[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.221 views

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-12 17:55

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Commercie, het geld valt niet bij de supporters te halen.

Steam ID = Ackerfiets

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
Ze kunnen uitzonderingen maken voor visa. Maar het is wel echt een rotzooitje

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

418O2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:09:
Ze kunnen uitzonderingen maken voor visa. Maar het is wel echt een rotzooitje
Ja voor Mkhitaryan doen ze dat, maar voor die supporters niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
Gunner schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:10:
[...]

Ja voor Mkhitaryan doen ze dat, maar voor die supporters niet.
Dat ze schijt hebben aan supporters is wel duidelijk

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:24
Zo m'n zwager staat al bij de huldiging, krijg een foto met hem en Huntelaar erop :*)
The Hunter heeft er ook zin in :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

jaapstobbe schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:33:
Een fantastich seizoen! _/-\o_

Maar het blijft steken dat we naar een Engelse CL finale moeten kijken... :/
Je hoeft niet te kijken :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Martinusz
Hoor net dat Halsema een speech moet geven bij de huldiging _O- dat wordt 1 grote fluittoon!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-12 15:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Martinusz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:33:
Hoor net dat Halsema een speech moet geven bij de huldiging _O- dat wordt 1 grote fluittoon!
Heeft die wat imago op te krikken ofzo? Wat moet zij daar nu weer bij? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Vertellen dat ze altijd al in een Ajax pyjama sliep.

• Martinusz
[...]

Standaard dingetje denk ik....burgemeester die praatje houdt?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Damned if she does, damned if she doesn't?

Nee, de burgemeester blijft weg bij zo'n huldiging. Dat zou een prima signaal zijn... :?

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 16-05-2019 14:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Want het enige alternatief is dat ze weg blijft? Heerlijk zwart/wit weer. :D
Ze kan er prima bij zijn, wellicht zelfs iets zeggen of wat uitreiken. Maar als ze een hele speech wil gaan houden ben ik wel benieuwd wat het gaat toevoegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ramzzz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:59:
[...]

[...]

Damned if she does, damned if she doesn't?

Nee, de burgemeester blijft weg bij zo'n huldiging. Dat zou een prima signaal zijn... :?
Ik denk dat het 0 toegevoegde waarde heeft. Ze heeft de Amsterdammer en de Ajacied behoorlijk in het harnas gejaagd (de stad met haar wilde ideeën en de waterkanonnen bij de wedstrijd niet geleden).

Van mij mag ze er staan, maar ook ik denk dat ze weggehoond wordt als ze spreekt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:28

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Standaard dingetje denk ik....burgemeester die praatje houdt?
Ook standaard dat ie werd uitgefloten, gebeurde ook met Van der Laan met de huldigingen bij de ArenA.
Ik fluit zo ook beetje mee, na dat gezeur met Juve.

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 16-05-2019 14:13 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Qu3st schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ook standaard dat ie werd uitgefloten, gebeurde ook met Van der Laan met de huldigingen bij de ArenA.
Zou hen sieren als ze haar toezingen, kortom het moet een feestje blijven.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 16:18
Haha net een stel bij AT5 waarvan de man voor Ajax is en de vrouw voor Feyenoord, interviewster vroeg hoe gaat dat dan in de relatie en het antwoord was "Ja, kut". In dit geval trokken tegenpolen elkaar echt aan, maar mooi het ook gewoon gemoedelijk kan gaan tussen de clubs en niet alleen maar kut.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Qu3st schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ik hoorde haar laatst op de radio zeggen dat ze dan als één van de weinig vrouwen in Nederland is toegefloten door zoveel mannen, ik vond het wel grappig :)

XXXVI

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom heeft de Ajax-aanhang nou precies zo'n hekel aan haar? Vanwege die actie van de politie met de waterkanonnen laatst? Me dunkt dat ze voor het toestaan van een huldiging op Museumplein wel wat lof mag verwachten.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Koppensneller schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:57:
Waarom heeft de Ajax-aanhang nou precies zo'n hekel aan haar? Vanwege die actie van de politie met de waterkanonnen laatst? Me dunkt dat ze voor het toestaan van een huldiging op Museumplein wel wat lof mag verwachten.
Precies dit, het Museumplein is een goedmakertje/charmeoffensief.

Hattrick: Thorgal Eagles

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Het schijnt 'traditie' te zijn om de burgemeester uit te fluiten.

On a side note , koeman gespot in Barcelona met de vice voorzitter zegt nos

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

bregweb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Precies dit, het Museumplein is een goedmakertje/charmeoffensief.
Waarmee je insinueert dat het meer eigenbelang van de burgemeester is dan iets anders. Waarom zie je dat zo?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Kijk naar de actie na het waterkanon voor de deur bij de burgemeesters woning, ook vandaag eerst even langs Femke en dan pas naar het Museumplein.

Dat vereist allemaal politie-inzet/geld en dat heb je liever niet.

Het is niet alleen eigenbelang, er spelen een aantal zaken bij dit soort huldigingen en het herstel van de betrekkingen is er 1 van.

[ Voor 23% gewijzigd door bregweb op 16-05-2019 15:38 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Nou dat was een minimale speech.
Van De Sar en De Ligt moesten zelfs nog even optreden om wat aangooiend bier weg te werken... >:)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De Ligt kan dus ook al keepen :)

Onana een kater of ...? die juichte wel heel saai

[ Voor 45% gewijzigd door P.O. Box op 16-05-2019 16:55 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Kunnen ze alle supporters die zojusit Halsema hebben uitgefloten de rest van het jaar geen corvee laten draaien.

Sta je na 10 jaar op het museumplein. En ga je fluiten. Volgende keer weer bij de Arena denk ik dan maar.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
Waarschijnlijk omdat een aantal jaren geleden (terecht) dit geheel verboden is omdat een stel malloten zich niet kunnen gedragen.

En daar krijgt de burgermeester de schuld van ipv dan ze hun "vriend" even tot orde roepen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 12:38
Kevinp schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Waarschijnlijk omdat een aantal jaren geleden (terecht) dit geheel verboden is omdat een stel malloten zich niet kunnen gedragen.

En daar krijgt de burgermeester de schuld van ipv dan ze hun "vriend" even tot orde roepen.
Oh ja dat ding fout, maar ondertussen was er met de EL finale een goed verlopen avond op het museumplein waar de toenmalige burgemeester die de Ajax fans een compliment over gaf. Maar volgens Halsema was dat totaal niet goed verlopen en waren er problemen, hierdoor wilde ze niet dat Ajax bij een eventuele CL finale te zien was op het Museumplein.

Dit soort dingetjes zorgen ervoor dat ze niet geliefd is.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Terranova schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:03:
[...]

Oh ja dat ding fout, maar ondertussen was er met de EL finale een goed verlopen avond op het museumplein waar de toenmalige burgemeester die de Ajax fans een compliment over gaf. Maar volgens Halsema was dat totaal niet goed verlopen en waren er problemen, hierdoor wilde ze niet dat Ajax bij een eventuele CL finale te zien was op het Museumplein.
Daar kan ik nou helemaal niks over terugvinden. Heb je misschien een link naar die uitspraken van Halsema over de finale EL en CL?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Geen idee wat er bij die specifieke doelgroep in het hoofd speelt, maar om een hekel aan haar te hebben zijn wel meer goede redenen voor te bedenken.

Ik vind het een erg berekenende tante die overal mooi weer speelt maar altijd een verborgen agenda heeft.

alles kan off-topic

• D-e-n
  • Laatst online: 15:47
Kevinp schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Sowieso begrijpen de meeste mensen de rol van een burgemeester niet. Ze krijgt namelijk ook de schuld van dingen waar ze zelf helemaal niet over gaat maar de gemeenteraad

Verwijderd

Ongelofelijk dat er zoveel mensen aanwezig zijn. Ik moest gewoon werken pff. Gelukkig wel YouTube kunnen kijken d:)b

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Man oh man ... wat een goed seizoen met mooi aanvallend voetbal.
De bevestiging van de overige supporters door over allerlei randzaken te beginnen spreekt boekdelen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Outerspace

Outerspace

OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:47:
Man oh man ... wat een goed seizoen met mooi aanvallend voetbal.
De bevestiging van de overige supporters door over allerlei randzaken te beginnen spreekt boekdelen.
Spreekt boekdelen? Verklaar je eens nader?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niets aan te merken op het spel, want Ajax was op alle fronten beter dan de rest?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Na 34 wedstrijden is er over het algemeen een terechte kampioen. Als ... en als en als tellen dan niet meer , wel wat het resultaat was na een wedstrijd en 34 keer opgeteld heb je een terechte kampioen.

• Outerspace

Outerspace

OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:51:
Niets aan te merken op het spel, want Ajax was op alle fronten beter dan de rest?
Of men vind andere discussies interessanter of heeft gewoon niet veel aan te merken op hetgeen wat al gezegd is. Je opmerking komt ietwat trollerig over, mijn advies is om daar wat aan te doen :)

• Qu3st

Qu3st

Kudo's aan de gemeente over hoe dit is geregeld, behalve dan die klote tijd! Allemaal goed geregeld net als met Europa League finale. Ik denk dat omdat met dat draaiboek het hartstikke goed ging, met maar paar ongeregeldheden, die ik toen niet heb gezien, dat het weer op Museumplein kon.

Het was een mooi feestje, nu alweer door naar het volgende feestje :9 (Hopelijk hebben collega's het bier nog niet opgemaakt)

Kijk het uitfluiten heeft ook met meer dingen te maken dan alleen Juve entrada, maar dat was wel een druppel volgens mij.

• Pompi
Qu3st schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:08:
Kudo's aan de gemeente over hoe dit is geregeld, behalve dan die klote tijd! Allemaal goed geregeld net als met Europa League finale. Ik denk dat omdat met dat draaiboek het hartstikke goed ging, met maar paar ongeregeldheden, die ik toen niet heb gezien, dat het weer op Museumplein kon.

Het was een mooi feestje, nu alweer door naar het volgende feestje :9 (Hopelijk hebben collega's het bier nog niet opgemaakt)

Kijk het uitfluiten heeft ook met meer dingen te maken dan alleen Juve entrada, maar dat was wel een druppel volgens mij.
Die tijd is juist zo gekozen om het goed te laten gaan, het idee er achter was dat minder mensen konden komen en dat mensen minder snel al aangeschoten zouden zijn. Als er echt rond de 100.000 mensen zijn gekomen is het inderdaad goed gegaan en misschien heeft die tijd er grotendeels aan bij gedragen. Het leek ook alsof ze in vergelijking met andere jaren perspex wanden hadden neergezet om te voorkomen dat mensen bepaalde richting in gingen, zag ze rond de stellages maar volgens mij ook bij het Stedelijk

• Qu3st

Qu3st

Pompi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Die tijd is juist zo gekozen om het goed te laten gaan, het idee er achter was dat minder mensen konden komen en dat mensen minder snel al aangeschoten zouden zijn. Als er echt rond de 100.000 mensen zijn gekomen is het inderdaad goed gegaan en misschien heeft die tijd er grotendeels aan bij gedragen. Het leek ook alsof ze in vergelijking met andere jaren perspex wanden hadden neergezet om te voorkomen dat mensen bepaalde richting in gingen, zag ze rond de stellages maar volgens mij ook bij het Stedelijk
Ik snap de beweegredenen van dat tijdstip, maar dan kan ik het nog wel een rot tijd vinden.

Ik was er bij met Europa League en dat ging echt grandioos. 2011 was gewoon slecht georganiseerd door gemeente en Ajax, daar was totaal geen controle. Door het nu een festival terrein van te maken was het makkelijk controleerbaar en om eruit te gaan was echt perfect. Ik ben nu bijna in Utrecht, een uur geleden stond ik nog midden op het plein. Dat kon je in 2011 niet redden.

Hier kun je zien hoe het was, echt een hele omheining met maar 1 kant waar je het terrein op kon. Na afloop gingen er wel meer uitgangen open.

Ik zeg volgend jaar weer :+

[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 16-05-2019 18:21 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-12 23:47
Qu3st schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Ik snap de beweegredenen van dat tijdstip, maar dan kan ik het nog wel een rot tijd vinden.

Ik was er bij met Europa League en dat ging echt grandioos. 2011 was gewoon slecht georganiseerd door gemeente en Ajax, daar was totaal geen controle. Door het nu een festival terrein van te maken was het makkelijk controleerbaar en om eruit te gaan was echt perfect. Ik ben nu bijna in Utrecht, een uur geleden stond ik nog midden op het plein. Dat kon je in 2011 niet redden.
Dus hopen dat ze het draaiboek bewaren voor volgend jaar

• Qu3st

Qu3st

Deadsy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:21:
[...]

Dus hopen dat ze het draaiboek bewaren voor volgend jaar
Daar gaan ze nooit meer van afwijken denk ik. Al was het in de stad zelf met Europa League finale veel drukker. Maar dat was dan ook beter tijdstip :9

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:27:
Sowieso begrijpen de meeste mensen de rol van een burgemeester niet. Ze krijgt namelijk ook de schuld van dingen waar ze zelf helemaal niet over gaat maar de gemeenteraad
Tja, alle beleidskeuzes in Amsterdam waar je iets van kunt vinden worden Halsema keihard aangerekend. Dat doen de media net zo hard aan mee.
Dat het feit dat iedereen op GL gestemd heeft daar meer debet aan is lijken weinigen te beseffen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:33

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb nog nooit een burgemeester die toegezongen werd bij een huldiging. Behalve toen hij recent overleed. Dus wat dat aangaat begrijp ik het soms ook niet.

De pogo was wel gru-we-lijk!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Hier kun je zien hoe het was, echt een hele omheining met maar 1 kant waar je het terrein op kon. Na afloop gingen er wel meer uitgangen open.

Ik zeg volgend jaar weer :+
Ja ik vond 'm ook echt top geregeld vergeleken met de vorige landstitel daar. Het fouilleren was wel echt een grap met al dat vuurwerk, dat was het enige echte minpunt. Bij het richting uitgang lopen gooide iemand een vuurwerkbom naast m'n oor, ben nu half doof. Mag hopen dat het wegtrekt. Was ook een ruit door gesneuveld.

Maar verder was het een prachtig feestje. Die kleine man kan zingen als een malle, Neres was lekker aan het dansen, Tadic blijft een held. Heerlijk gegeten erna en beschaafd op tijd thuis. _/-\o_ Toppie dit.

I have stability. The ability to stab.

• Kevinp
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:54:
Na 34 wedstrijden is er over het algemeen een terechte kampioen. Als ... en als en als tellen dan niet meer , wel wat het resultaat was na een wedstrijd en 34 keer opgeteld heb je een terechte kampioen.
Objectief wel misschien.

Maar moreel gezien. Ajax speelt halve finale CL. Twee jaar geleden finale EL.
Andere ploegen bereiden zich optimaal voor op de competitie.

Az heeft ook wel eens naast een EL ticket gegrepen omdat toch leek of het seizoen te lang was.

Als je haat tegen een club opzij zet dan moet je toch zeggen dat Ajax de titel verdiend op basis van de krachten in Europa. En AZ dat ticket verdiende voor de EL.

Ik hoop alleen dat Ajax veel spelers van behouden en deze stunt kan herhalen. Maar tevens dat PSV dat ook doet.

Ik vrees alleen dat de competitie saaier en saaier gaat worden. De afstand tussen psv en Ajax met de rest is zo immens groot dat de terechte kampioen nog maar amper telt omdat het niet de beste ploeg is die kampioen wordt. Maar de ploeg die de minste echt hele slecht dagen heeft. Want zelfs op een slechte dag winnen ze vaak nog met 2 of 3 tegen 0

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:30
Kevinp schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:29:
[...]

Objectief wel misschien.

Az heeft ook wel eens naast een EL ticket gegrepen omdat toch leek of het seizoen te lang was.

Als je haat tegen een club opzij zet dan moet je toch zeggen dat Ajax de titel verdiend op basis van de krachten in Europa. En AZ dat ticket verdiende voor de EL.

Ik hoop alleen dat Ajax veel spelers van behouden en deze stunt kan herhalen. Maar tevens dat PSV dat ook doet.

Ik vrees alleen dat de competitie saaier en saaier gaat worden. De afstand tussen psv en Ajax met de rest is zo immens groot dat de terechte kampioen nog maar amper telt omdat het niet de beste ploeg is die kampioen wordt. Maar de ploeg die de minste echt hele slecht dagen heeft. Want zelfs op een slechte dag winnen ze vaak nog met 2 of 3 tegen 0
Hoe vaak PSV wel niet won terwijl ze niet goed speelden was bizar.
Een kwaliteit, maar wel bizar. Iedere andere club in de ED had puntverlies geleden, wat PSV vervolgens ook deed in de tweede seizoenshelft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-12 17:55

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Maarten_E schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:34:
[...]

Hoe vaak PSV wel niet won terwijl ze niet goed speelden was bizar.
Een kwaliteit, maar wel bizar. Iedere andere club in de ED had puntverlies geleden, wat PSV vervolgens ook deed in de tweede seizoenshelft.
PSV speelde voor de winterstop mooi, dominant voetbal? Pas na de winterstop begon het te haperen en ook direct puntverliezen.

Steam ID = Ackerfiets

• Ankona
[...]

Objectief wel misschien.

Als je slechter wordt van spelen in Europa, dan doe je dat toch niet.

Dooddoener natuurlijk. Natuurlijk is het een extra inspanning. Maar er komen ook centen binnen waarmee in de breedte geinvesteerd kan worden om blessures etc op te vangen. Ook doen de spelers meer ervaring op tegen serieuze weerstand, compenseert aardig die training die ze laten schieten voor dat CL potje.

Ajax dit seizoen heeft gewoon de beste spelers. In het begin waren ze daarmee een beetje het lachertje van de ED omdat ze snel wat knullig puntverlies leden en PSV een zeer sterke reeks neerzette (alles winnen, hoe daar kijken we niet naar) Maar de laatste twee a drie maanden is er met Ajax echt iets gebeurd. Ze stralen meer uit en ineens nemen linies het makkelijker van elkaar over waardoor het spel minder te verstoren is. (Eerste seizoenshelft was het middenveld de sleutel. Als die niet draaide kon de aanval niets en vielen er vanzelf wel gaten in de verdediging) Met het spel van de laatste maanden is Ajax meer dan terecht kampioen. Helaas, maar het is niet anders. Van dat spel kan ik echt wel genieten, ze dragen alleen de verkeerde shirtjes ;)

alles kan off-topic

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:46:
[...]

Als je slechter wordt van spelen in Europa, dan doe je dat toch niet.

Dooddoener natuurlijk. Natuurlijk is het een extra inspanning. Maar er komen ook centen binnen waarmee in de breedte geinvesteerd kan worden om blessures etc op te vangen. Ook doen de spelers meer ervaring op tegen serieuze weerstand, compenseert aardig die training die ze laten schieten voor dat CL potje.

Ajax dit seizoen heeft gewoon de beste spelers. In het begin waren ze daarmee een beetje het lachertje van de ED omdat ze snel wat knullig puntverlies leden en PSV een zeer sterke reeks neerzette (alles winnen, hoe daar kijken we niet naar) Maar de laatste twee a drie maanden is er met Ajax echt iets gebeurd. Ze stralen meer uit en ineens nemen linies het makkelijker van elkaar over waardoor het spel minder te verstoren is. (Eerste seizoenshelft was het middenveld de sleutel. Als die niet draaide kon de aanval niets en vielen er vanzelf wel gaten in de verdediging) Met het spel van de laatste maanden is Ajax meer dan terecht kampioen. Helaas, maar het is niet anders. Van dat spel kan ik echt wel genieten, ze dragen alleen de verkeerde shirtjes ;)
Inderdaad de beste spelers.
De Ligt wint de gouden schoen
Tadic mede topscoorder
Ziyech door Ajax uitgeroepen tot speler van het jaar

En dan heb je nog de Jong, Blind, Neres en van de Beek.

Echt bizar wat een team je dit jaar had, daar gaat waarschijnlijk een hoop van naar het buitenland. Daarom doe je volgend jaar een stapje terug en is het te hopen dat je enigzins mee kan doen in Champions League (eerst maar halen).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb wel (een beetje) te doen met Luuk de Jong. Van topscorer en goudenschoenwinnaar naar op de laatste wedstrijddag gedeeld topscoorder en weg gouden schoen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Eredivisie speelronde 35.......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dutchgio
  • Niet online
[...]
De afstand tussen psv en Ajax met de rest is zo immens groot dat de terechte kampioen nog maar amper telt omdat het niet de beste ploeg is die kampioen wordt. Maar de ploeg die de minste echt hele slecht dagen heeft. Want zelfs op een slechte dag winnen ze vaak nog met 2 of 3 tegen 0
Maar dan ben je toch juist de beste ploeg?
Zelfs winnen op een slechte dag, waar een mindere ploeg puntverlies zou lijden.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 13:11
[...]

paar dagen geleden is hier een staatje geplaatst, PSV en Ajax domineren al tientallen jaren de eredivisie. Af en toe zit Feyenoord er tussen en heeeel af en toe en andere ploeg, maar sinds de jaren 70 is het over het algemeen steeds PSV en Ajax die de titels verdelen.

Zoveel veranderd er dus niet, ook in de jaren 70 won Ajax met 7-0 van ploegen uit de onderkant van het rechterrijtje, en in de jaren 80 won PSV alles wat er te winnen valt.

Die afstand is er altijd geweest en juist goed imho. Je wilt geen nivelering, wat hebben we eraan als de graafschap van PSV en Ajax kan winnen? Daar gaat het niveau niet van omhoog, van 2 topploegen waar de rest tegenop kan boksen wel.

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:01:
Ik heb wel (een beetje) te doen met Luuk de Jong. Van topscorer en goudenschoenwinnaar naar op de laatste wedstrijddag gedeeld topscoorder en weg gouden schoen.
Daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Die heeft na zijn vormdip waar ie amper scoorde opgewerkt tot absolute nummer 1 bij PSV. Die gaat als ie blijft ook grootverdiener worden mag ik hopen.

• P.O. Box
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:01:
ach ja, bij AD stond hij wel weer bovenaan, dus het is maar wat voor waarde je er aan geeft als er tientallen van dat soort zelfbedachte klassementjes zijn. Waarbij ook volgens mij wel algemeen bekend is dat de Telegraaf als het moet op de laatste speeldagen de Ajacieden nog net even een hoger cijfertje geven zodat ze die prijs winnen (ik meen me 2014 te herinneren waarin Daley Blind op het laatst nog een paar goede cijfers kreeg zodat in ieder geval niet Lex Immers het werd).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sinkgraven aan Leverkusen gelinked. Dat zou ik niet erg vinden =)

• strafschop
  • Niet online
P.O. Box schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:19:
[...]

ach ja, bij AD stond hij wel weer bovenaan, dus het is maar wat voor waarde je er aan geeft als er tientallen van dat soort zelfbedachte klassementjes zijn. Waarbij ook volgens mij wel algemeen bekend is dat de Telegraaf als het moet op de laatste speeldagen de Ajacieden nog net even een hoger cijfertje geven zodat ze die prijs winnen (ik meen me 2014 te herinneren waarin Daley Blind op het laatst nog een paar goede cijfers kreeg zodat in ieder geval niet Lex Immers het werd).
Binnen die retoriek, waarom wordt deze prijs dan niet elk seizoen gewonnen door een Ajacied?

[ Voor 5% gewijzigd door strafschop op 17-05-2019 09:46 ]

• Martinusz
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:32:
Sinkgraven aan Leverkusen gelinked. Dat zou ik niet erg vinden =)
Ik wilde net breaking news brengen, ben jij me voor :+
Ik verwacht veel transfer nieuws, maar deze zag ik niet aankomen als het doorgaat _O-

Gisteravond de huldiging terug zitten kijken en wat zaten daar wat ongemakkelijke momenten bij zeg :o
Je zag heel wat ongemakkelijke gezichten bij de spelers toen ze 1 voor 1 naar voren moeten:

Lamprou: tja nooit geliefd geweest, al had ie er zelf wel zin in geloof ik :P
Onana: waar had die last van??? Kater?
Dolberg: ging opeens "los"
Labyad: die vraagt zichzelf ook af wat hij daar in vredesnaam doet
Spelers als Kotarski die dan ook naar voren moeten :P

Aan de andere kant zag je wel mooi hoe deze groep in elkaar zit met gangmakers als Tadic, maar ook Blind, de Ligt, v.d. Beek, Neres etc.

Ik stoord mij wel aan die Noa Lang, wat een pisventje vind ik dat nu al :o

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lijkt me ook mega kut om als speler die geen enkele rol heeft gespeeld naar voren te moeten komen. Ik vond het wel priceless dat Veltman over Vak410 in vuur en vlam zong terwijl die song al 2 jaar weg is ;). En Matthijs de Ligt die qua tekst op enkele woordjes afviel.

Overigens mag de vaste Ajax capo van mij de huldiging de volgende keer doen. Die clown in z'n hippe consultantjasje die wist totaal niet wat hij aan het doen was. Zowel publiek als spelers hebben een mooie wisselwerking op alle bekende liedjes die ingezet werden. Pogo, WZAWZDB. Kijk trouwens @Martinusz (:D) ook even terug hoe Ten Hag tekeer ging. Dat vond ik wel ernstig bruut.

Nu de lange voetballoze weken tegemoet. Dat is toch oerend oerend oerend saai altijd.

Van headline naar headline -> Lisandro Martinez schijnt rond te zijn volgens Defensa y Justicia

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 17-05-2019 09:51 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
strafschop schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Binnen die retoriek, waarom wordt deze prijs dan niet elk seizoen gewonnen door een Ajacied?

Het zijn overigens cijfertjes van De Telegraaf en Voetbal International samen.
Dit soort staatjes zijn vrijwel nooit geheel objectief.

Het ene moment krijgt een keeper een 6 omdat er weinig te doen was tijdens een wedstrijd en een ander moment is dat een 7. Dat zal afhankelijk zijn van wie welke wedstrijd beoordeelt en wat daarin van belang wordt geacht.

Objectief blijft het lastig vast te stellen en als je dat wil (en zelfs daar is het niet volledig objectief aangezien ieder algorithme zijn eigen zwaarte op bepaalde punten legt) dan kom je eerder uit bij data van OPTA of bijvoorbeeld whoscored.com. Daar zullen er vast meerdere voor zijn.

De spelerklassementen waarbij clubwatchers of analisten de punten geven kan je denk ik het beste met een koreltje zout nemen.

• Martinusz
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:48:
Lijkt me ook mega kut om als speler die geen enkele rol heeft gespeeld naar voren te moeten komen. Ik vond het wel priceless dat Veltman over Vak410 in vuur en vlam zong terwijl die song al 2 jaar weg is ;). En Matthijs de Ligt die qua tekst op enkele woordjes afviel.

Overigens mag de vaste Ajax capo van mij de huldiging de volgende keer doen. Die clown in z'n hippe consultantjasje die wist totaal niet wat hij aan het doen was. Zowel publiek als spelers hebben een mooie wisselwerking op alle bekende liedjes die ingezet werden. Pogo, WZAWZDB. Kijk trouwens @Martinusz (:D) ook even terug hoe Ten Hag tekeer ging. Dat vond ik wel ernstig bruut.

Nu de lange voetballoze weken tegemoet. Dat is toch oerend oerend oerend saai altijd.

Van headline naar headline -> Lisandro Martinez schijnt rond te zijn volgens Defensa y Justicia
Haha ja die man met microfoon deed maar wat, was elke keer te laat etc. maarja die heeft natuurlijk een script in zijn handen die hij voor moet lezen.

Haha ja Ten Hag ging best los :o ook wel prettig om te zien, denk dat de spanning bij hem er nu ook wel af is, de druk was natuurlijk enorm. Jammer dat Schreuder weggaat, die lijkt toch ook wel een hele goede band met heel wat spelers te hebben.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:53:
[...]

De spelerklassementen waarbij clubwatchers of analisten de punten geven kan je denk ik het beste met een koreltje zout nemen.
Inderdaad, een speler die degelijk speelt krijgt een 6. Iemand die er absoluut niks van bakt krijgt een 5 of een 5,5. Scherp omhoog of omlaag raten is er nooit bij. Het verschil is nooit zo klein dat iemand die de hele wedstrijd presteert een 6,5 krijgt en iemand die geen pepernoot raakt een 5.

• SmurfLink
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Haha ja die man met microfoon deed maar wat, was elke keer te laat etc. maarja die heeft natuurlijk een script in zijn handen die hij voor moet lezen.
Ach het is niet alsof we 'm op het plein konden horen.... dat was wel echt heel erg jammer. Het volume van de muziek was hard, maar de microfoon? Nada, noppes, niks van te verstaan...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

SmurfLink schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Ach het is niet alsof we 'm op het plein konden horen.... dat was wel echt heel erg jammer. Het volume van de muziek was hard, maar de microfoon? Nada, noppes, niks van te verstaan...
Ook erg weinig speakers aan de zijkanten achterin.

• dutchgio
  • Niet online
Ten Hag had inderdaad een immitatie van Van Gaal.
Die is goed los gekomen nu de druk er af is.

Spelers die 1 voor 1 met de schaal naar voren lopen is niet erg spannend, vooral voor spelers die niet bijgedragen hebben aan het kampioenschap.

• Pompi
[Streamable: 16-05-2019 22-19-13]
Als die Marin dit vaker doet dan zou Schone wel eens naar de bank kunnen verhuizen. Wat op zich wel een beetje laat is, want spelers die het maar 60 min uit houden verwacht je niet in de basis bij een topteam. Wil niet zeggen dat Schone het de laatste jaren niet gewoon super heeft gedaan en goede bijdragen heeft geleverd maar je ziet helaas gewoon dat zijn leeftijd mee gaat spelen op het middenveld.
Nu eigenlijk nog een goede verdedigende middenvelder erbij en er staat weer een sterk middenveld als van de Beek blijft.

• Qu3st

Qu3st

[...]

Dit soort staatjes zijn vrijwel nooit geheel objectief.

Het ene moment krijgt een keeper een 6 omdat er weinig te doen was tijdens een wedstrijd en een ander moment is dat een 7. Dat zal afhankelijk zijn van wie welke wedstrijd beoordeelt en wat daarin van belang wordt geacht.

Objectief blijft het lastig vast te stellen en als je dat wil (en zelfs daar is het niet volledig objectief aangezien ieder algorithme zijn eigen zwaarte op bepaalde punten legt) dan kom je eerder uit bij data van OPTA of bijvoorbeeld whoscored.com. Daar zullen er vast meerdere voor zijn.

Het is ook wel grappig hoe bij AD, Telegraaf maar ook Foxsports er een andere beste speler is. Volgens mij hebben ze bij Foxsports wel degelijk naar statistieken gekeken en daar is Frenkie de Jong speler van het jaar geworden.
Ze hebben de gegevens van OPTA gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 17-05-2019 10:44 ]

• Terranova
Pompi schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:24:
[Streamable: 16-05-2019 22-19-13]
Als die Marin dit vaker doet dan zou Schone wel eens naar de bank kunnen verhuizen. Wat op zich wel een beetje laat is, want spelers die het maar 60 min uit houden verwacht je niet in de basis bij een topteam. Wil niet zeggen dat Schone het de laatste jaren niet gewoon super heeft gedaan en goede bijdragen heeft geleverd maar je ziet helaas gewoon dat zijn leeftijd mee gaat spelen op het middenveld.
Nu eigenlijk nog een goede verdedigende middenvelder erbij en er staat weer een sterk middenveld als van de Beek blijft.
Zo dan, ook echt dezelfde traptechniek als Schöne, de knuckleball :o

• SmurfLink
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ook erg weinig speakers aan de zijkanten achterin.
Jep, ik stond links vlakbij het grote scherm, net achter het voorvak. Was echt geen speaker te bekennen. :p

• Qu3st

Qu3st

Hackus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:02:
Eredivisie speelronde 35.......
Gewoon play offs Hackus! Die mag je ook posten ;)
SmurfLink schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Jep, ik stond links vlakbij het grote scherm, net achter het voorvak. Was echt geen speaker te bekennen. :p
En toen ging er ook nog een speaker in vlammen op _O-

Toch belachelijk dat dit in 2019 nog wordt aangeraden door de clubs:

Voorzitter KNVB: "Clubs raden spelers af om uit de kast te komen."

[ Voor 64% gewijzigd door Qu3st op 17-05-2019 11:11 ]

• Kevinp
dutchgio schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:03:
[...]

Maar dan ben je toch juist de beste ploeg?
Zelfs winnen op een slechte dag, waar een mindere ploeg puntverlies zou lijden.
Mijn punt is dat de eredivisie als het zo door gaat de komende 20 jaar de volgende kampioenen gaat krijgen

Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax

Dat was al deels zo maar dit gaat ook gebeuren met 20 punten verschil ofzo. Zou me zelfs niks verbazen als er seizoenen komen waar er twee ongeslagen ploegen zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Kevinp
Aan de andere ploegen om daar iets aan te doen. De laatste twee die het probeerden kwamen er overigens niet ongeschonden vanaf. Het Scheringa verhaal en FC Twente is bekend...
Ik zou het niet erg vinden though.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:48:
[...]

Sowieso niet, ik vind het behoorlijk denigrerend om zo’n term te gebruiken voor het hoogste bereikbare niveau voetbal.

Zelfs al dekt de term de lading.
Gelukkig is er de komende tijd nog genoeg materiaal om ze mee 'lastig te vallen' ;)

[YouTube: The German women’s national football team. Their game. Their beat. Their bank. Commerzbank.]

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 17-05-2019 11:20 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-12 14:17

Baseman77

We move

Helemaal mee eens!
Dat maakt het extra triest dat de verkiezing van de Gouden Schoen wordt bepaald door de Telegraaf, een waardeloze krant met subjectieve waarnemers en die ook nog eens sponsor is van Ajax.

Alleen in Nederland kan zoiets.
Laat een speciale commissie of de aanvoerders/spelers zoiets beslissen, eventueel in combinatie met vertegenwoordigers van de media. Zoals in het buitenland gewoon is.

PS: Voor de zekerheid: Dit zeg ik dus niet omdat nu een Ajacied gewonnen heeft, dat heeft er echt niets mee te maken. Al maakte de verkiezing toentertijd van Blind als winnaar wel overduidelijk hoe biased de Telegraaf is.

[ Voor 14% gewijzigd door Baseman77 op 17-05-2019 11:17 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-12 20:09
Nou, ik vond het een mooie (en verdiende) huldiging.
Die helicopterbeelden ook, sjesus wat waren er veel mensen!
Donnie en Matthijs, en Tadic en Schone zijn goeie gasten en HiHaHuntelaar!

• apis29
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Zo dan, ook echt dezelfde traptechniek als Schöne, de knuckleball :o
Knuckleball ... Schöne? Die van woensdag en tegen Madrid iig niet ... (Pirlo heeft die traptechniek pas meester gemaakt)

• Terranova
apis29 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Knuckleball ... Schöne? Die van woensdag en tegen Madrid iig niet ... (Pirlo heeft die traptechniek pas meester gemaakt)
Hij heeft al zo vaak van die zwabberballen geschoten, alleen dan bij z'n vrije trappen van flinke afstand. Die van woensdag lag perfect voor een normale vrijetrap, tegen Real ook(al was die wat ver, maar indraaiend was wel de goede optie).

Tegen Feyenoord(dit of vorig jaar) van flinke afstand was ook al zo'n knuckleball

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

apis29 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Gelukkig is er de komende tijd nog genoeg materiaal om ze mee 'lastig te vallen' ;)

[YouTube: Die DFB-Frauen in 90 Sek.: ihr Spiel, ihr Beat, ihre Bank – Commerzbank]
I see your optimistic video.. and raise you a pessimistic one:

Het wachten is op de mannen die indalen op deze dameselftallen middels LGBTQ en andere ideologieën die de mannelijke voetballer die een geslachtsverandering hebben ondergaan of zich als vrouw identificeren. In andere sporten, vechtsporten en atletiek bijvoorbeeld, speelt dit probleem al. Dan zal het nivo in elk geval wat omhoog gekrikt worden. Misschien zelfs helemaal tot het nivo Tweede klasse zondag elftallen. O-)

★ What does that mean? ★

• Martinusz
[YouTube: https://youtu.be/WkVN5uglUTI]
Hier zitten er 3 bij volgens mij :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2019 11:28 ]

• Terranova
MrMonkE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:27:
[...]

I see your optimistic video.. and raise you a pessimistic one:
[YouTube: Bill Burr - Women's Soccer Highlights Controversy Video]

Het wachten is op de mannen die indalen op deze dameselftallen middels LGBTQ en andere ideologieën die de mannelijke voetballer die een geslachtsverandering hebben ondergaan of zich als vrouw identificeren. In andere sporten, vechtsporten en atletiek bijvoorbeeld, speelt dit probleem al. Dan zal het nivo in elk geval wat omhoog gekrikt worden. Misschien zelfs helemaal tot het nivo Tweede klasse zondag elftallen. O-)
De ongezouten mening van Bill Burr is altijd awesome, ook al is de manier waarop hij het zegt momenteel niet zo geaccepteerd :P

Maar vrouwen voetbal moet gewoon niet vergeleken worden met het mannenvoetbal. Als je het gaat vergelijken dan kunnen vrouwen er echt helemaal niets van en dat is ook niet erg, fysiek zijn er verschillen en de sport wordt minder lang professioneel beoefend etc.

Als je het gewoon los zou kunnen zien dan wordt het minder negatief bekeken door mensen. Maar nu ga zelfs de media er op in en pushed het alsof het net zo goed is als 't mannenvoetbal etc. Ja dat werkt niet voor de perceptie

• Kevinp
Baseman77 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Helemaal mee eens!
Dat maakt het extra triest dat de verkiezing van de Gouden Schoen wordt bepaald door de Telegraaf, een waardeloze krant met subjectieve waarnemers en die ook nog eens sponsor is van Ajax.

Alleen in Nederland kan zoiets.
Laat een speciale commissie of de aanvoerders/spelers zoiets beslissen, eventueel in combinatie met vertegenwoordigers van de media. Zoals in het buitenland gewoon is.

PS: Voor de zekerheid: Dit zeg ik dus niet omdat nu een Ajacied gewonnen heeft, dat heeft er echt niets mee te maken. Al maakte de verkiezing toentertijd van Blind als winnaar wel overduidelijk hoe biased de Telegraaf is.
Zoals de gouden bal? Die al 10 jaar naar Messi of Ronaldo gaat. Ook in jaren dat er echt betere spelers waren.

Een voorbeeld. 2010 een Spanjaard of Sneijder verdiend deze prijs. Maar nee ze komen niet in de buurt. Sneijder omdat hij met inter als dragende speler de cl won en de finale van het wk haalde.

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

Terranova schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:41:
[...]

De ongezouten mening van Bill Burr is altijd awesome, ook al is de manier waarop hij het zegt momenteel niet zo geaccepteerd :P

Maar vrouwen voetbal moet gewoon niet vergeleken worden met het mannenvoetbal. Als je het gaat vergelijken dan kunnen vrouwen er echt helemaal niets van en dat is ook niet erg, fysiek zijn er verschillen en de sport wordt minder lang professioneel beoefend etc.

Als je het gewoon los zou kunnen zien dan wordt het minder negatief bekeken door mensen. Maar nu ga zelfs de media er op in en pushed het alsof het net zo goed is als 't mannenvoetbal etc. Ja dat werkt niet voor de perceptie
Ja, zoals je de junioren van je club ook niet afrekent omdat ze 'zo slecht zijn' vergeleken het eerste elftal of de landskampioen. Ik heb wel een beetje gekeken en sommige nationale teams zijn wel goed en er lopen wat goede spelers rond -beter dan ik ooit heb kunnen spelen :'( - maar het verschil is soms zo groot.
Een beetje alsof Barcelona in de Eredivisie speelt en de andere clubs allemaal het nivo NAC-Breda hebben.
Dat worden ook niet echt leuke wedstrijden om te kijken.

Wel leuk om te zien dat er bij de vrouwen net zulke gluiperige overtredingen worden gemaakt als bij de mannen. zie ook: YouTube: Most Brutal Female Football Player (ever)?
(Ik wil niet elke keer filmpjes embedden anders wordt het net een kermis hier. Dus slechts een link.)

★ What does that mean? ★

• apis29
  • Niet online
[...]Als je het gewoon los zou kunnen zien dan wordt het minder negatief bekeken door mensen. Maar nu ga zelfs de media er op in en pushed het alsof het net zo goed is als 't mannenvoetbal etc. Ja dat werkt niet voor de perceptie
Dat dus ja ... (/volgens mij probeert er niemand te beweren dat het even goed is maar ze proberen wel te pushen voor acceptatie en als je niet meer oplet dan zou je best kunnen denken dat ze het hadden over dat het 'net zo goed' is. Alhoewel het commentaar [BBC] in Engeland soms wel tenenkrommend is qua positivisme :X ). Volgens mij is dat ook het punt van de video/campagne dat het een aparte tak van sport is. 'We don't need balls, we've got ponytails' ;)

Die video van hierboven staat zo te zien nog op een videoband :+ (wedstrijd uit 1998 blijkbaar)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 17-05-2019 12:14 ]

• P.O. Box
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:12:
@Kevinp
Aan de andere ploegen om daar iets aan te doen. De laatste twee die het probeerden kwamen er overigens niet ongeschonden vanaf. Het Scheringa verhaal en FC Twente is bekend...
Ik zou het niet erg vinden though.
die derde die het probeerde staat er op het moment anders ook niet zo rooskleurig voor...

• apis29
  • Niet online
MrMonkE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:54:
[...]Wel leuk om te zien dat er bij de vrouwen net zulke gluiperige overtredingen worden gemaakt als bij de mannen. zie ook: YouTube: Most Brutal Female Football Player (ever)?
(Ik wil niet elke keer filmpjes embedden anders wordt het net een kermis hier. Dus slechts een link.)
:+ die herinner ik nog wel ja, een college wedstrijd in Amerika: https://www.nytimes.com/2.../soccer/11iht-SOCCER.html

De originele video re Bill Blurr one YouTube: Andy Gray Laughing At Women's FA Cup Football with Richard Keys (Ars...

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 17-05-2019 12:15 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 15:00
Kevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Zoals de gouden bal? Die al 10 jaar naar Messi of Ronaldo gaat. Ook in jaren dat er echt betere spelers waren.

Een voorbeeld. 2010 een Spanjaard of Sneijder verdiend deze prijs. Maar nee ze komen niet in de buurt. Sneijder omdat hij met inter als dragende speler de cl won en de finale van het wk haalde.
Het zou eerlijker zijn als je de gouden bal maar 1x kan winnen. Aan de andere kant, Messi is wel heel erg goed.

Ben benieuwd met wie ze gaan komen, als Liverpool de CL wint zie ik Salah hem wel winnen. Je kan nu niet met Messi aan komen met 4 Engelse ploegen in de Europese finales.

• Terranova
GrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Het zou eerlijker zijn als je de gouden bal maar 1x kan winnen. Aan de andere kant, Messi is wel heel erg goed.

Ben benieuwd met wie ze gaan komen, als Liverpool de CL wint zie ik Salah hem wel winnen. Je kan nu niet met Messi aan komen met 4 Engelse ploegen in de Europese finales.
Dusan Tadic :+

• Martinusz
GrooV schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Waarom zou de prijs naar een speler van een finalist/winnaar moeten gaan? :?
Het gaat toch niet alleen om de beste speler in de CL, het gaat juist om het complete plaatje.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Als je het gaat vergelijken dan kunnen vrouwen er echt helemaal niets van en dat is ook niet erg, fysiek zijn er verschillen en de sport wordt minder lang professioneel beoefend etc.

Handbal bij de mannen en de vrouwen ooit gezien? Dat is bijna 1 op 1 hetzelfde al zal er wat anders gegooid en gedaan worden.

Kijk hier eens een goalcompilatie van de vrouwen. Ik durf er gewoon geen échte mening over te geven. Ik vraag me af met welke snelheid de eerste 3 ballen geschoten werden. 35 - 40 km/h?
Allemaal van die laffe 'ploffertjes':

YouTube: The Best Goals in Female Soccer [720p]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-12 20:09
Dameshockey, dameshandbal en damesvolleybal (en damesschaatsen) is inderdaad best te pruimen.
(maar toch... als je net herentennis heb gekeken, en er komt een damespartij achteraan... dan gaat de tv uit)

• Ankona
zetje01 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:22:
Dameshockey, dameshandbal en damesvolleybal (en damesschaatsen) is inderdaad best te pruimen.
(maar toch... als je net herentennis heb gekeken, en er kom een damespartij achteraan... dan gaat de tv uit)
Dat is idd een issue. Bij sommige sporten (zoals tennis en voetbal) is het verschil zo groot dat de dames variant niet om aan te zien is.

(Bij volleybal is het verschil ook heel groot maar op een of andere manier zit er wel ritme en snelheid in, misschien nog wel meer dan bij het power spel van de mannen)

alles kan off-topic

Verwijderd

Kevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Mijn punt is dat de eredivisie als het zo door gaat de komende 20 jaar de volgende kampioenen gaat krijgen

Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Ajax, Psv, Ajax, Ajax, Ajax

Dat was al deels zo maar dit gaat ook gebeuren met 20 punten verschil ofzo. Zou me zelfs niks verbazen als er seizoenen komen waar er twee ongeslagen ploegen zijn.
Als we voor het gemak even Feijenoord ook meenemen, moet je tot maar liefst de jaren 50 terug om in een periode te komen waar de traditionele top 3 niet structureel kampioen wordt.

Kampioen worden met een enorm verschil met de sub top was decennia lang de norm. Ik ben er mee opgegroeid. Pas in het nieuwe milennium vond er enige nivellering plaats waar het verschil kleiner werd. Nu gaat waarschijnlijk het verschil weer groter worden. Nieuw fenomeen is dat zelf #3 niet kan aanhaken.

Je rijtje toont opvallend vaak Ajax. Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk zo dominant zullen zijn. Mogelijk wel, maar zeker niet voor zo'n lange periode verwacht ik. Ajax pakt gemiddeld minder dan eens per 3 jaar de titel, zowel over hun totale verleden als in de laatste 20 a 30 jaar, waar de score nog lager is.

Ajax heeft nog nooit 5 jaar op rij de titel gewonnen. Het heeft slechts eenmaal dat 4 keer op een rij gedaan, en slechts twee keer 3 op een rij. Er is dus nog nooit een langdurige "total dominance" periode geweest voor Ajax, zelfs niet in gloriedagen. Het zijn relatief korte uitschieters naar boven.

Maar, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. De wereld verandert snel en de dynamiek van het grote geld kan wel degelijk een nieuw fenomeen veroorzaken van extremen.

Nu #3 eigenlijk al niet mee meetelt is de enige vraag of er twee spelers overeind kunnen blijven. De rest heeft al nooit meegeteld en zal dat ook nooit doen, dat is niet nieuw. Het zou wel nieuw zijn als er een structureel gat geslagen wordt met #2.

Dat zie ik niet gebeuren, geen gat groot genoeg in ieder geval. Je ziet dat zelfs met een zeldzame goede lichting en het meeste budget, het op 1 wedstrijd is aangekomen. De titel wordt op kleine details beslist, zelfs met top spelers is het alsnog lastig winnen tegen een verdedigende ploeg, etc. Juist Ajax heeft ook aangetoond dat met een beetje lef, veel inzet en teamplay je van veel grotere tegenstanders kunt winnen, dat kan op nationaal niveau ook. Met geld kom je ver, maar het is niet alles, zie Chelsea.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-12 23:47
Gewoon hopen dat het geen Juventus of PSG taferelen worden

• Martinusz
En nog een prijs voor Ajax, nu voor Ten Hag, lees je mee @Typhone ;)

https://sportnieuws.nl/vo...-ook-rinus-michels-award/

[ Voor 34% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2019 14:57 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-12 14:17

Baseman77

We move

Kevinp schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
Nou ja, betere spelers dan Messi en Ronaldo zijn er niet ;)
Maar inderdaad, elke verkiezing is minimaal enigszins arbitrair (zo wordt de Gouden Bal bijna altijd gewonnen door een aanvaller of aanvallende middenvelder, die vallen nu eenmaal meer op, maar vreemd is het wel).

Echter de Telegraaf de verkiezing laten doen van de Gouden Schoen is wel heel erg extreem de subjectieve kant op, dat kan natuurlijk veel beter.

• Ankona
Als een verdediger opvalt is het meestal negatief.

Maar m.i. zijn verdedigers en controlerende middenvelders veel belangrijker dan die mensen voorin die alleen maar het laatste zetje tegen de bal geven zodat die tegen het netje gaat.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Niet online
Dat is natuurlijk wel de inkopper van het jaar. Wint de dubbel en haalt de CL halve finale met geweldig voetbal.

• Martinusz
Van de Brom was ook genomineerd, was dat omdat AZ eindelijks eens van Ajax en PSV heeft gewonnen :+

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://m.fcupdate.nl/voe...-finale-na-strafschoppen/ |:(

Wel een van gaal wisseltje met de keeper :+

Over vrouwenvoetbal , zullen we met een GoT all stars team eens een oefenwedstrijd tegen het damesteam spelen ? :+

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 15:00
Vond eigenlijk die trainer van FC Emmen het beste gedaan heeft dit jaar. Met een begroting van 6 miljoen de nacompetitie ontlopen. Maar die was niet eens genomineerd

Maar Ten Hag heeft de meeste prijzen gepakt, ook verdient dus. Verder hebben Willem 2 en PSV het ook goed gedaan. AZ en VVV zie ik niet waarom die gewonnen zouden moeten hebben

[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 17-05-2019 15:55 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.