[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste
Acties:
  • 318.713 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bartvandelaar schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:21:
Zit eens naar VET te kijken. Staat op een schamele 104 sats. Moet je eens na gaan als BTC een flinke drop maakt. Dan wordt VET bijna even duur als HOT en krijg je HOT bij folders die elke middag door de brievenbus komen... wat een treurnis.
Moet zeggen dat VET het beter doet dan ik had verwacht ze staan op 0.006102 dollar cent, dat is een stuk lager geweest.

Misschien beter om niet in BTC naar je alts te kijken ?
Dat is voor mij ook een reden waarom ik alleen maar in EUR pairs trade en kijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Here's what's throwing me off:

1. Binance's hot wallet address is a legacy address (starts with '1'). [P2PKH]

2. I don't know if Binance's public key = compressed or uncompressed

3. If uncompressed, I'm sure sure if this transaction would be spendable (sending direct to a P2WPKH address)

Check out this conversation:

https://bitcoin-developme...-uncompressed-public-keys
After further review, I am 99% sure those funds in the bc1 addresses are unspendable.

I find it hard to believe a hacker would have had the wherewithal to “hack” Binance while making such an idiotic transaction to those SW addresses.

I honestly think CZ/Binance tried to migrate to SW & fucked up.

Probably suspended withdrawals for “maintenance” as they tried to figure out how they screwed up (since this pretty much depleted their hot wallet), then decided to tell us all that they were “hacked”.

Call it a conspiracy, but I’m very confident those funds are unspendable.

Give me a second and I will provide a technical explanation for why they aren’t spendable.
Iets om over na te denken?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1076733

Slux schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:26:
[...]

Moet zeggen dat VET het beter doet dan ik had verwacht ze staan op 0.006102 dollar cent, dat is een stuk lager geweest.

Misschien beter om niet in BTC naar je alts te kijken ?
Dat is voor mij ook een reden waarom ik alleen maar in EUR pairs trade en kijk.
Ze hebben ook nog even rond de 0,09 ($9) gestaan als VEN.
Zijn dus nog maar 7% waard t.o.v. hun top.

93% in de min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-03 22:12
Mijnheer Binance heeft het over een rollback van het Bitcoin netwerk? En iets met het betalen van miners hiervoor?
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar het feit dat zoiets mogelijk zou kunnen zijn is wel, uh, apart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 09:09
Anoniem: 1076733 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:48:
[...]

93% in de min.
Ik verwacht niet dat een utility token terug gaat naar zijn top in 2017. Dat zou namelijk een negatieve impact hebben op het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
lighting_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:21:
[...]
Ik verwacht niet dat een utility token terug gaat naar zijn top in 2017. Dat zou namelijk een negatieve impact hebben op het gebruik.
Hoe dat zo?

Hallo met Tim

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

toineneman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Mijnheer Binance heeft het over een rollback van het Bitcoin netwerk? En iets met het betalen van miners hiervoor?
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar het feit dat zoiets mogelijk zou kunnen zijn is wel, uh, apart?
Omdat bitcoin zo gedecentraliseerd is, is dit ook niet mogelijk. Dan moet iedereen het willen ondersteunen, en dat gaat echt niet gebeuren.

Edit: cz kan beter wat slaap gaan pakken dan met zulke idiote ideeën te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1032405 op 08-05-2019 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
[...]

Wtf _O-
Dan zou ik direct alles verkopen en stoppen met de cryptos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Welk bedrijf gaat vechain gebruiken als ze de token moeten kopen en die bijv 1 dollar kost?
Of een supermarkt waar de marge soms maar centen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
[...]

Wat houdt een rollback van het bitcoin netwerk eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
lighting_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Welk bedrijf gaat vechain gebruiken als ze de token moeten kopen en die bijv 1 dollar kost?
Huh? Ze kopen VET, potten dat op en krijgen hiervoor VTHOR die ze op hun beurt weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

CZ weet mieters goed dat dit nooit gaat gebeuren. Ik vraag me af waarom bij het idee toch de wereld inbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dacide schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Oeps er is een foutje gemaakt, alle transacties sinds x datum zijn nooit gebeurd.
Doei decentralisatie, doei pizza die betaald en opgegeten is. Doei bla.
Dit gebeurt dus niet, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Het terugdraaien van de transacties door 51% van de nodes te laten accepteren dat deze transactie nooit heeft plaatsgevonden waardoor je de verplaatste coins uitsluit van het netwerk.

Zegmaar een verandering in de code wat alles teniet zou doen waar bitcoin voor staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

[...]

1. Een groep miners die samen minstens de helft van de rekenkracht beheren besluiten om niet verder te minen aan de huidige blockchain, maar vanaf een eerder moment een nieuwe tak op te bouwen, waarin bepaalde transacties niet worden opgenomen. Effectief een 51% aanval dus.

2. Ontwikkelaars brengen een nieuwe versie van de software uit waarin bepaalde transacties als ongeldig worden gemarkeerd, hard-coded. Als een voldoende grote groep gebruikers deze nieuwe versie installeert, dwingt dat de rest om mee te gaan.

Beide methodes zijn totaal onrealistisch, gezien er nooit voldoende steun zal zijn voor een dergelijke maatregel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 09:57
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Het terugdraaien van de transacties door 51% van de nodes te laten accepteren dat deze transactie nooit heeft plaatsgevonden waardoor je de verplaatste coins uitsluit van het netwerk.

Zegmaar een verandering in de code wat alles teniet zou doen waar bitcoin voor staat.
Uitsluiting van de gestolen coins is toch niet persé negatief? Verlaging beschikbare supply en de dief zit met waardeloze coins? Laat dan juist de kracht van consensus zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:58
lighting_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Volgens mij snap je het concept van VeChain niet helemaal... Zou nog maar even doorlezen hoe het model van hen werkt voordat je deze onzin gaat verkondigen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

TuutjDrie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Uitsluiting van de gestolen coins is toch niet persé negatief? Verlaging beschikbare supply en de dief zit met waardeloze coins? Laat dan juist de kracht van consensus zien?
Nee. Het zou laten zien dat 1 organisatie de code kan beïnvloeden wat een enorme zwakte zou uitstralen voor de geloofwaardigheid van bitcoin.

Als een Bincance een rollback zou kunnen afdwingen is bitcoin wat mij betreft dood.

Absurd idee van CZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TuutjDrie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Dit gaat niet gebeuren als jou persoonlijke account gehackt is. Ook niet als er 40M van een exchange gepikt is. De kracht van consensus treed heel misschien pas in werking als er iets gebeurt is waarover de consensus is dat het meest aanvaardbare scenario een rollback is. Nu is het geheel aanvaardbaar dat Binance zijn billen heeft gebrand en vanuit zijn reserves de dokters rekening betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 08:49

p0st

Dutch Reefer

Het hele rollback verhaal van CZ is te absurd voor woorden, bizar dat hij dacht dat zoiets wel te organiseren zou zijn. Net als vele anderen zou dat voor mij echt een red flag zijn om nog verder dingen met crypto te doen, het haalt namelijk het hele principe van gedecentraliseerde assets onderuit.

Uiteraard wel goed dat Binance dit intern oplost en het SAFU fund hiervoor inzet, zodat klanten er geen hinder van ondervinden. Het is wel gelijk een goede reality-check dat ook een "moloch" als Binance gewoon kwetsbaar is voor aanvallen.

Verder blij dat ik gisteravond toch géén Stop/Losses heb ingesteld, maar gewoon in HODL-modus gebleven ben :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
p0st schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:08:
Het is wel gelijk een goede reality-check dat ook een "moloch" als Binance gewoon kwetsbaar is voor aanvallen.
Zoals ik het lees, is het ook vooral een erg gerichte phishing/social engineer aanval. Binance zelf is niet aangevallen, de gebruikers zijn aangevallen. En ja, het is goed om je periodiek te realiseren dat iedere technische beveiliging zo sterk is als de gebruiker die ermee om moet gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

p0st schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:08:
Het hele rollback verhaal van CZ is te absurd voor woorden, bizar dat hij dacht dat zoiets wel te organiseren zou zijn.
CZ is waarschijnlijk gewend om zaken te doen met ontwikkelaars van allerlei nutteloze altcoins. Voor dergelijke coins is gelist zijn op Binance een zaak van leven of dood, dus is er veel meer mogelijk. Bovendien is het dergelijke coins veel makkelijker om een rollback te doen omdat door de lage gebruikersaantallen de boel veel gecentralizeerder is (en de gebruikers willen ook niet dat hun coin gedelist wordt, dus zullen sneller instemmen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Rannasha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:13:
[...]

CZ is waarschijnlijk gewend om zaken te doen met ontwikkelaars van allerlei nutteloze altcoins. Voor dergelijke coins is gelist zijn op Binance een zaak van leven of dood, dus is er veel meer mogelijk. Bovendien is het dergelijke coins veel makkelijker om een rollback te doen omdat door de lage gebruikersaantallen de boel veel gecentralizeerder is (en de gebruikers willen ook niet dat hun coin gedelist wordt, dus zullen sneller instemmen).
Een dictatoriaal mannetje blijkbaar die denkt dat hij heel wat macht in handen heeft.

Zijn ego is net zo snel gegroeid als zijn exchange. Wat een wous.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Een dictatoriaal mannetje blijkbaar die denkt dat hij heel wat macht in handen heeft.

Zijn ego is net zo snel gegroeid als zijn exchange. Wat een wous.
Pray for the end of Binance. Dit i.c.m. delisten van een bepaalde coin is toch echt keiharde smerige politieke spelletjes en vies machtsvertoon. Begint een beetje op trump/korea praktijken te lijken.

[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 08-05-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Laten we vooral niet voorbij gaan aan het feit dat het gebruikers zijn die via phising zijn gepwnd he? Dus geen echte hack.

Hoe dan ook wel gaar. Ik kan nu niet eens bij kopen al zou ik dat willen. Want deposits ook een week stil. Wel balen. Plus een dikke deuk in de pf. Maar weer wachten dan tot de alts weer rechttrekken tov van BTC.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:20:
Laten we vooral niet voorbij gaan aan het feit dat het gebruikers zijn die via phising zijn gepwnd he? Dus geen echte hack.

Hoe dan ook wel gaar. Ik kan nu niet eens bij kopen al zou ik dat willen. Want deposits ook een week stil. Wel balen. Plus een dikke deuk in de pf. Maar weer wachten dan tot de alts weer rechttrekken tov van BTC.
Dit wordt gesuggereerd ja! Lijkt meer op inside job er wordt duidelijk aangegeven dat het om een security breach gaat. Phising is dat totaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 08-05-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Anoniem: 1076733 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:48:
[...]

93% in de min.
Nog wel meer volgens mij, maar ik heb het over de laatste +/-6 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@green-tea wel als ze systemen hebben die zulke grootschalige transacties tegen zouden moeten houden. Waarschijnlijk hebben ze via api keys allemaal accounts tegelijk laten uitkassen en hebben ze systemen die dit normaalgesproken zouden moeten herkennen. En dat is nu blijkbaar niet gebeurd. Dus een security breach.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:26:
@green-tea wel als ze systemen hebben die zulke grootschalige transacties tegen zouden moeten houden. Waarschijnlijk hebben ze via api keys allemaal accounts tegelijk laten uitkassen en hebben ze systemen die dit normaalgesproken zouden moeten herkennen. En dat is nu blijkbaar niet gebeurd. Dus een security breach.
Dat is geen security breach. Dat is gewoon het leren van veiligsheids protocollen en een opening vinden waarvan je gebruik maakt. Indien dit met medewerken van binnenuit is gebeurt gaat het om een breach ja :) anders gewoon een huge fail in de security.

[ Voor 11% gewijzigd door green-tea op 08-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18
Goh, ik heb altijd gedacht dat t waus was...

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

shovelhead1340 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Goh, ik heb altijd gedacht dat t waus was...
Ben je leip ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
SkyField schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Volgens mij snap je het concept van VeChain niet helemaal... Zou nog maar even doorlezen hoe het model van hen werkt voordat je deze onzin gaat verkondigen :P
Danster schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:47:
[...]

Huh? Ze kopen VET, potten dat op en krijgen hiervoor VTHOR die ze op hun beurt weer gebruiken.
De ondernemingen moeten dan nog steeds VET kopen om VTHOR te genereren.
Het maakt nogal een verschil uit als het 20x 50x 100x in prijs is verhoogd.
Daarom heb ik begrepen dat XRP niet gebruikt wordt bij de banken. Maar apart door Ripple wordt uitgegeven. Ik blijf erbij dat utility tokens nooit duur mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
nou ik ga mijn NPXS maar verkopen dit is echt niks meer waard. Ik had de hoop dat dit een succesvol project ging worden maar hij zakt steeds verder door het ijs. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47
Ofso >:)

In other news, ik ben gisteren naar Pax gegaan vanaf BTC op 5900 toen ik die mini flash crash zag naar net onder de 5700 heb ik een buy gezet op 5700 om daar mee de nacht in te gaan.
Als het nu niet alsnog verder gaat zakken was dat een mooie trade.

Moet nog even wennen aan het niet gebruiken van USDT..
cursquidHome schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
nou ik ga mijn NPXS maar verkopen dit is echt niks meer waard. Ik had de hoop dat dit een succesvol project ging worden maar hij zakt steeds verder door het ijs. ;w
Ik ben inderdaad ook eergisteren volledig uit NPXS gestapt (tegen 11 sat), alleen deze maand en volgende maand keren ze nog rond de 11% rente uit en daarna is het klaar wat ik begrijp, ik gok dat het dus heel snel richting de 0 zal gaan vanaf eind deze/ begin volgende maand.

[ Voor 37% gewijzigd door Acidrain op 08-05-2019 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

:Y lekker leip als een wous. Of lijp als een waus.

Zoals CZ, even een nachtje doorhalen op de roze amfi en in een drugs gerelateerde psychose achter elke openstaande deur in je security systeem een rollback zien staan die je naam fluistert.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:58
lighting_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:31:
[...]

[...]

De ondernemingen moeten dan nog steeds VET kopen om VTHOR te genereren.
Het maakt nogal een verschil uit als het 20x 50x 100x in prijs is verhoogd.
Daarom heb ik begrepen dat XRP niet gebruikt wordt bij de banken. Maar apart door Ripple wordt uitgegeven. Ik blijf erbij dat utility tokens nooit duur mogen worden.
Ondernemingen hoeven helemaal geen VET te kopen, ze kunnen ook rechtstreeks VTHO kopen. Het hele punt van het VeChain-systeem is dat de prijs van VTHO goedkoop kan blijven, terwijl VET rustig x10 kan gaan. Ze kunnen gemakkelijk het aantal VTHO, dat geproduceerd wordt per VET, verhogen om de transactiekosten laag te houden.

Bijvoorbeeld: 1 transactie kost nu 1 VTHO + de prijs van 1 VTHO is 1 cent en 1 VET produceert 1 VTHO per dag. Als de prijs van VTHO stijgt naar 10 cent, kan er besloten worden om meer VTHO te produceren zodat de prijs van VTHO weer daalt naar 1 cent. In dat scenario zal 1 VET dan 10 VTHO gaan produceren, waardoor de opbrengst van 1 VET van 1 cent per dag naar 10 cent per dag gaat. Het grote voordeel hiervan is dat de transactiekosten gelijk kunnen blijven in euro/dollar, wat voor bedrijven een belangrijk punt is lijkt me. Een bedrijf weet dan gewoon dat het 1 miljoen transacties kan doen voor 10.000 dollar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:32
cursquidHome schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
als ze niks meer waard zijn waarom verkopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:35:
[...]

:Y lekker leip als een wous. Of lijp als een waus.

Zoals CZ, even een nachtje doorhalen op de roze amfi en in een drugs gerelateerde psychose achter elke openstaande deur in je security systeem een rollback zien staan die je naam fluistert.
Ik zag toch maar mooi even dat je fluistert met een d geschreven had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik zag toch maar mooi even dat je fluistert met een d geschreven had :P
|:( kak ik hoopte dat niemand het gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
bie100 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:42:
[...]

als ze niks meer waard zijn waarom verkopen :+
Omdat ik in panic fase ben :'(
Toch wel jammer want het heeft een werkende product dus ik had wel meer momentum verwacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bullrun moon lambo feest bij Taro, of FUBAR marktet crash feest bij Jaapio. Wat zal het worden?

Niemand die het weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:49:
[...]

|:( kak ik hoopte dat niemand het gezien had.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
cursquidHome schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Toch wel jammer want het heeft een werkende product dus ik had wel meer momentum verwacht
Toen er 30 BTC op de 11 sat stond heb ik mijn sell order op 11 sat ingeschoten, daar heeft hij bijna een dag over gedaan voor hij gehit werd. Ik weet niet hoelang je bereid bent te wachten en of ze nog gaan sellen als je ze nu op 11 sat inschiet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-05 09:06
Zou dat aankooporder van gisteren in LINK PAX er ook niets mee te maken hebben?
Zie hier een printscreen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/575448917118943232/575452981231878144/unknown.png

We capturen 24/7 het volledige orderbook van alle beschikbare munten op Binance en kregen ook zo meer inzicht in het order:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/575321726431526941/575493577178873856/unknown.png

Dus iemand kocht/verkocht 40 LINK voor $9999

* Geen signal chatkanalen, zie topicwaarschuwing *

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-03 22:12
DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:20:
Als dat echt zo is, dan is het opvallend dat Binance 7000BTC uittrekt om die mensen schadeloos te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Binance verdiend heel veel aan handelende klanten, dit vergoeden is zakgeld voor ze en ze behouden hiermee hopelijk een heleboel klanten.
Ze hoeven niet te vergoeden maar doen het wel.
Beetje net zoals de bank die jou geld vergoed als jij zo stom bent geweest om in fishing te trappen of je beveiliging niet goed voor elkaar hebt op je pc.

Wat wel opvallend is dat het zo'n groot aantal is waarvan de accounts gehacked zijn. Ben benieuwd naar de details en of ze misschien een issue hebben met hun manier van MFA toepassen icm de api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
cursquidHome schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:53:
[...]

tja als ze niks meer waard zijn zou ik ze vast houden je weet maar nooit maar goed je moet doen wat het beste voor je is _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:01
SkyField schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Ondernemingen hoeven helemaal geen VET te kopen, ze kunnen ook rechtstreeks VTHO kopen. Het hele punt van het VeChain-systeem is dat de prijs van VTHO goedkoop kan blijven, terwijl VET rustig x10 kan gaan. Ze kunnen gemakkelijk het aantal VTHO, dat geproduceerd wordt per VET, verhogen om de transactiekosten laag te houden.

Bijvoorbeeld: 1 transactie kost nu 1 VTHO + de prijs van 1 VTHO is 1 cent en 1 VET produceert 1 VTHO per dag. Als de prijs van VTHO stijgt naar 10 cent, kan er besloten worden om meer VTHO te produceren zodat de prijs van VTHO weer daalt naar 1 cent. In dat scenario zal 1 VET dan 10 VTHO gaan produceren, waardoor de opbrengst van 1 VET van 1 cent per dag naar 10 cent per dag gaat. Het grote voordeel hiervan is dat de transactiekosten gelijk kunnen blijven in euro/dollar, wat voor bedrijven een belangrijk punt is lijkt me. Een bedrijf weet dan gewoon dat het 1 miljoen transacties kan doen voor 10.000 dollar bijvoorbeeld.
Sterker nog, ondernemingen hoeven helemaal geen crypto te kopen omdat Vechain het Multi-Party-Payment protocol gebruikt. Hierdoor kunnen bedrijven wel voor transacties betalen, maar hoeven crypto niet aan te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 08-05-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:27
Junia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Sterker nog, ondernemingen hoeven helemaal geen crypto te kopen omdat Vechain het Multi-Party-Payment protocol gebruikt. Hierdoor kunnen bedrijven wel voor transacties betalen, maar hoeven crypto niet aan te raken.
Vooral dit zal grote motor voor succes zijn; wel de lusten, niet de lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
green-tea schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:43:
[...]

Iets om over na te denken?
Heb je hier de bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een dagje weer in crypto :Y

Binance. Gedupeerd voor 7000 BTC of gigantisch veel meer? Security breach of dikke screwup in segwit implementatie?

Speculaties gaan weer alle kanten op omtrent de 'hack'.

Wat een tijden in crypto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:56
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:56:
Wat een dagje weer in crypto :Y

Binance. Gedupeerd voor 7000 BTC of gigantisch veel meer? Security breach of dikke screwup in segwit implementatie?

Speculaties gaan weer alle kanten op omtrent de 'hack'.

Wat een tijden in crypto...
Hoe dan ook vind ik de reactie van de markt enorm meevallen! E.e.a. getuigt dat we echt de bodem wel hebben gezien in mijn opinie

https://www.ad.nl/tech/en...dollar-gestolen~a70fcd01/

AD schrijft er natuuurlijk over, onze linkse journalistiek zit er weer bovenop. Overigens, Binance is toch niet de grootste exchange?

[ Voor 19% gewijzigd door PHPResource op 08-05-2019 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

even met koeienletters..

IS DIE KLOTE FUD NOU EENS VOORBIJ????

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Trouwens, reden dat ze die API gebruiken is waarschijnlijk zodat ze geen 2FA hoeven in te voeren om uit te cashen, right? Ze hoeven dus maar 1 x een 2FA te gebruiken om in te loggen en zodra ze je API key hebben kunnen ze gewoon zonder bevestiging van 2FA cashen. Dat moet je kunnen uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

A87 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:00:
even met koeienletters..

IS DIE KLOTE FUD NOU EENS VOORBIJ????
ik heb gehoord dat de FUD snel voorbij is indien men kapt met hoofdletters op internetfora.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Dat je een rollback technisch kan uitvoeren is wel opvallend.
Ik dacht dat BTC 100% transacties 100% definitief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

troxx schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:09:
[...]

ik heb gehoord dat de FUD snel voorbij is indien men kapt met hoofdletters op internetfora.
sarcasma? Of heeeeel serieus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Nu online
lighting_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:12:
Dat je een rollback technisch kan uitvoeren is wel opvallend.
Ik dacht dat BTC 100% transacties 100% definitief was.
Je (of eigenlijk: CZ) noemt het een rollback, maar in essentie is het gewoon een 51% aanval op de blockchain. Als je die hashpower onder je vingers hebt, kun je in principe alles met de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anboni schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Je (of eigenlijk: CZ) noemt het een rollback, maar in essentie is het gewoon een 51% aanval op de blockchain. Als je die hashpower onder je vingers hebt, kun je in principe alles met de blockchain.
Precies dat. Theoretisch is het allemaal technisch mogelijk maar het in praktijk ook daadwerkelijk doorvoeren is een 2e. Bij een coin als Bitcoin dan tenminste.

Het hele idee is ook al van de baan lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
anboni schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Wanneer hij en de miners dat doen is BTC mislukt.
Weg decentralisatie en ook zijn mooie exchange kan hij opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Op tradingview die chart uit ''TEMPLATES'' en dan ''volume based''... is interessant om te zien op daily/4h en week

Gelukkig komt bij Binance nu margin trading, iig iets positiefs 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 08-05-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:09:
Trouwens, reden dat ze die API gebruiken is waarschijnlijk zodat ze geen 2FA hoeven in te voeren om uit te cashen, right? Ze hoeven dus maar 1 x een 2FA te gebruiken om in te loggen en zodra ze je API key hebben kunnen ze gewoon zonder bevestiging van 2FA cashen. Dat moet je kunnen uitschakelen.
Klopt, maar dan moet de eindgebruiker ook het de optie aangevinkt hebben dat men via API munten kan afhalen. Of de hacker(s) zelf moeten een API key aangemaakt hebben nadat ze voor de eerste keer een 2FA code hebben kunnen bemachtigen.

Wat op zich bizar lijkt want ik dacht dat je een mail kreeg als je een API key aanmaakt op Binance.

Dus lijkt mij vooral dat dit een probleem was van de eindgebruikers zelfs (onzorgvuldig omgaan met hun API + withdraw rechten) en niet zozeer van Binance zelf.

Tenzij er natuurlijk andere zaken naar boven zullen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Het is bizar dat er bij BINANCE bij de vorige hack ook al ''maintenance'' was. Wederom 7000 bitcoins ontvreemd @ (2018).
Hacken ze zichzelf...?, waarom zou je zoiets uberhaupt doen.

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 08-05-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:53
A87 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:46:
Het is bizar dat er bij BINANCE bij de vorige hack ook al ''maintenance'' was. Wederom 7000 bitcoins ontvreemd @ (2018).
Hacken ze zichzelf...?, waarom zou je zoiets uberhaupt doen.
Ik denk dat je de term "maintenance" niet zo moet opvatten. Dit zal ieder bedrijf eerst zeggen, als ze nog niet zeker zijn wat er aan de hand is. Dat het ook 7000 btc was.. dat is wel heel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Nu online
<speculatie>
Misschien dat er een automatisch mechanisme is wat het saldo in de hot wallet limiteert op maximaal 7000BTC (door over te maken naar een andere hot wallet, een cold wallet of misschien wel een lauwe wallet). Dan zou het alweer een stuk minder toevallig zijn dat het beide keren (was er echt een eerdere keer, of is dit weer een of ander vaag gerucht dat ineens voor waar wordt aangenomen?) hetzelfde was
</speculatie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
“The team is still deciding that, and we are running through the numbers and checking everything,” he said. “It’s interesting that it’s a tech solution [suggested] to us by the community, including some of the core members of the bitcoin development team. We will consider that very, very carefully, with the feedback we are receiving.”

Als het idd door een paar core members van de BTC development is voorgesteld is dat verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel grappig. Qua BTC is er niet zo veel aan de hand. Maar alle alts zijn nog verder gedropt. Zelfs alts die niet eens verhandelbaar zijn op Binance. Bijzonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Precies dat. Theoretisch is het allemaal technisch mogelijk maar het in praktijk ook daadwerkelijk doorvoeren is een 2e. Bij een coin als Bitcoin dan tenminste.

Het hele idee is ook al van de baan lees ik.
Blijft toch een gekke gedachtengang van CZ die hij beter niet via twitter de wereld in had kunnen sturen... Ik begin steeds meer te twijfelen aan dit heerschap, eerst dat SV verhaal, vervolgens Tether en nu dit. Ik snap dat Binance/hij veel invloed heeft, misschien ook wel teveel... :/

Dat afschuiven op de eindgebruikers vind ik ook wat makkelijk, hoewel hij schuift het niet direct af maar hint er wel op en vergoed gewoon alles. Mooie manier om snel speculatie op te starten en de aandacht af te leiden.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Crypts schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Blijft toch een gekke gedachtengang van CZ die hij beter niet via twitter de wereld in had kunnen sturen... Ik begin steeds meer te twijfelen aan dit heerschap, eerst dat SV verhaal, vervolgens Tether en nu dit. Ik snap dat Binance/hij veel invloed heeft, misschien ook wel teveel... :/

Dat afschuiven op de eindgebruikers vind ik ook wat makkelijk, hoewel hij schuift het niet direct af maar hint er wel op en vergoed gewoon alles. Mooie manier om snel speculatie op te starten en de aandacht af te leiden.
Volgens mij zijn de woorden van CZ anders geinterpreteerd, hij zei 'revenge', oftewel, het idee was om (een deel van) de 7000BTC als miner fee op een double spend transaction zetten, of wellicht zelfs als directe uitbetaling naar mining pools. Het resultaat is dat de miners die 7000 BTC krijgen, en niet de hackers. Als er dan een re-org is, is dat in principe zoals BTC moet werken. Een andere transactie die meer opleverd kan - ook met een aantal blokken achter zich, gewoon een re-org opleveren. Pas als er ongeveer 4 dagen aan blocks gemined zijn, is dit niet meer mogelijk omdat dan de mining fees > 7000 BTC zijn, of CZ moet er geld bijleggen. Tot die tijd: hogere fee is een incentive om de funds een andere kant op te sturen.

Of dit wenselijk is, is een ander. Maar het is gewoon Bitcoin at work.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Crypts schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Ik denk persoonlijk dat er veel meer speelt dan wij weten. Volledige transparantie zullen we denk ik niet krijgen. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar het blijkt weer eens bevestigd:

Not your keys, not your coins.

Als ik nu een flink bedrag om mee te traden op Binance had staan zou ik niet happy zijn. Je bent gewoon de controle kwijt zodra je je coins erop zet.

Maar wel heel apart dat een rollback überhaupt werdt geopperd; had ik niet verwacht van CZ. Hij zou beter moeten weten dat zoiets te belachelijk voor woorden is en ook absoluut funest voor Bitcoin en daarmee de complete markt.

Ik geloof niet dat het 'slechts' om 40 miljoen gaat. Echt aparte situaties weer. Zoals je al zegt misschien een manier om de aandacht van de echte problemen af te leiden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
Toch vind ik het allemaal zeer vermakelijk, soort mannelijke versie van Goede Tijden Slechte Tijden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TuutjDrie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:11:
Toch vind ik het allemaal zeer vermakelijk, soort mannelijke versie van Goede Tijden Slechte Tijden dit.
Dat sowieso. Nooit saai met crypto :P

Die nocoiners weten niet wat ze missen _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Dat sowieso. Nooit saai met crypto :P

Die nocoiners weten niet wat ze missen _O-
Cryptocurrency - Come for the quick profits, stay for the drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
DaCoTa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:01:

Of dit wenselijk is, is een ander. Maar het is gewoon Bitcoin at work.
Ik weet dat het kan, ook btc is in essentie gemaakt door mensen en diezelfde mensen kunnen het dus ook ondermijnen. Ik denk alleen niet dat het wenselijk is maar CZ heeft ons er weer even fijntjes op gewezen dat de mogelijkheid er is en het zelfs een overweging was... Wetende dat een enkele partij ook maar 'speelt' met het idee doet crypto's imho geen goed. :/

Ik heb nog een klein beetje staan bij Binance maar zodra het weer kan gaat het daar ook weg, gebruikte het sowieso al niet veel meer. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
Crypts schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Ik weet dat het kan, ook btc is in essentie gemaakt door mensen en diezelfde mensen kunnen het dus ook ondermijnen. Ik denk alleen niet dat het wenselijk is maar CZ heeft ons er weer even fijntjes op gewezen dat de mogelijkheid er is en het zelfs een overweging was... Wetende dat een enkele partij ook maar 'speelt' met het idee doet crypto's imho geen goed. :/

Ik heb nog een klein beetje staan bij Binance maar zodra het weer kan gaat het daar ook weg, gebruikte het sowieso al niet veel meer. :)
Tijd voor de Komodo DEX dus :+ Laten ze die nou net aan het testen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Fellow Binancians,

Due to irregular trading on some APIs, Binance will restrict all currently existing API keys to have trading functionality only. These keys will then be removed in full at 2019/05/08 1:30 AM (UTC).

API users can choose to recreate their API keys now to receive full functionality of API usage going forward. These newly created API keys will not be removed at 4:30 AM (UTC).

We apologize for any inconvenience caused, and thank you for your patience.

Thanks for your support!

Binance Team
https://binance.zendesk.c...rity-Update-API-Key-Reset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Alluhoedje Slux denkt .. binance zal wel voor een pump zorgen zodat er geen paniek uitbreekt en mensen massaal hun muntjes weg gaan halen :+

Moon soon ?

Ik blijf er toch maar even uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:53
Als die coins verzekerd waren moet Binance nu dus 7000 btc gaan kopen om de verloren reserves aan te vullen. Dat is aardig wat buy pressure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mirved schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:15:
Als die coins verzekerd waren moet Binance nu dus 7000 btc gaan kopen om de verloren reserves aan te vullen. Dat is aardig wat buy pressure.
Of ze hebben al grote hoeveelheden BTC. Binance zegt ook: We have enough BTC to cover.

https://twitter.com/cz_binance/status/1126005587353821184

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 08-05-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Vraag me trouwens af wat die hackers gaan kunnen doen met de gestolen BTC's.
Zou je ze kunnen uitcashen zonder een spoor achter te laten? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Tominatie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:22:
Vraag me trouwens af wat die hackers gaan kunnen doen met de gestolen BTC's.
Zou je ze kunnen uitcashen zonder een spoor achter te laten? :?
Volgens mij heb je ook Bitcoin ATM's die euro's uitkeren? Ben je wel ff bezig met 7000 BTC 8)7
Of snel omwisselen naar andere crypto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het enige wat ze kunnen doen is 7000 BTC over weet ik hoeveel wallets verdelen zodat het bijzonder moeilijk gaat worden om te tracken. Maar Binance zal alles in de gaten houden. Ze zullen daar wel speciale tools voor hebben om automatisch een grote transactie (of meerdere transacties) in de gaten te houden en zo kun je eigenlijk vrij makkelijk zien waar de funds heen gaan.

Coinbase heeft al aangegeven dat ze geen transacties zullen accepteren van dat wallet adres (samen met nog een zooi andere exchanges) dan hoef je dus alleen maar te kijken waar het geld van die wallets allemaal heen gaat en dat blocken.

Als ze al BTC in de wallet hadden waar het heen is gegaan dan zijn die dus ook instant onbruikbaar geworden. Lmao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Precies. Naar mijn idee kan je er echt weinig mee; alles wordt toch vastgelegd op de blockchain.
Voor de show is het hebben van 7000 BTC natuurlijk best leuk, maar uitcashen zal vrij lastig worden omdat je je overal moet identificeren.

Of kun je met handigheidjes toch nog ongemerkt uitcashen? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:25:
Het enige wat ze kunnen doen is 7000 BTC over weet ik hoeveel wallets verdelen zodat het bijzonder moeilijk gaat worden om te tracken. Maar Binance zal alles in de gaten houden. Ze zullen daar wel speciale tools voor hebben om automatisch een grote transactie (of meerdere transacties) in de gaten te houden en zo kun je eigenlijk vrij makkelijk zien waar de funds heen gaan.

Coinbase heeft al aangegeven dat ze geen transacties zullen accepteren van dat wallet adres (samen met nog een zooi andere exchanges) dan hoef je dus alleen maar te kijken waar het geld van die wallets allemaal heen gaat en dat blocken.

Als ze al BTC in de wallet hadden waar het heen is gegaan dan zijn die dus ook instant onbruikbaar geworden. Lmao!
Ze kunnen ze toch gewoon door een Bitcoin tumbler heen halen om ze weer anoniem te maken?
Succes met tracen dan,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:53
Google eens op mixer. Wat er gedaan wordt is het volgende: funds over meerdere adressen verspreiden. Dan gebruik maken van mixers die accepteren BTC en geven je op een ander onbekend adres weer BTC terug voor een fee. Zo is het geld niet meer terug te herleiden naar het originele adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Of je koopt er bijvoorbeeld XMR van en laat het een paar keer heen en weer gaan naar verschilende wallets.

Niet zo moeilijk omdat ''wit'' te krijgen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat mixen over verschillende wallets is precies wat ik daar boven beschrijf maar uiteindelijk staat alles gewoon vast op de blockchain. Met genoeg computing power zal het dan uiteindelijk allemaal wel weer te herleiden zijn. En Binance heeft zeker beschikking over die computing power en knappe koppen genoeg om dat allemaal terug te tracen.

Ik denk dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om het geld daadwerkelijk te verzilveren. Het zal wel weer voor lange tijd ergens in een wallet belanden waar niets mee gebeurt. In de tussentijd zullen ze lang bezig zijn om een strategie te bedenken om het wit te krijgen. Want elke domme misstap nu en ze zijn de sjaak.

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 08-05-2019 15:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

DAMAGE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:36:
Dat mixen over verschillende wallets is precies wat ik daar boven beschrijf maar uiteindelijk staat alles gewoon vast op de blockchain. Met genoeg computing power zal het dan uiteindelijk allemaal wel weer te herleiden zijn. En Binance heeft zeker beschikking over die computing power en knappe koppen genoeg om dat allemaal terug te tracen.

Ik denk dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om het geld daadwerkelijk te verzilveren. Het zal wel weer voor lange tijd ergens in een wallet belanden waar niets mee gebeurt.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doe... Ehhh ik bedoel natuurlijk geen idee hoe zoiets werkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Slux schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:35:
Of je koopt er bijvoorbeeld XMR van en laat het een paar keer heen en weer gaan naar verschilende wallets.

Niet zo moeilijk omdat ''wit'' te krijgen lijkt mij.
Maar hoe ga je XMR kopen.... 'k bedoel; de hacker zal op de voet gevolgd worden en als 'ie dan eenmaal naar een exchange verstuurt is 'ie de sjaak.

Agja, het wordt sowieso nog een heel werkje voor de hacker... Hij kan virtueel al wel met pensioen! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Ze hebben sophisticated methoden gebruikt. Dus die hackers weten heus wel hoe ze die moeten cashen.
En al die wallets transacties bijhouden lijkt ook niet snugger aangezien er echt iemand anders kan zijn die de btc heeft ontvangen en wilt cashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tominatie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Maar hoe ga je XMR kopen.... 'k bedoel; de hacker zal op de voet gevolgd worden en als 'ie dan eenmaal naar een exchange verstuurt is 'ie de sjaak.

Agja, het wordt sowieso nog een heel werkje voor de hacker... Hij kan virtueel al wel met pensioen! >:)
Van dag tot dag kleine beetjes leefgeld. Door een tumbler, naar XMR, weer door een tumbler, terug naar BTC. Wel duur, maar succes met volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
Door een tumbler heen halen is snel gedaan, vervolgens moet een Binance heel veel computer power er op los laten om het weer te traceren, dat kost tijd. In die tijd kunnen ze het allang weer naar een exchange (zelfs naar Binance terug) storten en inruilen voor een andere coin, die coin weer van de exchange afhalen naar een andere exchange, daar weer verhandelen voor wat anders.
Bitcoin chain is openbaar, wat er verhandeld wordt op een exchange niet, succes met je traceren daar overheen. Tegen de tijd dat Binance de tumbler heeft berekend is het geld allang over een aantal exchanges verspreid en misschien zelfs al weer terug getrokken in een coin naar keuze..

Dan nog wat stromannen vinden om het bedrag op te nemen of verhandelen via darkweb.. Als ze willen (en snel genoeg zijn) is het anoniem weg te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is sowieso te volgen waar alles heen gaat. Zie dit bij Mt.Gox: https://wizsec.jp/images/theft_flow.svg

Aan de andere kant kan je er nog wel vanaf komen en naar cash gaan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door BTC direct aan iemand te verkopen voor cash die er niet van weet. Het is even lastig om er vanaf te komen, maar dat lukt ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 20:19
Acidrain schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:44:
Door een tumbler heen halen is snel gedaan, vervolgens moet een Binance heel veel computer power er op los laten om het weer te traceren, dat kost tijd. In die tijd kunnen ze het allang weer naar een exchange (zelfs naar Binance terug) storten en inruilen voor een andere coin, die coin weer van de exchange afhalen naar een andere exchange, daar weer verhandelen voor wat anders.
Bitcoin chain is openbaar, wat er verhandeld wordt op een exchange niet, succes met je traceren daar overheen. Tegen de tijd dat Binance de tumbler heeft berekend is het geld allang over een aantal exchanges verspreid en misschien zelfs al weer terug getrokken in een coin naar keuze..

Dan nog wat stromannen vinden om het bedrag op te nemen of verhandelen via darkweb.. Als ze willen (en snel genoeg zijn) is het anoniem weg te krijgen.
Precies, het is zo verdwenen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
PilatuS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:45:
Het is sowieso te volgen waar alles heen gaat. Zie dit bij Mt.Gox: https://wizsec.jp/images/theft_flow.svg

Aan de andere kant kan je er nog wel vanaf komen en naar cash gaan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door BTC direct aan iemand te verkopen voor cash die er niet van weet. Het is even lastig om er vanaf te komen, maar dat lukt ze wel.
natuurlijk lukt ze het wel daar zullen ze van te voren ook wel over hebben nagedacht ( ga ik van uit >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25
Voor alle 3commas users die een link hebben met de Binance API:
[Forwarded from 3Commas.io]
‼️Please pay attention‼️

Binance will delete all old API keys in 5 min. Please create new keys and update the connected accounts of the exchange.

Today the exchange published a post (https://binance.zendesk.com/hc/en-us/articles/360027851252), warned that at 1:30 PM (UTC) it would delete a non-updated API keys.

How to upgrade
1. Create new API
2. Go to the “My Exchages” section
3 On the Binance account -> click edit (pencil)
4 Insert new keys
5 Сlick "Save"

If you have several accounts of this exchange, it must be repeated for all.

You should edit an existing account, not connect a new one, otherwise deals on 3Commas will not be able to work correctly.

For all questions text support@3commas.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrasherNL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2021
Volgens mij hebben ze hun slag al geslagen doordat ze al wisten welk nieuws er door die hack naar buiten zou komen. Met wat slimme posities op BTC, ETH en BNB zullen ze vannacht al genoeg hebben verdiend. Ik denk zelf niet dat ze hun vingers gaan branden aan de 'tainted' coins die bij de hack vergaard zijn. Die blijven tot in mensenheugenis waar ze nu zijn.

Wellicht dat ze nog kunnen overwegen met Binance een bounty overeen te komen en de coins voor een percentage terug storten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Wat ik me vooral afvraag: is het volledig te wijten aan Binance zelf (dat de beveiliging niet deugde), of zijn meerdere gebruikers gewoon dom geweest met hun gegevens. (phishing/social hacking).

Hopelijk binnenkort meer details/duidelijkheid. Als het trouwens vooral aan de gebruikers zelf ligt snap ik niet waarom de #SAFU funds worden aangesproken ter vergoeding. :$
Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!