Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.178 views

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02
Ziyech en Mazraoui zijn geen moslims, het zijn Joden :P

Nee serieus, of het meespeelt weet ik niet, Ziyech liep toch aardig hard in de eerste helft.
Zou 'm er bijna van verdenken dat hij als sportman de sport op de eerste plaats heeft gezet en toch gewoon een bord pasta heeft gegeten. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste wedstrijd in zijn carriere, vasten kan altijd nog.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 21:54
Wat ongelofelijk zuur dit.
Dit doet pijn. Wij zijn Trots. Het zal even duren voordat ze dat ook gaan zien.
Nu nog 2 potjes winnen om van het seizoen nog een 9 te maken. Zonder kampioenschap zal het toch een 7a8 worden. Ben benieuwd hoe ze dit op gaan pakken naar zondag.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 15:09
Badend in het zweet wordt ik wakker. 2-3 tegen de Spurs.... Heb ik gedroomd? Of was het een nachtmerrie? Ik draai me om en kijk op m'n mobiel, 9 mei. F*ck, de dag na 8 mei, de halve finale... Mijn nachtmerrie is realiteit, in de aller aller aller laatste seconde een finaleplaats weggeven. Hoe is het toch mogelijk?! Ik denk dat ik dit over een jaar nog niet snap. Wat ik wel weet, is dat ik deze wedstrijd niet snel of zelfs nooit meer zal terugkijken.

De _halve_ _finale_ Champions League. Als iemand dit in augustus tegen mij had gezegd, had ik hem voor gek verklaard. Ik ben onwijs trots op onze boys! Maanden lang onmogelijke prestaties leveren. De mannen op 't veld: ze hebben gestreden als leeuwen, soms een foutje hier en daar, soms een gelukje. Maar ook op de tribune. De support was van ongekend hoog niveau, elke keer weer.

Helaas mocht het allemaal niet baten en staan we Europees met lege handen.

Maar...... de trotsheid zal overheersen.

PSN: Curvaa_

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
CryptoNL schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 02:28:
Het is zo ontzettend zonde en onnodig. Het hele elftal stond veel en veel te hoog bij een 2-0 voorsprong! Mazraoui speelde overigens ontzettend slecht, maar zo hoog staan kan echt niet. Daar kwam de 2-1 en ook de 2-2 uit. Wel ontzettende pech natuurlijk met 2 x paal etc etc maar goed.
Toen Mazraoui naar het middenveld ging kantelde het spelbeeld wel weer een beetje in het voordeel van Ajax, al was Spurs nog steeds sterker. Zo slecht vond ik hem niet, ik vond bijv. Dolberg veel slechter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14
wisselwerking schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:46:
[...]

Waarom? Omdat ze terecht van Ajax hebben gewonnen. Ik hoop op een mooie finale waar je als objectieve voetbal liefhebber van kan genieten.
Eh zie mijn avatar :?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
Curva schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:55:
Badend in het zweet wordt ik wakker. 2-3 tegen de Spurs.... Heb ik gedroomd? Of was het een nachtmerrie? Ik draai me om en kijk op m'n mobiel, 9 mei. F*ck, de dag na 8 mei, de halve finale... Mijn nachtmerrie is realiteit, in de aller aller aller laatste seconde een finaleplaats weggeven. Hoe is het toch mogelijk?! Ik denk dat ik dit over een jaar nog niet snap. Wat ik wel weet, is dat ik deze wedstrijd niet snel of zelfs nooit meer zal terugkijken.

De _halve_ _finale_ Champions League. Als iemand dit in augustus tegen mij had gezegd, had ik hem voor gek verklaard. Ik ben onwijs trots op onze boys! Maanden lang onmogelijke prestaties leveren. De mannen op 't veld: ze hebben gestreden als leeuwen, soms een foutje hier en daar, soms een gelukje. Maar ook op de tribune. De support was van ongekend hoog niveau, elke keer weer.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:44:
In hoeverre speelt Ramadan mee?
Ik vind het redelijk bizar, vanaf 4 uur niet meer eten heel de dag en dan een hele wedstrijd spelen.
Ik snap dat Ajax niet in zo’n luxe positie zit, maar eigenlijk moet je ze niet opstellen.
Ramadan is niet zo'n hele grote factor, ze mogen van 21:00 tot 04:00 eten en dat is dan gewoon gelijk aan intermittent fasting met het verschil dat je niet mag drinken.
Regels zijn overigens zo streng als je ze zelf maakt, als je "skipt" dan moet je dag(en) inhalen.

Ik zeg niet dat het niets uitmaakt maar desastreuze mentale en fysieke gevolgen heeft het ook niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:55

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:55:

Lawaai gisteren was harder dan 15 mei 2011. Ik had niet gedacht dat dat ooit overtroffen kon worden. Respect.

Verwijderd

Niet alle mensen leven in een wereld waar je als fan van 1 ploeg automagisch (en vrij kinderachtig) haat en nijd predikt voor een andere ploeg.

• KillaZ
  • Laatst online: 13:31
GrooV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:44:
[...]

Slechte wissels dus, dit had gewoon je basis moeten zijn!
Je leest half, die ruimtes komen er pas nadat Llorente speelt, maar goed, lees vooral wat in je plaatje past ;)

K to the KillaZ

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Wat een k*tnacht was dit, ik kwam maar niet in slaap. Heb de tweede helft wel 3 keer voorbij zien komen.

Natuurlijk is het hele CL seizoen een top prestatie geweest, maar de vieze nasmaak blijft. We mogen wel kritisch zijn op de 2e helft, Ajax was echt zoooo dichtbij. Helaas bleken sommigen toch mensen ipv machines ;)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 19:14

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:56:
Was wel weer leuk, nu maffen want de wekker gaat morgen vroeg en “ziek” melden is geen optie :P
Nou ja, ik kan mij nu wel voorstellen dat mensen er nu ziek van zijn...poeh :/

Ik heb vrij weinig met clubvoetbal maar dit is wel zuur hoor voor de fans van Ajax. Ik had ze die plek gegund in de finale maar men mag ook terugkijken op een mooie rit in de CL. Voor de neutrale kijker heb ik in ieder geval leuke wedstrijden gezien :Y

Strava

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:41:
Wat een k*tnacht was dit, ik kwam maar niet in slaap. Heb de tweede helft wel 3 keer voorbij zien komen.

Natuurlijk is het hele CL seizoen een top prestatie geweest, maar de vieze nasmaak blijft. We mogen wel kritisch zijn op de 2e helft, Ajax was echt zoooo dichtbij. Helaas bleken sommigen toch mensen ipv machines ;)
Idem, heb echt nauwelijks geslapen. Wat hazeslaapjes van steeds een half uurtje tussen 1 en 6. Zo erg heb ik het nog nooit gehad na een verloren wedstrijd. Dat komt ook vooral doordat het in de laatste seconde gebeurde. Als de 2-3 nou in de 80ste minuut was gevallen had ik het denk ik beter kunnen handelen. Ik droomde in 1 van de hazeslaapjes een rare analogie (vraag niet hoe ik dat voor elkaar kreeg haha) dat ik in een vliegtuig zat naast piloot Blind en we veilig leken te landen, maar na touchdown zakte de neus door zijn wielen. Voordeel bij deze droom was dat ik nadat het vliegtuig tot stilstand kwam ik in ieder geval kon meehelpen te kijken of de inzittenden (spelers) ok waren :'( wat een rare droom.

ik ben nog steeds zeer zuur over het verloop en het resultaat van de wedstrijd. Ik kan teleurstelling ook niet omzetten in trots, omdat die gewoon naast elkaar kunnen bestaan bij mij.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:59:
5 minuten was gewoon teveel. Geen blessure geweest.
Dit. Tuurlijk, Ajax heeft het volledig aan zichzelf te danken, maar hier begreep ik niets van. Er heeft niemand langer dan een halve minuut op de grond gelegen. 5 minuten is vrij uitzonderlijk, dan moet er echt wel wat gebeurt zijn. Iemand een idee waar dit vandaan kwam?

• KillaZ
  • Laatst online: 13:31
1 voordeel: ik zie alderweireld nu wel terug komen ;)

K to the KillaZ

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

renegrunn schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:05:
[...]

Dit. Tuurlijk, Ajax heeft het volledig aan zichzelf te danken, maar hier begreep ik niets van. Er heeft niemand langer dan een halve minuut op de grond gelegen. 5 minuten is vrij uitzonderlijk, dan moet er echt wel wat gebeurt zijn. Iemand een idee waar dit vandaan kwam?
Onana?

Steam ID = Ackerfiets

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
[...]

Het ellelange tijdrekken dat na de 2-2 begon?
Dat en de uitsluitend defensieve wissels is wat in mijn ogen Ajax de kop heeft gekost. Dit hoort niet bij hun spel, en dan geef je de tegenstanders simpelweg de mogelijkheid daar veel te makkelijk gebruik van te maken.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Heeft Onana in z'n eentje 5 minuten lopen vertragen? Zou kunnen, maar lijkt me sterk..

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
renegrunn schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Heeft Onana in z'n eentje 5 minuten lopen vertragen? Zou kunnen, maar lijkt me sterk..
Nee, maar wel 2 minuten. 3 minuten voor de wissels (30s per wissel) en 2 minuten voor Onana.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
P.O. Box schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:53:
[...]

Idem, heb echt nauwelijks geslapen. Wat hazeslaapjes van steeds een half uurtje tussen 1 en 6. Zo erg heb ik het nog nooit gehad na een verloren wedstrijd. Dat komt ook vooral doordat het in de laatste seconde gebeurde. Als de 2-3 nou in de 80ste minuut was gevallen had ik het denk ik beter kunnen handelen.
Precies dit.... Erger dan dit kan gewoon niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

ephymerous schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:59:
[...]

Afijn, ik kan het makkelijk relativeren. Morgenvroeg een echo en dan zien we hopelijk een Ajacied in spe O+
Niet te vroeg juichen he.. Een bevriende ajaxcied van me kreeg de schrik van zijn leven toen zijn zoon zei: "Pap, ik ben voor Feyenoord".. En dat is hij nog steeds :+

Succes straks :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 08:50

amahusu

taking over the world!

Driessen en Silooy voor de wedstrijd over Lucas Moura: https://twitter.com/oldha...kQqCaUbKUs7_tSBCfLJIOey1Q

tsja, ik wil niet alle ajacieden over 1 kam scheren, maar er waren er een hoop bij die dachten dat het al een gelopen koers was en m.i. Spurs flink hebben onderschat.

Voor alle talenten die ajax waarschijnlijk gaan verlaten is het een wijze les geweest. Ik denk dat ze achteraf in het laatste halfuur tot het fluitsignaal meer hebben geleerd dan in een heel seizoen eredivisie. Ze zullen zich nooit meer zo het kaas van het brood laten eten, bv de Ligt zal het wel nalaten om bij een 2-0 voorsprong in de laatste 10 minuten nog mee naar voren te komen

[ Voor 29% gewijzigd door amahusu op 09-05-2019 09:36 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dvdkiwi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:49:
Ziyech en Mazraoui zijn geen moslims, het zijn Joden :P

Nee serieus, of het meespeelt weet ik niet, Ziyech liep toch aardig hard in de eerste helft.
Zou 'm er bijna van verdenken dat hij als sportman de sport op de eerste plaats heeft gezet en toch gewoon een bord pasta heeft gegeten. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste wedstrijd in zijn carriere, vasten kan altijd nog.
Ergens zou ik het wel logisch vinden dat een club het zou verplichten. Het is wel topsport en er hangt veel vanaf... Ze krijgen ook zat betaald...

Een hele dag niet eten kan niet anders dan impact hebben...
Bad Brains schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Ramadan is niet zo'n hele grote factor, ze mogen van 21:00 tot 04:00 eten en dat is dan gewoon gelijk aan intermittent fasting met het verschil dat je niet mag drinken.
Regels zijn overigens zo streng als je ze zelf maakt, als je "skipt" dan moet je dag(en) inhalen.

Ik zeg niet dat het niets uitmaakt maar desastreuze mentale en fysieke gevolgen heeft het ook niet.
Okee duidelijk. Ik vond het bizar dat een club dit toestaat bij zo'n grote wedstrijd. Maar goed als het weinig impact heeft...
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:36:
[...]

Niet alle mensen leven in een wereld waar je als fan van 1 ploeg automagisch (en vrij kinderachtig) haat en nijd predikt voor een andere ploeg.
Ik snap dat ook nooit, die totalitaire gedachtegang. Dat rellen ook daarna. Doe normaal!

Youtube: DashcamNL

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:41:

Ik heb wel 100x die klok gezien:
94min56 sec en die bal die in de hoek vliegt naast Onana...

ZzzzZzZzZz :Z

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 13:52
[...]

2 goals met var check. Wissels. Tijdrekken. Op zuivere speeltijd was het wel meer dan 5 minuten geweest.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die VAR gaat overigens een commerciële rol krijgen. Gratis reclame voor bedrijven wanneer het bordje 'VAR-check' getoond wordt tijdens grote wedstrijden. Nog meer inkomsten uit de CL :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 09-05-2019 08:40 ]

Verwijderd

chimera2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:55:
Wat ongelofelijk zuur dit.
Dit doet pijn. Wij zijn Trots. Het zal even duren voordat ze dat ook gaan zien.
Nu nog 2 potjes winnen om van het seizoen nog een 9 te maken. Zonder kampioenschap zal het toch een 7a8 worden. Ben benieuwd hoe ze dit op gaan pakken naar zondag.
Sorry, maar als Ajax geen kampioen wordt is het seizoen toch gewoon een 5,5 ?
Met zo'n ploeg en dan alleen de dennenappel winnen. :F
[...]

Ja. Diverse blessures. 5 of 6 wissels. En dan nog het verschrikkelijke tijdrekken van Onana.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2019 08:41 ]

• Vos

Vos

AFCA

Zonder zuivere speeltijd blijft de blessuretijd altijd een vaag iets. De ene keer verwacht je 6 krijg je er 3. Gisteren dacht ik aan 4 krijg je er 5.

Zeg het maar ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Sorry, maar als Ajax geen kampioen wordt is het seizoen toch gewoon een 5,5 ?
Met zo'n ploeg en dan alleen de dennenappel winnen. :F
Dan is het een 10 voor economie en en een 3 voor lichamelijke opvoeding op het rapport.
@Vos
Dan was die goal wellicht na 2 min 56 in de extra tijd gevallen.
Op dat soort momenten is het gewoon zonde dat je bijv. een bal zomaar naar voren schiet en niet in de ploeg houdt. Zolang je de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Wordt je onderuit geschoffeld blijf je liggen en fake je een blessure.

[ Voor 31% gewijzigd door Typhone op 09-05-2019 08:43 ]

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Dan is het een 10 voor economie en en een 3 voor lichamelijke opvoeding op het rapport.
@Vos
Dan was die goal wellicht na 2 min 56 in de extra tijd gevallen.
Op dat soort momenten is het gewoon zonde dat je bijv. een bal zomaar naar voren schiet en niet in de ploeg houdt. Zolang je de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Wordt je onderuit geschoffeld blijf je liggen en fake je een blessure.
Wellicht een stukje ervaring wat mist? Er waren zat momenten waarop de foute beslissing werd genomen.

Maar heb ook geen zin om in het 'wat als' te blijven hangen.

Wordt vandaag doorworstelen en dan weer vooruit kijken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Wellicht een stukje ervaring wat mist? Er waren zat momenten waarop de foute beslissing werd genomen.

Maar heb ook geen zin om in het 'wat als' te blijven hangen.

Wordt vandaag doorworstelen en dan weer vooruit kijken.
Vandaag eens wat beelden van huldigingen laten zien aan die gasten. Opsluiten in een hok en na 2 uur eruit. Dan is die motivatie er weer en staat ze wat heel moois te wachten binnen nu en een week. Enige uitzondering: Dolberg. Die wil ik niet meer zien in Ajax shirt. Als je je trainer elke keer denkt te verleiden en dan vervolgens na 0 inzet weer roemloos gewisseld mag worden dan ben je mentaal niet klaar voor de komende twee wedstrijden.

Ja dat is een keiharde uitspraak maar mijn persoonlijke mening. Dolberg is absoluut niet schuld dat wij eruit liggen mocht iemand denken dat het een rancuneuze uitspraak is.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 09-05-2019 08:49 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:28:

Okee duidelijk. Ik vond het bizar dat een club dit toestaat bij zo'n grote wedstrijd. Maar goed als het weinig impact heeft...
Met intermittent fasting 16-8 eet je 16 uur niet en 8 uur wel.
Waar dit anders is dan Ramadan is dat de meeste mensen stoppen met eten om 20:00 (16 uur vasten waarvan 8 uur slaap) en dan om 12:00 weer eten.
Wel mag je in de 16 uur periode dingen drinken die je spijsvertering niet opstarten.

OT:
Vindt niet dat de schuld bij Onana neergelegd hoort te worden, hierop word getraind. Tijdrekken, andere middenvelder erin om Ronaldo een zwieper te geven etc... Werkt het ben je geniaal, werkt het niet dan is iedereen over de rooie.

Ze hadden gewoon 1 van die 4 kansen erin moeten prikken (2 tadic en 2 grote van Zijech) dan is het over.
Als AJAX wisselt dan wordt het team relatief slechter. Als de Spurs wisselen komt er een speler in van hetzelfde kaliber of beter.
Dan sta je altijd al 1-0 achter, dat AJAX deze hele campagne alles heeft gedomineerd is inzet en overzicht geweest.
Jammer dat de 2de helft ze niet zoveel geluk hadden als de Spurs, maar geluk dwing je vaak ook af.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Polycom
  • Laatst online: 12:45

Polycom

Poes van goud

Echt een hele zuur sloot leeggedronken vannacht in m'n dromen. Anyway, wel trots op Ajax dat ze het dit seizoen in de CL zo goed hebben gedaan. Vanuit de voorronde van de voorronde t/m de halve finale gekomen en twee grote ploegen en kanshebbers overtuigend uitgeschakeld. Ook een mooi signaal naar andere clubs in Europa dat je met een mix van eigen talent en een paar goede aankopen het ver kan schoppen op het miljoenen bal.

Deze week maar even slikken en zuchten om de 'supporters' met een hersenstam niet groter dan een kanarie
van de andere Nederlandse clubs die dit allemaal super leuk vinden. :)F

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Tja, geluk. In voetbal zijn er zoveel momenten waarop je achteraf kan spreken van geluk of pech. Ben het met Bad Brains eens, je dwingt het af en voor de rest cancelled het zichzelf uit. In de wedstrijd van vorige week had het ook 1-1 kunnen worden, en misschien was dat zelfs wel een beter uitgangspunt geweest, who can say?

Bottom line, een prachtig CL seizoen van Ajax en een affiche voor het Nederlands voetbal. Zoveel mooie momenten, zoveel fantastische ervaring voor die jonge jongens. Daar mag iedereen in Nederlands trots en blij mee zijn.

En nu op weg naar de Nations League met Oranje. Dat zie ik als de ultieme mogelijkheid om revanche te nemen op het perfide Albion.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:48:
[...]

Vandaag eens wat beelden van huldigingen laten zien aan die gasten. Opsluiten in een hok en na 2 uur eruit. Dan is die motivatie er weer en staat ze wat heel moois te wachten binnen nu en een week. Enige uitzondering: Dolberg. Die wil ik niet meer zien in Ajax shirt. Als je je trainer elke keer denkt te verleiden en dan vervolgens na 0 inzet weer roemloos gewisseld mag worden dan ben je mentaal niet klaar voor de komende twee wedstrijden.

Ja dat is een keiharde uitspraak maar mijn persoonlijke mening. Dolberg is absoluut niet schuld dat wij eruit liggen mocht iemand denken dat het een rancuneuze uitspraak is.
Je bent gewoon realistisch. Natuurlijk moet je er als team staan en zou het niet van 1 persoon af moeten hangen, maar Dolberg heeft werkelijk niks toegevoegd aan de wedstrijd, echt helemaal niks. Ze hadden misschien nog beter één of andere belofte op zijn plek kunnen zetten, die willen er vaak namelijk wel voor werken.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Als ik niet al spuugziek was van de uitslag van gisteravond wordt ik dat dan wel meteen als ik de uitspraken van Pochetinno en Eriksen lees waar ze zeggen dat ze zo magistraal gevoetbald hebben en dat misschien Ajax beter was maar zij een betere mentaliteit hadden. Ik weet niet welke wedstrijden zij gezien hebben, maar in beide wedstrijden hebben ze zo ontzettend veel geluk gehad dat Ajax de score niet verder opvoerde o.a. door ballen op de paal of dat Magallan net weg glijd op het belangrijkste moment. Het enigste wat ze konden was lange ballen op hun "kapstok" Llorente en dan de 2de bal opvangen en schieten, dat noem ik niet magistraal voetballen. Ja ik ben zuur maar deze opmerkingen van hun slaan echt kant nog wal.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha rustig @Pompi ;).

Ajax was twee keer een eerste helft beter en liep twee keer in de tweede helft achter de feiten aan met enkele gevaarlijke speldenprikken. Zo realistisch moeten we wel zijn uiteraard :).

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

Zo de kater zit er bij mij flink in. Ik kan nog niks analyseren, durfde amper te kijken na de 2-2. Hoe kan je zo uit de rust komen? Ongelooflijk!
Ik heb er geen woorden voor hoe dit fout heeft kunnen lopen. Maar de sfeer in stadion was fantastisch, sfeer er voor was ook heerlijk.
Ik heb genoten van een prachtig Champions League avontuur, maar die kater zal wel even duren om die te verwerken.
Voetbal kan zo mooi zijn, maar ook zo hard. Ik voel me nu net zoals na WK Finale 2010.

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 09-05-2019 09:07 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:06:
Voetbal kan zo mooi zijn, maar ook zo hard. Ik voel me nu net zoals na WK Finale 2010.
...het is maar een spelletje.

* Typhone rent hard weg

Verwijderd

Heb echt heerlijk geslapen! Kan eindelijk weer eens normaal naar de radio luisteren en de tv aanzetten zonder dat het over ajax gaat. En dat heel Nederland ze het maar moet gunnen _O-

Verwijderd

Jammer dat Ajax de finale niet gehaald heeft, echter als ik statistieken bekijk was Tottenham gewoon beter over twee wedstrijden, alhoewel het gevoelsmatig toch het idee had dat Ajax beter was.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:05:
Haha rustig @Pompi ;).

Ajax was twee keer een eerste helft beter en liep twee keer in de tweede helft achter de feiten aan met enkele gevaarlijke speldenprikken. Zo realistisch moeten we wel zijn uiteraard :).
Zo kijk ik er ook tegenaan, Ajax heeft 2 helften goed gespeeld, maar Spurs ook 2, helaas prikken zei er een doelpunt meer in.

Het is jammer, zuur etc. maar je bent strijdend ten onder gegaan, je bent niet van de mat gespeeld in de CL, door geen enkel team. We hebben fantastische avonden gehad, 2 voetbal reuzen uitgeschakeld en het had fantastisch geweest om dan nog die finale ook te halen. Echter als ik realistisch kijk, had die finale denk ik (je weet het nooit) een gigantische domper geworden denk ik, Liverpool heeft wel laten zien dat ze een voetballende ploeg kunnen slopen.

Enige waar ik nu beetje bang voor ben is dat er nu bij spelers allerlei pijntjes gaan opspelen, omdat dit nu wegvalt, maar je nog wel 2 hele belangrijke potten moet voetballen!

EDIT: en de vaste bezoekers van dit topic, NEGEER aub die trollen (eendagsvliegen) die nu weer opduiken zoals hierboven en hieronder!

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2019 09:17 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:05:
Haha rustig @Pompi ;).

Ik ben van mening 1x in de tweede helft achter de feiten aan, in London was het gewoon gelijk opgaand want daar hebben de Spurs echt geen echte kans gekregen en waren voornamelijk onmogelijke schoten die ze deden.
Vond jij ze dan in die 2 tweede helften "magistraal" voetballen?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
Heel de nacht werkelijk geen oog dicht gedaan....

maar dat heb je met nachtdiensten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:02
Pompi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:03:
Als ik niet al spuugziek was van de uitslag van gisteravond wordt ik dat dan wel meteen als ik de uitspraken van Pochetinno en Eriksen lees waar ze zeggen dat ze zo magistraal gevoetbald hebben en dat misschien Ajax beter was maar zij een betere mentaliteit hadden. Ik weet niet welke wedstrijden zij gezien hebben, maar in beide wedstrijden hebben ze zo ontzettend veel geluk gehad dat Ajax de score niet verder opvoerde o.a. door ballen op de paal of dat Magallan net weg glijd op het belangrijkste moment. Het enigste wat ze konden was lange ballen op hun "kapstok" Llorente en dan de 2de bal opvangen en schieten, dat noem ik niet magistraal voetballen. Ja ik ben zuur maar deze opmerkingen van hun slaan echt kant nog wal.
Laat die lange ballen nou net het probleem zijn, Ajax probeerde dat ook heel de tijd maar Tottenham had met Sissoko, Vertonghen en Alderweireld niks te duchten.
Elke lange bul die de Spurs naar voren schoten leverde gelijk dreiging op.
Ajax had geen sloper op het middenveld om dat op te vangen.

Heb te doen met Ajax, als je zo dichtbij bent en dan zo het deksel op de neus krijgt heb je echt een enorm litteken. Doet me denken aan de degradatie van mijn cluppie tegen Excelsior:

Inderdaad zoals Aad de Mos het zegt: Van de hemel in de hel. Sterkte Ajacieden

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:59

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:10:
Heb echt heerlijk geslapen! Kan eindelijk weer eens normaal naar de radio luisteren en de tv aanzetten zonder dat het over ajax gaat. En dat heel Nederland ze het maar moet gunnen _O-
Snap de mensen ook niet die zeggen dat ze niet hebben kunnen slapen.. dat gaat wel heel ver.. de laatste keer dat ik niet kon slapen was toch wel meer persoonlijke impact dan voetbal.. O-)

Dit is een account.

• Vos

Vos

AFCA

Welkom in het topic! Je maagdelijkheid ben je kwijt ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Vond jij ze dan in die 2 tweede helften "magistraal" voetballen?
Haha nee onverzorgd opportunistisch voetbal. Maar helaas wel effectief want daar heeft Ajax het meestal moeilijk mee. Uiteindelijk is het gewoon puur geluk dat die bal in de laatste seconde erin vliegt en net daarvoor goed valt.. En dan ga je er jammerlijk uit.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:09:
[...]

...het is maar een spelletje.

* Typhone rent hard weg
Gerapporteerd, ik hoop op een levenslange ban :+

• P.O. Box
  • Niet online
Grvy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:14:
[...]

Snap de mensen ook niet die zeggen dat ze niet hebben kunnen slapen.. dat gaat wel heel ver.. de laatste keer dat ik niet kon slapen was toch wel meer persoonlijke impact dan voetbal.. O-)
Ik snap mezelf ook niet, maar het was toch echt zo :'(

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Zo the day after.

Je haalt de finale er niet mee, maar 'zoveel' vragen:
waarom gestart met Dolberg ipv KHJ die is veel gretiger
waarom Sinkgraven en Magallan inbrengen, ik vind dat te verdedigend opgesteld. Als je voorin nieuw bloed had gezet had ook nog kansen gehad/gecreëerd en kunnen benutten
waarom rost Onana die bal naar voren ipv achterin tikkie breed die wedstrijd uitspelen, het was immers nog 1 minuut.

Uiteindelijk had je het in de heen wedstrijd ook op slot kunnen gooien.

het is allemaal achteraf gelul natuurlijk

discogs

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Aan de hoeveelheid media aandacht en het gegeven dat iedereen voor Ajax zou moeten zijn geef ik je gelijk maar is dit niet een beetje overdreven? Zeker geen voetbalfan.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:18:
[...]

Haha nee onverzorgd opportunistisch voetbal. Maar helaas wel effectief want daar heeft Ajax het meestal moeilijk mee. Uiteindelijk is het gewoon puur geluk dat die bal in de laatste seconde erin vliegt en net daarvoor goed valt.. En dan ga je er jammerlijk uit.
Het was gewoon een slimme zet om die Llorente in te brengen, hij won elk kopduel, niet normaal man. En dan elke afvallende bal hadden ze ook.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Qu3st schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Het was gewoon een slimme zet om die Llorente in te brengen, hij won elk kopduel, niet normaal man. En dan elke afvallende bal hadden ze ook.
Aan Schone heb je niets in verdedigend opzicht en dan ga je weer hoge ballen spelen. |:(

Verwijderd

Vincent Dave schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Aan de hoeveelheid media aandacht en het gegeven dat iedereen voor Ajax zou moeten zijn geef ik je gelijk maar is dit niet een beetje overdreven? Zeker geen voetbalfan.
Jawel hoor. Is zeker knap dat ze zover gekomen zijn! Maar de media aandacht, en het verplaatsen van een complete speelronde is echt werkelijk waar belachelijk

• P.O. Box
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:22:
Zo the day after.

Je haalt de finale er niet mee, maar 'zoveel' vragen:
waarom Sinkgraven en Magallan inbrengen, ik vind dat te verdedigend opgesteld. Als je voorin nieuw bloed had gezet had ook nog kansen gehad/gecreëerd en kunnen benutten
waarom rost Onana die bal naar voren ipv achterin tikkie breed die wedstrijd uitspelen, het was immers nog 1 minuut.

Uiteindelijk had je het in de heen wedstrijd ook op slot kunnen gooien.

het is allemaal achteraf gelul natuurlijk
ik heb nog wel meer waarom's, maar die van KJH vond ik wel logisch. De verwachting was dat Spurs ging komen, wat ook gebeurde.Dan heb je meer aan de snelheid van Dolberg. Helaas kwam het er niet uit. Niet alleen door Dolberg zelf, maar ook omdat de passes op hem niet altijd even goed waren.

aanvulling op je waarom's:
- waarom 9 man voor de bal bij de vrije trap vlak voor de 2-1
- waarom heeft Onana die bal niet klem óf rost Schone die bal niet de tribune in bij 2-2
- waarom zo vaak de lange bal
- waarom gaat er, bij het zelf geven van de lang bal, niet 1 speler bij Sisoko staan, want die had nu steeds op zijn gemakkie de tweede bal
- waarom verspeelt Tadic die bal zo knullig bij die corner vlak voor tijd
- waarom werd die Moura niet buiten de 16 door midden geschopt vlak voor de 2-3
- waarom kan Moura op 7 meter van de goal pingelen bij de 2-2
- waarom hebben we zo'n fucking pech met die ballen op de paal zowel uit als thuis (ik doe net of Tottenham het houtwerk niet geraakt heeft)
- waarom gaat Mazraoui pas om 21:20 "eten" en zie ik hem gedurende die eetperiode een paar fouten maken en later in de wedstrijd ook nog een zooi fouten (pas toen hij op het middenveld kwam ging het wat beter)
- waaarom waarom waarom :)

kutzooi :)

en laatste: waarom denkt de regisseur altijd dat het superinteressant is om publiek en coaches in beeld te hebben terwijl de bal gewoon rolt...

• Family Guy

Family Guy

Wat gebeurde er bij de 2-2?

Ik neig naar wederom een fout van Onana. Laat Schöne die bal wegrammen...
Die is vooral bezig met nep zelfverzekerd ogen, met z'n kauwgom elke keer.

Dat tijdrekken ook. (b)Lijkt toch dat Karma bestaat.

Steam ID = Ackerfiets

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Als :Z Als :Z ik HAAT dat word |:( |:(

Mijn kater is groot :(

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Family Guy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:29:

Communiceren was denk ik ook goed geweest. Onana die vol op de bal duikt moet dat duidelijk maken aan Schöne.

Dat tijdrekken is zo vermoeiend. Dat ie dat doet bij 2-2 en dan die bal gewoon ergens heen trapt slaat nergens op.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die kun je denk ik beide kanten uitleggen. Ik neig ergens ook naar Onana die niet goed communiceert. Al staat Schöne ook wel erg knullig te doen (en dat deed ie vaker gisteren!).

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 09-05-2019 09:35 ]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:24
P.O. Box schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:28:
- waarom werd die Moura niet buiten de 16 door midden geschopt vlak voor de 2-3
Dit. Hoe zuur en onverdiend ook, Nederlandse teams en het Nederlands Elftal hebben wel patent op dit soort verliespartijen hoor. En dat komt mede doordat ze te lief zijn. Als je weet dat je ongestoord geel kan pakken omdat er toch sprake is van kwijtschelding voor de finale dan moet je zon kerel natuurlijk gewoon stoppen en de kaart incasseren, levert je nog tijdwinst op ook. Maar goed, erg fair play is dat natuurlijk niet...

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 15:38
Kaap schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:12:
Bbbbrrrr mijn maag draaide gisteravond om toen ik besefte dat spurs naar de finale gaat. Vreselijk! Ik hoop dat Liverpool er korte metten mee maakt. 4-0 ofzo zou een prima uitslag zijn.
oOo oOo

To dare is to do

• Family Guy

Family Guy

Qu3st schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Communiceren was denk ik ook goed geweest. Onana die vol op de bal duikt moet dat duidelijk maken aan Schöne.

Dat tijdrekken is zo vermoeiend. Dat ie dat doet bij 2-2 en dan die bal gewoon ergens heen trapt slaat nergens op.
Ja precies, leek geen communicatie in te zitten. Alhoewel, waarom doet Schöne niks met die bal?
Ik had echt het gevoel dat Ajax het ging redden, echter in die laatste seconden gaat zo veel fout... Op zo'n moment moet je de slagboom dichtgooien, evt. ten koste van een (rode) kaart.

Het doel heiligt de middelen.

Steam ID = Ackerfiets

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Family Guy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Op zo'n moment moet je de slagboom dichtgooien, evt. ten koste van een (rode) kaart.

Precies die speler hebben wij niet in onze selectie zitten :)
Die zou je achter de hand moeten houden als je een voorsprong gaat verdedigen.
Maar dan red je het niet met types als Mazraoui en Sinkgraven. Magallan heb ik zo even niet het op het netvlies waar hij stond gisteren.

• Martinusz

Eens, ik vind het ook een fout van Onana, veel te wild, geen communicatie en vervolgens wordt Schone erop aangekeken :X
Dat tijdrekken, ik denk dat menig Ajacied zelfs zich eraan ergerde, ik in ieder geval wel!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

[...]

Ja precies, leek geen communicatie in te zitten. Alhoewel, waarom doet Schöne niks met die bal?
Ik had echt het gevoel dat Ajax het ging redden, echter in die laatste seconden gaat zo veel fout... Op zo'n moment moet je de slagboom dichtgooien, evt. ten koste van een (rode) kaart.

Omdat Onana dus vol voor die bal ging, heb ik het gevoel dat Schöne daardoor werd gehinderd.
Dat gevoel heb ik dus totaal niet gehad. Was zelfs met de 2-0 er niet gerust op, en toen het zo snel 2-2 werd wist ik al waar het heel zou gaan. Alleen het zure dat het in de dying seconds was. Dat dit niet over de streep werd gesleurd heeft gewoon te maken met de ervarenheid, maar kan niks zinnigs zeggen over het verdedigen bij de 2-3. Heb ik nog niet terug gezien, zal nog wel even duren voordat ik die pijn weer wil voelen kijk liever eerder de 6-2 terug :9

• Vlassie1980
Kaap schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:12:
Bbbbrrrr mijn maag draaide gisteravond om toen ik besefte dat spurs naar de finale gaat. Vreselijk! Ik hoop dat Liverpool er korte metten mee maakt. 4-0 ofzo zou een prima uitslag zijn.
Waarom die haat richting Tottenham? Je kan er eigenlijk alleen maar respect voor hebben dat ze zonder smerig spel en met volle inzet een 2-0 achterstand in 1 helft ongedaan maken. Helaas was Ajax het slachtoffer maar Tottenham vind ik een mooie club die ik best wel wat gun.

Denk wel dat Liverpool wint overigens hoor, en het is allang mooi dat er geen Real, Barca, Juve of Bayern in de finale staat. En oh ja, helemaal geen City, PSG of Chelsea met hun geld obsessie :+

Ajax kan geen tijdrekken, dan moet je dat ook niet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-05-2019 09:42 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Heb ik nog niet terug gezien, zal nog wel even duren voordat ik die pijn weer wil voelen kijk liever eerder de 6-2 terug :9
Hier, dit is ongeveer minimaal zo erg
Hele wedstrijd.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Ik klik liever op een linkje in een phising mailtje :9
Martinusz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Eens, ik vind het ook een fout van Onana, veel te wild, geen communicatie en vervolgens wordt Schone erop aangekeken :X
Dat tijdrekken, ik denk dat menig Ajacied zelfs zich eraan ergerde, ik in ieder geval wel!
Ik ben het helemaal zat dat tijdrekken. Tijdens het Europa League seizoen was het heel anders volgens mij, toen zette hij het spel heel vaak snel voort. En daar kwam dan heel veel dreiging uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Qu3st op 09-05-2019 09:44 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Moet je natuurlijk ook meenemen dat een doelpunt in de laaste seconde niet bijzonder vaak voorkomt en je als speler dus moet willen accepteren dat je de finale potentieel niet zal gaan spelen.

Ik kan me niet voorstellen dat er spelers bij Ajax zijn die hadden verwacht dat hij er nog in zou vallen. Wel dat een tweede gele kaart of een rode kaart het persoonlijk missen van de finale onwenselijk zou zijn maar ook dat een vrije trap op die postiie een extra kans is op een doelpunt.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Grvy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:14:
[...]

Ik wel. Ik kan me goed voorstellen dat als je fan bent van die club en zo met de prestaties meeleeft je er goed ziek van bent hoe op het aller laatste moment je feestje stopt. Die teleurstelling doet wat met een mens, bij de een meer dan bij de ander.
Dat soort opmerkingen gaan mij dan weer te ver. Natuurlijk heb ik ook gemengde gevoelens. Oprecht kan ik zeggen dat ik het jammer vind dat Ajax niet door is. En ja, de pestkop in mij vindt het wel leuk om wat treiterige opmerkingen naar vrienden en collega's te maken.
Maar die eencelligen haat tegen een andere club... nee die voel ik niet. Ajax doet mij in de competitie niets maar los van wat pesterijtjes misgun ik ze ook hun (zeker europese) successen zeker niet.

(ok, ik maak mij wel zorgen over met name de financiele scheefgroei die de competitie uit zijn verband trekt. Ajax heeft alleen al aan de CL premies ongeveer evenveel overgehouden als het budget van alle ander ED clubs buiten de top 3 bij elkaar....Dat is weer niet gezond voor de ED, Ajax begint al aardig de boel bij andere clubs leeg te kopen)

alles kan off-topic

• Martinusz
Ik ga niet klikken :'( :'( ik weet gewoon wat er achter dat linkje zit.....iets met tegenstander van de laatste speelronde :'( :'(

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Moet je natuurlijk ook meenemen dat een doelpunt in de laaste seconde niet bijzonder vaak voorkomt en je als speler dus moet willen accepteren dat je de finale potentieel niet zal gaan spelen.
Dat ligt er natuurlijk heel erg aan tegen wie je speelt ;) ;) ;).

Maar ik denk ook dat ze dachten dat ze er op dát moment wel waren ja. Bah :X

• Vlassie1980
En... de laatste wedstrijd dit seizoen is ook tegen de Graafschap...
Het zal toch niet weer gebeuren he.

Tegen Utrecht is het overigens ook geen zekerheidje. Maar ze hebben het in eigen hand natuurlijk.
Als ze de titel ook mislopen is het echt een mega trauma en moeten ze blij zijn met de beker.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Hopen op een extreem getergd Ajax van het weekend en een 8-0 overwinning O-)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Vlassie1980
Ach als Ajacied krijg je inmiddels een olifantenhuid van epische proporties.
Zo uit mijn hoofd wat ik heb meegemaakt:

2003 -> Tomasson 92e minuut exit
2007 -> Op 1 doelpunt geen kampioen
2016 -> Kampioenschap verspelen bij de Graafschap
2017 -> EL finale verliezen (minder)
2019 -> Met 5 min extra tijd met 94:56 een goal om je oren krijgen in de halve finale CL
2019 -> wel of geen kampioenschap ? *in de sterren geschreven*

• Martinusz
Dank je wel :) kippenvel en een glimlach terug op het gezicht!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

MazeWing

The plot thickens...

Ik blijf erbij dat Onana het volledig eigenhandig heeft verpest. Als hij naar de dichtsbijzijnde verdediger had gespeeld en die gingen voorzichtig al overspelend naar voren dan zaten ze nu in de finale...

Kijk naar de wedstrijd tussen Liverpool en Barcelona, daar klemt een speler de bal de laatste paar seconden gewoon tussen z'n voeten vast. Gewoon geen risico lopen!!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:45:
[YouTube: Head up, chest out!]

;( ;( ;( ;( ;( ;(

KIPPENVEL! En tranen ;(

Op social media gebied zijn we zeker kampioen.

Zelfs het nieuwe thuisshirt wordt mooi gebracht, wie de verschillen ziet mag het zeggen :9

[ Voor 23% gewijzigd door Qu3st op 09-05-2019 10:03 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:34:
Die kun je denk ik beide kanten uitleggen. Ik neig ergens ook naar Onana die niet goed communiceert. Al staat Schöne ook wel erg knullig te doen (en dat deed ie vaker gisteren!).
Bij de 2-1 kon hij z'n man niet bijhouden waardoor die Lucas vrij speelde, bij de 2-2 hinderde hij Onana. Geen goede beurt.

Maar goed, dit is voetbal. Het heeft in sommige wedstrijden best wel mee gezeten, en nu dus een keer best wel niet. Je kunt dit niet aan één persoon of één situatie ophangen.
Spurs deed het ook gewoon goed en Ajax raakte op, erg jammer maar nog steeds trots.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:45:
[YouTube: Head up, chest out!]

Deze is wel heel erg mooi, relativeerd het toch weer een beetje, hoewel dat nog moeizaam gaat.
Vooral de manier waarop blijft lastig.

Verwijderd

Het was een mooie wedstrijd gisteren..
Ben geen Ajax fan, dus kon redelijk zonder emotie kijken, maar toch vond ik het jammer.

Over 2 wedstrijden gezien was Tottenham toch wel iets sterker..
Ajax moest het echt hebben van combinatie voetbal, en Tottenham had net wat meer overwicht op het "vecht element".

Tottenham was net iets beter in staat om het spel van Ajax te verstoren dan dat Ajax dat kon bij Tottenham.
Ze hebben puur op wilskracht en vechtlust gisteren de wedstrijd gewonnen.
Ze waren ook wat fysieker in de duels en Ajax had daar voetballend geen antwoord op.

2-2 was een terechte uitslag geweest, jammer dat de bal net verkeerd viel in de laatste minuut waardoor het 2-3 werd.

Maarja toch overheerst het trotse gevoel.

Verwijderd

Als Chelsea en Arsenal 'gewoon' hun ding doen vanavond staan er dus 4 Engelse clubs in de Europese finales. Geeft ook wel wat te denken..

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 08:50

amahusu

taking over the world!

Gonadan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Bij de 2-1 kon hij z'n man niet bijhouden waardoor die Lucas vrij speelde, bij de 2-2 hinderde hij Onana. Geen goede beurt.

Maar goed, dit is voetbal. Het heeft in sommige wedstrijden best wel mee gezeten, en nu dus een keer best wel niet. Je kunt dit niet aan één persoon of één situatie ophangen.
Spurs deed het ook gewoon goed en Ajax raakte op, erg jammer maar nog steeds trots.
precies, laten we niet te lang stilstaan bij wiens schuld het nou was. Ajax heeft een prachtige reeks in de CL neergezet en ongelukkig (maar m.i. niet onverdiend) verloren van een tegenstander van formaat.

Ik vind dat veel mensen nu de Spurs tekort doen om te zeggen dat het door persoonlijke fouten en pech komt dat zij naar de finale gaan. Door de hele (terechte) hype train rondom Ajax in de CL kreeg ik wel het idee dat mensen er iets te makkelijk over gingen nadenken, misschien ook de voetballers zelf. Je kan niet overal voetballend een oplossing voor hebben, soms moet je gewoon ala Mourinho de bus parkeren en met lelijk voetbal een overwinning over de streep trekken wetende dat je met een veel sterkere tegenstander te maken hebt.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:16:
Als Chelsea en Arsenal 'gewoon' hun ding doen vanavond staan er dus 4 Engelse clubs in de Europese finales. Geeft ook wel wat te denken..
Paar jaar geleden waren het bijna alleen maar Spaanse clubs, in 2014. Zo raar vind ik het allemaal niet, al is dat voor in de Champions League finale net iets gekker dan in de Europa League.

[ Voor 1% gewijzigd door Qu3st op 09-05-2019 10:21 . Reden: Het was Benfica in finale EL :p ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:36
Zojuist nog de samenvatting bekeken, en buiten alle obvious punten viel me een ding ontzettend op;

Ziyech die altijd geforceerd met zijn linker schiet. Een bal van links kan je bij mijn weten een betere curve geven en veel meer power als je met rechts schiet. Nu loopt hij al op een manier om zijn linker uberhaupt te kunnen gebruiken, ziet er bijna knullig uit.

Ah wel, was een vermakelijke pot om als neutrale kijker te bekijken. Zonde voor het Nederlandse voetbal dat ze niet door zijn, maar het is niet anders.

• Family Guy

Family Guy

eric.1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:19:
Zojuist nog de samenvatting bekeken, en buiten alle obvious punten viel me een ding ontzettend op;

Ziyech die altijd geforceerd met zijn linker schiet. Een bal van links kan je bij mijn weten een betere curve geven en veel meer power als je met rechts schiet. Nu loopt hij al op een manier om zijn linker uberhaupt te kunnen gebruiken, ziet er bijna knullig uit.
Link, welke seconde?
Ah wel, was een vermakelijke pot om als neutrale kijker te bekijken. Zonde voor het Nederlandse voetbal dat ze niet door zijn, maar het is niet anders.
Zeker mee eens, zelden zo'n spannende pot gezien als geen supporter zijnde van beide ploegen _/-\o_

Steam ID = Ackerfiets

• eric.1
YouTube: Ajax vs Tottenham 2 3 Highlights Champion League 2019 HD

Wedstrijd tijd: 62:35
Die video: 9:30

Dat was er iig 1, hij had nog een paar momenten waarvan ik dacht; mhm...

[ Voor 10% gewijzigd door eric.1 op 09-05-2019 10:29 ]

• Family Guy

Family Guy

eric.1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:29:
[...]

YouTube: Ajax vs Tottenham 2 3 Highlights Champion League 2019 HD

Wedstrijd tijd: 62:35
Die video: 9:30

Dat was er iig 1, hij had nog een paar momenten waarvan ik dacht; mhm...
Mwua, denk dat 't vooral een loopactie was en vervolgens onverwacht de bal krijgen.

Steam ID = Ackerfiets

• eric.1
Family Guy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:31:
[...]

Mwua, denk dat 't vooral een loopactie was en vervolgens onverwacht de bal krijgen.
Naja dat is het dus voor mij, hij doet er alles aan om op ieder moment zijn rechter niet te hoeven gebruiken.

Dat beinvloed ook wel zijn loopacties en positionering.

Maar wellicht zie ik dit te negatief xd.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03

Player1S

Probably out in the dark

loewie1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:22:

Omdat er geen Klaas-Hans Juntelaar bij Ajax voetbalt misschien? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Vos

Vos

AFCA

Je staat 2-0 voor en krijgt een counter met 4 vs 3 spelers om de oren. Dat kan toch niet!?

Waarom kijk ik die beelden ook weer... ;)

• toolkist
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Naja dat is het dus voor mij, hij doet er alles aan om op ieder moment zijn rechter niet te hoeven gebruiken.

Ik denk het wel ;)
Hij scoorde onlangs nog met een afstandschot met rechts.

• Family Guy

Family Guy

eric.1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Is daar iets mis mee? Ik noem dat zelfkennis, which is good. Verder was Ziyech gisteren een van de al dan niet de beste Ajacied op 't veld.

Steam ID = Ackerfiets

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat er profvoetballers bestaan zonder tweede been om mee te schieten. Het is je werk, als je in de week een uurtje traint op je verkeerde been is die zo op het niveau dat je er in ieder geval redelijk normaal mee kan schieten en zeker passen. Tweebenigheid is gewoon een trainbaar wapen.

Steam: Pickle Rick

• ph4ge
  • Nu online

Ik weet niet of het too soon is voor dit soort grapjes in het topic, maar altijd wel mooi om te zien hoe zogenaamde experts er zo naast kunnen zitten.
PickleRick schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:50:
Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat er profvoetballers bestaan zonder tweede been om mee te schieten. Het is je werk, als je in de week een uurtje traint op je verkeerde been is die zo op het niveau dat je er in ieder geval redelijk normaal mee kan schieten en zeker passen. Tweebenigheid is gewoon een trainbaar wapen.
Ja, dat snap ik ook niet, ik speelde in de 7e klasse reserve en ik was net zo goed met links als met rechts.

[ Voor 53% gewijzigd door ph4ge op 09-05-2019 10:52 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
Die knakker van de telegraaf ja. Verschrikkelijk figuur :r

Mooi ook dat filmpje wat pas voorbij kwam over hoe de telegraaf over Ajax en Ten Hag schrijft.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ph4ge schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:51:
[Twitter]

Ik weet niet of het too soon is voor dit soort grapjes in het topic, maar altijd wel mooi om te zien hoe zogenaamde experts er zo naast kunnen zitten.
De Telegraaf zal wel weer naar Ten Hag wijzen maar eigenlijk kunnen we nu concluderen dat hun hoofdredacteur het zelf gejinxt heeft. Ontslaan die man ;)

Overigens bizar dat het aandeel van Ajax op de beurs nu dus zakt. Alsof die nederlaag iets zegt over de toekomst van Ajax.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:51:
[Twitter]

[...]
Het was voorafgaand aan de wedstrijd ook al een loze uitspraak want hij heeft er dit seizoen gewoon 10 gemaakt in de PL.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:14:
Het was een mooie wedstrijd gisteren..
Ben geen Ajax fan, dus kon redelijk zonder emotie kijken, maar toch vond ik het jammer.
Ben ook geen ajax fan, en bij mij komt het ongetwijfeld niet zo hard aan als bij degene die het wel zijn, maar zonder emotie was absoluut het andere uiterste. Zeker wel deceptie gevoeld.
Ik heb an sich heerlijk geslapen, maar om tot rust te komen maar 'even' bijgelezen hier in het topic (ik was ergens vlak na de bekerfinale) en heb het zeker niet gehaald om tot hier te komen :)

Maar goed, er is natuurlijk een heel breeds scala aan fans (van de 'eencelligen' tot mensen die er enigsinds neutraal over kunnen praten en alles wat daar tussen in zit) , en waar ook ik vroeger zelfs hoopte op verlies van 'de rivaal' is het nu absoluut zo dat ik het ajax gunde. En de europese punten zijn daarbij mooi meegenomen, maar voor mij belangrijker, dat 'wij' nederlanders met onze mickey mouse competitie dus de miljoenen clubs verslaan en zoals iemand aangaf, zelfs met een been al in de finale stonden' en met stip op nummer 1. Mooi voetbal! Ik ben eigenlijk gestopt met live voetbal kijken omdat ik zo veel saaie wedstrijden heb gezien. Heh eigenlijk de reden dat ik dit topic volg is dat ik dan tijdens een saaie wedstrijd nog iig wat te lezen heb om het interesant(er) te maken.

Maar met deze campagne van ajax weet je gewoon weer waarom voetbal een leuke sport is om naar te kijken (ook om te doen, maar dat zit er voor mij niet meer in, te slechte condititie en harstikke bleussure gevoelig) de 90 minuten vlogen om (nou ja, gisteren ging het op het laatst tergend langzaam, maar dat moge duidelijk zijn)

Nog een ding wat ik kwijt wil over Dolberg.....ik snap tactisch dat TH ervoor koos om met hem te starten, maar als je dan ziet dat er veel misgaat en belangrijker dat de wil er niet lijkt te zijn, dan toch maar wisselen. Maar dan kom je weer op het eerder genoemde verhaal dat je weet dat Schone niet de hele wedstrijd gaat halen (en wellicht ook wat wij niet weten, andere kleine blessurens/vermoeidheid etc) waardoor je wellicht toch moet oppassen dat je niet te vroeg wisselt, en ja.......zelfs dolberg heeft ook vaak genoeg uit het niets opeens wel die geniale actie/doelpunt gemaakt........coach blijft een rotberoep.

En probleem van de defensie is dus dat er te weinig body is, De ligt is beresterk, en Blind maakt veel goed met inzicht en Nico met inzet, maar op kracht zijn 3 uit 4 basis verdedigers m.i. relatief makkelijk te kloppen. Kirstensen heeft dat wel (wellicht reden dat hij kans kreeg vs w2?) maar dan lever je voetballend natuurlijk weer een hoop in......

Ik heb iig zin in zondag, gaat zeker weten spannend worden.

Laatste over CL:
Ik ga de finale denk ik wel kijken, maar geen idee voor wie ik supporter ben, neig naar L'pool vanwege de nederlanders, maar als spurs het betere voetbal op de mat legt, dan heb ik daar ook vrede mee.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.