[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.223 views

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43

Typhone

Who Dares Wins

@rikoos
Daar kan niemand ze kwalijk nemen MAAR je mag niet blind zijn voor de gevolgen voor de Nederlandse competitie als ze alle "toppers" bij andere clubs wegkopen.
Dat is een onzin statement in combinatie met de rest. Dat doen Ajax, PSV en in mindere mate (maar tegenwoordig meer) Feyenoord al jaren. Het enige verschil is dat er opeens zoveel geld binnenkomt bij Ajax dat er door iemand (ik weet niet wie maar landelijke media) geroepen is dat Ajax te rijk gaat worden. Sindsdien is die walgelijke SP discussie bezig richting alle movements die Ajax doet op de binnenlandse transfermarkt.

Waar écht iedereen aan voorbij gaat is dat de club gewoon gepresteerd heeft. Niks meer, niks minder. Dat zorgt ervoor dat het geld deze kant op gekomen is. De rest zijn gewoon goede aankopen geweest uit het buitenland. PSV koopt Dumfries, dat knaapje van Zwolle die ik even vergeten ben qua naam, Feyenoord koopt Ayoub, Haps. Ajax haalt Pierie en Scherpen.

Daar lijkt mij niet zoveel mis mee te zijn. Ajax met City/Chelsea vergelijken slaat de plank overigens ernstig mis. City is gekocht met oliegeld, Chelsea met gas uit Rusland. Ajax heeft iemand aan het roer staan die jarenlang de hand op de knip hield, verguisd en bespot werd door de aankoop van Blind en Tadic en na succes in de Champions League (waar het geld vandaan komt) zijn we opeens een bedreiging voor de hele Nederlandse competitie. Wellicht moeten meer teams eens beseffen dat een huurlegioen binnenhalen niet de oplossing is op de lange termijn.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51
Betwijfel dat Ajax echt gekeken heeft naar Bergwijn.
Denk zelf dat het iets is van zijn zaakwaarnemer om de interesse van buitenlandse clubs wat aan te wakkeren.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07

Sagat

Is pappa x2!

Wijnaldum naar Psv
of iets langer geleden (ok IETS :P ) Schoten naar Ajax
ok of in mijn/ons voordeel
Vermeer naar Feyenoord :*)

Het is vervelend, maar serieus, mocht ajax idd echt bewust gaan kopen om andere teams te verzwakken dan is prijzen verhogen wel een hele simpele counter measure. En is het eerlijk? nee, maar voetbal is (helemaal internationaal) natuurlijk niet eerlijk.

Dus paar jaar aankijken, en als het te gek word dan moet je regels opstellen, maar kan me niet voorstellen dat we met een draft systeem gaan werken zoals in amerika.

10 second ninja DONE

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:47:
Daar lijkt mij niet zoveel mis mee te zijn. Ajax met City/Chelsea vergelijken slaat de plank overigens ernstig mis. City is gekocht met oliegeld, Chelsea met gas uit Rusland. Ajax heeft iemand aan het roer staan die jarenlang de hand op de knip hield, verguisd en bespot werd door de aankoop van Blind en Tadic en na succes in de Champions League (waar het geld vandaan komt) zijn we opeens een bedreiging voor de hele Nederlandse competitie.
En in dat laatste, de instroom van geld vanuit de UEFA door de uitstekende prestaties in de CL zorgt voor een disbalans in de eredivisie zoals ook met een scheve vergelijking is te maken met het oliegeld in de Premier League. Het is wel vaker besproken dat het niet halen van de CL er voor zou zorgen dat ze - door het ontbreken van de inkomsten uit het prijzengeld - in de toekomst wellicht moeite heeft om uberhaupt nog in de CL te komen. Het effect van de positive feedbackloop is niet over de gehele linie voordelig voor de Eredivisie

Daarbij zeg ik uitdrukkelijk dat het niet een fout van Ajax is, de UEFA of andere sponsoren is. Het probleem - al is dat er al tijden en is er nu enkel een uitvergroting van het probleem door het grotere hoeveelheid prijzengeld.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:28

Qu3st

Napo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:12:
[...]

En in dat laatste, de instroom van geld vanuit de UEFA door de uitstekende prestaties in de CL zorgt voor een disbalans in de eredivisie zoals ook met een scheve vergelijking is te maken met het oliegeld in de Premier League. Het is wel vaker besproken dat het niet halen van de CL er voor zou zorgen dat ze - door het ontbreken van de inkomsten uit het prijzengeld - in de toekomst wellicht moeite heeft om uberhaupt nog in de CL te komen. Het effect van de positive feedbackloop is niet over de gehele linie voordelig voor de Eredivisie

Daarbij zeg ik uitdrukkelijk dat het niet een fout van Ajax is, de UEFA of andere sponsoren is. Het probleem - al is dat er al tijden en is er nu enkel een uitvergroting van het probleem door het grotere hoeveelheid prijzengeld.
Seizoen 2017/2018 wordt er geen Europees voetbal gehaald door Ajax, iedereen die niet voor Ajax zijn zit hard lachen en er wordt een kritische noot gezet dat dit niet goed is voor Nederlands voetbal, want de belangrijke punten.

Seizoen 2018/2019, Ajax haalt halve finale en strijkt daardoor heel veel geld op. Goed voor de punten, maar dan moeten de haters haten op het vele geld wat wordt opgehaald.

Ergo haters gonna hate.

Laten we nu maar eerst volgend seizoen de Champions League halen, en dan weer ver hopen te schoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 13:20 ]

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:17:
[...]
Ergo haters gonna hate.
Dat is nadrukkelijk niet hetgeen dat ik wil zeggen met mijn post.

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is nadrukkelijk niet hetgeen dat datgene wat ik wil zeggen met mijn post.
Dat snap ik, maar het opbrengen van de discussie over het geld dat Ajax opstrijkt met de CL was toen ook al een hele discussie van pure jaloezie. Daar begint het nu ook weer op te lijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 14:58 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12 12:25
[...]
En in dat laatste, de instroom van geld vanuit de UEFA door de uitstekende prestaties in de CL zorgt voor een disbalans in de eredivisie zoals ook met een scheve vergelijking is te maken met het oliegeld in de Premier League.
Ten eerste is dat zoals je aangeeft het gevolg van uitstekende prestaties en aldus op eigen kracht. Dat vind ik al lastig te vergelijken met oliegeld inpompen om maar sportief succes te kunnen boeken. Daarnaast is het zo dat PSV de afgelopen 4 seizoenen achter elkaar Champions League miljoenen binnen heeft kunnen harken. Daar is de competitie toch ook niet compleet van in disbalans geraakt?

Verder moet je het prijzengeld niet overdrijven. Als Ajax naast De Jong ook De Ligt, Van de Beek en Neres verkoopt dan zou dat wel eens een veelvoud van de Champions League miljoenen kunnen opleveren. Talenten groot maken is nog lucrativer dan winnen.

Regeren is vooruitschuiven

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 14:23
[...]

Ik snap het nog niet helemaal, wie is dan de schuldige? Je eerste alinea kan ik nog wel inkomen, alleen snap ik je laatste zin niet.
En volgens mij is de UEFA eindverantwoordelijk voor de opzet van de CL/EL. Zij verdelen het prijzengeld en maken de opzet van van de toernooien. Hierbij "moeten" zoveel mogelijk grote clubs met (al dan niet olie-)geld. 4 Engelse, Spaanse clubs direct toegang tot de groepsfase CL etc.
Ik denk juist dat de hoeveelheid van het prijzengeld niet het issue is, maar de verdeling ervan. Zoals hier door meer users is geopperd, back to the roots met de CL. Dus 32 kampioenen en niet 30 ploegen uit de grote 4 landen en 2 toevallige passanten.

PSN: Curvaa_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Ten eerste is dat zoals je aangeeft het gevolg van uitstekende prestaties en aldus op eigen kracht. Dat vind ik al lastig te vergelijken met oliegeld inpompen om maar sportief succes te kunnen boeken. Daarnaast is het zo dat PSV de afgelopen 4 seizoenen achter elkaar Champions League miljoenen binnen heeft kunnen harken. Daar is de competitie toch ook niet compleet van in disbalans geraakt?
Nee omdat 12 miljoen geblesseerd op de bank zit (Romero), 6 miljoen niet beter bleek dan eigen jeugd (Guti) en 5 miljoen verhuurd is aan Hertha BSC (Luckassen).

Ajax kocht in die magere jaren ook blunders: Cassierra, Orejuela, Dennis Johnsen en er was er nog eentje volgens mij. Maar die waren dan weer niet zó duur. Die inbalans komt pas als je Tadic's en Blind's kunt blijven kopen. Dan ga je serieus afstand nemen helemaal als ze iets jonger zijn. Maar als die spelers zo'n seizoen spelen als nu dan haal je ze voor 17 miljoen p/stuk en kun je ze daarna voor 30 miljoen slijten. Dan gaat het hard.

[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 14-05-2019 13:34 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Die inbalans komt pas als je Tadic's en Blind's kunt blijven kopen.
Ik zou het anders zien: het aankopen van Tadic en Blind was nodig om weer eens kampioen te worden.

Ajax wordt al jaren verweten dat het het Bayern van Nederland wil worden, terwijl dit pas de eerste titel is sinds 2014 (!) en in de tussentijd PSV "gewoon" 3x kampioen is geworden. Ik vind het allemaal nogal prematuur gezeik.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gaius schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Ik zou het anders zien: het aankopen van Tadic en Blind was nodig om weer eens kampioen te worden.

Ajax wordt al jaren verweten dat het het Bayern van Nederland wil worden, terwijl dit pas de eerste titel is sinds 2014 (!) en in de tussentijd PSV "gewoon" 3x kampioen is geworden. Ik vind het allemaal nogal prematuur gezeik.
Daarvoor werd Ajax 'gewoon' 4x kampioen en PSV stond 6 jaar droog.
Dat is gewoon net als in de economie een golfbeweging. Waar wat geluk bij komt kijken.

Ik denk dat Tadic vooral belangrijk is geweest Europees. In de competitie een stuk minder. Ik kan me wel wat wedstrijden helder voor de geest halen waarin Tadic weinig tot niets toevoegde. Wat er nodig was om kampioen te worden is de uitvinding om Tadic te laten spelen met Ziyech en Donny van de Beek.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 14-05-2019 13:45 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:47:
@rikoos

[...]

Dat is een onzin statement in combinatie met de rest. Dat doen Ajax, PSV en in mindere mate (maar tegenwoordig meer) Feyenoord al jaren. Het enige verschil is dat er opeens zoveel geld binnenkomt bij Ajax dat er door iemand (ik weet niet wie maar landelijke media) geroepen is dat Ajax te rijk gaat worden. Sindsdien is die walgelijke SP discussie bezig richting alle movements die Ajax doet op de binnenlandse transfermarkt.

Waar écht iedereen aan voorbij gaat is dat de club gewoon gepresteerd heeft. Niks meer, niks minder. Dat zorgt ervoor dat het geld deze kant op gekomen is. De rest zijn gewoon goede aankopen geweest uit het buitenland. PSV koopt Dumfries, dat knaapje van Zwolle die ik even vergeten ben qua naam, Feyenoord koopt Ayoub, Haps. Ajax haalt Pierie en Scherpen.

Daar lijkt mij niet zoveel mis mee te zijn. Ajax met City/Chelsea vergelijken slaat de plank overigens ernstig mis. City is gekocht met oliegeld, Chelsea met gas uit Rusland. Ajax heeft iemand aan het roer staan die jarenlang de hand op de knip hield, verguisd en bespot werd door de aankoop van Blind en Tadic en na succes in de Champions League (waar het geld vandaan komt) zijn we opeens een bedreiging voor de hele Nederlandse competitie. Wellicht moeten meer teams eens beseffen dat een huurlegioen binnenhalen niet de oplossing is op de lange termijn.
Alles wat je schrijft erken ik toch ook alleen je kan niet blind zijn voor de gevolgen!! Lees vooral mijn eerste regel nogmaals AUB !!!

Hoe ze aan het geld komen prima en elke club zou dat doen. Het momentum is gewoon ideaal geweest voor Ajax qua talenten en daarmee hebben ze bizar veel bakken geld die ze nu gebruiken om nog beter te worden, ook daar is niets mis mee maar de gevolgen zijn minder positief voor de rest want Ajax kunnen nu alles kopen. Het valt alleen op dat alleen Ajax liefhebbers dit nu niet willen inzien. Het is absoluut niet goed voor de competitie en dit commentaar was er tentijde dat het grote geld in de UK binnenkwam ook hetzelfde.

Maar goed, jij en andere supporters vinden dit niet zo maar geloof mij de rest van Nederland wel.

PS
Voor de duidelijkheid dit is niet richting Ajax maar tegen het ENORM verschil in spelers budget binnen dezelfde competitie!!!!! Als dit bij PSV of desnoods bij Emmen was gebeurt had ik het zelfde geroepen!

• Napo
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal, wie is dan de schuldige? Je eerste alinea kan ik nog wel inkomen, alleen snap ik je laatste zin niet.
En volgens mij is de UEFA eindverantwoordelijk voor de opzet van de CL/EL. Zij verdelen het prijzengeld en maken de opzet van van de toernooien.
Meer in de richting van dat de UEFA er niet voor heeft gezorgt dat ze zo ver zijn gekomen. Dat is en blijft puur de prestatie van Ajax.
Hierbij "moeten" zoveel mogelijk grote clubs met (al dan niet olie-)geld. 4 Engelse, Spaanse clubs direct toegang tot de groepsfase CL etc.
Ik denk juist dat de hoeveelheid van het prijzengeld niet het issue is, maar de verdeling ervan.
Dit is de kern van het probleem. Het grote geld regeert en zorgt er voor dat het grote geld ook bij het grote geld naar die clubs blijft stromen. De verdeling - en ook tussen de CL en de EL - zal idealiter dichter bij elkaar moeten komen.

Probleem blijft natuurlijk wel dat grote clubs meer mediaaandacht krijgen wat weer meer sponsorgeld oplevert en zo kom je in de cirkel zitten dat er meer vloeit naar de grote clubs. Dit jaar is een kleine uitzondering met de deelnemers aan de halve finale van de CL Niet de standaard clubs als Bayern Munich, Manchester City, Barcelona en Real Madrid.
Zoals hier door meer users is geopperd, back to the roots met de CL. Dus 32 kampioenen en niet 30 ploegen uit de grote 4 landen en 2 toevallige passanten.
Zelfs dat zal het probleem niet oplossen. Wedstrijden tussen de Spaande kampioen en de Poolse kampioen zal significant minder opleveren. Daarom zie je ook het volume aan wedstrijden toenemen en er meer clubs uit de grote competities toegelaten worden.

T-MOB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
Correct, en ondanks ik deze discussie niet wil aanzwelingen is het wel de realiteit. Middels de inkomsten heeft PSV wel de mogelijkheid gehad om hun financiele huishouding sneller goed beter op de rit te krijgen, iets wat Feyenoord niet heeft kunnen doen. Ook in de sport creeer je geld met geld (iets waar FC Twente het andere effect heeft mogen meemaken)
Verder moet je het prijzengeld niet overdrijven. Als Ajax naast De Jong ook De Ligt, Van de Beek en Neres verkoopt dan zou dat wel eens een veelvoud van de Champions League miljoenen kunnen opleveren. Talenten groot maken is nog lucrativer dan winnen.
Met enkele deel mogen nemen aan de wedstrijden heeft Ajax zichzelf al verzekerd van bijna 50% van de
begroting van 2018/19. De bonusfactor zit er vervolgens ook in dat de waarde van spelers vergroot dankzij hun goede prestaties op dat podium (en nee, geen afgunst of jaloezie, niet meer dan een constatering en het gevolg van de goede prestaties van de club Ajax)

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:57:
[...]

En toch 4x op rij kampioen geworden.
De laatste keer dat PSV 4x op rij kampioen werd was in de periode 2005-2008.
Curva schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Ik denk juist dat de hoeveelheid van het prijzengeld niet het issue is, maar de verdeling ervan. Zoals hier door meer users is geopperd, back to the roots met de CL. Dus 32 kampioenen en niet 30 ploegen uit de grote 4 landen en 2 toevallige passanten.
De grootste inkomstenbron van de CL zijn de TV inkomsten, 80% van het Europese tv potje komt bij de grote vier landen vandaag. Daarom deze verdeling.

In een opzet met 32 kampioenen zullen de CL inkomsten significant dalen, creëer je een zo niet nog onevenwichtiger deelnemersveld en tegelijkertijd maak je van het EL een onmogelijk toernooi voor de kleinere clubs.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17

Vos

AFCA

De CL inkomsten zijn tegenwoordig dusdanig hoog dat die zeker wel voor scheefgroei kunnen zorgen imo. Dit zal de UEFA dan moeten aanpakken. Oftewel dat zie ik niet gebeuren ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 14-05-2019 14:00 ]

• Deadsy
Vos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:59:
De CL inkomsten zijn tegenwoordig dusdanig hoog dat die zeker wel voor scheefgroei kunnen zorgen imo. Dit zal de UEFA dan moeten aanpakken. Oftewel dat zie ik niet gebeuren ;)
Dus Nederland gewoon uitsluiten van de CL. Dan krijg je ook geen scheefgroei in Nederland.

En we hoeven ons geen zorgen te maken, de UEFA is hard aan het werk om dit werkelijkheid te laten worden.
Alle kleine landen uit de CL en alleen nog maar CL voor de grote landen.

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:45:
[...]

Met enkel deel te mogen nemen aan de wedstrijden heeft Ajax zichzelf al verzekerd van bijna 50% van de
begroting van 2018/19. De bonusfactor zit er vervolgens ook in dat de waarde van spelers vergroot dankzij hun goede prestaties op dat podium (en nee, geen afgunst of jaloezie, niet meer dan een constatering en het gevolg van de goede prestaties van de club Ajax)
Maar Ajax moet nog eerst door 2 voorrondes CL heen hoor. Zo zeker zijn die inkomsten volgend seizoen ook niet

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:15
https://www.ad.nl/europee...e-skomina-fluit~a832ef7b/
Pol van Boekel is een VAR assistent.
Skomina floot ook de Europa League finale tussen Man. United en Ajax.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:44:
[...]Hoe ze aan het geld komen prima en elke club zou dat doen. Het momentum is gewoon ideaal geweest voor Ajax qua talenten en daarmee hebben ze bizar veel bakken geld die ze nu gebruiken om nog beter te worden, ook daar is niets mis mee maar de gevolgen zijn minder positief voor de rest want Ajax kunnen nu alles kopen. Het valt alleen op dat alleen Ajax liefhebbers dit nu niet willen inzien. Het is absoluut niet goed voor de competitie en dit commentaar was er tentijde dat het grote geld in de UK binnenkwam ook hetzelfde.
Ja, nou wordt ie helemaal mooi.
Dus omdat Feyenoord zichzelf financieel bijna naar de klote heeft geholpen en PSV met 15 jaar achtereen Champions League wonder boven wonder alsnog een relatief kleine portemonnee heeft moet Ajax ervoor boeten?
Nou, dat je niet voor Ajax bent (understatement) was al duidelijk, maar dit is echt zo simpel.
Wij hebben het verneukt, maar zij moeten ervoor boeten.
Logisch ... _O-
Maar goed, jij en andere supporters vinden dit niet zo maar geloof mij de rest van Nederland wel.
Rest van Nederland is echt kul.
Hoeveel procent van Nederland geeft geen fuck om voetbal?
Hoeveel procent van Nederland juicht voor de club van zijn/haar voorkeur en boeit de rest niet?
Hoeveel procent van Nederland is voor elke Nederlandse club in Europa?
Hoeveel procent van Nederland heeft (stiekem) genoten van Ajax dit seizoen en denkt niet eens aan het geld dat zij verdiend hebben?
Et cetera, et cetera, et cetera.
Als je zou zeggen "iedereen die tegen Ajax is" i.p.v. "de rest van Nederland" dan zou ik je meteen geloven.
PS
Voor de duidelijkheid dit is niet richting Ajax maar tegen het ENORM verschil in spelers budget binnen dezelfde competitie!!!!! Als dit bij PSV of desnoods bij Emmen was gebeurt had ik het zelfde geroepen!
En als het bij Feyenoord was gebeurd? Dan ook toch? O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Maar Ajax moet nog eerst door 2 voorrondes CL heen hoor. Zo zeker zijn die inkomsten volgend seizoen ook niet
Maar wel in de kampioenen kant, waar ze zeker geplaatst zijn en dus geen teams uit de grote landen tegen gaan komen.
rikoos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:44:
Alles wat je schrijft erken ik toch ook alleen je kan niet blind zijn voor de gevolgen!! Lees vooral mijn eerste regel nogmaals AUB !!!
Tot nu toe doet Ajax niks anders dan Feyenoord in het seizoen nadat ze kampioen werden. Enkele talenten kopen. Hoezo alles opkopen? Hoezo een bedreiging?
Ja, Ajax heeft veel geld te besteden. En dan klopt Ajax aan voor Bergwijn en zegt PSV nee. Of 'prima maar voor jou wel 10m extra'. En dan? Is dat dan zo'n verzwakking voor PSV?
Het wordt pas een probleem als Ajax de toppers bij PSV en Feyenoord gratis op gaat halen en het geld dus niet doorvloeit de Eredivisie in.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:47:
En als het bij Feyenoord was gebeurd? Dan ook toch? O-)
Ja want mijn opmerkingen hebben niets vanuit mijn voorkeur te maken. Bij Feyenoord had ik hetzelfde geroepen, misschien geloof je dat niet maar ook dan dus! Het enige eerlijke is (voor de duidelijkheid want dat moet je hier zijn) niet haalbaar en dat is dat elke club een vast bedrag mag besteden. Ik zit niet te wachten op een competitie waar alleen PSV en Ajax de dienst uitmaken en we dan net zo'n interessante competitie krijgen als in Schotland met 2 ploegen en de rest voor spek en bonen. Daar gaan we langzaam naartoe met misschien een uitschieter van Feyenoord tussendoor. Het is dan snel klaar met de eredivisie.

Maar goed elke afwijkende mening is bijna heiligschennis aan het worden aan de reacties te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door rikoos op 14-05-2019 16:10 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we de discussie over de financiële daadkracht van Ajax (en PSV) versus de rest van de competitie beschaafd houden zonder op de man te gaan spelen of reacties uit te willen lokken? Dank u ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
rikoos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:09:
Ik zit niet te wachten op een competitie waar alleen PSV en Ajax de dienst uitmaken en we dan net zo'n interessante competitie krijgen als in Schotland met 2 ploegen en de rest voor spek en bonen. Daar gaan we langzaam naartoe met misschien een uitschieter van Feyenoord tussendoor.
Wake-up call.....Ajax en PSV domineren al decennia lang de competitie :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
1969/70 Ajax Amsterdam  
1970/71 Feyenoord[5] Rotterdam  
1971/72 Ajax Amsterdam  
1972/73 Ajax Amsterdam  
1973/74 Feyenoord Rotterdam  
1974/75 PSV Eindhoven  
1975/76 PSV Eindhoven  
1976/77 Ajax Amsterdam  
1977/78 PSV Eindhoven  
1978/79 Ajax Amsterdam  
1979/80 Ajax Amsterdam  
1980/81 AZ '67 Alkmaar  
1981/82 Ajax Amsterdam  
1982/83 Ajax Amsterdam  
1983/84 Feyenoord Rotterdam  
1984/85 Ajax Amsterdam  
1985/86 PSV Eindhoven  
1986/87 PSV Eindhoven  
1987/88 PSV Eindhoven  
1988/89 PSV Eindhoven  
1989/90 Ajax Amsterdam  
1990/91 PSV Eindhoven  
1991/92 PSV Eindhoven  
1992/93 Feyenoord Rotterdam  
1993/94 Ajax Amsterdam  
1994/95 Ajax Amsterdam  
1995/96 Ajax Amsterdam  
1996/97 PSV Eindhoven  
1997/98 Ajax Amsterdam  
1998/99 Feyenoord Rotterdam  
1999/00 PSV Eindhoven  
2000/01 PSV Eindhoven  
2001/02 Ajax Amsterdam  
2002/03 PSV Eindhoven  
2003/04 Ajax Amsterdam  
2004/05 PSV Eindhoven  
2005/06 PSV Eindhoven  
2006/07 PSV Eindhoven  
2007/08 PSV Eindhoven  
2008/09 AZ Alkmaar  
2009/10 FC Twente Enschede  
2010/11 Ajax Amsterdam  
2011/12 Ajax Amsterdam  
2012/13 Ajax Amsterdam  
2013/14 Ajax Amsterdam  
2014/15 PSV Eindhoven  
2015/16 PSV Eindhoven  
2016/17 Feyenoord Rotterdam  
2017/18 PSV Eindhoven

[ Voor 58% gewijzigd door Martinusz op 14-05-2019 16:13 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:48
Genieten hoor deze Bergwijn soap... dat Bergwijn dezelfde dag nog via de officiële kanalen moet roepen dat hij "gelukkig" is en pas na het seizoen gaat evalueren geeft wel aan dat het bij PSV iets doet :)

En niet alleen wzawzdb maar wzawzdr(ijkste) :+

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vind dat er vanuit veel te veel kanten bombarie wordt gemaakt m.b.t. Bergwijn. Voor dat geld heb je iemand die minder pieken en dalen kent en een stuk ouder is.

[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 14-05-2019 16:18 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als PSV Bergwijn niet aan Ajax wil verkopen dan maar een deal maken met de transfer(s) van De Jong (en De Ligt) om Bergwijn op huurbasis van Barcelona aan te trekken. :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:48
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:18:
Ik vind dat er vanuit veel te veel kanten bombarie wordt gemaakt m.b.t. Bergwijn. Voor dat geld heb je iemand die minder pieken en dalen kent en een stuk ouder is.
Klopt, geruchtje in de Telegraaf en:

- van Bommel vindt er wat van
- John de Jong moet wat roepen
- Bergwijn moet zelf even reageren op de website

Mooi toch, hoop onrust in Eindhoven op deze manier :)

XXXVI

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Als Ajax Bergwijn wilt, dan hou je dus rekening met een vertrek van: Nerez, Tadic, Dolberg, KJH in die volgorde...

KJH is te fit, die wil nog niet afzwaaien die kan nog 1 a 2 seizoenen mee op dit niveau. Dolberg moet gaan renderen anders exit. Tadic zei dat ie wilde blijven maar goed als een club zich meld met genoeg knaken is ie weg. En dat Nerez in het vizier zit van de buitenlandse topclubs is onhoudbaar.

En vanuit de eigen opleiding / Jong Ajax zit er nog niet echt iets in de pijpleiding waarop je kan baseren dat ie van een niveau is van bovengenoemde.

discogs

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Klopt, geruchtje in de Telegraaf en:

- van Bommel vindt er wat van
- John de Jong moet wat roepen
- Bergwijn moet zelf even reageren op de website

Mooi toch, hoop onrust in Eindhoven op deze manier :)
Niet heel verrassends toch dat de media op dit soort feiten duikt? Dit zie je bij daadwerkelijk iedere club. Zeker als een speler bij een directe concurent in de belangstelling lijkt te staan. Je zou haast denken dat de media graag vragen stelt en het - zeker in deze tijd - op alles springen om de primeur te hebben ;)

Onrust is een groot woord, meer business as usual in de voetballerij

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12 13:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

:Z

Die hele soap van Bergwijn is als volgt gegaan

Zaakwaarnemer en Marc zitten op een terrasje te kletsen over ditjes en datjes van spelers tijdens een lunch. Journalisten van de telegraaf (zal TeleVaag weglaten) zitten er later ook en stellen enkele vragen aan ober lief of ze het toevallig over speler X hebben gehad.

En zie je hebt je clickbait artikel , management zegt dat het waar is en dan ???? Profit, de vraagprijs drijft flink op.

Also heb je liever dat er 40 miljoen IN de eredivisie blijft mocht het waar zijn of naar een buitelandse club gaat ? ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ajax moet investeren in de Eredivisie, maar mag vervolgens alleen rotzooi of talenten kopen bij clubs buiten de grote drie.
Duidelijker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Maar waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Maar wel in de kampioenen kant, waar ze zeker geplaatst zijn en dus geen teams uit de grote landen tegen gaan komen.

[...]
Oké dat scheelt een heleboel!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:38:
Ajax moet investeren in de Eredivisie, maar mag vervolgens alleen rotzooi of talenten kopen bij clubs buiten de grote drie.
Duidelijker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Maar waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Op basis van wat concludeer je dat?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:27
@rikoos
Betreffende mijn aanname vorige week dat ik dacht dat je voor Utrecht was:
Ik ben serieus al het hele seizoen in de veronderstelling dat je iemand bent waar ik mee in een app groep zit. My bad ;)

_O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Wake-up call.....Ajax en PSV domineren al decennia lang de competitie :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
1969/70 Ajax Amsterdam  
1970/71 Feyenoord[5] Rotterdam  
1971/72 Ajax Amsterdam  
1972/73 Ajax Amsterdam  
1973/74 Feyenoord Rotterdam  
1974/75 PSV Eindhoven  
1975/76 PSV Eindhoven  
1976/77 Ajax Amsterdam  
1977/78 PSV Eindhoven  
1978/79 Ajax Amsterdam  
1979/80 Ajax Amsterdam  
1980/81 AZ '67 Alkmaar  
1981/82 Ajax Amsterdam  
1982/83 Ajax Amsterdam  
1983/84 Feyenoord Rotterdam  
1984/85 Ajax Amsterdam  
1985/86 PSV Eindhoven  
1986/87 PSV Eindhoven  
1987/88 PSV Eindhoven  
1988/89 PSV Eindhoven  
1989/90 Ajax Amsterdam  
1990/91 PSV Eindhoven  
1991/92 PSV Eindhoven  
1992/93 Feyenoord Rotterdam  
1993/94 Ajax Amsterdam  
1994/95 Ajax Amsterdam  
1995/96 Ajax Amsterdam  
1996/97 PSV Eindhoven  
1997/98 Ajax Amsterdam  
1998/99 Feyenoord Rotterdam  
1999/00 PSV Eindhoven  
2000/01 PSV Eindhoven  
2001/02 Ajax Amsterdam  
2002/03 PSV Eindhoven  
2003/04 Ajax Amsterdam  
2004/05 PSV Eindhoven  
2005/06 PSV Eindhoven  
2006/07 PSV Eindhoven  
2007/08 PSV Eindhoven  
2008/09 AZ Alkmaar  
2010/11 Ajax Amsterdam  
2011/12 Ajax Amsterdam  
2012/13 Ajax Amsterdam  
2013/14 Ajax Amsterdam  
2014/15 PSV Eindhoven  
2015/16 PSV Eindhoven  
2016/17 Feyenoord Rotterdam  
2017/18 PSV Eindhoven
code:
1
2
2008/09 AZ Alkmaar  

Dit is dus het enige moment dat 2 andere clubs als Ajax of PSV direct achter elkaar kampioen zijn geworden. Voorderest zit elke 3 jaar Ajax en/of PSV 2x erbij.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:18:
De bombarie komt vanuit de Telegraaf... niet geheel toevallig de krant van de man die zich dit seizoen onstervelijk belachelijk heeft gemaakt:
- Ten Hag moet weg om zijn accent
- Ik ga niet naar Madrid, het is toch kansloos
- Moura kan je vrij op goal laten lopen, die scoort noooooit

Die man gaat nu flink om zich heen hakken om de aandacht te houden. Natuurlijk staat Bergwijn ergens ver weg op een Ajax lijstje, dus veilige optie om even lekker de aandacht te krijgen en af te laten wenden van bovenstaande. Ik geloof er geen zak van dat er echt grote interesse in Begwijn van Ajax is die meer dan 15 miljoen waard is.

Verwijderd

Bergwijn kan mooi terug naar het oude nest. Echter denk ik niet dat Ajax er zoveel geld voor over heeft als PSV wil. Voor Bergwijn is het wel een stap vooruit, alleen al omdat de buitenwereld veel meer Ajax in de gaten houdt dan de overige clubs in NL en je daardoor eerder een grote stap kunt maken naar het buitenland. Dat is een enorm voordeel wat Ajax heeft, de aantrekkingskracht en bewezen transfers naar het buitenland.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou toch prachtig zijn wanneer Ajax Bergwijn over neemt van PSV... al die CL miljoenen die de eredivisie in vloeien, andere clubs profiteren mooi mee van al dat geld; Heerenveen, Emmen en wie weet zelfs PSV. Mooi mazzel voor die clubs :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 15:00
Natuurlijk staat Bergwijn op lijstjes, net zoals er vast Ajax spelers bij PSV op lijstjes staan. Mocht de situatie zich voordoen dan kan je meteen doorpakken. Maar ik geloof niet dat dit reëel is. Daarnaast zal PSV de absolute hoofdprijs vragen en dat is ook nog voor dit Ajax te gortig.

De reactie van van de Beek heeft heel de media gek gemaakt. En die gasten van de jeugd van Ajax kennen bergwijn van de jeugd en bij Oranje, die zitten gewoon te dollen.

Daarnaast denk ik dat je met 40miljoen wel een paar pareltjes uit zuid Amerika kan halen, maar ik kan me ook voorstellen dat Ajax niet met 11 buitenlanders / niet oranje spelers wil spelen

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 14-05-2019 19:56 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 16:18
Volgens een sportsite in Brazilie praat PSG met Ajax over Neres, dat zou dan ook meteen het gerucht van Bergwijn verklaren. Ik neem aan dat de vraagprijs een stuk hoger zal liggen dan de 45 miljoen die de Chinezen hadden geboden aangezien Neres nu bij het Selecao heeft gezeten en goede wedstrijden in de CL heeft gehad. Geen slechte investering van +/- 13 miljoen als je daar iets van boven de 45 miljoen voor kan krijgen, aangezien mensen na het eerste half jaar twijfelde of hij wel goed genoeg was.

Iets anders, het lijkt er op alsof NEC ook volgend jaar niet terug in de Eredivisie is, of er moet iets gebeuren zoals vorige week in de CL wedstrijden is gebeurd want ze staan al 3-0 achter tegen RKC.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 14-05-2019 20:14 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Ankona schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:47:
Grootste punt is dat Ajax meer koopt dan ze nodig hebben. Spelers die in de ED spelen worden door Ajax gekocht met het perspectief om in de eerste divisie met Jong mee te mogen spelen. Dat Jong team zou zo in de ED mee kunnen komen en dan hebben ze nog het nodige op de bank zitten. Daar worden die spelers niet beter van en de ED al helemaal niet.
Volgens mij is Jong Ajax 11de geworden, dus meedraaien in de ED is iets te hoog gegrepen.

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Ja, nou wordt ie helemaal mooi.
Dus omdat Feyenoord zichzelf financieel bijna naar de klote heeft geholpen en PSV met 15 12 jaar achtereen Champions League wonder boven wonder alsnog een relatief kleine portemonnee heeft moet Ajax ervoor boeten?
Dan moet je wel in ogenschouw nemen dat het prijzengeld uit de Champions League de laatste jaren geëxplodeerd is. Dit jaar (2018/19) is de prijzenpot €2,04 miljard. Vorig jaar was dat "maar" €1,31 miljard en in 2014/15 zat dat rond de €1 miljard.

Ik zie hier echter niemand aanhalen dat Ajax moet boeten voor hun prestaties of het gebrek aan beleid bij andere clubs. Wel dat het geld vanuit de CL invloed kan hebben in de Eredivisie, iets wat vrij lastig ontkend kan worden.

Het gaat mijn inziens geeneens over de club Ajax noch over de prestaties van de club Ajax van dit jaar. Feit is natuurlijk wel dat dankzij de prestaties van de club Ajax de potentiële invloed groter is. De vraag is natuurlijk of er een oplossing (indien het als probleem gezien moet worden) is voor de effecten en of dat met een competitie als de CL überhaupt mogelijk is.

Oplossingen als een salary cap zijn enkel een optie indien het UEFA-breed ingevoerd zou worden. Iets waar ik niet per definitie een tegenstander van zou zijn.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Ajax heeft dit jaar gewoon moeite gehad met Feyenoord en PSV, men verwacht dat dit het sterkste Ajax was in 23 jaar en dat we nogmaals zo lang moeten wachten. Dat Ajax nu de ED gaat ontgroeien hoeven we denk ik niet bang voor te zijn.

UEFA brede salary cap lijkt me wel een goed idee.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:08:
[...]

Wel dat het geld vanuit de CL invloed kan hebben in de Eredivisie, iets wat vrij lastig ontkend kan worden.
Correct, edoch is die bewering ernstig betekenisloos en hol zonder conceptueel raamwerk er omheen.

Hoe kun je bewijzen dat CL geld invloed heeft in de Eredivisie? Als dat puur op aankopen gericht is: welke aankoop gaat 100% succes hebben en is door geen enkele andere Eredivisie club haalbaar anders dan Ajax? Ik ken er geen.

Daarbij: wie kan Ajax kopen in de Eredivisie waardoor volgend jaar ook weer successen worden behaald om die stroom geld blijvend te houden? En wat is het verschil met Ajax die €80 miljoen krijgt of PSV die het krijgt met de verkoop van Bergwijn? Eén van beide clubs profiteert van het CL geld maar dan treedt direct mijn eerste argument weer in werking.

Het zou anders zijn wanneer Ajax alle talenten opkoopt en bij Jong Ajax stalt en voor nog meer geld willekeurige aankopen gaat doen in het buitenland voor dezelfde positie. Iets zegt mij dat dat niet gaat gebeuren. Dat is namelijk hoe clubs als Man City, Man Utd en Chelsea opereren. Real Madrid idem dito. Koop alle grote talenten weg en stal die ergens: lukt het mooi meegenomen, lukt het niet dan verhuren we ze aan mindere goden door heel Europa.
Bojan Krkic, Odegaard dat soort types.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Eredivisie speelronde 33(vergeten ronde) :D

woensdag
15.05. 19:30 ADO Den Haag v Willem II
15.05. 19:30 De Graafschap v Ajax
15.05. 19:30 FC Emmen v FC Groningen
15.05. 19:30 Excelsior v AZ
15.05. 19:30 Fortuna Sittard v Feyenoord
15.05. 19:30 NAC v PEC Zwolle
15.05. 19:30 PSV v Heracles
15.05. 19:30 FC Utrecht v Heerenveen
15.05. 19:30 VVV-Venlo v Vitesse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:27:

woensdag
Wat staat er eigenlijk nog op het spel? Alles is toch al beslist?

• ST10©DE
  • Laatst online: 01:29

ST10©DE

Dus.............

Exocet schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:29:
[...]

De laatste plaats die recht geeft op play-offs?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

De Tweakers poule :z

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

[...]

Twee dingen:

-Laatste play off plek voor groningen/willem2 of in theorie ado

-plaats 16 en 17 kunnen nog wissellen voor tegen welk team ze mogen in de nacompetitie

-Ajax kan nog een doelpuntenrecord halen :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-12 10:23
Hackus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:27:

woensdag
Is toch de laatste en daarmee 34e ronde?

• Napo
  • Niet online
[...]

Het kampioenschap :+
Playoff plaats voor Europa league. Heracles zou zomaar kunnen verliezen van PSV en Groningen kan winnen van Emmen.

Daarnaast blijkbaar nog wat potentiële inkomsten uit de pot voor televisiegelden

En natuurlijk het klassement voor de topscorer van de Eredivisie!

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 14-05-2019 21:41 . Reden: Aanvulling! ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
[...]

Volgens de KNVB niet, die gaan morgen nog met een schaal achter PSV aan ;)

@jopie Nee, is uitgesteld/verzet en 33e op de planning

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 14-05-2019 21:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Qu3st

Qu3st

Maar daar door wel gewoon de 34e ronde volgens mij. Qua nummering waren die van het weekend en morgen verwisseld.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Family Guy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Ook dan had hij er omheen geluld.

Dat plusje wat hij je gegeven heeft is een mooie, ingetrokken keutel :)
Waar je allemaal mee bezig kunt zijn, dank voor de eer! :+

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:37:

-plaats 16 en 17 kunnen nog wissellen voor tegen welk team ze mogen in de nacompetitie
Dat is inderdaad nog wel een dingetje, want als het nu blijft zoals het is, dan moet Henk de Jong met zijn huidige werkgever tegen zijn toekomstige werkgever spelen. :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:58:
Maar daar door wel gewoon de 34e ronde volgens mij. Qua nummering waren die van het weekend en morgen verwisseld.
https://eredivisie.nl/nl-nl/Wedstrijden/Wedstrijdenoverzicht

• strafschop
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:38:
[...]

Het kampioenschap :+
Playoff plaats voor Europa league. Heracles zou zomaar kunnen verliezen van PSV en Groningen kan winnen van Emmen.
Zelfs met een San Marino uitslag in Eindhoven is Heracles nog zeker van de play-offs.

Het is Groningen dat misschien wel moet winnen bij Emmen om die 8e plek vast te houden.

• SpeedQber
[...]
PSV kan nog kampioen worden.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

loewie1984 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:24:
Als Ajax Bergwijn wilt, dan hou je dus rekening met een vertrek van: Nerez, Tadic, Dolberg, KJH in die volgorde...

KJH is te fit, die wil nog niet afzwaaien die kan nog 1 a 2 seizoenen mee op dit niveau. Dolberg moet gaan renderen anders exit. Tadic zei dat ie wilde blijven maar goed als een club zich meld met genoeg knaken is ie weg. En dat Nerez in het vizier zit van de buitenlandse topclubs is onhoudbaar.

En vanuit de eigen opleiding / Jong Ajax zit er nog niet echt iets in de pijpleiding waarop je kan baseren dat ie van een niveau is van bovengenoemde.
Ajax weet dat de kans heel groot is dat Neres volgend jaar niet meer voor Ajax speelt. Alle topclubs hebben hem de pannen van het dak zien spelen in de CL, dus als hij wil en er komt een hoog bod, is ie gewoon weg. Tadic blijft gewoon verwacht ik. En Dolberg zal pas gaan renderen als hij een heel seizoen een kans gaat krijgen, ik denk dat verhuur op dit moment het beste is voor hem. Een extra spits is dus gewenst.

Logisch dat Bergwijn op de lijst van Ajax staat, hetzelfde geldt voor een Depay. Ajax wil ook Nederlandse spelers halen en niet enkel Zuid Amerikanen. Of het ook reeel is een ander verhaal. Stel dat een Neres Ajax 40 tot 50 miljoen op gaat leveren, dan zal men wel weer 30 miljoen willen investeren in een goede vervanger.

• Qu3st

Qu3st

SpeedQber schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:22:
[...]

PSV kan nog kampioen worden.
Als dat gebeurd eet ik mijn schoen op! En ja jullie mogen langskomen om het te zien, of ik doe een live streampie :+

• P.O. Box
  • Niet online
Ondanks de fantasieverhalen van Valentijntje m.b.t. Bergwijn en Ajax kan de telegraaf soms ook nog wel goede artikelen schrijven:
https://www.telegraaf.nl/...in-aan-boezemvriend-nouri

brok in mijn keel weer, getver...

• Qu3st

Qu3st

P.O. Box schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:08:
Ondanks de fantasieverhalen van Valentijntje m.b.t. Bergwijn en Ajax kan de telegraaf soms ook nog wel goede artikelen schrijven:

Poh, kippenvel aan deze kant. Ik hoop dat Donny een doelpunt maakt en zijn maatje kan eren.

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:29:

Also heb je liever dat er 40 miljoen IN de eredivisie blijft mocht het waar zijn of naar een buitelandse club gaat ? ;)
Vindt je me een secreet als ik zeg dat ik het liever niet in de oorlogskas van een concurrent zie verdwijnen? O-)

★ What does that mean? ★

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vaag stukje bij de VI over de indrukwekkende cijfers van Frenkie de Jong. De dribbels (succesvol) wint ie. Vervolgens hebben ze het over de passing: daar moet hij alleen Daley Blind voor zich dulden. Daarna het aantal keren balbezit terugveroveren: ook daar moet hij alleen Daley Blind voor zich dulden :D.

Verkeerde kop boven het artikel denk ik.

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

Typhone schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:25:
Vaag stukje bij de VI over de indrukwekkende cijfers van Frenkie de Jong. De dribbels (succesvol) wint ie. Vervolgens hebben ze het over de passing: daar moet hij alleen Daley Blind voor zich dulden. Daarna het aantal keren balbezit terugveroveren: ook daar moet hij alleen Daley Blind voor zich dulden :D.

Verkeerde kop boven het artikel denk ik.
Hehehe
Ik kan die snor al weer horen "Blind doet alleen maar veilige pasjes breed en terug op de keeper."

★ What does that mean? ★

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
tweaker2010 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Ajax weet dat de kans heel groot is dat Neres volgend jaar niet meer voor Ajax speelt. Alle topclubs hebben hem de pannen van het dak zien spelen in de CL, dus als hij wil en er komt een hoog bod, is ie gewoon weg. Tadic blijft gewoon verwacht ik. En Dolberg zal pas gaan renderen als hij een heel seizoen een kans gaat krijgen, ik denk dat verhuur op dit moment het beste is voor hem. Een extra spits is dus gewenst.

Logisch dat Bergwijn op de lijst van Ajax staat, hetzelfde geldt voor een Depay. Ajax wil ook Nederlandse spelers halen en niet enkel Zuid Amerikanen. Of het ook reeel is een ander verhaal. Stel dat een Neres Ajax 40 tot 50 miljoen op gaat leveren, dan zal men wel weer 30 miljoen willen investeren in een goede vervanger.
Ik kan me van Tadic juist wel voorstellen dat ie weg zou willen. Een seizoen als dit gaat ie bij Ajax (denk ik) niet meer evenaren, zeker met een aantal goede spelers die vertrekken.
Met zijn goede optreden kan hij wellicht nog een keer in een grote competitie spelen of cashen in China / Amerika / de zandbak.

Maar wellicht kiest hij om privéredenen wel om in Nederland te blijven, dat weet ik niet...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nieuwe uitshirt Feyenoord 19/20:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3CQx3aT1pMNF3bt7gBB0l8k7/full.png

Dat woordje droom zou ik er persoonlijk nooit op willen zien staan. Maar goed is maar een sponsor in dit geval.

• Napo
  • Niet online
strafschop schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Zelfs met een San Marino uitslag in Eindhoven is Heracles nog zeker van de play-offs.

Het is Groningen dat misschien wel moet winnen bij Emmen om die 8e plek vast te houden.
Hoezo dat dan?

Heracles staat op 48 punten met Groningen op 45 punten. Wint Groningen en verliest Heracles dan staan ze beiden op 48. De eerste factor die zal gaan meespelen is het doelsaldo. Heracles staat momenteel op -5 en Groningen op -1. Indien heracles verliest wordt het doelsaldo nog negatiever waarbij het doelsaldo van groningen enkel positiever zal worden bij een winst.

En toen kwam ik er achter dat de playoffs gaan om plek 5 t/m 8 ipv 4 t/m 7 door de bekerwinst van Ajax :+

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Typhone schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:58:

Dat woordje droom zou ik er persoonlijk nooit op willen zien staan. Maar goed is maar een sponsor in dit geval.
De 'oude' Kuip wordt in de toekomst vast omgebouwd naar vakantiepark. Droompark Rotterdam :+

Verwijderd

[...]

Tadic kan nog topscorer worden als ie een hattrick maakt en de Jong niet scoort.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
[b]Erapaz in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3"

UEFA brede salary cap lijkt me wel een goed idee.
Helaas... dit zou ook nooit werken. De grote spelers krijgen een bizar salaris van hun club, maar krijgen een nog groter salaris van hun sponsor! En daar heeft de FIFA/UEFA niks over te zeggen. Ook al zouden ze dat willen veranderen dan is de oplossing al aanwezig. En nogmaals wij maken ons hier druk over de hoge bedragen. Maar veel meer mensen (buiten Nederlanders om) maakt het helemaal niks uit. ;)

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 14:23

[Afbeelding]

Wat een lelijk shirt, net de sportkleding van de ANWB.

Om dit, wegens mijn clubvoorkeur, in perspectief te zetten; het thuisshirt van Ajax vind ik ook niks. De kraag is wel gaaf met de 3 kruizen. Maar die achterlijke Adidas strepen op de zijkant. Net een PSV shirt...
De laatste jaren vind ik het gewoon dramatisch met de shirts. Vooral met de uitshirts wordt er 1 model gemaakt en een hippe stagiaire lifestyle mag de invulling van de kleurtjes doen...

PSN: Curvaa_

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Van mij mogen ze dat hele concept "uit-tenue" wel afschaffen. Maar ja, de fanshop loopt er zo lekker op binnen.

Je hebt gewoon je clubkleuren. Daar ben je trots op en daarmee speel je je wedstrijden. Alleen voor de uitzonderlijke situaties dat je kleuren teveel op die van de tegenstander lijken heb je iets anders achter de hand.

(Ook handig als je naar een potje van clubs kijkt die je minder goed kent. Dan herken je tenminste snel wie bij welke club speelt. )

Overigens vind ik het nieuwe feyenoord uit tenue niet lelijk. Ook niet bijzonder of schokkend. Eigenlijk meer een trainingstenue.

[ Voor 12% gewijzigd door Ankona op 15-05-2019 11:58 ]

alles kan off-topic

• P.O. Box
  • Niet online
Curva schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Wat een lelijk shirt, net de sportkleding van de ANWB.

Om dit, wegens mijn clubvoorkeur, in perspectief te zetten; het thuisshirt van Ajax vind ik ook niks. De kraag is wel gaaf met de 3 kruizen. Maar die achterlijke Adidas strepen op de zijkant. Net een PSV shirt...
De laatste jaren vind ik het gewoon dramatisch met de shirts. Vooral met de uitshirts wordt er 1 model gemaakt en een hippe stagiaire lifestyle mag de invulling van de kleurtjes doen...
Ik vind het uitshirt van Feyenoord juist wel mooi. Jammer is dat de sponsor iets te groot is afgedrukt en in neon-kleur... iets subtielere kleur had daar gescheeld.
Ajax thuisshirt is sowieso onzin dat dat ieder jaar anders is. Die adidas strepen storen mij niet zo (ook al is het mooier zonder), ik vind vooral dat zwart in het kraagje en in de mouw niet mooi.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:27
Eens met @P.O. Box, ik vind het ook wel een mooi shirt.
Hopelijk krijgen wij komend seizoen ook weer eens een mooi shirt; dat Adidas template van afgelopen seizoen was veel te simpel, zeker in vergelijking met de shirts van voorgaande jaren.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ilhanko
  • Niet online
Dat zal wel weer ruzie worden, want het nieuwe Ajax-shirt heeft waarschijnlijk dezelfde template :+

https://www.footyheadline.../ajax-19-20-away-kit.html

• Exocet
  • Niet online

[Afbeelding]

Hadden ze beter "droom parkeren" op kunnen zetten :+

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 12:38
ilhanko schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:26:
Dat zal wel weer ruzie worden, want het nieuwe Ajax-shirt heeft waarschijnlijk dezelfde template :+

Het is al schandalig genoeg dat Feyenoord het met een template shirtje moet doen.

Maar als Ajax ook nog eens 't zelfde standaard template shirtje krijgt met een andere kleur dan mag Adidas van mij zo snel mogelijk vertrekken. Ajax heeft jaren lang wel gewoon "eigen" uitshirts gehad, dit jaar was het ook al een adidas template, dus ik ben er echt bang voor.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-12 09:00
Terranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Het is al schandalig genoeg dat Feyenoord het met een template shirtje moet doen.

Maar als Ajax ook nog eens 't zelfde standaard template shirtje krijgt met een andere kleur dan mag Adidas van mij zo snel mogelijk vertrekken. Ajax heeft jaren lang wel gewoon "eigen" uitshirts gehad, dit jaar was het ook al een adidas template, dus ik ben er echt bang voor.
en het loopt nog tot medio 2025

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12 12:38
chimera2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:16:
[...]

en het loopt nog tot medio 2025
Haha ja dat zou vervelend zijn, maar Ajax heeft net de trainingslijn bekend gemaakt. Wel het oranje van de leak, maar met blauwgroen een donkerblauw/zwart ipv dat smerige groen van de leak.

Dus ik heb nog hoop dat het toch een custom shirt is.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 16:18
Terranova schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Haha ja dat zou vervelend zijn, maar Ajax heeft net de trainingslijn bekend gemaakt. Wel het oranje van de leak, maar met blauwgroen een donkerblauw/zwart ipv dat smerige groen van de leak.

Dus ik heb nog hoop dat het toch een custom shirt is.
Kwa kleuren lijkt deze trainingslijn net op dat oude uitshirt uit 2007/2008, heeft alleen dat oranje toegevoegd gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 15-05-2019 13:58 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ach zo lelijk als 1990/1991 zal het nooit meer worden.
Wat een shirts waren dat.

• SpeedQber
https://www.ad.nl/binnenl...roorzaakt-ophef~a48f26ab/
Blijkbaar heeft AFCA de familie van Nouri geen toestemming gevraagd voordat ze dit speciale shirt online zetten. De woordvoerder van de familie heeft laten weten dat ze het initiatief wel waarderen.

Ik vind het shirt wel erg zwart voor een shirt dat het kampioenschap moet vieren. Maar misschien gaat dat zwarte over Nouri zelf.

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/lpbyaak1cE6xAc98mVqVe9NClzQ/diocontent/148432060/_fill/570/568/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedQber op 15-05-2019 17:10 ]

• toolkist
  • Niet online
De Italiaanse voetbalfederatie (FIGC) heeft besloten om Cagliari geen straf op te leggen voor de apengeluiden van een gedeelte van de aanhang van de club jegens Juventus-spelers Moise Kean, Alex Sandro en Blaise Matuidi tijdens het onderlinge Serie A-duel op 2 april.
En dan vooral de motivatie ook...
De FIGC vindt echter dat de liederen 'objectief gezien een beperkte relevantie hadden' tijdens de wedstrijd.
Het zou toch zo mooi zijn als de UEFA/FIFA zegt 'Ok grijpen jullie niet in in dit soort gevallen, dan doen wij het wel', of nog beter "Blijkbaar steun je dit gedrag dus schorsen we het Italiaans elftal tot er wel maatregelen genomen worden"

Maar ja...

• Deadsy
Is gewoon dom en slordig als bedrijf wanneer je dezelfde template gebruikt voor 2 rivalen.
Is dus een teken dat er nul werk gestoken word in wie welke template krijgt.

• OMX2000
  • Laatst online: 21:12

OMX2000

By any means necessary...

P.O. Box schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:08:

Man o man! Ook een keer de mooie kant van voetbal, de kant die verbroedert. Het was al lang bekend dat van de Beek het er heel moeilijk mee had/heeft, maar dit artikel zegt wel heel veel! Mooi en wreed tegelijk!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000
  • Laatst online: 21:12

OMX2000

By any means necessary...

toolkist schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:19:
[...]

[...]

Het zou toch zo mooi zijn als de UEFA/FIFA zegt 'Ok grijpen jullie niet in in dit soort gevallen, dan doen wij het wel', of nog beter "Blijkbaar steun je dit gedrag dus schorsen we het Italiaans elftal tot er wel maatregelen genomen worden"

Maar ja...
Uit de Uefa league en Championsleague schoppen, dat raakt ze financieel het hardste.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Daan XVII
  • Laatst online: 04-12-2024
ilhanko schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:26:

Ajax heeft al lang naar buiten gebracht dat dit niet het uitshirt is voor aankomend seizoen, maar dat dit het shirt is dat personeel van de fanshop gaat dragen.

Lees zojuist op de website van Ajax dat dit het nieuwe uitshirt is:
Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/upload/416498a9-fc78-44c3-8ff5-19978174745d_AJAX_Ajax_NL_AWAY_Redactioneel_880x495_02.jpg

Meer info: https://www.ajax.nl/strea...uw-uittenue-2019-2020.htm

• P.O. Box
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:19:
[...]

[...]

Maar ja...
zouden ze snappen dat apengeluiden alleen relevant zijn als ze door apen worden geproduceerd of als dierentuinbezoekers de apen proberen te vermaken? echt wat een idioot argument zeg.

• Daan XVII
  • Laatst online: 04-12-2024
En nu blijkt dat Ajax vanavond ook in de nieuwe shirts gaat spelen, want ze hangen al klaar: https://twitter.com/AFCAjax/status/1128699243626160130

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12 15:53

s0kkie

Cowabunga

En ze zijn al te bestellen!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
Ik zit te wachten op een 2-0 bij De Graafschap-Ajax en een 15-0 bij PSV-Heracles.
Net 50 euro op gezet in de Toto, sta klaar op het Stratumseind. Nog niet druk, maar zal zo wel vol lopen. Veel plezier allemaal! :+ :+ :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:51:
Ik zit te wachten op een 2-0 bij De Graafschap-Ajax en een 15-0 bij PSV-Heracles.
Net 50 euro op gezet in de Toto, sta klaar op het Stratumseind. Nog niet druk, maar zal zo wel vol lopen. Veel plezier allemaal! :+ :+ :+
En al een kistje bier leeg zo te lezen? :9B

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

10 euro durfde ik er wel op te zetten. Dan neem ik alle hoon voor lief :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:36:
Ach zo lelijk als 1990/1991 zal het nooit meer worden.
Wat een shirts waren dat.
Ik vond die van de jaren erna erger.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Wat heb jij gesnoven ? :+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

€50 minder dan anders denk ik... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
Ik schat de kans op het vergooien van het landskampioenschap op 50%

De bal is rond, deksel op de neus, gogme, etc

[ Voor 26% gewijzigd door jaapstobbe op 15-05-2019 19:28 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jaapstobbe schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:28:
Ik schat de kans op het vergooien van het landskampioenschap op 50%
Ik op 100%. Het is immers al gebeurd. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.