[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 164.907 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 22:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26
Gunner schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:28:
Niet eens echt teleurgesteld daarvoor ben ik dat al te vaak geweest
Ach, nog wel effe een Liverpool shirtje bestellen voor Zaterdag *O* YNWA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 13:41
Met wat pech loot je nog steeds een zware groep.

Kunt denk ik liever uit pot 1 Bayern of Juventus loten.
Dan kun je geen ploegen uit die landen meer krijgen.
Of uiteraard gewoon de kampioen van Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:57

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Kaap schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Ach, nog wel effe een Liverpool shirtje bestellen voor Zaterdag *O* YNWA _/-\o_
@Kaap: zoals je weet is Gunner nou niet bepaald fan van Klopp > en ook niet van Spurs, denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Deadsy schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Ze moeten eerst nog een voorronde toch? Iets met een huid en een beer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yiddo, Yiddo! *O*

[ Voor 20% gewijzigd door OPSLAGHOND op 30-05-2019 16:33 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik weet. Zijn het er trouwens niet twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JAN-B schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:39:
[...]

@Kaap: zoals je weet is Gunner nou niet bepaald fan van Klopp > en ook niet van Spurs, denk ik 8)
Ik had het ook over mezelf :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 09:10
Lekker hoor, een driedubbele hattrick:
https://nos.nl/artikel/22...uel-en-breekt-record.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:56

Qu3st

Egoïstisch hoor :+

Verder in komkommertijd, Telegraaf meldt dat Ajax toch vol voor Ødegard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:16
Volgens mij slaan de Belgen wat stappen over, want volgens Het Nieuwsblad "Belgische topclubs plegen geheim overleg met CEO van voetbalbond". Het is leuk dat zij dat willen maar ik heb al een tijdje niks meer gehoord vanuit Nederland hoe onze clubs er tegen staan. Ik weet ook niet of het echt het niveau gaat verhogen als je zag hoe gemakkelijk Ajax langs Standaard Luik ging in de voorrondes van de CL dit jaar of hoe slecht Anderlecht dit jaar bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05
dutchgio schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:03:
Geweldige wedstrijd , aldus Van Praag :+
https://twitter.com/Micha...tatus/1133790504775311360

Dit is toch geen finale waardig. De entourage van een oefenwedstrijd in het voorseizoen.
Indrukwekkend.... Dat had hij goed verwoord.
Ik vind de afstand tussen de tribunes en het veld ook indrukwekkend :+

De man heeft er gewoon echt verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54

snmght

imho dan he

Deadsy schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:38:
[...]

We hebben toch laten zien dat we van iedereen kunnen winnen? Loting doet er niet zo veel toe imho. :)

Hopen dat we tegen Tottenham loten in de groepsfase (er van uit gaande dat we die halen) dan kunnen we snel revancheren. En tegen Leverkusen van Bosz lijkt me ook leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door snmght op 31-05-2019 09:50 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Die is alleen bezig met zijn eigen carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
snmght schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:48:
[...]
Hopen dat we tegen Tottenham loten in de groepsfase (er van uit gaande dat we die halen) dan kunnen we snel revancheren. En tegen Leverkusen van Bosz lijkt me ook leuk.
Volgens mij kan Tottenham alleen als ze de CL winnen want anders zitten ze ook in pot 2. En aangezien ik nog steeds klein beetje zuur ben over dat laatste doelpunt hoop ik dat Liverpool wint, ook omdat er wat Nederlandse spelers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
Vlassie1980 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Hij begon zich ook nog te verdedigen:
"De tweet uit het stadion is van één uur en negentien minuten vóór de wedstrijd", reageert Van Praag donderdag via hetzelfde sociale medium. "Natuurlijk is het dan nog leeg."

"Ja, het is een indrukwekkend stadion. Mag ik dat vinden? Als Max Verstappen Formule 1 rijdt in Bakoe hoor je niemand. Als de UEFA er iets organiseert is het fout en word ik weggehoond. Hypocrisie ten top."

"En dan even over Bakoe. In Azerbeidzjan leven ook mensen. En die houden ook van voetbal"

"Dit land is UEFA-lid en heeft net zo veel rechten als Nederland. Het organiseren van finales is geen exclusiviteit voor West-Europa of Engeland, Spanje en Duitsland als je wilt."
Volgens mij was het tijdens de wedstrijd niet veel voller. Dat was niet te horen in ieder geval.
Er rijd geen Armeniër in de Formule 1 en het aantal tickets voor fans is ook niet dusdanig beperkt.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 31-05-2019 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Pompi schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Volgens mij kan Tottenham alleen als ze de CL winnen want anders zitten ze ook in pot 2. En aangezien ik nog steeds klein beetje zuur ben over dat laatste doelpunt hoop ik dat Liverpool wint, ook omdat er wat Nederlandse spelers spelen.
Ja Tottenham zou hem moeten winnen anders gaat dat niet door. Al wil ik ze er ook best uit kegelen in de knockoutfase komend seizoen. :D

Ik heb niet echt een voorkeur, mijn toto staat op Liverpool maar Tottenham heeft dan weer een lading ex-ajacieden die ik de beker ook wel gun. Hoop op een mooie match in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:32

Vos

AFCA

D-e-n schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Dit. Al dat geneuzel over in welke pot ze komen. Je hebt er geen invloed op. Zorg maar gewoon dat je de twee voorrondes overleeft.

Maarjah media he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Pompi schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:34:
Volgens mij slaan de Belgen wat stappen over, want volgens Het Nieuwsblad "Belgische topclubs plegen geheim overleg met CEO van voetbalbond". Het is leuk dat zij dat willen maar ik heb al een tijdje niks meer gehoord vanuit Nederland hoe onze clubs er tegen staan. Ik weet ook niet of het echt het niveau gaat verhogen als je zag hoe gemakkelijk Ajax langs Standaard Luik ging in de voorrondes van de CL dit jaar of hoe slecht Anderlecht dit jaar bezig is.
Vandaag is er ook een vergadering geweest met 10 clubs uit Nederland en België in het Philipsstadion. Dus er lijken meer stappen gezet te worden nu.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Qu3st schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Vandaag is er ook een vergadering geweest met 10 clubs uit Nederland en België in het Philipsstadion. Dus er lijken meer stappen gezet te worden nu.

Bron
Hoop dat ze na dit overleg eens kunnen uitleggen waarom de inkomsten van de clubs omhoog zouden gaan bij een BeNeLiga.

Waarom zouden sponsors meer betalen? Waarom zouden TV gelden omhoog gaan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mag Ajax a.u.b. eerst het Bayern van Nederland worden voordat de Belgen erbij komen?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Deadsy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:47:
[...]

Hoop dat ze na dit overleg eens kunnen uitleggen waarom de inkomsten van de clubs omhoog zouden gaan bij een BeNeLiga.

Evident toch? Omdat, zo is de theorie, het niveau over de gehele competitie gezien omhoog gaat. De nummer laatst is dan ongeveer van het niveau van de subtop nu. Dus spannender, spraakmakender, meer kijkers, meer doekoe.

Voor mij maakt het geen snars uit, Ajax' positie als de allerbeste komt er niet mee in het gedrang. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:45

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:47:
[...]

Omdat Anderlecht, Brugge en Standard Luik heel wat meer te bieden hebben dan De Graafschap, Excelsior en VVV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het is niet zo moeilijk: meer supporters/kijkers = meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Evident toch? Omdat, zo is de theorie, het niveau over de gehele competitie gezien omhoog gaat. De nummer laatst is dan ongeveer van het niveau van de subtop nu. Dus spannender, spraakmakender, meer kijkers, meer doekoe.

Voor mij maakt het geen snars uit, Ajax' positie als de allerbeste komt er niet mee in het gedrang. :D
Kijk eens naar de shirt sponsors van de Nederlandse top 5.
Waarom zouden deze meer gaan betalen wanneer hun club actief is in een BeNeLiga?

De sponsors zijn niet actief in Belgie of onder een andere naam.

Je hebt zelfs een kleine kans dat de kijkcijfers vanuit Nederland voor deze competitie iets lager liggen dan van de Eredivisie (omdat fans van bv de Graafschap niet meer kijken).
Waardoor sponsors misschien minder willen betalen.

En wie zegt dat de TV inkomsten van de clubs omhoog gaan?
Mochten deze al omhoog gaan dan zal dit minimaal zijn.

Want de Nederlandse clubs die weg vallen zijn de clubs die zeer weinig TV geld krijgen.
Dus het zal iets omhoog gaan in het geval dat de kijkcijfers vanuit Nederland gelijk blijven.
Je hebt kans dat de aanhangers van de clubs die niet meedoen geen abo nemen en dan zouden de kijkcijfers naar beneden gaan en dus ook de TV gelden.

Dan heb je nog het probleem dat er misschien mensen afhaken wanneer ze door hebben dat de Belgische en Nederlandse clubs geen concurrent van elkaar zijn.
Want ze behouden de tickets van hun eigen land.
Dus stel dat de top 4 allemaal Nederlandse clubs zijn en de nr5 de eerste Belgische club.
Dan krijgen de nrs 1, 2 en 5 een CL ticket en de nrs 3 en 4 een EL ticket.

@OPSLAGHOND
Klopt, maar dan ga je er vanuit dat de mensen die de clubs volgen die dan weg vallen opeens de andere clubs gaan volgen die wel meedoen.

edit:
En men zou dit doen omdat je met Ajax tegen een Belgische club meer mensen trekt dan Ajax tegen de Graafschap.
Tuurlijk, mensen zullen dol zijn op wedstrijden tegen Belgische clubs die ze niet kennen.
Ajax - Kortrijk, jippie.

Het is Anderlecht, Club Brugge en bij de rest zal men zeggen: uuuuuhhh

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 31-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
snmght schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:21:
[...]

En wat nou als Ajax en PSV een aantal jaar dominant zijn? Dan is er voor de Belgen geen eer/lol te halen. (De Luxemburgers doen al helemaal voor spek en bonen mee). Zou dat goed zijn voor de kijkcijfers?

En Wat betreft de sponsors. Hebben die er meer geld voor over om zichtbaar te zijn in landen waar ze niet actief zijn?
En leuk als 8 NL clubs net wat meer weerstand krijgen en voor een groter publiek spelen. Maar die andere clubs die nu ED spelen, worden die er beter van?
En hoe gaat het promotie degradatie systeem voorkomen dat eerst de Luxemburgse clubs eruit vallen en daarna Belgie of NL een steeds groter aantal clubs af gaan vaardigen? (Of hebben teams in de onderliggende competitie geen schijn van kans om te promoveren als er geen landgenoot degradeert?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Hier in België ligt dat voorstel vooral op tafel om de sportieve prestaties te bevorderen denk ik. Geld is niet het hoofddoel. (Ik geloof ook niet dat een BeNe league veel meer geld zou opbrengen)

Wij hebben nu al het principe van de play-offs, een eindronde met de 6 beste teams uit de competitie. Als 'topclub' wordt je dan gedwongen om wekelijks op je beste niveau te presteren. Je wordt gewoon sterker als je tegen andere sterke teams moet spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anton.net op 31-05-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
Ankona schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:55:
[...]

En wat nou als Ajax en PSV een aantal jaar dominant zijn? Dan is er voor de Belgen geen eer/lol te halen. (De Luxemburgers doen al helemaal voor spek en bonen mee). Zou dat goed zijn voor de kijkcijfers?

En Wat betreft de sponsors. Hebben die er meer geld voor over om zichtbaar te zijn in landen waar ze niet actief zijn?
En leuk als 8 NL clubs net wat meer weerstand krijgen en voor een groter publiek spelen. Maar die andere clubs die nu ED spelen, worden die er beter van?
En hoe gaat het promotie degradatie systeem voorkomen dat eerst de Luxemburgse clubs eruit vallen en daarna Belgie of NL een steeds groter aantal clubs af gaan vaardigen? (Of hebben teams in de onderliggende competitie geen schijn van kans om te promoveren als er geen landgenoot degradeert?)
BeNeLiga bekt lekker, maar de Luxemburgers doen natuurlijk niet mee, of stromen in een lagere divisie in. Daar heeft de top niks aan, dan kun je net zo goed tegen een Emmen blijven spelen.

Het idee is dat je sponsors aantrekt die groter zijn dan het land zelf, een die dus ook een groter budget hebben. De competities zijn dat losstaand niet interessant genoeg voor.

Wordt PEC er beter van als het twee keer met 5-0 kansloos ten onder gaat tegen Ajax?
Spelen tegen een gelijkaardige tegenstander is dan toch interessanter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Donder op met de Belgen in onze competitie. Waarom moeten wij telkens geassocieerd worden met de Zuiderburen? We hebben een landelijke competie, hoort Belgie dan weer tot ons Koninkrijk? Waarom moeten we allemaal voor Belgie juichen tijdens de WK? (Hallo media). Omdat de helft ongeveer dezelfde taal spreekt? Het volk dat vol leedvermaak stond te juichen dat Oranje niet meedeed? Waar gaat dat eindigen, een samengevoegd nationaal elftal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:38:
Het is niet zo moeilijk: meer supporters/kijkers = meer geld.
Hoogst theoretisch. Ik denk niet dat er veel supporters naar zulke uitwedstrijden zullen gaan.

Echt een kansloos initiatief, in de zin dat de ‘mindere’ ploegen nóg minder kans maken.

Dat moet je niet willen, tenzij je structureel meer tickets voor EL en CL krijgt.

Anders is het een nog dunnere spoeling, en devaluatie van het voetbal in de BeNeLux.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dutchgio schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:04:
[...]

BeNeLiga bekt lekker, maar de Luxemburgers doen natuurlijk niet mee, of stromen in een lagere divisie in.
Daarom heet het BeNeLiga niet BeNeLuxLiga...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10 21:20
Met een beneliga ga je toch niet kijken naar een wedstrijd tussen Gent en anderlecht...

Kijk ik liever een wedstrijd tussen vitesse en Heerenveen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vincent Dave schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:28:
Donder op met de Belgen in onze competitie. Waarom moeten wij telkens geassocieerd worden met de Zuiderburen? We hebben een landelijke competie, hoort Belgie dan weer tot ons Koninkrijk? Waarom moeten we allemaal voor Belgie juichen tijdens de WK? (Hallo media). Omdat de helft ongeveer dezelfde taal spreekt? Het volk dat vol leedvermaak stond te juichen dat Oranje niet meedeed? Waar gaat dat eindigen, een samengevoegd nationaal elftal?
Donder op met de Hollanders in onze competitie. Waarom moeten wij telkens geassocieerd worden met de Noorderburen? We hebben een landelijke competie, hoort Belgie dan weer tot hun Koninkrijk? Waarom moeten we allemaal voor Nederland juichen tijdens de WK? (Hallo media). Omdat de helft ongeveer dezelfde taal spreekt? Het volk dat vol leedvermaak stond te juichen dat Belgie weer eens niet meedeed? Waar gaat dat eindigen, een samengevoegd nationaal elftal?

we zitten hier met zowel Belgen als Nederlanders in dit topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2019 08:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

EUROPA: Champions League
zaterdag: 21:00 Tottenham v Liverpool

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
KNVB schrapt de regel dat talenten die op zondag op het wedstrijdformulier stonden, maandag niet meer met Jong mee mochten doen. Als ze wel minuten hebben gemaakt, mogen ze nog steeds niet meer mee doen.
Bron: voetbalzone

Goede aanpassing van de regels wat mij betreft. Het gebeurt zat bij Ajax dat er talenten op de bank zitten, maar geen minuten krijgen. Dan kunnen ze maandag nog wel een wedstrijd spelen.
Ik blijf het nog steeds een gemis vinden dat Jong Feyenoord niet in de KKD speelt. Geen idee wat hier de reden voor is. Maar dit zijn toch minimaal 38 wedstrijden op hoger niveau dan waar de jong elftallen nu spelen. Voor de ontwikkeling van spelers is dit hartstikke mooi.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 19:00
Curva schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:08:
KNVB schrapt de regel dat talenten die op zondag op het wedstrijdformulier stonden, maandag niet meer met Jong mee mochten doen. Als ze wel minuten hebben gemaakt, mogen ze nog steeds niet meer mee doen.

Goede aanpassing van de regels wat mij betreft. Het gebeurt zat bij Ajax dat er talenten op de bank zitten, maar geen minuten krijgen. Dan kunnen ze maandag nog wel een wedstrijd spelen.
Ik blijf het nog steeds een gemis vinden dat Jong Feyenoord niet in de KKD speelt. Geen idee wat hier de reden voor is. Maar dit zijn toch minimaal 38 wedstrijden op hoger niveau dan waar de jong elftallen nu spelen. Voor de ontwikkeling van spelers is dit hartstikke mooi.
Had toen te maken dat Feyenoord geen geld ervoor had volgens mij en sindsdien zijn ze niet meer gevraagd. Inderdaad zonde dat ze er niet bij zitten, lijkt me een goede manier voor de jeugd om op hoger niveau te spelen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Baku stadium open for free to fill seats
Authorities in Baku ordered the turnstiles to be opened during the first half of the Europa League final so that some of the empty seats would be filled. The decision, taken without Uefa’s authorisation, is believed to have come about because the authorities in Azerbaijan were embarrassed by the thousands of empty seats on television pictures that were seen around the world on Wednesday night.
Ja zo krijg je wel de een finale die in de ranking van Uefa League finales qua toeschouwers nummer 3 wordt. En alsnog was het niet eens helemaal gevuld maar voor ongeveer 75%.
Best een schande, alle Engelsen hebben dus eigenlijk voor niks kaartjes gekocht alleen maar zodat het ego van Azerbeidzjan geredt kan worden. Zal wel niet gebeuren maar de Uefa zou hier eigenlijk hard tegen op moeten treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:05:
Mag Ajax a.u.b. eerst het Bayern van Nederland worden voordat de Belgen erbij komen?
Bij voorbaat dank!
Zie dat niet zo snel gebeuren. Ajax mag hoge inkomsten hebben maar heeft ook hoge kosten. En een Rummenige stipte onlangs aan in een interview met Der Spiegel waarom clubs uit de zogenaamd kleinere landen het zo moeilijk hebben begrotingen op te stellen.

Paar seizoenen zonder CL en ook Ajax gaat zich een paar keer achter de oren krabben. Daarin onderscheidt Ajax zich niet van een PSV wat daar ook ervaring mee heeft gehad in het nog niet zo verre verleden, begrotingen opgesteld hebbende met ingecalculeerde opbrengsten uit de CL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Curva schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:08:

Regel van 23 jaar voor veldspelers blijft echter gelden. Leeftijdgrens voor keepers is opgetrokken naar 25 jaar.

Feyenoord wilde niet mee doen uit financiële overwegingen. Konden zich een extra elftal domweg niet permitteren. Daarnaast had en heeft van Geel natuurlijk wel een punt dat de Jong elftallen niet in de piramide thuis horen in mijn ogen. Immers, bestendig je dat over pak hem beet 20 seizoenen dan zul je zien dat dat uiteindelijk gaat leiden tot een verdere verschraling van ook de eredivisie. Omdat er een kopgroep zal ontstaan, een groep van achtervolgers, en een peloton op grote afstand. Gezien het overleg in Eindhoven inzake een eventuele Beneliga zien clubs dat ook wel in lijkt mij.

De KNVB laat de oren hangen naar het grote geld, eendrachtig de UEFA dat ook reeds doet bij de CL. Resultaat zal ongetwijfeld verschraling zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:58:
[...]Zie dat niet zo snel gebeuren. Ajax mag hoge inkomsten hebben maar heeft ook hoge kosten.
Nogal een voorbarige conclusie, nog geen jaar geleden zijn ze bij Ajax een andere koers gaan varen. Daar kunnen ze deze transferperiode al de vruchten van plukken.
En een Rummenige stipte onlangs aan in een interview met Der Spiegel waarom clubs uit de zogenaamd kleinere landen het zo moeilijk hebben begrotingen op te stellen.
Bij Bayern houden ze van creatief boekhouden, die kerel is in mijn ogen niet anders dan een Sjaak Swart of Van Hannegem in een veel groter land. Praat wel makkelijk dan.
Paar seizoenen zonder CL en ook Ajax gaat zich een paar keer achter de oren krabben.
Een paar (mega)transfers en de concurrentie zal zich achter de oren krabben. Meteen genoeg inkomsten om jaren vooruit te kunnen met de huidige koers.
Daarin onderscheidt Ajax zich niet van een PSV wat daar ook ervaring mee heeft gehad in het nog niet zo verre verleden, begrotingen opgesteld hebbende met ingecalculeerde opbrengsten uit de CL.
Ajax heeft een (veel) vettere bankrekening dan al de andere Eredivisieclubs bij elkaar?
Ze hebben nogal wat achter de hand i.t.t. PSV.
En PSV speelde ook 15 jaar achtereen CL, niet heel erg raar dat je dat dan op een gegeven moment gaat incalculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Feyenoord wilde niet mee doen uit financiële overwegingen. Konden zich een extra elftal domweg niet permitteren. Daarnaast had en heeft van Geel natuurlijk wel een punt dat de Jong elftallen niet in de piramide thuis horen in mijn ogen. Immers, bestendig je dat over pak hem beet 20 seizoenen dan zul je zien dat dat uiteindelijk gaat leiden tot een verdere verschraling van ook de eredivisie.
De KNVB heeft Feyenoord twee kansen gegeven om in te stromen.

De eerste afwijzing was inderdaad vanwege de financiën.
De tweede omdat Feyenoord niet lager dan de KKD wilde beginnen.

NL is niet uniek wat betreft beloftenteams in de voetbalpiramide. In Portugal, Spanje, Frankrijk en Duitsland doen ze het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Nogal een voorbarige conclusie, nog geen jaar geleden zijn ze bij Ajax een andere koers gaan varen. Daar kunnen ze deze transferperiode al de vruchten van plukken.
Dat is eveneens een voorbarige conclusie. Ajax heeft het zeer zeker goed gedaan de vorige zomer transferperiode maar je kan niet stellen dat het beleid goed of slecht is op basis van één moment. Net zoals met jonge spelers kan een oudere/ervaren speler ook tegenvallen. De vruchten zullen echter veel eerder geplukt worden uit het beleid dat eerder tot stand is gekomen, niet het aantrekken van Tadic en Blind maar het goed scouten en opleiden van jonge spelers als de Ligt en de Jong.
[...]

Een paar (mega)transfers en de concurrentie zal zich achter de oren krabben. Meteen genoeg inkomsten om jaren vooruit te kunnen met de huidige koers.
Zeker, echter komt met grote transferbedragen met enige regelmaat ook het hogere salaris om de hoek kijken. Natuurlijk kan zo iets in stand blijven met een redelijk constante inflow van transfers en het behouden van een goede buffer. Nadeel is dan wel weer dat indien je een bepaalde periode grotere inkomsten mist het ook net zo hard weer naar buiten vloeit.

Overal heeft Ajax goede keuzes in het verleden (jeugdopleiding) en recent (creeeren van een goede balans ervaring en kwaliteit met talentvolle jeugdspelers) gemaakt. Hoop voor het Nederlands voetbal is dat ze dit blijven doen en ook de talenten weten te vinden en blijven kunnen opleiden. Daar zit wel het moeilijke punt. Je hebt simpelweg niet jaarlijks een de Ligt of de Jong. De tijd tussen deze twee en van der Vaart en Sneijder was ook bijzonder lang. Dat maakt het ook zo lastig - zo niet onmogelijk - om een seizoen als dit als nieuwe baseline te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:04:
[...]Dat is eveneens een voorbarige conclusie. Ajax heeft het zeer zeker goed gedaan de vorige zomer transferperiode maar je kan niet stellen dat het beleid goed of slecht is op basis van één moment.
Het kan beide kanten opgaan.
Net zoals met jonge spelers kan een oudere/ervaren speler ook tegenvallen.
Het kan vriezen, het kan dooien, het kan regenen, het kan zonnig zijn etc.
De vruchten zullen echter veel eerder geplukt worden uit het beleid dat eerder tot stand is gekomen, niet het aantrekken van Tadic en Blind maar het goed scouten en opleiden van jonge spelers als de Ligt en de Jong.
Wat dacht je van beide?
Zeker, echter komt met grote transferbedragen met enige regelmaat ook het hogere salaris om de hoek kijken.
Vergeet je de uitgaande transfers niet?
Natuurlijk kan zo iets in stand blijven met een redelijk constante inflow van transfers en het behouden van een goede buffer.
De buffer is er al en de koers aanpassen is niet zo moeilijk als sommige het willen laten lijken.
Nadeel is dan wel weer dat indien je een bepaalde periode grotere inkomsten mist het ook net zo hard weer naar buiten vloeit.
Ik verwacht dat Ajax flexibeler zal zijn met het bijstellen van hun koers dan in het verleden.
Overal heeft Ajax goede keuzes in het verleden (jeugdopleiding) en recent (creeeren van een goede balans ervaring en kwaliteit met talentvolle jeugdspelers) gemaakt. Hoop voor het Nederlands voetbal is dat ze dit blijven doen en ook de talenten weten te vinden en blijven kunnen opleiden.
Hopelijk leren de andere Nederlandse clubs er ook van zodat zij kunnen meeprofiteren.
Je hebt simpelweg niet jaarlijks een de Ligt of de Jong. De tijd tussen deze twee en van der Vaart en Sneijder was ook bijzonder lang. Dat maakt het ook zo lastig - zo niet onmogelijk - om een seizoen als dit als nieuwe baseline te zien.
Ik denk dat de meeste Ajacieden beseffen dat dit seizoen een fabelachtige uitschieter was, maar dat wil niet zeggen dat je de lat niet hoog mag leggen.
De lovende woorden van zowel de media als de fans zijn niet uit de lucht gegrepen en het regelmatig benaderen van dat niveau mag je best ambitieus noemen.
Bij topsport en topclubs hoort nu eenmaal een topniveau.
Om bij voorbaat te zeggen dat dit toch de komende jaren niet meer gaat lukken lijkt me een doodsteek voor zowel de jeugdopleiding als de ambitie van Ajax.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
Voor de liefhebbers, het duel om de landstitel tussen AFC Ajax O19 vs Feyenoord O19

[YouTube: LIVE kampioensduel Ajax O19 - Feyenoord O19]

Ajax inmiddels op 1-0 door Brian Brobbey, waar een schitterende pass aan vooraf ging. Was rond 39:40

Naci Ünüvar (pas 15 jaar!) zet Ajax op een 2-0 voorsprong, was in minuut 66:38

[ Voor 33% gewijzigd door Gynnad op 01-06-2019 15:31 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:43:
Voor de liefhebbers, het duel om de landstitel tussen AFC Ajax O19 vs Feyenoord O19

Ajax inmiddels op 1-0 door Brian Brobbey, waar een schitterende pass aan vooraf ging. Was rond 39:40
Ook daar geen publiek nodig zo te zien 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vind de BeNeLiga nog niet zo'n gek idee maar het zal toch eerst heel langzaam opgebouwd moeten worden. Om te beginnen moeten beide landen hun eigen competitie houden maar met minder clubs, zodat er aan het eind van het seizoen ruimte ontstaat voor een play-off ronde met de top-3 van NL en de top-3 van BE. Voer dat een paar jaar uit en men raakt gewend aan het idee van BeNe-kampioen worden. En dan kun je het daarna stapje voor stapje verder door gaan voeren indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hackus schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:43:

EUROPA: Champions League
zaterdag: 21:00 Tottenham v Liverpool

Ik ga zometeen een sportcafé opzoeken, hier op Curaçao. 8)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Overal heeft Ajax goede keuzes in het verleden (jeugdopleiding) en recent (creeeren van een goede balans ervaring en kwaliteit met talentvolle jeugdspelers) gemaakt. Hoop voor het Nederlands voetbal is dat ze dit blijven doen en ook de talenten weten te vinden en blijven kunnen opleiden. Daar zit wel het moeilijke punt. Je hebt simpelweg niet jaarlijks een de Ligt of de Jong. De tijd tussen deze twee en van der Vaart en Sneijder was ook bijzonder lang. Dat maakt het ook zo lastig - zo niet onmogelijk - om een seizoen als dit als nieuwe baseline te zien.
Ik hoop voor het NL voetbal van niet. Voor Ajax van wel. Het zou fijn zijn als meerdere clubs eens een sprong omhoog zouden maken. Wie maakt me niks uit. Feiten liggen echter zo dat er maar twee clubs de dienst uitmaken in Nederland: Ajax en PSV. Dus laat die BeNeLiga maar gauw komen. Bouwen we hier wel een Eredivisie twee en drie voor de rest. Als er nou 4-5 clubs streden om het landskampioenschap dan waren andere opties beter maar dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ramzzz schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:36:
[...]

Ik ga zometeen een sportcafé opzoeken, hier op Curaçao. 8)
Qua temperatuur doet Nederland niet onder dit weekend :+
Ik mis alleen nog de palmbomen en de witte stranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:43:

Naci Ünüvar (pas 15 jaar!) zet Ajax op een 2-0 voorsprong, was in minuut 66:38
Vond het een teleurstellende wedstrijd wat veldspel betreft, van beide kanten overigens.

Grote verschil in mijn ogen is dat Ajax wist wat het had te doen, scoren, en dus begon het met meer druk op de bal dan Feyenoord wat erg behoudend begon. Eerst na de twee doelpunten van Ajax, beiden door persoonlijke fouten van Feyenoord verdedigers, allicht mede ontstaan door de druk van Ajacieden, begon Feyenoord met een beetje meer druk op de bal te voetballen.

Feyenoord heeft het missen van de titel aan zichzelf te danken. Niet eens zozeer in deze wedstrijd maar vele malen meer in die inhaalwedstrijd bij NAC uit waar het een 0-2 voorsprong verspeelde omdat het dacht er al te zijn (die wedstrijd eindigde uiteindelijk in 3-2 voor NAC). Had Feyenoord die gewonnen (waar het lang naar uit leek) was de wedstrijd van vanmiddag slechts een formaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strafschop schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:53:
[...]

De KNVB heeft Feyenoord twee kansen gegeven om in te stromen.

De eerste afwijzing was inderdaad vanwege de financiën.
De tweede omdat Feyenoord niet lager dan de KKD wilde beginnen.

NL is niet uniek wat betreft beloftenteams in de voetbalpiramide. In Portugal, Spanje, Frankrijk en Duitsland doen ze het ook.
En hoe ziet het voetballandschap er in Spanje, Portugal, Frankrijk en Duitsland er uit? Verschraling van heb ik jou daar. Een kopgroep, achtervolgers, en een peloton op grote achterstand. Kunt er op wachten dat het publiek het af gaat laten weten. Omdat er geen spanning meer is in die competities. Hetzelfde lot gaat de CL toebedeeld krijgen. Steeds minder mensen zijn daar nog in geïnteresseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:02:
[...]

Vond het een teleurstellende wedstrijd wat veldspel betreft, van beide kanten overigens.

Grote verschil in mijn ogen is dat Ajax wist wat het had te doen, scoren, en dus begon het met meer druk op de bal dan Feyenoord wat erg behoudend begon. Eerst na de twee doelpunten van Ajax, beiden door persoonlijke fouten van Feyenoord verdedigers, allicht mede ontstaan door de druk van Ajacieden, begon Feyenoord met een beetje meer druk op de bal te voetballen.

Feyenoord heeft het missen van de titel aan zichzelf te danken. Niet eens zozeer in deze wedstrijd maar vele malen meer in die inhaalwedstrijd bij NAC uit waar het een 0-2 voorsprong verspeelde omdat het dacht er al te zijn (die wedstrijd eindigde uiteindelijk in 3-2 voor NAC). Had Feyenoord die gewonnen (waar het lang naar uit leek) was de wedstrijd van vanmiddag slechts een formaliteit.
Als als als. Zo kinderachtig altijd. Ajax speelde met een team gemiddeld 2 jaar jonger als Feyenoord. Als Ajax met spelers van dezelfde leeftijd had gespeeld, dan was Feyenoord niet eens een concurrent geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:07:
[...]

En hoe ziet het voetballandschap er in Spanje, Portugal, Frankrijk en Duitsland er uit? Verschraling van heb ik jou daar. Een kopgroep, achtervolgers, en een peloton op grote achterstand. Kunt er op wachten dat het publiek het af gaat laten weten. Omdat er geen spanning meer is in die competities. Hetzelfde lot gaat de CL toebedeeld krijgen. Steeds minder mensen zijn daar nog in geïnteresseerd.
Hoe lang is Bayern nu al oppermachtig, al sinds de jaren 80 ofzo? Publiek is nog steeds niet afgehaakt ;)
In Spanje weet men niet anders dan dat Barca of Real kampioen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Als als als. Zo kinderachtig altijd. Ajax speelde met een team gemiddeld 2 jaar jonger als dan Feyenoord.
Overdrijven is ook een vak apart, op basis van de laatste 5 wedstrijden zit ajax rond de 17,5 en Feyenoord rond de 18,5 als gemiddelde leeftijd van de basisspelers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Qua temperatuur doet Nederland niet onder dit weekend :+
Ik mis alleen nog de palmbomen en de witte stranden.
Die kun je missen als kiespijn wanneer je voetbal wilt kijken. :+

Hier is het benauwd bloedheet en midden op de dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Hoe lang is Bayern nu al oppermachtig, al sinds de jaren 80 ofzo? Publiek is nog steeds niet afgehaakt ;)
In Spanje weet men niet anders dan dat Barca of Real kampioen wordt.
Ten eerste zijn Spanje en Duitsland natuurlijk niet met Nederland te vergelijken. De concurrentie heeft door de tv gelden dusdanig meer geld dat het algemene niveau van de competitie hoger is. Ook al maken twee clubs de dienst uit, ze moeten er wel voor knokken. De nummer drie in Spanje doet ook gewoon goed mee in de CL.

En zolang er een tweestrijd is en er af en toe een derde club kan aanhaken is het natuurlijk nog wel interessant. Maar zodra een mindere competitie als de Nederlandse echt gedomineerd gaat worden door één club is dat het begin van het einde. Dan komt een Tadic bijvoorbeeld ook niet meer.

En kijk eens naar Italië: de dominantie van Juventus heeft het algemene niveau niet omhoog getrokken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:49
Hebben we er zin in vanavond?
Hoop zelf op een overwinning voor Liverpool (mooiere club imo, sympathiekere trainer en Nederlanders), maar als je kijkt naar hoe de CL is gegaan afgelopen seizoen, zou het zomaar Tottenham kunnen zijn die uit de hoge hoed komt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nee.
Los van dat ik Europese wedstrijden sowieso nauwelijks kijk als er geen Nederlandse ploeg mee doet, is het nu nog even iets té. Als als als telt niet in de voetballerij, maar ik zit helaas al weken vast in de als-als-als gedachtes. Dan gaat vanavond kijken niet helpen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
P.O. Box schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:47:
[...]

Nee.
Los van dat ik Europese wedstrijden sowieso nauwelijks kijk als er geen Nederlandse ploeg mee doet, is het nu nog even iets té. Als als als telt niet in de voetballerij, maar ik zit helaas al weken vast in de als-als-als gedachtes. Dan gaat vanavond kijken niet helpen :+
Kan ik mij wel wat bij voorstellen inderdaad, aan de andere kant is het des te lekkerder dan mocht Tottenham (zwaar) verliezen. En als ze winnen kan je zeggen dat je maar net hebt verloren van de toekomstig CL-kampioen. Het glas is half vol ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Maarten_E schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:44:
Hebben we er zin in vanavond?
Hoop zelf op een overwinning voor Liverpool (mooiere club imo, sympathiekere trainer en Nederlanders), maar als je kijkt naar hoe de CL is gegaan afgelopen seizoen, zou het zomaar Tottenham kunnen zijn die uit de hoge hoed komt.
Ja, best wel zin in. Meer dan in andere jaren toen het me vaak geen reet kon schelen. Hoop al een hele tijd dat Liverpool gaat winnen. Twee Nederlanders waaronder een oud-Feyenoorder: een beetje het oude Gullit en v Basten gevoel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Kan ik mij wel wat bij voorstellen inderdaad, aan de andere kant is het des te lekkerder dan mocht Tottenham (zwaar) verliezen. En als ze winnen kan je zeggen dat je maar net hebt verloren van de toekomstig CL-kampioen. Het glas is half vol ;)
Snap je hele reactie zeer zeker en ik zie het morgen wel. Bij mij is vaak het glas half vol, maar nu is de wond nog iets te diep. Geld denk ik wel voor meer Ajacieden/neutrale supporters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Daarom is de CL juist leuk, zie liever de wedstrijden tegen andere Europese topploegen dan de zoveelste competitiewedstrijd.

Wat competitie betreft is vaak alleen de premier league interessant door de brede subtop.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Ten eerste zijn Spanje en Duitsland natuurlijk niet met Nederland te vergelijken. De concurrentie heeft door de tv gelden dusdanig meer geld dat het algemene niveau van de competitie hoger is. Ook al maken twee clubs de dienst uit, ze moeten er wel voor knokken. De nummer drie in Spanje doet ook gewoon goed mee in de CL.

En zolang er een tweestrijd is en er af en toe een derde club kan aanhaken is het natuurlijk nog wel interessant. Maar zodra een mindere competitie als de Nederlandse echt gedomineerd gaat worden door één club is dat het begin van het einde. Dan komt een Tadic bijvoorbeeld ook niet meer.

En kijk eens naar Italië: de dominantie van Juventus heeft het algemene niveau niet omhoog getrokken volgens mij.
Of je NL met die landen kan vergelijken of niet boeit me niet, ze worden door repeP specifiek benoemd als voorbeeld van de 'verschraling' en ik zie dat gewoon niet. Die competities halen meer tv gelden binnen dan ooit tevoren.
Het ging ook niet specifiek om de dominantie van 1 team in NL maar over de vorming van een 'kopgroep' en een groep bestaat per definitie uit meer dan 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ramzzz schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:26:
[...]

Die kun je missen als kiespijn wanneer je voetbal wilt kijken. :+

Hier is het benauwd bloedheet en midden op de dag...
Maar dat maakt het allemaal net wat aangenamer, met een paar cocktails erbij, dan kan dat voetbal me gestolen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Even meer algemeen:
Ik vind het altijd wel leuk om in ieder groot voetballand (Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk en vooruit, België) ook 1-2 clubs te hebben die ik "support", hoe zit dat met jullie?
Moet heel eerlijk zijn dat ik me niet heel erg verdiep in de andere competities, het is meer om ook mee te kunnen juichen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-10 12:58
Hallo,
Weten jullie of het mogelijk om ergens de match in 4K te bekijken? Op youtube vind ik HD stream worldwide en in 4K maar alleen in UK spijtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10 22:40
Weten vrouwen wat buitenspel is? Die grensrechtster bij Nederland zit er al ruim 3x overduidelijk naast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

Fiber

Beaches are for storming.

Rommelige wedstrijd voorlopig bij de dames. O-)

Maar wel 1-0 *O* :)F _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 01-06-2019 19:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:35:
[...]

Maar dat maakt het allemaal net wat aangenamer, met een paar cocktails erbij, dan kan dat voetbal me gestolen worden :+
;)
Champions League-finale uitgezonden op groot scherm Coolsingel
90 minuten genieten van hoe Ajax niet in de finale staat

De Champions League-finale tussen Liverpool en Tottenham Hotspur wordt vanavond op een groot scherm vertoond op de Coolsingel. De gemeente Rotterdam komt zo tegemoet aan de behoefte om te genieten van een finale zonder Ajax.

“Normaal kijk ik nooit naar voetbal, maar zonder Ajax vind ik het wel leuk om het te volgen”, zegt de 34-jarige Mick uit Rotterdam-Zuid. Hij gaat vanavond met vrienden naar de Coolsingel om de wedstrijd te bekijken. “Tottenham tegen een andere ploeg toch? Ik ken de namen nog niet helemaal, maar het is in ieder geval geen Ajax. Dat weet ik.”

Mick spreekt nu al van een legendarische avond. “Wat de uitslag ook wordt, we gaan er een feestje van maken.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik moest toch echt even op de link klikken om te zien of het wel De Speld was. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Niet zo gemeen linken maar de Speld @Ramzzz ... het had gewoon de realiteit kunnen zijn :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:06
Haha ik krabte ook even achter de oren met de vraag of het echt was of niet. Zou zomaar gekund hebben inderdaad ;)

Wel zin in vanavond :)
Zowel Tottenham als Liverpool spelen leuk aanvallend voetbal en als ze dat vanavond ook op de mat weten te leggen wordt het genieten.
Fantastisch mooi stadion trouwens van Atletico!

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 01-06-2019 19:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:00:
Rommelige wedstrijd voorlopig bij de dames. O-)

Maar wel 1-0 *O* :)F _/-\o_
[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

tweakduke

Eld0 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:58:
Hallo,
Weten jullie of het mogelijk om ergens de match in 4K te bekijken? Op youtube vind ik HD stream worldwide en in 4K maar alleen in UK spijtig
Je vraag is simpel, maar vragen naar streams doen we niet. 4K champions league is nog niet legaal te zien in Nederland en vraag je dus naar een illegale stream.

Ik ga de wedstrijd wel kijken. Ben vooral benieuwd hoe van Dijk het gaat doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:21:
[...]

Je vraag is simpel, maar vragen naar streams doen we niet. 4K champions league is nog niet legaal te zien in Nederland en vraag je dus naar een illegale stream.

Ik ga de wedstrijd wel kijken. Ben vooral benieuwd hoe van Dijk het gaat doen.
Dat is niet helemaal waar via SKY Sports kun je gewoon een 4K stream kijken wel betaald maar ook legaal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[Instagram: 🔴🔴 WE ARE LIVERPOOL 🔴🔴 One more game. One more battle. #ThisMeansMore #LFC]
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:30:
[...]Dat is niet helemaal waar via SKY Sports kun je gewoon een 4K stream kijken wel betaald maar ook legaal. ;)
In NL? Lijkt me niet dat ze die rechten hebben, geen blackout dan oid?

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 01-06-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Is er nog iemand anders voor Tottenham?
Daar zitten meer spelers bij waar ik wat mee heb/had.
Ben niet zo'n YNWA-fan.
Verschrikkelijk nummer.
Eén keer in de twintig jaar mag het van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja legaal het wordt door SKY gedoogd. Dus beetje grijs gebied zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:32:
Ben niet zo'n YNWA-fan.
Verschrikkelijk nummer.
Terug in je hok :P . Alleen een beetje minder dat de halve wereld op de hypetrain aan het meeliften is en al een overwinning verwacht ...
Dit jaar moet een goedmakertje voor afgelopen jaar worden (jammer genoeg weer tijdens de ramadan en ipv in Azerbeidjan met aftrap om 2300u plaatselijke tijd of Kiev om 2200u nu gewoon om 2100u). Anders had ik het Tottenham ook best gegund (tegen een anders tegenstander :D ).

[Instagram: ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ -#ThisMeansMore]

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 01-06-2019 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet zo'n YNWA-fan.
Verschrikkelijk nummer.
Ik zit zelf in een tweestrijd daarin. Ene kant zou het leuk zijn dat Tottenham wint maar andere kant denk ik dat overwinning van Liverpool wat gewoon het echt YNWK zingt gewoon beter smaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

tweakduke

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Nou ja legaal het wordt door SKY gedoogd. Dus beetje grijs gebied zeg maar.
Daarom officieel mogen ze alleen in UK 4K uitzenden. Nederland loopt helaas nog wat achter met 4K uitzenden.

De laatste uitslagen Tottenham en Liverpool was 2-1 in het voordeel van Liverpool. Kan spannend worden dan vanavond :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:06
Maakt mij niet uit wie er wint, ik gun het de Spurs net zo veel als Liverpool.
Liverpool > mooie club.
Spurs > veel oud-Ajacieden.
Koester ook geen wrok jegens Tottenham of zo, dan hadden we maar moeten winnen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:44:
Maakt mij niet uit wie er wint, ik gun het de Spurs net zo veel als Liverpool.
Liverpool > mooie club.
Spurs > veel oud-Ajacieden.
Koester ook geen wrok jegens Tottenham of zo, dan hadden we maar moeten winnen ;)
Terug in je hamsterkooi snel :+

Ik heb er nu wel min of meer vrede mee kijken zal ik het niet wel met schuin oog volgen maar wie of wat ook wint het zal mij niet zo heel veel doen dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Misschien geneest dit jullie wel (}) )

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 01-06-2019 19:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Ik vind het maar niks.

Zo een Europese finale in een stadion zonder flinke sintelbaan, en dan ook nog eens in een vol stadion.
Bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Outerspace schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:06:
Niet zo gemeen linken maar de Speld @Ramzzz ... het had gewoon de realiteit kunnen zijn :P
Het is inmiddels vol, gemeente roept al op niet meer te komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben niet zo'n YNWA-fan.
Verschrikkelijk nummer.
Spurs inderdaad, wegens Vertonghen, Alderweireld en Eriksen en ondanks Alli (misselijk gemeen mannetje) en Pochettino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De winnaar maakt mij niets uit, als het maar een leuke wedstrijd wordt.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:07
JohanKupers schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:58:
De winnaar maakt mij niets uit, als het maar een leuke wedstrijd wordt.
Daar ben ik bang voor. Finales kunnen vaak zo saai zijn, of heel eenzijdig.
Al maken de Engelse teams in de CL er vaak iets speciaal van. Ergens rond 2007-2010 toen de Engelse ploegen het ook goed deden in de CL waren de wedstrijden, waar minstens een van de teams een Engelse was, ook vaak leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Toch wel bizar dat zowel Liverpool als Tottenham voor het laatst de PL (of wat destijds PL was) hebben gewonnen in de vorige eeuw. Liverpool heeft daarna 5(!) Europese prijzen gehaald, maar nooit het landskampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Maar vrouwen voetbal moet gewoon niet vergeleken worden met het mannenvoetbal. Als je het gaat vergelijken dan kunnen vrouwen er echt helemaal niets van en dat is ook niet erg, fysiek zijn er verschillen en de sport wordt minder lang professioneel beoefend etc.

Als je het gewoon los zou kunnen zien dan wordt het minder negatief bekeken door mensen. Maar nu ga zelfs de media er op in en pushed het alsof het net zo goed is als 't mannenvoetbal etc. Ja dat werkt niet voor de perceptie
Nou, het wordt inmiddels de strot doorgedrukt. https://nos.nl/wk2019/art...redivisie-versterken.html. Zo jammer. Bepaal gewoon aan de hand van de werkelijke aantallen wat de doelen moeten zijn, wat er nodig is enz. in plaats van doelen te stellen om zo op heel klinische wijze bepaalde aantallen te halen. Pushen dus. Maarja, dit rotte concept begon natuurlijk al met de 'meer vrouwen moeten topbestuurder in bedrijven worden' politiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:31:
Toch wel bizar dat zowel Liverpool als Tottenham voor het laatst de PL (of wat destijds PL was) hebben gewonnen in de vorige eeuw. Liverpool heeft daarna 5(!) Europese prijzen gehaald, maar nooit het landskampioenschap.
Dat is toch het dubbeltje dat op de dag van de wedstrijd de goede kant op moet vallen. Daar is denk ik gewoon niet wat nuttige informatie uit te halen. Helemaal kijkend naar de 10/20 jaarlijkse kampioenen. Loting speelt daarin in een rol maar ook de vorm van het team op die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ja ik, oh vóór tottenham...nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bij ons liepen ze er al op voorop dit seizoen. Mijn zoontje zat in een team waar ook meisjes zaten. 1 meisje was echt afgrijselijk goed. Veel beter dan iedereen. Maar de andere meisjes konden geen cornervlag van doelpaal onderscheiden. Toch moet het gemengd, dus 7 betere jongens werden in de lager team geplaatst met meisjes die dus nog minder konden als in het eerste team.

Inmiddels staan beide teams laatste. En zit mijn zoon lekker op hockey.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 01-06-2019 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qSM7YxCLbJ78QUKTGCpUcaY7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OQf5MTmgz55Ygr1vHgd77s6w/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Go... ehh... nou Liverpool dan maar..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
London schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:49:
Go... ehh... nou Liverpool dan maar..
Moet je toch niet aan denken dat die..... die prijs zouden winnen.

Go VVD, Wijnaldum oOo YNWA *O*

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-06-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Kaap schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:51:
[...]

Moet je toch niet aan denken dat die...<modbreakwaardig> die prijs zouden winnen. Brrr ik wordt echt misselijk bij de gedachte.

Go VVD, Wijnaldum oOo YNWA *O*
Nou de gunfactor voor Liverpool is ook niet groots hoor.. Maarja als je dan toch tussen 2 kwaden moet kiezen ;w

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

London schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Nou de gunfactor voor Liverpool is ook niet groots hoor.. Maarja als je dan toch tussen 2 kwaden moet kiezen ;w
Niks moet hè?! Je hoeft niet te kijken en een kant te kiezen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 21:26
Champions League finale.

Weet iemand waar je vanuit Nederland een livestream met Engels commentaar kunt kijken? Eventueel betalen voor de stream is geen probleem. Die ik nu vindt kun je bijv alleen vanuit de UK streamen en ik heb geen VPN.
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.