Je wilt dat de bars beneden even groot zijn als die bovenin? Of de bars beneden onderling?Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:49:
Misschien een domme vraag maar waarom zijn die volume bars onder aan de grafiek niet even groot? Omdat de klim en drop in prijs binnen datzelfde timeframe wel ongeveer even groot zijn.
Op deze manier lijkt het alsof je weinig hoeft te verkopen om de prijs net zo hard te laten zakken als dat het steef.
[Afbeelding]
Onderling natuurlijk. appels met appels vergelijkenMachlah schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:58:
[...]
Je wilt dat de bars beneden even groot zijn als die bovenin? Of de bars beneden onderling?
[ Voor 6% gewijzigd door Klaas25 op 17-06-2019 11:00 ]
Tsja dat krijg je met die übershitcoins.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:49:
Misschien een domme vraag maar waarom zijn die volume bars onder aan de grafiek niet even groot? Omdat de klim en drop in prijs binnen datzelfde timeframe wel ongeveer even groot zijn.
Op deze manier lijkt het alsof je weinig hoeft te verkopen om de prijs net zo hard te laten zakken als dat het steef.
Nee zonder dollen, wat bedoel je? Je ziet een groot volume en stijging en je verbaasd je erover dat na die stijging er maar weinig volume nodig is om de boel weer te laten dalen? Wat is daar vreemd aan?
Je snapt denk ik wel dat de spread na een stijging niet meteen opgevuld hoeft te worden?
Edit: zie nu pas dit pareltje: 'steef'.
[ Voor 5% gewijzigd door Crypts op 17-06-2019 11:13 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Het volle gedeelte van de candlestick is gewoon de begin en eindprijs van de gekozen periode.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:49:
[Afbeelding]
Groen als eindprijs > startprijs, rood als startprijs > eindprijs.
Het is misschien makkelijker om je volgend scenario in te beelden:
er wordt bvb. gigantisch veel gekocht maar ook verkocht op een uur (veel volume dus), maar op het einde van de periode blijkt er even veel gekocht en verkocht te zijn (prijs blijft hetzelfde) --> resultaat, "candle" is een streepje en toch veel volume.
Ander scenario: er wordt alleen maar gekocht, stel even veel volume als hierboven --> resultaat een dikke groene candle.
Klinkt mij logischer dat je dan hetzelfde volume weer nodig hebt om te laten dalen naar voorgaand prijsniveau. Maar dan mis ik dus iets.Crypts schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:06:
[...]
Tsja dat krijg je met die übershitcoins.![]()
Nee zonder dollen, wat bedoel je? Je ziet een groot volume en stijging en je verbaasd je erover dat na die stijging er maar weinig volume nodig is om de boel weer te laten dalen? Wat is daar vreemd aan?![]()
Je snapt denk ik wel dat de spread na een stijging niet meteen opgevuld hoeft te worden?
Edit: zie nu pas dit pareltje: 'steef'.Combinatie van stijf en steeg oid? Genius!
Je kan heel veel volume genereren door rond hetzelfde prijsniveau constant te kopen en verkopen, dan heb je dus groot volume en een kleine candle. Aan de andere kant kan je alle orders weghalen en 1 btc verkopen voor zeg 5000$ dan krijg je zeer weinig volume maar een gigantische candle naar beneden. Volume is alleen een indicatie dat er reuring in de markt is maar zegt an sich niks over prijs daling/stijging en de grootte daar van.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:15:
[...]
Klinkt mij logischer dat je dan hetzelfde volume weer nodig hebt om te laten dalen naar voorgaand prijsniveau. Maar dan mis ik dus iets.
Denk bv aan wash trading waarmee sommige exchanges hun volume opkrikken. Veel volume maar doet geen klap met de prijs.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het volume geeft puur aan hoeveel er is gekocht en verkocht in een bepaalde tijd. Als vrijwel niemand wil kopen kan je met heel weinig volume hard omlaag. Zelfde met omhoog, wil niemand verkopen kan je ook heel hard omhoog met weinig volume. De ene keer kan je met weinig volume omlaag en de andere keer omhoog. Het geeft aan hoeveel er is gehandeld, maar dat zegt niets over de prijs. Het volume hoeft dan ook helemaal niet gelijk te zijn bij een gelijke koersbeweging. Het hangt maar net van de orderboeken en vraag en aanbod af hoe de prijs beweegt tegenover volume.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:15:
[...]
Klinkt mij logischer dat je dan hetzelfde volume weer nodig hebt om te laten dalen naar voorgaand prijsniveau. Maar dan mis ik dus iets.
Wat je mist is spread. Die wordt groter bij plotselinge stijgingen en dalingen. Vanuit 'stilstand' heb je een vrij groot volume nodig voor een stijging of daling omdat de prijs rondom de huidige prijs gevuld is met kleine stapjes, daarna treed er een soort van 'vacuum' op waarbij met grotere tussenstapjes een nieuw prijsnivo gevonden tracht te worden en het volume doorgaans dus lager is tov de stappen in prijs. Het totaal volume kan ook even groot zijn, de stapjes en dus spread zijn doorgaans alleen wat groter.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:15:
[...]
Trek ik hem even door, bovenstaande is de natuurlijke vorm van prijsontwikkeling. Zie je dat volume hetzelfde blijft of zelfs groter wordt dan is er duidelijk sprake van manipulatie en afhankelijk aan welke zijde dit volume accumuleert kun je afleiden welke kant 'ze' op willen.
Let op! Dit kan ook heel snel wisselen omdat je hiermee bots en analisten op een verkeerd spoor kunt zetten.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Daar zijn de institutionelen!
https://cointelegraph.com...tional-investors-jpmorgan
krokos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:45:
Daar zijn de institutionelen!https://cointelegraph.com...tional-investors-jpmorgan

Plus 1 voor al jullie reacties.
Deden het er maar meer zoals LINK. Flinke boost beetje retracen maar wel op een 70% hogere waarde sideways verder.
Deden het er maar meer zoals LINK. Flinke boost beetje retracen maar wel op een 70% hogere waarde sideways verder.
Verwijderd
Hmm geïnvesteerd in de LGO ICO en die is toen ook in elkaar gestort.krokos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:45:
Daar zijn de institutionelen!https://cointelegraph.com...tional-investors-jpmorgan
De afgelopen gaat het daar door deze beleggers echt als een malle. De laatste dagen iedere dag 30/40% erbij in USD waarde.
De 10K is nu al zo dichtbij terwijl de halving echt nog een tijd duurt. Ik begin me toch af te vragen naar wat voor astronomische bedragen dit gaat.
Ik blijf gewoon lekker in de holdmodus al vind ik de stijging echt veel te snel gaan. Ik hoop toch eigenlijk op wat sideways(gek genoeg); even weer wat rust in de tent..
Ik blijf gewoon lekker in de holdmodus al vind ik de stijging echt veel te snel gaan. Ik hoop toch eigenlijk op wat sideways(gek genoeg); even weer wat rust in de tent..
Muntexplosie soon!Tominatie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
De 10K is nu al zo dichtbij terwijl de halving echt nog een tijd duurt. Ik begin me toch af te vragen naar wat voor astronomische bedragen dit gaat.
Kom kom, stijgingen gaan nooit te snel, dalingen wel. Zet die roze bril weer even op wil je?Tominatie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
Crypts schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:58:
[...]
Kom kom, stijgingen gaan nooit te snel, dalingen wel. Zet die roze bril weer even op wil je?

Ik kan niet zeggen dat ik de constante stijging vervelend vind

Vandaag heeft mijn portfolio weer een recordwaarde bereikt. Eigenlijk elke dag wel op deze manier

Maarja, het kan toch niet blijven stijgen? Het is wachten tot de grote spelers wat bitcoin gaan cashen alleen lijkt dat moment niet te komen
met berichten zoals op nu vandaag voel ik de fomo gewoon ontstaan
:
https://www.nu.nl/geldzak...rens-van-9000-dollar.html
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Bitcoin vereist naar verluidt heel veel computer-rekenkracht.gws24 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:06:
met berichten zoals op nu vandaag voel ik de fomo gewoon ontstaan:
Heel veel computer-rekenkracht betekent een heel hoog stroomverbruik.
Een heel hoog stroomverbruik is duidelijk ongewenst gezien het klimaatbeleid.
Burger + bedrijven proberen energie te besparen, maar dat wordt teniet gedaan door de bitcoin.
Daarnaast is de bitcoin het betaalmiddel bij uitstek voor criminelen.
Zijn de nadelen van bitcoin dan niet veel groter dan de voordelen ?
Leuke nu.nl reacties ook
4 kerncentrales per bitcoin. Dus 4 x 21 mln = 84 miljoen kerncentrales voor alleen al bitcoin.Het moet niet gekker worden! Voor.elke bitcoin moeten er 4 kerncentrales werken en het milieu gaat eraan!
En dan te bedenken dat iedereen zonder meer stemrecht krijgt

Denk dat ze dat pas doen bij nieuwe ATH's. Gewoon weer in laten storten.Tominatie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:04:
[...]
Maarja, het kan toch niet blijven stijgen? Het is wachten tot de grote spelers wat bitcoin gaan cashen alleen lijkt dat moment niet te komen
Maar ik lees ook berichten dat die BTC pumps steeds komen na nieuw Tether drukken.
Dus waar zijn we eigenlijk mee bezig
Same here, even 1 of 2 weken sideways voor BTC om support te bouwen op 9K, en in de tussentijd kunnen de altcoins mooi moonenTominatie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
Volgens mij gaan we zometeen gewoon weer hard omhoog!
Ken je dat "had ik maar" gevoel? Zo ja, dan zit je in een bullmarket!
Ik ken het ook wel van een aantal bear markets hoorThaam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:26:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Scheelt dat kernenergie een van de minst vervuilende vormen van energie is.WhySoSerious schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
[...]
4 kerncentrales per bitcoin. Dus 4 x 21 mln = 84 miljoen kerncentrales voor alleen al bitcoin.
Had ik maar eerder Bitmex ontdekt en heel 2018 geshort? Ja dat ken ikThaam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:26:
Die armen mensjes missen gewoon weer de boot en kunnen het niet verkroppen.. Dit was mijn inbreng weer voor vandaag. Ik spring de zee weer in.WhySoSerious schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
[...]
4 kerncentrales per bitcoin. Dus 4 x 21 mln = 84 miljoen kerncentrales voor alleen al bitcoin.

Zero.
Minder dan 20% van de daytraders haalt er winst uit.. Ben benieuwd hoe dat percentage eruitziet bij de Bitmex gebruikers.. Leuk al die succesverhalen maar genoeg mensen die zich hier (en op andere plekken) al heeeeel lang niet meer melden... #RektMalawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:24:
[...]
Had ik maar eerder Bitmex ontdekt en heel 2018 geshort? Ja dat ken ik
Klopt, ik sta zelf nog op lichte winst op Bitmex nu. Heb mezelf voorgenomen om een klein percentage van m'n portfolio er op te houden. Nou is 80/90% van m'n trades winstgevend daar, maar elke keer als ik forser inzet gaat het de verkeerde kant op, overall dus nog niet heel hard kunnen binnenlopen, wellicht verkoop ik daar ook te snel voor. Het beste is om als je Bitcoin in de longterm nog wel ziet verdubbelen gewoon met een 3x leverage 1/3 van je portfolio er op te zetten, want de liquidatiegrens ligt dan zo laag dat wanneer je geliquideerd zou worden je portfolio uberhaupt al compleet in brand staat.D-Ed schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:40:
[...]
Minder dan 20% van de daytraders haalt er winst uit.. Ben benieuwd hoe dat percentage eruitziet bij de Bitmex gebruikers.. Leuk al die succesverhalen maar genoeg mensen die zich hier (en op andere plekken) al heeeeel lang niet meer melden... #Rekt
Ach joh nog altijd correctie op de 20k - 3kTominatie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
Ik blijf gewoon lekker in de holdmodus al vind ik de stijging echt veel te snel gaan.
We hadden allang terug op 20k moeten zitten. En met Trump, Brexit en die dikke Kim nog veel hoger
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bijna weer einde van de middag, ben benieuwd wat er vanavond staat te gebeuren.

Met jou kan ik praten.Richh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:49:
We hadden allang terug op 2050k moeten zitten. En met Trump, Brexit en die dikke Kim nog veel hoger
Haha, ik dacht eerst waarom krijgt Kim wel een koosnaampje maar de anderen niet, en opeens had ik het:Richh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:49:
[...]
Ach joh nog altijd correctie op de 20k - 3k![]()
We hadden allang terug op 20k moeten zitten. En met Trump, Brexit en die dikke Kim nog veel hoger
Dump Trump, Brexit scam en dikke Kim
Hmm, klinkt niet best, na een coin dump een exit scam en we zitten met dikke bags
Zo, weer aan het werk ik
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
ik hoop een bord warm etenRaptorXS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:54:
Bijna weer einde van de middag, ben benieuwd wat er vanavond staat te gebeuren.![]()
Ohhhh magic eight ball 😀. De afgelopen dagen steeds een flinke stijging.. heel gevaarlijk om het weer te verwachten maar ik hoop wel 😀.. vinger op market buy of market sell 🤪RaptorXS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:54:
Bijna weer einde van de middag, ben benieuwd wat er vanavond staat te gebeuren.![]()
Ik zeg een dikke vette steef naar de 10k.JoebarRC schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:32:
[...]
Ohhhh magic eight ball 😀. De afgelopen dagen steeds een flinke stijging.. heel gevaarlijk om het weer te verwachten maar ik hoop wel 😀.. vinger op market buy of market sell 🤪
Dat pleuris LTC blijft ook maar m'n winsten verdampen, elke keer met BTC een goede trade, wordt die weer teniet gedaan door LTC

Grappig, die kende ik niet. Maar als ik google zie ik dat de oudste data van 1 feb. 2018 is? Dan is er dus geen data van de vorige bullrun.PilatuS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:53:
Ik zie trouwens dat we een nieuwe ATH hebben gemaakt met BTC. Alleen dan met de Fear & Greed index. Zelfs tijdens de bullrun zijn we niet zo hoog gekomen als nu.
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/
Of heb jij een andere bron?

Je hebt inderdaad gelijk met die data. Kan dus inderdaad zijn dat ie toen wel hoger was.Counter_culture schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:03:
[...]
Grappig, die kende ik niet. Maar als ik google zie ik dat de oudste data van 1 feb. 2018 is? Dan is er dus geen data van de vorige bullrun.
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/
Of heb jij een andere bron?
Aan de andere kant. Wanneer iedereen en zijn moeder zegt dat we naar de 10k gaan is het maar de vraag of we daar snel gaan komen. BTC doet toch vaak genoeg het tegenovergestelde van wat iedereen denkt.
Shit ik zie al een kop onder in beeld op rlt z: 'bitcoin is back'
Dat is te snel!!!!
Dat is te snel!!!!
Te snel? Die takkemunt had nooit onder de 20k moeten duiken.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:21:
Dat is te snel!!!!
En weet dat je direct middels een market sell moet gaan dumpen als Harry Mens met ze dikke kop jou die dingen probeert aan te smeren.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:21:
Dat is te snel!!!!
Nog niks in m'n omgeving gehoord van iemand die in wil stappen. Ze hebben allemaal nog iets van 'Bitcoin, dat is toch dat ding dat zo in elkaar geklapt is'. Dan hou ik wijselijk m'n mond.
Buiten dat vliegenpoepvlekje op de globe die Nederland heet kent niemand die opgeblazen mesthoop. Ik zou persoonlijk een iets ander referentiepunt als verkoopmoment pakken.Turbo-Puppy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:29:
[...]
En weet dat je direct middels een market sell moet gaan dumpen als Harry Mens met ze dikke kop jou die dingen probeert aan te smeren.
Nog even over het goud verhaal van gisteren, ik zit op goud kopen te Googelen. Maar even objectief gezien (voor zover dat voor mij mogelijk is); ik vind het maar apart. Stel ik woon in Venezuela, Argentinie of Turkije en ik wil mijn geld buiten m'n land parkeren op een snelle maar veilige manier. Ik zie met mijn Google resultaten nu echt geen manier om dat te doen, wat moet ik dan? een staaf kopen ofzo? daar lijkt het in ieder geval op. Ik zie ook nergens direct de waarde staan. Daarbij zie ik alleen maar goudstaven van minimaal 200 euro staan. Dus ook al koop ik iets, hoe verkoop ik dat dan weer snel als ik m'n geld nodig heb? Ik heb ook een account bij DeGiro, maar daar wordt het me ook allemaal niet duidelijker van. Daarna even gegoogled op bitcoin kopen; direct te doen, instant, duidelijk en ook in kleine bedragen (niet iedereen is zo rijk als in het westen).
Helemaal met de ongeduldige jongelingen op deze wereld die gewend zijn om alles digitaal te hebben; dat Bitcoin kon nog wel eens ontzettend groot gaan worden.
In de run van 2017 heb ik overigens redelijk wat jonge mensen BTC zien kopen, die allemaal nog nooit een aandeel hebben aangeschaft. Nou moet ik ook zeggen dat ik zelf BTC aankopen laagdrempeliger vind dan aandelenhandel. Alle winst die ik neem uit crypto gaan overigens in aandelen (Thuisbezorgd.nl en Shell tot nu toe, gaat niet verkeerd)
Helemaal met de ongeduldige jongelingen op deze wereld die gewend zijn om alles digitaal te hebben; dat Bitcoin kon nog wel eens ontzettend groot gaan worden.
In de run van 2017 heb ik overigens redelijk wat jonge mensen BTC zien kopen, die allemaal nog nooit een aandeel hebben aangeschaft. Nou moet ik ook zeggen dat ik zelf BTC aankopen laagdrempeliger vind dan aandelenhandel. Alle winst die ik neem uit crypto gaan overigens in aandelen (Thuisbezorgd.nl en Shell tot nu toe, gaat niet verkeerd)
[ Voor 14% gewijzigd door Malawolar op 17-06-2019 17:45 ]
Dan had je dus alles verloren.Malawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:24:
[...]
Had ik maar eerder Bitmex ontdekt en heel 2018 geshort? Ja dat ken ik
Zo gaat het de meeste dus af.
Hmmm. De avond pump is op dit moment een dump grrr.. kom op bulls, buy the dip and bring it backBever! schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:43:
Ik word een beetje moe van de whale bots op coinbase pro...
voelde niet lekker op mex, net op tijd eruit gegaan... :xJoebarRC schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:48:
[...]
Hmmm. De avond pump is op dit moment een dump grrr.. kom op bulls, buy the dip and bring it back
Ach joh dit soort schommelingen horen erbij 
Maan saan.
Maan saan.
Zo alle inhalige longboys met hoge leverage zijn weer het haasje op Bitmex.
Het werd niet aangehaald. Het bleef bij een melding onderin. De meeste Henks en Ingrids hebben het dus gemist.
Were still good
Were still good
Over Argentinie en Venezuela weet ik niet veel, maar een Turk zal niet snel online goud kopen, maar fysiek. Meestal ofwel in de vorm van armbanden, ofwel munten (cumhuriyet altin) per xx gram.Malawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:41:
Nog even over het goud verhaal van gisteren, ik zit op goud kopen te Googelen. Maar even objectief gezien (voor zover dat voor mij mogelijk is); ik vind het maar apart. Stel ik woon in Venezuela, Argentinie of Turkije en ik wil mijn geld buiten m'n land parkeren op een snelle maar veilige manier. Ik zie met mijn Google resultaten nu echt geen manier om dat te doen, wat moet ik dan? een staaf kopen ofzo? daar lijkt het in ieder geval op. Ik zie ook nergens direct de waarde staan. Daarbij zie ik alleen maar goudstaven van minimaal 200 euro staan. Dus ook al koop ik iets, hoe verkoop ik dat dan weer snel als ik m'n geld nodig heb? Ik heb ook een account bij DeGiro, maar daar wordt het me ook allemaal niet duidelijker van. Daarna even gegoogled op bitcoin kopen; direct te doen, instant, duidelijk en ook in kleine bedragen (niet iedereen is zo rijk als in het westen).
Met online bedoel ik zoals bij BullionVault of Goldmoney.
Tegenwoordig kun je wel online goud bestellen uiteraard:
https://www.hepsiburada.c...uriyet-altinlari-c-530175
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Het grootste probleem lijkt mij om dit vervolgens het land uit te krijgen. Een armband valt niet op maar als je hele koffer of beide armen vol armbanden zijn of hangen dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen op het vliegveld.Ali Baba 1001 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:05:
[...]
Over Argentinie en Venezuela weet ik niet veel, maar een Turk zal niet snel online goud kopen, maar fysiek. Meestal ofwel in de vorm van armbanden, ofwel munten (cumhuriyet altin) per xx gram.
Met online bedoel ik zoals bij BullionVault of Goldmoney.
Tegenwoordig kun je wel online goud bestellen uiteraard:
https://www.hepsiburada.c...uriyet-altinlari-c-530175
Tweede probleem lijkt mij diefstalgevoeligheid op het moment dat je je gehele vermogen gaat omzetten naar goud.
Beide lijkt mij makkelijker met BTC, hoewel ik niet weet hoe wordt gehandeld als je met meerdere Ledgers in je handbagage wordt aangetroffen. Kun je worden gedwongen de inhoud te openbaren?
Het meest veilige lijkt met een paperwallet en vervolgens je passphrase onthouden of de woorden gecodeerd en verspreid opschrijven in verschillende stukken van je bagage.
[ Voor 7% gewijzigd door BTC100K2021 op 17-06-2019 18:17 ]
Heel apart dat je niks kan vinden... je weet wel aandelen Shell te vinden maar goud nietMalawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:41:
eerste hit JE00B1VS3770
Je kan idd ook gewoon een gouden baren kopen, en die kan je ook in het heel klein kopen.
https://www.goudmarkt.nl/goud-baren-kopen.
In de niet westerse landen zie je op elke hoek van de straat geldkantoortjes waar je ook goud kan kopen en verkopen.
Bitcoin kan ook heel groot worden alleen is het momenteel nog te volatiel om echt als goud gezien te worden, nu is iedereen weer hieper de pieper over BTC maar zodra we 500Dollar zakken is er paniek, einde van de wereld enz enz, ik lees nu veel verhalen die ik ook in 2017 voorbij zag komen, het kon niet op BTC is goud enz enz, toen kwam de crash/bear market er zijn er maar een paar overgebleven die rest heb ik nooit meer gezien hier.
Een koffer vol goud ? okay ..TuutjDrie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:14:
[...]
Het grootste probleem lijkt mij om dit vervolgens het land uit te krijgen. Een armband valt niet op maar als je hele koffer of beide armen vol armbanden zijn of hangen dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen op het vliegveld.
Tweede probleem lijkt mij diefstalgevoeligheid op het moment dat je je gehele vermogen gaat omzetten naar goud.
Beide lijkt mij makkelijker met BTC, hoewel ik niet weet hoe wordt gehandeld als je met meerdere Ledgers in je handbagage wordt aangetroffen. Kun je worden gedwongen de inhoud te openbaren?
Het meest veilige lijkt met een paperwallet en vervolgens je passphrase onthouden of de woorden gecodeerd en verspreid opschrijven in verschillende stukken van je bagage.
Je paperwallet kan ook gestolen worden of je kan hem verliezen of de hond kan hem opeten.
Je kan ook gewoon online goud kopen net als BTC.
je noemt nu wel extremen op die in de praktijk nooit voor zullen komen, als je al een koffer goud kan kopen dan heb je waarschijnlijk over de hele wereld al huizen ook.
Was je van plan het land te vluchten ? Is niet zo moeilijk hier hoor, je bent zo de grens over in dit kippenlandje lang leve de EU.
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 17-06-2019 18:35 ]
Was even aan het bedenken hoe ik het zou aanpakkenSlux schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:31:
[...]
Een koffer vol goud ? okay ..
Je paperwallet kan ook gestolen worden of je kan hem verliezen of de hond kan hem opeten.
je noemt nu wel extremen op die in de praktijk nooit voor zullen komen, als je al een koffer goud kan kopen dan heb je waarschijnlijk over de hele wereld al huizen ook.
Was je van plan het land te vluchten ? Is niet zo moeilijk hier hoor, je bent zo de grens over in dit kippenlandje lang leve de EU.
Ga na Gibraltar, Portugal, of ander mooi land, koop een zeilschip en enjoyTuutjDrie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:40:
[...]
Was even aan het bedenken hoe ik het zou aanpakken
Let wel op dat je een schip koopt die genoeg gewicht aan kan, goud is zwaar
Goud kopen met BTCSlux schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:31:
[...]
Een koffer vol goud ? okay ..
Als je een zeewaardig bootje kan kopen en je druk moet maken om het gewicht wat je mee kan nemen heb je ergens onderweg toch een verkeerde keuze of wat gemaakt.Slux schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:59:
[...]
Ga na Gibraltar, Portugal, of ander mooi land, koop een zeilschip en enjoy
Let wel op dat je een schip koopt die genoeg gewicht aan kan, goud is zwaar
Zelfs in het FD een crypto onderwerp net als in vele kranten/programma's vandaag.
De eersten hebben zich al weer gemeld met vragen over crypto aankopen.
Alleen de bakker en de kapper beginnen er nog niet over.
Moon soon
Moon soon
Als ik geluk heb kunnen ze straks instappen op 6 tot 6,5KRaptorXS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:30:
Zelfs in het FD een crypto onderwerp net als in vele kranten/programma's vandaag.
Moon soon
Kan het uiteindelijk wel vinden, maar alsnog is de drempel hoger. Ook 'JE00B1VS3770' spreekt niet echt tot de verbeelding. Jij komt blijkbaar uit een goudhandelfamilie zoals je zei, maar juist goud kopen komt me nogal onhandig voor. Dat was m'n punt. Bitcoin is veel laagdrempeliger, makkelijker te versturen, heeft binnen een aantal jaren een lagere inflatie dan goud (bij de halvening gelijk), en het allerbelangrijkste; de jeugd heeft de toekomst. Zodra de Dan Pena's en Buffets van deze wereld in een kist liggen zijn er steeds minder invloedrijke beleggers die negatief over BTC praten, en steeds meer jeugd met meer vermogen die gewend zijn aan een digitaal bestaan en ook meer feeling hebben met een BTC als store of value in plaats van een staaf goud bijvoorbeeld. Dit verschil is trouwens ook wetenschappelijk aangetoond inmiddels, zal het nog even opzoeken waar het precies stond, maar in januari las ik dat jeugdige mensen 90% van alle BTC in handen hebben, maar nog geen 10% van het wereldwijde vermogen. Juist op de langetermijn ben ik dus erg bullishSlux schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:20:
[...]
Heel apart dat je niks kan vinden... je weet wel aandelen Shell te vinden maar goud niet![]()
eerste hit JE00B1VS3770
Je kan idd ook gewoon een gouden baren kopen, en die kan je ook in het heel klein kopen.
https://www.goudmarkt.nl/goud-baren-kopen.
In de niet westerse landen zie je op elke hoek van de straat geldkantoortjes waar je ook goud kan kopen en verkopen.
Bitcoin kan ook heel groot worden alleen is het momenteel nog te volatiel om echt als goud gezien te worden, nu is iedereen weer hieper de pieper over BTC maar zodra we 500Dollar zakken is er paniek, einde van de wereld enz enz, ik lees nu veel verhalen die ik ook in 2017 voorbij zag komen, het kon niet op BTC is goud enz enz, toen kwam de crash/bear market er zijn er maar een paar overgebleven die rest heb ik nooit meer gezien hier.
Dat is gelul want toen we op 6k stonden hoopten mensen in te stappen op 3k.Appeltjeeitje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:37:
[...]
Als ik geluk heb kunnen ze straks instappen op 6 tot 6,5K

Kijk eens naar PayPal dat is 10x sneller en goedkoper.Malawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:06:
[...]
Kan het uiteindelijk wel vinden, maar alsnog is de drempel hoger. Ook 'JE00B1VS3770' spreekt niet echt tot de verbeelding. Jij komt blijkbaar uit een goudhandelfamilie zoals je zei, maar juist goud kopen komt me nogal onhandig voor. Dat was m'n punt. Bitcoin is veel laagdrempeliger, makkelijker te versturen, heeft binnen een aantal jaren een lagere inflatie dan goud (bij de halvening gelijk), en het allerbelangrijkste; de jeugd heeft de toekomst. Zodra de Dan Pena's en Buffets van deze wereld in een kist liggen zijn er steeds minder invloedrijke beleggers die negatief over BTC praten, en steeds meer jeugd met meer vermogen die gewend zijn aan een digitaal bestaan en ook meer feeling hebben met een BTC als store of value in plaats van een staaf goud bijvoorbeeld. Dit verschil is trouwens ook wetenschappelijk aangetoond inmiddels, zal het nog even opzoeken waar het precies stond, maar in januari las ik dat jeugdige mensen 90% van alle BTC in handen hebben, maar nog geen 10% van het wereldwijde vermogen. Juist op de langetermijn ben ik dus erg bullishZodra dat vermogen begint te verschuiven denk ik dat BTC grote sprongen kan maken.
BTC als betaal middel zie ik echt niet gebeuren, als store of value opzich wel maar wat ik zij ik koop zelf liever goud of vastgoed voor de LT dan BTC puur vanwege de volatility.
zou zelf wel +- 25% BTC in mijn PF nemen voor de LT als ik in crypto zou blijven.
Je vergeet ook dat je zelf in BTC zit, je weet wat het is en doet, 80/90% weet dat niet, het is maar net waar je inzit
De jeugd heeft de toekomst ben ik met je eens, maar ze hebben het inzicht van een ezel.

Weet je nog toen je zelf 16 was en over de wereld dacht ? als je over de 30 bent kom je er achter dat de wereld toch net iets anders werkt dan toen je 16 was, en toen je nog dacht dat je van magie en elastiek gemaakt was
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 17-06-2019 20:33 ]
Als ik op Bitstamp een sell stop doe van bijvoorbeeld 1000 XRP "if price falls to 0,50" dan verkoopt ie automatisch.
Maar als de prijs eerst 40 cent is en stoomt dan door naar 60 cents. Dan word er nog niks verkocht als het 50 cent raakt op de heenweg correct? Alleen als het terug valt naar 50 cent.
Of werkt stop sell alleen als je al boven de target zit en wil voorkomen dat je te ver zakt zonder te verkopen.
Maar als de prijs eerst 40 cent is en stoomt dan door naar 60 cents. Dan word er nog niks verkocht als het 50 cent raakt op de heenweg correct? Alleen als het terug valt naar 50 cent.
Of werkt stop sell alleen als je al boven de target zit en wil voorkomen dat je te ver zakt zonder te verkopen.
Grote kans dat je die order met "falls" erin alleen kunt plaatsen als de huidige prijs hoger is.Klaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:34:
Als ik op Bitstamp een sell stop doe van bijvoorbeeld 1000 XRP "if price falls to 0,50" dan verkoopt ie automatisch.
En een Stop order werkt altijd als de stop prijs wordt geraakt, of dat omhoog of omlaag is heeft met het type en de exchange te maken. Een stop buy is geen stop loss en andersom.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Die range was ook m'n eerste instapmoment...Crypts schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:21:
[...]
Dat is gelul want toen we op 6k stonden hoopten mensen in te stappen op 3k.Het is nooit genoeg dus opzouten met dat geleuter en omhoog met dat kreng, niks niet nog een keer naar beneden.
Moet je er de volgende keer maar eerder bij cq minder schijterig zijn.
Zit nu met fiat uit andere coins die ik in btc wil omzetten. In verband met vakantie heb ik een rijtje wishfullthinkingorders geplaatst.
Als trouwens 6000 het Nico is waarop H&I gaan instappen denk ik dat jij ook blij zal zijn.
Lol ik kan het indd niet plaatsen. Had even kunnen testen natuurlijk... fail.Taro schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:38:
[...]
Grote kans dat je die order met "falls" erin alleen kunt plaatsen als de huidige prijs hoger is.
En een Stop order werkt altijd als de stop prijs wordt geraakt, of dat omhoog of omlaag is heeft met het type en de exchange te maken. Een stop buy is geen stop loss en andersom.

Waarom zou je een stop loss op 50 cent zetten als ik vragen mag? Binnenkort muntexplosie en is xrp $589. HODL nog evenKlaas25 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:34:
Was een voorbeeldje. No worry. Ik sell pas bij $250 per XRP.Krysa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:44:
[...]
Waarom zou je een stop loss op 50 cent zetten als ik vragen mag? Binnenkort muntexplosie en is xrp $589. HODL nog even
Edit: Sarcasme btw.
[ Voor 4% gewijzigd door Klaas25 op 17-06-2019 20:45 ]
https://3speak.online/watch?v=crypto-daily/prvpmkxt
Haha deze intro is echt goud, van m'n favoriete crypto Youtuber!
(voiceover van een stuk uit the wolf of wallstreet)
Btw, het moet via Steemit, want youtube is geblocked vanwege copyright met Wolf of Wallstreet
Haha deze intro is echt goud, van m'n favoriete crypto Youtuber!
Btw, het moet via Steemit, want youtube is geblocked vanwege copyright met Wolf of Wallstreet
[ Voor 21% gewijzigd door Malawolar op 17-06-2019 20:46 ]
Iemand hier een mening over : https://www.bitcanna.io ?
Oprichter schijnt een Nederlandse cannabis-tycoon te zijn.
Veel succes met je fiat positie, misschien krijg je wel 0,1% rente erover bij je bank.Appeltjeeitje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:39:
[...]
Die range was ook m'n eerste instapmoment...
Zit nu met fiat uit andere coins die ik in btc wil omzetten. In verband met vakantie heb ik een rijtje wishfullthinkingorders geplaatst.
Als trouwens 6000 het Nico is waarop H&I gaan instappen denk ik dat jij ook blij zal zijn.
Naja, ik weet dat crypto wel vrij populair is in Turkije.TuutjDrie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:14:
[...]
Het grootste probleem lijkt mij om dit vervolgens het land uit te krijgen. Een armband valt niet op maar als je hele koffer of beide armen vol armbanden zijn of hangen dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen op het vliegveld.
Ik wil er ooit een vakantiehuisje kopen, en laatst kwam in me op dat een eventuele betaling in crypto wel mega-handig zou zijn...hups ff x LTC verzenden en klaar...we gaan het zien..
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Voor betalingen geloof ik er niet in.toineneman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:48:
In de VS hebben ze een heel mooi systeem voor het zien waar een plant vandaan komt, elke plant krijgt een label/tag, zou best iets zijn voor een blockchain als ze het al niet gebruiken, google maar eens.
Misschien als straks die wiet test in NL komt kunnen ze ook de blockchain ervoor gebruiken
Ik heb dit +-2 jaar geleden al eens voorbij zie komen, is ook al eens een discussie over geweest hier.
Dank! Staat op de exchange.... Ik ben daar nog niet zo bekend mee maar die geven vast wel 5%RaptorXS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:54:
[...]
Veel succes met je fiat positie, misschien krijg je wel 0,1% rente erover bij je bank.
Tja, dat wel natuurlijk.RaptorXS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:54:
[...]
Veel succes met je fiat positie, misschien krijg je wel 0,1% rente erover bij je bank.
De keerzijde is dat het niet ineens 1000 minder waard is.
XRP = trash
Crypto's zijn idd. groot in Turkije :Ali Baba 1001 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:57:
[...]
Naja, ik weet dat crypto wel vrij populair is in Turkije.
Ik wil er ooit een vakantiehuisje kopen, en laatst kwam in me op dat een eventuele betaling in crypto wel mega-handig zou zijn...hups ff x LTC verzenden en klaar...we gaan het zien..maar eerst nog doorsparen
Bron: https://cryptokopen.nl/ho...de-wereld-hebben-bitcoin/Bitcoin is al weer een aantal weken aan een flinke opmars bezig. Ook andere cryptovaluta als ethereum en ripple zien stijgende koersen. Reden voor veel mensen om alsnog in te stappen. Maar waar ter wereld wonen de meeste crypto-bezitters?
Turkije gaat op kop. Twintig procent van de inwoners zegt cryptomunten te bezitten of te hebben gebruikt.
Vreemd lijstje die ik met een flink korreltje zout zou nemen, Venezuela staat er niet eens tussen, en Japan staat onderaan
Top use case, prima white paper en geweldig dev team. Huis verkopen en alles er in stoppen.toineneman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:48:
Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North
Venezuela staat er niet tussen omdat bijv. op Localbitcoins er een vergelijk gemaakt wordt tussen de lokaleSlux schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:15:
[...]
Vreemd lijstje die ik met een flink korreltje zout zou nemen, Venezuela staat er niet eens tussen, en Japan staat onderaan
munt en de BTC. De torenhoge inflatie daar dus.
Japan? geen idee.... ben er al een tijdje niet geweest maar vond het een prachtig land
[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 17-06-2019 21:26 ]
Had een voorgevoel en op 8319 Euro uitgestapt. Normaal gesproken zou ik nu weer instappen, maar, ik wacht nog heel even op dat extra dipje dat mogelijk ook nog volgt. Die parabool kan ook maar zo een stapje terug doen...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Heeft die dat vorige week niet al gedaan? 23% er af..Taro schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:46:
Had een voorgevoel en op 8319 Euro uitgestapt. Normaal gesproken zou ik nu weer instappen, maar, ik wacht nog heel even op dat extra dipje dat mogelijk ook nog volgt. Die parabool kan ook maar zo een stapje terug doen...
Ook al behoorlijk wat ja, maar het hoeft niet bij 1x te blijven.Malawolar schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:49:
[...]
Heeft die dat vorige week niet al gedaan? 23% er af..
Kwam deze net tegen: https://twitter.com/ChartVampire/status/1140692804546355208Taro schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:46:
Wel interessant om te zien hoe dat iedere keer uitspeelt. Nou is deze huidige double top maar een kleintje, maar toch mooi om te zien
thanks, misschien ook maar extra lening erbij?ScreamGT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:16:
[...]
Top use case, prima white paper en geweldig dev team. Huis verkopen en alles er in stoppen.
Bedankt voor het meedenken, en dat zomaar voor een vreemde, ik wordt er bijna emotioneel van
Verwijderd
Buy high, sell hightoineneman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:48:
Blijft ook interessant dit.

Die gaten worden eigenlijk altijd wel gevult.

Verwijderd
Dit zei ik gisteren ook tegen mijn vriendin.PilatuS schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:10:
Blijft ook interessant dit.
[Afbeelding]
Tjonge wat een spanning zeg, altijd weer een verrassing waar die 5M kaars naar toe schiet en hoe groot 'ie gaat worden
https://ripple.com/insigh...transfer-giant-moneygram/
Maan!
Damn, gelijk een hele dikke groene dildo!
Maan!
[ Voor 15% gewijzigd door ScreamGT op 17-06-2019 22:48 ]
Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North
Alweer ?ScreamGT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:45:
https://ripple.com/insigh...transfer-giant-moneygram/
Maan!
12 JANUARI 2018
https://slimbeleggen.com/...st-moneygram-gebruik-xrp/
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!