Acties:
  • 0Henk 'm!

• rohitpenace
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 19:58
oeps

[Voor 98% gewijzigd door rohitpenace op 14-05-2019 10:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:00
Kreeg vanochtend ook ineens een bestel-link via mail. Terwijl ze vorige week nog stellig beweerden dat Zuid-Limburg nog een tijdje zou moeten wachten. Uiteraard meteen besteld en het gaat per de 17e in.

[Voor 3% gewijzigd door Masimo op 14-05-2019 14:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01-2022
Masimo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:52:
Kreeg vanochtend ook ineens een bestel-link via mail. Terwijl ze vorige week nog stellig beweerden dat Zuid-Limburg nog een tijdje zou moeten wachten. Uiteraard meteen besteld en het gaat per de 17e in.
Onzin, hier in Zuid-Limburg al paar weken de Next in huis (na aanbod per mail). Evenals twee collega's welke hem via de Chat hebben kunnen aanvragen.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 17:44

scorpio

To be is to do...do bi dobido

heb de next sinds gisteren binnen.
kan er echter nog niets mee..nog niet doorgevoerd in systeem..pff .
Mijn horizon is al verdwenen in mijn ziggo -producten.
maar de next nog niet verschenen en ook het abbo staat nog niet op next.

Wachten duurt altijd lang maar vervelend is het zeker

Mijn systeem

• albertjh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 14:24
Heb de next box sinds zaterdag thuis maar ergens gaat er iets fout want de box wordt maar niet geactiveerd. Inmiddels meerdere keren gebeld met Ziggo maar moet geduld hebben is alles wat er gezegd wordt. Op mijn ziggo is het tv abonnement terug gezet van complete next naar tv start dus dat gaat het niet echt worden denk ik. Als ik dit aangeef bij ziggo krijg ik alleen maar te horen dat er aan gewerkt word. Erg frusterend allemaal.Geen tv dus momenteel.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:41
albertjh schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:51:
Heb de next box sinds zaterdag thuis maar ergens gaat er iets fout want de box wordt maar niet geactiveerd. Inmiddels meerdere keren gebeld met Ziggo maar moet geduld hebben is alles wat er gezegd wordt. Op mijn ziggo is het tv abonnement terug gezet van complete next naar tv start dus dat gaat het niet echt worden denk ik. Als ik dit aangeef bij ziggo krijg ik alleen maar te horen dat er aan gewerkt word. Erg frusterend allemaal.Geen tv dus momenteel.
Ze vertelde me net dat het nu als officiele storing is opgeschaald waardoor het meer aandacht heeft binnen Ziggo.. (niet dat dit het beter maakt :( ) Ik heb ook de mediabox maar weer aangesloten.. Zal over een paar dagen maar weer proberen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:07
Ik heb em woensdag via twitter aangevraagd, vrijdag binnen en alles werkt binnen 30 min. Echt top van Ziggo, mag ook wel eens gezegd worden!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PolderPloer! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:11:
Ik heb em woensdag via twitter aangevraagd, vrijdag binnen en alles werkt binnen 30 min. Echt top van Ziggo, mag ook wel eens gezegd worden!
Hop hop, op naar het volgende Next topic, let the games begin 😏

Testing, one, two ...

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb mijn box op dinsdag 14 mei besteld. kon helaas niet zelfde tv pakket houden. Dus zou de dag erna even moeten bellen om series & movies xl te kunnen behouden dat zou dan lukken zonder uitval..
Binnen 10 minuten na de bestelling was movies & series xl gedeactiveerd en het lukt ze helaas tot op heden nog niet om te heractiveren (al zeiden ze bij elk van de 4 telefoongesprekken dat het binnen 24 uur gelukt zou zijn).
Donderdag de box en de modem ontvangen, helaas zonder de benodigde splitter. Zou opgestuurd worden inclusief bijbehorende coax-kabel met schroefdraad.
Deze kwam vanochtend binnen. Helaas verkeerde splitter en geen coax :(

tot op heden loopt het niet zo heel lekker..

Ze sturen nu dus een monteur op te zorgen dat alles goed gaat komen. helaas nog bijna een week wachten tot dat movies en series XL weer geactiveerd wordt..

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Heb ook een mail gehad nu om de Next (nogmaals) te bestellen, echter wil ik dat nu nog niet in verband met lopende korting. Is het echt zo dat dit tijdelijk is en ik straks activatiekosten etc moet betalen? Of achteraan moet aansluiten?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 23:12
Ook ik kreeg de mail, maar als ik het goed uitreken ben ik hiermee € 82,20 duurder (prijsverhoging juli nog niet meegerekend) uit per jaar omdat ik over moet op Alles-in-één Complete.(Heb nu Internet Start en TV Complete + Bellen Volop)

Jammer, dan maar geen Next.

Heb Ziggo nog wel een chat bericht gestuurd met de vraag of ze nog wat voor me kunnen betekenen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
@KRASH Wij hadden tv max en internet complete met movies & series XL.
Nu is dat tv en internet complete geworden met Movies & Series XL (staat wel bij dat dit gratis is om één of andere reden, maar goed. Daar ging het iig wel gewoon mee.

@scorpio Als je ze belt, geven ze het spul gewoon een schop. Bij ons werkte het ook nog niet (de Horizon bleef wel gewoon werken), maar na bellen werkte het binnen een paar minuten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 10:17

Grannd

da Granndest

Zijn er hier mensen die al bericht hebben wat ze met hun oude Horizon box moeten doen?

Heb het geheel in de doos van de Next in mijn trapkast neergezet maar het staat wel in de weg namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Grannd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:49:
Zijn er hier mensen die al bericht hebben wat ze met hun oude Horizon box moeten doen?

Heb het geheel in de doos van de Next in mijn trapkast neergezet maar het staat wel in de weg namelijk.
ik heb apart een chat opgestart om een retourdoos aan te vragen, nadat ik de oude Horizon iets van 5 dagen in bezit nog had. 3 dagen na de chat kreeg ik een retourdoos binnen, 2 dagen daarna, nog één :')

Komt dus binnen 1.5 week ongeveer binnen, nadat je Next binnen is gekomen. Zo niet; even navragen via de chat/helpdesk en dan sturen ze die op.
Ik heb die van mij gisteren afgeleverd bij PostNL.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 10:17

Grannd

da Granndest

Dan wacht ik nog effetjes of de retourdoos binnenkomt, ik heb de Next afgelopen donderdag binnen gehad, thanks @Notna

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Bij ons duurde het ook wel ff hoor, pas week erna ofzo kwam die doos binnen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Arunia schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:01:
@KRASH Wij hadden tv max en internet complete met movies & series XL.
Nu is dat tv en internet complete geworden met Movies & Series XL (staat wel bij dat dit gratis is om één of andere reden, maar goed. Daar ging het iig wel gewoon mee.
[...]
Ah, goed om te weten, wij hebben ook tv max met movies&series XL i.c.m. internet complete.
Morgen maar even bellen dan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• dimmak
  • Laatst online: 26-05 10:17
Ik kreeg gister een mail van Ziggo dat ik de Nextbox kan bestellen. Klopt het dat dan wel mijn korting van 15 euro vervalt die ik het eerste jaar krijg? (sinds september klant)

• Notna

Notna

Where are you?®

dimmak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:40:
Ik kreeg gister een mail van Ziggo dat ik de Nextbox kan bestellen. Klopt het dat dan wel mijn korting van 15 euro vervalt die ik het eerste jaar krijg? (sinds september klant)
Ik zou niet weten waarom, tenzij je jouw abonnement moet aanpassen om in aanmerking te komen voor de Next. Maar anders is het gewoon een wissel van je decoder. Niets meer, niets minder.

• Phusebox
Notna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Ik zou niet weten waarom, tenzij je jouw abonnement moet aanpassen om in aanmerking te komen voor de Next. Maar anders is het gewoon een wissel van je decoder. Niets meer, niets minder.
Wel dus, er staat duidelijk dat alle lopende kortingen en acties op je abonnement vervallen.

• dimmak
Notna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Dit krijg ik dus te zien. :? Maar ik betaal al dat bedrag momenteel (- mijn korting)

[Voor 6% gewijzigd door dimmak op 22-05-2019 09:49]

• Notna

Notna

Where are you?®

Dan is het een duidelijk verhaal, toch? Vind het een vreemde redenatie vanuit Ziggo; wellicht dat je telefonisch/via de chat het anders kan regelen.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Bij mij stond er tijdens het bestellen (wizard op de ziggo-site) duidelijk dat bestaande kortingen komen te vervallen. Geen idee of dat nog steeds zo is, ik had geen kortingen, dus maakte het weinig uit. Je bestaande abonnement zal worden omgezet naar een next abonnement.

Flickr

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
Dat is toch ook duidelijk gecommuniceerd, staat ook op de bestelpagina (waarvan je notabene een screenshot stuurt, waarom zou dat niet voor jou gelden?) en de mail die je krijgt. Als je NU de Next wilt hebben vervallen kortingen.
Dit is voor Ziggo een manier om de box gefaseerd uit te rollen en daarmee een hoop kortingen te kunnen laten vervallen. Wil je dit niet? Dan moet je wachten tot de officiele introductie.

• Phusebox
Notna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Dan is het een duidelijk verhaal, toch? Vind het een vreemde redenatie vanuit Ziggo; wellicht dat je telefonisch/via de chat het anders kan regelen.
Nee dit valt niet anders te regelen, wil je de Next dan vervalt je korting omdat je een andere abonnementsvorm krijgt en Ziggo zogenaamd je korting niet kan overzetten.

Ik vraag me wel af hoe het zit als je nu dit nieuwe abonnement afsluit en de prijsverhoging die er aan komt, is beetje verneukeratief dat ze die niet meteen vermelden.

• dimmak
jongetje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:09:
Dat is toch ook duidelijk gecommuniceerd, staat ook op de bestelpagina (waarvan je notabene een screenshot stuurt, waarom zou dat niet voor jou gelden?) en de mail die je krijgt. Als je NU de Next wilt hebben vervallen kortingen.
Dit is voor Ziggo een manier om de box gefaseerd uit te rollen en daarmee een hoop kortingen te kunnen laten vervallen. Wil je dit niet? Dan moet je wachten tot de officiele introductie.
Vind het nogal vreemd omdat de prijs hetzelfde blijft.

• jongetje
dimmak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Vind het nogal vreemd omdat de prijs hetzelfde blijft.
Wat bedoel je dan? Dat is de prijs zonder korting, korting wordt op de factuur verekend (en die vervalt dan).

• dimmak
jongetje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:24:
[...]

Wat bedoel je dan? Dat is de prijs zonder korting, korting wordt op de factuur verekend (en die vervalt dan).
De prijs van mijn abbo blijft gelijk (zonder de korting). Dus wil ik een Next, moet ik mijn korting van 7x15 euro opgeven. Maar prima, dan maar geen Next.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Heb een CI-module in de tv’s zitten, maar ik zou graag de Next erbij hebben. Volgens de klantenservice kan de Next alleen als de CI module teruggestuurd wordt (neem aan de kaart want de module heb ik zelf gekocht).
Is er een manier om de CI-module te houden en toch de Next te ontvangen?

• jongetje
@Tech Je kunt toch naast de Next ook een CI+ module huren, kost volgens mij iets van 2 euro per maand.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

Pinobigbird

doesn't share food!

Alles wat je in het verleden zelf had gekocht (CI+-modules, mediaboxen, kon niet bij voormalig UPC) en dus niet in bruikleen had, hoef je niet terug te sturen.

Zojuist telefonisch ook besteld: Alles-in-1 Complete + Movies & Series XL, komt neer op Internet Complete + TV Max. Omdat het geen 'nieuw' abonnement is (al dan niet met korting), maar een upgrade (zo noemde de medewerkster het), zit je ook niet 12 maanden aan het abonnement vast, maar blijft het maandelijks opzegbaar.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 12:24
Spasm schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:59:
Ook ik kreeg de mail, maar als ik het goed uitreken ben ik hiermee € 82,20 duurder (prijsverhoging juli nog niet meegerekend) uit per jaar omdat ik over moet op Alles-in-één Complete.(Heb nu Internet Start en TV Complete + Bellen Volop)

Jammer, dan maar geen Next.

Heb Ziggo nog wel een chat bericht gestuurd met de vraag of ze nog wat voor me kunnen betekenen.
Precies hetzelfde hier (alleen hebben wij geen bellen) Gebeld met Ziggo (zijn toch al weer een aantal jaren klant) maar er was 0,0 mogelijk om iets van korting te krijgen... Nou klonk degene waar ik naartoe doorgeschakeld werd ook behoorlijk chagrijnig en was die vanaf het begin al niet van plan om korting te geven maar toch, een beetje klantvriendelijkheid verwacht je toch wel.

Wij zouden dan (na de prijsverhoging per juli) €67 gaan betalen ipv €57,95 nu. Dat is €108,60 per jaar... Nou loopt het huidige contract tot juni dus gaan we maar eens ergens anders naar kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 08:58

Zalmanman

So long,

Nu 't erop lijkt dat de Mediabox Next vrij makkelijk te pakken te krijgen is, en Ziggo op het moment toch geen kortingen heeft, zou het al mogelijk zijn om een nieuw Internet & TV Complete 250/25 abbo af te sluiten en direct de Next te krijgen? Eigenlijk vind ik die Horizon Box wel een dealbreaker, want voor een €66,00 per maand mag je wel een stabiel 'tv kastje' verwachten.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 08:39
Sinds 3 weken weer Ziggo abonnee. 3 weken geërgerd aan de Mediabox XL. Gelukkig wordt morgen de next geleverd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
emil_406 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:41:
Sinds 3 weken weer Ziggo abonnee. 3 weken geërgerd aan de Mediabox XL. Gelukkig wordt morgen de next geleverd.
Geniet ervan! Want hoewel het door alle posts in dit topic soms niet zo lijkt is de Next veel en veel beter dan de XL. Zou echt niet meer terug willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bfrqrv
  • Laatst online: 19-05 03:38
Gandalf schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Geniet ervan! Want hoewel het door alle posts in dit topic soms niet zo lijkt is de Next veel en veel beter dan de XL. Zou echt niet meer terug willen.
Dat is nog steeds een persoonlijke mening hoor. Voor een hele grote groep is beeld en audio kwaliteit toch echt een prioriteit en misschien wel logisch ook als je kijkt waar dit apparaat voor wordt ingezet.
En dat het vlotter werkt dat de XL zegt volgens mij meer over de XL dan over de Next.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zit nu met iemand op de chat, moet eigenlijk nog een maand wachten omdat ik nu nog 1 maand resterend heb voor €29,95. Echter geeft hij dit aan:
Vandaag is de laatste dag dat we de Next gratis omruilen, vanaf 28 mei zijn we verplicht om € 19,95 activatiekosten te rekenen.

Kan iemand dit bevestigen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
bfrqrv schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:10:
[...]

Dat is nog steeds een persoonlijke mening hoor. Voor een hele grote groep is beeld en audio kwaliteit toch echt een prioriteit en misschien wel logisch ook als je kijkt waar dit apparaat voor wordt ingezet.
En dat het vlotter werkt dat de XL zegt volgens mij meer over de XL dan over de Next.
Natuurlijk, elke mening is persoonlijk, maar dat is die over het beeld en geluid ook.
Voor mij persoonlijk is de Next veel fijner dan de XL.
Hij is minder gevoelig voor signaalverstoringen dan de XL (geen blokken en vastlopers meer).
Daarnaast is veel stiller en veel sneller gewoon heerlijk.
Eindelijk een apparaat dat gewoon doet wat hij moet doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zalmanman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:45:
Nu 't erop lijkt dat de Mediabox Next vrij makkelijk te pakken te krijgen is, en Ziggo op het moment toch geen kortingen heeft, zou het al mogelijk zijn om een nieuw Internet & TV Complete 250/25 abbo af te sluiten en direct de Next te krijgen? Eigenlijk vind ik die Horizon Box wel een dealbreaker, want voor een €66,00 per maand mag je wel een stabiel 'tv kastje' verwachten.
Eerder deze week Ziggo gesproken om het abonnement te op te zeggen (lees: te verlengen) en kreeg zonder problemen een nieuw modem, een Mediabox Next, korting en een extra tv-pakket erbij. Moet volgens mij dus ook kunnen bij een nieuw abonnement...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:34
Plucky schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:55:
[...]

Eerder deze week Ziggo gesproken om het abonnement te op te zeggen (lees: te verlengen) en kreeg zonder problemen een nieuw modem, een Mediabox Next, korting en een extra tv-pakket erbij. Moet volgens mij dus ook kunnen bij een nieuw abonnement...
Hoeveel korting kreeg je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Remmetje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Hoeveel korting kreeg je als ik vragen mag?
3 maanden €30 met Next-box. Zonder nieuwe box kon ik 6mnd krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:34
Thanks goed om te weten. 90 euro op jaarbasis moet er dus minstens uit te halen zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
miicker schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:12:
Ik zit nu met iemand op de chat, moet eigenlijk nog een maand wachten omdat ik nu nog 1 maand resterend heb voor €29,95. Echter geeft hij dit aan:
Vandaag is de laatste dag dat we de Next gratis omruilen, vanaf 28 mei zijn we verplicht om € 19,95 activatiekosten te rekenen.

Ik hoop het niet want tegen mij zeiden ze dat ik gewoon over een maand kon bestellen met dezelfde voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Kan kostenloos overswitchen naar de NEXT volgens de Chat. Iemand enig idee wat de huidige levertijd is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
gjkooijman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:32:
Kan kostenloos overswitchen naar de NEXT volgens de Chat. Iemand enig idee wat de huidige levertijd is?
1 dag, is geen auto die je besteld ;-)

[Voor 7% gewijzigd door jongetje op 28-05-2019 18:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
gjkooijman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:32:
Gisterenavond besteld en wordt morgen door PostNL bezorgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Waar ik van baal is dat ik met mijn huidige extra mediabox dus niet twee Next decoders kan bestellen. Volgens Ziggo webcare via twitter komt dit doordat de Next nog niet officieel is gereleased. Merk dat ik toch best wel ongeduldig word gezien alle goede ervaringen met de Next

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-03 21:04
miicker schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:12:

Maandagavond via FB een berichtje gestuurd naar Ziggo of ik de Next kon bestellen en welke voorwaarden daar aan zouden zitten.
Dinsdagmiddag een reactie terug met dat dat geen probleem was en het in orde gemaakt zou worden.
Enkele uren later een bevestigingsmail met daarin inderdaad de 19,95 activatiekosten vermeld.

Berichtje gestuurd waar die 19,95 vandaan komen, dit was tenslotte nergens aangegeven.

Gelukkig dus nog zonder meerkosten kunnen krijgen, maar blijkbaar vanaf heden wel 19,95.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 16:24
Heb op de Ziggo website gezocht naar een bestelpagina. Kon ik niet goed vinden, dus via Twitter maar een bericht gestuurd. Krijg inderdaad ook een bericht van de 20 euro activatiekosten.

Nu lees ik hier dat ik blijkbaar net 4 dagen te laat ben. Beetje jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 16:24
Meer mensen met bestelproblemen? Schijnt een storing te zijn bij Ziggo.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Next is nu voor iedereen te bestellen.. met uiteraard wel een mogelijke verplichting tot een abonnementsupgrade: https://www.ziggo.nl/ente...n/mediabox-next#bestellen

Flickr

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 19:43
Plucky schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:55:
[...]

welk abonnement had je? ik heb nog een erg oud basis abonnement (Z1) voor 50 euro per maand. Ik kan alleen over op de Next als ik abo neem van 67,50 (complete), dat is niet erg aantrekkelijk.. maar heb het ook nog niet aangedurfd om op te zeggen en te kijken wat er gebeurt.

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53

KRASH

Juist ja...

Eindelijk gelukt om de next te bestellen!

Inmiddels kan je dus ook de combinatie TV Complete + Internet Max omzetten naar een abonnement met de next. Bestellen via de website gaf een foutmelding, maar telefonisch is het binnen 5 minuten gelukt.

Volgens de vriendelijke meneer aan de telefoon verandert er verder niets aan het abonnement, volgens de website zou het echter 3 euro per maand extra gaan kosten + 20 euro activatiekosten. Wacht wel af wat er op de factuur verschijnt.

-- Edit:
Net de order bevestiging gekregen, geen 20 euro activatiekosten, wel 3 euro per maand meer gaan betalen. Dat zou ook gewoon de prijsverhoging kunnen zijn die sowieso al per 1-7 in zou gaan.

[Voor 17% gewijzigd door KRASH op 11-06-2019 14:47]

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 10:31
Zou het mogelijk zijn om een huidige abbo (in mijn geval alles in 1 tv compleet en internet max) naar alles in 1 max met next en dan bijvoorbeeld maand later terug te gaan naar mijn huidige abbo en next behouden?

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:48
Waarom zou je dat willen en bestel je niet direct internet Max en TV Complete Next?

• Notna

Notna

Where are you?®

Wtf; ben net een opgenomen programma aan het kijken. Krijg ik doodleuk een melding dat de Next nu MOET updaten. Kan de opname niet stoppen, kan de update niet pauzeren; nada.

Gelukkig duurde de update maar 2 minuten, maar ik moest de opname opnieuw starten en handmatig doorspoelen naar waar ik was gebleven.

Beetje absurd om het zo te pushen :')

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
Jay-B schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:15:
Waarom zou je dat willen en bestel je niet direct internet Max en TV Complete Next?
Ik moest van inet max en tv compleet naar complete of max pakket en geen combi. Nu heb ik max gekozen en dacht ik later de movie xl eraf te kunnen halen. Werd gister verteld dat dit dus niet kan en zitereen jaar aan vast.

Ondertussen krijg ik een nieuwe box ivm geen beeld. Heb geen zin om elke keerde box van stroom te moeten halen 8)7

Diablo 3 Profiel

• jongetje
Notna schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:
Wtf; ben net een opgenomen programma aan het kijken. Krijg ik doodleuk een melding dat de Next nu MOET updaten. Kan de opname niet stoppen, kan de update niet pauzeren; nada.

Gelukkig duurde de update maar 2 minuten, maar ik moest de opname opnieuw starten en handmatig doorspoelen naar waar ik was gebleven.

Beetje absurd om het zo te pushen :')
Haal je elke nacht de stroom eraf? Normaliter wordt een update namelijk in de nacht gedaan en dan krijg je de keer erna als je hem aanzet de melding dat een update is gedaan.

• jongetje
dbz1985 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:59:
Zou het mogelijk zijn om een huidige abbo (in mijn geval alles in 1 tv compleet en internet max) naar alles in 1 max met next en dan bijvoorbeeld maand later terug te gaan naar mijn huidige abbo en next behouden?
Je kunt ook bellen, via zelf samenstellen zijn namelijk ook alle combinaties mogelijk.

• Notna

Notna

Where are you?®

jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Haal je elke nacht de stroom eraf? Normaliter wordt een update namelijk in de nacht gedaan en dan krijg je de keer erna als je hem aanzet de melding dat een update is gedaan.
Nope, staat op medium power management ook.

• Plucky
  • Niet online
buddow schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:49:
[...]

welk abonnement had je? ik heb nog een erg oud basis abonnement (Z1) voor 50 euro per maand. Ik kan alleen over op de Next als ik abo neem van 67,50 (complete), dat is niet erg aantrekkelijk.. maar heb het ook nog niet aangedurfd om op te zeggen en te kijken wat er gebeurt.
TV Basis met internet complete, zonder bellen. Nu dus paar euro per maand meer kwijt (bruto) maar wel mediabox met bijhorende functionaliteiten en zenders.

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
Vanmorgen nogmaals gekeken en nu is het wel mogelijk om me abbonoment an te passen per maand. Nu heb ik dus tv complete en inet max. Ik zie wel dat er 20 euro activatie kosten bij komt. Dit was voorheen niet het geval als je online iets wijzigde aan het pakket. Hoe komt dat dit nu wel zo is voor een online handeling? @Anoniem: 647506

Diablo 3 Profiel

• jongetje
Kijk wel uit, elke wijziging met de Next resulteert in een jaarcontract!

• Notna

Notna

Where are you?®

jongetje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 06:56:
Kijk wel uit, elke wijziging met de Next resulteert in een jaarcontract!
Nee ? Waar haal je dat vandaan. Alleen als je daadwerkelijk veranderingen aan je contract maakt (e.g snelheid, extra toevoegingen etc.) ga je een nieuw contract aan. Als je enkel de Horizonbox met de Next omwisselt, gebeurt er niets met je contract. Sterker nog; ik heb alles hetzelfde gehouden, enkel de naam administratief om laten zetten naar 'Next Complete' en alles (inclusief de einddatum) is hetzelfde gebleven:
Producten

Internet Complete en TV Complete Next
Contractperiode:04/05/2011 - 04/05/2012
En dan hebben ze Film1 er ook nog eens uitgeknikkerd bij mij :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:30:
[...]

Dit zal bij iedereen verdwijnen, omdat het aanbod uit NL verdwijnt per 1 augustus 2019. Bron: https://www.totaaltv.nl/n...op-1-augustus-ook-online/

• Jay-B
[...]

Nee ? Waar haal je dat vandaan. Alleen als je daadwerkelijk veranderingen aan je contract maakt (e.g snelheid, extra toevoegingen etc.) ga je een nieuw contract aan. Als je enkel de Horizonbox met de Next omwisselt, gebeurt er niets met je contract. Sterker nog; ik heb alles hetzelfde gehouden, enkel de naam administratief om laten zetten naar 'Next Complete' en alles (inclusief de einddatum) is hetzelfde gebleven:
Jij hebt als vroege vogel het abonnement afgesloten er werd toen geen nieuw contract afgesloten. Met de officiële introductie (gisteren) ga je met een pakket waar een Next in zit een nieuw jaarcontract aan en indien je nog geen Next heb (en dus een levering van een nieuwe box nodig heb) komen hier ook de zogenoemde activatiekosten bij voor bestaande klanten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
[...]

[...]

Omdat ik gister heb gebeld. Ik heb dan wel de snelheid aangepast en resulteerde (zonder dat die persoon aan de telefoon het zei) in een jaarcontract. Ze hadden er direct maar even een telefoonnummer bij gedaan :? . De mensen aan de telefoon zijn meer gericht op het verkopen van een Vodafone abonnement en vragen of je ze en 9 of 10 wilt geven in de beoordeling. Ik heb liever dat ze je goed voorlichten...
Weer teruggebeld om het ongedaan te maken. Werd wel direct korting aangeboden bij het jaarcontract. Hopelijk resulteert dit nu niet in administratieve chaos....

• Phusebox
Jay-B schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:15:
[...]

Jij hebt als vroege vogel het abonnement afgesloten er werd toen geen nieuw contract afgesloten. Met de officiële introductie (gisteren) ga je met een pakket waar een Next in zit een nieuw jaarcontract aan en indien je nog geen Next heb (en dus een levering van een nieuwe box nodig heb) komen hier ook de zogenoemde activatiekosten bij voor bestaande klanten.
Beetje lame van Ziggo, ze hebben mij beloofd dat ik onder dezelfde voorwaarden kon bestellen eind deze maand. Dan hou je box maar fijn, ik geniet nog even van mijn 3 gratis smart cards.
Ga de horizon box ook opzeggen en dan bespaar ik weer wat op mijn abonnement.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Phusebox schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Beetje lame van Ziggo, ze hebben mij beloofd dat ik onder dezelfde voorwaarden kon bestellen eind deze maand. Dan hou je box maar fijn, ik geniet nog even van mijn 3 gratis smart cards.
Ga de horizon box ook opzeggen en dan bespaar ik weer wat op mijn abonnement.
Wel enigszins naïef om zo'n "belofte" als waarheid te beschouwen. Je weet zelf toch ook onderhand wel dat medewerkers vrijwel nooit over die informatie beschikken, simpelweg omdat die strategieën pas gedeeld worden met medewerkers op het moment dat ze starten en dan nog ben je afhankelijk van wie je te spreken krijgt. Het zou mooi zijn als dit anders was, maar helaas is dit wel de praktijk bij veel bedrijven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• AlexZuH
  • Laatst online: 25-05 10:50
Toevallig vandaag (eindelijk) de mail gehad dat 30 juni de testperiode (waar ik al sinds september in meedraai) ten einde komt. heel fijn, en de keus om inderdaad te bestellen. Maar nu komt de shitload aan rompslomp;

Ik moet de Next en bijbehorende modem gaan loshalen en retourneren (waarom is mij een raadsel, als ik exact dezelfde type apparatuur wil afnemen), mn HD Pace en Cisco modem weer terugplaatsen, een nieuw abbo afsluiten, incl de 19.95 aansluitkosten (voor wat, alles is al bekend op mijn adres, het enige is het doorgeven van nieuwe MAC Next en serienummer nieuw modem na ontvangst) en hier kan absoluut niets aan gedaan worden volgens de chat op de ziggo site zelf, die zijn deze week "op de vingers getikt" omdat er teveel aansluitkosten cadeau werden gedaan. Los daarvan gaat het nieuwe abbo (zonder vaste telefonie, had ik uit het verleden) mij wel 6 euro meer per maand kosten. En dan ben ik benieuwd of ik dan OOK mn CI module moet terugsturen en voor het nieuwe abbo ook een andere CI module moet gaan afwachten. Zo omslachtig...

• jongetje
AlexZuH schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:34:
Toevallig vandaag (eindelijk) de mail gehad dat 30 juni de testperiode (waar ik al sinds september in meedraai) ten einde komt. heel fijn, en de keus om inderdaad te bestellen. Maar nu komt de shitload aan rompslomp;
[...]
Zo omslachtig...
Serieus... Los van dat wij je hier niet mee kunnen helpen en de test besloten was. Is dit al de afgelopen 6 weken besproken op het besloten test forum...

• Crawl NL
  • Laatst online: 22:09
Rw9222 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:44:
[...]

Dit zal bij iedereen verdwijnen, omdat het aanbod uit NL verdwijnt per 1 augustus 2019. Bron: https://www.totaaltv.nl/n...op-1-augustus-ook-online/
Interessant dus. Ik heb ook een Power abonnement inclusief Film1. Abonnement zal dus met ingang van 1 augustus wat goedkoper worden. Wel jammer overigens, we keken vrij regelmatig wel een film via Film1.

• Jay-B
Was dat niet dat pakket waarbij Film1 'gratis' in het pakket zat? En waarom denk je dan dat de prijs naar benen gaat? Lijkt me niet...

• AlexZuH
  • Laatst online: 25-05 10:50
jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Serieus... Los van dat wij je hier niet mee kunnen helpen en de test besloten was. Is dit al de afgelopen 6 weken besproken op het besloten test forum...
Mooi man, dat kan ik niet ruiken, en heb ik dan ook niet gelezen. De enige reden dat ik hier nog op reageer is om aan te geven dat als je via de telefonische weg een bestelling doet, men deze adminstratiekosten gewoon eraf kan halen als men erom vraagt.

• hardware-lover
  • Niet online
Crawl NL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Interessant dus. Ik heb ook een Power abonnement inclusief Film1. Abonnement zal dus met ingang van 1 augustus wat goedkoper worden. Wel jammer overigens, we keken vrij regelmatig wel een film via Film1.
Het wordt niet goedkoper ben ik bang, maar je gaat ook geen kanalen kwijtraken zo te zien. ;)

https://www.totaaltv.nl/n...pt-abonnement-film1-weer/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 12:52
Ik had op 22 mei mijn contact (compleet pakket) weer verlengt voor 12 maanden, waarvan ik de eerste 6 maanden €29,95 betaal. (Per 01-07 zou het ingaan)

Toen was de Next nog niet vrij beschikbaar.
Nu net gebeld of ik de Next er nog bij kon krijgen. Dit was geen probleem en mijn korting komt ook niet te vervallen

Ik ben netjes geholpen wat betreft de nieuwe mediabox, hij zou er met 3-5 werkdagen moeten zijn :D

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01-2022
R-utger schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:33:
Ik had op 22 mei mijn contact (compleet pakket) weer verlengt voor 12 maanden, waarvan ik de eerste 6 maanden €29,95 betaal. (Per 01-07 zou het ingaan)

Toen was de Next nog niet vrij beschikbaar.
Nu net gebeld of ik de Next er nog bij kon krijgen. Dit was geen probleem en mijn korting komt ook niet te vervallen

Ik ben netjes geholpen wat betreft de nieuwe mediabox, hij zou er met 3-5 werkdagen moeten zijn :D
Die toezegging heb ik ook gehad. Vervolgens stond op de volgende factuur de hogere tarievenstructuur. Hierna telefonisch contact gehad waarna de medewerkster aan de telefoon de chatgesprekken nakeek en toegaf dat de korting (ten onrechte) was toegezegd. Ze zou het echter alsnog in orde maken in mijn situatie.

Denk je dat de rekening van deze maand correct is? Helaas. Ik heb dus zojuist het klachten-formulier ingevuld.

Mijn advies: zorg dat je de toezegging per chat hebt gekregen en laat per mail een uitdraai daarvan sturen. Anders wordt het lastig om naderhand je gelijk te krijgen vrees ik.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 12:52
Jewie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Die toezegging heb ik ook gehad. Vervolgens stond op de volgende factuur de hogere tarievenstructuur. Hierna telefonisch contact gehad waarna de medewerkster aan de telefoon de chatgesprekken nakeek en toegaf dat de korting (ten onrechte) was toegezegd. Ze zou het echter alsnog in orde maken in mijn situatie.

Denk je dat de rekening van deze maand correct is? Helaas. Ik heb dus zojuist het klachten-formulier ingevuld.

Mijn advies: zorg dat je de toezegging per chat hebt gekregen en laat per mail een uitdraai daarvan sturen. Anders wordt het lastig om naderhand je gelijk te krijgen vrees ik.
Ik ben er ook van op de hoogte dat de korting kan vervallen.
Maar ik heb expliciet navraag gedaan over de korting, ik zou deze behouden en er veranderende niks.
Ik wacht wel even af en zie het wel als de eerste nieuwe factuur binnen is.

Anders ga ik even stennis schoppen })

Maar word ook helemaal gek van de trage horizon box, dus wil hoe dan ook de next hebben.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Jay-B
Kortingen vervallen altijd wanneer je naar een nieuw pakket gaat. Tenzij je om wat voor reden dan ook opnieuw korting krijgt. Je kan nooit een lopende korting op je pakket behouden.

• Crawl NL
hardware-lover schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:32:
[...]

Het wordt niet goedkoper ben ik bang, maar je gaat ook geen kanalen kwijtraken zo te zien. ;)

https://www.totaaltv.nl/n...pt-abonnement-film1-weer/
Ik heb zojuist een email ontvangen dat mijn Alles in 1 Power abonnement wordt omgezet naar een Internet Complete en TV Complete abonnement. Onder het mom ‘we halen de bezem even door onze abonnementen structuur’. De prijs gaat omhoog met €2,50. Film1 daarintegen blijft wel gratis in het nieuwe pakket.

Nu hoef ik in ieder geval niet zelf mijn abonnement om te zetten om in aanmerking te komen voor de Next. Ik behoud Film1, scheelt toch €12,45.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Crawl NL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:30:
[...]

Ik heb zojuist een email ontvangen dat mijn Alles in 1 Power abonnement wordt omgezet naar een Internet Complete en TV Complete abonnement. Onder het mom ‘we halen de bezem even door onze abonnementen structuur’. De prijs gaat omhoog met €2,50. Film1 daarintegen blijft wel gratis in het nieuwe pakket.

Nu hoef ik in ieder geval niet zelf mijn abonnement om te zetten om in aanmerking te komen voor de Next. Ik behoud Film1, scheelt toch €12,45.
Gelukkig voor jou maakt Film1 een doorstart anders was het een stuk minder aantrekkelijk geweest..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
@ ZiggoWebcare Wat een drama. alleen maar tegenstrijdige info van Ziggo.

De klantenservice versus ziggo website:
klantenservice: "geen korting als je migreert naar alles in 1 complete" (ik heb nu nog alles in 1 plus trouwens)
website en bestelbevestiging: "eerste 4 maanden 50% korting"

website versus email over bestelling:
website: "bij complete krijg je de mediabox Next".
email van ziggo:"Uw bestelling wordt bezorgd: Wat ontvangt u precies? Installatiepakket Ziggo Mediabox XL"

Dus ik bel vanochtend opnieuw klantenservice met als eerste vraag of zij afspraken schriftelijk of per email kunnen bevestigen. antwoord is: "Nee die mogelijkheid hebben wij niet"
Dan heeft verdere communicatie ook geen zin meer, dus telefoongesprek beëindigd en nu maar per email gevraagd hoe het zit en als ik geen NEXT krijg dat ik mijn bestelling wil annuleren. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ben wel een beetje klaar met Ziggo.

Ik gebruik al jaren een Windows mediacenter met anysee tuners, maar die wordt een beetje oud en instabiel en ondersteuning Windows 7 gaat stoppen. De Mediabox next is het eerste apparaat wat volgens mij min of meer dezelfde gebruiksvriendelijkheid kan leveren, maar als ik die niet op een normale manier kan krijgen is het exit ziggo, dan gaan we toch maar naar VDSL.

update:
Mail van klantenservice:

"Je hebt als bestaande klant een bestelling via onze site gedaan. De bestelling is opgevoerd, maar allereerst al zonder de korting. Je hebt het goed gezien, bij de bestelling wordt een Mediabox XL geleverd en niet de Mediabox Next. Sorry.

Omdat je duidelijk aangeeft de bestelling te willen annuleren, wanneer je niet de Mediabox Next krijgt, heb ik de bestelling met nummer WSL9689639 geannuleerd."

Nou duidelijk dus Ziggo wil mij graag kwijt als klant.
Heeft iemand suggesties voor een alternatieve provider met een TV kastje dat vergelijkbaar is qua functionaliteit met een Windows mediacenter?

[Voor 20% gewijzigd door wlmpie op 20-06-2019 13:45. Reden: aanvulling over huidige abonnement en mail van klantenservice]

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 13:58
Laguna schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:15:
Gelukkig voor jou maakt Film1 een doorstart anders was het een stuk minder aantrekkelijk geweest..
Heb je daar een bron van? En blijft Film1 dan bij Ziggo.

Ook ik heb nog steeds Film1 gratis overgehouden vanuit mijn Alles-in-1-Power pakket, welke ik al weer enkele jaren geleden omzette naar Compleet. Ook al maak ik er niet veel gebruik van, het is gratis en leuk om te hebben. ;)

Edit: Een bron al gevonden in de vorm van TotaalTV ;)

[Voor 5% gewijzigd door RicoK op 20-06-2019 14:55]

• Martinusz
wlmpie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:28:
@ ZiggoWebcare Wat een drama. alleen maar tegenstrijdige info van Ziggo.

De klantenservice versus ziggo website:
klantenservice: "geen korting als je migreert naar alles in 1 complete" (ik heb nu nog alles in 1 plus trouwens)
website en bestelbevestiging: "eerste 4 maanden 50% korting"

website versus email over bestelling:
website: "bij complete krijg je de mediabox Next".
email van ziggo:"Uw bestelling wordt bezorgd: Wat ontvangt u precies? Installatiepakket Ziggo Mediabox XL"

Dus ik bel vanochtend opnieuw klantenservice met als eerste vraag of zij afspraken schriftelijk of per email kunnen bevestigen. antwoord is: "Nee die mogelijkheid hebben wij niet"
Dan heeft verdere communicatie ook geen zin meer, dus telefoongesprek beëindigd en nu maar per email gevraagd hoe het zit en als ik geen NEXT krijg dat ik mijn bestelling wil annuleren. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ben wel een beetje klaar met Ziggo.

Ik gebruik al jaren een Windows mediacenter met anysee tuners, maar die wordt een beetje oud en instabiel en ondersteuning Windows 7 gaat stoppen. De Mediabox next is het eerste apparaat wat volgens mij min of meer dezelfde gebruiksvriendelijkheid kan leveren, maar als ik die niet op een normale manier kan krijgen is het exit ziggo, dan gaan we toch maar naar VDSL.

update:
Mail van klantenservice:

"Je hebt als bestaande klant een bestelling via onze site gedaan. De bestelling is opgevoerd, maar allereerst al zonder de korting. Je hebt het goed gezien, bij de bestelling wordt een Mediabox XL geleverd en niet de Mediabox Next. Sorry.

Omdat je duidelijk aangeeft de bestelling te willen annuleren, wanneer je niet de Mediabox Next krijgt, heb ik de bestelling met nummer WSL9689639 geannuleerd."

Nou duidelijk dus Ziggo wil mij graag kwijt als klant.
Heeft iemand suggesties voor een alternatieve provider met een TV kastje dat vergelijkbaar is qua functionaliteit met een Windows mediacenter?
Je kunt toch gewoon het Complete Next abonnement bestellen, kan gewoon via de site.

• wlmpie
Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:31:
[...]

Je kunt toch gewoon het Complete Next abonnement bestellen, kan gewoon via de site.
Dat heb ik ook gedaan met bovenstaand resultaat. Schiet mij maar lek ik snap er niets meer van.

• Martinusz
wlmpie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:33:
[...]

Dat heb ik ook gedaan met bovenstaand resultaat. Schiet mij maar lek ik snap er niets meer van.
Mocht je twitter hebben, probeer de webcare daar, die zijn over het algemeen wat sneller van begrip en kunnen best wat doorvoeren ;)
Als jij de Complete Next abbo besteld, dan hoor je natuurlijk de Next te krijgen en niet de Mediabox XL.
Misschien komt het doordat je op een oud plus abbo zit? Dat ze eerst naar Complete moeten migreren en daarna pas naar Next, maar goed, dat zouden ze ook op de achtergrond moeten kunnen doen natuurlijk.

zie alleen deze waarschuwing op hun site:
Heb je naast de Mediabox XL een Extra Mediabox XL in huis? Dan is het helaas nog niet mogelijk om de Mediabox Next te bestellen. Houd ziggo.nl in de gaten.
Anders zou je toch gewoon de Next moeten krijgen, volgens mij zouden ze de mediabox XL helemaal niet meer willen uitleveren.

[Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 20-06-2019 15:37]

• wlmpie
Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Mocht je twitter hebben, probeer de webcare daar, die zijn over het algemeen wat sneller van begrip en kunnen best wat doorvoeren ;)
Als jij de Complete Next abbo besteld, dan hoor je natuurlijk de Next te krijgen en niet de Mediabox XL.
Misschien komt het doordat je op een oud plus abbo zit? Dat ze eerst naar Complete moeten migreren en daarna pas naar Next, maar goed, dat zouden ze ook op de achtergrond moeten kunnen doen natuurlijk.
Ik kan nog wel een hoop moeite hierin gaan steken maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ziggo is al jaren een administratieve puinhoop. Al sinds de Casema tijd heb ik slechte ervaringen met die club.

(Ze hebben mij zelfs eens onterecht een incasso bureau op de nek gestuurd, compleet met BKR-dreigementen, voor een abonnement van het huis waar we 5 jaar eerder waren verhuisd wat nog op onze naam zou staan. Gelukkig hadden wij de verhuisbevestiging bewaard want hun eigen administratie bleek een puinhoop).

Ben voor internet indertijd overgestapt naar xs4all, alleen was adsl zo traag dat we toch maar zijn overgestapt naar Ziggo. Maar inmiddels is er bij ons in de wijk ook vdsl dus gaan we dat denk ik maar weer proberen.

Of zitten er bij de twitter webcare wel mensen met wie je duidelijke en bindende afspraken kunt maken zonder dat het achteraf weer allemaal anders blijkt te zijn?
Verder heb ik ook een beetje een aversie tegen bedrijven waarbij je alleen fatsoenlijk behandeld wordt als je ze openbaar gaat schandpalen. Zolang je het niet aan de grote klok hangt kun je blijkbaar in de stront zakken wat hun betreft. Helaas vrees ik dat het bij de andere providers net zo werkt, dus tjonge jonge wat een vermoeiend gedoe zeg.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:36
wlmpie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Ik kan nog wel een hoop moeite hierin gaan steken maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ziggo is al jaren een administratieve puinhoop. Al sinds de Casema tijd heb ik slechte ervaringen met die club.

(Ze hebben mij zelfs eens onterecht een incasso bureau op de nek gestuurd, compleet met BKR-dreigementen, voor een abonnement van het huis waar we 5 jaar eerder waren verhuisd wat nog op onze naam zou staan. Gelukkig hadden wij de verhuisbevestiging bewaard want hun eigen administratie bleek een puinhoop).

Ben voor internet indertijd overgestapt naar xs4all, alleen was adsl zo traag dat we toch maar zijn overgestapt naar Ziggo. Maar inmiddels is er bij ons in de wijk ook vdsl dus gaan we dat denk ik maar weer proberen.

Of zitten er bij de twitter webcare wel mensen met wie je duidelijke en bindende afspraken kunt maken zonder dat het achteraf weer allemaal anders blijkt te zijn?
Verder heb ik ook een beetje een aversie tegen bedrijven waarbij je alleen fatsoenlijk behandeld wordt als je ze openbaar gaat schandpalen. Zolang je het niet aan de grote klok hangt kun je blijkbaar in de stront zakken wat hun betreft. Helaas vrees ik dat het bij de andere providers net zo werkt, dus tjonge jonge wat een vermoeiend gedoe zeg.
Probeer het eerst even via twitter dat wil soms wel eens helpen.
Wil je het netjes doen doe het dan even via een DM op twitter.

Bij mij gaat het meestal goed

2250 WP Zuid PVoutput

• Martinusz
[...]

Dat zeg ik net, via twitter webcare zitten naar mijn idee "betere" mensen dan achter de standaard klantenservice telefoon/chat. Je hoeft niet openbaar te schreeuwen voordat ze het uitzoeken, gewoon even hun volgen, even bericht aan hen sturen en ze zullen via DM naar meer informatie vragen wat er aan de hand is. Tot nu toe altijd alles via webcare geregeld en ging altijd goed :)

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
[knip]

[knip]
Wat mij betreft wel.

Ik heb ruim een uur aan de telefoon gehangen met de telefonische klantenservice om iets omgezet te krijgen wat ik via Twitter eerder al (via DM) had afgesproken. Alles zou daarna in orde zijn, maar niets was minder waar. Dit was niet de schuld van die klanten-service medewerker, maar van de afdeling die zijn aangegeven wijzigingen had moeten verwerken. Zonde van de tijd dus.

Een extra berichtje naar het Twitter team, de volgende dag alles in orde.

Testing, one, two ...

• Jay-B
[...]

Heb je een link naar de pagina waar je deze actie besteld hebt. Zo ver ik kan zien loopt er helemaal geen actie van 4 maanden voor 50% en ook zijn de pakketten zonder Next niet te bestellen. Het lijkt er meer op dat je op een oude pagina zat ofzo.

• wlmpie
Jay-B schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:
[...]

Heb je een link naar de pagina waar je deze actie besteld hebt. Zo ver ik kan zien loopt er helemaal geen actie van 4 maanden voor 50% en ook zijn de pakketten zonder Next niet te bestellen. Het lijkt er meer op dat je op een oude pagina zat ofzo.
hier een screenshot, toch echt van gisteren en die 50% korting voor 4 maanden stond ook op mijn bestelbevestiging.

https://1drv.ms/u/s!AsetK-A_ofZUj_09asnwWY2-UjfiYA

• Crawl NL
Crawl NL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:30:
[...]

Gebeld en blijkt dat ik een Internet/TV Complete krijg zonder de Next. Vanuit dit pakket dus geen Next. So be it, ik ga Film1 niet opgeven voor een nieuwe mediabox :)

• Notna

Notna

Where are you?®

Crawl NL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Gebeld en blijkt dat ik een Internet/TV Complete krijg zonder de Next. Vanuit dit pakket dus geen Next. So be it, ik ga Film1 niet opgeven voor een nieuwe mediabox :)
Die ga je toch per augustus automatisch opgeven, dus ik snap die redenatie niet zo...

https://www.homecinemamag...on-demand-per-1-augustus/

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:18
Notna schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:06:
[...]

Die ga je toch per augustus automatisch opgeven, dus ik snap die redenatie niet zo...

https://www.homecinemamag...on-demand-per-1-augustus/
Achterhaald door doorstartnieuws...

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:49

Peetman

Tjah....

Wij hebben de mediabox halverwege mei gekregen als vervanging voor de Horizonbox met problemen. Mail gehad met bevestiging waarin staat dat de kosten gelijk bleven.
Factuur van juni klopte echter niks van. Voor de halve maand mei plus juni rekenen ze ruim 16 euro meer en over juli betalen we naast het normale abonnementsbedrag van 67 euro ook nog 9,48 vanwege bellen in alles in 1 complete 8)7 .

Dus maar even gebeld, medewerkster gaf eerst 3 keer aan dat dat was ivm afsluiten nieuw abonnement heeft ze uiteindelijk toch contact opgenomen met een andere afdeling. Uiteindelijk krijgen we 26 euro terug op de volgende rekening.
Dus let goed op je facturen als je de box hebt gekregen als vervanging.

• Jay-B
Bij de overgang naar een nieuw pakket heb je een gebroken factuur. Dit wordt altijd automatisch weer rechtgezet op de volgende factuur. Waarschijnlijk klopt je factuur gewoon maar kan je dit pas goed zien op je volgende factuur. Waarschijnlijk werd die 26 euro dus sowieso al weer verrekend op de volgende factuur. Ik had exact hetzelfde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wlmpie
Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Dat zeg ik net, via twitter webcare zitten naar mijn idee "betere" mensen dan achter de standaard klantenservice telefoon/chat. Je hoeft niet openbaar te schreeuwen voordat ze het uitzoeken, gewoon even hun volgen, even bericht aan hen sturen en ze zullen via DM naar meer informatie vragen wat er aan de hand is. Tot nu toe altijd alles via webcare geregeld en ging altijd goed :)
Vandaag gechat met twitter webcare via DM, ze deden wel hun best om het probleem te snappen en hebben eea uitgezocht, maar nul resultaat. Ik kan wel een next krijgen mits ik de hoofdprijs betaal en weer een jaarcontract afsluit. Doei ziggo, ik ga naar kpn of xs4all.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11-2022
Begin mei had ik contact met Ziggo, omdat ik had gelezen dat Film1 per 1 aug. (Via Sony) zou stoppen,
en ik nog een Power alles in een abonnement heb met gratis Film1 in het pakket.
Dus de vraag luiden, komt er nog een vervangend product voor Film1, en kom ik met mijn huidige
Power abo. ook in aanmerking voor een vervanging naar de nieuwe Next tuner?

Maar omdat Film1 pas per 1 augustus 2019 zou stoppen (en uiteraard nadat ze eerst hadden
geprobeerd om mijn meteen een nieuw abo. aan te smeren - maar dan uiteraard zonder mijn
huidige gratis Film1 pakket) kwamen we al snel tot de conclusie dat ik mijn huidige abo. dan beter
nog even kon laten doorlopen, en voor de Next zouden ze mij meteen op een pre-order lijst zetten.

Van de week werd echter bekend dat Film1 bij Ziggo een doorstart zou maken.
Maar van de beloofde Pre-order lijst heb ik verder nooit meer iets van vernomen!!!
Ondanks dat de omruiling van de Horizon decoders hier en daar al volop van start is gegaan.
Dus een gemaakte belofte nakomen is wederom ook weer niet ziggo zijn beste kant ;)

Intussen heb ik ook de eenzijdige service mail van Ziggo gehad dat mijn oude Power pakker
halverwege Juli zal worden omgezet naar het nieuwe compleet pakket.
Maar nu gelukkig nog wel inclusief de gratis Film1.
Maand bedrag wordt nu dan wel meteen € 2,50 duurder, maar alla dat terzijde :)

Maar waarom dan niet meteen ook een omruil naar de nieuwe Next decoder?
Want dit is dan toch eigenlijk ook meteen "danwel eenzijdig door Ziggo geregeld" een geheel nieuwe abonnement vorm...

Ik lees in voorgaande berichten in dit forum dat je dan weer zelf de omruiling in gang moet zetten,
maar dan krijg je zogenaamd wederom een nieuw jaar contract, en ben je daarmee ook meteen je
oude rechten "In mijn geval dus de gratis Film1" kwijt. En dat alles nog afgezien van de eventuele
nieuwe "extra" activatie kosten voor het nieuwe Next abo?

Ik ben al jaren klant van UPC en nu Ziggo, maar evengoed moet je dus weer eerst een nieuw jaar
contract aangaan en € 20.00 aansluitkosten betalen 8)7 Alsof ik nu (als ze eindelijk na jaren met
een goede vervanger voor de Horizon box op de proppen komen) ik wel ineens binnen een jaar zou opstappen... |:(

Dus dan houd ik de oude horizon xl box dan nog wel even aan tot na 1 augustus.
Want dan is het intussen vast ook al meer duidelijk qua informatie over de Film1 doorstart.
En dan meld ik anders wel weer een maand later de oude horizon xl decoder gewoon op storing.
Want ik begreep dat de huidige xl box zo goed als uitgefaseerd is en binnenkort in z'n geheel niet
meer zal worden uitgeleverd. Dus dan hoop ik dat de Next dan ook als standaard vervanger om
de hoek komt kijken.

[Voor 86% gewijzigd door Marinus-Roro op 24-06-2019 19:29. Reden: Kleine schoonheids foutjes.]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is bestemd voor het bespreken van het bestelproces en de wachtrij voor de Ziggo Next mediabox.
Voor ervaringen met / specificaties van de Next mediabox, zie dit topic: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee