Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
S0epkip schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:36:
Hoe vinden jullie het (4G) bereik van de 3A? Bij mij is het beduidend minder dan met de Nokia 7 plus die ik hiervoor had. Met name op het werk (staal+glas gevel) zit ik soms op E/H in plaats van 4G netwerk :S Met de Nokia had ik daar nooit last van...

Ga nu overstappen van het T-Mobile netwerk naar het KPN netwerk, kijken of dat nog soelaas biedt.
Ten opzichte van mijn Nokia 6.1 (2018) is het bereik inderdaad net wat minder. Maar eerder een streepje op de indicator dan daadwerkelijk terugval naar een lagere snelheid, ben nog nergens van 4G afgevallen. Dit is overigens met KPN. Hiervoor had ik T-Mobile, maar daar verloor ik in huis regelmatig volledig contact, met KPN nog nooit gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 21:20
EcoR schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:53:
[...]

Ten opzichte van mijn Nokia 6.1 (2018) is het bereik inderdaad net wat minder. Maar eerder een streepje op de indicator dan daadwerkelijk terugval naar een lagere snelheid, ben nog nergens van 4G afgevallen. Dit is overigens met KPN. Hiervoor had ik T-Mobile, maar daar verloor ik in huis regelmatig volledig contact, met KPN nog nooit gebeurd.
Q
Vandaag overgestapt naar een KPN-netwerk: volle LTE. Ik ben blij.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
STFU schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:54:
Laadt de telefoon bij jullie ook veel sneller op sinds de laatste update!? Bij mij was het ongeveer 1% per minuut. Nu is het minstens 1,5% per minuut.
Fijn natuurlijk, alleen gaat het hopelijk niet al te veel ten koste van de accu. Die is niet vervangbaar nml!
Ik deel je gedachtengang, hoewel snelladen in theorie niet voor extra slijtage hoeft te zorgen, voorkom ik dit zoveel mogelijk.

Je kan ook normaal laden. Ik laad bijvoorbeeld 's nachts op normale snelheid met een Xiaomi powerbank die de stroom automatisch afsluit wanneer de 3a op 100% zit, dan wordt ik wakker op 97%
Eerst een powerbank opladen om vervolgens een toestel te laden is natuurlijk onnodig stroomverbruik, maar die paar euro op jaarbasis neem ik voor lief.

Wanneer ik overdag sporadisch even snel wil aftoppen dan pak ik de meegeleverde snellader.

Er zijn theorieën die laden tussen 40-80% adviseren, maar zo ver wil ik niet gaan. Heb geen zin om constant het percentage in de gaten te houden.

Ik vermoed dat de meeste gebruikers gewoon de snellader gebruiken en an sich even tevreden zijn. Kans lijkt me dat mijn accu een x-periode 'beter' zal blijven, maar harde feiten heb ik hier simpelweg niet voor.

Kortom: gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06-2024
Weet iemand hoe je op de PIxel 3a XL email accounts kunt instellen? Een zoektocht op diverse plekken heeft als enig resultaat opgeleverd: kan geen verbinding maken met de server
Gevolgde stappen: Accounts/ M Persoonlijk(IMAP)/mailadres/wachtwoord/hetnet.nl/emailbeveiliging niet gegarandeerd/poort 143 veranderd in 993/ SSL/TLS /kan geen verbinding maken met de server.
Idem met een emailadres van kpnmail.nl
De helpdesk van KPN weet het ook niet!!!!!
De telefoon heb ik verder zelf ingesteld en gegevens overgezet van de vorige. Internet ok, android 10.
Help!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wuni schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:05:
Weet iemand hoe je op de PIxel 3a XL email accounts kunt instellen? Een zoektocht op diverse plekken heeft als enig resultaat opgeleverd: kan geen verbinding maken met de server
Gevolgde stappen: Accounts/ M Persoonlijk(IMAP)/mailadres/wachtwoord/hetnet.nl/emailbeveiliging niet gegarandeerd/poort 143 veranderd in 993/ SSL/TLS /kan geen verbinding maken met de server.
Idem met een emailadres van kpnmail.nl
De helpdesk van KPN weet het ook niet!!!!!
De telefoon heb ik verder zelf ingesteld en gegevens overgezet van de vorige. Internet ok, android 10.
Help!!!!
Ik gebruik daar zelf een losse mail app voor. myMail maar er zijn ook tig andere apps op de markt. Nooit geprobeerd het op jou manier te doen, dus geen idee of dat ook kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
draakhoofd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:37:
[...]

Checkvraag voor andere Pixel 3a-bezitters ivm het wel/niet retourneren van mijn exemplaar. Ervaren jullie ook al kleurverschuivingen van het scherm bij hele kleine verandering in kijkhoek? Als voorbeeld: als ik mijn 3a recht voor me heb, en ik kantel de onderkant 1-2 cm naar achteren toe, wordt wit al blauwig. Ik weet dat het effect OLED-eigen is, maar de mate waarin het optreedt is zeker niet gelijk. Ik heb zelf een OP6 en P30 Pro als vergelijking kunnen gebruiken, die vertonen het effect dus ook maar bij véél grotere kijkhoeken. In mijn post hierboven heb ik filmpjes gemaakt die het effect probeert weer te geven.
Was even aan het kijken of ik het in dit topic ook tegen zou komen en ik heb precies hetzelfde als die van jou (heb hem pas sindskort). Had op Youtube een video gezien idd waar een exemplaar het in véél mindere mate had maar ook posts elders die net als jouw eerste exemplaar waren.
Als je de Tweakers review leest zeggen ze ook (dus het kan duidelijk verschillen per toestel):

"Scherm
Er zitten ander schermen in de Pixel 3a-toestellen dan in de Pixel 3-telefoons. Dat kun je al zien aan de specificaties van de schermen, maar je kunt het ook zien als je de displays naast elkaar ziet. De kijkhoeken van de Pixel 3a-toestellen zijn net anders. Als je de Pixel 3a-telefoons schuin houdt, welke kant op maakt niet uit, dan verkleuren ze anders dan de Pixel 3-telefoons. Ze krijgen een groene en vervolgens paarse gloed. Storend is het wat ons betreft niet, want het doet zich pas voor als je bijna langs de schermen kijkt, al worden ze ervoor al iets donkerder dan dat je er direct op kijkt. Dat geldt echter ongeveer in gelijke mate ook voor de Pixel 3-telefoons."

Verder nog niet echt in gebruik genomen, de achterkant slijt bij wijze van alleen al als je er maar naar kijkt dus eerst nog maar even een case ervoor zoeken ...

Van een Yellow Tint ook geen last, enkel naast een ander toestel wat een veel te koude kleurtemperatuur heeft begint het geel te lijken (de One Plus One die eerder als vergelijkingsmateriaal is gebruikt is ook te koud afgestemd. Deze conclusie kan je gerust een understatement noemen als je naar de grafiek in de tweakers review kijkt: "Bij de weergave van lichte tinten is het scherm een fractie te blauw." Bij witweergave ga je dit echt wel terugzien (zeker naast elkaar) en dan is 7254K nog de minst koele die ik ben tegengekomen [ 8092 in een Franse review, 8407 bij Tom's Hardware, AnandTech 6873 maar ook hier net als in de Tweakers review een grotere afwijking naarmate de kleuren lichter worden; dit in tegenstelling tot deze strakke lijnen van de 3aXL hier. En ook hier nagenoeg perfect richting de lichtere kleuren). Dat het niet matcht met een stuk papier zal o.a. hier mee te maken hebben: http://www.colorwiki.com/...#Still_doesn.27t_match.3F (https://www.solux.net/cgi...opages/eyes-response.html)

3aXL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vFJF8TRZxGA0hNqmukpikw64/full.jpg

One Plus One
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7hhjEdMY3uLtMfkbTCmir3I3/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 14-12-2019 12:45 ]

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 23:21
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen gaat er iets mis bij alle uitgaande gesprekken. Ik hoor de toon van het overgaan niet meer en na een seconde of tien wordt de verbinding verbroken (zonder dat ik dus iemand heb gesproken). Getest met collega's en zij zien ook niet dat ik hun bel. Inkomende gesprekken overigens geen enkel probleem.

Iemand hier ervaring mee/ een oplossing voor?

Reset trouwens al uitgevoerd.

Dank!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:03
AFSchets schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:06:
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen gaat er iets mis bij alle uitgaande gesprekken. Ik hoor de toon van het overgaan niet meer en na een seconde of tien wordt de verbinding verbroken (zonder dat ik dus iemand heb gesproken). Getest met collega's en zij zien ook niet dat ik hun bel. Inkomende gesprekken overigens geen enkel probleem.

Iemand hier ervaring mee/ een oplossing voor?

Reset trouwens al uitgevoerd.

Dank!
Heb je al een andere simkaart geprobeerd?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 23:21
P1nGu1n schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:07:
[...]

Heb je al een andere simkaart geprobeerd?
Nee. En correctie op mijn eerdere bericht: collega's krijgen direct mijn voicemail (ik zie ook niet dat ik word gebeld). Zal wel ergens een Android instelling zijn...

- vliegtuigmodus staat uit
- niet storen staat uit
- mobiel netwerk Tele 2 is gewoon goed signaal

[ Voor 13% gewijzigd door AFSchets op 19-12-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
AFSchets schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:09:
[...]

Nee. En correctie op mijn eerdere bericht: collega's krijgen direct mijn voicemail (ik zie ook niet dat ik word gebeld). Zal wel ergens een Android instelling zijn...

- vliegtuigmodus staat uit
- niet storen staat uit
- mobiel netwerk Tele 2 is gewoon goed signaal
Dan zou ik daar mee beginnen. Een simkaart van een ander proberen, bij voorkeur met een andere provider. Zo kan je uitsluiten of het aan je verbinding/simkaart/abonnement/provider ligt, of aan je telefoon(instellingen).

Eerst zoveel mogelijk elimineren bij het zoeken naar een oorzaak ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06-2024
Help, ik zie andere problemen voorbijkomen, maar geen oplossing voor het mijne.
KPN weet het nog steeds niet. Webmail is wel bereikbaar.
Ga sowieso met dit mobiele abonnement over naar Simyo. KPN doet wel veel moeite om nieuwe klanten binmen te halen, maar bestaande klanten zijn bij verlenging duurder uit. Tenzin je een nieuw nummer neemt.

Wat betreft de inbrekers op dit topic: mijn scherm is goed. Een val op straat heeft het toestel zonder kras of breuk doorstaan. De camera verslaat bij weinig licht mijn DSR.
En wat betreft het slechte functioneren met Tele 2 schijn je niet de enige te zijn. Dus mogelijk heeft mijn probleem met de IT van KPN te maken.

Met vriendelijke groet, Wuni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:35
Even een vraag aan de gebruikers.

Ik overweeg 3a XL te bestellen, voornamelijk vanwege de goede camera en ook voor de prijs. Mijn vraag is, kan ik probleemloos met deze specificaties en functies nog enkele jaren mee doen? Ik game niet, en ik kijk geen films, dat soort dingen. Eigenlijk alleen Facebook e.a. sociale media en YouTube, en de foto's natuurlijk

Meestal doe ik 3 jaar met een smartphone. Nu heb ik 3 jaar Oneplus 3T met Snapdragon 821. Die voldoet nog goed, maar de foto's zijn niet best en de accu is op.

Is dan de Snapdragon 670 goed genoeg voor 3 jaar probleemloos gebruik? Of moet ik dieper in mijn zak tasten voor pixel 4 XL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
Wenzel schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:57:
Even een vraag aan de gebruikers.

Ik overweeg 3a XL te bestellen, voornamelijk vanwege de goede camera en ook voor de prijs. Mijn vraag is, kan ik probleemloos met deze specificaties en functies nog enkele jaren mee doen? Ik game niet, en ik kijk geen films, dat soort dingen. Eigenlijk alleen Facebook e.a. sociale media en YouTube, en de foto's natuurlijk

Meestal doe ik 3 jaar met een smartphone. Nu heb ik 3 jaar Oneplus 3T met Snapdragon 821. Die voldoet nog goed, maar de foto's zijn niet best en de accu is op.

Is dan de Snapdragon 670 goed genoeg voor 3 jaar probleemloos gebruik? Of moet ik dieper in mijn zak tasten voor pixel 4 XL.
De cpu lijkt me meer dan voldoende voor de komende 3 jaar. Zeker als je er geen verpletterend zware games mee gaat spelen.

Toevoeging: Zelfs mijn Nexus 4 uit 2012 is eigenlijk nog gewoon bruikbaar wat betreft snelheid. Ware het niet dat de helft van het touchscreen niet meer reageert sinds kort. En de batterijduur was dramatisch op het laatst. Daarom heb ik nu ook een Pixel 3a *O*
Wèl was de cpu van de Nexus 4 destijds top of the bill. Ook de 2 GB geheugen was niet schamel.

[ Voor 16% gewijzigd door STFU op 23-12-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
Ik merkte een tijdje terug een raar effect van het beeldscherm. Als je snel scrollt in Youtube, dan 'vervlekken' donkere kleuren.

Het is een lagprobleem. Het lijkt op inkt dat uitvloeit naar de plek waar het donkere beeld een tiende seconde geleden was. Je ziet het met Youtube in dark modus en dan scrollen. Donkere (niet zwarte) delen van de tumbnails vloeien korststondig uit buiten de tumbnail.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P1nGu1n
STFU schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:06:
Ik merkte een tijdje terug een raar effect van het beeldscherm. Als je snel scrollt in Youtube, dan 'vervlekken' donkere kleuren.

Het is een lagprobleem. Het lijkt op inkt dat uitvloeit naar de plek waar het donkere beelde een tiende seconde geleden was. Je ziet het met Youtube in dark modus en dan scrollen. Donkere (niet zwarte) delen van de tumbnails vloeien korststondig uit buiten de tumbnail.
Dat ligt niet aan je telefoon, hier hebben alle OLED schermen 'last' van. Het komt doordat bij OLED zwarte pixels volledig uit staan. Het uitvloei-effect dat je ziet is de tijd die het kost om de pixel weer aan te zetten. Zoek maar op "OLED smear" bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
P1nGu1n schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:34:
[...]

Dat ligt niet aan je telefoon, hier hebben alle OLED schermen 'last' van. Het komt doordat bij OLED zwarte pixels volledig uit staan. Het uitvloei-effect dat je ziet is de tijd die het kost om de pixel weer aan te zetten. Zoek maar op "OLED smear" bijvoorbeeld.
Bedankt voor de info d:)b

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 15:32
Een tijdje terug al gemerkt dat live ondertiteling was toegevoegd. Werkt best goed, bijvoorbeeld als je telefoon op stil staat maar je wil toch een beetje meekrijgen wat er op filmpjes wordt gezegd als je er langsscrollt in je feed.

Vanochtend kwam ik achter twee andere nieuwe functies: focus mode heb ik nu beschikbaar (vergelijkbaar met niet-storen, maar toch ook weer niet, je kan apps kiezen die je uit wil schakelen in die stand)

En ik kan nu in de default laucher omlaag vegen voor het meldingen scherm (geïntroduceerd in de Pixel 4 omdat die geen vingerafdrukken die heeft, maar werkt nu dus ook hier).
Die tweede ben ik wel erg blij mee want die beweging zat nog steeds in m'n muscle memory van m'n OnePlus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nieuwe Pixel 3a eigenaar meldt zich. Ik kom van Sony XZ2 compact.

Moet nog even wennen aan het formaat en de positie van de vingerafdrukscanner maar ben verder zeer tevreden.

Snel, niet te groot, mooi scherm en voelt goed stevig aan.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-06 16:52
_Diederik schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:30:
Nieuwe Pixel 3a eigenaar meldt zich. Ik kom van Sony XZ2 compact.

Moet nog even wennen aan het formaat en de positie van de vingerafdrukscanner maar ben verder zeer tevreden.

Snel, niet te groot, mooi scherm en voelt goed stevig aan.
Welkom :)
Mag ik vragen waarom de switch? De XZ2 Compact is op alle fronten toch sneller? Mijn vrouw heeft hem ook, daarom ik zo curieus durf te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:34:
[...]

Welkom :)
Mag ik vragen waarom de switch? De XZ2 Compact is op alle fronten toch sneller? Mijn vrouw heeft hem ook, daarom ik zo curieus durf te zijn :)
Dankje,

Ik heb de overstap gemaakt omdat ik wat gedoetjes had met de XZ2 Compact.

De SoC van de Pixel is wel minder (snel), maar bij het gebruik (tot nu toe) heb ik niet het idee dat ik een trager toestel in handen heb.

Ik gebruik het toestel niet om te gamen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Dank je :)
Doe alsof je thuis bent en nog eens proficiat met je nieuwe Pixel 3a .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 17:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hier ook een nieuwe eigenaar van een 3a. Mijn eerste fulltouch mobiele telefoon na een jaar of 10 Blackberries. Vorige week een aanbieding bij Saturn voor 330 euro, dus dat was de moeite om even op en neer te rijden. eerste verrassing was dat er wel gewoon in-ears bij zaten, terwijl hier op de site staat dat die er niet bij zitten. Voor de rest moet ik nog gaan overschakelen van m'n Keyone naar de Pixel, dus meer dan een eerste hands-on ervaring is het niet

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Sinds gisteren een Pixel 3a in bezet. Kom van Pixel 1 af. Ben er blij mee. Fijn formaat, fijn scherm, merk niks van de "mindere" Snapdragon 670. Fotokwaliteit moet ik nog gaan merken bij concerten (donker). Maar komt vast goed. Vanmorgen om 8u van de lader gehaald, en hij zou het nog tot 05:00u ('s nachts dus) moeten uithouden volgens de telefoon. Dat is toch echt wel een hele fijne accuduur!

Wel heb ik echt een serieus probleem bij notificaties in alle apps (Whatsapp, Gmail, Marktplaats, etc). Die komen of niet, of veel later binnen dan zou moeten. Heb al wat rondgegoogled, en ik ben niet de enige. Heel vervelend. Ik heb 'adaptive battery' al uitgezet, maar zonder succes. Jullie daar ook last van, en evt. een oplossing voor?

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh1981 op 10-01-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 18:20
Rudedadude schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:42:
Hier ook een nieuwe eigenaar van een 3a. Mijn eerste fulltouch mobiele telefoon na een jaar of 10 Blackberries. Vorige week een aanbieding bij Saturn voor 330 euro, dus dat was de moeite om even op en neer te rijden. eerste verrassing was dat er wel gewoon in-ears bij zaten, terwijl hier op de site staat dat die er niet bij zitten. Voor de rest moet ik nog gaan overschakelen van m'n Keyone naar de Pixel, dus meer dan een eerste hands-on ervaring is het niet
Die oordoppen zijn wel zo verschrikkelijk slecht dat ze er beter niet bij hadden kunnen zitten, nu is het alleen maar afval. Gelukkig is de interne hardware wel goed, want met een goede koptelefoon klinkt de muziek wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bartjuh1981 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:46:
Sinds gisteren een Pixel 3a in bezet. Kom van Pixel 1 af. Ben er blij mee. Fijn formaat, fijn scherm, merk niks van de "mindere" Snapdragon 670. Fotokwaliteit moet ik nog gaan merken bij concerten (donker). Maar komt vast goed. Vanmorgen om 8u van de lader gehaald, en hij zou het nog tot 05:00u ('s nachts dus) moeten uithouden volgens de telefoon. Dat is toch echt wel een hele fijne accuduur!

Wel heb ik echt een serieus probleem bij notificaties in alle apps (Whatsapp, Gmail, Marktplaats, etc). Die komen of niet, of veel later binnen dan zou moeten. Heb al wat rondgegoogled, en ik ben niet de enige. Heel vervelend. Ik heb 'adaptive battery' al uitgezet, maar zonder succes. Jullie daar ook last van, en evt. een oplossing voor?
Instellingen-apps-whatsapp-geavanceerd-batterij op niet geoptimaliseerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
Chris.nl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:19:
[...]

Instellingen-apps-whatsapp-geavanceerd-batterij op niet geoptimaliseerd staan?
Ah, daar stond inderdaad nog "Batterijgebruik optimaliseren" bij een groot aantal apps. Heb het uitgezet voor Gmail, Whatsapp en Marktplaats. Kijken of het nu beter gaat. Wel vreemd dat je dit handmatig moet uitzetten? Op mijn Pixel 1 had ik hier nooit last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bartjuh1981 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:27:
[...]

Ah, daar stond inderdaad nog "Batterijgebruik optimaliseren" bij een groot aantal apps. Heb het uitgezet voor Gmail, Whatsapp en Marktplaats. Kijken of het nu beter gaat. Wel vreemd dat je dit handmatig moet uitzetten? Op mijn Pixel 1 had ik hier nooit last van.
Tja, ik weet niet beter dan dat ik al dat soort instellingen check voordat ik een android in gebruik neem. Kan me bij de Pixel3a niet heugen hoe dat standaard stond.

Je zou voor de zekerheid ook nog kunnen koekeloeren of instellingen-netwerk en internet-databesparing uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn pixel 3a is medio december naar Google verstuurd... Voor gesprekspartners klonk ik blikkerig, alsof ik in een zwembad/grote lege hal stond, of viel.bij vlagen weg. Op advies van google aantal dingen gedaan, softwarematig, maar niks hielp. Lijkt dus een hardware probleempje...

Ik wil hier best mijn hele verhaal zetten over de service van google, maar weet niet of dit juiste topic er voor is. Want als ze iets heel goed doen bij Google is het je frustreren en aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 26-06 23:53
Dat is irritant. Mijn Pixel3 had wat oplaad problemen na waterschade. Na ongeveer 10 dagen heen & weer mailen met google (dat duurt wel frustrerend lang iedere keer voordat er weer een antwoord komt); kreeg ik een RMA authorisatie ; telefoon naar Polen gestuurd & binnen een week (met de kerstdagen er tussen) een nieuwe ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 17:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

debroervanhenk schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:17:
[...]

Die oordoppen zijn wel zo verschrikkelijk slecht dat ze er beter niet bij hadden kunnen zitten, nu is het alleen maar afval. Gelukkig is de interne hardware wel goed, want met een goede koptelefoon klinkt de muziek wel mooi.
Ik dacht al, zitten m'n oren dicht of is het geluid nu zo dof. Maar goed, voor een telefoongesprek is het ok genoeg.

Ik ben inmiddels wel blij met de gesturebediening van android 10. Komt nagenoeg weer overeen met de bediening van blackberry 10 uit 2013 waaraan ik gewend was voordat dat os ter ziele ging. Knijpbeweging heb ik ook omgemapt naar een andere functie dan de assistant. Toestel is net iets glibberiger dan ik had gehoopt met de plastic behuizing, maar dat gaat wel wennen hoop ik. Een hoesje vind ik geen optie.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
Chris.nl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:34:
[...]

Tja, ik weet niet beter dan dat ik al dat soort instellingen check voordat ik een android in gebruik neem. Kan me bij de Pixel3a niet heugen hoe dat standaard stond.

Je zou voor de zekerheid ook nog kunnen koekeloeren of instellingen-netwerk en internet-databesparing uit staat.
Helaas. Alle batterij instellingen nagelopen, zelfs een factory-reset gedaan. Notificaties in willekeurige apps (óók Gmail en Whatsapp) blijven té regelmatig vertraagd. Zeer irritant, de telefoon is nu onbetrouwbaar en niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Bartjuh1981 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Helaas. Alle batterij instellingen nagelopen, zelfs een factory-reset gedaan. Notificaties in willekeurige apps (óók Gmail en Whatsapp) blijven té regelmatig vertraagd. Zeer irritant, de telefoon is nu onbetrouwbaar en niet fijn.
Na je factory reset, heb je toen alle apps opnieuw geïnstalleerd of heb je een backup teruggezet (restore tijdens installatie of via bijv. Titanium Backup)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh1981
P1nGu1n schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Na je factory reset, heb je toen alle apps opnieuw geïnstalleerd of heb je een backup teruggezet (restore tijdens installatie of via bijv. Titanium Backup)?
Ik zet nooit backups terug na een factory reset, maar begin altijd clean en installeer alles handmatig opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Bartjuh1981 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Ik zet nooit backups terug na een factory reset, maar begin altijd clean en installeer alles handmatig opnieuw.
Goedzo! Een backup terugzetten met TB kan namelijk problemen opleveren met push notificaties, maar ook dat kan het dan niet zijn. Dan durf ik het ook niet te zeggen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Ik heb nog een vraagje van andere orde.

Iemand een idee hoe ik kan zien of een Pixel 3a refurbished is of nieuw? Mijn gedoe met google duurt allemaal lang, te lang. een maand zit ik al te wachten op een nieuwe. En vorige week boden ze me een refurbished aan... Dat wil ik niet, want er is mij toegezegd een nieuwe te krijgen.

Dus stel dat er nu opeens een verstuurd wordt, zou ik graag willen checken of die nieuw of refurbished is. Weet iemand hoe dit te achterhalen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Voor wat het waard is, de Pixel 3a zou het makkelijkst te repareren (scherm vervangen) en meest duurzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik denk dat ze dit moeten melden of het nieuw is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb helaas m'n Pixel 3a weer in een la gegooid. Het ding bleef maar spontaan rebooten tijdens gebruik, en daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
TucanoItaly schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:23:
Ik heb helaas m'n Pixel 3a weer in een la gegooid. Het ding bleef maar spontaan rebooten tijdens gebruik, en daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van.
Kan je hem niet terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Zojuist eindelijk bericht ontvangen dat mijn vervanging onderweg is...

Verdorie toch een refurbished... maar betekent volgens google allemaal nieuwe onderdelen...

ben benieuwd...

Pff 18 december opsturen en nu pas een bericht, na 30 mails over en weer, dat de andere onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
pc01 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:15:
Dat is irritant. Mijn Pixel3 had wat oplaad problemen na waterschade. Na ongeveer 10 dagen heen & weer mailen met google (dat duurt wel frustrerend lang iedere keer voordat er weer een antwoord komt); kreeg ik een RMA authorisatie ; telefoon naar Polen gestuurd & binnen een week (met de kerstdagen er tussen) een nieuwe ontvangen.
Nieuwe, is dus niet echt nieuw... weet ik nu.

Alle vervangingen die ze doen, zijn refurbished

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Op zich is dat toch niet zo erg. Als je een wagen koopt met een nieuwe turbo omdat de vorige kapot is gegaan. Is dit dan ook refurbished? Uw toestel was ook niet nieuw en defect, waarom zou je een nieuwe krijgen als deze gewoon zijn werk doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 26-06 23:53
Wailer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:42:
[...]

Nieuwe, is dus niet echt nieuw... weet ik nu.

Alle vervangingen die ze doen, zijn refurbished
Ik had ipv nieuw idd ook refurbished moeten schrijven. Ik had voor het idee ook liever een echte nieuwe gehad. Maar ik moet zeggen de refurb zag als nieuw uit; werkt prima; dus eigenlijk ben ik gewoon helemaal blij dat ze een telefoon (die ik overigens bij de saturn had gekocht) zonder gedoe omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Een week of 5 geleden een Pixel 3A besteld bij Saturn Duitsland online en laten opsturen via Mailbox. Tot gisteren met veel plezier gebruikt, maar vandaag werkt de rear camera ineens niet meer. Als ik de camera open zie ik wel gewoon alle opties, maar het gedeelte waar ik zou moeten zien wat de camera toont blijft zwart. Na 2-3 seconden crasht de camera. Ook andere apps die de rear camera gebruiken crashen hierdoor. Als ik snel op de reverse knop klik, komt de front camera tevoorschijn en die werkt wel.

Er is niks geks gebeurd met de telefoon voor zover ik weet (niet gevallen, niet nat geworden). Ik heb van alles geprobeerd (resets, app cache/data verwijderden, safe mode). Enige wat ik nog kan doen is een factory reset, maar ik vrees dat dit wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.

Heeft iemand een idee wat de beste route is qua garantie mocht ik daar gebruik van moeten maken?

Edit: ook een harde factory reset heeft geen zin gehad.

Edit 2: contact opgenomen met Saturn Duitsland, behoorlijk waardeloos die "service". Elke keer een reactie van een andere medewerker die een standaard half antwoord geeft en diverse vragen onbeantwoord laat. Niet bepaald behulpzaam, alsof je met een robot van doen hebt. Toen maar besloten om Google zelf te bellen (gewoon Google Nederland), en daar was het binnen een kwartier allemaal geregeld door de eerste medewerker die ik aan de lijn kreeg. Ga de telefoon nu opsturen voor controle/reparatie, er waren niet echt meer te doorlopen stappen na de factory reset al gedaan te hebben. Gelukkig mijn oude toestel nog liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Grimmbeard op 20-01-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Even een vraagje...

Ik heb mijn time out op 15 sec gezet... Dus gewoon zwart scherm na 15 scherm.

Op een of andere manier... Blijft mijn klok en datum zichtbaar. Weliswaar minder helder, maar ik heb het liever zwart.

Iemand een idee wat is verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
LeStef schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:44:
Op zich is dat toch niet zo erg. Als je een wagen koopt met een nieuwe turbo omdat de vorige kapot is gegaan. Is dit dan ook refurbished? Uw toestel was ook niet nieuw en defect, waarom zou je een nieuwe krijgen als deze gewoon zijn werk doet?
Maar als die nieuwe turbo binnen 6 maanden stuk gaat. . Mag je toch wel een nieuwe verwachten. In Europa heb je gewoon recht op een deugdelijk product en mag je verwachten dat het apparaat minimaal 6 maanden goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wailer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:32:
Even een vraagje...

Ik heb mijn time out op 15 sec gezet... Dus gewoon zwart scherm na 15 scherm.

Op een of andere manier... Blijft mijn klok en datum zichtbaar. Weliswaar minder helder, maar ik heb het liever zwart.

Iemand een idee wat is verkeerd doe?
Bedoel je de always on display?

Instellingen-Scherm-Geavanceerd-Weergave op vergrendelingsscherm-Altijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailer
Dank! Het is gelukt.

Is bij iedere android versie toch weer net even anders, zo lijkt het. Of in ieder geval wat beter verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineV
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik heb nu sinds een week de Pixel 3a XL. Hiervoor had ik de pixel 2 waar ik altijd heel erg tevreden mee was. Met de 3a XL heb ik een probleem met de bluetooth-verbinding. Ik heb een fitbit en gebruik deze voor het bijhouden van activiteiten met verbonden GPS, maar de pixel 3a verliest continue de verbinding tijdens het fietsen. Ik heb de fitbit zelf al gereset, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het probleem houden. Met mijn pixel 2 had ik hier nooit problemen mee. Ik heb ook een draadloze koptelefoon, die heeft nergens problemen mee. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
MartineV schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:00:
Ik heb nu sinds een week de Pixel 3a XL. Hiervoor had ik de pixel 2 waar ik altijd heel erg tevreden mee was. Met de 3a XL heb ik een probleem met de bluetooth-verbinding. Ik heb een fitbit en gebruik deze voor het bijhouden van activiteiten met verbonden GPS, maar de pixel 3a verliest continue de verbinding tijdens het fietsen. Ik heb de fitbit zelf al gereset, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ik blijf het probleem houden. Met mijn pixel 2 had ik hier nooit problemen mee. Ik heb ook een draadloze koptelefoon, die heeft nergens problemen mee. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Misschien een open deur, maar heb je je telefoon al een keer opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineV
P1nGu1n schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Misschien een open deur, maar heb je je telefoon al een keer opnieuw opgestart?
Al geprobeerd en maakt helaas geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

MartineV schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:00:
Als je developer settings aanzet staan er aardig wat bluetooth protocolen die je anders kan instellen. AVRCP lijkt relevant te zijn bijvoorbeeld.

Overigens kom ik aardig wat posts op het fitbit forum tegen over problemen met de Pixel 3(a). Misschien daar ook eens uitgebreid zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartineV
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Als je developer settings aanzet staan er aardig wat bluetooth protocolen die je anders kan instellen. AVRCP lijkt relevant te zijn bijvoorbeeld.
AVRCP aangepast en het probleem is opgelost! Dankjewel voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
Ik ben vandaag in de Mediamarkt DE geweest om de Pixel 3, 3a en 4 met elkaar te vergelijken.
De Pixel 3a en 4 waren op android 10, de pixel 3 nog op 9.
Als ik bij de Pixel 4 midden op het scherm naar boven of beneden beweeg komt de app drawer omhoog of de notificatie-balk naar beneden (zichtbaar).
Als ik hetzelfde doe bij de Pixel 3a komt er bij het naar boven swipen wel de app drawer omhoog, maar naar beneden komt de notificatie-balk niet omlaag. Dit krijg ik alleen als ik echt bovenaan het scherm naar onder swipe.
Is dit ook wat jullie ervaren met de 3a ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuulP
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2021
Deze functionaliteit is in een latere update ook naar de 3a gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
Push notificaties komen hier opeens niet meer door. In ieder geval niet voor Gmail. Ook niet na een reboot. En ik heb niet aan de instellingen gezeten.

Ik kijk het nog even aan, maar hebben meer mensen hier last van!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Hebben jullie de februari security update al ontvangen op je 3A (XL)? Ik zit hier nog op januari en krijg hem niet binnen, ook niet wanneer ik handmatig naar updates zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:38:
Hebben jullie de februari security update al ontvangen op je 3A (XL)? Ik zit hier nog op januari en krijg hem niet binnen, ook niet wanneer ik handmatig naar updates zoek.
Ja, ik heb die update al dik een week geleden ontvangen, 3A hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 21:45
MartineV schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:59:
[...]

AVRCP aangepast en het probleem is opgelost! Dankjewel voor het meedenken!
Ik heb dezelfde problemen met mijn Fitbit. Wat heb je aangepast aan deze setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineV
pelt schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:21:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met mijn Fitbit. Wat heb je aangepast aan deze setting?
Ik heb AVRCP op 1.3 gezet (ipv 1.4) Maar helaas, het leek een tijdje opgelost te zijn, maar sinds twee weken verliest hij weer telkens de verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 07:49
Ik heb deze telefoon (niet de XL) gisteren in ontvangst genomen. Wilde mijn data overzetten van mijn oude telefoon (XZ2 Compact), maar dat lukte niet.

Op mijn XZ2 heb ik gisteravond in de Google Drive app aangezet dat er een back-up gemaakt moest worden van mijn telefoon. Dat duurde overigens tot 6:00 uur vanochtend.

Nu startte ik vanochtend mijn 3a voor het eerst op en gaf de telefoon aan geen back-up te kunnen vinden. Iemand enig idee wat ik hiermee moet? (er was geen algemeen android besturingssysteem topic om dit te vragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 11:24
Ik heb afgelopen zaterdag ook een Pixel 3a binnengekregen en het overzetten van de apps lukte wel vanaf mijn oude sony Z5 Compact. Maar de data kwam niet over , nou ja niet de data van de apps, wel de foto's en video's.
En ook de data van Google Chrome. Maar niet de data van bijvoorbeeld Minecraft.
Ik had gewoon de oude kabel van de Sony met het verloopstekkertje van de Pixel verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 07:49
Ah, de optie om het over te zetten via de kabel kreeg ik ook. Had vanochtend helaas geen tijd om het allemaal echt uit te vogelen, dus ik probeer het vanavond nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20

Flipm0de

geen

hoe is deze telefoon met android 10 in 2020? Merken jullie al vertraging in apps en slowdown? Toch een beetje waar de pixels altijd om bekend stonden. Zie namelijk dat ie bij de saturn.de "slechts" 315e is en je krijgt er nog een google nest mini bij.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Flipm0de schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:44:
hoe is deze telefoon met android 10 in 2020? Merken jullie al vertraging in apps en slowdown? Toch een beetje waar de pixels altijd om bekend stonden. Zie namelijk dat ie bij de saturn.de "slechts" 315e is en je krijgt er nog een google nest mini bij.
Hier geen problemen, zou hem voor die prijs zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Hier ook geen problemen.

4a wordt wel binnenkort verwacht, dus misschien afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20

Flipm0de

geen

Anoniem: 604938 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:56:
Hier ook geen problemen.

4a wordt wel binnenkort verwacht, dus misschien afwachten...
ow ja goede tip! lees in de geruchten dat t misschien een kleiner formaat wordt. Dat wil ik wel graag.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 11:24
Ik had het liefst ook op een 4a willen wachten, maar waarschijnlijk de gebrekkige batterij van mijn Sony Z5C liet dat niet meer echt toe. Ik weet niet of ik 4 maanden ofzo had kunnen halen, maar mocht die 4a kleiner en beter zijn, weet ik inmiddels al aan wie ik mijn 3A kan geven.

Ik vind de Google met Android 10 absoluut niet traag , maar ja ik kan ook niet vergelijken met 9 als 10 er al opstaat en ik van Android 7 van een Z5 compact af kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
Hier helemaal geen vertraging o.i.d, sterker nog met de nieuwe feature drop zijn de animaties gewoon soepeler geworden.

Ik ben 2 weken vrij geweest op werk, dus 2 weken niet (normaal) gebeld, vandaag eerste dag, gelijk bellen onderweg en moest ik iets online checken, en ik zit bij T-Mobile is altijd een ramp want telefoon valt terug op 3G.

Wat blijkt, VoLTE met T-Mobile op mijn 3a XL, heb echt nog paar keer moeten testen om te geloven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc8bWjeF0haSU-B_I9v9fNV9u0U=/800x/f/image/7gNZ91DSItarl7XoldO0zRZt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28
Flipm0de schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:44:
Uitverkocht helaas. Had hem daar anders ook willen bestellen. Geldt dezelfde actie/prijs in de fysieke winkels?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManchurianC
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 15:18
Mede tweakers, ik ben toe aan een nieuwe telefoon nadat mijn xperia xz1 compact richting eol gaat. Ik ben aan het kijken naar de oneplus 7 pro of de pixel 3a. Waarbij de pixel vooral interessant is in verband met het prijskaartje. Ik weet dat het een beetje appels met peren vergelijken is, maar kan iemand zijn visie geven op de voor en nadelen van deze toestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
Toch de Pixel 3A icm de Google Nest Mini kunnen bemachtigen bij saturn Duitsland. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Dus nog een Pixelaar erbij op dit forum. Nog tips & tricks of dingen die ik moet weten of instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 13:45
ManchurianC schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:41:
Mede tweakers, ik ben toe aan een nieuwe telefoon nadat mijn xperia xz1 compact richting eol gaat. Ik ben aan het kijken naar de oneplus 7 pro of de pixel 3a. Waarbij de pixel vooral interessant is in verband met het prijskaartje. Ik weet dat het een beetje appels met peren vergelijken is, maar kan iemand zijn visie geven op de voor en nadelen van deze toestellen?
Denk dat je naar je persoonlijke gebruik moet kijken. Heb je de snelheid van een oneplus nodig? Welk formaat vind je lekker werken? Vind je camera belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
KoningPaulus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:03:
Toch de Pixel 3A icm de Google Nest Mini kunnen bemachtigen bij saturn Duitsland. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Dus nog een Pixelaar erbij op dit forum. Nog tips & tricks of dingen die ik moet weten of instellen?
Animaties uitschakelen in ontwikkelaars-opties, voelt ie prima vlot an. Advertenties blokkeren met https://blokada.org/ verder zou ik 't niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManchurianC
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 15:18
Amelandbor schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Denk dat je naar je persoonlijke gebruik moet kijken. Heb je de snelheid van een oneplus nodig? Welk formaat vind je lekker werken? Vind je camera belangrijk?
Ik heb nu de xperia, daarbij ging het om het formaat en de camera. Ik wil nu juist een iets groter toestel. De camera vind ik wel belangrijk.

Ik heb de nexus 5x ook gehad en een van de grootste ergernissen hierbij was voor mij de accuduur. Ik ben erg bang dat de pixel hetzelfde probleem zal opleveren.

De prijs is natuurlijk in het voordeel van de pixel. Ik hoop er een tijdje mee te doen en er uiteindelijk een custom rom op te zetten (al moet ik nog wel uitpluizen hoe dat werkt).

Alle adviezen/ervaringen zijn welkom natuurlijk.

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 13:45
Accuduur is prima, denk voor mij zo tussen de 4-5 uur SOT.

In elk geval stukken beter als mijn nexus 5x, al vergelijk ik dat met aan het einde van die nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Chris.nl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:18:
[...]

Animaties uitschakelen in ontwikkelaars-opties, voelt ie prima vlot an. Advertenties blokkeren met https://blokada.org/ verder zou ik 't niet weten.
Bedankt, goed begin. Was nog niet bekend met die blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
Ik heb wederom klachten van de mensen die ik bel.

Kraak, klink blikkerig en galmt...

Mijn 2e toestel (pixel 3A) met dit euvel. Heb een vervanging gekregen na een maand duwen, sleuren en trekken bij google. 2x op rij... pech...of hebben ze me maar gewoon mijn oude toestel teruggestuurd om van me af te zijn.

balen, want is een fijne telefoon.... maar hij is toch echt om vooral te bellen.

Of kan dit eventueel nog met simkaart te maken hebben dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:08

4x4

Heb sinds een aantal weken ook een Pixel 3a en had meteen nieuw uit de doos een krakende speaker die na het updaten enigszins weg was.
Laatste dagen last van wegvallende gesprekken en dat ik die oproepen op dat moment niet kan beëindigen.

Ik ben momenteel niet zwaar onder de indruk van de 3a.😷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20

dbzfan

Nee.

4x4 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:32:
Heb sinds een aantal weken ook een Pixel 3a en had meteen nieuw uit de doos een krakende speaker die na het updaten enigszins weg was.
Laatste dagen last van wegvallende gesprekken en dat ik die oproepen op dat moment niet kan beëindigen.

Ik ben momenteel niet zwaar onder de indruk van de 3a.😷
Naast het probleem met bellen nog andere problemen?
Het is natuurlijk een telefoon die 3x goedkoper is dan de huidige flagships.. Maar bellen moet natuurlijk geen probleem geven.

Ik heb m'n 3a nu bijna een jaar en nog erg tevreden, nooit problemen met bellen or whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:08

4x4

Ik heb met mijn providers contact opgenomen welke mij een nieuwe simkaart heeft gestuurd. Nu even aankijken of dat wat uitmaakt.

Het is inderdaad een toestel wat soms maar de helft van een flagship kost maar een goed netwerk bereik zou tegenwoordig vanzelfsprekend moeten zijn.
Mijn vorig toestel was helemaal budget (200 euro) maar deed het altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desostros
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 07:01
assief veel problemen met de pixel 3A die ik kochtvoor mijn moeder...De speakers voor ringtone of videocall werken niet meer, toestel dat vreemd.
Altijd goed voor gezorgd en in hoesje gezeten, niet laten vallen.

Ook qua ondersteuning moet je via instellingen naar google hulp gaan waar je chat of email contact zou moeten krijgen, maar die opties staan er niet en ik loop in cirkeltjes.
Toestel is aangekocht bij FNAC en ook van hen verwacht ik geen top ondersteuning.

Echt een jammerlijke situatie aangezien mijn ouders videocall via deze telefoon als enige contactmiddel naar de rest van de familie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:44
desostros schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:04:
assief veel problemen met de pixel 3A die ik kochtvoor mijn moeder...De speakers voor ringtone of videocall werken niet meer, toestel dat vreemd.
Altijd goed voor gezorgd en in hoesje gezeten, niet laten vallen.

Ook qua ondersteuning moet je via instellingen naar google hulp gaan waar je chat of email contact zou moeten krijgen, maar die opties staan er niet en ik loop in cirkeltjes.
Toestel is aangekocht bij FNAC en ook van hen verwacht ik geen top ondersteuning.

Echt een jammerlijke situatie aangezien mijn ouders videocall via deze telefoon als enige contactmiddel naar de rest van de familie hebben.
Had je hem bij een Nederlands bedrijf moeten kopen, had je gewoon garantie gehad. Google ondersteunt de telefoon niet in NL dus support via Google is lastig. Als je hem bij Fnac gekocht heb, zal je de garantie via hen moeten spelen.

Dat Google de telefoon niet verkoopt en niet ondersteunt in Nederland vind ik trouwens wel jammer, maakt de drempel om hem te kopen best groot. Het lijkt er ook niet op dat dit gaat veranderen binnenkort.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
evleerdam schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:31:
[...]

Had je hem bij een Nederlands bedrijf moeten kopen, had je gewoon garantie gehad. Google ondersteunt de telefoon niet in NL dus support via Google is lastig. Als je hem bij Fnac gekocht heb, zal je de garantie via hen moeten spelen.

Dat Google de telefoon niet verkoopt en niet ondersteunt in Nederland vind ik trouwens wel jammer, maakt de drempel om hem te kopen best groot. Het lijkt er ook niet op dat dit gaat veranderen binnenkort.
Als je hem in Nederland gekocht hebt dan moet je toch nog steeds via de verkoper garantie claimen. Volgens mij maakt dat geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:44
Zapato schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:09:
[...]

Als je hem in Nederland gekocht hebt dan moet je toch nog steeds via de verkoper garantie claimen. Volgens mij maakt dat geen verschil.
Zeker! Maar Google biedt additionele ondersteuning in de landen waar ze de Pixels verkopen. Meestal gaat dit dan om software issues, maar is wel handig. In Nederland heb je die optie dus niet, zoals desostros al aangaf.

Officiele ondersteuning moet je bij de verkoper zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Laatst online: 20-05 09:57
Ik heb geprobeerd op dit forum te zoeken, maar niets gevonden, hopelijk stuur ik nu geen vraag die al gesteld is, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik wil opladen ik niet telkens hoef te kiezen of het usb device voor storage is of voor "dit apparaat" ik moet telkens voor "dit apparaat" kiezen als ik wil opladen, maar soms is dat ook disabled. Dan moet ik een paar keer de kabel erin en eruit doen.

Iemand anders hier ook ervaringen mee gehad?

Alvast dank

PS het betreft een pixel 3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
freak-me-baby schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:54:
Ik heb geprobeerd op dit forum te zoeken, maar niets gevonden, hopelijk stuur ik nu geen vraag die al gesteld is, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik wil opladen ik niet telkens hoef te kiezen of het usb device voor storage is of voor "dit apparaat" ik moet telkens voor "dit apparaat" kiezen als ik wil opladen, maar soms is dat ook disabled. Dan moet ik een paar keer de kabel erin en eruit doen.

Iemand anders hier ook ervaringen mee gehad?

Alvast dank

PS het betreft een pixel 3a
Gebruik je wel de originele lader+kabel? Ik heb dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Homeland schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:56:
[...]

Gebruik je wel de originele lader+kabel? Ik heb dit nog nooit gehad.
Yup...het is de originele oplader en kabel. OOk een ander setje geprobeerd maar geeft precies hetzelfde.
Ik vrees ook weer dat dit een gevalletje is 1 uit 1000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2kUwSqVUrZpRRRa008bgVYzLBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuyYrXzEJdIpV36kpR6HrEaT.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande is het scherm waar ik moet selecteren Dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
freak-me-baby schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:28:
[...]

Yup...het is de originele oplader en kabel. OOk een ander setje geprobeerd maar geeft precies hetzelfde.
Ik vrees ook weer dat dit een gevalletje is 1 uit 1000

[Afbeelding]

Bovenstaande is het scherm waar ik moet selecteren Dit apparaat
Wellicht geeft dit een oplossing: https://www.reddit.com/r/...to_usb_for_file_transfer/

Ik ga het zelf niet proberen, dus ik kan niet zeggen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Zapato schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:13:
[...]

Wellicht geeft dit een oplossing: https://www.reddit.com/r/...to_usb_for_file_transfer/

Ik ga het zelf niet proberen, dus ik kan niet zeggen of het werkt.
Bedankt voor de feedback, maar dat staat al goed (tenmnste...op "no data transfer").

Wellicht een factory reset :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Grrrrr, scherm kapot. Jullie toevallig een adres waar dit goedkoop gefixt kan worden?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Sanderrr schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:27:
Grrrrr, scherm kapot. Jullie toevallig een adres waar dit goedkoop gefixt kan worden?
Ben je zelf een beetje handig? Laten repareren kost 150-180 euro, een scherm uit China zo'n 70 euro (AliExpress) en uit Europa rond de 100 euro (Ebay). Door het zelf te vervangen kan je 100 euro besparen, heel ingewikkeld ziet het er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Linkje naar iFixit is misschien ook van toegevoegde waarde.

Persoonlijke ervaring:
Ik heb mijn scherm toevallig dit weekend laten vervangen bij The Phone Lab. Met name vanwege mijn bedenkingen bij de kwaliteit van beschikbare schermen vanuit China/eBay en het niet hebben van het gereedschap kwamen de prijzen toch wel erg bij elkaar in de buurt. Genoeg om 3 maanden garantie de meerprijs waard te vinden tov het vertrouwen in mijn eigen kunnen :/ :D

[ Voor 4% gewijzigd door toimoi op 19-04-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 08:10
Iemand hier met Tele2 en een 3a? De 3a zou VoLTE moeten ondersteunen en Tele2 ook alleen ondersteunen ze elkaar niet schijnbaar.
Als ik bel gaat het nog via 3g (analoog) met als gevolg dat ik een krakende verbinding heb als ik een vaste lijn bel van iemand die glasvezel heeft.
Schijnbaar ondersteunt Tele2 de 3a niet, wat overigens belachelijk is. Nu heb ik op internet gekeken of er een manier is om het aan de praat te krijgen maar zonder succes.
Met de *#*#4636#*#* zie ik dat het niet beschikbaar is en niet geregistreerd dus ik ben bang dat ik een andere telefoon moet kopen vanwege dit, of overstappen op KPN want daar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Net een zwarte Pixel 3a besteld voor mijn vrouw. Nu nog een (zwarte) hoesje. Bij BS hebben ze alleen Spigen Rugged Armor, maar die vind ik nogal dik en zwaar.
Verder nog gevonden SpigenThin Fit, die is mooi dun en zeer licht. Echter, alleen in US te bestellen tegen de verzendkosten van bijna 20 USD.
Amazon.de wil het niet opsturen naar NL en Amazon.nl verkoopt alleen de witte.

Kan me misschien iemand helpen aan een alternatief, een lichtgewicht dun hoesje in zwart voor 3a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ben zelf dik tevreden met de Otterbox Symmetry Case. Niet de dunste of per definitie lichtgewicht maar wel goede bescherming tegen vallen en relatief slank, voor de bescherming die ie biedt. Gezien de Pixel 3a best dun is, kan ie imo deze case goed hebben zonder in een baksteen te veranderen. Te bestellen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Wenzel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:52:
Net een zwarte Pixel 3a besteld voor mijn vrouw. Nu nog een (zwarte) hoesje. Bij BS hebben ze alleen Spigen Rugged Armor, maar die vind ik nogal dik en zwaar.
Verder nog gevonden SpigenThin Fit, die is mooi dun en zeer licht. Echter, alleen in US te bestellen tegen de verzendkosten van bijna 20 USD.

Kan me misschien iemand helpen aan een alternatief, een lichtgewicht dun hoesje in zwart voor 3a.
Ik heb een dun hoestje van X-Level in de kleur zwart. Die kun je voor ongeveer 5 euro kopen op AliExpress, maar is ook te koop bij Amazon.nl (en ook DE) voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@ P1nGu1n en Chris.nl bedankt voor de tips.

De 3a is vandaag binnengekomen en is heel erg glad. Bij het uitpakken gleed die al bijna uit mijn handen Een hoesje is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Wenzel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:12:
@ P1nGu1n en Chris.nl bedankt voor de tips.

De 3a is vandaag binnengekomen en is heel erg glad. Bij het uitpakken gleed die al bijna uit mijn handen Een hoesje is noodzakelijk.
Ik doe het zonder hoesje. Ik vind het sowieso zonde van de telefoon. Gladheid vind ik wel meevallen, hij heeft iets rubberigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:52
Wenzel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:52:

Ik heb van de week mijn Nilkin hoesje binnen gekregen. Maar de telefoon is al weer weg dus misschien wil je hem overnemen?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen