d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Of wellicht omdat hij in 55 wedstrijden 53 doelpunten maakte en 23 assists gaf? Ik noem maar wat hoorKevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:06:
[...]
Waarom zijn die er niet omdat de media dat al lang roept.
Messi heeft al jaren bewezen dat hij teams niet beter maakt. Hij presenteert met Argentinië regelmatig ondermaats.
Het voorbeeld van 2010. Daarin werd barcelona vroegtijdig uitgeschakeld lag argentinie er vroegtijdig uit op het WK.
En toch wint een speler van zo'n team welke in beide gevallen veel te vroeg uitgeschakeld wordt. En waarom weet iedereen omdat Nike en Adidas dat graag willen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gewoon even geduld hebben tot de eerste transgenders zich melden bij het vrouwentennis en -voetbalzetje01 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:22:
Dameshockey, dameshandbal en damesvolleybal (en damesschaatsen) is inderdaad best te pruimen.
(maar toch... als je net herentennis heb gekeken, en er komt een damespartij achteraan... dan gaat de tv uit)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je weet dat de onderkant van de La Liga nog niet 10% van het niveau van Real of Barca is he?Martinusz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:12:
[...]
Of wellicht omdat hij in 55 wedstrijden 53 doelpunten maakte en 23 assists gaf? Ik noem maar wat hoor
Ben ik het ook wel mee eens. Maar een dubbel pakken en halve finale Champions League is ook ontzettend knap als trainer van een eredivisie club.GrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:
Vond eigenlijk die trainer van FC Emmen het beste gedaan heeft dit jaar. Met een begroting van 6 miljoen de nacompetitie ontlopen. Maar die was niet eens genomineerd
Maar Ten Hag heeft de meeste prijzen gepakt, ook verdient dus. Verder hebben Willem 2 en PSV het ook goed gedaan. AZ en VVV zie ik niet waarom die gewonnen zouden moeten hebben
Zeker daarom ook terecht dat Ten Hag hem gewonnen heeft (ook al vind ik hem een matige trainer). Maar soms kan een prestatie met minder materiaal ook zeker knap zijn wat bijvoorbeeld een Emmen of Willem 2 doetQu3st schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:23:
[...]
Ben ik het ook wel mee eens. Maar een dubbel pakken en halve finale Champions League is ook ontzettend knap als trainer van een eredivisie club.
[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 17-05-2019 16:26 ]
2 gelijke spelen en de rest winst?Kevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Zou me zelfs niks verbazen als er seizoenen komen waar er twee ongeslagen ploegen zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Scheelt wel als je een goede bank hebt, daar schort het bij Ajax en PSV nog wel aan. De tweede garde is een stuk minder.
Moet ook vind ik niet het doel zijn van Ajax en PSV om 11 reserves te hebben die net zo goed zijn als de basis.dutchgio schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:43:
Dat lukt zelfs de Engelse top al bijna in de eigen competitie.
Scheelt wel als je een goede bank hebt, daar schort het bij Ajax en PSV nog wel aan. De tweede garde is een stuk minder.
Er moet altijd jeugd doorstromen.
ZOu denk ik ook niet te doen zijn.
Alhoewel het Roda en bv NAC wel vrij goed lukt.
In alle eerlijkheid is bij vergelijking van de selecties het alleen maar logisch dat Ajax de dubbel pakt. Dan moet je het nog wel even doen natuurlijk. Champions League uiteraard wel zwaar boven verwachting, maar daar gaat deze verkiezing toch niet over?Qu3st schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:23:
[...]
Ben ik het ook wel mee eens. Maar een dubbel pakken en halve finale Champions League is ook ontzettend knap als trainer van een eredivisie club.
Ik vind als je in Nederland gaat kijken dat bijvoorbeeld een Dick Lukkien met Emmen een knappere prestatie heeft geleverd op basis van spelersmateriaal en begroting. Niet om de prestaties van Ten Hag te bagatelliseren, maar de prijs gaat eigenlijk bijna altijd naar de kampioen en dat vind ik niet altijd terecht.
Het winnen van een dubbel is echt niet heel logisch hoor, laatste keer voor Ajax was in 2002. Dat is een best lange tijd. En dan dit ook nog eens doen in een Europees avontuur, dat vind ik zelf ook best knap. Ten Hag heeft alle neuzen (pun intendedPickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:44:
[...]
In alle eerlijkheid is bij vergelijking van de selecties het alleen maar logisch dat Ajax de dubbel pakt. Dan moet je het nog wel even doen natuurlijk. Champions League uiteraard wel zwaar boven verwachting, maar daar gaat deze verkiezing toch niet over?
Ik vind als je in Nederland gaat kijken dat bijvoorbeeld een Dick Lukkien met Emmen een knappere prestatie heeft geleverd op basis van spelersmateriaal en begroting. Niet om de prestaties van Ten Hag te bagatelliseren, maar de prijs gaat eigenlijk bijna altijd naar de kampioen en dat vind ik niet altijd terecht.
Maar Lukkien heeft het ook zeker goed gedaan vind ik! En in interviews vond ik hem altijd eerlijk en helder overkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 17-05-2019 18:58 ]
Niet om te zuurpruimen maar dat vind ik dus ook. Hoe kan je nou die prijs winnen als trainer van het elftal dat is afgedroogd in Rotterdam en tactisch faalde in Eindhoven?GrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:
Vond eigenlijk die trainer van FC Emmen het beste gedaan heeft dit jaar. Met een begroting van 6 miljoen de nacompetitie ontlopen. Maar die was niet eens genomineerd
Maar Ten Hag heeft de meeste prijzen gepakt, ook verdient dus. Verder hebben Willem 2 en PSV het ook goed gedaan. AZ en VVV zie ik niet waarom die gewonnen zouden moeten hebben
XXXVI
O, maar met die criteria (afgedroogd worden en tactisch falen in twee wedstrijden, in stadions anders dan je thuisbasis) kun je volgens mij elke trainer afschrijvenephymerous schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:01:
[...]
Hoe kan je nou die prijs winnen als trainer van het elftal dat is afgedroogd in Rotterdam en tactisch faalde in Eindhoven?
Laten we wel wezen: De trainer heeft de eindverantwoordelijkheid voor de prestaties van z'n team: Bij slechte prestaties op het veld moet ie doorgaans het veld ruimen, dan mag een trainer ook wel gewoon waardering krijgen bij goede prestaties op het veld. Het is zooow makkelijk om goede prestaties op het veld te bagatelliseren en achteraf goed te praten....
Ja, Emmen heeft het ook goed gedaan. Lukkien had van mij absoluut geëerd mogen worden, en ik hoop dat ie een mooie carrière tegemoet gaat. Maar de dubbel heeft dan net wat meer aanzien dan 'niet-degraderen'. Zo werkt dat nou eenmaal bij het uitreiken van prijzen
[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 17-05-2019 19:09 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
In 2010 kreeg Sneijder wel de meeste stemmen onder de journalisten voor Iniesta, Xavi en Messi.Kevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Zoals de gouden bal? Die al 10 jaar naar Messi of Ronaldo gaat. Ook in jaren dat er echt betere spelers waren.
Een voorbeeld. 2010 een Spanjaard of Sneijder verdiend deze prijs. Maar nee ze komen niet in de buurt. Sneijder omdat hij met inter als dragende speler de cl won en de finale van het wk haalde.
Dankzij de aanvoerders en de bondscoaches won Messi de Ballon D'or 2010.
22,65% Lionel Messi
17,36% Andrés Iniesta
16,48% Xavi
14,48% Wesley Sneijder
Waarom is dat logisch? Ajax en PSV spelen maar 2x per seizoen tegen elkaar. En PSV heeft ook een selectie die ver boven de rest uitsteekt.PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:44:
[...]
In alle eerlijkheid is bij vergelijking van de selecties het alleen maar logisch dat Ajax de dubbel pakt.
Dit is de 16e Rinus Michels Award, waarvan pas de 9e keer voor de coach van de landskampioen.PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:44:
[...]
... maar de prijs gaat eigenlijk bijna altijd naar de kampioen en dat vind ik niet altijd terecht.
Maar in de beker dan weer in de halve finale veel te sterk voor Feyenoord, en in de finale te sterk voor Willem II. En in de competitie behalve die fouten het alleen slecht deed qua wisselbeleid, maar tactisch het wel goed op orde had?ephymerous schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:01:
[...]
Niet om te zuurpruimen maar dat vind ik dus ook. Hoe kan je nou die prijs winnen als trainer van het elftal dat is afgedroogd in Rotterdam en tactisch faalde in Eindhoven?
Ik ben zo wisselvallig als het Nederlandse weer, ik heb hem begin van seizoen verdedigd, toen een tijdje vergald maar nu ben ik wel weer #TeamTenHag. Hij heeft na 5 jaren droogte, met aanvallend en atractief voetbal 2 prijzen gewonnen, waarom zou dan een Lukkien het meer verdienen? Of 1 van de andere trainers die was genomineerd?
Mark van Bommel heeft een top 1e seizoenshelft, 2e seizoenshelft kan hij het tij niet keren als blijkt dat de tegenstanders zich goed hebben aangepast. En dan kom ik met mijn paradepaardje misschien, maar het dieptepunt was toch echt Ajax-PSV, vast blijven houden aan de 3 controleurs terwijl je met man meer speelt en je directe concurrent KO had kunnen slaan. En door die fout de competitie weg gegeven.
Adrie Koster die het goed heeft gedaan in de beker, maar wel een 'makkelijkere' weg heeft bewandeld dan Ajax. Verder in de competitie niks gehaald.
John Van den Brom heeft AZ lang in de race gehouden voor 3e plek, maar uiteindelijk toch geknakt toen ze eigenlijk erover heen konden komen. En haalt direct Europees voetbal omdat Ajax de beker wint, doordat Feyenoord er met de ticket ervandoor ging, en dus plek 3 ticket naar plek 4 ging. Als ze ook nog eens play-offs Europees voetbal hadden moeten spelen, had hij helemaal geen recht op deze prijs.
Maurice Steijn, tja, ik weet dat niet zo goed wat ik hier van moet zeggen. Knap gedaan maar ook niet echt gedenkwaardig om voor hem een prijs op te leveren vind ik.
Als je dat zo bekijkt is het toch meer dan logisch dat degene die een club na 5 jaren weer kampioen heeft gemaakt én de beker met ze heeft gewonnen deze prijs heeft gewonnen?!
[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 17-05-2019 19:27 ]
Scheelt toch ook een flinke slok op een borrel als je enige concurrent (veel) minder wedstrijden speelt terwijl je zelf heel ver komt in zowel de beker als de Champions League.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:47:
[...]Dat zie ik niet gebeuren, geen gat groot genoeg in ieder geval. Je ziet dat zelfs met een zeldzame goede lichting en het meeste budget, het op 1 wedstrijd is aangekomen. De titel wordt op kleine details beslist, zelfs met top spelers is het alsnog lastig winnen tegen een verdedigende ploeg, etc. Juist Ajax heeft ook aangetoond dat met een beetje lef, veel inzet en teamplay je van veel grotere tegenstanders kunt winnen, dat kan op nationaal niveau ook. Met geld kom je ver, maar het is niet alles, zie Chelsea.
PSV speelde 34 competitiewedstrijden, 2 bekerwedstrijden (+1 Johan Cruijff schaal) en 8 Europese wedstrijden.
Ajax speelde 34 competitiewedstrijden, 6 beker wedstrijden en 18! Europese wedstrijden.
Dus 13 wedstrijden (+/- 29%) meer voor Ajax waarvan 10 op het hoogste niveau.
Feyenoord werd twee seizoenen eerder met 11 wedstrijden minder nog kampioen met 1 punt.
PSV werd dit seizoen met 13 wedstrijden minder tweede met een achterstand van 3 punten.
Feyenoord 2016/17 > PSV 2018/19
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
De laatste jaren is het kampioenschap keer op keer in de laatste 1 a 2 wedstrijden beslist. Ook dus in jaren waar het aantal wedstrijden nagenoeg gelijk was. Het speelt niet echt een rol.
En dat is logisch als je er over nadenkt: zowel Ajax als PSV zal gemiddeld genomen altijd winnen van de rest van de eredivisie, of hun eigen programma nu normaal of zwaar is. Omdat het kwaliteitsverschil te groot is met de rest. Zelfs een vermoeid Ajax/PSV, zelfs de reserves van Ajax/PSV...zijn alsnog beter dan de rest.
Dit nog even los van de aanpassing die aan het programma is gemaakt en het feit dat een prof voetballer gewoon 2 wedstrijden in de week moet kunnen spelen.
Zeg dat over de reserves maar over RKC Waalwijk! Slopers van de reserves.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:29:
@OPSLAGHOND Het is vrij makkelijk onderuit te halen, de theorie dat het aantal wedstrijden een belangrijke factor in de resultaten speelt.
De laatste jaren is het kampioenschap keer op keer in de laatste 1 a 2 wedstrijden beslist. Ook dus in jaren waar het aantal wedstrijden nagenoeg gelijk was. Het speelt niet echt een rol.
En dat is logisch als je er over nadenkt: zowel Ajax als PSV zal gemiddeld genomen altijd winnen van de rest van de eredivisie, of hun eigen programma nu normaal of zwaar is. Omdat het kwaliteitsverschil te groot is met de rest. Zelfs een vermoeid Ajax/PSV, zelfs de reserves van Ajax/PSV...zijn alsnog beter dan de rest.
Dit nog even los van de aanpassing die aan het programma is gemaakt en het feit dat een prof voetballer gewoon 2 wedstrijden in de week moet kunnen spelen.
Op het moment dat de nominaties bekend werden gemaakt was Emmen nog niet zeker. Als Emmen nog zou kunnen degraderen dan had Lukkien het uiteindelijk toch niet zo goed gedaan, misschien dat het meespeeldePickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:44:
[...]
In alle eerlijkheid is bij vergelijking van de selecties het alleen maar logisch dat Ajax de dubbel pakt. Dan moet je het nog wel even doen natuurlijk. Champions League uiteraard wel zwaar boven verwachting, maar daar gaat deze verkiezing toch niet over?
knipGrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:25:
[...]
Zeker daarom ook terecht dat Ten Hag hem gewonnen heeft (ook al vind ik hem een matige trainer).
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 17-05-2019 20:32 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Een persoonlijke mening geven mag, een smiley op die manier vind ik dan een beetje jammer. Het voegt nul toe...
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 17-05-2019 20:32 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
zaterdag
18.05. 18:30 Heracles v FC Utrecht
18.05. 20:45 FC Groningen v Vitesse
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Die bekerwedstrijden waar iedereen op halve kracht speelt tot de kwartfinale (van Bommel schoot daarin helemaal door en werd terecht afgestraft voor die arrogantie) tel ik daarin al helemaal niet mee.
Het hangt er allemaal van af of je succesvol bent of niet. Zo lang je blijft winnen, is die vermoeidheid maar relatief. Als je verliest voel je dat twee keer zo hard.
Feit blijft gewoon dat Ajax een waanzinnig goed seizoen heeft gehad, waar ze overigens in hun slechte wedstrijden verder door het ijs zakten dan PSV naar mijn mening, maar ook minder slechte wedstrijden hadden.
Ajax zakte soms ver door het ijs bij wedstrijden die totaal onnodig gelijk gespeeld werden (heerenveen thuis) of verloren werden (heracles uit) echter heeft PSV veel vaker slecht gevoetbald of anders uitgelegd 'beter resultaatspel' weten te behalen (groningen uit, fortuna uit). Dus psv heeft het resultaat meegehad waardoor het lijkt alsof ze in die wedstrijden minder slecht waren. Dus ik denk dat psv vaker verder door het ijs wist te zakken zonder gevolgen dan ajax (ok, pec thuis, enige 'resultaat' overwinning') dus heeft ajax over het hele seizoen gewoon beter gevoetbald en gespeeld en aan het eind van de rit was dat het beste dit seizoen.PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:19:
[...]
[...]
[...]
Feit blijft gewoon dat Ajax een waanzinnig goed seizoen heeft gehad, waar ze overigens in hun slechte wedstrijden verder door het ijs zakten dan PSV naar mijn mening, maar ook minder slechte wedstrijden hadden.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ah, de krant is eindelijk bezorgd?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik verwacht het wel. Wie heeft een meerjarige datareeks waaruit we het gemiddelde puntenresultaat van een team in een competitiewedstrijd na een CL-wedstrijd kunnen vergelijken met het puntenresultaat na een CL-loze week?PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:19:
Ik kan het niet met daadwerkelijke statistieken onderbouwen, maar ik verwacht niet dat het spelen van die extra wedstrijden nou echt een negatief effect heeft gehad op de prestaties in de eredivisie. Sterker nog, ik verwacht dat die ervaring en euforie uit de Champions League je juist vleugels geeft.
Ik niet
Maar dan wel als het boven verwachting goed gaat. Heb je een zakelijke en niet bijzondere poulefase dan is dat weer heel anders.PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:19:
Ik kan het niet met daadwerkelijke statistieken onderbouwen, maar ik verwacht niet dat het spelen van die extra wedstrijden nou echt een negatief effect heeft gehad op de prestaties in de eredivisie. Sterker nog, ik verwacht dat die ervaring en euforie uit de Champions League je juist vleugels geeft.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog steeds beter dan 88,89% van de EredivisieGrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:22:
[...]
Je weet dat de onderkant van de La Liga nog niet 10% van het niveau van Real of Barca is he?
Worden vast zulke taferelenHanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:
https://m.fcupdate.nl/voe...-finale-na-strafschoppen/
Wel een van gaal wisseltje met de keeper
Over vrouwenvoetbal , zullen we met een GoT all stars team eens een oefenwedstrijd tegen het damesteam spelen ?
[ Voor 59% gewijzigd door apis29 op 18-05-2019 12:04 ]
Verwijderd
Wat wil je nu met dit relaas zeggen?PickleRick schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:19:
Die bekerwedstrijden waar iedereen op halve kracht speelt tot de kwartfinale (van Bommel schoot daarin helemaal door en werd terecht afgestraft voor die arrogantie) tel ik daarin al helemaal niet mee.
Het hangt er allemaal van af of je succesvol bent of niet. Zo lang je blijft winnen, is die vermoeidheid maar relatief. Als je verliest voel je dat twee keer zo hard.
Iets afdoen aan het kampioenschap of zeggen dat PSV het eigenlijk verdient had? De enige namelijk die echt door het ijs is gezakt is PSV wel tegen AZ. Liet wel zien dat ze niet met de druk kunnen omgaan. Ajax heeft het hele seizoen druk gevoelt. Van zo'n jong team met wat ervaren krachten toch heel knap.
Je commentaar mag je in het feedback topic geven of in een DM, niet hier
[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 19-05-2019 16:51 ]
Dan nog zegt het niets. Er zijn zoveel factoren van invloed maar de belangrijkste is toch echt kwaliteit van spelers.DeKever schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:28:
[...]
Ik verwacht het wel. Wie heeft een meerjarige datareeks waaruit we het gemiddelde puntenresultaat van een team in een competitiewedstrijd na een CL-wedstrijd kunnen vergelijken met het puntenresultaat na een CL-loze week?
Ik niet
Dit jaar is volgens mij voor het eerst dat ajax nauwelijks puntverlies had na een europese wedstrijd:DeKever schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:28:
[...]
Ik verwacht het wel. Wie heeft een meerjarige datareeks waaruit we het gemiddelde puntenresultaat van een team in een competitiewedstrijd na een CL-wedstrijd kunnen vergelijken met het puntenresultaat na een CL-loze week?
Ik niet
https://www.ajaxshowtime....-punten-na-europese-duels
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Doen ze daar ook iets tegen protesteren bij de scheidsrechter?OPSLAGHOND schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:04:
In de MLS krijgt een speler na een schwalbe een boete van de bond, mogen ze wat mij betreft hier ook meteen invoeren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoe vaak wordt er daar per seizoen een boete gegeven voor een schwalbe en zie je daar een afnemende trend in?OPSLAGHOND schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:04:
In de MLS krijgt een speler na een schwalbe een boete van de bond, mogen ze wat mij betreft hier ook meteen invoeren.
Al met al blijft het lastig om objectief vast te stellen of iemand een schwalbe maakt. De gemakkelijke gevallen waarbij geen enkel contact is lijkt mij het lastigste. Zodra er een beetje contact is wordt het al lastiger om het te benoemen als schwalbe en daarmee daalt ook de effectiviteit van de boete.
Verwijderd
Voor de spanning van de tweestrijd zou het leuk zijn dat Groningen gaat winnen, maar ik heb toch liever een Vitesse tegen FC Utrecht in de finale. Al moet degene die doorgaat wel beter zijn best doen dan Vitesse dit seizoen deed in de voorrondes.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:31:
FC Utrecht lijkt goed op weg te zijn naar de finale van de play-offs om Europees voetbal. Ze hebben met 0-2 in Almelo gewonnen. Hopelijk doet Groningen het straks beter als thuisploeg in de wedstrijd tegen Vitesse.
Verwijderd
Groningen heeft inderdaad gewonnen, maar Vitesse pakt een belangrijk uitdoelpunt mee. Nu maar hopen dat de uitwedstrijd niet eindigt zoals eerder in de competitie. De thuiswedstrijd kent in ieder geval dezelfde uitslag.Qu3st schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:05:
[...]
Voor de spanning van de tweestrijd zou het leuk zijn dat Groningen gaat winnen, maar ik heb toch liever een Vitesse tegen FC Utrecht in de finale. Al moet degene die doorgaat wel beter zijn best doen dan Vitesse dit seizoen deed in de voorrondes.
Ik wil zeker niks afdoen aan het kampioenschap, ik ging alleen maar in op het effect van de extra wedstrijden in de Champions League.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Wat wil je nu met dit relaas zeggen?
Iets afdoen aan het kampioenschap of zeggen dat PSV het eigenlijk verdient had? De enige namelijk die echt door het ijs is gezakt is PSV wel tegen AZ. Liet wel zien dat ze niet met de druk kunnen omgaan. Ajax heeft het hele seizoen druk gevoelt. Van zo'n jong team met wat ervaren krachten toch heel knap;)
Ik ga hier zeker niet beweren dat PSV de titel verdiende en dat heb ik ook nooit gedaan.
Kan ook positief werken toch? Neem aan dat wanneer je o.a. Juventus en Madrid er uit gooit dat dit weer voor extra energie kan zorgen. Daarnaast dien je ook de financiële verschillen tussen clubs mee te nemen. Zie bijvoorbeeld het seizoen dat Feyenoord kampioen werd, toen werd er door sommige ook geroepen 'Maar Ajax speelt meer wedstrijden'. Ja, leuk denk ik dan. Maar Ajax heeft ook een budget wat een veelvoud is ten opzichte van Feyenoord.PickleRick schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:26:
[...]
Ik wil zeker niks afdoen aan het kampioenschap, ik ging alleen maar in op het effect van de extra wedstrijden in de Champions League.
Ik ga hier zeker niet beweren dat PSV de titel verdiende en dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik zelf denk dat zowel Ajax als PSV de titel verdient had. Beide een uitstekend seizoen gedraaid, waar Ajax in de Eredivisie net aan het langste eind trok.
Denk alleen dat Ajax de hogere gunfactor had omdat het in Europa ten eerste zo mooi voetbal liet zien en ten tweede zo ver kwam.
Heeft niets met de nationale competitie te maken maar toch, zo'n ploeg verdient gewoon één of meerdere prijzen. En dat zeg ik niet als Ajacied maar als voetballiefhebber.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
In dat seizoen had Feyenoord in de eerste seizoenshelft 9 verliespunten, 7 daarvan waren op een zondag na de donderdag met EL voetbal.JST94 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:24:
[...]
Zie bijvoorbeeld het seizoen dat Feyenoord kampioen werd, toen werd er door sommige ook geroepen 'Maar Ajax speelt meer wedstrijden'. Ja, leuk denk ik dan. Maar Ajax heeft ook een budget wat een veelvoud is ten opzichte van Feyenoord.
In dat hele seizoen had Ajax 21 verliespunten, 15 daarvan na een Europese wedstrijd.
De EL heeft meer impact op de competitie dan de CL.
Zou dat de minimaal een dag extra rust zijn?strafschop schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:53:
[...]
In dat seizoen had Feyenoord in de eerste seizoenshelft 9 verliespunten, 7 daarvan waren op een zondag na de donderdag met EL voetbal.
In dat hele seizoen had Ajax 21 verliespunten, 15 daarvan na een Europese wedstrijd.
De EL heeft meer impact op de competitie dan de CL.
XXXVI
Verwijderd
Nederland is vooralsnog wel sterker en vooral gevaarlijker in de 16 van Italie resulterend in de tussenstand van 1-0 voor Nederland na 25 minuten.
Nederland speelt inderdaad aardig tot nu toe!
En 2-0, attent!
[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 19-05-2019 18:08 ]
Verwijderd
Dank je wel voor je tip. Moet je nagaan hoe geconditioneerd ik wel niet ben geworden onderhand!Vos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:03:
'Gewoon' te zien op nos.nl of de NOS app.
En 2-0, attent!
Ook op NPO extra 1Vos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:03:
'Gewoon' te zien op nos.nl of de NOS app.
En 2-0, attent!
En dat was gewoon een rode kaart
[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 19-05-2019 18:12 ]
Verwijderd
Vind Sparta wel een eredivisiewaardige club hoor, maar woon in Den Bosch, dus supporteer de lokale clubs wat meer dan de zoveelste Rotterdamse club.
En 3-0 voor NL -17 zou toch niet meer mis mogen gaan zou je zeggen *herinnert zich Ajax-Tottenham*.. Ik houd nog even een slag om de arm, maar ziet er goed uit!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Italië is Nederland onderhand toch echt wel aan het terugdringen.
En ja hoor, daar is de 3-1.
Fijn dat ze hier ook VAR hadden, donkerrode kaart in de 1e helft missen..Maarten_E schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:40:
Balen, Sparta voor met 2-0 tegen TOP Oss.
Vind Sparta wel een eredivisiewaardige club hoor, maar woon in Den Bosch, dus supporteer de lokale clubs wat meer dan de zoveelste Rotterdamse club.
Verwijderd
Edit:
[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 19-05-2019 18:56 ]
Verwijderd
Edit
Om nu een gele kaar te geven aan Raatsie gaat ook wel weer een beetje ver. Zo erg was het ook weer niet wat hij deed.
Edit
Kijk hoe goed de sfeer in de groep is met hoe de bondscoach die gewisselde speler begroet. Gaaf om te zien.
Edit
Oeps, dat is echt oenig van Raatsie. Zal hij zelf als eerste erkennen.
Edit
En Hoever heeft mazzel met geel. Had net zo goed rood kunnen zijn.
Edit
En het is voorbij, 4-2 eindstand en Europees kampioen. Goed gedaan hoor!
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 19:22 ]
Ben ook wel benieuwd welk traject Ajax voor hem heeft uitgestippeld, zou die net zoals Gravenberch de voorbereidingen met Ajax 1 mee mogen doen?
Hij is pas 15, maar hij heeft al wel aangegeven dat z'n doel is om het Nederlands elftal te halen, dus dat zit hopelijk wel goedPompi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:39:
Kunnen we die Unuvar niet bij een of andere kwalificatie wedstrijd een paar seconden speeltijd geven zodat hij voor Nederland vast ligt? Want je kan nu al zien dat er zoveel voetbal in dat kleine lichaam van hem zit en zou zonden zijn om nog een keer het Ziyech scenario te krijgen.
Ben ook wel benieuwd welk traject Ajax voor hem heeft uitgestippeld, zou die net zoals Gravenberch de voorbereidingen met Ajax 1 mee mogen doen?
https://www.ajaxshowtime....ntiende-mijn-debuut-maken
[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 19-05-2019 19:43 ]
Weet ik, maar Gravenberch is ook maar 16 en wat goed is komt snel.Terranova schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:43:
[...]
Hij is pas 15, maar hij heeft al wel aangegeven dat z'n doel is om het Nederlands elftal te halen, dus dat zit hopelijk wel goed
https://www.ajaxshowtime....ntiende-mijn-debuut-maken
Tja er zijn wel meer spelers geweest die alle Nederlandse jeugdteams hebben doorlopen om dan toch voor Marokko te kiezen, dus hoop dat er een goed hoofd bij hem opzit en hij echt voor NL en niet Turkije kiest
Oefenwedstrijden opstellen heeft ook geen zin want het moet in een officiele wedstrijd en je gaat geen risico lopen door zo'n jongen op te stellen op een plek waar meerdere betere spelers beschikbaar voor zijn.
Hetzelfde speelt met Orkun kökcü (18 jaar), Groot talent en U17, U18 en U19 speler maar zodra de Turken hem oproepen moeten we nog maar zien wat hij doet. Maar goed dit soort discussies komt elk jaar terug zolang mensen dubbele nationaliteiten hebben tenzij de UEFA/FIFA hier regels voor aanpassen en de jeugd elftallen op het zelfde regels zetten als de grote elfallen.
Transfer nieuws
Martinez is in AmsterdamMickey v.d. Hart op weg naar Lech Poznan (Polen)
waar de Poolse media tak van de club echt een briljante aankondiging heeft
Weghorst krijgt een beter contract bij Wolfsburg.
Ik vind 'm leuk.Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:51:Transfer nieuws
Mickey v.d. Hart op weg naar Lech Poznan (Polen)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mickey van der Vaarthart?Martinusz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:51:Transfer nieuws
Mickey v.d. Hart op weg naar Lech Poznan (Polen)
Regeren is vooruitschuiven
en het bidbook was blijkbaar ook vergeten te melden dat het plaatselijke vliegveld maar 12.000 supporters kan verwerken....T-MOB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:58:
Roma kan alleen nog de Champions League in als er een wonder gebeurt. Dat maakt een verlies van Arsenal dan nog draaglijk. Ik moet nog wel even zeuren over die EL-finale, want het is toch van de pot gerukt dat die wordt gespeeld in een land waar niet eens alle spelers fatsoenlijk naar toe kunnen: https://www.tubantia.nl/s...ligheidsredenen~aed35138/
Het vliegveld kan maar 12.000 supporters verwerken?P.O. Box schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:01:
[...]
en het bidbook was blijkbaar ook vergeten te melden dat het plaatselijke vliegveld maar 12.000 supporters kan verwerken....
Hoe hebben ze dat gedaan met het ESF en Formule 1 dan?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Laten we een Europees toernooi inderdaad maar een West Europees feestje maken, goed plan! /sMartinusz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:03:
Wat een farce, dit kan toch niet, een finale waar een speler niet kan mee doen vanwege politieke redenengewoon ergens anders spelen dus!!
Juist het ESF zou een Europees feest van eenwording moeten uitstralen imo, wat je er ook van vindt.
Dat is een andere (openbare) orde natuurlijk:Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Het vliegveld kan maar 12.000 supporters verwerken?
versus
Regeren is vooruitschuiven
Ja, goed plan. Het is toch van de zotte dat supporters meer dan 12h moeten reizen voor een Europese finale. En dat überhaupt de infrastructuur de supportsstromen niet aan kunnen. Mja, het geld regeert...toolkist schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:08:
[...]
Laten we een Europees toernooi inderdaad maar een West Europees feestje maken, goed plan! /s
Wat wil je hiermee vergelijken? Ik heb nog nooit rellen op 't vliegveld gezien.T-MOB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:15:
[...]
Dat is een andere (openbare) orde natuurlijk:
[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door Curva op 21-05-2019 14:17 ]
PSN: Curvaa_
Andersom kan (in theorie) net zo goed gebeuren. Of is het geen probleem als fans van een Russisch/Oekraiens team lang onderweg zijn naar, laten we zeggen, Portugal?Curva schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Ja, goed plan. Het is toch van de zotte dat supporters meer dan 12h moeten reizen voor een Europese finale. En dat überhaupt de infrastructuur de supportsstromen niet aan kunnen. Mja, het geld regeert...
Als je niet wil dat supporters lang moeten reizen dan moet je de finale gewoon weer over 2 wedstrijden doen (en zonder uitsupporters).
Het aantal reizigers wat Baku International Airport had per dag afgelopen jaar was ongeveer 12.000.T-MOB schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:15:
[...]
Dat is een andere (openbare) orde natuurlijk:
[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
Het stadion heeft ruimte voor 68.000 man, laten we zeggen beide teams 25.000 kaarten met misschien 18.000 voor de lokale bevolking, hoe wil je 50.000 man (als het is uitverkocht) door een vliegveld krijgen dat ongeveer 12.000 man ontvangt per dag? Dan reken ik staf, journalisten en commentatoren nog niet eens mee.
Daar heb je wel een punt, deels. Want het overgrote deel van Europa moet een erg lange reis afleggen en de oost Europese landen halen nooit de knockout fase. Dus waarom daar de finale naartoe. Het 2e punt blijft staan, dat het vliegveld een normale hoeveelheid supporters niet eens aan kan.....toolkist schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:19:
[...]
Andersom kan (in theorie) net zo goed gebeuren. Of is het geen probleem als fans van een Russisch/Oekraiens team lang onderweg zijn naar, laten we zeggen, Portugal?
Als je niet wil dat supporters lang moeten reizen dan moet je de finale gewoon weer over 2 wedstrijden doen (en zonder uitsupporters).
PSN: Curvaa_
9001% een schande voor het voetbal dit.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Het is een keuze van de club om niet te gaan, de organisatie garandeert zijn veiligheid (wat die garantie waard is is een tweede)HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:30:
Simpel, de UEFA moet _EISEN_ dat de volledige teams kunnen voetballen anders geen finale. Als ze de ballen zouden hebben.. o wait.
alles kan off-topic
Met die instelling: waarom laat je die landen uberhaupt meedoen?Curva schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Daar heb je wel een punt, deels. Want het overgrote deel van Europa moet een erg lange reis afleggen en de oost Europese landen halen nooit de knockout fase. Dus waarom daar de finale naartoe. Het 2e punt blijft staan, dat het vliegveld een normale hoeveelheid supporters niet eens aan kan.....
NL teams halen maar zelden de finale, hup ook niet meer meedoen.
Als je een Europees toernooi wil hebben dan zul je moeten accepteren dat je ook richting Oost Europa zult moeten.
Meteen stoppen dus met die Europese toernooienHanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:30:
Simpel, de UEFA moet _EISEN_ dat de volledige teams kunnen voetballen anders geen finale. Als ze de ballen zouden hebben.. o wait.
Je kunt wel van de UEFA eisen dat ze garanties omtrent veiligheid geven maar die ga je natuurlijk never nooit krijgen aangezien ze die niet kunnen geven.
De ambassadeur van Azerbeidzjan deed dat wel, maar dat was dan weer niet goed genoeg
Als club moet je dan zeggen: UEFA, los dit op, andersMartinusz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:03:
Wat een farce, dit kan toch niet, een finale waar een speler niet kan mee doen vanwege politieke redenengewoon ergens anders spelen dus!!
F*ck die finale, inclusief TV-inkomsten.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat gaat zo'n club dus niet zeggen. Die centjes die ze van de UEFA krijgen zijn veel te interessant. Principes zijn gewoon te koop, zeker in het voetbal.Ramzzz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:41:
[...]
Als club moet je dan zeggen: UEFA, los dit op, anders
F*ck die finale, inclusief TV-inkomsten.
alles kan off-topic
die 12.000 haalde ik uit 2x6.000 per team en de mededeling dat "het vliegveld niet meer supporters aankan", weet ff de bron niet meer.Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:04:
[...]
Het vliegveld kan maar 12.000 supporters verwerken?
maar bij deze bron zijn het er 3000 meer en wordt de UEFA geciteerd (althans, daar vertrouw ik dan maar op):
https://www.goal.com/en/n...dem3hbfbt7jr11cmrdqa6mq65
"Taking into consideration the above and most importantly the geographical location and logistical capacity of airports in and around the host city, it was deemed that around 15,000 spectators would be able to travel from abroad, with Baku as the main hub.
Als de UEFA dit niet serieus neemt waarom zouden de clubs het dan doen.
[ Voor 51% gewijzigd door Deadsy op 21-05-2019 15:42 ]
Geld..... als d eUEFA boos wordt kost dat centjes. Redelijkheid telt niet. De grillen bepalen de geldstromen en de clubs zijn daar net zo gek op als de bobo'sDeadsy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:42:
Ik zou gewoon een jeugd team sturen.
alles kan off-topic
Ook voor Arsenal staat er serieus geld op het spel. Vanuit de competitie hebben ze nu EL group fase bereikt. Ze willen zelf natuurlijk ook CL spelen en zullen derhalve niet zomaar zichzelf gewonnen geven.Deadsy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:42:
Ik zou gewoon een jeugd team sturen.
Ahh oké, het grappige wil is dat als ik de cijfers van het vliegveld pak en dat verdeel over 365 dagen, ik ook op 12.000 reizigers uitkom, vandaar dat ik vermoedde dat het officïele cijfers van het vliegveld waren.P.O. Box schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:54:
[...]
die 12.000 haalde ik uit 2x6.000 per team en de mededeling dat "het vliegveld niet meer supporters aankan", weet ff de bron niet meer.
maar bij deze bron zijn het er 3000 meer en wordt de UEFA geciteerd (althans, daar vertrouw ik dan maar op):
https://www.goal.com/en/n...dem3hbfbt7jr11cmrdqa6mq65
"Taking into consideration the above and most importantly the geographical location and logistical capacity of airports in and around the host city, it was deemed that around 15,000 spectators would be able to travel from abroad, with Baku as the main hub.
Dus gemiddeld hebben ze per dag 12.000 reizigers. Met piektijden zullen er dat dus veel meer zijn, de capaciteit is dus hoger dan 12.000 reizigers per dag. Ik denk dat daar het grootste probleem ook niet ligt. Ze hebben twee banen en genoeg terminals gates.Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:03:
[...]
Ahh oké, het grappige wil is dat als ik de cijfers van het vliegveld pak en dat verdeel over 365 dagen, ik ook op 12.000 reizigers uitkom, vandaar dat ik vermoedde dat het officïele cijfers van het vliegveld waren.
Edit:
voorbeeld Schiphol: 71.miljoen per jaar (= ong. 195.000 per dag) drukste dag was 233.000
[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 21-05-2019 16:13 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Verwijderd
I have stability. The ability to stab.
Had 4-1 kunnen staan , had nog steeds geklopt dan
Edit : best een wondertje dat het niet al 6-0 is
[ Voor 11% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 21-05-2019 22:08 ]
Verwijderd
Nog maar 1 doelpuntje te gaanHanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:34:
[...]
Had 4-1 kunnen staan , had nog steeds geklopt dan
Edit : best een wondertje dat het niet al 6-0 is
Dit topic is gesloten.
![]()