Maar hoe zit het dan met de leverage van 15x? Dat zou het toch weer richting 50k brengen.TrasherNL schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:56:
[...]
Voor $30.000 BTC op 7220.7 = 4.15 BTC
Winst is 4.15 x (huidige koers - 7220.7), dus bij een koers in de afbeelding van $8120:
4.15 x $900 = $3735
Ik blijf me maar afvragen hoe hoog bitcoin kan stijgen als het niet schaalt. Dat moet toch gewoon weer mis gaan? Straks is BTC weer 10k of 20k en komt weer flink in het nieuws. De fees zijn nu al weer behoorlijk, laat staan als het weer los gaat zodra BTC nieuwe ATH gaat. Hoe hoog kunnen die fees stijgen tot mensen het geloof in BTC verliezen? Of zijn ze het dan na twee jaar weer vergeten?
Hallo met Tim
Verwijderd
De leverage van 15x (volgens mij overigens 25x) zit al in zijn 30.000 contracten.sampoo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:02:
[...]
Maar hoe zit het dan met de leverage van 15x? Dat zou het toch weer richting 50k brengen.
Anders had hij 30k $ in moeten leggen voor die 30.000 contracten.
Nu heeft hij 1200 x 25. (of 2000 x15)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 19:07 ]
Je zou dan kunnen denken aan het maken van een soort saldo snapshots (alle transacties van daarvoor zijn dus niet meer relevant) en het kleiner maken van de blokken door bepaalde informatie te verkleinen of weg te laten. Daar wordt bij Bitcoin constant naar gekeken, als laatste redmiddel volgen misschien ooit grotere blokkenDAMAGE schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:00:
Denk nog een dag syncen en dan is mijn fullnode voor bitcoin eindelijk een feit. Duurt wel erg lang zeg. 240GB aan blockchain data is dan ook wel erg veel. Dit zullen ze in de toekomst wel moeten verbeteren. Zijn daar eigenlijk nog plannen voor? Ik weet dat er light wallets zijn waarbij je die hele blockhain niet hoeft te downloaden maar goed; toch wel lekker dat er ook nog wat mensen zijn die wel gewoon een fullnode draaien, niet waar?
Je kunt overigens de complete blockchain in een groot bestand downloaden ipv dit block voor block af te wachten. Bijv. via https://getbitcoinblockchain.com/, maar kijk wel altijd of je de website/bron kunt vertrouwen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Die 4,15 Bitcoin is eigenlijk 0,166 Bitcoin x 25 leverage.sampoo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:02:
[...]
Maar hoe zit het dan met de leverage van 15x? Dat zou het toch weer richting 50k brengen.
Edit: Wat Jaapio zegt dus. Ik las er in eerste instantie overheen, want ik had van hem geen serieuze inhoudelijke reactie verwacht
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 19-05-2019 19:13 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wat doe je nou? Onze eigenste Jaapio, onze allessie, onze hoop in bange tijden, ons schoolvoorbeeld hoe het niet moet... Deze held, nee dit, inmiddels, icoon binnen deze topic reeks zet je zo weg? Ga je schamen. Hoe kan je hem nu zo dissen? Deze mattie is geniaal op zijn eigen unieke manier en dient met respect behandeld te worden.Taro schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:11:
Edit: Wat Jaapio zegt dus. Ik las er in eerste instantie overheen, want ik had van hem geen serieuze inhoudelijke reactie verwacht

Edit: vergeet de kosten niet in de vergelijking, ik zie niet hoelang deze positie al open staat maar er gaat 0.0089% per uur van af.
[ Voor 10% gewijzigd door Crypts op 19-05-2019 19:27 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Dat valt wel mee, wil je nagenoeg gratis dan kan het met second layer-oplossingen zoals het Lightning netwerk. Dat wordt steeds volwassener en beter. Als het toch on-chain en snel dan is het prima dat daar een vrij hoge fee tegenover staat. Anders zou je wel heel makkelijk het bitcoin netwerk kunnen spammen met een paar transacties per seconde zonder veel kosten.Pkunk schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:03:
Ik blijf me maar afvragen hoe hoog bitcoin kan stijgen als het niet schaalt. Dat moet toch gewoon weer mis gaan? Straks is BTC weer 10k of 20k en komt weer flink in het nieuws. De fees zijn nu al weer behoorlijk, laat staan als het weer los gaat zodra BTC nieuwe ATH gaat. Hoe hoog kunnen die fees stijgen tot mensen het geloof in BTC verliezen? Of zijn ze het dan na twee jaar weer vergeten?
Andreas Antonopoulos kan het beter verwoorden dan ik.
[ Voor 5% gewijzigd door sampoo op 19-05-2019 19:29 ]
Welke kosten? Die 1x in de 8 uurCrypts schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Edit: vergeet de kosten niet in de vergelijking, ik zie niet hoelang deze positie al open staat maar er gaat 0.0089% per uur van af.
Hij heeft zelfs geld toe gekregen, -0.0089% betekent dat SHORT posities de LONGS betalen. De regel eronder "Funding Rebate 0,0003 XBT" zou een uur later aan hem uitgekeerd worden. In de vorige 8-uur periode was het percentage -0.0271% dus die 0,0009 XBT zal hij ook ontvangen hebben.Crypts schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Wat doe je nou? Onze eigenste Jaapio, onze allessie, onze hoop in bange tijden, ons schoolvoorbeeld hoe het niet moet... Deze held, nee dit, inmiddels, icoon binnen deze topic reeks zet je zo weg? Ga je schamen. Hoe kan je hem nu zo dissen? Deze mattie is geniaal op zijn eigen unieke manier en dient met respect behandeld te worden.
Verwijderd
Soms heb ik een helder moment.Taro schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:11:
[...]
Die 4,15 Bitcoin is eigenlijk 0,166 Bitcoin x 25 leverage.
Verwijderd
I see what you did thereCrypts schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Wat doe je nou? Onze eigenste Jaapio, onze allessie, onze hoop in bange tijden, ons schoolvoorbeeld hoe het niet moet... Deze held, nee dit, inmiddels, icoon binnen deze topic reeks zet je zo weg? Ga je schamen. Hoe kan je hem nu zo dissen? Deze mattie is geniaal op zijn eigen unieke manier en dient met respect behandeld te worden.
Jaapio don't care. Op naar de 9k!
99% van de posts hier gaan over de koers. Heeft Tweakers er geen dubbel gevoel bij dat ze onderdak bieden aan dit gecamoufleerde gokspelletje
?
You will understand energy and you will be happy.
Zero tolerance policy. Doei!gravit0n_ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:49:
99% van de posts hier gaan over de koers. Heeft Tweakers er geen dubbel gevoel bij dat ze onderdak bieden aan dit gecamoufleerde gokspelletje?

Verwijderd
Gecamoufleerd gokspelletje? Wij investeren in de technologie van de toekomst, met serieuze en wel overwogen strategieën en diepgaande markt-technische analyses.gravit0n_ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:49:
99% van de posts hier gaan over de koers. Heeft Tweakers er geen dubbel gevoel bij dat ze onderdak bieden aan dit gecamoufleerde gokspelletje?
Ik vind dit echt een zeer neerbuigende belediging naar ons als investeerders toe. Net alsof we gokverslaafden zijn die constant naar adrenaline op zoek zijn middels een trade.
Tweakers onwaardig deze reactie.
Sorry, dat moest er even uit. Nu even op zoek naar een betrouwbare site waar ik roulette kan spelen met mijn crypto, de koers staat al een uurtje nagenoeg stil.
Derhalve we deze disclaimer onder iedere pagina plaatsen.gravit0n_ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:49:

Recap van Binance over de security breach: https://www.binance.com/e...4/Security-Incident-Recap.
Nou nou, volgens mij ligt het wel iets genuanceerder. Ik ben het met je eens dat we met z'n allen investeren in de technologie van de toekomst. Ik ben gefascineerd door de techniek van Bitcoin en diens (mogelijke) implicaties voor de economie, het monetaire systeem, politiek en maatschappij.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:01:
[...]
Gecamoufleerd gokspelletje? Wij investeren in de technologie van de toekomst, met serieuze en wel overwogen strategieën en diepgaande markt-technische analyses.
Ik vind dit echt een zeer neerbuigende belediging naar ons als investeerders toe. Net alsof we gokverslaafden zijn die constant naar adrenaline op zoek zijn middels een trade.
Tweakers onwaardig deze reactie.
Sorry, dat moest er even uit. Nu even op zoek naar een betrouwbare site waar ik roullette kan spelen met mijn crypto, de koers staat al een uurtje nagenoeg stil.
Echterrrr... Daytraden of swingtraden draagt naar mijn idee echter beperkt mee aan de ontwikkeling van deze unieke technologie. Het positieve van handelen dat door deze handel bij laag volume sprake is van grote volatiliteit, dat nieuw 'dumb money' aantrekt. Daar tegenover staat dat deze hoge volatiliteit veel andere mensen juist weer afschrikt.
Gezien de belachelijke pumps van afgelopen maanden/jaren, durf ik wel te stellen dat traden voor veel onervaren traders veel overeenkomsten vertoont met gokken, helemaal als er met leverage getrade wordt in een markt die makkelijk gemanipuleerd wordt door whales.
[ Voor 6% gewijzigd door DW23 op 19-05-2019 20:15 ]
Er was voeger ook een torrent die regelmatig geupdate werd maar geen idee of die nog bestaat.Taro schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:10:
[...]
Je kunt overigens de complete blockchain in een groot bestand downloaden ipv dit block voor block af te wachten. Bijv. via https://getbitcoinblockchain.com/, maar kijk wel altijd of je de website/bron kunt vertrouwen.
Als je eenmaal na de eerste sync bitcoind bij is kan je blockchain ook nog prunen https://bitcoin.org/en/release/v0.11.0#block-file-pruning zodat je bv maar 2 Gb kwijt bent aan ruimte.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
@gws24 interessant, ik ga mij daar eens in verdiepen!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
Ach, ik zie het probleem niet zo. Pas wanneer 'rekt gaan met een long' betekend dat je een long moet verkopen om je (gok) schulden af te betalen, kunnen we in mijn optiek spreken van problematische toestanden.DW23 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:10:
[...]
Nou nou, volgens mij ligt het wel iets genuanceerder. Ik ben het met je eens dat we met z'n allen investeren in de technologie van de toekomst. Ik ben gefascineerd door de techniek van Bitcoin en diens (mogelijke) implicaties voor de economie, het monetaire systeem, politiek en maatschappij.
Echterrrr... Daytraden of swingtraden draagt naar mijn idee echter beperkt mee aan de ontwikkeling van deze unieke technologie. Het positieve van handelen dat door deze handel bij laag volume sprake is van grote volatiliteit, dat nieuw 'dumb money' aantrekt. Daar tegenover staat dat deze hoge volatiliteit veel andere mensen juist weer afschrikt.
Gezien de belachelijke pumps van afgelopen maanden/jaren, durf ik wel te stellen dat traden voor veel onervaren traders veel overeenkomsten vertoont met gokken, helemaal als er met leverage getrade wordt in een markt die makkelijk gemanipuleerd wordt door whales.
De meeste hier zitten er in voor de techniek en alleen met geld wat we kunnen missen. Gokken kan je dat niet noemen. We zijn allemaal bezig met een leerproces.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:23:
[...]
Ach, ik zie het probleem niet zo. Pas wanneer 'rekt gaan met een long' betekend dat je een long moet verkopen om je (gok) schulden af te betalen, kunnen we in mijn optiek spreken van problematische toestanden.
Techniek boeit mij totaal niet, geld wel, mijn hele leven zit erin, helaas loop ik daardoor bij de voedselbank en heb ik een sociale huur woning 4 hoog achter zonder balkon.Machlah schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:25:
[...]
De meeste hier zitten er in voor de techniek en alleen met geld wat we kunnen missen. Gokken kan je dat niet noemen. We zijn allemaal bezig met een leerproces.
When moon ?
Haha .. zo is het !Slux schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:37:
[...]
Techniek boeit mij totaal niet, geld wel, mijn hele leven zit erin, helaas loop ik daardoor bij de voedselbank en heb ik een sociale huur woning 4 hoog achter zonder balkon.
When moon ?
Dat hele blockchain gebeuren zie ik eerlijk gezegd gewoon een dikke faal worden, maar zolang er iets aan te verdienen is, is het leuk. Techniek is prachtig, maar de VISA en Pinpas werken prima .... dat is technisch goed genoeg voor mij.
Het hele betalen met crypto is gewoon klote momenteel, en zonder broker er tussen die instant in je cryptowallet mag graaien voor omzetting naar fiat (WIREX) gaat het gewoon nooit werken. Wie zit er überhaupt te wachten op een betaling in volatiele middelen?
***en nee, op Silkroad koop je niet je boodschappen.
[ Voor 3% gewijzigd door Turbo-Puppy op 19-05-2019 20:44 ]
Vanwege het slechte nieuws rond hitbtc heb ik er maar eens ingelogd om te kijken wat er nog stond. En dat was aardig wat qua verschillende coins, maar van alles niet echt veel, althans nu dan. Volgens mij heeft het vroeger bij elkaar wel een waarde van rond de 2000 dollar gehad.
Ik heb nu alles verkocht en het leverde me 0.5 ether op. Ik heb alles in ether gedaan omdat dat nog een relatief lage fee had om uit te keren. Niet normaal wat ze durven te rekenen op hitbtc.
Nu heb ik de volgende coins allemaal verkocht:
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
Bitconnect
Xmo
Zit er nu nog wat tussen waarvan het verstandig is iets terug te kopen? Monero. dent. vet?
Ik heb nu alles verkocht en het leverde me 0.5 ether op. Ik heb alles in ether gedaan omdat dat nog een relatief lage fee had om uit te keren. Niet normaal wat ze durven te rekenen op hitbtc.
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
Bitconnect
Xmo
Zit er nu nog wat tussen waarvan het verstandig is iets terug te kopen? Monero. dent. vet?
Ik ben benieuwd. In 2017 was het natuurlijk een drama en nauwelijks werkbaar op een aantal dagen. Lightning gaat dat niet voorkomen. En aangezien er fundamenteel niets is veranderd zie ik niet in waarom het deze keer wel goed gaat.sampoo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:29:
[...]
Dat valt wel mee, wil je nagenoeg gratis dan kan het met second layer-oplossingen zoals het Lightning netwerk. Dat wordt steeds volwassener en beter. Als het toch on-chain en snel dan is het prima dat daar een vrij hoge fee tegenover staat. Anders zou je wel heel makkelijk het bitcoin netwerk kunnen spammen met een paar transacties per seconde zonder veel kosten.
Andreas Antonopoulos kan het beter verwoorden dan ik.
[YouTube: Bitcoin Q&A: Spam transactions and the fee market]
Hallo met Tim
Mich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
-----> Bitconnect![]()
Xmo
Zit er nu nog wat tussen waarvan het verstandig is iets terug te kopen?
Bitconnect zou ik houden.Mich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
Vanwege het slechte nieuws rond hitbtc heb ik er maar eens ingelogd om te kijken wat er nog stond. En dat was aardig wat qua verschillende coins, maar van alles niet echt veel, althans nu dan. Volgens mij heeft het vroeger bij elkaar wel een waarde van rond de 2000 dollar gehad.
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
Bitconnect
Xmo
Tijdens een bullmarket stijgt alles, dus vanuit dat oogpunt kan je alles, behalve Bitconnect weer gewoon terugkopen als je er nog vertrouwen in hebt. Ik zou echter alleen nog naar de grotere coins kijken, op de lange termijn: XMR, de rest zou ik voorbij laten gaan. Of hou je halve ETH of wissel deze om voor Bitcoin, dat zou maar zo de beste keuze kunnen zijn.Mich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
Verwijderd
Of zit je hele toekomst er in?
Nee teveel kans dat ze bezorgd worden door een paar man in blauw...Turbo-Puppy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:42:
[...]
***en nee, op Silkroad koop je niet je boodschappen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 20:59 ]
Dat is een beste berg shitcoinsMich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm![]()
![]()
PO.ET![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DIM
Hive
Life![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bitconnect![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Xmo
Mwa niet alles. Po.et is een mooie coin. Heb ik goed mee verdient de vorige Bullrun. Ik had hem verkocht op 0.23 cent. Idee erachter is ook leuk... maar of het echt word opgepakt als topmunt denk ik niet.
Nu wel, toen niet. Sinds vorig jaar januari weinig meer gedaan met de meeste coins. Ik heb er een aantal in een lokale wallet die veruit de meeste waarde hebben. Dit was een beetje bijzaak geworden.
Nu alles weer een beetje aantrekt ben ik me weer wat meer aan het inlezen
Staat geen XRP tussen. Die zou ik doenMich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
Bitconnect
Xmo
Leven, toekomst, lening, pensioen, wao, aow, uikering, vakantiegeld, belasting geld, huur subsidie, testament, statiegeld tot aan de inboedel die bij de pawn broker staat.
Heb maar eens verificatie bij Binance doorlopen, had ik nog nooit gedaan. Na het succes van de Matic coin, ga ik proberen om de Harmony ICO te joinen. Hopelijk ben ik wel op tijd geverifieerd om mee te kunnen doen.
Not sure ook of ik door die loterij kom. Geen idee of ik genoeg BNB op mijn account heb staan om in aanmerking te komen.
Not sure ook of ik door die loterij kom. Geen idee of ik genoeg BNB op mijn account heb staan om in aanmerking te komen.
PSN/Steam: Xamsix
Die loterij is alleen voor de inner circle van binanceXamsix schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:04:
Heb maar eens verificatie bij Binance doorlopen, had ik nog nooit gedaan. Na het succes van de Matic coin, ga ik proberen om de Harmony ICO te joinen. Hopelijk ben ik wel op tijd geverifieerd om mee te kunnen doen.
Verwijderd
Ik zie nog geen organen in deze lijst, of beenmerg. Er valt dus nog zat in te zetten.Slux schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:02:
[...]
Leven, toekomst, lening, pensioen, wao, aow, uikering, vakantiegeld, belasting geld, huur subsidie, testament, statiegeld tot aan de inboedel die bij de pawn broker staat.
Pas wanneer je een 2e long of nier op het spel zet ben je echt dedicated.
Ben je niet toevallig taihuttuSlux schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:37:
[...]
Techniek boeit mij totaal niet, geld wel, mijn hele leven zit erin, helaas loop ik daardoor bij de voedselbank en heb ik een sociale huur woning 4 hoog achter zonder balkon.
When moon ?
Ik heb hetzelfde gedaan bij Kucoin,volgens mij was daar de IEO binnen paar daegn al +300% (TRY was in de IEO $0.004 en heeft al even $0.017 gestaan)Xamsix schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:04:
De tijd leert of het tij keert
Shit vergeten, voor een paar barkies mag je ze hebbenVerwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:06:
[...]
Ik zie nog geen organen in deze lijst, of beenmerg. Er valt dus nog zat in te zetten.
Nee die heeft nog een gezin en leven
Dat zou natuurlijk lekker zijn. Even afwachten of ik snel geverifieerd ben en hoe dan het lotingsproces precies verlooptraq schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:08:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan bij Kucoin,volgens mij was daar de IEO binnen paar daegn al +300% (TRY was in de IEO $0.004 en heeft al even $0.017 gestaan)
PSN/Steam: Xamsix
Zeker weten.
Over 42 dagen komt bitconnect 2.0 en sta al te popelen om in te stappen.
https://bitconnect.io/
Verwijderd
Mogen die ook van andere mensen zijn?Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:06:
[...]
Ik zie nog geen organen in deze lijst, of beenmerg. Er valt dus nog zat in te zetten.
Of is er een ongeschreven regel dat het eigen "onderdelen" moeten zijn
2x op $8300 afgeketst. Ben benieuwd of 3 maal scheepsrecht hier gaat gelden. En nog meer benieuwd of dat vanacht al is.
Hopelijk op zn minst met dezeflde getallen wakker worden en overdag poging doen.
Morgenvroeg om 4 uur CBS 60 Minute crypto. Misschien daarna moonshotje?
Hopelijk op zn minst met dezeflde getallen wakker worden en overdag poging doen.
Morgenvroeg om 4 uur CBS 60 Minute crypto. Misschien daarna moonshotje?
[ Voor 15% gewijzigd door Klaas25 op 19-05-2019 21:35 ]
Haha geweldig hoeveel goeie memes er in cryptoland zijn. Buiten dat het gewoon een (hopelijk) rendabel iets is, zijn er ook zoveel bijzondere figuren. Voor als je 'crypto daily' nog niet kent op Youtube, de meme reviews van die gast zijn echt te mooi. Ik vind Youtubers normaal altijd maar een beetje aandachtsschreeuwers, maar deze gast heeft echt geweldige filmpjes, zowel grappig als informatief.Tominatie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:13:
[...]
Zeker weten.
Over 42 dagen komt bitconnect 2.0 en sta al te popelen om in te stappen.
https://bitconnect.io/
[YouTube: BITCONNECT EDM REMIX (FULL SONG)]
Ook bijzonder dat zelfs dit filmpje mooi is, terwijl het natuurlijk een boef van de bovenste plank is.
Die system overload meldingen op BitMEX hebben mij nu inmiddels al een klein vermogen gekost. Ik had een 25x long vanaf 7910, wilde op 8100 verkopen, maar dat lukte 8x achter elkaar niet. Uiteindelijk kreeg ik er een stop loss @ 8060 doorheen. Maarja, had dus veel meer kunnen zijn...
Ik zag wat traders naar Bybit gaan ipv BitMEX, iemand daar ervaring mee? Ik ga sowieso een account openen en het even proberen.
Ik zag wat traders naar Bybit gaan ipv BitMEX, iemand daar ervaring mee? Ik ga sowieso een account openen en het even proberen.
Er valt mij weer wat op... Als die 4uur Stoch RSI een paar dagen hoog staat en daarna omlaag zakt.. duurt het zo'n 3 dagen voordat er een (of meerdere) dikke dump(s) komen. Steeds een patroon.
Dus als je inkoopt flink voor of direct na die dumps is het al een stuk makkelijker.
Dus als je inkoopt flink voor of direct na die dumps is het al een stuk makkelijker.
[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 19-05-2019 21:41 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Maar kijk uit, het zijn nu al enige tijd steeds dezelfde patronen. Dit kan niet blijven want is zo eenvoudig traden. Lijntjes trekken (support/resistance) is echt briljant nu.A87 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:39:
Er valt mij weer wat op... Als die 4uur Stoch RSI een paar dagen hoog staat en daarna omlaag zakt.. duurt het zo'n 3 dagen voordat er een (of meerdere) dikke dump(s) komen. Steeds een patroon.
[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 19-05-2019 21:47 ]
er zijn wel wat mensjes die hun bitcoin verkopen rond deze prijs
Hoe vaak gaan we die $8000 nog breken zonder succes?

Excuses naar alle investeerders, jullie hebben het al zo zwaar de laatste dagen.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:01:
[...]
Met die disclaimer schuif je vooral een stukje verantwoordelijkheid van je af, want de materialistische dromen die hier langskomen hebben een stuk meer invloed op de keuze van de 'investeerder' lijkt mij.Turbo-Puppy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:04:
[...]
Derhalve we deze disclaimer onder iedere pagina plaatsen.
[Afbeelding]
Hoe help je de techniek door de koers omhoog of omlaag te duwen met je handelsacties? Het is niet alsof Bitcoin is opgericht met het idee er een speculatief speeltje van te maken. Maar misschien ook wel. Ik heb de whitepaper al even niet gelezen.Machlah schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:25:
[...]
De meeste hier zitten er in voor de techniek en alleen met geld wat we kunnen missen. Gokken kan je dat niet noemen. We zijn allemaal bezig met een leerproces.
Niet zo vaak meer denk ik, hoe vaker getest hoe zwakker die wordt. Ben wel benieuwd wat 'azie' denkt deze maandag.Tominatie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:48:
er zijn wel wat mensjes die hun bitcoin verkopen rond deze prijs![]()
Het zelfde als wat alle mensen in europa denken: "Kut, het is weer maandag."RelBel80 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:53:
[...]
Niet zo vaak meer denk ik, hoe vaker getest hoe zwakker die wordt. Ben wel benieuwd wat 'azie' denkt deze maandag.
@Tominatie afgezien van dit punt is er niet heel veel resistance meer richting de 20k iig
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
weekend fake outTominatie schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:48:
er zijn wel wat mensjes die hun bitcoin verkopen rond deze prijs![]()
We mogen toch best blij zijn dat die weer rond de $8000 zit. En best snel al.
Voor de meerderheid van de wereld is een Zondag wat voor ons een Maandag is, een gewone werk dag.twain4me schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:58:
[...]
Het zelfde als wat alle mensen in europa denken: "Kut, het is weer maandag."
Dus die zeggen nu, yes het is weer zondag de week is weer begonnen
Ik ben toch altijd wel benieuwd hoe dat bepaald wordt... Er gaan echt wel een aantal mensen op de verkoop knop rammen tussen de 8k en de 20k.DAMAGE schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:59:
@Tominatie afgezien van dit punt is er niet heel veel resistance meer richting de 20k iig
Verwijderd
Het mooie van Bitcoin is dat je er technisch gezien mee bezig kunt zijn, zonder last te hebben van de speculatieve waarde.gravit0n_ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:49:
[...]
Hoe help je de techniek door de koers omhoog of omlaag te duwen met je handelsacties? Het is niet alsof Bitcoin is opgericht met het idee er een speculatief speeltje van te maken. Maar misschien ook wel. Ik heb de whitepaper al even niet gelezen.
Wat er is gebeurd met Bitcoin is aan 1 kant zonde, het had ook kunnen uitgroeien tot een ecosysteem zonder 3de partijen.
Wanneer Bitcoin zou slagen en de doelstellingen in zijn whitepaper weet te behalen doet die speculatieve waarde er echter niet meer toe, omdat het fiat currency systeem simpelweg overbodig is geworden. Dus misschien is dit slechts een fase waar Bitcoin doorheen moet, om uiteindelijk absoluut te worden.
Persoonlijk denk ik dat dit niet gaat lukken, en al zeker niet op korte en middelange termijn. Maar waar ik wel in geloof is dat Bitcoin hard op weg is om een store of value te worden, als een vorm van digitaal goud.
Dusja als je de techniek interessant vind dan kun je daar prima lekker mee aan de slag gaan. Daar staat de speculatieve waarde verder los van. Wellicht zit de votaliteit, speculatieve waarde en alle nadelen daaraan wel in de weg van de adoptie die sommige mensen graag willen zien, maar dat is een compleet ander verhaal. Dat zou slechts betekenen dat Bitcoin een andere kant op gaat dan zij graag zouden willen zien.
Helaas is dat te wijden aan de hebzucht en aard van het gros van de mensen.
Je kunt uiteindelijk nog zoiets moois opzetten, de mens vind altijd wel een manier om het te misbruiken voor eigenbelang in plaats van het collectieve plaatje te bekijken.
Wat bij mij wel helpt is beetje te anticiperen wat komen gaat, ik knal nu alvast als het begint te stijgen, bij een long geladderd sell orders hoger / bij een short buy orders lager in het orderboek die dan bij een overload toch wel aangetikt worden, dan ben je tenminste verzekerd dat je een gemiddeld redelijke prijs krijgt voor je trade.Taro schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:37:
Die system overload meldingen op BitMEX hebben mij nu inmiddels al een klein vermogen gekost. Ik had een 25x long vanaf 7910, wilde op 8100 verkopen, maar dat lukte 8x achter elkaar niet. Uiteindelijk kreeg ik er een stop loss @ 8060 doorheen. Maarja, had dus veel meer kunnen zijn...
Hebben ze by Bybit ook een rebate fee bij Maker orders? In theorie zou je op de Maker orders al best wel een aardige boterham kunnen verdienen. Helemaal als je bijv. in het geval van @A87 bijv. 30.000 contracten koopt/verkoopt, krijg je al $ 7,50 gratis terug van BitMEX als je als maker aan de beurt komt, in vergelijking de $ 22,50 die je moet betalen aan transactiekosten als je bestens/Taker uit je positie gaat. Dat tikt wel aan.
Als je in een long zit betaal je 0,5% per dag dat je in die long zit.
Dat loopt met bijv 20K contracten snel op naar 100euro in een paar dagen. Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen
.
Volgens mij is een LIQ. dan geen voordeel voor ze. Marktorder dwangverkoop.
Realised PNL is volgens mij het bedrag dat je aan ze vergoed bent.
Dat loopt met bijv 20K contracten snel op naar 100euro in een paar dagen. Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen
[ Voor 77% gewijzigd door A87 op 19-05-2019 22:46 ]
Die 0,5% is dat de funding fee (totaal 3 x 8 uur)? Of is die 0,5% een andere fee?A87 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:41:
Als je in een long zit betaal je 0,5% per dag dat je in die long zit.
Dat loopt met bijv 20K contracten snel op naar 100euro in een paar dagen. Ze weten wel hoe ze daar geld moeten verdienen.
Je kan idd mooi de boot in gaan bij MEX als je in een verliesmakende positie zit, transactiekosten, funding fee en verlies op je positie.
Gelukkig sta je dan niet in DEBTSahara schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:55:
[...]
Die 0,5% is dat de funding fee (totaal 3 x 8 uur)? Of is die 0,5% een andere fee?
Je kan idd mooi de boot in gaan bij MEX als je in een verliesmakende positie zit, transactiekosten, funding fee en verlies op je positie.
Ben benieuwd of de SEC aankomende dinsdag de Bitcoin ETF van VanEck goed gaat keuren
en wat het met de koers gaat doen..
Edit, lees/hoor er her en der geruchten over.
[ Voor 15% gewijzigd door RaptorXS op 19-05-2019 23:10 ]
We kruipen weer zachtjes aan omhoog. Laatste keer dat dat gebeurde kregen we een klein pompje.
Zeker, maar die technische ontwikkelingen van Bitcoin zul je amper terugvinden in dit topic op een website die haar bestaan aan techniek te danken heeft. Niet dat ik daar behoefte aan heb, maar het laat zien dat zelfs op een website als Tweakers het speculatiegedeelte de overhand heeft.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Het mooie van Bitcoin is dat je er technisch gezien mee bezig kunt zijn, zonder last te hebben van de speculatieve waarde.
Met als schoolvoorbeeld een topic als dit lijkt mij. Of zijn er al investeerders langsgekomen met plannen om de toekomstige verworven miljoenen in iets anders om te zetten dan materialistische zelfbevrediging?Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Helaas is dat te wijden aan de hebzucht en aard van het gros van de mensen.
Ik geloof dat Bitcoin uitgroeit tot een gigantisch speculatiefeest waarvan de huidige marktwaarde nog steeds een miezerig begin is. Het grote geld kruipt vanzelf naar een winstpotentieel speelveld waarin regulatie nog niet zo aan de orde is lijkt mij. De gereguleerde aandelenmarkt is voor de grote jongens maar een saaie aangelegenheid, vergeleken met vroeger. En het is natuurlijk aantrekkelijk voor alle kleine spelers voor wie, tenminste hier in de EU, de beloning voor keurig sparen niet meer bestaat.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Persoonlijk denk ik dat dit niet gaat lukken, en al zeker niet op korte en middelange termijn. Maar waar ik wel in geloof is dat Bitcoin hard op weg is om een store of value te worden, als een vorm van digitaal goud.
We gaan het weer beleven!DAMAGE schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:11:
We kruipen weer zachtjes aan omhoog. Laatste keer dat dat gebeurde kregen we een klein pompje.
Ben benieuwd welke kant het opgaat in Azie.
Is dat uitkeren wel gelukt? Ik heb er ook nog het een en ander staan en na die Cryptopia-ellende ben ik wel een beetje huiveriger geworden voor exchanges waar gedoe is.Mich schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:49:
XMR
Dash
Xem
Vet
Dent
RLC
Storm
PO.ET
DIM
Hive
Life
Bitconnect
Xmo
Ok BTC begint met knallen, alts gaan gelijk naar beneden
Ja ik had mijn ether in 3 minuten binnen!Specy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:29:
[...]
Is dat uitkeren wel gelukt? Ik heb er ook nog het een en ander staan en na die Cryptopia-ellende ben ik wel een beetje huiveriger geworden voor exchanges waar gedoe is.
Even iedereen zijn vakantiegeld erin en dan weer naar de 5k.
Rookworst zonder r is ook worst.
Even iedereen zijn vakantiegeld erin en dan op naar de 12KBartvandelaar schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:24:
Even iedereen zijn vakantiegeld erin en dan weer naar de 5k.
Werk in de zorg. Alle beetjes helpen
Rookworst zonder r is ook worst.
Die 8200 is flinke weerstand, denk dat we de komende 2 a 3 weken ping-pongen tussen 7500 en 8200. Ben benieuwd.. Of er moet natuurlijk weer een manipulatie komen, dan wordt alles weer neen nieuwe waarheid
De zorg, het enigste beroep waar ik mij echt aan irriteer, managers die hun zakken vullen en de politiek die hun zakken vullen.
En de mensen die het echt moeten doen een pisloontje geven..bah.
Mensen in de zorg horen meer te verdienen dan iemand in de politiek.
Waarom? Ik stem voor meer personeel in de zorg (minder in de top) en lagere lonen in de politiek(top). Maar goed als je nou zorgt dat je het enorm goed doet in de crypto kan je de zorg eigenhandig stimulerenSlux schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:19:
[...]
Ik denk dat Nederland al een hoop kan besparen als ze defensie een keer echt reorganiseren op een eerlijke manier en niet zoals het de afgelopen jaren gaat cq grond personeel minder banen, meer politieke hoge functies.. Daar wordt een hoop geld weggegooid en weinig gepresteerd.
Boodschap aan de EU : Maak je druk om defensie, het wegsmijten van geld, verpaupering van zorg personeel en de zorg in het algemeen en laat crypto lekker voor wat het is.
[ Voor 39% gewijzigd door green-tea op 20-05-2019 08:23 ]
Die paar voedselbonnetjes die ik verdien kan ik nog niet eens een pakje boter mee kopen.green-tea schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:21:
[...]
Maar goed als je nou zorgt dat je het enorm goed doet in de crypto kan je de zorg eigenhandig stimuleren
Maar Ik draag wel een klein steentje bij, een full time collega werkt 3 dagen per maand als vrijwilliger in een verzorging tehuis.
Ik werk ook in de zorg en het valt wel mee hoor. Het is geen vetpot zoals in het onderwijs maar wel oké.Slux schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:19:
[...]
Zero.
ideaal, mijn buy order os vannacht nog afgegaan, dus heb ik mijn kloterij van dit weekend toch wat goedgemaakt. nu mag alles terug naar ongekende hoogtes gaan
PSN - ps4 : sir_kowlier
Werk ook (ZZP) in de zorg-ict, daarvoor in een dienstverband (verdiende matig t.o.v. commerciële sector). Er valt vooral veel € te besparen door de schotten in de zorg weg te halen, kijk bijvoorbeeld eens hoeveel separate organisaties "spoedzorg" leveren en hoe die niet de krachten bundelen. Daarbij zijn veel werknemers in de zorg nogal conflictmijdend wat resulteert in een overleg-cultuur waar veel politiek geneuzel vandaan komt en uiteindelijk kansloze compromissen uit voortkomen.Pelox schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:36:
[...]
Ik werk ook in de zorg en het valt wel mee hoor. Het is geen vetpot zoals in het onderwijs maar wel oké.
Door de matige CAO krijg je ook (bij lange na) niet het beste uit de arbeidsmarkt aan staf en management. Personeel dat aan het bed staat krijgt weinig betaald, helemaal als je kijkt naar opleidingsniveau, werklast, werkdruk en verantwoordelijkheden, dat is schandalig. Ik zou mijn kids niet aanraden om verpleegster of doktersassistent te worden, ga dan maar vrijetijdskunde of marketing studeren ofso of wordt techneut.
Maar goed ontopic: daarom probeer ik maar een fortuin bij elkaar te verdienen. Ben bijna uit de rode cijfers
De tijd leert of het tij keert
Explain, iets goeds aan te komen dan?RaptorXS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:08:
Ben benieuwd of de SEC aankomende dinsdag de Bitcoin ETF van VanEck goed gaat keuren
SPiET
Lijkt me niet, die Bitcoin ETF komt er voorlopig echt nog niet..
Deze morgen een beetje KMD gekocht
Hou die al eventjes in de gaten en stond op 1419 sat, dus toch maar ingestapt!
Ik probeer de uptrend / down trend van afgelopen nacht in kaart te brengen:

Vannacht op BitMEX een poging gedaan om de top te shorten, ik heb te vroeg geshort (in porties vanaf 8150 , 8210-8240 tot op de top 8300). Ik denk dat bij deze uptrend een Elliott Wave pattern van toepassing kan zijn, ik weet alleen niet of ik die goed heb getekend. Maar de fout die ik maakte is al tijdens de stijgende koers te gaan shorten, zo kreeg ik een te lage gemiddelde short entry.
Ik denk dat zodra de 8200 werd gebroken er altijd een pull back komt, die dan door de toegenomen volume er weer voor zorgt dat er een nieuwe high komt met daarna een mogelijke wick naarboven toe. Bij nader inzien moet je dus afwachten totdat er een nieuwe high komt na de 8200 en dan vanaf die nieuwe high naar boven gaan shorten, omdat de bulls dan uitgeput raken houdt je een hogere gemiddelde entry over van je short.
En ik heb natuurlijk te vroeg m'n short teruggekocht, maar hier geldt dus kennelijk het tegenovergestelde voor wat ik hierboven beschreef. Voor de volgende keer dan maar. Hopelijk hebben jullie iets aan deze short strategie.
Vannacht op BitMEX een poging gedaan om de top te shorten, ik heb te vroeg geshort (in porties vanaf 8150 , 8210-8240 tot op de top 8300). Ik denk dat bij deze uptrend een Elliott Wave pattern van toepassing kan zijn, ik weet alleen niet of ik die goed heb getekend. Maar de fout die ik maakte is al tijdens de stijgende koers te gaan shorten, zo kreeg ik een te lage gemiddelde short entry.
Ik denk dat zodra de 8200 werd gebroken er altijd een pull back komt, die dan door de toegenomen volume er weer voor zorgt dat er een nieuwe high komt met daarna een mogelijke wick naarboven toe. Bij nader inzien moet je dus afwachten totdat er een nieuwe high komt na de 8200 en dan vanaf die nieuwe high naar boven gaan shorten, omdat de bulls dan uitgeput raken houdt je een hogere gemiddelde entry over van je short.
En ik heb natuurlijk te vroeg m'n short teruggekocht, maar hier geldt dus kennelijk het tegenovergestelde voor wat ik hierboven beschreef. Voor de volgende keer dan maar. Hopelijk hebben jullie iets aan deze short strategie.
ENIGE en "je ergert je ergens aan"Slux schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:19:
[...]
De zorg, het enigste beroep waar ik mij echt aan irriteer, managers die hun zakken vullen en de politiek die hun zakken vullen.
En de mensen die het echt moeten doen een pisloontje geven..bah.
Daar kan ik nou niet tegen. Mensen met betogen die het allemaal beter menen te weten maar niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.
[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 20-05-2019 09:42 ]

Enuh hoe kom je erbij dat ik iets beter weet ??? ik beweer dat helemaal niet ofsow
[ Voor 15% gewijzigd door Slux op 20-05-2019 09:44 ]
Ik verwacht dat de SEC bij zo'n eerste Bitcoin ETF weer alle verlengingen toepassen, en later dit jaar de knoop doorhakken.RaptorXS schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:08:
Dus alleen mensen die correct Nederlands gebruiken mogen in jouw gedachtekronkel een betoog houden en het beter weten? Wat een zielig mannetje ben je dan.Mirved schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:41:
[...]
ENIGE en "je ergert je ergens aan"
Daar kan ik nou niet tegen. Mensen met betogen die het allemaal beter menen te weten maar niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.
radem205 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Dus alleen mensen die correct Nederlands gebruiken mogen in jouw gedachtekronkel een betoog houden en het beter weten? Wat een zielig mannetje ben je dan.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Mirved schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:41:
[...]
ENIGE en "je ergert je ergens aan"

Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!