Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:27
Met alle blessures enzo zal er wel een minuut of 6-7 bij komen, genoeg om nog tot 5-0 te komen!

WoT stats

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:43
PSV maakt nog net zoveel kans op het kampioenschap als Ajax. 1 misser en het is over. En wie heeft er een drukker programma?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:
[...]

Nee op zich niet maar dat deed Schone toch ook niet zo, van beide is het even arrogant en zouden ze niet moeten doen. Maar alleen Schone wordt er steeds bij gehaald. Daarnaast vond ik het schopje na richting Ajax niet heel netjes
Ahja, omdat men over uitspraken van Schöne valt moeten "we" ook over uitspraken van andere spelers vallen. Zelfs 9 maanden na de uitspraak :+. In dat stuk zie ik eigenlijk niet eens een schop richting Ajax. Klaarblijkelijk ziet de speler dat de speelstijl van Ajax en PSV verschilt, iets wat moeilijk te ontkennen is. Hij deelt zijn eigen ervaring en gevoel en welke speelstijl zijn voorkeur heeft...

Verwijderd

jaapstobbe schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:28:
PSV maakt nog net zoveel kans op het kampioenschap als Ajax. 1 misser en het is over. En wie heeft er een drukker programma?
Geef eens antwoord op de volgende vraag: Wat is beter voor een team; 2 weken rust en geen wedstrijden of om elke 3 a 4 dagen een wedstrijd?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
Ajax op de Graafschap na alleen nog maar thuiswedstrijden. Die verliezen ze echt niet.

En de Graafschap gaat natuurlijk niet nog een keer herhalen wat ze 5 jaar geleden flikten. Het hedendaagse Ajax is een stuk sterker op alle fronten dan de ploeg toen.

Het is gespeeld. En dat heeft PSV volledig aan zichzelf te danken de laatste weken.

• jaapstobbe
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:29:
[...]

Geef eens antwoord op de volgende vraag: Wat is beter voor een team; 2 weken rust en geen wedstrijden of om elke 3 a 4 dagen een wedstrijd?
2 weken rust en een goed gebalanceerd trainingsprogramma en blessures tot een minimum beperken.

[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 21-04-2019 18:31 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
PSV maakt nog net zoveel kans op het kampioenschap als Ajax.
Niet tegen Typhone vertellen maar ik denk nog steeds dat PSV kampioen wordt :X

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LZ86
dvdkiwi schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:30:
[...]

Niet tegen Typhone vertellen maar ik denk nog steeds dat PSV kampioen wordt :X
@Typhone

O-)

Verwijderd

jaapstobbe schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:30:
[...]

2 weken rust en een goed gebalanceerd trainingsprogramma.
Daar zullen het er veel niet mee eens zijn. Van Bommel ook niet, want hij was al aan het kijken naar het inlassen van een oefenwedstrijd.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Typhone

Who Dares Wins

GOOOOOOOOOL!!!!

Verwijderd

2-1

• Superkiwi
Doelpunt!!
Veel te laat natuurlijk.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:32:
Doelpunt!!
Veel te laat natuurlijk.
19:00 melden en op het matje bij @Typhone

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Wel schraal hoor onze competitie met teams die niet willen voetballen (PSV en ADO) en teams die gaan hakken (Groningen gisteren).

• LZ86
hahahahahahaha. Typisch.....

Gefeliciteerd Ajacieden met het kampioenschap. Geheel terecht is het niet, maar uiteindelijk wel binnen

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 21-04-2019 18:36 ]

• jaapstobbe
Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:33:

Gefeliciteerd Ajacieden met het kampioenschap. Geheel terecht is het niet, maar uiteindelijk wel verdiend.
Als je de wedstrijd niet kijkt is deze valse hoop die jij geeft heel vervelend...ik dacht even 2-2. Niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door jaapstobbe op 21-04-2019 18:36 ]

Verwijderd

Gefeliciteerd Ajacieden met het kampioenschap. Geheel terecht is het niet, maar uiteindelijk wel verdiend.
Doe een IQ test, in ben nieuwsgierig!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Komop ADO!!!! Klap die dreun erop!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:
Toch wel typisch voor de 2e seizoenshelft van PSV.

Ajax komt goed weg met MOTM Higler en maakt slechts 1 goal. ADO is abominabel en rijp voor de sloop. Dé kans om flink in te lopen op goals.

Wat doe je? Je gaat zelf ook waardeloos spelen en maakt slchts 1 goal....... |:(
Inderdaad, en dan zijn zij ook uitgerust. In slaap gesukkeld denk ik eerder..

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:27
Lekker Malen!

WoT stats

Verwijderd

Ado wat maak je ook een paar domme basisfouten zeg :F

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

;w 1:3 de keeper en Meijers zijn broer en neef.

• Superkiwi
Mooie kopbal hoor :D
Zit er prima in!

Verwijderd

Gefeliciteerd Ajacieden met het kampioenschap. Geheel terecht is het niet, maar uiteindelijk wel binnen
Ben wel benieuwd waarom het niet terecht is?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:37:
[...]

Ik ook. En wie plus waarom dan wel terecht kampioen zou moeten zijn?

• Vincent Dave
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:37:
[...]

Ik ook. En wie plus waarom dan wel terecht kampioen zou moeten zijn?
Dat wordt voornamelijk gebruikt door dat deel van de supporters waarvan hun club geen kampioen is geworden.

• LZ86
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:37:
[...]

Onder andere gisteren had er op zijn best gelijkgespeeld moeten worden. Met heel veel geluk kom je weg. En dat is niet voor het eerst.

Plus, wie had verwacht dat PSV, wat slechts op 1 front actief is zo bizar slecht is gaan spelen? PSV heeft het echt weggegeven. En hard ook.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Willem II - PSV is next toch? Ik heb er zin an!

@Leon Zwiers wil je een opsomming van de lucky’s van PSV die gestolen werden?

[ Voor 47% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 18:40 ]

• Superkiwi
Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:39:
[...]
Plus, wie had verwacht dat PSV, wat slechts op 1 front actief is zo bizar slecht is gaan spelen? PSV heeft het echt weggegeven. En hard ook.
Dan is het toch juist terecht? Hadden ze maar beter moeten spelen ;)

• Vincent Dave
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:39:
Willem II - PSV is next toch? Ik heb er zin an!

@Leon Zwiers wil je een opsomming van de lucky’s van PSV die gestolen werden?
Willem II spaart zich voor een zekere finale die op 15 mei gespeeld zou moeten worden.

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:39:
[...]

Onder andere gisteren had er op zijn best gelijkgespeeld moeten worden. Met heel veel geluk kom je weg. En dat is niet voor het eerst.

Is wel heel kortzichtig laten we eerlijk zijn die wedstrijd van gisteren van Ajax hebben ook meerdere teams gehad dat ze met 0-1 of 1-0 zijn weggekomen.

Daarbij PSV dat ligt toch echt aan hun eigen niet aan Ajax of wie dan ook.

Blijkt hier ook maar weer je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Ik mag toch aannemen dat je over het kampioenschap over 34 wedstrijden kijkt en niet alleen de laaste 3 bij wijze van spreke.

• jaapstobbe
van AZ hoeft PSV ook niks te vrezen want die zijn uitgespeeld.

• Superkiwi
Vincent Dave schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:41:
[...]

Willem II spaart zich voor een zekere finale die op 15 mei gespeeld zou moeten worden.
Een fan heeft al een beker-tattoo laten zetten, kun je er donder op zeggen dat ze 'm niet gaan winnen natuurlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2019 18:43 ]

• jaapstobbe
Overmorgen alweer Ajax. Lekker tempo zo!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:38

Quad

Doof

jaapstobbe schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:43:
Overmorgen alweer Ajax. Lekker tempo zo!
Nu gaat 't hard, over een paar weken is 't hele gebeuren gebeurt, en heb je weer een saaie zomer tegemoet. ;)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Die marokkaan bij Excelsior is wel hun reddende engel. Een soort Romario, maar dan in Rotterdam.

Eeuwig zonde dat hij nooit echt is doorgebroken. Hij had makkelijk bij Real Madrid of andere topclub kunnen meevoetballen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
FC Groningen word wel ff ontzettend genaaid zeg :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:12:
Vooralsnog wordt dat uitgebreid beloond, met doelpunten, geen direct rood en geen penalty tegen, vorige week wel mee, terwijl De Ligt eerst hands maakte, dus het zit wel heel erg mee.

Daar valt voor veel tegenstanders niet tegenop te voetballen. Ja, Ajax wint veel wedstrijden met (af en toe erg) goed voetbal, maar ook wel een aantal met heel veel stinkende mazzel.
Ik mis een beetje de relatie tot mijn post, welk punt wil je nu maken? Dat als de arbitrage eerder heeft gefaald dat een vrijbrief is om aan spelbederf te gaan doen?

Een doelpunt extra tegen had vorige week overigens weinig uit gemaakt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-11 08:48
PSV laat Ajax wel tot de bodem gaan. Ik geloof er niks van dat Ajax het nog drie potjes kan volhouden. Al was het maar omdat de slopende CL-wedstrijden en bekerfinale ertussen zitten. De selectie is simpelweg te krap. De sleet zit er nu al op.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:12:
[...]

Vooralsnog wordt dat uitgebreid beloond, met doelpunten, geen direct rood en geen penalty tegen, vorige week wel mee, terwijl De Ligt eerst hands maakte, dus het zit wel heel erg mee.

Daar valt voor veel tegenstanders niet tegenop te voetballen. Ja, Ajax wint veel wedstrijden met (af en toe erg) goed voetbal, maar ook wel een aantal met heel veel stinkende mazzel.
Welke wedstrijden waren dat dan volgens jou?

Heb even terug gekeken maar van alle gewonnen wedstrijden waren er maar 3 wedstrijden met minder dan 2 doelpunten verschil, Groningen, pec en VVV. Niet bijster veel in 31 wedstrijden hè ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

* Typhone gooit de knuppel in het hoenderhok

Tagliafico...
Verloor gisteren bijna al zijn directe duels, verdedigt altijd met zo’n “poortje-achter-het-standbeen” en is een stuk minder ‘fris’ dan hij eerst was. De aanjagende factor ontbreekt en de verdedigende kwaliteiten zijn minder. Ik vind het een risico. Of die contractverlenging ermee te maken heeft weet ik niet maar opvallend vind ik het wel. De cijfers die hij krijgt (voor wat het waard is) tonen ook een dalende lijn.

Vind ik op dit moment de grootste liability. Kijk de kansen en doelpunten van tegenstanders eens terug en let eens op Tagliafico :).

@Martinusz Vandaag de trap gezien van Malen? <knip> Zoek eens op Huntelaar en leg mij uit hoe dat te matchen valt. Die “mazzel” van Ajax vind ik nog wel meevallen. We mogen nog 6 wedstrijden winnen tussen de 88e en 95e (!) minuut eer de ‘mazzel’ onze kant gaat opvallen.

Houd eens op met trollen?

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2019 22:42 ]

• Martinusz
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:36:

Tagliafico...
Verloor gisteren bijna al zijn directe duels, verdedigt altijd met zo’n “poortje-achter-het-standbeen” en is een stuk minder ‘fris’ dan hij eerst was. De aanjagende factor ontbreekt en de verdedigende kwaliteiten zijn minder. Ik vind het een risico. Of die contractverlenging ermee te maken heeft weet ik niet maar opvallend vind ik het wel. De cijfers die hij krijgt (voor wat het waard is) tonen ook een dalende lijn.

Vind ik op dit moment de grootste liability. Kijk de kansen en doelpunten van tegenstanders eens terug en let eens op Tagliafico :).

@Martinusz Vandaag de trap gezien van Malen? Geen van de heren PSV’ers ook maar een mond opengedaan over dat voorval. Zoek eens op Huntelaar en leg mij uit hoe dat te matchen valt. Die “mazzel” van Ajax vind ik nog wel meevallen. We mogen nog 6 wedstrijden winnen tussen de 88e en 95e (!) minuut eer de ‘mazzel’ onze kant gaat opvallen.
Sinkgraven erin dan maar ;)

Geen voetbal gezien vandaag :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou die kan het conditioneel nog niet belopen hetgeen ik ernstig matig vind voor een speler van Ajax die al sinds december volle bak meedraait! Maar goed, de prijzen worden nu verdeeld dus verzaken is er niet meer bij.

• Napo
  • Niet online
@Martinusz Vandaag de trap gezien van Malen? Geen van de heren PSV’ers ook maar een mond opengedaan over dat voorval.
Klaarblijkelijk verwacht je reacties van personen op een actie van een speler van een bepaalde club. Iets waar je nu voor de tweede keer naar vraagt.

Omdat je het zo lief vraagt - terwijl het eigenlijk al te triest voor woorden is - heb ik de actie van Malen niet gezien noch heb ik de gehele wedstrijd gezien. In de samenvatting van de NOS kwam hij niet naar voren. Zonder beeldmateriaal is hier niet op te reageren. Wellicht goed - als je toch echt een reactie wil - de "heren PSV'ers" al mag naar mijn mening iedereen zijn mening delen te voorzien van beeldmateriaal.

Het topic zou een stuk prettiger zijn indien er niet constant naar clubvoorkeur gewezen wordt. Het is een voetbaltopic, deel een actie van een speler en men kan er op reageren. Men reageert of men reageert niet, er is geen enkele noodzaak om specifieke personen om een mening te vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door Napo op 21-04-2019 22:05 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Club staat er in die zin volledig buiten dat er allemaal boe en bah geroepen wordt over Huntelaar. Ik zie vandaag een voet op een scheenbeen staan (@toolkist gelukkig ook) waarvan ik denk hmmz daar hoor ik verdacht weinig over.

Dat is zoals je het zelf zo mooi zegt 'klaarblijkelijk' wel een discussie waard maar de beste manier om een discussie in de kiem te smoren is om hem niet aan te gaan met de absolute dooddoener: ik heb het niet gezien. Never mind. Mocht ik zin en tijd hebben morgen dan zal ik de beelden eens zoeken. Terugkijken kan ik al maar dan moet ik ze weer ergens gaan omzetten/rippen en uploaden.

Daar is ook helemaal niks te triest voor woorden van. Smerige overtredingen en duikelingen mogen rustig besproken worden. Ik heb niemand zien en/of horen klagen over Lozano of Luuk de Jong. Waarom niet? Die speelden gewoon voetbal vandaag en waren niet met zweefduiken en/of mekkeren bezig. Zou raar zijn als dat benoemen te triest voor woorden is maar Tagliafico en Huntelaar een strafschop tegen of een rode kaart zoveel discussie oplevert dat Ajax zelfs met 'mazzel' wint. Drost (nummer 18 in elk geval) kreeg bij Heracles een rode kaart voor zo'n actie van de VAR. Die speelde geen bal en ging wel voor de bal. Vandaag was het niet eens een VAR moment.

P.S. ADO verdediger schopt de bal tegen de hand van Angelino in de 16 van PSV. In de actie die erop volgt kopt PSV de 2-1 binnen. VAR? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 22:16 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Tagliafico...

@Martinusz Vandaag de trap gezien van Malen? Geen van de heren PSV’ers ook maar een mond opengedaan over dat voorval. Zoek eens op Huntelaar en leg mij uit hoe dat te matchen valt. Die “mazzel” van Ajax vind ik nog wel meevallen. We mogen nog 6 wedstrijden winnen tussen de 88e en 95e (!) minuut eer de ‘mazzel’ onze kant gaat opvallen.
Het zou erg jammer zijn als dit het was voor Tagliafico dit seizoen. In de thuiswedstrijd tegen Juventus vond ik hem op de kaart na wel goed spelen. Echte vervanging is er ook niet op het moment.

Het zou toch wat zijn als het spelen op 3 fronten Ajax zou gaan nekken. Kunnen we de beker niet cadeau doen? In 95 heeft dat goed uitgepakt.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:14:
Dat is zoals je het zelf zo mooi zegt 'klaarblijkelijk' wel een discussie waard maar de beste manier om een discussie in de kiem te smoren is om hem niet aan te gaan met de absolute dooddoener: ik heb het niet gezien. Never mind.
De beste manier om een discussie in de kiem te smoren is door te zeggen dat je het niet gezien hebt? Wil je nu daadwerkelijk zeggen dat ik de wedstrijd wel gezien heb maar niet een mening wil/durf te geven over een actie van een speler? Wellicht moet je er niet vanuit gaan dat iedereen elke wedstrijd kijkt en derhalve zonder aangedragen beelden geen mening kan vormen.

Ik heb een korte poging gedaan om beelden te vinden en dat is me niet gelukt. Normaal valt er op twitter wel iets te vinden indien het een onbehoorlijke actie is (niet zeggende dat het wel of geen onbehoorlijke actie is want ik heb geen beelden gezien)
Daar is ook helemaal niks te triest voor woorden van.
Je mag prima een discussie starten maar het vragen naar een mening van een specifiek persoon is niet de manier. Wellicht heeft de persoon niet de wedstrijd gezien noch helpt het de discussie in zijn breedste zin. Een algemeen punt maken is prima, eenieders mening zou goed moeten zijn ;)
Smerige overtredingen en duikelingen mogen rustig besproken worden. Ik heb niemand zien en/of horen klagen over Lozano of Luuk de Jong. Waarom niet? Die speelden gewoon voetbal vandaag en waren niet met zweefduiken en/of mekkeren bezig.
Natuurlijk mag dat, ik zeg ook nergens dat het niet mag. Ik spreek me enkel uit dat het vragen van een mening aan specifiek persoon of personen met een clubvoorkeur naar mijn mening onwenselijk is. Dat de clubvoorkeur de mening kan beinvloeden zal ik zeker onderkennen maar dat houdt niet in dat de mening van een Feyenoorder, Ajacied, PSV'er of een volgeling van Stormvogels Telstar er niet toe doet.
Zou raar zijn als dat benoemen te triest voor woorden is maar Tagliafico en Huntelaar een strafschop tegen of een rode kaart zoveel discussie oplevert dat Ajax zelfs met 'mazzel' wint.
Je haalt dingen door elkaar, het benoemen is meer dan prima. Het aandragen van beeldmateriaal helpt zodat men een mening kan vormen. Het vragen van meningen van specifieke personen is overbodig en mijn inziens onwenselijk.

Als aanvulling op je edit
P.S. ADO verdediger schopt de bal tegen de hand van Angelino in de 16 van PSV. In de actie die erop volgt kopt PSV de 2-1 binnen. VAR? ;)
Ik weet niet welke wedstrijd je hebt gezien maar wellicht geen recente versie van PSV - ADO. PSV heeft de 2-1 er niet ingekopt. De 2-1 was namelijk een goal van Necid, geeneens een kopbal maar een schot met zijn rechter voet.

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 21-04-2019 22:26 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tagliafico speelt nog gewoon denk ik. Ik vraag me af of Ten Hag het ook ziet dat hij 'minder' is en daar op ingaat. Ik zou het wel mooi vinden als dat soort gesprekken eens naar buiten kwamen. Zelfs op de officiële kanalen en gesprekken buiten de massamedia om hoor je daar weinig tot niets over terwijl Peter Bosz en Frank de Boer daar altijd veel dieper op ingingen (met name de Boer).

@Napo
ZzZ er zijn meer PSV'ers dan jou. Voel je niet persoonlijk aangesproken. Clubvoorkeur is overigens wel relevant omdat zowel van kant A als van kant B een directe rode kaart normaal geacht werd. Vandaag gebeurt er een soortgelijk iets en is het serene stilte. Iedereen aan de paaseieren zeker ^^.

Het aandragen van specifieke personen en namen is onwenselijk? Ik kan toch geen fictie gaan vertellen? Huntelaar, Tagliafico, Malen en Angelino zijn nu eenmaal onderwerp in het geheel.

Edit --> het was de 2-0 inderdaad. Heb je toch meer gezien dan ik dacht, wat ik tegelijk ook al dacht.

[ Voor 44% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 22:29 ]

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:21:
Het aandragen van specifieke personen en namen is onwenselijk? Ik kan toch geen fictie gaan vertellen? Huntelaar, Tagliafico, Malen en Angelino zijn nu eenmaal onderwerp in het geheel.
Het gaat om dit:
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:29:
@Napo
Laat je eens uit over Malen 15 min geleden. Ik ben benieuwd.
Specifieke members van GoT, niet spelers...

Vandaag gebeurt er een soortgelijk iets en is het serene stilte. Iedereen aan de paaseieren zeker ^^.
Tsja, als je verwacht dat men zich moet verantwoorden over de bezigheden op een wedstrijddag van een bepaalde club denk ik niet dat dit topic de plek is om men ter verantwoording te roepen. Ik heb geen idee wat je nu daadwerkelijk verwacht maar hetgeen je schrijft geeft mij het idee dat je verwachtingen redelijk uit lijn zijn met de realiteit.
Edit --> het was de 2-0 inderdaad. Heb je toch meer gezien dan ik dacht, wat ik tegelijk ook al dacht.
Zoals ik al aangaf - in een eerdere post - heb ik de samenvatting gezien. Genoeg om te begrijpen dat het eerst 2-0 werd alvorens ADO scoorde. Wellicht goed om berichten te lezen alvorens er direct op te reageren zonder de stof tot je te nemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 21-04-2019 22:30 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:En nu is het afgelopen met dat kinderachtige getrol.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Club staat er in die zin volledig buiten dat er allemaal boe en bah geroepen wordt over Huntelaar. Ik zie vandaag een voet op een scheenbeen staan (@toolkist gelukkig ook) waarvan ik denk hmmz daar hoor ik verdacht weinig over.

Deze dus.... Hoe vaker ik em zie hoe roder ik em vind

Verwijderd

@DoeEensGek Mag ik dit nu dan wel een donkerrode kaart vinden denk je?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2019 23:04 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nein ...

Waar deze snuggere twitteraar aan voorbij gaat is dat de VAR er sowieso wel naar gekeken heeft en het geen overduidelijk rood vond anders had ie hem wel naar het scherm laten komen :+ .

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:04:
@DoeEensGek Mag ik dit nu dan wel een donkerrode kaart vinden denk je?
Ik twijfel heel erg om te posten... @toolkist Ik plaatste net dat linkje hier en mijn post is verwijdert. Durf nu niet eens mijn mening te geven. -O-

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 21-04-2019 23:06 ]

• toolkist
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:05:
Nein ...

Waar deze snuggere twitteraar aan voorbij gaat is dat de VAR er sowieso wel naar gekeken heeft en het geen overduidelijk rood vond anders had ie hem wel naar het scherm laten komen :+ .
Dat weten we dus niet zeker.. Je weet pas zeker dat de VAR ernaar gekeken heeft als er na die actie duidelijk contact is tussen scheids en VAR. En voor een actie als deze is het echt niet even 1x kijken en klaar.

• Snowdog
  • Laatst online: 06:16
Martinusz schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:34:
[...]

Welke wedstrijden waren dat dan volgens jou?

Heb even terug gekeken maar van alle gewonnen wedstrijden waren er maar 3 wedstrijden met minder dan 2 doelpunten verschil, Groningen, pec en VVV. Niet bijster veel in 31 wedstrijden hè ;)
Tegen VVV hadden ze dan ook nog een penalty tegen verdiend. Maar goed, shit happens.

• apis29
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:06:
[...]

Dat weten we dus niet zeker.. Je weet pas zeker dat de VAR ernaar gekeken heeft als er na die actie duidelijk contact is tussen scheids en VAR. En voor een actie als deze is het echt niet even 1x kijken en klaar.
Als je naar het Heracles filmpje kijkt maakten ze helemaal geen contact met de scheidsrechter voordat ze besloten hadden dat ze het rood vonden (... iirc, ff terugkijken)

• Martinusz
Snowdog schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:11:
[...]

Tegen VVV hadden ze dan ook nog een penalty tegen verdiend. Maar goed, shit happens.
Staat me wel iets van bij ja, begin seizoen ben ik alweer vergeten :p

Maar goed over het hele seizoen gezien valt het allemaal wel mee dus, terwijl sommige doen voorkomen alsof Ajax al heel veel geluk/mazzel/net over de streep getrokken wedstrijden heeft gespeeld.

• DoeEensGek
[...]

Als de var er naar kijkt, dan wordt dat toch altijd gemeld? Dan weten commentators/regie ook dat de var aan het kijken is naar een moment.

Bij vvv begin dit seizoen was toch ook nog een overtreding op de enkels van De jong over het hoofd gezien door de Var? De var moet gewoon nog doorontwikkeld worden, soms zit het mee en soms zit het tegen.

@Ramzzz Als ik het heel lief vraag, mag dan gewoon mijn post terug. Nu post een ander exact hetzelfde en is het prima.

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 21-04-2019 23:19 ]

• apis29
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:17:
[...]

Als de var er naar kijkt, dan wordt dat toch altijd gemeld? Dan weten commentators/regie ook dat de var aan het kijken is naar een moment.

Bij vvv begin dit seizoen was toch ook nog een overtreding op de enkels van De jong over het hoofd gezien door de Var? De var moet gewoon nog doorontwikkeld worden, soms zit het mee en soms zit het tegen.

@Ramzzz Als ik het heel lief vraag, mag dan gewoon mijn post terug. Nu post een ander exact hetzelfde en is het prima.
Bij de Champions League is dat me wel opgevallen ja (en ook dat ze daar helemaal geen herhalingen lieten zijn tijdens het wachten) maar kan het me niet (per se) herinneren van Eredivisie wedstrijden. Maar zal vast wel ergens in de regels staan dus moet zo op te zoeken zijn ...

Edit: kom in ieder geval dit tegen:

De communicatie kan zowel door de scheidsrechter als de VAR worden gestart. Dit is dus als de scheidsrechter vermoedt dat hij een ernstig incident mist of als de VAR van mening is dat de scheidsrechter een incident heeft gemist of duidelijk fout heeft beoordeeld.
https://www.knvb.nl/thema...r/veelgestelde-vragen-var
De VAR komt in actie als de scheidsrechter denkt advies te kunnen gebruiken of als de VAR zelf denkt dat de scheidsrechter een moment niet heeft gezien of iets verkeerd heeft beoordeeld. Het zelf aanvragen van de VAR laten de regels van de internationale spelregelcommissie IFAB niet toe.

Edit2: het VAR handboek https://www.knvb.nl/downl...844/var-handbook-v8_final

Opvallend (wellicht):

11.2.3Video footage
  • only the official broadcasting ‘feeds’ may be used, but without commentary
  • the VAR and RO must have independent access to, and replay control of, the official broadcast footage Broadcaster graphics e.g. the offside ‘line’ will not be used unless ‘referee expert’ input is involved in their production
  • The VAR and referee should use slow motion replays only for ‘point of contact’ for physical offences and for handball; normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to determine if handball was ‘deliberate’.
Dus de VAR beschikt niet over beelden die de kijker niet kan/mag zien wat vlgns mij wel eens geroepen werd.
Ook vermeld bij de veelgestelde vragen: De VAR kan gebruik maken van alle beelden die gemaakt worden door de camera’s van de tv-producent. Alle beelden die voor de kijkers thuis te zien zijn, zijn ook beschikbaar voor de VAR. Wedstrijden in de Eredivisie worden gevolgd met minimaal zes camera’s.
Al kan je dat ook anders lezen: namelijk dat de VAR iig de beschikking heeft over alle beelden die de kijker ook te zien heeft gekregen

[ Voor 60% gewijzigd door apis29 op 22-04-2019 00:07 ]

Verwijderd

Pierre van Hooydonk wilde het niet met zoveel woorden zeggen maar gaat er wel van uit dat NAC direct gaat degraderen. Zul je net zien dat Feyenoord in Breda het totaal af gaat laten weten...

• Gonadan

Gonadan

apis29 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:22:
Bij de Champions League is dat me wel opgevallen ja (en ook dat ze daar helemaal geen herhalingen lieten zijn tijdens het wachten) maar kan het me niet (per se) herinneren van Eredivisie wedstrijden. Maar zal vast wel ergens in de regels staan dus moet zo op te zoeken zijn ...
Dat zouden ze vaker moeten doen. Voorkomt een hoop zinloze discussie over beslissingen. Maar onze commentatoren willen veel te graag laten merken dat zij het beter weten dan de arbitrage.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Okay mensen, jullie zijn de experts onder de voetballiefhebbers onder de elite onder de tweakers.
Klopt dit?

aja-vit 23-04 20:45
tot-aja 30-04 21:00
wil-aja 05-05 18:00
aja-tot 08-05 21:00
aja-utr 12-05 14:30
dgr-aja 15-05 19:30
CL Fin. 01-06 21:00

edit:
(Oh, ik vraag dit voor m'n fictieve vriendin die enkel in ajax geinteresseerd is)

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 21-04-2019 23:48 ]

• DoeEensGek
Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:38:
[...]

Dat zouden ze vaker moeten doen. Voorkomt een hoop zinloze discussie over beslissingen. Maar onze commentatoren willen veel te graag laten merken dat zij het beter weten dan de arbitrage.
Iets te graag als je het mij vraagt. Het begint in veel gevallen gewoon irritant te worden. Tijdens Var momenten kan de commentator gewoon even een slokje drinken nemen en wachten op de uitkomst.

@zetje01
Het Ajax-programma
Dinsdag 23 april: Ajax - Vitesse
Dinsdag 30 april: Tottenham Hotspur-Ajax (halve finale Champions League)
Zondag 5 mei: Willem II - Ajax (bekerfinale)
Woensdag 8 mei: Ajax - Tottenham Hotspur (halve finale Champions League)
Zondag 12 mei: Ajax - FC Utrecht
Woensdag 15 mei: De Graafschap - Ajax

Het PSV-programma:
Donderdag 25 april: Willem II - PSV
Zondag 12 mei: AZ - PSV
Woensdag 15 mei: PSV - Heracles Almelo

@Verwijderd Hoe zou nac het nog kunnen voorkomen? Alles winnen waar ze dus al het hele seizoen moeite mee hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door DoeEensGek op 21-04-2019 23:45 ]

Verwijderd

"Het is mooi dat ze na een gewonnen wedstrijd over ons praten. Dat betekent dat ze er niet 100 procent zeker van zijn", zei Van Bommel tegen FOX Sports. Daarmee doelde de trainer op de reacties van de Ajax-spelers na de 0-1-zege op FC Groningen van zaterdag.
Doet hij nu niet exact hetzelfde?
Na een gewonnen wedstrijd over Ajax praten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:38:
[...]

Doet hij nu niet exact hetzelfde?
Na een gewonnen wedstrijd over Ajax praten.
Precies. Vroeger zei een trainer gewoon: `We moeten niet naar hen hun kijken, maar gewoon zelf alle wedstrijden winnen.'

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:04

Nou, zullen we even?

Fortuna Sittard - PSV 1-2, winnende in 90e minuut
PEC Zwolle - PSV 1-2, winnende in 93e minuut
Groningen - PSV 1-2, winnende in 86e minuut
PSV - Vitesse, 1-0. Winnende in 69e minuut nadat Vitesse na 14 minuten met 10 man staan
Utrecht - PSV 2-2, gelijkmakende van PSV in de 86e minuut
Heerenveen - PSV 2-2, gelijkmakende van PSV in de 95e(!!) minuut
Vitesse - PSV 3-3, gelijkmakende in de 91e minuut via penalty

Uiteindelijk maakt het niet uit: als je aan het einde van de rit bent dan ben je de terechte kampioen. Dat kan dit jaar PSV zijn, het kan ook Ajax zijn. Heel simpel.

/edit Als Ajax dan heel slecht zou spelen en/of met afbraakvoetbal zou winnen, tot daaraan toe maar daar is ook dit jaar totaal geen sprake van. Voor een PSV fan is het natuurlijk niet leuk als je ploeg geen kampioen wordt, net zo min dat het voor Ajax fans zo'n vreugde was de afgelopen jaren om PSV kampioen te zien worden maar om het dan onverdiend te noemen...... getuigt niet van heel veel inzicht.
Laten we wel wezen: het is bij lange na nog niet beslist!

[ Voor 21% gewijzigd door Chief op 22-04-2019 08:06 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Chief
Niet te filmen, dat lijstje. Als daar het kwartje in een kwart van de gevallen goed zou zijn gevallen waren we morgenavond kampioen. En dit zijn kwartjes in één seizoen ;).

Anyway, ik ben niet zo van van het geluk (wet van de grote getallen) dus daar zit wel een mentale kracht van PSV of wellicht zelfs een kwaliteit. Tijd voor Ten Hag en co om de spelers daar eens heel erg van te doordringen.

Stel je het doemscenario eens voor:
De Graafschap - Ajax 85e minuut 1:1
PSV - Heracles 85e minuut 0:1

Wie wordt er kampioen? :o

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Typhone schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:20:
@Chief
Niet te filmen, dat lijstje. Als daar het kwartje in een kwart van de gevallen goed zou zijn gevallen waren we morgenavond kampioen. En dit zijn kwartjes in één seizoen ;).

Anyway, ik ben niet zo van van het geluk (wet van de grote getallen) dus daar zit wel een mentale kracht van PSV of wellicht zelfs een kwaliteit. Tijd voor Ten Hag en co om de spelers daar eens heel erg van te doordringen.

Stel je het doemscenario eens voor:
De Graafschap - Ajax 85e minuut 1:1
PSV - Heracles 85e minuut 0:1

Wie wordt er kampioen? :o
Degene met de meeste doelpunten gaat kampioen worden, mits PSV en Ajax gewoon hun ding blijven doen.

Nu denk ik wel, dat gezien de hoeveelheid wedstrijden die Ajax nog voor de boeg heeft, dat PSV wat meer kans heeft. 3x winnen is te overzien.

Een ding weet ik wel. De competitie is nog lang niet gelopen en de bal is en blijft rond. ;)

• Chief
@Typhone Eensch. Het is wellicht aan de mentaliteit en de fitheid te danken dat PSV nog zo relatief vaak scoort aan het einde van de wedstrijd. Ook dat is kwaliteit. Zou Ajax dat doen dan is het meteen geluk. Awesome.

Weet je, als Ajax supporter ben ik het wel gewend dat de ploeg niets wordt gegund door buitenstaanders. Dat roepen "we" ook een beetje over onszelf af he met WZAWZDB. Of de "Amsterdamse branie en bluf" wat dan wordt vertaald als arrogantie :).

Ik vind het in ieder geval prachtig seizoen als Ajax supporter: nu nog bovenaan staan op doelsaldo, 1/2 finale CL, bekerfinale KNVB en dat alles met prima voetbal en een selectie die nogal in waarde is gestegen gedurende het seizoen. That said, Ajax heeft behalve alle lof die het heeft gekregen natuurlijk nog he-le-maal niets. De prijzen worden pas de komende weken verdeeld en ik zal je zeggen: ik zit hier met samengeknepen billen. Toch is het mooi: ik moet midden in de nacht opstaan om de CL wedstrijden te bekijken en het is het me echt waard! (mijn collega's zullen het daar niet mee eens zijn overigens.....)

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 08:49
apis29 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:22:
[...]

Edit: kom in ieder geval dit tegen:

De communicatie kan zowel door de scheidsrechter als de VAR worden gestart. Dit is dus als de scheidsrechter vermoedt dat hij een ernstig incident mist of als de VAR van mening is dat de scheidsrechter een incident heeft gemist of duidelijk fout heeft beoordeeld.
https://www.knvb.nl/thema...r/veelgestelde-vragen-var
De VAR komt in actie als de scheidsrechter denkt advies te kunnen gebruiken of als de VAR zelf denkt dat de scheidsrechter een moment niet heeft gezien of iets verkeerd heeft beoordeeld. Het zelf aanvragen van de VAR laten de regels van de internationale spelregelcommissie IFAB niet toe.

Edit2: het VAR handboek https://www.knvb.nl/downl...844/var-handbook-v8_final

Opvallend (wellicht):

11.2.3Video footage
  • only the official broadcasting ‘feeds’ may be used, but without commentary
  • the VAR and RO must have independent access to, and replay control of, the official broadcast footage Broadcaster graphics e.g. the offside ‘line’ will not be used unless ‘referee expert’ input is involved in their production
  • The VAR and referee should use slow motion replays only for ‘point of contact’ for physical offences and for handball; normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to determine if handball was ‘deliberate’.
Dus de VAR beschikt niet over beelden die de kijker niet kan/mag zien wat vlgns mij wel eens geroepen werd.
Ook vermeld bij de veelgestelde vragen: De VAR kan gebruik maken van alle beelden die gemaakt worden door de camera’s van de tv-producent. Alle beelden die voor de kijkers thuis te zien zijn, zijn ook beschikbaar voor de VAR. Wedstrijden in de Eredivisie worden gevolgd met minimaal zes camera’s.
Al kan je dat ook anders lezen: namelijk dat de VAR iig de beschikking heeft over alle beelden die de kijker ook te zien heeft gekregen
Heb je de fox sports app wel eens gebruikt? Dan heb je zo'n 10/12? camera standpunten welke je kan bekijken. De VAR kan deze dus allemaal gebruiken.

Broadcast beelden is niet enkel wat er op TV wordt getoond, maar alles wat met camera's welke voor broadcast zijn bedoelt wordt opgenomen. Hiermee sluiten ze bv. hawkeye camera's uit.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:02:
[...]

[Twitter]

Deze dus.... Hoe vaker ik em zie hoe roder ik em vind
Voordat ik hier überhaupt een goed onderbouwde reactie op kan geven zou ik bij voorkeur ook de beelden op normale snelheid zien. Hetgeen ik hier zie is dat er een speler (Malen in dit geval) onbesuisd inkomt maar kan ik door het camerastandpunt en de draai van het lichaam niet zeker vaststellen of het been daadwerkelijk gestrekt is (al neigt het daar wel naar). De scheidsrechter kan op basis van zijn positie vrij lastig constateren dat dit - een gestrekt been - het geval is aangezien zijn zicht ontnomen wordt door een speler van ADO.

Als speler zou je nooit op deze manier in moeten willen komen omdat je gewoonweg te veel risico neemt en het bestempelen als een tegenstander op buitensporige wijze aanvallen zou ik vrede mee hebben.

Ik vraag me wel af of dit de situatie is die in onderstaande post wordt genoemd:
Ik zie vandaag een voet op een scheenbeen staan
Er wordt niet op een scheenbeen gestaan noch wordt een speler geraakt op zijn scheenbeen. De verdediger(?) van ADO wordt op de wreef geraakt.

Was de bal na het uitverdedigen van de ADO speler direct over de zijlijn gegaan of is het spel nog enige tijd doorgegaan?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Chief
Dat hoort erbij. Werkend in Eindhoven val ik regelmatig van m’n stoel af van de vergelijkingen en parallellen die getrokken worden. Is het Ajax niet dan is het Feyenoord wel waar alles met de mantel der liefde bedekt wordt door de KNVB. Elke week met quotes van Sjaak Swart om de oren geslagen worden en dat soort zaken meer. Kwam ik in Amsterdam en was het 2-0 tegen PEC Zwolle dan liep iedereen de hele ochtend (grof) te schelden op Ajax. Zal wel een mentaliteitsdingetje zijn.

Wat betreft de laatste weken: die zijn heerlijk spannend. Het zou geweldig zijn als Ajax twee prijzen te graaien neemt (welke boeien me niet). Als het niet zo is dan is het heel jammer en moeten we een jaar gejank aanhoren over ‘het kopen van dure spelers en geen prijzen winnen’ dus bereid je daarop voor. Aan de andere kant heb ik een Ajax gezien wat alle records qua doelpunten aan flarden heeft geschoten en een (nu al) magistrale Europese campagne achter de rug heeft op het moment dat je het het minst verwacht.

Morgen wordt het wederom spannend!

Welke tijdzone zit je ergens? Ik heb ooit een CL campagne meegemaakt vanuit de VS, tijdens de lunch in de 34 graden Ajax kijken :D

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 22-04-2019 09:00 ]

• Chief
Als Ajax supporter klaag ik ook niet :). Natuurlijk krijgen we het hoon van de rest van Nederland over ons heen als Ajax de schaal niet wint. "We" hebben tenslotte ook een sloot geld uitgegeven dit jaar. Wat dan vaak niet vermeldt wordt is dat het Ajax een bizar groot eigen vermogen heeft, iets wat zeer weinig voetbalclubs in welke competitie dan ook kan zeggen.

Wordt Ajax wel kampioen dan wordt er geroepen "Ja, dat is ook logisch: zei gaven zoveel uit dit seizoen!". I got used to it :) Het allermooiste compliment dit jaar is dat Ajax weer op de Europese kaart is gezet. Bos gaf een mooi EL seizoen maar CL, dat is natuurlijk toch wel een ander podium. Dit gaat Ajax natuurlijk niet jaar na jaar herhalen maar ik kan tenminste nog even teren op dit succes :D

Oh, en als PSV toch onverhoopt kampioen wordt en volgend jaar rechtstreeks de CL in mag omdat Ajax hoogspersoonlijk Nederland naar de 11e plek op de coefficientlijst heeft gebracht, dan mag het wel een bedankje sturen naar Amsterdam voor de extra centen ;)

• Gonadan

Gonadan

Jullie hebben toch niet de illusie dat alleen Ajax zo flauw bejegend wordt toch? Over PSV wordt ook genoeg geroepen en wanneer Feyenoord een beetje mee doet zijn zij ook gewoon de Sjaak.
Zo zijn voetbalsupporters nu eenmaal denk ik. :P
Napo schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:46:
Voordat ik hier überhaupt een goed onderbouwde reactie op kan geven zou ik bij voorkeur ook de beelden op normale snelheid zien.
Zou wel lekker zijn inderdaad, dit clipje is nogal beperkt.
Hetgeen ik hier zie is dat er een speler (Malen in dit geval) onbesuisd inkomt maar kan ik door het camerastandpunt en de draai van het lichaam niet zeker vaststellen of het been daadwerkelijk gestrekt is (al neigt het daar wel naar). De scheidsrechter kan op basis van zijn positie vrij lastig constateren dat dit - een gestrekt been - het geval is aangezien zijn zicht ontnomen wordt door een speler van ADO.
De vraag is inderdaad of dit schandalig is of gewoon lomp, ik kan dat nu niet goed zien. Dan zou ik ook graag iets meer aanloop naar de situatie zien.
Op dit moment neig ik naar het tweede, zeker een gele kaart waard maar rood voelt wat zwaar.
Dan heb je ook gelijk het antwoord waarom de VAR niet ingreep. Die hebben echt wel gekeken maar waarschijnlijk beoordeeld dat het niet met 100% zekerheid rood te noemen is en dan mogen ze niet ingrijpen.
Als speler zou je nooit op deze manier in moeten willen komen omdat je gewoonweg te veel risico neemt en het bestempelen als een tegenstander op buitensporige wijze aanvallen zou ik vrede mee hebben.
Eens, dit is gewoon lomp.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 22-04-2019 09:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Volgend jaar mogen ze nog niet rechtstreeks de CL in. Pas het seizoen erop (dus de kampioen van volgend jaar) gaat rechtstreeks de CL in. Mocht het kwartje voor Ajax verkeerd vallen dit seizoen dan is volgend seizoen een mooie opsteker. Dat zou het bouwjaar zijn al kan dat zomaar veranderen aangezien er wat zomeraankopen gedaan zullen worden.

Per 01.07.2019 staan we trouwens weer 12e op de UEFA lijst want dan valt seizoen ‘14/‘15 weg. Komend seizoen 2x CL zou dus helemaal zo slecht niet zijn met het oog op de bonuspunten. Minimaal één EL deelnemer (poule) zorgt ervoor dat die punten veel meer waard zijn.

• Chief
Typhone schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:04:
Volgend jaar mogen ze nog niet rechtstreeks de CL in. Pas het seizoen erop (dus de kampioen van volgend jaar) gaat rechtstreeks de CL in. Mocht het kwartje voor Ajax verkeerd vallen dit seizoen dan is volgend seizoen een mooie opsteker. Dat zou het bouwjaar zijn al kan dat zomaar veranderen aangezien er wat zomeraankopen gedaan zullen worden.

Per 01.07.2019 staan we trouwens weer 12e op de UEFA lijst want dan valt seizoen ‘14/‘15 weg. Komend seizoen 2x CL zou dus helemaal zo slecht niet zijn met het oog op de bonuspunten. Minimaal één EL deelnemer (poule) zorgt ervoor dat die punten veel meer waard zijn.
Je hebt gelijk, dank voor correctie :)

Verwijderd

Naha, ik zou bijna zeggen dat we dan niet moeten rekenen op PSV. Die hebben de laatste jaren vaak mogen proberen om de bonuspunten voor NL te verzekeren.

• Gonadan

Gonadan

PSV laat in Europa over het algemeen zakelijk en volwassen voetbal zien, die wil je er gewoon bij hebben.
Dit jaar zat de loting niet mee maar dan nog waren de prestaties met afstand beter dan de overige clubs (buiten Ajax dan). Waarom zou je PSV er niet bij willen hebben?
Sterker nog, als Van Bommel nog wat meer met jeugd aan de gang gaat kan het ook nog eens goed voor de toekomst van oranje zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Chief
Dit vind ik ook geniaal: https://www.nu.nl/voetbal...zeker-zijn-van-titel.html

Allicht, er zijn nog drie potten te spelen :). Tot die drie wedstrijden zijn er maar twee dingen zeker in het leven:
1. Je gaat ooit dood. 2. Je betaalt belasting

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:50:
PSV laat in Europa over het algemeen zakelijk en volwassen voetbal zien, die wil je er gewoon bij hebben.
Dit jaar zat de loting niet mee maar dan nog waren de prestaties met afstand beter dan de overige clubs (buiten Ajax dan). Waarom zou je PSV er niet bij willen hebben?
Sterker nog, als Van Bommel nog wat meer met jeugd aan de gang gaat kan het ook nog eens goed voor de toekomst van oranje zijn.
Ik zou niet weten wie er buiten PSV de benodigde punten wel even bijeensprokkelt.
Hopelijk zijn ze/we allemaal wakker aan het begin van volgend seizoen. Oostenrijk bleef grotendeels bij omdat er na de winterstop nog een tweede team actief was waardoor de behaalde punten relatief meer waard waren.
Het is een bonus wanneer er CL gehaald wordt door zowel Ajax als PSV en er (hopelijk) twee teams actief zijn in de Europa League. Dan kun je doorpakken. Er komt namelijk over 3 jaar een moment dat het vorige jaar (met enkel Feyenoord actief) wegvalt en dan staan er - op dat moment, onder voorbehoud van bovenstaand geschetste - grote prestaties tegenover.

• apis29
  • Niet online
Montaner schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:38:
[...]

Heb je de fox sports app wel eens gebruikt? Dan heb je zo'n 10/12? camera standpunten welke je kan bekijken. De VAR kan deze dus allemaal gebruiken.

Broadcast beelden is niet enkel wat er op TV wordt getoond, maar alles wat met camera's welke voor broadcast zijn bedoelt wordt opgenomen. Hiermee sluiten ze bv. hawkeye camera's uit.
Daar was ik idd wel van op de hoogte maar lang niet alles wordt ook gebruikt naar de kijker toe (zoals je al zei 'op tv'). Maar als je ze via de app wel kan bekijken dan is het idd ook alles wat de kijker kan zien (en niet wat er ook wel eens werd geroepen dat ze veel meer camera standpunten en beelden ter beschikking hadden dan de kijker/ of ik haal me sporten doorelkaar, maar iirc werd dat in begin wel eens geroepen).

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:50:

Waarom zou je PSV er niet bij willen hebben?
Omdat /me al 20 jaar een seizoenskaart heeft van Ajax. :+

En ik ben het helemaal eens met het zakelijke voetbal waar jij het over hebt. Dat is net zo inspirerend en aantrekkelijk als de laatste jaren Ajax onder De Boer.

• jaapstobbe
Heb wel te doen met Twente die nu thuis in de Grolschveste kampioen kan worden ipv de Toekomst in Amsterdam wat ze zo graag wilde..

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

Ahum, niet terecht? Ten eerste moet het nog wel binnengehaald worden maar:

- Koploper met 77 punten uit 31 wedstrijden
- 107 doelpunten gescoord
- Gemiddeld 73% balbezit per wedstrijd
- Minste overtredingen van alle clubs; 305
- Rode kaarten: 2
- Gele kaarten: 31
- Meeste schoten op doel: gemiddeld 6.5 per wedstrijd
- Meeste clean sheets: 15

Toch mooie statistieken zou ik zo zeggen. En dan speel je ook nog de halve finale van de Champions League en de finale van de Toto KNVB Beker.
Ja zwaar onterecht [/s]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:05
Typhone schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:57:
[...]

Ik zou niet weten wie er buiten PSV de benodigde punten wel even bijeensprokkelt.
Hopelijk zijn ze/we allemaal wakker aan het begin van volgend seizoen. Oostenrijk bleef grotendeels bij omdat er na de winterstop nog een tweede team actief was waardoor de behaalde punten relatief meer waard waren.
Het is een bonus wanneer er CL gehaald wordt door zowel Ajax als PSV en er (hopelijk) twee teams actief zijn in de Europa League. Dan kun je doorpakken. Er komt namelijk over 3 jaar een moment dat het vorige jaar (met enkel Feyenoord actief) wegvalt en dan staan er - op dat moment, onder voorbehoud van bovenstaand geschetste - grote prestaties tegenover.
Ach, Feyenoord mag dan op het moment niet echt in de buurt komen van Ajax en PSV, maar die moeten in de EL toch echt wel beter kunnen dan zo'n blamage tegen Trencin. Als het een beetje meezit is AZ ook nog wel in staat om wat punten bijeen te sprokkelen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

Plaats 3 is toch direct EL? Of moet er nog voorronde gespeeld worden door Feyenoord?

• Superkiwi
Qu3st schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:22:
Plaats 3 is toch direct EL? Of moet er nog voorronde gespeeld worden door Feyenoord?
Verdeling Europese tickets en degradatie
Op basis van de eindklassering van het eredivisieseizoen 2018/2019 worden de tickets voor Europees voetbal/degradatie als volgt verdeeld:
Nummer 1: landskampioen, voorronde Champions League (CL)
Nummer 2: Voorronde Champions League (CL)
Nummer 3: Voorronde Europa League (EL)
Nummers 4-7: play-offs voor voorronde Europa League (EL)
Nummers 8-15: handhaving in de Eredivisie
Nummers 16 & 17: play-offs degradatie
Nummer 18: degradatie
Bekerwinnaar: (derde) voorronde Europa League (EL)*

*Als de bekerwinnaar eindigt ergens tussen de nummer één en de nummer zeven kunnen de tickets voor Europees voetbal een plek naar beneden schuiven (dus dat de nummer acht ook play-offs voor de voorronde van de Europa League mag spelen)
Bron: https://sport.infonu.nl/v...lschema-en-speeldata.html

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:35:
Omdat /me al 20 jaar een seizoenskaart heeft van Ajax.
Is dat een argument om PSV niet in Europa te willen hebben? :?
En ik ben het helemaal eens met het zakelijke voetbal waar jij het over hebt. Dat is net zo inspirerend en aantrekkelijk als de laatste jaren Ajax onder De Boer.
Speelstijl blijft een kwestie van smaak, maar soms ook realisme. Welke stijl PSV kiest is mij om het even, als ik het niet leuk vind kijk ik gewoon niet. Waar het mij om gaat is dat er sportieve resultaten geboekt worden, want dat is gewoon goed voor het Nederlands voetbal. Daar hebben we allemaal baat bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
Het liefst graag Ajax en PSV in de groepsfase CL. Dat heb je al direct aardig wat punten.
En dan nog graag 2 clubs in de groepsfase EL, maar dat laatste zal wel niet gebeuren :/

• ST10©DE
  • Laatst online: 00:16

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:01:
[...]

[...]
Nou, deze post krijgt dus 4 duimpjes. Dus blijkbaar vinden meerdere mensen dat een valide argument . Ik ben daar overigens , net als jij , niet een van. Maar het tekent precies de problematiek in dit topic. Jij bent een uitzondering op de Ajacieden in dit topic naar mijn bescheiden mening. Waarvoor respect!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Chief schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:56:
Dit vind ik ook geniaal: https://www.nu.nl/voetbal...zeker-zijn-van-titel.html

Allicht, er zijn nog drie potten te spelen :). Tot die drie wedstrijden zijn er maar twee dingen zeker in het leven:
1. Je gaat ooit dood. 2. Je betaalt belasting
Zoals Marvin Gaye al zong:
There's only three things for sure - taxes, death and trouble.

:+
Gonadan schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:01:
[...]

[...]

Speelstijl blijft een kwestie van smaak, maar soms ook realisme. Welke stijl PSV kiest is mij om het even, als ik het niet leuk vind kijk ik gewoon niet. Waar het mij om gaat is dat er sportieve resultaten geboekt worden, want dat is gewoon goed voor het Nederlands voetbal. Daar hebben we allemaal baat bij.
Ach, beeldvorming...

Er zal er altijd wel één telkens de mantra herhalen dat PSV 'reactievoetbal' zou spelen, terwijl ze 80-90% van de wedstrijden, waar mogelijk op de helft van de tegenstander spelen, hoog druk zetten met de laatste man tegen de middenlijn aan of er overheen ... :z
Deadsy schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:14:
Het liefst graag Ajax en PSV in de groepsfase CL. Dat heb je al direct aardig wat punten.
En dan nog graag 2 clubs in de groepsfase EL, maar dat laatste zal wel niet gebeuren :/
Dat hoop ik dus ook, ik heb het hele seizoen misschien 2x een beetje EL zitten kijken op donderdag.

Geen zak aan als er geen Nederlandse ploegen bij zijn. :/

[ Voor 53% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2019 14:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
Ramzzz schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:20:
[...]

Dat hoop ik dus ook, ik heb het hele seizoen misschien 2x een beetje EL zitten kijken op donderdag.

Geen zak aan als er geen Nederlandse ploegen bij zijn. :/
Heb ook alleen de EL voorrondes gezien waarin de 3 Nederlandse clubs speelden, daarna niet meer.
CL alleen de potjes van Ajax en PSV en sinds de kwart finale de wedstrijd van City en Tottenham vanwege Ajax.

Als Ajax er in de groepsfase uit had gelegen had ik waarschijnlijk geen wedstrijd meer gezien of slechts met 1 oog.

Verwijderd

Deadsy schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:14:
Ik denk dat die duimpjes eerder zijn vanwege de 2e alinea van die post. Daaruit volgt dat ik -ondanks de seizoenskaart- niet veel zag in de zakelijke voetbalstijl van de laatste periode onder De Boer (en PSV in het algemeen).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:38

Quad

Doof

Spannende middag zo toch, hup FC Twente. :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Nou echt overtuigend speelt Twente niet. Of staat jong AZ gewoon goed?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• nocalimero
  • Laatst online: 20:48
Nee, Twente speelt erg slecht. Blijkbaar last van de spanning....

En Jong AZ speelt leuk.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00

Pierre

Van nature lui!

Moet FC Twente winnen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• nocalimero
  • Laatst online: 20:48
Afhankelijk van Jong PSV - Sparta. Als Sparta wint moet Twente ook winnen. Anders volstaat een gelijkspel.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Verwijderd

Hup Sparta!
Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.