13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja, Barca heeft de laatste jaren toch best aardig geboerd, niet?Joostje123 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:43:
Weer?
Vorig jaar stond weer Liverpool in de finale..
Eindelijk weer Barcelona!
Daarnaast was de finale van vorig jaar een farce, die had ik graag opnieuw laten spelen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waar is die keeper gebleven trouwens?Gonadan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:47:
[...]
Ja, Barca heeft de laatste jaren toch best aardig geboerd, niet?
Daarnaast was de finale van vorig jaar een farce, die had ik graag opnieuw laten spelen.
Nee, maar dat doet niets af aan de ongelofelijke goede prestatie als ze de finale bereiken.
Laat ze eerst maar thuis winnen van spurs..
Hoe graag ik het ze gun heb ik gevoel dat spurs met de winst vandoor gaat.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
De vraag is meer of Ajax Messi aankan, Barca zelf valt wel mee.
Ik denk dat er aan beide zijden wel meer spelers zijn waar je je handen vol aan hebt.Tripwire999 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:49:
[...]
De vraag is meer of Ajax Messi aankan, Barca zelf valt wel mee.
Suárez, Busquets, Alba, Couthino maar ook de Jong, Ziyech, Neres, van de Beek.
Als Liverpool wat beter afrondt dan speel je gewoon 3-3.Grindtegel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:49:
Als Barcelone nou niet de beste voetballer alleretijden in dienst had dan hadden genoeg ploegen kans, maar ja, die hipster uit Argentinië he
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Besiktas ofzo
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
★ What does that mean? ★
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ach ja de 4 en 5-0 had nog gekund na het kleutertje spelenDivak schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:57:
3-0 voor en dan kleutertje spelen bij de corner vlag.. top jongens. Vergeet ook niet om een kaart te vragen.. Wat een geweldige goals maar wat een verschrikkelijke instelling.
Hij zag em zelf al zitten voordat ie em raakte, hij liep al half weg naar rechts
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Van Dijk toch weer even terug naar zijn hok. Blijkbaar was de echte test de test tegen Messi en Suarez.
Het heeft niet zo mogen zijn, volgende keer (jaar/volgende week) beter.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ja achteraf reageren is makkelijk. Liverpool drukte Barcelona terug begin tweede helft, niet andersom.
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 02-05-2019 06:45 ]
Achteraf reagerenTyphone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 05:40:
[...]
Ja achteraf reageren is makkelijk. Liverpool drukte Barcelona terug begin tweede helft, niet andersom.
Check mijn berichten nog eens zou ik zeggen.
Ik vind het zelf veel gaver om te zien wat Ajax doet met het hele team. Mooi voetbal en enthousiaste spelers i.p.v maar afwachten tot je sterspeler een doelpunt maakt zoals Juventus met Ronaldo en Barça met Messi. Als die ster dan ook nog gaat lopen zeuren bij de scheids en vaak het voordeel krijgt wordt het helemaal irritant.
Ja Messi was magistraal gisterenavond maar er zijn ook andere spelers in het team die gisterenavond ook een hele goede wedstrijd hebben gespeeld. Ter Stegen, Alba, Suárez en Busquets waren gisterenavond ook top.Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:08:
Wedstijd zelf niet gezien, maar ik begrijp dat Messi de CL gaat winnen? Is dat nou echt leuk, een team wat volledig hangt aan 1 speler?
Ik vind het zelf veel gaver om te zien wat Ajax doet met het hele team. Mooi voetbal en enthousiaste spelers i.p.v maar afwachten tot je sterspeler een doelpunt maakt zoals Juventus met Ronaldo en Barça met Messi. Als die ster dan ook nog gaat lopen zeuren bij de scheids en vaak het voordeel krijgt wordt het helemaal irritant.
Messi zou met FC Emmen ook niet de CL winnen.
Misschien moeten we de komende jaren gewoon even genieten van die spelers, die komen niet elk decennium voorbij.Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:08:
Wedstijd zelf niet gezien, maar ik begrijp dat Messi de CL gaat winnen? Is dat nou echt leuk, een team wat volledig hangt aan 1 speler?
Dan kunnen we als opa vertellen dat we die spelers hebben meegemaakt, zoals we nu horen over Pele en Cruijff.
Niet zuur bedoelde reactie maar een persoonlijke meningExocet schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:20:
[...]
Misschien moeten we de komende jaren gewoon even genieten van die spelers, die komen niet elk decennium voorbij.
Dan kunnen we als opa vertellen dat we die spelers hebben meegemaakt, zoals we nu horen over Pele en Cruijff.
Ik kan van sommige acties heel erg genieten maar in het algemeen vind ik dat soort spelers een stuk minder 'interessant' om te volgen. Bij Messi vind ik vaak dat hij een stuk minder rendeert als het team minder is. Ronaldo is gevoelsmatig op individueel niveau altijd aanwezig of hij nu in een goed of slecht team staat. Maar ook dan vind ik de individuele speler een stuk minder interessant om te volgen. Ik had vroeger veel meer respect voor die echte verbindende spelers zoals een Steven Gerrard bijv., een oldschool klassieke mid-mid.
Barcelona hangt volledig aan Messi en ik ben benieuwd hoe ze die creativiteit en aanvallende impulsen gaan opvangen want ik denk persoonlijk niet dat dat gaat. Wat ik wel denk is dat er wellicht heel andere spelers zullen gaan opstaan en het minder een one-star show wordt.
Zet je dat af tegen gisteren bijv. dan zie je dat Liverpool een paar beslissende kansen mist (Mané, Salah) waardoor je uitgangspositie ongelofelijk veel beter zou zijn geweest dan nu. Dat wil ik Barcelona wel eens zien oplossen buiten eigen huis.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 02-05-2019 08:46 ]
Ik vind als je er een vraagt dan kan je hem krijgen ook. Dan is het denk ik snel afgelopen.
Die regel was er toch lange tijd? Wordt nooit meer nageleefdchimera2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:46:
Wat ik ook altijd zo smerig vind is om een kaart te vragen.
Ik vind als je er een vraagt dan kan je hem krijgen ook. Dan is het denk ik snel afgelopen.
Rotterdam
Handhaving van die regel. Net als vasthouden. Dat kaarten vragen moet eens over zijn.Typhone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:47:
[...]
Die regel was er toch lange tijd? Wordt nooit meer nageleefd
Je weet dat Barcelona pas voor de 2e keer in 6 seizoenen in de halve finales staat?GS88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:51:
Ik vind het wel jammer dat Liverpool nu zo goed als zeker al uit de race is... daarnaast heb ik het ook wel een beetje gehad met de dominantie van Barca en Real in de CL.
Real domineert de laatste jaren (5x laatste 8 , 4x winst), voor de rest doen Bayern (5x laatste 8 ) en Barcelona (6x laatste 8 ) ook bijna elk seizoen goed mee en in iets mindere mate Juventus (4x laatste 8, 1x winst) en Atletico (4x laatste 8 )
Nog een kleine toevoeging, dit seizoen is voor het eerst sinds seizoen 07/08 dat er maar 1 van de 'grote 3' (Barca, Real, Bayern) bij de laatste 8 teams zit
[ Voor 11% gewijzigd door rik86 op 02-05-2019 09:15 ]
Dit was de kern van mijn vraag, maar beter verwoord. Ik vind die one-men-army teams echt heel onaantrekkelijk. Tel daarbij de arrogantie op. Ze kopen letterlijk de prijzen.Typhone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:42:
[...]
Niet zuur bedoelde reactie maar een persoonlijke mening
Ik kan van sommige acties heel erg genieten maar in het algemeen vind ik dat soort spelers een stuk minder 'interessant' om te volgen. Bij Messi vind ik vaak dat hij een stuk minder rendeert als het team minder is. Ronaldo is gevoelsmatig op individueel niveau altijd aanwezig of hij nu in een goed of slecht team staat. Maar ook dan vind ik de individuele speler een stuk minder interessant om te volgen. Ik had vroeger veel meer respect voor die echte verbindende spelers zoals een Steven Gerrard bijv., een oldschool klassieke mid-mid.
Barcelona hangt volledig aan Messi en ik ben benieuwd hoe ze die creativiteit en aanvallende impulsen gaan opvangen want ik denk persoonlijk niet dat dat gaat. Wat ik wel denk is dat er wellicht heel andere spelers zullen gaan opstaan en het minder een one-star show wordt.
Zet je dat af tegen gisteren bijv. dan zie je dat Liverpool een paar beslissende kansen mist (Mané, Salah) waardoor je uitgangspositie ongelofelijk veel beter zou zijn geweest dan nu. Dat wil ik Barcelona wel eens zien oplossen buiten eigen huis.
Wat mij betreft mogen er wel regels (terug)komen om dit in te perken. Voor het Bosman arrest mocht je bijvoorbeeld maar 3 spelers van buiten je eigen land opstellen. Eigen opleiding en eigen kweek moet beloond worden. Verder graag ook een Europees transfer en salaris plafond en verbod op kopen en dan verhuren van spelers.
En ook dat doorrollen van Messi had geel mogen zijn. Gewoon 2x geel = rood en dan maar zien hoe Barça daar mee omgaat. Spelersverheerlijking mag wel wat minder.chimera2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:46:
[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 02-05-2019 09:15 ]
Kansen op zich genoeg, maar je moet wel afronden. Iets minder breien. Nadeel is dat het misschien volgend week geen wedstrijd meer is.Outerspace schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:49:
Het wordt een zware dobber voor Liverpool om nog kans te maken, 3-0 achterstaan is redelijk kansloos. Nu is Barcelona niet verdedigend super, maar ik had toch wel verwacht dat Liverpool meer kansen had gecreëerd. Jammer voor hen dat het niet zo is.
Van Dijk in z'n hok? Wat bedoel je daarmee?Van Dijk toch weer even terug naar zijn hok. Blijkbaar was de echte test de test tegen Messi en Suarez.
Het heeft niet zo mogen zijn, volgende keer (jaar/volgende week) beter.
Daarbij kan je tegen zo'n mazzelpass via de lat en weergaloze vrije trap weinig doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Staat me bij dat uitgerekend Messi in het verleden al eens van, jawel, Kuipers hiervoor een gele kaart had gekregen. Gisteren had dat ook kunnen (en moeten) gebeuren.chimera2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:46:
(overigens is er ook een regel dat de keeper maar een bepaald aantal seconde de bal vast mag houden voordat hij hem uittrapt. Met name Onana zou hier wel heel vaak door in de problemen komen als de NL scheidsrechters die regel eens toe gingen passen. - nog los van al die gele kaarten die hij voor tijdrekken zou moeten krijgen. Kortom... er zijn wel meer simpele regels die om onbegrijpelijke reden niet gehandhaafd worden)
alles kan off-topic
Eerste doelpunt was niet heel scherp van van Dijk, moet je maar eens terugkijkenGonadan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:14:
[...]
Van Dijk in z'n hok? Wat bedoel je daarmee?
Daarbij kan je tegen zo'n mazzelpass via de lat en weergaloze vrije trap weinig doen.
Oké, dus als je tegen enkele van de beste aanvallers van de wereld een doelpunt weggeeft ben je gelijk geen goede verdediger meer? Moet ik het zo zien dan?Martinusz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:41:
Eerste doelpunt was niet heel scherp van van Dijk, moet je maar eens terugkijken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Talent heeft ie zeker... best wel vreemd dat ie nog steeds bij zijn eerste club speelt, dat andere clubs hem nog niet hebben opgemerktjaapstobbe schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:57:
Die Messie gaat nog eens een hele grote worden, mark my words
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Geen idee, ik zeg alleen dat hij bij het eerste doelpunt niet scherp wasGonadan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:43:
[...]
Oké, dus als je tegen enkele van de beste aanvallers van de wereld een doelpunt weggeeft ben je gelijk geen goede verdediger meer? Moet ik het zo zien dan?
Wat voor conclusies jij daar verder aan wilt hangen geen idee
Of OvermarsPompi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:45:
Piet de Visser en Galasek doen de beker uitreiking voor Willem II en Ajax respectievelijk. Ze hadden volgens mij net zo goed Galasek voor beide teams kunnen vragen.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 02-05-2019 09:52 ]
Je bent je hopelijk na deze vrij kansloze (want ernstig achterhaalde) jeremiade wel bewust dat geen enkele ploeg uit welk land dan ook door deze 'regel' nog mee zou kunnen doen in de huidige staat, met de huidige basisopstellingen, en vrij verkeer van personen (voor EU-ingezetenen)?Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:13:
[...]
Dit was de kern van mijn vraag, maar beter verwoord. Ik vind die one-men-army teams echt heel onaantrekkelijk. Tel daarbij de arrogantie op. Ze kopen letterlijk de prijzen.
Wat mij betreft mogen er wel regels (terug)komen om dit in te perken. Voor het Bosman arrest mocht je bijvoorbeeld maar 3 spelers van buiten je eigen land opstellen. Eigen opleiding en eigen kweek moet beloond worden. Verder graag ook een Europees transfer en salaris plafond en verbod op kopen en dan verhuren van spelers.
[...]
En ook dat doorrollen van Messi had geel mogen zijn. Gewoon 2x geel = rood en dan maar zien hoe Barça daar mee omgaat. Spelersverheerlijking mag wel wat minder.
Hoeveel Nederlanders wil je bijv. bij Ajax in de basis hebben, om überhaupt nog mee te kunnen doen? Wil je de beperking van max. 3 buitenlandse spelers laten gelden, dan kun je kiezen: zonder Tadic, Onana, Tagliafico, Schöne, (Dolberg), Neres? Schrap er maar even een paar, en kijk of het nog loopt.
En dat geldt voor elke ploeg in de CL. Sommige clubs stellen doodleuk 6 Brazilianen op...
Bij Liverpool (basis) liepen welgeteld 3 Britten op het veld (Robertson, Gomez, Milner).
Bij Barcelona stonden in de basis 4 Spanjaarden / Catalanen, aangevuld met Messi, die al zijn hele werkzame leven in Catalonië speelt.
Dan doet Ajax het nog heel netjes, maar als je een grens trekt, telt-ie voor iedereen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Idd. Ik snap het nog steeds niet. van Dijk had Suarez midden in zijn gezichtsveld maar reageerde gewoon he-le-maal niet toen Suarez zijn actie begon......Martinusz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Eerste doelpunt was niet heel scherp van van Dijk, moet je maar eens terugkijken
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Prijzen kopen blijkt nog niet zo makkelijk anders. PSG probeert het al jaren maar bakt er niets van in de CL. Juventus probeerde het dit seizoen met Ronaldo. De beste teams zijn toch altijd wel meer dan one-man-armies. Het Madrid van de afgelopen jaren was ook wel meer dan Ronaldo, daar heeft altijd een fantastich middenveld achter gelopen (en vlak ook Ramos/Pepe niet uit).Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:13:
[...]
Dit was de kern van mijn vraag, maar beter verwoord. Ik vind die one-men-army teams echt heel onaantrekkelijk. Tel daarbij de arrogantie op. Ze kopen letterlijk de prijzen.
Gisteren vond ik de goal van Suarez de mooiste. Messi was grotendeels onzichtbaar, en dan toch weer beslissend. Dat is absoluut een kwaliteit (Maar eerlijk is eerlijk, als zo'n vrije trap je een "magistrale" speler maakt, dan is Lasse Schone dat ook
Regeren is vooruitschuiven
HR regels hoeven niet gekoppeld te zijn aan speelgerechtigheid. Een bond is geen werkgever en kan natuurlijk best eigen regels opstellen over wie er op het veld mogen staan. Wat een bvo verder op de loonlijst heeft is hun zaak niet.Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Je bent je hopelijk na deze vrij kansloze (want ernstig achterhaalde) jeremiade wel bewust dat geen enkele ploeg uit welk land dan ook door deze 'regel' nog mee zou kunnen doen in de huidige staat, met de huidige basisopstellingen, en vrij verkeer van personen (voor EU-ingezetenen)?
Hoeveel Nederlanders wil je bijv. bij Ajax in de basis hebben, om überhaupt nog mee te kunnen doen? Wil je de beperking van max. 3 buitenlandse spelers laten gelden, dan kun je kiezen: zonder Tadic, Onana, Tagliafico, Schöne, (Dolberg), Neres? Schrap er maar even een paar, en kijk of het nog loopt.
En dat geldt voor elke ploeg in de CL. Sommige clubs stellen doodleuk 6 Brazilianen op...
Bij Liverpool (basis) liepen welgeteld 3 Britten op het veld (Robertson, Gomez, Milner).
Bij Barcelona stonden in de basis 4 Spanjaarden / Catalanen, aangevuld met Messi, die al zijn hele werkzame leven in Catalonië speelt.
Dan doet Ajax het nog heel netjes, maar als je een grens trekt, telt-ie voor iedereen.
Van mij mag het ook wel wat meer gereguleerd worden. Miimaal x aantal spelers die al minimaal x jaar aan de club verbonden zijn. Soepeler beleid voor spelers uit eigen competitie. Verhuur, dan voor de bond uitschrijven -> geen verbinding met de club. etc . Hoeft allemaal helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Alleen puur op nationaliteit sturen zal wat gevoelig liggen.
(overigens, HR technisch gezien is het al breedt geaccepteerd dat in de sport op het meest gevoelige en onacceptabele vlak gediscrimineerd wordt. Het is als man onmogelijk om aangenomen te worden in een vrouwen team en andersom is het vaak ook lastig. Maar dit komt nooit voor de rechter)
[ Voor 7% gewijzigd door Ankona op 02-05-2019 10:29 ]
alles kan off-topic
Als het voor heel Europa geldt is het toch voor iedereen hetzelfde? Hoezo kunnen ploegen dan niet meer meekomen? Alle teams zullen het moeten doen met meer eigen spelers en 6 Brazilianen opstellen is er dan niet meer bij. Ook niet voor Barça, Liverpool of Juventus.Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Je bent je hopelijk na deze vrij kansloze (want ernstig achterhaalde) jeremiade wel bewust dat geen enkele ploeg uit welk land dan ook door deze 'regel' nog mee zou kunnen doen in de huidige staat, met de huidige basisopstellingen, en vrij verkeer van personen (voor EU-ingezetenen)?
[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 02-05-2019 10:23 ]
Aangezien je inhaakt op een lopende discussie ga ik er vanuit dat je mee gelezen hebt en daarop door gaat. Zo niet dan is je post een losse flodder en valt over het feit wat je beschrijft weinig te discussiëren.Martinusz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:51:
Geen idee, ik zeg alleen dat hij bij het eerste doelpunt niet scherp washij stond en te ver achter de linie en liet Suarez ongehinderd tussendoor komen, kort gezegd hij stond lucht te dekken
Wat voor conclusies jij daar verder aan wilt hangen geen idee
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar is iedereen het over eens, maar welk voordeel is daarmee (wanneer ingevoerd) bereikt?Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:
[...]
Als het voor heel Europa geldt is het toch voor iedereen hetzelfde? Hoezo kunnen ploegen dan niet meer meekomen? Alle teams zullen het moeten doen met meer eigen spelers en 6 Brazilianen opstellen is er dan niet meer bij. Ook niet voor Barça, Liverpool of Juventus.
Het loopt gewoon helemaal uit de hand met het oliegeld (Engeland), dikke schulden met een duur team (Real), doping & matchfixing (Juventus).
TV-gelden zijn nu zo hoog door aantrekkelijkheid van het vertoonde voetbal.
Of iedereen nog zo graag wil betalen om een niet-sterrenteam te zien spelen, lijkt mij zeer de vraag.
De bestaande situatie bevoordeelt kapitaalkrachtige clubs, waarbij de financiering vaak al erg dubieus is. Maar ook daar is kwaliteit van de ploegen de drijfveer, maar ook de magnetische werking op geld. Suikerooms, van meestal zeer dubieuze olie-en gasoligarchen.
Als daar paal en perk aan zou worden gesteld, zou iets kunnen veranderen, maar dan moeten heel veel clubs, organisaties en individuele personen rekening houden met minder geld, zie je de UEFA daar iets aan doen? ‘Never bite the hand that feeds you’.
Ellendig, maar iedereen is er onderdeel van.
Inhaken wilt nog niet zeggen dat ik de mening deelGonadan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:22:
[...]
Aangezien je inhaakt op een lopende discussie ga ik er vanuit dat je mee gelezen hebt en daarop door gaat. Zo niet dan is je post een losse flodder en valt over het feit wat je beschrijft weinig te discussiëren.
Iemand roept dat van Dijk zijn hok terug in moet, jij geeft als voorbeeld op de tweede goal (waar van Dijk inderdaad weinig kon doen) om dat te weerleggen denk ik?
Mij leek het logischer dat diegene op basis van de eerste goal deze uitspraak deed, vandaar even de verwijzing naar dat eerste doelpunt. Daar waar van Dijk inderdaad niets doet.
Van Dijk hoeft van mij in ieder geval niet zijn hok terug in, zeker niet op basis van 1 moment, zonder fouten zaten we naar 0-0 wedstrijden te kijken
Edit: volgens mij komen we beide op hetzelfde uit: 1 fout maakt iemand nog geen slechte verdediger
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 02-05-2019 10:34 ]
Succes is niet altijd te koop.
Het zal ook moeilijk zijn om daar wat aan te doen. Het heeft veel invloed achter de schermen bij de UEFA. Dat verandert niet zo 123.
Het kaartje vragen is al stukken minder geworden dankzij de VAR. Suarez kreeg gister al geel ervoor. Messi had er ook 1 kunnen krijgen. Maar 2x geel en dus rood krijgen is imo te zwaar.
Beste remedie is volgens mij gewoon negeren door de scheids, of juist de tegenstander geen geel te geven als het "slachtoffer" erom vraagt, leren ze het ook zo aftweakduke schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:36:
Het kaartje vragen is al stukken minder geworden dankzij de VAR. Suarez kreeg gister al geel ervoor. Messi had er ook 1 kunnen krijgen. Maar 2x geel en dus rood krijgen is imo te zwaar.
Negeren doen ze in het begin van de wedstrijd meestal wel, of eerst een waarschuwing.Martinusz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:38:
[...]
Beste remedie is volgens mij gewoon negeren door de scheids, of juist de tegenstander geen geel te geven als het "slachtoffer" erom vraagt, leren ze het ook zo af
Suarez kreeg hem ook in de 2e helft.
Gelukkig staan ze niet meer om de haverklap bij de scheidsrechter te protesteren
Vind wel mooi om dan het volgende te lezen (emphasis mine):Pompi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:45:
Piet de Visser en Galasek doen de beker uitreiking voor Willem II en Ajax respectievelijk. Ze hadden volgens mij net zo goed Galasek voor beide teams kunnen vragen.
Toch wel een leuke statistiek omdat ik het al weer vergeten was en Willem II nou niet direct een team is die je in de Champions League verwacht.Galásek heeft een verleden bij beide clubs. Van 1996 tot 2000 speelde hij in Tilburg, waarna hij zes jaar lang voor Ajax uitkwam. Voor zowel Willem II als Ajax speelde hij in de Champions League.
Succes dan om nog ooit ergens aan te kunnen haken. Dit gaat niet werken zolang er zoveel clubs zijn die meer te besteden hebben dan de NL clubs. Als er 20 buitenlandse clubs zijn die 1 NL speler hebben, dan is je top dus al weg.Ankona schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:03:
[...]
HR regels hoeven niet gekoppeld te zijn aan speelgerechtigheid. Een bond is geen werkgever en kan natuurlijk best eigen regels opstellen over wie er op het veld mogen staan. Wat een bvo verder op de loonlijst heeft is hun zaak niet.
Van mij mag het ook wel wat meer gereguleerd worden. Miimaal x aantal spelers die al minimaal x jaar aan de club verbonden zijn. Soepeler beleid voor spelers uit eigen competitie. Verhuur, dan voor de bond uitschrijven -> geen verbinding met de club. etc . Hoeft allemaal helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Alleen puur op nationaliteit sturen zal wat gevoelig liggen.
Kleine kanttekening; ik weet niet zeker of de TV gelden hoog zijn vanwege het vertoonde voetbal. Ik heb eens gelezen dat met name in Zuidoost Azië teams als Real Madrid, Barcelona, Juventus, Manchester United hele hordes fans hebben. Daarbij werden daar 10-15 jaar geleden amper wedstrijden uitgezonden en is dat nu vertigvoudigd waardoor die opbrengsten fors toenemen.Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:28:
[...]
Daar is iedereen het over eens, maar welk voordeel is daarmee (wanneer ingevoerd) bereikt?
TV-gelden zijn nu zo hoog door aantrekkelijkheid van het vertoonde voetbal.
Of iedereen nog zo graag wil betalen om een niet-sterrenteam te zien spelen, lijkt mij zeer de vraag.
De bestaande situatie bevoordeelt kapitaalkrachtige clubs, waarbij de financiering vaak al erg dubieus is. Maar ook daar is kwaliteit van de ploegen de drijfveer, maar ook de magnetische werking op geld. Suikerooms, van meestal zeer dubieuze olie-en gasoligarchen.
Als daar paal en perk aan zou worden gesteld, zou iets kunnen veranderen, maar dan moeten heel veel clubs, organisaties en individuele personen rekening houden met minder geld, zie je de UEFA daar iets aan doen? ‘Never bite the hand that feeds you’.
Ellendig, maar iedereen is er onderdeel van.
Wat betreft die suikerooms en sjeiks. Daarmee zijn PSG en Man City ooit op de vingers getikt omdat zij hun 'giften' verwerkt hebben in zogenaamd 'sponsor geld'. Sponsor die opeens 400 miljoen pond overmaakt (Etihad in het geval van Man City). Die financial fair play regels van de UEFA zijn daarmee een absolute farce gebleken. Er zijn tig constructies te bedenken waardoor alles eromheen wel gefinancierd kan worden. De meeste BV's zijn de spelers zelf. Aankopen van grote namen betalen zich heel snel terug via allerlei omwegen.
Bij een Chinese club die eigen TV rechten had werden 7,2 miljoen aansluitingen verkocht in no time (naam + speler even kwijt) op een eigen TV-kanaal à €7,25 per maand. Tjakka. Dat zet een 35 miljoen kostende aankoop wel even in perspectief.
Maar daarmee zeg jij ook zoveel als dat dat Bosman arrest en die regels rond vrij verkeer van werknemers niet zo'n dominante factor zijn .toolkist schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Succes dan om nog ooit ergens aan te kunnen haken. Dit gaat niet werken zolang er zoveel clubs zijn die meer te besteden hebben dan de NL clubs. Als er 20 buitenlandse clubs zijn die 1 NL speler hebben, dan is je top dus al weg.
En ja, het zal niet lang duren voordat ook de echte talenten naar China en de VS vertrekken in plaats van alleen de ouderen die hun pensioen nog wat op willen leuken.
alles kan off-topic
Heb je je post al eens teruggelezen?Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:13:
[...]
[...]
En ook dat doorrollen van Messi had geel mogen zijn. Gewoon 2x geel = rood en dan maar zien hoe Barça daar mee omgaat. Spelersverheerlijking mag wel wat minder.
Jouw post komt me namelijk meer over als een gezever over de winnaar en maniertjes van bepaalde spelers van gisterenavond dan een een inhoudelijk goed gefundeerd betoog.
De Champions League maakt goed zichtbaar dat je helemaal geen prijzen kunt kopen. Zowel Juventus, PSG en City hebben in de afgelopen jaren veelvuldig geïnvesteerd en hebben geen prijzen gewonnen. Je idee om 3 spelers spelers uit het buitenland op te stellen is onzinnig omdat deze regel makkelijk te omzeilen is door naturalisatie. Messi heeft bijvoorbeeld ook een Spaans paspoort
Wat betreft eigen opleiding en eigen kweek, enig idee hoeveel spelers er van Barcelona uit La Masia (de jeugdopleiding) speelde? 5! Messi, Pique, Sergi Roberto, Alba en Busquets. Ik durf wel een wedje aan dat er bij Liverpool niet zoveel eigen kweek op het veld stonden.
Het beeld van een salaris plafond gaat in zijn geheel niet werken omdat je dan ook de specifieke nationale competities dan gaat beïnvloeden. Alleen al de PL tv inkomsten zijn een veelvoud van de andere landen, hoe wil je dat gelijk gaan trekken? En dan hebben we het niet eens gehad over allerlei suikerooms, sjeiks, investeringsmaatschappijen die clubs opkopen.
In '99-'00, in een groep met Moskou, Bordeaux en Praag.Coocoocachoo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Toch wel een leuke statistiek omdat ik het al weer vergeten was en Willem II nou niet direct een team is die je in de Champions League verwacht.
Toen de Champions League meer Champions League was dan nu
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je gaf geen standpunt maar wel een reactie op mijn post, dan moet ik aannames doen.Martinusz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:32:
Inhaken wilt nog niet zeggen dat ik de mening deel
Vermoed het ook.uit: 1 fout maakt iemand nog geen slechte verdediger
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ligt dat niet ook aan beetje aan de kwaliteit van de rechtsbuiten van Liverpool? Tot de tactische ingreep van Alderweireld zag Tottenham er dinsdag ook uit als een stel prutsers die de bal al kwijt waren voor ze over de eigen helft van de eigen helft waren.Typhone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:02:
Ik zag meer goede intercepties van v Dijk dan wat anders. Als je het over matig gaat hebben dan opper ik die linksback van Barcelona.
Nou GRAAG !!!!!! Zo snel mogelijk het max aantal buitenlanders doorvoeren per team voor alle divisies in Europa. Hiermee voorkom je ook dat clubs kinderen weg halen uit alle landen om maar andere clubs voor te zijn. Weet niet meer wanneer het was maar PSV en Feyenoord hadden een paar seizoenen terug een volledig Nederlandse basis een paar wedstrijden en dat was groot nieuws. Belachelijk als je erover nadenkt voor een nationale competitie. Het bosman arrest heeft voor de topploegen en spelers veel opgeleverd maar heeft de competities wel kapot gemaakt.Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Salaris cap is leuk maar dat werkt alleen als je met een Amerikaans systeem als draften gaat werken dus dat is onmogelijk.
Maar goed deze discussie is al 10x voorbij gekomen en zoals je aangeeft een gepasseerd station.
PS en wat zou je moeten doen met spelers als El Ahmadi en andere gasten die Nederlander zijn maar voor een ander land als Marokko uitkomen? Zijn dat buitenlanders of niet ;-)
De vraag waarvan ik wist dat die zou gaan komen haha. Salah is erg sterk 'aan' de bal maar ik vond hem in alle andere opzichten waardeloos. Als die verdediger niet constant hapte was er niet zoveel aan de hand. Als Salah echter, helemaal in de eerste 20 minuten ergens, een paar keer een bal gewoon afgeeft in de ruimte ipv in de voeten van Piqué dan was die linksback al snel gewisseld denk ik.T-MOB schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Ligt dat niet ook aan beetje aan de kwaliteit van de rechtsbuiten van Liverpool? Tot de tactische ingreep van Alderweireld zag Tottenham er dinsdag ook uit als een stel prutsers die de bal al kwijt waren voor ze over de eigen helft van de eigen helft waren.
Bij Tottenham speelden ze niet als prutsers maar liepen ze wel als prutsers. Daar zit een klein nuance verschil in. Enige uitzondering is die Wanyama want die gast speelde alsof ie nog nooit een bal aangespeeld had gekregen. Constant ruzie met de bal of balverlies onder druk. Maar dat soort uitspraken zijn gevaarlijk hier met het oog op komende woensdag en het internet wat nooit iets vergeet.
Die Tagliafico moet eens kappen met die domme overtredingen. Twee onbesuisde overtredingen op het moment dat Ajax heer en meester was, gaven Tottenham voor het eerst de kans om gevaarlijk te worden. Na de tweede domme overtreding gebeurde dat gedoe met Vertonghen. Het haalde het hele ritme uit het tot op dat moment formidabele spel van Ajax.
Mee eens met Tagliafico al weet ik niet of er een verband is tussen die overtreding en de omzetten na de wissel van VertonghenYogibeer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:49:
Wat ik gisterenochtend al wilde posten, maar waar ik niet aan toe kwam:
Die Tagliafico moet eens kappen met die domme overtredingen. Twee onbesuisde overtredingen op het moment dat Ajax heer en meester was, gaven Tottenham voor het eerst de kans om gevaarlijk te worden. Na de tweede domme overtreding gebeurde dat gedoe met Vertonghen. Het haalde het hele ritme uit het tot op dat moment formidabele spel van Ajax.
Dit zei ik overigens 1,5 week terug over Tagliafico:
Mooi om te zien dat Tagliafico mijn angst even hoogstpersoonlijk kwam bevestigen afgelopen woensdag. Die overtreding... sjonge jonge jongeTagliafico...
Verloor gisteren bijna al zijn directe duels, verdedigt altijd met zo’n “poortje-achter-het-standbeen” en is een stuk minder ‘fris’ dan hij eerst was. De aanjagende factor ontbreekt en de verdedigende kwaliteiten zijn minder. Ik vind het een risico. Of die contractverlenging ermee te maken heeft weet ik niet maar opvallend vind ik het wel. De cijfers die hij krijgt (voor wat het waard is) tonen ook een dalende lijn.
Vind ik op dit moment de grootste liability. Kijk de kansen en doelpunten van tegenstanders eens terug en let eens op Tagliafico.
De Champions League wordt dan een soort van EK.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zou meer voelen voor de 6+5 regel. Waarbij je minimaal zes spelers uit het eigen land in de basis moet hebben. Dan maakt het verder niet uit hoeveel buitenlanders je in je selectie hebt.dvdkiwi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:59:
Max 3 spelers van buitenlandse afkomst klinkt leuk maar ga je dan niet krijgen dat je in elke competitie een veredeld nationaal elftal bovenaan hebt staan waar alle topspelers van dat land spelen?
Neuh, dat was het voor 95 ook niet. Eerder andersom, alleen de echte top (de internationals), speelden in het buitenland.dvdkiwi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:59:
Max 3 spelers van buitenlandse afkomst klinkt leuk maar ga je dan niet krijgen dat je in elke competitie een veredeld nationaal elftal bovenaan hebt staan waar alle topspelers van dat land spelen?
[ Voor 59% gewijzigd door ZieMaar! op 02-05-2019 12:02 ]
Nou ja, toen deze regel nog gold speelde Ajax 2 CL finales achter elkaar en in de uitloop ervan nog een halve. De eerste werd gewonnen. Spreekt voor zich denk ik?Miki schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:51:
[...]
Heb je je post al eens teruggelezen?
Jouw post komt me namelijk meer over als een gezever over de winnaar en maniertjes van bepaalde spelers van gisterenavond dan een een inhoudelijk goed gefundeerd betoog.
De Champions League maakt goed zichtbaar dat je helemaal geen prijzen kunt kopen. Zowel Juventus, PSG en City hebben in de afgelopen jaren veelvuldig geïnvesteerd en hebben geen prijzen gewonnen. Je idee om 3 spelers spelers uit het buitenland op te stellen is onzinnig omdat deze regel makkelijk te omzeilen is door naturalisatie. Messi heeft bijvoorbeeld ook een Spaans paspoortDeze truuk wordt nu ook al gehanteerd in de Spaanse competitie om daar al een beperking is ingesteld op het aantal buitenlandse spelers. Daarbij vraag ik me af hoe het Ajax en PSV was vergaan als we dezelfde ridicule regel zouden toepassen of telt deze dan plots niet meer.
Wat betreft eigen opleiding en eigen kweek, enig idee hoeveel spelers er van Barcelona uit La Masia (de jeugdopleiding) speelde? 5! Messi, Pique, Sergi Roberto, Alba en Busquets. Ik durf wel een wedje aan dat er bij Liverpool niet zoveel eigen kweek op het veld stonden.
Het beeld van een salaris plafond gaat in zijn geheel niet werken omdat je dan ook de specifieke nationale competities dan gaat beïnvloeden. Alleen al de PL tv inkomsten zijn een veelvoud van de andere landen, hoe wil je dat gelijk gaan trekken? En dan hebben we het niet eens gehad over allerlei suikerooms, sjeiks, investeringsmaatschappijen die clubs opkopen.
Dit zou toch een heel erg slecht idee zijn, mocht je dan tijdelijk een extra spits in willen brengen omdat je achter staat dan fake je een hoofdblessure bij een verdediger o.i.d. zodat je die andere speler 10 minuten kunt laten spelen. Ik verwacht dat hier veel te veel misbruik van gemaakt zou worden..De FIFA wil praten over het invoeren van een tijdelijke wissel als een speler in het veld een hoofdblessure heeft opgelopen. Michel D'Hooghe, het hoofd van het medisch comité van de wereldvoetbalbond, vindt dat het idee in overweging moet worden genomen.
"Ik zie een tijdelijke wissel wel als een mogelijkheid als er sprake is van een eventuele hersenschudding. Het is in ieder geval een discussie waard", zegt D'Hooghe donderdag in gesprek met The Times.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Vaak is het toch zo dat je door kan spelen of je kan het niet en dan is er geen tussenweg.
Bij Vertonghen was het misschien niet direct duidelijk, maar volgens mij komt dat niet al te vaak voor (gelukkig).
Nee in zijn geheel niet, je zit er te gekleurd in.Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:12:
[...]
Nou ja, toen deze regel nog gold speelde Ajax 2 CL finales achter elkaar en in de uitloop ervan nog een halve. De eerste werd gewonnen. Spreekt voor zich denk ik?
De Bosman-arrest uitspraak was in 1995, de glorie tijden van AC Milan van daarvoor. Gullit, Rijkaard, van Basten, Boban, Savicevic, Papin waren toen ook de top spelers die werden aangetrokken voor veel geld en precies binnen de regels paste.
Ajax had toen gewoon een goed team met een aantal excellente spelers zoals nu ook het geval is.
Dat zegt toch niets. Begin jaren '70 won Ajax 3 keer de EC1 om daarna tot '95 niet meer in de finale te geraken. Goede periodes komen en gaan, dat geldt eigenlijk voor alle clubs.Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:12:
[...]
Nou ja, toen deze regel nog gold speelde Ajax 2 CL finales achter elkaar en in de uitloop ervan nog een halve. De eerste werd gewonnen. Spreekt voor zich denk ik?
Verschil met die tijd is natuurlijk wel het financiële plaatje. Destijds lagen de financiële mogelijkheden een stuk dichter bij elkaar. De afstand is daardoor wel erg groot geworden.T-MOB schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Dat zegt toch niets. Begin jaren '70 won Ajax 3 keer de EC1 om daarna tot '95 niet meer in de finale te geraken. Goede periodes komen en gaan, dat geldt eigenlijk voor alle clubs.
Ze zouden gewoon eens echt moeten doorpakken:Gynnad schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:28:
FIFA wil over invoering van tijdelijke wissel bij hoofdblessures praten
[...]
Dit zou toch een heel erg slecht idee zijn, mocht je dan tijdelijk een extra spits in willen brengen omdat je achter staat dan fake je een hoofdblessure bij een verdediger o.i.d. zodat je die andere speler 10 minuten kunt laten spelen. Ik verwacht dat hier veel te veel misbruik van gemaakt zou worden..
- Gewoon voortdurend door wisselen (zonder het spel stil te leggen)
- Vrije trappen: direct dribbelen mag, neem je niet snel genoeg afstand dan bal naar voren
- Groene kaart = tijdstraf, gele kaart = einde wedstrijd maar je mag vervangen worden, rode kaart = einde wedstrijd geen vervanging
Deze regel heb je al in de Spaanse competitie en die wordt glansrijk omzeilt door naturalisatie van buitenlandse spelers. Toen het werd ingevoerd werd Roberto Carlos van RM Spanjaard en verkreeg een Spaans paspoort. Daarnaast heb je ook nog een heleboel spelers die een dubbele nationaliteit hebben dan wel hun gehele leven niet in het land van herkomst hebben geleefd. Het afgelopen WK had Frankrijk 3 ploegen die meededen. Het Franse elftal, Senegalese en Tunesische elftal. Hoe zie je dit voor je?Yogibeer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:01:
[...]
Ik zou meer voelen voor de 6+5 regel. Waarbij je minimaal zes spelers uit het eigen land in de basis moet hebben. Dan maakt het verder niet uit hoeveel buitenlanders je in je selectie hebt.
Het is wel iets genuanceerder dan wat hier staat, dit was er namelijk geschreven:Gynnad schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:28:
FIFA wil over invoering van tijdelijke wissel bij hoofdblessures praten
[...]
Dit zou toch een heel erg slecht idee zijn, mocht je dan tijdelijk een extra spits in willen brengen omdat je achter staat dan fake je een hoofdblessure bij een verdediger o.i.d. zodat je die andere speler 10 minuten kunt laten spelen. Ik verwacht dat hier veel te veel misbruik van gemaakt zou worden..
Als het in dit topic was toegestaan, had ik het hele artikel wel integraal willen delen..Fifa defended the existing protocols yesterday. The chairman of its medical committee, Michel D’Hooghe, told The Times: “The advice from Fifa and Uefa is very clear. At every occasion and before every tournament we tell the doctors that they must follow the protocols. The team doctors must be responsible for their own players. They know the players and are in a better position to assess whether they have been unconscious, or are in danger. It’s more difficult for independent doctors to assess.
“Introducing substitutes specifically for concussion is a possibility and something worth discussing, but if you bring a player off for ten minutes and they are then re-introduced without warming up properly, it’s more likely to lead to muscle injuries, so there are problems with that too.”
[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 02-05-2019 12:56 ]
Dat ik er gekleurd in zit wil ik wel in meegaan. Ik heb de pech (of de mazzel) dat Ajax net echt heel goed werd toen ik enthousiast ben gaan kijken en met m'n pa naar het Olympisch stadion ging. Daarna verhuisden ze naar de Arena en dat was sfeerloos de eerste jaren. Het voetbal werd steeds minder.Miki schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:35:
[...]
Nee in zijn geheel niet, je zit er te gekleurd in.
Het Bosman arrest uitspraak was in 1995, de glorie tijden van AC Milan van daarvoor. Gullit, Rijkaard, van Basten, Boban, Savicevic, Papin waren toen ook de top spelers die werden aangetrokken voor veel geld en precies binnen de regels paste.
Ajax had toen gewoon een goed team met een aantal excellente spelers zoals nu ook het geval is.
Neemt niet weg dat dit natuurlijk wel waar is.Yogibeer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Verschil met die tijd is natuurlijk wel het financiële plaatje. Destijds lagen de financiële mogelijkheden een stuk dichter bij elkaar. De afstand is daardoor wel erg groot geworden.
En max. 3 buitenlandse spelers werd in 1996 afgeschaft door de UEFA : https://www.volkskrant.nl...ndse-spelers-af~b4b78f13/. Daarna werd het gat alleen maar groter. Het is gewoon jammer dat landen waar minder geld in het voetbal omgaat veel minder vaak mee kunnen doen om te prijzen. Dit i.c.m. teams die het vooral moeten hebben van arrogante sterren maakt het voetbal er niet leuker op.
Dat probleem is er nu toch ook al. Daar verander je niks aan. We leven dan ook niet in een ideale wereld. Nu niet en nooit niet.Miki schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Deze regel heb je al in de Spaanse competitie en die wordt glansrijk omzeilt door naturalisatie van buitenlandse spelers. Toen het werd ingevoerd werd Roberto Carlos van RM Spanjaard en verkreeg een Spaans paspoort. Daarnaast heb je ook nog een heleboel spelers die een dubbele nationaliteit hebben dan wel hun gehele leven niet in het land van herkomst hebben geleefd. Het afgelopen WK had Frankrijk 3 ploegen die meededen. Het Franse elftal, Senegalese en Tunesische elftal. Hoe zie je dit voor je?
Vraag me af of er zich dan een sponsor aan dient die ook actief is buiten Nederland en dus meer geld op tafel wil leggen.
Waarom zouden de echte talenten opeens naar China en de VS willen? Ja, geld speelt altijd wel een rol maar veel van die spelers hebben ook de droom om voor een bepaalde club te willen spelen (bijv. De Ligt die nu graag naar Barca wil). Ik heb nog geen echt talent horen zeggen dat ie nou zo graag naar Hebei China Fortune wil gaan. Geschiedenis/charme speelt nog steeds een grote rol daarin.Ankona schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:47:
[...]
En ja, het zal niet lang duren voordat ook de echte talenten naar China en de VS vertrekken in plaats van alleen de ouderen die hun pensioen nog wat op willen leuken.
Ik vind het apart dat je Juventus in hetzelfde rijtje gaat neerzetten als City en PSG hier. Er zijn wel meer clubs die de laatste jaren veelvuldig hebben geïnvesteerd (waaronder ook Barca die de afgelopen jaren ook weinig hebben laten zien in de CL). Maar er zit een verschil (vind ik) tussen de clubs als Juve, Real, Barca, United, Liverpool (clubs met al een flinke historie en die altijd aan de top hebben gedraaid) en de clubs als City, PSG, Chelsea waar veel geld in is gepompt om het tot een grote club te maken (waar Chelsea overigens heeft bewezen dat je ook de CL kunt kopen).Miki schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:51:
[...]
De Champions League maakt goed zichtbaar dat je helemaal geen prijzen kunt kopen. Zowel Juventus, PSG en City hebben in de afgelopen jaren veelvuldig geïnvesteerd en hebben geen prijzen gewonnen.
Wat voor zich spreekt is dat Ajax toen een goed elftal had (over de hele breedte en niet een paar goede spelers) wat ze niet meer hebben gehad tot dit seizoen.Erapaz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:12:
[...]
Nouja, dat geldt voor City toch ook wel. Ik denk dat City zelf de CL wel had kunnen winnen (nouja, PSG ook wel, maar toch had ik die wat minder kans gegeven).Yogibeer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:02:
Laten we wel stellen dat PSG heeeeeeeeeel veel pech had tegen Manchester United dit CL seizoen. Ze waren twee wedstrijden de veel betere ploeg.
Denk dat PSG dadelijk nog meer pech is als Neymar dadelijk langduring geschorst gaat worden.Yogibeer schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:02:
Laten we wel stellen dat PSG heeeeeeeeeel veel pech had tegen Manchester United dit CL seizoen. Ze waren twee wedstrijden de veel betere ploeg.
Nog leuker zou zijn als ze hem een stadionverbod geven, zoals een supporter had gekregen voor zoiets.
PSG zal hem wel verkopen als er een goed bod komt, waarom zouden ze hem houden nav dat laatste akkefietje en het incident tegen Man-U, waarschijnlijk is een leuke transferfee meer interessant dan de imago-schade dat hij veroorzaakt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat Neymar weg is gegaan bij Barca is omdat hij geen tweede viool wilde zijn achter Messi. Nu Ronaldo weg is bij Real ligt de weg voor hem open om daar de ster te zijn, helemaal wanneer Real Benzema en Bale gaat verkopen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zou liever zien dat ze Mbappe halen waardoor ook meteen de huidige status van Neymar zou worden bevestigd.Han schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:31:
Neymar gaat aankomende zomer gewoon naar Real, let maar op
Dat Neymar weg is gegaan bij Barca is omdat hij geen tweede viool wilde zijn achter Messi. Nu Ronaldo weg is bij Real ligt de weg voor hem open om daar de ster te zijn, helemaal wanneer Real Benzema en Bale gaat verkopen.
Zullen ze echt zo gek zijn om hem hetzelfde of meer salaris te betalen dan wat hij bij PSG krijgt?Han schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:31:
Neymar gaat aankomende zomer gewoon naar Real, let maar op
Want denk dat hij bij PSG ook nog salaris krijgt vanuit Qatar en dit zal stoppen zodra hij weg gaat.
Zullen denk ik nog moeite hebben met de verkoop van Bale. Niemand gaat daar 100mln voor betalen en niemand gaat hem hetzelfde salaris betalen als dat hij nu bij Real krijgt.
Even een vraag aan de kenners, mijn sarcasm-o-meter slaat niet uit, is het nieuwe persbericht van de F-Side ook cynisch / sarcastisch?dutchgio schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:29:
[...]
Dit is overduidelijk cynisch bedoeld naar aanleiding van de hectiek omtrent Jong Ajax - Twente.
BronEr was gisteren in Londen een fantastische sfeer rondom de halve finale van de Champions League tussen Tottenham Hotspur en AFC AJAX! Er werd massaal afgereisd door duizenden AJACIEDEN, met of zonder kaartje. Ze kwamen met het vliegtuig, boot, trein, bus, auto, noem het maar op !
Voor veel AJACIEDEN was het, het zoveelste uitje dit jaar, iets wat bij veel werkgevers te veel van het goede is. Daarom krijgen er een hoop fans ook geen verlof meer. Een echte AJACIED gaat toch, meldt zich gewoon ziek of iets dergelijks. We can’t be stopped!
Door dit grote succes komen er ook media op af, media zijn media, alles voor de kijkcijfers en verkoop, als het maar geld op levert! Velen onder ons zijn er niet van gediend om met hun porem in de media te verschijnen, want iedereen heeft immers zijn oordeel gelijk klaar. En heb je gelijk een etiket. In Turijn liep de Telegraaf met een camera door het feestende en drinkende publiek te filmen. Mensen kwamen in beeld die niet in beeld wilden en toch bleef men filmen. Ze zijn toen al gewaarschuwd, c.q. verzocht hen op te rotten met hun cameraatje. Gisteren deden ze het weer en is er vaak genoeg gezegd om op te rotten. En dan gebeuren er bij het stadion schermutselingen, men blijft filmen, alles immers voor de cijfertjes. Dan gebeurt er iets wat we allemaal hebben kunnen zien, een F-SIDER doet wat ie moet doen. Zorgen dat de sensatie pers ophoudt met filmen! De volgende dag komt de kater en is heel jankend Nederland “verbaasd” over het incident!
En dan moet je voor de gein even in hun foto-album kijken......
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dit topic is gesloten.
![]()