Ik heb al hoesje besteld, maar welke type Nillkin wil je kwijt?soskes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:42:
[...]
Ik heb van de week mijn Nilkin hoesje binnen gekregen. Maar de telefoon is al weer weg dus misschien wil je hem overnemen?
De Frosted shield. Volgens mij zwart maar ik zal het zo bevestigen.Wenzel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:16:
[...]
Ik heb al hoesje besteld, maar welke type Nillkin wil je kwijt?
Confirmed. Inderdaad de zwarte.
[ Voor 6% gewijzigd door soskes op 25-04-2020 18:36 ]
Als het deze is en ongebruikt, ben ik geïnteresseerd. Ik heb me rot gezocht, maar nergens in Nederland te krijgen voor Pixel 3a.soskes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:19:
[...]
De Frosted shield. Volgens mij zwart maar ik zal het zo bevestigen.
Confirmed. Inderdaad de zwarte.
niemand ervaring met Tele2?Intelcore schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:33:
Iemand hier met Tele2 en een 3a? De 3a zou VoLTE moeten ondersteunen en Tele2 ook alleen ondersteunen ze elkaar niet schijnbaar.
Als ik bel gaat het nog via 3g (analoog) met als gevolg dat ik een krakende verbinding heb als ik een vaste lijn bel van iemand die glasvezel heeft.
Schijnbaar ondersteunt Tele2 de 3a niet, wat overigens belachelijk is. Nu heb ik op internet gekeken of er een manier is om het aan de praat te krijgen maar zonder succes.
Met de *#*#4636#*#* zie ik dat het niet beschikbaar is en niet geregistreerd dus ik ben bang dat ik een andere telefoon moet kopen vanwege dit, of overstappen op KPN want daar werkt het wel.
Nee hier KPN. Geen idee of ik VoLTE heb. Maar wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van VoLTE? VoWiFi kan ik me nog iets bij voorstellen als je een slechte mobiele dekking hebt.
4G internetverbinding behouden tijdens het bellen? Heb toch regelmatig dat ik ff handsfree ga om iets op te zoeken tijdens een gesprek. Ben zelf iig dik tevreden met VoLTE en VoWiFi bij Vodafone icm de 3a.Zapato schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:23:
[...]
Nee hier KPN. Geen idee of ik VoLTE heb. Maar wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van VoLTE? VoWiFi kan ik me nog iets bij voorstellen als je een slechte mobiele dekking hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2020 20:48 ]
Als ik naar iemand bel die glasvezel heeft dan kraakt bij mij de verbinding, ze horen mij wel goed. Met een KPN Sim nergens last van. Als er naar mijn 3a wordt gebeld heb ik nergens last van.Zapato schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:23:
[...]
Na contact gehad te hebben met tele2 lijkt het te liggen aan het onbreken van volte. Ze ondersteunen alleen Samsungs en Iphones. Ben ik mooi klaar mee dan.
Is ook echt de combinate van Tele2 met de 3a en dat weer in combinatie met glasvezel wat problemen geeft. Een kabel of adsl vaste lijn geeft geen problemen. Daarom ook weinig info over te vinden.
Zijn er (weer) meer pixel 3a gebruikers die last hebben van het beruchte "zwarte scherm" op het moment dat men aan het bellen is bijvoorbeeld.
Als je bijvoorbeeld iemand hebt opgenomen dan registreert de (ik vermoed) proximity sensor dat je hem aan het oor doet en dus scherm uit. Maar haal je vervolgens van het oor... gebeurt er niks meer, en kan je niet ophangen. Dit is een paar maanden geleden na een update ookal geweest.
Wat we al gedaan hebben : screenprotector eraf gehaald , telefoon herstarten, telefoon in veilige modus gestart, sensoren schoongemaakt , alle updates gechecked, proximity sensor test (die ziet alleen eenmaal iets en registreert dus eenmalig ,en daarna niet meer als je hand of gezicht weg haalt)
Rara , iemand nog ideeën ?
Als je bijvoorbeeld iemand hebt opgenomen dan registreert de (ik vermoed) proximity sensor dat je hem aan het oor doet en dus scherm uit. Maar haal je vervolgens van het oor... gebeurt er niks meer, en kan je niet ophangen. Dit is een paar maanden geleden na een update ookal geweest.
Wat we al gedaan hebben : screenprotector eraf gehaald , telefoon herstarten, telefoon in veilige modus gestart, sensoren schoongemaakt , alle updates gechecked, proximity sensor test (die ziet alleen eenmaal iets en registreert dus eenmalig ,en daarna niet meer als je hand of gezicht weg haalt)
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Kan je niet simpelweg op je aan/uit-knop drukken om het scherm aan te zetten tijdens het bellen?Pimmetje651 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:45:
Zijn er (weer) meer pixel 3a gebruikers die last hebben van het beruchte "zwarte scherm" op het moment dat men aan het bellen is bijvoorbeeld.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Helaas die doet niks , als je maar lang genoeg ingedrukt houdt dan gaat de telefoon (hard) resetten.P1nGu1n schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:14:
[...]
Kan je niet simpelweg op je aan/uit-knop drukken om het scherm aan te zetten tijdens het bellen?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ja, heb ik ook regelmatig. Alleen tot nu toe kan ik het scherm wel aankrijgen door de aan/uit-knop in te drukken.Pimmetje651 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:45:
Vandaag een Pixel 3a besteld en ben benieuwd. Hopelijk komt ie volgende week binnen.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dr 4a komt mogelijk tegen het einde van de maand voor €400,- in Duitsland. Dat is misschien nog een idee al is dat mogelijk met dan wat je nu hebt betaald en heb je dan garantie in Duitsland wat niet ideaal is.aveenhuysen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:01:
Vandaag een Pixel 3a besteld en ben benieuwd. Hopelijk komt ie volgende week binnen.
Hier in huis sinds een paar dagen zwarte 3a in huis. Ik vind alleen de batterij best tegenvallen. Iets van 3h SOT. Misschien wordt ie nog beter. Always On misschien de oorzaak?
Tweede vraag. Waar kan ik de productiedatum vinden. Op de doos staat alleen Made in China met kleine lettertjes, maar geen datum. Gekocht bij BS.
Tweede vraag. Waar kan ik de productiedatum vinden. Op de doos staat alleen Made in China met kleine lettertjes, maar geen datum. Gekocht bij BS.
Sorry even vergeten te melden. In Spanje besteld voor 339 met verzending incl. bij de Spaanse Playstore.Homeland schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:02:
[...]
Dr 4a komt mogelijk tegen het einde van de maand voor €400,- in Duitsland. Dat is misschien nog een idee al is dat mogelijk met dan wat je nu hebt betaald en heb je dan garantie in Duitsland wat niet ideaal is.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Inmiddels weet ik dat Simyo nog geen Android ondersteund icm e-sim, alleen de laatste iPhones.S0epkip schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:09:
Zijn er al meer ervaringen met de esim in de pixel 3a? Ik lees hier maar zeer mondjesmaat reacties over en ben van plan de esim voor dsds te gebruiken icm de nanosim, wat theoretisch zou moeten kunnen....
Tmobile maar eens proberen...
Update, T-Mobile besteld, maar die gaan nu fysiek een QR code leveren om de esim te activeren

Gelukt, T-Mobile esim op de Pixel 3a, dsds.
[ Voor 14% gewijzigd door S0epkip op 08-05-2020 18:52 ]
Hoe krijg je dan het toestel naar België/Nederland verzonden? 🤔aveenhuysen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:39:
[...]
Sorry even vergeten te melden. In Spanje besteld voor 339 met verzending incl. bij de Spaanse Playstore.
Sorry even vergeten te melden dat ik in Barcelona woonbenep schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:22:
[...]
Hoe krijg je dan het toestel naar België/Nederland verzonden? 🤔
Even wennen maar heerlijk toestel en schermtijd van meer dat 4 uur
Wat is jullie ervaring met de automatische helderheid? Mij valt op dat ik deze vaak met de hand moet corrigeren omdat het scherm vrij helder afgesteld staat bij weinig licht. Zo staat deze bij nul omgevingslicht steeds op ~ 20% wat belachelijk helder is in die situatie.
Sinds Android Pie gebruikt Android Adaptive Brightness, on de helderheid te bepalen. Wanneer je handmatig de helderheid aanpast train je de software, na een week zal de automatische helderheid al beter passen bij jouw voorkeur. Ik hoef tegenwoordig nooit meer de helderheid aan te passen, in een donkere kamer staat hij automatisch op 0%, blijven aanpassen en even afwachten dustoimoi schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:24:
Wat is jullie ervaring met de automatische helderheid? Mij valt op dat ik deze vaak met de hand moet corrigeren omdat het scherm vrij helder afgesteld staat bij weinig licht. Zo staat deze bij nul omgevingslicht steeds op ~ 20% wat belachelijk helder is in die situatie.
For Android Pie we worked with researchers from DeepMind to build a machine learning model that will observe the interactions that a user makes with the screen brightness slider, and train on-device to personalise the mapping of ambient light level to screen brightness.
This means that Android will learn what screen brightness is comfortable for a user in a given lighting environment. The user teaches it by manually adjusting the slider, and, as the software trains over time, the user should need to make fewer manual adjustments. In testing the feature, we've observed that after a week almost half our test users are making fewer manual adjustments while the total number of slider interactions across all internal test users was reduced by over 10%.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik heb er zelf geen problemen mee. Als ik het scherm in de zon hou wordt hij zo fel dat ik alles nog kan lezen en in het pikkedonker neemt de schermverlichting zoveel af dat deze aangenaam is om naar te kijken.toimoi schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:24:
Heb je toevallig een beschermfolie op je scherm die eventueel de werking van de lichtsensor beïnvloedt?
Nee tot ik mijn scherm liet repareren had ik geen screenprotector, en toen had ik het ook. Toch maar blijven corrigeren dan.
Vandaag zitten spelen met de app Geluidsversterker.
Wat een geweldige toevoeging! Deze app is in principe bedoeld voor slechthorenden. De telefoon versterkt het omgevingsgeluid zodat de persoon in kwestie zijn handicap op die manier kan verhelpen middels de telefoon en oordopjes.
Nou heb ik vanochtend ermee zitten rommelen. Ik hoorde duiven die ik normaal net kan horen nu luid en duidelijk.
Eenmaal op de balkon hoorde het geratel van een fietsketting. En ja, verderop kwam een dame aangefietst.
Mijn buren aan de overkant waren in de tuin aan het rommelen. Woon zelf in een appartement op de tweede verdieping. Ik hoorde luid en duidelijk de bos sleutels in haar hand en het kraak van de plastic zak met aarde die haar man op de grond legde.
Volgende test dan maar: ik hielde de microfoon van de telefoon (linker opening aan de onderkant van de telefoon) tegen m’n borst. En ja hoor! Ik hoorde mijn hartslag duidelijk. Wel direct op de huid plaatsen. De stof van kleding dempt teveel.
Oké wat nu proberen? Op m’n buik dan maar. Ik hoorde m’n maag en darmen aan het werk. Elke luchtbel en een beweging in m’n lijf!
Heb tijdens deze ervaring de meegeleverde oordopjes van de Pixel 3a gebruikt.
Wat een geweldige toevoeging! Deze app is in principe bedoeld voor slechthorenden. De telefoon versterkt het omgevingsgeluid zodat de persoon in kwestie zijn handicap op die manier kan verhelpen middels de telefoon en oordopjes.
Nou heb ik vanochtend ermee zitten rommelen. Ik hoorde duiven die ik normaal net kan horen nu luid en duidelijk.
Eenmaal op de balkon hoorde het geratel van een fietsketting. En ja, verderop kwam een dame aangefietst.
Mijn buren aan de overkant waren in de tuin aan het rommelen. Woon zelf in een appartement op de tweede verdieping. Ik hoorde luid en duidelijk de bos sleutels in haar hand en het kraak van de plastic zak met aarde die haar man op de grond legde.
Volgende test dan maar: ik hielde de microfoon van de telefoon (linker opening aan de onderkant van de telefoon) tegen m’n borst. En ja hoor! Ik hoorde mijn hartslag duidelijk. Wel direct op de huid plaatsen. De stof van kleding dempt teveel.
Oké wat nu proberen? Op m’n buik dan maar. Ik hoorde m’n maag en darmen aan het werk. Elke luchtbel en een beweging in m’n lijf!
Je krijgt toch geen dopjes bij de pixel 3a?4x4 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:24:
Vandaag zitten spelen met de app Geluidsversterker.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik heb witte bedraadde oordopjes erbij in de doos gekregen. Duidelijk een Pixel accessoire. Heb je wel goed in de doos gekeken? Ze zitten apart verpakt in een klein doosje. Het doosje is niet direct als zodanig te herkennen en lijkt alleen loze ruimte op te vullen.
Enkele weken geleden een zwarte Pixel 3a ontvangen en keurig bedrade witte oordopjes aanwezig
:strip_exif()/f/image/MYHaRcZHhLoseAL51B2t26BW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door aveenhuysen op 22-05-2020 16:10 ]
ow wat grappig, ik heb geen pixel, ben er wel op aan het azen. Wacht misschien nog even tot de 4a er is (of toch een iphone in september4x4 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:14:
[...]
Ik heb witte bedraadde oordopjes erbij in de doos gekregen. Duidelijk een Pixel accessoire. Heb je wel goed in de doos gekeken? Ze zitten apart verpakt in een klein doosje. Het doosje is niet direct als zodanig te herkennen en lijkt alleen loze ruimte op te vullen.

Maar bij belsimpel ofzo lijkt het van niet (onder aan de pagina, kopje: Wat zit er in de doos). Waar hebben jullie m besteld?
https://www.belsimpel.nl/...AAYASAAEgKADvD_BwE&cntd=1
[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 22-05-2020 16:09 ]
Direct bij de Play store maar ja wel in Spanje...Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:08:
[...]
ow wat grappig, ik heb geen pixel, ben er wel op aan het azen. Wacht misschien nog even tot de 4a er is (of toch een iphone in september)
Maar bij belsimpel ofzo lijkt het van niet (onder aan de pagina, kopje: Wat zit er in de doos). Waar hebben jullie m besteld?
Nu ik jullie aandacht toch heb
. hoe is de 3a in het dagelijks gebruik? Ik doe niet veel meer dan de hele dag facebooken, instagrammen, internetten, netflixen en spotify. Af en toe maps en Hay Day. De 3a lijkt een van de weinige redelijk compacte smartphones (tot de 4a ooit uitkomt).
Bij belsimpel maand geleden met witte oortjes in doos (zwarte pixel 3a).Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:08:
[...]
ow wat grappig, ik heb geen pixel, ben er wel op aan het azen. Wacht misschien nog even tot de 4a er is (of toch een iphone in september)
Ik vind het een heel fijn toestel, alles voelt vlot aan en de accu gaat makkelijk een dag mee.Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
Nu ik jullie aandacht toch heb. hoe is de 3a in het dagelijks gebruik? Ik doe niet veel meer dan de hele dag facebooken, instagrammen, internetten, netflixen en spotify. Af en toe maps en Hay Day. De 3a lijkt een van de weinige redelijk compacte smartphones (tot de 4a ooit uitkomt).
Ik heb hem bij Belsimpel besteld.Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:08:
[...]
Een heel fijn toestel voor het geld dat ie moet kosten. Enige minpuntje is de accu. Als je vaak erop zit heb je hem vrij snel leeg getrokken. Ik gebruik hem echt als een stuk gereedschap dus geen spelletjes en filmpjes erop kijken. Voor dat soort zaken heb ik een iPad.Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
Nu ik jullie aandacht toch heb. hoe is de 3a in het dagelijks gebruik? Ik doe niet veel meer dan de hele dag facebooken, instagrammen, internetten, netflixen en spotify. Af en toe maps en Hay Day. De 3a lijkt een van de weinige redelijk compacte smartphones (tot de 4a ooit uitkomt).
Ik vind het een heerlijk toestel, doe ruim 2 dagen met de accu. Hoewel ik hem niet de gehele dag gebruik, ik doe wat instagram en forums lezen. Geen netflixen en spelletjes enzo.Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
Mijn vrouw heeft een 3a. Ze zit alleen op Facebook, WhatsApp en een aantal nieuws app's. Pixel houdt het dan 2 dagen vol.Flipm0de schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:19:
In de afgelopen 48 uur heeft mijn 3a in de Noordzee gelegen terwijl hij aan stond en een val van 1,5meter op de straat overleefd, zit een goedkoop doorzichtig plastic hoesje omheen en geen enkele schade!
Denk dat het plastic van de telefoon ook helpt qua schokken opvangen maar toch blij verrast dat hij al deze spontane martelingen doorstaat.
Denk dat het plastic van de telefoon ook helpt qua schokken opvangen maar toch blij verrast dat hij al deze spontane martelingen doorstaat.
Dat is an sich tof nieuws, dat ie 't heeft doorstaan. Hopelijk heb je een toffe 48 uur gehad. Hopelijk gaat er niets oxideren, zout water kan maanden later nog z'n uitwerking hebben.Homeland schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:40:
In de afgelopen 48 uur heeft mijn 3a in de Noordzee gelegen terwijl hij aan stond en een val van 1,5meter op de straat overleefd, zit een goedkoop doorzichtig plastic hoesje omheen en geen enkele schade!
Gebruik alleen whatsapp, messenger, chrome en nog wat apps zo af en toe ,maar geen games en videos kijken. Prima accuduur voor mijn gebruik.
/f/image/4Y9LBsWpByINa6LISNiFLubJ.png?f=fotoalbum_large)
Here's a look at the cancelled Google Pixel 4a XL
Slechte beslissing wat mij betreft, met een afmeting van 154.3 x 73.9 x 8.2mm was dat een geslaagd model geweest. Tevens 2 camera's aan de achterzijde, al zal vast geen van die 2 een ultrawide variant geweest zijn.
Pixel 4a XL back cover shows the dual camera that could have been
Slechte beslissing wat mij betreft, met een afmeting van 154.3 x 73.9 x 8.2mm was dat een geslaagd model geweest. Tevens 2 camera's aan de achterzijde, al zal vast geen van die 2 een ultrawide variant geweest zijn.
Pixel 4a XL back cover shows the dual camera that could have been
[ Voor 53% gewijzigd door Laguna op 29-05-2020 20:40 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gisteren de Pixel 3a mogen ontvangen. Ziet en voelt goed op het eerste gezicht.
Wel meteen een Spigen hoesje erom gedaan.
Nu nog even de laatste zaken overzetten vooral whatsapp zal even lastig vanaf de iPhone.
Whazzapmigrator gaat nog niet helemaal soepel. Iemand ervaring met Dr.Fone of Backuptrans of een ander alternatief?
Qua snelheid heb ik nog niet het idee dat ik met midrange model te maken heb, alles gaat vlot en soepel voorlopig.
Wel meteen een Spigen hoesje erom gedaan.
Nu nog even de laatste zaken overzetten vooral whatsapp zal even lastig vanaf de iPhone.
Whazzapmigrator gaat nog niet helemaal soepel. Iemand ervaring met Dr.Fone of Backuptrans of een ander alternatief?
Qua snelheid heb ik nog niet het idee dat ik met midrange model te maken heb, alles gaat vlot en soepel voorlopig.
Zijn er nog mensen die een screenprotector gebruiken? Welke?
Normaal gebruik ik geen hoes en/of screenprotector. Beetje inventariseren indien nu wel.
Normaal gebruik ik geen hoes en/of screenprotector. Beetje inventariseren indien nu wel.
Chris.nl in "[Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen" zit nog perfect, onbeschadigd.baronruud schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:08:
@baronruud
Heb deze er vandaag afgetrokken: https://www.bol.com/nl/p/...ixel-3a/9200000120029375/
Prima ervaring met de variant voor de iPhone SE (werktelefoon) maar bij mijn Pixel 'plakte' een deel na een goede maand niet meer. Schoonmaken hielp niet, denk dat er toch iets vettigs tussen gekomen is.
Overweeg 'm gewoon weer opnieuw te bestellen.
Let wel, deze screenprotector valt niet van rand tot rand, maar bijna tot de rand van de bolling. Misschien goed om te weten.
Heb deze er vandaag afgetrokken: https://www.bol.com/nl/p/...ixel-3a/9200000120029375/
Prima ervaring met de variant voor de iPhone SE (werktelefoon) maar bij mijn Pixel 'plakte' een deel na een goede maand niet meer. Schoonmaken hielp niet, denk dat er toch iets vettigs tussen gekomen is.
Overweeg 'm gewoon weer opnieuw te bestellen.
Let wel, deze screenprotector valt niet van rand tot rand, maar bijna tot de rand van de bolling. Misschien goed om te weten.
Heb de Nonzers variant van Amazon gehaald. Krijg je 3 stuks voor 8 euro, dus kan je ook nog rustig eentje verkeerd plakken. Of een scheur erin krijgen wat me al wel is overkomen door een val, maar daar zijn ze voorbaronruud schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:08:
Voor de 3a: https://smile.amazon.de/gp/product/B07RW2WDXR/baronruud schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:08:
Voor de 3a XL: https://smile.amazon.de/gp/product/B07PYN4WK1/
Worden beide geleverd met een vormpje om hem meteen recht op de goede plaats te plakken. Niet strikt noodzakelijk, maar wel handig.
Zitten er nu allebei een week op en bevallen beide goed.
Da's ook wel noemenswaardig, de Otterbox Alpha Glass die ik linkte heeft dat ook.KifArU schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:31:
[...]
...
Worden beide geleverd met een vormpje om hem meteen recht op de goede plaats te plakken. Niet strikt noodzakelijk, maar wel handig.
...
Screen( eerste keer plakken en in een keer goed zonder bubbels)
https://www.amazon.es/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Hoes
https://www.amazon.es/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.es/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Hoes
https://www.amazon.es/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik ben sinds een aantal dagen trotse bezitter van de 3a en helaas heb ik hetzelfde probleem met tele2
bedankt voor de informatie, het lijkt idd een tele2 en pixel 3a combi probleem te zijn. Gelukkig gaat mijn overstap naar t-mobile over een paar weken in. Ik hoop dat ik dan het probleem niet heb.
het ondersteunen van VoLTE en VoWifi is volledig afhankelijk van de telco. Daar kan Google niet heel veel aan veranderen. Jouw (en mijn) telefoon worden niet ondersteund door T-Mobile. De volgende lijst is de meest recente lijst van telefoons die ondersteund worden. https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen#se6Bengaal schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:56:
[...]
Ik ben sinds een aantal dagen trotse bezitter van de 3a en helaas heb ik hetzelfde probleem met tele2![]()
bedankt voor de informatie, het lijkt idd een tele2 en pixel 3a combi probleem te zijn. Gelukkig gaat mijn overstap naar t-mobile over een paar weken in. Ik hoop dat ik dan het probleem niet heb.
Nog meer mensen hier die de Android 11 beta gebruiken? Bij mij is mijn telefoon merkbaar langzamer geworden en crashen bijvoorbeeld Chrome en de App Store vrij vaak wat eerder eigenlijk nooit gebeurde.
Ik weet het, het is een beta maar mocht iemand het overwegen dan zou ik het voor nu afraden.
Ik weet het, het is een beta maar mocht iemand het overwegen dan zou ik het voor nu afraden.
Soms hangt ie gewoon dat wel en bij selfies duurt het superlang voordat ie ze wegschrijft bij gewonen fotoos weer niet. Maar ondanks dat, verder geen klachten en alle apps werken zonder problemen.Homeland schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:36:
Nog meer mensen hier die de Android 11 beta gebruiken? Bij mij is mijn telefoon merkbaar langzamer geworden en crashen bijvoorbeeld Chrome en de App Store vrij vaak wat eerder eigenlijk nooit gebeurde.
Sinds vandaag is mijn Pixel 3a van ongeveer een jaar oud (besteld via Google store) al een aantal keren uitgevallen (of het scherm blijft zwart en na een hele tijd van allerlei knoppen indrukken start ie opnieuw op). Iemand al vaker dit probleem gehad?
[ Voor 24% gewijzigd door dbzfan op 30-06-2020 13:19 ]
@dbzfan Ik heb een poosje gehad dat mijn telefoon tijdens een telefoongesprek op zwart ging en nergens meer op reageerde. Dat gebeurde een paar keer kort na elkaar. Maar dat is echter al weer een tijd geleden.
Toevallig 1 of 2 weken geleden gehad dat het scherm mijn telefoon echt van t een op t andere moment niet meer reageerde nadat ik het scherm vergrendelde. Maar dat was erger want het toestel reageerde nergens meer op, ging niet af, niks. Dat heb ik met een force reboot op kunnen lossen. Sindsdien niet meer gehad.
Toevallig 1 of 2 weken geleden gehad dat het scherm mijn telefoon echt van t een op t andere moment niet meer reageerde nadat ik het scherm vergrendelde. Maar dat was erger want het toestel reageerde nergens meer op, ging niet af, niks. Dat heb ik met een force reboot op kunnen lossen. Sindsdien niet meer gehad.
Heb gegoogled en het lijkt een beetje op de "deep sleep" bug.. Dus als de telefoon na een minuut ofzo in deep sleep gaat daar niet meer uitkomt.. Het is alleen zo random gekomen nu ineens.. Weet eigenlijk ook niet wat ik nu moet doen qua support omdat ik hem via die omweg besteld heb..
@dbzfan Ik had iets soortgelijks, maar niet helemaal hetzelfde. Hij schoot 2-3x per dag in de reboot. 's-Vaak moest ik ook m'n pin intikken omdat hij 's-nachts en in de broekzak rebootte. Ik heb het sinds de aankoop (paar maanden terug), en kennis van mij ook (samen de Pixel 3a gekocht). Het is beslist geen unieke bug. Ik was weer teruggegaan naar iOS daardoor. Kennis kon er mee leven.
Onlangs heb ik de 3a weer uit de la gehaald en een factory reset gedaan, en daarna een paar uur de telefoon geupdate naar de meest recente versie. Ik heb 'm nu een paar dagen voltijds in gebruik, even kijken of het nu weer gaat optreden.
Onlangs heb ik de 3a weer uit de la gehaald en een factory reset gedaan, en daarna een paar uur de telefoon geupdate naar de meest recente versie. Ik heb 'm nu een paar dagen voltijds in gebruik, even kijken of het nu weer gaat optreden.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Kan zijn dat het iets is met je proximity sensor. Maar mijn advies zou eerst zijn om het nog even aan te kijken. Vervolgens een factory reset proberen en anders gewoon contact opnemen met Google.dbzfan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:34:
Heb gegoogled en het lijkt een beetje op de "deep sleep" bug.. Dus als de telefoon na een minuut ofzo in deep sleep gaat daar niet meer uitkomt.. Het is alleen zo random gekomen nu ineens.. Weet eigenlijk ook niet wat ik nu moet doen qua support omdat ik hem via die omweg besteld heb..
Je moet even de juiste persoon treffen, maar de keer dat ik m'n eerste Pixel moest ruilen vanwege een defect kon dat gewoon, ondanks dat deze niet eens via de Google Store gekocht was. Je krijgt dan alleen wel een refurbished, maar daar merk je niks van verder.
Bedankt voor de reacties, het leek net een aantal uren goed te gaan maar nu toch weer 2x uitgevallen/vastgelopen. Ga een factory reset proberen.
Na factory reset nu 24 uur geen problemen.. fingers crossed
Sinds een paar dagen heb ik ook een Pixel 3a (besteld bij Mobiel.nl voor 339 euro). Ik had een Sony Xperia CompactX. In kleine modellen is niet veel keus, maar de Pixel is niet te groot en heeft een super goede camera (de Sony had dat niet).
Tot nu toe tevreden! Als Tele2-klant ondervind ik ook geen problemen met bellen.
Jammer is wel dat het mij moeite kostte om Whatsapp goed in te richten. Met een omweg het trillen en geluid uit kunnen zetten bij een notificatie. Vreemd genoeg is sinds vandaag het meldingstipje verdwenen en een pop-up verschijnt opeens ook niet meer. Schijnt een android 10 dingetje te zijn, maar ik vond het vreemd dat het eerst wel werkte en het is best irritant om steeds de app te moeten openen om te zien of er toevallig geen nieuwe berichten zijn. Als iemand hiervoor een oplossing weet, hoor ik dit graag.
Ik heb er een Twill Slim Texture Back Cover omheen gedaan en een screenprotector van Otterbox op gedaan (tempered glass).
Tot nu toe tevreden! Als Tele2-klant ondervind ik ook geen problemen met bellen.
Jammer is wel dat het mij moeite kostte om Whatsapp goed in te richten. Met een omweg het trillen en geluid uit kunnen zetten bij een notificatie. Vreemd genoeg is sinds vandaag het meldingstipje verdwenen en een pop-up verschijnt opeens ook niet meer. Schijnt een android 10 dingetje te zijn, maar ik vond het vreemd dat het eerst wel werkte en het is best irritant om steeds de app te moeten openen om te zien of er toevallig geen nieuwe berichten zijn. Als iemand hiervoor een oplossing weet, hoor ik dit graag.
Ik heb er een Twill Slim Texture Back Cover omheen gedaan en een screenprotector van Otterbox op gedaan (tempered glass).
Instellingen->apps&meldingen->whatsapp->meldingen? Ik krijg alle notificaties iig gewoon mee hoor, notificatie stipje op app icoon heb ik via nova launcher geregeld, gewoon omdat die mijn voorkeur heeft.RalphZ schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:49:
Sinds een paar dagen heb ik ook een Pixel 3a (besteld bij Mobiel.nl voor 339 euro). Ik had een Sony Xperia CompactX. In kleine modellen is niet veel keus, maar de Pixel is niet te groot en heeft een super goede camera (de Sony had dat niet).
Hier ook geregeld met Apex launcher en prachtige stipjes overal waar ik ze wilChris.nl schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:45:
[...]
Instellingen->apps&meldingen->whatsapp->meldingen? Ik krijg alle notificaties iig gewoon mee hoor, notificatie stipje op app icoon heb ik via nova launcher geregeld, gewoon omdat die mijn voorkeur heeft.
https://www.androidpolice...vailable-on-google-store/
De 3a is uit productie gehaald. An sich logisch imo.
De 3a is uit productie gehaald. An sich logisch imo.
[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 02-07-2020 21:41 ]
Ga eens naar de volgende? Settings -> Apps & notifications -> See all apps -> WhatsApp -> Notifications -> Advanced -> Allow notification dot. Staat die aan?RalphZ schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:49:
Schijnt een android 10 dingetje te zijn, maar ik vond het vreemd dat het eerst wel werkte en het is best irritant om steeds de app te moeten openen om te zien of er toevallig geen nieuwe berichten zijn. Als iemand hiervoor een oplossing weet, hoor ik dit graag.
Zeker! Ik ga die Apex launcher eens proberen.TucanoItaly schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:41:
[...]
Ga eens naar de volgende? Settings -> Apps & notifications -> See all apps -> WhatsApp -> Notifications -> Advanced -> Allow notification dot. Staat die aan?
Iemand al de juni en of juli security update al ontvangen. (3a)
Hier nog de mei patch en geen update beschikbaar.
Met de Android 11 beta zit ik op de juni update.patrieckske schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:45:
Android 10 hier, maar zit al sinds de 2e week van juni op de juni patch. Ik verwacht ook eind deze week de juli patch wel binnen te krijgen.patrieckske schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:45:
Heb je je bootloader unlocked en ben je rooted? In dat geval krijg je helaas geen OTA's meer sinds enkele maanden. Tegenwoordig sideload ik die maar regelmatig.patrieckske schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:45:
Haal net de juli OTA binnen, had handmatig gecheckt.patrieckske schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:45:
Ja gisteren opnieuw handmatig gecheckt en de update kwam binnen.Chris.nl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:04:
[...]
Haal net de juli OTA binnen, had handmatig gecheckt.
Hier de 5 juli patch op 6 juli handmatig binnen gehengeld.
Was overigens een kleine update van 12MB.
Was overigens een kleine update van 12MB.
Hier net de update van de 11 beta binnengehengeld van 380mb met patch van 5 juli. Lijkt allemaal iets snappier.
Bubbels zijn grappig alleen jammer dat ik geen screenshots kan maken dan krijg ik een error. Iemand ook dit probleem?
Bubbels zijn grappig alleen jammer dat ik geen screenshots kan maken dan krijg ik een error. Iemand ook dit probleem?
[ Voor 35% gewijzigd door aveenhuysen op 09-07-2020 04:02 ]
Beta 2 is uit, enorme verbetering, sindsdien geen crashes meer gehad dus dit lijkt de goede kant op te gaan qua ontwikkeling.Homeland schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:36:
De 11 beta draait al op de 3a, dus zodra de definitieve versie uit van 11 komt hij ook naar deze telefoons.
Lees bijvoorbeeld eens dit:
https://tweakers.net/revi...wijzigingen-tot-slot.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Vanaf 8 september op deze toestellen lees ik:
Pixel 2
Pixel 2 XL
Pixel 3
Pixel 3 XL
Pixel 3A
Pixel 3A XL
Pixel 4
Pixel 4 XL
Voor iedereen die dit probleem is tegengekomen: het probleem lijkt opgelost te zijn. In de afgelopen twee weken is de 3a nooit spontaan gaan rebooten. Terwijl dit direct na aankoop dagelijkse kost was. 1 van de tussentijdse updates heeft dit dus opgelost.TucanoItaly schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:00:
Hij schoot 2-3x per dag in de reboot (...) Ik was weer teruggegaan naar iOS daardoor.
Weet iemand wat die 'Google Play Update' was waarvoor je moest rebooten?
Check instellingen - beveiliging. Daar staat twee soorten updates.S0epkip schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:01:
Weet iemand wat die 'Google Play Update' was waarvoor je moest rebooten?
Interesting... Maar mn security update is July 5 terwijl de net geïnstalleerde play store update May 1 is... Achja...Chris.nl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:17:
[...]
Check instellingen - beveiliging. Daar staat twee soorten updates.
Edit: sinds Android 10 zijn een aantal OS updates vendor onafhankelijk geworden lees ik. Voor een Pixel phone niet echt relevant natuurlijk maar wel interessant:
https://android-developer...ting-android-updates.html
https://www.reddit.com/r/...oogle_play_system_update/
Google Play system updates have been introduced with Android 10, and are meant for devices that for a reason or another are not running on the latest security patch level (so, it's mostly for OEM that doesn't update regularly). They basically contain some parts of the more comprehensive security patches found in the regular monthly security patch levels, for critical infrastructures highly susceptible to security issues such as the Media Framework (remember Stagefright?). This enable Google to send automatically without any OEM intervention security fixes to certain parts of the OS as soon as bugs are discovered (just like on Windows basically) without waiting for the potentially slow response of an OEM. You can see that the system is working actually, since you haven't updated from October, but the phone has managed to retrieve the most important fixes from the Google Play system updates, hence the difference in reported installed versions (October security patch levels vs. Google Play January security patches).
[ Voor 69% gewijzigd door S0epkip op 15-07-2020 09:06 ]
Hier de Beta 11 met beveiligingsupdate van 5 juli 2020 en de Google-Play-systeemupdate van 1 juni 2020.S0epkip schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:01:
[...]
Interesting... Maar mn security update is July 5 terwijl de net geïnstalleerde play store update May 1 is... Achja...
Heeft er iemand hier al ervaring met het laten reparen (of zelf vervangen) van het scherm van de Pixel 3a?
Die van mij is ondanks Google's eigen hoesje toch gesneuveld helaas. Ik gok dat de onderkant van het scherm waar het randje terugloopt bij dit hoesje daar net de klap heeft op kunnen vangen. Niet het meest veilige hoesje wellicht...
Iemand een tip (of juist niet) naar een los scherm wat (niet) goed werkt, geen idee of er verschil zit tussen al die aanbieders op Ali/eBay bijvoorbeeld?
Ik waardeer de hulp!
Die van mij is ondanks Google's eigen hoesje toch gesneuveld helaas. Ik gok dat de onderkant van het scherm waar het randje terugloopt bij dit hoesje daar net de klap heeft op kunnen vangen. Niet het meest veilige hoesje wellicht...
Iemand een tip (of juist niet) naar een los scherm wat (niet) goed werkt, geen idee of er verschil zit tussen al die aanbieders op Ali/eBay bijvoorbeeld?
Ik waardeer de hulp!
Vanaf hier even lezen
heb het zelf ook aan de hand gehad...
Ook tips voor hoesjes en scherm folies staan daaronder geloof ik
Dankjewel, had over je post heengelezen bij het zoeken!toimoi schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:22:
Vanaf hier even lezenheb het zelf ook aan de hand gehad...
Laat ik nu morgen bij een van hun winkels in de buurt zijn.
En dan snel toch maar even aan een hoesje zonder cut-outs. Ziet er wel geinig uit hoor de Google Iris case, maar als je ziet hoe ie gevallen is, dan liever maar iets wat meer rondom het geheel zit...

Sinds de laatste beveiligingsupdate doet mijn internet het echt een stuk slechter. Pagina's laden niet of traag, of er een mega ping in zit.
Sinds kort heb ik ook een pixel 3a, Top telefoon. Enige wat me niet lukt is mijn voice model van de assistant te trainen. Soms luistert Google assistant wel, maar meestal doet "hey Google" of "Okay google" niets (ik heb zowel Engels als Nederlands als taal aan staan, systeemtaal Nederlands) . Zeker niet als het scherm uit is. Heeft iemand dit ook gehad? Bij voice match in de assistant app krijg ik alleen maar het toevoegen van een nieuw smart product, ik kan niet opnieuw trainen. Ook als ik het de assistant zelf vraag en naar de instelling ga zoals aangegeven lukt het niet.
Nog bedankt toimoi, afgelopen vrijdag bij The Phone Lab in Haarlem binnengelopen, reparatie (vervangen) scherm kostte op dat moment €150 inc btw, je kan er in deze vestiging makkelijk op wachten. Kost een uur aan tijd ongeveer. Hele nette winkel, kan ik een ieder ook aanraden dus!toimoi schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:22:
Vanaf hier even lezenheb het zelf ook aan de hand gehad...
Je moet engels als primaire taal gebruiken om het mogelijk te maken om op lockscreen okay google te roepenZinloos1 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:20:
Sinds kort heb ik ook een pixel 3a, Top telefoon. Enige wat me niet lukt is mijn voice model van de assistant te trainen. Soms luistert Google assistant wel, maar meestal doet "hey Google" of "Okay google" niets (ik heb zowel Engels als Nederlands als taal aan staan, systeemtaal Nederlands) . Zeker niet als het scherm uit is. Heeft iemand dit ook gehad? Bij voice match in de assistant app krijg ik alleen maar het toevoegen van een nieuw smart product, ik kan niet opnieuw trainen. Ook als ik het de assistant zelf vraag en naar de instelling ga zoals aangegeven lukt het niet.
Sinds ik op vakantie ben geweest staat bovenin mijn telefoon 4G... Ik zou zweren dat hier eerst LTE stond en dat het internet ook daadwerkelijk langzamer is. Iemand enig idee hoe ik weer op het LTE (4g+?) netwerk kom?
Ik wil graag een Pixel en dan de 3a XL. Zouden jullie dit nu nog doen of loop je het risico dat er door zwaardere apps en relatief weinig RAM op korte termijn "problemen" gaan ontstaan?
Als je hem voor een goede prijs kunt vinden (<<400) zou ik het niet laten. Als je kunt wachten en de 4a is groot genoeg voor je, zou ik daar voor kiezen in oktober/november.
Ik zou wachten, begin oktober is er de aankondiging van 4a 5G en Pixel 5, daarnaast is de 4a dan ook uit.
Heeft iemand ook issues dat wanneer je de duo sim optie gebruikt (1 fysiek sim en 1 esim) dat soms random bij beide sims de verbinding wordt onderbroken en daarna wel vrij snel weer verbinding maakt?
Ik heb dit issue met KPN, Vodafone (esim) en T-Mobile (esim) geprobeerd bij allen komt dit issue voor.
In Nederland merk ik dat het opnieuw verbinden over het algemeen snel gebeurt maar in het buitenland heb ik gemerkt dat het soms niet automatisch gebeurt.
Is hier een oplossing voor?
Ik heb dit issue met KPN, Vodafone (esim) en T-Mobile (esim) geprobeerd bij allen komt dit issue voor.
In Nederland merk ik dat het opnieuw verbinden over het algemeen snel gebeurt maar in het buitenland heb ik gemerkt dat het soms niet automatisch gebeurt.
Is hier een oplossing voor?
@Dragao Cell
Ik heb niks gemerkt. Mijn Pixel 3a heeft een engelse esim van EE en een nederlandse gewone sim van T-mobile.
Ik heb niks gemerkt. Mijn Pixel 3a heeft een engelse esim van EE en een nederlandse gewone sim van T-mobile.
Pixel 3a, half jaar oud.
WiFi valt steeds uit sinds een paar dagen, schakelt naar 4G. Alle tricks hebben probleem niet kunnen verhelpen.
Nog tips?
Ben ik de enige?
Thomas
WiFi valt steeds uit sinds een paar dagen, schakelt naar 4G. Alle tricks hebben probleem niet kunnen verhelpen.
Nog tips?
Ben ik de enige?
Thomas
Misschien niet gerelateerd, maar de moeite waard om te proberen:Hoeks115 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:55:
Pixel 3a, half jaar oud.
Nog tips?
Ben ik de enige?
Thomas
Toevallig had mijn vrouw dit de laatste paar weken op haar FairPhone3. Toen ik wat zat te neuzen in haar wifi-instellingen zag ik dat ze daar een enorme lijst verzameld had van open wifi-netwerken van de trein, koffietentjes, restaurants, vliegvelden, enz. Waarschijnlijk een langere lijst dan je denkt, als je je instellingen hebt overgezet van je oude telefoon.
Sinds ik die lijst heb opgeruimd blijft haar telefoon gewoon netjes met de wifi verbonden.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen