Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 13:50
MaffeMaarten schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:50:
[...]

Misschien niet gerelateerd, maar de moeite waard om te proberen:
Toevallig had mijn vrouw dit de laatste paar weken op haar FairPhone3. Toen ik wat zat te neuzen in haar wifi-instellingen zag ik dat ze daar een enorme lijst verzameld had van open wifi-netwerken van de trein, koffietentjes, restaurants, vliegvelden, enz. Waarschijnlijk een langere lijst dan je denkt, als je je instellingen hebt overgezet van je oude telefoon.

Sinds ik die lijst heb opgeruimd blijft haar telefoon gewoon netjes met de wifi verbonden.
Geen last van wegvallende verbindingen, maar toch maar even de opgeslagen wifi netwerken opgeruimd (bijna 15). Was laatst in Andorra en ja daar heb je geen roaming met de spaanse provider dus data uit bij de grens. In elk hotel, restaurant of winkel heb je daar wifi en staat gelijk bij de deur aangegeven met wachtwoord. :) :) :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noil
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 13:32
Ik zoek een nieuwe oplader voor mijn Pixel 3a. De opladers die ik thuis heb leveren allemaal niet de "snelladen".
Zoals ik heb gelezen gebruiken ze een nieuwe techniek die usb-c naar usb-c nodig heeft.
De enige die ik kan vinden is: https://www.gsmoplader.nl...r-3a-usb-c-origineel.html
Maar die is niet voorradig.

Weet iemand waar ik er wel een usb-c naar usb-c lader (zowel kabel als adapter) kan krijgen? Sites als bol.com hebben ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mijn MacBook Pro lader geeft 'snelladen'. Maar ook mij oude Motorola lader, welke niet USB-C naar USB-C is, doet 'snelladen'.

Ligt het gewoon niet aan het voltage / ampere of deze 'snelladen' doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:41
noil schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:03:
Ik zoek een nieuwe oplader voor mijn Pixel 3a. De opladers die ik thuis heb leveren allemaal niet de "snelladen".
Zoals ik heb gelezen gebruiken ze een nieuwe techniek die usb-c naar usb-c nodig heeft.
De enige die ik kan vinden is: https://www.gsmoplader.nl...r-3a-usb-c-origineel.html
Maar die is niet voorradig.

Weet iemand waar ik er wel een usb-c naar usb-c lader (zowel kabel als adapter) kan krijgen? Sites als bol.com hebben ze gewoon niet.
De term waar je naar zoekt is "PD" voor power delivery:
Hier zie ik wel een aantal laders tussenstaan die zouden moeten voldoen. Ik geloof dat je vooral moet kijken naar PD 3.0, maar dat zetten ze er niet altijd bij. (Dit is de standaard die macbooks en de nintendo switch ook gebruiken, dat zou je ook nog in je zoektermen kunnen gooien)
https://www.bol.com/nl/s/...ltSearchContext=media_all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

De term waar je naar zoekt is "PD" voor power delivery:
Hier zie ik wel een aantal laders tussenstaan die zouden moeten voldoen. Ik geloof dat je vooral moet kijken naar PD 3.0, maar dat zetten ze er niet altijd bij. (Dit is de standaard die macbooks en de nintendo switch ook gebruiken, dat zou je ook nog in je zoektermen kunnen gooien)
https://www.bol.com/nl/s/...ltSearchContext=media_all
Mijn Lenovo USB-C oplader (65W) laadt mijn Pixel 3a ook snel op (sneller nog dan de OEM lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:09
Ik weet niet of het komt omdat ik op dit moment in Duitsland zit maar als ik nu mijn powerknop ingedrukt hou krijg ik mijn Google Pay kaarten te zien. Deze update is al wat ouder maar doet ongetwijfeld in Nederland niet zoveel omdat er officieel nog geen Google Pay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik krijg hier RCS beschikbaar in de berichten app (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Zapato schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:43:
Ik krijg hier RCS beschikbaar in de berichten app (KPN).
Ik zit via lycamobile ook via KPN op het netwerk. In Duitsland via o2 en kreeg ook de melding om RCS in te schakelen. Echter kon ik daarna geen SMS meer versturen dus maar weer uitgezet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
bcome schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:44:
[...]

Ik zit via lycamobile ook via KPN op het netwerk. In Duitsland via o2 en kreeg ook de melding om RCS in te schakelen. Echter kon ik daarna geen SMS meer versturen dus maar weer uitgezet :-(
Even getest, SMS werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Hier een systeemupdate van 18,05 MB aan het installeren met de laatste beta van Android 11.

Wordt nu dus geupdate naar Android 11, kan ik dan eindelijk weer screenshots maken :-)

[ Voor 33% gewijzigd door aveenhuysen op 08-09-2020 22:33 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
Hier ook vanaf 10, ik heb niet met de beta's meegedaan. Totale download is 1.33 GB.

Klein lijstje:
  • Improved device & media controls
  • Manage your conversations in one place
  • Built in screen-recording
  • More privacy controls

[ Voor 54% gewijzigd door DaCoTa op 08-09-2020 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb hem ook binnen. Voor snelle kijk wat er veranderd is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb hem ook binnengehaald vanochtend. Ik zie zo snel wat nieuwe icoontjes in het instellingen menu en een Files app. In gewoon gebruik vind ik tot nu toe in ieder geval nog niet veel nieuws, zal zo het bovenstaande filmpje eens bekijken.

Het enige dat ik merk nu is dat mijn YouTube Vanced Manager app continue crasht bij het starten.

[ Voor 16% gewijzigd door toimoi op 09-09-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Begrijp ik nu goed dat als je systeemupdate in Android 10 doet, dat je daarna ook Android 11 al krijgt.
Of is Android 11 nog in beta of is die nu dus officieel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Johandmc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:28:
Begrijp ik nu goed dat als je systeemupdate in Android 10 doet, dat je daarna ook Android 11 al krijgt.
Of is Android 11 nog in beta of is die nu dus officieel uit?
Android 11 is officieel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraagje voor degene met Android 11 op hun pixel en met Nova Launcher: wat gebeurt er als je swipe up doet in bijvoorbeeld je browser?

Ik krijg na een swipe up de Pixel Launcher te zien. Irritant, want ik wil Nova launcher. Maar misschien heb ik iets verkeerds ingesteld...

Edit: na veel zoeken oplossing gevonden. Je moet de cash van de Pixel Launcher legen.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 09-09-2020 22:01 ]

• aveenhuysen
Gisteren een reset gedaan van mijn Pixel 3a omdat ik op de beta 11 zat en ook last had van het niet kunnen maken van screenshots. Gebruik Apex laucher en net na het opstarten en mijn google account instellen kon ik screenshots maken en nu na alles geinstalleerd te hebben werkt het dus niet meer en krijg ik de melding:

"Kan screenshot niet opslaan
Het maken van screenshots wordt niet toegestaan door de app of je organisate"

Al gezocht maar kan niks vinden om het op te lossen, behalve een losse app installeren, maar het zou toch gewoon moeten werken.................?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRJP_EchKj7Hg8OiSMeW2SJGq3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMxZn0TYo1nBZB0C5SKrf2ov.jpg?f=fotoalbum_large

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
aveenhuysen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:53:
Gisteren een reset gedaan van mijn Pixel 3a omdat ik op de beta 11 zat en ook last had van het niet kunnen maken van screenshots. Gebruik Apex laucher en net na het opstarten en mijn google account instellen kon ik screenshots maken en nu na alles geinstalleerd te hebben werkt het dus niet meer en krijg ik de melding:

"Kan screenshot niet opslaan
Het maken van screenshots wordt niet toegestaan door de app of je organisate"

Al gezocht maar kan niks vinden om het op te lossen, behalve een losse app installeren, maar het zou toch gewoon moeten werken.................?[Afbeelding]
Het is mogelijk voor apps om aan te geven dat geen screenshots/screenrecordings van de app gemaakt mogen worden. Doorgaans is dat vanwege rechten (het is niet de bedoeling dat je een Netflix film opneemt) of veiligheidsoverwegingen (bijvoorbeeld je bankapp). Van welke app probeer je een screenshot te maken?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• aveenhuysen
P1nGu1n schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:00:
[...]

Het is mogelijk voor apps om aan te geven dat geen screenshots/screenrecordings van de app gemaakt mogen worden. Doorgaans is dat vanwege rechten (het is niet de bedoeling dat je een Netflix film opneemt) of veiligheidsoverwegingen (bijvoorbeeld je bankapp). Van welke app probeer je een screenshot te maken?
Van mijn homescreen, maar ik zal eens kijken of het bij een andere app hetzelfde resultaat geeft. Maar net na het instellen werkte het prima en na alle apps herstellen begon de ellende weer............ Misschien een voor een de apps verwijderen en kijken welke app de veroorzaker is.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dr snuggles schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:57:
Vraagje voor degene met Android 11 op hun pixel en met Nova Launcher: wat gebeurt er als je swipe up doet in bijvoorbeeld je browser?

Ik krijg na een swipe up de Pixel Launcher te zien. Irritant, want ik wil Nova launcher. Maar misschien heb ik iets verkeerds ingesteld...

Edit: na veel zoeken oplossing gevonden. Je moet de cash van de Pixel Launcher legen.
Hier was het gefixt nadat ik in de settings eerst weer even Pixel Launcher koos, en daarna weer Nova.
Android 11 is bijna niet merkbaar voor mij, beetje jammer. Bubbles werken hier niet (ook niet in Pixel Launcher). Het nieuwe menu onder de aan/uit-knop komt me wel van pas om sneller volume van Google-speaker aan te passen.

• aveenhuysen
Oplossing gevonden voor het niet kunnen maken van screenshots met Android 11

https://support.google.com/pixelphone/thread/64799539?hl=en

I had this issue and was able to remedy by removing the ".nomedia" file from the Pictures/Screenshots folder.

Je moet het maar kunnen vinden en uitzoeken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik heb ook de update gedownload. Mijn Pixel 3a draait met Nova launcher. Ik heb niet aan de beta's meegedaan. Ik heb geen problemen met screenshots. Ik heb nu een extra manier om screenshots te maken vanuit het multitask menu. Dat werkt wel. Maar ernaast staat een tekst selectie methode en die werkt niet. Ik heb het cache van de Pixel launcher geleegd en het nomedia file verwijderd, maar dat helpt allemaal niet. Ik kan wel gewoon tekst selecteren zoals ik het altijd deed, maar niet vanuit het multitask menu. Iemand die hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Bij mij werkt het selecteren wel goed, maar wat ik net zag toen ik het nog een keer probeerde:

Dat "selecteren" vanuit het multitask-menu is heel iets anders dan tekst selecteren op de normale manier. Het werkt met OCR, en je kan ook heel makkelijk plaatjes binnen het scherm kopieren of door google lense halen door erop te klikken. (zeg maar een screenshot maken en daarna croppen, maar dan automatisch. Dit werkt natuulijk alleen maar als er een grens om het plaatje heen zit die duidelijk genoeg is voor de image recognision).

Deze feature bestond trouwens al eerder (android 9), maar werkte toen:
* alleen maar als je je toestel op US-english had staan,
* door een long-press op de tekst, in de app, in het multitask-menu, waar je ook maar net achter moet komen.

Het is nu een stuk bereikbaarder gemaakt, maar jammer dat de shortcuts naar je voorgestelde apps en je app-drawer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
@MaffeMaarten bedankt voor je antwoord
MaffeMaarten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:36:
Het is nu een stuk bereikbaarder gemaakt, maar jammer dat de shortcuts naar je voorgestelde apps en je app-drawer weg zijn.
Ik gebruikte die shortcuts niet, dus wat dat betreft vind ik het niet erg. Maar ik heb er nu een screenshot funtie, terwijl screenshots maken al heel makkelijk en bereikbaar was. En daarnaast staat een functie die het niet doet. Dus hier heb ik ook niet veel aan. Mooi dat het bij jou tenminste wel werkt.

Eigenlijk had ik gehoopt op scrolling screenshots. Samsung, Huawei en Xiaomi hebben het al eeuwen in hun schil en ik vind het echt toegevoegde waarde hebben. Maar nee, dat zit er niet bij. Jammer. Ik zal een aparte app moeten blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26
Hebben jullie wel chat bubbles in Android 11? Deze krijg ik met geen mogelijkheid tevoorschijn..

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Hier werkt RCS ook (T-mobile)

Maar dat zou los moeten staan van Android 11 toch? Ga morgen toch bij iemand die ook bij T-mobile zit proberen om de Samsung sms app te vervangen voor die van Google.

Edit:

Werkt, net getest met een collega die een P20 pro heeft met T-mobile (sinds een tijd is de Google SMS app de standaard app bij Huawei toestellen)

En voor bubbles moet de Dev de app wel updaten, voor de SMS app van Google moet je de Beta joinen. (ja raar maar waar, idem met Chat (de G suite variant er van) ondersteunt ook geen bubbles)

[ Voor 47% gewijzigd door Luinwethion op 12-09-2020 00:14 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26
Luinwethion schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:51:
En voor bubbles moet de Dev de app wel updaten, voor de SMS app van Google moet je de Beta joinen. (ja raar maar waar, idem met Chat (de G suite variant er van) ondersteunt ook geen bubbles)
En Whatsapp? Ik heb dat op filmpjes enzo gewoon zien werken. Of moet daar ook nog een update voor komen?

Heb het nu in Messenger wel werkend. Whatsapp zal dus wel een update nodig hebben. Maar rustig op wachten dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Maverick op 12-09-2020 08:09 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
MaffeMaarten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:36:
Bij mij werkt het selecteren wel goed, maar wat ik net zag toen ik het nog een keer probeerde:

Dat "selecteren" vanuit het multitask-menu is heel iets anders dan tekst selecteren op de normale manier. Het werkt met OCR, en je kan ook heel makkelijk plaatjes binnen het scherm kopieren of door google lense halen door erop te klikken. (zeg maar een screenshot maken en daarna croppen, maar dan automatisch. Dit werkt natuulijk alleen maar als er een grens om het plaatje heen zit die duidelijk genoeg is voor de image recognision).

Deze feature bestond trouwens al eerder (android 9), maar werkte toen:
* alleen maar als je je toestel op US-english had staan,
* door een long-press op de tekst, in de app, in het multitask-menu, waar je ook maar net achter moet komen.

Bij mij werkt dat selecteren net zo goed zonder dat ik eerst op 'selecteren' moet tikken. Enige wat die knop doet is duidelijk maken wat je allemaal kan selecteren.

Stonden er een shortcut naar je voorgestelde apps en applade in het multi-task menu voorheen? Dat is me nooit opgevallen.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Maverick schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 05:54:
[...]

En Whatsapp? Ik heb dat op filmpjes enzo gewoon zien werken. Of moet daar ook nog een update voor komen?

Heb het nu in Messenger wel werkend. Whatsapp zal dus wel een update nodig hebben. Maar rustig op wachten dan.
Ik denk idd te hebben gezien in een van de eerste DPs, maar dit was dan waarschijnlijk geforceerd voor dat de API af was vermoed ik alleen om de UI te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12

Laguna

Connaisseur

Maverick schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 05:54:
[...]

Messenger had dat al sinds 2013, dat heet Chatheads. Vond ik vrij weinig toevoegen en heb ik dan ook nooit gebruikt. Waarom Google dit nu 7 jaar later zelf in Android toevoegt is me een raadsel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Ik kan maar niet wennen aan het nieuwe onderbroken notificatiescherm. Ik heb nu grote doorzichtige balken boven de verschillende soorten meldingen. Het neemt onnodig ruimte in beslag en het geeft een heel raar, storend effect alsof mijn meldingen zweven. Ik heb die balken niet nodig om de grenzen tussen mijn meldingen aan te geven. Ik kon het zelf prima zien. Iemand enig idee of je die doorzichtige balken uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Beste Tweakers,

Ik heb al meerdere malen hier gepost over dat ik slecht te verstaan ben aan de andere kant van de lijn. Blikkerig, alsof ik in een hal sta, val weg etc.

Ik heb om deze reden al een nieuw (refurb toestel) van Google mogen ontvangen. Echter ook mijn huidige 3a heeft deze kuren.

Ik heb er een nieuwe simkaart in geplaatst... Maar helaas...

Ik denk dan: ligt aan m'n microfoon... Maar als ik beeldbel via Whatsapp, of gewoon bel via Whatsapp is er niks aan de hand...

Snap er helemaal niks van... Iemand een idee hoe en wat dit kan zijn? Of meer mensen met dergelijke klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wailer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:18:
Beste Tweakers,

Ik heb al meerdere malen hier gepost over dat ik slecht te verstaan ben aan de andere kant van de lijn. Blikkerig, alsof ik in een hal sta, val weg etc.

Ik heb om deze reden al een nieuw (refurb toestel) van Google mogen ontvangen. Echter ook mijn huidige 3a heeft deze kuren.

Ik heb er een nieuwe simkaart in geplaatst... Maar helaas...

Ik denk dan: ligt aan m'n microfoon... Maar als ik beeldbel via Whatsapp, of gewoon bel via Whatsapp is er niks aan de hand...

Snap er helemaal niks van... Iemand een idee hoe en wat dit kan zijn? Of meer mensen met dergelijke klachten?
Heb je vanaf waar je belt wel een goede 3g/4g verbinding? Probeer het eens op dezelfde plek met de simkaart in een andere telefoon. Heb je wifi-bellen aan/uit staan? Zet hem eens om naar de andere instelling, mogelijk dat daar iets fout gaat. Hoe klinkt het als je zelf wat geluid opneemt via bijv. camera of een Recorder app?

Als het wel werkt via Whatsapp lijkt het in elk geval niet aan de telefoon te liggen (microfoon) maar meer aan je verbinding wanneer je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:47
Homeland schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:13:
[...]

Heb je vanaf waar je belt wel een goede 3g/4g verbinding? Probeer het eens op dezelfde plek met de simkaart in een andere telefoon. Heb je wifi-bellen aan/uit staan? Zet hem eens om naar de andere instelling, mogelijk dat daar iets fout gaat. Hoe klinkt het als je zelf wat geluid opneemt via bijv. camera of een Recorder app?

Als het wel werkt via Whatsapp lijkt het in elk geval niet aan de telefoon te liggen (microfoon) maar meer aan je verbinding wanneer je belt?
Ligt vermoedelijk aan de chips die Google heeft gebruikt voor het toestel. Ik heb helaas ook gemerkt dat de bel kwaliteit iets minder is dan mijn vorige toestel (S8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:31

4x4

Ik heb zelf de 3a sinds maart dit jaar maar geen enkel probleem mee gehad. Ok eentje dan. De speaker klonk blikkerig bij het bekijken van video’s op de telefoon. Dit probleem was na de eerst volgende update direct weg en sindsdien mag ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Ervaren andere ook veel lag wanneer de camera app wordt geopend? Ik heb verschillende keren gehad dat mijn telefoon dan een aantal seconden bevriest als ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
Dragao Cell schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:02:
Ervaren andere ook veel lag wanneer de camera app wordt geopend? Ik heb verschillende keren gehad dat mijn telefoon dan een aantal seconden bevriest als ware.
Sinds de Android 11 update lijkt het openen van de camera inderdaad langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

Ik moest vandaag heel snel een foto ergens van maken maar merkte totaal geen lag. Klik klak boem en de foto was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Mijn vermoeden is dat er iets is veranderd in de RAM management en dat er daardoor iets niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@bcome Ik herken dat wel, maar dan op een Pixel 4 XL. Wanneer ik uit apps terug ga naar Nova Launcher heb ik soms vage redraws van mijn homescreen en ook apps lijken minder lang in het geheugen te blijven. Dit is pas sinds Android 11. Na de oktober update vind ik het overigens niet heel erg veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 07:57
Dragao Cell schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:02:
Ja, zelfde hier. Overall voelt de telefoon wat minder snappy dan voorheen maar bij de camera is het storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Het rare is zelfs dat het lijkt alsof ze de animatiesnelheid hebben aangepast om het te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
https://hothardware.com/n...1-performance-degradation

Android 11 Shows Sizable Performance Decline On Pixel Devices In Early Benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

@Chris.nl
Dus blijkbaar toch een stap achteruit met Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Net de laatste systeemupdate binnengekregen van 5 Oktober van iets minder dan 20 MB zal wel niet veel uitmaken ivm bovenstaande performance decine...............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aveenhuysen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:01:
Net de laatste systeemupdate binnengekregen van 5 Oktober van iets minder dan 20 MB zal wel niet veel uitmaken ivm bovenstaande performance decine...............
Het gaat eerder de verkeerde kant op lijkt het? https://www.google.com/se...6BAgOECA&biw=1920&bih=979

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:26
Ik merk nu ook sinds de laatste kleine update dat mijn Pixel 3 sneller op is qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

Het viel mij laatst op dat de batterij geschiedenis niet klopt.
Voorheen kon je zien welke app je batterij aansprak sinds de telefoon met 100% lading van de lader was gekoppeld.

Gisteren had ik de geschiedenis bij een batterij lading van 71% gekeken waar mijn stroom aan op ging en het enige wat ik zag was 2% Carrier service. Wat heeft de resterende 27% verbruikt? De telefoon lag ongebruikt op de kast zonder deze ook maar één keer aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 16:17
4x4 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:39:
Het viel mij laatst op dat de batterij geschiedenis niet klopt.
Voorheen kon je zien welke app je batterij aansprak sinds de telefoon met 100% lading van de lader was gekoppeld.

Gisteren had ik de geschiedenis bij een batterij lading van 71% gekeken waar mijn stroom aan op ging en het enige wat ik zag was 2% Carrier service. Wat heeft de resterende 27% verbruikt? De telefoon lag ongebruikt op de kast zonder deze ook maar één keer aan te raken.
Hier precies hetzelfde, 50% van de batterij is missend. Iemand al een oplossing gevonden, of is dit iets wat een update van Google nodig heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
toimoi schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:10:
Linkje naar iFixit is misschien ook van toegevoegde waarde.

Persoonlijke ervaring:
Ik heb mijn scherm toevallig dit weekend laten vervangen bij The Phone Lab. Met name vanwege mijn bedenkingen bij de kwaliteit van beschikbare schermen vanuit China/eBay en het niet hebben van het gereedschap kwamen de prijzen toch wel erg bij elkaar in de buurt. Genoeg om 3 maanden garantie de meerprijs waard te vinden tov het vertrouwen in mijn eigen kunnen :/ :D
Update, vandaag kom ik erachter dat bijna de volledige lijmrand losgelaten heeft, alleen onderaan de telefoon zit het scherm nog vast. @r132546e YMMV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
toimoi schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:04:
[...]

Update, vandaag kom ik erachter dat bijna de volledige lijmrand losgelaten heeft, alleen onderaan de telefoon zit het scherm nog vast. @r132546e YMMV...
Dus de lijm heeft het precies lang genoeg uitgehouden? :s

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Daar komt het domweg nu wel op neer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:54
Hoi, ik vroeg mij af of er anderen zijn waarvan de Pixel licht gebogen is na verloop van tijd? Mijn vriend heeft nu een paar maanden de 3a en het viel ons op dat deze een beetje krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Laatst online: 09:30
toimoi schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:04:
[...]

Wow, hoe kwam je hier achter? Het nieuwe scherm liet opeens bijna helemaal rondom los van de telefoon? :o

Is je 3a een lange tijd heel erg warm geworden dat je weet? Enige wat me logisch lijkt maar dat zou je dan wel gemerkt moeten hebben?

Ik zou toch even The Phone Lab contacten, benieuwd naar hun reactie. En zeg gerust dat ik er n.a.v. je bericht hier op Tweakers ook naartoe ben geweest in Haarlem 4 maanden terug mocht je dat nodig vinden.

Zelf heb ik jou ervaring op dit moment niet. Had de telefoon op verzoek van The Phone Lab wel nog een tijdje onder een zwaar boek gelegd toen ik einde dag weer thuis was na vervanging scherm.

Thanks in ieder geval voor de heads up @toimoi! Ik heb nu vanwege ruimtegebrek (opslaan hoge kwaliteit muziek) net de overstap naar de 4a gemaakt, waardoor mijn 3a nu minder als volwaardig dagelijks toestel gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Nou de klantenservice van The Phone Lab is weinig behulpzaam. Geen garantie meer, en ook geen enkele toezeggingen over enige mogelijkheid van coulance. Ze zijn gelukkig inmiddels 3 tientjes goedkoper dan ze in maart waren, toen betaalde ik nog €180 euro :X

EDIT:
Vandaag (20-11) mijn scherm zelf maar gelijmd.
We zien wel hoe lang dat werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door toimoi op 20-11-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Zojuist de Google Play update van december geïnstalleerd op m'n 3a. Nu lukt het me niet meer om met de Terug knop helemaal terug te gaan naar de homescreen. Lukt alleen nog met de Home knop. Hebben jullie dat ook?

update: Vandaag gecontroleerd op een update en er was een hele kleine update. Nu is het opgelost :)

[ Voor 19% gewijzigd door dj_ryow op 17-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
Het kan zijn dat het voorheen ook kon, maar sinds kort zie ik dat je een factor 2 kunt zoomen met de camera achterop.

Leuk, maar ik wist niet dat er een zoommogelijkheid was ingebouwd in de camera :? Uiteraard kan de software de foto croppen waardoor het lijkt of je inzoomt, echter de resolutie van de foto's blijft 12 megapixel. Heeft iemand een idee hoe Google dat flikt!?

Edit: Zo dus: https://ai.googleblog.com...rther-with-super-res.html

[ Voor 11% gewijzigd door STFU op 21-02-2021 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Heb de pixel feature drop geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de camera lag grotendeels zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
Gisteren aangemeld voor de beta van Android 12 met een Pixel 3a en het lock screen ziet er niet echt lekker uit met die enorme klok..............

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39Alx_Q0OXwUbpm_ZCuI9LKTVvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qorA0fZtKyuRxPlb2QEvNmgY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

Raar klokkie inderdaad. Maar het heet ook niet voor niets beta hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
4x4 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:08:
Raar klokkie inderdaad. Maar het heet ook niet voor niets beta hè?
Vind de hele beta eigenlijk een beetje tegenvallen. Balk voor schermhelderheid en volume balk zijn super breed.

Dropdown met van die grote knoppen, waar er vroeger vier of vijf naast elkaar zaten.

Al met al vind ik het tegenvallen meer een Barbie skin hebben dan een Material design. Maar ja, iedereen zijn smaak.

Kijken wat er in Android 13 wordt bedacht. Een LBGT design met een snufje BLM.....................

Tijd voor iets anders op de markt ipv Android of iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
aveenhuysen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:22:
Gisteren aangemeld voor de beta van Android 12 met een Pixel 3a en het lock screen ziet er niet echt lekker uit met die enorme klok..............

[Afbeelding]
Doet me een beetje denken aan mijn Sony's die ik had voor mijn Pixels. Ook zo'n grote klok, die ik overigens ook niet zo fraai vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Mwha, smaken verschillen. Ik vind het wel wat hebben die grote klok. Ik heb niet de preview geinstalleerd, maar de plaatjes in de Google I/O reviews zien er gelikt uit. Ik denk dat ik zelf wel blij ga worden van dat Material You ontwerp.

Benieuwd hoe lang we moeten wachten tot de echte release, iemand al een timeline gezien waarin de 3a genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@MaffeMaarten De release is niet specifiek voor de 3a hoor, de release van Android 12 is gewoon op een bepaalde datum (die nog volgt). Meer informatie hier: https://developer.android.com/about/versions/12/overview

Ik verwacht gezien de release dates van Android 9, 10 & 11 dat het ergens September zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:21:
@MaffeMaarten De release is niet specifiek voor de 3a hoor, de release van Android 12 is gewoon op een bepaalde datum (die nog volgt). Meer informatie hier: https://developer.android.com/about/versions/12/overview

Ik verwacht gezien de release dates van Android 9, 10 & 11 dat het ergens September zal worden.
Ah ja, je hebt gelijk. Ik had in m'n hoofd zitten dat er andere jaren wel een maand tussenzat van de eerste naar de laatste Pixel, maar het lijkt erop dat ik dat zelf had verzonnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ben nu ook het icoontje in de status balk kwijt van bluetooth en de stille modus.....

Verder geen problemen moet ik zeggen. Google Pay etc werkt gewoon en alle apps doen het goed.

Lijkt allemaal wel net iets vlotter en snappier, dat is wel weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ABN AMRO app werkt niet. Dat is de enige bij mij die niet werkt. Ik krijg overigens wel meldingen. Of Google Pay dan ook nog werkt moet ik nog uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Geen icoontjes (bluetooth en stilstand)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tafDUogwAIQqra3miln8oUSOxX0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3BpGoAS9F0VqNnnJ1dh4hr9h.png?f=fotoalbum_large

Wel zichtbaar bij omlaag trekken notificatiebalk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkUrOM5-cNghGKByF0F53rKKxgU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5pc3s9l6WvdLjW1BS6ySponJ.png?f=fotoalbum_large

Maar ja, het is een beta dus misschien komt het nog goed :)

[ Voor 87% gewijzigd door aveenhuysen op 20-05-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:38
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn Pixel 3a. Als ik bel hoor ik de telefoon niet overgaan en evenmin de persoon aan de andere kant van de lijn. Als ik gebeld word gaat de ringtone wel af maar hoor ik de andere persoon niet. Als ik tijdens het bellen de telefoon op luidspreker zet, hoor ik de andere kant van de lijn wel. Er is ook een verschil zichtbaar in icoontjes; als ik de luidspreker aan zet komt rechtsboven in beeld het telefoon icoontje in beeld met de gespreksduur (dus de informatie van het actieve gesprek). Zodra ik luidspreker uit zet verdwijnt dat icoon.

Heb ik per ongeluk ergens op geklikt? Kunnen jullie mij helpen met een oplossing?

Edit: ook bij het afspelen van video's op de Pixel heb ik geen geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Hazewindhond009 op 31-05-2021 18:31 . Reden: korte aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:26
Hazewindhond009 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:19:
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn Pixel 3a. Als ik bel hoor ik de telefoon niet overgaan en evenmin de persoon aan de andere kant van de lijn. Als ik gebeld word gaat de ringtone wel af maar hoor ik de andere persoon niet. Als ik tijdens het bellen de telefoon op luidspreker zet, hoor ik de andere kant van de lijn wel. Er is ook een verschil zichtbaar in icoontjes; als ik de luidspreker aan zet komt rechtsboven in beeld het telefoon icoontje in beeld met de gespreksduur (dus de informatie van het actieve gesprek). Zodra ik luidspreker uit zet verdwijnt dat icoon.

Heb ik per ongeluk ergens op geklikt? Kunnen jullie mij helpen met een oplossing?

Did you try to turn it off and on again ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Misschien onbedoeld en ongemerkt verbonden met bluetooth oortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
Dank voor jullie reacties.

Ja, ik heb de telefoon al meermaals uit en weer aan gezet.

Nee, niet verbonden met bluetooth oortjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
Hazewindhond009 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:10:
Dank voor jullie reacties.

Ja, ik heb de telefoon al meermaals uit en weer aan gezet.

Nee, niet verbonden met bluetooth oortjes.
Zou het niet kunnen zijn dat de earpiece speaker kapot is? De Pixel 3a heeft stereo speakers, dus met een app als deze kun je de speakers individueel testen: Stereo Test. De onderzijde is één kanaal (links of rechts, afhankelijk van de schermrotatie), de earpiece speaker is het andere kanaal. Als beide speakers werken moeten de speakers het dus om-en-om doen met die app. Hoor je alleen geluid uit de onderkant komen, dan weet je genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door P1nGu1n op 31-05-2021 20:14 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:53
Hazewindhond009 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:19:

Heb je wel geluid met (bekabelde) oortjes / headset?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hazewindhond009
Het probleem lijkt te zijn opgelost, zonder dat ik weet hoe... Merkwaardig maar het zou fijn zijn. Dank jullie wel voor de behulpzaamheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Er is een nieuwe versie van de ABN AMRO app uit (11.25.1). Weet iemand of die wel werkt met Android 12 beta?

Edit: Een gebruiker meldt in zijn review dat deze versie niet werkt met Android 12 beta. ABN AMRO antwoord dat er hard aan wordt gewerkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Zapato op 04-06-2021 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 13:23

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

aveenhuysen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:56:
Ben nu ook het icoontje in de status balk kwijt van bluetooth en de stille modus.....

Verder geen problemen moet ik zeggen. Google Pay etc werkt gewoon en alle apps doen het goed.

Lijkt allemaal wel net iets vlotter en snappier, dat is wel weer positief.
Welke bank apps heb jij?

Ik wil graag de beta proberen maar lijkt me wel zo fijn als ING en Rabobank voor mij blijven werken. Ik lees in dit topic alleen maar dat ABN AMRO nog niet werk...

Edit: ik heb zojuist android 12 beta (dirty) geflashed. ING, Rabobank en Bunq werken allemaal top bij mij mocht iemand zich dit nog afvragen. Het enige gekke wat me opvalt is dat hij onder system - updates nog denkt dat ik op Android 11 zit. Verder werkt alles top! En mijn data kunnen behouden.

[ Voor 20% gewijzigd door Koen Hendriks op 15-06-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Laatste tijd vaak een probleem met bellen met mijn Pixel 3a. De andere kant kan me na een tijdje niet meer horen, ik hoor de andere kant nog wel. Signaal geeft gewoon 3 of 4 streepjes aan. Keer opnieuw bellen lost het op, maar het treedt dan gewoon nog een keer op na een minuut of 10. Geen idee of dit eerder een issue is met de telefoon, provider of simkaart :/

[ Voor 4% gewijzigd door draakhoofd op 16-07-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
draakhoofd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:19:
Laatste tijd vaak een probleem met bellen met mijn Pixel 3a. De andere kant kan me na een tijdje niet meer horen, ik hoor de andere kant nog wel. Signaal geeft gewoon 3 of 4 streepjes aan. Keer opnieuw bellen lost het op, maar het treedt dan gewoon nog een keer op na een minuut of 10. Geen idee of dit eerder een issue is met de telefoon, provider of simkaart :/
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je je telefoon al een keer opnieuw opgestart en alle updates geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

draakhoofd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:19:
Niet toevallig een provider dingetje? Zit zelf bij TM en de laatste heel veel storingen mee mogen maken omgeving Amsterdam. Maat van me zit in Rotterdam en die ervaart hetzelfde. Uitvallende gesprekken, gedeeltelijke zinnen die binnen komen etcetera.

Heb mijn Pixel 3a sinds maart vorig jaar en heb tot nu toe niets te klagen. Oké de accu is niet helemaal je van het maar dan heb je het ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik zal mijn provider eens kunnen navragen (Simyo), en opnieuw opstarten doe ik eigenlijk vrij regelmatig (updates heb ik sowieso), maar zal ook dat uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:10
Hallo allemaal,

Mijn zoon heeft zijn Pixel 3a laten vallen met als gevolg een kapot scherm.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een scherm van de 3a?

Ik vind 160 euro aftikken voor een vervanging nogal wat als het zelf goed te doen is. Ik ben zelf handig hoor, maar met die verlijmde schermen heb ik geen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Hier laatste dagen ineens de rear-camera niet meer werkend, een foutmelding bij openen van de camera app en (merkte ik later) de zaklamp functie die niet meer werkte (melding in gebruik door camera app).

Had al verschillende dingen nagekeken en geprobeerd, maar bleef in storing.

Vandaag de maandelijkse Android update gekregen en beide functies werken spontaan weer. Prettig want mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk één van Purism, maar daar ben ik nu mentaal nog niet aan toe ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rookie no. 1 op 03-08-2021 20:40 ]

• aveenhuysen
Vanmorgen een update gedaan van Android 12 beta en doen de volume knoppen het nog wel, maar je ziet geen volume bar meer.............

Meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbFXce0UH14M4Avu4CfKzLa9Puk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fi6WNcrn1iN4EMolOwSegqKi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 15:17

dbzfan

Nee.

Maken jullie gebruik van de niet storen functie? Ik heb hem hier aangezet, (geen uitzonderingen). En SMSjes en whatsappjes komen gewoon met geluid door... Lijkt dus niet te werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
dbzfan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:14:
Maken jullie gebruik van de niet storen functie? Ik heb hem hier aangezet, (geen uitzonderingen). En SMSjes en whatsappjes komen gewoon met geluid door... Lijkt dus niet te werken..
Werkt hier, controleer even of er uitzonderingen zijn voor bepaalde contacten, of dat de notificatie van een app als "prioriteit" gemarkeerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

bcome schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Werkt hier, controleer even of er uitzonderingen zijn voor bepaalde contacten, of dat de notificatie van een app als "prioriteit" gemarkeerd staat.
Heb alles nog een keer nagelopen en had een instelling verkeerd geïnterpreteerd en nu werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
hairy lee schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:47:
Hallo allemaal,

Mijn zoon heeft zijn Pixel 3a laten vallen met als gevolg een kapot scherm.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een scherm van de 3a?

Ik vind 160 euro aftikken voor een vervanging nogal wat als het zelf goed te doen is. Ik ben zelf handig hoor, maar met die verlijmde schermen heb ik geen ervaring...
Zie mijn post van november vorig jaar. Ik heb het dus 1x laten doen in een naar mijn idee fatsoenlijke tent, omdat ik de kwaliteit van eBay/Ali schermpjes niet vertrouwde en ik het gereedschap niet had. De lijm liet net na de garantie bijna volledig los. Ik heb het scherm in november als een botte Henk gewoon domweg met contactlijm vastgemaakt. Zit nu nog prima. Ik denk dat je het gewoon zelf moet kunnen doen, ik vond uiteindelijk zelf het vinden van een goed scherm belangrijker dan het zelf willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:10
Mijn pixel 3a heeft sinds een aantal dagen een niet zo lekker aanvoelende poweknop. Hij reageert nog wel maar is niet meer zo clicky als hij moet zijn.

Google gesproken over dit issue en er is een mogelijkheid voor het omruilen (advanced replacementl of repareren van het toestel.

Hoe is de ervaring rondom refurbished toestellen bij google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
Zijn hier ervaringsdeskundigen met het (laten) vervangen van de accu?
Ik heb het idee dat de mijne nu na twee jaar behoorlijk slechter begint te worden. Al is er in Android helaas geen batterij status te vinden zoals in IOS. Dus het is een beetje lastig in te schatten of hij daadwerkelijk degradeert, of dat het tussen m'n oren zit.

Persoonlijk switch ik na een jaar of twee meestal wel van telefoon, omdat zo af en toe iets nieuws ook wel leuk is. Echter is er nu niks in omloop wat me echt aanspreekt.
De 5A had me echt perfect geleken qua specs en prijs, maar die gaat helaas weer aan onze neus voorbij. Misschien maar gewoon overwegen om de accu te laten vervangen en hopen dat het soelaas biedt..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x4

4x4

Ik heb mijn Pixel 3a nu anderhalf jaar in gebruik en zit op 95% batterij conditie.
Gebruik sinds de eerste dag de app AccuBattery Pro om de laadcycli te monitoren.
Grootste deel van de laadbeurten laad ik niet verder dan 80%. Ontladen doe ik niet minder dan 20%.
Volgens de app heb ik nog 2858mAh van de oorspronkelijke 3000mAh over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
4x4 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:57:
Ik heb mijn Pixel 3a nu anderhalf jaar in gebruik en zit op 95% batterij conditie.
Gebruik sinds de eerste dag de app AccuBattery Pro om de laadcycli te monitoren.
Grootste deel van de laadbeurten laad ik niet verder dan 80%. Ontladen doe ik niet minder dan 20%.
Volgens de app heb ik nog 2858mAh van de oorspronkelijke 3000mAh over.
Hier op 91% gezondheid en gebruik ook die app en probeer dat laadschema ook te volgen :-) Telefoon is bijna 2 jaar oud. Nu met Android 12 beta erop en nog steeds heel tevreden. Misschien dat ik overstap naar de Pixel 4a als ie nog wat in prijs zakt (nu 389,- met gratis verzending) in de Playstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Accubattery heb ik ook een poosje gebruikt. Maar heb wel m'n twijfels bij de juistheid van de getoonde gegevens.
Na een kleine 3 maand gebruik gaf die 86% aan. Gevoelsmatig zit ik eerder op 70%.

Ik kijk het nog wel even aan. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt de Pixel 6 redelijk in prijs mee te vallen, tov voorgangers. Dus misschien dat ik dat ook wel overweeg.

@aveenhuysen
Een P4A lijkt me echt een hele kleine upgrade vanaf een 3A, lijkt me eigenlijk alleen interessant als je huidige Pixel defect is.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Android 12 update zonder problemen geïnstalleerd net op 3a.
~5min 1.5G downloaden en nog eens ~10min het updaten zelf incl. het "finishing updates" na reboot.

Nu nog een uurtje om alle nieuwe instellingen te proberen :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Hier ook sinds gisteravond Android 12.
Best wel even wennen, voor mijn gevoel qua uiterlijk de grootste wijziging sinds jaren.
Twee dingen die mij storen;
- Geen notificatie in de statusbalk als de telefoon op trillen staat. Wel een notificatie als zowel geluid als trillen zijn uitgeschakeld.
- Vanuit het multitask menu kan je niet rechtstreeks naar de app drawer. Kom er nu achter dat ik dit blijkbaar veel gebruikte. Nu moet je via je homescreen naar de app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07

nFo

Android 12 voelt lekker vlot aan.
Letter grootte en Weegavegrootte weer op standaard gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Kan ik het lockscreen nog aanpassen in android 12? Verder ziet het er wel leuk uit... drag down menu zal ff wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik zit ook op A12, alleen is nu ook meteen android auto niet meer beschikbaar op de telefoon. Krijgen anderen het wel voor elkaar om de android assistant rijstand te starten? Ik zie die hele optie niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Zinloos1 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:36:
Krijgen anderen het wel voor elkaar om de android assistant rijstand te starten? Ik zie die hele optie niet eens..
Als ik AA open krijg de verwijzing naar deze support pagina. Misschien heb je daar iets aan?
https://support.google.com/assistant/answer/10217503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Als ik AA open krijg de verwijzing naar deze support pagina. Misschien heb je daar iets aan?
https://support.google.com/assistant/answer/10217503
Ja, ik ook. Die stappen ook geprobeerd, gebeurt niets.. Mijn vriendin heeft ook een pixel 3a, maar dan in het Engels, daar gaat hij direct aan. Bij mij opent hij enkel Google maps en gaat navigeren. Jij krijgt hem ook niet geopend als je tegen de assistant zegt start rijmodus of start driving mode? Ik zie ook in de Google assistant settings niet de drive modes setting die mijn vriendin wel heeft.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, importeren en prijzen: [Google Pixel 3a(XL)] Levertijden en Prijzen