Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
VVV leeft nog en dat is goed genoeg.

Voor de rest waren mijn voorspellingen iets te progressief.

Dat kan gebeuren.

Verwijderd

Nou, Ajax niet weinig gemazzeld lijkt mij met die handsbal van Tagliafico. Volgens Higler geen stafbaar hands. Wel een heel curieuze uitleg. Bal veranderde immers zodanig van richting dat Tagliafico daar echt wel voordeel van had. En waar Huntelaar nu mee bezig was? Kan me niet 1-2-3 een dergelijke actie van Huntelaar herinneren van uit het verleden. Heel apart.

Feyenoord richtte zich op in de tweede helft. Blijft toch een curieus fenomeen bij AZ. Zij hadden het betere van het spel in de eerste helft, voetbalden gemakkelijker, maar in de tweede helft bleek daar als sneeuw voor de zon niets meer van over te zijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:27:
AZ uiterst zwak, met pisgeluk voorkomen.
Die 0-1 zat er dik aan te komen. Feyenoord speelde de eerste helft met de backs erg ver naar voren. Veel drukte voorin maar ook veel ruimte achterin met enkel die trage cv's. Voor de goal was AZ er al een paar keer dichtbij geweest.

Gelukkig kwam AZ er in de tweede helft niet meer uit en kon het recht getrokken worden.

alles kan off-topic

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PWM schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:47:
Higler zag dus wel hands van Tagliafico maar vond het niet strafbaar. Ik snap de regels niet meer denk ik.

En geen "onnatuurlijke houding" zegt ook niet echt meer iets, behalve als hij uit de kom is wellicht.
Die bal had gewoon op de stip gemoeten. Misschien geen opzet, geen geel. Maar wel veel voordeel door die hand daar te laten hangen. Doan stond er pal achter en had de bal zo op de voet gekregen.

alles kan off-topic

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
@Verwijderd Waar Huntelaar mee bezig was? Hij won de wedstrijd voor Ajax met zijn goal, daar was hij mee bezig, 3 punten die beslissend kunnen zijn voor het kampioenschap.

Hij ging iets te ver met zijn gedrevenheid maar ik vind het eigenlijk wel mooi, huntelaar is nog zo goed voor zijn leeftijd.

En het was gewoon een goed doelpunt, dramatisch verdedigd van die groningen speler zeg, simpel aan de kant gezet.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:54:
En waar Huntelaar nu mee bezig was? Kan me niet 1-2-3 een dergelijke actie van Huntelaar herinneren van uit het verleden.
Huntelaar heeft wel vaker last van een los armpje/elleboogje, vooral in kopduels. Niet alleen in de 16 maar ook op plaatsen waar het echt nergens op slaat, zo ook vanavond.
De smerigheid die van deze elleboog afdruipte heb ik bij hem echter ook nog niet eerder gezien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Tweaking Art schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:20:
@Verwijderd Waar Huntelaar mee bezig was? Hij won de wedstrijd voor Ajax met zijn goal, daar was hij mee bezig, 3 punten die beslissend kunnen zijn voor het kampioenschap.

Hij ging iets te ver met zijn gedrevenheid maar ik vind het eigenlijk wel mooi, huntelaar is nog zo goed voor zijn leeftijd.

En het was gewoon een goed doelpunt, dramatisch verdedigd van die groningen speler zeg, simpel aan de kant gezet.
Had het niet over zijn doelpunt maar over zijn rare elleboogstoot. Kan ik me niet 1-2-3 van Huntelaar herinneren dat hij dergelijke dingen deed in het verleden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
Ankona schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:15:
[...]

Die bal had gewoon op de stip gemoeten. Misschien geen opzet, geen geel. Maar wel veel voordeel door die hand daar te laten hangen. Doan stond er pal achter en had de bal zo op de voet gekregen.
Heb maar 1 herhaling gezien, maar die bal kwam toch helemaal niet tegen zijn hand? Volgens mij bovenarm en stond zijn lichaam er niet gewoon achter? (Iemand beelden?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:27
Martinusz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:32:
[...]

Heb maar 1 herhaling gezien, maar die bal kwam toch helemaal niet tegen zijn hand? Volgens mij bovenarm en stond zijn lichaam er niet gewoon achter? (Iemand beelden?)
Hij hield de bal bij zich met zijn bovenarm, dat telt volgens mij ook als hands.

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
Dus vanaf volgend seizoen het Utrecht ook geen toppers winnen?

AZ en Utrecht stellen me vies teleur

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:06:
Dus vanaf volgend seizoen het Utrecht ook geen toppers winnen?

AZ en Utrecht stellen me vies teleur
Laten we hopen dat Utrecht die lijn nog even vasthoudt. Die interviews van Groningen zeg, hele eerste helft mensen omverschoppen als de bal al weg is, zieken, zuigen, zeer hard spel, vertragen en tijdrekken, verkeerde kant oplopen bij wissels... en op het laatst klagen dat er minuten bij hadden gemoeten :D

• Martinusz
De trainer van Groningen vond hey in ieder geval geen overtreding bij de goal :) “moeten gewoon mannelijker verdedigen” :Y

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:52:
De trainer van Groningen vond hey in ieder geval geen overtreding bij de goal :) “moeten gewoon mannelijker verdedigen” :Y
Die vond ik sowieso wel erg realistisch :).

• Martinusz
Maar dat was geen hands", zei Higler. ,,Hij krijgt de bal op een bovenarm en nam ook een natuurlijke houding aan. Het was wel een strafschop geweest als hij zijn arm niet langs zijn lichaam had gehouden of de bal op zijn onderarm of hand had gekregen."
Uitleg Higler, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb ben ik het ermee eens.

Zijn uitleg over de tweede gele kaart van Huntelaar snap ik dan weer niet :X gebruikte zijn elleboog niet als wapen, nou dat zag er toch anders uit!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Moet je tegenwoordig voor een competitiewedstrijd al tien pagina's afwerken? -O-
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:46:
Daar tegenover staat onder andere ook uitschakeling in voorronden EL. Het is echt niet allemaal hosanna geweest in EU voor Ajax (remember vorig seizoen? Of de seizoenen onder de Boer?). Het gaat nu 2 x goed, wat niemand had verwacht en reuze knap is, maar komend jaar mag je blij zijn als je de groepsfase weer haalt.

Als Ajax nu eens structureel zou overwinteren zou men wellicht een punt hebben.
Dan mogen UEFA en bonden ook wel eens beter gaan plannen. Nu komt eerst een zwerm sprinkhanen al je goede spelers roven en mag je overhaast voor teveel geld een vervanger zoeken zodat je met een niet op elkaar ingespeeld team de voorrondes in mag.
Koop je niet direct of lukt het niet dan speel je gewoon je voorrondes met een B-elftal.

Je zag het bij AZ. De hele aanval weg en de liggen er direct uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11 15:04
Martinusz schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:17:
[...]

Uitleg Higler, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb ben ik het ermee eens.
Waar had hij zijn arm langs zijn lichaam dan :?

https://twitter.com/burak.../1119667453154549760?s=19

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ergens rond z’n schouder :+

Er had zeker een penalty voor gegeven kunnen worden, had niemand raar van op gekeken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Han schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:37:
[...]

Ergens rond z’n schouder :+

Er had zeker een penalty voor gegeven kunnen worden, had niemand raar van op gekeken.
Laten we het houden op "het geluk van een kampioen" :X

• Martinusz
Ik bedoelde zijn armen zaten aan zijn lichaam :+ :+

Gisteren lieten ze hem ook van andere kant zien, zag het eruit of de bal op okselhoogte kwam.
Het argument dat de bal anders bij Doan zou zijn gekomen kan in ieder geval van tafel, zijn hele lichaam zit nog achter de bal, dus in die zin veranderd hij de richting van de bal niet.

Dan nog even serieuze vraag: tot waar is het hands? Staat dat beschreven? Tot aan de schouder ofzo? Halverwege bovenarm?

[ Voor 41% gewijzigd door Martinusz op 21-04-2019 09:55 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Heb door onze vrienden van Ziggo geen wedstrijd gezien gister. Wel via radio 1 gehoord maar die waren continu aan het twijfelen. "Is dit wel een penalty, is dit wel een rode kaart" dat soort vragen. "Je kan hem geven" dat soort antwoorden.

Nu zie ik dus de hands bal, het is heel ongelukkig... Maar hij hoort gewoon op de stip te gaan. @Martinusz Hands is ook bovenarm tot aan je schouder. Dit is echt wel een fout van Higler en Var. Geen kaart, zeer onbewust maar wel een penalty.

Ik zie in het twitter linkje ook Klaas Jan Huntelaar met zijn overtreding. Ik zie geen elleboog maar dat kan ook door dat filmpje komen, klein scherm en maar 1 camera beeld. Maar wat hij doet is een bekend truukje wat heel veel spelers doen, hij probeert achteruit een lucht duel in te gaan, zogenaamd zonder te zien wat er achter hem gebeurt, en wil dan dat de ander hem in de rug springt, zodat hij kan gaan liggen. Deze keer was de uitvoering bellabert van Huntelaar. Waardoor hij een overtreding op de tegenstander maakt en dat levert mooi een 2e gele kaart op. Nogmaals zie alleen het beeld hierboven in de link.

• Gonadan

Gonadan

In dat clipje zou ik hem ook niet geven. Arm heeft geen invloed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

PickleRick schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:30:
De VAR moet toch nog gewoon optreden en direct rood geven voor Huntelaar. Nu hoeft ie maar 1 wedstrijd te brommen.
Yep... dat deden ze bij Buttner wel afgelopen wedstrijd, prima ingreep en terechte omzetting naar rood. Had in het geval van Huntelaar ook gemoeten. Was echt een belachelijke en onbegrijpelijke overtreding.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Sowieso domme actie als je al geel hebt gekregen voor het uitdoen van je shirt.
Maar dit had inderdaad direct rood moeten zijn.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 13:57
dutchgio schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:31:
Sowieso domme actie, als je al geel hebt gekregen voor het uitdoen van je shirt.
FTFY

Overigens vond ik het ook rood, maar had niet het idee dat het een 'bewussie' was om hem zo te raken. Je ziet dat hij zich heel vaak heel breed maakt om tegenstanders op te vangen. Neem je natuurlijk het risico dat er een keer zoiets als dit gebeurt. Duidelijk rood dus, maar je hoort mij niet klagen, want het scheelt wel wat wedstrijden schorsing zo...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:46:
[...]

Laten we het houden op "het geluk van een kampioen" :X
Tja, Groningen is er qua kaarten ook redelijk goed afgekomen. De verkeerde kant oplopen bij een wissel is gewoon spelbederf en geel. Padt die bij elke uittrap een rondje om het doel doet en een slokje water neemt idem. En dan over de laatste 10 minuten gaan zeuren dat Onana dat dunnetjes nadoet.

Groningen heeft meer dan genoeg kansen gehad om doelpunten te maken dat heeft veel meer invloed gehad op de uitslag dan wel of niet een penalty.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:03:
Ik kijk de wedstrijd niet, maar goed om te lezen dat er een keer een club alles uit de kast haalt tegen Ajax. De afgelopen weken leken de tegenstanders van Ajax zich soms al bij voorbaat bij een nederlaag neer te leggen.
In principe ben ik dat met je eens, ook al is het wel lekker als je kampioen wilt worden en iedereen heeft je punten. :P

Zelf heb ik ook niets gezien maar van wat ik lees wordt de strijd niet geleverd met passie, werklust of voetbal, maar met spelbederf. Daar kan ik dan weer niet achter staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
laatste deel speelronde 31
zondag
21.04. 12:15 Excelsior v Willem II 1-1
21.04. 14:30 Fortuna Sittard v NAC 2-1
21.04. 16:45 PSV v ADO Den Haag 3-1

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 21-04-2019 19:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Niet online
Jorizzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:42:
[...]

FTFY

Overigens vond ik het ook rood, maar had niet het idee dat het een 'bewussie' was om hem zo te raken. Je ziet dat hij zich heel vaak heel breed maakt om tegenstanders op te vangen. Neem je natuurlijk het risico dat er een keer zoiets als dit gebeurt. Duidelijk rood dus, maar je hoort mij niet klagen, want het scheelt wel wat wedstrijden schorsing zo...
Juist wel, je ziet hem vantevoren kijken waar z'n tegenstander loopt ;)
Een echte elleboogstoot noem ik het dan weer niet, maar dat maakt het niet minder rood.

Wat betreft Nico, z'n bovenarm hangt wel degelijk op de 'natuurlijke' plek. Z'n hand niet, maar had ie die tegen z'n lichaam aan dan raakt z'n bovenarm die bal nog steeds. Maar dan nog, de helft van de scheidsrechters geeft em de andere helft niet, zoals in de studio al gezegd wordt.
Het wordt gewoon eens tijd voor duidelijke regels mbt hands.

• mavaros
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:22:
[...]

Laten we hopen dat Utrecht die lijn nog even vasthoudt. Die interviews van Groningen zeg, hele eerste helft mensen omverschoppen als de bal al weg is, zieken, zuigen, zeer hard spel, vertragen en tijdrekken, verkeerde kant oplopen bij wissels... en op het laatst klagen dat er minuten bij hadden gemoeten :D
Volgens mij is dit een prima les geweest voor Ajax.

Ik lees een beschrijving van een Juventus of Atletico in hun goede doen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:44:
[...]

In principe ben ik dat met je eens, ook al is het wel lekker als je kampioen wilt worden en iedereen heeft je punten. :P

Zelf heb ik ook niets gezien maar van wat ik lees wordt de strijd niet geleverd met passie, werklust of voetbal, maar met spelbederf. Daar kan ik dan weer niet achter staan.
Vooralsnog wordt dat uitgebreid beloond, met doelpunten, geen direct rood en geen penalty tegen, vorige week wel mee, terwijl De Ligt eerst hands maakte, dus het zit wel heel erg mee.

Daar valt voor veel tegenstanders niet tegenop te voetballen. Ja, Ajax wint veel wedstrijden met (af en toe erg) goed voetbal, maar ook wel een aantal met heel veel stinkende mazzel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DoeEensGek
@toolkist als hands nu bestraft wordt met indirecte vrijetrap in de zestien. Zou het dan al niet een hele hoop schelen? Dat in combinatie met hands is altijd hands zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. De hands van Tagifico is geen spelbederf of iets in die trend.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:12:
[...]

Vooralsnog wordt dat uitgebreid beloond, met doelpunten, geen direct rood en geen penalty tegen, vorige week wel mee, terwijl De Ligt eerst hands maakte, dus het zit wel heel erg mee.

Daar valt voor veel tegenstanders niet tegenop te voetballen. Ja, Ajax wint veel wedstrijden met (af en toe erg) goed voetbal, maar ook wel een aantal met heel veel stinkende mazzel.
Kunnen we die weer afstrepen tegen wat Eindhovense schwalbes. En aan het eind van het seizoen staat iedereen waar die hoort.
Ajax betichten van mazzel is wel een aparte zienswijze als aanhanger van een club die de lucky’s in de blessuretijd aan elkaar reeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 13:27 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als de scheids in de 1e helft normaal fluit en kaarten geeft en niet z'n eigen regels verzint (zie opmerking Frenkie), dan kan Groningen helemaal niks meer. Het enige wat ze deden was overtredingen op het randje maken om Ajax te ontregelen en dat lukte zo prima, gezien de frustratie bij diverse Ajax spelers.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:24:
[...]

Kunnen we die weer afstrepen tegen wat Eindhovense schwalbes. En aan het eind van het seizoen staat iedereen waar die hoort.
Ajax betichten van mazzel is wel een aparte zienswijze als aanhanger van een club die de lucky’s in de blessuretijd aan elkaar reeg.
Ik misgun niemand ‘positieve’ mazzel, maar wanneer overduidelijke overtredingen niet worden bestraft, dan is dat niet echt verdiend, of wel? :)

Mazzel zoals doelpunten en winst afdwingen door keihard werken en positieve energie, is iets anders dan wat ik hier bedoel, dat lijkt me duidelijk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Niet online

Han

Je kan gewoon de naam Ajax vervangen door de naam PSV zonder afbreuk te doen aan het punt die je wilt maken.

Ergo; het gehele betoog geldt voor zowat elke club, dus ook voor Ajax en PSV, wanneer je over het geheel van de competitie kijkt. Elke club heeft wel eens de scheidsrechter (meerdere keren) mee, verovert punten door wel of geen gegeven penalty’s, schwalbes, scoren tegen de verhouding in, etc. Dit soort zaken enkel aan club toebedelen is in mijn ogen onzin.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:39:
[...]

Ik misgun niemand ‘positieve’ mazzel, maar wanneer overduidelijke overtredingen niet worden bestraft, dan is dat niet echt verdiend, of wel? :)

Mazzel zoals doelpunten en winst afdwingen door keihard werken en positieve energie, is iets anders dan wat ik hier bedoel, dat lijkt me duidelijk.
Nou dat mag je rustig misgunnen hoor :). Daar is niks mis mee. Ik vond de rode kaart van Huntelaar gisteren wel een aparte (namelijk gee ipv direct roos). Ik snap daar ook niet wat de rol van de VAR is.

Aan de andere kant was het lijntje van Ziyech zijn vermeend buitenspel ook geen buitenspel dus vrije doortocht richting Padt, stilgelegd door wederom te vroeg vlaggen van de grensrechter.

Het systeem is nog niet perfect en de discussie blijft maar dat maakt het wel prima. In het geval van gisteren is dat niet direct wedstrijd beïnvloedend aangezien Huntelaar er sowieso af moest.

Maar er zijn heel wat doelpunten afgekeurd/goedgekeurd die zonder VAR allemaal een andere uitkomst zouden hebben gehad. Dat vind ik een absolute pro.

• DoeEensGek
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:47:

Aan de andere kant was het lijntje van Ziyech zijn vermeend buitenspel ook geen buitenspel dus vrije doortocht richting Padt, stilgelegd door wederom te vroeg vlaggen van de grensrechter.

Het systeem is nog niet perfect en de discussie blijft maar dat maakt het wel prima. In het geval van gisteren is dat niet direct wedstrijd beïnvloedend aangezien Huntelaar er sowieso af moest.

Maar er zijn heel wat doelpunten afgekeurd/goedgekeurd die zonder VAR allemaal een andere uitkomst zouden hebben gehad. Dat vind ik een absolute pro.
Ik verwacht zelf dat buitenspel in de toekomst alleen maar gaat gebeuren via een digitale grensrechter. Niet gelijk volgend seizoen (voordat mensen gaan roeptoeteren) maar buitenspel zal op den duur net zoals de goal technologie gaan werken.

• Martinusz
Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:39:
[...]

100% eens Groningen kwam goed weg de eerste helft dat al die overtredingen niet correct beoordeeld werden.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Ligt het aan mij of wordt de eredivisie gewoon totaal niet boeiend vandaag :P

• toolkist
  • Niet online
Hopelijk zo rond 16.45, maar ik ben er bang voor dat je gelijk krijgt ;)

• Martinusz
toolkist schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:07:
Hopelijk zo rond 16.45, maar ik ben er bang voor dat je gelijk krijgt ;)
ADO mist volledige verdediger, dat wordt gewoon 5-0

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Fortuna - NAC :)
Kijken of NAC net zo slecht speelt als vorige week.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Nou, AJAX had de scheids niet tégen, gister. Verschillende keren.

• toolkist
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:13:
Nou, AJAX had de scheids niet tégen, gister. Verschillende keren.
En ook niet mee, verschillende keren.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:24:
[...]

En dat is hoe relevant voor de situatie van Ajax?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:47:
[...]

Nou dat mag je rustig misgunnen hoor :). Daar is niks mis mee. Ik vond de rode kaart van Huntelaar gisteren wel een aparte (namelijk gee ipv direct roos). Ik snap daar ook niet wat de rol van de VAR is.

Dan zijn we het eens.
Ik vind de 'vermeend' buitenspel-situaties affluiten sowieso fout. Eerst laten uitspelen, en dan kun je achteraf alsnog afkeuren.

Maar echt duidelijke overtredingen niet bestraffen, ook niet na constatering door de VAR, dat voelt toch echt niet goed. Waarom dan überhaupt VAR?

En de 'duwen/trekken'-situaties in de 16 bij vrije trappen, corners, etc., daar wordt ook nog amper iets aan gedaan.

De VAR is een uitstekend idee, maar wordt vooralsnog (gemiddeld) niet best uitgevoerd, laten we het daar maar op houden.
Napo schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:32:
[...]

Het is een whattaboutisme, maar dat is hier sowieso aan de lopende band het geval.

Als we naar specifieke situaties kijken kun je bijna niet aan ontkomen om die tegen andere situaties aan te houden ter vergelijking.

offtopic:
Hij vergeet ook aan te geven dat het merendeel geen schwalbes was, en dat voor erg veel overtredingen tegen PSV niet werd gefloten, ook in zeer discutabele gevallen met potentieel zware consequenties, en dat daar ook meerdere penalty-situaties bij waren... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 21-04-2019 14:35 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:32:
[...]

Dan hadden we nog een gelijkspelletje kunnen hebben. Extremer doorgetrokken zelfs nog een verliespartij. :Y)

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:32:
[...]

Ik vind de 'vermeend' buitenspel-situaties affluiten sowieso fout. Eerst laten uitspelen, en dan kun je achteraf alsnog afkeuren.
In het verleden was dacht ik wel eens aangegeven dat bij twijfel de aanvallende partij het voordeel krijgt want attractiever voetbal. Uit angst lijkt dat bij de scheidsrechters niet binnen te komen omdat naar het lijkt liever een aanval foutief wordt gestopt dan een doelpunt ten onrechte toegekend wordt.
[...]

Het is een whattaboutisme, maar dat is hier sowieso aan de lopende band het geval.
I know, en op zich zijn vergelijkingen maken ook op zich wel prima om een bepaald resultaat te vergelijken en dat wordt hier helaas alweer niet gedaan. Het voegt op deze wijze helemaal niets toe.
De ene fout moet je niet goed willen maken met een andere fout. Ongeacht welke ploeg daar voor- en of nadeel van ondervind.

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 21-04-2019 14:42 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha NAC, daar zit toch weinig voetbal in zeg. Die gaan er roemloos uit. En Te Vrede mag elke wedstrijd opdraven :D

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 14:49 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Vos

AFCA

Zijn er ook statistieken voor het 'geluk' van Ajax? Of is het een gevoel?

Er zijn wel eens zulk soort statistieken geweest meen ik.

• ElPaco
Opstelling van PSV:
Zoet
Dumfries, SChwaab, Viergever, Angelino
Rosario, De Jong, Sadilek
Lozano, Malen, Bergwijn

Malen dus in de spits en de De Jong op 10. Hopelijk gaat de machine zo lopen en wordt het een mooie 7-0 ofzo :P

WoT stats

• Martinusz
ElPaco schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:38:
Opstelling van PSV:
Zoet
Lozano, Malen, Bergwijn

Malen dus in de spits en de De Jong op 10. Hopelijk gaat de machine zo lopen en wordt het een mooie 7-0 ofzo :P
Zo zo geen 2-3 controlerende middenvelders? Van Bommel doet eens gek ;)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:05
Opstelling van PSV:
Zoet
Lozano, Malen, Bergwijn

Ik hoop dan weer dat het voor geen meter loopt een ADO eenvoudig weet te winnen. Denk alleen dat het ijdele hoop is. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:41:
[...]

Zo zo geen 2-3 controlerende middenvelders? Van Bommel doet eens gek ;)
2 toch? Alleen de aanvallend ingestelde middenvelder (of 2e spits in een 4-2-4?) is nu De Jong ipv Itaharen/Pereiro etc.

• Vos

Vos

AFCA

Opstelling van PSV:
Zoet
Lozano, Malen, Bergwijn

Malen rechtsbuiten en Bergwijn op 10 als goed is.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Ramzzz schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:32:
[...]

Dan zijn we het eens.

[...]

Maar echt duidelijke overtredingen niet bestraffen, ook niet na constatering door de VAR, dat voelt toch echt niet goed. Waarom dan überhaupt VAR?

En de 'duwen/trekken'-situaties in de 16 bij vrije trappen, corners, etc., daar wordt ook nog amper iets aan gedaan.

De VAR is een uitstekend idee, maar wordt vooralsnog (gemiddeld) niet best uitgevoerd, laten we het daar maar op houden.

[...]

Als we naar specifieke situaties kijken kun je bijna niet aan ontkomen om die tegen andere situaties aan te houden ter vergelijking.

offtopic:
Hij vergeet ook aan te geven dat het merendeel geen schwalbes was, en dat voor erg veel overtredingen tegen PSV niet werd gefloten, ook in zeer discutabele gevallen met potentieel zware consequenties, en dat daar ook meerdere penalty-situaties bij waren... ;)
Het probleem nu is vooral de randomness. De ene keer grijpt de VAR in bij trekken en duwen in de 16, de andere keer niet.

Als ingegrepen wordt zou dat terecht zijn, maar om de 1 of andere reden is het compleet willekeurig. Als ze nu eens beginnen 1 lijn te trekken dan zou het al een boel discussie schelen.

De VAR voegt echt wel toe, zijn genoeg doelpunten (terecht) afgekeurd dit seizoen, en een aantal overtredingen met rood bestraft.

• ElPaco
Vos schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:07:
[...]

Malen rechtsbuiten en Bergwijn op 10 als goed is.
De man van Fox zei net juist De Jong als 10, onder andere omdat hij had aangegeven dat een stuk prettiger te vinden spelen.

WoT stats

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
psv-Ado....2-2..

Verwijderd

Ik denk een 1-2 voor Ado met een laat doelpunt voor PSV.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
2-1 met laat doelpunt voor PSV

herstel: 5-0 voor PSV. ADO is niks vandaag.

[ Voor 43% gewijzigd door jaapstobbe op 21-04-2019 16:55 ]

Verwijderd

ADO is wel erg matig tot nu toe ja. PSV zal wel inlopen voor wat betreft het doelsaldo.

Edit: 1 keer raden wie er weer overdreven naar de grond ging bij PSV?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2019 17:01 ]

• LZ86
jaapstobbe schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:46:
2-1 met laat doelpunt voor PSV

herstel: 5-0 voor PSV. ADO is niks vandaag.
PV ook niet. Middenveld is waardeloos.

Net ook weer. Middenvelder krijgt de bal (Rosario geloof ik), gaat lopen, lopen lopen. Loopt helemaal naar de linksbuiten met de bal (en Verdedigers mee dus) en geeft m over 1 meter in de voeten van de linksbuiten. WTF is dat dan. Dan snap je het echt niet

PostNL voetbal a la Vilhena 2 jaar geleden.

Verwijderd

Ado een van de weinige keren dat je bij de goal ben benut dat dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:12:
Ado een van de weinige keren dat je bij de goal ben benut dat dan.
Ongelofelijk wat een misser van ADO. 100% kans was het!
mavaros schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:12:
Mensen, meneer V/d Poel wint net de Amstel gold race op vrij indrukwekkende wijze.

We worden wel verwend deze week. :)F
Ik volg wielrennen niet, maar hoor zijn naam wel erg vaak voorbij komen. Denk bij wielrennen dan altijd aan doping en kan er dan ook niet meer naar kijken. :X

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2019 17:16 ]

• LZ86
PSV speelt echt heel slecht. Kan er nog steeds niet bij hoe dat enorme verschil tussen 1e en 2e seizoenshelft mogelijk is. Ze hebben een bijna zeker kampioenschap weg weten te geven.

Verwijderd

Inlopen op doelpunt gaat hem zo niet worden voor PSV.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:38

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:34:
Inlopen op doelpunt gaat hem zo niet worden voor PSV.
12 goals om op gelijke hoogte te komen. Zie 't niet gebeuren.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:35:
[...]

12 goals om op gelijke hoogte te komen. Zie 't niet gebeuren.
Hier hebben ze een goede kans om in de buurt te komen maar de wil om te scoren is er niet echt.

• Superkiwi
Ze spelen slecht maar staan wel 1-0 voor.
Hopelijk kan Ado nog iets klaarspelen in de tweede helft maar dan moeten zij ook even wat beter gaan spelen.

Op doelsaldo gelijk komen kan PSV sowieso wel vergeten denk ik.
+79 vs +66, dat is een verschil van 13 en Ajax zit de komende wedstrijden ook niet stil natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2019 17:38 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:36:
Ze spelen slecht maar staan wel 1-0 voor.
Hopelijk kan Ado nog iets klaarspelen in de tweede helft maar dan moeten zij ook even wat beter gaan spelen.

Op doelsaldo gelijk komen kan PSV sowieso wel vergeten denk ik.
+79 vs +66, dat is een verschil van 13.
Tsjah, die 1-0 was wel meer dan terecht. Daarna was het idd wat minder, waarschijnlijk ook omdat ADO wat beter speelt sinds dat doelpunt (PSV wat minder heb ik het idee).

Maja een grote uitslag a la 5-0 of 6-0 is nog altijd niet afgeschreven. Kan zomaar gebeuren in de 2e helft. Die overige doelpunten zou ook kunnen. Natuurlijk heeft Ajax het voordeel, maar zou het niet 100% uitsluiten. Een voorwaarde is wel dat er vandaag toch wel minimaal 5 (of eigenlijk meer) ingaan. En zelfs dan is het wel onwaarschijnlijk.

Denk wel dat als er eenmaal 3 inliggen, dat de rest een stuk eenvoudiger zal gaan vandaag. Dat zie je eigenlijk in de meeste wedstrijden wel. Maar goed, moeten ze er eerst wel nog minimaal 2 scoren. Van de andere kant zou een 1-1 op dit moment ook niet zo verrassend zijn. Je weet 't niet I guess, dat maakt de wedstrijd nog het kijken waard :P

• Superkiwi
Dit gaat ook gewoon een saaie maar zakelijke overwinning worden voor PSV. Zie niet hoe ze hier punten gaan verspelen.
Misschien kan El Kayatti nog wat roet in het eten gooien, die kan soms nog wel eens verrassend uit de hoek komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2019 17:47 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zie ze ook niet verliezen, maar ze moeten gewoon dik winnen anders is het qua doelsaldo wel afgelopen (en zie Ajax wel alles winnen tot het einde).

[ Voor 18% gewijzigd door Snowdog op 21-04-2019 17:49 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rosario praat tegen Dumfries met een handje voor z’n mond. Toch benieuwd wat hij zei ^^.

• DoeEensGek
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:49:
Rosario praat tegen Dumfries met een handje voor z’n mond. Toch benieuwd wat hij zei ^^.
"Wat eten we vandaag?"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Er ligt zoveel ruimte bij ADO. Erg jammer dat PSV geen voetballendere tegenstanders gehad heeft de laatste twee wedstrijden.

ADO doet geen reet en zal ook geen donder gaan uitvoeren vanmiddag. Elke bal over de middenlijn die bij Meijers terecht komt eindigt over de achterlijn of in de handen bij Zoet. Die vent kan niet voetballen :O

[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 17:59 ]

• mavaros
Snowdog schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:42:
[...]

Tsjah, die 1-0 was wel meer dan terecht. Daarna was het idd wat minder, waarschijnlijk ook omdat ADO wat beter speelt sinds dat doelpunt (PSV wat minder heb ik het idee).

Maja een grote uitslag a la 5-0 of 6-0 is nog altijd niet afgeschreven. Kan zomaar gebeuren in de 2e helft. Die overige doelpunten zou ook kunnen. Natuurlijk heeft Ajax het voordeel, maar zou het niet 100% uitsluiten. Een voorwaarde is wel dat er vandaag toch wel minimaal 5 (of eigenlijk meer) ingaan. En zelfs dan is het wel onwaarschijnlijk.

Denk wel dat als er eenmaal 3 inliggen, dat de rest een stuk eenvoudiger zal gaan vandaag. Dat zie je eigenlijk in de meeste wedstrijden wel. Maar goed, moeten ze er eerst wel nog minimaal 2 scoren. Van de andere kant zou een 1-1 op dit moment ook niet zo verrassend zijn. Je weet 't niet I guess, dat maakt de wedstrijd nog het kijken waard :P
Ha, er is een nieuwe Johan Cruijff opgestaan vandaag.

Je hele onderste alinea maakt mijn dag nog beter. _/-\o_

• toolkist
  • Niet online
Ik wilde de 2e helft gaan kijken. Tv aan, hoor Leo Driesen, tv uit :(

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha Bergwijn, geef hem niet af dan...

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:58:
Er ligt zoveel ruimte bij ADO. Erg jammer dat PSV geen voetballendere tegenstanders gehad heeft de laatste twee wedstrijden.

ADO doet geen reet en zal ook geen donder gaan uitvoeren vanmiddag. Elke bal over de middenlijn die bij Meijers terecht komt eindigt over de achterlijn of in de handen bij Zoet. Die vent kan niet voetballen :O
Erg matige speler vind ik ook, maar speelt altijd. En ook de captain.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De fans eisen nu ook dat het kapitaal op het veld moet staan en bejubelen Guti :D

• DoeEensGek
mavaros schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:59:
[...]

Ha, er is een nieuwe Johan Cruijff opgestaan vandaag.

Je hele onderste alinea maakt mijn dag nog beter. _/-\o_
Hij werkt bij Ziggo.. dat kan niet anders!

Verwijderd

Als jij niet scoort doet de tegenstander dat wel dus hup Ado!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha @Verwijderd die avatar!

Verwijderd

We blijven nog even spelen he :+

Ik denk trouwens dat die roep van de PSV fans juist averechts werkt bij van Bommel want die denkt IK bepaal wel wat hier gebeurt.

• ElPaco
Het zou helpen als niet iedereen recht op de keeper schiet, man man man, gewoon 2x scoren dan breken ze en er dan dik overheen gaan. Komop PSV!

WoT stats

• Vos

Vos

AFCA

PSV is veel sterker, moet wel wat geks gebeuren willen ze punten gaan verspelen.

• Pompi
Moest opeens denken aan deze uitspraak van Viergever.
'Bij PSV weten ze wél allemaal hoe het voelt om de titel te pakken'
Mogen we al spreken van een Schone'tje in het kwadraat doen? Aangezien het gezegd werd in de voorbereiding van dit seizoen.
https://www.vi.nl/nieuws/...elt-om-de-titel-te-pakken

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ADO is wel echt gruwelijk slecht. PSV hobbelt wat rond met de bal maar daar zit geen voetbal in.

Alleen dat ADO, elke simpele bal is balverlies. Die wisselspeler van ADO, Goppel of Gompel ofzo die doet ook niks goed.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Waitwut?
Bij ADO speelt dus een Immers èn een Beugelsdijk?
Dat zijn dus twee verschillende mensen? Ik dacht dat het steeds dezelfde houthakker was...

• toolkist
  • Niet online
En dan even voorbij zappen en iets wat lijkt op een gestrekt been van Malen zien. Leek toch rijkelijk lomp?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:18:
En dan even voorbij zappen en iets wat lijkt op een gestrekt been van Malen zien. Leek toch rijkelijk lomp?
Gewoon rood. Smerige schop op Malone.

• ElPaco
Die is knock out

WoT stats

• LZ86
Maakt niet uit voor zijn keeperskwaliteiten. Doorspelen!

• Napo
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:14:
Moest opeens denken aan deze uitspraak van Viergever.

[...]

Mogen we al spreken van een Schone'tje in het kwadraat doen? Aangezien het gezegd werd in de voorbereiding van dit seizoen.
https://www.vi.nl/nieuws/...elt-om-de-titel-te-pakken
:')

Oprechte vraag, waar zegt Viergever iets raars in dat interview? (zo ook bij Schöne is het vaak gewoon een prima uitspraak en wordt er een uit de context getrokken zin als titel gebruikt)

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:19:
[...]

Gewoon rood. Smerige schop op Malone.
Raar dat de var het er niet eens over heeft met de scheids. Actie van de Jong erna was vooral knullig.

• LZ86
Toch wel typisch voor de 2e seizoenshelft van PSV.

Ajax komt goed weg met MOTM Higler en maakt slechts 1 goal. ADO is abominabel en rijp voor de sloop. Dé kans om flink in te lopen op goals.

Wat doe je? Je gaat zelf ook waardeloos spelen en maakt slchts 1 goal....... |:(

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:21:
[...]

Oprechte vraag, waar zegt Viergever iets raars in dat interview? (zo ook bij Schöne is het vaak gewoon een prima uitspraak en wordt er een uit de context getrokken zin als titel gebruikt)
Nergens. Geen idee wat er zo boeiend is aan die uitspraken.

• Pompi
Napo schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:21:
[...]

Nee op zich niet maar dat deed Schone toch ook niet zo, van beide is het even arrogant en zouden ze niet moeten doen. Maar alleen Schone wordt er steeds bij gehaald. Daarnaast vond ik het schopje na richting Ajax niet heel netjes

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:

Ajax komt goed weg met MOTM Higler en maakt slechts 1 goal. ADO is abominabel en rijp voor de sloop. Dé kans om flink in te lopen op goals.

Wat doe je? Je gaat zelf ook waardeloos spelen en maakt slchts 1 goal....... |:(
Dat waardeloos spelen is al een paar weken aan de gang. Middenveld en aanval sluiten niet meer op elkaar aan bij PSV.

Kijk ADO eens verdedigen op 10m, niet weten wat opendraaien is of het spel naar de andere kant verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 21-04-2019 18:27 ]

• Superkiwi
Leon Zwiers schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:24:
Zowel wij als PSV hebben die typische 2e seizoenshelft; ook wij hadden kansen om uit te lopen nadat PSV punten liet liggen en ook wij verzuimden dat te doen.

*edit
2-0, het inlopen is begonnen :+

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.