Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-02-2022
ppeterr schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:05:

Mijn vermoeden is dat het vastloopt omdat ik een extra mini horizon heb.
je begrijpt dat die extra mini horizon dadelijk niet meer werkt en je nog even moet wachten tot je een 2e Next ter vervanging van de extra mini horizon kunt bestellen?

Ik heb ook contact gehad met Ziggo en ze vertelden mij dat het voor mij ook nog niet mogelijk was om de Next te bestellen aangezien ik gebruik maak van de extra mini horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Ook hier komt nu de Next binnen aanstaande dinsdag, maar makkelijk was het niet.

Had hier de horizonbox met ingebouwd modem, en heb een los modem gekregen op advies van de helpdesk medewerker zodat de ruil wel kon plaatsvinden.

Helaas pech, modem aangesloten 24 uur gewacht en dan maar ff bellen om de next te bestellen, alleen ziggo vond van niet, ook dan kunnen ze de ruil niet doen in hun systeem.

Ik dus ff uit mijn dak dat dit geen manier van doen vond daar ik er niet om gevraagd had, maar het was aangeboden door een ziggo medewerker om het zo te doen, dit had hij dus niet mogen beloven.

Hoe is het dan wel gelukt,

Met een beetje doorzetten kreeg ik een iets hoger geplaatste medewerkster aan de lijn die iets dieper in het systeem kan komen, deze heeft even het gesprek met de 1e medewerker bekeken en had toen zoiets van, beloofd is beloofd, en heeft het toen voor ons mogelijk gemaakt.
(dit is even geschreven in de makkelijke versie, maar er was wel even wat meer aandringen nodig)

Dus het is mogelijk maar niet zo makkelijk als van even een los modem te bestellen en daarna even de next bestellen.

En nog even een vraag van jullie deskundigheid,

Nu de connectbox is aangesloten is de wifi hier compleet waardeloos, daar de wifi snelheid op 1 pc hier die 4 meter van het modem staat maar 0.5 a 1 MBs snelheid heeft, ons abbo is max 500MBs, het modum van de HB box haalde makkelijk 80% van de snelheid via wifi.

pc 2 is bekabeld en haalt de volle snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:33
Gisteren is de NEXT binnen gekomen maar het activeren ervan lukt niet bij Ziggo (CS1010 fout).

Medewerker van gisteren gaf aan maximaal 4 uur wachten. Maar nu geven ze aan dat ze vertraging hebben met het verwerken van orders en dat de NEXT nog op "onderweg" staat. Dit kunnen ze blijkbaar niet handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:42:
Ik heb een samengesteld abbo met 500/40 voor een bedrag van 72,50 per maand en sta al maanden op een lijst voor een 4K decoder.

Dus heb ik maar gebeld wanneer ik de 4K decoder mag verwachten. Wordt er dood-leuk verteld dat ik helemaal niet in aanmerking kom voor de nieuwe 4K decoder omdat ik niet het volledige pakket heb.

Nu moet ik een abbo gaan afsluiten met allerlei rommel waar ik helemaal geen belang bij heb voor 84,50 om de 4K decoder te mogen gebruiken. Het verhaal dat iedereen een 4K decoder tegemoet kan zien is absolute onzin.
raar ik heb ook een samen gesteld pakket en ik kreeg hem wel . ik betaal iets meer dan 60 euro .

ook behield ik mijn gratis pakketen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wel apart.. ik had Internet Complete & TV Start om laten zetten naar Internet Complete & TV Complete Next, maar er staat nu dat ik een Next abonnement heb, alleen nog steeds TV Start :o (misschien dat het nog even duurt...)

Overigens heb ik nog steeds 2 actieve smartcards van de 3 die ik had, dus dat is positief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nu in het juiste topic: Ik word toch steeds afgescheept, zowel per chat als telefonisch dat de box er nog niet is. Zelfs tweakers benoemen helpt niet. Iemand nog een idee :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 22:19
Sbakker1982 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:25:
Nu in het juiste topic: Ik word toch steeds afgescheept, zowel per chat als telefonisch dat de box er nog niet is. Zelfs tweakers benoemen helpt niet. Iemand nog een idee :-)?
Wat voor pakket heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Max internet, start tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat moet je dus (laten) overzetten naar alles-in-1 compleet of max.
Zie eerder in dit topic:
De MB Next is alleen in combinatie met Alles-in-1 Complete of Max (met en zonder Bellen) te bestellen. Let op: de lopende kortingen op het hoofdabonnement van de klant komen te vervallen.

[ Voor 35% gewijzigd door Microkid op 05-05-2019 10:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 28-09 22:19
Als ik het goed begrijp moet je minimaal tv complete hebben. Tv complete of max, en internet complete of max.

@JvdW Dit en bovenstaande post geld dus ook voor jouw. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 05-05-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:10
Nagil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:47:
[...]

je begrijpt dat die extra mini horizon dadelijk niet meer werkt en je nog even moet wachten tot je een 2e Next ter vervanging van de extra mini horizon kunt bestellen?

Ik heb ook contact gehad met Ziggo en ze vertelden mij dat het voor mij ook nog niet mogelijk was om de Next te bestellen aangezien ik gebruik maak van de extra mini horizon.
Ja zeker, maar ik gebruik dat ding al een jaar niet of zo. Dus de medewerker heeft direct het
apparaat uit mijn abonnementen gehaald. Dus niet een maand opzeg termijn.
En ik kreeg nog 5 euro korting de komende 6 maanden als goedmakertje.

Morgen wordt de next geregeld als het goed is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:08

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JvdW schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:58:
[...]

Hier ook niet (Friesland)
Heb het geprobeerd via de chat, via twitter, en twee keer via de bestellink hier in dit forum.
Geef het maar op. Ik heb nog het oude pakket (Internet Z2 & TV Standaard) met de Humax 5300c waarvoor ik nu 58,95 betaal.
Regio heeft er weinig mee te maken lijkt het want mij is het in Friesland wel gelukt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Net de CB opnieuw aangesloten, toen kon ik hem na een tijdje wel gewoon activeren en na 10 min sprong hij ook automatisch over op bridged... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Sharule schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:41:

Het offer: De MB Next is alleen in combinatie met Alles-in-1 Complete of Max (met en zonder Bellen) te bestellen. Let op: de lopende kortingen op het hoofdabonnement van de klant komen te vervallen.
Ik vraag me het volgende af, wij hebben net een contract gesloten met ziggo (complete) voor eerste 6 maanden 49,95 en geen aansluitingskosten. Zijn nieuwe klanten.
Dit alles vervalt als we deze box willen aan vragen, waarom?
Met andere boxen in het verleden heb ik dat nooit mee gemaakt, ook niet toen we naar de befaamde horizon box overstapten.
Ook lees ik op verschillende sites vraag nu gratis de next aan maar hoe gratis is hij als je kortingen blijkbaar vervallen.

Is het een manier om geld terug te krijgen vanwege de kosten van de box of zit er een andere reden achter.
We wachten het wel af en hopen dat deze ‘voorwaarden’ nog gaan veranderen want vind toch zonde van de +- 200 euro..

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 05-05-2019 13:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 15:06
cjpunt schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:06:
Ik had Internet Complete + TV Start met CI+. Vorige week maandag mail gehad van Ziggo, had me wel op de lijst laten zetten. Voor mij was reden om TV Start te nemen omdat ik de Horizon Box echt een verschrikkelijk product vind. Nu weer om naar alles op Complete en erg tevreden.

Kreeg de mail denk ik een weekje of 2-3 nadat ik me op de lijst had laten zetten.
Je hebt de next aangevraagd (en ontvangen) terwijl je dus TV start had? Zo ja, deed hij het ook met je TV start abonnement of moest je daarvoor eerst naar TV Complete upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ThaJens schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Je hebt de next aangevraagd (en ontvangen) terwijl je dus TV start had? Zo ja, deed hij het ook met je TV start abonnement of moest je daarvoor eerst naar TV Complete upgraden?
Ik moest van TV Start naar TV Complete... al staat er onder abonnement nog steeds Start }:O

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s98OULW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:40
xares schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:48:
Gisteren is de NEXT binnen gekomen maar het activeren ervan lukt niet bij Ziggo (CS1010 fout).

Medewerker van gisteren gaf aan maximaal 4 uur wachten. Maar nu geven ze aan dat ze vertraging hebben met het verwerken van orders en dat de NEXT nog op "onderweg" staat. Dit kunnen ze blijkbaar niet handmatig aanpassen.
Vertraging hebben ze zeker. Ik had gisteren de box ontvangen en 12 uur later kreeg ik een mail met de informatie dat hij onderweg was en ik hem binnenkort kon ontvangen. Overigens had ik tegen 18.00 uur gechat over het CS1010 probleem en moest ook maximaal 4 uur wachten. Na 3,5 uur starten de box opeens door. Replay etc. duurde weer wat langer voordat dat actief was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJens
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:23:
[...]

Ik moest van TV Start naar TV Complete... al staat er onder abonnement nog steeds Start }:O

[Afbeelding]
Dat is wel apart.. De titel bovenaan geeft wel vaker iets anders aan dan de "individuele" producten in het pakket. Een kwaaltje dat mij ook wel eens overkomen is. Let wel goed op de facturen en controleer of alles klopt waar zij de bedragen op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Ik probeer hem nu aan te vragen maar krijg te horen dat er dan een nieuw jaarcontract ingaat, is dit bij iedereen het geval geweest?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Nee, hier gewoon maandelijks opzegbaar. Daar had ik specifiek naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
BizzieBis schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:31:
Nee, hier gewoon maandelijks opzegbaar. Daar had ik specifiek naar gevraagd.
Hier beweren ze bij hoog en bij laag dat dat "systeemtechnisch niet mogelijk is". 8)7

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
RevellNL schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Hier beweren ze bij hoog en bij laag dat dat "systeemtechnisch niet mogelijk is". 8)7
Vanochtend ook aangevraagd en gekregen (Alles in 1 complete). Einddatum contract staat nog steeds op 8-12-2019. Ik had nog 6 maanden korting, maar liepen precies af deze maand :D Goede timing dus!

Hoop hem ergens deze week te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Heb een nieuwe chat gestart en daarin geven ze aan dat hij nog helemaal niet te bestellen is en ik me moet aanmelden op een "speciale pagina". Wat een ge-etter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Je krijgt bijna het idee dat er totaal geen structuur zit in de handelswijze binnen Ziggo, iedereen krijgt een ander verhaal voorgeschoteld |:(

Stug blijven volhouden lijkt de enige oplossing, of blijven wachten.. Maar dan zou dit topic niet bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ThaJens schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Dat is wel apart.. De titel bovenaan geeft wel vaker iets anders aan dan de "individuele" producten in het pakket. Een kwaaltje dat mij ook wel eens overkomen is. Let wel goed op de facturen en controleer of alles klopt waar zij de bedragen op baseren.
Moet nog wel m'n CI+ module terug sturen, dus misschien dat ze daarop wachten?

Als ik de extra's bekijk komt dat wel overeen met het TV Complete pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RevellNL schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:51:
Heb een nieuwe chat gestart en daarin geven ze aan dat hij nog helemaal niet te bestellen is en ik me moet aanmelden op een "speciale pagina". Wat een ge-etter..
Gewoon zeggen dat je je abonnement wilt wijzigen naar
-Internet Complete & TV Complete Next
-Internet Max & TV Max Next

Internet Max & TV Complete Next kan je proberen, maar die heb ik nog niet zien langskomen.

En even aangeven of je wel of geen telefonie wilt :+

Als het niet lukt bij de ene, gewoon opnieuw proberen bij een andere medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Moet nog wel m'n CI+ module terug sturen, dus misschien dat ze daarop wachten?

Als ik de extra's bekijk komt dat wel overeen met het TV Complete pakket.
TV standard was ook de benaming die UPC vroeger voor hetzelfde pakket had iirc. Functioneel is het exact hetzelfde, het maakt dus allemaal vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 17:01

scorpie

Supra Addict

BizzieBis schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Vertraging hebben ze zeker. Ik had gisteren de box ontvangen en 12 uur later kreeg ik een mail met de informatie dat hij onderweg was en ik hem binnenkort kon ontvangen. Overigens had ik tegen 18.00 uur gechat over het CS1010 probleem en moest ook maximaal 4 uur wachten. Na 3,5 uur starten de box opeens door. Replay etc. duurde weer wat langer voordat dat actief was.
Raar zeg.. ik heb dat 'opnieuw zenders ophalen' of iets dergelijks vanuit de mijnziggo omgeving nu al 20x gedaan, maar dat kreng weigert om beeld te tonen (other than the cs1010 error dan..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 13:05
Via de chat gevraagd of ik 'm kon krijgen, volgende dag werd ie bezorgd :D
Alleen nu nog ff wachten totdat de storing voor aanmelden van de apparatuur bij hun is verholpen... sluit je alles netjes aan, worden de apparaten niet geregistreerd bij ziggo netwerk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Beetje jammer dat iedereen hem her en der nu gewoon krijgt en mensen die zich maanden geleden hebben aangemeld niks horen van Ziggo. Blijkbaar lag hier op het postkantoor een enorme stapel met Next decoders dit weekend.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2019 09:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:18:
Beetje jammer dat iedereen hem her en der nu gewoon krijgt en mensen die zich maanden geleden hebben aangemeld niks horen van Ziggo. Blijkbaar lag hier op het postkantoor een enorme stapel met Next decoders dit weekend.
Is bellen of chatten nu zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:22
Afgelopen vrijdag even gespeeld met de nieuwe box bij mijn moeder thuis en vervolgens heel snel contact opgenomen met Ziggo via Facebook Messenger. Ondanks dat ik al wist dat de kans zeer groot was dat ik de nieuwe box nog niet zou krijgen, trok ik toch de stoute schoenen aan. En met resultaat! Morgen wordt de nieuwe box geleverd :D

Heb zelf geen 4K TV dus die problemen maken voor mij niets uit. Ik hoop gewoon dat alles prima werkt voor het weekend zodat ik ongestoord de GP van Spanje kan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

scorpie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:26:
[...]

Raar zeg.. ik heb dat 'opnieuw zenders ophalen' of iets dergelijks vanuit de mijnziggo omgeving nu al 20x gedaan, maar dat kreng weigert om beeld te tonen (other than the cs1010 error dan..)
Maandagochtend, 7:30. Ik zet de Mediabox Next aan, en meteen door. Blijkbaar zit het aan de achterkant dus echt wel ok in elkaar, met een koppeling naar PostNL, wanneer zij de postpakketten als 'bezorgd' bestempelen. (En dan wel los van T&T status, want de medewerker van Ziggo kon op die manier al wel zien dat het pakket bezorgd was)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:18:
Erm, ik moest hier lezen dat geschikte abo's vrijgegeven waren via bel of chat. Dus ondanks de lijsten kon je zo toch je slag slaan. Het is een gigantische verbetering tov de Horizon.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik stond idd ook vrij lang op zo'n interesselijst; nooit wat over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Erm, ik moest hier lezen dat geschikte abo's vrijgegeven waren via bel of chat. Dus ondanks de lijsten kon je zo toch je slag slaan. Het is een gigantische verbetering tov de Horizon.
Ging mij meer om het principe dan om de Next doos...

Ik heb nog 2 maanden korting te gaan en zoals gezegd is er toch niks in 4k te zien momenteel (buiten wat testbeelden/opvulling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

scorpie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Maandagochtend, 7:30. Ik zet de Mediabox Next aan, en meteen door. Blijkbaar zit het aan de achterkant dus echt wel ok in elkaar, met een koppeling naar PostNL, wanneer zij de postpakketten als 'bezorgd' bestempelen. (En dan wel los van T&T status, want de medewerker van Ziggo kon op die manier al wel zien dat het pakket bezorgd was)
Hier deed 'ie het vanmorgen ook in 1x. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen al het feit dat de eco-stand van de Next sneller opstart dan de Hoog stand van de Horizon scheelt mij al minimaal 40 x 20 x 365 = 292 kWh/jaar. :+ De rest 30 x 4 x 365 = 43,8 kWh. Alleen maar door het vervangen van één apparaat in huis, bespaar je 336 kWh/jaar. Scheelt toch 75 euro. Dus elke week eerder is winst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Señor Sjon schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:12:
Alleen al het feit dat de eco-stand van de Next sneller opstart dan de Hoog stand van de Horizon scheelt mij al minimaal 40 x 20 x 365 = 292 kWh/jaar. :+ De rest 30 x 4 x 365 = 43,8 kWh. Alleen maar door het vervangen van één apparaat in huis, bespaar je 336 kWh/jaar. Scheelt toch 75 euro. Dus elke week eerder is winst. :+
Maar je moet nou wel je verwarming hoger zetten om het nog warm te hebben in huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:14
ArcticWolf schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Gewoon zeggen dat je je abonnement wilt wijzigen naar
-Internet Complete & TV Complete Next
-Internet Max & TV Max Next

Internet Max & TV Complete Next kan je proberen, maar die heb ik nog niet zien langskomen.

En even aangeven of je wel of geen telefonie wilt :+

Als het niet lukt bij de ene, gewoon opnieuw proberen bij een andere medewerker.
Ziggo levert het alleen bij die 2 abonnementen. Mooie manier om mensen te bewegen naar een hoger pakket en eventuele kortingen te laten vervallen. Daarnaast kan zo een heel groot deel van de klanten alvast voorzien worden voordat het voor iedereen te bestellen valt.

Zo heeft Ziggo ook eerst iedereen van een oud 50Mbit UPC pakket omgezet naar de 100Mbit variant en een paar maanden later het 40Mbit naar 50Mbit verhoogd. Toch slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat is netjes inderdaad en een flinke besparing. Ik gebruik geen Mediabox XL dus bij mij is het meer een toename van verbruik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnoeiKoei schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Maar je moet nou wel je verwarming hoger zetten om het nog warm te hebben in huis :+
Wordt gecompenseerd door de a/c in de zomer minder te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:16
welk abo moet je hebben om in aanmerking te komen voor de next box? Ik heb Internet complete en tv complete.

[ Voor 0% gewijzigd door baco101 op 06-05-2019 11:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Complete² of Max²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik weet niet of ik nou meer koffie nodig heb (bonen zijn op :(), of dat je berekening niet kan kloppen :p

Begrijp ik nu goed dat je mediabox xl 20 uur per dag 40kWh trekt (aan), en de resterende 4 uur 30kWh per dag ("standby")?

Wie kijkt er 20 uur/dag tv? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, de XL verbruikt in standby op hoog al bijna 40W. Vandaar dat ie altijd warm is. Heb je hem op normaal of eco staan, dan is ie bijkans onbruikbaar. De Next in Eco verbruikt een halve Watt en is dan alsnog sneller. :P
Dus 20 uur/dag is het verschil 40W en 4 uur/dag (als de Next aanstaat met iets van 10W) is het verschil 30W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 23:26
@RoaDHouse Wat @Martinusz aangeeft, Next is inderdaad een nieuw abonnement. Je kunt gewoon bij je huidige oude abonnement blijven. Als je tzt naar 4K content wil kijken, moet je wel over naar Next en ontkom je niet aan een nieuw abonnement. Destijds ben ik ook als eerste over gegaan naar Horizon (later XL). Dat was mijn eigen keuze en was niet perse nodig. Ik kon ook bij het oude blijven.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is als je een ander verhaal is voorgehouden. Dat kan inderdaad niet; de Ziggo medewerkers zouden daarin beter getraind moeten worden.

Staar je overigens niet blind op de nieuwe prijs. Deze is wellicht wel hoger dan je huidige. Maar als je naar 1200 belt en het doorkiesnummer voor 'opzeggingen' kiest, kun je bij je nieuwe Next abonnement een mooie korting bedingen. Je hoeft echt niet te dreigen met opzeggen. Zo bel ik jaarlijks en heb al drie jaar op rij, bij het middelste (complete) abonnement, een leuke korting van 6 x 25 of 6 x 30 euro gekregen. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan en je confirmeert je aan het nieuwe abonnement. Maar gemiddeld over dat jaar kom je een stuk lager uit dan je huidige abonnementsprijs. En na een jaar bel je gewoon weer.

Helaas worden trouwe abonnees niet automatisch beloond, maar moet je er naar vragen. Dat is nu eenmaal zo. Kies wel echt voor 'opzeggingen', als je belt. Alleen deze medewerkers zijn bevoegd om jou een korting te geven (al dan niet na gesprek met hun leidinggevende, soms moet je even doorzeuren voor bv 6 maanden korting ipv 3). Als ik me niet vergis, telt elke behouden klant mee bij hun in hun variabele beloning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 11:22
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:14:
@RoaDHouse Wat @Martinusz aangeeft, Next is inderdaad een nieuw abonnement. Je kunt gewoon bij je huidige oude abonnement blijven. Als je tzt naar 4K content wil kijken, moet je wel over naar Next en ontkom je niet aan een nieuw abonnement. Destijds ben ik ook als eerste over gegaan naar Horizon (later XL). Dat was mijn eigen keuze en was niet perse nodig. Ik kon ook bij het oude blijven.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is als je een ander verhaal is voorgehouden. Dat kan inderdaad niet; de Ziggo medewerkers zouden daarin beter getraind moeten worden.

Staar je overigens niet blind op de nieuwe prijs. Deze is wellicht wel hoger dan je huidige. Maar als je naar 1200 belt en het doorkiesnummer voor 'opzeggingen' kiest, kun je bij je nieuwe Next abonnement een mooie korting bedingen. Je hoeft echt niet te dreigen met opzeggen. Zo bel ik jaarlijks en heb al drie jaar op rij, bij het middelste (complete) abonnement, een leuke korting van 6 x 25 of 6 x 30 euro gekregen. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan en je confirmeert je aan het nieuwe abonnement. Maar gemiddeld over dat jaar kom je een stuk lager uit dan je huidige abonnementsprijs. En na een jaar bel je gewoon weer.

Helaas worden trouwe abonnees niet automatisch beloond, maar moet je er naar vragen. Dat is nu eenmaal zo. Kies wel echt voor 'opzeggingen', als je belt. Alleen deze medewerkers zijn bevoegd om jou een korting te geven (al dan niet na gesprek met hun leidinggevende, soms moet je even doorzeuren voor bv 6 maanden korting ipv 3). Als ik me niet vergis, telt elke behouden klant mee bij hun in hun variabele beloning.
Ok,,, bedankt voor de info,, ik ga nog maar een keer bellen met opzeggingen kijken of het wat gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 28-09 22:15
Of toch gewoon even geduld hebben.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoaDHouse
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:14:

Ik heb met opzeggingen gebeld en idd daar was alles binnen 5 minuten voor-elkaar zoals ik het zou willen.

Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RoaDHouse schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb met opzeggingen gebeld en idd daar was alles binnen 5 minuten voor-elkaar zoals ik het zou willen.

Nogmaals bedankt :)
Fijn om te horen! Ook een leuke korting bedongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
meesje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Fijn om te horen! Ook een leuke korting bedongen?
Ik was niet echt op korting uit,, maar ik ga hetzelfde betalen met de 4K decoder en dat is wat ik graag wilde,, het probleem is voor mij hiermee opgelost.

Het gaat bij opzeggingen een stuk makkelijker om iets te regelen. Ik ben nu dik tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RoaDHouse schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Ik was niet echt op korting uit,, maar ik ga hetzelfde betalen met de 4K decoder en dat is wat ik graag wilde,, het probleem is voor mij hiermee opgelost.

Het gaat bij opzeggingen een stuk makkelijker om iets te regelen. Ik ben nu dik tevreden :)
Wel onthouden hoor dat je over een jaar weer met 'opzeggingen' belt en vraagt naar een leuke verlengingsaanbod. Drie maanden korting is zo geregeld, 6 maanden lukt meestal ook wel. De medewerkers bij 'opzeggingen' zijn bevoegd. Andere medewerkers bieden ondersteuning.
In ieder geval top dat je nu de Next box krijgt!

Edit: Oei.... deze conversatie had eigenlijk wel in het andere (bestel) topic gemoeten. Sorry mensen!

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 06-05-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ThaJens schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Staat nu wel goed zo te zien;
Producten

Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen)

Maandelijks aanpasbaar
Alleen de factuur nog afwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
Heb dit vanochtend via de chat geregeld, de helpdesk medewerker zou de overstap van Horizon naar Mediabox Next gaan fixen voor me. Vooralsnog nog geen mail ontvangen oid en het abonnement is ook nog niet geupdate naar Compleet Next in MijnZiggo, maar ik ga ervanuit dat dit nog komt. Hebben anderen dit ook ervaren, deze vertraging in het proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
justinkb schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:19:
Heb dit vanochtend via de chat geregeld, de helpdesk medewerker zou de overstap van Horizon naar Mediabox Next gaan fixen voor me. Vooralsnog nog geen mail ontvangen oid en het abonnement is ook nog niet geupdate naar Compleet Next in MijnZiggo, maar ik ga ervanuit dat dit nog komt. Hebben anderen dit ook ervaren, deze vertraging in het proces?
Nee, bij mij had ik binnen 30 minuten een mail met de bevestiging van de bestellen. Binnen 4 uur had ik 2 PostNL mails (heb ook een nieuw modem nodig). Dus misschien morgenochtend nog even chatten als het nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

justinkb schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:19:
Ik heb inmiddels een werkende Next staan maar als ik in Mijn Ziggo kijk staat daar nog steeds de Mediabox XL dus dat zegt niks lijkt me. Abonnement heet ook nog Internet Complete en TV Complete (zonder vermelding van Next dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Ik heb inmiddels een werkende Next staan maar als ik in Mijn Ziggo kijk staat daar nog steeds de Mediabox XL dus dat zegt niks lijkt me. Abonnement heet ook nog Internet Complete en TV Complete (zonder vermelding van Next dus).
Duurde bij mij een paar dagen voordat er opeens Internet Complete en TV Complete Next stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
SnoeiKoei schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Mooi om te weten. Ik heb inmiddels de bevestigingsmail gevonden in de Junk mail folder. Hoe ie daarin terecht is gekomen is me een raadsel (mails van Ziggo komen daarin normaal nooit terecht). Als het goed is komt het pakket morgen al binnen, dat is me even een pak van mijn hart. Zal met heel veel genoegen die Horizon box terugsturen, wat een ellendig ding was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Of een combi daarvan. Wij hebben internet complete en tv max namelijk en dat wordt ook geregeld zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
justinkb schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Mooi om te weten. Ik heb inmiddels de bevestigingsmail gevonden in de Junk mail folder. Hoe ie daarin terecht is gekomen is me een raadsel (mails van Ziggo komen daarin normaal nooit terecht). Als het goed is komt het pakket morgen al binnen, dat is me even een pak van mijn hart. Zal met heel veel genoegen die Horizon box terugsturen, wat een ellendig ding was dat
Bij mij komen alle mails van Ziggo in de spambox terecht (live.com adres...) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Toch maar weer een poging gedaan via de chat, maar nogsteeds geen Next mogelijk zonder telefonie. Best vermoeiend. Heb op dit moment internet/tv Complete met Movie/series XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:30:
Toch maar weer een poging gedaan via de chat, maar nogsteeds geen Next mogelijk zonder telefonie. Best vermoeiend. Heb op dit moment internet/tv Complete met Movie/series XL.
Kan gewoon?

Ik heb gewoon het Internet Complete & TV Complete Next pakket zonder telefonie...

edit, nu met screenshot van MijnZiggo;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QaEzld1.png

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 06-05-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Kan gewoon?

Ik heb gewoon het Internet Complete & TV Complete Next pakket zonder telefonie...
Inmiddels al 4x afgewezen omdat ik geen telefonie wil. Snap het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lekkerboeie86 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Inmiddels al 4x afgewezen omdat ik geen telefonie wil. Snap het ook niet.
Andere insteek proberen? Heb je een Horizonbox / mediabox XL? Gewoon keihard klagen over dat trage k*tding dat de hele dag je kamer staat te verwarmen etc. >:) En anders dreigen met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Arunia schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Of een combi daarvan. Wij hebben internet complete en tv max namelijk en dat wordt ook geregeld zonder problemen.
Dat kan omdat je dan waarschijnlijk Internet Complete + TV Complete + Movies en Series XL neemt wat op hetzelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
SnoeiKoei schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Andere insteek proberen? Heb je een Horizonbox / mediabox XL? Gewoon keihard klagen over dat trage k*tding dat de hele dag je kamer staat te verwarmen etc. >:) En anders dreigen met overstappen.
Of heb nog even geduld en dan is ie via de normale weg te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@jongetje Daar heb je inderdaad gelijk in. Stond daar even niet bij stil. Was of zonder of het duurdere abo met. En na mijn vraag of ik de goedkopere met M en S XL kon houden was dat geen probleem. Zit je er precies tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnoeiKoei schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Dat maakt niet uit. Maar telefonie is een euro per maand ofzo. Je hoeft het niet te gebruiken. Heb het niet eens aangesloten staan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Señor Sjon schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Dat maakt niet ui. Maar telefonie is een euro per maand ofzo. Je hoeft het niet te gebruiken. Heb het niet eens aangesloten staan volgens mij.
Oh, ik heb ook nog telefonie (maar geen toestel aangesloten) zie ik op MijnZiggo. Ik dacht dat ik geen telefonie meer had maar blijkbaar nooit opgezegd 8)7 Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:10
pro tip van de week, of eigenlijk een tip van een pannekoek hier :p

check je spam box voor de aanmeldings mail van de next :)
Morgen komt de zooi hier, dat is dan toch opeens een positieve varrasing als
je dacht dat het weer mis zou gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door ppeterr op 06-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09 22:14
edit: opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door Mldn op 06-05-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Mldn Voor zover ik me goed herinner heb ik die opmerking al eerder gehoord vanuit dit topic.
Even terugzoeken. Er zijn er meer geweest en zal best een reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:25
Deel 1 de connectbox is binnen en aangesloten :) . Helaas geen verbinding, dus even bellen met Ziggo. Blijkbaar ligt het activatie systeem er momenteel uit. Hierdoor wordt de modem niet geactiveerd en is het ook “niet” mogelijk om deel 2, de Next te bestellen. Dit kan pas vanaf het moment dat de connectbox online is :X

Edit: connectbox online *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Pannekoek81 op 06-05-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:41
Ik ben al de hele avond bezig om de Connectbox aan te sluiten. Ik krijg geen verbinding.

De Next aangesloten, via mijn oude Thompson modem, werkt (nu nog) feilloos. Wat een lekker vlot ding. Hij maakt wel een continue piepend geluidje.

Via de chat kwam ik niet verder dan dat ik een gratis monteur kon krijgen.

EDIT: sorry, ik zie dat het eigenlijk off-topic is.

[ Voor 8% gewijzigd door johoo op 07-05-2019 07:35 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Afgelopen week Ziggo twitter chat. Ja hallo blablablabla Next bestellen blablablabla

Reactie:
Ja kan geen probleem. Oh u heeft nog geen aparte modem deze stuur ik eerst en hierna kunt u de Next bestellen. U verliest wel de korting. Akkoord?

Ik:
Ok akkoord. Huidige mediabox xl heeft toch veel kuren.

Vandaag connectbox ontvangen. Aangesloten. Activatie problemen en hop paar uur later werkt plots de connectbox. Mooi weer naar twitter.

Hallo de connectbox doet het. Ik zou graag de Next willen ontvangen :) kan dat zo of via de telefoon.

Reactie: ok dat kan zeker via ons. U verliest dan wel de korting. Is dit akkoord?

Ik: ja dat was door je collega verteld. Wat mij betreft akkoord.

Reactie: de connectbox is momenteel niet te bestellen. U kunt wel op de lijst worden gezet insert link ziggo site.

Huh :? :X

Morgen maar eens bellen. Vreemd verhaal dit.
johoo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:33:
Ik ben al de hele avond bezig om de Connectbox aan te sluiten. Ik krijg geen verbinding.

De Next aangesloten, via mijn oude Thompson modem, werkt (nu nog) feilloos. Wat een lekker vlot ding. Hij maakt wel een continue piepend geluidje.

Via de chat kwam ik niet verder dan dat ik een gratis monteur kon krijgen.
Ziggo heeft een activatie probleem momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
Next decoder wil niet lekker werken met bekabeld aangesloten worden op mijn TP-Link DECO M5 die in AP modes staat. Hele AP gebeuren en connectbox loopt dan vast.
Heb nu de AP er tussen uit gehaald en dan werkt het wel. Vooral problemen met replayTV

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Gisteren via de site aangegeven dat ik interesse heb in de next. Gisteravond even via de chat contact opgenomen met Ziggo.

Aangegeven dat ik de MB next wilde bestellen. De medewerker ging kijken of ik al op de lijst stond voor de uitnodiging. Het antwoord was dat ik volgende week aan de beurt zou zijn om de email te ontvangen. Maar hij kon hem nu ook al voor me bestellen.

Zo gezegd zo gedaan en een kwartier later had ik de bevestigingsemail. Dus als tip gewoon zeker even aanmelden dat je er 1tje wilt en via de chat een verzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
nosfertu schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:21:
Gisteren via de site aangegeven dat ik interesse heb in de next. Gisteravond even via de chat contact opgenomen met Ziggo.

Aangegeven dat ik de MB next wilde bestellen. De medewerker ging kijken of ik al op de lijst stond voor de uitnodiging. Het antwoord was dat ik volgende week aan de beurt zou zijn om de email te ontvangen. Maar hij kon hem nu ook al voor me bestellen.

Zo gezegd zo gedaan en een kwartier later had ik de bevestigingsemail. Dus als tip gewoon zeker even aanmelden dat je er 1tje wilt en via de chat een verzoek doen.
Ik heb exact hetzelfde gedaan gisteren. Via de chat contact gehad, aangegeven dat ik veel problemen heb met de Horizon XL (is ook zo). Medewerker heeft e.e.e.a gecontroleerd en zei dat ik sowieso volgende week aan de beurt was gekomen, maar dat het nu ook meteen geregeld kon worden. Bevestigingsmail vrijwel direct daarna ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Pannekoek81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:02:
Deel 1 de connectbox is binnen en aangesloten :) . Helaas geen verbinding, dus even bellen met Ziggo. Blijkbaar ligt het activatie systeem er momenteel uit. Hierdoor wordt de modem niet geactiveerd en is het ook “niet” mogelijk om deel 2, de Next te bestellen. Dit kan pas vanaf het moment dat de connectbox online is :X

Edit: connectbox online *O*
Die van mij is ook sinds vanmorgen online. Heb hem de hele nacht aangelaten en vanmorgen konden ze hem in bridge modus zetten. WAN IP aangepast bij No-IP en bam, alles kwam achter mijn router online. Vanmiddag de Next in ontvangst nemen en nu even de Horizon box eruit mieteren en de boel even schoonmaken. Ik merk wel dat ik met de modem ip niet naar de modem kan connecten om er even in te kijken/password aan te passen. Ik wil graag kijken of er nog opties uit kunnen enzo. Kan dit liggen dat de vorige modem bij hun nog bekend is op de site onder mijn producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Recon24 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Die van mij is ook sinds vanmorgen online. Heb hem de hele nacht aangelaten en vanmorgen konden ze hem in bridge modus zetten. WAN IP aangepast bij No-IP en bam, alles kwam achter mijn router online. Vanmiddag de Next in ontvangst nemen en nu even de Horizon box eruit mieteren en de boel even schoonmaken. Ik merk wel dat ik met de modem ip niet naar de modem kan connecten om er even in te kijken/password aan te passen. Ik wil graag kijken of er nog opties uit kunnen enzo. Kan dit liggen dat de vorige modem bij hun nog bekend is op de site onder mijn producten?
Vanmorgen nog maar een keer gebeld met Ziggo, vriendelijke vrouw aan de lijn en die gaf aan dat ik de Next wel kon krijgen. Mooi stuur maar op. Helaas, in het systeem van Ziggo staat de modem nog niet Online dus wordt de order geblokkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 15:19
ppeterr schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:06:
pro tip van de week, of eigenlijk een tip van een pannekoek hier :p

check je spam box voor de aanmeldings mail van de next :)
Morgen komt de zooi hier, dat is dan toch opeens een positieve varrasing als
je dacht dat het weer mis zou gaan.
Een 'varrasing'? Die wil ik ook wel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Vanmorgen nog maar een keer gebeld met Ziggo, vriendelijke vrouw aan de lijn en die gaf aan dat ik de Next wel kon krijgen. Mooi stuur maar op. Helaas, in het systeem van Ziggo staat de modem nog niet Online dus wordt de order geblokkeerd :+
Wel vreemd hoor, je hebt de CB niet nodig voor de Next. Ik kreeg beide tegelijkertijd opgestuurd en heb eerst de Next aangesloten en een dag later pas de CB... had m'n TC nog aangesloten gelaten.
Duurde bij mij overigens ook lang voordat de CB werd geregistreerd door het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Hier is het nog wachten totdat Replay tv het gaat doen :) maar dat kon wel tot 48 uur duren zei de klantenservice. Blijkbaar loopt het systeem wat achter ofzo, zal wel druk zijn :)

Voor nu al erg tevreden met de box :) zelfs de vrouw is blij verrast, zeker nu alles (receiver,box,tv) aan gaat met slechts 1 druk op de knop!

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 07-05-2019 11:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Martinusz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:35:
..., zeker nu alles (receiver,box,tv) aan gaat met slechts 1 druk op de knop!
Ik hoop dat dit niet standaard is, aangezien ik alles aanstuur middels een Harmony Hub. Ik krijg vamiddag de spullen binnen, dus vanavond maar eens even zitten en alles aansluiten (nieuw modem en de NEXT box).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 09:44

Niek_1981

Think Different.

ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Wel vreemd hoor, je hebt de CB niet nodig voor de Next. Ik kreeg beide tegelijkertijd opgestuurd en heb eerst de Next aangesloten en een dag later pas de CB... had m'n TC nog aangesloten gelaten.
Duurde bij mij overigens ook lang voordat de CB werd geregistreerd door het netwerk.
Kan wel hoor, als je de modem van de horizon gebruikte moet eerst de nieuwe Connectbox online staan bij Ziggo alvorens ze de mediabox Next kunnen leveren.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
demo31051987 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Ik hoop dat dit niet standaard is, aangezien ik alles aanstuur middels een Harmony Hub. Ik krijg vamiddag de spullen binnen, dus vanavond maar eens even zitten en alles aansluiten (nieuw modem en de NEXT box).
HDMI-CEC staat standaard aan, dus als je dat niet wilt moet je dat uitzetten op de TV of Receiver. Of de Harmony aansluiten op de Arris box.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 07-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Niek_1981 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Kan wel hoor, als je de modem van de horizon gebruikte moet eerst de nieuwe Connectbox online staan bij Ziggo alvorens ze de mediabox Next kunnen leveren.
Ik gebruik nu het oude Cisco-modem en ik heb gewoon een nieuw modem (Connectbox) en de NEXT box tegelijkertijd opgestuurd gekregen. Maar misschien moet de Connectbox wel eerst geinstalleerd worden voordat je de Next-box installeert.
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:42:
[...]

HDMI-CEC staat standaard aan, dus als je dat niet wilt moet je dat uitzetten op de TV of Receiver.
Dank voor de uitleg. Ga ik even regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 09:44

Niek_1981

Think Different.

demo31051987 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik nu het oude Cisco-modem en ik heb gewoon een nieuw modem (Connectbox) en de NEXT box tegelijkertijd opgestuurd gekregen. Maar misschien moet de Connectbox wel eerst geinstalleerd worden voordat je de Next-box installeert.
Dat klopt, maar ik spreek uit eigen ervaring, omdat ik de interne modem van de horizon gebruikte had ik ook die blokkade er op staan. Ik moest eerst die Connectbox ontvangen, aansluiten en actief staan bij Ziggo. Daarna kon de Next zo besteld worden.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Niek_1981 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Dat klopt, maar ik spreek uit eigen ervaring, omdat ik de interne modem van de horizon gebruikte had ik ook die blokkade er op staan. Ik moest eerst die Connectbox ontvangen, aansluiten en actief staan bij Ziggo. Daarna kon de Next zo besteld worden.
Ah ok, dan had ik je verkeerd begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demo31051987 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik nu het oude Cisco-modem en ik heb gewoon een nieuw modem (Connectbox) en de NEXT box tegelijkertijd opgestuurd gekregen. Maar misschien moet de Connectbox wel eerst geïnstalleerd worden voordat je de Next-box installeert.

[knip]
@demo31051987, dit is idd het geval, ik kwam het "ergens" tegen. Eerst de Connectbox aansluiten en geactiveerd hebben, daarna met de Next aan de slag.

Ik kreeg ze overigens beiden tegelijk binnen, het is dus niet zo dat ze altijd eerst de Connectbox toesturen en daarna pas de Next (zoals bij anderen schijnbaar wel het geval kan zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 11:02
Ik heb ook nog een oud Cisco modem en krijg vandaag de ConnectBox en Next binnen.

Nog nooit problemen gehad met het Cisco modem, iemand enig idee of het Cisco modem beter is dan de nieuwe ConnectBox?
Achter het modem staat gewoon mijn eigen router, etc.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:33
Vorige week m'n vader verteld dat er een nieuwe box is en dat deze met wat aandringen beschikbaar is. Nu hadden mijn ouders al wat problemen met de Horizonbox, dus het nieuws was niet aan dovemansoren gericht. M'n vader heeft gelijk Ziggo opgebeld.

Probleem welke ze o.a. hadden was dat het beeld af en toe vastliep, met daarbij een akelige pieptoon over de speakers. De Ziggo medewerker wilde dat eerst oplossen met een nieuwe kabel, want daar zou het in zitten 8)7

Lang verhaal kort, uiteindelijk bood de Ziggo medewerker uit zichzelf de Next kast aan welke (als het goed is) inmiddels up and running is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:27:
Ik heb ook nog een oud Cisco modem en krijg vandaag de ConnectBox en Next binnen.

Nog nooit problemen gehad met het Cisco modem, iemand enig idee of het Cisco modem beter is dan de nieuwe ConnectBox?
@henkyyyyyyy, voor de dagen dat ik de handel nu aan het draaien heb, zijn er 0 (nul) problemen met de Connectbox in Bridge (blok hout, klop klop).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:34:
[...]

@henkyyyyyyy, voor de dagen dat ik de handel nu aan het draaien heb, zijn er 0 (nul) problemen met de Connectbox in Bridge (blok hout, klop klop).
Heb jij hem zelf in Bridge gezet of heb je een medewerker van Ziggo dat laten doen? Ik vraag mij af of ik het ook zelf kan doen, aangezien ik anders (aldus de medewerker van Ziggo) 24 uur moet wachten voordat ik hem in Bridge-modus kan laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 27-09 09:40
Sinds gisteren ook een Next in huis. Na het aansluiten en het doorlopen van de initiele setup had ik op geen enkele zender beeld (geen onderdeel van het abonnement melding). Omdat ik ervan uit ga dat dit te maken heeft met een activatie procedure uiteindelijk contact opgenomen met Ziggo Support. Hierbij is aangegeven dat de activatie wat achter op schema loopt met als gevolg dergelijke problemen. Degene die ik gesproken heb vertelde mij dat hij dit proces kon versnellen en met maximaal 3 uur beeld zou krijgen. Gelukkig na iets meer dan een uur komen de zenders door en kan er weer TV gekeken worden.

In de tussentijd mijn Logitech Harmony One ingesteld. Op één of andere manier blijft op het moment de Next aangaat mijn receiver aan gaan. Op de TV staat CEC uit. Soms merk ik ook dat wanneer ik met de Logitech Harmony One de activiteit TV kijken start de Next uitblijft. Wanneer ik dan op de Logitech via Apparaten een "power toggle" command stuur gaat deze wel aan. Lijkt erop dat de aan/uit instructie niet de juiste is, zal deze vanavond aanpassen in de power toggle versie.

Tot nu in ieder geval erg blij met deze box. Is een stuk kleiner dan de Samsung HD recorder die ik hiervoor had en een stuk sneller in de bediening. Voor degene die Bellen "erbij" gekregen hebben met het aanvragen van de Next box, mij is verteld dat dit een abonnement betreft welke maandelijks kan worden opgezegd en waarbij geen minimale contracttermijn geldt. Zodra dit vermeld is binnen "Mijn Ziggo" ga ik deze opzeggen, gebruik het tenslotte toch niet

@19:15, het aanpassen van de Power on in Power toggle lost het opstart probleem op. Echter blijft mijn Denon receiver aan gaan op het moment de activiteit TV Kijken gestart wordt. In deze activiteit zit de receiver niet (alle andere apparaten naast Next en TV uit). Naar aanleiding van dit topic maar een CEC killer besteld: https://community.ziggo.n...mi-cec-uitschakelen-38980

[ Voor 11% gewijzigd door bluecupra op 07-05-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 23:02
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:27:

Ik heb gewoon mijn Next aangesloten op de Cisco modem. Heb de Connect box in de doos laten zitten.
Alles werkt dus zie nog geen toevoeging voor de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BurnsMM schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Ik heb gewoon mijn Next aangesloten op de Cisco modem. Heb de Connect box in de doos laten zitten.
Zoals al meerdere malen eerder gezegd wordt je oude modem binnen een aantal weken inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 11:02
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Dank voor je bevindingen.
Goed om te weten :)
BurnsMM schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Ah dat kan dus ook, dan denk ik dat ik dat ook eerst ga doen.

Edit...
jongetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Zoals al meerdere malen eerder gezegd wordt je oude modem binnen een aantal weken inactief.
Dan toch niet :+

[ Voor 15% gewijzigd door henkyyyyyyy op 07-05-2019 13:10 . Reden: nieuwe reply intussen ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demo31051987 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:36:
[...]
Heb jij hem zelf in Bridge gezet of heb je een medewerker van Ziggo dat laten doen? Ik vraag mij af of ik het ook zelf kan doen, aangezien ik anders (aldus de medewerker van Ziggo) 24 uur moet wachten voordat ik hem in Bridge-modus kan laten zetten.
@demo31051987, ik dacht dat dit al vaker ter sprake was gekomen? Maar als je huidige modem al in bridge staat, dan wordt die instelling ook automatisch overgenomen door je Connectbox. Geef hem wel de tijd om het te doen, want na aansluiten gaat het apparaat nog diverse keren in een reboot om het e.e.a. goed in te stellen. Je kunt aan de kleur van een lampje zien of de Connectbox uiteindelijk wel of niet in Bridge staat.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is bestemd voor het bespreken van het bestelproces en de wachtrij voor de Ziggo Next mediabox.
Voor ervaringen met / specificaties van de Next mediabox, zie dit topic: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next