Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
Martinusz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:07:
[...]

Wellicht een regelwijziging, geen idee, ik zou zeggen google even ;)
Overigens ook 1 van de flut regels, gaat niemand missen als die geschrapt wordt.
Gevonden!

"Doeltrap hoeft de zestien niet meer uit
Van alle nieuwe regels is dit de meest ingrijpende. Want iedereen die voetbalt weet niet beter dan dat de bal bij een doeltrap eerst het strafschopgebied uit moet voor je hem mag aanraken. Om het spel vlotter te laten lopen hoeft dat voortaan echter niet meer. Dat zal wennen worden.

,,Dit is wel revolutionair’’, zegt Van Egmond. ,,Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Het zal lastig worden voor voetballers en ook voor scheidsrechters.’’
"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
PWM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:11:
In de nabeschouwing liet men duidelijk zien dat de bal eerst de arm raakte, toen de heup. Was geen twijfel over.

Waar wel twijfel over was: Maakt het uit? Hij kon er niets aan doen, zijn armen waren in een natuurlijke houding. De vraag is dan ook: Had er wel of niet gefloten moeten worden. Kijk ook naar Blind, waar geen pingel voor gegeven werd.
Ik weet niet of ze hetzelfde princiepe toepassen bij de VAR, maar bij die bal van gisteren, zijn arm zit tegen zijn lichaam, denk je die arm weg, dan komt de bal op zijn heup en gaat naar mijn idee dan alsnog dezelfde kant op.

Was die bal alleen op zijn arm gekomen naast zijn lichaam bijvoorbeeld en had de bal dus niet zijn heup/lichaam geraakt, dan was die zonder zijn arm dus ook niet de goal in gegaan.

Maar blijft lastig dit, aangeschoten, niet aangeschoten, hand natuurlijke houding etc. etc. etc.

Wat Gijpie trouwens nog ter discussie stelde is de goal van Liverpool, waarbij Mane mogelijk buitenspel stond. Hij zei dat ze het beeld, het moment waar ze de streep trekken, te vroeg hadden stilgezet. Wanneer de bal pas echt de voet verliet, toen stond Mane dus wel een halve meter verder.
Heb alleen de beelden niet meer teruggekeken, dus weet niet of Gijpie een punt had of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2019 11:28 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Het vervelende is alleen dat sommige scheidsrechters hem afkeuren en sommige niet, waardoor ploegen ondanks de VAR toch nog onterecht kunnen winnen of verliezen. Er is geen eenduidige werkwijze.

Neem bijvoorbeeld vorige week de penalty van Feyenoord. De scheidsrechter die floot voor de 'overtreding' op Botteghin was ook de VAR bij PSV - De Graafschap en daar maakte hij geen melding over het vasthouden van De Jong.

Neem aan dat de UEFA en de KNVB hier wel iets mee moeten.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Yogibeer schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:31:
Het vervelende is alleen dat sommige scheidsrechters hem afkeuren en sommige niet, waardoor ploegen ondanks de VAR toch nog onterecht kunnen winnen of verliezen. Er is geen eenduidige werkwijze.

Neem bijvoorbeeld vorige week de penalty van Feyenoord. De scheidsrechter die floot voor de 'overtreding' op Botteghin was ook de VAR bij PSV - De Graafschap en daar maakte hij geen melding over het vasthouden van De Jong.

Neem aan dat de UEFA en de KNVB hier wel iets mee moeten.
Blijkbaar heeft de UEFA in januari tijdens de invoering van de VAR tegen de scheidsrechters gezegd dat alle ballen die een hand/arm raken terwijl die niet tegen het lichaam is een penalty of overtreding is, ze wouden hiermee onduidelijkheid voorkomen over waarom sommige wel een penalty waren en andere niet. Dat zou verschil tussen UEFA en KNVB verklaren.

Even schaamteloos van reddit gestolen:
Liverpool:
Huddersfield (H), Barcelona (A), Newcastle (A), Barcelona (H)

Barcelona:
Levante (H), Liverpool (H), Celta (A), Liverpool (A)

Tottenham:
West Ham (H), Ajax (H), Bournemouth (A), Ajax (A)

Ajax:
De Graafschap (A), Tottenham (A),
Willem II (A, cup final), Tottenham (H)
Wie denken jullie dat het zwaarste programma heeft?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pompi schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:46:
[...]

De Graafschap

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Europa League - kwartfinale
donderdag
18.04. 21:00 Chelsea - Slavia Praag (1-0)
18.04. 21:00 Frankfurt - Benfica (2-4)
18.04. 21:00 Napoli - Arsenal (0-2)
18.04. 21:00 Valencia - Villarreal (3-1)

(-) uitslag 1e wedstrijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Ik hoop op een stunt van Frankfurt, dat zou wel een leuke verrassing zijn. Verder denk ik dat Chelsea, Arsenal en Valencia doorgaan. Ze staan er alle 3 ook erg goed voor.

PSN: Curvaa_

• Yogibeer
Mijn gevoel zegt dat Napoli nog door gaat, maar ik zou er m'n hand niet voor in het vuur steken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 18-04-2019 16:49 ]

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Pompi schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:46:
Even schaamteloos van reddit gestolen:

[...]

Je moet hierbij ook rekening houden met de stand van zaken in de competitie. Liverpool zit nog volop in een strijd om het landskampioenschap, Tottenham speelt nog volop voor een plek in de top 4 (plaatsing CL volgend seizoen) en Ajax is ook nog in een felle strijd verwikkeld voor het landskampioenschap. Barcelona daarentegen is al zo goed als kampioen en kunnen moeiteloos mensen rust geven.

Wat dat betreft heeft Barca het wel het makkelijkst. Tottenham in mijn ogen het meest zware doordat de selectie niet heel breed is en West Ham en Bournemouth zeker geen makkelijke wedstrijden voor ze gaan worden.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Well played, well played _O-

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:36
hoeveel moet Frankfurt spelen dan?
en thuis is Frankfurt sterk …. ik gok op 3-1 of 2-0

vorige keer speelden ze na 20minuten al met 10 spelers

wat verwachten jullie van de wedstrijden vanavond?
ik denk zelf Napoli - Arsenal een gelijkspel

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:44
Kan mij als PSV supporter niet aan de indruk onttrekken dat PSV dit seizoen tegen 3 CL-halve finalisten heeft gespeeld. Hoeveel pech/geluk kan je hebben :+ (streep door wat niet van toepassing is.)

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 18-04-2019 14:21 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Verwijderd

O de FA moet ook wedstrijden gaan verschuiven voor de halve finale's dus het probleem speelt ook niet alleen in Nederland. Misschien een idee om om de halve finales te verplaatsen? (Zal wel niet gaan want centjes en tv rechten).

• Yogibeer
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:45:
O de FA moet ook wedstrijden gaan verschuiven voor de halve finale's dus het probleem speelt ook niet alleen in Nederland. Misschien een idee om om de halve finales te verplaatsen? (Zal wel niet gaan want centjes en tv rechten).
In Engeland verplaatsen ze veel vaker wedstrijden. Vaak vanwege FA en of League Cup.
Ben al regelmatig in Engeland geweest en dat ineens m'n wedstrijd van zondag naar maandag verzet werd.

Daar doen ze er iets minder moeilijk over.

Verwijderd

Het is eigenlijk lachwekkend dat Tottenham doorkwam. Er zat gisteren echt geen voetbal in.
De verdediging kopte ook steeds de bal bij City in de voeten terwijl er gewoon tijd en ruimte was om rustig op te bouwen.
Voor Ajax ziet het er nu dus eigenlijk te mooi om waar te zijn uit, maar dat is dus gevaarlijk.

De enige speler die niveau liet zien was SON en die is geschorst.
Tegen Llorente gaat de Ligt zich normaal gesproken kapot lachen in de duels.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:36:
Ik heb 4 kaarten voor 30 april
Dus na @Leon Zwiers kunnen we jou nu ook bij de Ajax kliek verwelkomen? Gezellig! d:)b
Wel nog even je icoontje veranderen dan

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
toolkist schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:25:
Dus na @Leon Zwiers kunnen we jou nu ook bij de Ajax kliek verwelkomen? Gezellig! d:)b
Als het om de halve finale CL of EL gaat dan zijn we toch allemaal fan?
Was met Feyenoord en PSV net zo geweest ga ik vanuit...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• PWM
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:25:
[...]

Ben de lulligste niet :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Curva
Speelronde 33 is verplaatst naar woensdag 15 mei zie ik op het ad.nl Verder nog geen toelichting.

• Han
  • Niet online

Han

Mooi :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Dus speelronde 33 wordt nu speelronde 34?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Graafschap - Ajax als kampioenswedstrijd? Pffff.... plus niet thuis kampioen kunnen worden ook niet leuk ;)

• Han
  • Niet online

Han

Yup... en dus krijgen we een dejavu :D

Laatste speelronde uit tegen de Graafschap :P

• Martinusz
Han schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:06:

The horror :o -O-

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
Ajax wordt 2e, voor de 5e keer op rij.

• Curva
Nog wel even een slag om de arm:
De clubs moeten de plannen nog wel bespreken met de gemeenten en politie. ,,We hebben vooraf alle belangen meegewogen dus denken dat het zo haalbaar is’', aldus de bond in een persbericht.

Ik snap wel dat de wedstrijd van Ajax verplaatst moet worden. En volgens de regels moet alles tegelijk gespeeld worden. Maar dit is toch wel een heftige maatregel. Ik zou snappen als er verweer is van clubs.

En ik baal er van dat we thuis hoogst waarschijnlijk geen kampioen worden, dan maar in Doetinchem.. :+

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Heb het al vaker geroepen er moet gewoon een club minder in de competitie! Dam is er meer ruimte, kan de doordeweekse speelronde eruit. Bij aflasting of dergelijke is er gewoon ruimte om wedstrijden te verplaatsen en rondom beker duels kan er ook wat ruimte zijn. Sommige roepen zelfs om 2 a 3 clubs eruit te doen, maar begin maar met 1, uiteindelijk gaat het niveau van de competitie er ook mee omhoog.

• Martinusz
DoeEensGek schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:13:
Heb het al vaker geroepen er moet gewoon een club minder in de competitie! Dam is er meer ruimte, kan de doordeweekse speelronde eruit. Bij aflasting of dergelijke is er gewoon ruimte om wedstrijden te verplaatsen en rondom beker duels kan er ook wat ruimte zijn. Sommige roepen zelfs om 2 a 3 clubs eruit te doen, maar begin maar met 1, uiteindelijk gaat het niveau van de competitie er ook mee omhoog.
Waarom?
Engeland krijgt het ook voor elkaar, en die spelen heel wat meer wedstrijden (hebben al 3 beker toernooien). Kortere winterstop is stap 1 en beter verdelen van de competitie. In eerste seizoenshelft meer plannen, nu proppen ze alles in de tweede helft.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Curva schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:57:
Speelronde 33 is verplaatst naar woensdag 15 mei zie ik op het ad.nl Verder nog geen toelichting.
https://www.vi.nl/nieuws/...ing-voor-speelschema-ajax

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:59
Martinusz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:16:
[...]

Waarom?
Engeland krijgt het ook voor elkaar, en die spelen heel wat meer wedstrijden (hebben al 3 beker toernooien). Kortere winterstop is stap 1 en beter verdelen van de competitie. In eerste seizoenshelft meer plannen, nu proppen ze alles in de tweede helft.
Engeland heeft geen playoffs dat scheelt nogal. En er wordt in Engeland ook regelmatig geklaagd over te weinig rust doordat ze geen winterstop hebben. Kortere winterstop zou wel kunnen.

• GrooV
  • Laatst online: 25-11 00:15
En geen koningsdag waardoor de wedstrijd niet op zaterdag gespeeld kon worden

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 18-11 14:48

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Wat mij betreft slechte keuze van de KNVB. Ze hadden ook alleen de wedstrijd De Graafschap - Ajax een dagje naar voren kunnen halen en op zaterdagavond kunnen laten spelen. Nu moeten nog eens 16 andere clubs, 8 ´lokale driehoeken´ én hun supporters zich aanpassen. Het is bovendien erg raar om een klein aantal wedstrijden voor het eind van de competitie ineens de volgorde van wedstrijden aan te passen. Dit kan ook voor de playoffs nog het nodige uitmaken. Dit is ook niet de eerste keer dat ze zoiets flikken bij de KNVB, het zou me niks verbazen wanneer de bekerfinale straks ook wordt verplaatst naar de ArenA.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• GrooV
Tsjipmanz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:20:
Wat mij betreft slechte keuze van de KNVB. Ze hadden ook alleen de wedstrijd De Graafschap - Ajax een dagje naar voren kunnen halen en op zaterdagavond kunnen laten spelen. Nu moeten nog eens 16 andere clubs, 8 ´lokale driehoeken´ én hun supporters zich aanpassen. Het is bovendien erg raar om een klein aantal wedstrijden voor het eind van de competitie ineens de volgorde van wedstrijden aan te passen. Dit kan ook voor de playoffs nog het nodige uitmaken. Dit is ook niet de eerste keer dat ze zoiets flikken bij de KNVB, het zou me niks verbazen wanneer de bekerfinale straks ook wordt verplaatst naar de ArenA.
Laatste 2 speel rondes moeten de wedstrijden tegelijk gespeeld worden, staat in de knvb regelementen.

Het was makkelijker geweest als de UEFA Ajax op woensdag had laten spelen

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 18-04-2019 16:22 ]

Verwijderd

Dat verplaatsen naar de zaterdag was al helemaal geen optie in verband met Koningsdag. Overige ga ik niet eens meer op in gezien dat hier al uitvoerig is behandeld.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Die zaterdag is het 4 mei. Dan wordt er 's avonds in Nederland niets georganiseerd, behalve dodenherdenkingen ...

Of ben ik nu een week in de war?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Verwijderd

PolarBear schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:06:
De Graafschap - Ajax als kampioenswedstrijd? Pffff.... plus niet thuis kampioen kunnen worden ook niet leuk ;)
Als PSV wat laat liggen kunnen we zelfs thuis kampioen worden :Y)

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
het zou me niks verbazen wanneer de bekerfinale straks ook wordt verplaatst naar de ArenA.
die is elk jaar in de Kuip, daar zou de rest van NL ook moeilijk over kunnen doen maar dat doen ze niet.

mbt KNVB: ideale oplossing is er niet. Er is 4 mei, koningsdag, eisen en plichten van de UEFA, het "tegelijk spelen" van laatste 2 speelrondes, etc.
Volgens mij is dit zon beetje de minst slechte keuze.

KNVB + clubs moeten zich wel af gaan vragen of ze in de toekomst niet rekening moeten gaan houden met het europese speelschema, al is het maar door een een soort Plan B vooraf op de plank te hebben. Dat zou een hoop gezeik schelen.
nocalimero schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:22:
[...]

Die zaterdag is het 4 mei. Dan wordt er 's avonds in Nederland niets georganiseerd, behalve dodenherdenkingen ...

Ja. het weekend van 4 mei is de bekerfinale. Dit gaat om de week daarvoor. Probleem van 1 dag naar voren is dat die speelronde dan niet tegelijk is, rest van de clubs speelt op zondag, en allemaal tegelijk om 14.30

[ Voor 24% gewijzigd door KingKoning op 18-04-2019 16:30 ]

• GrooV
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:23:
[...]

Als PSV wat laat liggen kunnen we zelfs thuis kampioen worden :Y)
Als PSV de eerste 2 wedstrijden wint kan Ajax thuis niet kampioen worden.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
nocalimero schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:22:
[...]

gewoon negeren, die poster is precies wat er in jouw avatar staat

Verwijderd

GrooV schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:28:
[...]

Als PSV de eerste 2 wedstrijden wint kan Ajax thuis niet kampioen worden.
Dat klopt is afwachten natuurlijk, maar hoop doet leven ;)

• GrooV
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:34:
[...]

Dat klopt is afwachten natuurlijk, maar hoop doet leven ;)
Ajax mag eerst zelf zien te winnen tegen Groningen en Vitesse. Daarna tegen Utrecht en de Graafschap. Geen makkelijk programma

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 18-04-2019 16:38 ]

• Qu3st
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

Het is in mijn ogen de beste oplossing, kan ook niemand gaan zeuren dat er een voordeel is voor Ajax!

Wat @KingKoning zegt, er moet in een vergadering een goed plan op tafel komen, in het geval dat dit weer gebeurd. Meer wedstrijden in 1e seizoenshelft zou al een goede stap zijn.

• Martinusz
Het kan nog alle kanten op mensen, het heeft geen zin om nu al te speculeren :) wie weet ziet het er na dit weekend alweer anders uit of na volgend weekend.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het is een besluit van de clubs in overleg voor zover ik begreep... ik denk dat de clubs dat zelf ook nog even moeten uitspreken, want bijvoorbeeld hier op het werk is er alweer een hoop geklaag van supporters van andere clubs.

• Qu3st

Qu3st

Als Ajax kampioen kan worden in laatste wedstrijd, wordt het wel een revanche match haha. Vorige keer De Graafschap uit ging niet echt goed :9

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:05:
Dus speelronde 33 wordt nu speelronde 34?
:|
KNVB schuift speelron­de 33 op naar 15 mei

De KNVB komt het drukke speelschema van Ajax tegemoet door de hele voorlaatste speelronde 33 te verschuiven van zondag 28 april naar woensdag 15 mei. Dat is na de laatste speelronde 34 op zondag 12 mei. Ook de play-offs voor promotie/degradatie en voor het Europese ticket zullen hierdoor verschuiven.
Ongelooflijk...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ThaJeroen
  • Laatst online: 30-03-2024
https://www.nu.nl/269307/...ague-wint.html?redirect=1 Leuk filmpje van NUSport.nl... hoe denken jullie hierover?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:20
Qu3st schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:44:
Als Ajax kampioen kan worden in laatste wedstrijd, wordt het wel een revanche match haha. Vorige keer De Graafschap uit ging niet echt goed :9
Ik heb er nog nachtmerries van, Frank ook.

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/KBv27FDHjSglmaPcH1Ikk6aAMNc=/640x384/smart/filters:no_upscale()/s3/static.nrc.nl/bvhw/files/2016/05/0805spodeboer.jpg

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
Tja, je zal als speler van bv PEC Zwolle maar je vakantie in Dubai, Ibiza of Curacao al hebben geboekt, da's wel balen.

(disclaimer: voor veel voetballers lijken er niet meer andere bestemmingen te zijn dan deze drie)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:06:

Ach Smeets speelt inmiddels bij TOP Oss :p

• Qu3st

Qu3st

loekf2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:50:
[...]

Ik heb er nog nachtmerries van, Frank ook.

[Afbeelding]
Haha ja het was erg gezellig op Leidsche plein die dag.

Maar aan de andere kant, op 15 mei kunnen we wel #34 pakken, daar zit dan ook wel weer beetje historie bij :9

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Inmiddels heeft Ajax al zoveel onwaarschijnlijke (goede) dingen bereikt in zo’n korte tijd, dat ik me niet echt kan voorstellen dat er nog veel mis gaat.

Als je dan ook nog nagaat dat de sterkst geachte komende tegenstander City (weer) is afgevallen, verslagen door een verstaanbaar geachte club, een bepalende speler bij de Spurs inmiddels (dom) geschorst is en de vorige twee wedstrijden op voorhand ook al als kansloos werden gezien, kan er toch haast niets meer misgaan?

Of is de voorraad ‘liquid luck’ inmiddels op? :+

Zo niet, dan verslaat Liverpool in de ½ finale Barcelona, Ajax verslaat Spurs, en in de finale zijn Salah, Mané, Firmino én Van Dijk geschorst... :+

‘Bang’ voor een finale tegen De Graafschap, na al dit? :?

PSV heeft het inmiddels best wel laten liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 18-04-2019 17:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
KingKoning schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:27:
KNVB + clubs moeten zich wel af gaan vragen of ze in de toekomst niet rekening moeten gaan houden met het europese speelschema, al is het maar door een een soort Plan B vooraf op de plank te hebben. Dat zou een hoop gezeik schelen.
Volgens mij las ik ergens dat de Graafschap begin dit seizoen al aangegeven dat dit zou kunnen spelen en heeft de KNVB dat toen weggelachen.

Uiteraard fijn dat er nu zo meegedacht wordt met Ajax, maar laat dit ajb niet een eenmalig iets zijn. Tuurlijk voorkom je dit soort uitdagingen liever, maar maak er structureel beleid van dat er op deze manier meegedacht wordt, zodat er komende jaren ook niet gerefereerd hoeft te worden aan de uitzonderingen die dit jaar gemaakt zijn.
Ramzzz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:58:
Zo niet, dan verslaat Liverpool in de ½ finale Barcelona, Ajax verslaat Spurs, en in de finale zijn Salah, Mané, Firmino én Van Dijk geschorst... :+
Die vallen alle 4 geblesseerd uit in de 1e 10 minuten

[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 18-04-2019 17:07 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45
[...]

Inmiddels heeft Ajax al zoveel onwaarschijnlijke (goede) dingen bereikt in zo’n korte tijd, dat ik me niet echt kan voorstellen dat er nog veel mis gaat.

Als je dan ook nog nagaat dat de sterkst geachte komende tegenstander City (weer) is afgevallen, verslagen door een verstaanbaar geachte club, een bepalende speler bij de Spurs inmiddels (dom) geschorst is en de vorige twee wedstrijden op voorhand ook al als kansloos werden gezien, kan er toch haast niets meer misgaan?

Laatste flesje heeft PSV gekocht

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Curva schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:57:
Belachelijk!

Ik snap best dat men graag Ajax wat rust gunt. Maar om 17 wedstrijden te verplaatsen zonder rekening te houden met de belangen van de supporters vind ik gewoon niet kunnen. En dan ook nog de laatste speelronde geen laatste speelronde laten zijn. Lekker anticlimax voor alles wat al georganiseerd is om spelers uit te zwaaien etc. (denk aan Van Persie, maar bij andere clubs zijn er vast ook wel voorbeelden.)

Laat de knvb dit besluit maar heeeel heel snel terugdraaien en voor Ajax eventueel een andere oplossing zoeken.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:08:
[...]

Belachelijk!

Ik snap best dat men graag Ajax wat rust gunt. Maar om 17 wedstrijden te verplaatsen zonder rekening te houden met de belangen van de supporters vind ik gewoon niet kunnen. En dan ook nog de laatste speelronde geen laatste speelronde laten zijn. Lekker anticlimax voor alles wat al georganiseerd is om spelers uit te zwaaien etc. (denk aan Van Persie, maar bij andere clubs zijn er vast ook wel voorbeelden.)

Laat de knvb dit besluit maar heeeel heel snel terugdraaien en voor Ajax eventueel een andere oplossing zoeken.
Welke andere oplossing?
Er is geen andere. Alleen de wedstrijd tussen Ajax en de Graafschap verzetten gaat ook niet omdat beide ploegen nog voor iets spelen.
Dan vind ik alle wedstrijden verzetten de betere oplossing.

Er is genoeg tijd om eventuele plannen van de supporters te veranderen.

• Ankona
DoeEensGek schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:13:
Heeft niets met een club minder te maken. Gewoon wat langer doorspelen en wat minder lange winterstop.

Ze plannen verder gewoon elke week een wedstrijd dus als er iets tussenkomt wordt het meteen weer crisis.

alles kan off-topic

• Ankona
Deadsy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:10:
[...]

Welke andere oplossing?
Er is geen andere. Alleen de wedstrijd tussen Ajax en de Graafschap verzetten gaat ook niet omdat beide ploegen nog voor iets spelen.
Dan vind ik alle wedstrijden verzetten de betere oplossing.

Er is genoeg tijd om eventuele plannen van de supporters te veranderen.
Verzetten is niet noodzakelijk. Het is iets dat ze Ajax gunnen. Maar als het niet kan, en zoals het er nu naar uitziet met belangen van de laatste wedstrijden kan het niet, dan is het jammer maar helaas.

Gaat de knvb nu alle kaartjes van de supporters opkopen die aangeven niet te kunnen? En dat is dan alleen maar een klein materieel aspect .

alles kan off-topic

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
[...]

Belachelijk!

Dan hadden die andere fatsoenlijk moeten spelen in Europa. Dan was dit niet aan de orde

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Ankona
Dan kan ik me heel goed voorstellen dat de burgemeester die wedstrijd gaat verbieden.

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Ik snap best dat men graag Ajax wat rust gunt.
Even heel duidelijk, de UEFA vereist twee volle dagen (dus van 00:00 tot 23:59) rust tussen wedstrijden. De KNVB heeft met de volgende combinatie al een druk schema aan het eind van het seizoen:
  • Dodenherdenking (geen eredivisie wedstrijden)
  • Beker finale (geen eredivisie wedstrijden)
  • Koningsdag/nacht (geen eredivisie wedstrijden)
  • Laatste twee speelronde alle wedstrijden tegelijk.
Daar komt nu nog bij 2 halve finale's in de UCL.

Er is gewoon vrijwel geen ruimte om het anders te doen, tenzij een van de andere zaken wordt losgelaten. Maar dat gaat ook niet makkelijk, buiten alle zaken rond gemeentes met de bekerfinale moet deze ook voor de playoffs gespeeld worden.

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

iew

What the...?!

Mijn voorspelling:

PSV landskampioen, Ajax de ballenbak in tegen Spurs en wint misschien alleen de KNVB beker.
Waarom ik dit denk ? weet ik niet, het is een gevoel...

To do or not to do...

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11 09:34
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:13:
[...]

Verzetten is niet noodzakelijk. Het is iets dat ze Ajax gunnen. Maar als het niet kan, en zoals het er nu naar uitziet met belangen van de laatste wedstrijden kan het niet, dan is het jammer maar helaas.

Gaat de knvb nu alle kaartjes van de supporters opkopen die aangeven niet te kunnen? En dat is dan alleen maar een klein materieel aspect .
Het heeft niks met gunnen te maken, zijn gewoon uefa regels.

• Han
  • Niet online

Han

Omdat? Of heb je het nog steeds over de prestaties van Ajax in de CL? :P

Maar serieus, hoezo is dit ongelofelijk? Dit is waar de clubs mee akkoord zijn gegaan, het voorstel van de KNVB is wat betreft de clubs akkoord (alleen gemeenten en de lokale driehoek moeten nog instemmen).

Wat hier al eerder werd aangehaald, in een competitie zoals de Premier League is dit scheer en inslag, worden wedstrijden zelfs vanwege nationale bekerwedstrijden verzet. En ja, nu een gehele speelronde omdat bepaald is dat die gezamenlijk worden afgelegd. Eén wedstrijd verzetten stuit sowieso mensen tegen de borst.

We lijken wel een stelletje autisten die gaan stuiteren wanneer er een planning wordt aangepast. Gaat het dan om het gehele principe of omdat het Ajax betreft? Ik vind het zeker legitiem om het schema om te gooien omdat een club Europese verplichtingen heeft. Moet je dan vanaf het begin van het seizoen hier rekening mee gaan houden? Lijkt mij niet. Nu vallen de data zo uit dat de Nederlandse vertegenwoordiging niet de voorgeschreven twee etmalen de tijd krijgt voor het herstel, wat dus ook in strijd is met het reglement, net als het maken van een uitzondering van het tegelijk afwerken van het speelschema in de laatste twee spreelronden.

Ik vind deze oplossing echt heel prima en een prima jurisprudentie voor de toekomst, ongeacht welke club het betreft.

• Deadsy
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:13:
[...]

Tijdstippen van wedstrijden zijn altijd onder voorbehoud.

En de wedstrijd van Ajax mag niet deze MOET verzet worden omdat er anders niet genoeg tijd tussen deze en de CL wedstrijd zitten.

• Typhone
  • Laatst online: 23:39

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat is de precies de gedachte die gevaarlijk is. Er is nog niks gewonnen. Helemaal niks. Alles wat geweest is is leuk maar de echte glans is er pas met minimaal een schaal én een beker.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de CL gewonnen wordt. Dat was in 1995 al vrij uniek en dat zal nu nog 100x vreemder zijn als het wél gebeurt.

Daarbij heb ik AZ uit en PEC thuis nog in mijn hoofd zitten. Dat was hetzelfde Ajax met Tadic op 10 wat Juventus en Real Madrid pakte maar met veel moeite tot een overwinning kwam en notabene verloor in Alkmaar.

Het blijft bibberen want PSV ligt niet wakker van een 2-0 achterstand in de 89e minuut. Dat kan zomaar 2:3 worden.

• Ankona
Dan lijkt het me echt een veel betere oplossing om Ajax in wk33 een dagje eerder te laten spelen. t/m wk32 is dat nooit een probleem. Waarom zou dat nu dan zo dramatisch zijn?

Een laatste ronde de laatste ronde niet laten zijn en als anticlimax op een woensdag de competitie afsluiten.... dan heb je echt het nodige gesnoven als je dat gaat voorstellen.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:29:
Dan lijkt het me echt een veel betere oplossing om Ajax in wk33 een dagje eerder te laten spelen. t/m wk32 is dat nooit een probleem. Waarom zou dat nu dan zo dramatisch zijn?

Een laatste ronde de laatste ronde niet laten zijn en als anticlimax op een woensdag de competitie afsluiten.... dan heb je echt het nodige gesnoven als je dat gaat voorstellen.
Is het zo moelijk te begrijpen?
Het is een van de regels dat de laatste 2 rondes de westrijden tegelijk te laten spelen.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

De regelgeving vanuit de UEFA is helder, maar ik vind één wedstrijd naar voren halen simpelweg een betere oplossing dan 9 wedstrijden verplaatsen en het speelschema overhoop gooien. Bovendien krijgt Ajax nu een relatief makkelijke pot in de laatste speelronde, terwijl het het tegen Utrecht vrijwel altijd erg moeilijk heeft. Het heeft wat een zweem van klassejustitie en daarom zou het de andere clubs sieren wanneer ze bezwaar maken.

De regel dat de laatste twee speelronden door alle clubs gelijktijdig moeten worden gespeeld moet dan maar even geschonden worden. De KNVB heeft niet zoveel moeite met het naar eigen inzicht ad hoc aanpassen aan de regels als het even zo uitkomt.

Hopelijk gooit een lokale driehoek nog roet in het eten en wordt gewoon gekozen voor de meest pragmatische oplossing : de wedstrijd tussen Ajax en de Graafschap verplaatsen. Maar ik realiseer me dat dat ijdele hoop is.

- Soulseek rulez -

• Qu3st

Qu3st

Hier een uitleg van Gudde.
Volgens Gudde worden de wedstrijden niet verschoven zodat Ajax zich rustig kan voorbereiden op de eerste wedstrijd in de halve finale van de Champions League, uit tegen Tottenham Hotspur. 'Nee, dit wordt gedaan om aan de samen afgesproken voorwaarde van minimaal twee volledige dagen rust tussen twee wedstrijden te kunnen voldoen. Dat is het uitgangspunt voor onze competitieplanning. Dat geldt voor alle clubs en dat geldt voor alle competities waarin ze spelen; Eredivisie, bekertoernooi en Europees voetbal. Daarnaast is er het uitgangpunt dat we ten behoeve van een eerlijk verloop van de competitie er zo lang mogelijk aan vasthouden dat op de laatste twee speeldagen alle clubs tegelijkertijd in actie komen.'
Kunnen we na deze uitleg weer allemaal in ons hokje kruipen? Zijn gewoon afspraken van de clubs onderling, minimaal 2 volledige dagen rust tussen wedstrijden. KNVB heeft gezocht naar oplossingen en daarbij kwam deze het beste naar voren.

@Ramzzz dat geluk hebben we overgenomen op 31 maart van PSV :+
En nee ik ben niet bang voor een finale tegen De Graafschap.

[ Voor 73% gewijzigd door Qu3st op 18-04-2019 17:36 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 21:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

iew schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:18:
Mijn voorspelling:

PSV landskampioen, Ajax de ballenbak in tegen Spurs en wint misschien alleen de KNVB beker.
Waarom ik dit denk ? weet ik niet, het is een gevoel...
Ik ga voor Ajax tweede op 3 vlakken. Gun Willem II de beker wel :p

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Han
  • Niet online

Han

Zie de PDF m.b.t. het definitieve speelschema;
https://www.knvb.nl/nieuw...19-definitief-vastgesteld
CL din. 30 apr. / woe. 1 mei 2019 PSV (?) / Ajax (?)
CL din. 7 / woe. 8 mei 2019 PSV (?) / Ajax (?)
Dan zie je dat de KNVB wel de data van de CL vermeld, met een vermelding van Ajax en PSV onder vraagteken, maar dat het twee data betreft per speelronde welke onder meer afhankelijk is van de loting na, ik meen, de achtste finales en het uit/thuis principe. De KNVB had toen wel kunnen zien dat, in het geval van een Nederlandse halve finalist, het kon wringen wanneer de Nederlandse ploeg op een dinsdag werd geloot. De KNVB had toen al kunnen beslissen om speelronde 33 in zijn geheel op een zaterdag af te werken. Dan had het zeker geen problemen opgeleverd. Die 2x 24 uur rust was ten tijde van het vsststellen van het definitieve schema al niet mogelijk. Natuurlijk had niemand dit verwacht maar het had wel voorkomen kunnen worden en die speelronde 33 op een zaterdag prima kunnen onderbouwen.

De KNVB heeft gegokt en verloren wat dit betreft.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Als ik dan toch nog even iets mag verzoeken in deze gelukscyclus: Van Dijk graag niet geschorst. Die gast staat toch alleen maar te wijzen en verkeerd te dekken. Geen hoge ballen geven bij hem in de buurt, en kat in het bakkie. >:)
Han schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:35:

[...]

Dan zie je dat de KNVB wel de data van de CL vermeld, met een vermelding van Ajax en PSV onder vraagteken, maar dat het twee data betreft per speelronde welke onder meer afhankelijk is van de loting na, ik meen, de achtste finales en het uit/thuis principe. De KNVB had toen wel kunnen zien dat, in het geval van een Nederlandse halve finalist, het kon wringen wanneer de Nederlandse ploeg op een dinsdag werd geloot. De KNVB had toen al kunnen beslissen om speelronde 33 in zijn geheel op een zaterdag af te werken. Dan had het zeker geen problemen opgeleverd. Die 2x 24 uur rust was ten tijde van het vsststellen van het definitieve schema al niet mogelijk. Natuurlijk had niemand dit verwacht maar het had wel voorkomen kunnen worden en die speelronde 33 op een zaterdag prima kunnen onderbouwen.

Nee, want die zaterdag van speelronde 33 is het koningsdag, dus dat had niet gekund.

4 en 5 mei zijn ook al problematisch. We moeten opschieten met Amalia, dan hebben we in december alleen een probleem :)

[ Voor 57% gewijzigd door P.O. Box op 18-04-2019 17:46 ]

• Terranova
Tsjipmanz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:31:
De regelgeving vanuit de UEFA is helder, maar ik vind één wedstrijd naar voren halen simpelweg een betere oplossing dan 9 wedstrijden verplaatsen en het speelschema overhoop gooien. Bovendien krijgt Ajax nu een relatief makkelijke pot in de laatste speelronde, terwijl het het tegen Utrecht vrijwel altijd erg moeilijk heeft. Het heeft wat een zweem van klassejustitie en daarom zou het de andere clubs sieren wanneer ze bezwaar maken.

De regel dat de laatste twee speelronden door alle clubs gelijktijdig moeten worden gespeeld moet dan maar even geschonden worden. De KNVB heeft niet zoveel moeite met het naar eigen inzicht ad hoc aanpassen aan de regels als het even zo uitkomt.

Hopelijk gooit een lokale driehoek nog roet in het eten en wordt gewoon gekozen voor de meest pragmatische oplossing : de wedstrijd tussen Ajax en de Graafschap verplaatsen. Maar ik realiseer me dat dat ijdele hoop is.
Ben jij nou zo blind anti Ajax of lijkt dat alleen maar zo? Je weet absoluut niets van deze situatie behalve dat allemaal de schuld is van Ajax en de KNVB die Ajax helpt.

De wedstrijd van Ajax en de Graafschap is niet naar voren te verplaatsten door Koningsdag/nacht. Dit heeft Doetinchem zo besloten en is ook niet meer dan logisch. Al die informatie is hier al vaker naar voren gekomen en ook op tig andere websites. Dus je bent compleet ongeïnformeerd aan het klagen of je doet het er gewoon om.

• Qu3st

Qu3st

Han schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:35:

[...]

Maar laten we allemaal Ajax de schuld geven, en Ajax niks gunnen, ongeveer alle reacties wat op social media langskomt. En helaas ook hier al zie ik.

PSV en Feyenoord SV zijn ook al boos. Ik ga dit niet vergeten als 1 van hen zo ver komt :9

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:48:
[...]

Maar laten we allemaal Ajax de schuld geven, en Ajax niks gunnen, ongeveer alle reacties wat op social media langskomt. En helaas ook hier al zie ik.

PSV en Feyenoord SV zijn ook al boos. Ik ga dit niet vergeten als 1 van hen zo ver komt :9
...als... >:)

• loekf2
Het is toch al heisa in Brabant omdat de seizoenskaarten met 5-8% omhoog gaan:
PSV zal voor volgend seizoen de prijzen van de seizoenkaarten fors verhogen, zo weet het Eindhovens Dagblad te melden. Mede vanwege een btw-verhoging van drie procent zal voor de meeste supporters de seizoenkaart ruim vijf procent duurder gaan worden. In sommige gevallen zal de prijs echter met meer dan acht procent gaan stijgen. PSV zal bij een zelfde dekkingsgraad komend seizoen ongeveer 500.000 euro meer krijgen. Een groot deel hiervan zal echter wel weer moeten worden afgedragen vanwege de btw-verhoging.

Het Eindhovens Dagblad rekende uit dat de seizoenkaarten bij PSV tussen 2005 en 2019 gemiddeld met liefst 53 procent zijn gestegen. De inflatie over dezelfde periode bedroeg ongeveer 25 procent.
Off topic:

Zowiezo moet de regering een veeg uit de pan krijgen ivm het draaien aan allerlei knoppen wat tot niets leidt (alleen hogere lasten etc). Geloof dat Rutte III nu bezig is om de lastenverhogingen van Rutte I en II deels te compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 18-04-2019 18:05 ]

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Terranova schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:48:
[...]

Ben jij nou zo blind anti Ajax of lijkt dat alleen maar zo? Je weet absoluut niets van deze situatie behalve dat allemaal de schuld is van Ajax en de KNVB die Ajax helpt.

De wedstrijd van Ajax en de Graafschap is niet naar voren te verplaatsten door Koningsdag/nacht. Dit heeft Doetinchem zo besloten en is ook niet meer dan logisch. Al die informatie is hier al vaker naar voren gekomen en ook op tig andere websites. Dus je bent compleet ongeïnformeerd aan het klagen of je doet het er gewoon om.
Ik geef alleen maar aan dat in mijn ogen een oplossing waarbij één wedstrijd verplaatst wordt in mijn ogen eerlijker is dan een oplossing waarbij het hele speelschema wordt omgegooid, en dat ik niet blij men met de oplossing waarvoor nu gekozen is. We hebben te maken met de belangen van 18 clubs, niet die van één club. Je doet net alsof de optie waarvoor nu gekozen wordt de enige denkbare oplossing is. Volgens mij zijn er nog wel meer scenario's mogelijk.

- Soulseek rulez -

• Terranova
Tsjipmanz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:08:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat in mijn ogen een oplossing waarbij één wedstrijd verplaatst wordt in mijn ogen eerlijker is dan een oplossing waarbij het hele speelschema wordt omgegooid, en dat ik niet blij men met de oplossing waarvoor nu gekozen is. We hebben te maken met de belangen van 18 clubs, niet die van één club. Je doet net alsof de optie waarvoor nu gekozen wordt de enige denkbare oplossing is. Volgens mij zijn er nog wel meer scenario's mogelijk.
Nogmaals, die is er niet. Dat jij je daar niet in kan vinden maakt helemaal niets uit. Dat is al meerdere keren langs gekomen hier en het enige waar jij mee komt is de insinuatie dat de KNVB zelfs de beker finale nog naar de ArenA gaat verplaatsten.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Martinusz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:16:
[...]

Waarom?
Ik vertel het nu een beetje simpel maar er zit meer achter, het is ook al onderzocht in het verleden. En ik zeg dit al een paar jaar niet vanwege het drukke schema maar om een betere en gezondere Eredivisie wil zien.

Ben het eens dat de winterstop korter moet. Beter verdelen van de competitie begrijp ik je niet. Volgens mij zit de eerste competitie helft ook al aardig vol. Het vergelijken met Engeland is ook niet toepasbaar. Wij zijn Nederland met veel kleinere groep supporters die geld uitgeeft aan de eredivisie/kkd. Maar ook met minder voetballers. We hebben te weinig geld voor de huidige competitie. Andere optie is dat we gewoon alle clubs verkopen aan sjeiks.
In Engeland lukt het trouwens niet, moeten ook nog wat inhalen en verplaatsen ook aan de lopende band wedstrijden. In Spanje was het tot een paar jaar terug zelfs zo dat je 2 weken voor de wedstrijd nog niet eens de datum/tijd van de wedstrijd wist. Het is iets wat op lange termijn een beter competitie gaat opleveren. Ook voor de kleinere clubs.

Han schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:20:

We lijken wel een stelletje autisten
Punt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat is niet eerlijker aangezien de resterende wedstrijden tegelijk gespeeld dienen te worden. Als in reglementen. Welk scenario is volgens jou nog mogelijk dan? Want je zit er al een paar keer naast. Geef de scenario’s eens dan, dan kunnen we er nog zinvol op ingaan ook.

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:23:
[...]

Dat is niet eerlijker aangezien de resterende wedstrijden tegelijk gespeeld dienen te worden. Als in reglementen. Welk scenario is volgens jou nog mogelijk dan? Want je zit er al een paar keer naast. Geef de scenario’s eens dan, dan kunnen we er nog zinvol op ingaan ook.
En als ze dan 1 wedstrijd zouden verzetten zou men er ook weer vol op duiken dat het competitie vervalsing is ofzo. Hier kan de KNVB gewoon niks goed doen, want Ajax....

• Han
  • Niet online

Han

Volgens mij zijn er nog wel meer scenario's mogelijk.
@Tsjipmanz
Zoals? Ik ben zeer benieuwd wat de KNVB over het hoofd heeft gezien :)

Wel even rekening houden met;

- Feestdagen (i.c.m. politie inzet koningsnacht / koningsdag)
- 2 volle dagen rust voor de CL deelnemer
- Het akkoord tussen alle clubs om alle wedstrijden in de laatste 2 ronden tegelijk te spelen

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik begrijp de gedachtengang niet helemaal waarom er absoluut niet getornd zou kunnen worden aan de regel dat de wedstrijden in de laatste twee speelrondes per se gelijktijdig gespeeld zouden moeten worden, maar dat het afwijken van een een (eveneens vooraf overeengekomen) speelschema de normaalste zaak van de wereld lijkt.

Volgens mij zijn er ook andere dagen mogelijk dat de wedstrijd van Ajax gespeeld zou kunnen worden. Ik vind dat met een eenmalige uitzondering op het gelijktijdigheidsprincipe minder gedupeerden zijn. Stadionbezoekers die afspraken en kaartjes hebben moeten mogelijk hun plannen wijzigen, er zijn acht lokale driehoeken die opnieuw om tafel moeten zitten om een planning te maken, wellicht hebben mensen vakantieplannen die ze nu om moeten gooien. Kortom, het nodige persoonlijke leed én extra kosten voor lokale overheden. Met het verplaatsen van één wedstrijd heb je die ellende in veel mindere mate, en bovendien is de gelijktijdigheidsregel een regel van de KNVB zelf, dus ze hebben de flexibiliteit om daar een uitzondering op te maken. Welke clubs zouden daar op tegen kunnen zijn?

- Soulseek rulez -

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alle clubs die binnen 6 punten van de Graafschap staan bijvoorbeeld.
Volgens mij...
Welke dan volgens jou wel en volgens de KNVB niet met nog steeds inachtneming van de geldende regels niet het door jou omgegooide geheel want dat bestaat nu eenmaal niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Typhone op 18-04-2019 19:05 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Belachelijk!

17? 9 :9

Wat is je alternatief wat de KNVB kan gebruiken?

Edit: Wees blij dat ze niet hiervoor hebben gekozen:
'Er is donderdag ook nog gesproken over de optie om alleen De Graafschap-Ajax uit te stellen naar 15 mei. We geven Ajax graag de ruimte, maar vinden het sportieve uitgangspunt dat clubs hun laatste twee wedstrijden gelijktijdig moeten afwerken, ook belangrijk.

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 18-04-2019 19:15 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:05
toolkist schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:09:
[...]

17? 9 :9

Wat is je alternatief wat de KNVB kan gebruiken?
De speld had nog een idee:
KNVB roept Ajax uit tot kampioen om Amsterdammers tegemoet te komen

Ajax is de nieuwe kampioen van Nederland. De KNVB heeft de Amsterdammers de schaal gegeven om ervoor te zorgen dat ze zich optimaal kunnen voorbereiden op de halve finales van de Champions League.

“Nu er duidelijk is over de ontknoping in de Eredivisie krijgt Ajax de kans om spelers rust te gunnen”, legt KNVB-topman Jan Smit uit. “Het is het minste wat we kunnen doen.”

PSV heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing, maar daarvan is Smit niet onder de indruk. “Dit is in het belang van het Nederlandse voetbal. PSV profiteert daar ook van, zeker nu ze de kans op de titel hebben verprutst en tweede zijn geworden.”

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:46
Tsjipmanz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:01:
Ik begrijp de gedachtengang niet helemaal waarom er absoluut niet getornd zou kunnen worden aan de regel dat de wedstrijden in de laatste twee speelrondes per se gelijktijdig gespeeld zouden moeten worden, maar dat het afwijken van een een (eveneens vooraf overeengekomen) speelschema de normaalste zaak van de wereld lijkt.

Volgens mij zijn er ook andere dagen mogelijk dat de wedstrijd van Ajax gespeeld zou kunnen worden. Ik vind dat met een eenmalige uitzondering op het gelijktijdigheidsprincipe minder gedupeerden zijn. Stadionbezoekers die afspraken en kaartjes hebben moeten mogelijk hun plannen wijzigen, er zijn acht lokale driehoeken die opnieuw om tafel moeten zitten om een planning te maken, wellicht hebben mensen vakantieplannen die ze nu om moeten gooien. Kortom, het nodige persoonlijke leed én extra kosten voor lokale overheden. Met het verplaatsen van één wedstrijd heb je die ellende in veel mindere mate, en bovendien is de gelijktijdigheidsregel een regel van de KNVB zelf, dus ze hebben de flexibiliteit om daar een uitzondering op te maken. Welke clubs zouden daar op tegen kunnen zijn?
De clubs hebben zelf besloten met de KNVB om de twee laatste competitiewedstrijden gezamenlijk te spelen i.v.m. competitievervalsing. Competitievervalsing weegt dus zwaarder dan de competitie een week te verplaatsen, want daar heeft niemand last van. Ja die paar driehoekjes, maar daar heeft de KNVB eigenlijk niets mee van doen.

System | Racing is in my Blood

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:42:
[...]

Maakt wel uit schorsingen worden niet geschrapt. Dus op scherp deze wedstrijd in komen en deze wedstrijd geel krijgen is schorsing. Op scherp deze wedstrijd inkomen en geen geel krijgen is volgende wedstrijd in halve finale clean sheet.
Ok, maar dat bedoelde ik ook.

Was een beetje krom geschreven, blijkt.

• Ankona
Barfman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:26:
[...]

De clubs hebben zelf besloten met de KNVB om de twee laatste competitiewedstrijden gezamenlijk te spelen i.v.m. competitievervalsing. Competitievervalsing weegt dus zwaarder dan de competitie een week te verplaatsen, want daar heeft niemand last van. Ja die paar driehoekjes, maar daar heeft de KNVB eigenlijk niets mee van doen.
Niks competitie vervalsing. Iedereen die nog wat te halen heeft gaat er volle bak voor. Ok een enkel team dat door het resultaat van de concurrentie veilig/kansloos is zou wat gas terug kunnen nemen en zo de tegenstander bevoordelen. Maar dat vervalsing noemen....

Technisch de meest eerlijke oplossing is dat Ajax de keuze maakt voor welke wedstrijd het zich terugtrekt en de boete en strafpunten accepteert. Is het redelijk dat te eisen? Nee.
Vraag me ook af waarom de EUFA wel een strakke eis voor rust heeft maar zelf in de planning daar geen rekening mee houdt. Alles voor de centen....

Maar als oplossing. De hele speelronde verplaatsen is, en daar blijf ik bij, schandalig. Kun je niet maken naar de supporters. Dat is dus in elk geval GEEN oplossing. Kan me ook niet anders voorstellen dat enkele burgemeesters de wedstrijd gaan verbieden (De Graafschap - Ajax bijvoorbeeld) Dan mis je nog je zelf bepaalde heilige doel om alle wedstrijden gelijk te spelen (of gaat de hele speelronde eruit als een burgemeester een wedstrijd verbiedt?)

Kortom, de enige oplossing is om die ene wedstrijd van Ajax naar voren te halen. Heeft de minste impact. Zelfs als ze zouden besluiten om die, uit veiligheidsoverwegingen, zonder (uit)publiek te spelen is dat nog een betere oplossing dan wat ze nu voorstellen.

alles kan off-topic

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:01:
[...]

Niks competitie vervalsing. Iedereen die nog wat te halen heeft gaat er volle bak voor. Ok een enkel team dat door het resultaat van de concurrentie veilig/kansloos is zou wat gas terug kunnen nemen en zo de tegenstander bevoordelen. Maar dat vervalsing noemen....
Toen Ajax tegen PEC werd verzet was dat wel 1 van de eerste dingen die door de 'tegenstanders' erbij werd gehaald.
Technisch de meest eerlijke oplossing is dat Ajax de keuze maakt voor welke wedstrijd het zich terugtrekt en de boete en strafpunten accepteert. Is het redelijk dat te eisen? Nee.
:X :X :X :X :X :X ...... Wat een onzin oplossing zeg! En wat als PSV hier had gestaan, of Feyenoord, of AZ of wie dan ook? Ik zie echt niet in waarom het zo'n groot probleem is.
Laten we dan maar die ploegen lekker pesten door punten af te jatten door wanbeleid van de KNVB!
Vraag me ook af waarom de UEFA wel een strakke eis voor rust heeft maar zelf in de planning daar geen rekening mee houdt. Alles voor de centen....
Ja laten we nu de UEFA de schuld geven van wanbeleid van de KNVB! 8)7

En er is namelijk wel gewoon contact geweest met de UEFA:
Is er met de UEFA contact geweest over de data van de halve finales?

Wij hebben een verzoek bij hen neergelegd wetende dat de bekerfinale niet meer verschoven kon worden. Binnen hun reglementen hebben zij gekozen voor de dinsdag/woensdag-variant in plaats van de woensdag/dinsdag-mogelijkheid voor de halve finale wedstrijden van Tottenham Hotspur tegen Ajax. Reglementair en vanuit contractuele afspraken was een woensdag/woensdag-variant voor de UEFA onbespreekbaar. Zodoende is er voldoende ruimte (twee volledige dagen) met de finale van de TOTO KNVB Beker op zondag 5 mei.

Maar als oplossing. De hele speelronde verplaatsen is, en daar blijf ik bij, schandalig. Kun je niet maken naar de supporters. Dat is dus in elk geval GEEN oplossing. Kan me ook niet anders voorstellen dat enkele burgemeesters de wedstrijd gaan verbieden (De Graafschap - Ajax bijvoorbeeld) Dan mis je nog je zelf bepaalde heilige doel om alle wedstrijden gelijk te spelen (of gaat de hele speelronde eruit als een burgemeester een wedstrijd verbiedt?)
Als die burgemeesters de wedstrijden zouden gaan verbieden, zouden ze dat met gegronde redenen maken, niet met de onzin reden want zo zielig voor de supporters! Het is niet zo dat het volgende week al gebeurd, men heeft alle tijd om nog hiervoor te plannen nu. En als je niet kan, ja dat is jammer, maar stuur de rekening naar de KNVB of zo.
Kortom, de enige oplossing is om die ene wedstrijd van Ajax naar voren te halen. Heeft de minste impact. Zelfs als ze zouden besluiten om die, uit veiligheidsoverwegingen, zonder (uit)publiek te spelen is dat nog een betere oplossing dan wat ze nu voorstellen.
En naar welke datum had je dat dan willen doen? Want kortom, dat naar voren halen was niet echt mogelijk.

Dit stond in het zelfde persbericht:
Waarom is het niet mogelijk dat De Graafschap – Ajax op 26 of 27 april wordt gespeeld?
Die data zijn de Koningsnacht en Koningsdag. Organisatorisch levert dit onoverkomelijke problemen op met onder meer de beschikbaarheid van de stewards en politie, waardoor het spelen van deze wedstrijd niet haalbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Qu3st op 18-04-2019 21:24 . Reden: Quotes KNVB toegevoegd ]

• toolkist
  • Niet online
Maar als oplossing. De hele speelronde verplaatsen is, en daar blijf ik bij, schandalig. Kun je niet maken naar de supporters. Dat is dus in elk geval GEEN oplossing. Kan me ook niet anders voorstellen dat enkele burgemeesters de wedstrijd gaan verbieden (De Graafschap - Ajax bijvoorbeeld)
Ik snap niet dat ze het doordeweeks inplannen, maar dat zal komen door de play offs. Die hadden natuurlijk prima verschoven kunnen worden. Als het een week verschoven zou zijn geloof ik niet dat er veel supporters geklaagd zouden hebben. Ja, die 2 of 3 die op vakantie gaan en die 5 die klagen om het klagen, maar verder?

De burgemeester van Doetinchem zal allang blij zijn dat de vrijdagmiddag voor Koningsdag van de kaart is, die gaat echt niet klagen over een woensdagavond.

• Martinusz
Lol een maat van me stuurt me “zo nog een weekje langer in de eredivisie!”

Hij is voor NAC _O-

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Qu3st schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:48:
[...]

Echt verschrikkelijk he. Je zou verwachten dat ze blij zouden zijn want Ajax heeft eigenhandig in drie seizoen de ranking dermate beïnvloed dat we weer een team rechtstreeks mogen afvaardigen. Waanzin ten top.

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Technisch de meest eerlijke oplossing is dat Ajax de keuze maakt voor welke wedstrijd het zich terugtrekt en de boete en strafpunten accepteert.
:D :D :D
Wat heeft Ajax te maken met de planning van de KNVB? Hoezo zou een club gestraft worden voor goede prestaties in Europa? Wat heeft het überhaupt met Ajax te maken?

Als ze de boel hadden omgekocht, genept, gefraudeerd dan was er wellicht ophef. We hebben het hier over een voetbalclub die met alle voetbalwetten tart, Real Madrid en Juventus uit de CL flikkert en opeens in de halve finale staat. En dan stel jij voor terugtrekken uit een wedstrijd omdat er regels zijn waar Ajax niks mee te maken heeft en alle kleinzerige clubs nu opeens last van hebben (onderwijl met grote ogen kijkend naar het geld wat er letterlijk binnenvaart waar ook al menig SP-standpunt over ingenomen is)

Regels door de KNVB zelf opgesteld waar Ajax voor gestraft moet worden omdat ze dat doen waar een voetbalclub voor bedoeld is: wedstrijden winnen.

...het moet niet gekker worden zeg...
8)7 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 18-04-2019 21:34 ]

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:17:
[...]

Ik snap niet dat ze het doordeweeks inplannen, maar dat zal komen door de play offs. Die hadden natuurlijk prima verschoven kunnen worden. Als het een week verschoven zou zijn geloof ik niet dat er veel supporters geklaagd zouden hebben. Ja, die 2 of 3 die op vakantie gaan en die 5 die klagen om het klagen, maar verder?

De burgemeester van Doetinchem zal allang blij zijn dat de vrijdagmiddag voor Koningsdag van de kaart is, die gaat echt niet klagen over een woensdagavond.
Dat verplaatsten naar het weekend na de 15e zou wel de meest praktische oplossing zijn.
De play-offs worden ook al verzet door dit namelijk:
Wat is nu het plan?
We hebben verschillende scenario’s besproken. We willen een sportieve afsluiting, dat is het uitgangspunt. Hiervoor willen we speelronde 33 verschuiven naar woensdag 15 mei (19.30 uur). Ook de play-offs voor promotie/degradatie en voor het Europese ticket zullen hierdoor verschuiven.

• Ankona
Typhone schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:31:
[...]

:D :D :D
Wat heeft Ajax te maken met de planning van de KNVB? Hoezo zou een club gestraft worden voor goede prestaties in Europa? Wat heeft het überhaupt met Ajax te maken?
Misschien iets verder kwoten dan alleen dat lezen waar je tegenin wil vliegen. Ajax doet mee met meerdere toernooien en heeft daardoor nu zelf een belangen conflict. Dat is het eerste deel waar je zo lekker op reageert. Maar als je iets verder leest zie je dat ik ook beslist niet voor die oplossing pleit.

Ik denk dat de meest redelijke oplossing is het naar voren halen van de wedstrijd tegen De Graafschap en helaas, gezien de feestdagen en veiligheidsbelangen deze zonder (uit) publiek spelen. Niet ideaal maar verreweg de oplossing met de minste impact voor de andere teams en vooral hun supporters.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:38:
[...]

heeft daardoor nu zelf een belangen conflict.
Je trekt conclusies op niet bestaande feiten. Welk belangenconflict heeft Ajax?
Precies helemaal niks. De KNVB heeft een conflict. Met haar eigen regels en afspraken.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:38:
Niet ideaal maar verreweg de oplossing met de minste impact voor de andere teams en vooral hun supporters.
Maar wat is belangrijker. Een wedstrijd wel of niet verplaatsen zodat een paar supporters meer kunnen komen, of de laatste 2 wedstrijden tegelijk spelen zoals de KNVB en vooral ook de clubs zelf heel erg graag willen?
Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.