Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Oh zeker dat deed zeer!jaapstobbe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:28:
Finale verliezen doet misschien nog wel meer pijn. Dat had ik bij Oranje iig wel.
Is gewoon een erg emotionele manSjah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:28:
Djeez wat was Dickie aangeslagen op Tv.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De teen van Casillas....
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Martinusz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:27:
Grappig dat iedereen schone de schuld blijft geven van de tweede goalis toch echt fout van Onana.
GQAH - Good, Quick and Helpful
Die heeft zondag een tegenstander die met de mes tussen de tanden dit verlies wil goedmaken. Hij rekende op een stuntje tegen een ploeg die met z'n hoofd in de wolken van een toekomstige finale zou zitten.Sjah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:28:
Djeez wat was Dickie aangeslagen op Tv.
Niet depri genoeg.
Het alternatief is agressie en dat wil ik nu net niet
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
6 wissels is 3 minuten en tijdrekken is twee. Dat kun je verwachten. Ik vind het veel dommer dat Onana die bal zo ver uittrapt ipv in de ploeg houdt. Dat geklooi bij die cornervlag moet ook kappen. Val je aan dan scoor je twee keer bijna nog...DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:25:
Maar echt wat een totale deceptie dit.
Ja, ik ben een succeskijker, maar alsnog. Ik dacht echt dat het na 2-0 wel binnen was en toen begon te geprutst. Oke eerste doelpunt kon je hebben, maar Schöne. Toen kregen de Spurs ook opeens hoop en dan krijg je een arbitrage die voor onverklaarbare redenen even vijf minuten erbij heeft en klaar.
Heel zuur maar helaas.
Tja ze hebben het toch echt verprutst dus hoezo idiote reactie....Han schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:18:
[...]
Pardon moi? Wat een idiote reactie zeg.
[...]
Dat riepen we twee jaar geleden ook toen de finale van de EL werd gehaald
0-1 uitzege en 2-0 de rust in en uiteindelijk met 2-3 verliezen thuis is geen geval pech.
Finale Europa League en jaar erna niet verder kunnen komen in de voorrondes.
Dus volgend jaar zal het vast wel bij een 3 of 4 plaats eindigen mits ze raken door de CL voorronde...even reeel denken nu
Bedoelde meer in de zin van zonder het idee al te hebben met één been in de finale te staan en juist scoren in de 2e helft maar dit is allemaal achteraf gepraat voor niks
Het is Onana die verhinderd dat hij die bal kan weg rossen en vervolgens zelf wild die bal tegen schone aan werkt.GQAH schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:29:
Oh god, dat is absoluut niet waar. Schone had of op moeten rotten daar, of de bal zo een gigantische pegel moeten geven dat er een autoruit op de parkeerplaats bij de arena gesneuveld was. Slechtse man aan Ajax kant deze Champions League.
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bijv Ziyech in minuut 93. Die nogmaals het balletje over de verdediger heen wilt wippen, i.p.v. gewoon zijn lichaam tussen de man en bal te draaien.
Tagliafico of de Ligt die niet 100% voor de bal durven te springen bij Moura.
De ligt die bij 2-0 voor op de achterlijn bij Tottenham gaat verdedigen.
Onana die raar aan t tijdrekken is.
Tadic die zelf schiet op goal in minuut 90, maar ook Sinkgraven aan kon spelen
Kan eigenlijk nog wel even doorgaan.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Schone probeert die bal te trappen terwijl Onana om hem heen grabbelt. Doet Schone niks heeft Onana em. Doet Onana niks is het maar de vraag wat er gebeurt want Schone raakte em echt slecht.Martinusz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:27:
Grappig dat iedereen schone de schuld blijft geven van de tweede goalis toch echt fout van Onana.
Als Schöne daar niet stond had Onana de bal gewoon klemvast gehad. Hij zat er met zijn handen max 30cm vandaan zonder Tottenham speler in de buurt.Martinusz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Het is Onana die verhinderd dat hij die bal kan weg rossen en vervolgens zelf wild die bal tegen schone aan werkt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik heb het op Wikipedia niet kunnen vinden (gezocht op "champions league regels wikipedia"), maar nu ik de uitslag analyseer, zou ik zeggen dat er gekeken wordt naar het totale puntenaantal na twee wedstrijden en dat bij een gelijkspel de uit-doelpunten zwaarder wegen. Aangezien TOT 3 uitdoelpunten maakte en Ajax er slechts 1, heeft TOT dus gewonnen.
Wat als Ajax uit met 0-1 verloren had en thuis met 3-2 gewonnen? Dan was de eindstand nog steeds 3-3 geweest. Had TOT dan evengoed gewonnen omdat het meer uitdoelpunten had?
Nou.
Vorige week zat hij er ook met knalrode ogen.
Ik weet niet of je dat bedoelde want ik heb niet gekeken net.
Vroeg me af of hij ziek was ofzo.
★ What does that mean? ★
Daarom staan ze 2 wedstrijden voor het einde gelijk in punten met PSV?dr.lowtune schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:25:
Ajax is dit seizoen gewoon heel veel beter dan de rest van de eredivisie, we zullen zien of dan tenminste dat nog (letterlijk) verzilverd kan worden.
Ajax had juist succes omdat Ten Hag een team had gesmeed van de elf beste spelers. Maar als je bank dan minder is dan is elk radertje belangrijk. Dan kun je niet makkelijk wisselen of spelers rust gunnen.
En als Blind eerder naar voren was gestapt, was het buitenspel geweest. En was t doelpunt er niet eens geweest.Maarten_E schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:31:
[...]
Als Schöne daar niet stond had Onana de bal gewoon klemvast gehad. Hij zat er met zijn handen max 30cm vandaan zonder Tottenham speler in de buurt.
Precies, over en sluiten.beezjeh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Tja ze hebben het toch echt verprutst dus hoezo idiote reactie....
0-1 uitzege en 2-0 de rust in en uiteindelijk met 2-3 verliezen thuis is geen geval pech.
Finale Europa League en jaar erna niet verder kunnen komen in de voorrondes.
Dus volgend jaar zal het vast wel bij een 3 of 4 plaats eindigen mits ze raken door de CL voorronde...even reeel denken nu)
[...]
Bedoelde meer in de zin van zonder het idee al te hebben met één been in de finale te staan en juist scoren in de 2e helft maar dit is allemaal achteraf gepraat voor niks
You win some, you lose some.
Op naar de volgende wedstrijd.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Dan mag je de beelden nog wel een keer terug kijken. Hij heeft niet eens de intentie om de bal weg te schieten. Hij springt daar een beetje op als een huisvrouw die een spin in de keuken ziet. 100% fout van SchoneMartinusz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:30:
[...]
Het is Onana die verhinderd dat hij die bal kan weg rossen en vervolgens zelf wild die bal tegen schone aan werkt.
Ik vond hem als coach van oranje ook altijd emo.MrMonkE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:31:
[...]
Nou.
hoeveel wedstrijden heeft PSV minder achter de kiezen door 4e in de cl poule te worden, en vroeg uit de beker te verdwijnen?Buffster schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
[...]
Daarom staan ze 2 wedstrijden voor het einde gelijk in punten met PSV?
Behalve dat Neres rust kreeg en toch moest invallen bij een al gewonnen wedstrijd en dat is dus verkeerd afgelopen. Dus wat nou geen realiteitszin. Hij heeft 1x de beste formatie gevonden en elke keer als er een andere speler erin stond ging het gelijk minder. Dus ja, dat was een compleet onnodig risicoD-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
Degenen die nu katten op Ten Hag hebben echt totaal geen realiteitszin. Alsof Ajax een miljoenenploeg is die een betere selectie heeft dan de topploegen die het heeft verslagen.
Ajax had juist succes omdat Ten Hag een team had gesmeed van de elf beste spelers. Maar als je bank dan minder is dan is elk radertje belangrijk. Dan kun je niet makkelijk wisselen of spelers rust gunnen.
Geloof het of niet, je sterkste 11 in een CL is niet met een 35 jarige spits die de doelpunten tegen ED tegenstanders maakt. Je hele veldbezetting is anders joh, een Huntelaar had echt niet veel beter geweest.Terranova schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:26:
[...]
Je kan Ten Hag verwijten dat je niet met je sterkste 11 speelt, je kan Ten Hag verwijten dat je niet op tijd ingrijpt na de 2-1.
De spelers kan je het ook verwijten, dat zeker. Maar het begint al met fouten van Ten Hag. Spaar je spelers in de bekerfinale, sta je al voor en dan ga je alsnog een gespaarde speler inbrengen en die raakt dan geblesseerd. Dat is echt voor de volle 100% aan Ten Hag te verwijten
Het is geen Llorente scenario omdat wij geen Son of Moura spelers om Huntelaar hebben lopen. Tadic en ziyech willen de bal altijd in de voeten.
Dan is Dolberg altijd een betere optie, omdat je 30 meter van het doel je spits al inspeelt.
Ik vind het makkelijk.
K to the KillaZ
Verdedigend gezien was het inderdaad ook heel zwak bij die goal. Stappen 2 man blind naar voren heen.Hupske schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
[...]
En als Blind eerder naar voren was gestapt, was het buitenspel geweest. En was t doelpunt er niet eens geweest.
Hij vroeg over de psv halve finale (2005) aan Gijp of die meegespeeld had. Sorry maar dat komt op mij Dement over, Gijp is al sins 93 oid met pensioen. Vond de reactie v Gijp wel weer goud, die zei zo heel vergevend met een schouderklop dat die er niet bij was, zonder verwijten.MrMonkE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:31:
[...]
Nou.
Let wel Advocaat is ook al jaar of 72, laten we respect hoog houden voor zo iemand.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 08-05-2019 23:35 ]
Hij vroeg naar de Europa cup.Sjah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Hij vroeg over de psv halve finale (2005) aan Gijp of die meegespeeld had. Sorry maar dat komt op mij Dement over, Gijp is al sins 93 oid met pensioen. Vond de reactie v Gijp wel weer goud, die zei zo heel vergevend met een schouderklop dat die er niet bij was, zonder verwijten.
Houdoe
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Rare verdedigende wissels, ook kwa timing. Dolberg in de basis die geen knoop raakt en ook amper ballen fatsoenlijk kan aannemen tegenwoordig, Tadic te lang laten spartelen terwijl hij echt moe was. Tel daar bij op dat een Schone al een tijd dit niveau niet aan kan, helemaal niet tegen ploegen die fysiek een stuk beter zijn en een Blind die een paar grote fouten maakte.
En dan mag een Magallan die amper gespeeld heeft even de CL finale komen veilig stellen? Man man man
Als "neutrale" kijker ben ik overigens wel echt blij dat het domme tijdrek gedoe van Onana eindelijk afgestraft is met geel, en uiteindelijk hebben ze zelf aan het kortste eind getrokken met tijd rekken
Dit was een grote kans. En Ajax heeft het te danken aan de eerste 15 minuten van de tweede helft. Ze stonden toen nog met dezelfde speler als in de eerste helft.
Het heeft dus niks te maken met slecht wisselbeleid van Ten Hag. Vervolgens herpakt Ajax zich weer redelijk met twee redelijke kansen (Zyech op de paal bijvoorbeeld).
Vervolgens zie in de blessuretijd na een corner van de Spurs welke vervolgens overgaat, al enkele Ajax spelers juichen. De beer schieten voordat de huid verkocht is mijns inziens. Dat is naar mijn bescheiden mening nooit een goed teken, zeker niet als je tegenstander in overwicht is en slechts een doelpunt nodig heeft.
Helaas zullen een aantal spelers nooit meer zo dicht bij een CL finale komen. En ik zie het voor de toekomst ook somber in dat een Nederlandse club nog zover komt in de CL.
Maar respect voor de spelers, coach, begeleiding en het bestuur van Ajax dat ze dit hebben kunnen bereiken! Bedankt voor de spannende momenten en de punten op de UEFA lijst.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Je hebt zeker een punt, maar ik denk dat iedereen hier wel door had dat er in de rust ingegrepen moest worden op het middenveld. Dat werd in de 1e helft al regelmatig overlopen en het mag geen verrassing zijn dat Llorente zou komen en het middenveld het dus nog zwaarder gaat krijgen. Dat je dan toch net zo lang wacht tot het te laat is, tja dat mag je Ten Hag toch echt wel aanrekenen. Hou je het de eerst 10 minuten vol dan zakt bij de Spurs de moed wel weg. Nu scoren ze in die 10e minuut...D-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
Degenen die nu katten op Ten Hag hebben echt totaal geen realiteitszin. Alsof Ajax een miljoenenploeg is die een betere selectie heeft dan de topploegen die het heeft verslagen.
Als Tadic niet zo stom die bal verpeste bij de corner. Als Ten Hag niet 2 verdedigende wissels had uitgevoerd. Dan was de wedstrijd sowieso anders verlopen.Witte schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:35:
Nondenu, als Onana nou niet zo dom steeds de bal hoog wegschopt, maar gewoon steeds naar blind schuift, hadden we 1 juni een fijne avond gehad
Oww dan ben ik dement aan worden , of zou ik het moeten terugkijken. Je zal gelijk hebben vermoed ik.
Ja, want die paar wedstrijden meer maakt echt het verschil. Het zijn immers ook de ploegen die geen Europees voetbal spelen in andere Europese landen die het landkampioenschap binnenhalen, juist vanwege het gebrek aan Europees voetbal. Nog zonder het feit dat de poule van PSV sowieso de zwaarste was en het ze niet meezat.GAIAjohan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Ik vond hem als coach van oranje ook altijd emo.
[...]
hoeveel wedstrijden heeft PSV minder achter de kiezen door 4e in de cl poule te worden, en vroeg uit de beker te verdwijnen?
Maar goed, waarom de hele shit hier derailen. Dat gaat toch helemaal nergens over? Niks positiefs aan deze avond, Ajax begint gewoon slap aan de 2e helft en daar betalen ze nu de prijs voor (net zoals vele andere NL ploegen Ajax is voorgegaan).
Niet mee eens. Katten op Ten Hag noem ik het even niet maar ik zet wel vraagtekens bij de wissels. Maar die heb ik al vaker gezet...D-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
Ik begrijp niet dat je derde keus opeens zo’n belangrijke positie gaat innemen op CL niveau. Ik begrijp niet dat een andere linksbuiten (De Wit, Lang, Sinkgraven) niet gewoon gepakt wordt met de rest intact. Ik begrijp niet dat Schöne de zoveelste keer standaard gewisseld wordt. De vraag is of je dan wel met hem moet beginnen zodat je in elk geval wel kan reageren op tactische omzettingen.
Nu zijn we twee wissels kwijt waarvan eentje aan iemand die ging knikker heeft geraakt. Dat we eruit liggen ligt niet aan Ten Hag zoals van Gaal ook al even fijntjes aanstipte. Maar dat betekent niet dat we geen vraagtekens bij de keuzes mogen zetten.
Je hebt wel gelijk. Als tegenstander weet je dat als Schöne in de basis staat, die hoe dan ook gewisseld wordt. Dan weet je ook dat Ajax sowieso maar 2 echt tactische wissels toe kan passen, aangezien er eentje is 'gereserveerd'. Daardoor wordt je wisselbeleid natuurlijk al wat voorspelbaarder.Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:38:
[...]
Niet mee eens. Katten op Ten Hag noem ik het even niet maar ik zet wel vraagtekens bij de wissels. Maar die heb ik al vaker gezet...
Ik begrijp niet dat je derde keus opeens zo’n belangrijke positie gaat innemen op CL niveau. Ik begrijp niet dat een andere linksbuiten (De Wit, Lang, Sinkgraven) niet gewoon gepakt wordt met de rest intact. Ik begrijp niet dat Schöne de zoveelste keer standaard gewisseld wordt. De vraag is of je dan wel met hem moet beginnen zodat je in elk geval wel kan reageren op tactische omzettingen.
Nu zijn we twee wissels kwijt waarvan eentje aan iemand die ging knikker heeft geraakt. Dat we eruit liggen ligt niet aan Ten Hag zoals van Gaal ook al even fijntjes aanstipte. Maar dat betekent niet dat we geen vraagtekens bij de keuzes mogen zetten.
Het avontuur zit erop, ik ben geen Ajacied maar heb genoten van een machtige campagne. Ajax heeft Real en Juventus ontmanteld.
Het zal wel weer lang duren voor Ajax zo ver komt. Als Ajacied moet je trots zijn want ik had niet verwacht dat Ajax ooit nog zo ver zou komen.
En Tottenham mag ook wel wat credits krijgen. Mooie club die het denk ik niet gaan redden tegen Liverpool
Erg jammer, maar wat een fantastische Europese campagne!
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
YouTube: Mieke Telkamp waarheen waarvoor incl. tekst dan maar?gambieter schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Niet depri genoeg.
Het alternatief is agressie en dat wil ik nu net niet
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De Wit is geen linksbuiten, Lang zit in de binnenzak van trippier en sinkgraven viel goed in.Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:38:
[...]
Niet mee eens. Katten op Ten Hag noem ik het even niet maar ik zet wel vraagtekens bij de wissels. Maar die heb ik al vaker gezet...
De wissels vind ik, net zoals vorige week, prima. Door veltman op rechtsback te zetten en mazraoui op de plek van schone ga je de beweeglijkheid van alli en eriksen tegen op de lange bal van Llorente. Daarnaast, en daar stond een mooi stuk op vi over, dwing je in balbezit eriksen en alli te kiezen om de ruimtes dicht te lopen omdat mazraoui daar wel in loopt en schone niet.
Huntelaar had niets uitgemaakt tegen een Spurs die zo druk zetten in deze fase.
K to the KillaZ
Houdoe
Slechte wissels dus, dit had gewoon je basis moeten zijn!KillaZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:43:
[...]
De wissels vind ik, net zoals vorige week, prima. Door veltman op rechtsback te zetten en mazraoui op de plek van schone ga je de beweeglijkheid van alli en eriksen tegen op de lange bal van Llorente. Daarnaast, en daar stond een mooi stuk op vi over, dwing je in balbezit eriksen en alli te kiezen om de ruimtes dicht te lopen omdat mazraoui daar wel in loopt en schone niet.
Als als als. Het is niet zo dat hij een Robben wissel deed toch? En de wissel van Sinkgraven voor Dolberg pakte volgens mij goed uit toch? Als hij met een jonkie of een middenvelder op linksbuiten begint zeurt iedereen hier weer over Huntelaar dus ik vind het toch echt zoeken naar de stok om het buitenbeentje mee te slaan.
En wees reëel. Het feit dat je steeds je vaste rechtsback moet laten invallen voor Schöne is gewoon een beperking in je selectie.
Ja knap gedaan van Tottenham, die dribbels van Lucas waren wel fenomenaal en een hattrick scoren in zo'n wedstrijd is ook echt bijzonder. Doen niet veel jongens..Vlassie1980 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:41:
Als als als...
Het avontuur zit erop, ik ben geen Ajacied maar heb genoten van een machtige campagne. Ajax heeft Real en Juventus ontmanteld.
Het zal wel weer lang duren voor Ajax zo ver komt. Als Ajacied moet je trots zijn want ik had niet verwacht dat Ajax ooit nog zo ver zou komen.
En Tottenham mag ook wel wat credits krijgen. Mooie club die het denk ik niet gaan redden tegen Liverpool
Zonde van Ajax, voor de jongens op het veld vooral.
Moet wel zeggen dat deze 2 dagen wel echt spectaculair waren en wedstrijden waren zoals voetbal op dit niveau horen te zijn..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Die wissel pakte goed uit omdat ook Dolberg niet in de basis had mogen staan.D-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:45:
@Typhone
Als als als. Het is niet zo dat hij een Robben wissel deed toch? En de wissel van Sinkgraven voor Dolberg pakte volgens mij goed uit toch? Als hij met een jonkie of een middenvelder op linksbuiten begint zeurt iedereen hier weer over Huntelaar dus ik vind het toch echt zoeken naar de stok om het buitenbeentje mee te slaan.
En wees reëel. Het feit dat je steeds je vaste rechtsback moet laten invallen voor Schöne is gewoon een beperking in je selectie.
Is de wissel dan goed of deugt het tactische plan niet?
Wat is het ook een lieverd die Rene, zit geen kwaad bij.Sjah schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
[...]
Hij vroeg over de psv halve finale (2005) aan Gijp of die meegespeeld had. Sorry maar dat komt op mij Dement over, Gijp is al sins 93 oid met pensioen. Vond de reactie v Gijp wel weer goud, die zei zo heel vergevend met een schouderklop dat die er niet bij was, zonder verwijten.
Let wel Advocaat is ook al jaar of 72, laten we respect hoog houden voor zo iemand.
Misschien was Dick wel moe en had hij daarom rode ogen. (Of hij blowt)
★ What does that mean? ★
Hoezo? Na de eerste helft staat Ajax gewoon 2-0 voor.GrooV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Slechte wissels dus, dit had gewoon je basis moeten zijn!
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik denk dat Ten Hag verwachtte in het begin zwaar onder druk te komen en er veel ruimte voor Dolberg zou liggen achter de verdediging.GrooV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:46:
[...]
Die wissel pakte goed uit omdat ook Dolberg niet in de basis had mogen staan.
★ What does that mean? ★
Door spelers die wel in de basis hoorde ja. Als je dat niet zag heb je wel een hele grote Ajax brilMugwump schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Hoezo? Na de eerste helft staat Ajax gewoon 2-0 voor.
[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 08-05-2019 23:48 ]
Ja die wissel pakte goed uit maar had dat dan vanaf het begin gedaan en Tadic laten staan.D-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:45:
@Typhone
Die beperking in de selectie ben ik het roerend mee eens, aan de andere kant worden die spelers wel helemaal doorgemeten qua fitheid. Hoe scoort een Ekkelenkamp tov van Schöne vraag ik me af.
Ik kan er niks anders van maken dan een als als als
Dat we eruit liggen ligt echt niet aan Ten Hag is de eindconclusie
Dit inderdaad. Dolberg heeft de afgelopen weken meer balverlies dan speelminuten gehad. Ze speelde gewoon met een stoorzender in het eigen team.GrooV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:46:
[...]
Die wissel pakte goed uit omdat ook Dolberg niet in de basis had mogen staan.
Zoveel verkeerde aannames, zo vaak niet doorzetten bij kansen of balverlies. Dat moet ten Hag toch ook zien?
Iemand anders begint erover dat PSV gelijkwaardig is.Snowdog schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:38:
[...]
Ja, want die paar wedstrijden meer maakt echt het verschil. Het zijn immers ook de ploegen die geen Europees voetbal spelen in andere Europese landen die het landkampioenschap binnenhalen, juist vanwege het gebrek aan Europees voetbal. Nog zonder het feit dat de poule van PSV sowieso de zwaarste was en het ze niet meezat.
Maar goed, waarom de hele shit hier derailen. Dat gaat toch helemaal nergens over? Niks positiefs aan deze avond, Ajax begint gewoon slap aan de 2e helft en daar betalen ze nu de prijs voor (net zoals vele andere NL ploegen Ajax is voorgegaan).
PSV heeft sowieso 10 wedstrijden minder gespeeld. 4x beker, 6x CL. 10 wedstrijden, 900 minuten waarvan de CL op topniveau.
Dat meer wedstrijden uiteindelijk minder prestaties opleveren zag je ook vaak bij Britse clubs en überhaupt spelers. Je zag vaak op WK's dat Spanjaarden en Engelsen doodop waren.
En ja, ook naar mijn mening heeft Ajax dit seizoen van alle Nederlandse clubs verreweg de beste prestaties gehaald.
Vandaag was echter verdedigend slecht, en Tottenham laat met Llorente zien hoe Ajax vrij eenvoudig tot fouten is te dwingen, en waar ze een grote sterke balvaste spits niet onder controle krijgen
Ajax kan natuurlijk trots zijn op deze hele campagne, maar daar koop je even helemaal niets voor. Zo dichtbij...
Sterkte met het verwerken hiervan, maar ik hoop wel gewoon dat dit trauma zondag nog even wordt versterkt
8 wedstrijden...GAIAjohan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:49:
[...]
Iemand anders begint erover dat PSV gelijkwaardig is.
PSV heeft sowieso 10 wedstrijden minder gespeeld. 4x beker, 6x CL. 10 wedstrijden, 900 minuten waarvan de CL op topniveau.
Dat meer wedstrijden uiteindelijk minder prestaties opleveren zag je ook vaak bij Britse clubs en überhaupt spelers. Je zag vaak op WK's dat Spanjaarden en Engelsen doodop waren.
En ja, ook naar mijn mening heeft Ajax dit seizoen van alle Nederlandse clubs verreweg de beste prestaties gehaald.
Vandaag was echter verdedigend slecht, en Tottenham laat met Llorente zien hoe Ajax vrij eenvoudig tot fouten is te dwingen, en waar ze een grote sterke balvaste spits niet onder controle krijgen
Kijk de wedstrijden van PSV tegen Tottenham nog maar eens terug.Michielgb schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
Overigens zegt het ook wel wat dat er een halvefinalist en finalist vd CL in de poule van psv zat. Dat gezeik op die club uit Eindhoven blijkt achteraf mss niet helemaal terecht. ;-)
Het was allemaalde schuld van Lucas Moura. Wat een .....Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
[...]
Ja die wissel pakte goed uit maar had dat dan vanaf het begin gedaan en Tadic laten staan.
Die beperking in de selectie ben ik het roerend mee eens, aan de andere kant worden die spelers wel helemaal doorgemeten qua fitheid. Hoe scoort een Ekkelenkamp tov van Schöne vraag ik me af.
Ik kan er niks anders van maken dan een als als als. Want ALS hij het gedaan had met hetzelfde resultaat dan was de gedachtengang imho logisch geweest. Dat is het nu niet.
Dat we eruit liggen ligt echt niet aan Ten Hag is de eindconclusie.
.. hattrick!
★ What does that mean? ★
Kijk vooral naar hun topscorer, daar heeft Ajax nog niet tegen gespeeldExocet schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:50:
[...]
Kijk de wedstrijden van PSV tegen Tottenham nog maar eens terug.
Maarja heb erg genoten van Ajax. Ten Hag heeft de koppen bij elkaar gekregen en iedereen is bereid te werken voor elkaar. Helaas is het onderlinge niveau groot tussen sommige spelers wat gewoon niet gecompenseerd kan worden. Schone wat snelheid mist om beweeglijke middenvelders op te pakken. En de spits positie met Huntelaar en Dolberg is te matig op dit niveau. Het mist de techniek en snelheid.
Nico was vandaag ook erg kwetsbaar. Zeker aan zijn binnenkant ging alles langs hem heen. En dan staan ze in t centrum al 1 op 1 en dan is die geklopt zonder rugdekking.
Zag je ook bij Britse clubs? Zoals Man City dat met veel pech werd uitgeschakeld door Tottenham, maar verder vrijwel alles wint? Kom op man, alsof dat het grote verschil is.GAIAjohan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:49:
[...]
Iemand anders begint erover dat PSV gelijkwaardig is.
Beker:
8e finale, kwart, halve, finale =4
CL
8e X2
Kwart X2
Halve X2
6+4 =10
Johan Cruijf schaalGAIAjohan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:52:
[...]
Beker:
CL
8e X2
Kwart X2
Halve X2
6+4 =10
Oefenwedstrijd tegen Vitesse vorige week omdat de hele speelronde verzet was
Verder begrijp ik je logica van meer wedstrijden spelen totaal niet maar goed. PSV is juist slechter gaan spelen toen ze het rustig hadden.
Ajax en PSV staan beide gelijk, deal with it
[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 08-05-2019 23:58 ]
Voor Inter die met gelijk puntenaantal als Spurs 3e in de poule werd, vind ik dat een terecht excuus. Als je 6 punten daarachter 4e wordt, is het scorebordjournalistiek.Michielgb schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
Overigens zegt het ook wel wat dat er een halvefinalist en finalist vd CL in de poule van psv zat. Dat gezeik op die club uit Eindhoven blijkt achteraf mss niet helemaal terecht. ;-)
En daarbij, laten we ook niet vergeten dat toen PSV nog actief was in de CL , dat dat niet het moment was waarop ze het lieten liggen. Juist toen PSV uit de CL (en beker) lag ging het een stuk slechter. Maar daar heb je vast ook een goede verklaring voor.GAIAjohan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:52:
[...]
Beker:
CL
8e X2
Kwart X2
Halve X2
6+4 =10
Kun jij niet je eigen topic hebben, en kun je daar al je negatieve onzin kwijt.jaapstobbe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:13:
Onana had niet moeten rekken, zo kwam er nog meer tijd bij
Kan je ook nog op jezelf reageren, top.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Sorry hoor ik ben het niet met je eens. Vandaag is verloren op details, sommigen zijn pech maar een aantal van die details zijn ook aan ETH te wijten. Ik begrijp dat je niets aan Huntelaar hebt in zo’n pot, maar als je dan Dolberg -die het hele seizoen al tegenvalt- opstelt is echt fout. Nadat je risico neemt met Neres in een gewonnen finale... Daarnaast ga je door de wissels verder naar achteren lopen.D-e-n schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:32:
De andere details wegen zwaarder. Wat doet de Ligt 70m voor de goal? Waarom roeit Schone die bal niet weg? Ziyech mag een van die twee kansen ook maken. De extra tijd was ook wel erg lang. Het zat niet mee.
Hopelijk komt het goed tegen FCU. Anders is het voor mij een verloren seizoen met prachtige wedstrijden. Maar geen prijs.
Afijn, ik kan het makkelijk relativeren. Morgenvroeg een echo en dan zien we hopelijk een Ajacied in spe
XXXVI
Wat mij betreft de beste van Ajax deze CL.
scorebordjournalistiekSempy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:55:
[...]
Voor Inter die met gelijk puntenaantal als Spurs 3e in de poule werd, vind ik dat een terecht excuus. Als je 6 punten daarachter 4e wordt, is het scorebordjournalistiek.
ongenuanceerde vorm van sportjournalistiek, waarbij alleen naar de uiteindelijke (hoge) uitslag wordt gekeken en niet naar het vertoonde spel en de feitelijke krachtsverhoudingen tijdens de wedstrijd
Correct!
-Zag- je inderdaad vaak bij Britse clubs die met competitiewedstrijden spelen + fa+Carling etc.Snowdog schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:51:
[...]
Zag je ook bij Britse clubs? Zoals Man City dat met veel pech werd uitgeschakeld door Tottenham, maar verder vrijwel alles wint? Kom op man, alsof dat het grote verschil is.
1 incident met MC maakt een vrij standaard gebeurtenis niet ineens onwaar.
Verder heeft MC een ontzettend brede selectie
Is inderdaad een prima verklaring voor. Ze hadden inderdaad ook al meer wedstrijden gespeeld dan de meeste tegenstanders.Snowdog schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:55:
[...]
En daarbij, laten we ook niet vergeten dat toen PSV nog actief was in de CL , dat dat niet het moment was waarop ze het lieten liggen. Juist toen PSV uit de CL (en beker) lag ging het een stuk slechter. Maar daar heb je vast ook een goede verklaring voor.
Lastig hè..
PSV is toch ook gewoon terecht 4de geworden in een loodzware poule? Tegen Inter hadden ze wellicht meer punten kunnen pakken.GrooV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:59:
[...]
scorebordjournalistiek
ongenuanceerde vorm van sportjournalistiek, waarbij alleen naar de uiteindelijke (hoge) uitslag wordt gekeken en niet naar het vertoonde spel en de feitelijke krachtsverhoudingen tijdens de wedstrijd
Correct!
Ik vond (met rood-witte bril) ook dat Ajax het meer verdiende, ondanks de wederom zwakke tweede helft.
Het moge duidelijk zijn dat Ajax gewoon de beste selectie in de eredivisie heeft, maar of ze er ook kampioen mee gaan worden moeten we nog maar zien. Als ze dat worden is het volkomen verdiend, zo niet dan hebben ze het ook zelf terecht laten liggen.
Over een week weten we het
Ja, helaas (voor jou) is MC niet de enige club, kijk anders even naar de andere clubs die het goed doen in zowel de competitie als het bekertoernooi als Europa, dat zijn er wel meer hoor.GAIAjohan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:00:
[...]
-Zag- je inderdaad vaak bij Britse clubs die met competitiewedstrijden spelen + fa+Carling etc.
Oh, dus toen was het wel nog een voordeel? Ik ga deze topic niet verder derailen vanavond, want deze avond is voor Ajax. Hoop dat je maar een beetje aan het trollen bent na deze moeilijke avond.[...]
Is inderdaad een prima verklaring voor. Ze hadden inderdaad ook al meer wedstrijden gespeeld dan de meeste tegenstanders.
Lastig hè..
Maar in het begin van de wedstrijd stond het toch goed? Daardoor sta je 2-0 voor.Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
[...]
Ja die wissel pakte goed uit maar had dat dan vanaf het begin gedaan en Tadic laten staan.
Tottenham past juist wat aan, waardoor het voor Ajax niet meer werkt.
Daarna wissel Ten Hag weer zodat het allemaal wel weer werkt.
Dus ik volg het hele probleem niet.
Klinkt wel bekend ja!Saturnus schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:06:
Zo...weer een typisch Nederlands voetbalavontuur komt ten einde. Van underdog tot meester, en dan op het favorietenmoment hard onderuit gaan.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De 1-0 uit de eerste wedstrijd was natuurlijk een goede maar zeker ook geen uitstekende uitgangspositie. Ik vreesde al voor deze wedstrijd, maar niet meer na de eerste helft. Zonde dat ze dit in de tweede helft zo weggeven en er ook totaal niet meer aan te pas kwamen. Dan kijk je er nog mee te weg te komen en dan die laatste minuut...Saturnus schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:06:
Zo...weer een typisch Nederlands voetbalavontuur komt ten einde. Van underdog tot meester, en dan op het favorietenmoment hard onderuit gaan.
Ach, ik zat in het stadion Dolberg speelde geen beste wedstrijd maar fucking hell 2-0 uit handen geven is gewoon helemaal kut. 1e doelpunt is nog te begrijpen want de hele organisatie was weg in de defensie (volgens mij liepen de Ligt en Blind ergens op de helft van de tegenstander). Maar de ander twee doelpunten hadden niet gehoeven. Kort of lang, in de tweede helft heeft het hele team het laten liggen, ik vind niet dat je een speler kan aanwijzen. We hebben een zuivere hattrick weggeven. Drie tegendoelpunten in een helft.Witte schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:48:
Dolberg was de reden dat Ajax het meerendeel van het potje naar maar met tienen speelde.
Dit is precies wat er ook tegen Heerenveen gebeurde net na de winterstop, de rust in gaan als eerste in de Eredivisie en dan in de laatste minuut het weggeven. In de competitie hebben we al wat meer van deze wedstrijden gehad, nu helaas voor het eerst in de champions league.
Ik ben ontzettend teleurgesteld omdat we zo dichtbij waren maar we hebben 18 wedstrijden in Europa gespeeld en slechts 2 verloren. Madrid en Juventus uitgeschakeld. Ik ben tussen alle teleurstelling door toch vooral trots.
[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 09-05-2019 00:32 ]
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Spanning, nog meer spanning, ontzettend veel spanning en toen BAM! alle spanning weg, niks meer.
De Spurs lieten in de tweede helft zien hoe scherp ze kunnen zijn, beschikken over aardig wat veerkracht die lui. Het is ook niet voor niets dat ook zij zover gekomen zijn natuurlijk.
Jammer dat we hier niet op zijn minst gelijk gespeeld hebben maar hé, het is wel even de halve finale Champions League. Echt geen schande om dat als laatste Europese halte te hebben. Uiteraard was een finale mogelijk maar het mocht nu eenmaal niet zo zijn.
Wat een geweldige Europese campagne hebben we gehad, ongekend.
Nu 'even' opladen naar zondag, een wedstrijd die gewonnen móet worden. Stiekem hopend op een verlies van PSV zodat het kampioenschap zeker is en de spelers ook even rust in hun koppie kunnen krijgen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
EK 2008Saturnus schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:06:
Rotterdam
Op papier ja, maar om het nog maar eens voor de zoveelste keer te zeggen: de helft ervan is met regelmaat geblesseerd dus in de praktijk spelen ze vrijwel altijd met min of meer hetzelfde elftal.GAIAjohan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:00:
[...]
-Zag- je inderdaad vaak bij Britse clubs die met competitiewedstrijden spelen + fa+Carling etc.
En wat als Tottenham wint? Dat zou nog een extra trap na zijn ook.Kaap schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:12:
Bbbbrrrr mijn maag draaide gisteravond om toen ik besefte dat spurs naar de finale gaat. Vreselijk! Ik hoop dat Liverpool er korte metten mee maakt. 4-0 ofzo zou een prima uitslag zijn.
De Spurs staan niet voor niks in de finale, net als Liverpool.
Hopelijk maken ze er beiden een mooie wedstrijd van
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik vind het redelijk bizar, vanaf 4 uur niet meer eten heel de dag en dan een hele wedstrijd spelen.
Ik snap dat Ajax niet in zo’n luxe positie zit, maar eigenlijk moet je ze niet opstellen.
Waarom? Omdat ze terecht van Ajax hebben gewonnen. Ik hoop op een mooie finale waar je als objectieve voetbal liefhebber van kan genieten.Kaap schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:12:
Bbbbrrrr mijn maag draaide gisteravond om toen ik besefte dat spurs naar de finale gaat. Vreselijk! Ik hoop dat Liverpool er korte metten mee maakt. 4-0 ofzo zou een prima uitslag zijn.
Dat is gissen. Mazroui viel tegen, maar Ziyech werkte juist keihard en ging het hele veld over.dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:44:
In hoeverre speelt Ramadan mee?
Ik vind het redelijk bizar, vanaf 4 uur niet meer eten heel de dag en dan een hele wedstrijd spelen.
Ik snap dat Ajax niet in zo’n luxe positie zit, maar eigenlijk moet je ze niet opstellen.
Dat na die 2-1 de spurs weer hoop krijgen is natuurlijk logisch, maar ik vind het knap van ajax dat ze zich niet echt lieten in zakken, maar zelf bleven proberen het spel te maken.
Ajax heeft het super gedaan in de CL en de supporters / club mogen trots zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()