Elect a clown, expect a circus.
Het kan nog.Slasher schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:18:
Toch kan PSV nog kampioen worden. Daarom is een “officieuze” huldiging wel erg voorbarig.
Elect a clown, expect a circus.
Mijn cluppie heeft het de tweede helft van het seizoen laten liggen. Waar de eerste helft van het seizoen er duidelijk nog plezier van het elftal afstraalde en men voor elkaar door het vuur ging, was het na de winterstop een beetje een uitgeblust zootje die zich keer op keer te gemakkelijk lieten verschalken. 8 punten voor of niet: dan verdien je de titel niet want het seizoen duurt niet tot januari, maar tot juni.
Hopelijk worden er wat lessen geleerd.
Ajax heeft het gewoon goed gedaan. Gezeur over zwaar programma is precies dat: gezeur. In de Engelse competitie worden vaker twee, 3 wedstrijden per week gespeeld en Ajax heeft aangetoond dat dat ook voor Nederlandse clubs geen belemmering mag zijn (Leermomentje voor de KNVB, lijkt me: ophouden met dat gepriegel in de marge en gewoon een planning maken).
De dubbel is (nagenoeg) binnen, en verdiend! Proficiat!
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Dus daarom alvast, welkom Twente en tot de volgende keer NAC. Aajx, jullie zijn pas over een paar dagen aan de beurt.
Ja PSV heeft het de 2e seizoenshelft laten liggen, maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat er wel een (bijna) perfecte eerste seizoenshelft tegen over stond, die ver boven verwachting was. Sowieso 2e worden met meer dan 80 punten, dan mag je wat mij betreft best trots zijn.
Mag toch hopen dat de huldiging gewoon donderdag is, zoals gepland.Slasher schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:18:
Toch kan PSV nog kampioen worden. Daarom is een “officieuze” huldiging wel erg voorbarig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, dan gaat de nummer 3 van de Frankrijk van de voorronde naar de groepsfase CL.Fanatic_FS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:40:
Wat gebeurt er nou eigenlijk als Chelsea de EL wint en dus een CL-ticket krijgt, maar al CL heeft vanwege plek 3? Schuift dat CL ticket van de EL winst dan door naar Arsenal?
Verwijderd
Mag je ook wel, echter zijn de teams (op PSV en Ajax na) echt heel matig. Dit betekent dat het dus niet heel moeilijk is om veel punten te pakken. Ik vond Ajax dit jaar veel beter voetballen dan PSV, maar ze hebben slechts enkele wedstrijden bovenaan gestaan. Het is dus ook moeilijk om het verschil in kwaliteit uit te drukken als de rest zo matig is.ElPaco schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:45:
Ja PSV heeft het de 2e seizoenshelft laten liggen, maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat er wel een (bijna) perfecte eerste seizoenshelft tegen over stond, die ver boven verwachting was. Sowieso 2e worden met meer dan 80 punten, dan mag je wat mij betreft best trots zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2019 19:14 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De Ligt betaalt dat tekengeld niet en Raiola heeft natuurlijk wel de naam dat ie goed voor z'n spelers zorgt.loekf2 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:07:
[...]
Zijn oude en nog steeds (?) zijnde zaakwaarnemer Barry Hulshof gewoon z’n werk laten doen. Snap zowiezo niet wat de Ligt met Hulshof en Raiola moet. Clubs komen toch wel en scheelt hem miljoenen tekengeld.
Iets heel anders, Ajax had eigenlijk plannen voor een tour na de competitie maar heeft die gecanceld nadat we mogelijk de cl finale konden halen. Zou mooi zijn om een oefenwedstrijd tegen Barca in te plannen als verliezers finale / johan cruijff nagedachtenis / verzin eens een goed doel?
Ja, wedstrijd tegen Barça is een heel goed idee! Zat al te denk aan een verliezers finale, voor velen was Barça-Ajax de gedroomde finale. Maar dan wel met dit team en niet ergens pas laat zomer als iedereen al weg is.toolkist schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:15:
[...]
De Ligt betaalt dat tekengeld niet en Raiola heeft natuurlijk wel de naam dat ie goed voor z'n spelers zorgt.
Iets heel anders, Ajax had eigenlijk plannen voor een tour na de competitie maar heeft die gecanceld nadat we mogelijk de cl finale konden halen. Zou mooi zijn om een oefenwedstrijd tegen Barca in te plannen als verliezers finale / johan cruijff nagedachtenis / verzin eens een goed doel?
Geen idee, maar boeit me niks.Kevinp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:10:
Ik ben nu de gecombineerde samenvatting aan het kijken. En daarvan zie ik 75% Ajax Utrecht. Was het zo matig bij AZ-PSV?
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Ik wil dat niet gelijk gelul noemen. Als je kijkt naar de breedte van selecties als die van Liverpool, city of de Spurs dan valt dat echt niet te vergelijken met de selectie van Ajax.Pietervs schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:25:
In ieder geval felicitaties aan Ajax.
Mijn cluppie heeft het de tweede helft van het seizoen laten liggen. Waar de eerste helft van het seizoen er duidelijk nog plezier van het elftal afstraalde en men voor elkaar door het vuur ging, was het na de winterstop een beetje een uitgeblust zootje die zich keer op keer te gemakkelijk lieten verschalken. 8 punten voor of niet: dan verdien je de titel niet want het seizoen duurt niet tot januari, maar tot juni.
Hopelijk worden er wat lessen geleerd.
Ajax heeft het gewoon goed gedaan. Gezeur over zwaar programma is precies dat: gezeur. In de Engelse competitie worden vaker twee, 3 wedstrijden per week gespeeld en Ajax heeft aangetoond dat dat ook voor Nederlandse clubs geen belemmering mag zijn (Leermomentje voor de KNVB, lijkt me: ophouden met dat gepriegel in de marge en gewoon een planning maken).
De dubbel is (nagenoeg) binnen, en verdiend! Proficiat!
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
[ Voor 13% gewijzigd door Qu3st op 12-05-2019 19:33 ]
De aaigoal met het haar van de Jong wordt alsnog bij 'm weggehaald.Qu3st schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:32:
Wie wordt er topscoorder als Tadic woensdag er 2 scoort en Luuk de Jong geen 1? Delen ze dan die prijs?
nggyu nglyd
Dat zou terecht zijnQuad schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:34:
[...]
De aaigoal met het haar van de Jong wordt alsnog bij 'm weggehaald.
nee, het is de nos.Kevinp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:10:
Ik ben nu de gecombineerde samenvatting aan het kijken. En daarvan zie ik 75% Ajax Utrecht. Was het zo matig bij AZ-PSV?
Zelfs de samenvatting was saai. PSV wel heel tam in een heel belangrijke wedstrijd.Kevinp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:10:
Er zijn 5 doelpunten gemaakt bij Ajax Utrecht. AZ-PSV maar 1. Ook een verschilletje, ik vond het nog best veel momenten van die 2e wedstrijd voorbijkomen. Ze hadden wel beter qua tijd kunnen doen.Kevinp schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:10:
Mooi dat we van hem hebben kunnen genieten.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel jammer van verlies met 0-2 thuis tegen ADO.dvdkiwi schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:44:
Zit Studio Sport te kijken; mooi afscheid van Robin hoor, top!![]()
Mooi dat we van hem hebben kunnen genieten.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb enkel Ajax, PSV, Feyenoord en NAC Breda gezien?
nggyu nglyd
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Belchinezen in Almelo gesignaleerd.Typhone schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:21:
Dat zou wat zijn als dat gebeurt. Dan zoek ik een andere sport. Ik zet er in elk geval €10 op in om de pijn te verzachten
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja maar, het kan nog, het is niet officieel.Qu3st schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:16:
Volgens mij kan je bij Toto niet meer inzetten op het kampioenschap
Als je het kan vinden op Toto website stuur maar een linkje haha. Ik ben benieuwd naar de quotering.
Ben bang dat er dan gewoon weer een stel idioten het in hun hoofd gaan krijgen om met dingen te gooien ofzo.Krukar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:27:
Kampioenuhhh, volgende week is een formaliteit.
Hopelijk gaat Halsema nu een keer wel het juiste doen bij de huldiging (Museumplein), maar ik heb er ene hard hoofd in....
Dan gaat de politie ingrijpen en is de politie weer de boos doener.
De supporters moeten in dat soort gevallen zelf de idioten erop aanspreken.
Het is jammer maar zo is het jammer genoeg.
Denk dat de cafe's in de buurt het graag op het museum plein zouden hebben wanneer allles goed zou gaan.
De namen van de bekende probleemgevallen zullen bekend zijn bij de politie. Jammer dat er geen meld plicht is voor deze mensen zodat de goedwillende supporters gewoon feest kunnen vieren op het museumplein.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Terwijl het zo eenvoudig is om dit te voorkomen. In Engeland hebben ze het al bewezen, mja we willen de oplossing opnieuw uitvinden terwijl die er al is.Erapaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:31:
Ja, dat is erg jammer, een kleine groep 'supporters' of zelfs herrietrappers die op de huldiging afkomt en het verpest voor de rest. Helaas wordt het geaccepteerd bij voetbal.
Bij PSV weten ze nu ongeveer wanneer het seizoen voor hun begint.
Hoop dat ze op tijd de selectie rond hebben, nu mag de Jong laten zien of hij een goede TD is.
Nu wel benieuwd hoe het team we volgend jaar eruit gaat zien.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zodra we weten wie weg gaat kunnen we het invullen.Martinusz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:47:
Zo mooie dag weereerst stond schakelkanaal op bij familie, maar die ging al snel gewoon op Ajax - Utrecht, wat PSV zou doen was bijzaak. Uiteindelijk de laatste 3 minuten van AZ - PSV gezien
die hadden we niet zien aankomen, maar was een prettige verrassing!
Nu wel benieuwd hoe het team we volgend jaar eruit gaat zien.
Overmars is gelukkig al bezig met de aankopen, we hoeven denk ik geen toppers te verwachten, zie ook niet in waarom. Ajax moet gewoon altijd proberen jeugd door te schuiven.
Denk dat Ten Hag Mazroui door wil schuiven naar het middenveld.
Geaccepteerd of zouden mensen wel eens gezond/verstandig bang kunnen zijn i.v.m. de mogelijke gevolgen? > 90% durft niet in te grijpen en dat begrijp ik volledig.Erapaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:31:
Ja, dat is erg jammer, een kleine groep 'supporters' of zelfs herrietrappers die op de huldiging afkomt en het verpest voor de rest. Helaas wordt het geaccepteerd bij voetbal.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
De harde kern zou deze mensen er ook op kunnen en misschien zelfs moeten aanspreken, maar ik ga er stiekem van uit dat deze figuren gewoon lid zijn van de harde kern.OPSLAGHOND schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:01:
[...]
Geaccepteerd of zouden mensen wel eens gezond/verstandig bang kunnen zijn i.v.m. de mogelijke gevolgen? > 90% durft niet in te grijpen en dat begrijp ik volledig.
En de harde kern zijn de figuren die gewoon vuurwerk en rookbommen afsteken
Dan krijg je eerder een afsplitsing die extremer is in het doen en laten.
Aan de andere kant is het van de zotte dat het überhaupt nodig is om uitvakken en ME te hebben bij wedstrijden en dat er bij huldigingen altijd gesloopt wordt. Je ziet dit bij geen enkele andere sport.
Ooo je hebt het ook bij andere sporten.Erapaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:18:
Ja, lastig verhaal, ik geniet enorm van een huldiging mét vuurwerk en vind het erg jammer dat het in de stadions niet kan.
Aan de andere kant is het van de zotte dat het überhaupt nodig is om uitvakken en ME te hebben bij wedstrijden en dat er bij huldigingen altijd gesloopt wordt. Je ziet dit bij geen enkele andere sport.
Zo zijn er in de VS al vaker rellen geweest bij kampioenschappen van bepaalde clubs in ik dacht basketbal
In Engeland hebben ze ingegrepen en het heeft resultaat en hun oplossing moeten we gewoon overnemen.
Maar de politiek denkt dat hun oplossing geholpen heeft en dat is niet zo.
Is ook afhankelijk van waar en wanneer je het afsteekt.Qu3st schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:21:
Afgelopen woensdag werd er ook gewoon vuurwerk bij entrada afgestoken. Gaat prima, zolang de ME waterkanonnen uit laat staan. Vandaag bij spontane feest was er ook vuurwerk. Volgens mij ook zonder optreden politie.
Zijn het fakkels of strijkers? Gooi je het in een ander vak of op het veld, geeft het veel rook en is het dak dicht etc.
Ik stond vandaag naast een me busje, waaruit gewoon filmpjes voor het thuisfront werden gemaakt. Gewoon gezelligheid! Ook stonden er veel agenten voor en na de wedstrijd, maken praatjes en hebben een lolletje. Goede sfeer ook toen er wat vuurwerk voorbij kwam.Qu3st schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:21:
Afgelopen woensdag werd er ook gewoon vuurwerk bij entrada afgestoken. Gaat prima, zolang de ME waterkanonnen uit laat staan. Vandaag bij spontane feest was er ook vuurwerk. Volgens mij ook zonder optreden politie.
Ging nog wel een busje naar de Utrechters toe want die begrepen niet precies hoe ze een bus in moeten. Ja er lopen dwazen rond maar zolang de politie ze negeert en de sfeer goed is. Gebeurd er weinig. Alleen een dwaas heeft wat touwtjes in handen, dat levert nog eens problemen op. Helaas.
Maja feest. 🤡
Laten we het hopen, dat wordt een epic seizoen dan!Terranova schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:29:
Toch ben ik wel een beetje bang, nu de spelers ook zo aan het feesten zijn dat het toch nog mis gaat, dan sta je voor lul zeg
Nee, De Graafschap wint met 1-0 en Ajax is in 1 keer verlost van twee trauma's.
Verschil is dat de hele competitie daar dan wel of geen last van heeft.Mugwump schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:30:
[...]
Ik wil dat niet gelijk gelul noemen. Als je kijkt naar de breedte van selecties als die van Liverpool, city of de Spurs dan valt dat echt niet te vergelijken met de selectie van Ajax.
Als er hier een keer een wedstrijd verschoven moet worden is het meteen paniek "want de rust van de voetballers..." als ze (net als nu) gewoon de complete ronde verplaatsen hebben alle clubs daar evenveel voor- en nadeel van.
Door vaker een ronde midweeks te plannen geeft dat ook ruimte voor de andere toernooien zoals EK en WK.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
vreemd genoeg zijn die kernen super zelf"reinigend"... alleen zien zij in reinigen iets anders dan ieder normaal weldenkend mens... Zo worden mensen die filmen, ook uit de eigen kern, die niet aangewezen film-"tifosi" zijn,bijvoorbeeld soms keihard aangepakt. Ze kunnen het dus wel. Er moet alleen even wat fatsoen en juiste moraal uitgelegd worden.OPSLAGHOND schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:17:
Een harde kern die zelfreinigend werkt is een utopie. Gaat nooit gebeuren.
Dan krijg je eerder een afsplitsing die extremer is in het doen en laten.
utopie zei je?
Je hebt dan ook gelijk, dat de midweekse 'extra' wedstrijden belastend zouden zijn is een mythe. Er is geen bewijs voor, eerder omgekeerd zoals Ajax nu laat zien. Het is aanpraten van tegenstanders om zo hopelijk wedstrijden te beinvloeden. Kom aan, het zijn fucking atleten/profs!Pietervs schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:13:
[...]
Verschil is dat de hele competitie daar dan wel of geen last van heeft.
Als er hier een keer een wedstrijd verschoven moet worden is het meteen paniek "want de rust van de voetballers..." als ze (net als nu) gewoon de complete ronde verplaatsen hebben alle clubs daar evenveel voor- en nadeel van.
Door vaker een ronde midweeks te plannen geeft dat ook ruimte voor de andere toernooien zoals EK en WK.

Wat betreft PSV en onze vriend van Bommel, ze hebben het zelf laten liggen. Als je in de Arena tegen 10 man komt te spelen moet je het gewoon afmaken en dat was dan ook de genadeklap geweest. Verder als je twee weken de tijd hebt om je voor te bereiden op de wedstrijd tegen AZ, je legt de druk volledig bij Ajax door aan te geven dat ze de klap van woensdag wel zullen merken en je gaat dan zelf zo slap spelen om de laatste strohalm nog te pwkken, daar kan ik met mijn pet niet bij. Als ik een PSV supporter zou zijn, zou ik dat de selectie toch verwijten, dat je het uiteindelijk misschien niet had gehaald, prima. Maar totaal geen passie en strijd, bizar!
Maar goed, na jaren staan we weer eens met de dubbel en alleen trots overheerst nu!
Dit seizoen, deze selectie
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor de winterstop speelde PSV toch ook aantrekkelijk voetbal?Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:52:
[...]
Mag je ook wel, echter zijn de teams (op PSV en Ajax na) echt heel matig. Dit betekent dat het dus niet heel moeilijk is om veel punten te pakken. Ik vond Ajax dit jaar veel beter voetballen dan PSV, maar ze hebben slechts enkele wedstrijden bovenaan gestaan. Het is dus ook moeilijk om het verschil in kwaliteit uit te drukken als de rest zo matig is.
De eerste wedstrijden na de winterstop waren zowel van Ajax als van PSV slecht/niet mooi. Verschil is volgens mij in de laatste 10 speelronden ontstaan toen PSV slecht bleef spelen en Ajax beter is geworden.
Ik denk oprecht dat dit het beste seizoen en de beste selectie was sinds '95.
Hopelijk kunnen we volgend jaar, als er enkele bepalende spelers weg gaan, deze manier van voetballen erin houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2019 08:27 ]
Ik denk dat je er gewoon van moet genieten zonder op de coach en speler van PSV af te geven. In de Arena hadden ze geen geluk en 2 weken ineens geen programma terwijl je concurrent lekker in een flow blijft is ook alles behalve fijn. Het zat dicht bij elkaar en het kwartje valt uiteindelijk in de beker en in de competitie net de kant van Ajax op.Gynnad schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:15:
Wat betreft PSV en onze vriend van Bommel, ze hebben het zelf laten liggen. Als je in de Arena tegen 10 man komt te spelen moet je het gewoon afmaken en dat was dan ook de genadeklap geweest. Verder als je twee weken de tijd hebt om je voor te bereiden op de wedstrijd tegen AZ, je legt de druk volledig bij Ajax door aan te geven dat ze de klap van woensdag wel zullen merken en je gaat dan zelf zo slap spelen om de laatste strohalm nog te pwkken, daar kan ik met mijn pet niet bij. Als ik een PSV supporter zou zijn, zou ik dat de selectie toch verwijten, dat je het uiteindelijk misschien niet had gehaald, prima. Maar totaal geen passie en strijd, bizar!
Maar goed, na jaren staan we weer eens met de dubbel en alleen trots overheerst nu!
Dit seizoen, deze selectie
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit blijf ik zo'n non-argument vinden. Er zou sowieso twee weken rust zijn, i.v.m. de bekerfinale die tussen de laatste twee speelrondes in gespeeld zou worden. De 33e speelronde is dan wel uitgesteld, maar daarvóór was er midweeks ook gewoon een speelronde. Er is dus effectief maar een paar dagen extra rust geweest, je kunt je er maar druk over maken. Als je in een flow had willen blijve dan had je wellicht moeten zorgen dat je ook ver was gekomen in de beker en in Europa...ph4ge schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Ik denk dat je er gewoon van moet genieten zonder op de coach en speler van PSV af te geven. In de Arena hadden ze geen geluk en 2 weken ineens geen programma terwijl je concurrent lekker in een flow blijft is ook alles behalve fijn. Het zat dicht bij elkaar en het kwartje valt uiteindelijk in de beker en in de competitie net de kant van Ajax op.
Deels mee eens. Een kritische noot mag best geplaatst worden, het wordt namelijk ook nog is onderbouwd.ph4ge schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Ik denk dat je er gewoon van moet genieten zonder op de coach en speler van PSV af te geven.
Tja, je kan het ook bagatelliseren. Het zat inderdaad erg dicht bij elkaar. Er vanuit gaan dat Ajax en PSV hun laatste wedstrijd winnen, dan komen ze op 86 en 83. In de laatste jaren is elke club die 83 (of meer punten) haalde, kampioen geworden. Het verschil met de rest is dit jaar ook erg groot. Maar eerlijk is eerlijk, wanneer je tegenstander met 10 man komt te spelen en binnen de minuut kom je op 1-1, dan moet je die wedstrijd gewoon winnen.In de Arena hadden ze geen geluk en 2 weken ineens geen programma terwijl je concurrent lekker in een flow blijft is ook alles behalve fijn. Het zat dicht bij elkaar en het kwartje valt uiteindelijk in de beker en in de competitie net de kant van Ajax op.
PSN: Curvaa_
Dat had niet zoveel met geluk te maken. Als Bergwijn / Lozano elkaar op een gegeven moment gewoon een bal afspelen dan stond het al 1-2 voor PSV voordat het penalty moment überhaupt kwam. Meteen na de 1-1 kwam ook nog een grote kans (schot Viergever) die gepakt werd door Onana. Daar viel het een en ander niet aan geluk te wijten maar aan het verzilveren van de eigen kansen of die mogelijkheden zien.ph4ge schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:34:
[...]
In de Arena hadden ze geen geluk en 2 weken ineens geen programma terwijl je concurrent lekker in een flow blijft is ook alles behalve fijn. Het zat dicht bij elkaar en het kwartje valt uiteindelijk in de beker en in de competitie net de kant van Ajax op.
Voor PSV geldt hetzelfde als voor Ajax met uitzondering van de laatste 4 wedstrijden. Toen de halsslagader doorgebeten moest worden werd er door geen van beide clubs gebeten. Ajax liet het na, na puntverlies van PSV. PSV liet het na, na puntverlies van Ajax. Extreem was de wedstrijd tegen Ajax wat geen driepunter werd voor PSV maar een driepunter voor Ajax terwijl ze eigenlijk knock out lagen. Wat dat aangaat hebben Ten Hag en van Bommel beiden een keer (een voor mij helder voor de geest staande) fout gemaakt m.b.t. de opstelling.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 13-05-2019 09:04 ]
Voor de duidelijkheid, ik reageerde op de suggestie dat het juist een voordeel voor PSV was dat ze zich lang konden voorbereiden. Dat is een non-argument, als het al een argument is is het eerder een nadeel.Jorizzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:56:
Dit blijf ik zo'n non-argument vinden. Er zou sowieso twee weken rust zijn, i.v.m. de bekerfinale die tussen de laatste twee speelrondes in gespeeld zou worden. De 33e speelronde is dan wel uitgesteld, maar daarvóór was er midweeks ook gewoon een speelronde. Er is dus effectief maar een paar dagen extra rust geweest, je kunt je er maar druk over maken. Als je in een flow had willen blijve dan had je wellicht moeten zorgen dat je ook ver was gekomen in de beker en in Europa...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Toch wel mooi om te zien dat op het "balkon" van de Arena Ziyech en Ten Hag worden toegezongen
Ik hoop dat Ten Hag blijft en heb zelfs een stille hoop dat Ziyech ook nog blijft, al heeft die laatste nu wel bereikt wat hij wilde (kampioen worden) en is op een leeftijd dat als je een stap wilt maken, het nu wel de laatste jaren zijn dat dat nog echt goed kan.
I have stability. The ability to stab.
Edit: volgens mij klopt dit niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Curva op 13-05-2019 09:33 ]
Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:16:
@Typhone die avatar
Toch wel mooi om te zien dat op het "balkon" van de Arena Ziyech en Ten Hag worden toegezongenbeide zware kritiek gehad, zelfs uitgefloten, maar de tijd heeft geleerd dat deze 2 mensen het huidige Ajax verrijken.
Ik hoop dat Ten Hag blijft en heb zelfs een stille hoop dat Ziyech ook nog blijft, al heeft die laatste nu wel bereikt wat hij wilde (kampioen worden) en is op een leeftijd dat als je een stap wilt maken, het nu wel de laatste jaren zijn dat dat nog echt goed kan.
Ik ben benieuwd met Ten Hag. Ik hoop dat hij blijft voor de rust en het feit dat ik graag CL speel komend seizoen. Maar ik ben wel benieuwd hoe zijn visie is m.b.t. jeugdspelers inpassen. Ik zal nu wel iedereen tegen mij in het harnas jagen want een winnende coach heeft altijd gelijk maarrrrr... ik zie nul komma nul lijn in het inpassen van jeugdspelers. Die maken geen steady minuten, worden ogenschijnlijk volledig ad hoc en/of random gekozen en het échte plan erachter weet ik niet. Tenzij Ten Hag zegt ik heb een basis elf die het gaan doen en enkele spelers waarmee ik rouleer (2-3 spelers). Maar dat zijn niet de uitspraken die hij ooit gedaan heeft. Dani de Wit heeft sinds Madrid uit geen minuut meer gespeeld. Noa Lang sinds PEC Zwolle thuis niet (of wellicht die wedstrijd erna wel nog bedenk ik me nu).
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren komende transferperiode. Ik verwacht dat ik een compleet ander team zie bij Ajax en volgens mij vertrekken er weinig bij PSV (wat ik denk dat het gunstig is voor hen).
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ziyech heeft ook echt een goede ontwikkeling doorgemaakt, hoeveel hij werkt in de wedstrijden, ongelooflijk. Er zijn enkele spelers bij Ajax die daar nog flink wat van kunnen leren! Het heeft misschien wat te lang geduurt, maar Ziyech krijgt nu wel de waardering die hij verdient! Zijn wissel gisteren was ook zeker geen wissel omdat hij vervangen moest worden, maar was duidelijk een publiekswissel. Goed om te zien dat hij werd toegezongen en een staande ovatie kreeg! Snap alleen niet waarom hij niet tot man van de wedstrijd werd uitgeroepen, al betekend dat niet veel hij was veruit de beste op het veld.Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:16:
@Typhone die avatar
Toch wel mooi om te zien dat op het "balkon" van de Arena Ziyech en Ten Hag worden toegezongenbeide zware kritiek gehad, zelfs uitgefloten, maar de tijd heeft geleerd dat deze 2 mensen het huidige Ajax verrijken.
Ben bang dat de meeste toppers nu wel zullen vertrekken, want waarom zou je nog een seizoen bij Ajax willen blijven, de clubs staan in de rij en het kan nooit beter worden dan het dit seizoen was. Het enige wat we kunnen doen is hierbij stil staan, er van genieten en volgend jaar opnieuw beginnen. Zou Ten Hag die uitdaging aan willen gaan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
PSV moet uitkijken dat het niet dezelfde fout maakt als Feyenoord door niet op tijd te verversen en spelers te verkopen op het moment dat ze op de top van hun kunnen zijn. Ik verwacht best wat mutaties bij PSV. Feyenoord zullen we volgend seizoen helemaal niet herkennen, want ik denk dat er in elke linie ten minste 2 spelers zullen vertrekken.Outerspace schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:37:
@Han Jij komt nog wel eens op de Vijverberg, heb je een kaartje voor mij?
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren komende transferperiode. Ik verwacht dat ik een compleet ander team zie bij Ajax en volgens mij vertrekken er weinig bij PSV (wat ik denk dat het gunstig is voor hen).
Omdat je bij Ajax een goede kans hebt op CL voetbal, omdat je daar balverlies mag lijden en dat de filosofie niet zomaar achterover gekieperd wordt.Gynnad schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Ben bang dat de meeste toppers nu wel zullen vertrekken, want waarom zou je nog een seizoen bij Ajax willen blijven, de clubs staan in de rij en het kan nooit beter worden dan het dit seizoen was. Het enige wat we kunnen doen is hierbij stil staan, er van genieten en volgend jaar opnieuw beginnen. Zou Ten Hag die uitdaging aan willen gaan?
Bij tig grote clubs hoef je maar 2 slechte resultaten te boeken en je staat ernaast en de volgende €50 miljoen liggen al op tafel voor jouw opvolger. Dat lijstje met bankzitters bij bepaalde clubs is niet bepaald karig te noemen.
Vergeet je Keijzer niet?Typhone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:51:
[...]
Omdat je bij Ajax een goede kans hebt op CL voetbal, omdat je daar balverlies mag lijden en dat de filosofie niet zomaar achterover gekieperd wordt.
Bij tig grote clubs hoef je maar 2 slechte resultaten te boeken en je staat ernaast en de volgende €50 miljoen liggen al op tafel voor jouw opvolger. Dat lijstje met bankzitters bij bepaalde clubs is niet bepaald karig te noemen.
https://twitter.com/FC_Emmen/status/1127835290578632704
Lozano vertrekt toch voor 40 miljoen? Ik verwacht dat PSV daar wel weer een aantal pareltjes voor terug haalt uit Zuid-Amerika en volgend seizoen gewoon weer meestrijd voor de titel hoor.ph4ge schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:44:
[...]
PSV moet uitkijken dat het niet dezelfde fout maakt als Feyenoord door niet op tijd te verversen en spelers te verkopen op het moment dat ze op de top van hun kunnen zijn. Ik verwacht best wat mutaties bij PSV. Feyenoord zullen we volgend seizoen helemaal niet herkennen, want ik denk dat er in elke linie ten minste 2 spelers zullen vertrekken.
Het is voor Ajax zaak om snel te handelen op de transfermarkt en niet te wachten tot De Ligt daadwerkelijk pas verkocht is. Een schaduwlijst is leuk, maar vaak zijn dat B-spelers voor de hoofdprijs.
Dan zie ik liever pro-actieve aankopen. Het zou mooi zijn als Odegaard haalbaar is bijvoorbeeld.
Gelukkig heeft Ajax nu weer naam gemaakt in Europa, dus op transfer gebied betekent dit ook een pre als spelers moeten kiezen, zullen ze waarschijnlijk eerder voor Ajax kiezen. Het wordt een hete zomer...
Ik denk dat PSV voorzichtiger gaat zijn met het geld. Extra voorronde voor de CL en Guti en Romero zijn nog geen zekerheidjes gebleken maar wel erg duur.tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Lozano vertrekt toch voor 40 miljoen? Ik verwacht dat PSV daar wel weer een aantal pareltjes voor terug haalt uit Zuid-Amerika en volgend seizoen gewoon weer meestrijd voor de titel hoor.
Psv: volgens mij is er met de beker uitschakeling al iets geknapt. Daarna volgden nog wel overwinningen maar het onoverwinnelijke wat ze uitstraalden daarvoor leek weg. Verder idd zuur dat je normaal met het door hun behaalde punten aantal kampioen zou zijn.
Erg benieuwd ook wat zij op de transfer markt gaan doen. Met enkele goede aankopen en grotendeels behouden wat er nu is voorzie ik een leuk seizoen vs ajax wat natuurlijk een fantastisch budget heeft maar wel ‘even’ een nieuw elftal gesmeed moet worden.
Mijn cluppie, afscheid rvp en gio was teleurstellend maar past goed in het seizoen. Voor volgend seizoen weet je ook dat de kans op een kampioenschap niet byzonder groot is. Maar het zou iig een begin zijn als er weer wat leuker voetbal te zien is. En als je minder laat liggen vs de kleinere clubs. Heb er vrede mee als we niet meekunnen met ajax en psv en zelfs een misstap tegen az en vitesse kan gebeuren maar de rest zou zelfs in onze situatie gewoon niet mogen gebeuren.
En tuurlijk iedereen maakt af en toe fouten het zijn mensen geen robots, maar dit seizoen was het iets meer dan me lief is.
De 6-2 was wel genieten. Maar had het graag ingeruild voor eindigen ergens op 75-80 punten ofzo...ach ja met deze selectie en coach is dat simpelweg niet realistisch.
Verder benieuwd naar Jaap. Vooraf niet al te veel vertrouwen maar benieuwd wat hij gaat doen en iig blij dat het geen Advocaat is geworden.
10 second ninja DONE
PSV krijgt vast een stuk minder van die 40 miljoen, tenminste als je de berichten mocht geloven toen bij de aankoop van Lozano, zou gaan om een aardig percentage. Maar nog steeds wel een leuk centje voor aankopentweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Lozano vertrekt toch voor 40 miljoen? Ik verwacht dat PSV daar wel weer een aantal pareltjes voor terug haalt uit Zuid-Amerika en volgend seizoen gewoon weer meestrijd voor de titel hoor.
Ik moet het zien, die is geen schim meer van de Lozano op het WK en ook nog eens flink geblesseerd. Zelfs als er 30+ miljoen op tafel komt houdt PSV er ook nog maar een klein deel van over.tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:59:
Uitspraken over de titelkansen lijkt mij een beetje voorbarig.
Als ik hem was, was ik er vandoor gegaan. Er is vast een mooie club die hem wil hebben. Hij heeft de halve finale CL + de dubbel gepakt. Daar ga je gewoon niet meer overheen.Martinusz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:16:
Ik hoop dat Ten Hag blijft
Door de voordeur naar buiten en de heldenstatus behouden, ik had het wel geweten.
Had samenvatting nog niet gezien. Die keeper van Willem II pakt bij elke goal eerst de bal, waarna een Emmen speler hem alsnog inschiet. Lekker meegedacht door zijn verdediging...Vos schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:58:
Was een mooi feestje gisteravond in Emmen! Trots op mijn cluppieWas een prachtige zondag
![]()
https://twitter.com/FC_Emmen/status/1127835290578632704
[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 13-05-2019 11:20 ]
Tja, het blijft een lastige keuze. De Boer had ook een heldenstatus toen ie wegging bij Ajax met een hoop titels op zak. Nu heeft hij in het buitenland een paar verkeerde keuzes gemaakt en zou hij er niets meer van kunnen als trainer.PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Als ik hem was, was ik er vandoor gegaan. Er is vast een mooie club die hem wil hebben. Hij heeft de halve finale CL + de dubbel gepakt. Daar ga je gewoon niet meer overheen.
Door de voordeur naar buiten en de heldenstatus behouden, ik had het wel geweten.
Als Ajax de CL had gewonnen was Ten Hag gelijk kandidaat nr 1 om de nieuwe trainer van Barca te worden.
Kortom: de waan van de dag regeert.
Helemaal mee eens. De prestatie evenaren of verbeteren is erg lastig.PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Als ik hem was, was ik er vandoor gegaan. Er is vast een mooie club die hem wil hebben. Hij heeft de halve finale CL + de dubbel gepakt. Daar ga je gewoon niet meer overheen.
Alleen hoop ik niet dat het gebeurd. Het zou fijn zijn als Ten Hag het 'goede' voorbeeld geeft en het team redelijk bij elkaar blijft. Maar de kans dat er opnieuw gebouwd moet worden, is vrij groot.
Wat vindt de voorzitter van de Erik Ten Hag fanclub eigenlijk? @Typhone
[ Voor 5% gewijzigd door Curva op 13-05-2019 11:25 ]
Ik versta die man al niet als hij Nederlands probeert te spreken. Benieuwd hoe die in het Spaans klinkttweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Als Ajax de CL had gewonnen was Ten Hag gelijk kandidaat nr 1 om de nieuwe trainer van Barca te worden.
alles kan off-topic
Tuurlijk welPWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:17:
[...]
[....]
Johan Fruit schaal
KNVB Beker
Landskampioen
Weer minstens halve finale CL
Kans dat PSV nog landskampioen word is nog wel groter dan dit , maar je kunt er wel voor gaan toch
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik hoop dat Ten Hag blijft voor de rust. Ik zou wel héél graag willen weten wat het plan is met de jeugd.Curva schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:24:
[...]
Helemaal mee eens. De prestatie evenaren of verbeteren is erg lastig.
Alleen hoop ik niet dat het gebeurd. Het zou fijn zijn als Ten Hag het 'goede' voorbeeld geeft en het team redelijk bij elkaar blijft. Maar de kans dat er opnieuw gebouwd moet worden, is vrij groot.
Wat vindt de voorzitter van de Erik Ten Hag fanclub eigenlijk? @Typhone
Plek 8 geeft ook recht op de play-offs omdat Ajax de beker heeft gewonnen.Curva schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:30:
Ik heb het idee dat de laatste speelronde wel eens spannender is geweest de laatste jaren. De wedstrijd van Ajax en PSV zijn belangrijk, al is de kans dat PSV kampioen wordt zeer klein. Daarbij moet Heracles wel winnen om 7e te blijven, wat weer recht geeft op een play-off plek. De wedstrijd tussen Emmen en Groningen kan dan nog interessant zijn, want Groningen zal moeten winnen om kans te maken op de 7e plek. Doelsaldo van Groningen is wel beter. Verder kunnen De Graafschap en Excelsior nog stuivertje wisselen, maar levert het hen niks op. Na-competitie moeten ze toch spelen.
Edit: volgens mij klopt dit niet.Soccerway geeft foutieve kleuren aan wie voor de Play-offs gaat en wie direct de voorronde EL in gaat.
Heracles is dan ook al zeker van plaatsing en Groningen heeft aan een kleine nederlaag genoeg als Willem II niet wint bij ADO.
Lijkt nu beter te gaan bij Atlanta United na een bagger start. 5 overwinningen nu. Denk dat die club er goed aan heeft gedaan niet in paniek te raken. Ik gun de Boer wel een beetje een weg terug om hoog als trainer na de drama's bij Inter en Crystal Palace.tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Tja, het blijft een lastige keuze. De Boer had ook een heldenstatus toen ie wegging bij Ajax met een hoop titels op zak. Nu heeft hij in het buitenland een paar verkeerde keuzes gemaakt en zou hij er niets meer van kunnen als trainer.
Kortom: de waan van de dag regeert.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Of ik er nog kom? Zekers, woensdagavond een diner en aansluitend kijken hoe een officieus kampioenschap verzilverd wordt tot een officieel kampioenschapOuterspace schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:37:
@Han Jij komt nog wel eens op de Vijverberg, heb je een kaartje voor mij?
En nee, helaas, dergelijke kaarten kan ik niet regelen/weggeven anders dan zelf niet gaan. En dan nog, dan gaat er een andere bobo in mijn plaats. Benieuwd of ik deze editie zonder ruzie met Sjaakie door kom, denk het wel, hij zal wel beter geluimd zijn dan twee jaar geleden
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als ik Ten Hag was zou overigens ik zeker vertrekken, hij mag dan de dubbel gepakt hebben maar ik vind hem tactisch gewoon een zwakke coach. Elke keer als hij gaat wisselen dan doet hij iets geks en loopt het spel voor geen meter meer. Als je ziet dat er belangrijke spelers bij Ajax gaan vertrekken zie ik hem geen goed elftal in een korte tijd opbouwen. Nu je kansen pakken als trainer want zodra het nieuwe seizoen begint is iedereen weer vergeten wat je betekend hebt als je een paar keer punten laat liggen. Ook kan je een zware CL voorronde hebben waardoor je niet eens CL speelt dat seizoen.
Overigens vind ik wel dat PSV dit seizoen echt heeft weggegeven waar ze op een gegeven moment nog op 6 punten los stonden met nog een wedstrijd te spelen. Geluk was toen dat Ajax ook niet top speelde, anders was het al eerder beslist geweest. Dat Ajax de eerste seizoens helft slecht speelde is ook iedereen vergeten.
Ben ook wel benieuwd hoe PSV gaat spelen woensdag, gaan ze nog een poging doen met een heel aanvallende basis of geloven ze het wel?
[ Voor 24% gewijzigd door GrooV op 13-05-2019 14:11 ]
PSV heeft met name in de defensie problemen, scoren en domineren lukte tot nog toe (althans grotendeels) vrij aardig.ph4ge schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:44:
[...]
PSV moet uitkijken dat het niet dezelfde fout maakt als Feyenoord door niet op tijd te verversen en spelers te verkopen op het moment dat ze op de top van hun kunnen zijn. Ik verwacht best wat mutaties bij PSV. Feyenoord zullen we volgend seizoen helemaal niet herkennen, want ik denk dat er in elke linie ten minste 2 spelers zullen vertrekken.
Af en toe vraag ik me echt af waarom Van Bommel bepaalde keuzes maakt, zoals spelen met 3 controleurs, etc. Dat verwijt - denk ik - elke PSV-fan hem. Hij heeft een prima selectie.
PSV moest het altijd hebben van snelle, behendige en vooral doeltreffende spelers. Bergwijn heeft hel an sinds pakweg februari niet (meer), en De Jong op het middenveld zetten is waanzin.
Qua noodzaak (zonder vertrekkende spelers): PSV moet er 2 centrale verdedigers bij hebben, minstens 1 creatieve middenvelder, en iemand die goed achter de spits kan spelen.
Lammers terughalen, zodat je met 2 pure spitsen kunt spelen, of Lammers op 10, waarbij hij ook stand-in is voor de Jong.
Als Zoet blijft, de twee keepers (dus Zoet en Unnerstall) samen laten strijden om de 1e plek.
En stoppen met dat vreemde, zwalkende spel van de laatste pakweg 12 wedstrijden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Lozano mag van mij voor een leuk bedrag weg, het zelfde als Perreiro. Midden/Zuid Amerikaanse gif lijkt toch uitgewerkt te zijn.
Tot aan de winterstop ging die quote niet op. Na de winterstop 'niet helemaal':Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:18:
[...]
PSV heeft met name in de defensie problemen, scoren en domineren lukte tot nog toe (althans grotendeels) vrij aardig.
Winterstop Ajax en PSV beide 60 voor en 8 tegen.
Stand nu (vandaag): Ajax 111 voor en 30 (!!!) tegen, PSV 95 voor en 24 tegen.
Allebei dus veel meer goals tegen maar PSV er weliswaar 6 minder en veel minder scherp voor de goal. Ik zou die Unnerstall wel eens willen zien op goal bij PSV. Jeroen Zoet kreeg van zijn laatste 9 schoten tegen er 6 om zijn oren.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 13-05-2019 14:47 ]
Je weet dat PSV de minst gepasseerde verdediging heeft?Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:18:
PSV heeft met name in de defensie problemen, scoren en domineren lukte tot nog toe (althans grotendeels) vrij aardig.
Dat doet hij juist vanwege de verdediging.Af en toe vraag ik me echt af waarom Van Bommel bepaalde keuzes maakt, zoals spelen met 3 controleurs, etc.
Schwaab en Viergever zijn betrouwbaar en degelijk, maar PSV mist daar een topper. Iemand die uitstekend kan verdedigen, iets met een bal kan en ook snelheid heeft. Een speler als Alvarez bijvoorbeeld.
Maar om die verdediging te ontlasten speelt Van Bommel bijna altijd met 2 controleurs op het middenveld.
Wat in de 1e seizoenshelft geweldig werkte in de thuiswedstrijden, in de uitwedstrijden werkte het goed genoeg. Na de winterstop begon het echter te haperen. Mede doordat spelers als Dumfries, Angelino, Rosario en Bergwijn te maken kregen met een mindere vorm, wat vrij logisch is aangezien ze nog jong zijn en dit hun 1e seizoen is als basisspeler bij PSV.
En toen ging het systeem met 2 controleurs ook tegen PSV werken, het spel werd stroperig en traag. PSV kreeg moeite met het creëren en het afmaken van kansen, waarbij zo ongeveer elke kans voor de tegenstander ineens een tegendoelpunt opleverde.
Hopelijk heeft Van Bommel hiervan geleerd en durft hij het volgend seizoen (met een topper achterin erbij) wel aan om Guti als basisspeler te gebruiken, dat maakt nogal wat verschil. Helemaal als Pereiro verkocht kan worden en daarvoor een stabieler presterende nummer 10 gehaald wordt.
Een box-to-box speler kan PSV ook wel gebruiken, al is Lonwijk weer volledig fit en speelt hij prima op die positie bij Jong PSV. Die zou PSV kunnen laten doorstromen.
Als Luuk blijft kan Lammers nog beter een jaar verhuurd worden.Lammers terughalen, zodat je met 2 pure spitsen kunt spelen, of Lammers op 10, waarbij hij ook stand-in is voor de Jong.
Hij speelde in de jeugd bij PSV trouwens op 10, waar hij het niet ging redden. Toen hij in de spits werd gezet bleek hij wel goed genoeg, dat lijkt me voor hem ook duidelijk de beste positie.
Odegaard zie ik eigenlijk alleen als een versterking bij Ajax, misschien Isak een kans geven en voor de rest heb ik geen idee wie je bij Ajax erbij zou willen hebben van de overige 17 clubs.
Ik hoop dat Per Schuurs komen seizoen een basisplaats weet te veroveren. En ik hoop dat we verlost worden van Lamprou, Kristensen, Labyad, Bandé, Dolberg en Cerny. En als er nog een club komt die 20 miljoen voor Veltman betaald, strik erom.
Met Bande en Veltman ben ik het niet eens. Bande is geblesseerd geweest, volgens mij nu nog steeds. Dat is gewoon dikke pech en verdient nog een kans. Veltman vind ik gewoon een goede speler. Geen uitblinker, misschien in irriteren, maar een degelijke verdediger. Met het wegvallen van De Ligt en Magallan die nog niet helemaal uit de verf komt, is de spoeling achterin vrij krap.loewie1984 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:09:
Maaruh, welke pareltjes uit de eredivisie gaan we oppikken?
Odegaard zie ik eigenlijk alleen als een versterking bij Ajax, misschien Isak een kans geven en voor de rest heb ik geen idee wie je bij Ajax erbij zou willen hebben van de overige 17 clubs.
Ik hoop dat Per Schuurs komen seizoen een basisplaats weet te veroveren. En ik hoop dat we verlost worden van Lamprou, Kristensen, Labyad, Bandé, Dolberg en Cerny. En als er nog een club komt die 20 miljoen voor Veltman betaald, strik erom.
En Veltman zeurt niet over het feit dat ie niet speelt. Hij was notabene aanvoerder. Dat vind ik heel wat waard.
[ Voor 5% gewijzigd door Curva op 13-05-2019 15:13 ]
De winnende coach heeft altijd gelijk. Als hij van Tottenham had gewonnen, vindt iedereen hem briljant.GrooV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:58:
Als ik Ten Hag was zou overigens ik zeker vertrekken, hij mag dan de dubbel gepakt hebben maar ik vind hem tactisch gewoon een zwakke coach. Elke keer als hij gaat wisselen dan doet hij iets geks en loopt het spel voor geen meter meer.
Nu lukte het net niet en is hij een tactisch zwakke coach. Je begrijpt toch zelf ook wel dat de scheiding tussen hero en zero flinterdun is als coach. Deze 'tactisch zwakke' coach heeft Ajax wel mooi 2 prijzen bezorgd...
Ze spelen thuis, dus ik kijk er niet gek van op als PSV met 5-0 wint. Het zal niet genoeg zijn, maar toch.Ben ook wel benieuwd hoe PSV gaat spelen woensdag, gaan ze nog een poging doen met een heel aanvallende basis of geloven ze het wel?
Nee hoor, dit is mijn mening al het hele seizoen, ook voor de wedstrijd tegen Tottenham. Ik denk eerder dat de spelers de prijs hebben bezorgd en dat Ten Hag meer naar ze is gaan luisteren.tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:13:
[...]
De winnende coach heeft altijd gelijk. Als hij van Tottenham had gewonnen, vindt iedereen hem briljant.
Nu lukte het net niet en is hij een tactisch zwakke coach. Je begrijpt toch zelf ook wel dat de scheiding tussen hero en zero flinterdun is als coach. Deze 'tactisch zwakke' coach heeft Ajax wel mooi 2 prijzen bezorgd...
[...]
Ze spelen thuis, dus ik kijk er niet gek van op als PSV met 5-0 wint. Het zal niet genoeg zijn, maar toch.
Let maar op, mocht ten hag blijven en er gaan een hoop spelers weg dan gaat het even duren voordat het loopt komend seizoen
[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 13-05-2019 15:24 ]
Ik denk dat Ten Hag net als Gio 2 jaar geleden er knapt in is geslaagd om een team neer te zetten en iedereen scherp en fit te houden, maar gewoon minder in staat is om iets aan te passen als dat nodig is. Wat dat aan gaat is het voor Ajax ook maar goed geweest dat er geen noemenswaardige blessures of schorsingen waren dit seizoen.GrooV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Nee hoor, dit is mijn mening al het hele seizoen, ook voor de wedstrijd tegen Tottenham. Ik denk eerder dat de spelers de prijs hebben bezorgd en dat Ten Hag meer naar ze is gaan luisteren
Uiteindelijk zijn het altijd de spelers die het moeten doenGrooV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Nee hoor, dit is mijn mening al het hele seizoen, ook voor de wedstrijd tegen Tottenham. Ik denk eerder dat de spelers de prijs hebben bezorgd en dat Ten Hag meer naar ze is gaan luisteren.
Let maar op, mocht ten hag blijven en er gaan een hoop spelers weg dan gaat het even duren voordat het loopt komend seizoen
Idd heel erg benieuwd naar Jaapie, ook omdat ook Ajax interesse in hem had getoond enige maanden geleden.[b]Sagat in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3"
Verder benieuwd naar Jaap. Vooraf niet al te veel vertrouwen maar benieuwd wat hij gaat doen en iig blij dat het geen Advocaat is geworden.
Denk wel dat hij met zijn status en fysiek de hele groep misschien weer kan motiveren en deze spelers meer laten zien dan dit seizoen want dat was echt schandalig slecht .
Het is misschien je mening, maar voor al zijn wissels in de CL wedstrijden is wat te zeggen. Ik heb tot op heden geen uitleg van je gezien waarom de wissels zo slecht zijn. Je had uit mijn hoofd kritiek op:GrooV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Nee hoor, dit is mijn mening al het hele seizoen, ook voor de wedstrijd tegen Tottenham. Ik denk eerder dat de spelers de prijs hebben bezorgd en dat Ten Hag meer naar ze is gaan luisteren.
- Dolberg ipv Huntelaar, terwijl iedere voetballer snapt dat Huntelaar tegen de Spurs zelfmoord is
- Mazraoui op het middenveld, terwijl dat goed uitpakte tegen de 4-4-2 waarbij VI (iets te positief) uitlegde waarom
- Magallan erin, iets wat 50 % van de (top)coaches zouden doen. Zeker omdat hij gokte op de wisselwerking Blind/Magallan om Llorente te bestrijden. Dat Llorente de beste wedstrijd uit zijn carriere speelde is vervelend, want daar valt sowieso de 2-3 uit en zorgde er voor dat de wedstrijd kantelde door de manier waarop Spurs ging spelen.
Geef eens aan, vanuit een voetballend oogpunt, waarom Ten Hag tactisch zo zwak is? Vergeet niet dat de bank beperkt is bij Ajax. De aanpassing om de speelwijze van Spurs (maar bijvoorbeeld ook van Man Utd. in de EL finale) is er simpelweg niet. Zo'n team is Ajax niet.
Je laatste uitspraak is natuurlijk een open deur, zelfs Guardiola had tijd en 300 miljoen nodig voordat City ging lopen.
[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2019 16:23 ]
K to the KillaZ
[ Voor 82% gewijzigd door Vos op 13-05-2019 16:35 ]
Zeker.Baseman77 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:51:
Feli Ajacieden, helaas, maar wel de terechte winnaar
Na zo'n knap CL-seizoen (waarin het bepaald niet tegenzat), knap de voorsprong ingelopen, en zelf geconsolideerd.
Daarin zat het ook bepaald niet tegen.
Die penalty gisteren... vederlicht gegeven.
Zeker, maar aangezien de het scoreverloop inmiddels alweer een tijdje tegenzit, heb ik liever 0 tegendoelpunten.[...]
Je weet dat PSV de minst gepasseerde verdediging heeft?
PSV zou met zoveel jong talent rekening hebben moeten houden met 'mindere' of 'wisselvallige' vorm, iets dat bij wat meer bezadigde spelers vaak veel minder een rol speelt.[...]
Dat doet hij juist vanwege de verdediging.
Schwaab en Viergever zijn betrouwbaar en degelijk, maar PSV mist daar een topper. Iemand die uitstekend kan verdedigen, iets met een bal kan en ook snelheid heeft. Een speler als Alvarez bijvoorbeeld.
Maar om die verdediging te ontlasten speelt Van Bommel bijna altijd met 2 controleurs op het middenveld.
Wat in de 1e seizoenshelft geweldig werkte in de thuiswedstrijden, in de uitwedstrijden werkte het goed genoeg. Na de winterstop begon het echter te haperen. Mede doordat spelers als Dumfries, Angelino, Rosario en Bergwijn te maken kregen met een mindere vorm, wat vrij logisch is aangezien ze nog jong zijn en dit hun 1e seizoen is als basisspeler bij PSV.
En toen ging het systeem met 2 controleurs ook tegen PSV werken, het spel werd stroperig en traag. PSV kreeg moeite met het creëren en het afmaken van kansen, waarbij zo ongeveer elke kans voor de tegenstander ineens een tegendoelpunt opleverde.
Hopelijk heeft Van Bommel hiervan geleerd en durft hij het volgend seizoen (met een topper achterin erbij) wel aan om Guti als basisspeler te gebruiken, dat maakt nogal wat verschil. Helemaal als Pereiro verkocht kan worden en daarvoor een stabieler presterende nummer 10 gehaald wordt.
Een box-to-box speler kan PSV ook wel gebruiken, al is Lonwijk weer volledig fit en speelt hij prima op die positie bij Jong PSV. Die zou PSV kunnen laten doorstromen.
Ik zie dat zelf als 'leerproces' voor de 'jonge coach', maar ik hoop wel dat hij er flink wat van heeft opgestoken.
Voor Luuk is er geen echte stand-in, zolang die er niet is, zou ik hem terughalen... mede omdat de vorm van Bergwijn nogal wisselvallig is.[...]
Als Luuk blijft kan Lammers nog beter een jaar verhuurd worden.
Hij speelde in de jeugd bij PSV trouwens op 10, waar hij het niet ging redden. Toen hij in de spits werd gezet bleek hij wel goed genoeg, dat lijkt me voor hem ook duidelijk de beste positie.
Verder grotendeels eens met je verhaal.
@Baseman77 Het team mist nog een 'type Van Bommel'.
Helemaal mee eens.tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:13:
[...]
De winnende coach heeft altijd gelijk. Als hij van Tottenham had gewonnen, vindt iedereen hem briljant.
Als je zag hoeveel moeite (een toen nog zeer sterk spelend) PSV had met Tottenham, en het ook wel een dubbeltje op zijn kant was, waren de verwachtingen bij Ajax inmiddels misschien iets te hoog gespannen... ook een dubbeltje op zijn kant, maar Tottenham heeft ook echt wel flink wat laten zien in de CL.
Iets te vroeg gejuicht, net zoals de PSV-supporters in het stadion bij AZ.
Ja, het lijkt mij ook daar niet echt een verrassing als PSV het laat liggen, maar ik verwacht op zich wel dat ze die winnen.[...]
Ze spelen thuis, dus ik kijk er niet gek van op als PSV met 5-0 wint. Het zal niet genoeg zijn, maar toch.
[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2019 17:33 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nu stond Dolberg er tegen Tottenham, vertel me nu eens wat Dolberg goed deed?KillaZ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:16:
[...]
Het is misschien je mening, maar voor al zijn wissels in de CL wedstrijden is wat te zeggen. Ik heb tot op heden geen uitleg van je gezien waarom de wissels zo slecht zijn. Je had uit mijn hoofd kritiek op:
- Dolberg ipv Huntelaar, terwijl iedere voetballer snapt dat Huntelaar tegen de Spurs zelfmoord is
- Mazraoui op het middenveld, terwijl dat goed uitpakte tegen de 4-4-2 waarbij VI (iets te positief) uitlegde waarom
- Magallan erin, iets wat 50 % van de (top)coaches zouden doen. Zeker omdat hij gokte op de wisselwerking Blind/Magallan om Llorente te bestrijden. Dat Llorente de beste wedstrijd uit zijn carriere speelde is vervelend, want daar valt sowieso de 2-3 uit en zorgde er voor dat de wedstrijd kantelde door de manier waarop Spurs ging spelen.
Had Huntelaar het slechter gedaan (of überhaupt kunnen doen) dan Dolberg? 100% zeker niet.
Had Schöne eerder gewisseld moeten worden of niet in de basis moeten staan? 100%, betrokken bij de eerste twee tegendoelpunten en hij kon het niveau (<-- Nog één keertje @Tomba) absoluut niet aan.
Had Neres in de al besliste bekerfinale (bij een 0 - 2 tussenstand) moeten invallen ten koste van de halve finale in de CL? Lijkt me niet, en dat was ook niet de eerste keer dat Ten Hag gokte met kwakkelende spelers.
Mazraoui was wel goed.
Voor de winterstop;Geef eens aan, vanuit een voetballend oogpunt, waarom Ten Hag tactisch zo zwak is? Vergeet niet dat de bank beperkt is bij Ajax. De aanpassing om de speelwijze van Spurs (maar bijvoorbeeld ook van Man Utd. in de EL finale)(irrelevant, ander team en coach) is er simpelweg niet. Zo'n team is Ajax niet.
- Heracles thuis (spelers rust geven) en PSV uit (o.a. Frenkie in de verdediging ...).
Na de winterstop;
Heerenveen thuis (3-1 voorsprong weggeven), Feyenoord (beschamende 6 -2) en Heracles uit (Donny eruit Labyad erin ...).
Een open deur sluiten met een open deur?Je laatste uitspraak is natuurlijk een open deur, zelfs Guardiola had tijd en 300 miljoen nodig voordat City ging lopen.
Elke club heeft tijd en (veel) geld nodig ...
Dit topic is gesloten.
![]()