Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• atacama
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 03-01 00:09
Ik sta op het punt een pixel 3a te bestellen gezien de gps van mijn huidige xperia xz1 compact is overleden. Maar vraag mij af of het reboot/wifi probleem nu al is 'verdwenen'? Als ik het hier zo lees vallen de klachten mee (lees meer over andere verwachtingen van het scherm).

Na een dag rijden op de motor met zo af en toe een opmerking van de navigatie ben ik helemaal klaar daarmee. De Pixel 3a is qua formaat een redelijk alternatief, bij gebrek aan compacte telefoons die niet budget of heel oud zijn. Eigenlijk zijn formaat en accu mijn belangrijkste punten naast een redelijk schone Android versie. Deze pixel komt dan wel heel erg in de buurt.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-01 17:49
pc01 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:40:
merk je iets van het eventueel trager zijn van de telefoon ? waterdichtheid is op zich nog wel een dingetje denk ik. Van de pixel 3 vind ik wel fijn dat je er zo mee de zee kan inlopen; zwembad ; bad etc...
Waterdichtheid is niet voor zout water.

• pc01
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:38
Oei goed om te weten. Want ik heb mijn pixel 3 paar mee (in zwembroek) zee in genomen... Denk alleen vochtig geworden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

atacama schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:37:
Ik sta op het punt een pixel 3a te bestellen gezien de gps van mijn huidige xperia xz1 compact is overleden. Maar vraag mij af of het reboot/wifi probleem nu al is 'verdwenen'? Als ik het hier zo lees vallen de klachten mee (lees meer over andere verwachtingen van het scherm).

Na een dag rijden op de motor met zo af en toe een opmerking van de navigatie ben ik helemaal klaar daarmee. De Pixel 3a is qua formaat een redelijk alternatief, bij gebrek aan compacte telefoons die niet budget of heel oud zijn. Eigenlijk zijn formaat en accu mijn belangrijkste punten naast een redelijk schone Android versie. Deze pixel komt dan wel heel erg in de buurt.
Ik heb nergens last van. Het scherm is denk ik het minpunt van deze telefoon. Ik wilde ook compact, goede foto's, fijne batterij en snel. Ik kom van een drie jaar oude S7 af en ik ben met alles enorm tevreden. Enige is dat het scherm wat minder fel is en wat minder verzadigde kleuren heeft.

• atacama
JvS schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Ik heb nergens last van. Het scherm is denk ik het minpunt van deze telefoon. Ik wilde ook compact, goede foto's, fijne batterij en snel. Ik kom van een drie jaar oude S7 af en ik ben met alles enorm tevreden. Enige is dat het scherm wat minder fel is en wat minder verzadigde kleuren heeft.
Voordeel voor mij dat ik vanaf een Sony kom, geen overdreven kleuren zoals Samsung meestal wel heeft. Wat niet zegt dat Samsung niet mooi of fijn is maar de kleuren knallen meer dan natuurlijk is.
Ik heb de telefoon besteld, hoop dat die deze week nog binnen gaat komen :)

• atacama
Gisteren de Pixel 3a ontvangen. De eerste indruk is positief. 'handbaar' formaat, vooral niet te breedt, prima scherm qua oppervlak en kleur. De helderheid is inderdaad niet schrikbarend hoog, maar tot nu toe valt het mij niet tegen.

Ik moet wel even wennen aan het app menu. Vind zelf het 2x omhoog vegen niet erg logisch, net als het missen van de 3e knop die de geopende apps laat zien. Maar dat is meer gewenning dan een minpunt.
Nu nog leuk mee gaan spelen en puzzelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-11-2019
@atacama

Als het goed is komt de optie voor de klassieke navigatie knoppen weer terug met Android Q.

Edit: Goed nieuws!

Er komt eSim ondersteuning in NL!!
nieuws: Gerucht: T-Mobile begint half augustus met e-simondersteuning

Lorelei_7 wijzigde deze reactie 30-07-2019 17:54 (54%)

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-01 13:00

DarkUnreal

Postmaster General

Sinds gister ook een Pixel 3a bezitter. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen! Echter 1 vraag mbt de Google Assistent (misschien meer een google vraag dan een pixel vraag).

Als je een bluetooth speaker (inclusief microfoon) aansluit, kun je heel gemakkelijk de google assistant gebruiken. Echter, mits ik "Ok google" zeg, springt de assistant aan, maar gaat daarbij gelijk mijn telefoon aan (als in, scherm unlocked en assistant is zichtbaar).

Als je de telefoon in de broekzak heb, kunnen er dan rare dingen gebeuren (als het scherm aan gaat). Ik kan nergens in de settings iets vinden dat een extern apparaat de telefoon niet moet unlocken bij een assistant oproep.

Iemand een idee?

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
Van de week mijn pixel 2 verloren tijdens het mountainbiken. (Nog gezocht met find my phone maar de vinder vond het nodig om te proberen in te loggen en hem daarna uit te zetten 😑) Was gelukkig in Duitsland, dus direct een nieuwe pixel gekocht. Twijfelde nog even tussen de 3 en de 3a. Maar vanwege het prijsverschil en de niet al te grote verschillen, toch voor de 3a gekozen. Vind de plastic achterkant van de 3a een voordeel tov de glazen achterkant van de 3. Had voor m'n pixel 2 een spigen thin fit hoesje, denk dat ik weer dezelfde ga halen. Of heeft iemand nog goede ervaringen met een stevig hoesje wat de pixel niet veel dikker maakt?

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:39
stokmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:40:
Van de week mijn pixel 2 verloren tijdens het mountainbiken. (Nog gezocht met find my phone maar de vinder vond het nodig om te proberen in te loggen en hem daarna uit te zetten 😑) Was gelukkig in Duitsland, dus direct een nieuwe pixel gekocht. Twijfelde nog even tussen de 3 en de 3a. Maar vanwege het prijsverschil en de niet al te grote verschillen, toch voor de 3a gekozen. Vind de plastic achterkant van de 3a een voordeel tov de glazen achterkant van de 3. Had voor m'n pixel 2 een spigen thin fit hoesje, denk dat ik weer dezelfde ga halen. Of heeft iemand nog goede ervaringen met een stevig hoesje wat de pixel niet veel dikker maakt?
Dit hoesje wordt straks (samen met de telefoon) bezorgd, laat wel weten hoe die bevalt. (Vast stuk goedkoper te krijgen op amazon)

https://www.belsimpel.nl/...ase-zwart-google-pixel-3a

Edit: inmiddels ontvangen en in gebruik genomen. Doet me erg denken aan de Spigen voor mijn iPhone, deze is alleen wat stugger en de randen zijn sterker en groter. Mijn inziens prima hoesje zodat het niet te bulky wordt maar toch voldoende bescherming biedt.

kever678 wijzigde deze reactie 02-08-2019 20:19 (11%)

• atacama
Na een weekje in Frankrijk te hebben genoten van de zon en de telefoon nog steeds erg positief.
De telefoon voelt net zo soepel aan als mijn oude xperia xz1 compact. Het scherm is inderdaad niet fel. Over het algemeen niet storend, op enkele momenten zoals vol in de zon en een zonnebril op is het net te zwak, gelukkig is draaien zodat de zon niet in het scherm valt voor mij een prima oplossing ;-)

Enige waar ik last van heb is dat sygic (navigatie) en flitsmeister af en toe crashed. Ik denk dat dit vooral aan de app ligt, had dit ook wel eens op mijn vorige telefoon. Maar het lijkt nu iets frequenter. Ga denk ik eens een vraag stellen aan sygic hierover.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:33
Ik wil binnenkort een kort ritje naar Duitsland maken om een Pixel 3A op te halen. Ik verkies het maken van een ritje boven Google Store DE omdat er zich toch problemen kunnen voordoen met het betreffende exemplaar en ik niet helemaal gerust gesteld m.b.t. het retour proces van Google Store. Alleen een vraag...

Waar op te letten met het schem?
  • Is er kleurverschil tussen boven en beneden wanneer ik recht op het scherm kijk?
  • Is er verschil in helderheid tussen boven en beneden?
  • Treedt er een kleurverschil op wanneer ik met een vinger over het scherm doe swipen?
  • Moet ik ook nog vanuit een bepaalde hoek (vanaf links/onder/rechts/boven) naar het scherm kijken?
Het is me niet helemaal duidelijk wat het 'echte' probleem kan zijn met het scherm.Ik begrijp dat het scherm 'yellowish' kan zijn en dat het niet al te fel is, maar dat dit gewoon bij het toestel hoort; lost ervan of je ervan houdt of niet. Het gaat me puur om het probleem of de problemen die zich met ongelukkige exemplaren voordoen.

Ik wil zodra ik uit de winkel stap het toestel aanzetten en kijken of het toestel voldoet, maar tast momenteel een beetje in het duister waar ik nu precies op moet letten :+.

En kan ik het beste hiervoor de camera richten op een wit vlak of hoe reproduceer ik het het makkelijkste.

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:11:
Ik wil binnenkort een kort ritje naar Duitsland maken om een Pixel 3A op te halen. Ik verkies het maken van een ritje boven Google Store DE omdat er zich toch problemen kunnen voordoen met het betreffende exemplaar en ik niet helemaal gerust gesteld m.b.t. het retour proces van Google Store. Alleen een vraag...

• Is er kleurverschil tussen boven en beneden wanneer ik recht op het scherm kijk?
  • Treedt er een kleurverschil op wanneer ik met een vinger over het scherm doe swipen?
  • Moet ik ook nog vanuit een bepaalde hoek (vanaf links/onder/rechts/boven) naar het scherm kijken?
Het is me niet helemaal duidelijk wat het 'echte' probleem kan zijn met het scherm.Ik begrijp dat het scherm 'yellowish' kan zijn en dat het niet al te fel is, maar dat dit gewoon bij het toestel hoort; lost ervan of je ervan houdt of niet. Het gaat me puur om het probleem of de problemen die zich met ongelukkige exemplaren voordoen.

Ik wil zodra ik uit de winkel stap het toestel aanzetten en kijken of het toestel voldoet, maar tast momenteel een beetje in het duister waar ik nu precies op moet letten :+.

En kan ik het beste hiervoor de camera richten op een wit vlak of hoe reproduceer ik het het makkelijkste.
Tsja, ik merk niks geks aan mijn scherm en op volgens mij een Tweaker na heb ik er weinig over gehoord. Ik zou zeggen zet een witte wallpaper op, bekijk wat foto's en als het er goed uit ziet is het goed toch? Maakt het dan veel uit of de calibratie (iets) te flets/warm/geel/blauw is en sowieso, wat is überhaupt goed in deze?

En stel dat je in vergelijking met je vorige telefoon merkt dat het telefoon fletser/warmer/geler/blauwer is, dan vraag ik me ook af of je dat na een week nog ziet en je daar echt aan stoort.

Als er inderdaad een zichtbaar verschil in bovenkant/onderkant zit zou ik dat niet willen, maar ook daarover heb ik weinig gelezen.

• kever678

Zelf geen enkel probleem met het scherm. Uniform en geen afwijkende kleuren.

Niet heel fel maar valt me niks tegen, nog niet gehad dat het niet leesbaar was.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:33
Oké, dus feitelijk een storm in een glas water... een paar incidenten daargelaten. Ik denk ik vraag zekerheidshalve maar even na.

Dus waar het eigenlijk op neerkomt is... kijk of ie je bevalt en bevalt ie je niet dan gaat een ander exemplaar van het toestel je ook niet bevallen ;)

Dat is helemaal mooi; maakt het leven een stuk gemakkelijker :P

Gim wijzigde deze reactie 06-08-2019 11:30 (10%)

• stokmeister
Ik was vorige week in een Duitse Saturn, daar lag een Pixel3XL met een geel beeldscherm. Ik dacht eerst dat de nachtverlichting aan stond, maar lag echt aan het scherm. Ook waren de afbeeldingen van de apps er een soort van ingebrand. Komt denk ik omdat ie er al een tijdje ligt. Dat was vrij duidelijk zichtbaar in vergelijking met de andere pixel telefoons die daar lagen. Afgelopen weekend was er ook een aanbieding voor de 3aXL, je kreeg daar een Google home hub bij. Misschien handig om de aanbiedingen van de Saturn en Mediamarkt even in de gaten te houden.

• Lorelei_7
@Gim

Ik zou ook gelijk ff checken of je luidspreker uitsparingen netjes uitgelijnd zijn. Dat kun je ook makkelijk aan de buitenkant zien, dus dat kost nauwelijks tijd. En het is toch slordig als een van die gaten scheef zit en vervelend als je er later achter komt.

Verder kun je bij Mediamarkt op de website zien in welke vestigingen ze waarschijnlijk je gewenste toestel nog hebben. Ikzelf was blij dat ik dat gecheckt had, want bij verschillende winkels was hij uitverkocht en ik had uiteindelijk het laatste exemplaar dat over was op dat moment in MM Koblenz.

En wees voorbereid dat ze je waarschijnlijk een schade verzekering erbij proberen aan te smeren. "Nee, dankjewel." in het duits is "Nein, danke."

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Euler212 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:17:
Tsja, ik merk niks geks aan mijn scherm en op volgens mij een Tweaker na heb ik er weinig over gehoord. Ik zou zeggen zet een witte wallpaper op, bekijk wat foto's en als het er goed uit ziet is het goed toch? Maakt het dan veel uit of de calibratie (iets) te flets/warm/geel/blauw is en sowieso, wat is überhaupt goed in deze?

En stel dat je in vergelijking met je vorige telefoon merkt dat het telefoon fletser/warmer/geler/blauwer is, dan vraag ik me ook af of je dat na een week nog ziet en je daar echt aan stoort.

Als er inderdaad een zichtbaar verschil in bovenkant/onderkant zit zou ik dat niet willen, maar ook daarover heb ik weinig gelezen.
Mijn 1e exemplaar had een scherm met zichtbaar colour-shift onder en boven onder een rechte kijkhoek. Op fora zijn er wel wat meldingen van. Schermtint wijzigt hier onder kijkhoeken ook zichtbaar; bij kleine hoek wordt ie al kouder, verder schuin houden wordt ie weer warmer, en nog schuiner gaat ie weer koeler. In enkele reviews wordt het ook benoemd, bijvoorbeeld de videoreview van MKBHD en van XDA het displayreview. Tsja, het is ook OLED-eigen, voor een deel exemplaar-afhankelijk (kennelijk afhankelijk van waar je OLED-scherm ergens zat in het grote scherm waaruit ie uit gefabriceerd is, als ik iemand op Reddit mag geloven, maar ook de polarizer die Google gebruikt wordt als schuldige genoemd) maar voor een groter deel persoonsafhankelijk ben ik inderdaad ook achtergekomen. Ik heb het toestel aan anderen laten zien en die zagen het gewoon niet. Pas nadat ik het uitlegde wat ik zie, zeiden ze: verhip nu zie ik het, maar is toch niet storend? Pakte ze hun eigen OLED-scherm erbij, en zagen ze het inderdaad ook. Oeps, sorry ;-). Door die inzichten en wat ik online heb nagevraagd en gelezen, heb ik het 2e toestel maar gehouden en ben hem gaan gebruiken (heeft echt 2 maanden ongebruikt hier gelegen). Ik ben er nu ook al wel grotendeels aan gewend. Nog eens een paar Samsungs getest bij de MM, en daar zag ik het effect ook wel, maar het is zeker iets dat verschilt per merk/type en dan ook nog eens per exemplaar. Mijn voorgaande telefoon, een Xperia, had echt een enorm blauw scherm. Als ik die nu even erbij pak, valt dat pas op.
  • Bij mijn eerste exemplaar wel, 2e niet. Niet zozeer helderheid trouwens, maar kleurtint (blauw/groen/rood) (omgeruild bij MM Krefeld).
  • Nee/nauwelijks.
  • Dat ervaar ik wel, de kanteling die het toestel in mijn hand maak geeft een voor mij zichtbare verandering in kleurtemperatuur van warm naar koel.
  • Elke kijkhoek is relevant en geeft in mijn geval vanaf een bepaalde hoek een kleurtint-verschil. Sommigen zeggen pas na meer dan 45 graden, andere al veel eerder. Ik val in de laatste groep.
Zie ook deze eerdere post voor visuele ondersteuning. PM me gerust als je meer vragen hebt.

draakhoofd wijzigde deze reactie 08-08-2019 13:31 (45%)

• kever678
Zijn er hier mensen die de Prime video app gebruiken?

Krijg hier rondom gigantische zwarte balken bij het afspelen van een video. Probleem heb ik niet bij YouTube, Netflix etc.

• Lorelei_7
@kever678

Ik heb die app op mijn tablet, maar hij flipt de hele tijd. Dus ik kijk maar in de browser, dat gaat veel beter dan in de app.

• kever678
Lorelei_7 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:04:
@kever678

Ik heb die app op mijn tablet, maar hij flipt de hele tijd. Dus ik kijk maar in de browser, dat gaat veel beter dan in de app.
Goed idee, browser maar tijdje gebruiken dan

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:08
Cross-post vanuit het 3(XL) topic:
Kiwi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:14:
nieuws: T-Mobile begint met aanbieden van e-sim in Nederland

Zojuist de eSIM geactiveerd op mijn 3XL, verliep allemaal vlekkeloos. Scheelt weer gedoe met het bewaren van je oude simkaart in het buitenland :)

AllesOverCrypto.nl

• mkools24
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:48
Vraagje hopelijk weet iemand dit, ik heb alle notificaties voor Whatsapp uitstaan, het enige wat ik wil bij een nieuw bericht is het icoontje bovenin en het LED lampje, meer niet.

Maar m'n Pixel 3A blijft stug vibreren bij ieder nieuw Whatsapp berichtje, rara hoe kan dit. Ik heb vibrate op alle mogelijke plekken uitgeschakeld.

Bij Telegram werkt dit wel gewoon, iemand een idee?

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:31
mkools24 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:09:
Vraagje hopelijk weet iemand dit, ik heb alle notificaties voor Whatsapp uitstaan, het enige wat ik wil bij een nieuw bericht is het icoontje bovenin en het LED lampje, meer niet.

Maar m'n Pixel 3A blijft stug vibreren bij ieder nieuw Whatsapp berichtje, rara hoe kan dit. Ik heb vibrate op alle mogelijke plekken uitgeschakeld.

Ook in Settings - Apps - Whatsapp - Meldingen? Je kan daar ook kijken of je bijvoorbeeld bij Groepsberichten bij Gedrag wat anders probeert. Bijvoorbeeld Zonder geluid weergeven

• mkools24
Amelandbor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Ook in Settings - Apps - Whatsapp - Meldingen? Je kan daar ook kijken of je bijvoorbeeld bij Groepsberichten bij Gedrag wat anders probeert. Bijvoorbeeld Zonder geluid weergeven
Yep, notification tone op silent. Vibrate off. Zowel voor meldingen als groups.

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:31
mkools24 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Yep, notification tone op silent. Vibrate off. Zowel voor meldingen als groups.
Ik heb daar 4 verschillende opties, misschien die andere eens proberen. In Whatsapp zelf heb je ook trillen uit staan? Probeer die eens op default te zetten als je het in Android uit heb staan of andersom?

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-01 16:54
mkools24 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:09:

Heeft de Pixel 3a(XL) een led lampje? :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Beefhead schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:05:
[...]

Heeft de Pixel 3a(XL) een led lampje? :?
De 3a heeft geen notificatieled, maar wel een ledlampje / flitser. Hier wordt-ie niet voor notificaties gebruikt overigens. Zou niet eens weten hoe je dat in kan stellen.

• Lorelei_7
3 september komt de Android 10 update. Ik ben benieuwd of die nou definitief dual sim support met zich meebrengt... Met eSIM wordt het dan mogelijk om een tweede nummer aan je telefoon te verbinden. Je WhatsApp account is wel nog steeds maar aan één van beide nummers verbonden. Op telefoons van Samsung, Huawei en Xiaomi (met MIUI) kun je WhatsApp een tweede keer installeren voor je andere nummer. De fabrikant heeft de ondersteuning hiervoor ingebouwd in hun Android schil. Op Pixel telefoons heb je er een extra app uit de Play Store voor nodig. Het zou bijvoorbeeld moeten kunnen met Shelter van Paper Airplane Dev Team.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 21:15
Lorelei_7 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:45:
3 september komt de Android 10 update. Ik ben benieuwd of die nou definitief dual sim support met zich meebrengt... Met eSIM wordt het dan mogelijk om een tweede nummer aan je telefoon te verbinden. Je WhatsApp account is wel nog steeds maar aan één van beide nummers verbonden. Op telefoons van Samsung, Huawei en Xiaomi (met MIUI) kun je WhatsApp een tweede keer installeren voor je andere nummer. De fabrikant heeft de ondersteuning hiervoor ingebouwd in hun Android schil. Op Pixel telefoons heb je er een extra app uit de Play Store voor nodig. Het zou bijvoorbeeld moeten kunnen met Shelter van Paper Airplane Dev Team.
Of gewoon WhatsApp Business installeren voor het tweede nummer :)

• andre51
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 24-10-2019
Ik heb één vervelende issue. Ik heb de pixel 3a sinds 2 maanden. Ik ben buitengewoon tevreden, ik moest alleen even wennen aan de helderheid van het scherm buiten. De foto kwaliteit, de belangrijkste reden om de pixel 3a te kopen, is buitengewoon goed. Soms zijn de foto's met de pixel gemaakt, mooier dan die van mijn Sony rx100 IV camera (toch een hele fijne camera :)
Maar waar ik tegenaan loop is dat ik *locatie opslaan* heb aanstaan bij camera instellingen, en ik soms de melding krijg *locatie onbekend*. De volgende foto geeft dan bv wel weer de locatie aan in Google Maps ?
Heel irritant, omdat ik veel vakantie foto's ga maken en de juiste locatie juist heel handig is. Ik kom er niet achter waarom de ene keer de locatie wel wordt opgeslagen en de volgende keer niet?? Iemand suggesties, ervaringen hiermee??

• andre51
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 24-10-2019
Pathogen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:28:
Nu ruim een week in bezit en wat een heerlijk toestel! Ik ben prima gewend geraakt aan de pill-knop ipv de klassieke layout.
Syncen met mijn Garmin horloge via Bluetooth gaat beduidend sneller dan via een Galaxy S7 of een Nexus 5. Het is echt duidelijk dat ik weer een current-gen apparaat in handen heb.

Ik ben nog niet helemaal blij met de grootte van het toestel, met name met één hand bedienen valt me tegen. De hoeveelheid scherm is verder wel fijn en het feit dat er ook nog wat ruimte zónder scherm is, om de telefoon vast te houden, vind ik ook wel prettig.

Heb er nog snel een hoesje voor kunnen scoren vóórdat ik een dagje festival deed. Een "Mobigear Brushed Carbon Fiber Shockproof Hoesje Zwart Google Pixel 3a" en voor het geld doet dat prima z'n werk. zit niet te los, er is wat clearance van het scherm als je de telefoon ondersteboven legt, het rubber is gewoon stevig en de fingerprint scanner is nog goed te bereiken.
De cutout voor het Google-logo.. mja dat had niet gehoeven. Vind het een beetje lame, er kan natuurlijk vuil tussen en zonder die cutout was het nog makkelijker geweest om op de tast de telefoon correct te orienteren.
Van het brushed rubber weet ik nog niet of ik het nou leuk vind of raar aanvoelen, maar het ziet er prima uit en de grip is ook goed.

Dan de batterijduur... Standby is dit een geweldige telefoon! En laat ik nu juist iemand zijn die zijn telefoon niet veel gebruikt op een dag :) Ik kan letterlijk meer dan 48 uur doen met een volle accu en dat is gewoon heerlijk. Ook een dag waarop ik veel plaatjes schiet gaat prima.

Verder gewoon erg weinig op aan te merken.

Mijn 3a gebruikte gedurende 8 uur 's nachts op vliegstand ongeveer 6 % power... Ik heb dat weergave van gespeelde nummers uitgezet, nadat ik las dat die iedere minuut *luistert * of er muziek speelt. Daarna zakte het stroomverbruik van 6 naar 2 % gedurende de nacht.

[...]

Nope, hier werkt dat normaal.

• PinballRulez
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-10-2019
Vandaag een Pixel 3a XL gehaald bij de Mediamarkt in Duitsland (Krefeld) voor € 399,-

• draakhoofd
  • Niet online
De Android 10 update druppelt hier binnen, ben benieuwd!

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-01 23:27
Update van 9 naar 10 zojuist gelukt hier op een 3a. Verder nog niet echt een mening over, behalve dat het aardig vlot ging (update van 1118MB)

• pox-ie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 25-10-2019
hier al android 10 op mijn pixel 2 gezet... op mijn 3a krijg ik nog niks... Ik wacht er ook nog maar ff mee want ziggogo app werkt niet :(

• karimski
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-09-2019
Zal je altijd zien. Wordt de update gereleased als je op Bali zit. Prut internetverbinding hier dus wordt wachten tot ik weer in NL ben. Iemand met een 3a die al een eerste ervaring kan en wil delen?

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 08:31
Eerste ervaring is goed. ZiggoGo werkt inderdaad niet, verder nog niks tegengekomen. Guestures zijn wel even wennen denk ik, maar lijkt wel heel fijn te zijn als ik er straks aan gewend ben. Ik zat nog op de oude Android Auto, maar die is nu ook om naar de nieuwe (met muziekcontrols onderin het beeld), is ook wel fijn.

Live Caption zit er voorlopig nog niet in:
https://support.google.com/pixelphone/thread/13523735?hl=en
Ik ben benieuwd of dit ook voor Nederlands komt, weet iemand dat misschien?

• draakhoofd
  • Niet online
Ik gebruik Nova Launcher, en dan werken de nieuwe gestures niet helaas. Even kijken of ik terug zal gaan naar de Pixel Launcher. Voor de rest werkt het allemaal erg soepel, geen echte grote nieuwe dingen voor mijn gebruik. Wel een nadeel voor mij: het Ambient Display (die ik niet op always-on heb) gaat niet meer aan na een double tap to wake. Je komt in 10 meteen in het lockscreen. Heb dit nu 'opgelost' met een compleet zwarte lockscreen, dan komt het alsnog in de buurt van hoe het was.

draakhoofd wijzigde deze reactie 04-09-2019 10:15 (5%)

• drogeworst
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09-01 22:01
karimski schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:36:
Zal je altijd zien. Wordt de update gereleased als je op Bali zit. Prut internetverbinding hier dus wordt wachten tot ik weer in NL ben. Iemand met een 3a die al een eerste ervaring kan en wil delen?
Natuurlijk! Mijn update van 9 naar 10 van mijn Google Pixel 3a was 1188,8 Mb groot. Updaten duurt totaal ongeveer een uurtje. Er verschijnen een reeks van meldingen over de toegangsrechten wb de Play Store irt locatie. Deze meldingen losten zich bij mij na 5 keer automatisch op en hadden verder geen gevolgen.

De feel en look is na de update niet heel erg gewijzigd vind ik. Systeem is ook niet sneller of langzamer geworden. Dark theme is een leuke toevoeging en het lockscreen ziet er iets gelikter uit.

Het enige dat niet werkt is de ABN AMRO Wallet-app (betalen met NFC). Ik heb hierover contact gehad met ABN AMRO helpdesk. Zij gaven aan dit zo snel mogelijk te willen oplossen.

Veel plezier op Bali trouwens ;)

niet te kauwen dit...

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ik kon de SNS NFC betalen app gewoon af en aanmelden (opnieuw toestel machtigen als het ware) en toen werkte het weer. Ik push de update altijd via adb, dacht dat het daardoor kwam.

Chris.nl wijzigde deze reactie 04-09-2019 11:07 (21%)

• PinballRulez
Ik heb sinds gisteren een Pixel 3a XL en krijg iedere keer de melding 'Google-toetsenbord-Indisch toestemming gevraagd voor account xxxxxxx'

Ik ben deze taal niet machtig dus ik heb al een paar keer aangegeven om toestemming te weigeren, maar de melding blijft terugkomen.

Iemand advies hoe hier mee om te gaan?

• El_Presidento
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-01 13:59
Hulp vraag!

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien welke apparaten via mijn mobiele hotspot zijn verbonden?

Bij Hotspot en tethering zie ik:
Wifi-hotspot
1 apparaat verbonden

Bij Wifi-hotspot staat:
Aan
Naam hotspot
Beveiliging
Wachtwoord hotspot
Geavanceerd

Maar ik kan nergens vinden waar ik kan zien welke apparaten er verbonden zijn.

• drogeworst
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09-01 22:01
PinballRulez schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:45:
Ik heb sinds gisteren een Pixel 3a XL en krijg iedere keer de melding 'Google-toetsenbord-Indisch toestemming gevraagd voor account xxxxxxx'

Ik ben deze taal niet machtig dus ik heb al een paar keer aangegeven om toestemming te weigeren, maar de melding blijft terugkomen.

Iemand advies hoe hier mee om te gaan?
Ik heb deze app verwijderd. Voor de meeste Nederlanders is deze app niet nuttig. Op eigen risico:

Instellingen > Apps&Meldingen > Alle apps > Google Toetsenbord Indisch > Opslag&cache (cache wissen, opslag wissen) > Nu stoppen, verwijderen

Dit werkte voor mij goed.

niet te kauwen dit...

• PinballRulez
drogeworst schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:40:
[...]

Ik heb deze app verwijderd. Voor de meeste Nederlanders is deze app niet nuttig. Op eigen risico:

Instellingen > Apps&Meldingen > Alle apps > Google Toetsenbord Indisch > Opslag&cache (cache wissen, opslag wissen) > Nu stoppen, verwijderen

Dit werkte voor mij goed.
Dankjewel ;)

• serox99
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 11:18
Iemand al esim met Tmobile aan de praat?
Wil dual sim ivm werknummer en ben het zat om met 2 telefoons rond te lopen.

https://www.theverge.com/...support-android-10-google

• Chris.nl
  • Niet online
serox99 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:53:

Kiwi in "[Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie"

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:32

dbzfan

Nee.

Android 10 draait als een zonnetje hier.. geen grote update tov Android 9 omdat ik de gestures niet gebruik maar het gevoel dat je wat meer controle hebt over de permissions van verschillende apps is wel fijn!

• Lorelei_7
draakhoofd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:13:
Ik gebruik Nova Launcher, en dan werken de nieuwe gestures niet helaas.
Ik heb ook Nova Launcher, vooral omdat ik van die irritante zoekbalk op mijn scherm afwilde. Het ontbreken van gestures is geen issue voor mij. Ik zat juist op Android 10 te wachten omdat Google beloofd heeft daarmee de optie van klassieke navigatie met 3 knoppen terug te brengen. Dat is inderdaad gebeurd en ik ben er helemaal blij mee. 😁

• KingDurk
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:50
Een vraagje. In android 9 liep de zoekbalk bij de instellingen wel eens vast. Nu heb ik android 10 en is de zoekbalk bij de instellingen helemaal weg. Enig idee waar ik dit kan instellen? Het is toch makkelijk

• karimski
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-09-2019
drogeworst schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:50:
[...]

Natuurlijk! Mijn update van 9 naar 10 van mijn Google Pixel 3a was 1188,8 Mb groot. Updaten duurt totaal ongeveer een uurtje. Er verschijnen een reeks van meldingen over de toegangsrechten wb de Play Store irt locatie. Deze meldingen losten zich bij mij na 5 keer automatisch op en hadden verder geen gevolgen.

De feel en look is na de update niet heel erg gewijzigd vind ik. Systeem is ook niet sneller of langzamer geworden. Dark theme is een leuke toevoeging en het lockscreen ziet er iets gelikter uit.

Het enige dat niet werkt is de ABN AMRO Wallet-app (betalen met NFC). Ik heb hierover contact gehad met ABN AMRO helpdesk. Zij gaven aan dit zo snel mogelijk te willen oplossen.

Veel plezier op Bali trouwens ;)
Bedankt!!!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Nog tips voor goede TPU case en screen protector voor de 3a?
Heb de spigen liquid crystal op het oog. Nadeel dat ie in Nederland nogal duur is in vergelijking met amazon en amazon.de deze niet naar Nederland stuurt.
Screen protectors is ook lastig, op amazon.de zijn er niet heel reviews voor de pixel 3a versies. Wel belangrijk omdat er kennelijk nogal wat zijn die niet goed passen.
Vond wel deze op amazon.com, maar dan moet ie uit de US komen.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-01 17:49
Exocet schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:47:
Nog tips voor goede TPU case en screen protector voor de 3a?
Heb de spigen liquid crystal op het oog. Nadeel dat ie in Nederland nogal duur is in vergelijking met amazon en amazon.de deze niet naar Nederland stuurt.
Screen protectors is ook lastig, op amazon.de zijn er niet heel reviews voor de pixel 3a versies. Wel belangrijk omdat er kennelijk nogal wat zijn die niet goed passen.
Vond wel deze op amazon.com, maar dan moet ie uit de US komen.
Bij Knaldeals.com had ik het volgende (voor de XL, maar volgens mij hebben ze het ook voor de 3a):
Just in Case Tempered Glass Google Pixel 3a XL 1 1 € 13,00
Google Pixel 3a XL Hoesje Spigen Rugged Armor Zwart 1 1 € 17,95
Totaal € 30,95
Glas past ok, er zit een heel dun stripje boven de luidspreker, daar hecht hij niet meer. Langs de zijkant zit ook een heel klein streepje wat niet plakt (halve mm denk ik), maar in de praktijk merk ik daar nks van.

• stokmeister
Ik heb de spigen thin fit en ook de screenprotector van spigen. Beide besteld op Amazon.com. Protector plakt goed en de case bevalt ook goed. Er zit een beetje stroeve structuur op de achterkant waardoor hij lekker vast houdt.

• Exocet
  • Niet online
stokmeister schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:24:
Ik heb de spigen thin fit en ook de screenprotector van spigen. Beide besteld op Amazon.com. Protector plakt goed en de case bevalt ook goed. Er zit een beetje stroeve structuur op de achterkant waardoor hij lekker vast houdt.
Die thin fit is ook erg mooi ja.
Zit je met beide items dan niet boven de grens dat je invoerkosten moet gaan betalen?

• stokmeister
Exocet schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:05:
[...]

Die thin fit is ook erg mooi ja.
Zit je met beide items dan niet boven de grens dat je invoerkosten moet gaan betalen?
Totaal prijs was net geen 30$, inclusief verzendkosten. Hoesje was 10$ en screenprotector 9$. Volgens mij had ik gekozen voor snellere verzending. Ik hoefde geen invoerkosten te betalen.

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:48

KL643

reinaroundtheglobe

Vraagje over dual sim. Las dat dit nu toegevoegd is met de update naar Android 10. Ik gebruik 2 fysieke simkaarten. sim1 T mobile sim voor Nederland en daarnaast sim 2 Surf&Roam only data voor datagebruik buitenland op mijn Samung S9. Zodra ik in het buitenland ben, verander ik de data van sim1 naar sim2 (telefoon blijft op sim1). Kan dit nu ook op de Pixel 3a of Pixel 3?

reinaroundtheglobe

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 21:15
KL643 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:15:
Vraagje over dual sim. Las dat dit nu toegevoegd is met de update naar Android 10. Ik gebruik 2 fysieke simkaarten. sim1 T mobile sim voor Nederland en daarnaast sim 2 Surf&Roam only data voor datagebruik buitenland op mijn Samung S9. Zodra ik in het buitenland ben, verander ik de data van sim1 naar sim2 (telefoon blijft op sim1). Kan dit nu ook op de Pixel 3a of Pixel 3?
Nee, er kunnen geen twee fysieke sim kaarten in je Pixel.
Als je voor je NL T-Mobile sim esim aanvraagt, kan de ander sim ook in je Pixel.

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:21
Ik heb in mijn vakantie helaas een barst gekregen in het scherm van mijn Pixel 3a. Dit is gebeurd in de auto terwijl hij in de houder zat voor navigatie. Ik vermoed dat warmte een rol heeft gespeelt met het breken van het scherm.

Nu heb ik contact gezocht met google omdat ik het scherm wil laten maken. Helaas valt dit buiten garantie echter wil ik hem alsnog laten repareren. Vervolgens krijg ik van google het antwoord dat er geen reparatiecentrum in NL is voor reparaties buiten de garantie. Ik moest zelf op zoek gaan naar een reperateur die mijn telefoon wilt repareren.

Heeft iemand hier al ervaring met buiten garantie vallende reparaties en zo ja waar en hoe hebben jullie dit geregeld?

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• nuance
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-01 14:19
serox99 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:53:

Yup. Heb zojuist mijn (werk) sim van T-mobile laten omzetten naar e-sim en deze is nu naast mijn eigen fysieke sim actief. Enige gekke is dat het '+' knopje voor het toevoegen van de tweede sim eerst onzichtbaar was en pas na een herstart van de mobiel zichtbaar werd.

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Roy1985 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:03:
[...]

Nee, er kunnen geen twee fysieke sim kaarten in je Pixel.
Als je voor je NL T-Mobile sim esim aanvraagt, kan de ander sim ook in je Pixel.
Dat zou een optie kunnen zijn, thanks.

reinaroundtheglobe

• Chris.nl
  • Niet online
Ik weet niet wanneer het erin geslopen is, maar met m'n Vodafone SIM is de 3a nu ook geschikt voor VoLTE en VoWiFi. Toen ik um kocht was dit nog niet zo, prettig geregeld imo.

Chris.nl wijzigde deze reactie 11-09-2019 20:16 (31%)

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit topic, maar heeft iemand bellen via Wifi werkend gekregen met T-Mobile? Mobiel bereik hier is slecht in een nieuw huis, maar wifi voldoende :)
Pixel lijn staat niet bij T-Mobile op de site als ondersteunende toestellen...

• Lorelei_7
KL643 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:15:
Alleen de Pixel 3a is dual sim geworden met de update naar Android 10. De Pixel 3a is nu Dual Sim Dual Standby (DSDS). De Pixel 3 is nog steeds Dual Sim Single Standby (DSSS). DSSS is eigenlijk niet echt dual sim. In de praktijk betekent DSSS dat je moet kiezen op welke sim je bereikbaar wilt zijn. Als je de eerste sim hebt gekozen, kun je niet gebeld worden op je tweede sim. Pas als je de tweede sim selecteert, kun je daarop gebeld worden. Maar dan ben je onbereikbaar op je eerste sim. Bij DSDS ben je wel bereikbaar op beide nummers. Alleen op het moment dat je daadwerkelijk gebeld wordt, kun je tijdens het gesprek even niet gebeld worden op de andere sim. Zowel bij DSDS als DSSS moet je 1 simkaart aanwijzen voor je internet.

Nou is het waarschijnlijk voor jou geen issue om bij DSSS niet gebeld te kunnen worden op je data simkaart. Maar wat wel misschien vervelend kan zijn... Als je in het buitenland zit en je kunt niet gebeld worden op je gewone sim. Ik vermoed namelijk bij DSSS, dat je niet apart kunt selecteren welke kaart je wilt gebruiken voor internet en met welke je wilt bellen / gebeld worden. Dus ik denk dat de Pixel 3 dan misschien geen optie is voor jou. De Pixel 3a is wel een echte dual sim. Maar dat is een midrange telefoon. Wil je in snelheid een stapje terug doen van je S9? Misschien is de Pixel 4 toch interessanter voor jou. Die wordt waarschijnlijk op 15 oktober gelanceerd.

• KL643

KL643

reinaroundtheglobe

Lorelei_7 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:36:
[...]

Alleen de Pixel 3a is dual sim geworden met de update naar Android 10. De Pixel 3a is nu Dual Sim Dual Standby (DSDS). De Pixel 3 is nog steeds Dual Sim Single Standby (DSSS). DSSS is eigenlijk niet echt dual sim. In de praktijk betekent DSSS dat je moet kiezen op welke sim je bereikbaar wilt zijn. Als je de eerste sim hebt gekozen, kun je niet gebeld worden op je tweede sim. Pas als je de tweede sim selecteert, kun je daarop gebeld worden. Maar dan ben je onbereikbaar op je eerste sim. Bij DSDS ben je wel bereikbaar op beide nummers. Alleen op het moment dat je daadwerkelijk gebeld wordt, kun je tijdens het gesprek even niet gebeld worden op de andere sim. Zowel bij DSDS als DSSS moet je 1 simkaart aanwijzen voor je internet.

Nou is het waarschijnlijk voor jou geen issue om bij DSSS niet gebeld te kunnen worden op je data simkaart. Maar wat wel misschien vervelend kan zijn... Als je in het buitenland zit en je kunt niet gebeld worden op je gewone sim. Ik vermoed namelijk bij DSSS, dat je niet apart kunt selecteren welke kaart je wilt gebruiken voor internet en met welke je wilt bellen / gebeld worden. Dus ik denk dat de Pixel 3 dan misschien geen optie is voor jou. De Pixel 3a is wel een echte dual sim. Maar dat is een midrange telefoon. Wil je in snelheid een stapje terug doen van je S9? Misschien is de Pixel 4 toch interessanter voor jou. Die wordt waarschijnlijk op 15 oktober gelanceerd.
Dank voor de heldere uitleg :) Ik kijk het nog even aan de komende weken. Kwa snelheid maakt het mij allemaal niet zoveel uit. Ik gebruik mijn telefoon alleen voor WA,mail en internet alleen wil ik er op camera erop vooruit gaan. Vandaar dat ik nu een beetje aan het kijken ben wat voor mij een interessante optie is. De Huawei P30 Pro of de Google Pixel 3a /4, both evil :+ De 3 is dan geen optie in dit geval omdat idd beide kaarten moeten werken.

reinaroundtheglobe

• Lorelei_7
Ik ben benieuwd of iemand gaat proberen om meerdere eSims tegelijk voor dezelfde telefoon aan te vragen. Als dat werkt en je kunt er ook nog een plastic simkaart bij doen, dan heb je dus een triple sim, of eigenlijk een multi sim telefoon. Dat kan wel handig zijn, bijvoorbeeld op vakantie.

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-01 00:27
Lorelei_7 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:21:
Ik ben benieuwd of iemand gaat proberen om meerdere eSims tegelijk voor dezelfde telefoon aan te vragen. Als dat werkt en je kunt er ook nog een plastic simkaart bij doen, dan heb je dus een triple sim, of eigenlijk een multi sim telefoon. Dat kan wel handig zijn, bijvoorbeeld op vakantie.
Nog beter idee is om je telefoon thuis te laten tijdens vakanties.

• Lorelei_7
@Sakerhetz

Dat hangt er vanaf wat voor soort vakantie / reis het is en waar je behoefte aan hebt.

Ik ga jou niet vertellen wat je op je vakantie moet doen.

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-01 00:27
Lorelei_7 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:42:
@Sakerhetz

Dat hangt er vanaf wat voor soort vakantie / reis het is en waar je behoefte aan hebt.

.

@lorelei_7 Begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.

Lorelei_7 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:42:

@Sakerhetz

• Lorelei_7
@Sakerhetz

Ja, sommige mensen zijn zeker moeilijk te begrijpen.

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

Google assistant op de Pixel 3a is maar apart. Als ik een afspraak wil maken, snapt google de tijds aanduiding niet.

"Maak een afspraak op <datum> "gaat goed. Maar daarna vraagt de assistant, "hoe laat" en daar gaat het helemaal mis.

De tijds aanduiding bij de eerste vraag werkt beter "Maak een afspraak op <datum> om <tijd>".

Maar dat laatste werkt nu ook weer niet. Aan het eind vraagt de assistant "Hoe laat is de afspraak" om vervolgens weer niks te snappen van "8 uur 's avonds, of 20:00, or 20uur"

Hoe kun je nu via de assistant een calender item maken op de pixel3a

(bij gebrek aan een algeheel assistant topic, post ik hem ff hier)

• thijsken
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09-01 18:46
Hoe heb je dit gedaan gezien het feit dat de Pixel nog niet ondersteund wordt?
Kiwi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:15:
Cross-post vanuit het 3(XL) topic:

[...]

• Kiwi
thijsken schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:08:
Hoe heb je dit gedaan gezien het feit dat de Pixel nog niet ondersteund wordt?

[...]
Pixel wordt niet genoemd als ondersteund apparaat (omdat deze niet in NL verkocht wordt waarschijnlijk) maar is zeker wel ondersteund. Zolang het apparaat maar esim ondersteund.

AllesOverCrypto.nl

• thijsken
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09-01 18:46
Ah dus we is wezenlijk geen verschil tussen een Pixel 3a en een IPhone?
Kiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:48:
[...]

Pixel wordt niet genoemd als ondersteund apparaat (omdat deze niet in NL verkocht wordt waarschijnlijk) maar is zeker wel ondersteund. Zolang het apparaat maar esim ondersteund.

• MaffeMaarten
thijsken schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:42:
Ah dus we is wezenlijk geen verschil tussen een Pixel 3a en een IPhone?

[...]
Ik vind dit op zich wel een goeie vraag. Aan de ene kant lijkt het zo simpel: T-Mobile ondersteund niet "iPhones" of "Pixels", ze ondersteund gewoon eSim, en toevallig werd alleen iPhone genoemd in de berichten, omdat dat het enige/bekendste apparaat op de Nederlandse markt is dat ook eSim ondersteund.

Klinkt als een goede uitleg toch?

Maar waarom, worden Apple Watches, Audi auto's, en andere apparaten met eSims erin dan niet ondersteund? Blijkbaar moeten er voor sommige apparaten toch ondersteuning vanuit het netwerk komen buiten "we hebben nu eSim". Is er een verschil tussen "een telefoon" en "iets anders"? Vanuit ouderwetste sim-kaartjes was dat volgens mij niet zo. Of hebben ze het hard geblokkeerd, omdat ze eigenlijk 097-nummers zouden moeten uitdelen aan "niet-telefoons" en daar hebben ze de administratie nog niet voor op orde?

Maar goed, fijn dat de Pixels dus in ieder geval wel werken. Misschien hoort de rest van mijn betoog niet echt in dit topic thuis.

• Fantasio7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-01 02:48
Pixel 3a via google store besteld (duitsland)
nu wil ik een repartie indienen en elke dag zie ik:

"Phone support is currently closed. Please try again during business hours."
&
"Chat support is currently not available."

Weet 1 van jullie hoe ik in contact kan komen met de Google Store (DE) ??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fantasio7 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:13:

&

Een VPN opzetten en doen alsof je uit Duitsland komt?

• Lorelei_7
Maar waarom, worden Apple Watches, Audi auto's, en andere apparaten met eSims erin dan niet ondersteund? Blijkbaar moeten er voor sommige apparaten toch ondersteuning vanuit het netwerk komen buiten "we hebben nu eSim". Is er een verschil tussen "een telefoon" en "iets anders"? Vanuit ouderwetste sim-kaartjes was dat volgens mij niet zo. Of hebben ze het hard geblokkeerd, omdat ze eigenlijk 097-nummers zouden moeten uitdelen aan "niet-telefoons" en daar hebben ze de administratie nog niet voor op orde?
@MaffeMaarten

Voor zover ik het begreep is het probleem bij de apple watches dat ze een eSim moeten hebben met hetzelfde nummer als je telefoon. (Bij een apple watch moet je sowieso altijd een iPhone hebben. Zonder een gekoppelde iPhone kan hij niet eens de tijd aangeven.) Maar dan zijn er dus twee apparaten met een eSim op hetzelfde telefoonnummer en dat kan nog niet.

• IJsbeer
  • Niet online
Kiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:48:
[...]

En VoWifi ook op TMobile? Weet jij dat?

• Kiwi
Fantasio7 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:13:

&

Je kan gewoon contact op nemen met Google Nederland: https://support.google.com/store/answer/6178715
IJsbeer schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:29:
[...]

En VoWifi ook op TMobile? Weet jij dat?
Nee, helaas is dat nog niet mogelijk met de Pixels.

AllesOverCrypto.nl

• STolsma
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-01 21:09
IJsbeer schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:38:
Heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit topic, maar heeft iemand bellen via Wifi werkend gekregen met T-Mobile? Mobiel bereik hier is slecht in een nieuw huis, maar wifi voldoende :)
Pixel lijn staat niet bij T-Mobile op de site als ondersteunende toestellen...
Hier hetzelfde issue maar dan met Vodafone NL. Heb jij nog meer info gekregen. Kan de instelling niet vinden in het menu.

• Quickdust
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 29-11-2019
Kiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:32:
[...]

Je kan gewoon contact op nemen met Google Nederland: https://support.google.com/store/answer/6178715

[...]

Nee, helaas is dat nog niet mogelijk met de Pixels.
Nou dat contact opnemen met Google Nederland heb ik ook geprobeerd toen mijn scherm kapot was. Wat een flop, ze konden me in ieder geval niet verder helpen want de Pixel 3a is officieel niet in Nederland te verkrijgen.

• IJsbeer
  • Niet online
STolsma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:00:
[...]

Hier hetzelfde issue maar dan met Vodafone NL. Heb jij nog meer info gekregen. Kan de instelling niet vinden in het menu.
Bij Vodafone zou het juist wel moeten werken volgen @Chris.nl :
Chris.nl in "[Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie"

• TheFes
  • Laatst online: 09:05
DarkUnreal schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:44:
Google assistant op de Pixel 3a is maar apart. Als ik een afspraak wil maken, snapt google de tijds aanduiding niet.

"Maak een afspraak op <datum> "gaat goed. Maar daarna vraagt de assistant, "hoe laat" en daar gaat het helemaal mis.

De tijds aanduiding bij de eerste vraag werkt beter "Maak een afspraak op <datum> om <tijd>".

Maar dat laatste werkt nu ook weer niet. Aan het eind vraagt de assistant "Hoe laat is de afspraak" om vervolgens weer niks te snappen van "8 uur 's avonds, of 20:00, or 20uur"

Hoe kun je nu via de assistant een calender item maken op de pixel3a

(bij gebrek aan een algeheel assistant topic, post ik hem ff hier)
[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Overigens werkt dit bij mij prima op mijn telefoon, zie screenshot in link. Waar nu 20:00 staat, heb ik 8 uur 's avonds gezegd, dat heeft hij vanzelf omgezet naar 20:00

https://imgur.com/a/Ky17twt

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

TheFes schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:25:
[...]

[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Overigens werkt dit bij mij prima op mijn telefoon, zie screenshot in link. Waar nu 20:00 staat, heb ik 8 uur 's avonds gezegd, dat heeft hij vanzelf omgezet naar 20:00

https://imgur.com/a/Ky17twt
Hmm.. ja inderdaad. Ik kom uit de achterhoek.. tzal wel mn boerse accent zijn dan :p

• STolsma
Oh vreemd op mijn telefoon zijn die opties niet aanwezig. Tijd om Vodafone eens te bellen

• MaffeMaarten
https://tweakers.net/ext/f/3ljdUgcCtgrJwRUI5dSdy8dg/thumb.png

Bellen via wifi doet het inderdaad bij Vodafone. Ik heb er niets voor hoeven doen, zag het opeens staan.

• Sanderrr
  • Laatst online: 24-01 20:32
Sinds een paar weken ook de Pixel3a in bezit, had eerst een OnePlus 6 maar wilde een nog betere camera (de OP6 met Gcam mod was zeker niet slecht) en een iets kleiner formaat. Op beide eisen scoort de Pixel 3a echt super, one happy customer hier :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• mkools24
Ik heb ineens random reboots sinds Android 10 update. Nog meer mensen last?

Pixel 3a.

• denial1986
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 19:51
mkools24 schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:35:
Ik heb ineens random reboots sinds Android 10 update. Nog meer mensen last?

Pixel 3a.
Jep bij mij is ie een keer helemaal uitgegaan en moest hem 30 seconde ingedrukt houden om weer aan te krijgen. Terwijl ie gewoon in mn broekzak zat.

• mkools24
denial1986 schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:39:
[...]

Jep bij mij is ie een keer helemaal uitgegaan en moest hem 30 seconde ingedrukt houden om weer aan te krijgen. Terwijl ie gewoon in mn broekzak zat.
Ah ok we zijn ook niet de enige zie ik.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

• denial1986
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 19:51
Nee klopt, maar wat er bij mijn 3a gebeurde was geen reboot maar een random shutdown. Weet dus niet of we het over hetzelfde hebben. Is ook maar 1x gebeurd tot nu toe.

• mkools24
denial1986 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:54:
[...]

Nee klopt, maar wat er bij mijn 3a gebeurde was geen reboot maar een random shutdown. Weet dus niet of we het over hetzelfde hebben. Is ook maar 1x gebeurd tot nu toe.
Ja soms heb ik het dagen niet, maar laatst 2x op een dag maar het is net niet genoeg waardoor het irritant wordt en hij boot gelukkig redelijk snel.

Ik zal maar wachten op een update dan, het is het ook niet waard om voor terug naar Pie te gaan.

• mkools24
En nu ik hier toch aan het typen ben, het is me nog altijd niet gelukt om trilnotificaties uit te zetten in Whatsapp. Mijn telefoon staat altijd op vibrate mode en dit overruled de notificatiesettings in Whatsapp, of ik nu globaal bij de notificaties trillen uitschakel en in de app, zodra de telefoon op trilmodus staat blijft Whatsapp vibreren bij nieuwe berichten, echt ontzettend vervelend dat dit niet uit te zetten is.

Zowel in Android 9 als 10 is het me nog niet gelukt, Whatsapp is echt de enige app waar het niet bij gaat.

• KingCrash
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:15

KingCrash

Angry Rabbit

Gisteren kon ik opeens mijn Pixel3 niet meer opladen via de USB-C oplader.
Soms wel, soms niet. Na wat googlen de USB-C poort schoongemaakt met een kleine naald.
Op het oog geen stof en troep in de poort te zien, echter na een paar keer schrapen in de USB-C poort best veel stof eruit kunnen vissen. Gelukkig ging het opladen hierna weer prima.

Of een naald nu de beste manier is om een electronisch contact schoon te maken, ik denk het niet. Het werkte voor mij wel prima. Ik las later dat andere het doen met een business contact kaartje (karton)

Angry Rabbit

• CT
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb nu een pixel 3a, maar zelfs na een complete system reset en de update naar android 10 blijft bij mij het "welkom bij je nieuwe pixel' widget op het homescreen staan. Ik kan deze niet verwijderen, en als ik 'm aanklik hoor je -plop- maar gebeurd niks..
Hoe kom ik nu van deze widget af??? kan niks vinden op google..

• MaffeMaarten
KingCrash schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:27:
Gisteren kon ik opeens mijn Pixel3 niet meer opladen via de USB-C oplader.
Soms wel, soms niet. Na wat googlen de USB-C poort schoongemaakt met een kleine naald.
Op het oog geen stof en troep in de poort te zien, echter na een paar keer schrapen in de USB-C poort best veel stof eruit kunnen vissen. Gelukkig ging het opladen hierna weer prima.

Of een naald nu de beste manier is om een electronisch contact schoon te maken, ik denk het niet. Het werkte voor mij wel prima. Ik las later dat andere het doen met een business contact kaartje (karton)
Ik ga altijd voor de tandenstoker. Bij m'n pixel nog niet nodig geweest, maar ik heb m'n vorige telefoon er al een aantal keer mee kunnen redden. De raarste problemen komen trouwens door een vieze poort; ook wel gehad dat het toestel gewoon naar "opladen" sprong, maar de batterij na een nacht helemaal niet gevuld was.

• Chris.nl
  • Niet online
Er is een hotfix OTA uitgebracht. Geen idee wat die doet aangezien ik nergens last van had 😅

https://www.reddit.com/r/...mments/d8hsik/923_update/ hier iets meer info.

Chris.nl wijzigde deze reactie 24-09-2019 11:47 (31%)

• Exocet
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:41:
Er is een hotfix OTA uitgebracht. Geen idee wat die doet aangezien ik nergens last van had 😅

https://www.reddit.com/r/...mments/d8hsik/923_update/ hier iets meer info.
Wel een hele grote hotfix, was iets van 1100 mb!

• STolsma
STolsma schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:54:
[...]

Oh vreemd op mijn telefoon zijn die opties niet aanwezig. Tijd om Vodafone eens te bellen
Na update naar Android 10 waren de opties wel beschikbaar. Je hebt dus 10 nodig
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True