Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
Ik neem aan dat je buildnr QP1A.190711.020.C3 hebt, die is al even beschikbaar.mkools24 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:53:
Er is een nieuwe update nu, 11.6 MB. Hopelijk fixed die m'n random reboots...
Idd maar ik moest echt zelf op updates controleren en installeren?Chris.nl schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:57:
[...]
Ik neem aan dat je buildnr QP1A.190711.020.C3 hebt, die is al even beschikbaar.
Ik vond het al zo vreemd dat ik van de week een update kreeg die met veel bombarie Android 10 aankondigt, terwijl ik allang op Android 10 zit. Ik had hem voor de zekerheid nog maar niet geïnstalleerd. Maar dat ga ik nu dan wel doen.
Heb je de cache en/of opslag van de app eens gewist.?wesley007! schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:51:
Bij mij werkt na de laatste update (11,6 mb) het swipen van mij toetsenbord niet meer. Nog meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit oplossen? Bij instellingen staat gewoon het swipen aan.
Nu wil het nog eens voorkomen dat ik minder bereik heb met de ene sim ten opzichte van de andere en dat ik dan dus wil switchen van data.
Mijn vorige telefoon (Oneplus 3t) had daarvoor gewoon een knopje in het quick settings menu (die je naar beneden haalt vanaf je statusbalk) om eenvoudig te switchen van data van SIM1 naar SIM2 en weer terug.
Iemand een idee of dit ook mogelijk is in Android 10. Nu moet ik altijd naar Instellingen -> Netwerk en internet -> etc etc en dat vind ik eigenlijk erg omslachtig.
Is er een shortcut die ik nog niet ken? Is er een widget / addon / app die jullie hiervoor adviseren?
Ik hoor het graag.
[ Voor 0% gewijzigd door Zaagmans op 02-10-2019 14:27 . Reden: typo ]
- Ruud
Ik gebruik nova launcher (gestures) om sommige snelkoppelingen te maken. Bijvoorbeeld met 2 vingers omhoog snel naar de always on display instelling (jammer dat daar geen toggle voor is). Nova heeft iig veel opties om custom snelkoppeling of gestures in te stellen, het kan wel even puzzelen zijn welke actie je precies moet kiezen om direct in dat (sub)menu te komen.Zaagmans schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:47:
Nu een paar weken in het bezig van een Pixel3a XL en bevalt echt prima. Dual sim met een e-sim van T-mobile.
Nu wil het nog eens voorkomen dat ik minder bereik heb met de ene sim ten opzichte van de andere en dat ik dan dus wil switchen van data.
Mijn vorige telefoon (Oneplus 3t) had daarvoor gewoon een knopje in het quick settings menu (die je naar beneden haalt vanaf je statusbalk) om eenvoudig te switchen van data van SIM1 naar SIM2 en weer terug.
Iemand een idee of dit ook mogelijk is in Android 10. Nu moet ik altijd naar Instellingen -> Netwerk en internet -> etc etc en dat vind ik eigenlijk erg omslachtig.
Is er een shortcut die ik nog niet ken? Is er een widget / addon / app die jullie hiervoor adviseren?
Ik hoor het graag.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 02-10-2019 14:07 ]
Dit al geprobeerd?Fantasio7 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:13:
Pixel 3a via google store besteld (duitsland)
nu wil ik een repartie indienen en elke dag zie ik:
"Phone support is currently closed. Please try again during business hours."
&
"Chat support is currently not available."
Weet 1 van jullie hoe ik in contact kan komen met de Google Store (DE) ??
https://store.google.com/de/repaircenter
Hoe bevalt het toestel bij de mensen die hem met dual sim gebruiken?
- OnePlus heeft "parallelle apps", heeft de Pixel dat ook? Heb nu bijvoorbeeld dubbele whatsapp, privé en werk apart en dat is wel een vereiste.
- Mijn OnePlus onthoudt wie ik met welke sim gebeld heb zodat ik dat niet bij ieder telefoongesprek opnieuw hoef te kiezen, doet de Pixel dit ook? Of bijvoorbeeld per contact of groep voor vast instellen met welke sim je die wilt bellen?
- Neem aan dat je kunt kiezen welke sim je voor data wilt gebruiken en gemakkelijk kunt switchen?
- Zijn er andere zaken die erg (on)handig zijn bij de dubbele sim op de pixel?
Voor diegenen die in de grensregio Duitsland wonen,inmiddels dezelfde prijs bij https://www.saturn.de/de/...gle-pixel-3a-2546763.htmlveldsla schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:19:
De Pixel 3a/XL staat nu op amazon.de voor €339/€399, met Amazon prime. Er zit wel 2 weken levertijd op. https://www.amazon.de/Goo...Black-Just/dp/B07RLX5L82/
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Komende vanaf een Xiaomi Mi A1 (daarvoor een Nexus 5 en 5X) is de eerste indruk erg goed. Toestel is wat smaller, dus ligt mij persoonlijk een stuk beter in de hand.
In reviews wel gehoord en gelezen dat de trilmotor erg prettig was. Deed het af als onzin, maar moet zeggen dat het wel echt wat toevoegt.
De komende dagen zal ik lekker aanklooien met het toestel en zal daarna wel weer wat posten in dit topic. Ik denk dat de meeste vragen over dit toestel wel beantwoord zijn, maar mochten jullie iets hebben, let me know.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Het was vooral zichtbaar tijdens de set up fase van Android. Als je het toestel kantelde was de afronding van de hoeken veel minder. Na de set up set Android de pixels onder die afgeronde hoeken ws gewoon uit.
Overigens vinden ik de afronding sowieso gemaakt. Het scherm komt in de verste verte niet in de buurt van de afgeronde hoeken van de telefoon zelf, dus waarom zou je het scherm dan gaan afronden? Ja, uit esthetische overwegingen. Dat snap ik, alleen ik zou het eerder mode of kopieergedrag van de fabrikanten noemen, want persoonlijk vind ik die afrondingen helemaal niet zo geweldig en ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben.
Nou ja, tot nu wel tevreden eigenlijk
[ Voor 5% gewijzigd door STFU op 14-10-2019 23:24 ]
Waar zit dat verschil in? De telefoon is net nieuw. Het lijkt me toch niet dat er 13 GB aan cache is meegenomen. Tevens is 13 GB aan cache voor wat Youtube en een paar websites wel verdomd veel.
[ Voor 4% gewijzigd door STFU op 14-10-2019 23:23 ]
Ik heb het raadsel al opgelost. Als je ook system apps laat zien in het lijstje kom je wèl aan die 16 GB.LeStef schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:22:
Juist mijn 3a ontvangen, ik zal u weten zeggen hoeveel GB het in beslag neemt met een verse installatie
Overigens wel een behoorlijke hoeveelheid data, zeg. Een custom rom samen met gapps is minder dan 2 GB. Althans dat was bij Android 7 nog het geval (de meest recente rom die ik heb geinstalleerd op mijn Nexus 4).
Dit met Wifi, 4G en locatie constant aan.

Nu hebben we de telefoon al volledig gereset naar factory default maar het probleem blijft bestaan.
Ook hebben we zoals wel eens te lezen is de sensor test app geïnstalleerd en gebruikt ,maar ook die toont eigenlijk hetzelfde vreemde verhaal . De app lijkt wel de proximity sensor te herkennen en als je je vinger voor de sensor houdt dan herkent de app dat, maar haal je vervolgens je vinger weg..... gebeurt er niks meer
Zijn hier meer Tweakers met dit probleem (bekend) en misschien wel belangrijker HOE dit op te lossen ?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik heb een paar keer een plaatje proberen te versturen en ook tijdens twee verschillende videobelsessies, maar steeds hetzelfde. Hebben meer mensen hier last van!??
Oeiii. K.u.t.-probleem iddPimmetje651 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:14:
Wij hebben sinds een week ineens een erg vervelend verhaal op de 3a. Als je iemand belt , en dan vervolgens de telefoon naar je oor brengt , dan word het scherm zoals het hoort netjes zwart. Maar hierna als je je telefoon weer los haalt van je oor (bijvoorbeeld) dan blijft het scherm zwart en is er geen mogelijkheid om het ook maar bruikbaar te krijgen. Het gesprek blijft intact maar je kunt niet ophangen bijvoorbeeld.
Nu hebben we de telefoon al volledig gereset naar factory default maar het probleem blijft bestaan.
Ook hebben we zoals wel eens te lezen is de sensor test app geïnstalleerd en gebruikt ,maar ook die toont eigenlijk hetzelfde vreemde verhaal . De app lijkt wel de proximity sensor te herkennen en als je je vinger voor de sensor houdt dan herkent de app dat, maar haal je vervolgens je vinger weg..... gebeurt er niks meer![]()
Zijn hier meer Tweakers met dit probleem (bekend) en misschien wel belangrijker HOE dit op te lossen ?
Bij de weg, is er hier op GOT geen subforum voor mobiele software/apps
[ Voor 3% gewijzigd door STFU op 02-11-2019 19:20 ]
An sich denk ik dat er wel wat mensen lezen, maar niet alle problemen generiek zijn. 'k Gebruik Whatsapp niet om te videobellen (kan jou issue niet reproduceren) en heb geen protimity sensor gedoe bij 'gewoon' bellen.STFU schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:18:
[...]
Oeiii. K.u.t.-probleem iddIk heb helaas geen oplossing voor je. Dit topic loopt nogal traag, dus je kunt beter in een buitenlands pixelforum posten, denk ik.
Een topic wat ook geen storm looptBij de weg, is er hier op GOT geen subforum voor mobiele software/apps
Op Reddit zijn er wel een aantal vergelijkbare problemen te vinden. Een paar mogelijke oplossingen die ik tegenkwam:Pimmetje651 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:14:
Wij hebben sinds een week ineens een erg vervelend verhaal op de 3a. Als je iemand belt , en dan vervolgens de telefoon naar je oor brengt , dan word het scherm zoals het hoort netjes zwart. Maar hierna als je je telefoon weer los haalt van je oor (bijvoorbeeld) dan blijft het scherm zwart en is er geen mogelijkheid om het ook maar bruikbaar te krijgen. Het gesprek blijft intact maar je kunt niet ophangen bijvoorbeeld.
Ook hebben we zoals wel eens te lezen is de sensor test app geïnstalleerd en gebruikt ,maar ook die toont eigenlijk hetzelfde vreemde verhaal . De app lijkt wel de proximity sensor te herkennen en als je je vinger voor de sensor houdt dan herkent de app dat, maar haal je vervolgens je vinger weg..... gebeurt er niks meer![]()
- Een keer in safe-mode opstarten en daarna weer in gewone modus.
- De batterij een keer helemaal leeg laten lopen.
- Je screen-protector eraf halen
Op screenprotector na alles al geprobeerd.MaffeMaarten schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:11:
[...]
Op Reddit zijn er wel een aantal vergelijkbare problemen te vinden. Een paar mogelijke oplossingen die ik tegenkwam:Zelf (gelukkig) geen ervaring met dit probleem, maar dit zijn drie dingen die in ieder geval de moeite van het proberen waard zijn.
- Een keer in safe-mode opstarten en daarna weer in gewone modus.
- De batterij een keer helemaal leeg laten lopen.
- Je screen-protector eraf halen
Zal dit laatste ook vreemd vinden, want het heeft maanden prima gewerkt. En het lijkt me niet voor niks dat het nu ineens een "hot item" is lijkt me.
Ik vermoed dat het echt in een stukje software zit , het is is ieder geval erg vervelend . Je telefoon is bijna onbruikbaar geworden zo
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
"Hot item" zie ik niet zo, die posts op reddit die ik tegenkwam waren er niet veel en ook niet van de laatste maand ofzo. Ik heb nog wel een workaround voor de zekerheid, misschien had je die nog niet zelf gevonden:Pimmetje651 schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:44:
[...]
Op screenprotector na alles al geprobeerd.
Zal dit laatste ook vreemd vinden, want het heeft maanden prima gewerkt. En het lijkt me niet voor niks dat het nu ineens een "hot item" is lijkt me.
Ik vermoed dat het echt in een stukje software zit , het is is ieder geval erg vervelend . Je telefoon is bijna onbruikbaar geworden zo
Bij instellingen kan je bij toegankelijkheid de functie aanzetten "Aan/uit-knop beëindigt gesprek". Dan kan je in ieder geval weer zelf de telefoon ophangen.
Zelf heb ik android 9 erop staan.
Mijn vraag werkt de tomtom go ook op de Android 10 versie??
[ Voor 45% gewijzigd door Sakerhetz op 05-11-2019 20:55 ]
Ben sterk aan het overwegen om van OnePlus 5t naar de Pixel 3a over te stappen, vooral vanwege de Android support en goede camera.
Hebben meer mensen dit?
Bij mij hetzelfde verhaal, nu de 5t en overweeg over te stappen naar de 3a XL vanwege met name de camera. Mocht je besteld hebben dan ben ik erg benieuwd naar je ervaring. Kon online (begrijpelijk) geen review vinden van iemand die de 5t vergelijkt met de 3a. Beetje zonde van het geld als het een stap terug blijkt. Voordeel is dat ik hem niet voor games gebruik...Homeland schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:40:
Iemand hier overgestapt van een telefoon met Snapdragon 835 naar de Pixel 3a? Hoe zit het met de performance, is dat een merkbare verandering?
Ben sterk aan het overwegen om van OnePlus 5t naar de Pixel 3a over te stappen, vooral vanwege de Android support en goede camera.
Ik heb hem morgen binnen dus zal deze week even ervaringen delen. Speel zelf inderdaad ook geen zware games, de 8GB geheugen die ik nu heb is zwaar onderbenut.mrnn schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:33:
[...]
Bij mij hetzelfde verhaal, nu de 5t en overweeg over te stappen naar de 3a XL vanwege met name de camera. Mocht je besteld hebben dan ben ik erg benieuwd naar je ervaring. Kon online (begrijpelijk) geen review vinden van iemand die de 5t vergelijkt met de 3a. Beetje zonde van het geld als het een stap terug blijkt. Voordeel is dat ik hem niet voor games gebruik...
Mijn OP7T liet het na 1 week afweten, kan gebeuren dus op zich niets slecht over OP.
Qua snelheid en multitasken kan de 3a/XL niet tippen , dat is een feit. Maar langs de andere kant werd die snelheid en 8GB geheugen en noem maar op niet echt benut door mij.
En eerlijk gezegd , de 3a /XL werkt wel vlotjes, ben nog geen vertraging tegen gekomen, het heeft een mooi scherm (mooier gebalanceerd dan de gewone 3/XL), Google navigations werken stukken beter op de Pixel dan op OP toestellen (ik weet niet waarmee ze de laatste tijd bezig zijn maar de Google gestures zijn ruk op de OP).
Het stoort me echt niet om 0.5 sec langer te wachten op een app, ik heb ook geen 8 apps in de achtergrond draaien en ik game bijna niet op de phone.
Maar bij de 3a/XL krijg ik wel een zeer mooi afgewerkte software (waar OP steken laat vallen in de finishing touch), ik krijg zeer mooi foto's gemaakt, de afwerking is persoonlijk, ik ben niet voor een glazen achterkant.
Om een lang verhaal kort te houden, ik heb nergens spijt van, het is precies dat de software en hardware perfect samen passen.
Ik heb ook nog een pixel 2 XL als reserve toestel en merk niet echt een verschil in snelheid om eerlijk te zijn, enkel bij zwaardere apps dat de 2XL sneller opent.
En als laatste de batterij :(Bij de XL dan) die is gewoon fantastisch, dat ding blijft gewoon maar gaan, kan er makkelijk 6 SOT mee halen, volgens mij kan hij makkelijk veel meer maar ik hang hem te snel aan de lader denk ik, rond 35% hangt em te laden
Laat maar weten hoe je ervaring er mee is.
Heb je nu de 3a of de 3aXL gekocht?
Een fotootje in portret modus (niet bewerkt)
https://ibb.co/p4mftqq
hmm dat zou mij wel flink storen, maar het scheelt dat ik van een 5T kom en niet de snellere 7T waar jij op zat. Ben benieuwd naar de ervaring van @HomelandLeStef schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:53:
Het stoort me echt niet om 0.5 sec langer te wachten op een app
Met Toegankelijkheid -> Animaties verwijderen, win je alweer wat tijd terug. Mij valt het toestel zodoende iig niets tegen.mrnn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:40:
[...]
hmm dat zou mij wel flink storen, maar het scheelt dat ik van een 5T kom en niet de snellere 7T waar jij op zat. Ben benieuwd naar de ervaring van @Homeland
[ Voor 15% gewijzigd door LeStef op 13-11-2019 11:56 ]
Os 64 GB genoeg en is er nog een opslag van google voor fotos zodat dit geen plaats in neemt in opslag ?
Zoja mooie deal dan voor 300 euro nu
Blockada https://blokada.org/ heeft naast blocklists ook custom DNS mogelijkheden.Taarmen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:19:
Sinds vorige week een tevreden gebruiker van een 3A, waar ik wel mee zit zijn de vele website reclames. Komende van een Samsung S8 waar abp, disconnect ect geïnstalleerd kan worden in de Samsung browser, irriteer ik mij mateloos aan de vele reclames. Niet vreemd aangezien Google de dominante speler in internet advertenties is. Zijn er ervaringen adblockers zonder root?
Mocht je net als ik Facebook (tracking) hekelen kan je gebruik maken van m'n http://1chris.nl/fbhosts.txt (whatsapp kan je evt in blockada whitelisten) Ik update um af en toe vanuit verschillende bronnen en zal binnenkort wat *.facebook.x wildcards toevoegen, aangezien blockada die vanaf de laatste update ondersteunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 12-11-2019 21:41 ]
Thanks, ik heb het geïnstalleerd. Ik heb de link nu toegevoegd als host lijst. Ik begrijp niet wat ik moet whitelisten? Whatsapp werkt nog.Chris.nl schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:38:
[...]
Blockada https://blokada.org/ heeft naast blocklists ook custom DNS mogelijkheden.
Mocht je net als ik Facebook (tracking) hekelen kan je gebruik maken van m'n http://1chris.nl/fbhosts.txt (whatsapp kan je evt in blockada whitelisten) Ik update um af en toe vanuit verschillende bronnen en zal binnenkort wat *.facebook.x wildcards toevoegen, aangezien blockada die vanaf de laatste update ondersteunt.
O toevallig dat je ook géén Facebook wil. Je zal met Whatsapp geen media / bijlagen bestanden kunnen ontvangen, wel tekstberichten idd. Onder menu item 'apps -> geïnstalleerde apps' kan je Whatsapp omzeilen. In de browser zal je geen Facebook / Instagram dingen meer kunnen zien (mocht je wel Instagram gebruiken kan je die app ook whitelisten).Taarmen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:46:
[...]
Thanks, ik heb het geïnstalleerd. Ik heb de link nu toegevoegd als host lijst. Ik begrijp niet wat ik moet whitelisten? Whatsapp werkt nog.
'k Neem aan dat je dmv de andere blocklists geen last meer hebt van advertenties 👍 Soms werkt een webshop niet optimaal, of wanneer ik een tikkie betaal oid, dan disable ik blockada even (kleine moeite voor 95% van de tijd blokkeert ie alleen troep, maar kan ook zijn dat ik te agressieve lijsten gebruik). Mocht je de constante notificatie van blockada irritant vinden dan kan je die binnen Android uitschakelen bij 'instellingen -> apps en meldingen'.
Veel in-app ads worden ook geblokkeerd, bijvoorbeeld die van buienalarm. Maar om dat soort toffe devs niet hun broodwinning te ontnemen betaal ik alsnog voor dat soort apps, ieder zijn eigen afwegingen natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 13-11-2019 05:50 ]
-Kleinere telefoon, iets lichter en dat voelt wel fijner aan, ligt beter in mn hand al is hij wel iets dikker. Wel grotere bezels en dus relatief minder scherm maar daar stoor ik me eigenlijk niet aan, heb wel het idee dat het scherm van de Pixel scherper is en wat fijner is om naar te kijken.
-Merk weinig vertraging, animaties meteen uitgezet en alleen bij het eerste installeren van een 50-tal apps was er wat vertraging toen ik in de app-store ging browsen. Vanochtend in de trein even gaan multitasken, Youtube Vanced speelde een video af, een Messenger chatscherm open en RSS feeds lezen en dat ging allemaal probleemloos.
-Heb nog geen goede manier gevonden om apps te verbergen, enige optie lijkt te zijn om ze te disablen maar dat is ook niet echt wat ik wil (bijvoorbeeld wat apps die nodig zijn voor mijn smartwatch maar die ik op de telefoon verder niet gebruik).
-De camera is waanzinnig, zo'n enorme verbetering, met name Nigh Shot is echt bijzonder goed en indrukwekkend. In een donkere woonkamer (terwijl alle lichten uit waren) een foto gemaakt en dan ziet de camera vele malen meer dan ik zie en ook nog eens allemaal scherp.
Voor mij was de camera de hoofdreden om over te stappen en ben dus ook erg tevreden tot nu toe, de camera is zo veel beter dan ik had verwacht. Verder even wat wennen aan de positie van knopjes en ontbreken van de notification-slider van de OnePlus maar dat zal met een paar dagen wel goed zitten.
Ik kom van een 3T en miste de notification slider ook, maar gebruik nu vaak "Flip to Shhh" en laat "DND" automatisch aanspringen 's avonds, en vind het nu zelfs gemakkelijker werken.Homeland schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:19:
Voor mij was de camera de hoofdreden om over te stappen en ben dus ook erg tevreden tot nu toe, de camera is zo veel beter dan ik had verwacht. Verder even wat wennen aan de positie van knopjes en ontbreken van de notification-slider van de OnePlus maar dat zal met een paar dagen wel goed zitten.
En de camera (software) is inderdaad een klasse apart
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Bedankt dat klinkt hoopvol!Homeland schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:19:
Eerste ervaringen van de Pixel 3a vergeleken met de OnePlus 5T:
-Kleinere telefoon, iets lichter en dat voelt wel fijner aan, ligt beter in mn hand al is hij wel iets dikker. Wel grotere bezels en dus relatief minder scherm maar daar stoor ik me eigenlijk niet aan, heb wel het idee dat het scherm van de Pixel scherper is en wat fijner is om naar te kijken.
-Merk weinig vertraging, animaties meteen uitgezet en alleen bij het eerste installeren van een 50-tal apps was er wat vertraging toen ik in de app-store ging browsen. Vanochtend in de trein even gaan multitasken, Youtube Vanced speelde een video af, een Messenger chatscherm open en RSS feeds lezen en dat ging allemaal probleemloos.
-Heb nog geen goede manier gevonden om apps te verbergen, enige optie lijkt te zijn om ze te disablen maar dat is ook niet echt wat ik wil (bijvoorbeeld wat apps die nodig zijn voor mijn smartwatch maar die ik op de telefoon verder niet gebruik).
-De camera is waanzinnig, zo'n enorme verbetering, met name Nigh Shot is echt bijzonder goed en indrukwekkend. In een donkere woonkamer (terwijl alle lichten uit waren) een foto gemaakt en dan ziet de camera vele malen meer dan ik zie en ook nog eens allemaal scherp.
Waar ik ook nog heel benieuwd naar ben is de "field of view" bij video, hou verhoudt deze zich met de 5T?
Bij de 5T heeft de video modus een erg smalle view, alsof je continu ingezoomd bent. Hierdoor is het bijna onmogelijk om een leuk filmpje te maken in een kleine ruimte. Voorbeeld is tijdens apreski in een bar, of bijvoorbeeld in een gondel. Ik wilde daar een leuk filmpje van de anderen maken maar dan moet ik echt 5 meter naar achteren gaan wat meestal geen optie is...
Ik zal vanavond eens beide telefoons naast elkaar houden om te kijken of er een duidelijk verschil in zit.mrnn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:20:
[...]
Bedankt dat klinkt hoopvol!
Waar ik ook nog heel benieuwd naar ben is de "field of view" bij video, hou verhoudt deze zich met de 5T?
Bij de 5T heeft de video modus een erg smalle view, alsof je continu ingezoomd bent. Hierdoor is het bijna onmogelijk om een leuk filmpje te maken in een kleine ruimte. Voorbeeld is tijdens apreski in een bar, of bijvoorbeeld in een gondel. Ik wilde daar een leuk filmpje van de anderen maken maar dan moet ik echt 5 meter naar achteren gaan wat meestal geen optie is...
Ben blij dat hij je bevalt.Homeland schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:19:
Eerste ervaringen van de Pixel 3a vergeleken met de OnePlus 5T:
Inderdaad helemaal in begin moet hij al zijn apps updaten + uw apps installeren en dan kan hij wel wat vertraging hebben maar eens dat gedaan en een reboot gaat hij weer vlotjes. Camera software is inderdaad wel amazing eh. Zelfs zonder die aparte core dat de normale pixels hebben doet hij exact hetzelfde, men merkt er meestal niets van omdat hij dat allemaal op de achtergrond doet. Nu 2 weken in bezit van de 3aXl en batterij begint zich te stabiliseren, ik heb hem nu al 2 dagen niet geladen en heb nog 66% over met 4h SOT. Dat is zot :-)
Field of view voor video is hetzelfde, ook de Pixel 3a is standaard sterk ingezoomd vanwege de stabilisatie, die kan je uit zetten en dan heb je wel het volledige uitgezoomde beeld.mrnn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:20:
[...]
Bedankt dat klinkt hoopvol!
Hartelijk dank weer voor het vergelijken, heel fijn! Dan ga ik hem ook bestellen denk ik, zolang die stabilisatie uit kan is het prima. Dat kan voor zover ik het weet op mijn 5T niet waardoor ik nu alleen maar ingezoomd kan filmen.Homeland schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:52:
[...]
Field of view voor video is hetzelfde, ook de Pixel 3a is standaard sterk ingezoomd vanwege de stabilisatie, die kan je uit zetten en dan heb je wel het volledige uitgezoomde beeld.
Fijne telefoon, 'dichtbij het vuur' voor optimale termijn en snelheid van updates en ook niet te duur.
Bij mij werkt het gewoon goed. Hoever kom je?pelt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:55:
Ik krijg Mobiel Betalen niet geïnstalleerd via de ING app. Meer mensen last van? Of ligt het aan mijn account?
Misschien wat druk op de ing-server om één of andere reden, ik zou het als ik jou was gewoon nog een keer proberen.
Zodra ik een nieuwe 'pas' probeer aan te maken krijg ik een foutmelding in de trant van "Probeer opnieuw". Maar dat heb ik al paar keer gedaan (ook app opnieuw geinstalleerd etc). Maar dan weet ik iig dat het niet aan mijn telefoon ligt, maar ergens in mijn account.MaffeMaarten schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:39:
[...]
Bij mij werkt het gewoon goed. Hoever kom je?
Misschien wat druk op de ing-server om één of andere reden, ik zou het als ik jou was gewoon nog een keer proberen.
Kan het toestel trouwens makkelijk, terwijl ie in case zit, op 10cm van de terminal houden.
Kiwi in "[Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie"Homeland schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:32:
Heeft iemand hier ervaring met het instellen van eSim met T-Mobile? Werkt dit?
Maar soms ook gewoon als ik bijv. PocketCasts gebruik. Ik klik wat rond in de app, en bam -- reboot.
Wie heeft hier nog meer last van?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Iemand dit al meegemaakt, dat de pixel zich spontaan in fastboot modus opstart?
Best wel gevaarlijk want die modus heeft geen display time-out dus ik hoop dat m'n scherm geen burn-in schade heeft opgelopen (weet niet precies hoe lang de telefoon zo al stond, in't slechtste geval 5 uur lang
Of je een burn in hebt kan je zelf nagaan, door een effen kleur, wit of licht grijs (foto) te downloaden en dan in volledig scherm te bekijken. Maar denk niet dat je dit al zult hebben.
Keep us posted.
Heb een app "burn check" geïnstalleerd die rood / blauw / groen / wit / zwart laat zien, daar valt me niks bijzonders op, dus lijkt me wel ok, oef!LeStef schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:41:
Van de 3/XL hadden toen sommigen een probleem dat hij dat deed maar werd verholpen door een patch, maar van de 3a/xl heb ik persoonlijk nog niets gelezen.
Of je een burn in hebt kan je zelf nagaan, door een effen kleur, wit of licht grijs (foto) te downloaden en dan in volledig scherm te bekijken. Maar denk niet dat je dit al zult hebben.
Keep us posted.
Voorts vind ik redelijk wat info over die fastboot, maar niemand die had wat ik had, namelijk dat een telefoon vanuit power off vanzelf in die fastboot terecht komt.
Zal het in de gaten houden moest het probleem terug komen, hoop het niet, tot nu toe echt een top toestel, erg blij mee komende van een OnePlus One
Ik neem aan dat het een defect is, heb nog niemand erover horen klagen.
En geluid kraakt als je volume op hoogst hebt staan tijdens het afspelen van een video.
[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 26-11-2019 11:47 ]
Dit is een bekend probleem als je "detect now playing" aan hebt staan. Probeer dit eens uit te schakelen en kijk of het is verholpen.xileS schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:17:
Heb ik weer bingo met een defect toestel? Of hoort dit gepiep zo bij het filmen bij de Pixel 3a?
Ik neem aan dat het een defect is, heb nog niemand erover horen klagen.
En geluid kraakt als je volume op hoogst hebt staan tijdens het afspelen van een video.
Verdomd, dit lijkt het idd te zijn. Dus alle toestellen hebben hier last van?bcome schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:46:
[...]
Dit is een bekend probleem als je "detect now playing" aan hebt staan. Probeer dit eens uit te schakelen en kijk of het is verholpen.
Het lijkt inderdaad een 3a ding te zijn: https://issuetracker.google.com/issues/141968224xileS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:51:
[...]
Verdomd, dit lijkt het idd te zijn. Dus alle toestellen hebben hier last van?
LiveTranscribe, nog niet geprobeerd dus weet nog niet precies wat het doet, volgens mij live ondertiteling bij bestanden die je op je telefoon af speelt?LeStef schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:07:
Security update december Live + paar kleine aanpassingen.
Dat van die batterij was al zo, tot wanneer hij mee gaat, echt ideale functie. Er schijnen problemen te zijn met een crashende launcher maar hier nergens last van.LeStef schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:15:
Klopt, allemaal zelf nog niet getest. Heb ook de indruk dat mijn statusbalk boven net iets smaller is geworden. Ook bij de statusbalk, als je met één veeg naar beneden swiped, dan staat er bij batterij hoeveel die nog mee gaat of was dat vroeger ook zo en nooit op gelet.
Volgens mij was dit idd iets softwarematigs. Ik heb er ineens geen last meer van, volgens mij was het na een reboot opgelost.xileS schreef op woensdag 27 november 2019 @ 01:08:
Hmm, opeens weer last van gekraak tijdens YouTube kijken. Als ik scherm uit doe (YouTube Premium), lijkt de gekraak weg te gaan. Toch nog een bug ofzo? Gekraak lijkt niet altijd aanwezig te zijn.
Na de update merk ik dat je eindelijk vanaf de homescreen op willekeurige plek naar beneden kan swipen voor de taakbalk. Ik bleef dit maar automatisch doen, omdat ik dit gewend was van Oneplus.
Tot zover een tevreden gebruiker
De camera is prima voor snelle plaatjes en ik heb inmiddels afscheid genomen van mijn camera, zelfs op vakantie schoot ik eigenlijk alleen nog foto's met mijn telefoon. Foto's eindigen voor 99% toch op Whatsapp en mijn vrouw laat er nog wel eens wat afdrukken op 10x15 voor in het fotoboek, daarvoor zijn telefoonfoto's ook meer dan prima.
Verder ook goed tevreden over de telefoon: Lekker licht van gewicht, proc is snel genoeg voor het simpele browsen/muziek luisteren wat ik er mee doe en de accu houdt het mijn mijn matige gebruik ook prima 2 tot 3 dagen vol. Nu al helemaal fan van het knijpen om de wekker te snoozen, hoef ik niet meer te kijken wat ik doe als ik nog niet wakker wil worden
Scherm is ook fijn. Momenteel nog zo'n 30GB vrij, dus ik kan nog even lekker voort met foto's schieten en anders kopieer ik ze wel naar mn computer.
Al met al een prima aankoop waar ik wel weer een jaar of 2 mee verder kan hoop ik
In ieder geval als je gebruik maakt van gestures. Ik vraag me alleen af of die swipe up voor de app drawer icm de oldskool knoppenbalk ook onder 'gebruik maken van gestures' valt.
I'm gebruik gestures en nergens last van qua crashes.STFU schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:50:
Hebben mensen hier problemen met de laatste system update? Ik las dat je telefoon dan bij elke swipe crasht.
In ieder geval als je gebruik maakt van gestures. Ik vraag me alleen af of die swipe up voor de app drawer icm de oldskool knoppenbalk ook onder 'gebruik maken van gestures' valt.
Heb wel dat locatie delen in Facebook Messenger niet werkt en als een website een pop-up geeft voor toestemming om bijv locatie te gebruiken dan werkt dat ook niet altijd. Soms gaat dat berichtje alleen weg door "terug" te swipen.
Bij de weg, de notificatie zegt "to finish update, restart your device". Is dan het meeste al gedaan of moet alles eigenlijk nog geïnstalleerd worden?
Na de update duurt het opstarten wat langer, dus houd daar rekening mee.STFU schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:19:
Dan toch maar installeren.
Bij de weg, de notificatie zegt "to finish update, restart your device". Is dan het meeste al gedaan of moet alles eigenlijk nog geïnstalleerd worden?
Installeren doet hij tijdens de herstart, de opstart zal daardoor iets langer duren, helemaal normaal, geen zorgen.STFU schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:19:
Dan toch maar installeren.
Btw, wat is dat extra icoontje als je het volume regelt?
Geschreven met mijn Nexus 7 (2012)
Installeren doet hij vóór de herstart dankzij A/B system updatesLeStef schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:27:
[...]
Installeren doet hij tijdens de herstart, de opstart zal daardoor iets langer duren, helemaal normaal, geen zorgen.
Live CaptionSTFU schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:34:
Dank voor de feedback
Btw, wat is dat extra icoontje als je het volume regelt?
Geschreven met mijn Nexus 7 (2012)
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Het echte transcriben is nog steeds alleen in US English, maar sowieso is het gewoon een erg strakke voice-recorder. En hij herkent wel verschillende geluiden (lachen, kloppen, spraak, ...) ook al praat je geen engels.
Oh is dat? Excuses dacht nog zoals in 2005 :-)P1nGu1n schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:30:
[...]
Installeren doet hij vóór de herstart dankzij A/B system updates
Zeker! In het kort houdt A/B system updates in dat (zo goed als) alle partities dubbel uitgevoerd zijn: A en B. Stel dat A nu in gebruik is, dan wordt een update geïnstalleerd op de B partities. Wanneer je het apparaat opnieuw opstart, gebruikt hij de B partities. Vervolgens zal de volgende update op A geïnstalleerd worden, etc. Er wordt dus telkens gewisseld van partities, de update wordt op het inactieve slot gezet.LeStef schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:43:
[...]
Oh is dat? Excuses dacht nog zoals in 2005 :-)
De belangrijkste voordelen hiervan:
- Na een mislukte update, kan je altijd nog terugvallen op de oude versie.
- Opnieuw opstarten na een update, duurt niet langer dan normaal
- Een update kan direct worden geïnstalleerd zonder deze eerst op te hoeven slaan, er is dus geen vrije ruimte nodig om de update te downloaden
[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 09-12-2019 11:52 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Fijn natuurlijk, alleen gaat het hopelijk niet al te veel ten koste van de accu. Die is niet vervangbaar nml!
Ga nu overstappen van het T-Mobile netwerk naar het KPN netwerk, kijken of dat nog soelaas biedt.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen