Hoogtijdagen van 2017 waren de weekenden altijd het leukst. Vaak kon je zaterdagochtend wakker worden met een groen koersenbord. Eens zien of we die tijden gaan herbeleven, zij het in mindere mate. Het zal nooit meer zo extreem worden als 2017, meeste piet particulieren zijn voor altijd gebrand en komen niet terug.Pkunk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:20:
[...]
Thanks, wilde nog een paar goedkope iota's en nano's kopen om op mooie ronde getallen uit te komen.
Nog meer mensen die op het punt staan te kopen? Dan wacht ik nog even..
Nope, vannacht 2 uitgevoerde buy-orders gedaan. Kostte een paar bankjes. Zijn nu nog krukjes......Pkunk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:20:
[...]
Thanks, wilde nog een paar goedkope iota's en nano's kopen om op mooie ronde getallen uit te komen.
Nog meer mensen die op het punt staan te kopen? Dan wacht ik nog even..
Begin er nu wel een beeld bij te krijgen, jij loopt zeker ook met een heup tasje en een bondkraagjeVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:18:
[...]
Ik haal ook altijd bankjes crytpo. Wat vaag dat jullie dat niet kennen...
Een bankje is 100. Je weet toch.
Verder klinkt het ook gewoon lekker.
'Hoeveel is je crypto investering van 2017 nog waard Jaap?' 'Hou maar op. Nog maar een paar bankjes.'
Zal binnenkort nog even een bankje erin pompen denk ik.
Vroeger haalde ik ook vaak twee en een half steentje voor een bankje.
Mooie tieden zeun.
ik dacht dat het doekoe heete maar ik loop wat achter merk ik al.
Ik leg dit weekend een doezoe bro. Ik meen het. Ik cop die BTC's mattie.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:18:
[...]
Ik haal ook altijd bankjes crytpo. Wat vaag dat jullie dat niet kennen...
Een bankje is 100. Je weet toch.
Verder klinkt het ook gewoon lekker.
'Hoeveel is je crypto investering van 2017 nog waard Jaap?' 'Hou maar op. Nog maar een paar bankjes.'
Zal binnenkort nog even een bankje erin pompen denk ik.
Vroeger haalde ik ook vaak twee en een half steentje voor een bankje.
Mooie tieden zeun.
Eind van het jaar een milli, no spang.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Dit worden weer een paar maandjes accumuleren bij de 6k hopelijk.
Hopelijk zijn er vooral veel mensen die deze dip willen kopen. Dat zullen dan de mensen moeten zijn die tot nu toe aan de zijlijn stonden. Neem aan dat iedereen hier wel wat winst heeft gepakt op de top (of min of meer daarbij in de buurt).Tominatie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:29:
Dit worden weer een paar maandjes accumuleren bij de 6k hopelijk.
Freaking weakhands..
"BitMEX witnesses $225 million in long liquidations as BTC plunges to $6,400" dag geld?
https://coinrivet.com/bit...s-as-btc-plunges-to-6400/
"BitMEX witnesses $225 million in long liquidations as BTC plunges to $6,400" dag geld?
[ Voor 42% gewijzigd door green-tea op 17-05-2019 14:39 ]
Had echt short moeten gaan gister om 22.00, wat het plan ook was... KUTZOOIgreen-tea schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:34:
Freaking weakhands..
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Vorige week zaterdag was het ook een $1000 dollar candle dag in totaal. Hopelijk morgen weer dik groen maarja dan is het alleen schade herstel. Wel gelijk positieve tekenen.Timberly2 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Hoogtijdagen van 2017 waren de weekenden altijd het leukst. Vaak kon je zaterdagochtend wakker worden met een groen koersenbord. Eens zien of we die tijden gaan herbeleven, zij het in mindere mate. Het zal nooit meer zo extreem worden als 2017, meeste piet particulieren zijn voor altijd gebrand en komen niet terug.
Af en toe een beetje uitzoomen jongens, 1 april stonden we nog krap op 4k. Anderhalve maand later op 7k+. Geen paniek
InderdaadLuuk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:50:
Af en toe een beetje uitzoomen jongens, 1 april stonden we nog krap op 4k. Anderhalve maand later op 7k+. Geen paniek
Het valt allemaal nog enorm mee.
Al had ik m’n salaris nu, wist ik het wel. Helaas.
Vorige keer bij die 21.000 BTC buy van 2 april werden er voor 500 miljoen dollar aan short posities bij BitMEX geliquideerd, toen vonden de meesten dat kennelijk prachtig omdat het maar shorters waren. 225 miljoen dollar is nog niet eens de helft van toen, wellicht worden het er in de komende dagen wel 500 miljoen dollar aan geliquideerde long posities.green-tea schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:34:
Freaking weakhands..
Toevoeging: Er is weer eem premium van nu ca. 100 dollar tussen Bitfinex (Tether) en Coinbase wat BTC betreft.
[ Voor 7% gewijzigd door Sahara op 17-05-2019 14:58 ]
Ik heb denk ik iets mega stoms gedaan.
Ik gebruik de gedecentraliseerde wallet app van Coinbase en heb een BTC adres die ik al een paar maanden gebruik.
Ik stuur altijd btc naar dat adres en dat komt altijd aan, maar nu niet. Als ik de app open zie ik opeens een ander BTC adres staan. Kan die vorige zijn verlopen? Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de btc gestuurd van Coinbase Pro naar de gedecentraliseerde wallet app.
Ik gebruik de gedecentraliseerde wallet app van Coinbase en heb een BTC adres die ik al een paar maanden gebruik.
Ik stuur altijd btc naar dat adres en dat komt altijd aan, maar nu niet. Als ik de app open zie ik opeens een ander BTC adres staan. Kan die vorige zijn verlopen? Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de btc gestuurd van Coinbase Pro naar de gedecentraliseerde wallet app.
Dit? https://support.coinbase....my-wallet-address-change-outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:55:
Je hebt het gestuurd naar je "oude" adres? Dan heb je daar toch gewoon de private key van?outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:55:
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Ik gebruik als ontvangst wallet deze app:Erkel schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:58:
[...]
Je hebt het gestuurd naar je "oude" adres? Dan heb je daar toch gewoon de private key van?
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.toshi
In die app heb ik dus een btc adres gekregen en deze heb ik in mijn adressbook op Coinbase Pro opgeslagen . Nu heb ik dus btc gekocht op CB Pro en via dat adres in m'n adressbook gestuurd naar die wallet. Maar zonder resultaat, de btc lijkt gewoon verdwenen te zijn. Is er nog iets dat ik kan doen?
Hier de twee transfers waar het om gaat:
https://live.blockcypher....6a1f7a47889ea31c1851cea1/
https://live.blockcypher....6be4a1db4b470b0d8878bc2f/
[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 17-05-2019 15:07 ]
Misschien helpt deze Coinbase post: https://support.coinbase....my-wallet-address-change- en https://www.coinbase.com/addresses.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:
[...]
[...]
Ik gebruik als ontvangst wallet deze app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.toshi
In die app heb ik dus een btc adres gekregen en deze heb ik in mijn adressbook op Coinbase Pro opgeslagen . Nu heb ik dus btc gekocht op CB Pro en via dat adres in m'n adressbook gestuurd naar die wallet. Maar zonder resultaat, de btc lijkt gewoon verdwenen te zijn. Is er nog iets dat ik kan doen?
Hier de twee transfers waar het om gaat:
https://live.blockcypher....6a1f7a47889ea31c1851cea1/
https://live.blockcypher....6be4a1db4b470b0d8878bc2f/
nee, die transactie kocht hij 0,03 btc. de 12 btc is change die gewoon teruggaat naar een adres van CBBobmeister schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:22:
Je bent dus 12BTC kwijt?
@outlandos de transacties hebben gewoon bevestigingen en de links die mensen hier boven geven stellen dat adressen altijd bij je account blijven horen dus je btc is niet weg. Lijkt mij meer op een weergave fout van de app. check even je adressen in de link gegeven hierboven.
[ Voor 38% gewijzigd door gws24 op 17-05-2019 15:27 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Klopt, het gaat om 0.02 en 0.03 BTC die ik kort na elkaar heb verstuurd naar m'n wallet app.gws24 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:23:
[...]
nee, die transactie kocht hij 0,03 btc. de 12 btc is change die gewoon teruggaat naar een adres van CB
Zowel de 0.02 als de 0.03 zijn niet aangekomen en als ik zoek op het btc adres die ik heb gebruikt om het te ontvangen dan lijkt deze niet te bestaan. Hoe kan dit, ik heb dit adres vele malen gebruikt zonder problemen.
https://www.blockchain.co...d6be4a1db4b470b0d8878bc2f
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 17-05-2019 15:27 ]
Niet echt volksmond, eerder tokkiemond.NeFoRcE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:07:
[...]
[...]
Hahaha, da's in de volksmond een woord voor 100 euro. Gelukkig zijn de meubels er nog dus
Ze zijn wel aangekomen maar niet zichtbaar voor een of andere reden in de app. Check eerst hier https://www.coinbase.com/addresses of je adres bc1q9jlgzk83y3855pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqf er tussen staat, zo ja dan ben je niks kwijt.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:26:
[...]
Klopt, het gaat om 0.02 en 0.03 BTC die ik kort na elkaar heb verstuurd naar m'n wallet app.
Zowel de 0.02 als de 0.03 zijn niet aangekomen en als ik zoek op het btc adres die ik heb gebruikt om het te ontvangen dan lijkt deze niet te bestaan. Hoe kan dit, ik heb dit adres vele malen gebruikt zonder problemen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Heb je Coinbase support al een mail gestuurd? Dit lijkt me meer iets voor hun om op te lossen.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:55:
Je hebt er nu weinig aan, maar altijd je adres controleren of het nog valide is, en bij voorkeur een nieuwe adres aanmaken voor iedere transactie.
Adressen blijven volgens CB altijd valide en aan je account gekoppeld:DaCoTa schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:30:
[...]
Heb je Coinbase support al een mail gestuurd? Dit lijkt me meer iets voor hun om op te lossen.
Je hebt er nu weinig aan, maar altijd je adres controleren of het nog valide is, en bij voorkeur een nieuwe adres aanmaken voor iedere transactie.
All addresses that have been generated for your account will remain associated with your account forever. They are safe to re-use to receive future payments, but for the prior stated reasons, we recommend using a unique address for all transactions. You can view your complete list of wallet addresses at any time here.
Ik heb op die pagina helemaal geen adressen. Komt denk ik doordat ik Coinbase Pro gebruik. Vanaf Coinbase Pro stuurde ik die 0.05 BTC dus naar m'n gedecentraliseerde wallet app (die tevens van Coinbase is, zie eerdere link naar de app in de Playstore).gws24 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:30:
[...]
Ze zijn wel aangekomen maar niet zichtbaar voor een of andere reden in de app. Check eerst hier https://www.coinbase.com/addresses of je adres bc1q9jlgzk83y3855pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqf er tussen staat, zo ja dan ben je niks kwijt.
Hoe kan het dat het adres waarnaar ik het heb gestuurd:
bc1q9jlgzk83y3855pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqf
Niet meer lijkt te bestaan: Oops! We kunnen niet vinden waarnaar u op zoek bent.
Dat adres staat gewoon in m'n adressbook op Coinbase Pro en heb ik zeker 10 maal eerder gebruikt zonder problemen. Dat adres kan nu toch niet opeens helemaal niet meer bestaan?
Ik wist niet eens dat adressen opeens niet meer valide konden zijn... Stel ik heb het naar een adres gestuurd dat is verlopen, is m'n BTC dan voorgoed verloren?DaCoTa schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:30:
[...]
Heb je Coinbase support al een mail gestuurd? Dit lijkt me meer iets voor hun om op te lossen.
PS: ja ik heb Coinbase een mail gestuurd.
[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 17-05-2019 15:40 ]
https://blockstream.info/...pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqfoutlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:37:
[...]
Ik heb op die pagina helemaal geen adressen. Komt denk ik doordat ik Coinbase Pro gebruik. Vanaf Coinbase Pro stuurde ik die 0.05 BTC dus naar m'n gedecentraliseerde wallet app (die tevens van Coinbase is, zie eerdere link naar de app in de Playstore).
Hoe kan het dat het adres waarnaar ik het heb gestuurd:
bc1q9jlgzk83y3855pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqf
Niet meer lijkt te bestaan: Oops! We kunnen niet vinden waarnaar u op zoek bent.
Dat adres staat gewoon in m'n adressbook op Coinbase Pro en heb ik zeker 10 maal eerder gebruikt zonder problemen. Dat adres kan nu toch niet opeens helemaal niet meer bestaan?
Adres bestaat gewoon en heeft de btc ook ontvangen. Waar krijg je die foutmelding? Toch niet blockchain.info of .com hé? Die kan namelijk nog steeds bijna niks met bech32 adressen (beginnend met bc1).
edit: even adem halen graag, volgens CB zelf blijven adressen altijd geldig en zoals jezelf aangeeft staat het adres ook gewoon bij je adressen op CB pro, de btc zijn volgens explorers gewoon aangekomen op het adres. Het probleem zit hem dus in het niet goed weergeven door de app en dat is een probleem voor CB om op te lossen.
[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 17-05-2019 15:44 ]
Ja ik krijg die melding op blockchain.com.gws24 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:40:
[...]
https://blockstream.info/...pc7h4r5wu8l2vm69t70xwfrqf
Adres bestaat gewoon en heeft de btc ook ontvangen. Waar krijg je die foutmelding? Toch niet blockchain.info of .com hé? dir kan namelijk nog steeds bijna niks met bech32 adressen (beginnend met bc1).
Maar het adres bestaat dus en heeft de btc ontvangen, toch zie ik in de Wallet app nog steeds helemaal niets. Is daar een logische verklaring voor te bedenken?
Kan zijn dat de app geen nieuwe info van het netwerk ophaalt op 1 of andere manier. Misschien dat een re-instaal handig maar ik zou gewoon even afwachten wat CB te melden heeft.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:43:
[...]
Ja ik krijg die melding op blockchain.com.
Maar het adres bestaat dus en heeft de btc ontvangen, toch zie ik in de Wallet app nog steeds helemaal niets. Is daar een logische verklaring voor te bedenken?
PS Misschien kan je beter een apart topic hiervoor openen.
Eerlijk gezegd zou ik gelijk een ticket aanmaken bij Coinbase en om support vragen dan hier te gaan speculeren waar je BTC is gebleven, bij de eerder gedeelde link staat "All addresses that have been generated for your account will remain associated with your account forever.". Gewoon ticket aanmaken bij Coinbase en afwachten. Don't worry.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:43:
[...]
Ja ik krijg die melding op blockchain.com.
Dank all. De 0.02 en 0.03 zijn zojuist aangekomen (lees: verschenen in de app). Schijnbaar is er een synchronisatie vertraging gaande...
..Sorry voor de panic; voor sommigen zal 0.05 BTC wisselgeld zijn, maar voor mij is dat het zeker niet.
Nogmaals bedankt voor het meedenken en geruststellen.
..Sorry voor de panic; voor sommigen zal 0.05 BTC wisselgeld zijn, maar voor mij is dat het zeker niet.
[ Voor 24% gewijzigd door outlandos op 17-05-2019 15:54 ]
Geen probleem, kan mij voorstellen dat je in de stress schietoutlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:
Dank allen. De BTC is zojuist aangekomen. Sorry voor m'n panic; voor sommigen zal 0.05 BTC wisselgeld zijn, maar voor mij is dat het zeker niet.
Kijk, toch allemaal in orde, gelukkig.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:
Dank all. De 0.02 en 0.03 zijn zojuist aangekomen (lees: verschenen in de app). Schijnbaar is er een synchronisatie vertraging gaande...
En spelende vrouw,

wat hebben we nu geleerd?
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 17-05-2019 15:57 ]
Meer dan de helft gaat niet weten wie dit isDaCoTa schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Kijk, toch allemaal in order, gelukkig.
En spelende vrouw,
[Afbeelding]
wat hebben we nu geleerd?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Dat een bankje 100 euro is
Het was een leerzame dag voor slux
Meestal is het toch zo mocht je adres veranderen, dat de adressen waar je voorheen coins op hebt ontvangen, ook nog gewoon actief blijven? Anders zou het namelijk zo zijn dat die coins in eens uit je wallet zijn verdwenen. Omdat je wallet die adressen dan niet meer als eigen ziet. Dus je zou eigenlijk altijd naar adressen kunnen sturen waar je ooit wat op hebt ontvangen. Tenmisnte: correct me if im wrong mensen
Edit: ik ben een full node aan het opzetten voor Bitcoin op mijn dedicated machine. Man wat duurt die initial wallet sync lang zeg
240GB aan blockchain data.
Edit: ik ben een full node aan het opzetten voor Bitcoin op mijn dedicated machine. Man wat duurt die initial wallet sync lang zeg
outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:
[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 17-05-2019 16:14 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Durven we al weer te kopen , en wat gaan we kopen ?
chang1982 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:21:

Kopen was het eerste wat ik vanmorgen gedaan heb.chang1982 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:21:
Zero.

Verwijderd
Een paar bankjes Bitcoin.chang1982 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:21:
Een straatje shitcoins, nr. 900 t/m 909chang1982 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:21:
Verwijderd
Deze man heeft een 100.000 euro op zijn honderd euro. Nu wordt het complex.

Kan wel in crypto, Freek.

Kan wel in crypto, Freek.
Zit pas net in de bitcoins, en de eerste klap al gehad vandaag haha.
Gelukkig met weinig centjes en een niet zo boeiend bedrag. Ben spelenderwijs een beetje aan het kijken hoe en wat.
Gelukkig met weinig centjes en een niet zo boeiend bedrag. Ben spelenderwijs een beetje aan het kijken hoe en wat.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Niet echt een klap, maar een kleine tetsDrardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:43:
Zero.
Voor mij een klap
Was helaas net te laat wakker om rond de 6k euro te kopen.
Verwijderd
Gefeliciteerd, je eerste crypto verlies. Je bent nu een man.Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:43:
Welkom, en bereid je voor op een paar lange, heftige jaren.
Precies.. Ik heb al heel wat flinke stompen in mijn maag gehad. Inmiddels zijn de grootste zenuwen afgestorven en voel ik het niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Welkom, en bereidt je voor op een paar lange, heftige jaren.
Zero.
Welcome to The League of Extraordinary LosersDrardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:43:
Voel me wel een beetje een lulletje rozenwater met 10 euro verliesVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Gefeliciteerd, je eerste crypto verlies. Je bent nu een man.
Welkom, en bereidt je voor op een paar lange, heftige jaren.

Heb je ook een Nederlandse vertaling?Sahara schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Welcome to The League of Extraordinary Losers. Van verlies maken leer je (hopelijk). En als je nog geen sell stop limit order had.. dan raad ik je aan die sowieso te plaatsen. Want ik denk dat de meest gemaakte fout het niet plaatsen van een Stop Loss order is in crypto.
[ Voor 41% gewijzigd door Drardollan op 17-05-2019 16:50 ]
Das is idd stuk minder als mijn verlies van deze hele week door mn weak hands lekker panic sellen woehoe.Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:49:
[...]
Voel me wel een beetje een lulletje rozenwater met 10 euro verlies
Zal je nog 33 keer gebeuren
Daar begint het pas meeDrardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:49:
[...]
[...]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Een goed begin is het halve werk
Ik zie er al naar uit haha. Dat is het voordeel van kleine bedragen van een starter, 10% is bij mij 5 eurogreen-tea schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:51:
[...]
Das is idd stuk minder als mijn verlies van deze hele week door mn weak hands lekker panic sellen woehoe.
Zal je nog 33 keer gebeuren
Welcome young padawan @Drardollan. Een nieuwe verslaving is geboren. Succes en geniet.
Rookworst zonder r is ook worst.
Ik heb nog nooit een stop loss order geplaatst. Als je idee is dat het op termijn wel omhoog gaat is het plaatsen van een stop loss order lang niet altijd slim. Het kunnen timen van de markt (en dus goed plaatsen van zo'n stop loss order) is voor weinig mensen weggelegd. Misschien dat jij tot de categorie behoort die dat wel kan, maar gemiddeld genomen.....Sahara schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Welcome to The League of Extraordinary Losers. Van verlies maken leer je (hopelijk). En als je nog geen sell stop limit order had.. dan raad ik je aan die sowieso te plaatsen. Want ik denk dat de meest gemaakte fout het niet plaatsen van een Stop Loss order is in crypto.
Verwijderd
Ach, vrees niet, dat zal vanzelf wel meer worden. Ken je Bitmex?Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:49:
[...]
Overigens wat dom geouwehoer hoor. Ik wens je mooie winsten toe, als je pas begonnen bent sta je er al beter voor dan ik.
Mijn 1e koop was rond 10k.
En daarna nog wat in 'de dip' gekocht op 15k, 12k etc etc.
Maar sowieso nog een paar banken over gelukkig.
Hodl?
https://www.nu.nl/economi...n-de-afgelopen-weken.html
https://www.nu.nl/economi...n-de-afgelopen-weken.html
[ Voor 90% gewijzigd door New Yorker op 17-05-2019 17:16 ]
Weg
Gemiddeld genomen is er een verschil tussen waar je vanuit gaat en wat er werkelijk gebeurt. Mensen die HODLEN daarbij komt het op long term wel goed mee, maar als je een coin hebt gekocht en daarna dropt het en blijft het droppen, dan had je beter verlies kunnen nemen en lager terugkopen. Dat is de rede waarom velen hier met een verlies van 70+% zaten/zitten. Tijdig verlies nemen als je fout zit en dan opnieuw kijken wat je gaat doen. Als ik in de eerste helft van 2018 had geweten over stop loss orders, dan had ik NEO niet zien droppen van $ 135 naar $ 33,50 (wanneer ik eindelijk verkocht). Maar als jij geen stop loss orders gebruikt dan is dat prima. Ieder z'n strategie. Voor mij is mijn strategie dat ik m'n kapitaal intact houd, ook als ik een slechte beslissing nam, daarom stop limit orders voor mij.Oepsje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:58:
[...]
Ik heb nog nooit een stop loss order geplaatst. Als je idee is dat het op termijn wel omhoog gaat is het plaatsen van een stop loss order lang niet altijd slim. Het kunnen timen van de markt (en dus goed plaatsen van zo'n stop loss order) is voor weinig mensen weggelegd. Misschien dat jij tot de categorie behoort die dat wel kan, maar gemiddeld genomen.....
@Drardollan Welkom! Lachen man, een nieuwe bezigheid. Ik weet nog goed toen ik begon met crypto. Spannend allemaal. Nog veel te ontdekken. Niet alleen qua winst/verlies maar ook gewoon hoe alles werkt. Met kulle bedragen beginnen is juist leuk. Ga ook een beetje met wallets spelen etc. Stuur wat geld over en weer. Zo kom je er een beetje achter hoe alles werkt en ga je het ook meer waarderen. We hebben het hier meestal over de koersen maar de techniek er achter is gewoon super vet. Vooral als je ook eens wat dingetjes gaat betalen met crypto. Zo heb ik al eens wat ETH verstuurd om een abo te kunnen krijgen op een nzb indexer. Gewoon tof dat je dat zo kan betalen en dat het binnen enkele seconden aan de andere kant van de wereld is.
@New Yorker ik heb gewoon nog wat extra BTC gekocht. Het is niet veel maar het is iig BTC. Je kunt er niet genoeg van hebben en alle kleine beetjes helpen
@New Yorker ik heb gewoon nog wat extra BTC gekocht. Het is niet veel maar het is iig BTC. Je kunt er niet genoeg van hebben en alle kleine beetjes helpen
[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 17-05-2019 17:18 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Een "bankie" is 100 gulden. We hebben het alleen voor het gemak meegenomen naar de EURO, al hoor je het eigenlijk niet meer.Slux schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:58:
[...]
Dat een bankje 100 euro is![]()
Het was een leerzame dag voor slux
Ben wel benieuwd of ie dit ook echt gaat doen of terug krabbelt.Taro schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:40:
[...]
Edit: Deze gast heeft het vaak bij het juiste eind:
[Twitter]
Nu al een beginner REKT proberen te krijgen Jaapio... zonder enige crypto ervaring met BitMEX beginnen is garantie voor een bankroet voordat je ook maar een idee had waar die klap vandaan kwam
Pff, een hoop knaken minder virtuele winst vandaag,
Shit happens, het hoort erbij.
Buy low, sell high!
Shit happens, het hoort erbij.
Buy low, sell high!
Zou wel lekker zijn als die 7K gewoon netjes houdt en we vanaf daar weer omhoog kunnen gaan. Hebben we al twee keer eerder getest zie ik. Hmm.
[ Voor 21% gewijzigd door DAMAGE op 17-05-2019 18:05 ]
Je zou vannacht maar een stoploss gehad hebben op 6300usd. Dan sta je 's ochtends toch even vreemd te kijken. Wat doe je dan? Hopen dat het weer terugzakt? Toch weer terugkopen op 7100usd?Sahara schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Want ik denk dat de meest gemaakte fout het niet plaatsen van een Stop Loss order is in crypto.
@toineneman Tsja. Dan moet je gewoon los laten dat je eerder er beter voor zat denk ik. Gewoon afwachten tot je weer een ritje omhoog kunt verwachten en dan instappen. Vooral niet paniek kopen. Als het dan nog verder weg zakt heb je 2 x een klap.
Dat is dus niet waar je een stop loss zou plaatsen. Als je die zet doet je dat net onder de stijgende trendline, dus veel hoger dan 6300.toineneman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:06:
[...]
Je zou vannacht maar een stoploss gehad hebben op 6300usd. Dan sta je 's ochtends toch even vreemd te kijken. Wat doe je dan? Hopen dat het weer terugzakt? Toch weer terugkopen op 7100usd?
Das onze 100$ naar $160k baas. Ik ben hem ook gaan volgen en hij heeft idd veel gelijk. Beter naar de 10k dan ben ik blij.PilatuS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Ben wel benieuwd of ie dit ook echt gaat doen of terug krabbelt.
[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 17-05-2019 18:19 ]
Hoewel ik het met je eens ben was dat de vraag natuurlijk niet, maar meer wat als je dat gedaan zou hebben.
Maar idd helemaal met je eens. Gewoon leveltjes intekenen op tradingview dan weet je een beetje waar tussen je kunt traden. Zo kun je ook makkelijk spotten waar je een stoploss kunt plaatsen en je kunt dan ook zien waar het een beetje risicovol traden is. Dan kun je kiezen om een betere spot op te zoeken.
Maar idd helemaal met je eens. Gewoon leveltjes intekenen op tradingview dan weet je een beetje waar tussen je kunt traden. Zo kun je ook makkelijk spotten waar je een stoploss kunt plaatsen en je kunt dan ook zien waar het een beetje risicovol traden is. Dan kun je kiezen om een betere spot op te zoeken.
PilatuS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:11:
[...]
Dat is dus niet waar je een stop loss zou plaatsen. Als je die zet doet je dat net onder de stijgende trendline, dus veel hoger dan 6300.
Jammer, rekt. winst weg van de week ervoor..
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ok, dank voor je input.PilatuS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:11:
[...]
Dat is dus niet waar je een stop loss zou plaatsen. Als je die zet doet je dat net onder de stijgende trendline, dus veel hoger dan 6300.
Zou een trailing-stop ook een goede optie kunnen zijn? Of zie je daar nadelen van?
Ik heb geen zin/tijd om er constant mee bezig te zijn namelijk.
Ligt er helemaal aan hoe dit wil doen voor de komende maanden. Er is niets mis met kopen, geen stop loss zetten en over een half jaar zien waar je staat. Wil je het wel met stop loss doen om zulke runs omlaag op te vangen zal je vrij actief bezig moeten zijn. Dan moet je toch meerdere keren per week of zelfs per dag de boel in de gaten houden en kijken naar trendlines om te bepalen waar je een grote dip kan verwachten, daarna moet je alweer klaar staan om terug in te kopen. Persoonlijk zie ik het zo: Of je gaat holden, of je gaat actief handelen, er tussen in een goed recept om geld te verliezen.toineneman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:38:
[...]
Ok, dank voor je input.
Zou een trailing-stop ook een goede optie kunnen zijn? Of zie je daar nadelen van?
Ik heb geen zin/tijd om er constant mee bezig te zijn namelijk.
Inmiddels weer ingestapt, gelukkig daardoor wat extra LTC, BCH, ETH, BTC en ADA kunnen kopen. De ADA gaat direct naar de offline wallet en hopelijk weer een groene vrijdag op zaterdag, al vermoed ik dat we ook nog wel wat verder kunnen zakken, maar dat is dan maar zo.
Wat wel pijn deed is >-10% op ONT en NEO, maar dat komt ook vast spoedig weer goed.
Ik ga maar weer eens BitMEX openen dit weekend, al denk ik dat ik even wacht totdat er richting is bepaald. The trend is your friend...
Wat wel pijn deed is >-10% op ONT en NEO, maar dat komt ook vast spoedig weer goed.
Ik ga maar weer eens BitMEX openen dit weekend, al denk ik dat ik even wacht totdat er richting is bepaald. The trend is your friend...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Rekt gaan voor je uberhaubt weet wat rekt eigenlijk betekent, korte pijn noemen ze dat.Sahara schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:28:
[...]
Nu al een beginner REKT proberen te krijgen Jaapio... zonder enige crypto ervaring met BitMEX beginnen is garantie voor een bankroet voordat je ook maar een idee had waar die klap vandaan kwam.
Eigenlijk best wel sociaal en meevoelend van onze ervaringsdeskundige Jaapio.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Mijn mening over de komende dagen of wat langer. Het ongeteste gat testen. Dus verder omlaag naar 6400/6200 of misschien nog een stapje lager. Even deze correctie mooi afmaken door de support te testen zou alleen maar goed zijn om verder omhoog te komen.
Ik heb vandaag voor 1k bijgekocht, nu weer even achterover hangen en kijken wat de markt dit weekend in peto heeft.
Verwijderd
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.Crypts schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:47:
[...]
Rekt gaan voor je uberhaubt weet wat rekt eigenlijk betekent, korte pijn noemen ze dat.![]()
Eigenlijk best wel sociaal en meevoelend van onze ervaringsdeskundige Jaapio.![]()
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2019 19:04 . Reden: Iets met hoge bomen ]
Voorspelling van de trader die in 1 week tijd van 100 Dollar naar 160.000 Dollar ging op BitMEX:

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wait what, dit is toch een oudere afbeelding? hij gaf nu toch alweer aan dat het binnen week 10k is anders sluit ie zn twitter?Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:03:
Voorspelling van de trader die in 1 week tijd van 100 Dollar naar 160.000 Dollar ging op BitMEX:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 17-05-2019 19:07 ]
Verwijderd
Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:03:
[Afbeelding]

Ik zag tevens dat hij ook zijn twitter zou verwijderen wanneer Bitcoin eerder 5k zou hitten dan sub 3k.
Laten we hopen dat hij hier ook naast zit...
Dat was volgens mij met een knipoog naar alle anderen die dat ook deden. Maarja, genoeg credits en respect voor hem om daar even een keer doorheen te kijken wat mij betreft.green-tea schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:06:
[...]
Wait what, dit is toch een oudere afbeelding? hij gaf nu toch alweer aan dat het binnen week 10k is anders sluit ie zn twitter?
Ik zou zeggen lekker shorten die handel dan.Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:03:
[Afbeelding]
Ik ben het even kwijt, zitten we nou in een bear of bull market?
Was het maar zo zwart/wit...outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:
[...]
Heb een x50 short geopend met een zeer klein bedrag, eens even kijken hoe het voelt om rekt te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 17-05-2019 19:21 ]
Persoonlijk lijkt me dat nu niet meer kunnen. Ik denk dat personen die eigenlijk hadden verwacht dat BTC onder de 3k zou gaan nu wel eerder instappen en niet meer de boot willen missen.Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:03:
[Afbeelding]
Maar ach... ik heb er dan ook weinig verstand van. Zo eerlijk ben ik ook wel weer.
Rookworst zonder r is ook worst.
Maar heeft hij niet gewoon een lucky trade gehad? Waarom krijgt hij zoveel credit?Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:03:
[Afbeelding]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Een meier/snip was 100 gulden toch ? een bankie had ik echt wel onthouden uit de gulden tijd.Soeski schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:25:
[...]
Een "bankie" is 100 gulden. We hebben het alleen voor het gemak meegenomen naar de EURO, al hoor je het eigenlijk niet meer.
Maar misschien was het de laatste generatie geboren na 1990 die het een bankie noemde ?
Voor mij is het echt straat/tokkie taal een bankie, doet mij denken aan die rapperts met schoudertasjes en bondkraagjes.
Nou had ik laatst een KEG 5000 gekocht toen ik van iemand hoorde dat het een slet/hoeren bbq was

Zo zonde dat de NL taal zo multiculti is geworden
Verwijderd
Ik snap er ook niets meer van. Niet dat ik dat ooit deed maar nu nog minder. Heel weinig dus.outlandos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:
[...]
Ik zou zeggen lekker shorten die handel dan.
Het ging zo lekker. Ik had zelfs de vegeta memes al klaarstaan in m'n foto galerij.
Ik snapte de bearmarket maar deze dikke parabolische moonrun gooit enorme scheppen roet in mijn perceptie.
Verwijderd
Slux schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:14:
[...]
Een meier/snip was 100 gulden toch ? een bankie had ik echt wel onthouden uit de gulden tijd.
Maar misschien was het de laatste generatie geboren na 1990 die het een bankie noemde ?
Voor mij is het echt straat/tokkie taal een bankie, doet mij denken aan die rapperts met schoudertasjes en bondkraagjes.
Nou had ik laatst een KEG 5000 gekocht toen ik van iemand hoorde dat het een slet/hoeren bbq was![]()

Slux schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:14:
[...]
Een meier/snip was 100 gulden toch ? een bankie had ik echt wel onthouden uit de gulden tijd.
Nou had ik laatst een KEG 5000 gekocht toen ik van iemand hoorde dat het een slet/hoeren bbq was![]()
Bron:Meier, mutje, snip, bank(ie)/bankje (100 guldenbiljet)
Wikipedia: Nederlandse gulden
Edit, als iets oudere hier, ken ik inderdaad het begrip bankje
[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 17-05-2019 19:24 ]
Koop op marktplaats een Iphone X die vanuit Nigeria verstuurd moet worden en waarvan de verkoper uitsluitend Western Union of cash by post aanneemt ... waarschijnlijk werkt dat sneller, zelfde effect.Taro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:12:
[...]
Was het maar zo zwart/wit...
Heb een x50 short geopend met een zeer klein bedrag, eens even kijken hoe het voelt om rekt te gaan.

Hoe kun je van 100 dollar 160.000 maken in een week dan? Ook al ging die long met 100x, dan kom je er nog lang niet. Dan zou die 10.000 dollar long zitten, met een stijging van 60% maximaal afgelopen week is dat dus 6000 dollar. Niet alles geloven wat iemand zegt
Al op +24% hoorTurbo-Puppy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Koop op marktplaats een Iphone X die vanuit Nigeria verstuurd moet worden en waarvan de verkoper uitsluitend Western Union of cash by post aanneemt ... waarschijnlijk werkt dat sneller, zelfde effect.
Wat een rare vergelijking. Jouw vergelijking heb je geen kans om er goed uit te komen.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Koop op marktplaats een Iphone X die vanuit Nigeria verstuurd moet worden en waarvan de verkoper uitsluitend Western Union of cash by post aanneemt ... waarschijnlijk werkt dat sneller, zelfde effect.
Met 2mil of meer long gaan?Malawolar schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:29:
Hoe kun je van 100 dollar 160.000 maken in een week dan? Ook al ging die long met 100x, dan kom je er nog lang niet. Dan zou die 10.000 dollar long zitten, met een stijging van 60% maximaal afgelopen week is dat dus 6000 dollar. Niet alles geloven wat iemand zegt
[ Voor 32% gewijzigd door green-tea op 17-05-2019 19:30 ]
Ik heb hier een aantal dagen geleden zijn BitMEX pf waarde per dag geplaatst. Het is echt zo. Een paar keer x100 gaan, je winst cashen, die ook weer met x100 inzetten, repeat, repeat.Malawolar schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:29:
green-tea schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:29:
[...]
Wat een rare vergelijking. Jouw vergelijking heb je geen kans om er goed uit te komen.

Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!