Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.178 views

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
Hackus schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:59:
Jong Ajax 2 - 5 FC Twente. zal het tegen NEC een cadeautje zijn geweest ?
Neuh, gewoon een elftal dat niet meer hoefde met nog wat bier in de benen. Gisteren een hoop reserves die nog wat wilden laten zien. Het voelt wel goed dat de 5-2 van Ajax hier in de veste is rechtgezet.

Maar genoeg kelderkampioendivisie. Vanavond weer echt voetbal. Het zou mooi zijn als Ajax er een paar scoort vanavond. Ben er el wel huiverig voor nu, na de afgelopen paar rondes heb ik nu verwachtingen van Ajax. En dan kan het ool tegenvallen...

Regeren is vooruitschuiven

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Sagat

Is pappa x2!

Quad schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:46:
@Sagat, Kane is geblesseerd voor rest vh seizoen. Son is 1 wedstrijd geschorst.
Ah dat scheelt een hele hoop. We gaan het vanaaf dan zien iig!

10 second ninja DONE

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Vos schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:34:
De hele CL campagne is één en al geluk geweest! Bleh, Lucky Ajax!

Zei je dit ook in het kampioensjaar van jouw club @Leon Zwiers ?
dat zegt die toch niet? op het moment dat je ervoor zorgt dat je selectie fit blijft en niet op stomme momenten kaarten pakt (huntelaar... :P ) en daardoor een volledige selectie hebt, is dat uiteraard deels een kwestie van geluk, maar ook een kwestie van goed beleid.

En op het moment dat je tegenstander op 1 paard wed, en dat werkt niet, dan zal dat deels een kwestie van geluk zijn, en deels het goed uitvoeren van de tactische plannen van ten Hag.

Maar je hebt, helemaal als kleinere ploeg, altijd geluk nodig om ver te komen in een knock-out toernooi

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/bacfbc23764ffa6de97cfe4e7df490e2aea747e6/?url=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F123waab.jpg

Champions League - Halve finales
dinsdag
30.04. 21:00 Tottenham v Ajax 0-1
woensdag
01.05. 21:00 Barcelona v Liverpool 3-0

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 02-05-2019 08:51 . Reden: uitslagen ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Curva schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:08:
De Telegraaf meldt dat Ajax de komende dagen met Real gaat praten over Odegaard. Er wordt gespeculeerd over een eventuele 2-jarige huurdeal.
Ik zou dat zelf geen goede deal vinden. Zo'n huurconstructie moet als aller laatste redmiddel worden gebruikt en niet aan het begin van de transferperiode (die überhaupt nog niet gestart is). Mocht er een optie tot koop in de deal worden betrokken met een schappelijke prijs, valt er nog over te praten. Maar mocht het allemaal niks zijn, hoop ik dat er snel naar andere spelers wordt gekeken.
Voor 2 jaar is prima toch. Geen risico en na 2 jaar is een goede speler normaal toch weg. Mocht hij niet voldoen dan laat je hem gaan. Je houdt dan sowieso extra budget om weer op andere posities te investeren.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Kijk dit zijn de betere video's :P alleen wat blijft die v.d. Sar toch een zoutje :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 15:16
Doe alsjeblieft niet zo zuur. Laat mensen gewoon genieten van deze tot dusver geweldige prestatie van Ajax. :/

[ Voor 74% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2019 19:34 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:04:
[...]

Voor 2 jaar is prima toch. Geen risico en na 2 jaar is een goede speler normaal toch weg. Mocht hij niet voldoen dan laat je hem gaan. Je houdt dan sowieso extra budget om weer op andere posities te investeren.
Haha dat was ik nog vergeten in mijn eerdere bericht. Ik zou als Ajax Odegaard huren zeker interessant vinden, ben je voor de korte termijn zeer waarschijnlijk gedekt en kun je dus 2 jaar lang
- of zoeken naar een andere, al dan niet via jonge talenten kopen en laten rijpen
- of alsnog proberen tot een koop over te gaan, er zijn natuurlijk mogelijkheden op dat vlak, al hoewel als hij heel goed word, dan gaat hij dan alsnog einde periode naar RM, en als hij zich nou niet goed genoeg ontwikkeld........wil je hem dan uberhaupt kopen? Then again het lijkt me voor de breedt al een heel nuttige speler....

10 second ninja DONE

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 13:17
Heb weer zin in een mooie voetbalpot vanavond, maar ik denk dat Ajax nu wel even moet waken voor onderschatting. Ondanks dat Kane en Son er niet bij zijn. Zou mooi zijn als Ajax een uitdoelpuntje erin legt, dan heb je al een hele grote stap gezet.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 13:07
zal de slag om het middenveld worden denk ik.
Met de zenuwen valt het nog mee. Als ik eerlijk ben zijn de zenuwen voor Utrecht groter.
de beker is een mooi tussendoortje.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:00
Ik denk dat Ajax fit blijft zolang ze in de winning mood blijven. Stel dat ze vanavond tegen een zeperd aanlopen dan zie ik het nog wel helemaal instorten ook, vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Zolang je blijft winnen voel je geen vermoeidheid, heb je geen pijntjes en heb je grenzeloos vertrouwen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Geen flauw idee wat het vanavond gaat worden maar makkelijk zal het zeker niet zijn.
Ok son, kane en ook jansen (die niet is ingeschreven voor de cl) missen maar dan staat er nog steeds een heel degelijk goed team! En snel en fysiek.

Hun verdediging heb ik hoog zitten, alderwereld, vertonghen en sanchez, lekker hoor.
Voorin vooral denk ik dreiging van Eriksen en de razendsnelle Moura. Alli zie ik de laatste weken niet renderen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
Wat wordt het halen van de halve finale(!) CL door sommigen weer lekker gebagetalliseerd zeg :/

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2019 10:17 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Feyenoorders hadden gisteren zowaar een aardige dag. :Y De U19 won op Varkenoord van Ajax U19. Stond het bij de rust nog 1-2 in het voordeel van Ajax, in de tweede helft was Feyenoord U19 na omzettingen heer en meester, boog het de stand om tot 5-2 om aan het einde van de wedstrijd toch nog een doelpunt van Ajax U19 toe te moeten staan.

Met nog een inhaalwedstrijd tegen NAC U19 te gaan, en nadien nog een wedstrijd tegen Vitesse U19 en Ajax U19 op De Toekomst moet het wel heel raar lopen wil Feyenoord U19 geen kampioen worden: https://nl.soccerway.com/...und/r49651/?ICID=SN_01_15

Waarom dat van belang zou zijn? Vanwege de Youth League van het opvolgende seizoen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Vos

AFCA

Volg de u19 niet echt, maar begreep dat Ajax met 6 B junioren speelde. Weet niet of dat het hele seizoen al zo is? Die willen de YL dan niet in? Lijkt mij wel leerzaam.

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 30-04-2019 10:23 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Gelukkig is het voor Feyenoord voorlopig jaren voorbij.. ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Zou me niks verbazen als Tottenham vanavond een jonge hond uit jong Spurs inzet, die hongerig als dat soort gasten zijn (daar weet Ajax alles van) er opeens 2 inschiet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:32:
[....]. Maar Ajax(ieden) moet niet doen alsof het puur door henzelf komt, want dat is gewoon niet zo.
Volgend jaar is het voorbij.
Waarom blijf je nu telkens dergelijke steken geven in jouw posts. Naast zeker een kern van waarheid prop je er dikwijls zulke zaken bij, waarom? Welke reacties hoop je op? Wat wil je graag uitlokken? Jouw posts kunnen prima zonder die steken omdat je zeker een punt hebt.

Maar sowieso, wat Ajax gepresteerd heeft dit jaar in de CL hebben 100% aan zich zelf te danken. Naast de factor ‘geluk’ door blessures en schorsingen hebben ze ook vaak pech gehad maar als nog het geheel over de streep getrokken. Ook Ajax heeft gaandeweg blessures en schorsingen gehad, net als andere ploegen. De een wat meer dan de ander, maar het is een kul-argument om dat onder de factor geluk te gooien, het is gewoon voetbal. Vroeger werd er zelfs nog verloren van Real-B of, ik noem maar wat clubs, a la een Trencin of OGC Nice.

Ajax wint van topploegen met stuk voor stuk sterspelers. Niet één keer, wat je geluk zou kunnen noemen, maar telkens weer. En waar Ajax ook nog eens meerdere keren pech had in de afronding en gelijk speelden of verloren terwijl ze absoluut de betere ploeg waren tegen deze topploegen. Het is niet voor niets dat die zelfde topploegen deze Ajacieden maar al te graag in hun elftal willen hebben.

En hoezo is het volgend jaar afgelopen? Er is eerder een stijgende lijn te ontdekken in de ontwikkeling van de club dan dat je kan praten over een eenmalige prestatie. Natuurlijk zullen spelers als de Ligt, de Jong, Neres en een Ziyech er niet bij zijn volgend jaar. Maar Overmars heeft bewezen geen pannenkoek te zijn. Naast de mega bedragen die hij weet te ontvangen voor spelers heeft hij ook aangetoond de knip te willen trekken voor goede spelers zoals Blind en Tadic, met bijbehorende salarissen. Ajax heeft dit jaar zeker naam gemaakt waardoor het makkelijker wordt om spelers van een ander kaliber binnen te kunnen halen en deze ook nog eens te kunnen betalen, zonder financiers, geheel uit eigen zak.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:22:
Volg de u19 niet echt, maar begreep dat Ajax met 6 B junioren speelde. Weet niet of dat het hele seizoen al zo is? Die willen de YL dan niet in? Lijkt mij wel leerzaam.
Sowieso gaat bij Ajax ontwikkeling boven teamprestaties in de jeugd. Vind het dus prima beleid.
Overigens spelen ze ook gewoon Youth League als Ajax 1 kampioen/2de gaat worden en dan CL haalt.

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 08:33

Knetterhard

Dedicated

Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat iedereen er van uit gaat dat Ajax Spurs onderschat. Als ik zo kijk naar de interviews die gegeven zijn, doen ze alles behalve onderschatten.

Ik denk dat het een 2-2 wordt en dat we nat gaan in de return. Spannende voetbal avond in ieder geval!

• Han
  • Niet online

Han

chimera2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:47:
zal de slag om het middenveld worden denk ik.
Met de zenuwen valt het nog mee. Als ik eerlijk ben zijn de zenuwen voor Utrecht groter.
de beker is een mooi tussendoortje.
Idem hier... de wedstrijd tegen Utrecht is alles bepalend voor het seizoen, verlies je daar punten dan is het seizoen verloren. De CL winnen zie ik niet gebeuren en al eindigt het in de halve finale, het was een zeer geslaagde (financiële en sportieve) bonus. Die beker boeit me niet tenzij je daarmee de dubbel pakt, de prijs op zich kan mij gestolen worden. Kampioen worden is het aller belangrijkste.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:43:
[...]

[...]

Waarom blijf je nu telkens dergelijke steken geven in jouw posts. Naast zeker een kern van waarheid prop je er dikwijls zulke zaken bij, waarom? Welke reacties hoop je op? Wat wil je graag uitlokken? Jouw posts kunnen prima zonder die steken omdat je zeker een punt hebt.
Steken? Nee. Ik vind het oprecht knap wat gepresteerd is dit jaar. Maar ik blijf niet overdreven in de euforie hangen. Vele Ajacieden (hier en elders) doen dat wel.

Je bent volgend jaar gewoon je kern van dit succes kwijt. Een 2e de Ligt krijg je voorlopig niet, en die gast is belangrijk als geen ander. de Jong idem Onvervangbaar. Ziyech zal wel vervangbaar zijn tbh, maar dat zal tijd nodig hebben, evenals een Neres. Tagliafico zal ook wel vertrekken, en backs is al jaren een probleem in NL. Dus ja, volgend jaar (en wellicht een aantal jaar daarna) is het onrealistisch om eenzelfde prestatie te verwachten. Dus is het volgend jaar voorbij. Je kan natuurlijk met ongeveer een half miljard op de bank na al die transfers wel enorm veel halen, maar dat zal toch aan elkaar moeten gaan wennen enz enz. Dit seizoen een paar spelers inpassen (waarvan er 1 Ajax al door en door kent) of je halve basis vervangen zijn nogal verschillen.
[...]

[...]
Naast de factor ‘geluk’ door blessures en schorsingen hebben ze ook vaak pech gehad maar als nog het geheel over de streep getrokken. Ook Ajax heeft gaandeweg blessures en schorsingen gehad, net als andere ploegen.
Het is nogal een verschil of je Mazraoui mist of Harry Kane he :P Denk dat Ajax juist sterker is door het opstellen van Veltman.

Ajax wint van topploegen met stuk voor stuk sterspelers. Niet één keer, wat je geluk zou kunnen noemen, maar telkens weer. En waar Ajax ook nog eens meerdere keren pech had in de afronding en gelijk speelden of verloren terwijl ze absoluut de betere ploeg waren tegen deze topploegen. Het is niet voor niets dat die zelfde topploegen deze Ajacieden maar al te graag in hun elftal willen hebben.
Die topploegen hebben veel te lang voortgeborduurd op dezelfde oude spelers (net zoals Feyenoord :+ ) Bayern is in geen enkel opzicht meer zo goed als een paar jaar geleden, toch staan veel van de spelers van toen er nog steeds in. Real idem. Niet voor niks dikke veranderingen gaande daar nu. De oudjes gaan komend jaar afgeserveerd worden daar. Juve vond ik wel oprecht een topprestatie, want die waren niet in zodanig matige doen als een Bayern en Real. (ook al mistte die ook weer 2 sleutelspelers)

• KingKoning
  • Laatst online: 27-11 19:34
Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:50:
[...]

Idem hier... de wedstrijd tegen Utrecht is alles bepalend voor het seizoen, verlies je daar punten dan is het seizoen verloren. De CL winnen zie ik niet gebeuren en al eindigt het in de halve finale, het was een zeer geslaagde (financiële en sportieve) bonus. Die beker boeit me niet tenzij je daarmee de dubbel pakt, de prijs op zich kan mij gestolen worden. Kampioen worden is het aller belangrijkste.
Exact. Finale houden zou mooi zijn, maar het draait om de titel.

- CL seizoen is een enorme bonus, 1/2 finale is al verder dan voor mogelijk werd gehouden.
- De beker is alleen leuk als je hem naast de titel wint. 2e worden en de beker winnen -->
seizoen niet geslaagd....
- titel mag niet uit handen gegeven worden, en eigenlijk elk scenario zonder titel (behalve het hoogst onwaarschijnlijke dat je de CL wint), resulteert in een slecht gevoel over dit seizoen.

Dat gezegd hebbende: gegeven hoe Ajax ervoor staat: Eigenlijk mag je geen genoegen meer nemen met minder dan de dubbel.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-11 12:11
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:57:
Het is nogal een verschil of je Mazraoui mist of Harry Kane he :P Denk dat Ajax juist sterker is door het opstellen van Veltman.
Ach zoals je zelf al aangeeft is de Ligt redelijk onvervangbaar. En laten we die nou net in de eredivisie in een cruciale wedstrijd toch wel gemist hebben.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Superkiwi
Het is niet alleen nu dit CL avontuur dat er zo neerbuigend gedaan wordt over de behaalde prestatie, het gebeurt altijd. Niet alleen als het om Ajax gaat maar bij zowat elk succes. Zit een beetje in de aard van de Nederlander denk ik om altijd maar alles door een azijnbril te bekijken.
Feyenoord's UEFA Cup winst in 2002? Geluk dat ze van Hooydonk hadden anders was het niet gelukt.
Kampioenschap Feyenoord 2017? Geluk dat er doellijntechnologie in de Kuip was anders was de eigen goal van Zoet nooit goedgekeurd.
Ajax haalt finale EL? Goede eerste wedstrijd, daarna geluk.
Feyenoord haalt finale beker? Loten altijd thuis.
Ajax haalt finale beker? Loten enkel amateurs.
Nederlands elftal wint van Duitsland en Frankrijk? Die teams waren uit vorm.
Elke keer wordt Nederlands succes, of het nu om voetbal, tennis, F1 of wat voor sport dan ook gaat, gebagetalliseerd.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 14:11
[...]
Steken? Nee. Ik vind het oprecht knap wat gepresteerd is dit jaar. Maar ik blijf niet overdreven in de euforie hangen. Vele Ajacieden (hier en elders) doen dat wel.

Je bent volgend jaar gewoon je kern van dit succes kwijt. Een 2e de Ligt krijg je voorlopig niet, en die gast is belangrijk als geen ander. de Jong idem Onvervangbaar. Ziyech zal wel vervangbaar zijn tbh, maar dat zal tijd nodig hebben, evenals een Neres. Tagliafico zal ook wel vertrekken, en backs is al jaren een probleem in NL. Dus ja, volgend jaar (en wellicht een aantal jaar daarna) is het onrealistisch om eenzelfde prestatie te verwachten.
[...]
Iedereen moet lekker blijven hangen in de stemming waar die zin in heeft. Juist vanwege de bijzondere prestatie vind ik de euforie niet zo gek. En al zijn de halve finales van de CL misschien het eindpunt, het geeft de burger moed dat ook een club uit een "klein" voetballand zo ver kan komen. Hoe de prestaties de komende jaren ook zijn, op dit succes kan ik wel een paar jaar teren. Ben blij dat ik geen PSG, Bayern of Juve supporter ben, die kunnen nog amper juichen als hun cluppie landskampioen wordt.

• Martinusz
dvdkiwi schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:09:
Het is niet alleen nu dit CL avontuur dat er zo neerbuigend gedaan wordt over de behaalde prestatie, het gebeurt altijd. Niet alleen als het om Ajax gaat maar bij zowat elk succes. Zit een beetje in de aard van de Nederlander denk ik om altijd maar alles door een azijnbril te bekijken.
Feyenoord's UEFA Cup winst in 2002? Geluk dat ze van Hooydonk hadden anders was het niet gelukt.
Kampioenschap Feyenoord 2007? Geluk dat er doellijntechnologie in de Kuip was anders was de eigen goal van Zoet nooit goedgekeurd.
Elke keer wordt Nederlands succes, of het nu om voetbal, tennis, F1 of wat voor sport dan ook gaat, gebagetalliseerd.
Behalve bij Korfbal, want daar zijn we gewoon de beste in! :+

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:16:
Met nog een inhaalwedstrijd tegen NAC U19 te gaan, en nadien nog een wedstrijd tegen Vitesse U19 en Ajax U19 op De Toekomst moet het wel heel raar lopen wil Feyenoord U19 geen kampioen worden
Als Feyenoord O19 die laatste wedstrijd in Amsterdam verliest dan kan AZ O19 er nog overheen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
[....].
Ja Zoetemelk Tour de France werd dat ook in 1980, omdat Hinault ziek was, zei men.
Aan de andere kant we hebben ook wel ns wat verloren waar we nu nog niet overheen zijn, iets ooit in Munchen, voetbal idd.

• T-MOB
[...]
Die topploegen hebben veel te lang voortgeborduurd op dezelfde oude spelers (net zoals Feyenoord :+ ) Bayern is in geen enkel opzicht meer zo goed als een paar jaar geleden, toch staan veel van de spelers van toen er nog steeds in. Real idem. Niet voor niks dikke veranderingen gaande daar nu.
Precies, mannen als Kroos en Modric zouden bij Feyenoord gewoon op de bank zitten. Dat Juventus in eigen huis onderuit gaat is logisch is als je ziet dat ze het met zwakke broeders als Pjanic en Matuidi moeten doen. En dan de bank... Ajax kan zo even een topper als Sinkgraven of een gelouterde kracht als Ekkelenkamp inbrengen. Juve moet het doen met B-garnituur van het niveau Dyballa, Khedira of Douglas Costa. Ik bedoel, daar kun je bij Willem II nog net mee aankomen, maar op dit niveau... Echt mazzel dat Ajax dat stelletje prutsers geloot heeft. O-)

Eerlijk gezegd denk ik dat "Tottenham" het eerste gelukje is dat Ajax treft. City schaal ik toch een niveautje hoger in dan Tottenham (en City had maar zo doorgekund in die bizarre kwartfinale). En dan mist Tottenham nog belangrijke spelers ook. Maar ja, dan nog moet Ajax het maar doen vanavond.

• Han
  • Niet online

Han

Die one-liners die jij er tussen propt zijn wel degelijk steken. En die euforie is toch gewoon begrijpelijk? Ajax is, ondanks dat ze op drie fronten strijden, koploper van de competitie, zijn bekerfinalist en staan in de halve finale van de CL. Als men dan niet eufories mag zijn dan weet ik het niet meer. Men is apetrots, niks meer niks minder. Waar ik mij wel aan stoor en waar jij wellicht op doelt, is de onderschatting van de Spurs en de favorietenrol van Ajax waar in de media en door analisten over wordt gesproken. Ik vind dat onterecht. Kijk alleen al naar de begrotingen, de competities waarin ze spelen en de individuele klasse van spelers, niks wijst op een voordeel voor Ajax. Ook voor de Spurs is de halve finale CL een uitzondering en aan onderschatting gaan zij zich echt niet schuldig maken. Ik zie de Spurs nog steeds als favoriet maar dicht Ajax zeker kansen toe mits zij scherp zijn in de afronding. Zoals hier al terecht werd aangestipt zal het een slag om het middenveld worden en dan houd ik mijn hard vast met Schöne in de basis.
Je bent volgend jaar gewoon je kern van dit succes kwijt. Een 2e de Ligt krijg je voorlopig niet, en die gast is belangrijk als geen ander. de Jong idem Onvervangbaar. Ziyech zal wel vervangbaar zijn tbh, maar dat zal tijd nodig hebben, evenals een Neres. Tagliafico zal ook wel vertrekken, en backs is al jaren een probleem in NL. Dus ja, volgend jaar (en wellicht een aantal jaar daarna) is het onrealistisch om eenzelfde prestatie te verwachten.Dus is het volgend jaar voorbij.
Ik vind dat serieus te kort door de bocht. Kijk eens naar het begin van het seizoen vwb de spelers die jij noemt. Dat is het referentiepunt die je moet hanteren, niet waar ze nu staan. En ik ben van mening dat Ajax dergelijke talenten, want dat waren ze in het begin van dit seizoen, wel te halen zijn. Ajax heeft het geld, zijn eigen jeugd en nu ook de reputatie. Spelers als de Ligt en de Jong zijn een voorbeeld geworden voor jonge spelers, Ajax is de springplank geworden naar de absolute top. Dat gaat zeker meewegen wanneer spelers de keuze hebben. Iedereen ziet wat Ajax op dit moment presteert en zou dat zelf ook willen. En waar het salarisplafond eerder nog de bottleneck was is dat geen issue meer.
Je kan natuurlijk met ongeveer een half miljard op de bank na al die transfers wel enorm veel halen, maar dat zal toch aan elkaar moeten gaan wennen enz enz. Dit seizoen een paar spelers inpassen (waarvan er 1 Ajax al door en door kent) of je halve basis vervangen zijn nogal verschillen.
Kijk naar de selectie van afgelopen seizoen en de huidige selectie. Ik denk dat het wel mee valt en er een prima mix is te maken met de spelers die blijven, de eigen jeugd die doorstroomt en nieuwe aankopen waar geen concessies voor hoeven te worden gedaan.

En het klinkt wellicht raar, maar het zal afhangen van de trainer die wel of niet blijft. Pas wanneer de trainer vertrekt, dan pas ga ik het somberder in zien.
Aanvallers zijn makkelijker te vervangen dan verdedigers. Sterker nog, je kan tegenwoordig prima zonder spits spelen, zonder verdedigers wordt het lastiger.
Die topploegen hebben veel te lang voortgeborduurd op dezelfde oude spelers (net zoals Feyenoord :+ ) Bayern is in geen enkel opzicht meer zo goed als een paar jaar geleden, toch staan veel van de spelers van toen er nog steeds in. Real idem. Niet voor niks dikke veranderingen gaande daar nu. De oudjes gaan komend jaar afgeserveerd worden daar. Juve vond ik wel oprecht een topprestatie, want die waren niet in zodanig matige doen als een Bayern en Real. (ook al mistte die ook weer 2 sleutelspelers)
De ploegen die jij noemt hebben stuk voor stuk sterspelers, internationals en een selectie van hier tot Tokio. Blessures en schoringen zijn door dergelijke ploegen prima op te vangen en zouden doorgaans geen problemen hebben met Nederlandse ploegen. Zelfs complete b-elftallen hebben in het verleden nog voor grote uitslagen gezorgd tegen Nederlandse deelnemers in Europa. En toen was het ook geen issue en sprak men over bankzitters die in elk Europese middenmoter in de basis zouden staan. Uiteraard scheelt het, maar niet zo dramatisch erg zoals jij doet voorkomen en daarmee doe je echt af aan de prestaties van dit Ajax door dat te stellen. Ook al post je dat je dat niet doet en het wel knap vindt.

• Koppensneller
  • Laatst online: 28-11 11:54

Koppensneller

winterrrrrr

[...]
Als je geen wereldsterren hebt, kunnen ze ook niet geschorst worden of geblesseerd raken! Overmars IQ 9000+!

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/images/16803558.jpg

• ph4ge
Reageer dan ook niet?

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2019 19:42 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-11 12:11
Iedereen mag best kanttekeningen plaatsen, maar ik heb nogal wat gedraai gezien van 'Ajax is compleet kansloos' naar 'Ajax heeft mazzel met deze tegenstanders / blessuregevallen / whatever'. Ajax presteert in ieder geval ver boven wat ik verwacht had tot dusver. Niet alleen in resultaat, maar ook in de wijze waarop dat resultaat behaald wordt.
Spurs is gewoon weer een wedstrijd op zich. Een wedstrijd die zeker pittig zal worden. In mijn ogen ook het eerste 'gelukje' van Ajax, ook in combinatie met de nodige blessures. De poule was niet zo zwaar als die van PSV, maar ook zeker geen enorm zwakke poule. Tegenstanders als Real en Juve zijn ook niet de slechtste die je in die rondes kon treffen.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2019 19:42 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Han
  • Niet online

Han

Wat een onzin dit. Sowieso enige onderbouwing zou wellicht meer draagvlak geven maar als deze vervolgens op aannames gebaseerd is als je praat over volgend seizoen dan sla je plank gewoon mis. En niet iedereen loopt in de polonaise, niet iedereen gaat mee met de overdreven hosanna in de media. Maar telkens dat woordje ‘mazzel’ en ‘geluk’ er in brengen is gewoon trollen, uitlokken van reacties. Het is gewoon bagataliseren van een prestatie. Alsof spelers van Bayern, Real en Inter niks meer voorstelden wanneer er één of twee spelers wegvallen. Dat soort dingen zijn gewoon bloedirritant en lokken alleen maar reacties uit waar men vervolgens weer TR’s voor aan maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2019 19:42 ]

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Zo, de KNVB durft. In een weekend dat alle scheidsrechters beschikbaar zijn en er maar een wedstrijd is krijgt de aller slechtste de beker finale toegewezen.

Houdt het natuurlijk wel spannend.

alles kan off-topic

• Superkiwi
Makellie?
Of gözübüyük?

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2019 12:13 ]

• chimera2
Gözübüyük

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:09:
Zo, de KNVB durft. In een weekend dat alle scheidsrechters beschikbaar zijn en er maar een wedstrijd is krijgt de aller slechtste de beker finale toegewezen.

De KNVB heeft wel humor :o
"De UEFA is net als over Danny Makkelie zeer te spreken over Serdar", stelt Jaap Uilenberg van de scheidsrechterscommissie van de Europese voetbalbond
[....]
"Dat hij in juni op het EK onder 21 in Italië mag fluiten, geeft aan hoe goed hij er internationaal opstaat."
en vervolgens;
Voor een andere Nederlandse scheidsrechter, Björn Kuipers, wacht woensdagavond ook een fraai affiche. Hij leidt de heenwedstrijd in de halve finale van de Champions League tussen FC Barcelona en Liverpool.
Jah, dan is de keuze voor Gözübüyük heel logisch, het EK onder 21, daar kan Kuipers met zijn halve finale CL niet aan tippen! Je stuurt uiteraard de beste scheidsrechter naar de KNVB bekerfinale :')

• Vos

Vos

AFCA

Wel mooi hoor die afgunst bij bepaalde mensen. Ik ga vanavond genieten, wat er ook gebeurt! Mooi met vrienden (ook niet-Ajacieden) kijken.

En daarna blijf ik nog heerlijk lang in de euforie hangen en de polonaise lopen! :+

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]
Kampioenschap Feyenoord 2007? [...]
Bedankt dat je me 1 van de gaafste mooiste ontknopingen van de Eredivisie herinnert maar Feyenoord was toen nog niet halverwege hun dry spell qua kampioenschappen :p
Vos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:18:
Wel mooi hoor die afgunst bij bepaalde mensen. Ik ga vanavond genieten, wat er ook gebeurt! Mooi met vrienden (ook niet-Ajacieden) kijken.

En daarna blijf ik nog heerlijk lang in de euforie hangen en de polonaise lopen! :+
Afgunst niet, maar ondergetekende was wel jaloers toen ie de loting van Ajax in de poule fase zeg vs die van PSV. Ik hoop dat Ajax er goed in vliegt vanavond en punten scoort voor ons Nederland maar hoop hetzelfde voor Utrecht vs Ajax. Ben ook benieuwd of de reacties hier dan weer terugvliegen naar eerder in t seizoen (hoe vaak is PSV al niet gefeliciteerd met t kampioenschap of hoe vaak is Donny niet compleet afgefakkeld ;) )

[ Voor 54% gewijzigd door Tomba op 30-04-2019 12:32 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• rik86
  • Laatst online: 22:28
Vos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:18:

Ik zie erg weinig afgunst hier hoor op de CL-prestaties.

Wat ik me trouwens bedacht, als Ajax de CL wint, is 't dan qua CL-deelname gunstiger als PSV kampioen wordt, of maakt dat weinig uit?

edit: vooral de gedachte dat Oostenrijk dan z'n 'zekere' CL-plek verliest, maar kwalificatie moet spelen

[ Voor 9% gewijzigd door rik86 op 30-04-2019 12:28 ]

• Han
  • Niet online

Han

rik86 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:25:
.Wat ik me trouwens bedacht, als Ajax de CL wint, is 't dan qua CL-deelname gunstiger als PSV kampioen wordt, of maakt dat weinig uit?
Wanneer Ajax de CL wint en tweede wordt achter PSV dan zijn beide ploegen rechtstreeks geplaatst voor de CL. PSV als landskampioen met directe plaatsing en Ajax als winnaar van de CL. Alle andere scenario’s geven geen verandering, alleen de landskampioen is direct geplaatst en de runner-up speelt voorronden CL om zich te plaatsen. Mocht Ajax en kampioen worden en de CL winnen dan moet PSV voorronden spelen. Dat rechtstreekse ticket van de competitiewinnaar of CL winnaar schuift helaas niet door naar de nr. 2.

edit; deze vlieger gaat pas op vanaf het seizoen 2019/2020.

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 30-04-2019 12:58 ]

• T-MOB
rik86 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:25:
[...]
Wat ik me trouwens bedacht, als Ajax de CL wint, is 't dan qua CL-deelname gunstiger als PSV kampioen wordt, of maakt dat weinig uit?
Voor zover ik het begrepen heb betekent dat direct groepsfase voor zowel Ajax als PSV.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

T-MOB schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:32:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb betekent dat direct groepsfase voor zowel Ajax als PSV.
Nou das een deal dan! Ajax de CL, wij het kampioenschap. Iedereen blij!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

RBH

Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:32:
[...]

Wanneer Ajax de CL wint en tweede wordt achter PSV dan zijn beide ploegen rechtstreeks geplaatst voor de CL. PSV als landskampioen met directe plaatsing en Ajax als winnaar van de CL. Alle andere scenario’s geven geen verandering, alleen de landskampioen is direct geplaatst en de runner-up speelt voorronden CL om zich te plaatsen. Mocht Ajax en kampioen worden en de CL winnen dan moet PSV voorronden spelen. Dat rechtstreekse ticket van de competitiewinnaar of CL winnaar schuift helaas niet door naar de nr. 2.
De landskampioen moet dit jaar toch sowieso nog voorronde CL spelen? Vanaf 2020 is de landskampioen pas direct geplaatst, correct me if I'm wrong.

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:32:
[...]

De kampioen dit jaar speelt toch voorrondes :? pas na volgend jaar is de kampioen van de eredivisie weer direct geplaatst.

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:46:
De kampioen dit jaar speelt toch voorrondes :? pas na volgend jaar is de kampioen van de eredivisie weer direct geplaatst.
Kak... je hebt gelijk, dacht dat voor het aankomende CL al goldt, maar helaas, pas voor de competitiewinnaar van 2019/2020. Dus zowel Ajax als PSV moeten gewoon voorronden spelen aankomende zomer, mocht Ajax de CL niet winnen, wat ik verwacht.

Dat is best kloten aangezien het halve elftal dan net bij elkaar is bij Ajax en wellicht ook PSV. Die voorronden zijn kloten, helemaal wanneer je een ploeg uit het Oostblok treft die al midden in de competitie zit.

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:03:
Wat een onzin dit. Sowieso enige onderbouwing zou wellicht meer draagvlak geven maar als deze vervolgens op aannames gebaseerd is als je praat over volgend seizoen dan sla je plank gewoon mis. En niet iedereen loopt in de polonaise, niet iedereen gaat mee met de overdreven hosanna in de media. Maar telkens dat woordje ‘mazzel’ en ‘geluk’ er in brengen is gewoon trollen, uitlokken van reacties. Het is gewoon bagataliseren van een prestatie. Alsof spelers van Bayern, Real en Inter niks meer voorstelden wanneer er één of twee spelers wegvallen. Dat soort dingen zijn gewoon bloedirritant en lokken alleen maar reacties uit waar men vervolgens weer TR’s voor aan maakt.
Ik ben het helemaal met je eens dat Nederlanders niet altijd succes moeten bagatelliseren, maar jij en anderen in dit topic lijken het ook regelmatig te lezen waar het er niet staat of niet bedoeld is. Je hebt het over telkens het woordje "mazzel" of "geluk" maar als ik bijv. een topic search doet vindt hij dat echt maar een aantal keer (als ik goed tel meestal door Ajacieden gebruikt, over hun eigen club dan wel over andere clubs). Daar doe je de toon van dit topic en veruit de meeste posts van de niet-Ajacieden die hier nog overgebleven zijn echt geen recht aan.

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 30-04-2019 13:13 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Maar telkens dat woordje ‘mazzel’ en ‘geluk’ er in brengen is gewoon trollen, uitlokken van reacties. Het is gewoon bagataliseren van een prestatie.
Alsof dit iets nieuws is. Geluk wordt bij ontzettend veel wedstrijden van vrijwel alle clubs erbij gehaald en dat is waarschijnlijk niet specifiek om de prestaties van Ajax te bagatelliseren. Als ik een poging zou wagen om de late goals van bijvoorbeeld PSV zou gaan teruglezen zou vrijwel constant geluk benoemd worden :+

Natuurlijk zit er in het voetbal een aandeel geluk dat meetelt. Het is echter vrijwel nooit de enige factor die voor de winst zorgt en het overgrote deel van de users hier geeft ook aan dat Ajax het goed doet in de CL en dat het ook dankzij het vertoonde spel is. Dat het met moment meezit (en tegen heeft gezeten) voor Ajax zal ik echter ook niet ontkennen.

Zoals een wijze man ooit zei:
Zo zie je maar; geluk overkomt je... dat kun je niet afdwingen

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 30-04-2019 13:13 ]

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Tomba schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:41:
[...]

Nou das een deal dan! Ajax de CL, wij het kampioenschap. Iedereen blij!
Is het dan nog een optie Ajax genoeg minpunten te geven zodat ze onder Feyenoord eindigen. Dan mogen die ook voorrondes CL spelen. Wel zo eerlijk om alle drie de teams kans te geven op die CL miljoenen.

Verwijderd

Klor schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:19:
[...]

Is het dan nog een optie Ajax genoeg minpunten te geven zodat ze onder Feyenoord eindigen. Dan mogen die ook voorrondes CL spelen. Wel zo eerlijk om alle drie de teams kans te geven op die CL miljoenen.
Het is een optie, maar niet realistisch. Wel realistisch is om Feyenoord genoeg minpunten te laten behouden om ze onder Ajax te laten eindigen :P

• ST10©DE
  • Laatst online: 00:30

ST10©DE

Dus.............

[...]

Maar wel:

Lozano wordt wel erg gematst

Wat een jankers bij PSV, sommigen kunnen zo aan de slag bij Joop van de Ende, met tranentrekker Luuk de Jong voorop, bah.

Lozano ging weer eens dood... reïncarnatie binnen 5 seconden, godswonder

Och jee... Luuk is weer uitgegleden, meteen weer huilen

Oftwel, het komt van alle partijen. Laat het gaan..

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Han
  • Niet online

Han

Dat zijn posts tijdens een wedstrijd. Als je daar de context bij wil hebben dat zal je de wedstrijd er naast moeten zetten. Als je het overigens over die boeg gaat gooien dan dien je voor de gein eens op 'ten Hag', Veltman, Schöne of Mazraoui moeten zoeken en dergelijke posts van anderen er naast zetten. De posts die jij aanhaalt hebben 0,0 te maken met de discussie die hier wordt gevoerd, deze posts mag je bewaren tot vanavond en naast de posts leggen die tijdens de wedstrijd worden geposts ;)

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:05:
Ik ben het helemaal met je eens dat Nederlanders niet altijd succes moeten bagatelliseren, maar jij en anderen in dit topic lijken het ook regelmatig te lezen waar het er niet staat of niet bedoeld is. Je hebt het over telkens het woordje "mazzel" of "geluk" maar als ik bijv. een topic search doet vindt hij dat echt maar een aantal keer (als ik goed tel meestal door Ajacieden gebruikt, over hun eigen club dan wel over andere clubs). Daar doe je de toon van dit topic en veruit de meeste posts van de niet-Ajacieden die hier nog overgebleven zijn echt geen recht aan.
Wellicht moet je dan op de context zoeken en niet enkel op het woord :)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:49:
[...]

Dat zijn posts tijdens een wedstrijd. Als je daar de context bij wil hebben dat zal je de wedstrijd er naast moeten zetten. Als je het overigens over die boeg gaat gooien dan dien je voor de gein eens op 'ten Hag', Veltman, Schöne of Mazraoui moeten zoeken en dergelijke posts van anderen er naast zetten. De posts die jij aanhaalt hebben 0,0 te maken met de discussie die hier wordt gevoerd, deze posts mag je bewaren tot vanavond en naast de posts leggen die tijdens de wedstrijd worden geposts ;)
Ik zie dat je het punt niet begrijpt. Daar is ook geen context voor nodig. Het ging erom dat jij iemand verweet "steken" te plaatsen die je niet waardeert. Jij doet dus precies hetzelfde. Ongefundeerde posts plaatsen die door anderen als bloedirritant opgevat kunnen worden die reacties uitlokken.
Dat soort dingen zijn gewoon bloedirritant en lokken alleen maar reacties uit waar men vervolgens weer TR’s voor aan maakt.

• Napo
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:49:
[...]

Want tijdens wedstrijden uit emotie reageren is wel oké? Zelfs met context van een actie van een speler wordt er gestigmatiseerd en worden er reacties geplaatst die als steken of trolls aangemerkt kunnen worden.

Als we nu gaan vallen over het benoemen van geluk wat klaarblijkelijk onwenselijk wordt geacht dan kan je die lijn prima doortrekken naar posts tijdens een wedstrijd waar soms een nogal bedenkelijk niveau wordt behaald.

Zoals in het sport feedback topic naar voren komt. Een keer een opmerking plaatsen is prima, twee keer oke. Maar de manier waarop hier te vaak over en weer spelers gestigmatiseerd worden wat vervolgens keer op keer aangehaald worden is vermoeiend en is gewoon trollen/uitlokken van reacties

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

ST10©DE schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:58:
[...]

Ik zie dat je het punt niet begrijpt. Daar is ook geen context voor nodig. Het ging erom dat jij iemand verweet "steken" te plaatsen die je niet waardeert. Jij doet dus precies hetzelfde. Ongefundeerde posts plaatsen die door anderen als bloedirritant opgevat kunnen worden die reacties uitlokken.

[...]
Selectief quoten is ook een kunst he? Hoe vaak wordt er niet tijdens een wedstrijd gezegd X-speler heeft geluk omdat (vul zelf maar een voorval in) en jij haalt alleen maar de PSV dingen er gelijk bij van @Han, terwijl hij ook kritisch is op elke andere club tijdens wedstrijden.

Dit hele gebeuren gaat over het neerzetten van, nou wat een geluk dat Ajax Real, Bayern en Juve lootte, want die zijn zó slecht. En Jij haalt er nu quotes uit waarin jou club 'onrecht' aan wordt gedaan? Het ging hier over bagatelliseren van het halen van de halve finale Champions Leage he? Ik vind dat appels met peren vergelijken.

En dan boos worden dat we (jullie oohzo bekende Ajax kliekje) PSV zoveel onrecht aan doen op dit forum :X

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Probleem is imho dat iedereen dit door zijn eigen club bril bekijkt. Dingen over je eigen club roepen heftige reacties op en bij andere clubs is het allemaal maar een dolletje en moet een grapje kunnen....

10 second ninja DONE

• Qu3st

Qu3st

Sagat schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:17:
Probleem is imho dat iedereen dit door zijn eigen club bril bekijkt. Dingen over je eigen club roepen heftige reacties op en bij andere clubs is het allemaal maar een dolletje en moet een grapje kunnen....
Ooh dat zeker, maar het bagatelliseren is wel een grote Nederlandse traditie.

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:14:
Dit hele gebeuren gaat over het neerzetten van, nou wat een geluk dat Ajax Real, Bayern en Juve lootte, want die zijn zó slecht.
Het is spijtig genoeg niets nieuws dat dit gebeurt, ongeacht of het over Ajax gaat die nu goede resultaten boekt in de CL maar op alle niveaus gebeurt dit. Het nu selectief benoemen van de reactie van @Leon Zwiers doet daar niet bijzonder veel recht aan en trekt de discussie ook uit zijn verband.

Op alle niveaus worden hier steken geplaatst die men niet zou moeten maken. Hetgeen ik zie in de post van @ST10©DE valt prima binnen de scope van steken plaatsen en reacties uitlokken. Het lijkt derhalve ook niet te gaan over de specifieke prestaties van Ajax maar enkel het voorhouden van een spiegel richting @Han, netjes? wellicht niet, plaatst dat de verontwaardiging in een bepaald daglicht? Zeker.
En dan boos worden dat we (jullie oohzo bekende Ajax kliekje) PSV zoveel onrecht aan doen op dit forum :X
wel fijn dat je dit er van maakt :+

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Selectief quoten is ook een kunst he? Hoe vaak wordt er niet tijdens een wedstrijd gezegd X-speler heeft geluk omdat (vul zelf maar een voorval in) en jij haalt alleen maar de PSV dingen er gelijk bij van @Han, terwijl hij ook kritisch is op elke andere club tijdens wedstrijden.

Dit hele gebeuren gaat over het neerzetten van, nou wat een geluk dat Ajax Real, Bayern en Juve lootte, want die zijn zó slecht. En Jij haalt er nu quotes uit waarin jou club 'onrecht' aan wordt gedaan? Het ging hier over bagatelliseren van het halen van de halve finale Champions Leage he? Ik vind dat appels met peren vergelijken.

Ik zie dat ook jij mijn punt niet begrijpt. We kunnen deze discussie dan beter voortzetten in het "SportFeedback" topic.

Het enige punt is: "De pot verwijt de ketel." Klaar. Ik meng me niet in de discussie die gaande is over het "geluk" wat Ajax eventueel gehad zou kunnen hebben.

Ik uit me alleen dat de er posts van alle kanten zijn die je als bloedirritant kan ervaren.

• chimera2
kunnen we nu weer liev doen tegen elkaar? Kusje erop.

• Qu3st

Qu3st

chimera2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:31:
kunnen we nu weer liev doen tegen elkaar? Kusje erop.
#doesliev, akkoord.

@Napo en @ST10©DE, ik snap jullie punt wel hoor. Maar vaak wordt er dan gelijk bijgehaald van 'jullie' zijn tegen PSV, maar dit gebeurd veel breder dan alleen die wedstrijden. Dat het nu meer opvalt komt ook omdat er meer mensen naar een PSV wedstrijd gaan kijken, net als bij Ajax wedstrijd.

En ik vind de vergelijking niet helemaal opgaan met het bagatelliseren waar dit mee begon. En inderdaad gebeurd dit overal helaas. Daarom mijzelf maar quoten:
Qu3st schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:19:
[...]

Ooh dat zeker, maar het bagatelliseren is wel een grote Nederlandse traditie.
Met 1 woord die daar nog bij hoort: helaas.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan nu op de inhoud. :/
Je bent volgend jaar gewoon je kern van dit succes kwijt. Een 2e de Ligt krijg je voorlopig niet, en die gast is belangrijk als geen ander. de Jong idem Onvervangbaar. Ziyech zal wel vervangbaar zijn tbh, maar dat zal tijd nodig hebben, evenals een Neres. Tagliafico zal ook wel vertrekken, en backs is al jaren een probleem in NL. Dus ja, volgend jaar (en wellicht een aantal jaar daarna) is het onrealistisch om eenzelfde prestatie te verwachten. Dus is het volgend jaar voorbij.
Als we de huidige balans op maken dan heeft Ajax overwinterd en staat in de halve finale CL, doet mee om het kampioenschap en voor de beker. Het enige wat daar verrassend aan is, is de halve finale CL, de rest zijn gewoon de standaard doelstellingen.
Dit jaar zijn ook een aantal nieuwe spelers ingepast wat even tijd kostte, maar wel redelijk snel voor rendement ging zorgen. Ik zie niet in waarom je niet wat spelers kunt vervangen en tegelijk toch nog redelijk kunt blijven spelen.
Natuurlijk hoef je niet nog eens halve finale CL te verwachten, maar de doelstellingen van Europees overwinteren, meedoen om de titel en de beker zijn toch niet zo vreemd?
Het zal niet een kopie van dit jaar zijn, maar dan is het niet meteen voorbij, dat is wel erg pessimistisch geredeneerd. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:44:
En dan nu op de inhoud. :/

[...]

Als we de huidige balans op maken dan heeft Ajax overwinterd en staat in de halve finale CL, doet mee om het kampioenschap en voor de beker. Het enige wat daar verrassend aan is, is de halve finale CL, de rest zijn gewoon de standaard doelstellingen.
Dit jaar zijn ook een aantal nieuwe spelers ingepast wat even tijd kostte, maar wel redelijk snel voor rendement ging zorgen. Ik zie niet in waarom je niet wat spelers kunt vervangen en tegelijk toch nog redelijk kunt blijven spelen.
Natuurlijk hoef je niet nog eens halve finale CL te verwachten, maar de doelstellingen van Europees overwinteren, meedoen om de titel en de beker zijn toch niet zo vreemd?
Het zal niet een kopie van dit jaar zijn, maar dan is het niet meteen voorbij, dat is wel erg pessimistisch geredeneerd. ;)
Wie zijn er afgelopen zomer bijgekomen? Tadic en Blind. Meer niet toch?(Correct me if I'm wrong) En beiden kennnen het NL voetbal. Blind is zelfs Ex-Ajacied en kan zo blind ( :+ ) zijn weg vinden. Vrij makkelijk in te passen zo.

Komend seizoen gaan er zowieso 5 weg. De Ligt (grootste gemis), de Jong, Ziyech, Tagliafico en Neres. Wellicht peert Onana m ook alsnog en v/d Beek zal ook in de belangstelling liggen.

Hoe goed Kik Pierie ook is, de Ligt gaat ie echt niet kunnen vervangen :+

De reserves achter de huidige successpelers zijn gewoon matig (Magallan, Mazraoui, Schone, Sinkgraven) Meedoen om titel en beker is het minimum. Maar ik verwacht niet dat Ajax weer kan overwinteren in de CL. Tenzij het erg meezit in de loting natuurlijk ;)

Denk dat de haat richting ten Hag ook redelijk verstomd is, natuurlijk, je bent als coach zo goed als je materiaal....Maar hij houdt ze én fit én gemotiveerd. Opstellingen kloppen (zeker in de CL) gewoon.

Natuurlijk wisselt ie wel eens raar, maar goed. Wij hebben v Bronckhorst. Dus zolang je geen trainer van dat kaliber langs de lijn hebt staan moet je ook niet zo zeiken op ten Hag O-)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 15:27
Frenkie is veel minder goed te vervangen dan de ligt. Zonder frenkie zit er veel minder snelheid en diversiteit in het spel.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 13:17
Kampioenschap Feyenoord 2017? Geluk dat er doellijntechnologie in de Kuip was anders was de eigen goal van Zoet nooit goedgekeurd.
Wij Nederlands moeten inderdaad altijd wat te zeiken hebben.
Er werd ook heel veel afgezeken na het WK van 2010 in ZA. Nederland zou laf te controlerend met 4-2-3-1 spelen blabla. We hebben destijds toch maar mooi de finale gehaald. Lekker boeiend dat het wat minder fraai was dan we gewend waren.

Nu hebben we al 2 eindrondes gemist en zou je willen smeken dat Oranje weer eens een keer op een eindronde mee mocht doen.

Ik heb in ieder geval alle lof voor Ajax ondanks dat het mijn club niet is. Hebben het echt verdiend en spelen als een team.

• chimera2
418O2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:58:
Frenkie is veel minder goed te vervangen dan de ligt. Zonder frenkie zit er veel minder snelheid en diversiteit in het spel.
een vervanger in (veel) mindere maten zie ik wel in Eiting.

• LZ86
Denk ook dat Mazraoui en Schone enorm door de mand gaan vallen zonder de Ligt en de Jong.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik hoop dat ajax de CL gaat winnen en dat overmars dan besluit om het gehele elftal in een keer voor goed geld te verkopen

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:00:
Denk ook dat Mazraoui en Schone enorm door de mand gaan vallen zonder de Ligt en de Jong.
Schöne voetbalde ook al bij Ajax voordat de Ligt en de Jong bij de selectie zaten natuurlijk. Toen viel hij ook niet door de mand.

Ik denk wel dat het allemaal wat minder wordt bij hem, zal met de leeftijd te maken hebben. Hoewel ik het nooit begrepen heb dat Ajax hem bij NEC weghaalde, heeft hij prima gerendeerd. Nu wordt het echter wel tijd voor een vervanger ben ik bang.

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:54:
[...]

Wie zijn er afgelopen zomer bijgekomen? Tadic en Blind. Meer niet toch?(Correct me if I'm wrong) En beiden kennnen het NL voetbal. Blind is zelfs Ex-Ajacied en kan zo blind ( :+ ) zijn weg vinden. Vrij makkelijk in te passen zo.

Komend seizoen gaan er zowieso 5 weg. De Ligt (grootste gemis), de Jong, Ziyech, Tagliafico en Neres. Wellicht peert Onana m ook alsnog en v/d Beek zal ook in de belangstelling liggen.

De reserves achter de huidige successpelers zijn gewoon matig (Magallan, Mazraoui, Schone, Sinkgraven) Meedoen om titel en beker is het minimum. Maar ik verwacht niet dat Ajax weer kan overwinteren in de CL. Tenzij het erg meezit in de loting natuurlijk ;)

Denk dat de haat richting ten Hag ook redelijk verstomd is, natuurlijk, je bent als coach zo goed als je materiaal....Maar hij houdt ze én fit én gemotiveerd. Opstellingen kloppen (zeker in de CL) gewoon.

Natuurlijk wisselt ie wel eens raar, maar goed. Wij hebben v Bronckhorst. Dus zolang je geen trainer van dat kaliber langs de lijn hebt staan moet je ook niet zo zeiken op ten Hag O-)
Dat Pierie De Ligt niet gaat opvolgen weet iedereen wel, eerst moet hij nog verkocht worden he? En als ie dan wordt verkocht krijg je een grote zak geld waar je best een vervanger voor hem kunt halen. Nee het zal niet hetzelfde zijn, maar er moet eerst een transferperiode komen zodat we er serieus over kunnen discussiëren. Tot nu toe zijn het allemaal aannames.

Voor Frenkie is er dan al wel een speler voor terug gehaald, Marin, maar hij zal nooit zo goed zijn, want die kan Ajax zelf niet betalen. Heb na een enkele interland en wat YouTube filmpjes weinig van hem gezien. Behalve dat hij niet zo'n dubbelaar is.

Voor de verwachting van overwintering volgend seizoen moeten we ook eerst zien wat het elftal gaat worden. Dat Ajax zelf die doelstelling stelt is logisch, maar om nu als buitenstaander op voorhand gelijk Ajax af te schrijven is wel erg kort door de bocht.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 11:28

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

groggy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:18:
Ik hoop dat ajax de CL gaat winnen en dat overmars dan besluit om het gehele elftal in een keer voor goed geld te verkopen
Misschien wil er een sjeik wel 25 miljard voor betalen inclusief coach 8)7

Zwijntje moet werken vanavond :@ hoop dat die keusloze [.......] bingo verzet word en er boven voetbal aan kan, hebben tenslotte veel gasten al om gevraagd ;) geluid hard aan O-) wel zo makkelijk vanuit achter de bar :+ naja neem wel een ajax muts mee of zo om op te zetten :p

Ben nu al benieuwd om die 500+ Kwaliteitsreacties terug te lezen vannacht icm die geweldige discussie hier :+

Protip : zullen we iets meer respect hebben voor spelers van een andere club ook al haat je ze (omdat ze misschien wel niet voor jouw club voetballen ;) ) terwijl het soms/vaak prima spelers zijn ? Ook al vind je ze door jouw gekleurde bril aanstellers of valappels ?

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LZ86
ST10©DE schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:25:
[...]

Schöne voetbalde ook al bij Ajax voordat de Ligt en de Jong bij de selectie zaten natuurlijk. Toen viel hij ook niet door de mand.

Ik denk wel dat het allemaal wat minder wordt bij hem, zal met de leeftijd te maken hebben. Hoewel ik het nooit begrepen heb dat Ajax hem bij NEC weghaalde, heeft hij prima gerendeerd. Nu wordt het echter wel tijd voor een vervanger ben ik bang.
Er wordt op Schone ander vaak genoeg gevloekt. Het is dat hij er regelmatig op weergaloze wijze een vrije trap inknalt, want belopen kan ie het niet meer.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:37:
[...]

Er wordt op Schone ander vaak genoeg gevloekt. Het is dat hij er regelmatig op weergaloze wijze een vrije trap inknalt, want belopen kan ie het niet meer.
Ja dat bedoel ik, hij kan het niet meer belopen. Ik denk dat het allemaal wat minder wordt vanwege zijn leeftijd. Maar zijn tekortkomingen kunnen net zo goed door iemand anders opgevangen worden, dat hoeven niet zo zeer de Ligt en de Jong te zijn. Ik zou doorselecteren en kijken naar een beter alternatief voor Lasse.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:31
https://www.at5.nl/artike...kaartjes-voor-dumpprijzen
Verwacht niet dat er gedegen onderzoek is gedaan naar het hogere aanbod t.o.v. andere dagen/concerten, maar wel grappig effect van de wedstrijd

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 11:37
[...]

Als die vijf weg gaan, en dat is nog een als. Dan wordt er ook weer wat gehaald. Marin is al overgenomen van Standard en daarmee is er een middenvelder bij en dus ook al gereageerd op het vertrek van De Jong. Het zou wat zijn dat als die vijf spelers vertrekken er niks bij gaat komen :X Ook komt er vanuit de jeugd weer langzaamaan wat aan, al weet je niet hoeveel er van die spelers ook echt spelers voor het eerste elftal gaan worden.

Kwalitatief zal het vast niet van het niveau zijn wat er nu staat, maar ik denk en hoop ook wel dat Ajax nu wat naam gemaakt heeft waardoor er makkelijker spelers gehaald kunnen worden. Wat dat betreft staan we er positief op in de wereld op dit moment, dat momentum moet je proberen vast te houden. En dan kom je misschien een jaartje niet verder dan de groepsfase en moet je naar de Europa League. Ook prima. We moeten nu natuurlijk niet dit incident als de nieuwe norm gaan zien.
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:37:
[...]

Dat is wel heel erg overdreven. Schöne is vaak genoeg nuttig en kan het echt nog wel belopen. Je komt niet zover in de CL met een Schöne die het niet kan belopen. In de wedstrijden die hij speelde heeft hij meer dan genoeg kilometers gemaakt en bergen goed werk verzet.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik durf het bijna niet te zeggen...
.... . maar ik hoop dat Veltman erin staat ipv mazraoui... ;)

Veltman speelde tot nu toe heel goed

• Martinusz
Harribo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:48:
Ik durf het bijna niet te zeggen...
.... . maar ik hoop dat Veltman erin staat ipv mazraoui... ;)

Veltman speelde tot nu toe heel goed
Ik heb een topic report gemaakt, zo erg trollen kan echt niet :+ :+

• Gonadan

Gonadan

Ik dacht aan Tagliafico, maar die was al een paar maanden eerder zie ik. Daarnaast Tadic en Blind inderdaad, dat ze makkelijk in te passen zijn is geen argument, want daar kan je weer voor zorgen. Dat is nu een kwestie van goed kijken wat je met de opbouw van het team gaat doen.

De reserves achter de huidige successpelers zijn gewoon matig (Magallan, Mazraoui, Schone, Sinkgraven)
Schöne is basis, dus alles wat je daarvoor haalt wordt beter heb uit dit topic begrepen. Daarnaast zit er voldoende in de pijplijn, Magallán moet zich nog laten zien, Marin is misschien wel wat, Ekkelenkamp zou zich kunnen ontwikkelen en misschien kopen ze nog wel iets.
Een aantal spelers is inderdaad moeilijker te vervangen, maar misschien wordt de stijl wel iets aangepast aan de hand van het materiaal wat je volgend seizoen hebt. Ik zie niet in waarom er niet gewoon een CL-waardige selectie zou kunnen staan.
Meedoen om titel en beker is het minimum. Maar ik verwacht niet dat Ajax weer kan overwinteren in de CL. Tenzij het erg meezit in de loting natuurlijk ;)
De doelstelling is Europees overwinteren, dat moet sowieso haalbaar zijn. Daarnaast verwacht ik dat ze wel mee strijden om overwinteren in de CL, al zal de loting daar wel sterke invloed hebben op je kansen.

De haat op Ten Hag blijft verstomd tot er ook maar één wedstrijd mis gaat, dan staat men weer collectief te schreeuwen. Men wacht nu gewoon op het 'zie je wel'-moment.
Het is jammer maar als trainer heb je vaak maar krediet tot je laatste succesvolle wedstrijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bande, dat wordt toch de nieuwe parel voorin?

• D-e-n
  • Laatst online: 18:13
Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:59:
[...]
De haat op Ten Hag blijft verstomd tot er ook maar één wedstrijd mis gaat, dan staat men weer collectief te schreeuwen. Men wacht nu gewoon op het 'zie je wel'-moment.
Het is jammer maar als trainer heb je vaak maar krediet tot je laatste succesvolle wedstrijd.
Het is bovenal raar. Ja, die opstelling tegen PSV was vreemd maar op zeker dat klassieke Ajax-trainers als de Boer of Keizer ook gewoon De Jong centraal achterin hadden gezet.

Maar als je naar de Europese campagne kijkt: qua fysiek, wedstrijdinstelling, tactiek kan een trainer het gewoon niet beter doen. Hij heeft bijvoorbeeld Allegri tactisch gewoon het bos in gestuurd. En alle belangrijke spelers fit: als het geen mazzel is is het toch de verdienste van de trainer.

Het zou me ook niks verbazen als Ten Hag ook in de belangstelling komt te staan. En dan kan ik me voorstellen dat hij ook gaat cashen

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 30-04-2019 16:32 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:59:
[...]

Ik dacht aan Tagliafico, maar die was al een paar maanden eerder zie ik. Daarnaast Tadic en Blind inderdaad, dat ze makkelijk in te passen zijn is geen argument, want daar kan je weer voor zorgen. Dat is nu een kwestie van goed kijken wat je met de opbouw van het team gaat doen.

[...]

Schöne is basis, dus alles wat je daarvoor haalt wordt beter heb uit dit topic begrepen. Daarnaast zit er voldoende in de pijplijn, Magallán moet zich nog laten zien, Marin is misschien wel wat, Ekkelenkamp zou zich kunnen ontwikkelen en misschien kopen ze nog wel iets.
Een aantal spelers is inderdaad moeilijker te vervangen, maar misschien wordt de stijl wel iets aangepast aan de hand van het materiaal wat je volgend seizoen hebt. Ik zie niet in waarom er niet gewoon een CL-waardige selectie zou kunnen staan.

[...]

De doelstelling is Europees overwinteren, dat moet sowieso haalbaar zijn. Daarnaast verwacht ik dat ze wel mee strijden om overwinteren in de CL, al zal de loting daar wel sterke invloed hebben op je kansen.

[...]

Carel Eiting niet vergeten. Is nu nog aan het herstellen van zijn knieblessure (loopt inmiddels hier vrolijk rond in de straat). Speelde niet onverdienstelijk, heeft goed spelinzicht en al CL ervaring.

• Gonadan

Gonadan

Van Eiting moet ik het nog zien, hij heeft leuke dingen laten zien maar ook een aantal kleurloze wedstrijden. Ben benieuwd hoe hij terug komt.

Wat vinden we van de scheidsrechter die gekozen is voor de bekerfinale? oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22
D-e-n schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:29:
[...]

Het is bovenal raar. Ja, die opstelling tegen PSV was vreemd maar op zeker dat klassieke Ajax-trainers als de Boer of Keizer ook gewoon De Jong centraal achterin hadden gezet.

Maar als je naar de Europese campagne kijkt: qua fysiek, wedstrijdinstelling, tactiek kan een trainer het gewoon niet beter doen. Hij heeft bijvoorbeeld Allegri tactisch gewoon het bos in gestuurd. En alle belangrijke spelers fit: als het geen mazzel is is het toch de verdienste van de trainer.
Een wereld van verschil tussen nationaal en internationaal

- Bijzondere opstellingen nationaal met als dieptepunt PSV uit. Internationaal staat het eigenlijk altijd.
- Onbegrijpelijke wissels, onlangs nog tegen Vitesse, dat corrigeert hij notabene na 20 min zelf. Terwijl hij Europees goed wisselt.
- Matige instelling nationaal t.o.v. veel energie en inzet internationaal
- Wat hij tactisch tegen Juventus deed in de rust was erg sterk, tegen Heracles lukte het uit en thuis helaas niet

Voor mij blijft het een haat liefde verhouding. Ik wil 'm graag de credits geven maar ik ben ook kritisch. Daarnaast mag je qua spelopvatting de Boer en Keizer geen typische Ajax trainers noemen :o

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Keizer heeft hetzelfde probleem als Ten Hag. Is op zijn ervaring en voorkomen al bij voorbaat afgeserveerd. Ten Hag heeft dan nog het voordeel de kans gehad te hebben zich te bewijzen, Keizer is na een ontzettend moeilijke periode voor iedereen gewoon aan de kant gezet. Daar is gewoon een politiek spel gespeeld om ruimte te maken voor de stappen die nu gezet zijn.
Keizer was qua spelidee veel meer een Ajax trainer dan De Boer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben heel benieuwd of Ten Hag het ook zonder absolute sterkhouders redt. Of gewoon de coach op het juiste moment op de juiste (financiële) plek is.

Ik weet nog heel goed dat de hand van De Boer in de eerste 2 wedstrijden direct heel goed zichtbaar was. AC Milan uit 0-2 en volgens mij daarna Vitesse uit 0-1 met een prachtige steekpass (of afrondend dat ben ik vergeten) van Christian Eriksen. Ajax speelde meteen héél anders alsof er de hand van een buitenaards wezen aan te pas was gekomen.

Dat verschil zag ik bij Ten Hag en Keijzer niet. Ik denk wel dat Ten Hag overigens kijk op het spelletje heeft. Zoveel kijk zelfs dat het geen people manager is en die moet er absoluut naast of bij staan. Want ik zie geen enkele lijn in de wisselspelers die hij inbrengt. Maar ik heb inmiddels wel wat gedegen analyses gelezen van Ten Hag om te weten dat hij mijn oude bijnaam ontgroeid is ;).

Hele simpele voorbeelden zijn Gravenberch (?) en bijv. Labyad. Sinds het om de spreekwoordelijke ‘knikkers’ gaat geen Labyad meer gezien. Dat is toch frappant ergens }:O ?

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 30-04-2019 17:09 ]

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Ankona schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:09:

Even een zelfkwoot...

is dit satire?
https://www.voetbalprimeu...te-spreken-over-hem-.html

Jammer dat Vitesse de finale niet gehaald heeft.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:07:
Ik weet nog heel goed dat de hand van De Boer in de eerste 2 wedstrijden direct heel goed zichtbaar was. AC Milan uit 0-2 en volgens mij daarna Vitesse uit 0-1 met een prachtige steekpass (of afrondend dat ben ik vergeten) van Christian Eriksen. Ajax speelde meteen héél anders alsof er de hand van een buitenaards wezen aan te pas was gekomen.
Waarom was dat de hand van De Boer? Wellicht gewoon het nieuwe trainer effect?
De hand van De Boer lijkt vooralsnog eerder te zorgen dat een kampioen weg zakt en hij ontslagen wordt dan dat hij overal positief zichtbaar is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
JanW schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:45:
[...]
Kwalitatief zal het vast niet van het niveau zijn wat er nu staat, maar ik denk en hoop ook wel dat Ajax nu wat naam gemaakt heeft waardoor er makkelijker spelers gehaald kunnen worden. Wat dat betreft staan we er positief op in de wereld op dit moment, dat momentum moet je proberen vast te houden. En dan kom je misschien een jaartje niet verder dan de groepsfase en moet je naar de Europa League. Ook prima. We moeten nu natuurlijk niet dit incident als de nieuwe norm gaan zien.
Ditte dus. Beetje pas op de plaats en realistisch blijven :) _/-\o_

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:24:
Volgens mij denkt iedereen er zo over hoor, denk jij van niet? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:21:
[...]

Even een zelfkwoot...

is dit satire?
https://www.voetbalprimeu...te-spreken-over-hem-.html

Jammer dat Vitesse de finale niet gehaald heeft.
Dat had Slutsky nog een schorsing opgeleverd :+

Kuipers is ook niet heel sterk in de Nlse competitie hoor.
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:24:
[...]

Dat sowieso, maar om nu alleen maar met aannames te komen is ook wel vermoeiend.

[ Voor 23% gewijzigd door Qu3st op 30-04-2019 17:29 ]

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:27:
[...]

Zo komt het geregeld over ja.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dus je geeft zelf toe dat het volgend jaar ook niet zal gebeuren? :+

Zonder dollen ja ik snap dat er wat lichte steekjes (plaagstootjes?) in de posts van Leon zit maar.

De ligt, de jong, Onana, Tagliafico en zelfs Mazraoui (vergeef me als ik de namen van de laatste 2 heren wellicht fout spel) Die zijn alleen relatief snel gekomen en.....zou je mogen zeggen uit het niets? Kijk van Ziyech wisten we door zijn Heerenveen en twente tijd dat hij echt wel een balletje kon raken, idem voor Tadic en ook voor Blind.

Maar van die eerste genoemden die waren opeens aan het spelen alsof ze er al jaren waren (wat bij de ligt ook zo is, maar dat is natuurlijk ook bizar icm zijn leeftijd). Geluk is hierbij misschien edit: NIET het goede woord, want er is dan sprake van goede scouting, en goed trainingen/trainers om spelers in te laten passen en wennen, maar deze spelers zijn enorm bepalend voor het succes, zelfs Mazza die de laatste weken niet bepaald geliefd is (nou ja op basis van wat ik hier lees) maar die gewoon iig een degelijke tot zelfs zeer goede eerste seizoenshelft heeft gedraaid.

Ik vraag me zelf ook af of het mogelijk het mogelijke verstrek van (sommigen) van deze bepalende spelers op te vangen, zelfs met het budget wat er beschikbaar is/komt.
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:28:
[...]

Zo komt het geregeld over ja.
Idem hier dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 30-04-2019 17:31 ]

10 second ninja DONE

• Vos

Vos

AFCA

Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:27:
[...]

Iedere Ajacied denkt dat we vanaf nu ieder jaar bij de laatste vier komen in de CL!

Natuurlijk niet... Dit is niet de norm.

• worldfire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 12:35
Qu3st schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:27:
[...]

Dat had Slutsky nog een schorsing opgeleverd :+

Kuipers is ook niet heel sterk in de Nlse competitie hoor.

[...]

Dat sowieso, maar om nu alleen maar met aannames te komen is ook wel vermoeiend.
Kuipers is een prima scheids die veel door laat voetballen. Blom vind ik meer een type scheids die er niets van bakt.
Maar goed, voor het NL voetbal zou het wel leuk zijn dat Ajax vanavond even gaat winnen.

15-05 gaan we "De Graafschap" - Ajax maar even een lesje leren! >:)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Een selectie de CL haalt en niet kansloos 4e in de poule wordt moet de norm worden.
Halve finale uiteraard niet. ;)

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:29:
Dus je geeft zelf toe dat het volgend jaar ook niet zal gebeuren? :+
Volgens mij ben ik daar vrij duidelijk in, overwinteren is het realistische doel. Het mooiste is dat het in de CL is maar dat kan je niet garanderen. Ik heb werkelijk waar niemand gezien die verwacht dat Ajax volgend jaar weer in de kwart- of halve finales staat.

De bewoording dat alles dan 'voorbij is' vind ik alleen te sterk, dat suggereert dat Ajax volgend jaar überhaupt geen pepernoot meer raakt en al blij mag zijn als het de EL weet te halen.
Nu geloof ik ook zeker dat de selectie aan kwaliteit zal inboeten, maar met goed beleid moet je toch wel iets neer kunnen zetten wat in staat is om gewoon de doelstellingen te halen.

@Leon Zwiers een kwestie van perceptie denk ik. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Vos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:29:
[...]

Iedere Ajacied denkt dat we vanaf nu ieder jaar bij de laatste vier komen in de CL!

Natuurlijk niet... Dit is niet de norm.
precies. mijn hoop is elk jaar groepsfase halen en elk jaar Europees overwinteren.
Af en toe een uitschieter waar dit niet gebeurt vanwege blessures of zware loting.

En om de zoveel jaar een uitschieter waar de kwart finale in een Europees toernooi gehaald word.

Dit zou gewoon haalbaar moeten zijn.
Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.