[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste
Acties:
  • 164.985 views

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Tjonge jonge maar 3 minuten bij...
Hele wedstrijd allerlei overtredingen en maar 3 minuten bij
Nijhuis krijgt zeker smeergeld van vitesse, ik vind dit echt ziekelijk, dit klopt niet

Zou trouwens wel onterecht zijn als Groningen door ging
Edit : gebeurt ook niet

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 21-05-2019 22:36 ]

Verwijderd

Jammer, was wel een stunt geweest, maar gezien het gehele seizoen is Vitesse terecht door. Jammer, maar helaas.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:14

Quad

Doof

Ødegaard was MotM?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-10 22:28
Was wel een mooie stunt geweest als FCG door was gegaan. Van degradatiekandidaat naar playoffs Europees voetbal. Vitesse-FC Utrecht dan als finales, heb een lichte voorkeur voor Utrecht, maar beiden hebben een net seizoen gedraaid. Als het Utrecht wordt, hopen dat ze niet weer Differdange loten :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 09:23
Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Het aantal reizigers wat Baku International Airport had per dag afgelopen jaar was ongeveer 12.000.
Het stadion heeft ruimte voor 68.000 man, laten we zeggen beide teams 25.000 kaarten met misschien 18.000 voor de lokale bevolking, hoe wil je 50.000 man (als het is uitverkocht) door een vliegveld krijgen dat ongeveer 12.000 man ontvangt per dag? Dan reken ik staf, journalisten en commentatoren nog niet eens mee.
Het vliegveld heeft 2 terminals waarvan Terminal 1 het nieuwst is, deze Terminal 1 kan 6 miljoen passagiers per jaar aan en 12 vliegtuigen tegelijk. 50.000 man gespreid over een paar dagen lijkt mij geen probleem? Hier worden gewoon charter vluchten voor ingezet hoor. Verder heeft Azerbeidzjan nog meer internationale vliegvelden en komt niet iedereen met het vliegtuig.

Moet lukken toch?

Monaco kan een F1 race organiseren en heeft niet eens een eigen vliegveld!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:55

Vos

AFCA

Absoluut, speelde erg sterk.

Verwijderd

Harribo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:35:
Tjonge jonge maar 3 minuten bij...
Hele wedstrijd allerlei overtredingen en maar 3 minuten bij
Nijhuis krijgt zeker smeergeld van vitesse, ik vind dit echt ziekelijk, dit klopt niet

Zou trouwens wel onterecht zijn als Groningen door ging
Edit : gebeurt ook niet
Welke overtredingen? Nijhuis heeft er in ieder geval weinig gezien... Volgens mij had hij na 70 minuten pas door dat er een fluitje in zijn broekzak zat.

Vitesse heeft in ieder geval terecht gewonnen en Groningen mag blij zijn dat ze niet met 6/7-0 in de hoek zijn gezet.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-10 21:42
Ik heb van beide wedstrijden niets gezien, maar gezien de rest van het seizoen en de status van deze 2 clubs ben ik blij met deze finale. Hopelijk wordt het een mooie strijd want ze ontlopen elkaar niet veel, maar nog belangrijker is dat de uiteindelijke winnaar eens een keer zorgt dat ze klaar zijn als ze de prijs (vEL) mogen uitpakken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:14

Quad

Doof

Vos schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:20:
[...]

Absoluut, speelde erg sterk.
Mooi, hopelijk mag hij naar Ajax, als Tadic blijft krijg je een sterk duo op het middenveld.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:51

Qu3st

GrooV schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:17:
[...]

Het vliegveld heeft 2 terminals waarvan Terminal 1 het nieuwst is, deze Terminal 1 kan 6 miljoen passagiers per jaar aan en 12 vliegtuigen tegelijk. 50.000 man gespreid over een paar dagen lijkt mij geen probleem? Hier worden gewoon charter vluchten voor ingezet hoor. Verder heeft Azerbeidzjan nog meer internationale vliegvelden en komt niet iedereen met het vliegtuig.

Moet lukken toch?

Monaco kan een F1 race organiseren en heeft niet eens een eigen vliegveld!
Maar naar Monaco rijden vanuit Lyon of Marseille is stuk beter dan er naar Baku kunt rijden vanuit een vliegveld daar in de buurt. Er zijn naast Baku geen andere vliegvelden met een internationaal karakter. En de meeste fans in Monaco komen met een andere vervoersmiddel, 1 die wij als gemiddelde fan niet kunnen betalen. En uiteindelijk gaat dat nu ook gebeuren in Baku, de rijken zitten in er.

Een wijziging voor volgend seizoen die op 1 juli ingaat: de nummer 17 én 18 degraderen volgend seizoen naar KKD, en vanuit KKD promoveren nummer 1 en 2 naar de Eredivisie.
Bron: VI

[ Voor 18% gewijzigd door Qu3st op 22-05-2019 09:07 ]

Verwijderd

Qu3st schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Een wijziging voor volgend seizoen die op 1 juli ingaat: de nummer 17 én 18 degraderen volgend seizoen naar KKD, en vanuit KKD promoveren nummer 1 en 2 naar de Eredivisie.
Bijzondere constructie, met nog slechts 1 degradatie- en promotieplek via de nacompetitie. Misschien dat het dan net zo leuk is om de nummers 16 t/m 18 direct te laten degraderen en de kampioen van de KKD te promoveren, met daarnaast nog de twee winnaars van de nacompetitie.

Ook wel bijzonder, clubs die de groepsfase in een Europees toernooi halen, stromen pas na de winterstop het bekertoernooi binnen. Net als vroeger dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2019 09:45 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-10 17:38

Typhone

Who Dares Wins

Dat werd tijd:

Vanaf volgend seizoen degraderen twee clubs rechtstreeks uit de Eredivisie

I stand corrected met m'n schele kop ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 22-05-2019 09:47 . Reden: Zie de diss onder mij ;) ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Drie posts hoger staat dat ook al ;)
Ja ik zag het. Ik had de schaling op mijn telefoon niet goed staan waardoor ik na het verspringen van een pagina de laatste 5 posts niet gezien had ;). Sorry voor de diefstal @Qu3st

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 22-05-2019 09:48 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:00

Player1S

Probably out in the dark

In theorie kan dus de #5 en #6 direct promoveren volgend jaar :+

Nu nog even de regels versoepelen voor de eerste divisie en ook promotie/degradatie instellen van/naar 2e divisie.
Laat die amateur teams lekker onder amateur-regels verder gaan. Pas als ze zouden promoveren naar de Eredivisie dan kun je strengere eisen stellen.
Kans is toch minimaal dat ze dat als amateur zijnde halen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-10 21:42

Wat is hier nou het doel van? De strijd onderin zou weleens minder spannend kunnen worden omdat de ploeg die laatste staat vaak nog wel zicht heeft op plek 17, maar niet meer op 16. In de Eerstedivisie krijg je straks ook situaties dat promotie al vroegtijdig veilig is, en zeker met die jong elftallen zal het kampioenschap zelf steeds meer bijzaak worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En de SP maatregel heeft het ook gehaald....ZzzZZzzzZ:
Clubs die deelnemen aan de Europa League of de Champions League verdelen 5% van hun UEFA inkomsten uit de groepsfase en 3,75% uit de knock-out fase daaropvolgend onder de niet-Europese deelnemers in de Eredivisie. Deze gelden komen in eerste instantie voornamelijk terecht bij de clubs die in de Eredivisie op natuurgras spelen. Deze maatregel motiveert clubs om over te stappen op natuurgras en maakt niet-Europese deelnemers in de Eredivisie sterker.
Waanzin.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Nu nog die achterlijke playoffs voor Europees voetbal op de schop. Weg dus. Er worden aanpassingen gedaan om tijdens het seizoen de Europees spelende clubs te helpen, dat is goed. Maar het zou helpen als spelers ook vakantie krijgen. Een Vitesse of Utrecht moet nu al erg vroeg beginnen in de EL. Die spelers hebben maar een zeer korte vakantie. Als de playoffs geschrapt worden en de tickets worden gewoon verdeeld op klassering, hadden Vitesse en Utrecht 2-3 weken eerder vakantie. Desnoods beginnen ze dan 2-3 weken eerder zodat ze er bij de eerste kwalificatiewedstijd volledig wedstrijdfit zijn.

PSN: Curvaa_

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Wat is hier nou het doel van? De strijd onderin zou weleens minder spannend kunnen worden
Nacompetitie blijft eigenlijk altijd iets waar ik geen voorstander van ben. Met promotie/degradatie kan ik me er nog enigszins in vinden maar ook daar, liever dat de prestaties over het hele jaar leidend zijn dan dat het om de cruciale 4 wedstrijden wedstrijden gaat zodat je er toch nog in blijft.

Liever dat er dan "gewoon" 3 clubs uit gaan en er weer 3 andere clubs in de eredivisie komen. De uiteindelijk stand van het seizoen geeft de krachtsverschillen weer en zou ook als leidraad gebriukt moeten worden voor de toebedeling van promotie/degradatie en Europees voetbal. Dit soort noodgrepen om het "spannend" te houden schieten mijn inziens haar doel voorbij.

Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:18:
En de SP maatregel heeft het ook gehaald....ZzzZZzzzZ:

[...]

Waanzin.
Positief, zeker als dat de kunstgrasvelden uit de eredivisie weet weg te krijgen. Wel benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen de gelden die naar een club gaan met een kunstgrasveld en een natuurgrasveld.

Ik hoop echter wel dat er een evaluatie wordt gedaan na X seizoenen om vast te stellen of het geoogde doel ook bereikt wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 22-05-2019 10:26 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:39
Clubs die het al te duur vinden om over te gaan naar natuurgras krijgen nu minder geld? Ja, dit gaat zeker helpen _O-

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Nacompetitie blijft eigenlijk altijd iets waar ik geen voorstander van ben. Met promotie/degradatie kan ik me er nog enigszins in vinden maar ook daar, liever dat de prestaties over het hele jaar leidend zijn dan dat het om de cruciale 4 wedstrijden wedstrijden gaat zodat je er toch nog in blijft.

Liever dat er dan "gewoon" 3 clubs uit gaan en er weer 3 andere clubs in de eredivisie komen. De uiteindelijk stand van het seizoen geeft de krachtsverschillen weer en zou ook als leidraad gebriukt moeten worden voor de toebedeling van promotie/degradatie en Europees voetbal. Dit soort noodgrepen om het "spannend" te houden schieten mijn inziens haar doel voorbij.

[...]

Positief, zeker als dat de kunstgrasvelden uit de eredivisie weet weg te krijgen. Wel benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen de gelden die naar een club gaan met een kunstgrasveld en een natuurgrasveld.

Ik hoop echter wel dat er een evaluatie wordt gedaan na X seizoenen om vast te stellen of het geoogde doel ook bereikt wordt.
Dat kunstgras komt er alleen omdat men van mening is dat een op Youtube supergoede Nigeriaan wel een iets hoger contract kan hebben. Vervolgens blijkt dat niet zo te zijn en hebben ze 4 jaar lang een probleem van 1,5 ton op de begroting. Daar gaat een bijdrage van iets meer dan een miljoen uitgesmeerd over 12 clubs niet zoveel aan veranderen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Player1S schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:05:
[...]

In theorie kan dus de #5 en #6 direct promoveren volgend jaar :+

Nu nog even de regels versoepelen voor de eerste divisie en ook promotie/degradatie instellen van/naar 2e divisie.
Laat die amateur teams lekker onder amateur-regels verder gaan. Pas als ze zouden promoveren naar de Eredivisie dan kun je strengere eisen stellen.
Kans is toch minimaal dat ze dat als amateur zijnde halen.
PD tussen eerste en tweede divisie lijkt mij ook zeer wenselijk (zal wel hard gaan de eerste jaren, niveau is bijna gelijk...)

Maar tegelijk moet je dan ook formeel het onderscheid tussen betaald en amateur voetbal afschaffen. Iedereen weet natuurlijk al dat in de tweede en derde divisie er onder de tafel ook betaald wordt en dat het in de eerste divisie niet allemaal dik betaalde full profs zijn. Wie wordt er nu beter van of beschermd door net te doen of er zo'n verschil zit tussen een eerste en tweede divisie club?

(en natuurlijk vanaf de hoofdklasse alles op echt gras. Weg met die plastic nep velden.... maar dat is een andere discussie)

alles kan off-topic

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:55
VI heeft een breakdown gemaakt van de opbrengsten van dit seizoen.
https://www.vi.nl/nieuws/...ax-en-psv-moeten-afdragen

2 clubs in de groepsfase CL en waar Ajax zo ver komt is vrij uitzonderlijk.
Dat zou neerkomen op 350.000 per club, zonder rekening te houden met de verhouding wat niet naar kunstgrasclubs gaat.
Een Feyenoord en AZ dat niet door de voorrondes heen komt telt ook als 'niet-europees' spelende ploeg en profiteert mee.

Lijkt me niet erg rendabel.
Sowieso is het onzin daar er zelfs clubs in de KKD zijn die rondkomen met echt gras.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
Een paar andere interessante wijzigingen naast dat de nummer 17 en 18 rechtstreeks degraderen en dat de TV/Europese gelden anders verdeeld gaan worden.
Clubs die zich geplaatst hebben voor de groepsfase van een Europese Clubcompetitie stromen bij de laatste 32 clubs in tijdens het TOTO KNVB bekertoernooi. Deze wedstrijden worden allemaal na afronding van de groepsfase van de Champions League en de Europa League gespeeld. Deze maatregel draagt eraan bij dat clubs maximaal kunnen presteren in de Europese clubcompetities.
Clubs die dus Europees spelen zullen later instromen, wat betekend dat ze tijdens de groepsfase geen bekervoetbal hebben (dus wat extra ontlasting).
Er komt meer flexibiliteit in het vaststellen van speeldagen en aanvangstijden om de arbeid/rust verhouding tussen wedstrijden voor clubs die spelen in de Champions League of Europa League te verbeteren. Ook deze maatregel draagt eraan bij dat clubs maximaal kunnen presteren in de Europese clubcompetities.
Volgens mij was deze regel er al, alleen willen ze het waarschijnlijk nog een keer benadrukken om reacties zoals met het verzetten van Ajax - PEC Zwolle te voorkomen.
Er is een herenakkoord gesloten tussen de clubs die een jeugdopleiding met een internationale status hebben. Dit akkoord houdt in dat deze clubs geen jeugdspelers meer bij elkaar weghalen. Deze maatregel zorgt ervoor dat investeren in jeugdopleidingen beter loont wat bijdraagt aan de sportieve kwaliteit van de clubs in de Eredivisie.
Volgens mij gaat deze regel nu ook een jaar eerder in dan de bedoeling was?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

Gynnad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:32:
Een paar andere interessante wijzigingen naast dat de nummer 17 en 18 rechtstreeks degraderen en dat de TV/Europese gelden anders verdeeld gaan worden.

[...]

Clubs die dus Europees spelen zullen later instromen, wat betekend dat ze tijdens de groepsfase geen bekervoetbal hebben (dus wat extra ontlasting).

[...]

Volgens mij was deze regel er al, alleen willen ze het waarschijnlijk nog een keer benadrukken om reacties zoals met het verzetten van Ajax - PEC Zwolle te voorkomen.

[...]

Volgens mij gaat deze regel nu ook een jaar eerder in dan de bedoeling was?
Ik moet zeggen : allemaal geweldige veranderingen.Respect ook vooral voor Ajax en PSV dat ze echt in het algemeen belang denken. M.b.t jeugdopleiding en Europees voetbal zijn het toch 2 nadelige beslissingen.

Alleen play offs Europees voetbal nog eruit halen en dan is het helemaal perfect.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Het enige wat ik me nu afvraag, is de nummer 2 van de Keuken Kampioen Divisie die promoveert, vanaf nu de bijkeuken kampioen? :+

Jammer dat er nu promotie/degratiewedstrijden verdwijnen, die zijn meestal wel leuk om te volgen, maar voor de competitie kan ik dit zeker toejuichen.

• Ankona
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Ik moet zeggen : allemaal geweldige veranderingen.Respect ook vooral voor Ajax en PSV dat ze echt in het algemeen belang denken. M.b.t jeugdopleiding en Europees voetbal zijn het toch 2 nadelige beslissingen.

Alleen play offs Europees voetbal nog eruit halen en dan is het helemaal perfect.
Eerste half jaar geen beker wedstrijden en geen risico vroeg uitgeschakeld te worden is ook wat waard. Mooi dat er onderling afspraken gemaakt zijn maar ik zie niet in dat er teams offers gebracht hebben.

Wat betreft de keuzes rond het degraderen. In de huidige situatie was het tot de voorlaatste ronde nog spannend en speelde iedereen nog ergens voor. Dat zal een stuk minder worden . En hoe gaan ze het in de eerste divisie oplossen? Gaan er evenveel teams strijden om nu nog maar een plekje in de ED?

De play-offs voor Europees voetbal slaan natuurlijk nergens op. Maar ook dat maakt wel dat de middenmoot tot het einde van de competitie nog iets heeft om voor te spelen. Teams die klaar zijn verstoren de competitie omdat ze met minder motivatie/experimentele selectie gaan strijden tegen teams die nog wel voor iets strijden.

alles kan off-topic

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-10 21:15

snmght

imho dan he

Ankona schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:13:
[...]

De play-offs voor Europees voetbal slaan natuurlijk nergens op. Maar ook dat maakt wel dat de middenmoot tot het einde van de competitie nog iets heeft om voor te spelen. Teams die klaar zijn verstoren de competitie omdat ze met minder motivatie/experimentele selectie gaan strijden tegen teams die nog wel voor iets strijden.
Dat voorkom je met playoffs niet per se. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Ankona
snmght schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Dat voorkom je met playoffs niet per se. :)
Nee, maar het helpt wel.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dit zin voegt nu toe aan de discussie. Graag ontopic en minder trollen
Nu we de inkomsten van Ajax en PSV hebben verdeeld, kunnen we optellen en delen door zestien. Ajax draagt ongeveer 4,08 miljoen euro van de inkomsten uit Europees voetbal af, PSV zit op 1,75 miljoen. Als de maatregelen van volgend seizoen het afgelopen seizoen van kracht waren, hadden Ajax en PSV gezamenlijk 5,83 miljoen euro moeten afstaan aan zestien Eredivisie-clubs, oftewel zo'n 350 duizend euro per club.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2019 15:12 ]

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Eerste half jaar geen beker wedstrijden en geen risico vroeg uitgeschakeld te worden is ook wat waard. Mooi dat er onderling afspraken gemaakt zijn maar ik zie niet in dat er teams offers gebracht hebben.

Wat betreft de keuzes rond het degraderen. In de huidige situatie was het tot de voorlaatste ronde nog spannend en speelde iedereen nog ergens voor. Dat zal een stuk minder worden . En hoe gaan ze het in de eerste divisie oplossen? Gaan er evenveel teams strijden om nu nog maar een plekje in de ED?

Ajax en PSV leveren toch een flink deel van hun inkomsten in
Hebben ze geen direct individueel voordeel bij. Bovendien kan Ajax in theorie geen jeugd spelers meer van Az en Feyenoord halen.
Het clusteren van talent is ook niet altijd goed en enige spreiding is gewenst voor een goede ontwikkeling van jeugdspelers.
Het liefst moeten spelers gewoon regionaal worden opgeleid in vertrouwde omgeving.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Ajax en PSV leveren toch een flink deel van hun inkomsten in
Hebben ze geen direct individueel voordeel bij. Bovendien kan Ajax in theorie geen jeugd spelers meer van Az en Feyenoord halen.
Het clusteren van talent is ook niet altijd goed en enige spreiding is gewenst voor een goede ontwikkeling van jeugdspelers.
Het liefst moeten spelers gewoon regionaal worden opgeleid in vertrouwde omgeving.
In theorie kunnen ze nog steeds allemaal jeugdspelers van elkaar halen, alleen betalen ze dan de dubbele vergoeding ;)

Edit, lol de KNVB zegt dat de regels nog helemaal niet vastliggen voor volgend jaar:
„Het zou natuurlijk best kunnen dat iedereen elkaar weet te vinden”, aldus de zegsman van de nationale voetbalbond. „Maar het is nog wel voorbarig. Hier gaat de Eredivisie namelijk niet alleen over. Er zijn nog drie partijen die hier iets over moeten zeggen. De beslissing moet uiteindelijk worden genomen door het bestuur betaald voetbal van de KNVB. De spelersraad CSR moet ook een advies uitbrengen. Zij vertegenwoordigen alle spelers. En het lijkt me ook belangrijk wat FOX Sports ervan vindt. Zij zenden de wedstrijden rechtstreeks uit en hebben afspraken gemaakt.”

[ Voor 34% gewijzigd door Martinusz op 22-05-2019 16:07 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:28
https://www.vi.nl/nieuws/...llissement-mogelijk-nabij

Roda zou de komende weken wel eens failliet kunnen gaan.

Een club die qua potentie gewoon in de Eredivisie hoort, maar jaren en jaren van wanbeleid en telkens weer werd de club gered door de gemeente of Schrouff, gevolgd door nog meer wanbeleid.

Had mij 10 jaar geleden de controle gegeven over de club en ik had het echt niet slechter gedaan.

• Curva
Ik zou dat wel jammer vinden, ze horen inderdaad wel in de Eredivisie.

Volgens mij hadden ze vol ingezet op promoveren naar de Eredivisie, maar dat is ze niet gelukt.

[ Voor 41% gewijzigd door Curva op 22-05-2019 18:23 ]

• dutchgio
Misschien kan de gemeente Enschede wat geld bijschieten. :+

• Deadsy
Curva schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:22:
Ik zou dat wel jammer vinden, ze horen inderdaad wel in de Eredivisie.

Volgens mij hadden ze vol ingezet op promoveren naar de Eredivisie, maar dat is ze niet gelukt.
yup, alles of niets. Promotie of failliet gaan. Dan weet je gewoon dat ze daar echt liefde hebben voor de club.

Mja als je als club om de haverklap gered moet worden door rijke supporters of de gemeente dat weet je gewoon dat er mensen bij de club zitten die niet met geld kunnen omgaan.
Het einde was eigenlijk al in zicht toen v Geel het in zijn hoofd haalde om Nol Hendriks te schofferen en het bestuur de kant van v Geel koos.

dan natuurlijk nog dat die Korotaev aankomt.
De toenmalig TD Caanen ging toen geld uitgeven dat er niet was en besloot een halve buslading spelers te halen die niemand kende en waarvan de meesten niets toevoegden en dus ook niet speelden.
Grotendeels hadden deze uiteraard een langdurig contract.

Korotaev komt niet en opeens is een giga tekort. Caanen weg maar de puinhoop van hem daar zit je aan vast.

Dan nog de slimme zet om de ene na de andere trainer te ontslaan wat ook niet goedkoop is.

Vraag me soms wel eens af hoe het bestuur van de afgelopen 10 jaar hun schoenen aan trekt, want slim genoeg om hun eigen veters te strikken dat zijn ze denk ik niet.

Clubs met minder potentie kunnen het wel, omdat deze zich aan 1 simpele regel houden. Er word niet meer uitgegeven dan er binnen komt.

• Curva
Deadsy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:39:
[...]

yup, alles of niets. Promotie of failliet gaan. Dan weet je gewoon dat ze daar echt liefde hebben voor de club.

Mja als je als club om de haverklap gered moet worden door rijke supporters of de gemeente dat weet je gewoon dat er mensen bij de club zitten die niet met geld kunnen omgaan.
Het einde was eigenlijk al in zicht toen v Geel het in zijn hoofd haalde om Nol Hendriks te schofferen en het bestuur de kant van v Geel koos.

dan natuurlijk nog dat die Korotaev aankomt.
De toenmalig TD Caanen ging toen geld uitgeven dat er niet was en besloot een halve buslading spelers te halen die niemand kende en waarvan de meesten niets toevoegden en dus ook niet speelden.
Grotendeels hadden deze uiteraard een langdurig contract.

Korotaev komt niet en opeens is een giga tekort. Caanen weg maar de puinhoop van hem daar zit je aan vast.

Dan nog de slimme zet om de ene na de andere trainer te ontslaan wat ook niet goedkoop is.

Vraag me soms wel eens af hoe het bestuur van de afgelopen 10 jaar hun schoenen aan trekt, want slim genoeg om hun eigen veters te strikken dat zijn ze denk ik niet.

Clubs met minder potentie kunnen het wel, omdat deze zich aan 1 simpele regel houden. Er word niet meer uitgegeven dan er binnen komt.
En Anelka had niet het gewenste effect :+

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Deadsy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:16:
Een club die qua potentie gewoon in de Eredivisie hoort,
Welke potentie?

Zuid-Limburg is gewoon te klein voor drie betaald voetbalclubs. Leuk hoor, dat ze op zo’n klein stukje Nederland zulke uitgesproken en onverenigbare culturen hebben, maar door de absolute onwil om te werken naar één FC Limburg is het onoverkomelijk dat minimaal één club het niet gaat redden.

• Gynnad
Inmiddels staat RKC 1-0 voor bij Excelsior, thuis wonnen ze ook al met 2-1, Excelsior zal er twee moeten scoren om verlenging af te dwingen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vanavond maar weer eens een avondje Sparta proberen bij Sparta - Top Oss.

De uit-voorsprong van 0-2 mag niet meer worden weggegeven, i.m.h.o.
lateef schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Welke potentie?

Zuid-Limburg is gewoon te klein voor drie betaald voetbalclubs. Leuk hoor, dat ze op zo’n klein stukje Nederland zulke uitgesproken en onverenigbare culturen hebben, maar door de absolute onwil om te werken naar één FC Limburg is het onoverkomelijk dat minimaal één club het niet gaat redden.
offtopic:
Exact, in plaats van verstandig doen (binnen Limburg fuseren, bijvoorbeeld) gaat elke club liever verder onder de eigen vlag, waarvoor domweg niet genoeg achterland-support bestaat.

In feite zouden bij wijze van spreken Fortuna Sittard en Roda JC Kerkrade kunnen fuseren, maar het is ongetwijfeld een ouderwetse bloedgroepenstrijd.

[ Voor 72% gewijzigd door Ramzzz op 22-05-2019 19:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Deadsy
lateef schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Welke potentie?

Roda is, nja was groter dan die andere 2.
Dus op basis daarvan hadden ze die andere 2 moeten kunnen overleven.
Maar die doen het met een kleiner budget beter.

Fortuna stond enkele jaren geleden ook aan de afgrond, alhoewel het bedrag dat hun nodig hadden een schijntje was vergeleken met de tekorten die Roda om de haverklap heeft.

Sindsdien is Fortuna gewoon gezond bezig.

Bij Roda zijn ze gewoon al bijna 15 jaar niet in staat een sluitende begroting te maken. Om de haverklap weer een tekort van 7 cijfers.

@Curva
Om het Anelka effect te hebben moet hij minimaal 3x bij de club geweest zijn.
Hij is geloof ik slechts 1x geweest.

Verwijderd

Dat hele gezeik met dat kunstgras moet eens afgelopen zijn.

20/30 jaar geleden had ook elke club gewoon een echte grasmat liggen en waren er ook niet zulke financiële problemen zoals ze nu zeggen. Stel he dat er 2 seizoen achter elkaar komen waar geen enkele Nederlandse club ver komt Europees. Hoe gaan de clubs die nu van dat geld profiteren er mee om?

Dan nog proberen te bedelen of gewoon eens verstandig om gaan met geld? Ik zie het gebeuren dat er dan allerlei bedelacties op gang komen en anders weer kunstgras aanleggen met de desbetreffende kosten.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:43:

20/30 jaar geleden had ook elke club gewoon een echte grasmat liggen en waren er ook niet zulke financiële problemen zoals ze nu zeggen. Stel he dat er 2 seizoen achter elkaar komen waar geen enkele Nederlandse club ver komt Europees. Hoe gaan de clubs die nu van dat geld profiteren er mee om?

Dan nog proberen te bedelen of gewoon eens verstandig om gaan met geld? Ik zie het gebeuren dat er dan allerlei bedelacties op gang komen en anders weer kunstgras aanleggen met de desbetreffende kosten.
Dat is een aanname, je hebt het over een compleet andere tijd. FC Emmen heeft helaas kunstgras en wil wel over, maar het kost rond de 1 miljoen om te vervangen (op een begroting van 8M). Doen ze dit wel dan gaat dit ten koste van de kwaliteit van de selectie en wie weet degradatie. Dan snap ik dat ze voor nu voor de tweede optie gaan en nog wachten. Eigenlijk ging het jaren terug al mis toen het is toegelaten.

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Dat is een aanname, je hebt het over een compleet andere tijd. FC Emmen heeft helaas kunstgras en wil wel over, maar het kost rond de 1 miljoen om te vervangen (op een begroting van 8M). Doen ze dit wel dan gaat dit ten koste van de kwaliteit van de selectie en wie weet degradatie. Dan snap ik dat ze voor nu voor de tweede optie gaan en nog wachten. Eigenlijk ging het jaren terug al mis toen het is toegelaten.
Dat snap ik heel goed maar waarom konden jaren geleden de kosten ook gemaakt worden voor het vervangen van het gras naar kunstgras? Volgens de meeste verhalen om te snijden in het onderhoud. Niet nadenkend volgens mij dat blessures bij een kleine selectie een club veel meer kan kosten.

En inderdaat wat je zegt dat het toegelaten is dat is wel de grootste fout in tijden. Wel andere "idiote" eisen stellen aan aan de stadions maar dat kunstgras was geen probleem. En ja ik snap dat het nu veel geld is voor FC Emmen maar zouden die niet bijvoorbeeld elk jaar 400.000 kunnen reserveren voor echt gras zodat die over 2/3 jaar ook gewoon gras hebben?

Edit: ik zat even te zoeken maar hoezo kost dat 1 miljoen voor een grasmat. Bij bijvoorbeeld Ajax hebben ze 44 grasmatten gehad de totale kosten hiervan liggen op 4 miljoen. Bron: http://www.soccernews.nl/...-45-grasmatten-in-10-jaar

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2019 20:24 ]

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Dat snap ik heel goed maar waarom konden jaren geleden de kosten ook gemaakt worden voor het vervangen van het gras naar kunstgras? Volgens de meeste verhalen om te snijden in het onderhoud. Niet nadenkend volgens mij dat blessures bij een kleine selectie een club veel meer kan kosten.

En inderdaat wat je zegt dat het toegelaten is dat is wel de grootste fout in tijden. Wel andere "idiote" eisen stellen aan aan de stadions maar dat kunstgras was geen probleem. En ja ik snap dat het nu veel geld is voor FC Emmen maar zouden die niet bijvoorbeeld elk jaar 400.000 kunnen reserveren voor echt gras zodat die over 2/3 jaar ook gewoon gras hebben?
Dat laatste is wel de bedoeling.

Het is inderdaad uit kosten oogpunt gedaan, er kan nu veel meer gespeeld/getraind worden op 1 veld. De vergelijking qua kosten veld vs. bijvoorbeeld blessures heb ik geen idee van.

Die kosten van de Arena is puur en enkel het gras denk ik. Er komt meer bij kijken dan alleen dat. De 1M komt van de voorzitter van Emmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 22-05-2019 20:25 ]

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Dat laatste is wel de bedoeling.

Het is inderdaad uit kosten oogpunt gedaan, er kan nu veel meer gespeeld/getraind worden op 1 veld. De vergelijking qua kosten veld vs. bijvoorbeeld blessures heb ik geen idee van.

Die kosten van de Arena is puur en enkel het gras denk ik. Er komt meer bij kijken dan alleen dat. De 1M komt van de voorzitter van Emmen.
Dit is zelfs inclusief aanleg. Er is zelfs een kortgeding geweest voor het vervangen van de grasmat tussen Ajax en de N.V. die de Arena verhuren aan Ajax dat door de concerten ze schade oplopen en er dus regelmatig een grasmat vervangen moest worden. Kosten inclusief aanleg werden door Ajax zelf geraamd op 100.000 euro. (gelukkig niet meer nodig door de speciale underlayment platen die ze ontwikkeld hebben. Dus hoe bepaalde voorzitters op idioot hoge bedragen komen?"

Kijk wil je veel meer ergens gebruik van maken ga je toch lekker trainen op plastic.

• Gynnad
RKC door naar de finale, Excelsior degradeert dus!

RKC of Go Ahead Eagles terug naar de Eredivisie.

[ Voor 34% gewijzigd door Gynnad op 22-05-2019 20:34 ]

• Qu3st

Qu3st

Gynnad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:33:
RKC door naar de finale, Excelsior degradeert dus!

RKC of Go Ahead Eagles terug naar de Eredivisie.
En hopelijk komt de enige echte club uit Rotterdam weer terug in de Eredivisie ;)

Die trainer van Excelsior, die dominee, hij heeft ook weinig gebracht zeg. Veel gezegd, maar niks er van gezien. Snel de voetbalwereld uit met die kerel, me kapot geërgerd toen hij bij RTL7 zat, allemaal blaadjes met notities....

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qu3st schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:42:
En hopelijk komt de enige echte club uit Rotterdam weer terug in de Eredivisie ;)
Lijkt me wel tof, heb stiekem toch wel een zwak voor Sparta.

@Ramzzz waarom is dat off-topic? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Lijkt me wel tof, heb stiekem toch wel een zwak voor Sparta.

@Ramzzz waarom is dat off-topic? :?
Ik ook wel stiekem, en dan Go Ahead erbij ook. Zou tof zijn met die 2 oude iconische stadionnetjes.
En een mooie derby er weer bij tussen Zwolle en Deventer!
Ik zou geen traantje laten voor De Graafschap en Excelsior.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:31:
Dus hoe bepaalde voorzitters op idioot hoge bedragen komen?"
Toch heel simpel? Kunstgras kan je onbeperkt belasten. Trainen en wedstrijden kunnen in principe van sochtends vroeg tot savonds laat. Leg daar een echt veld in en je hebt extra grond nodig om dezelfde belasting aan te kunnen. Dat is vaak niet naast het stadion. Dus je zult daar ook faciliteiten moeten bouwen.

XXXVI

• Ankona
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:43:

Geld wat je met aan het veld bespaart kun je in het spelersbudget stoppen. Een keuze die 20 jaar geleden niet bestond.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Ik ook wel stiekem, en dan Go Ahead erbij ook. Zou tof zijn met die 2 oude iconische stadionnetjes.
En een mooie derby er weer bij tussen Zwolle en Deventer!
Ik zou geen traantje laten voor De Graafschap en Excelsior.
Ik niet, komop TOP...

• Ankona
Qu3st schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:42:
[...]

Je bedoelt Jong Ajax 2?

alles kan off-topic

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik lees net dat Matusiwa (Jong Ajax, nu huur bij de Graafschap) waarschijnlijk gaat verhuizen naar FC Groningen. Wel vreemd, want hij heeft nog een contract bij Ajax tm 2020. @Harribo , wat vind je er van? Mijn inziens een goede aankoop, ik heb hem liever bij Ajax als stofzuiger ipv Mazraoui.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:15:
[...]

Je bedoelt Jong Ajax 2?
Voor de meesten gewoon bekend als Sparta Rotterdam hoor ;)
In de jeugdopleiding is geïnvesteerd, geen enkele jeugdspeler van Ajax die voor Sparta 1 speelt. Dus valt mee qua Jong Ajax 2.

@toolkist TOP Oss heeft het ook weer best gedaan haha.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:13:
Ik lees net dat Matusiwa (Jong Ajax, nu huur bij de Graafschap) waarschijnlijk gaat verhuizen naar FC Groningen. Wel vreemd, want hij heeft nog een contract bij Ajax tm 2020. @Harribo , wat vind je er van? Mijn inziens een goede aankoop, ik heb hem liever bij Ajax als stofzuiger ipv Mazraoui.
Hij maakte best veel indruk in de wedstrijd tegen Ajax. Had 'm ook liever bij het 1e gezien.

Stiekem hoop ik ook heel erg dat Odegaard komt. Man wat een acties had die dit weekend zeg. Prachtig!

I have stability. The ability to stab.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
Excelsior :w Dat is alvast een kunstgrasclub minder en die rare Moniz is ook weg. Lees her en der dat het wisselbeleid helemaal nergens op sloeg. Je moet winnen en dan een middenvelder erin brengen voor een aanvaller :?

Hopelijk kan De Graafschap zich erin houden ten kostte van Sparta. Zoveel mogelijk clubs op het hoogste niveau die een voetbalveld in het stadion hebben liggen is wenselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 23-05-2019 08:43 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:33
Denk dat hij nog wel wat tekort komt voor Ajax nu. Maar voor Groningen is het wel echt een aanwinst. De 3 Ajacieden gaan Groningen ('ons') komend jaar kleur geven. Denk dat azor ook een favoriet van het publiek wordt. Harde werker met goede techniek

• Vos

Vos

AFCA

Mazraoui is geen stofzuiger en wordt zo ook niet gebruikt?

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:36:
[...]

Voor de meesten gewoon bekend als Sparta Rotterdam hoor ;)
In de jeugdopleiding is geïnvesteerd, geen enkele jeugdspeler van Ajax die voor Sparta 1 speelt. Dus valt mee qua Jong Ajax 2.

@toolkist TOP Oss heeft het ook weer best gedaan haha.
Ach ja, het hele seizoen ruim boven verwachting gepresteerd en totaal afhankelijk van 2 spelers die de goals moeten creeeren en maken.
1 geblesseerd, dan hoef je er nog maar 1 uit de wedstrijd te spelen en dat heeft Sparta prima gedaan.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Toch heel simpel? Kunstgras kan je onbeperkt belasten. Trainen en wedstrijden kunnen in principe van sochtends vroeg tot savonds laat. Leg daar een echt veld in en je hebt extra grond nodig om dezelfde belasting aan te kunnen. Dat is vaak niet naast het stadion. Dus je zult daar ook faciliteiten moeten bouwen.
Op de middelbare school werd het grasveld buiten vanaf april t/m begin oktober bijna altijd gebruikt tijdens de gym. Geen idee wat voor grasveld dat was maar 8 lessen per dag x 5 dagen per week en mensen die erop zaten in de pauzes op warme dagen, brachten dat gras geen zichtbare schade toe.

Nu zal de belasting bij voetbal wel wat anders liggen maar er zijn zat clubs die op gras trainen afaik.

• Martinusz
Gezellig in Groningen :P
Op de terugweg vanuit Arnhem, kort na de uitschakeling in de play-offs om Europees voetbal tegen Vitesse (3-1) dinsdagavond, is het uit de hand gelopen in de spelersbus van FC Groningen. Sergio Padt kreeg op niet misverstane wijze van Iliass Bel Hassani te horen wat al tijden binnen de spelersgroep leeft.

Het werd een keiharde confrontatie, waarbij medespelers en trainer Danny Buijs tussenbeide moesten springen in het gangpad van de bus. Na geduw, getrek en een hoop geschreeuw was het klaar, maar de teksten van de verhaal halende Bel Hassani klonken velen bekend in de oren. Hij liet Padt in keiharde bewoordingen weten dat spelers het zat zijn dat de afgezette captain (na een klap aan een conducteur in een trein) achter de rug van zijn medespelers om over hen ’lult’ tegen algemeen directeur Hans Nijland en technisch manager Ron Jans.

Toen Buijs tussenbeide sprong, gaf Bel Hassani hardop aan de actie van zijn coach niet te snappen, omdat diezelfde Padt er in de winterstop bij Nijland en Jans op had aangedrongen dat de trainer na een moeilijk eerste halfjaar ontslagen moest worden.

• Ankona
Typhone schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Op de middelbare school werd het grasveld buiten vanaf april t/m begin oktober bijna altijd gebruikt tijdens de gym. Geen idee wat voor grasveld dat was maar 8 lessen per dag x 5 dagen per week en mensen die erop zaten in de pauzes op warme dagen, brachten dat gras geen zichtbare schade toe.

Nu zal de belasting bij voetbal wel wat anders liggen maar er zijn zat clubs die op gras trainen afaik.
Als ik dat vergelijk met het sportpark waar ik vroeger voetbalde. 5 gras velden, een gravel trainingsveld.
Veld 1 was voor het eerste (toen absolute top in het amateur voetbal) en de wedstrijden van selectie teams (de overige teams speelden hier bij hoge uitzondering af en toe een wedstrijd) . Veld 5 werd bijna alleen voor trainingen gebruikt. Veld 5 werd pro forma elke zomer ingezaaid maar vanaf half september was dat een zandveld. En als keeper heb ik ook ervaren dat de het keepersgebied bij de wedstrijdvelden niet veel verschilde van dat trainingsveld. Ook alleen maar zand. Ook was de lat in het midden van het doel ongeveer 10 cm hoger dan bij de hoeken. (op het eerste veld scheelde dat misschien 5 cm maar ook daar stond je als keeper op het zand. In die tijd trok je met je hak ook altijd een streep vanaf het midden van je doel richting penaltystip. Iets wat je je nu niet meer voor kunt stellen)

Kortom, velden hebben wel degelijk te lijden onder intensieve belasting en de kwaliteit van de huidige wedstrijdvelden is een stuk beter geworden. (kijk ook maar eens naar oude opnames van ED wedstrijden. Hoe die velen er in de jaren 80 en 90 bij lagen, dat verwcht je nu niet meer bij de derde klasse.)

En wat betreft sportvelden van scholen. Wij hadden dat ook op de middelbare school. Maar met slecht weer werd dat niet gebruikt. Ook werd niet altijd op dezelfde plek dezelfde sport bedreven. Maar ik moet toegeven, het lag er wel altijd mooi groen bij zonder al te veel onderhoud. En nog een punt, voetbalvelden worden ook na oktober nog regelmatig gebruikt. Dan zit er geen groei meer in het gras en zal het niet herstellen.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kijk dat is nog eens heerlijk komkommertijdnieuws :9 :9

Even kant kiezen: Bel Hassani!

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 23-05-2019 11:17 ]

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Kijk dat is nog eens heerlijk komkommertijdnieuws :9 :9

Even kant kiezen: Bel Hassani!
Ik ken zijn nummer niet.....

Oke oke ik ga terug in mijn hok! :+

Die Padt zat laatst ook bij Ziggo Sport aan tafel, ik heb het 5 minuten geprobeerd. Toen maar snel weg gezapt, mijn mening is dat het een vreselijk mannetje is.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja na zijn actie in de trein heeft ie snel afgedaan bij mij. Als keeper heb ik er ook geen hoge pet van op. Beetje een tokkie uitstraling maar ik ken hem uiteraard niet persoonlijk.

• vuurtjih
Niet dat IBH de ideale schoonzoon is trouwens, die mist af en toe ook wat draadjes.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-10 17:02
https://nos.nl/artikel/22...-lege-stoelen-dreigt.html
De kans is groot dat de Europa League-finale op 29 mei in Azerbeidzjan tussen Arsenal en Chelsea gespeeld gaat worden in een stadion met duizenden lege stoeltjes.
[...]
Een van de redenen waarom de fans wegblijven is de bereikbaarheid van Bakoe. Op dit moment gaat er namelijk geen directe vlucht van Engeland naar Azerbeidzjan. Met de trein ben je vanuit Londen ruim twee dagen onderweg, terwijl een autorit bijna zestig uur kost.

Daarnaast zijn de prijzen van vliegtickets en hotelkamers flink gestegen de afgelopen tijd en moeten de Engelse supporters een visum aanvragen.
[...]
Naast het wegblijven van de supporters zijn er ook sponsoren die de finale links laten liggen en duizenden kaarten terugsturen. Enkele bedrijven hebben moeite met het weggeven van hun kaarten, wederom vanwege de bereikbaarheid van Bakoe.
Gaat lekker zo...

Vooral visum aanvraag vind ik eigenlijk bizar. Gaat die aanvraag wel snel genoeg? Of had je die al voordat je club in de finale zit in gang moeten zetten?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32
Coocoocachoo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:54:
https://nos.nl/artikel/22...-lege-stoelen-dreigt.html

[...]

Gaat lekker zo...

Vooral visum aanvraag vind ik eigenlijk bizar. Gaat die aanvraag wel snel genoeg? Of had je die al voordat je club in de finale zit in gang moeten zetten?
Belachelijk dat die finale daar in Baku moet worden gespeeld:

- Het ligt volledig buiten Europa
- Lastig te bereiken
- Visum aanvraag noodzakelijk
- Situatie met Mikhitaryan
- Het is een atletiekstadion:
Afbeeldingslocatie: https://www.m-trix.nl/uploads/images/baku_olympic_stadium19_MTrix_Projecten1_Olympisch_Stadion_201901031529231.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.stadiumguide.com/wp-content/uploads/baku_top.jpg

Dit stadion gaat tijdens Euro 2020 ook worden gebruikt voor 3 groepswedstrijden en een kwartfinale. Dus als we ons weten te kwalificeren en in groep A terecht komen moet je daar naar toe :')

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Matusiwa wil graag echt stappen maken en heeft twijfels of hij bij Ajax het eerste gaat halen, zeker gezien de stroom van nieuwe aanwinsten die al even bezig is en waarschijnlijk nog wel even door gaat. De hoeveelheid nieuwe verdedigers en middenvelders is aanzienlijk.
Daarnaast heeft Matusiwa gezien dat er ook veel succesvol zijn geworden door juist naar een andere club te gaan en zich daar meer in de kijker te spelen. Ik vind het niet zo'n vreemde gedachten moet ik eerlijk zeggen.
Vos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:49:
Mazraoui is geen stofzuiger en wordt zo ook niet gebruikt?
De laatste paar wedstrijden wel een beetje, maar dat is inderdaad niet helemaal zijn kracht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
Vlassie1980 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:16:
[...]

- Lastig te bereiken
- Het is een atletiekstadion:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit stadion gaat tijdens Euro 2020 ook worden gebruikt voor 3 groepswedstrijden en een kwartfinale. Dus als we ons weten te kwalificeren en in groep A terecht komen moet je daar naar toe :')
En maar 6.000 plekken voor supporters per club.
Het is een financieel UEFA feestje, dit gaat niet over voetbal.
Het beste zou zijn als Arsenal en Chelsea zelf de boel boycotten en als alternatief een wedstrijd op Wembley organiseren.

• Ankona
dutchgio schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Het beste zou zijn als Arsenal en Chelsea zelf de boel boycotten en als alternatief een wedstrijd op Wembley organiseren.
Boycotten kost centjes en het zal de UEFA wel boos maken.

Gewoon hun G-teams sturen, hebben die ook een leuke avond.

alles kan off-topic

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32
[...]

De realiteit is dat ze daar de ballen niet voor hebben, de UEFA komt hier gewoon weer mee weg en er worden wat lokale bewoners uit Baku opgetrommeld voor een prikkie en gratis vlaggetjes en de plooi is gladgestreken :')

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Je zult harder gestraft worden door de UEFA wanneer je aan hun geld komt dan wanneer je racistische uitingen doet. Daar treden ze nooit tegen op hetgeen ik niet begrijp.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:35:
[...]

De realiteit is dat ze daar de ballen niet voor hebben, de UEFA komt hier gewoon weer mee weg en er worden wat lokale bewoners uit Baku opgetrommeld voor een prikkie en gratis vlaggetjes en de plooi is gladgestreken :')
Het is ook niets nieuws. Nu opeens een boycot doen zou ook bijzonder zijn. Wees dan principieel en besluit om niet deel te nemen aan de algehele Europese campagne, nu is het voornamelijk symptoombestrijding.

Je moet je wel realiseren dat indien je zoiets doet je ook je eigen glazen ingooit. Spelers willen op het hoogste podium spelen en dat is ook europees. Leuk als club als je daar nee tegen zegt maar dan zeg je ook expliciet nee tegen een deel van de potentiele spelers die je kan - en wellicht wil - aantrekken.

Zou je Gdansk ongeschikt vinden zou je mijn inziens nu moeten bepalen om geen deel te nemen aan de Europa legaue. Hetzelfde zou je dan voor 2021 moeten doen in het geval het bijvoorbeeld in Georgie wordt gehouden.

Er is mijn inziens weinig verrassing over een laag aantal kaartjes voor fans (al is het dit jaar nog minder geworden) alsmede een lage vraag (door de locatie). Het eerste punt is een goed punt van kritiek, het tweede punt minder. Er zijn simpelweg X aantal landen lid van de UEFA en al deze landen hebben mijn inziens dezelfde kansen (minder want waarschijnlijk een beperkter aantal stadions die voldoen) om een finalen te hosten.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-10 21:31
https://www.nu.nl/voetbal...er-naar-fc-barcelona.html
Ludovit Reis is weg voor 3,25 miljoen euro, wat kan oplopen tot naar verluidt zo'n 7,5 miljoen euro.

• Martinusz
SpeedQber schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:14:
https://www.nu.nl/voetbal...er-naar-fc-barcelona.html
Ludovit Reis is weg voor 3,25 miljoen euro, wat kan oplopen tot naar verluidt zo'n 7,5 miljoen euro.
Ik ben bang dat we daar niet zoveel meer van gaan horen, ik voorzie een 'verhuur' carriere.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 09:10
Volgens berichten online waarvan ik geen idee heb of ze waar zijn zou ene Dillon Hoogewerf van Ajax naar Man U gaan. Weer een speler die op zijn 16de naar Engeland gaat voor het geld, want van alle andere die naar topclubs zijn gegaan kan ik mij er niet echt één herinneren die het tot een debuut geschopt heeft. De meeste van deze spelers zijn soort van met hangende pootjes weer terug naar Nederland gekomen, ik blijf het jammer vinden dat zulke jongens niet gewoon bij Ajax/Feyenoord/PSV blijven en daar hun debuut maken want veel meer kans op speeltijd wat helpt bij je ontwikkeling.

• Qu3st

Qu3st

Volgens wedkantoren in Engeland is Leicester City de favoriet om Arjen Robben komende zomer in te lijven. Dat zou een hele rare move zijn!
Ik verwacht zelf toch dat PSV de meeste kans maakt.

• Martinusz
Ik denk dat ie gaat stoppen :)

• Qu3st

Qu3st

Dat weten we pas over paar weken natuurlijk. Eerst zal ie nog een DFB bokal willen winnen.
Misschien voor zijn lichaam het beste als je ziet hoe vaak ie geblesseerd is en is geweest, maar hij kent zijn lichaam natuurlijk het beste. Ik kan die drang van nog een keer wat laten zien in Nederland ook wel begrijpen.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
Ankona schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Boycotten kost centjes en het zal de UEFA wel boos maken.

Gewoon hun G-teams sturen, hebben die ook een leuke avond.
Inzet voor arsenal is nog CL Voetbal.

• toolkist
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:16:
[...]

- Lastig te bereiken
- Het is een atletiekstadion
Azerbeidjan IS Europa, dus het ligt er niet buiten alleen nogal aan de rand ;)
En moeten we het dan maar de Schengen cup gaan noemen o.i.d.?
[...]

Van die 6k kaarten van Arsenal en Chelsea gaan er al flinke aantallen terugkomen blijkbaar. Wat dat betreft was de inschatting van de UEFA dus wel goed ;)

Ik roep wel steeds dat ik de beslissing van de UEFA om de finale in Oost Europa te houden begrijp en daar sta ik ook nog steeds achter, maar begrijp wel dat dit erg ongelukkig is voor de supporters van Arsenal en Chelsea. Daar kun je vantevoren alleen geen rekening mee houden, dat er twee Engelse teams in de finale komen. Voor hetzelfde geld haalt een Russisch team de finale, voor die supporters is het weer prima te bereizen...
Qu3st schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:53:
Volgens wedkantoren in Engeland is Leicester City de favoriet om Arjen Robben komende zomer in te lijven. Dat zou een hele rare move zijn!
Ik verwacht zelf toch dat PSV de meeste kans maakt.
Ik geloof er niks van. Hij heeft eerder al gezegd dat ie nog nooit voor plek 6-8 heeft gespeeld en ook niet wist of dat wel iets voor hem is.

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 24-05-2019 09:35 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Azerbeidjan IS Europa, dus het ligt er niet buiten alleen nogal aan de rand ;)
En moeten we het dan maar de Schengen cup gaan noemen o.i.d.?

[...]

Van die 6k kaarten van Arsenal en Chelsea gaan er al flinke aantallen terugkomen blijkbaar. Wat dat betreft was de inschatting van de UEFA dus wel goed ;)

Ik roep wel steeds dat ik de beslissing van de UEFA om de finale in Oost Europa te houden begrijp en daar sta ik ook nog steeds achter, maar begrijp wel dat dit erg ongelukkig is voor de supporters van Arsenal en Chelsea. Daar kun je vantevoren alleen geen rekening mee houden, dat er twee Engelse teams in de finale komen. Voor hetzelfde geld haalt een Russisch team de finale, voor die supporters is het weer prima te bereizen...

[...]

Ik geloof er niks van. Hij heeft eerder al gezegd dat ie nog nooit voor plek 6-8 heeft gespeeld en ook niet wist of dat wel iets voor hem is.
Daar kan je juist wel rekening mee houden. Het vliegveld van Baku kan maar 12.000 mensen per dag aan. Dit zijn zaken die van te voren uitgezocht kunnen worden. Logistiek moet zo'n finale ook in orde zijn. Dan is een vliegveld wat maar 12.000 mensen op een dag kan verwerken een logistiek minpunt.

Wat mij betreft maakt de UEFA een shortlist bekend in de toekomst. En kijken ze op het moment dat de finalisten bekend zijn welke opties logistiek, economisch, politiek en milieu-technisch het beste zijn. En daarbij moeten ze ook in de eerste plaats rekening houden met de supporters van de finalisten. Voor hen is dat een unieke kans. Om dan in een stadion waar 60.000 man in kunnen maar 10% van de kaarten beschikbaar te stellen per finalist is compleet van de zotte.

Ik vind het goed dat ze finales in het oosten van Europa wil houden, maar doe dat dan op locaties die daar klaar voor zijn om zoiets te organiseren. Azerbeidzjan is dat niet.

• Pompi
The Class of 2019

Hopelijk neemt het media team nu hun wel verdiende rust en komen ze volgend jaar even sterk terug.

• dutchgio
toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Die gaan inderdaad terug, vliegen vanaf London is nogal ongunstig, er zijn geen directe vluchten richting Baku.
Ook als supporter krijg je met een Armeense achternaam geen visum.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
dutchgio schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Dat zal de reden zijn!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:53:
en milieu-technisch het beste zijn.
Dan hebben ze de juiste keuze gemaakt. Weinig 'onnodig' vliegverkeer.... >:)
dutchgio schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Die gaan inderdaad terug, vliegen vanaf London is nogal ongunstig, er zijn geen directe vluchten richting Baku.
Nogal ongunstig valt best mee.. 1 overstap, 9.5 uur onderweg.

[ Voor 45% gewijzigd door toolkist op 24-05-2019 10:34 ]

• Curva
De UEFA heeft toch zo'n mooie slogan "No to racism". Misschien dat ze die kunnen aanpassen of zelf beter naleven...

• Pompi
Curva schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:33:
De UEFA heeft toch zo'n mooie slogan "No to racism". Misschien dat ze die kunnen aanpassen of zelf beter naleven...
De grap is dat ze ook een regel hebben tegen politieke statements, maar blijkbaar vallen mensen weigeren om hun achternaam niet onder deze regel zolang er maar genoeg centen binnen stromen.

• vuurtjih
Pompi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:23:
Volgens berichten online waarvan ik geen idee heb of ze waar zijn zou ene Dillon Hoogewerf van Ajax naar Man U gaan. Weer een speler die op zijn 16de naar Engeland gaat voor het geld, want van alle andere die naar topclubs zijn gegaan kan ik mij er niet echt één herinneren die het tot een debuut geschopt heeft. De meeste van deze spelers zijn soort van met hangende pootjes weer terug naar Nederland gekomen, ik blijf het jammer vinden dat zulke jongens niet gewoon bij Ajax/Feyenoord/PSV blijven en daar hun debuut maken want veel meer kans op speeltijd wat helpt bij je ontwikkeling.
Dat is toch een schaatser?

• Pompi
Nee, check alleen al het verschil in voor en achternaam.
Later op de dag na mijn post kwam er een artikel bij de VI er over.
https://www.vi.nl/nieuws/...ebben-er-alles-aan-gedaan

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Pompi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:23:
En hoeveel spelers maken bij Ajax/Feyenoord/PSV daarvan daadwerkelijk hun debuut? Of ja, debuut alleen is niet genoeg. Hoeveel spelers breken echt door? Dat zijn er ook maar een handvol. Nu vertrekken ze naar het buitenland, doen daar een leuke ervaring op en eindigen dan alsnog op dezelfde plek als waar ze terecht waren gekomen als ze bij Ajax/Feyenoord/PSV waren gebleven.
Daarnaast blijf ik het apart vinden dat men hier opmerkingen over maakt terwijl hun club exact hetzelfde doet met spelers uit Scandinavië/het Oost-Blok.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Noiz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]
Nu vertrekken ze naar het buitenland, doen daar een leuke ervaring op en eindigen dan alsnog op dezelfde plek als waar ze terecht waren gekomen als ze bij Ajax/Feyenoord/PSV waren gebleven.
Goede zet dus. Financieel aantrekkelijk en sportief hetzelfde resultaat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:33
https://threadreaderapp.com/thread/1131873895181688832.html

Klein vergelijk van spelers die vertrokken en bleven op jonge leeftijd

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 24-05-2019 13:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor het WK voetbal voor vrouwen heeft @Qu3st een topic gemaakt:
[Voetbal]Wereldkampioenschap Vrouwen 2019

Graag daar alles posten wat met het WK te maken heeft :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:44:
https://threadreaderapp.com/thread/1131873895181688832.html

Klein vergelijk van spelers die vertrokken en bleven op jonge leeftijd
Wel een kromme vergelijking.
Natuurlijk kun je altijd wel iemand vinden die gebleven is en nu doorgebroken is, dat gaat tenslotte om heel veel meer spelers.
Maar dan al die spelers die ook naar het buitenland konden, toch bleven, en niet doorbraken?
Dat zijn er ongetwijfeld ook genoeg.

Of dan z'n conclusie...
Toch is het tekenend dat niet één van de vroegtijdig weggekaapte talenten erin slaagt structureel een basisplaats te veroveren in de Premier League.
En Aké dan?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Ik ben bang dat we daar niet zoveel meer van gaan horen, ik voorzie een 'verhuur' carriere.
Maar wel een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract van 100 miljoen nu staan dus waarschijnlijk zien zij wel VEEL MEER in hem dan jij hem ziet. En vergeet niet hij is pas 18 jaar en dan al zo spelen. Hij gaat ook gewoon met het eerste mee in de voorbereiding echter het eerste seizoen alleen voor het 2de spelen.
Noiz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]
Daarnaast blijf ik het apart vinden dat men hier opmerkingen over maakt terwijl hun club exact hetzelfde doet met spelers uit Scandinavië/het Oost-Blok.
HAHAHA idd maar dat zien de meeste opeens heel anders ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door rikoos op 24-05-2019 15:21 ]

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Of dan z'n conclusie...

[...]

En Aké dan?
En Patrick van Aanholt dan?
Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.