[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.743 views

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 16:25
@OPSLAGHOND
Ik weet niet meer bij welk programma maar ze hadden het over wat Dolberg goed deed en denk dat ze gelijk hebben.
Toen Dolberg er in stond konden de 2 centrum verdedigers van Tottenham niet doorschuiven, toen hij weg was gebeurde dat wel.
Dolberg zwerfde veel rond, dus kan me voorstellen dat het centrum moeite had met afspreken wie hem op pakt en ze daardoor achterin bleven.

Hoop dat hij een goede zomer heeft en zich weet te hervinden.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:08:
@OPSLAGHOND
Ik weet niet meer bij welk programma maar ze hadden het over wat Dolberg goed deed en denk dat ze gelijk hebben.
Toen Dolberg er in stond konden de 2 centrum verdedigers van Tottenham niet doorschuiven, toen hij weg was gebeurde dat wel.
Dolberg zwerfde veel rond, dus kan me voorstellen dat het centrum moeite had met afspreken wie hem op pakt en ze daardoor achterin bleven.

Hij zwierf inderdaad veel, maar met een tergend traag tempo en inzet dat hij eigenlijk zichzelf al uitschakelde.
In de tweede helft had dat helemaal geen effect meer op het spel.

Ik hoop ook dat hij zich kan hervinden, maar ben er bang voor.
Doodzonde ... hij speelde toch wel lekker voor zijn blessure.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OPSLAGHOND schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Voor de winterstop;
- Heracles thuis (spelers rust geven) en PSV uit (o.a. Frenkie in de verdediging ...).
Na de winterstop;
Heerenveen thuis (3-1 voorsprong weggeven), Feyenoord (beschamende 6 -2) en Heracles uit (Donny eruit Labyad erin ...).
Het was inderdaad bepaald geen ideaal seizoen, toch?

Iedereen is dat allang vergeten, maar ... zo werkt dat dus. ;)
[...]

Een open deur sluiten met een open deur?
Elke club heeft tijd en (veel) geld nodig ...
Sommigen lukt het met een 'normaal' budget.

Die hyperinflatie, ontstaan door kopen-kopen-kopen van met name de Engelse clubs, doet helemaal niemand goed.

Ja, de 'zaakwaarnemers'. Die halen gratis geld op overal.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@OPSLAGHOND

Zou serieus interessant zijn om bijvoorbeeld eens te kijken wat de engelse midenvelders en verdedigers er over te zeggen hebben (Als dat materiaal er is). Klinkt best wel plausibel. Maar ik denk dat er meerdere factoren waren. Zo even googlen :P

★ What does that mean? ★

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:54

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Had Schöne eerder gewisseld moeten worden of niet in de basis moeten staan? 100%, betrokken bij de eerste twee tegendoelpunten en hij kon het niveau (<-- Nog één keertje @Tomba) absoluut niet aan.

[...]
Hoezo noem je mij? Foutje denk ik?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
@OPSLAGHOND

Dat was Boskamp bij VI. :)
Kan wel zijn, maar als spits bracht hij aanvallend veel te weinig. Als je ziet hoe gretig Huntelaar nog is vraag ik me af of die nou echt zoveel meters minder maakt.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 14:52
Ik durf bijna het kampioenschap ervoor te wedden dat Huntelaar beter had presteert dan dolberg afgelopen woensdag tegen Tottenham. Dolberg was bij elk duel te laat, daardoor moest iemand anders dit herstellen of hij zelf met een overtreding. Geen enkele aanname of kaats was goed. Hij liep er natuurlijk weer met een grote glimlach rond en straalde van energie. Lekker motiverend.
Nee, ik ben echt klaar met hem.

PSN: Curvaa_

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik sta er vwb Dolberg echt compleet anders tegenover; ben wel gecharmeerd van die jongen. Hij is niet altijd even zichtbaar maar hij heeft dit seizoen toch ook wel een aantal hele mooie dingen laten zien.
Volgens mij heeft ie ons zelfs nog enkele overwinningen bezorgd (weet alleen zo snel niet meer welke precies).

Maar nu ben ik wel vaker gecharmeerd van spelers waar de rest niet altijd zo'n hoge pet van op heeft. Bijvoorbeeld Sikora, Sulejmani en v/d Meijde om er maar een paar te noemen.
En ja, ook van onze grote vriend Schöne.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 18:42

Typhone

Who Dares Wins

@Curva Dolberg kost je ook nog een belangrijke wissel waardoor een Tadic en Ziyech helemaal kapot waren. Als je dan tenminste nog werklust en vechtlust toont maar ook dat was trekken aan een dood paard.

Nee Dolberg mag moven. Enige speler die dit seizoen geen respect van mij krijgt. Te laks, te vaak. Lasse heb ik ook vervloekt maar aan werkethos zal het bij hem nooit liggen.

@dvdkiwi sikora!? Sulejmani!? 😁. Hij gaat ver ook hè!

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 13-05-2019 18:38 ]

• Superkiwi
Heb zelfs van allebei nog een shirt in de kast hangen ;)

• toolkist
  • Niet online
@Deadsy zou dit een begin zijn van de meldingsplicht in NL?
Supporters die rond de wedstrijd in Doetinchem door de politie worden aangehouden, zijn niet meer welkom bij een eventuele huldiging van Ajax in Amsterdam. Zij krijgen een meldplicht tijdens de huldiging opgelegd.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:42
[...]

Nu stond Dolberg er tegen Tottenham, vertel me nu eens wat Dolberg goed deed?
Had Huntelaar het slechter gedaan (of überhaupt kunnen doen) dan Dolberg? 100% zeker niet.
Had Schöne eerder gewisseld moeten worden of niet in de basis moeten staan? 100%, betrokken bij de eerste twee tegendoelpunten en hij kon het niveau (<-- Nog één keertje @Tomba) absoluut niet aan.
Had Neres in de al besliste bekerfinale (bij een 0 - 2 tussenstand) moeten invallen ten koste van de halve finale in de CL? Lijkt me niet, en dat was ook niet de eerste keer dat Ten Hag gokte met kwakkelende spelers.
Mazraoui was wel goed.

[...]

Voor de winterstop;
- Heracles thuis (spelers rust geven) en PSV uit (o.a. Frenkie in de verdediging ...).
Na de winterstop;
Heerenveen thuis (3-1 voorsprong weggeven), Feyenoord (beschamende 6 -2) en Heracles uit (Donny eruit Labyad erin ...).

[...]

Een open deur sluiten met een open deur?
Elke club heeft tijd en (veel) geld nodig ...
Wacht even, moet een trainer een glazen bol hebben? Huntelaar heb je niets aan buiten De 16, tegen een team waar de kans groot is dat je weinig in de 16 komt is een spits met meer snelheid en beter in de combinatie toch een blinde keuze? Ja, Dolberg zit in een vormcrisis (dip is een mager woord), maar Huntelaar past totaal niet in dit systeem. Het uitzakken en meespelen werkt simpelweg niet met KJH. Dat Dolberg niet 1 aanname goed kon uitvoeren had niemand kunnen bedenken. (En nee, jij ook niet. Dit was zijn slechtste wedstrijd in zijn carriere, vormcrisis of niet.)

Schone maakte een fout bij de 2-2, maar dit had niets met zijn gebrek aan snelheid te maken waar we helaas te vaak tegenaan zijn gelopen dit seizoen. De 2-1 wijt ik 100% aan de Ligt, die bij 2-0 nooit op 70 meter mag stappen.

Heracles thuis: eens
PSV uit: eens, maar wat was je alternatief? Perr voor de leeuwen gooien? Had ik aangedurfd, maar ik zit thuis op een bank te kijken en niet in pak op een Recaro stoel ;)
Heerenveen en Feyenoord wijt ik vooral aan de spelers en gebrek aan motiverende woorden van de gehele staf. Niet zozeer aan het tactisch onvermogen van Ten Hag.

Heracles uit: wat is het alternatief voor je middenvelder met meeste diepgang? Was donny niet aangeslagen?

En bedankt voor het maken van mijn punt? Het blijft een vreemde opmerking. Ik kan in ieder geval geen coach heugen die er vanaf dag 1 stond bij een topclub.

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2019 19:43 ]

K to the KillaZ

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-02 10:56

snmght

imho dan he

Ha, je bent er weer, en gelijk heb je. Maar dat Ten Hag er meer uit had kunnen halen mag nog steeds niet gezegd worden lijkt het wel. Hij had al veel eerder kampioen kunnen zijn EN in de CL finale kunnen staan (en ja dan kun je hem nog winnen ook). Zonde!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 16:25
toolkist schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:55:
@Deadsy zou dit een begin zijn van de meldingsplicht in NL?

[...]
Laten we het hopen, dat zou prachtig zijn.

• dutchgio
  • Niet online
Het was al wel duidelijk dat Dolberg hopeloos uit vorm was. Huntelaar scoorde er nog 2 in de bekerfinale.

Wober was destijds nog gewoon speler van Ajax.
Frenkie en Blind achterin opstellen tegenover een Luuk de Jong is gewoon een misvatting.
En dan nog Gravenberch inbrengen is wel het toppunt.
Afgelopen weekend pakte hij dat beter aan, als je ruim voor staat tegen Utrecht kun je Traore brengen.

Tegen Tottenham starten met Dolberg (Neres was immers geblesseerd doordat die moest opdraven in de al gewonnen bekerfinale...) is een verkeerde keuze gebleken.

Net als het verdedigend wisselen. Ajax is al jaren goed als het het eigen spel speelt, maar niet in het verdedigen van een voorsprong. Verdedigers inbrengen en achteruit lopen is vragen om problemen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:40:
[...]Wacht even, moet een trainer een glazen bol hebben? Huntelaar heb je niets aan buiten De 16, tegen een team waar de kans groot is dat je weinig in de 16 komt is een spits met meer snelheid en beter in de combinatie toch een blinde keuze?
Heb jij Dolberg de laatste maanden zien rennen? Of lachen? Ik niet. De jongen zit overduidelijk niet lekker in zijn vel.
Ik heb wel een seizoen lang een zeer gemotiveerde Huntelaar gezien.
Ja, Dolberg zit in een vormcrisis (dip is een mager woord), maar Huntelaar past totaal niet in dit systeem. Het uitzakken en meespelen werkt simpelweg niet met KJH. Dat Dolberg niet 1 aanname goed kon uitvoeren had niemand kunnen bedenken. (En nee, jij ook niet. Dit was zijn slechtste wedstrijd in zijn carriere, vormcrisis of niet.)
Uhm ja, ik wel en met mij vele anderen (alleen hier al o.a. @Typhone, @Qu3st, en @Curva)
Dit was helaas niet eens zijn slechtste wedstrijd.
Hij was nu nuttig maar meer ook niet.
Schone maakte een fout bij de 2-2, maar dit had niets met zijn gebrek aan snelheid te maken waar we helaas te vaak tegenaan zijn gelopen dit seizoen. De 2-1 wijt ik 100% aan de Ligt, die bij 2-0 nooit op 70 meter mag stappen.
Dan zou ik de 2 - 1 nog eens terugkijken, Schöne laat een inkomende Lucas gewoon schieten terwijl hij een meter of 4 - 5 voorsprong heeft.
Bij de 2 - 2 kopt Schöne eerst de bal naar het centrum i.p.v. naar buiten en vervolgens loopt hij verschrikkelijk in de weg.
Werd daarna gewisseld en had de volgende wedstrijd geen basisplaats meer.
Heracles thuis: eens
:9
PSV uit: eens, maar wat was je alternatief? Perr voor de leeuwen gooien? Had ik aangedurfd, maar ik zit thuis op een bank te kijken en niet in pak op een Recaro stoel ;)
Nu heb je ook verloren, had je er één voor de leeuwen gegooid dan had Frenkie tenminste geen tik(je) hoeven te verwerken.
Heerenveen en Feyenoord wijt ik vooral aan de spelers en gebrek aan motiverende woorden van de gehele staf. Niet zozeer aan het tactisch onvermogen van Ten Hag.
Als trainer van Ajax verwacht ik dat hij het inzicht heeft dat zodra het misgaat er z.s.m. ingegrepen gaat worden. Dat is niet in de 70-80e minuut maar veel eerder en geen speler zoals Labyad, die gebruik je als alle andere aanvallers en middenvelders uitgeschakeld zijn of er een 3 - 0 of beter op het scoreboard staat.
Heracles uit: wat is het alternatief voor je middenvelder met meeste diepgang? Was donny niet aangeslagen?
Donny was een speelbal totdat Ten Hag echt niet meer om hem heen kon.
En bedankt voor het maken van mijn punt? Het blijft een vreemde opmerking. Ik kan in ieder geval geen coach heugen die er vanaf dag 1 stond bij een topclub.
Ik weet dan ook niet hoe oud je bent, maar de afgelopen jaren zijn er wel meerdere te noemen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 13-05-2019 20:18 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
snmght schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Ha, je bent er weer, en gelijk heb je. Maar dat Ten Hag er meer uit had kunnen halen mag nog steeds niet gezegd worden lijkt het wel. Hij had al veel eerder kampioen kunnen zijn EN in de CL finale kunnen staan (en ja dan kun je hem nog winnen ook). Zonde!
Had gekund, maar had ook niet gekund. Dolberg wel of niet er in, tja, het was slechts deel(tje) van het probleem in de tweede helft tegen de Spurs. Drie tegendoelpunten zijn niet aan de spits van Ajax te verwijten, te opzichtig tijdrekken ook niet, constant de lange bal spelen tegen een Engelse ploeg ook niet, twee centrale verdedigers die naar voren gaan bij een vrij trap ook niet, ongelukkig elkaar in de weg lopen (Onana en Schone) ook niet. Er zijn heel veel kleine dingen aan te wijzen die de wedstrijd de andere kant op hadden kunnen laten vallen, en dat was het ook bijna. Maar om het op een persoon (of dat nou de trainer is of de spelers) te leggen, daar was het mi niet de wedstrijd naar.

Ten Hag heeft het prima gedaan, met de kennis van achteraf had het beter gekund maar de Mourino's en de Van Gaals (en nog nog een zooitje analisten) hebben dit seizoen er ook vaak genoeg naast gezeten. Ik denk dat een van de belangrijkste verdienste van Ten Hag en zijn staf is dat het team zo fit is. Dat is uiteindelijk heel belangrijk gebleken.

• KillaZ
OPSLAGHOND schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Heb jij Dolberg zien rennen? Of lachen? Ik niet. De jongen zit overduidelijk niet lekker in zijn vel.
Ik heb wel een seizoen lang een zeer gemotiveerde Huntelaar gezien.

[...]

Uhm ja, ik wel en met mij vele anderen (alleen hier al o.a. @Typhone, @Qu3st, en @Curva)
Dit was helaas niet eens zijn slechtste wedstrijd.
Hij was nu nuttig maar meer ook niet.

[...]

[...]
:9

[...]

Nu heb je ook verloren, had je er één voor de leeuwen gegooid dan had Frenkie tenminste geen tik(je) hoeven te verwerken.

[...]

Als trainer van Ajax verwacht ik dat hij het inzicht heeft dat zodra het misgaat er z.s.m. ingegrepen gaat worden. Dat is niet in de 70-80e minuut maar veel eerder en geen speler zoals Labyad, die gebruik je als alle andere aanvallers en middenvelders uitgeschakeld zijn of er een 3 - 0 of beter op het scoreboard staat.

[...]

Donny was een speelbal totdat Ten Hag echt niet meer om hem heen kon.

[...]

Ik weet dan ook niet hoe oud je bent, maar de afgelopen jaren zijn er wel meerdere te noemen. ;)
Dolberg:
Ook in vorm was een glimlach schaars. ;)
Nee, vind ik te makkelijk; je traint naar een halve finale toe, je weet dat een bewegelijke spits die in de bal komt je laat voetballen, sterker nog: je hele systeem in de CL is daarop gebouwd met de successen. Ga jij dan een statische spits brengen die misschien wel kan kaatsen maar in minuut 30 klaar is? Dolberg is sneller, technisch beter en past dus ook in je systeem. Het blijft speculeren, maar ik denk juist niet dat Huntelaar het beter had gedaan. Maar goed, gelukkig zitten wij niet op de bank.

Qua ingrijpen:
Spurs uit vergeten? De ingreep in de rust zorgde er voor dat je grip hield op sissoko. Met Labyad, de Wit, Eiting en Ekkelenkamp op de bank zou ik persoonlijk 120 minuten door voetballen als je snapt wat ik bedoel. Ik vind niet 1 van die middenvelders indruk maken in de weinige minuten die ze maken. Then again, dat deed van de beek ook niet; die stond in de schaduw van Nouri.

Ik heb 95 als kind meegemaakt, dus nu ben ik wel benieuwd welke coach er de afgelopen jaren successen heeft geboekt met een compleet nieuw team?

K to the KillaZ

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

JdM

Humbled

Mag ik als PSV-er deze hier posten? :+

Come on Pesjevee

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Breng dan een schaal bitterballen, jong belegen kaas of zoet-zure augurken ofzo. :+

• Curva
KillaZ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Wacht even, moet een trainer een glazen bol hebben? Huntelaar heb je niets aan buiten De 16, tegen een team waar de kans groot is dat je weinig in de 16 komt is een spits met meer snelheid en beter in de combinatie toch een blinde keuze? Ja, Dolberg zit in een vormcrisis (dip is een mager woord), maar Huntelaar past totaal niet in dit systeem. Het uitzakken en meespelen werkt simpelweg niet met KJH.
Maar Huntelaar werd ook niet op deze manier gebruikt. Natuurlijk moet hij zich wel deels aanpakken. Maar in het inzakken werd door Huntelaar niet gedaan. Ik vond juist de afwisseling van Tadic en Huntelaar erg slim door ten Hag. Zeker met een Ziyech in een vrije rol op de #10.

Verder vind ik Huntelaar wel nuttig buiten de 16. Hij kan het verdedigers lastig maken bij hoge ballen. Kan een bal vasthouden en kan goed kaatsen. Deze dingen missen ik helaas echt bij Dolberg. Waar Dolberg over het algeheel wel beter in was (misschien is...): Afwerken. Aan het begin van het seizoen had Huntelaar wat meer kansen nodig, maar zijn scherpte is volledig terug zoals 10 jaar geleden.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@KillaZ
Het idee achter Dolberg snap ik wel. Maar hoe vond je hem zelf spelen? Dat was toch shocking?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Viel mij wel mee, eigenlijk zoals altijd. Doet stiekem meer dan je denkt maar valt weinig op. Straalt verder helemaal niets uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:36:
Viel mij wel mee, eigenlijk zoals altijd. Doet stiekem meer dan je denkt maar valt weinig op. Straalt verder helemaal niets uit.
Hij had het over Dolberg, niet Ten Hag. :D

• Gonadan
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waar komen ineens al die spuuglelijke avatars vandaan? oOo

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:49:
Pffff die van jezelf heb je als kleuter of dronken getekend zeker? :9B

• KillaZ
Typhone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:22:
@KillaZ
Het idee achter Dolberg snap ik wel. Maar hoe vond je hem zelf spelen? Dat was toch shocking?
Ja die speelde gewoon kut, dat zal ik niet ontkennen. Nooit gedaan ook overigens.

Maar dan is het rust, je staat 2-0 en Llorente komt, geen verrassing. Dan zou ik ook afwachten hoe het gaat en daarop reageren. Zeker omdat je niet weet of het centrale duo gaat inschuiven (en je dus ruimte krijgt en niets aan Huntelaar hebt op 40 meter van het doel) of dat de lange bal succesvol is en je eigenlijk weer vast staat: immers heb je niet een selectie die daar een antwoord op heeft.

Vandaar dat ik vraag aan iedereen die zo gemakkelijk roept dat Ten Hag zo kut wisselt hoe zij dan gewisseld zouden hebben met argumentatie. Op CL niveau zeggen dat je dan maar een andere spits moet brengen of dan maar een andere middenvelder is veel te makkelijk, dan denk je echt 2 lagen te hoog.

K to the KillaZ

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

‘Ineens’ :P. Een week lang blijft ie :).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KillaZ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Ja die speelde gewoon kut, dat zal ik niet ontkennen. Nooit gedaan ook overigens.

Maar dan is het rust, je staat 2-0 en Llorente komt, geen verrassing. Dan zou ik ook afwachten hoe het gaat en daarop reageren. Zeker omdat je niet weet of het centrale duo gaat inschuiven (en je dus ruimte krijgt en niets aan Huntelaar hebt op 40 meter van het doel) of dat de lange bal succesvol is en je eigenlijk weer vast staat: immers heb je niet een selectie die daar een antwoord op heeft.

Vandaar dat ik vraag aan iedereen die zo gemakkelijk roept dat Ten Hag zo kut wisselt hoe zij dan gewisseld zouden hebben met argumentatie. Op CL niveau zeggen dat je dan maar een andere spits moet brengen of dan maar een andere middenvelder is veel te makkelijk, dan denk je echt 2 lagen te hoog.
Ik had De Ligt op Llorente gezet. Qua wissels was je de lul geweest in de wedstrijd zelf want zowel Schöne als Dolberg speelden dus dan had je maar één wissel gehad.

Ik had Tadic altijd laten staan en iemand op links erbij gezet. Wie maakt me niet zoveel uit. Maar vanwege het zero inpassingsbeleid van jeugdspelers dit seizoen waren alle opties onbruikbaar. Desnoods Noa Lang erin. Dani de Wit. Maar het centrum heel houden. Nu hebben Tadic en Ziyech zich kapot gelopen omdat Dolberg op inzet geen reet deed. Daardoor vielen al die kopballen in het middenveld van Llorente in de voeten van Tottenham spelers. Dat kun je eventjes belopen maar geen twee helften. Was mooi geweest als Dolberg die 33% mee gerend had. Maar die zat duiven op het dak van de Arena te tellen.

Verder weet ik het niet qua spelers. Er zijn tijden geweest dat de breedte meer kwaliteit had maar wellicht valt dat in het niets omdat de vaste elf zo ontieglijk goed zijn.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Neres had er sowieso in gestaan als die niet een blessure had opgelopen door een tactische blunder!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:25
OPSLAGHOND schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:47:
Neres had er sowieso in gestaan als die niet een blessure had opgelopen door een tactische blunder!
Misschien was het juist een test om te kijken of hij fit zou zijn. Neres was namelijk niet helemaal fit al voor de bekerwedstrijd.
Voor de stand was het niet nodig, dus kan mij alleen maar indenken dat ze wilden zien of hij wedstrijdfit zou zijn voor de woensdag erna.

@Typhone je laatste zin is denk ik de kern, de eerste 11 zijn gewoon veel beter dan de nummers 12 t/m 22

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 13-05-2019 23:04 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 16:37
Is dit dan een kampioenschap/ver komen in CL voor Ajax omdat de staf er heel goed voor heeft gezorgd dat de eerste 11 een seizoen lang* fit zijn gebleven?

*Zo goed als, volgens mij is er niemand echt langdurig uit geweest.

WoT stats

• Superkiwi
Zag gisteren een interview met Tadic die zei dat een hoop jongens de sport sinds zijn komst meer serieus zijn gaan nemen. Beter eten, harder trainen maar vooral ook meer de gym in. Eerst zat ie elke dag in een vrijwel lege gym, nu zit ie elke dag met de gehele selectie in de gym. Denk dat de fitheid daar voor een groot deel aan ten grondslag ligt.
Je ziet het ook wel aan het fysiek van sommige jongens; die zijn in de loop van het seizoen echt gegroeid, letterlijk en figuurlijk.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Edit:
Ik heb al jaren dezelfde avatar :p

Oorspronkelijke reply :
spoiler:
Filmpje op youtube voor jouw over de graafschap :+ YouTube: BINNEN HOEVEEL JAAR KAN DE GRAAFSCHAP DE CHAMPIONS LEAGUE WINNEN?? , spoiler alert : kansloos fifa cariere modus maar toch het idee over dat ziyech voor de graafschap gaat voetballen in die simulatie :X weet je het vast ;)

Also ik heb al sinds jaren dezelfde avatar :p

[ Voor 7% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 14-05-2019 00:12 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:32
Ajax is in het diepste geheim bezig met Steven Bergwijn:

Freek Jansen VI

Mooie primeur van collega's van Telegraaf. Hier komt de bevestiging vanuit management Steven Bergwijn zojuist ook binnen. Ajax wil doorpakken en aanvaller overnemen van PSV. Meer details zo op http://VI.nl

SiberischeHusky Shepsky

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
CryptoNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:27:

Freek Jansen VI

Mooie primeur van collega's van Telegraaf. Hier komt de bevestiging vanuit management Steven Bergwijn zojuist ook binnen. Ajax wil doorpakken en aanvaller overnemen van PSV. Meer details zo op http://VI.nl
Weet niet wat ik er van moet vinden... Zie het ook niet snel gebeuren, buitenland gaat makkelijk over de 20mln betalen voor hem, hoop niet dat overmars dat gaat doen.

• CryptoNL
418O2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:30:
[...]

Weet niet wat ik er van moet vinden... Zie het ook niet snel gebeuren, buitenland gaat makkelijk over de 20mln betalen voor hem, hoop niet dat overmars dat gaat doen.
Speler is de baas he. Als Bergwijn perse (geen idee) naar zijn oude club wil, dan gaat hij gewoon, anders komt hij niet opdagen op trainingen etc. Hoe vaak hebben we dat al niet gezien? ;)

SiberischeHusky Shepsky

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
CryptoNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:31:
[...]

Speler is de baas he. Als Bergwijn perse (geen idee) naar zijn oude club wil, dan gaat hij gewoon, anders komt hij niet opdagen op trainingen etc. Hoe vaak hebben we dat al niet gezien? ;)
Het bijbehorende salaris trekt hem vast ook wel de grens over. Heb niet het idee dat hij per se aan de lange termijn denkt. En dan nog, als hij een goed contract tekent in het buitenland is hij daarna financieel onafhankelijk

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Freek Jansen VI

Bron : De Televaag :Z

[...]

Eerst zien dan geloven in het kwadraat.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• CryptoNL
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:34:
[...]

Bron : De Televaag :Z

[...]

Eerst zien dan geloven in het kwadraat.
Freek Jansen bevestigd het ook he, wel lezen ;) Management Bergwijn ook.

SiberischeHusky Shepsky

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-02 08:14

Qu3st

Freek Jansen VI

Zo geheim is dat dan niet meer. :9
Interessante ontwikkeling, ik ben benieuwd. Vooral of er dan clubs uit buitenland ook geïnteresseerd zijn en tot hoever de prijs dan wordt opgedreven.

• dutchgio
  • Niet online
Opmerkelijke move, je kunt het proberen. PSV zal voor de hoofdprijs gaan, het is maar de vraag of Ajax er dan zoveel beter van wordt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Er lag toch een herenakkoord tussen Ajax, PSV en Feyenoord?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 12:06
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 06:55:
Wat betreft jeugd.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:48
Dat is inderdaad over de jeugd en gaat pas in 2021 in volgens mij. Ajax heeft afgelopen week nog twee jeugdspelers van Feyenoord overgenomen

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Dan nog, Bergwijn komt uit de jeugd van Ajax. Niet netjes dus van PSV. :+

Net als die Malen trouwens.

Uitlokken is nergens voor nodig

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 05-06-2019 13:07 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-02 17:55

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vincent Dave schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:24:
[...]

Wedden dat PSV zich wederom gaat opstellen als provincieclub en krokodillentranen gaat huilen? Incoming in 3..2..1
Is goed. 2 kratjes bier? Heb ik tenminste nog iets te vieren.

[ Voor 6% gewijzigd door Family Guy op 14-05-2019 07:27 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Curva
De vergelijking met Bayern München wordt nu nog reëler door het kopen bij de directe concurrent.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Family Guy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:27:
[...]

Is goed. 2 kratjes bier? Heb ik tenminste nog iets te vieren.
Heeft PSV toch? 83 punten met een debuterende coach, veel spelers in deze selectie worden alleen maar beter. En ze moeten gewoon 30 miljoen vragen voor Bergwijn, lijkt me meer win voor PSV me dunkt.

• Qu3st

Qu3st

dutchgio schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 06:48:
Opmerkelijke move, je kunt het proberen. PSV zal voor de hoofdprijs gaan, het is maar de vraag of Ajax er dan zoveel beter van wordt.
40 miljoen moet Ajax er ook zeker niet voor neerleggen!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:25
Gaat niet gebeuren, komkommertijd is alweer aangebroken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Curva
Ik denk wel dat Bergwijn in het systeem van Ajax zou passen. Een beetje een type Neres volgens mij.
Alsnog weet ik niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Deels is het slim om de toppers van je concurrent weg te halen, al blijven ze wel met een zak geld zitten natuurlijk waar weer een nieuwe topper van gekocht kan worden.

Aan de andere kant, kan het ook gewoon een broodje aap zijn :+

• Family Guy

Family Guy

Vincent Dave schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:32:
[...]

Heeft PSV toch? 83 punten met een debuterende coach, veel spelers in deze selectie worden alleen maar beter. En ze moeten gewoon 30 miljoen vragen voor Bergwijn, lijkt me meer win voor PSV me dunkt.
Lekker eromheen lullen, goed zo.

Steam ID = Ackerfiets

• D-e-n
  • Laatst online: 07:05
Het zou ook een hele slechte zaak zijn voor het Nederlandse voetbal. Ik hoor vd Sar en co steeds roepen hoe het succes van Ajax goed is voor Nederland maar dat klinkt nu hypocriet in de oren dan. Als het waar is.
Curva schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:40:
al blijven ze wel met een zak geld zitten natuurlijk waar weer een nieuwe topper van gekocht kan worden.
Die komen kennelijk niet. Anders haalt Ajax ze zelf wel. Ajax gaat verzwakt met zo'n aankoop gewoon de eredivisie.

[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 14-05-2019 07:48 ]

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:46:
Het zou ook een hele slechte zaak zijn voor het Nederlandse voetbal. Ik hoor vd Sar en co steeds roepen hoe het succes van Ajax goed is voor Nederland maar dat klinkt nu hypocriet in de oren dan. Als het waar is.

[...]

Die komen kennelijk niet. Anders haalt Ajax ze zelf wel. Ajax gaat verzwakt met zo'n aankoop gewoon de eredivisie.
Volgens velen, waaronder ook een paar mensen hier, zou Ajax juist meer geld moeten steken in talenten vanuit Nederland. En hierdoor ook de andere Nederlandse clubs vooruit helpen, de meningen zijn zoals gewoonlijk verdeeld ;)
Family Guy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:45:
[...]

Lekker eromheen lullen, goed zo.
Hij maakt er nog wat moois van, hij had natuurlijk ook kunnen zeggen dat het een ontzettend slecht seizoen was van PSV.

[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 07:54 ]

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-02 04:36
Totaal onrealistisch dat Bergeijk naar Ajax zou gaan. PSV vraagt minimaal 30 miljoen aan buitenlandse clubs, als Ajax hem wil hebben zal het wel 40-45 zijn. Van mij mag Ajax hoor, want voor dat geld kunnen wij ons hele elftal sterker maken, maar voor dat geld kan Ajax slimmere keuzes maken verwacht ik.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:38
Ajax kan beter 40 miljoen neertellen voor Berghuis. Probleem is echter wie moeten ze bellen bij Feyenoord? Is Van Geel al weg?
Heerlijk gaat het weer met m'n club. Geen geld, geen visie. Het gebruikelijke dus.

• D-e-n
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:53:
[...]

Volgens velen, waaronder ook een paar mensen hier, zou Ajax juist meer geld moeten steken in talenten vanuit Nederland. En hierdoor ook de andere Nederlandse clubs vooruit helpen, de meningen zijn zoals gewoonlijk verdeeld ;)
Hiermee vermoord je gewoon de concurrentie natuurlijk en daarmee ook de eredivisie. Ook talenten van de eredivisie in de KK divisie stallen maakt de eredivisie uiteindelijk zwakker.

Ik ben hier ook gewoon boos over. Het is zo hypocriet. Ajax ziet zichzelf zo graag als vertegenwoordiger van Nederland maar uiteindelijk kijken ze toch alleen maar naar zichzelf.

Moeten we dan nog blij zijn met dat Europese succes? Wat mij betreft niet. Met terugwerkende kracht ben ik blij met die goal van Tottenham.

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Hiermee vermoord je gewoon de concurrentie natuurlijk en daarmee ook de eredivisie. Ook talenten van de eredivisie in de KK divisie stallen maakt de eredivisie uiteindelijk zwakker.

Ik ben hier ook gewoon boos over. Het is zo hypocriet. Ajax ziet zichzelf zo graag als vertegenwoordiger van Nederland maar uiteindelijk kijken ze toch alleen maar naar zichzelf.

Moeten we dan nog blij zijn met dat Europese succes? Wat mij betreft niet. Met terugwerkende kracht ben ik blij met die goal van Tottenham.
Er zijn ergere dingen om je boos over te maken hoor, want het vermoorden van de concurrentie is echt niet bezig. Dat Per Schuurs nu in de Keuken Kampioen Divisie speelt is jammer, maar wel te verwachten met Blind en De Ligt voor hem. Verder welke talenten halen ze weg bij directe concurrenten en stallen ze in Jong Ajax?

Er zijn nu geruchten dat ze Bergwijn willen gaan halen, dat zou een klein beetje vermoorden van de concurrentie zijn door het weg halen van hem. Maar aan de andere kant krijgt PSV er wel een flinke zak geld bij, wat ze aan andere talenten kunnen uitgeven in Nederland.

Die laatste steek had niet gehoeven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 08:05 ]

• dutchgio
  • Niet online
PSV kan die 40 miljoen dan wel mooi gebruiken voor grasvelden bij kunstgrasclubs. Want dat is zoveel geld, dat moet efficiënt besteed worden waar de rest van de Eredivisie van mee profiteert.

• KillaZ
Typhone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Ik had De Ligt op Llorente gezet. Qua wissels was je de lul geweest in de wedstrijd zelf want zowel Schöne als Dolberg speelden dus dan had je maar één wissel gehad.
Je weet zelf ook wel dat dat niet werkt op het veld. De spits gaat altijd bij de slechtste kopper staan, in dit geval Blind. Had je een type Alderweireld en Vertonghen naast elkaar gehad, was dit probleem er niet.

Ik had Tadic altijd laten staan en iemand op links erbij gezet. Wie maakt me niet zoveel uit. Maar vanwege het zero inpassingsbeleid van jeugdspelers dit seizoen waren alle opties onbruikbaar. Desnoods Noa Lang erin. Dani de Wit. Maar het centrum heel houden. Nu hebben Tadic en Ziyech zich kapot gelopen omdat Dolberg op inzet geen reet deed. Daardoor vielen al die kopballen in het middenveld van Llorente in de voeten van Tottenham spelers. Dat kun je eventjes belopen maar geen twee helften. Was mooi geweest als Dolberg die 33% mee gerend had. Maar die zat duiven op het dak van de Arena te tellen.
Lang en de Wit vind ik nog veel te licht tegen een back als Trippier/Rose en dat zijn i.m.o. niet eens de beste backs in de CL geweest. Grote(re) kans dat je dan ook met 10 man had gespeeld.

We weten het niet, voor hetzelfde geld zit Dolberg op de training wel in zijn comfort zone en werkt hij geweldig af en is hij sterk in de combinatie.
Verder weet ik het niet qua spelers. Er zijn tijden geweest dat de breedte meer kwaliteit had maar wellicht valt dat in het niets omdat de vaste elf zo ontieglijk goed zijn.
Nou ja, Huntelaar kun je in sommige wedstrijden 1-op-1 vervangen als spits en dan zijn dat de wedstrijden tegen niet-voetballende partijen. Verder is het voornamelijk jeugd. Ik snap Ten Hag wel dat er niet al te veel jeugd is doorgestroomd als je in Mei nog op 3 fronten actief bent. Dat had waarschijnlijk heel anders eruit gezien als je 12 punten voor staat op de #2 o.i.d.

Het is te hopen voor Ten Hag dat niet zijn complete as wordt ontmanteld, de achterste linie ben je daarin al kwijt met de Ligt en de Jong. Als je dan ook nog eens v.d. Beek en Tadic (die de opmerking maakte "niets is zeker in de voetballerij") kwijt raakt kun je zoveel cash hebben, wie ga je dan halen? Alderweireld, ja, maar verder?

K to the KillaZ

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Als het nou om een transfervrije speler ging ok. In dit geval zou gewoon ruim de marktwaarde betaald moeten worden als je de geruchten mag geloven.

• D-e-n
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:05:
[...]

Er zijn ergere dingen om je boos over te maken hoor
Dan moeten we dit topic sluiten. :)
"Boos" is altijd relatief. We hebben het hier over voetbal en bij voetbal horen emoties. Iedereen weet dat er belangrijkere zaken zijn,
, want het vermoorden van de concurrentie is echt niet bezig.
Dit zou wel degelijk een eerste stap zijn.
Dat Per Schuurs nu in de Keuken Kampioen Divisie speelt is jammer, maar wel te verwachten met Blind en De Ligt voor hem.
Dat is dus het probleem. Hij had ook gewoon bij een leuke subtopper kunnen spelen. Dan was hij nu beter geworden. Had Ajax hem wellicht alsnog kunnen kopen overigens.
Verder welke talenten halen ze weg bij directe concurrenten en stallen ze in Jong Ajax?
Ik vermoed dat Pierie hetzelfde lot ondergaat. Scherpen sowieso maar daar heb ik mijn vraagtekens bij qua talent.
wat ze aan andere talenten kunnen uitgeven in Nederland.
De talenten die Ajax blijkbaar niet kan vinden. En buitenlandse toppers komen niet naar Nederland.
Die laatste steek had niet gehoeven ;)
Het is geen steek. Het is wat ik voel en ik ben vast niet de enige. Als Ajax zo graag het Bayern van Duitsland wil zijn bedenk dan ook hoe de rest van Duitsland over Bayern denkt.

ps.
En dan zullen allerlei Ajax-fans wel smalend reageren en smijten met termen als "flauw" of "kinderachtig" maar dan zou ik zeggen: wen er maar aan. Als dit de manier is waarop het vele geld uitgegeven gaat worden zal er van de opgebouwde sympathie bij de rest van Nederland niets maar dan ook niets overblijven

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 14-05-2019 08:26 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:19:
[...]
Het is geen steek. Het is wat ik voel en ik ben vast niet de enige. Als Ajax zo graag het Bayern van Duitsland wil zijn bedenk dan ook hoe de rest van Duitsland over Bayern denkt.
Volgens mij is dat letterlijk het enige waar Ajax al het Bayern van Nederland is. :+

Verwijderd

Heel Nederland heeft toch al een hekel aan Ajax. Dus dat maakt verder ook niet veel uit. Verder snap ik wel dat je een grote stap kunt zetten door het nu juist de concurrentie zwakker te maken en als dat financieel tot de mogelijkheden behoort vind ik het geen gekke gedachte. Je hoeft dan minder te focussen op de Eredivisie en kun je weer op Europa richten.

Naar Ajax kijken als de schuldige vind ik dan ook wel weer erg makkelijk. Je kunt ook zeggen dat PSV en Feyenoord het hebben laten gebeuren. Feyenoord heeft de afgelopen 10 jaar geen beleid gevoerd dat geholpen heeft om de kloof te verkleinen en PSV is 4 keer op rij kampioen geworden er staat financieel nog steeds op flinke achterstand.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
Het vermoorden van de concurrentie? Waar hebben jullie het over? Bergwijn gaat sowieso weg of het nou naar Ajax is of een mooie club in het buitenland.

Je kan het ook omdraaien... Ajax bewijst de Eredivisie een dienst door Bergwijn in de competitie te houden, zo tillen ze het niveau omhoog van de eredivsie. Persoonlijk denk ik niet dat bergwijn 30-40 mil waard is, dan zou ik het eerder op een andere manier investeren.

[ Voor 3% gewijzigd door SmashCruiser op 14-05-2019 08:31 ]

Verwijderd

Gynnad schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Dat is inderdaad over de jeugd en gaat pas in 2021 in volgens mij. Ajax heeft afgelopen week nog twee jeugdspelers van Feyenoord overgenomen
er is een herenakkoord, maar transfers mogen nog wel van jeugdspelers, maar alleen voor een hogere vergoeding.
Ik vind een herenakkoord wel goed tussen bewezen opleidingscentra. Het is van belang dat de grootste talenten bij de beste opleidingen komen.
Echter met het verhogen van de vergoeding zijn de rijken nog meer bevoordeeld. Ajax laat zich echt niet tegenhouden als ze een toptalent zien. Ze gaan wellicht wat minder voor kwantiteit.

Bergwijn naar Ajax zou normaal gesproken slecht zijn voor de competitie. Als Ajax echter meer dan de marktwaarde gaat bieden zou het voor PSV helemaal niet slecht zijn.
Van dat geld kunnen ze weer investeren en blijft het geld binnen Nederland. PSV gaat normaal wat beter om met geld dan Ajax, dus dat komt wel goed. Aanvallend is er sowieso veel talent bij PSV om dit op te vangen.

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Dan moeten we dit topic sluiten. :)
"Boos" is altijd relatief. We hebben het hier over voetbal en bij voetbal horen emoties. Iedereen weet dat er belangrijkere zaken zijn,

Topic sluiten is geen oplossing haha, voetbal is te leuk om over te lullen :9
[...]

Dit zou wel degelijk een eerste stap zijn.

[...]

Dat is dus het probleem. Hij had ook gewoon bij een leuke subtopper kunnen spelen. Dan was hij nu beter geworden. Had Ajax hem wellicht alsnog kunnen kopen overigens.

[...]

Ik vermoed dat Pierie hetzelfde lot ondergaat. Scherpen sowieso maar daar heb ik mijn vraagtekens bij qua talent.

[...]

De talenten die Ajax blijkbaar niet kan vinden. En buitenlandse toppers komen niet naar Nederland.

[...]
Het zijn nog alleen maar aannames, misschien ook een klein beetje jaloezie dat Ajax nu heel veel te besteden heeft? Die Pierie is niet eens Ajax materieel, en ook niet eens PSV. En ik ga ook even een aanname doen, misschien komt Schuurs nu wel boven drijven als De Ligt er van door gaat.
Maar het extreme wat bijvoorbeeld Man City of Chelsea doen, zie je toch echt niet bij Ajax.
Er blijven genoeg talenten over voor PSV, Stengs is nog beschikbaar, of Doan. Beide door Ajax bekeken maar zij worden niet gehaald volgens mij. Er blijven genoeg visjes over voor hen, en anders hebben ze een goede connectie met Mexico.

ps.
En dan zullen allerlei Ajax-fans wel smalend reageren en smijten met termen als "flauw" of "kinderachtig" maar dan zou ik zeggen: wen er maar aan. Als dit de manier is waarop het vele geld uitgegeven gaat worden zal er van de opgebouwde sympathie bij de rest van Nederland niets maar dan ook niets overblijven
Wij Ajacieden hebben al 4 jaar smaad over ons heen gehad vanwege geen prijs, onze huid is aardig dik geworden hoor. Maar bij dit soort reacties hoor ik toch wel een flinke dosis jaloezie. En ik snap dat, als Feyenoord of PSV hetzelfde zouden doen, zou ik het ook niet leuk vinden.

Het wordt Ajax ook flink aangepraat door de media, dat zij het Bayern van Nederland worden, zoals gewoonlijk een flinke dosis zout innemen voor dat we dat serieus moeten nemen. Net als dit bericht over Bergwijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 08:38 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die Bergwijn komt niet naar Ajax. Daar ben ik niet zo bang voor. Al zeker niet voor dat bedrag. Die stond waarschijnlijk op een shortlist van Ajax dat is naar buiten gekomen en iedereen duikt erop.

@D-e-n
De talenten uit het buitenland die niet naar Ajax komen? ;)
Ik kan inmiddels een akelig lijstje opsommen van talenten die gekomen zijn. En zij die niet kwamen zijn bankzitter bij Real Betis Balompié *O*

[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 14-05-2019 08:47 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Bergwijn is leuk voor de subtop, niet het niveau dat Ajax ja moet streven. Als we dan toch PSV wingers voor veel geld halen doe dan maar die oud PSV winger die nu in Frankrijk voetbalt. ;)

• D-e-n
SmashCruiser schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:
zo tillen ze het niveau omhoog van de eredivsie.
Een competitie kan niet drijven op één club. Uiteindelijk kan Ajax niet zonder de eredivisie dus wellicht hebben ze zichzelf er op lange termijn nog mee ook.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:Je Je hoeft dan minder te focussen op de Eredivisie en kun je weer op Europa richten.
Dan draai je uiteindelijk de hele eredivisie, inclusief Ajax, de nek om. Geen speler wordt natuurlijk beter als al die potjes makkelijk gewonnen kunnen worden.

• Qu3st

Qu3st

snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:42:
Bergwijn is leuk voor de subtop, niet het niveau dat Ajax ja moet streven. Als we dan toch PSV wingers voor veel geld halen doe dan maar die oud PSV winger die nu in Frankrijk voetbalt. ;)
Ik vind Bergwijn wel een goede hoor, hij heeft PSV toch veel punten opgeleverd. Maar een Depay haal je iemand met kapsones binnen, en hij zal ook meer morren dan Bergwijn. Ik ga liever voor Bergwijn maar niet voor 40 miljoen :)
D-e-n schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:43:
[...]

Een competitie kan niet drijven op één club. Uiteindelijk kan Ajax niet zonder de eredivisie dus wellicht hebben ze zichzelf er op lange termijn nog mee ook.

[...]

Dan draai je uiteindelijk de hele eredivisie, inclusief Ajax, de nek om. Geen speler wordt natuurlijk beter als al die potjes makkelijk gewonnen kunnen worden.
Maar dat doet de competitie toch niet? PSV en Ajax hebben tot bijna het eind gestreden om de prijs. Jij ziet teveel beren op de weg volgens mij.

PSV en Ajax hebben de zaakjes goed voor elkaar, tijd voor de andere clubs het voorbeeld te volgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Qu3st op 14-05-2019 08:47 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Ik vind Bergwijn wel een goede hoor, hij heeft PSV toch veel punten opgeleverd. Maar een Depay haal je iemand met kapsones binnen, en hij zal ook meer morren dan Bergwijn. Ik ga liever voor Bergwijn maar niet voor 40 miljoen :)
Please god laat Depay lekker waar hij zit en never bij Ajax.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Grootste punt is dat Ajax meer koopt dan ze nodig hebben. Spelers die in de ED spelen worden door Ajax gekocht met het perspectief om in de eerste divisie met Jong mee te mogen spelen. Dat Jong team zou zo in de ED mee kunnen komen en dan hebben ze nog het nodige op de bank zitten. Daar worden die spelers niet beter van en de ED al helemaal niet.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:47:
Grootste punt is dat Ajax meer koopt dan ze nodig hebben.
De Ligt valt uit -> wie komt erin?
Tagliafico valt uit -> wie komt erin?
Ziyech valt uit -> wie komt erin?
Tadic valt uit -> wie komt erin?
Vd Beek valt uit -> wie komt erin?
De Jong valt uit -> wie komt erin?

Volgens mij is er nog ruimte zat om verbeteringen te kopen. Want op de traditionele 11 na heb ik weinig gezien met potentie.

• snmght

snmght

imho dan he

Grootste punt is dat Ajax meer koopt dan ze nodig hebben. Spelers die in de ED spelen worden door Ajax gekocht met het perspectief om in de eerste divisie met Jong mee te mogen spelen. Dat Jong team zou zo in de ED mee kunnen komen en dan hebben ze nog het nodige op de bank zitten. Daar worden die spelers niet beter van en de ED al helemaal niet.
Je kunt Ajax geen ongelijk geven, Nederlandse clubs gaan mee in de prijsstijgingen. Janssen ging voor ruim 20 miljoen weg bij een subtopper, Depay bij PSV was ook erg duur en je leest de prijzen voor Bergwijn nu ook. Ajax wil die spelers hebben als ze maximaal 10 miljoen kosten. Maar op dat punt in hun carrière is nog niet te voorspellen of en wanneer ze zich voldoende verder ontwikkelen voor Ajax 1. De spelers die wel een directe versterking zijn, zijn juist al te duur.

• Qu3st

Qu3st

Meer koopt dat ze nodig hebben? De transfers op dit moment zijn Pierie, Scherpen en Marin, die laatste is niet eens uit de Eredivisie. Valt reuze mee toch?

• snmght

snmght

imho dan he

Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Meer koopt dat ze nodig hebben? De transfers op dit moment zijn Pierie, Scherpen en Marin, die laatste is niet eens uit de Eredivisie. Valt reuze mee toch?
Toegegeven, de noodzaak van Scherpen ontgaat mij ook een beetje.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Toegegeven, de noodzaak van Scherpen ontgaat mij ook een beetje.
8cm meer reach bij Onana en wij hadden de finale gespeeld tegen Liverpool in de CL :'(

• Ankona
Scherpen is gehaald om te voorkomen dat hij naar Feyenoord zou gaan. En Pierie, is die gehaald om direct het eerste te versterken?
Wat dacht je van de aanwinsten van vorig jaar. Heeft iemand Perr Schuurs al zien spelen? Of Labyad, vaste waarde bij Utrecht, is ook echt een aanwinst waar Ajax nu op draait.

alles kan off-topic

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:00:
Scherpen is gehaald om te voorkomen dat hij naar Feyenoord zou gaan. En Pierie, is die gehaald om direct het eerste te versterken?
Wat dacht je van de aanwinsten van vorig jaar. Heeft iemand Perr Schuurs al zien spelen? Of Labyad, vaste waarde bij Utrecht, is ook echt een aanwinst waar Ajax nu op draait.
Bron?
Labyad was gehaald omdat hij zo goed kon samenwerken met Ten Hag.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-02 14:53
Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:57:
[...]

8cm meer reach bij Onana en wij hadden de finale gespeeld tegen Liverpool in de CL :'(
En zo kunnen we er nog wel een aantal verzinnen.

Toch een mooi seizoen.
Voor mij een 9

De finale gehaald een 10 en gewonnen een 10+
Maar dat is helaas niet zo. Op naar de nations league

• snmght

snmght

imho dan he

Bizar dat ik het zeg maar achteraf ben ik blij met Labyad. Je wil ook kwalitatieve reserves in kunnen brengen, ook daar kopen wij voor. Of is Ajax het enige team met meer dan 11 selectiespelers?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Labyad vaak genoeg gezien. Mag met Dolberg verkassen naar Standard Luik. De taxi betaal ik wel.
Een vaste waarde bij Utrecht is absoluut geen vaste waarde bij Ajax. Noch is dat een criterium om zo iemand op te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 14-05-2019 09:03 ]

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Labyad vaak genoeg gezien. Mag met Dolberg verkassen naar Standard Luik. De taxi betaal ik wel.
Zonde van je centen, lopen zullen ze!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-02 14:53
dolberg kan het echt wel hoor.
Elke speler heeft een dip.
Jammer dat het bij hem alleen al zo lang duurt

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

chimera2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:03:
En als die dip nu tot het laatste jaar van z'n contract duurt?

• snmght

snmght

imho dan he

Komend seizoen zijn laatste kans denk ik, ik heb het nog niet opgegeven in elk geval. Het spelletje dat we spelen zal ook niet meer hetzelfde zijn met een ander elftal, wie weet rendeert hij straks weer. Vergeet nou niet hoe goed die jongen was.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik begin er zelf een beetje aan te twijfelen. Zit hij echt in een dip, of is hij een paar maanden boven zichzelf uitgestegen? Op dit moment word hij totaal overlopen door elke verdediger in de eredivisie. Dan is er meer aan de hand dan een vormcrisis.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:52

Vos

AFCA

Sinistera? Ayoub? Waarom zijn die gehaald dan? Luckassen? Ramselaar? Kan er van Emmen ook wel paar noemen ;) En zo kan je wel door gaan. Niet iedere speler ontwikkelt zich zoals verwacht of gehoopt. Heb je meer te besteden, dan kan je meer risico nemen.

Waarom een eventuele aankoop van Bergwijn slecht zou zijn snap ik niet. Wat maakt het uit of Ajax hem koopt of speler X uit land Y? En PSV krijgt van Ajax hetzelfde bedrag (of meer) als van een buitenlandse club.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 14-05-2019 09:29 ]

Verwijderd

Hij mist kracht, balans en uiteraard wat zelfvertrouwen.
Als je van 1ste naar 3de keus gaat is dat ook niet zo vreemd. Hij heeft dit seizoen toch technisch ook wat mooie dingen laten zien.
Zijn doelpuntenaantal is niet hoog, maar wel voldoende voor de speeltijd die hij heeft gehad.

• Ankona
Vos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:25:
[...]

Sinistera? Ayoub? Waarom zijn die gehaald dan? Luckassen? Ramselaar? Kan er van Emmen ook wel paar noemen ;) En zo kan je wel door gaan. Niet iedere speler ontwikkelt zich zoals verwacht of gehoopt. Heb je meer te besteden, dan kan je meer risico nemen.
Sinisterra is gehaald omdat Van Geel ook eens stoer wilde doen met een dure Zuid-Amerikaanse aankoop. Ayoub was een leuke aanwinst maar ja, Gio weet nooit hoe hij nieuwe spelers in moet passen en kreeg ook nog ene Clasie opgedrongen. (Ja, bij Ayoub kun je je vraagtekens zetten aangezien het middenveld al vrij vol was. Maar hij was wel gratis op te pikken)

Luckassen ne Ramselaar hebben hun kansen gehad. Die zijn voor het eerste gehaald en daar ook ingezet. Dat ze later gepasseerd worden is een ander verhaal.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ayoub zit gewoon voor spek en bonen bij Feyenoord, die is beter dan 90% van de basis.
Vaste waarde bij Utrecht met veel potentie, 0,0% groei bij Feyenoord.

Ik hoop toch dat Bergwijn niet komt voor een bedrag hoger dan 20 miljoen, koop dan maar een blik Zuid Amerikanen.
Een beetje geld in de Eredivisie steken ... laat die andere clubs maar in de afgrond kijken of zelf wat centjes bij elkaar sprokkelen.

• ph4ge
  • Laatst online: 11-02 07:39
Op welk moment wordt een dip juist een piek, als in dat halve goede seizoen was een uitzondering?
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:02:
Ayoub zit gewoon voor spek en bonen bij Feyenoord, die is beter dan 90% van de basis.
Vaste waarde bij Utrecht met veel potentie, 0,0% groei bij Feyenoord.
Hopelijk verandert er wat met de nieuwe coach. Het is belachelijk dat je Clasie blijft opstellen terwijl je met Tapia en Ayoub prima alternatieven hebt, en met Burger ook een toptalent dat op die positie steeds nadrukkelijker aan de deur klopt.

[ Voor 45% gewijzigd door ph4ge op 14-05-2019 10:14 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Family Guy

Family Guy

Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:53:
[...]

[...]

Hij maakt er nog wat moois van, hij had natuurlijk ook kunnen zeggen dat het een ontzettend slecht seizoen was van PSV.
Ook dan had hij er omheen geluld.

Dat plusje wat hij je gegeven heeft is een mooie, ingetrokken keutel :)

Steam ID = Ackerfiets

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:
Van dat geld kunnen ze weer investeren en blijft het geld binnen Nederland. PSV gaat normaal wat beter om met geld dan Ajax, dus dat komt wel goed. Aanvallend is er sowieso veel talent bij PSV om dit op te vangen.
Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet. PSV heeft afgelopen jaar/jaren zowat alleen maar floppers en een paar redelijke spelers gekocht en grotendeels geïnvesteerd in Zuid-Amerika. Ik kan geen enkele naam noemen van een top aankoop. Dat had Lozano geweest maar die heeft de laatste maanden ook niks laten zien. Ik heb dan ook zelf het gevoel dat PSV juist risico loopt als ze de topspelers verkopen omdat ze niet in staat zijn gebleken er goede spelers voor terug te kopen.

Dat Ajax dat beter doet en/of het geluk heeft dat ze meer geld kunnen verbrassen staat daar in mijn ogen los van.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 18:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet. PSV heeft afgelopen jaar/jaren zowat alleen maar floppers en een paar redelijke spelers gekocht en grotendeels geïnvesteerd in Zuid-Amerika. Ik kan geen enkele naam noemen van een top aankoop.
En toch 4x op rij kampioen geworden. En de uitgaande transfers waren ook niet onverdienstelijk. Over de afgelopen 5 seizoen is voor tientallen miljoenen winst gemaakt op de transfermarkt. Een speler als Pröpper is dan wel geen topaankoop. hij heeft wel 2 jaar leuk meegevoetbald en 10 miljoen opgeleverd. De stelling van michelwuyts was dat PSV beter met geld omgaat, niet dat het beter in staat is om toppers binnen te halen. Overigens ben ik van mening dat Overmars en co. het ook financieel ook prima op de rit hebben. Maar goed, mijn club is Twente dus dan denk je al snel dat andere clubs beter met geld omgaan :X

Regeren is vooruitschuiven

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:43
Laat ik vooraf zeggen dat ik Ajax wel snap want elke club zou het doen met voor de Nederlandse competitie belachelijk veel geld. Daar kan niemand ze kwalijk nemen MAAR je mag niet blind zijn voor de gevolgen voor de Nederlandse competitie als ze alle "toppers" bij andere clubs wegkopen. Buiten het feit dat het ook misschien leuk is voor de CL/EL heeft het verder geen enkele voordeel. Ja misschien gaat Ajax daardoor meer punten halen maar wat heb je aan die punten als de andere teams geen Europees waardig team kan opstellen omdat ze te weinig geld hebben?

Leuk voor de Ajax supporters maar voor de rest van Nederland (wat nog steeds VEEL meer is dan wat voor Ajax is) gaat de lol eraf lijkt mij. Dooddoeners als moeten de andere clubs ook maar geld sprokkelen slaat natuurlijk nergens op. Ajax heeft op het juist moment (Net nu de transfer prijs sky rocket hoog gaat) een aantal mega talenten dus die voorsprong die ze krijgen zal HEEL moeilijk in te halen zijn al dan niet onmogelijk.
Qu3st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:36:
Maar het extreme wat bijvoorbeeld Man City of Chelsea doen, zie je toch echt niet bij Ajax.
Euhm naar verhouding gaat Ajax juist precies hetzelfde doen alleen op de Nederlandse schaal wat misschien minder erg lijkt maar voor clubs als AZ, Utrecht, etc etc is dit precies gelijk waardig als de Engelse top clubs doen richting de mindere clubs in hun competitie.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:
[...]
Bergwijn naar Ajax zou normaal gesproken slecht zijn voor de competitie. Als Ajax echter meer dan de marktwaarde gaat bieden zou het voor PSV helemaal niet slecht zijn.
PSV heeft al, terecht, geroepen dat Bergwijn allen naar Ajax mag voor een NIET marktconforme prijs (hoger) want ze gaan de concurrent niet sterker maken en zelf zwakker worden erdoor. Goede zaak om er zo in te staan lijkt mij.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet. PSV heeft afgelopen jaar/jaren zowat alleen maar floppers en een paar redelijke spelers gekocht en grotendeels geïnvesteerd in Zuid-Amerika. Ik kan geen enkele naam noemen van een top aankoop. Dat had Lozano geweest maar die heeft de laatste maanden ook niks laten zien. Ik heb dan ook zelf het gevoel dat PSV juist risico loopt als ze de topspelers verkopen omdat ze niet in staat zijn gebleken er goede spelers voor terug te kopen.

Dat Ajax dat beter doet en/of het geluk heeft dat ze meer geld kunnen verbrassen staat daar in mijn ogen los van.
Die gaan allemaal weg. Als het eventjes tegenzit of PSV draait niet goed komend seizoen dan zijn die spelers weinig tot niets meer waard. Daar gaan ze nooit meer risico meer lopen die te houden. Want Lozano is eerder goedkoper geworden dan duurder.

Ik ben heel benieuwd wat Luuk de Jong gaat doen.

• Qu3st

Qu3st

rikoos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:59:
Laat ik vooraf zeggen dat ik Ajax wel snap want elke club zou het doen met voor de Nederlandse competitie belachelijk veel geld. Daar kan niemand ze kwalijk nemen MAAR je mag niet blind zijn voor de gevolgen voor de Nederlandse competitie als ze alle "toppers" bij andere clubs wegkopen. Buiten het feit dat het ook misschien leuk is voor de CL/EL heeft het verder geen enkele voordeel. Ja misschien gaat Ajax daardoor meer punten halen maar wat heb je aan die punten als de andere teams geen Europees waardig team kan opstellen omdat ze te weinig geld hebben?

Leuk voor de Ajax supporters maar voor de rest van Nederland (wat nog steeds VEEL meer is dan wat voor Ajax is) gaat de lol eraf lijkt mij. Dooddoeners als moeten de andere clubs ook maar geld sprokkelen slaat natuurlijk nergens op. Ajax heeft op het juist moment (Net nu de transfer prijs sky rocket hoog gaat) een aantal mega talenten dus die voorsprong die ze krijgen zal HEEL moeilijk in te halen zijn al dan niet onmogelijk.

[...]

Euhm naar verhouding gaat Ajax juist precies hetzelfde doen alleen op de Nederlandse schaal wat misschien minder erg lijkt maar voor clubs als AZ, Utrecht, etc etc is dit precies gelijk waardig als de Engelse top clubs doen richting de mindere clubs in hun competitie.

[...]

PSV heeft al, terecht, geroepen dat Bergwijn allen naar Ajax mag voor een NIET marktconforme prijs (hoger) want ze gaan de concurrent niet sterker maken en zelf zwakker worden erdoor. Goede zaak om er zo in te staan lijkt mij.
Ik snap die zorgen wel, maar het is allemaal speculatie wat er hier gebeurd. Er is 1 bericht van de Telegraaf en VI dat Bergwijn in het geheim gepolst wordt, en PSV heeft er inderdaad op gereageerd dat ze hem alleen voor een veel hogere prijs laten gaan, hun goed recht, maar dit is ook het probleem waar alleen Ajax tegen aan loopt, en niet alleen bij PSV. Elke club vraagt gelijk X% meer bij het horen dat Ajax de bieder is.

Ajax hetzelfde doet al als City en Chelsea? *Proest* Wat is het bewijs dan? Want er worden geen talenten opgepikt om alleen maar weer verhuurd te worden, nou ja misschien Johnsen van Heerenveen, maar die hebben er zelf nu weer profijt van.
Qua jonge talenten ophalen bij concurrenten, dit doen PSV en AZ net zo, want zij nemen ook talenten over van andere clubs om in de jeugd hopelijk op te laten bloeien. Maar als Ajax het doet dan staat de helft van Nederland weer op hun achterste poten..... |:(
Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.