Bij zowel lineaire tv, opnames als Netflix zou een dergelijke terugval niet op moeten treden. Bij mij is bij alle drie de beeldkwaliteit constant en zeer goed. Bij mij is de Next box ook bekabeld aangesloten en daarnaast gebruik ik een zeer goede Ziggo ‘certified’ coax kabel (van 10m lengte).superduper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:52:
[...]
Het werkt allemaal inderdaad goed en vlotjes. Wel valt me op dat de beeldkwaliteit soms erg terugvalt en er duidelijk compressie artefacten te zien zijn. Dit is zowel bij linaire TV, bij opnames is het veel erger, maar dat was te verwachten. Ook treedt het vaker op bij Netflix dan wanneer ik Netflix via de TV app kijk. De box is aangesloten op een gigabit wired verbinding en alle diagnostics zijn goed en op max.
@superduper je bent niet de enige die dat ervaart, zie kruila in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next" (dat is tevens het topic waar je moet zijn om ervaringen te delen).
Ik heb het zelf ook al een aantal keer gemerkt, Ziggo is ervan op de hoogte.
Netflix staat hier overigens buiten lijkt mij (andere techniek), daar zou dat niet mogen/kunnen voorkomen.
Ik heb het zelf ook al een aantal keer gemerkt, Ziggo is ervan op de hoogte.
Netflix staat hier overigens buiten lijkt mij (andere techniek), daar zou dat niet mogen/kunnen voorkomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 23-06-2020 14:41 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
zijn er nog mensen die het goedkoopste abbonement hebben en toch een Next settopbox?
Ik betaal nu 53 euro voor het internet STart en Tv start pakket inclusief extra smartcard.
Aangezien ik over ben naar een 4K TV wil ik toch eigenlijk de smartcard de deur uit doen en overstappen naar de Next, echter wil ik niet naar een abbo van 60 euro of meer...
iemand tips?
Ik betaal nu 53 euro voor het internet STart en Tv start pakket inclusief extra smartcard.
Aangezien ik over ben naar een 4K TV wil ik toch eigenlijk de smartcard de deur uit doen en overstappen naar de Next, echter wil ik niet naar een abbo van 60 euro of meer...
iemand tips?
@NL_Scratch Voor dat ene kanaal in 4K hoef je de Next niet te nemen. De andere zenders zijn gewoon 1080i of minder dus je schiet er weinig mee op.
Niet het goedkoopste, maar Complete met 2 Next'sNL_Scratch schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:31:
zijn er nog mensen die het goedkoopste abbonement hebben en toch een Next settopbox?
Hier ook een complete abbo met de Next..ook op het juiste moment aangevraagd.
Baal er alleen nu wel van dat ik niet kan verlengen met een x aantal maanden korting, gezien je dan de Next weer moet inleveren... Zit allang over me Eerste jaar heen
Baal er alleen nu wel van dat ik niet kan verlengen met een x aantal maanden korting, gezien je dan de Next weer moet inleveren... Zit allang over me Eerste jaar heen
Heb je het al geprobeerd dan? Want mij is dit wel gelukt (3 maanden korting met complete abo).TripleQ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:11:
Hier ook een complete abbo met de Next..ook op het juiste moment aangevraagd.
Hebben verder ook meer mensen nog steeds last van het feit dat de next box steeds de resolutie terug zet naar 1080? Lijkt ie bij mij om de paar dagen te doen.
Is het nu al mogelijk een tweede Mediabox Next aan te vragen? Ik wordt dat geklooi met die Ziggo Go app zo zat!!
Dat antwoord zal je het snelst via de Ziggo klantenservice kunnen krijgen?dolopfriet schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:52:
Is het nu al mogelijk een tweede Mediabox Next aan te vragen? Ik wordt dat geklooi met die Ziggo Go app zo zat!!
Met de ZiggoGo app bedoel je degene voor mobiel?
Testing, one, two ...
Zijn er hier nog mensen die dit recentelijk voor elkaar hebben gekregen? En wat is dan het goedkoopste abbo wat je kunt krijgen mét de Next ? Familie heeft om wat hulp gevraagd :-)meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:57:
[...]
Gisteren ben ik akkoord gegaan met een verlengingsaanbod van 3 x 34,95 euro voor Alles-in-1 Complete Next (daarna 69,50 euro p/m). Mij werd verteld dat ze sinds kort dit abonnement weer intern in het systeem kunnen selecteren (via de website kan deze optie nog niet gekozen worden). Ik heb zo'n vermoeden dat als je een andere medewerker treft er wel meer mogelijk is.
Mijn advies: selecteer in het keuzemenu de optie voor opzeggingen. Niet dat je daadwerkelijk wil opzeggen, maar zij hebben meer bevoegdheden en kun je gelijk praten over een leuk verlengingsaanbod. De eenmalige 20 euro werd mij niet in rekening gebracht (in principe wel, maar krijg dan eenmalig een extra 20 euro korting).
Het goedkoopste abonnement is op dit moment het duurste abonnement. Gezien de huidige ontwikkeling dat ze de Next software uitrollen naar de Horizon/XL apparaten zie ik daar niet snel verandering in komen.GertJan2012 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Zijn er hier nog mensen die dit recentelijk voor elkaar hebben gekregen? En wat is dan het goedkoopste abbo wat je kunt krijgen mét de Next ? Familie heeft om wat hulp gevraagd :-)
Antwoord Ja op je eerste vraag. ik heb 3 maanden 50% korting gekregen. Heb al een next box dus dar geen ervaring mee.GertJan2012 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Zijn er hier nog mensen die dit recentelijk voor elkaar hebben gekregen? En wat is dan het goedkoopste abbo wat je kunt krijgen mét de Next ? Familie heeft om wat hulp gevraagd :-)
En wat bedoel je dan precies ? Je hebt Ziggo gebeld en toen aangegeven dat je wilde opzeggen ? Welk abonnement heb je dan nu gekregen met 3 maanden 50% korting ?Richard89 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Antwoord Ja op je eerste vraag. ik heb 3 maanden 50% korting gekregen. Heb al een next box dus dar geen ervaring mee.
Ik heb aangegeven dat ik andere aanbiedingen heb gezien welke mij wel bevielen (is ook echt zo overigens) en dat ik niet tevreden ben over de wifi etc. en dat dat de reden is dat ik twijfel.GertJan2012 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:19:
[...]
En wat bedoel je dan precies ? Je hebt Ziggo gebeld en toen aangegeven dat je wilde opzeggen ? Welk abonnement heb je dan nu gekregen met 3 maanden 50% korting ?
Wilde eigenlijk kijken of ik een deal kon maken met de mesh devices waar nu overal mee geadverteerd wordt, maar dat konden ze helaas niet doen. wel ter verbetering een andere wifi access point ontvangen waar ik geen maandelijkse kosten voor hoef te betalen.
Daar bovenop kreeg ik 3 maanden korting op mijn huidige abo (complete pakket).
Wifi is nog steeds niet he-le-maal top, maar in ieder geval stuk beter.
Moet overigens als je de korting accepteert wel weer een jaarcontract afsluiten.
Ik heb ook vorige week mijn abonnement verlengd. Tv compleet + 250/20 internet met Mediabox XL. Gebeld met de mededeling dat ik naar glasvezel wilde (keuzemenu opzegging). Even met de dame in kwestie gebabbeld en aangeven dat ik op de media box XL na (dat ding zapt veels te traag) best tevreden was. Ik kreeg daarna de aanbieding voor 6 maanden 20 euro korting en een media box next. Betaal nu 6 maanden 48,- en daarna 68,50. Volgend jaar maar weer eens bellen.
Media box next is inmiddels binnen en geïnstalleerd. Wat een verademing ten opzichte van de XL zeg!
Media box next is inmiddels binnen en geïnstalleerd. Wat een verademing ten opzichte van de XL zeg!
Needolopfriet schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:52:
Zojuist mijn abonnement verlengd (van Start naar Complete Tv +internet (geen vast bellen) 250/25. Gebeld met de mededeling dat ik naar andere aanbieder wilde overstappen (keuzemenu opzegging). Even met de beste jongeman gekletst en aangegeven dat ik slechte wifi ontvangst heb. Ik kreeg daarna de aanbieding voor 6 maanden 35 euro korting en een Media box next. Betaal nu 6 maanden 33,50,- en daarna 68,50. Tevens ontvang ik gratis 3 smart wifi boosters (en mijn huidige wifi booster retour minus 2 euro per maand). Volgend jaar maar weer eens bellen.
@batelaaj N.a.v. jouw post ging ik eens de Ziggo pagina bekijken. Omdat bij het Complete pakket nog altijd de Mediabox XL wordt geleverd, hoop ik dat je geluk hebt en dat je inderdaad de Next krijgt. Heb je al de bevestiging per e-mail ontvangen?
@batelaaj
Heb het echt niet voor elkaar gekregen wat jij hebt. Klinkt ook wel te goed om waar te zijn..
Als ik uitreken wat jij betaald:
33,50 * 6
68,50 * 6
= 612,- per jaar (als daar nog 12x2 euro af gaat zit je op 600,-)
Wat een korting man! Heb je goed voor elkaar gekregen.. En dan ook nog 3 WiFi boosters erbij!
Wat ik wel voor elkaar gekregen heb zojuist is dit:
TV Complete + Mediabox Next
68 per maand en dan 9 maanden 20 euro korting.
Dus:
432,- (9 x 48)
204,- (3 x 68)
= 636,-
Heb het echt niet voor elkaar gekregen wat jij hebt. Klinkt ook wel te goed om waar te zijn..
33,50 * 6
68,50 * 6
Wat een korting man! Heb je goed voor elkaar gekregen.. En dan ook nog 3 WiFi boosters erbij!
Dus:
432,- (9 x 48)
204,- (3 x 68)
= 636,-
Bevestiging inderdaad ontvangen. Normaal gesproken wordt de Next inderdaad niet bij dit abonnement geleverd, maar de max abo vind ik te duur (ook zo aangegeven). Daar kunnen ze dus wel wat in tegemoet komen.RicoK schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:55:
@batelaaj N.a.v. jouw post ging ik eens de Ziggo pagina bekijken. Omdat bij het Complete pakket nog altijd de Mediabox XL wordt geleverd, hoop ik dat je geluk hebt en dat je inderdaad de Next krijgt. Heb je al de bevestiging per e-mail ontvangen?
Klopt! maar ik betaal gewoon 612 hoor op jaarbasis. Ik betaalde al 2 euro per maand voor de wifi booster in mijn Smart abonnement a 55,50 per maand dus daar hoef ik niet meer voor te betalen.g00gle schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:22:toon volledige bericht
@batelaaj
33,50 * 6
68,50 * 6
Dus:
432,- (9 x 48)
204,- (3 x 68)
= 636,-
Serieus? Jaar later nog steeds de XL box bij Complete?
Ik wil Complete aanvragen op een nieuw adres, maar dan moet ik hetzelfde trucje uithalen als @batelaaj Probleem is alleen dat wij een nieuwe abo aanvragen en hij verlengt. Misschien gaan ze dan moeilijk doen?
Ik wil Complete aanvragen op een nieuw adres, maar dan moet ik hetzelfde trucje uithalen als @batelaaj Probleem is alleen dat wij een nieuwe abo aanvragen en hij verlengt. Misschien gaan ze dan moeilijk doen?
Ziggo heeft een heel magazijn vol van die (refurbished) dingen en vind het blijkbaar zonde om ze af te schrijven (ook al kosten ze enorm veel energie in gebruik, zeker in vergelijking met de Next, alleen daar heeft Ziggo geen last van).chim0 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 05:49:
Serieus? Jaar later nog steeds de XL box bij Complete?
Verbaasd mij persoonlijk dat mensen zo blij zijn met de Next. Ik begrijp wel dat cloud-opnames erg handig zijn maar zolang je maar 1 next mag, heeft dit nog veel minder toegevoegde waarde. Bij zo goed als alle andere providers kun je op elk TV kastje de opnames terugkijken. En Ziggo die altijd voorop liep op TV gebied zit daarmee nu opeens op een achterstand en blijven de oude apparatuur net zo lang uitmelken zolang klanten dit OK vinden. Is toch al bijzonder dat zoveel mensen (terwijl iedereen roept niet naar al die extra zenders te kijken en meer op on-demand streaming diensten zit) toch een best duur TV abonnement nemen voor een Next. Scheelt tussen de 20euro (bij internet start) en 16,50 a 17euro (bij internet compleet en max) per maand. Dat vind ik best veel geld voor een Next. Het Movies en series pakket kost namelijk 11,95 per maand (eerste 12 maanden gratis). Dan kost de Next je dus minimaal 5euro per maand (ALS je al voor Movies en Series zou betalen)... is het alleen om de Next te doen is het dus nog een factor 4 duurder.
[ Voor 57% gewijzigd door jongetje op 15-02-2021 08:37 ]
kleine bump:
Het is ons vandaag ook gelukt om een complete pakket met de Next te krijgen. Daarnaast 9 maanden 20EUR korting. De insteek was of een next box, of een andere provider. We zijn tevreden over ons internet maar die horizonXL bak is een gedrocht van een mediabak.
eerste 9 maanden 48EUR/maand
laatste 3 maanden 68EUR/maand
12 maanden 250Mbit internet (hadden we reeds)
Dus:
9 x 48 = 432
3 x 68 = 204
20 euro aansluitingskosten (die zijn helaas verplicht)
TOTAAL:
656 voor een jaar.
Het aanbod dat we kregen van Tmobile was voor 1000Mbit en interactieve tv voor 670EUR voor 12 maanden. Gezien we nu niet perse hoeven over te stappen zijn we ingegaan op dit ziggo aanbod.
Dit aanbod krijg je als je kiest voor 'opzeggen' in het keuzemenu en het eerste aanbod dat ze doen weigert. Wij doen dit telefoontje elk jaar.
Het is ons vandaag ook gelukt om een complete pakket met de Next te krijgen. Daarnaast 9 maanden 20EUR korting. De insteek was of een next box, of een andere provider. We zijn tevreden over ons internet maar die horizonXL bak is een gedrocht van een mediabak.
Dus:
9 x 48 = 432
3 x 68 = 204
TOTAAL:
656 voor een jaar.
Het aanbod dat we kregen van Tmobile was voor 1000Mbit en interactieve tv voor 670EUR voor 12 maanden. Gezien we nu niet perse hoeven over te stappen zijn we ingegaan op dit ziggo aanbod.
Dit aanbod krijg je als je kiest voor 'opzeggen' in het keuzemenu en het eerste aanbod dat ze doen weigert. Wij doen dit telefoontje elk jaar.
Krijg net een mail van Ziggo dat er een update aankomt voor de Next. Versie nummer 4.30:
Nieuw in deze update
Programma’s van de publieke omroep kijken wordt nog makkelijker met de NPO-app. Je start de app nu ook via kanaal 152 op je tv.
Verbeterd in deze update
Het kwam weleens voor dat je een lege pagina te zien kreeg wanneer je na het zoeken van een programma terugging naar de zoekresultaten. Dat is opgelost, je komt nu weer terug waar je gebleven was.
Love Nature (kanaal 205) werd niet altijd in 4K-kwaliteit weergegeven. Heb je een 4K-televisie? Dan zie je Love Nature nu weer in de hoogst denkbare kwaliteit.
In enkele situaties kon je foutcode CS4200 krijgen bij het bestellen van een On Demand-programma of dagpas. Dat zal nu niet meer gebeuren.
De tekst in de knop ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames’ was erg lang. Dat hebben we aangepast.
Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen kon het voorkomen dat de mediabox langere tijd niet reageerde op de afstandsbediening. Dat is nu verholpen.
Nieuw in deze update
Programma’s van de publieke omroep kijken wordt nog makkelijker met de NPO-app. Je start de app nu ook via kanaal 152 op je tv.
Verbeterd in deze update
Het kwam weleens voor dat je een lege pagina te zien kreeg wanneer je na het zoeken van een programma terugging naar de zoekresultaten. Dat is opgelost, je komt nu weer terug waar je gebleven was.
Love Nature (kanaal 205) werd niet altijd in 4K-kwaliteit weergegeven. Heb je een 4K-televisie? Dan zie je Love Nature nu weer in de hoogst denkbare kwaliteit.
In enkele situaties kon je foutcode CS4200 krijgen bij het bestellen van een On Demand-programma of dagpas. Dat zal nu niet meer gebeuren.
De tekst in de knop ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames’ was erg lang. Dat hebben we aangepast.
Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen kon het voorkomen dat de mediabox langere tijd niet reageerde op de afstandsbediening. Dat is nu verholpen.
Bedankt voor je post. Met dat in het achterhoofd heb ik ook exact dezelfde korting + nextbox kunnen krijgen. Echter hoefde ik de eenmalige kosten van €20.- niet te betalen.
drmadi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:01:toon volledige bericht
kleine bump:
Dus:
9 x 48 = 432
3 x 68 = 204
TOTAAL:
656 voor een jaar.
Netjes verwezen naar verhalen over deze aanbieding en ook 9 maanden €20 korting en de Next bij Internet Max,TV compleet en bellen.
Ik heb net geprobeerd de Next te krijgen bij een Complete abonnement, bij mij was het een harde nee.
Kan je niet gewoon het Max abonnement afsluiten en een maandje later naar complete downgraden?
MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch series 9 - iPad Pro M1 11" 2021
Nee, dan lever je de Next gewoon in.Maikjuh schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:55:
Kan je niet gewoon het Max abonnement afsluiten en een maandje later naar complete downgraden?
Serieus? Niet verwacht dat ze die kosten over hebben om maar de mediabox xl kwijt te komen…
MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch series 9 - iPad Pro M1 11" 2021
Maikjuh schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:55:
Nee dat klopt niet. Als je via mijn Ziggo je abonnement aanpast dan kan je de Next gewoon houden. Overigens is de Next nu op de website ook weer beschikbaar onder TV Complete. Bespaar je de moeite
[ Voor 25% gewijzigd door Jay-B op 01-07-2021 10:06 ]
Ik zag het inderdaad! DankjeJay-B schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:05:
[...]
[...]
Nee dat klopt niet. Als je via mijn Ziggo je abonnement aanpast dan kan je de Next gewoon houden. Overigens is de Next nu op de website ook weer beschikbaar onder TV Complete. Bespaar je de moeite
Dat is fijn!!Jay-B schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:05:
Overigens is de Next nu op de website ook weer beschikbaar onder TV Complete. Bespaar je de moeite
Ik ben van kabel start naar complete gegaan met de Next box.
Had een oude kleine CRT en heb nu 55"4K.
Tsja dan ziet SD beeld er domweg niet uit.
Bij de overstap van pakket kabel naar complete nog net 15 euro korting kunnen krijgen.
Bizar dat als je al bijna 15 jaar klant bent je wel verplicht word een nieuw jaar abonnement te moeten afsluiten, maar vrijwel geen korting kan krijgen.
Als ik zou overstappen naar de horizonbox had ik geen jaarcontract hoeven nemen.
Maar daar hoor ik zoveel horror verhalen over, dat ik die maar gelijk skip.
Had gehoopt die Next de volgende dag in huis te hebben, maar om 1 of andere onverklaarbare reden duurt dat een week.
Had een oude kleine CRT en heb nu 55"4K.
Tsja dan ziet SD beeld er domweg niet uit.
Bij de overstap van pakket kabel naar complete nog net 15 euro korting kunnen krijgen.
Bizar dat als je al bijna 15 jaar klant bent je wel verplicht word een nieuw jaar abonnement te moeten afsluiten, maar vrijwel geen korting kan krijgen.
Als ik zou overstappen naar de horizonbox had ik geen jaarcontract hoeven nemen.
Maar daar hoor ik zoveel horror verhalen over, dat ik die maar gelijk skip.
Had gehoopt die Next de volgende dag in huis te hebben, maar om 1 of andere onverklaarbare reden duurt dat een week.
Let op:
Dit topic is bestemd voor het bespreken van het bestelproces en de wachtrij voor de Ziggo Next mediabox.
Voor ervaringen met / specificaties van de Next mediabox, zie dit topic: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
Dit topic is bestemd voor het bespreken van het bestelproces en de wachtrij voor de Ziggo Next mediabox.
Voor ervaringen met / specificaties van de Next mediabox, zie dit topic: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next