Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Denk je? Kijk eens naar de ATH in jan van HOTDAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:
Hier ook slecht geslapen 😂 als ik zo naar HOT kijk en wat voor koopkracht daar op zit dan kon dat wel eens een MATIC-je gaan doen.
Op binance 1.327 BTC volume op HOTDAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:
Hier ook slecht geslapen 😂 als ik zo naar HOT kijk en wat voor koopkracht daar op zit dan kon dat wel eens een MATIC-je gaan doen.
Op binance 44.000 BTC volume op MATIC
Circulating Supply
133,214,575,156 HOT
Circulating Supply
2,160,114,068 MATIC
Verwacht niet echt een matic-je op HOT.
[ Voor 17% gewijzigd door Machlah op 21-05-2019 08:46 ]
nou nou niet meteen denken dat elke coin meteen naar de moon gaat. Maar inderdaad hoe harder hij stijgt hoe harder hij kan zakken. Dus voor traden ideaal om sell high buy low toe te passenDAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:

Ik sla het ook over, het is mij te onduidelijk/transparant en vind die waardering iets aan de hoge kant.RaptorXS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 02:00:
[...]
Hier dezelfde mail ontvangen maar denk niet dat ik er wat mee ga doen.
Oja, hier een artikeltje erover:
[...]
Bron: https://bitcoinmagazine.n...-kraken-aandelenuitgifte/
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik ook hoor. Matic heeft zo een 500% gedaan in de laatste maand. Bij HOLO verwacht ik dat niet direct.DAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:02:
Sinds wanneer praten we niet meer over procenten mannen? Daar had ik het over.
Goed onderbouwd stuk haha.
Bitcoin will soon be worth zero. But until then criminals will still be able to use it and other digital currency to move money around the world without being caught.

Ongelooflijk he? Even x11 doenMachlah schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:05:
[...]
Ik ook hoor. Matic heeft zo een 500% gedaan in de laatste maand. Bij HOLO verwacht ik dat niet direct.

Daar doelde ik ook op, waarom worden dit soort zinloze artikelen gepubliceerd, knap staaltje journalistiek.
[ Voor 96% gewijzigd door green-tea op 21-05-2019 11:03 ]
Heerlijk muntje. Wellicht nog aan wat inflatie onderhevig, maar volgens mij ligt er enorm potentieel.Rebbelx schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:53:
Chainlink is toch ook zo een muntje dat maar blijft stijgen...
Nu mag NEO eigenlijk wel weer eens wakker worden
[ Voor 8% gewijzigd door hansdegit op 21-05-2019 11:21 ]
Beetje irritant wel dat hij met die extreme bewegingen niet meer binnen de chart past.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik heb aan een aardig bedrag BNB liggen, dus ik hoop somehow toch kans te maken. Alhoewel ik niet helemaal begrijp hoe de loterij werkt. Geloof dat je vanaf komende maandag lottery tickets kan claimen, dus dan merk ik wel hoe dat gaat lopen.Pkunk schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:32:
[...]
Hmmm.. kweenie.. dat harmony ziet er ook wel weer uit alsof het potten gaat breken. Mooi team en serieuze samenwerkingen. Maarja.. om daarvoor nou een paar honderd of duizend euro aan BNB te kopen om überhaupt kans te maken..
Mensen hier die dat wel doen? Of al een zak BNB hebben liggen?
Mocht het lukken ben ik best bereid om 1-2k in Harmony te duwen. Maar geloof dat elk lottery ticket van je dat wint, maar 300 dollar aan Harmony waard is.

PSN/Steam: Xamsix
Van 0 tot 200 BNB krijg je 1 ticket. V oor iedere 1-99 BNB daarboven op krijg je steeds weer 1 ticket met een maximum van 5. Inleg is 300 USD per winnende lottery ticket.Xamsix schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:43:
[...]
Ik heb aan een aardig bedrag BNB liggen, dus ik hoop somehow toch kans te maken. Alhoewel ik niet helemaal begrijp hoe de loterij werkt. Geloof dat je vanaf komende maandag lottery tickets kan claimen, dus dan merk ik wel hoe dat gaat lopen.
Mocht het lukken ben ik best bereid om 1-2k in Harmony te duwen. Maar geloof dat elk lottery ticket van je dat wint, maar 300 dollar aan Harmony waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door Machlah op 21-05-2019 11:51 ]
Wat ik nog veel erger vind is dat mensen dit ook gaan delen op Fora's en de Fud helpen verspreiden...green-tea schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:03:
[...]
Daar doelde ik ook op, waarom worden dit soort zinloze artikelen gepubliceerd, knap staaltje journalistiek.

Het is algemeen bekend dat wanneer er dergelijke publicaties worden gedaan het mogelijk een goed idee is om wat bij te kopenRrehorst schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:54:
[...]
Wat ik nog veel erger vind is dat mensen dit ook gaan delen op Fora's en de Fud helpen verspreiden...
[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 21-05-2019 11:57 ]
Ah thanks, dan krijg ik in ieder geval een paar tickets. Nu maar hopen dat die tickets dan ook getrokken worden in de loterijMachlah schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:49:
[...]
Van 0 tot 200 BNB krijg je 1 ticket. V oor iedere 1-99 BNB daarboven op krijg je steeds weer 1 ticket met een maximum van 5. Inleg is 300 USD per winnende lottery ticket.
Beetje laat.....

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
21-05-19 , 42.116.677.673 XRP
20-05-19 , 42.133.310.721 XRP
Per ongeluk naar een BTC adres gestuurd, weg XRPKlaas25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:22:
Oke dat is gek. De XRP circulation supply is beetje verminderd.
Het zou wat zijn als iemand met bijna 17M XRP zo beginnersfoutje maaktmprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Per ongeluk naar een BTC adres gestuurd, weg XRP
Elk XRP adres begint met een klein r.
Dan stijgt het weer een beetje, om maar mensen aan te trekken.Klaas25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:22:
Oke dat is gek. De XRP circulation supply is beetje verminderd.
Want de banken gaan het zeker gebruiken!

XRP = trash
Ja eerste bank binnenkort tot zeer kort. SpannendMr_Ripple schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:32:
[...]
Dan stijgt het weer een beetje, om maar mensen aan te trekken.
Want de banken gaan het zeker gebruiken!
Ja ik heb er een wat gekocht voor lolzmprkooij schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:24:
Zou leuk zijn als CELR nu dezelfde run gaat maken als MATIC.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
For you i wish that was true but believe me, they never gonna use it.Klaas25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:34:
[...]
Ja eerste bank binnenkort tot zeer kort. Spannend

XRP = trash
Vandaar dat de CEO van Ripple presentatie heeft gegeven waarbij banken aanwezig waren.. (ergens in Zwitserland, afgelopen week)?Mr_Ripple schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:40:
[...]
For you i wish that was true but believe me, they never gonna use it.
XRP wordt nooit gebruikt?
XRP != RippledCY schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Vandaar dat de CEO van Ripple presentatie heeft gegeven waarbij banken aanwezig waren.. (ergens in Zwitserland, afgelopen week)?
Misschien moet ik daar eens wat euro’s heen sturen.TrasherNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:38:
Bitstamp loopt weer $200 voor in de dump

Goede exchange hoor, alles op coinbase pro en bitstamp tegenwoordigTominatie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:24:
[...]
Misschien moet ik daar eens wat euro’s heen sturen.
Verwijderd
Ik zou het net zeggen: we gaan BSV gewoon negeren? Ja? Ok? Prima.DAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:11:
Okeeee BSV is ook weer uit de dood herrezen
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
https://www.coindesk.com/...and-original-bitcoin-codeDAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:11:
Bitcoin (C) CSW 2009

[ Voor 5% gewijzigd door TrasherNL op 21-05-2019 15:20 ]

Confirmatie van een financieel heel goede en gezonde markt.DAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:18:
Dat is wederom een cofirmatie van dat er nieuw geld de handel in stroomt wat mij betreft.
Verwijderd
Inderdaad. Een mooie rustige organische groei, met vertrouwen in de toekomst van adoptie en implementatie.Bobmeister schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:27:
[...]
Confirmatie van een financieel heel goede en gezonde markt.
Gelukkig geen kneiter idiote manipulatie.
Dat zou wat zijn zeg. Maar gelukkig dat het niet zo is.
Zou toch grappig zijn als de échte echte Bitcoin opeens +100% zou doen

Verwijderd
Dat zou ik wel eens willen zien! En dan binnen een uur, net als BSV.AlterMann schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:45:
[...]
Zou toch grappig zijn als de échte echte Bitcoin opeens +100% zou doen
Rip sat waarde PF, dat wel.
Hoe vaak moet ik het nog tegen je zeggen Jaapio. BTC, niet BSV... pfff weer verkeerde muntVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:50:
[...]
Dat zou ik wel eens willen zien! En dan binnen een uur, net als BSV.
Rip sat waarde PF, dat wel.
ontopic. ik vond het stiekem wel eng.
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
#moonwhenlamboVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
BNB weer op weg naar een nieuwe ATH in $.
Komop dan, door die 30 heen![]()
CZ deed even een tweetje, gelijk een dollar er bij en een nieuwe ATH inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
Verwijderd
Of we zitten al weer op het einde. Een bullmarket hoeft geen ATH te betekenen per definitie.DAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:02:
Best wel weer bizarre stijgingen in cryptoland. En dan moet je je bedenken dat het pas weer het begin is.
Nee geintje. Dit is nog niets. #BTC100k
#BTC 180K.juni 2021.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:05:
[...]
Of we zitten al weer op het einde. Een bullmarket hoeft geen ATH te betekenen per definitie.
Nee geintje. Dit is nog niets. #BTC100k
Huh, ik dacht 1 miljoen USD voor het einde van 2020.
Wel realistisch blijven svp.outlandos schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:32:
[...]
Huh, ik dacht 1 miljoen USD voor het einde van 2020.
Verwijderd
#BNB 9K.juni 2021.PilatuS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:04:
En toen was BNB meer dan 30 dollar waard.
Moet het nog even rustig lezen maar hierbij de bron: https://cointelegraph.com...tions-for-btc-white-paperBitcoin creator Craig S. Wright (Satoshi Nakamoto) granted US copyright registrations for Bitcoin white paper and code
Self-Proclaimed Satoshi Craig Wright Files US Copyright Registrations for BTC White Paper.RaptorXS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:08:
Nieuws over BSV:
[...]
Moet het nog even rustig lezen maar hierbij de bron: https://cointelegraph.com...tions-for-btc-white-paper
Die gast is echt full of shit.
De pest is nu natuurlijk wel dat de Copyright office geen enkele controle doet of de claim terecht is. Dat betekent dat CW met deze registratie in de hand rechtzaken kan gaan voeren tegen bijvoorbeeld Bitcoin Core ontwikkelaars. De rechter zal dan wel gaan beoordelen of de claims stand houden, maar dan hebben die aangeklaagde devs wel verdediging nodig, wat flink in de papieren kan lopen.Luuk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:22:
[...]
Self-Proclaimed Satoshi Craig Wright Files US Copyright Registrations for BTC White Paper.
Die gast is echt full of shit.
Aan de andere kant, het is natuurlijk ook goed mogelijk dat CZ een potje opentrekt om die verdediging te helpen, dus het kan allemaal meevallen. Maar toch, die onrust is vervelend.
[ Voor 12% gewijzigd door anboni op 21-05-2019 17:26 ]
Pas wel altijd op dat je je inleg eruit haalt en eventueel wat winst veilig stelt. Onder het motto, laten we dit forum verantwoord houden. Nu is BNB wat mij betreft best wel stevig gewaardeerd, 188mln coins * 30 = 5,5mrd. Staat gelijk aan de Kraken waardering van gisterenVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:52:
BNB coin is echter geen aandeel, CZ zou zeggen, je kan er veel meer mee (zie IEO, makkelijke overdracht, betalingsmiddel etc etc). Pessimisten zeggen: het is geen aandeel dus je hebt feitelijk niks.
We zullen zien.
En nu op naar de 50$!
EDIT: aan de andere kant, Binance is stukken globaler qua activiteiten dan Kraken (vooral EU georiënteerd dacht ik). De volumes die door de Binance orderboeken loopt is wellicht nog maar een klein voorproefje van wat we over 3 jaar gaan zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Timberly2 op 21-05-2019 17:40 ]
Verwijderd
Ik heb er een heel klein beetje centjes inzitten, klapt ie naar 0 zal ik het niet missen.Timberly2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:34:
[...]
Pas wel altijd op dat je je inleg eruit haalt en eventueel wat winst veilig stelt. Onder het motto, laten we dit forum verantwoord houden. Nu is BNB wat mij betreft best wel stevig gewaardeerd, 188mln coins * 30 = 5,5mrd. Staat gelijk aan de Kraken waardering van gisteren.
BNB coin is echter geen aandeel, CZ zou zeggen, je kan er veel meer mee (zie IEO, makkelijke overdracht, betalingsmiddel etc etc). Pessimisten zeggen: het is geen aandeel dus je hebt feitelijk niks.
We zullen zien.
En nu op naar de 50$!
EDIT: aan de andere kant, Binance is stukken globaler qua activiteiten dan Kraken (vooral EU georiënteerd dacht ik). De volumes die door de Binance orderboeken loopt is wellicht nog maar een klein voorproefje van wat we over 3 jaar gaan zien.
Wordt ie 1k per stuk ben ik niet rijk, maar dan wel wat leuke spullen kopen.
Zelf denk ik dat we nog wel meer gaan zien van BNB.
Tot dat de grote val komt die ergens moet komen.Bobmeister schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:49:
Nou daar komt weer een pump & dump van MATIC aan hoor, zelfde als gistermiddag.
Was dat niet Ripple labs?dCY schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Vandaar dat de CEO van Ripple presentatie heeft gegeven waarbij banken aanwezig waren.. (ergens in Zwitserland, afgelopen week)?
XRP = trash
Absoluut, hoop alleen maar dat ik er op tijd uit ben.PilatuS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:02:
[...]
Tot dat de grote val komt die ergens moet komen.
1k per stuk, dan heb ik het leven uitgespeeld hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:45:
[...]
Ik heb er een heel klein beetje centjes inzitten, klapt ie naar 0 zal ik het niet missen.
Wordt ie 1k per stuk ben ik niet rijk, maar dan wel wat leuke spullen kopen.
Zelf denk ik dat we nog wel meer gaan zien van BNB.
Verwijderd
Dit is geen beleggingsadviesXamsix schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:10:
[...]
1k per stuk, dan heb ik het leven uitgespeeld hoor.
Knalt wel lekker door nu!
Op de naar de 1k
Verwijderd
Het blijft in dat opzicht koffiedik kijken inderdaad. Het is grotendeels afhankelijk van de groei van Binance.PilatuS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:26:
1000 klink belachelijk voor BNB, waarbij mijn eerste reactie eigenlijk ook is: Dat gaat nooit gebeuren, maar je weet het nooit. Toen ik ETH van 20 naar 100 zag gaan vond ik dat toen al belachelijk en heb ik geen ETH meer gekocht. Uiteindelijk is ie dus over de 1000 gegaan. Als de bullrun echt op gang komt gaat BNB makkelijk 100 dollar doen en wie weet wat daarna nog allemaal mogelijk is.
Is Binance over 3 jaar ergens op de achtergrond verdwenen zoals met vele exchanges is gebeurd kan je BNB de kliko in.
Is Binance over 3 jaar nog steeds de grootste en groeit de markt door dan kan het echt mooi worden en is de sky the limit.
Wordt Binance tussendoor een keertje getroffen door een horror hack die niet gedekt kan worden is het ook over en uit.
Dus zeker wel een coin met mogelijke potentie, maar ook zeer beïnvloedbaar voor manipulatie en met single point of failure.
High risk, high reward?
Mooi man, zat nog even te klooien met margin traden op Polo met mijn teruggevonden bsv maar dit is nog leuker, van €50 naar bijna 90. Dat was niet zo heel erg moeilijk afscheid nemen.DAMAGE schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:11:
Edit: en maar meteen ook wat bnb eruit geduwd. Het kan ook nooit een beetje gedoseerd gaan allemaal he?
[ Voor 13% gewijzigd door Crypts op 21-05-2019 18:58 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Rookworst zonder r is ook worst.
Vergeet alleen niet dat als er weer echt een bullrun komt deze resultaten niks zeggen, exchanges kunnen ineens compleet vastlopen op meerdere manieren als de belangstelling exponentieel toeneemt. Wat wil ik daarmee zeggen? Kleinere bedragen verdeelt over meerdere exchanges, gok niet op maar eentje want dat kan heel snel heel problematisch worden.Bartvandelaar schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:02:
Even mijn voorbereidingen getroffen voor de aankomende bullrun. Kan geld laten uitbetalen via Kraken nu ook. Gisteravond wat gestort en vandaag weer uit laten betalen. Staat ook alweer op de rekening. Best wel rapido... ofso.
Alternatief is ETH, maar is langzamer en duurder qua fees.
[ Voor 6% gewijzigd door Malawolar op 21-05-2019 19:10 ]
Volume ziet er al veel stabieler uit..
Eensch, ltc is fantastisch voor criminelenMalawolar schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:09:
Zodra er echt een bullrun start, is mijn ervaring dat de enige betrouwbare munt die overal beschikbaar is, redelijk waardevast is en een snelle confirmatie heeft, het kleine broertje van Bitcoin; Litecoin. Kun je bijvoorbeeld op Kraken, Coinbase, Blockport e.a. direct omwisselen voor euro's, geen geauwehoer met dure fees en gewoon betrouwbaar en snel. Wat dat betreft zou je zeggen dat het wel een extreem goede store of value is
Alternatief is ETH, maar is langzamer en duurder qua fees.
Jazeker, zet alle grafieken maar eens naast elkaar, om nu 1 grafiek van LTC te laten zien terwijl de hele markt naar de klote was, geeft niet echt een goed beeld
Kraken is uiteraard niet het enige waar ik kan laten uitbetalen.Crypts schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:04:
[...]
Vergeet alleen niet dat als er weer echt een bullrun komt deze resultaten niks zeggen, exchanges kunnen ineens compleet vastlopen op meerdere manieren als de belangstelling exponentieel toeneemt. Wat wil ik daarmee zeggen? Kleinere bedragen verdeelt over meerdere exchanges, gok niet op maar eentje want dat kan heel snel heel problematisch worden.
Hier beschrijf je al die shitcoins met hun hype termpjes. Dat is geen Litecointias86 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:22:
LTC is echt een van de betere, volgende maand smartcontracts dapps en verdubbeling van de stake rewards, interoperability with the hybrid hyper legder distribution wasa wasa wasuuupppp
Neuhh laten we Bitcoin SV verdubbelen in waarde.
De cryptospace is messed up
ADA
NANO
ITC
VET
Dit dus!! Ze spreken over Btc Eth en RIpple (kuch XRP)Danster schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:37:
oh wow, veel leesvoer maar positief nieuws
https://www.ecb.europa.eu...b.op223~3ce14e986c.en.pdf
Dat rapportje is toch alweer een paar jaar oud ?Klaas25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:35:
Dus de Europese Centrale bank publiceert prachtig rapportje over cryptos waarin XRP herkend wordt in gebruik en business model maar waag het ook niet om eens op bulllish news een moonshot te doen.
Neuhh laten we Bitcoin SV verdubbelen in waarde.
De cryptospace is messed up
Weet je trouwens al waarom er ineens minder supply op de markt is ?
Nou.... ik had gisteren €100 in Nano gepleurd en dat is nu €105 waard.Slux schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:37:
Ik zie dat ik nog een kleine bag coins op Huobi heb staan maar die doen bijna niks met deze run, van NANO had ik echt wel wat meer verwacht
ADA
NANO
ITC
VET
Dat is toch een +5% voor Nano vandaag.
Dit is een update. May 2019Slux schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:39:
[...]
Dat rapportje is toch alweer een paar jaar oud ?
Weet je trouwens al waarom er ineens minder supply op de markt is ?
XRP is geen RippleBartvandelaar schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:40:
Ripple is geen XRP toch?
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!