Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

ST10©DE

Dus.............

En Sparta heeft een relatief lastigere tegenstander.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

nocalimero schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:25:
Afhankelijk van Jong PSV - Sparta. Als Sparta wint moet Twente ook winnen. Anders volstaat een gelijkspel.
Laten we hopen dat Sparta wint...

Ik gun Twente bepaald niet veel, na al de ‘hulp’ en straffeloosheid door de jaren heen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Overwinning van Sparta zou mooi zijn. Dat kampioenschap niet in Twente is ze gegund.

• nocalimero
  • Laatst online: 09:43
Ik denk dat Twente kampioen wordt omdat Sparta ook gelijk speelt. Dat zou t seizoen wel typeren.

Dat was nl. met vaak erg slecht spel.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik vind jong AZ eigenlijk de betere partij :X Hoe speelt Sparta?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• nocalimero
  • Laatst online: 09:43
Die staan inmiddels achter (1-0)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:26

Vos

AFCA

ST10©DE schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:18:
[...]

Nou, deze post krijgt dus 4 duimpjes. Dus blijkbaar vinden meerdere mensen dat een valide argument . Ik ben daar overigens , net als jij , niet een van. Maar het tekent precies de problematiek in dit topic. Jij bent een uitzondering op de Ajacieden in dit topic naar mijn bescheiden mening. Waarvoor respect!
En bedankt ;)

Er zitten ook zat anti-Ajacieden in dit topic die Ajax niets gunnen. Wel leuk dus dat je alleen Ajacieden benoemt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 22-04-2019 16:28 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:22

Quad

Doof

Verlies Sparta is genoeg.

2-0 voor Jong PSV, k denk dat ze in Enschede nog nooit zo blij met PSV zijn geweest als nu. ;)

En FC Twente is kampioen, mooi voor ze. :D

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 22-04-2019 16:23 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• hoevenpe
  • Laatst online: 09:21
Gezien de begroting, de historie, de supporters en het stadion horen ze gewoon in de eredivisie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:40
Ok, die maffiabende zit ook weer in de eredivisie. ;(

Sorry voor die term, maar ook hier krijgen we een naar gevoel over Twente. Hopelijk gaat dat in de toekomst verbeteren.

Voor nu: Welkom. En niet meer vals spelen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:20:
Ach, beeldvorming...

Er zal er altijd wel één telkens de mantra herhalen dat PSV 'reactievoetbal' zou spelen, terwijl ze 80-90% van de wedstrijden, waar mogelijk op de helft van de tegenstander spelen, hoog druk zetten met de laatste man tegen de middenlijn aan of er overheen ... :z
Deels waar, maar dit ging nog over Europees voetbal. Daar heeft PSV wel vaker een wat behoudende stijl gehanteerd.
Maar dan nog, het gaat om het resultaat. Vol op de aanval is leuk als je er daadwerkelijk mee wint, maar als je blind het mes in loopt koop je er niets voor.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Goed zo de droeftoeters van FC Twente laten zich wel weer zien hoor.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:27:
Gezien de begroting, de historie, de supporters en het stadion horen ze gewoon in de eredivisie.
Het is maar hoe je zo'n begroting maakt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Toch knap dat je zo nog weg krijgt ook. ;)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

ST10©DE schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:18:
[...]

Nou, deze post krijgt dus 4 duimpjes. Dus blijkbaar vinden meerdere mensen dat een valide argument . Ik ben daar overigens , net als jij , niet een van. Maar het tekent precies de problematiek in dit topic. Jij bent een uitzondering op de Ajacieden in dit topic naar mijn bescheiden mening. Waarvoor respect!
<knip>

Een duimpje geven voor het 2e stuk mag niet?
Ik heb het liefst zoveel mogelijk Nederlandse clubs in Europa. Maar geef toe, PSV speelt toch gewoon zakelijk?

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2019 18:12 . Reden: Laat dat aanmatigende toch eens? ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:08
Volgens mij hebben zowel PSV als Ajax dit seizoen in de CL degelijk, volwassen en attractief voetbal laten zien. Misschien was niet iedere pot hoogstaand, maar dat kan je denk ik ook niet verwachten van ze.

Verschil is dat Ajax er nog in zit en PSV niet. Betreft het kampioenschap, wat ik eerder al zei, normaliter ben je met 80 punten kampioen, nu lijkt het er op dat er 2 teams (dik) overheen gaan. In de afgelopen 18 seizoenen is het 4 keer voorgekomen dat een ploeg met meer dan 80 punten geen kampioen werd dus zo vaak komt het niet voor.

Wat ik hier ook nog met enige regelmaat voorbij zie komen is de opmerking dat PSV zo ingezakt is sinds de winterstop, ik denk dat dat vooral komt omdat ze voor de winterstop (ver) boven hun kunnen speelde, helaas heeft van Bommel het niet voor elkaar gekregen ze dat vol te laten houden. Eenzelfde soort omslag zie je bij Groningen, maar dan andersom. Voor de winterstop konden die geen pepernoot raken, sinds de winterstop pakken ze in ieder geval punten.

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
ElPaco schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:17:
Volgens mij hebben zowel PSV als Ajax dit seizoen in de CL degelijk, volwassen en attractief voetbal laten zien. Misschien was niet iedere pot hoogstaand, maar dat kan je denk ik ook niet verwachten van ze.
PSV speelde veel op de counter en ik was er zelf nogal teleurgesteld in dat deze vaak zo slecht werd uitgevoerd.
Bal op Lozano en dan blijkbaar de verwachting dat hij even een solo van 40 meter gaat maken en een goal eruit haalt.
Niemand kwam meelopen om ervoor te zorgen dat hij een aanspeelpunt heeft.
En dit gebeurde keer op keer, ik snap er het nut niet van.

De keren dat er als team aangevallen werd werden ze gevaarlijk en was het mooi om te zien.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:48

Verschil is dat Ajax er nog in zit en PSV niet.
Volgens mij is er meer verschil dan dat. Het Europese seizoen van Ajax en PSV vergelijken :X

XXXVI

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Quad schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:11:
En FC Twente is kampioen, mooi voor ze. :D
Een club die gewoon niet meer had moeten bestaan. Wees er maar blij mee. Veendam hebben ze voor minder failliet laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/migxys3atp0u_std1024.jpg

Maar goed, als jij dit soort idioten graag terug ziet hoor ik het graag.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 22-04-2019 17:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
PSV heeft het toch niet zo heel slecht gedaan in Europa? Van wat ik me kan herinneren kon de pot tegen de Spurs twee kanten op, daar hadden ze ook zomaar kunnen winnen. Tegen Inter was toch ook best goed?

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2019 17:41 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ElPaco
ephymerous schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:22:
[...]

Volgens mij is er meer verschil dan dat. Het Europese seizoen van Ajax en PSV vergelijken :X
Tuurlijk is er wel meer verschil maar alleen maar horen dat PSV zo slecht zou hebben gespeeld in Europa verveeld zo, dat is namelijk niet zo.

WoT stats

• dutchgio
  • Niet online

Verschil is dat Ajax er nog in zit en PSV niet. Betreft het kampioenschap, wat ik eerder al zei, normaliter ben je met 80 punten kampioen, nu lijkt het er op dat er 2 teams (dik) overheen gaan. In de afgelopen 18 seizoenen is het 4 keer voorgekomen dat een ploeg met meer dan 80 punten geen kampioen werd dus zo vaak komt het niet voor.

Wat ik hier ook nog met enige regelmaat voorbij zie komen is de opmerking dat PSV zo ingezakt is sinds de winterstop, ik denk dat dat vooral komt omdat ze voor de winterstop (ver) boven hun kunnen speelde, helaas heeft van Bommel het niet voor elkaar gekregen ze dat vol te laten houden. Eenzelfde soort omslag zie je bij Groningen, maar dan andersom. Voor de winterstop konden die geen pepernoot raken, sinds de winterstop pakken ze in ieder geval punten.
Het is inderdaad vrij duidelijk dat het sinds de winterstop niet meer zo goed loopt als daarvoor. De bal viel te vaak goed waardoor ze alsnog, onterecht, 3 punten pakten, en dat is nu veel minder het geval geweest.

Groningen is in deze wel een slecht voorbeeld, die hebben goede zaken gedaan in de winterse transferperiode waardoor het nu een stuk beter gaat.

• ElPaco
dutchgio schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:30:
[...]

Het is inderdaad vrij duidelijk dat het sinds de winterstop niet meer zo goed loopt als daarvoor. De bal viel te vaak goed waardoor ze alsnog, onterecht, 3 punten pakten, en dat is nu veel minder het geval geweest.

Groningen is in deze wel een slecht voorbeeld, die hebben goede zaken gedaan in de winterse transferperiode waardoor het nu een stuk beter gaat.
Maar maakt de reden waarom een ploeg in een andere seizoenshelft heel veel uit? Bij Groningen is het vanwege de aanwinsten, bij PSV vermoed ik voor een deel de onervarenheid van v Bommel als coach en een deel het feit dat het team goed liep met vooral jonkies er in, die draaien doorgaans niet een heel seizoen goed. Die hebben nog wat meer pieken en dalen. Ik hoop vooral dat we die jonkies volgend jaar weer terugzien en dat ze dan nog beter en constanter zijn.

WoT stats

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

<knip> dat offtopic gekibbel kan nu stoppen.

Maar dan nogmaals, om een goede discussie te voeren hopelijk, vind jij dat PSV in de afgelopen weken sprankelend aanvallend voetbal heeft gespeeld? Hebben ze je verrast in de Champions League?
Mij totaal niet, de wedstrijd tegen Ajax vond ik zelfs de tactiek laf. Om dan met man meer te komen te staan, 1-0 achter maar wel dat lelijke blok van 3 controleurs laten staan. Ook de wedstrijd van gisteren, heb het niet helemaal gezien, maar samenvatting zegt voor mij genoeg, 2 controleurs tegen een uitermatend zwak ADO. Daar had je veel meer aan 1 controleur en 2 aanvallend creatieve middenvelders.
dvdkiwi schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:28:
PSV heeft het toch niet zo heel slecht gedaan in Europa? Van wat ik me kan herinneren kon de pot tegen de Spurs twee kanten op, daar hadden ze ook zomaar kunnen winnen. Tegen Inter was toch ook best goed?
Geluk hebben ze ook niet gehad in de CL nee, maar echt verrassend was het ook allemaal niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2019 18:14 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08
Mooi voor Twente!
Van de andere kant... Wat een teloorgang voor roda jc, ooit een gevreesde eredivisionist

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
Harribo schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:53:
Mooi voor Twente!
Van de andere kant... Wat een teloorgang voor roda jc, ooit een gevreesde eredivisionist
Ooit, heel lang geleden toen er nog goed beleid gevoerd werd en men de juiste contacten had.
Al jaren wanbeleid en ik ben bang dat dit ook nog jaren zo zal blijven.

Daar moet echt een giga bezem doorheen.
Begon toen ze hun suikeroompjes weg begonnen te pesten, de mensen die verantwoordelijk waren voor de beste spelers die ze gehad hebben.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46

* Proest *, PSV achtte zich na de loting reeds kansloos - waren dat ook - en speelde ook zo. Superangstig en loerend op de counter. Je kan zeggen: ze hebben zich niet laten slachten. PSV heeft amper attractief spel laten zien.
Ajax speelde een hele lange campagne en was elk potje de betere partij en speelde stteds met lef en bravoure, tegen de kampioen van Portugal, Duitsland, Italie en de houder van de CL.

Totaal onvergelijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Witte op 22-04-2019 19:04 ]

Houdoe

• ST10©DE
  • Laatst online: 08:15

ST10©DE

Dus.............

Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:00:
[...]

offtopic:
Beginnen over de duimpjes geven misschien? Nu komt het bij mij over als zijnde dat ik mijn duimpje moet gaan verdedigen, omdat jij er zo zwaar aan tilt. En ik snap dat mijn opmerking ook niet heel volwassen was, daarvoor excuus.

Maar dan nogmaals, om een goede discussie te voeren hopelijk, vind jij dat PSV in de afgelopen weken sprankelend aanvallend voetbal heeft gespeeld? Hebben ze je verrast in de Champions League?
Mij totaal niet, de wedstrijd tegen Ajax vond ik zelfs de tactiek laf. Om dan met man meer te komen te staan, 1-0 achter maar wel dat lelijke blok van 3 controleurs laten staan. Ook de wedstrijd van gisteren, heb het niet helemaal gezien, maar samenvatting zegt voor mij genoeg, 2 controleurs tegen een uitermatend zwak ADO. Daar had je veel meer aan 1 controleur en 2 aanvallend creatieve middenvelders.

[...]

Geluk hebben ze ook niet gehad in de CL nee, maar echt verrassend was het ook allemaal niet.
Mijns inziens is een duimpje de waardering van een post zonder kanttekening. Daarbij is het naar mijn mening een indicatie van de sfeer hier.

Verder, inderdaad , PSV speelt belabberd. Daar kan je veel woorden aan vuil maken maar daar wordt het spel niet beter van. En ze hebben af en toe geluk met een laat doelpunt. En soms is dat gewoon wegens het blijven gaan tot het eind. Ook hebben ze soms geluk met de VAR. En soms pech. Net als elke andere vereniging . Volgens mij middelt dat zich wel uit.

Maar in de CL hebben ze me wel verrast . Ze zijn in geen een partij van de mat gespeeld, iets wat ik wel verwacht had. Twee van hun poulegenoten zitten ook nog eens bij de laatste vier. Het resultaat was er niet, maar het spel was beter dan verwacht tegen uitmuntende tegenstanders.

Uiteraard niet zo goed als Ajax! Niks dan waardering daarvoor. Maar dat maakt niet dat ze meer aanspraak maken op het kampioenschap. Dan hadden ze dezelfde kwaliteiten moeten laten zien tegen Heerenveen en Heracles. Dan was Ajax nu kampioen geweest. Worden ze wel kampioen is dat gewoon verdien en terecht. Als PSV kampioen wordt is dat ook verdiend en terecht.

Maar het feit dat ik hoop dat PSV kampioen wordt, zegt niet dat ik het Ajax misgun als zei kampioen worden. En je mag best een mening hebben over het spel van PSV maar doe dat zoals hierboven in gewone termen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Witte schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:01:
[...]

* Proest *, PSV achtte zich na de loting reeds kansloos - waren dat ook - en speelde ook zo. Superangstig en loerend op de counter. Je kan zeggen: ze hebben zich niet laten slachten. PSV heeft amper attractief spel laten zien.
Ajax speelde een hele lange campagne en was elk potje de betere partij en speelde stteds met lef en bravoure, tegen de kampioen van Portugal, Duitsland, Italie en de houder van de CL.

Totaal onvergelijkbaar.
Ehm kampioen van Portugal? :?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:18
morgen kan ajax het toch ook wel moeilijk krijgen tegen vitesse?
vitesse speelt ook niet echt verkeerd

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
Aggressor schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:46:
In de ArenA? Ik maak me geen illusies

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Aggressor schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:46:
Als er een club wisselvallig is is het Vitesse wel. Ze kunnen aardig weerstand bieden maar zich ook compleet weerloos op de slachtbank leggen. En Ajax in huidige doen met de prijs in zicht... Laatste kans op een uitglijder was tegen Groningen maar die is door Higler vakkundig afgewend.

alles kan off-topic

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 15:26
Het is in mijn ogen wel de belangrijkste/moeilijkste wedstrijd van de 3 te gaan.

• toolkist
  • Niet online
Dat is het enige zinnige in je post. Waarom zo denigrerend over PSV in de CL? Verreweg de zwaarste poule, een paar keer dicht bij een goed resultaat maar net niet over de streep kunnen trekken. Wij waren in die poule ook gewoon kansloos laatste geëindigd.

Wij speelden met durf blablabla.. en als Mazraoui die bal er niet in knalt met links tegen Bayern sta je met niks. Scoort ie niet in de 92e minuut tegen Benfica, sta je met niks. Ben je gewoon klaar in Europa.

Daarmee wil ik niet zeggen dat wij alleen maar geluk hadden, maar je zet PSV toch echt te negatief weg nu.
Terranova schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:59:
Het is in mijn ogen wel de belangrijkste/moeilijkste wedstrijd van de 3 te gaan.
Het is de volgende, dus zowiezo de belangrijkste ;)
ST10©DE schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:05:
Worden ze wel kampioen is dat gewoon verdien en terecht. Als PSV kampioen wordt is dat ook verdiend en terecht.
Hoe lastig (en superonterecht >:) ) ik het ook ga vinden mocht PSV kampioen worden, dat is dan wel gewoon verdiend. Zelfs al zou het door een onterechte penalty in de allerlaatste minuut van de competitie zijn.

• Ankona
Ik neem aan dat De Graafschap in de laatste echte ED wedstrijd nog wel wat wil laten zien voor ze er in de nacompetitie af gaan. Hebben ze eerder gedaan en daar hebben veel mensen erg veel plezier aan beleefd.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:34:
[...]

Dat is het enige zinnige in je post. Waarom zo denigrerend over PSV in de CL? Verreweg de zwaarste poule, een paar keer dicht bij een goed resultaat maar net niet over de streep kunnen trekken. Wij waren in die poule ook gewoon kansloos laatste geëindigd.

Wij speelden met durf blablabla.. en als Mazraoui die bal er niet in knalt met links tegen Bayern sta je met niks. Scoort ie niet in de 92e minuut tegen Benfica, sta je met niks. Ben je gewoon klaar in Europa.

Daarmee wil ik niet zeggen dat wij alleen maar geluk hadden, maar je zet PSV toch echt te negatief weg nu.

[...]

Het is de volgende, dus zowiezo de belangrijkste ;)

[...]

Hoe lastig (en superonterecht >:) ) ik het ook ga vinden mocht PSV kampioen worden, dat is dan wel gewoon verdiend. Zelfs al zou het door een onterechte penalty in de allerlaatste minuut van de competitie zijn.
En, aanvullend, op het moment dat PSV CL speelde en laatste van de poule werd, waren ze tegelijkertijd ook heer en meester in de ED...

Dat het na de winterstop anders (en vooral veel minder) ging, zegt niets over de uitstekende prestaties in de eerste seizoenshelft, incl. CL. :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:41:
[...]

En, aanvullend, op het moment dat PSV CL speelde en laatste van de poule werd, waren ze tegelijkertijd ook heer en meester in de ED...

Dat het na de winterstop anders (en vooral veel minder) ging, zegt niets over de uitstekende prestaties in de eerste seizoenshelft, incl. CL. :Y
Ja maar dat was omdat wij wel alles gaven in de CL...

Oh nee.. :+

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zijn de spelers van Fc Twente nu officieel de Keukenprinsesjes van de KKD?

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
Om het even in perspectief te plaatsen. Beide poulewinnaars uit de poule van PSV zitten nog in het toernooi. En dan loot je Inter uit pot 4. Dat is gewoon pech.

Steam: Pickle Rick

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:18
morgen ook een aantal spannende wedstrijden.

De Graafschap - FC Emmen.

Fc Emmen heeft de laatste 2 wedstrijden gewonnen en 1x gelijk gespeeld.
Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Best wel belangrijke wedstrijd voor de degradatie strijd

En ook nog heerenveen - vvv _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 22-04-2019 22:19 ]

• Vos
  • Laatst online: 07:26

Vos

AFCA

Ankona schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:58:
[...]

Als er een club wisselvallig is is het Vitesse wel. Ze kunnen aardig weerstand bieden maar zich ook compleet weerloos op de slachtbank leggen. En Ajax in huidige doen met de prijs in zicht... Laatste kans op een uitglijder was tegen Groningen maar die is door Higler vakkundig afgewend.
Zit wel diep he ;)

Verwijderd

DoeEensGek schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:43:
[...]

Iets te graag als je het mij vraagt. Het begint in veel gevallen gewoon irritant te worden. Tijdens Var momenten kan de commentator gewoon even een slokje drinken nemen en wachten op de uitkomst.

@zetje01
Het Ajax-programma
Dinsdag 23 april: Ajax - Vitesse
Dinsdag 30 april: Tottenham Hotspur-Ajax (halve finale Champions League)
Zondag 5 mei: Willem II - Ajax (bekerfinale)
Woensdag 8 mei: Ajax - Tottenham Hotspur (halve finale Champions League)
Zondag 12 mei: Ajax - FC Utrecht
Woensdag 15 mei: De Graafschap - Ajax

Het PSV-programma:
Donderdag 25 april: Willem II - PSV
Zondag 12 mei: AZ - PSV
Woensdag 15 mei: PSV - Heracles Almelo

@Verwijderd Hoe zou nac het nog kunnen voorkomen? Alles winnen waar ze dus al het hele seizoen moeite mee hebben?
Weet niet of NAC onvermoede krachten weet aan te spreken maar voorzie wel dat Feyenoord het heel moeilijk gaat krijgen in Breda. Is al het hele seizoen welhaast een verzoeking, die uitwedstrijden bij Feyenoord. En nu ze goed als zeker zijn van de 3-de plek lijkt mij dat niet bepaald een stimulans om extra hun best te gaan doen tegen NAC.

Ben al mijn hele leven Feyenoorder maar kan me geen seizoen herinneren waarin er zoveel gezapigheid zat in het merendeel van de wedstrijden van Feyenoord. Was dit seizoen net alsof de heertjes voetballers alleen dán echt er vol voor gingen wanneer ze er echt zin in hadden. De selectie van Feyenoord zou zich in mijn optiek moeten schamen voor het vertoonde spel gedurende grote gedeelten van dit seizoen.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Feyenoord pakt NAC hard en daarmee is het klaar voor NAC. NAC is zo gruwelijk slecht die krijgen het niet opeens op de heupen tegen Feyenoord. Dat hadden ze tegen Emmen en Fortuna moeten doen. Kans gemist.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32
Opnieuw een finale voor Ajax vanavond. Het moet echt beter dan tegen Groningen.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

jaapstobbe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 07:22:
Opnieuw een finale voor Ajax vanavond. Het moet echt beter dan tegen Groningen.
Nee hoor. Drie schijtoverwinningen en de titel vind ik prima. Dat mag ook wel eens.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:26
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 07:27:
[...]

Nee hoor. Drie schijtoverwinningen en de titel vind ik prima. Dat mag ook wel eens.
3x winnen met minimaal verschil in de laatse minuut doe ik het ook voor :D

maar wanneer is het seizoen nu geslaagd?
Voor mij is het eigenlijk geslaagd met de landstitel

landstitel is voor mij een 7
landstitel met toto beker een 7
landtitel met finale een 9
landstitel met cl winst en toto beker een 10+
geen landstitel en de toto beker en cl winst een 9

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chimera2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:29:
[...]

3x winnen met minimaal verschil in de laatse minuut doe ik het ook voor :D

maar wanneer is het seizoen nu geslaagd?
Voor mij is het eigenlijk geslaagd met de landstitel

landstitel is voor mij een 7
landstitel met toto beker een 7
landtitel met finale een 9
landstitel met cl winst en toto beker een 10+
geen landstitel en de toto beker en cl winst een 9
Alleen met de landstitel, de rest is een leuke bonus.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Voor de goede lichting zou de landstitel wel een mooie beloning zijn. Twee prijzen van de 3 pakken zou het mooiste zijn. Drie prijzen zou een wonder zijn. Als het maar 1 prijs is dan hoop ik dat het de landstitel is en niet de beker. Mocht er alleen de CL gewonnen worden (:+) dan sla ik die wel even heel wat hoger aan dan de landstitel.

Voordat het zover is:

20:45 Ajax - Vitesse

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 08:35 ]

Verwijderd

Of het nu PSV of Ajax is die de punten voor het Europese voetbal veilig stelt is altijd een debat tussen fans natuurlijk.

Maar welke het ook is, we moeten de winnaars in Europa ook hun winst gunnen. Dan zurige gezeur dat Ajax het geld wat ze verdienen in de CL moeten delen vind ik gezeur.

Waarom zou je überhaupt nog een Europees duel willen winnen anders, of dat nu psv of ajax is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:22

Quad

Doof

Alleen de beker is niet genoeg, ik zet in op landstitel en beker. CL finale halen zou wel vet gaaf zijn, winst vind ik niet realistisch, wel een mogelijkheid.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:45:
Of het nu PSV of Ajax is die de punten voor het Europese voetbal veilig stelt is altijd een debat tussen fans natuurlijk.
huh? dat lijkt me toch een prima objectief meetbaar gegeven :)

de subjectiviteit en het debat die er bij komt kijken zit hem eerder in de wederzijdse verwijten dat ploegen hun best niet doen, moeilijke poules hebben, etc. :)
Ik persoonlijk vind vooral dat andere ploegen dan Ajax en PSV het hebben laten afweten in Europa. Tot aan het schandalige verlies van Utrecht in Luxemburg en van Feyenoord tegen Trencin aan toe. Ik weet niet waar het door komt. Onderschatting door spelers? Ik denk het niet. Ik denk vooral een soort van onderschatting van de club zelf en de trainers door de wedstrijd ook echt te zien als een kwalificatie wedstrijd halverwege de voorbereiding op het seizoen, ipv DE kwalificatiewedstrijd die je europese seizoen kan bepalen. Daardoor is vaak het team nog niet fit genoeg en vooral nog niet compleet (nog spelers die gehaald worden).

• chimera2
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:33:
Voor de goede lichting zou de landstitel wel een mooie beloning zijn. Twee prijzen van de 3 pakken zou het mooiste zijn. Drie prijzen zou een wonder zijn. Als het maar 1 prijs is dan hoop ik dat het de landstitel is en niet de beker. Mocht er alleen de CL gewonnen worden (:+) dan sla ik die wel even heel wat hoger aan dan de landstitel.

Voordat het zover is:

20:45 Ajax - Vitesse
Vanavond word weer een finale. Het gaat of super makkelijk of het word een zware kluif. Maar daarentegen zie ik ook psv niet alle wedstrijden winnen.

Verwijderd

Jongens vanavond gaat Ajax gewoon weer winnen. :)

/me gaat weer de longen uit het lijf zingen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vitesse mist vanavond zowel vaste links- als rechtsback? :)
Meestal is thuis geen probleem, maar volgens mij verloren we vorig jaar nog thuis van ze :P moet zeggen meestal heb ik meer vrees voor Vitesse uit dan thuis, dus hopelijk gewoon 3 punten!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• P.O. Box
  • Niet online
chimera2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:09:
[...]

Vanavond word weer een finale. Het gaat of super makkelijk of het word een zware kluif. Maar daarentegen zie ik ook psv niet alle wedstrijden winnen.
Ik wel... Willem II denkt alleen nog maar aan 5 mei, AZ hoeft niet meer en tegen Heracles speelt PSV thuis, eventueel om het kampioenschap. Nee, die gaan wel 9 punten halen denk ik.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

@P.O. Box
Ik denk niet eens zozeer de onderschatting maar het moment waarop veel van die wedstrijden gespeeld worden. Op dat moment is de transfermarkt nog open en is het basisteam vaak nog niet gevormd. Zolang je op dat moment geen 100% focus hebt ben je al snel kind van de rekening tegen teams die veel gemotiveerder zijn. De automatismen ontbreken dan nog volledig.

Die 9 punten van PSV vrees ik overigens wel voor (daarmee bedoel ik dat ze die dus wél halen). Voetballend zou het schier onmogelijk zijn kijkend naar de laatste 2 wedstrijden van PSV maar ook door niet te voetballen hebben de Eindhovenaren dit seizoen al genoeg punten veroverd. Willem II heeft wel nog 1,5 week rust dus dat zou een reddingsboei kunnen zijn. Het is wel erg gunstig dat meteen daarna AZ komt en in dat geval zou verlies van Feyenoord (of puntverlies!) erg welkom zijn aanstaande woe of do (weet even niet wanneer ze moeten). In elk geval is het aan Ajax om zich te bewijzen en niks te laten glippen. Alles hebben ze in eigen hand.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 09:26 ]

• Ankona
P.O. Box schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:08:
[...]

de subjectiviteit en het debat die er bij komt kijken zit hem eerder in de wederzijdse verwijten dat ploegen hun best niet doen, moeilijke poules hebben, etc. :)
Ik persoonlijk vind vooral dat andere ploegen dan Ajax en PSV het hebben laten afweten in Europa. Tot aan het schandalige verlies van Utrecht in Luxemburg en van Feyenoord tegen Trencin aan toe. Ik weet niet waar het door komt. Onderschatting door spelers? Ik denk het niet. Ik denk vooral een soort van onderschatting van de club zelf en de trainers door de wedstrijd ook echt te zien als een kwalificatie wedstrijd halverwege de voorbereiding op het seizoen, ipv DE kwalificatiewedstrijd die je europese seizoen kan bepalen. Daardoor is vaak het team nog niet fit genoeg en vooral nog niet compleet (nog spelers die gehaald worden).
Maar net zo onbegrijpelijk en schandalig was het dat Ajax een seizoen eerder al in de zomer Europees uitgespeeld was nog voor de echte wedstrijden gingen beginnen.

Ik denk dat er toch een stukje arrogante onderschatting bij komt kijken en een te groot geloof en vertrouwen en het even makkelijk recht trekken in de return. (misschien wel hetzelfde als waar Ajax nu van profiteert bij tegenstanders die vooraf als de betere gezien werden)

Blijft bijzonder dat de teams, met allemaal professionele spelers en begeleiding, zich zo te kijk kunnen laten zetten.

alles kan off-topic

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:45:
Dit is geen debat, toch? De cijfers zijn gewoon op te zoeken. Laatste 10 jaar:

09/1010/1111/1212/1313/1414/1515/1616/1717/1818/19Average
AjaxNed10,8815,2314,729,8410,0014,006,0022,001,5025,0012,92
PSV EindhovenNed13,8820,2318,725,845,006,0018,006,001,006,0010,07

Ajax zes keer de meeste punten, PSV vier keer.

• ElPaco
Jorizzz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:49:
[...]

Wat vooral interessant is, zijn die niet gehaalde punten van alle ploegen die niet Ajax en PSV zijn volgens mij :P

Wat dat betreft is het jammer dat GAE bijvoorbeeld een jaartje Europees mee mocht doen vanwege fair play. Super voor die club, jammerlijk voor het Europese NL voetbal.

WoT stats

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Ankona schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:42:
[...]

Maar net zo onbegrijpelijk en schandalig was het dat Ajax een seizoen eerder al in de zomer Europees uitgespeeld was nog voor de echte wedstrijden gingen beginnen.

Ik denk dat er toch een stukje arrogante onderschatting bij komt kijken en een te groot geloof en vertrouwen en het even makkelijk recht trekken in de return. (misschien wel hetzelfde als waar Ajax nu van profiteert bij tegenstanders die vooraf als de betere gezien werden)

Blijft bijzonder dat de teams, met allemaal professionele spelers en begeleiding, zich zo te kijk kunnen laten zetten.
Helemaal mee eens, het onderschatten is zeker een probleem. Maar dat zie je door het hele voetbal in Nederland. De slechte Europese campagnes van verschillende clubs, zoals hierboven al aangegeven is dat ze eraf gaan tijdens de kwalificatie tegen een zeer matige ploeg. En het Nederlands dat zich niet voor eindtoernooien plaatst.
De kwaliteit van de spelers was/is wat minder, maar dat zal dan gecompenseerd moeten worden door een goede mentaliteit. En naar mijn idee ontbrak het vooral aan het laatste.
[...]

Ik denk ook dat vooral het niet constante vervelend is. Als Ajax en PSV meer constant gaan preseren, dus geen 1,5 of 5 punten, maar minstens 11,5. Dan zal Nederland vrij snel gaan stijgen.

PSN: Curvaa_

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

@Jorizzz
Dat zijn aan de hoeveelheden te zien de bruto punten, correct?

@Curva
Ajax en PSV hoeven niet zozeer constant te worden er moeten meer teams in Europa actief zijn op het moment dat de punten worden gehaald.

Voor de beeldvorming:

- de 4 bonuspunten van Ajax van nu zijn 0,8 punt waard (4 gedeeld door 5)
- zouden er 2 teams actief zijn geweest was dit al 1,6 punt geweest en was Oostenrijk na de zege op Real Madrid uit zicht geweest.
- Stel Ajax en PSV zitten samen in de CL en scoren een overwinning terwijl Feyenoord en AZ erbij zijn dat krijg je geen 0,4pt voor een overwinning maar 0,8pt. Juist daar zitten de absolute verschillen hem.

Er zit geen verschil tussen overwinningen in de CL of in de EL daarom is de overwinning zoveel 'meer' waard als er meer teams actief zijn. 1 overwinning en 3 verliezen is meer waard dan 1 overwinning en 1 gelijkspel van nu (2/5 actief vs 4/5 actief). Kom je netto op 0,8 punten uit en bij die andere op 0,65 als ik dat zo even goed bereken.

Zie @Curva uitleg onderin die correct is!

• Ankona
Niet correct. Je punten worden gedeeld door het aantal teams dat aan het begin meedoen. Dus hoe minder teams meedoen, hoe meer je punten waard zijn.

En dan krijg je natuurlijke golf bewegingen. Verdien je als land teveel punten, dan doen de zwakkeren ook mee en zak je in het klassement. Kom je laag, dan mogen je top teams op volle kracht weer punten cashen.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:20:
[...]

Ik wel... Willem II denkt alleen nog maar aan 5 mei, AZ hoeft niet meer en tegen Heracles speelt PSV thuis, eventueel om het kampioenschap. Nee, die gaan wel 9 punten halen denk ik.
Willem II zal de play offs toch ook graag willen halen, voor het geval ze de beker niet winnen. Die zullen dus echt nog wel vol gas geven tegen PSV.

• P.O. Box
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:24:
[...]

Willem II zal de play offs toch ook graag willen halen, voor het geval ze de beker niet winnen. Die zullen dus echt nog wel vol gas geven tegen PSV.
goed punt, die was ik even vergeten :)

• Martinusz
  • Nu online
Willem II geeft toch altijd wel gas tegen PSV, zeker thuis :) Dat soort 'derby's' hoef je ze denk ik niet voor op te laden hoor.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:08:
Niet correct. Je punten worden gedeeld door het aantal teams dat aan het begin meedoen. Dus hoe minder teams meedoen, hoe meer je punten waard zijn.

En dan krijg je natuurlijke golf bewegingen. Verdien je als land teveel punten, dan doen de zwakkeren ook mee en zak je in het klassement. Kom je laag, dan mogen je top teams op volle kracht weer punten cashen.
Ik reken met 5 teams waarvan er 2 zich geplaatst hebben. In het andere voorbeeld reken ik met 4 teams die zich plaatsen van dezelfde oorspronkelijke 5. Dat klopt dus wel degelijk.

@Martinusz
Laten we hopen op dit scenario Willem II vernedert koploper PSV met 5-0 (10-3-2018)

Wat zou het welkom zijn :o

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 10:32 ]

• Martinusz
  • Nu online
Oke wie was het @Napo @Baseman77 @Family Guy ? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AndtVBn.jpg

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:10

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Steam ID = Ackerfiets

• Curva
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:01:
@Jorizzz
Dat zijn aan de hoeveelheden te zien de bruto punten, correct?

@Curva
Ajax en PSV hoeven niet zozeer constant te worden er moeten meer teams in Europa actief zijn op het moment dat de punten worden gehaald.

Voor de beeldvorming:

- de 4 bonuspunten van Ajax van nu zijn 0,8 punt waard (4 gedeeld door 5)
- zouden er 2 teams actief zijn geweest was dit al 1,6 punt geweest en was Oostenrijk na de zege op Real Madrid uit zicht geweest.
- Stel Ajax en PSV zitten samen in de CL en scoren een overwinning terwijl Feyenoord en AZ erbij zijn dat krijg je geen 0,4pt voor een overwinning maar 0,8pt. Juist daar zitten de absolute verschillen hem.

Er zit geen verschil tussen overwinningen in de CL of in de EL daarom is de overwinning zoveel 'meer' waard als er meer teams actief zijn. 1 overwinning en 3 verliezen is meer waard dan 1 overwinning en 1 gelijkspel van nu (2/5 actief vs 4/5 actief). Kom je netto op 0,8 punten uit en bij die andere op 0,65 als ik dat zo even goed bereken.
Dit is fout. Deze berekening is correct: behaalde punten / aantal clubs Europees uitkomend.
Stel een overwinning levert 2 punten op, er doen 4 landen uit NL mee aan de Europese campagne, 2 ervan doen nog mee en 2 niet. Dan moeten deze 2 punten gedeeld worden door 4. het is altijd behaalde punten / aantal teams dat dit jaar Europees voetbal speelt, ongeacht of ze nog Europees actief zijn.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:55:
[...]

Dit is fout. Deze berekening is correct: behaalde punten / aantal clubs Europees uitkomend.
Stel een overwinning levert 2 punten op, er doen 4 landen uit NL mee aan de Europese campagne, 2 ervan doen nog mee en 2 niet. Dan moeten deze 2 punten gedeeld worden door 4. het is altijd behaalde punten / aantal teams dat dit jaar Europees voetbal speelt, ongeacht of ze nog Europees actief zijn.
Ohja, ik heb het krom uitgelegd en gerekend met 4 actieve teams ipv 5.teams in het geheel. Volg deze uitleg van @Curva :). Om verwarring te voorkomen m.b.t. jullie reacties zal ik de vorige post niet editen maar wel doorhalen ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 11:03 . Reden: Toevoeging reden edit ]

• jaapstobbe
Voor mij telt alleen de landstitel er van uitgaande dat Ajax de CL niet wint. Uiteraard is dat mooier maar de kans is niet heel groot. Maar om geen prijzen te pakken (de KNVB beker telt echt niet) zou uiterst pijnlijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door jaapstobbe op 23-04-2019 11:04 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
jaapstobbe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:03:
Voor mij telt alleen de landstitel er van uitgaande dat Ajax de CL niet wint. Uiteraard is dat mooier maar de kans is niet heel groot. Maar om geen prijzen te pakken (de KNVB beker telt echt niet) zou uiterst pijnlijk zijn.
Dit is exact het dilemma, alleen de landstitel telt áls Ajax de CL niet wint. Dus eigenlijk weegt de CL zwaarder.

Wat mij betreft is het seizoen geslaagd als ze de finale halen. De spanning van het spelen van de finale vooraf en tijdens is zo speciaal dat dit wat mij betreft ten koste mag gaan van de titel en de beker.

De CL finale komt misschien eens in de 20 - 25 jaar voor, alle focus dus op de CL. Kampioen kun je ieder jaar worden.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:05

Player1S

Probably out in the dark

ElPaco schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:54:

Wat dat betreft is het jammer dat GAE bijvoorbeeld een jaartje Europees mee mocht doen vanwege fair play. Super voor die club, jammerlijk voor het Europese NL voetbal.
Daarom moet het hele punten systeem ook drastisch op de schop. Als in, totaal afschaffen. WTF doet de #4 van Engeland in de champions league? Laatste keer dat ik het heb opgezocht kon alleen diegene die op p1 eindigt in de competitie zich kampioen noemen.

Of als men toch halsstarrig wil vasthouden aan de huidige opzet van de CL zou je ook nog kunnen zeggen dat alleen de kampioen van een land punten kan scoren voor een land.
Op die manier doet het ook geen pijn als een klein team onverwachts Europees behaalt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• chimera2
voor mij telt alleen de landstitel. De beker is mooi maar meer ook niet. Voor een club als Willem II is dit wat een seizoen kan maken.

De CL is een droom. Dit is niet iets wat een nederlandse club snel na zal doen
De 1e ronde doorkomen was al mooi
Real uitschakelen was nog mooier. Juve uitschakelen was nog mooier. Spurs uitschakelen is nog mooier en de CL Winnen is Fantastisch

• Superkiwi
  • Nu online
Is het raar dat ik voor Ajax-Vitesse bijna net zo nerveus ben als voor Juve-Ajax :9
Weet je wie pas pech hadden dit CL seizoen?
Bayern, Benfica, Madrid & Juve. Die moesten tegen Ajax.
:+

• ElPaco
Als PSV daarna alsnog kampioen wordt kan ik er mee leven :+

WoT stats

• dutchgio
  • Niet online
Finale halen lijkt me wel haalbaar, maar de CL winnen acht ik nog niet voor mogelijk.
Dan is het kampioenschap het enige wat telt, de halve finale halen is niet heel veel anders dan de finale halen. De beker is een leuke bijkomstigheid en knap als de dubbel/treble pakt ,maar mag niet de enige prijs zijn.

Verwijderd

P.O. Box schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:08:
[...]
[...]
Deze post vind ik vooral interessant omdat er alleen om het minst belangrijke deel van mn post wordt gereageerd, en de werkelijke inhoud van de post wordt vermeden.

• chimera2
dvdkiwi schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:15:
Is het raar dat ik voor Ajax-Vitesse bijna net zo nerveus ben als voor Juve-Ajax :9

[...]

Weet je wie pas pech hadden dit CL seizoen?
Bayern, Benfica, Madrid & Juve. Die moesten tegen Ajax.
ik hoop dat ze met de zelfde intenties de wedstrijd ingaan als "normaal"gesproken op een dinsdag.

Misschien kunnen ze de CL Hymne ook afspelen voor de wedstrijd. ;)

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
dvdkiwi schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:15:

Nee hoor! Same here.
Het is weer een relatief lastige wedstrijd binnen 3 dagen tijd.

Las dat Dolberg waarschijnlijk in de basis staat en dat lijkt me een goede zaak. We zullen tegen een beoogde Vitesse muur moeten opboksen vanavond en de verdedigers van de Arnhemmers zullen waarschijnlijk toch niet doordekken, dus dan werkt de optie met Tadic als spits waarschijnlijk ook al een stuk minder.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:17
[...]

Als je dit ziet. Extra zonde dat PSV en Ajax vorig seizoen zon drama seizoen hadden Europees. Nog een 20 (2x in de 10?) had mooi gepast tussen die 2 goede seizoen van Ajax. Dan hadden de komende jaren er leuk uitgezien.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

chimera2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:36:
[...]

ik hoop dat ze met de zelfde intenties de wedstrijd ingaan als "normaal"gesproken op een dinsdag.

Tijd om de 12e man eens even vol in te gaan zetten ook op een avond/dag als deze.
Brute sfeeractie, alles erop en eraan.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:48:
[...]

Tijd om de 12e man eens even vol in te gaan zetten ook op een avond/dag als deze.
Brute sfeeractie, alles erop en eraan.
Entrada :+ .

• Superkiwi
  • Nu online
Wel lekker dat beetje verkoelend water op een warme dag als vandaag >:)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Overigens was m'n vriendin naar Emmen geweest met een collega die toevallig daar in de buurt woont. Vraag me niet waarom maar ze waren er van overtuigd dat voetbalsupporter het makkelijkste was op aarde. Samenvatting van hun bevindingen:

- Simpele liedjes op domme melodieën
- De scheidrechter is altijd kut
- De tegenstander is altijd kut
- Het eigen team is altijd de beste
- Alle beslissingen tegen het eigen team zijn een beslissing tegen de mensheid of dienen als zodanig behandeld te worden
- Hoe bloter hoe beter in de 'vakken waar ze springen'
- Na een doelpunt werd iedereen homofiel en sprongen volwassen kerels elkaar in de armen met tranen aan toe (hun woorden, niet de mijne)
- Er was nog iets met de grensrechter maar dat ben ik vergeten. Dat was volgens hun de meest uitgescholden persoon op aarde.

Ga die nu maar eens uitleggen dat voetbal emotie is :D
Ohja, en als iemand de gouden tip heeft om uit te leggen wat 'de beker' is... be my guest!

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 12:07 ]

• DoeEensGek
Ik denk trouwens dat de CL winnen onmogelijk is als die tegen Barcelona is. Niet alleen voor Ajax maar ook voor de Spurs. Fc Messi is gewoon geniaal bezig, dan moet je echt het hele elftal op 130% hebben, of heel barca moet een offday hebben, wil je kans maken. Liverpool heeft een kans om hun af te stoppen maar over 2 wedstrijden lijkt me dat eigenlijk te lastig.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:03:
En snappen ze wat buiten spel is? ;)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:08:
[...]

En snappen ze wat buiten spel is? ;)
Ja wonder boven wonder snappen ze dat wel. Maar wat 'de beker' is snapten ze allebei niet.

@DoeEensGek ik denk dat het tegen Liverpool ook niet bepaald appeltje-eitje is :+

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 23-04-2019 12:10 ]

• jaapstobbe
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:07:
Ik denk trouwens dat de CL winnen onmogelijk is als die tegen Barcelona is. Niet alleen voor Ajax maar ook voor de Spurs. Fc Messi is gewoon geniaal bezig, dan moet je echt het hele elftal op 130% hebben, of heel barca moet een offday hebben, wil je kans maken. Liverpool heeft een kans om hun af te stoppen maar over 2 wedstrijden lijkt me dat eigenlijk te lastig.
De kracht van Ajax in de CL was dat ze zelf boven zich uit stegen en de tegenstander (Madrid, Juve) een slechte dag had (wellicht de druk van het thuisspelen). Een overwinning op de Spurs is mogelijk (moeilijk nog steeds) maar Liverpool of Barca op volle oorlogssterkte is schier onmogelijk. Dessalnietemenin een fantastisch CL campagne. Maar pak verdomme die schaal.

• Yogibeer
jaapstobbe schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:
[...]

De kracht van Ajax in de CL was dat ze zelf boven zich uit stegen en de tegenstander (Madrid, Juve) een slechte dag had (wellicht de druk van het thuisspelen). Een overwinning op de Spurs is mogelijk (moeilijk nog steeds) maar Liverpool of Barca op volle oorlogssterkte is schier onmogelijk. Dessalnietemenin een fantastisch CL campagne. Maar pak verdomme die schaal.
Ik vind echt dat mensen Ajax tekort doen als ze stellen dat de tegenstanders een slechte dag hadden.
Real en Juventus werden in Amsterdam al overlopen en werden dat in eigen stadion (bij vlagen) ook.
En Bayern werd in eigenhuis 60 minuten lang gedeclasseerd.
Zou het iets met de kwaliteit van Ajax te maken hebben dat deze teams 'niet hun dag hadden?'

Tuurlijk wordt Spurs geweldig lastig en een eventuele finale al helemaal. Maar dat Juve, Real en Bayern het verdomde lastig hadden tegen deze ploeg is te wijten aan de kwaliteit van Ajax.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

De kracht van Ajax in de CL was dat ze zelf boven zich uit stegen en de tegenstander (Madrid, Juve) een slechte dag had (wellicht de druk van het thuisspelen).
Dat kan ik niet serieus nemen. Ajax met een manke verdediging treft Juventus op een slechte dag 'want de druk van thuisvoordeel' :D? Vergeet niet dat onze stand-in na 10 minuten gewisseld werd voor onze 3e linksback, die conditioneel zo slecht was dat die in de 80e minuut weer vervangen moest worden.

Mijns inziens nogal kort de bocht. Alsof Real Madrid en Juventus niet op volle oorlogssterkte waren. En Tottenham speelt toevallig straks 3 wedstrijden per week waar Ajax een week rust had zeker? ;w

• DoeEensGek
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:10:
[...]

Ja wonder boven wonder snappen ze dat wel. Maar wat 'de beker' is snapten ze allebei niet.

@DoeEensGek ik denk dat het tegen Liverpool ook niet bepaald appeltje-eitje is :+
Ik ken geen beker, wel een zilveren denneappel :P .
[...]

Ach als ze die cup met die grote oren mee mogen nemen is het mij ook goed hoor :Y) . Zou er geen traan minder om laten :9 .

Mocht het gebeuren... De Aed ligt al klaar, denk dat ik dan helemaal gek wordt. @Typhone @Verwijderd Denk dat we dan wel snel onze ban te pakken hebben. })

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

chimera2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:36:
[...]

Voor of na het Europese volkslied? O-)

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Yogibeer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:14:
[...]

Ik vind echt dat mensen Ajax tekort doen als ze stellen dat de tegenstanders een slechte dag hadden.
Real en Juventus werden in Amsterdam al overlopen en werden dat in eigen stadion (bij vlagen) ook.
En Bayern werd in eigenhuis 60 minuten lang gedeclasseerd.
Zou het iets met de kwaliteit van Ajax te maken hebben dat deze teams 'niet hun dag hadden?'

Tuurlijk wordt Spurs geweldig lastig en een eventuele finale al helemaal. Maar dat Juve, Real en Bayern het verdomde lastig hadden tegen deze ploeg is te wijten aan de kwaliteit van Ajax.
Dit inderdaad.
Ajax heeft gewoon meer kwaliteit dan deze ploegen. Niet alleen als team, maar inmiddels ook individueel. Zeker de honger die jonge spelers hebben maakt veel goed.
Wie van Juve zou bij Ajax in de basis staan? Dat zou alleen Ronaldo zijn en nog 2 of 3 waar je over kunt discussiëren. Bij Real geldt ongeveer hetzelfde. De bank van deze clubs is wel natuurlijk veel breder.

• Ankona
Typhone schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:03:
Overigens was m'n vriendin naar Emmen geweest met een collega die toevallig daar in de buurt woont. Vraag me niet waarom maar ze waren er van overtuigd dat voetbalsupporter het makkelijkste was op aarde. Samenvatting van hun bevindingen:

- Simpele liedjes op domme melodieën
- De scheidrechter is altijd kut
- De tegenstander is altijd kut
- Het eigen team is altijd de beste
- Alle beslissingen tegen het eigen team zijn een beslissing tegen de mensheid of dienen als zodanig behandeld te worden
- Hoe bloter hoe beter in de 'vakken waar ze springen'
- Na een doelpunt werd iedereen homofiel en sprongen volwassen kerels elkaar in de armen met tranen aan toe (hun woorden, niet de mijne)
- Er was nog iets met de grensrechter maar dat ben ik vergeten. Dat was volgens hun de meest uitgescholden persoon op aarde.

Ohja, en als iemand de gouden tip heeft om uit te leggen wat 'de beker' is... be my guest!
Dat weten we toch allemaal al lang? Zo is het gewoon.

Oja, die beker. Dat is maar een troostprijsje.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:27:
[...]

Dit inderdaad.
Ajax heeft gewoon meer kwaliteit dan deze ploegen. Niet alleen als team, maar inmiddels ook individueel. Zeker de honger die jonge spelers hebben maakt veel goed.
Wie van Juve zou bij Ajax in de basis staan? Dat zou alleen Ronaldo zijn en nog 2 of 3 waar je over kunt discussiëren. Bij Real geldt ongeveer hetzelfde. De bank van deze clubs is wel natuurlijk veel breder.
Ehm ja...

Van Juve:
- Cristiano Ronaldo
- Dybala
- Douglas Costa
- Pjanic/Matuidi/Can (iig voor Schone)
- Rugani/Bonucci (naast de Ligt)
- Szczesny (prima keeper en stuk betere concentratie dan Onana
- Kean (dag Dolberg!)

Bij Real kun je ook zo de helft van het team opnoemen.

• Curva
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:27:
[...]

Dit inderdaad.
Haha, dat is wel erg overdreven. Ajax is als team beter, daardoor zijn ze ook telkens een ronde verder gekomen. Maar wanneer we puur individueel alle spelers vergelijken heeft Real en Juve betere spelers dan Ajax. Een De Ligt, De Jong, Ziyech, Tadic en Neres zijn speciale spelers. Maar Varane, Kroos, Modric, Vicinius, Emre Can, Mandzukic en misschien nog wat andere zouden altijd in de basis staan bij Ajax mochten ze bij Ajax voetballen.
Zoals gezegd is Ajax als team (veel) beter. Elke speler weet zijn taak en verzaakt niet, mocht hij toch in de problemen komen, zal een ander het altijd proberen te herstellen. Dit zag je vooral bij Real niet en in mindere mate bij Juventus.

• Yogibeer
Een wijs man zei ooit:

"Gewoon je best doen, iets leuk vinden en goede mensen om je heen verzamelen. Want alleen kan je niks en met z'n allen kan je alles".

Oftewel: Het team is altijd belangrijker dan het individu.

• Superkiwi
  • Nu online
Klopt, al kan een individu er wel voor zorgen dat het team beter presteert.

• Ankona
Yogibeer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:02:
Een wijs man zei ooit:

"Gewoon je best doen, iets leuk vinden en goede mensen om je heen verzamelen. Want alleen kan je niks en met z'n allen kan je alles".

Oftewel: Het team is altijd belangrijker dan het individu.
Voor de gemiddelde mens geldt dat idd. Zelf heb ik altijd moeite met mensen om me heen te verzamelen die mijn excellente niveau kunnen benaderen. Daarom perform ik het beste alleen..... :+

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.