Ah beetje jammer, die van mij zit perfect, anders zou ik um niet adviseren 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Gisteren de Pixel 3a ontvangen.
Kort samengevat: ik denk dat ik deze retour ga doen.
Nochtans kom ik van een Oneplus One, dus best wel een "antiek" toestel.

Teleurstellingen:

* Het scherm. De schermratio vind ik een afknapper. Gezien het nu 18.5:9 tov 16:9 is op mijn OPO, plus dat je on-screen toesten hebt, komt het er op neer dat mijn scherm eigenlijk een stuk kleiner is geworden. Daarbovenop vind ik de kleuren enorm flets en te "warm". Wit is niet wit, maar bijna tegen het gele aan. Er zijn veel berichten te vinden op reddit over een "yellow tint". De kijkhoeken zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

* Ik heb last van een issue met double taps, specifiek in Google Photos. Als ik double tap om te zoomen, dan registreert die dat maar de helft van de keren. Tenminste als ik het met m'n duim doe, één handig gebruik. Op m'n OPO heb ik daar geen last van, double tap werkt elke keer feilloos. Enkele mensen op reddit hebben dit ook, met pixel 2 en pixel 3, zonder een gekende oplossing. Heeft misschien iets met Google Lens te maken zeggen ze.

Natuurlijk ben ik wel onder de indruk van de camera, maar het grappige is als ik de gemaakte foto's bekijk op m'n OPO dan zien ze er 10x beter uit dan op de Pixel 3a :D

Dus kort samengevat heeft de Pixel 3a tov OPO één heel groot voordeel en dat is de camera. Maar er hangen voor mij te veel nadelen aan vast, voornamelijk het scherm. Dus terug naar af :(

[ Voor 5% gewijzigd door phobosdeimos op 28-06-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
phobosdeimos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:58:
Gisteren de Pixel 3a ontvangen.
Kort samengevat: ik denk dat ik deze retour ga doen.
Nochtans kom ik van een Oneplus One, dus best wel een "antiek" toestel.

Teleurstellingen:

* Het scherm. De schermratio vind ik een afknapper. Gezien het nu 18.5:9 tov 16:9 is op mijn OPO, plus dat je on-screen toesten hebt, komt het er op neer dat mijn scherm eigenlijk een stuk kleiner is geworden. Daarbovenop vind ik de kleuren enorm flets en te "warm". Wit is niet wit, maar bijna tegen het gele aan. Er zijn veel berichten te vinden op reddit over een "yellow tint". De kijkhoeken zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

* Ik heb last van een issue met double taps, specifiek in Google Photos. Als ik double tap om te zoomen, dan registreert die dat maar de helft van de keren. Tenminste als ik het met m'n duim doe, één handig gebruik. Op m'n OPO heb ik daar geen last van, double tap werkt elke keer feilloos. Enkele mensen op reddit hebben dit ook, met pixel 2 en pixel 3, zonder een gekende oplossing. Heeft misschien iets met Google Lens te maken zeggen ze.

Natuurlijk ben ik wel onder de indruk van de camera, maar het grappige is als ik de gemaakte foto's bekijk op m'n OPO dan zien ze er 10x beter uit dan op de Pixel 3a :D

Dus kort samengevat heeft de Pixel 3a tov OPO één heel groot voordeel en dat is de camera. Maar er hangen voor mij te veel nadelen aan vast, voornamelijk het scherm. Dus terug naar af :(
Jammer, ik herken wel deels wat je zegt, over het scherm. Mijn exemplaar wordt heel snel koud juist, al bij kleine kijkhoeken. Ik ga ermee proberen te leven, dit is al mijn 2e exemplaar en kennelijk hebben ze het allemaal (in verschillende gradaties, dat wel).
Je double-tap issue heb ik net gecheckt, hier kan ik het niet naproduceren. Wellicht dus indd een issue met jouw unit. Verder heb ik nu ook een 16:9 scherm (Xperia, 4,6") en ik vind de 18,5:9 ratio eigenlijk wel een verbetering. Telefoons in 16:9 ga je denk ik sowieso niet snel meer vinden? Waar heb je hem gehaald trouwens, wellicht kun je eerst makkelijk omruilen en een ander exemplaar checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
draakhoofd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:33:
[...]
Jammer, ik herken wel deels wat je zegt, over het scherm. Mijn exemplaar wordt heel snel koud juist, al bij kleine kijkhoeken. Ik ga ermee proberen te leven, dit is al mijn 2e exemplaar en kennelijk hebben ze het allemaal (in verschillende gradaties, dat wel).
Je double-tap issue heb ik net gecheckt, hier kan ik het niet naproduceren. Wellicht dus indd een issue met jouw unit. Verder heb ik nu ook een 16:9 scherm (Xperia, 4,6") en ik vind de 18,5:9 ratio eigenlijk wel een verbetering. Telefoons in 16:9 ga je denk ik sowieso niet snel meer vinden? Waar heb je hem gehaald trouwens, wellicht kun je eerst makkelijk omruilen en een ander exemplaar checken?
Issue met double tap zou idd een probleem met mijn exemplaar kunnen zijn. En het scherm daar hoor je wel dat er veel variatie is, mensen die 2 of 3 keer omruilen alvorens ze een "goed" scherm hebben.
16:9 telefoons worden er niet echt meer gemaakt helaas :/
De mijne komt via de Google Store Duitsland. Ik denk dat ik hem gewoon ga retouren (want sowieso blijkbaar als je omruiling doet via hen krijg je een refurbished toestel, geen nieuwe).

Misschien toch eens de Galaxy S10e checken dan... (beter scherm allicht, maar iets mindere camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 18:20
Zo, wat een verbetering, deze telefoon nu 2 dagen in bezig en wat een fantastisch apparaat tot zover.
Moet zeggen dat dit ik de laatste tijd slechte telefoons heb gehad, ik kom dus niet van flagship telefoons af maar heb "vroeger" wel de nexus telefoons gehad.

Echte minpunten ben ik nog niet tegengekomen maar ben misschien ook niet kritisch genoeg, kleine imperfecties neem ik voor lief zeg maar.

Iemand nog een aanrader voor hoesjes en screenprotectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Hebben jullie allemaal netjes de NL-alerts ontvangen op dit toestel? Degenen die niet bij KPN zitten dan, he? Ik vraag me dit af omdat je dit toestel eigenlijk alleen maar kunt (laten) importeren. Dus ze zijn officieel bedoeld voor verkoop in andere landen. En dat zou misschien kunnen uitmaken voor NL-alert meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lorelei_7 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:30:
Hebben jullie allemaal netjes de NL-alerts ontvangen op dit toestel? Degenen die niet bij KPN zitten dan, he? Ik vraag me dit af omdat je dit toestel eigenlijk alleen maar kunt (laten) importeren. Dus ze zijn officieel bedoeld voor verkoop in andere landen. En dat zou misschien kunnen uitmaken voor NL-alert meldingen.
Ja, werkt prima (icm Vodafone) ik kreeg ze afgelopen 112 storing allemaal keurig in juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
@Chris.nl

Thanks. Weet je uit welk land jouw telefoon komt / waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lorelei_7 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:00:
@Chris.nl

Thanks. Weet je uit welk land jouw telefoon komt / waar heb je hem gekocht?
Ik had hem bij Belsimpel weg, ik gok dat die zaken doen met Duitsland. Mocht er een manier zijn om te achterhalen uit welk land die komt dan check ik het graag even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
@Chris.nl hun telefoons importeren ze meestal uit hongarije,bulgarije oost-blok landen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
@Chris.nl en @Amaze86

Bedankt voor jullie antwoord. Ik weet ook niet of je zoiets kunt controleren. En zoveel moeite hoef je ook niet te doen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Weet iemand een adres om het scherm van een 3a te laten vervangen ?
Want ja m'n vriendin heeft het voor elkaar om te laten vallen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:00:
Weet iemand een adres om het scherm van een 3a te laten vervangen ?
Want ja m'n vriendin heeft het voor elkaar om te laten vallen ;(
balen! Ik heb geen adresje, maar ik zou het sowieso ook vragen bij Google zelf. Ik meen gelezen te hebben dat in de VS de prijs relatief meeviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
draakhoofd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:04:
[...]
balen! Ik heb geen adresje, maar ik zou het sowieso ook vragen bij Google zelf. Ik meen gelezen te hebben dat in de VS de prijs relatief meeviel.
Breek me de bek niet open neem mbt " jammer"

Waar zal ik dat ergens bij google kunnen vinden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 12:02
Pimmetje651 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Breek me de bek niet open neem mbt " jammer"

Waar zal ik dat ergens bij google kunnen vinden ?
Als je de Google Pixel 3a bij de MediaMarkt hebt gekocht in Duitsland bestaat er de mogelijkheid dat je de Google Pixel met bon kan laten repareren via de MediaMarkt in Nederland. Zo heb ik het toentertijd gedaan met mijn Google Nexus 4.

Ik hoop dat dit voor je werkt :) fingers crossed

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 15:10
phobosdeimos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:58:
Ik heb dit probleem ook af en toe in Photos maar ik had hetzelfde ook op Galaxy S7 .. op beide telefoons alleen bij Photos. Wellicht eerder iets met de app dan met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
PhoeniX- schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Ik heb dit probleem ook af en toe in Photos maar ik had hetzelfde ook op Galaxy S7 .. op beide telefoons alleen bij Photos. Wellicht eerder iets met de app dan met de telefoon?
Exact, enkel in Google Photos!
Toch vreemd... Sowieso de knoop doorgehakt, pixel 3a gaat de deur uit. Ofwel neemt Google hem terug, ofwel doorverkopen. Retour via Google verloopt erg stroef momenteel, ze slagen er niet in me een verzendlabel te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-04 15:16
Ai, deze week is mijn scherm gebarsten. Buiten mijn schuld, dus wordt vergoed door de inboedelverzekering. Ben alleen benieuwd hoe de reparatieprocedure zal zijn. Aangezien hij via grijze import bij Belsimpel is gekocht. Zal deze dan ook via grijze export in Duitsland gerepareerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:55
Gisteren mijn pixel 3a ontvangen echter na een systeemupdate doet hij niks meer.
Rood driehoekje met de tekst dat er geen of een beschadigd besturingssysteem aanwezig is en niet zal opstarten.

Vandaag retour gestuurd naar Belsimpel, hoop dat dit allemaal goed komt.
Heb al het e.e.a gelezen over belsimpel dus hou mijn hart vast.

Ben not amused dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Weet iemand van een goede case die Qi charging toevoegt?

@WilcoD1978 je hoopt dat dit allemaal goedkomt? Waarom stuur je die telefoon niet gewoon terug zodat je je geld terugkrijgt? Bedenktijd toch?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-06 15:47
Ik zie dat deze toestel ook beschikbaar is via Fnac. Maar ben nog aan het twijfelen tussen Galaxy A50. Spijtig dat dual sim ontbreekt, en er zijn mensen die klagen over de scherm (flets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
nazimv schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:00:
Ik zie dat deze toestel ook beschikbaar is via Fnac. Maar ben nog aan het twijfelen tussen Galaxy A50. Spijtig dat dual sim ontbreekt, en er zijn mensen die klagen over de scherm (flets).
Flets inderdaad, en niet echt helder, maar bovendien: erg warm van tint. Wit is niet wit, maar geel.
Dat is de reden waarom ik de mijne terug verkocht heb. Leuk dat er een goeie camera in zit, maar de foto's lijken helemaal nergens op als je ze op het toestel zelf bekijkt. Bekijk ik ze op de OnePlus One die er naast ligt is het gewoon veel mooier (nochtans slechts een LCD scherm, maar beter een goeie LCD dan een OLED van de Aldi).

[ Voor 29% gewijzigd door phobosdeimos op 12-07-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
phobosdeimos schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Flets inderdaad, en niet echt helder, maar bovendien: erg warm van tint. Wit is niet wit, maar geel.
Dat is de reden waarom ik de mijne terug verkocht heb. Leuk dat er een goeie camera in zit, maar de foto's lijken helemaal nergens op als je ze op het toestel zelf bekijkt. Bekijk ik ze op de OnePlus One die er naast ligt is het gewoon veel mooier (nochtans slechts een LCD scherm, maar beter een goeie LCD dan een OLED van de Aldi).
Ik denk dat je schermen op 10.000 Kelvin bent gewend en daardoor een goed gecalibreerd, kleurecht scherm niet kunt waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
STFU schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat je schermen op 10.000 Kelvin bent gewend en daardoor een goed gecalibreerd, kleurecht scherm niet kunt waarderen.
Goed gecalibreerd wil dus zeggen dat wit niet wit is, maar een soort van beige / licht geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-07 07:07
phobosdeimos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Goed gecalibreerd wil dus zeggen dat wit niet wit is, maar een soort van beige / licht geel?
Heb je onder instellingen -weergave -kleuren het schema op natuurlijk ,versterkt of aanpasbaar staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Net als de Pixel 3 heeft deze Pixel 3a een bijzonder probleem. Het belvolume is zeer zwak. Als deze telefoon in je (rug)zak zit of je vertoeft in lawaaiige omgeving dan zal je veel telefoonoproepen missen. Jammer dat Google het oude probleem nog steeds niet opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
phobosdeimos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:19:
[...]

In jouw ogen waarschijnlijk wel.

Wit is alle kleuren evenredig vertegenwoordigd. Echter wanneer er te veel blauw in het wit zit, ervaren mensen het als frisser/witter. Daarom onverzadigen veel fabrikanten hun schermen met blauw.
Google echter en ook Apple calibreert hun schermen zo natuurgetrouw mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
STFU schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:30:
[...]
In jouw ogen waarschijnlijk wel.

Wit is alle kleuren evenredig vertegenwoordigd. Echter wanneer er te veel blauw in het wit zit, ervaren mensen het als frisser/witter. Daarom onverzadigen veel fabrikanten hun schermen met blauw.
Google echter en ook Apple calibreert hun schermen zo natuurgetrouw mogelijk.
Ik heb alle 3 de kleur settings getest. Night sight uitgeschakeld. Als ik de telefoon een "wit" scherm laat zien, en ik leg er dan een wit blad papier naast, dan was het telefoonscherm duidelijk warm geel. En als ik een foto gemaakt met de pixel 3a op de pixel toon, en dan m'n OnePlus one er naast leg, beide op neutraal kleuren profiel, dan ziet de foto er op de OnePlus een stuk mooier uit. Helderder, scherper, vollere kleuren (zonder overdreven te zijn). En dan nog het feit dat de pixel 3a een kleiner scherm oppervlakte heeft dan de OPO, wat me ook zwaar tegenviel.

Dit alles is natuurlijk persoonlijke smaak, ik hoef hier ook geen gelijk in te halen, ieder z'n eigen zin. Op reddit zie je echter wel meer mensen die hetzelfde ervaren.
Kleurecht of niet, ik heb graag dat wit overeenkomt met wat ik herken als wit in de werkelijkheid. En dat was bij mijn exemplaar verre van het geval. Nu blijkt Google ook flink last te hebben van QC problemen en zit er veel afwijking op elk scherm dus YMMV.

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 14-07-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STFU
phobosdeimos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb alle 3 de kleur settings getest. Night sight uitgeschakeld. Als ik de telefoon een "wit" scherm laat zien, en ik leg er dan een wit blad papier naast, dan was het telefoonscherm duidelijk warm geel. En als ik een foto gemaakt met de pixel 3a op de pixel toon, en dan m'n OnePlus one er naast leg, beide op neutraal kleuren profiel, dan ziet de foto er op de OnePlus een stuk mooier uit. Helderder, scherper, vollere kleuren (zonder overdreven te zijn). En dan nog het feit dat de pixel 3a een kleiner scherm oppervlakte heeft dan de OPO, wat me ook zwaar tegenviel.

Dit alles is natuurlijk persoonlijke smaak, ik hoef hier ook geen gelijk in te halen, ieder z'n eigen zin. Op reddit zie je echter wel meer mensen die hetzelfde ervaren.
Kleurecht of niet, ik heb graag dat wit overeenkomt met wat ik herken als wit in de werkelijkheid. En dat was bij mijn exemplaar verre van het geval. Nu blijkt Google ook flink last te hebben van QC problemen en zit er veel afwijking op elk scherm dus YMMV.
Het kan zijn dat jouw scherm niet goed is, maar volgens de metingen aan het scherm door Hardware.info zou het scherm erg goed gecalibreerd moeten zijn =>

https://nl.hardware.info/...4gb-purple/testresultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 01:15
Ik twijfel voor een vriendin tussen de pixel 3a en de pixel 3. Via de bruto/netto regeling van de werkgever is de pixel 3a +/- 250 euro en de pixel 3 +/- 335 euro (aangezien de pixel 3 nu voor 525 te koop is bij saturn).

Mij lijkt voor die 85 euro meer de pixel 3 de betere koop (betere hardware; zelfde software); of mis ik dan iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
3a heeft betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 23:41
pc01 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:47:
Ik twijfel voor een vriendin tussen de pixel 3a en de pixel 3. Via de bruto/netto regeling van de werkgever is de pixel 3a +/- 250 euro en de pixel 3 +/- 335 euro (aangezien de pixel 3 nu voor 525 te koop is bij saturn).

Mij lijkt voor die 85 euro meer de pixel 3 de betere koop (betere hardware; zelfde software); of mis ik dan iets ?
Het enige dat je mist bij de 3a is draadloos opladen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 01:15
merk je iets van het eventueel trager zijn van de telefoon ? waterdichtheid is op zich nog wel een dingetje denk ik. Van de pixel 3 vind ik wel fijn dat je er zo mee de zee kan inlopen; zwembad ; bad etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 07:00
pc01 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:40:
merk je iets van het eventueel trager zijn van de telefoon ? waterdichtheid is op zich nog wel een dingetje denk ik. Van de pixel 3 vind ik wel fijn dat je er zo mee de zee kan inlopen; zwembad ; bad etc...
Traag is de Pixel 3a zeker niet, hier merk je dan ook niks/weinig van. (Heb geen Pixel 3 voor vergelijk).
Het schijnt met foto's iets langer te kunnen duren voordat deze verwerkt is. Hier heb je bij het maken van de foto's echter geen last van.

Een waterdichte telefoon is fijn, maar zelfs met een waterdichte telefoon zou ik niet zomaar de zee inlopen ;-)

Succes met je keuze.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen